Partyflock

Forumonderwerp · 1075410
Waarschuw beheerder
De laatste 18 uur van Chloé (15) Hoe ook doodgewone schoolmeisjes uit de provincie het slachtoffer worden van excessief xtc-gebruik. Een reconstructie.

Zaterdag 23 augustus,
3:30 Over de Keulseweg in het Limburgse Heerlen rijdt met loeiende sirenes een ambulance. Een paar minuten daarvoor hebben twee medewerkers een 15-jarig meisje op de brancard gelegd en de ambulance ingeschoven. Het meisje heet Chloé van Hontem. Samen met twee vriendinnen was ze één van de ruim drie duizend bezoekers van Megarave, een jaarlijks hardcorefeest dat wordt gehouden in de kolossale discotheek Peppermil. De ambulancemedewerkers hebben van het EHBO-team dat die avond op het feest werkt, te horen gekregen dat het meisje een onbekend aantal xtc-pillen heeft ingenomen. Nancy, een vriendin van Chloé, zit naast de bestuurder van de ziekenwagen. Chloé heeft een tube tot achter in haar mond om te voorkomen dat ze stikt in haar tong. Via een zuurstofmasker wordt ze beadend en in haar arm zit een infuus. Ze is inmiddels al een half uur niet meer bij bewustzijn. De 4 kilometer van de discotheek naar het plaatselijke Atrium Ziekenhuis worden in een paar minuten afgelegd. De ambulance-medewerkers rijden haar binne op de Eerste Hulp-afdeling, waar een medisch team alles op alles zet om haar situatie te verbeteren. Tevergeefs: ook na een drietal reanimatiepogingen en het toedienen van een grote dosis medicamenten slagen ze er niet in Chloé uit haar coma te laten ontwaken. Uiteindelijk overlijdt ze, enkele uren later, rond 8:30 uur.

Chloé is een pubermeisje zoals er in Nederland duizenden rondlopen. Ze zou in de eerste week van september beginnen aan het laatste jaar van het vmbo Theoretisch. Daarna, zo was het plan zou ze naar de havo gaan. Haar droom: een eigen manege. Al had ze de laatste tijd, net als haar hartsvriendin Kim Dijkman (17), plannen om naar de politieschool te gaan en een opleiding tot agent te volgen. Sinds twee maanden was ze met moeder Carine van Hontem (41) en stiefvader Raymond Barth (41) vanuit Roermond verhuisd naar een huis aan de rand van het dorpje Belfeld, een paar kilomter onder Venlo, in Noord-Limburg. Chloé was blij met haar nieuwe woonplaats; nu hoefde ze veel minder ver te fietsen naar haar school in het nabijgelegen Reuver. Maar vooral leuk is het overdekte zwembad dat bij het huis hoort. Ging ze voorheen vaak de hort op met vriendinnen, nu nodigt zij hen uit in het privé-zwembad. Chloé is enig kind, haar ouders werken als manager in het bedrijfsleven en zij vinden het belangerijk dat Chloé zich kan vermaken wanneer ze uit school komt. Zo had ze bij het vorige huis in Roermond een eigen pony in de aangrenzende stal. Ook in de vakanties ontbreekt het haar aan niets. Vorig jaar ging er een droom van Chloé in vervulling toen het gezin een luxe cruise door het Caribische gebied maakte. Sinds Chloé naar Belfeld is verhuisd, woont Kim een stuk dichterbij dan voorheen. In de acht weken lange zomervakantie – het gezin gaat niet op vakantie omdat er nog veel in het huis moet gebeuren – gaat er geen dag voorbij dat ze niet met Kim afspreekt. Ze slapen bijna elke nacht bij elkaar. Overdag zonnen ze aan de oevers van de Maas, waar ze ´s avonds met vriendinnen ook af en toe een barbeque houden. In de omgeving is Chloé een bekende verschijning. Iedereen kent haar als een vrolijk meisje dat makkelijk contacten legt met anderen en ze heeft dan ook een enorme verzameling vrienden en bekenden. Ze houdt ervan aandacht te krijgen en in het middelpunt van de belangstelling te staan. Al sinds haar 13de had Chloé bij haar ouders gesmeekt of ze in het weekend uit mocht gaan in Roermond, net als haar vriendinnetjes. Stiefvader Raymond ` Wij wilden dat niet hebben, we vonden haar daar te jong voor. Ze is toen wel eens naar zo´n jeugdsocieteit geweest, maar dat is natuurlijk niet echt uitgaan.` Als ze bijna 15 is, stemmen haar ouders er wél mee in dat ze uitgaat.

Maar niet zonder duidelijke afspraken één keer per vier weken en alleen op zaterdagavond pa en ma zitten dan op een terrasje in de buurt waar Chloé zich elke twee uur even moet melden. Om uiterlijk 1 uur dient ze terug te zijn. Raymond ´Later, toen ze 15 was, zorgde ik er altijd voor dat ik haar bracht en haalde. Ze mocht dan tot 1 uur, een enkele keer later, blijven . Maar Chloé had een feilloos instinct ontwikkeld om de regels van haar ouders te omzeilen. Raymond ´Ze wist precies wat onze meetpunten waren en wat we wel en niet controleerden´
Ik had op de telefoonlijn een schakelaar gezet om haar internetgebruik een beetje in de hand te houden. Kort na het installeren daarvan zei ze glunderend ik weet al hoe die werkt. En zo gaat het ook met uitgaan. Van haar ouders moet ze om 1 uur thuis zijn en zij gaan er vanuit dat ook wanneer Chloé in het weekend bij Kim slaapt haar ouders ervoor zorgen dat de twee meisjes op tijd thuis zijn. De werkelijkheid is dat Kims ouders minder streng zijn van hen mogen ze zelf bepalen hoe laat ze thuiskomen. Aanvankelijk is dat tussen 2 en 3 uur, later blijven de vriendinnen een enkele keer in Roermond tot de cafés sluiten en komen ze rond 5 uur met de taxi thuis. Kim ´We waren dan nooit laveloos, maar wel aangeschoten. Chloé en ik dronken allebei Passo/jus d´orange, daar hadden we er dan zo´n tien van op. ´ Genoeg jongens die hen een rondje willen geven.

Vrijdag 22 augustus, 15:00 Chloé heeft de nacht ervoor, zoals regelmatig deze zomervakantie, bij Kim in Reuver geslapen. Rond 15:00 komt ze thuis en daar treft ze moeder Carine: ‘ Ze vroeg aan mij: weet je wat voor dag het vandaag is ? Ik had geen idee. De dag van het grote feest in Helden (dorp in de buurt.red) , zei ze. Heel enthousiast was ze. “ Maar Chloé spreekt niet de waarheid, want die avond is er geen feest in Helden. Vervolgens komt het gesprek toevallig op drugs; het gerucht gaat dat er een dealer in de buurt actief is. ‘Ik zei dat als zij ooit drugs zou gebruiken, ik elk botje in haar lichaam zou breken. Daar moest ze om lachen, want dan hoefde ze niet meer naar school.

Vrijdag 17:30 Kim werkt in een dierenwinkel in Reuver. Normaal is het op vrijdag koopavond en moet ze tot 21:00 werken, maar speciaal voor deze avond heeft ze twee uur eerder vrijgenomen. Chloé komt haar ruim van tevoren ophalen en is er al rond half zes. Ze zit achter in de winkel en wacht tot haar vriendin vrij is. Al bijna twee maanden verheugt Chloé zich op het Megarave hardcorefeest, ook al is ze geen toegewijd liefhebber van de muziek. Nancy (16), een vriendin die Chloé kent van het uitgaan in Roermond, is dat wel en zij koopt al begin juli kaartjes voor het feest. Chloé beweert toestemming te hebben van haar ouders, maar in werkelijkheid vertelt ze haar ouders niets over het feest.

Vrijdag, 19:00 Kim en Chloé fietsen langs het huis van Kim, die daar kleding en make-up voor het feest ophaalt. Vervolgens fietsen ze door naar het huis van Chloé om zich op haar slaapkamer klaar te maken voor het feest. Rond die tijd belt Chloé Nancy, die ook meegaat. Nancy zal met Naomi uit Sittard die ook naar het feest gaat en in bezit is van een auto Chloé en Kim ophalen.

Vrijdag 20:30 Chloé loopt even de douche in, waar haar moeder dan net onder staat. Dit is de laatste keer dat moeder Carine haar dochter bij bewustzijn ziet: ‘Ik keek naar het nogal sexy topje dat ze aanhad. Jahaa, zei ze, ik trek er nog een vestje over aan. Toen ging ze weg.’ Chloé zou na het uitgaan bij Kim blijven slapen, zo had ze afgesproken met haar ouders.

Vrijdag 21:10 Voor de deur stopt de auto van de 24-jarige Naomi. Zij en Nancy gaan het huis van Chloé binnen om door te lopen naar haar slaapkamer. Kim kletst samen met Naomi over het feest. Ondertussen sluiten Chloé en Nancy op in Chloé’s eigen badkamer, die aan haar slaapkamer grenst. Chloé blijkt in het bezit te zijn van een zakje met ongeveer tien xtc-pillen. Van wie ze die heeft of waar ze de pillen heeft gekocht, is onduidelijk. Ze haalt Nancy over om de drugs binnen te smokkelen, omdat ze dat zelf niet durft. De vriendin verstopt ze in haar schoen. Op de pillen staan de laberls ‘Rolex’ en ‘ Formule 1 ‘ maar dat zegt weinig over de samenstelling. Er zijn talloze pillen in de omloop met het merkje ‘Rolex’ met allemaal verschillende bestandsdelen. Deze avond is niet de eerste keer dat Chloé xtc gebruikt. Kim herrinert zich een telefoongesprek van vorig jaar zomer met haar toen ze nog 14 was: ‘Chloé belde mij. We hadden elkaar al een tijdje niet gesproken. Ze vertelde me een pil te hebben geslikt. Ik zei dat ze daarmee moest uitkijken. Het was de laatste keer, beloofde ze mij. Ze zou het nooit meer doen. Chloé houdt zich niet aan haar belofte, want Kim us er tijdens een avond uitgaan in Roermond getuige van dat ze een pil slikt. Kim: Ik ben toen vertrokken met de smoes dat ik mij niet lekker voelde, maar ik ben naar een discotheek verderop gegaan. Ik wist dat ik niets meer aan Chloé had. Ze werd dan heel hyper en je kon bijna niet meer met haar praten. Kim zelf moet niets hebben van xtc-pillen en Chloé weet dat. Daarom vermoedt Kim dat zij wel eens vaker in haar afwezigheid heeft geslikt.De beschikbaarheid van pillen is geen probleem: in het uitgaansgebied is het een koud kunstje ook voor minderjarigen om aan xtc te komen.

Vrijdag 22:50 Rond 21:30 is het viertal uit Belfeld vertrokken. Ze doen er ruim een uur over om bij de Peppermill te arriveren omdat ze onderweg nog twee keer zijn gestopt: één keer bij het huis van Naomi, die nog een trui mee wilde nemen, en één keer om Gonda, nog een andere vriendin op te halen. Megarave is gedeeltelijk een buitenevenement. Chloé, Kim en Nancy sluiten zich aan in de rij om het terrein op te kunnen. Naomi en Gonda moeten eerst geld opnemen. Chloé en Kim maken zich er zorgen over dat ze geen legitimatiebewijs bij zich hebben, bovendien mag Chloé met haar 15 jaar helemaal niet naar binnen: de minimumleeftijd is 16 jaar. Kim: ‘Als ze om legitimatiebewijs zouden vragen, zouden we weer opnieuw in de rij aansluiten spraken we af. Maar we zagen dat je steeds bij dezelfde vrouwelijke portier uitkwam, dus dat zou geen zin hebben. Wanneer ze naar onze leeftijd vroegen, zouden we naar huis gaan. De drie meisjes worden vluchtig gefouilleerd. En ook de schoenen waarin de xtc is verstopt, hoeven niet te worden uitgedaan. Chloé heeft de Peppermill eerder bezocht. Ondere anderen Kim weet dat zij een tijd geleden al eens naar de discotheek in het 60 kilometer zuidelijker gelegen Heerlen is geweest, de laatste paar maanden zelfs een paar keer met Nancy. Problemen om binnen te komen, heeft ze nooit: naar haar legitimatie wordt niet gevraagd.

Vrijdag, 23:10 Als de meisjes binnen zijn, koopt Chloé – Kim heeft geen geld – consumptiemunten. Daarna gaan de vriendinnen op zoek naar bekenden van wie ze weten dat ze vanavond aanwezig zijn. Ze vinden de groep uit Reuver op het buitenterrein, waar op dit moment het Italiaanse dj-duo Stunned Guys draait. Het drietal loopt daarna een rondje door de zaak om vinnen even naar het toilet te gaan. Chloé deelt met Nancy een hokje om daar de pillen uit de schoen te halen. Dan neemt Chloé haar eerste pil in om vervolgens Nancy de helft van de voorraad te geven. Wanneer ze zich weer aansluiten bij de groep uit Reuver, heeft Chloé waarschijnlijk nog ongeveer vier pillen op zak. Kim ziet ongeveer een half uur later dat zij nog een pil slikt, maar daarna is het onduidelijk hoeveel en wanneer Chloé haar volgende pillen inneemt.

Zaterdag 23 augustus, 1:00 Nancy neemt een pil van het voorraadje maar merkt weinig effect, alleen haar door het dansen vermoeide voeten voelt ze niet meer, Chloé meldt haar ondertussen dat ze meerdere pillen heeft geslikt, de aantallen lopen uiteen van twee tot twintig. Tegen Kim heeft ze het over tien en halve pil. De vriendinnen wijzen ahar erop dat ze moet uitkijken met de pillen en dat het onverstandig is. Nancy zorgt ervoor dat Chloé wat vocht binnen krijgt, door haar frisdrank te geven.

Zaterdag, 2:10 De stemming slaat om bij Chloé. Op dat moment is alleen Kim bij haar: ‘’Ze deed heel raar, stapte op onbekende mensen af en dacht dat zij ze kende. Dan weer praatte ze heel hard, dan begon ze weer te zingen. Ik moest om haar lachen, ze was erg grappig.” Wanneer een fotograaf hen op de foto zet, adviseert hij ze om langs de EHBO te gaan. Kim: “ Chloé wilde daar niets van weten, ze vond het onzin. Uiteindelijk heb ik haar met twee anderen buiten de EHBO-tent in moeten duwen.” Zaterdag, 2:35 De medewerkers van het EHBD-team (Eerste Hulp bij Drugs- en Drankgebruik) schatten de verschijnselen van Chloé in als een typisch xtc-geval, waarvan ze er in de tien jaar dat ze er nu werkzaam zijn honderden hebben gezien. Na binnenkomst zakt ze door haar knieen. Nico en Jolande, het EHBD-echtpaar dat niet met de achternaam genoemd wil worden, leggen haar onmiddelijk op een brancard, maar zijn niet in paniek. Lucille Knibbeler (18) zit dan ook in de tent omdat ze last heeft van kramp in haar voeten. Zij schrikt wél van wat ze ziet: “ Ik heb wel vaker extreme gevallen gezien, maar dit was echt niet goed. Ze draaide met haar ogen, ze trilde en klapperde met haar tanden. “ Toch gaat het beter met Chloé nadat ze even horizontaal heeft gelegen. Ze gaat overeind zitten en is weer redelijk aanspreekbaar. EHBD’er Jolande: “ Ze maakte geintjes. Ze kneep mij in mijn borst en riep: pwéép. Ik moest om haar lachen. Het was een ondeugende puber.” De EHBD’ ers komen er niet achter hoeveel pillen Chloé heeft geslikt. Nancy kan alleen de verschillende aantallen noemen waar Chloé het eerder over had.

Chloé heeft een zeer korte spanningsboog en reageert op alles en iedereen om haar heen.Aan haar bed zitten Nancy en Stan een bekende uit Reuver. Chloé is aanhankelijk en zoekt steeds lichamelijk contact met hen. Kim wordt door de security tegengehouden en kan de tent niet in. Ze is terug de zaal in gegaan, omdat ze vermoedt dat Chloé er ook elk moment weer rond kan lopen. Ook de EHBD-medewerkers zijn daar dan nog van overtuigd. Zaterdag, 2:55 Chloé begint te hallucineren. Lucille: " Ze was aan het roepen en zag iets boven mij, ze bleef er maar naar wijzen. Ze zat in een totaal andere wereld."

Een paar minuten later , om 3:02, klaagt ze over tintelingen en krampen in de kuiten. EHBD'er Jolande probeert de bloeddoorstroming nog op gang te brengen door haar benen te masseren. Maar dan zijn er ook andere lichamelijke reacties: ze begint te bibberen, haar ademhaling wordt steeds sneller en haar bewustzijn minder. Zaterdag, 3:05 EHBD'er Jolande belt een ambulance omdat Chloé's situatie snel verslechterd. Nico: "Deze verschijnselen pasten niet in het beeld. Iemand komt op een bepaald niveau bij osn binnen en vanaf dan moet het alleen maar beter gaan. Zij klapte binnen minuut helemaal in en zat op een veel lager niveau dan waarop ze daarvoor zat. "

Zaterdag, 3:20 Hoewel Jolande aan de ambulancedienst doorgeeft dat het een spoedmelding betreft, duurt het relatief lang -een kwartier- voordat de ambulance-medewerkers ter plaatse zijn. Ondertussen is Chloé in de fase 'diep bewusteloos' zoals dat officieel heet. Ze reageert niet meer op prikkels van buitenaf, zelfs niet wanneer de tube wordt ingebracht. Alleen bij de naald van het infuus die in haar arm wordt geprikt, reageert ze nog even. Wanneer Kim even later ziet hoe Chloé op een brancard naar de ambulance wordt gedragen, maakt ze zich zorgen. Maar de vrienden om ahar heen stellen haar gerust en zeggen dat het vast goed komt. Nancy rijdt mee in de ambulance naar het ziekenhuis. Zaterdag, 4:45 Met een zeer hoge snelheid rijdt een vrouwelijke rechercheur van het politiecorps Limburg Zuid over de rijksweg N271. Er is eenmaal geprobeerd de ouders van Chloé telefonisch te bereiken, maar dit is mislukt, omdat de mobiele telefoon op een plek ligt waar ze hem niet kunnen horen.

Zaterdag, 4:55 " Bent u de moeder van Chloé?" vraagt de rechercheur aan Carine die in de deuropening staat. Wanneer de ouders de rechercheur binnenvragen zodat zij zich even kunnen aankleden, horen ze dat daar geen tijd voor is, omdat ze anders te laat komen. Stiefvader Raymond: "Ik kreeg een enorme klap. Ik wist dat er iets goed mis was. Ze lag dus op sterven." Zaterdag, 6:00 De ouders horen van een arts in het ziekenhuis dat de situatie van Chloé zeer ernstig is. Ze is in coma en er is spierafbraak opgetreden. Een van de gevolgen van xtc is dat het overhitting van het lichaam veroorzaakt met als gevolg dat eiwitten zoals enzymen kunnen stollen. Daardoor worden allerlei lichamelijke processen verstoord en sterven cellen af. Uiteindelijk kunnen vitale organen als de lever het begeven. Mocht Chloé nog ontwaken uit haar coma, dan is het zeer de vraag hoe zij eraan toe is. De dokter meldt dat hun dochter 'een onbekende samenstelling' heeft binnengekregen. Om eraan toe te voegen dat hij nog nooit zoiets heeft meegemaakt. Hij vind de lichamelijke verschijnselen bijzonder extreem voor iemand die xtc ingenomen heeft.

Zaterdag, 6:10 Het kost tien minuten om Chloé toonbaar te maken voor haar ouders. Als zij aan haar bed staan, zien ze hun dochter met half open ogen in het bloed liggen. Raymond: " Alles was stuk van binnen." Het medische team heeft zeven liter vocht toegediend: door verhitting van het lichaam verdampt er vocht, waardoor uitdroging ontstaat. Ze ziet er opgeblazen uit. De ingewanden zijn in een vergevorderd stadium aangetast. Slechts een paar minuten kunnen de ouders bij haar zijn. Zaterdag, 6:20 In de wachtkamer begint het eindeloze wachten. Moeder Carine: " Het duurde lang, heel lang. Maar wij dachten: zolang we niets horen, is het goed. Misschien was het heel naief, maar ik dacht dat de pillen langzaam uitgewerkt zouden raken." Zaterdag, 8:30 Een verpleegkundige vraagt Carine en Raymond of ze mee willen komen. Carine: " Ik dacht; nee he. Ik wist dat het fout was." wanneer ze aan het bed van hun dochter verschijnen, staan de artsen er verslagen bij. De monitoren en andere apparaten worden uitgeschakeld Chloé is zojuist overleden.

Zaterdag, 17:00 's Middags wordt het lichaam van Chloé overgebracht naar haar huis in Belfeld. In de keuken wassen de uitvaartondernemers Chloé’s haar, de naaste famillie maakt haar gezicht op. Vervolgens wordt ze op een koelinstallatie in de woonkamer opgebaard. Moeder Carine zit vanaf dat moment onafgebroken naast haar overleden dochter. In het daarop volgende etmaal wordt duidelijk dat het lichaam van Chloé nog vol zit met chemicalien. Sneller dan normaal, al binnen twee dagen, zet de ontbinding in en wordt het lichaam zwartgroen van kleur. De uitvaartondernemers die in hun carriere nog nooit zoiets hebben meegemaakt kunnen niets anders doen dan het lijk maandagmiddag 25 augustus ophalen om het over te brengen naar het mortuarium waar het wordt ingevroren. Als sinds Chloé in het ziekenhuis lag, is de recherche bezig met een onderzoek om een nauwkeuirg beeld te krijgen van de gebeurtenissen rond haar dood. Niet eenvoudig, want uit angst als medeverantwoordelijk te worden aangemerkt, spreekt volgens de politie vrijwel geen enkele betrokkene de volledige waarheid. Het bloedonderzoek van het Forensisch Instituut in Rijswijk, dat één dezer dagen wordt verwacht, moet informatie verschaffen over wat Chloé exact heeft geslikt: een overdosis xtc, een verkeerde combinatie of ‘foute pillen’met gif. Donderdag 28 augustus wordt Chloé begraven. Zes weken later zou ze 16 zijn geworden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jezus wat een lap tekst!
Alinea's zou handig zijn...
Waarschuw beheerder
zal ik speciaal voor jullie alineas maken dan, dit moet je lezen dat het ook mis kan gaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jelle (L) TECHNO op woensdag 7 oktober 2009 om 15:38:
Jezus wat een lap tekst!
Alinea's zou handig zijn...

nou idd :|

ik ga het niet eens lezen op deze manier :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 15:41:
zal ik speciaal voor jullie alineas maken dan, dit moet je lezen dat het ook mis kan gaan

balen...dacht dat drugs echt super veilig waren

:nosmile:

Waarschuw beheerder
Heel spijtig, maar als blijkt dat ze aan een overdosis X is gestorven, is het toch echt eigen schuld, dikke bult.

Op je 14e al X nemen, en op je 15e zo’n ‘’10 en een halve’’ nemen, tsja…..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 15:45:

Dat vind ik vrij normaal hoor :\
Waarschuw beheerder
tja die woord keuze heb ik niet gemaakt, ik wil jullie de gevaren een beetje laten inzien en als jullie dit niet respecteren dan niet

Waarschuw beheerder
Alles kut enter
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 15:46:
ik wil jullie de gevaren een beetje laten inzien

De meeste mensen die gebruiken, weten dondersgoed wat de gevaren zijn :yes: Drugs gebruiken is een bewuste keuze :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Maar dit was toch al wat jaartjes geleden?

Waarschuw beheerder
tja die woord keuze heb ik niet gemaakt, ik wil jullie de gevaren een beetje laten inzien en als jullie dit niet respecteren dan niet

als je gebruikt weet je ook wat er kan gebeuren..
risico van het vak om het maar zo te zeggen 8)

dat meisje is gewoon super stom bezig geweest :/
wie vreet nou zoveel pillen achter mekaar..
zelfs als je dr niks of weinig van voelt, moet je dat
nog niet doen :s
Waarschuw beheerder
donateur

Dus jij denkt dat iemand die hele lap tekst gaat lezen(misschien zijn er wel sommige mensen hier die dat wel doen maar niet veel schat ik)...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op woensdag 7 oktober 2009 om 15:51:
Nou, inderdaad!

Ah. :o
Waarschuw beheerder
donateur
2003 alsjeblieft zeg :rot:

Oud nieuws :gaap:

Slotje!
Waarschuw beheerder
ik heb het ook gelezen wil je hem niet lezen dan niet maar k zal er wel een stuk tekst uithalen..vinden jullie me dan wel weer lief :P
Waarschuw beheerder
en trouwens nu kunnen jullie de alineas lezen die jullie willen he :P
Waarschuw beheerder
Trippend de hemel in!!!!
Waarschuw beheerder
maja blijkt wel weer wat voor niveau hier rond huppelt..als jullie het niet willen lezen moet je het niet doen en lekker naar een ander topic gaan

Waarschuw beheerder
ik heb het inmiddels gelezen..maar feit blijft
dat het dr eigen schuld is..
hoe lullig ook voor dr ouders enzo...

gewoon dom bezig geweest..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ockels op woensdag 7 oktober 2009 om 16:05:
Eerder een pilletje of 11 :D

:respect: pilleng vreten als een malle

Waarschuw beheerder
t klopt tot in detail he

4 jaar na dato :gaap:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:02:
maar feit blijft
dat het dr eigen schuld is..

Waarschuw beheerder
Kurt Cobain
No matter what we do, how clean we live our lives, were not gonna survive this!!!

Waarschuw beheerder
Iedereen moet het zelf ondervinden toch, als mensen willen gebruiken houd zown verhaaltje ze echt niet tegen..
en ja, gaat het mis, hun fout ;)
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ockels op woensdag 7 oktober 2009 om 15:54:
Oud nieuws

Gelukkig zijn drugs er niet beter op geworden waardoor het nog steeds aktueel is...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:02:
gewoon dom bezig geweest..

wat dan de discussie is, is dat een 15 jarige daar voor beschermd dient te worden ;)
omdat niet alle (dat is licht uitgedrukt) 15 jarigen genoeg weten en voor zichzelf de juiste beslissingen kunnen nemen
Waarschuw beheerder
ja dat snap k zelf ook wel, je moet alleen in je achterhoofd houden eerst laten testen, het staat niet in dit verhaal maar op hyves staat dat er stukjes glas in zaten..

Artiest n00b
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heftig verhaal!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 16:17:
het staat niet in dit verhaal maar op hyves staat dat er stukjes glas in zaten..

nou uit dit verhaal kun je niet opmaken dat ze daar aan is gestorven
gewoon een paar pilletjes te veel
beet debiel gedrag vertonen,en daar ga je al...
zo dood als een pier
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 16:17:
het staat niet in dit verhaal maar op hyves staat dat er stukjes glas in zaten..

op de 1e hellraiser in den helder in 1992 overleed ook iemand omdat er glas in pilletjes zat.

daarna mochten er nooit meer hardcore evenementen gegeven worden in den helder :S

Waarschuw beheerder
wie heeft t eigenlijk geschreven?

doen net alsof ze er zelf totaal geen schuld aan heeft, doe ff normaal

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:22:
wie heeft t eigenlijk geschreven?

doen net alsof ze er zelf totaal geen schuld aan heeft, doe ff normaal

denk is ff goed na aub
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:24:
denk is ff goed na aub

Lastig, lastig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op woensdag 7 oktober 2009 om 15:49:
De meeste mensen die gebruiken, weten dondersgoed wat de gevaren zijn

dat is dus bullshit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:24:
denk is ff goed na aub

ja sorry iemand met 10 pillen in zijn/haar lijf heeft zelf geen schuld natuurlijk, t maakt het niet minder erg maar geeft wel een andere kijk op t verhaal

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van janes op woensdag 7 oktober 2009 om 16:25:
dat is dus bullshit

hoezo niet dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 16:14:
nou vreten jullie er maar lekker op los dan..

waar maak je je druk om zeg..:lol:

ja, tis sneu voor dr ouders..

maar als zij zo stoer wil zijn om pillen te slikken,
kan ik de geen meedelijden mee hebben.
had ze maar van te voren informatie moeten inwinnen o.i.d

jammer dan..
hoe jong ze ook mag wezen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:27:
ja sorry iemand met 10 pillen in zijn/haar lijf heeft zelf geen schuld natuurlijk, t maakt het niet minder erg maar geeft wel een andere kijk op t verhaal

slaat kant nog wal dit

je vroeg wie dit verhaaltje had geschreven toch?
Waarschuw beheerder
donateur
degene die hier wel serieus op reageren zijn lekker kortzichtig zeg ^^
Waarschuw beheerder
Een van haar beste vriendinnen heeft dit pas in 2007 kunnen schrijven..

Tuurlijk is er zelf schuld..maar jullie weten allemaal als je 5 pilletjes op weet je niet meer wat je doet, en pak je makkelijk bij..

Ook vind ik dat de ehbo wel schuld heeft door haar zo lang te laten liggen..
Waarschuw beheerder
tsja die kut rolexjes ook he..
ik heb er al talloze voorbij zien komen
en volgens mij alleen dat er wel is goeie witte bij zijn
maar verder ook niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:30:
slaat kant nog wal dit

mag jij vinden, moet je de schuld ergens anders zoeken dan als iemand zelf die shit slikt?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:30:
je vroeg wie dit verhaaltje had geschreven toch?

yep, en daarbij ook of alles wel waar is of klopt, als het 4 jaar later pas is geschreven zoals word beweert
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daff op woensdag 7 oktober 2009 om 16:31:
tsja die kut rolexjes ook he..
ik heb er al talloze voorbij zien komen
en volgens mij alleen dat er wel is goeie witte bij zijn
maar verder ook niet

?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:28:
maar als zij zo stoer wil zijn om pillen te slikken,
kan ik de geen meedelijden mee hebben.
had ze maar van te voren informatie moeten inwinnen o.i.d

wat een dom wicht ben jij joh, als jouw kind dood gaat aan iets waar het zelf verantwoordelijkheid voor har moeten dragen, mogen mensen dan ook zo praten?

Artiest Ralphie J
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 16:31:

Dat vind ik een enorm kwalijke uitspraak van je.

Ik ken genoeg mensen die dit soort werk doen, en de inschattingen die je moet maken zijn ongelofelijk moeilijk. Vaak zijn mensen compleet van de wap (zoek maar eens op youtube) maar is er vijf minuten later niks meer aan de hand. Elke keer moet je dus "gokken" hoe het zal gaan. Als er voor iedereen dan een ambulance geroepen zou worden dan komen die op een gegeven moment ook niet meer..... Om dan schuld neer te leggen bij de mensen die er zitten om te helpen en hun uiterste best doen (vaak nog vrijwilligers ook)....:no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:33:
p, en daarbij ook of alles wel waar is of klopt, als het 4 jaar later pas is geschreven zoals word beweert

Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 15:33:
Een reconstructie.

wie denk je die er een reconstructie hebben gemaakt van haar laatste uurtjes?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:40:
wie denk je die er een reconstructie hebben gemaakt van haar laatste uurtjes?

blijkbaar een vriendin, in hoeverre je die mag geloven (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leon º²º op woensdag 7 oktober 2009 om 16:37:
?

Op de pillen staan de laberls ‘Rolex’ en ‘ Formule 1 ‘ maar dat zegt weinig over de samenstelling.

op het logo kan je inderdaad weinig baseren
maar, net als wat ik eerder zei heb ik niet heel vaak goede rolexjes voorbij zien komen.
of in ieder geval: ook heel veel mcpp zooi
dat maakt het natuurlijk niet minder erg.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daff op woensdag 7 oktober 2009 om 16:43:
maar, net als wat ik eerder zei heb ik niet heel vaak goede rolexjes voorbij zien komen.

Ik denk dat jij in 2003 nog niet aan de rolexjes zat mag ik hopen.

Artiest Electroflux
Waarschuw beheerder
Even een stukje van haar vader die de organisatie aan wil klagen:

"Onbegrijpelijk dat zoiets mag. Er worden bloedige videofilms op een grootbeeldscherm gedraaid met mensen wier hoofd afgehakt wordt. Als we dat eerder hadden geweten, dat kinderen naar dergelijke walgelijke feesten worden gelokt worden, dan hadden we haar elke avond gecontroleerd. We hielden haar al erg strak.
We wilden altijd precies weten waar Chloé uithing. Als ze op stap ging, bracht en haalde ik haar. Eén keer heb ik haar betrapt met een sigaret. Ze kreeg direct twee maanden huisarrest en een internetverbod.”

Als je je kind zo enorm strak houd, en dus ook nergens over voorlicht, dan vraag je om stiekum gedrag! (Ze was stiekum met haar vriendin naar de party gegaan)
Zullen vast reli-freaks zijn!

Wees open naar je kids, laat ze grotendeels vrij, en licht ze vooral voor!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leon º²º op woensdag 7 oktober 2009 om 16:47:
Ik denk dat jij in 2003 nog niet aan de rolexjes zat mag ik hopen.

nee klopt daar heb je gelijk in, het is een tijdje terug natuurlijk.
beschouw het maar als niet gezegd :$:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 16:47:
Even een stukje van haar vader die de organisatie aan wil klagen:

"Onbegrijpelijk dat zoiets mag. Er worden bloedige videofilms op een grootbeeldscherm gedraaid met mensen wier hoofd afgehakt wordt. Als we dat eerder hadden geweten, dat kinderen naar dergelijke walgelijke feesten worden gelokt worden, dan hadden we haar elke avond gecontroleerd. We hielden haar al erg strak.
We wilden altijd precies weten waar Chloé uithing. Als ze op stap ging, bracht en haalde ik haar. Eén keer heb ik haar betrapt met een sigaret. Ze kreeg direct twee maanden huisarrest en een internetverbod.”

Als je je kind zo enorm strak houd, en dus ook nergens over voorlicht, dan vraag je om stiekum gedrag!

Wees open naar je kids, laat ze grotendeels vrij, en licht ze vooral voor!

Ben ik met je eens, toen mijn moeder me betrapte met een sigaret had ze liever dat ik het bij haar op de bank deed dan dat ik stiekem op straat moest roken
Waarschuw beheerder
wanneer komt het boek uit?

Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
geeft toch weer een extra dimensie aan het topic "wat is de laatste pil die je nam"
Waarschuw beheerder
maar jullie weten allemaal als je 5 pilletjes op weet je niet meer wat je doet

laten we het maar zo zeggeng, de ene heeft meer verstand dan de ander.
en pak je makkelijk bij..

nou nee!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 16:53:
Ben ik met je eens, toen mijn moeder me betrapte met een sigaret had ze liever dat ik het bij haar op de bank deed dan dat ik stiekem op straat moest roken

Eens! Toen ik voor het eerst naar feesten ging, nam mijn ma echt wel ff de tijd om te praten over drugs en de risico's!

Ik bedoel als je als ouder zegt:

Had ze maar geweten dat het drie kwartier duurt voor zo´n pil werkt. Dan had ze nu nog geleefd.”

Of: "Maar haast geen enkele ouder weet toch van het bestaan van die rare feesten af? Wij zijn de laatste twee dagen een stuk wijzer geworden. Terwijl wij toch ook elke dag een paar kranten lezen en het nieuws volgen.”

Is er trouwens ergens terug te vinden wat de autopsie nu uiteindelijk heeft opgeleverd?
Dat lijkt me toch ook wel erg belangrijk om in deze een definitief standpunt te kunnen nemen en lessen te trekken.
Als het vervuilde pillen waren, volgens het stuk met glassplinters erin etc. dan gaat het dus niet om XTC...
Dan is voorlichting wederom de enige oplossing... Testen die meuk!
Waarschuw beheerder
Don't do Kids!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 8-bit Kid™ op woensdag 7 oktober 2009 om 17:14:
nou nee!

Inderdaad.. als je 5 pillen op heb space je hem misschien wel als een gek maar ikzelf ben dan nog helder genoeg om te weten wat mijn grens is :\
Waarschuw beheerder
oud nieuws. en eigen schuld dikke bult!
Waarschuw beheerder
Huh waarom wordt dit ineens weer gepost? Is al jaren geleden...
Waarschuw beheerder

vind je dat ???

ze kwam binnen, als een normaal geval van teveel Xtc
of denk jij dat ze iedereen die op een party bij de ehbo langs komt, en zeggen dat ze xtc op hebben en hun niet goed voelen...
Ze gelijk de ambulance bellen, dan kunnen ze er wel 10 voor de deur zetten..

Waarschijnlijk heeft ze gewoon een pil of 4 tegelijk in haar mik gegooit, en zijn die als een bom gevallen vandaar dat ze zo hard achteruit ging in haar toestand..
En dat het eigenlijk al telaat is..

Schuld lig altijd bij je eigen, hoe hard dat ook klinkt, niemand zeg dat jij ze op moet eten.. en cker al geen 4 of 5 in een x..

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
ik wil jullie de gevaren een beetje laten inzien en als jullie dit niet respecteren dan niet

En ik wil dat jij een korte samenvatting maakt van dit enorme verhaal.
Zodat ook ik kan meegenieten van deze tori.

Waarschuw beheerder
Tuurlijk is er zelf schuld..maar jullie weten allemaal als je 5 pilletjes op weet je niet meer wat je doet, en pak je makkelijk bij..

nou ik dus niet...weet precies waar me grens ligt :/

Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 7 oktober 2009 om 16:37:
wat een dom wicht ben jij joh, als jouw kind dood gaat aan iets waar het zelf verantwoordelijkheid voor har moeten dragen, mogen mensen dan ook zo praten?

ik zeg toch ook dat het erg is voor dr ouders :/

jij vind het dus de schuld van een ander?
vooralsnog heeft niemand dr gedwongen om die pillen te slikken..
Waarschuw beheerder
donateur
Als je je kind zo enorm strak houd, en dus ook nergens over voorlicht, dan vraag je om stiekum gedrag! (Ze was stiekum met haar vriendin naar de party gegaan)

:yes:

Waarschuw beheerder
ben je dus goed bewust van de risico's!
Waarschuw beheerder
hoeveel moet je hebben gehad en binnen welke tijd vraag ik me dan af,als je zoiets overkomt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pcrdriver op woensdag 7 oktober 2009 om 19:07:
hoeveel moet je hebben gehad en binnen welke tijd vraag ik me dan af,als je zoiets overkomt..

en van wat
Waarschuw beheerder
en onder welke omstandigheden
Waarschuw beheerder
tis wel rot voor die ouders enzo...
maar uiteindelijk deed ze het zelf.... Zij pakt die pille...

en zoiets krijg je als je niks laat testen...

die hebbe hier juist helemaal geen schuld aan
als ze van elke spacer daar een spoedgeval moete make... is het feest voor 80% minder bevolkt denk.

Zij pakt die pillen en heeft dus eigen schuld...
Haar vriendinne hadde btw ook beter op haar moeten letten
Waarschuw beheerder
goh jongens wat zijn jullie weer enorm grappig vandaag:roflol:
Waarschuw beheerder
ik heb er een woord voor BOEIEND je neemt de gok met drugs het kan leuk zijn maar ook zo verkeerd
Waarschuw beheerder
ik heb dit gepost, omdat ik niet wist of jullie dit verhaal wat haar vriendin heeft geschreven kende..en om jullie mening is te horen, de meeste maken er maar grappen over gelukkig zijn er mensen die het wel sirieus nemen..

Enne die vriendin van haar is weg gegaan toen ze zag dat chloe 1 pilletje pakte, wat ik dus nooit bij me vriendinnen zou doen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 15:41:
dit moet je lezen dat het ook mis kan gaan

Dat was me hiervoor ook al duidelijk..
Risico van het vak, heet dat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 20:05:
ik heb dit gepost, omdat ik niet wist of jullie dit verhaal wat haar vriendin heeft geschreven kende..en om jullie mening is te horen, de meeste maken er maar grappen over gelukkig zijn er mensen die het wel sirieus nemen..

thanxx voor je post,ik kende het verhaal wel maar het is interessant om het nog eens gedetailleerd te lezen. en ik vind het trouwens niet iets om grappen over te maken (n)
Waarschuw beheerder
donateur

dit soort dingen peper ik mn ouders altijd in :devil: heerlijk om ze te vertellen hoe brainwashing die feesten zijn :devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tommyisgone op woensdag 7 oktober 2009 om 20:45:
Als we dat eerder hadden geweten, dat kinderen naar dergelijke walgelijke feesten worden gelokt worden, dan hadden we haar elke avond gecontroleerd. We hielden haar al erg strak.

Dat moet je ook niet doen met je kinderen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 15:50:
als je gebruikt weet je ook wat er kan gebeuren.. risico van het vak om het maar zo te zeggen dat meisje is gewoon super stom bezig geweest wie vreet nou zoveel pillen achter mekaar.. zelfs als je dr niks of weinig van voelt, moet je dat nog niet doen

gelukkig is niet iedereen zo bekrompen als jouw
iq loze reactie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tommyisgone op woensdag 7 oktober 2009 om 20:45:
heerlijk om ze te vertellen hoe brainwashing die feesten zijn

:lol: hahaha ja of niet, en dan de reacties erop :[

Waarschuw beheerder
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

It's not gonna happen !

Chloé Come Back , Come Back Come Back , .........................................................

Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Heb dus het hele verhaal gelezen blijkbaar velen hier niet of zouden wel wat anders reageren ofzo :/

Vind hier veel ongepaste reactie's maar ben dat wel wat gewent hier maar slaat hier toch wel nergens op.
Maargoed zullen we zeggen tis partyflock zeker ?

Toen ik het las had ik zoiets van , hmmmmm ik ken wel zo'n gelijkaardig verhaal , maar het is dus dat verhaal dat ik eerder al eens las , mag nog eens gepost worden vind ik , velen zullen dit nog niet weten en mag zeker nog eens in de belangstelling staan.

Als ik die foto zo van haar ziet , ziet er wel een lief leuk knap meisje uit en is dus echt een natuurramp als ze er niet meer is vind ik.

Maar ook er vallen zoveel doden op vage manieren of 10 000 den in één klap door één atoombom.

Zoiets gebeurd ook wel vaker lijkt me , gaat gewoon om mensen die nog weinig ervaring hebben met drugs en die er veel te enthousiast en weinig oplettend mee omgaan.
Maar ze zijn jong tjah wat wil je...
Om nu de schuld op XTC te steken lijkt me niet echt kunnen , zal wel een andere oorzaak bijzitten...
Iets in haar drankje gedaan ???????? Glasscherven in pil lijkt me ook niet kunnen maar is niet uitgesloten !!!! Zo'n dingen gebeuren zeeeeeeeeeeeeeeer zelden.

Wat ook zware gevolgen kan hebben is XTC in combinatie met MCPP is echt zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer fout !
Maar in die tijd ongeveer kende ik iemand die die F1's hadden. Die ging als een F1 !!!!! Nee , serieus , was volgens mij een ' normaal ' pilletje.
En in die tijd was er weinig MCPP in pilletjes ! Het prototype MCPP pil was dan ongeveer de Regenboogjes / Smarties.
Maar ik denk dat er geen MCPP pil zal bijgezeten hebben ! Kan natuurlijk van wel en dan is de doodsoorzaak wel wat al meer duidelijk.

Maar de doodsoorzaak van haar ligt volgens mij zeker niet bij XTC aléén , want ze nam eerst één pil stond er en dan erna nog , dus die ene pil moet al wat gewerkt hebben toen ze de andere nam , dat wil zeggen dat de andere pillen niet enorm kan inslaan aangezien de eerste pil al zal wat gewerkt hebben toen de anderen begonnen in te slaan.

Natuurlijk zal ze met weinig kennis en met veel enthausiasme pillen proberen te regelen hebben met alle gevolgen van dien. Jong en onwetend over drugs , kan me dat wel voorstellen... Ook vind ik 15 jaar en al naar zo'n feesten gaan en snoepen echt veel te jong. Dit is echt een teken dat het einde nabij is of het meisje moet veel te veel problemen gehad hebben ofzo...

Van een aantal pillen ga je echt niet dood als slik je er 50 ofzo , ik las wel ergens dat je echt superveel XTC moet nemen om er dood aan te gaan. Als je teveel binnen hebt kan je idd gaan halucineren en beven en echt zwaar leip zijn maar achter een paar uur moet het toch al wat beter gaan. Maar als ze dood is enkel door XTC zou altijd wel kunnen , uitzonderingen bestaan ' altijd ' wel toch ? Maar ik denk van niet. Er lopen op grote feesten wel meer mensen rond die abnormaal veel gesnoept hebben... Maar het kan natuurlijk wel aléén door XTC maar dat betwijfel ik sterk.

We hielden haar al erg strak.

:xtc:

Als je je kind zo enorm strak houd, en dus ook nergens over voorlicht, dan vraag je om stiekum gedrag! [ Ze was stiekum met haar vriendin naar de party gegaan ]

Yep vind ik ook !!!!!!!! Als de ouders streng zijn wil het nog niet zeggen dat het wel allemaal ' goed ' komt met de zoon/dochter in kwestie !
Dit heb je als ouders weinig in de hand , geluk moet haar / zei bijstaan. Het geboren karakter van hem / haar , als iemand te streng opgevoed loopt het toch meestal uit de hand , persoon in kwestie word depri , of voelt haar niet goed bij die zaken en gaat rebeleren met alle gevolgen van dien , als je als ' appart ' geval geboren bent ben je gewoon zo en kan je als ouders dit niet tot weinig veranderen...Dit is nu éénmaal zo...
Iemand op mijn werk zei ook zo van ' ik ga mijn zoontje streng en goed opvoeden hoor ' als hij dit en dat mis doet straf ik hem enorm , ik zei toen aan hem ondanks dat hij zijn zoontje streng opvoet het toch langs alle kanten fout kan gaan !!!!!! En volgens mij zal het wel zo worden ook...

Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 7 oktober 2009 om 20:05:

Ja zoals ik !!!!!!! 8) toch meestal...

Je verdient een bloemetjeuhhhh :flower:

Ahhhja wat het verhaal betreft ellende ellende , ellende , ...

Maar niet getreurd , de Wereld is toch aan zijn einde toe gekomen :cheer:

PREPARE FOR WO III !!!!!!!!!!!!!!!!!!

NUCLEAR WAR IS COMING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

THE WORLD WILL END SOON !!!!!!!!!!! :cheer: SNOEP NU HET NOG KAN :cheer: CHLOé IK KOM ERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !!!!

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 08:20:
Hoeveelheid XTC bij dood is echt wel meer dan 10 pillen en zelfs meer dan 100 als ik me niet vergis. Als je teveel binnen hebt kan je idd gaan halucineren en beven en echt zwaar leip zijn maar achter een paar uur moet het toch al wat beter gaan. Maar als ze dood is enkel door XTC zou altijd wel kunnen , uitzonderingen bestaan ' altijd ' wel toch ? Maar ik denk van niet. Er lopen op grote feesten wel meer mensen rond die abnormaal veel gesnoept hebben...

een kennis is van mij is overleden door maar 1 pil, (een blauwe mithsubishi)
je lichaam kan een bepaalde reactie ervan krijgen waaraan je kunt overlijden
het fijne weet ik er ook niet van maar het is mogelijk, maar goed die kans zal wel heeeeeel klein zijn anders was half nederland al uitgestorven
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
10 pillen naar binnen kegelen als klein meisje is ook gewoon dom.

Neemt niet weg dat dit zeer treurig is

Waarschuw beheerder
Moet iedereen dit eens aandachtig lezen , het was alsof ik er echt bijgeweest was , opzich goed geschreven...
Uitspraak van Jimz op donderdag 8 oktober 2009 om 08:26:
Hoeveelheid XTC bij dood is echt wel meer dan 10 pillen en zelfs meer dan 100 als ik me niet vergis. Als je teveel binnen hebt kan je idd gaan halucineren en beven en echt zwaar leip zijn maar achter een paar uur moet het toch al wat beter gaan. Maar als ze dood is enkel door XTC zou altijd wel kunnen , uitzonderingen bestaan ' altijd ' wel toch ? Maar ik denk van niet. Er lopen op grote feesten wel meer mensen rond die abnormaal veel gesnoept hebben...

een kennis is van mij is overleden door maar 1 pil, [ een blauwe mithsubishi ]
je lichaam kan een bepaalde reactie ervan krijgen waaraan je kunt overlijden
het fijne weet ik er ook niet van maar het is mogelijk, maar goed die kans zal wel heeeeeel klein zijn anders was half nederland al uitgestorven

Ook Bizar , maar goed , je weet het fijne erniet van , zal wel nog iets anders meegespeelt hebben lijkt me...

Wat ik al zei klopte dus ongeveer...
Trimbos-instituut: Sterfgeval door overdosis xtc is zeldzaam Oud-advocaat Bram Zeegers had een zeer hoge concentratie MDMA – de chemische afkorting voor xtc – in zijn bloed, concludeert het Nederlands Forensisch Instituut .

Iemand MDMA onvrijwillig toedienen is niet gemakkelijk, meent Van Dijk. Vanwege de smaak, en omdat pas een flinke hoeveelheid fataal is. Voor een volwassene van 75 kilo is al gauw 3,5 gram nodig, zo’n 45 pillen. Maar de benodigde hoeveelheid verschilt sterk per persoon. Sommigen overlijden al na een pil xtc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimz op donderdag 8 oktober 2009 om 08:26:
een kennis is van mij is overleden door maar 1 pil, (een blauwe mithsubishi) je lichaam kan een bepaalde reactie ervan krijgen waaraan je kunt overlijden het fijne weet ik er ook niet van maar het is mogelijk, maar goed die kans zal wel heeeeeel klein zijn anders was half nederland al uitgestorven

Als er al iemand doodgaat aan MDMA is dat meestal door watervergiftiging (te veel drinken en er niet bij eten --> zouttekort) of door oververhitting.

Waarschuw beheerder
Nope klopt ook niet...

Waarschuw beheerder
Haar lichaampje verkleurde Groen/Zwart...

[img width=381 height=357 cacheid=00007001002dfd9c21a60f781a02934897]http://fc06.deviantart.com/fs32/f/2008/216/b/5/Crying_Smiley_by_AjnosFTW.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
:respect: Claire ;)
laat ze lullen hier joh
Ze hebben niet meer verstand :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 10:03:
Haar lichaampje verkleurde Groen/Zwart...

Pff dat wil k me ouders niet aan doen hoor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 08:20:
Van een aantal pillen ga je echt niet dood als slik je er 50 ofzo , ik las wel ergens dat je echt superveel XTC moet nemen om er dood aan te gaan. Als je teveel binnen hebt kan je idd gaan halucineren en beven en echt zwaar leip zijn maar achter een paar uur moet het toch al wat beter gaan. Maar als ze dood is enkel door XTC zou altijd wel kunnen , uitzonderingen bestaan ' altijd ' wel toch ? Maar ik denk van niet. Er lopen op grote feesten wel meer mensen rond die abnormaal veel gesnoept hebben... Maar het kan natuurlijk wel aléén door XTC maar dat betwijfel ik sterk.

Een dodelijke dosis (voor 50% van gevallen) van MDMA:

"The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)" http://thedea.org/technicalFAQ.html

--(ik dacht zelf ook altijd dat dit stukken hoger lag, 'denkt aan geval van maatje Holleeder, Bram Zeegers)--

Als we dan een gem. gewicht van 60kg nemen voor dat meisje betekent dit dat ze 600-1200 mg MDMA binnen gekregen moet hebben om in levensgevaar te verkeren. Uitgaande van de laagste tolerantie (600mg MDMA) is dit echt wel reeel. Pillen destijds waren gem 150mg M dus met 4 van zulke zit je dan al aan de 600mg. En uit het verhaal maak ik op dat ze er toch wel wat meer heeft gedropt..

Je kunt natuurlijk niet weten waar het nou precies aan heeft gelegen (autoptie-rapport mist), maar het is dus zeker niet onmogelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ze had een lichaamstemperatuur van 43 graden las ik, dan lijkt de doodsoorzaak me wel duidelijk toch ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op donderdag 8 oktober 2009 om 09:39:
Als er al iemand doodgaat aan MDMA is dat meestal door watervergiftiging (te veel drinken en er niet bij eten --> zouttekort) of door oververhitting.

overhitting was de oorzaak, hij had er wijn bij gedronken en een aantal uur daarvoor een half portie paddo's gegeten waar hij niks van had gevoeld.
hij is toen naar huis gegaan (toen had hij die xtc nog niet op)
later kwam zijn broer thuis en die had xtc bij en toen gingen ze het samen proberen, hijzelf had het nog nooit gebruikt maar zijn broer wel. toen zijn ze gaan xboxen en uiteindelijk is hij flauw gevallen, ambulance gebeld, maar het wou niet meer baten
broer ook een trauma opgelopen
zeer triest verhaal..

die ene pil was btw wel vastgesteld als de oorzaak
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 12:32:
"The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)" http://thedea.org/technicalFAQ.html

Anders citeer je even een of andere vage site voor je cijfers.. :/

LD50 (mice) 97 mg/kg i.p.
LD50 (rats) 49 mg/kg i.p.
LD50 (guinea pigs) 98 mg/kg i.p.
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_chemistry.shtml

Dit zijn wetenschappelijk onderbouwde cijfers bij proefdieren, dus deze zullen ook redelijk bij de LD50 bij mensen uitkomen.
Zelfs uitgaand van het van de 'minste' dosis had het beste vrouwtje 20 pillen moeten wegvreten. Dat red je simpelweg niet, omdat je al veel eerder gaat overgeven waardoor de opname weer minder wordt. Dus hier moeten andere factoren een rol gespeeld hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op donderdag 8 oktober 2009 om 14:31:
Anders citeer je even een of andere vage site voor je cijfers..

LD50 (mice) 97 mg/kg i.p.
LD50 (rats) 49 mg/kg i.p.
LD50 (guinea pigs) 98 mg/kg i.p.
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_chemistry.shtml

Dit zijn wetenschappelijk onderbouwde cijfers bij proefdieren, dus deze zullen ook redelijk bij de LD50 bij mensen uitkomen.
Zelfs uitgaand van het van de 'minste' dosis had het beste vrouwtje 20 pillen moeten wegvreten. Dat red je simpelweg niet, omdat je al veel eerder gaat overgeven waardoor de opname weer minder wordt. Dus hier moeten andere factoren een rol gespeeld hebben.

Als je het stuk even wat verder had gelezen dan zie je dat het niet een of andere vage site is, maar een wetenschappelijk ondersteund artikel (met diepgaand vooronderzoek, zie referenties).. Een site waar het, volgens jou, zo betrouwbare erowid.org haar info vandaan haalt!

Rondom het stukje van de LD50 van MDMA wordt dan ook gesteld dat de LD50 van knaagdieren hoger ligt als deze van de mens -The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents- in vergelijking met -The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg oral.), de verklaring hiervoor moet ik je schuldig blijven. Dus het volgende kun je niet zomaar aannemen; 'Dit zijn wetenschappelijk onderbouwde cijfers bij proefdieren, dus deze zullen ook redelijk bij de LD50 bij mensen uitkomen'.

Het gegeven voorbeeld van een 10-jarig meisje dat overlijdt na 5 pillen geeft dus al aan dat een geringe dosis MDMA al dodelijk kàn zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 14:52:
met diepgaand vooronderzoek, zie referenties

Precies het stukje wat jij citeert heeft geen referentie, en refereert uitsluitend vaag aan een 'recent press report'.

can only be guessed at

may be

Bovenstaande woorden komen op mij niet heel wetenschappelijk over, net als een spreiding van bijvoorbeel 10 of 20 mg (een verschil van 100 procent :/)
Dan baseer ik mij inderdaad liever op wetenschappelijk onderzoek met proefdieren ja, dan op vage aannames. :flower:
En deze cijfers op erowid komen overigens uit de Merck-index.

Het gegeven voorbeeld van een 10-jarig meisje dat overlijdt na 5 pillen geeft dus al aan dat een geringe dosis MDMA al dodelijk kàn zijn.

Daar kun je dus niets zinnigs over zeggen. Ik ben er van overtuigd dat je niet uitsluitend aan een lage dosis MDMA kunt overlijden, maar kan het niet bewijzen met wetenschappelijke voorbeelden, net zo min als jij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Offtopic; zojuist helaas mijn betoog voor niets onder woorden proberen te brengen door de uitlog-functie na 15 min, fijn!

Ontopic:

Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen, maar aan het proberen om de lethal dosis van MDMA vast te stellen. Helaas missen hier inderdaad harde cijfers en zullen jij en ik inderdaad in het duister blijven tasten. Echter wend ik mij in dit geval toch liever tot wel degelijk onderbouwd onderzoek dan tot de vergelijking van een mens met knaagdieren.

Het stuk tekst dat door de auteurs beschreven wordt m.b.t. tot de LD50 kent zeer zeker een verwijzing (#42) en heeft in deze discussie in mijn ogen meer waarde dan de merck-index waar de LD50 van mensen niet in voorkomt. Hierbij komt dat de door jouw genoemde suggestieve woorden (can only be guessed at & may be) het onderzoek niet minder wetenschappelijk maken. Simpelweg omdat er geen hardere cijfers/conclusies mogelijk zijn. Een spreiding van 100% is in dit soort onderzoeken geen uitzondering (al helemaal niet bij dit soort lage waarden), dit is in een groot aantal gevallen terug te vinden in de merck-index. Een snelle blik op de literatuurlijst van het onderzoek geeft weer waar en hoe de auteurs aan hun informatie komen.

Concluderend kennen bovengenoemde bevindingen dus mijn voorkeur boven het vergelijk van mensen met knaagdieren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jeroen:: op donderdag 8 oktober 2009 om 13:52:
zo jong nog

drugs, 18+ (Y)
Waarschuw beheerder
waarom word daar nu een topic over geopent vraag ik me ff af hoor ;)?

ik bedoel echt verschrikkelijk hoor wat er met haar is gebeurd... meisje was 15 jaar erg jong.
maar zelfs als 15 jarige weet je (als je in dat wereldje al verkeerd) dat je geen 10 pillen in 1x kan slikken.

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Waarschuw beheerder
donateur
Eigen schuld, dikke bult..?

R.I.P.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 16:50:
Concluderend kennen bovengenoemde bevindingen dus mijn voorkeur boven het vergelijk van mensen met knaagdieren.

Dat een 15-jarig meisje overlijdt na misschien wel 10 pillen, en een niet nader genoemd 10-jarig Amerikaans kind... :/ (Y)

Uit je eigen bron:
Deaths in the absence of aggravating factors (simple overdose) are all but unheard of.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 16:50:
(#42

Lees dat stuk van Shulgin dan nog maar eens aandachtig door.

Maargoed, ontopic: R.I.P voor het meisje

Het bloedonderzoek van het Forensisch Instituut in Rijswijk, dat één dezer dagen wordt verwacht, moet informatie verschaffen over wat Chloé exact heeft geslikt: een overdosis xtc, een verkeerde combinatie of ‘foute pillen’met gif.

Aangezien dit een verhaal van een aantal jaar geleden is, zullen we die conclusie helaas wel nooit meer horen.

Waarschuw beheerder
damn... ik koop wel een boek als ik zoveel wil lezen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op donderdag 8 oktober 2009 om 23:10:
Aangezien dit een verhaal van een aantal jaar geleden is, zullen we die conclusie helaas wel nooit meer horen.

dus dit topic is vrij nutteloos, iemand is overleden na het nemen van te veel pillen met een onbekende stof
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schaapherder op donderdag 8 oktober 2009 om 15:23:
Ik ben er van overtuigd dat je niet uitsluitend aan een lage dosis MDMA kunt overlijden

Meh, sommige mensen leggen al het loodje als ze een nootje eten dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van º²º Miss Dynamite *** op donderdag 8 oktober 2009 om 19:53:
waarom word daar nu een topic over geopent vraag ik me ff af hoor ?

Om jullie toch een beetje de gevaren te laten zien, ook al beweren jullie allemaal dat jullie het wel weten..waarom overlijden er dan nog steeds mensen aan drugs?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op vrijdag 9 oktober 2009 om 08:31:
Om jullie toch een beetje de gevaren te laten zien, ook al beweren jullie allemaal dat jullie het wel weten..waarom overlijden er dan nog steeds mensen aan drugs?

Uitspraak van º²º Miss Dynamite *** op donderdag 8 oktober 2009 om 19:53:
maar zelfs als 15 jarige weet je (als je in dat wereldje al verkeerd) dat je geen 10 pillen in 1x kan slikken.

;)

Waarschuw beheerder
tsja VMBO hé :no:
Waarschuw beheerder
en kale wappie zit zeker op de universiteit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 9 oktober 2009 om 10:38:
tsja VMBO hé

Wat heeft dit er mee te maken en tegen wie heb je het
Waarschuw beheerder
Ten eerste: echt heel erg dat dit is gebeurt!!

Snap het alleen niet, hoeveel mensen zich wel niet de dood in zuipen!!
Daar wordt nauwelijks aandacht aan besteedt. hoeveel mensen zich wel niet de dood in rijden met een auto!
Tuurlijk fijn dat hier aandacht aan wordt besteedt, maar echt specialer dan menig comadrinker is dit niet!!

RIP

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 9 oktober 2009 om 08:33:
Dan kun je beter Christiane F lezen

ik kijk hem wel 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op vrijdag 9 oktober 2009 om 14:49:
uhm mischien omdat dit een drugs forum is..

En alcohol is dat niet, toch ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 15:12:
En alcohol is dat niet, toch ?

Het niveau is weer bedroevend laag inderdaad. :(

Waarschuw beheerder

Omdat sommige mensen altijd hun grenzen opzoeken, pushing to the limit.
En er zijn ook mensen die hun verstand gewoon NIET gebruiken.

Uitspraak van chiasme op vrijdag 9 oktober 2009 om 00:19:
Ik ben er van overtuigd dat je niet uitsluitend aan een lage dosis MDMA kunt overlijden

Je kan door een pil overlijden door allergische reactie blijkbaar vergeten dat sommige mensen.
Het lijkt me echt sterk dat ze is overleden door MDMA alleen, maar goed wacht eerst het bloedonderzoek maar af.

Helaas veel te jong overleden!
Veel sterkte voor vrienden en familie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 17:01:
drugs, 18+

Maak er eerder 21+ van.
Waarschuw beheerder
zooo anders schrijf er een boek over :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stuiterkim! op vrijdag 9 oktober 2009 om 16:26:
zooo anders schrijf er een boek over :\

Te veel werk :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimz op vrijdag 9 oktober 2009 om 11:56:
en kale wappie zit zeker op de universiteit

:yes: als dakdekker

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op vrijdag 9 oktober 2009 om 12:18:
Wat heeft dit er mee te maken en tegen wie heb je het

knippen en plakken lukt je aardig, alleen het lezen van wat je nu eigenlijk loopt te kopieeren gaat je nog niet zo goed af

Uitspraak van sitostick op vrijdag 9 oktober 2009 om 16:13:
tsja VMBO hé

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 15:01:
ik kijk hem wel

De film is echt realistisch maar het boek is beter ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 16:22:
maar goed wacht eerst het bloedonderzoek maar af

Dat zal 6 jaar naar dato toch wel bekend zijn lijkt me
Waarschuw beheerder
op citeer drukke gaat makkelijker hoor als knippe en plakke :P
Waarschuw beheerder
volgens mij heeft destijds haar onwetende vader tegen de media gezegd dat er (waarschijnlijk) glas in die pillen zat om zo een schuldige aan te wijzen. bij mijn weten zijn er verder nooit splinters aangetroffen, en ik kan me ook niet voorstellen waarom producenten moeite zouden doen om glassplinters in pillen te stoppen. echt een broodje aap verhaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 9 oktober 2009 om 18:43:
De film is echt realistisch maar het boek is beter

heb m nooit gelezen..film wel paar keer gezien :yes:
blijft een goed verhaal..

Waarschuw beheerder
Maaruh wat is nu eigenlijk het nut van dit topic??

Waarschuw beheerder
" Zaterdag, 6:00 De ouders horen van een arts in het ziekenhuis dat de situatie van Chloé zeer ernstig is. Ze is in coma en er is spierafbraak opgetreden. Een van de gevolgen van xtc is dat het overhitting van het lichaam veroorzaakt met als gevolg dat eiwitten zoals enzymen kunnen stollen. Daardoor worden allerlei lichamelijke processen verstoord en sterven cellen af. Uiteindelijk kunnen vitale organen als de lever het begeven. Mocht Chloé nog ontwaken uit haar coma, dan is het zeer de vraag hoe zij eraan toe is. De dokter meldt dat hun dochter 'een onbekende samenstelling' heeft binnengekregen. Om eraan toe te voegen dat hij nog nooit zoiets heeft meegemaakt. Hij vind de lichamelijke verschijnselen bijzonder extreem voor iemand die xtc ingenomen heeft.

Zaterdag, 6:10 Het kost tien minuten om Chloé toonbaar te maken voor haar ouders. Als zij aan haar bed staan, zien ze hun dochter met half open ogen in het bloed liggen. Raymond: " Alles was stuk van binnen." Het medische team heeft zeven liter vocht toegediend: door verhitting van het lichaam verdampt er vocht, waardoor uitdroging ontstaat. Ze ziet er opgeblazen uit. De ingewanden zijn in een vergevorderd stadium aangetast.

WTF!
Je kan me een hoop vertellen maar ik denk niet dat in de dosering dat zij MDMA (als dat MDMA is geweest, of icm een andere drug) heeft gebruikt dit voor kan komen.

In het daarop volgende etmaal wordt duidelijk dat het lichaam van Chloé nog vol zit met chemicalien. Sneller dan normaal, al binnen twee dagen, zet de ontbinding in en wordt het lichaam zwartgroen van kleur. De uitvaartondernemers die in hun carriere nog nooit zoiets hebben meegemaakt kunnen niets anders doen dan het lijk maandagmiddag 25 augustus ophalen om het over te brengen naar het mortuarium waar het wordt ingevroren. Als sinds Chloé in het ziekenhuis lag, is de recherche bezig met een onderzoek om een nauwkeuirg beeld te krijgen van de gebeurtenissen rond haar dood. Niet eenvoudig, want uit angst als medeverantwoordelijk te worden aangemerkt, spreekt volgens de politie vrijwel geen enkele betrokkene de volledige waarheid. Het bloedonderzoek van het Forensisch Instituut in Rijswijk, dat één dezer dagen wordt verwacht, moet informatie verschaffen over wat Chloé exact heeft geslikt: een overdosis xtc, een verkeerde combinatie of ‘foute pillen’met gif.

En het bloedonderzoek is nooit naar buiten gekomen denk ik zo.. post is uit 2003.

Ik kan me trouwens wel rolexjes herrinneren van een tijdje terug met 129mg MDMA en een paar mg McPP. Maar volgens mij kende niemand die stof nog in 2003.
Combinatie van die twee (zeker 10,5 pil) kan en zal zeker serotoninevergiftiging veroorzaken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Slechte zaak

Waarschuw beheerder
ook al beweren jullie allemaal dat jullie het wel weten..waarom overlijden er dan nog steeds mensen aan drugs?

Waarom overlijden er nog steeds mensen in het verkeerd? We weten toch allemaal hoe we moeten autorijden? :frusty:

Het is jammer dat het meisje is overleden. Maar gek vindt ik het niet als ik het verhaal lees.
Voorlichting aan gebruikers lijkt mij nog steeds de beste manier om dit te voorkomen.
En daarnaast moet die oudere vriendin zich doodschamen, dat ze aan iemand die zo jong is pillen geeft zonder enige uitleg!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 11:56:
Voorlichting aan gebruikers lijkt mij nog steeds de beste manier om dit te voorkomen.

Voorlichting zat. Vaak op de feesten zelf ook.
Je hoeft de substantie maar in google op te zoeken en je krijgt tonnen aan informatie.
Schijnbaar heeft dit meisje daar de moeite niet voor genomen, anders wist je wel dat die pillen pas na een uur werken.
Dit is wat ik op kan maken uit het verhaal:

Dan neemt Chloé haar eerste pil in om vervolgens Nancy de helft van de voorraad te geven. Wanneer ze zich weer aansluiten bij de groep uit Reuver, heeft Chloé waarschijnlijk nog ongeveer vier pillen op zak. Kim ziet ongeveer een half uur later dat zij nog een pil slikt, maar daarna is het onduidelijk hoeveel en wanneer Chloé haar volgende pillen inneemt.

2 pillen binnen een half uur. c.a ~200mg MDMA.
In die tijd bevatte elke pil zo ongeveer gemiddeld 100mg MDMA, als het niet meer is.
Daarna zegt ze tegen haar vriendin dat ze er 10,5 op heeft.
Dat zou betekenen dat ze er daarna zo'n 8 tegelijk heeft geslikt, wat hier ook wel uit te halen is.

Zij schrikt wél van wat ze ziet: “ Ik heb wel vaker extreme gevallen gezien, maar dit was echt niet goed. Ze draaide met haar ogen, ze trilde en klapperde met haar tanden. “ Toch gaat het beter met Chloé nadat ze even horizontaal heeft gelegen. Ze gaat overeind zitten en is weer redelijk aanspreekbaar. EHBD’er Jolande: “ Ze maakte geintjes. Ze kneep mij in mijn borst en riep: pwéép. Ik moest om haar lachen. Het was een ondeugende puber.” De EHBD’ ers komen er niet achter hoeveel pillen Chloé heeft geslikt. Nancy kan alleen de verschillende aantallen noemen waar Chloé het eerder over had.

De 2 pillen slaan keihard in, ik herken de symptonen en daarna voel je je weer beter.

Zaterdag, 2:55 Chloé begint te hallucineren. Lucille: " Ze was aan het roepen en zag iets boven mij, ze bleef er maar naar wijzen. Ze zat in een totaal andere wereld."

Een paar minuten later , om 3:02, klaagt ze over tintelingen en krampen in de kuiten. EHBD'er Jolande probeert de bloeddoorstroming nog op gang te brengen door haar benen te masseren. Maar dan zijn er ook andere lichamelijke reacties: ze begint te bibberen, haar ademhaling wordt steeds sneller en haar bewustzijn minder. Zaterdag, 3:05 EHBD'er Jolande belt een ambulance omdat Chloé's situatie snel verslechterd. Nico: "Deze verschijnselen pasten niet in het beeld. Iemand komt op een bepaald niveau bij osn binnen en vanaf dan moet het alleen maar beter gaan. Zij klapte binnen minuut helemaal in en zat op een veel lager niveau dan waarop ze daarvoor zat. "

Vervolgens slaat de rest in, en daarna is het einde verhaal.

Puur speculatie, maar ik denk dat het zo is gegaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 10 oktober 2009 om 10:07:
Maaruh wat is nu eigenlijk het nut van dit topic??

om ons op de gevaren te wijzen van drugsgebruik
volgens de TO :d

Waarschuw beheerder
Toch vond ik het een interessant stuk om te lezen.
Een van de weinige topics waar ik "teveel tekst" bij neerzet en naar de volgende ga :$
Het zou je kind maar wezen :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bartblij op zaterdag 10 oktober 2009 om 03:26:
volgens mij heeft destijds haar onwetende vader tegen de media gezegd dat er (waarschijnlijk) glas in die pillen zat om zo een schuldige aan te wijzen. bij mijn weten zijn er verder nooit splinters aangetroffen, en ik kan me ook niet voorstellen waarom producenten moeite zouden doen om glassplinters in pillen te stoppen. echt een broodje aap verhaal

Dat is toch altijd zo, als er wat fout gaat dan moet de schuld altijd bij het middel gezocht worden. Eigen verantwoordelijkheid is in dit soort gevallen altijd ver te zoeken. Spijtig wat er met dat meisje is gebeurd maar als ze beter had nagedacht of zich niet had laten meeslepen door groepsdruk (of andere zaken) dan was ze nu nog in leven geweest.

Vrijwel elk middel is vrij ongevaarlijk als je weet hoe en wanneer je het kan gebruiken. Ongevaarlijk als in niet direct levensbedreigend, schadelijk is het in veel gevallen sowieso.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:29:
om ons op de gevaren te wijzen van drugsgebruik
volgens de TO :d

:gaap: one of many weer dus... Zelfs kinderen van 15 weten dat het gevaarlijk is :P of toch niet :o
Waarschuw beheerder
t hele leven zit vol met risico's,en valkuilen..als je drugs neemt kan een risico zijn,maar deelnemen aan t verkeer is nog veel erger bv...t kan elke dag afgelopen zijn met je,dood ga je zeker
Waarschuw beheerder
waarom overlijden er dan nog steeds mensen aan drugs?

En de alcohol dan? Wat 10000x erger is dan drugs, gewoonweg omdat het geaccepteerd is door de maatschappij en drugs niet...

Verder ken ik het verhaal idd... en heeft dit meisje idd extreem veel geslikt... shit happens en eigen schuld dikke bult!

Begin maar eens te zuipen... 30 glazen bier terwijl je het niet gewend bent... kijken waar jij eindigt...

Of in de context van dit verhaal... MEER dan 4x zoveel dan dat dat meisje had mogen slikken...

Stel je drinkt 15 glazen bier dat je goed zat bent... x4 = 60 glazen bier. Wil wel eens weten hoe je dan uit ziet (en dan is dit nog een LAGE schatting!!)

Wat ik wil zeggen is dat het in de meeste gevallen echt bij de gebruiker zelf ligt en niet bij de drugs... TE veel is nooit goed!! egaal wat...!!
Waarschuw beheerder

Daar verkijk je je nog op hoor!

In speed wordt sowieso altijd miniscule glas splinters verwerkt, zodat als jij een lijn pakt het glas je cellen 'open snijden' wat miniscuul is dus je merkt het niet echt maar daardoor wordt de troep wel beter opgenomen!!

Ook bij MDMA is het wel eens geconstateerd... miniscule glassplinters snijden je maagwand open zodat het beter wordt opgenomen!

Omdat het zooo klein is en omdat jou lichaam normaal gesproken ;) zo goed in harmonie is en zo goed werkt :P merk jij er eigenlijk niks van en heelt dit allemaal weer...

Maja of dat de oorzaak is van het overlijden denk ik niet... denk gewoon echt TE veel en zoals in mn vorige post... TE veel is nooit goed... egaal van wat!
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik vlug door die tekst heen scan, staat er teveel irrelevante informatie bij. Daarom ga ik de tekst ook niet lezen. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 oktober 2009 om 15:45:

Lijkt me duidelijk idd.

Nee, dat weet ik niet. Want ik pakte sowieso al geen 5 pillen. Subtiel verschilletje in maat-hantering misschien. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Converse op zaterdag 10 oktober 2009 om 13:23:
In speed wordt sowieso altijd miniscule glas splinters verwerkt, zodat als jij een lijn pakt het glas je cellen 'open snijden' wat miniscuul is dus je merkt het niet echt maar daardoor wordt de troep wel beter opgenomen!!

Ook bij MDMA is het wel eens geconstateerd... miniscule glassplinters snijden je maagwand open zodat het beter wordt opgenomen!

Kom nou toch, dit is typisch een broodje aap verhaal dat in 2003 de ronde deed. Onzin er zijn nog nooit pillen met glas(vezels) gevonden. Ooit zijn er pillen met strychnine gevonden, dit was echter een hele kleine oplage.

Als er glas in pil of speed zit, was het rustig op het drugsforum :-P
Artiest [artist=175769]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder

En welke bron heeft jou dat verteld?
Waarschuw beheerder
het tl-buis verhaal...dat ken ik...onzin

Waarschuw beheerder

Medisch gezien echt complete onzin :)

Door cellen open te snijden (ben benieuwd waar je dat broodje aap verhaal vandaan haalt) wordt helemaal niks beter opgenomen...Die cellen moeten namelijk leven om dat goed te kunnen doen, als ze dood zijn wordt het alleen maar slechter...

Daarnaast wordt dit soort stoffen opgenomen in je dunne darm en niet in de maag (die enorm dik en sterk is, en overigens ook bestand is tegen het maagzuur dat je zelf produceert dus waarschijnlijk ook wel tegen een paar minuscule glassplintertjes)

En anders wrijf je toch even met die pil over je tong om te testen of het gaat bloeden ;) Ik vermoed van niet ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 14:32:
En anders wrijf je toch even met die pil over je tong om te testen of het gaat bloeden Ik vermoed van niet

Haha nou door de smaak zou je het haast denken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJ-O op zaterdag 10 oktober 2009 om 14:44:
Haha nou door de smaak zou je het haast denken ;)

'Anijs' en ijzer zijn heel anders van smaak. :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:19:
Je hoeft de substantie maar in google op te zoeken en je krijgt tonnen aan informatie.
Schijnbaar heeft dit meisje daar de moeite niet voor genomen, anders wist je wel dat die pillen pas na een uur werken.

Mee eens, maar dan ook de taak van dat oudere meisje die haar die zak pillen geeft. Om dit nogmaals uit te leggen.
Wie geeft er nu pillen aan een 15 jarige? En al helemaal zonder uitleg? Sorry maar ook dan spoor je niet.

Waarschuw beheerder
Dat is wel zo, maarja op mn 15de was ik ook niet heilig. Maar zocht wel altijd alles op. Uiteindelijk is het je eigen keuze ongeacht je leeftijd.
Ze vertelde dat ze het weleens eerder had gedaan, dus dan verwacht je ook dat ze wel weet hoe het ongeveer werkt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op zaterdag 10 oktober 2009 om 15:53:
'Anijs' en ijzer zijn heel anders van smaak.

Ja klopt, wat ik eingelijk bedoel is hoe t voelt op je tong...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJ-O op zaterdag 10 oktober 2009 om 17:19:
Ja klopt, wat ik eingelijk bedoel is hoe t voelt op je tong...

Ik ben ziek, m'n hoofd werkt nog niet optimaal mee. :$
Waarschuw beheerder
dit is toch al jaren geleden gebeurt op megarave in de peppermill..heb het niet helemaal gelezen mij teveel text was toen zelf wel op dat feesie..heel triest dat zulke kinderen het nou verpesten voor de rest!!

Was toen ik 14/15 was nou ook niet altijd slim bezig maar als je 10 pillen in je flikker duwt ben je gewoon achterlijk bezig!
hoewel ik me het eiglijk niet voor kan stellen dat je dat zomaar doet bij je eerst pilletje.

Moet je is kijken hoeveel gezeik er over die organisatie geweest,dat hun niet goed gecontroleerd hadden op leeftijd,zonder dat domme kind was het een prima verlopen feest!
Waarschuw beheerder
waarom producenten moeite zouden doen om glassplinters in pillen te stoppen.

bindmiddel :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 13:00:
Ze had een lichaamstemperatuur van 43 graden las ik, dan lijkt de doodsoorzaak me wel duidelijk toch ?

Ik heb wel eens 42 gehad dacht ik zo :cheer:

Sindsdien kwam het niet meer goed.... Nee geintjeuh

Heb mij dan onder een koud bad volledig in gedompeld...

Nu ja dit water was denk ik wel lauw , maar voelde zeer koud aan omdat ik het heet had :p

Uitspraak van chiasme op vrijdag 9 oktober 2009 om 00:19:

Meh, sommige mensen leggen al het loodje als ze een nootje eten dus.

Hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol:

Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op vrijdag 9 oktober 2009 om 14:49:
uhm mischien omdat dit een drugs forum is..

Iedereen lief zijn tegen haar :[

Tegen Miss Hardcore is tegen mij ! Dus je bent gewaarschuwd ! :[

:p :lol: :vaag:

Meisjes plagen is om slaag vragen !!!

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja op het VORIGE TOPIC hierover stond er dat er GLAS in de pillen zat !!!!!! Om dat die pil dan scheurde tegen de buik ofzo zodat die pil beter omgenomen werd !!!! HAHA Dikke bullshit dus !!!!! En glas in pillen gebeurd vrijwel nooit !!!!! Dit glas dat zei wilden bedoelen zijn DENK IK gewoon de kristallen dat je ziet in een pil !!!!!!!!!! Als je nog een goede pil hebt zie je soms de kristallen zitten !!!! En zeker als je die pil in twee doet !!!!! Voor die drugsnoobs zullen gedacht hebben dat dit glas was !!!!! Ik denk dat ik wel met mijn brein juist zit met dit zogezegt ' glas verhaal '
Dusja zoals ik al zei ze weten niet veel over drugs hé , maarja zo jong ook !!!!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 11:23:
WTF!
Je kan me een hoop vertellen maar ik denk niet dat in de dosering dat zij MDMA (als dat MDMA is geweest, of icm een andere drug) heeft gebruikt dit voor kan komen.

Idd zoals ik ook al zei !!!!!!!!!! Ik kan me echt niet voorstellen dat je van een paar pillen dood gaat !!!!! Nuja ze had er wel 10 op maarja endan ze nam ze niet alle 10 tegelijk... Als de eerste wat uitgewerkt zijn hebben de anderen pillen toch niet veel nut.......

Maar kan natuurlijk van wel , maar ik denk dat er wel dingen zijn DIE WE NIET WETEN OF DIE TOCH NIET IN DAT ARTIKEL STAAN...

Ze stapte af op onbekende mensen.... Wie weet wat zei hun gaf ofzo ? Of iets in haar drankje... ????? Tjahhhhhhhhhhhh

Wat mischien wel wat gevaarlijk is als je goed wappie bent dat je dan eventueel meer neemt zonder dat je het echt beseft , als je goed leip bent en je hebt het echt naar je zin en je hebt een zak pillen in je zak zitten en plots zie je zo van huh mijn zak is op ! Je hebt ze dan meestal zelf allemaal op gegeten maar dat besef je toen niet , dit kan wel gebeuren en is opzich wel gevaarlijk....Best is gewoon niet meer dan 3 pillen meenemen voor jezelf...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 11:23:
Ik kan me trouwens wel rolexjes herrinneren van een tijdje terug met 129mg MDMA en een paar mg McPP. Maar volgens mij kende niemand die stof nog in 2003.
Combinatie van die twee (zeker 10,5 pil) kan en zal zeker serotoninevergiftiging veroorzaken.

Dit zei ik ook al , maar MCPP was toendertijd niet echt een stofje die in pillen zat , kwam zelden voor , maar als jij echt Rolexjes kent van in die tijd waar MCPP in zat en als ze dan 5 zware XTC pillen nam en 5 MCPP pillen nam kan dit zeker de doodsoorzaak zijn !!!!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:19:

Dit is wat ik op kan maken uit het verhaal:

Dan neemt Chloé haar eerste pil in om vervolgens Nancy de helft van de voorraad te geven. Wanneer ze zich weer aansluiten bij de groep uit Reuver, heeft Chloé waarschijnlijk nog ongeveer vier pillen op zak. Kim ziet ongeveer een half uur later dat zij nog een pil slikt, maar daarna is het onduidelijk hoeveel en wanneer Chloé haar volgende pillen inneemt.

2 pillen binnen een half uur. c.a ~200mg MDMA.
In die tijd bevatte elke pil zo ongeveer gemiddeld 100mg MDMA, als het niet meer is.
Daarna zegt ze tegen haar vriendin dat ze er 10,5 op heeft.
Dat zou betekenen dat ze er daarna zo'n 8 tegelijk heeft geslikt, wat hier ook wel uit te halen is.

Zij schrikt wél van wat ze ziet: “ Ik heb wel vaker extreme gevallen gezien, maar dit was echt niet goed. Ze draaide met haar ogen, ze trilde en klapperde met haar tanden. “ Toch gaat het beter met Chloé nadat ze even horizontaal heeft gelegen. Ze gaat overeind zitten en is weer redelijk aanspreekbaar. EHBD’er Jolande: “ Ze maakte geintjes. Ze kneep mij in mijn borst en riep: pwéép. Ik moest om haar lachen. Het was een ondeugende puber.” De EHBD’ ers komen er niet achter hoeveel pillen Chloé heeft geslikt. Nancy kan alleen de verschillende aantallen noemen waar Chloé het eerder over had.

De 2 pillen slaan keihard in, ik herken de symptonen en daarna voel je je weer beter.

Zaterdag, 2:55 Chloé begint te hallucineren. Lucille: " Ze was aan het roepen en zag iets boven mij, ze bleef er maar naar wijzen. Ze zat in een totaal andere wereld."

Vervolgens slaat de rest in, en daarna is het einde verhaal.

Puur speculatie, maar ik denk dat het zo is gegaan.

Njah dan is het triestigste eigenlijk dat ze zo onvoorzichtig ermee omgegaan is maar vind ze zowieso te jong om dit tedoen en zeker omzelf al alles op zak te hebben...

Maar goed , iedereen die wat vage stofjes tot zich neemt zal wel één keer iets hebben van ' Fuck ik ga hier tever ' als je dit dan meemaakt gaje er dan in de toekomst nauwlettender mee om... Aléén Chloé heeft nooit een tweede kans gehad om verder te nuttigen van één van de leukste stoffiezzzzzzz

WHYYYY , WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

CHLOE MOGE DE SNOEPJES IN DE HEMEL JE BETER BEVALLEN ! :vaag:

[ Of mischien was dit haar noodlot wel , wie weet werd ze 1 week na dat feest over gereden en zat ze voor de rest van haar dagen in een rolstoel :p , maargoed ,dit gaat te ver zeker ? ] :vaag:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:44:
Toch vond ik het een interessant stuk om te lezen.

Ik zei je het toch !!!! :p

Was alsof ik er echt bij was :/

Uitspraak van Sidion op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:51:
Spijtig wat er met dat meisje is gebeurd maar als ze beter had nagedacht of zich niet had laten meeslepen door groepsdruk (of andere zaken) dan was ze nu nog in leven geweest.

Mischien woude ze gewoon dood !!!!! Niemand zou ooit kunnen geweten hebben wat er toen weken ervoor in haar koppie rond ging !!!!!

Laten we dit ook niet uitsluiten...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van van der snats op zaterdag 10 oktober 2009 om 13:02:
t hele leven zit vol met risico's,en valkuilen..als je drugs neemt kan een risico zijn,maar deelnemen aan t verkeer is nog veel erger bv...t kan elke dag afgelopen zijn met je,dood ga je zeker

Of neem nu gebeten zijn in je slaap door die spin van je ! :p

:vaag:

Daar verkijk je je nog op hoor!

Omdat het zooo klein is en omdat jou lichaam normaal gesproken zo goed in harmonie is en zo goed werkt merk jij er eigenlijk niks van en heelt dit allemaal weer...

Maja of dat de oorzaak is van het overlijden denk ik niet... denk gewoon echt TE veel en zoals in mn vorige post... TE veel is nooit goed... egaal van wat!

Dit lijkt me OPPERBULLSHIT !!!

Ik denk dat jij nog nooit een rescept van speed gezien hebt :vaag:
Uitspraak van Lekker Leip83 op zaterdag 10 oktober 2009 om 18:43:
Moet je is kijken hoeveel gezeik er over die organisatie geweest,dat hun niet goed gecontroleerd hadden op leeftijd,zonder dat domme kind was het een prima verlopen feest!

ja idd , GEZEIK op de ORGANISATIE van dat feest slaat echt nergens op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stond er een hoop gezeik dat ze niet controleren in schoenen en de dag van vandaag ook niet doen !!!!!

Tjah normaal toch , als ze iedereen tot in de schoenen moeten controleren duurt het een eeuwigheid voor dat iedereen binnen is en is toch te vergaat en te belachelijk ook !!! Bemoei je toch daar niet zoveel mee , als anderen nu eens iets apparts willen nuttigen laat ze gewoon je kiest er gewoon zelf voor.

Waarschuw beheerder
Hoe dan ook , dit verhaal kun je wat vergelijken als je een veel te jong iemand [ zwaar ] vuurwerk geeft.

Neem nu je doet deze cake/blok aan iemand cadeau , iemand met dezelfde leeftijd als Chloé...
Zodat dat jongetje niet weet dat je er meters van moet weglopen zodat Chloé niet goed wist dat het een uur of langer kon duren voordat het snoepje werkt.
Nouja , je hersentjes laten werken en je snapt wel wat ik bedoel :

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 08:12:
Iedereen lief zijn tegen haar

Tegen Miss Hardcore is tegen mij ! Dus je bent gewaarschuwd !

Wat lief dankje :flower:

Wie tegen =Hardcore= is tegen mij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lekker Leip83 op zaterdag 10 oktober 2009 om 18:43:
Was toen ik 14/15 was nou ook niet altijd slim bezig maar als je 10 pillen in je flikker duwt ben je gewoon achterlijk bezig!
hoewel ik me het eiglijk niet voor kan stellen dat je dat zomaar doet bij je eerst pilletje.

als je tekst had gelezen weet je dat het niet haar eerste pilletje was :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op maandag 12 oktober 2009 om 15:39:
Uitspraak van =H@RDCORE= op zondag 11 oktober 2009 om 08:12:

Wat lief dankje

hahahahaha wat zielig
Waarschuw beheerder
en jullie moeten niet zeuren over een lap tekst, als ik er boven had gezet hoe kun je 500 euro verdienen hadden jullie het allemaal gelezen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 oktober 2009 om 08:12:
CHLOE MOGE DE SNOEPJES IN DE HEMEL JE BETER BEVALLEN !

[ Of mischien was dit haar noodlot wel , wie weet werd ze 1 week na dat feest over gereden en zat ze voor de rest van haar dagen in een rolstoel , maargoed ,dit gaat te ver zeker ? ]

Indd, gaat te ver :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op maandag 12 oktober 2009 om 15:43:
en jullie moeten niet zeuren over een lap tekst, als ik er boven had gezet hoe kun je 500 euro verdienen hadden jullie het allemaal gelezen

joh
wat is je punt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op maandag 12 oktober 2009 om 15:43:
als ik er boven had gezet hoe kun je 500 euro verdienen hadden jullie het allemaal gelezen

Meestal lees ik dat soort teksten nou juist niet 8)
Waarschuw beheerder
heb de eerste alinea gelezen..
maar wat is nou je punt? dat drugs gevaarlijk zijn? want dat wisten we al;)
en als je 15 bent en jezelf vol gooit met pillen die niet getest zijn of wat
dan ook ben je gewoon heeeeeeeeeeeeel dom

maar verder ja, moet je dr over zeggen, er worden regelmatig 15jarige aangereden
door auto's, maar dan ga je toch ook niet zo een dikke lap tekst plaatsen over
de laatste 18 uur van die persoons leven met het doel om duidelijk te maken dat
het verkeer ook gevaarlijk is ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 10 oktober 2009 om 12:58:
Zelfs kinderen van 15 weten dat het gevaarlijk is

Maar die denken er niet zo bewust bij na vind ik!
Ze vinden het allemaal maar leuk en zien de gevaren niet totdat er iets als dit gebeurd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Banaanhangwagen op maandag 12 oktober 2009 om 18:20:
Zelfs kinderen van 15 weten dat het gevaarlijk is

Maar die denken er niet zo bewust bij na vind ik!
Ze vinden het allemaal maar leuk en zien de gevaren niet totdat er iets als dit gebeurd...

je hoef ook niet bewust na te denken, een normaal 15 jarige hoort helemaal niet met die dingen
bezig te zijn. Je neemt ook nooit "perongeluk" zo veel dat je dr aan dood kan gaan.
Waarschuw beheerder

Wat een onzin.. Dit verhaal zegt meer over dat meisje dan over de risico's van drugsgebruik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op maandag 12 oktober 2009 om 15:42:
Uitspraak van =H@RDCORE= op zondag 11 oktober 2009 om 08:12:

Wat lief dankje

hahahahaha wat zielig

Je bent gewoon jaloers :[ Het enige die achter je staat is die auto :vaag: :lol:

Uitspraak van ziggystardust op maandag 12 oktober 2009 om 17:02:
heb de eerste alinea gelezen..
maar wat is nou je punt? dat drugs gevaarlijk zijn? want dat wisten we al
en als je 15 bent en jezelf vol gooit met pillen die niet getest zijn of wat
dan ook ben je gewoon heeeeeeeeeeeeel dom

maar verder ja, moet je dr over zeggen, er worden regelmatig 15jarige aangereden
door auto's, maar dan ga je toch ook niet zo een dikke lap tekst plaatsen over
de laatste 18 uur van die persoons leven met het doel om duidelijk te maken dat
het verkeer ook gevaarlijk is

De topic post is gewoon veel meer dan de meesten hier denken...
Het is ook een doodsverhaal...

Uitspraak van Banaanhangwagen op maandag 12 oktober 2009 om 18:20:

Dit is niet alléén bij kinderen...
Meestal word er regels in de politiek gemaakt als er ' iets ' gebeurd is...
Meestal als er eens doden vallen helaas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 oktober 2009 om 21:07:
De topic post is gewoon veel meer dan de meesten hier denken...
Het is ook een doodsverhaal...

Het dient een verkeerd doel hier. De omstandigheden zijn zo absurd dat het niet model mag staan voor bepaalde gevaren

Waarschuw beheerder
De repley's op de topic post hebben dat duidelijk gemaakt dusja.....
Artiest {SHOWLIST artist 85556, 64169}
Waarschuw beheerder
Wat een overdreven ophef weer! Hallo! dit verhaal komt uit 2003!

A. het meisje scheen uit onderzoek (las ik op drugsinfoteam) 5-11 pillen geslikt te hebben (Voor de eerste keer) nou volgens mij moet je dan volkomen achterlijk zijn!

B. Eigen schuld, maar ook die van de regering en school! De school waar ik op zat legde alleen maar uit dat je eerder dood ging van drugs, maar niet hoe je het moest gebruiken!

C. ik ben het ook niet eens met die vader die zegt dat pillenverkopers schoften zijn! Wat een onzin, Pillenverkopers met de inhoud MCPP zijn schoften! meisjes die 5-11 pillen slikken zijn schoften (lekker de Xtc weer in een slecht daglicht)

En ook niet met dat gelul op die herdenkingshyve! waar haar ouders ontezettend verbaast zijn over het feit dat schoenen niet gecontroleerd zijn! Want dat was vast de oorzaak van het hele gebeuren! Wat dacht je van dat je dochter het gewoon niet handig heeft aangepakt?

D. HEEL groot slot op dit topic

E. ps. toch jammer voor dat meisje! RIP
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
F: Bovenstaande post heeft slechte zin of iets op zn kerfstok! (A)
Waarschuw beheerder
ja misschien waar, tis gewoon mn mening!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ziggystardust op maandag 12 oktober 2009 om 20:15:
je hoef ook niet bewust na te denken, een normaal 15 jarige hoort helemaal niet met die dingen
bezig te zijn. Je neemt ook nooit "perongeluk" zo veel dat je dr aan dood kan gaan.

Een 'normaal' 15 jarige??
Tsja, die zijn voortaan bezig met deze dingen.. en daarbij denken ze helaas niet goed na!

Xtc heeft ook niet echt het imago van een gevaarlijke drug, vind ik.
Daarom is zij er waarschijnlijk zo makkelijk mee om gegaan.
Na een half uur weer eentje naar binnen werken is stom omdat het pas later begint te werken!!
En hoe snel heeft ze die andere genomen??

Dit geeft wel degelijk aan dat ze geen fatsoenlijke vrienden bij had!!
Waarschuw beheerder
Hier wil ik trouwens nog aan toevoegen dat er ook zeker met alcohol niet goed word omgegaan!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimz op maandag 12 oktober 2009 om 16:40:
joh
wat is je punt?

Dat iedereen zeurt dat het een grote lap tekst is, en zoals ik al zei als ik er boven had gezet hoe kun je 500 euro verdienen lezen jullie wel zon lap tekst

Wat is jou punt? Jimz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Banaanhangwagen op dinsdag 13 oktober 2009 om 00:31:
Tsja, die zijn voortaan bezig met deze dingen.. en daarbij denken ze helaas niet goed na!

in 2003 was ik zelf 15, en geloof mij ik was ook wel met dat soort dingen bezig.

Uitspraak van Mmartijn op maandag 12 oktober 2009 om 22:35:
En ook niet met dat gelul op die herdenkingshyve! waar haar ouders ontezettend verbaast zijn over het feit dat schoenen niet gecontroleerd zijn! Want dat was vast de oorzaak van het hele gebeuren! Wat dacht je van dat je dochter het gewoon niet handig heeft aangepakt?

als je het mij vraagt moeten die ouders eerst maar is bij zichzelf kijken, 15 jarige meisje naar zulke feesten laten gaan, beetje naïef om te denken dat daar geen drug wordt gebruikt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ziggystardust op dinsdag 13 oktober 2009 om 08:35:
als je het mij vraagt moeten die ouders eerst maar is bij zichzelf kijken, 15 jarige meisje naar zulke feesten laten gaan, beetje naïef om te denken dat daar geen drug wordt gebruikt.

ze is stiekem geweest hoor
Waarschuw beheerder

Nou Estelle, denk dat veel pf'ers wel op hun 15e gestart zijn.. ik iig wel :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
zonde voor ouders niet voor haar :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M.ha.yu op dinsdag 13 oktober 2009 om 11:31:
Nou Estelle, denk dat veel pf'ers wel op hun 15e gestart zijn.. ik iig wel

Uhh.. ik ook eigenlijk hahaha..
Maar ik moet er wel bij zeggen dat alles getest werd, en dat ik geen 10 pillen nam..
Gelukkig heb ik dan ook nog best goede vrienden die me een beetje in de gaten houden ;)

Maar geef toe dat er nu veel anders mee om word gegaan, en dat er veel slechte shit in de omloop is!!

Waarschuw beheerder
best heftig verhaal, http://player.omroep.nl/?aflID=7341523 dit is ook nog zoiets, de moeite waard om te bekijken, gaat ook over jeugd die aan de drugs zit, het is een documentaire, waarbij een (hardcore) vriendengroep word 'gevolgd' en het gaat over 2 jongens die (toendertijd) 16 waren, en tienerdealers waren, 1 overleefde het maar net, 1tje werd vermoord. wel echt de moeite waard om te kijken. en nog redelijk recent (2008)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 oktober 2009 om 22:08:
best heftig verhaal, http://player.omroep.nl/?aflID=7341523

Ma: Nee hoor, mijn zoon gebruikt absoluut niet!
Zoon: Ja ik gebruik 3 pillen en een paar nakkies :lol:

Hoe naief ben je dan als ouder :no:
Waarschuw beheerder
best heftig verhaal

ai ai ai..
Best ziek!

Waarschuw beheerder
donateur
Gaat over die Pascal toch?

Waarschuw beheerder
Bron?
Waarschuw beheerder
donateur
dit is ook nog zoiets, de moeite waard om te bekijken, gaat ook over jeugd die aan de drugs zit, het is een documentaire, waarbij een (hardcore) vriendengroep word 'gevolgd' en het gaat over 2 jongens die (toendertijd) 16 waren, en tienerdealers waren, 1 overleefde het maar net, 1tje werd vermoord. wel echt de moeite waard om te kijken. en nog redelijk recent (2008)

problematiek daar ligt wel iets ingewikkelder
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Converse op maandag 12 oktober 2009 om 22:44:
F: Bovenstaande post heeft slechte zin of iets op zn kerfstok! (A)

G. Converse gebruikt de O:) smiley verkeerd! :[

Kan dit topic niet gewoon dicht ofzo? :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 14 oktober 2009 om 00:15:
problematiek daar ligt wel iets ingewikkelder

want?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 00:15:
Bron?

zembla
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 00:09:
Gaat over die Pascal toch?

klopt.
Uitspraak van inactief op dinsdag 13 oktober 2009 om 22:45:
Ma: Nee hoor, mijn zoon gebruikt absoluut niet!
Zoon: Ja ik gebruik 3 pillen en een paar nakkies

en dan zeggen dat ie hem er uit gooit, en dan bekend die :P zegt ie nog dat ie het 4x heeft gedaan, en dan hem nog niet het huis uit kicken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 16:29:
n dan zeggen dat ie hem er uit gooit, en dan bekend die :P zegt ie nog dat ie het 4x heeft gedaan, en dan hem nog niet het huis uit kicken!

en hoe hij het ook zegt, ik heb drugs "geprobeerd" , Hoevaak??, mmm 4 keer :roflol:

Dit programma heeft iig weer zijn bijdrage geleverd aan de Gabber/Hardcore-scene. Iedereen gebruikt drugs, en ze lopen allemaal in Lonsdale kleding :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 14 oktober 2009 om 20:04:
Dit programma heeft iig weer zijn bijdrage geleverd aan de Gabber/Hardcore-scene. Iedereen gebruikt drugs, en ze lopen allemaal in Lonsdale kleding

:yes: ja indd. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 22:17:
ja indd. :/

zijn ook wel de ekte gabber :yes: gemiddelde leeftijd ongeveer 15 :respect:

Waarschuw beheerder
Dit programma heeft iig weer zijn bijdrage geleverd aan de Gabber/Hardcore-scene. Iedereen gebruikt drugs, en ze lopen allemaal in Lonsdale kleding

klopt, dat is wel jammer, we krijgen er een slechte naam door, ikga ook naar feesten, maar gebruik lang niet altijd drugs, en het enige wat ik ng heb zijn nikes :P

Artiest Xim
Waarschuw beheerder
Heel stom om zoveel bij te nemen als je niks voelt.

Als je verstandig gebruikt is er niks aan de hand;)
Eigen schuld hoe hard het ook klinkt.
Xtc is niet gevaarlijk en dat is uit vele onderzoeken vaak gebleken.

Maarja zo zie je maar weer hoe stom mensen omgaan met drugs.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 oktober 2009 om 16:29:
en dan zeggen dat ie hem er uit gooit, en dan bekend die zegt ie nog dat ie het 4x heeft gedaan, en dan hem nog niet het huis uit kicken!

ja sowieso die reactie van die moeder :s lijkt me logischer als ze totaal was uitgeflipt op hem ipv "Ow.. Hoe vaak?" :X

en voor de rest: dom, naief gedrag.. zowel van Chloe als van die Pascal..

Waarschuw beheerder
goed bezig :rot: ... en echt stoer hoor, zo veel pillen... niet dus

en niet zo best dat de andere niet hebben ingegrepen

als mijn vrienden te ver gaan zou ik het meteen zien en er meteen iets aan doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 oktober 2009 om 16:49:
en niet zo best dat de andere niet hebben ingegrepen

als mijn vrienden te ver gaan zou ik het meteen zien en er meteen iets aan doen.

wat wou je eraan doen? ze zei in 1x dat ze 10 of 11 pille op had, dus het was al te laat. en je ziet zoiets niet meteen, zie je wel bij chloe, haar vriendin wist ook van niks dat ze in 1x zoveel schijve op had

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 oktober 2009 om 15:14:
en het enige wat ik ng heb zijn nikes :P

[img width=41 height=46 cacheid=000058cc0000aa5d676e48921a02945109]http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif[/img]
Waarschuw beheerder
vraag me af of het zou helpen om dr te laten kotsen en daarna maag leeg laten pompen in t ziekenhuis.

Of is alles dan al op genomen in t bloed. Denk bij 10 tikkels dat als je dr snel genoeg bij bent nog redelijk wat eruit kan krijgen met braken..

Waarschuw beheerder
Kijk maar naar wat er gebeurt als je een pil in water gooit, het lost in no time op.
Je bent gewoon de sjaak als dat gebeurt.. of je moet heel erg snel gaan leegpompen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:38:
Je bent gewoon de sjaak als dat gebeurt

klinkt alsof je dan iets goed wilt praten als je dat zo zegt, je bent dan niet de sjaak, je bent dan de lul, en oerstom, want je slikt ze zelf!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:38:
Kijk maar naar wat er gebeurt als je een pil in water gooit, het lost in no time op.
Je bent gewoon de sjaak als dat gebeurt.. of je moet heel erg snel gaan leegpompen.

Heb jij uberhaubt het verhaal of topic gelezen?
Geen flauw idee waar je het over heb.

Waarschuw beheerder
Wat een overdreven ophef weer! Hallo! dit verhaal komt uit 2003!

Ja en ?

Xtc heeft ook niet echt het imago van een gevaarlijke drug, vind ik.

best heftig verhaal, http://player.omroep.nl/?aflID=7341523 dit is ook nog zoiets, de moeite waard om te bekijken, gaat ook over jeugd die aan de drugs zit, het is een documentaire, waarbij een [ hardcore ] vriendengroep word 'gevolgd' en het gaat over 2 jongens die [ toendertijd ] 16 waren, en tienerdealers waren, 1 overleefde het maar net, 1tje werd vermoord. wel echt de moeite waard om te kijken. en nog redelijk recent [ 2008 ]

Yep verhaal ken ik , is grimmig , maarja is eigenlijk totaal ander verhaal , is gewoon een ' ripdeal ' die uit de hand gelopen is...

Als je C versnijd en dit verkoopt is dit zeeeeeeer link.

Het is alsof je een kilo goud koopt aan iemand en als die persoon het dan thuis weegt dat het maar een halve kilo is.

Men voelt zich dus ' bestolen ' en wil de persoon in kwestie een lesje leren , dat zijn nu toevallig mensen van in het drugs millieu dusja heeft wat uit de hand gelopen met dood tot gevolg...

Nee.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb het verhaal destijds ook gevolgd, en kreeg er een heel raar gevoel bij... begon zelfs aan zelfmoord te denken....

Als het haar eerste keer was

Je gaat mij niet vertellen, dat wanneer je je eerste keer xtc slikt... gelijk 5 of meer (laat staan 11 ???) gaat slikken.... ook al voel je er niets van... je bent gewoon voorzichtig en bang..

Als ze het vakar had genomen

Dan wist ze ook ze niet binnen 5 minuten inslaan, en ga je niet in 2 uur 11 pillen slikken.... :S

Blijft een vaag verhaal.... als alles klopt wat in de media is gezegd....
Waarschuw beheerder
Dit geeft wel degelijk aan dat ze geen fatsoenlijke vrienden bij had!!

ze had wel degelijk fatsoenlijke vrienden bij zich, maar de ehbo die hebben niks gedaan, haar vriendin die toen bij haar was heeft toen aangegeven dat chloe zoveel pillen had geslikt aangezien ze dat toen al meerdere malen had gezegd maar hebben het toen niet serieus genomen! pas toen het te laat was hebben ze ingegrepen! dus ga nu niet hier dingen over zeggen als je het hele ECHTE verhaal ervan niet kent...

Uitspraak van ziggystardust op dinsdag 13 oktober 2009 om 08:35:

die ouders wisten niet eens dat ze na dat feestje ging....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van terror badeend terreurtjuh op zondag 18 oktober 2009 om 00:15:
ze had wel degelijk fatsoenlijke vrienden bij zich, maar de ehbo die hebben niks gedaan,

Als ze volgens jou wel fatsoenlijke vrienden bij had, dan hadden die haar ook wel op de slechte dingen van xtc gewezen!!!!
Fatsoenlijke vrienden geven een meisje van 15 geen 11 pillen mee!!!!!
1 of 2 pillen was meer dan genoeg geweest.
Die mensen gebruiken zelf ook, en je weet dat als je xtc op hebt je steeds meer wil.
Dat hadden hun dus ook kunnen weten, en haar daarvoor dus kunnen behoeden omdat ze pas 15 is!!!

Daarbij vind ik ook nog eens dat je de ehbo niks kwalijk mag en kan nemen.
Zij hebben vast wel zo gehandeld wat voor hun het beste leek op dat moment.

het hele ECHTE verhaal

Ik oordeel ook alleen maar op wat ik in het verhaal heb gelezen!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weet je niet hoeveel mensen zich dood drinken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Banaanhangwagen op zondag 18 oktober 2009 om 22:50:
Fatsoenlijke vrienden geven een meisje van 15 geen 11 pillen mee!!!!!

dat klopt ook helemaal niet in het verhaal want ze had er maar 4 mee genomen naar binnen( niet 10!) waarvan ze alle twee 1 of 2 van hebben gepakt, daarna is ze weg gegaan naar " vrienden" uit de buurt met die kim....

ze is toen de heletijd rond gaan lopen en toen het te laat was kwam ze terug dan kun je niks aan die vrienden die met haar mee zijn gegaan verwijten!!!
aan die jongen die haar de rest heeft gegeven ja maar niet de mensen die met haar mee zijn gegaan die hebben alleen maar geprobeerd haar water te laten drinken en haar de de ehbo te krijgen...

en wat goed gehandeld dan als iemand zegt dat die er zoveel heeft gehad en dan niet geloven want ze zou wel eens kunnen liegen, en als ze blauw begint aan te lopen en al een heletijd aan het hallucineren is en dan bewusteloos is dan pas in te grijpen, toppie

Uitspraak van Banaanhangwagen op zondag 18 oktober 2009 om 22:50:
Ik oordeel ook alleen maar op wat ik in het verhaal heb gelezen!!

geloof maar niet alles wat je leest,dit stuk is in elkaar gezet door twee verhalen van twee verschillende mensen, en niet alles klopt erin, aangezien ze het hoofd verhaal van " kim " hebben gepakt.die is er ook niet de hele avond bij geweest.
Waarschuw beheerder
5 pillen geslikt te hebben (Voor de eerste keer) nou volgens mij moet je dan volkomen achterlijk zijn!

:$
Waarschuw beheerder
dus ga nu niet hier dingen over zeggen als je het hele ECHTE verhaal ervan niet kent...

Waarom wordt het dan uberhaubt op partyflock gepost?
Een allang gedateerd verhaal over iemand die niet verandwoordelijk omging met drugs, en dan is t ook nog eens niet het ECHTE verhaal!

Uitspraak van terror badeend terreurtjuh op maandag 19 oktober 2009 om 22:06:
geloof maar niet alles wat je leest,dit stuk is in elkaar gezet door twee verhalen van twee verschillende mensen, en niet alles klopt erin, aangezien ze het hoofd verhaal van " kim " hebben gepakt.die is er ook niet de hele avond bij geweest

Wat een discussie! en wat vereist dit een hoog denkvermogen allemaal want nu is er dus ook nog een 3e (terrorbadeendterreurtjuh) persoon die haar verhaallijn er ook nog even inparkeerd!

Voor de tweede keer!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SLOTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
laat hem maar, hij heeft al paar slotje geroepen en het zit er nog steeds niet op

Waarschuw beheerder
loopt dit steeds joh :lol:
Waarschuw beheerder
haha idd.. heb ik toch nog iets goeds gedaan vonnie ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan nog 100.000 man voor de deur zetten om iedere schoen, tas en HOLtes te controleren maar dan maar Mysteryland wel een week van te voren beginnen! Drugs will always be there!Ik doe al jaren recreatief (niet meer dan strikt noodzakelijk) en dat werkt prima.
Wacht niet tot je wat voelt maar begin met een of beter thuis oefenen! Je gaat toch ook niet meteen naar een parenclub voor je neukt! slik wijs en slik je niet grijs! je hoeft niet alles te laten testen maar als je van de eerste 2 pil, centiliter, centimeters (lijn coke of speed keta oid)of joint niets voelt kan je beter het nr wissen en op zoek naar nieuwe nummertjes!

Ik heb het weekend voor het eerst sinds zeker 5 jaar niet geblowd en gedronken bij een g-tje en een k-tje en das stukken beter, je gaat uit je veter en voelt je de volgende dag beter dan eerder in de eter!

SAY NOW TO HARDDRUGS BUT THAKE CARE OF YOURSELF AND EACHTOTHER!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
In de gevangenis is ook drugs te gebruiken, en daar kijken ze in je kont.
Controle's op feesten is dus zinloos.
Waarschuw beheerder
Dom dom dom, maarja het zou je zusje maar zijn :\
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mauro mandela op dinsdag 20 oktober 2009 om 15:36:
ether

Dat is iets om niet mee te fucken maat.. :rot:

Uitspraak van Mouse:[ op dinsdag 20 oktober 2009 om 16:55:
Dom dom dom, maarja het zou je zusje maar zijn :\

Mensen blijven toch verantwoordelijk voor hun eigen gebruik. Overigens heeft de directe omgeving ook 'n bepaalde verplichting vind ik, maar dat vind ik. ;)
Waarschuw beheerder
Wacht niet tot je wat voelt maar begin met een of beter thuis oefenen! Je gaat toch ook niet meteen naar een parenclub voor je neukt!

Op zich is het juist wel slim om op een feest te beginnen.
Daar is altijd een EHBO aanwezig (met ervaring met drugsgerelateerde gevallen), ambulances staan achter de schermen klaar en zelfs de bezoekers hebben vaak ervaring met drugs en zien wanneer een en ander fout gaat.

Thuis moet je nog maar wachten op een ambulance, die moet maar weten wat te doen enz.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuc life op woensdag 21 oktober 2009 om 10:37:
Wacht niet tot je wat voelt maar begin met een of beter thuis oefenen! Je gaat toch ook niet meteen naar een parenclub voor je neukt!

wat een vergelijking :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuc life op woensdag 21 oktober 2009 om 10:37:
Thuis moet je nog maar wachten op een ambulance, die moet maar weten wat te doen enz.

Idd.. Aantal jaar geleden werd een jongen niet goed van de xtc, zijn vrienden ambulance bellen die dachten dat het een grap was 4x gebeld nog geen ambulance gekomen. Toen is 1 van de vrienden naar huis gerend ( ze waren in t park)moeder uit bed gehaald die heeft gebeld en toen kwamen ze pas. Helaas is deze jongen overleden voordat de ambulance kwam RIP :( :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 18:14:
klinkt alsof je dan iets goed wilt praten als je dat zo zegt, je bent dan niet de sjaak, je bent dan de lul, en oerstom, want je slikt ze zelf!

idd :P fubar'd (Fucked Up Beyond All Recognition)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 oktober 2009 om 20:21:
Heb jij uberhaubt het verhaal of topic gelezen?
Geen flauw idee waar je het over heb.

antwoord op de post boven mij ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mmartijn op dinsdag 20 oktober 2009 om 01:02:
Voor de tweede keer!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SLOTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

stumper :rot:
Waarschuw beheerder
ook al is het een oud verhaal

RIP

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mind op dinsdag 20 oktober 2009 om 16:16:
In de gevangenis is ook drugs te gebruiken, en daar kijken ze in je kont.
Controle's op feesten is dus zinloos.

Hier in BE hebben ze feestgangers die van het station kwamen richting fuifzaal ook nog in hun aars gekeken !!!!!!!! De politie dus :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss.Hardc0re (L) Tony op woensdag 21 oktober 2009 om 10:46:
Aantal jaar geleden werd een jongen niet goed van de xtc, zijn vrienden ambulance bellen die dachten dat het een grap

Dit snap ik wel , XTC nemen en onwel worden... :p

Dit is als een orgasme die pijn doet :vaag: :lol:

Maargoed ja teveel is teveel...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 08:26:
fuifzaal

:rot:

Waarschuw beheerder
:lol: ja nu dat ik het bekijk , best weer appart uitgedrukt van me :p :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 08:26:
fuifzaal

:lol: is dat typisch belgisch ofzo? 8)

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 20 oktober 2009 om 18:24:
Mensen blijven toch verantwoordelijk voor hun eigen gebruik

idd :yes:
Waarschuw beheerder
behoorlijk heavy verhaal. Het is natuurlijk voor een jong iemand met een niet uitgegroeid lichaam en als meisje stukken linker om zo met drugs om te gaan.
Kan me nog goed herrineren toen ik 15 was en ik naar een gabberfeest in de jaarbeurs ging eind jaren 90. Er was toen nog meer dan nu sprake van behoorlijk speed- en xtc gebruik, en zag daar mensen met hele zakken drugs rondlopen en mensen die totaal vd kaart waren.

Waarschuw beheerder
haha je kan toch niet verwachten dat ik hier een anderhalf uur dat verhaal ga lezen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knaller :bier: op donderdag 22 oktober 2009 om 21:11:
ook al is het een oud verhaal

RIP

verander of je naam of niet meer van die rare, onnozele uitspraken verkondigen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 4 november 2009 om 22:06:
haha je kan toch niet verwachten dat ik hier een anderhalf uur dat verhaal ga lezen?

Maar wel de tijd nemen om reacties van anderen af te zeiken. Issues?
Waarschuw beheerder
donateur
interresant om te lezen,

ben toen ook aanwezig geweest op die megarave, en heb haar nog gezien toen we even met een vriend naar de EHBO liepen voor een paracetamolletje voor maagkramp.
hoorden achteraf wat er met haar gebeurd was, maar beseften eigenlijk pas na een paar dagen dat het de meid was die er lag toen wij ook even op de EHBO waren.

erg triest, en jammer dat het zo heeft moeten aflopen..

en je kunt dan wel zeggen eigen schuld dikke bult, maar met 15 jaar doet iedereen wel eens domme dingen en gelukkig loopt dit in de meeste gevallen goed af, maar in dit geval niet en dat is treurig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op woensdag 4 november 2009 om 22:15:
Maar wel de tijd nemen om reacties van anderen af te zeiken. Issues?

ik weet niet zo goed wat t is maar ik hou niet zo van jou comments.. altijd iets zeikerigs en ondoordacht (naar mijn idee)

ik kijk snel door comments heen tijdens het scrollen van de pagina, en als ik iets zie dan wil ik er nog wel eens op reageren, ook scrolde ik deze pagina door zodat ik nog een beetje een idee had waar dat hele verhaal over ging.

niet gek toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 4 november 2009 om 23:07:
ik weet niet zo goed wat t is maar ik hou niet zo van jou comments.. altijd iets zeikerigs en ondoordacht (naar mijn idee)

Gelukkig is dat slechts jouw idee. :)

Waarschuw beheerder
Haar ouders zijn ook op televisie bij Char geweest.

Waarschuw beheerder
----
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op maandag 9 november 2009 om 14:40:
Gelukkig is dat slechts jouw idee.

met het feit dat alleen ik mijn mening over jou uit..
zullen er vast nog wel meerdere zijn;)

Spater!

Waarschuw beheerder
tsja 10 pillen dat is wel vragen om problemen. Zelf ben ik extreem voorzichtig begonnen.. 2x een halfje over 5 uur verspreid en voordat ik paddos ging doen heb ik een boekje van arno adelaars eropver gelezen.

Maarrrr later heb ik wel een aantal x zeer onverantwoorde dingen gedaan. Domste was een joint draaien van een briefje van 10 gulden en die oproken. Mazzel dat er geen rare stoffen in zaten waar je direct dood van neer valt. Helemaal niet over nagedacht terwijl ik echt wel wist dat er stoffen zijn waardoor je in een keer vergiftigd wordt.

Clue van mn verhaal: als je jong bent overzie je soms ECHT niet wat je doet. Chloe heeft veel pech gehad of was misschien erg beinvloedbaar en was vroeg of laat iets overkomen...
Waarschuw beheerder
donateur
kut voor chloe (mooie naam trouwns) kut voor dr ouders, en dr vriendinnen
tis zo jammer dat de jeugd zoveel eerder overal aan begint..zonder eigk te weten waar ze mee bezig zijn.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 november 2009 om 20:44:
. Domste was een joint draaien van een briefje van 10 gulden en die oproken. Mazzel dat er geen rare stoffen in zaten waar je direct dood van neer valt. Helemaal niet over nagedacht terwijl ik echt wel wist dat er stoffen zijn waardoor je in een keer vergiftigd wordt.

Altijd al een keer willen doen :D
zal er vast nog wel een keer van komen ook,... o:)
tis alleen de vraag wanneer ik echt een 10tje over heb in me portemonee...

Uitspraak van Gelache woar op woensdag 4 november 2009 om 20:51:
en zag daar mensen met hele zakken drugs rondlopen en mensen die totaal vd kaart waren.

tegenwoordig niet meer dan ? :roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Android B) op maandag 9 november 2009 om 22:41:
zal er vast nog wel een keer van komen ook,...
tis alleen de vraag wanneer ik echt een 10tje over heb in me portemonee...

zou ik niet doen! wie weet zit er in de eurobiljetten een vage stof waar je direct dood van neervalt. Bij een nieuw briefje van 10 gulden (geen euros dus) was dat blijkbaar niet het geval, maar misschien zit er nu een kanker zich te ontwikkelen in mn longen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 9 november 2009 om 19:45:
met het feit dat alleen ik mijn mening over jou uit..
zullen er vast nog wel meerdere zijn;)

Er zijn ook groepen mensen die vinden dat homo's massaal verbrand moeten worden, dat maakt nog niet dat hun standpunt juist is. ;)
Waarschuw beheerder
dit stond tog paar jaar geleden ook in de nieuwe ruvu! soort zelfde verhaal aleen toen was het op megarave
Waarschuw beheerder
wie vreet er dan ook 10 pillen op.... dan zoek je et ook op!
Waarschuw beheerder
SAY NOW TO HARDDRUGS

:honger:

en dit is trouwens een verhaal uit 2003, waarom staat dit bij actueel???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Staat toch in de Drugs Sectie ? :vaag:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 november 2009 om 19:53:
fuifzaal

is dat typisch belgisch ofzo?

Yep , volgens mij wel ja :p

Uitspraak van actief op woensdag 4 november 2009 om 22:06:

Heb jij net geleerd in school ofzo hoe je moet lidwoorden leren ? :vaag:

Lezen !

Uitspraak van Forze op woensdag 4 november 2009 om 22:56:
maagkramp.

Mischien had ze GHB ook binnen...

Uitspraak van actief op woensdag 4 november 2009 om 23:07:

ik kijk snel door comments heen tijdens het scrollen van de pagina, en als ik iets zie dan wil ik er nog wel eens op reageren, ook scrolde ik deze pagina door zodat ik nog een beetje een idee had waar dat hele verhaal over ging.

niet gek toch?

Ofwel lees je alles ofwel niets :[

Met je halfwerk van je

Stop je ook halverwege jou orgasme ofzo ? :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waar blijft die bron nou?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En dit gaat om 10 stuks??? of het nou 5 of 10 is maakt trouwens ook niet uit... samenhoop van omstandigheden en lichamelijke omstandigheden

MCCP ga ik van een halfje al helemaal leip :rot:

maar dit is echt erg :S.. maar OUD NIEUWS!! dus ff opletten TS

En wat betreft xtc ik had er zelf x6 op in 2 uurtjes:P.. :lol: dan zit je idd opeens met mensne te praten die er niet eens zijn :lol: maar voelde me gewoon relext en kon rustig computeren en alles zonder problemen en rond lopen.. Tis gewoon een risico die je neemt klaar

Miljoenen mensne waren ons voor :P ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
erg sneu en triest wat er gebeurt is, maar elke stomme kut van 15 moet wel genoeg hersens hebben om te weten dat meer dan 10pillen slikken geen goed idee is :rot:
Waarschuw beheerder
veel te veel tekst mang!

Waarschuw beheerder
Ga terug naar de basisschool !

Waarschuw beheerder
gappie, dat verhaal serieus gelezen, echt vreselijk!! om dit te moeten lezen!

hoop nooit mee te maken, sterkte voor anderen die dat wel moeten!
Waarschuw beheerder
heb het helemaal gelezen (!) onwijs naar verhaal! RIP
maar is geen xtc he?
Waarschuw beheerder
man hoop het toch echt niet!

zal wel weer die kut GHB geweest zijn, dat moeten ze echt afschaffen!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Kleine kinderen moeten ook geen drugs gebruiken :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chemical Sister op donderdag 14 januari 2010 om 03:41:
heb het helemaal gelezen (!) onwijs naar verhaal! RIP maar is geen xtc he?

ze had toch een hele reeks aan vervuilde xtc geslikt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van raverr86 op donderdag 14 januari 2010 om 04:02:
zal wel weer die kut GHB geweest zijn, dat moeten ze echt afschaffen!!!!!

:/ nee waarom? je moet gewoon normaal en respectvol mee omgaan. btje als een wildedierenverzorger in artis ofzo, je krijgt er een verstandhouding mee maar je moet nooit vergeten dat het een wild dier is en dus gewoon onberekenbaar (Y)
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 14 januari 2010 om 16:06:
ze had toch een hele reeks aan vervuilde xtc geslikt?

ik denk eigenlijk dat het helemaal niks met xtc te maken had. er zitten de meest vreemde dingen in die pillen tegenwoordig en buiten dat:
Tegen Kim heeft ze het over tien en halve pil.

sorry hoor :rot: is niet zo heel gek dat er dan iets fout gaat bij iemand die geen regelmatige gebruiker is :/ geen respect voor die wilde dieren he
laatste aanpassing