Partyflock

Forumonderwerp · 1068491

Waarschuw beheerder
donateur
LEIDEN - De Leidse architect Hans Bakker voelt zich bedreigd door krakers uit kringen van vrijplaats Koppenhinksteeg. Zij oefenen druk op hem uit om af te zien van de koop van 'hun' gebouw.

Op verschillende websites wordt opgeroepen tot het ondertekenen van een petitie aan het adres van Hans Bakker. Hij moet afzien van de koop van het kraakpand omdat anders 'de poorten van de hel openen', staat op indymedia.nl. De petitie zelf bevat geen dreigende taal.

In de petitie waarschuwen 'vrienden en vriendinnen' van de Leidse vrijplaats Bakker voor 'jarenlang getouwtrek'. In de Telegraaf van zaterdag zegt Bakker dat actievoerders 'zijn ramen hebben ingegooid'. Hij zegt niet te buigen voor bedreigingen, nare telefoontjes en de vele e-mails. Bakker was in het weekeinde niet voor commentaar bereikbaar.

bron

klik hier voor de petitie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom is dit nieuws , krakers hebben tok niks te willen

Waarschuw beheerder
donateur
Wat vinden jullie hiervan?
Heeft dit nog met de oorspronkelijke gedachte van kraken te maken en komt de ware aard van de kraker hier naar boven, of staan de krakers in hun goed recht?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Triestelingen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 23:41:
Daar zit ik niet op te wachten en u waarschijnlijk ook niet.

bedreigen tegen je eigen wil

Waarschuw beheerder
op zich is kraken ok, maar als ze er dan iets mee willen doen moet je ook opzouten. Je hebt een tijd gratis gewoond dus ik neem aan dat ze de huur die ze niet hoefden te betalen hebben gespaard. ;)
Waarschuw beheerder
Krakers:dood:
Opsluiten die paupers:bye:

Waarschuw beheerder
goed zo..
weg met die hans bakker..

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Weg met die kutkrakers.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:24:
weg met die hans bakker..

Bakker is allesbehalve een vertegenwoordiger van het grootkapitaal met zijn kleine bureautje. Daarnaast richt hij zich met het project nu niet bepaald op vermogende yuppen (ja, krakers gebruiken die term nog), want hij wil juist appartementen voor starters en bejaarden bouwen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kijk dan eens bij die poll van die sukkel :roflol:

https://partyflock.nl/user/152931:the_king_of_pap

kraken verbieden??

nee, dan zijn er geen leuke feestjes meer die tot zondagavond duren
nee, weg met de leegstand en speculatie
nee, me weg ermee
ja, mijn pappie is heel erg rijk en koopt toch wel een huis voor mij! (spreek deze zin bekakt uit)

Die imbeciel heeft nog nooit gehoord van eigen verantwoordelijkheid. :lol: :loser:

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kneder-verseder op zondag 26 juli 2009 om 23:40:
krakers hebben tok niks te willen

Als een pand een jaar lang leeg staat, zijn krakers vrij om er in in te trekken.

Uitspraak van jappy-b op zondag 26 juli 2009 om 23:43:
bedreigen tegen je eigen wil

:lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:37:
Als een pand een jaar lang leeg staat, zijn krakers vrij om er in in te trekken.

En er moet maar heel snel een wet komen die dat gaat verbieden. Stelletje dieventuig dat het is. :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:37:

als een pand verkocht is, horen ze op te krassen zonder de boel te vernielen of aspirant kopers te bedreigen...
Waarschuw beheerder
waar kan ik tekenen? B)

Waarschuw beheerder
waar kan ik een raam ingooien?:[
Waarschuw beheerder
ik heb op zich nix tegen kadavers, meer tegen levende mensen B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Teringlijers deze groep krakers , als ik een pand koop en ik ga bijvoorbeeld een jaar of langer op wereldreis , dat er dus niemand is dus onbewoond mogen ze het nog officieel kraken ook :S

Naja aan de andere kant valt het niet alleen krakers te verwijten , de Nederlandse wetgeving treft ook grote blaam !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kapitein Zuipschuit op maandag 27 juli 2009 om 01:42:
de Nederlandse wetgeving treft ook grote blaam !

de nederlandse wetgever heeft bepaald dat de krakers uit het huis moeten.
Maar de krakers hebben daar geen zin in en gaan dus lopen dreigen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de Nederlandse wetgeving treft ook grote blaam !

Tegenwoordig valt het allemaal wel mee met die "woningnood". Krakers willen gewoon geen huur betalen en de boel uitvreten. Aanpakken die gasten. Jij en ik moeten ook betalen voor ons huis.
Waarschuw beheerder
als ik een pand koop en ik ga bijvoorbeeld een jaar of langer op wereldreis , dat er dus niemand is dus onbewoond mogen ze het nog officieel kraken ook

zet je der een kast in, is het bewoond ;)
beter de nederlandse wetgeving leren kennen voor je er over gaat janke ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van <')(((< op maandag 27 juli 2009 om 01:51:
zet je der een kast in, is het bewoond
beter de nederlandse wetgeving leren kennen voor je er over gaat janke

Heeft niks met janken te maken , is puur een mening ergens over geven , daar zijn topics zoals dit voor :)

maargoed , dat zou zomaar kunnen wat je zegt , ik ken bij lange aan niet alle Nederlandse wetgeving uit mijn hoofd.

Vraag ik me toch af waarom er zoveel eigenaren van panden zijn die dat dan niet doen :)
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Nu zijn de krakertjes het dus aan het verpesten voor zichzelf. Straks is het verboden en dan is het weer Boehoe.
Waarschuw beheerder
mss omdat hun de wetgeving ook niet helemaal kennen?
mss gaan ze ten tijde dat hun pand leeg komt te staan er wel niet van uit dat het langer dan een jaar leeg zal staan?
wie weet...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jœy [Blames] op maandag 27 juli 2009 om 01:59:
Nu zijn de krakertjes het dus aan het verpesten voor zichzelf.

:yes:
Waarschuw beheerder
sja, wat is een goeie reden om een pand langer dan een jaar onbenut te laten dan?

Waarschuw beheerder
donateur
wat is een goede reden om de nieuwe eigenaar van een pand te gaan lopen bedreigen als hij niet snel van de aankoop wil afzien?
Waarschuw beheerder
ohjah, daar ging het over he
daar ben ik ook tegen ja
ik vind als een pand langere tijd ongebruikt is, moet kraken mogen, maar wel alles wat ze slopen op 1 of andere manier verhaalbaar, en zo gauw de eigenaar wat met pand wil doen, -> krakers pleite...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van <')(((< op maandag 27 juli 2009 om 01:51:
eter de nederlandse wetgeving leren kennen voor je er over gaat janke

Jij met je gezeik over wetgeving. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Als er straks in de wet staat dat je 3-jarige kindjes mag verkrachten ga je dat zeker ook doen.
Uitspraak van <')(((< op maandag 27 juli 2009 om 02:10:
ik vind als een pand langere tijd ongebruikt is, moet kraken mogen, maar wel alles wat ze slopen op 1 of andere manier verhaalbaar, en zo gauw de eigenaar wat met pand wil doen, -> krakers pleite...

Het probleem is dat ze meestal geen geld hebben, dus er valt weinig schade te verhalen. Gewoon verbieden. En na een jaar kun je het aanvragen om in een leegstaand pand te gaan bij de gemeente op vertoon van ID e.d.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 02:44:
En na een jaar kun je het aanvragen om in een leegstaand pand te gaan bij de gemeente op vertoon van ID e.d.

Wat is er mis met gewoon een huis huren/kopen? Die kutkrakers willen geen huur betalen omdat ze niet willen werken. Nou, dan blijf je maar lekker bij je ouders ofzo. :bye:
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 02:46:
Wat is er mis met gewoon een huis huren/kopen? Die kutkrakers willen geen huur betalen omdat ze niet willen werken. Nou, dan blijf je maar lekker bij je ouders ofzo. :bye:

Dat is waar. +1 voor jou B)
Waarschuw beheerder
mja, als het zo door gaat krijg je ook groepen mensen die geen geld hebben omdat er voor hun geen werk is...
Er is genoeg werk, maar mensen voelen zich te goed voor sommig werk. Dat moest maar eens afgelopen zijn, niet geleerd dan kun je de tyfus krijgen en ga je maar werk doen wat je eventueel niet leuk vind!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 02:59:
ga je maar werk doen wat je eventueel niet leuk vind!

moet dat er ook mar net zijn...
ken genoeg mensen die wel willen werken, maar geen werk krijgen, dus smoel wat dat betreft :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Kraken is ook hard werken...

Deuren openbreken, barricades aanleggen, vechten met de ME, hele weken doorhalen zonder slaap, eten, douche of rust, begin dr mar aan

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van <')(((< op maandag 27 juli 2009 om 03:15:
ken genoeg mensen die wel willen werken, maar geen werk krijgen, dus smoel wat dat betreft

Dan doen ze hun best er niet voor. Het komt je niet aanwaaien, luie flikker. :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 03:18:
Deuren openbreken, barricades aanleggen, vechten met de ME, hele weken doorhalen zonder slaap, eten, douche of rust, begin dr mar aan

Ja da's waar. Ze zijn nooit hun nest uit te branden, behalve als er een ontruiming aanstaande is :lol:

Overigens, weet je nog dat die smerige stinkende luie tyfuskrakers zo'n pand hadden geboobytrapped?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 03:40:
Overigens, weet je nog dat die smerige stinkende luie tyfuskrakers zo'n pand hadden geboobytrapped?

kijk dat zijn de methodes! de enige manier om tegen geld te strijden,

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 03:56:
kijk dat zijn de methodes! de enige manier om tegen geld te strijden,

Ik durf te wedden dat je niet tegen geld gaat strijden als ik je 100 euro geef, schrapende asociaal. :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 04:09:
Ik durf te wedden dat je niet tegen geld gaat strijden als ik je 100 euro geef, schrapende asociaal.

dat slaat weer werkelijk als een breekijzer op een m.e.varken!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kraken moest maar eens bestraft worden als georganiseerde misdaad, want dat is het ook. (y)

Waarschuw beheerder
de huizenmaffia dat is pas misdaad..
je haalt ze er ook zo uit!
holleeder, bertus luske.. enz..
corruptie in de gemeente/politiek,makelaars, notarissen advokaten en ander hoog opgeleid tuig die elkaar het (gouden) balletje toewerpen..wat? niks iets leegstaands kraken.. die lui uit hun huizen schoppen en daar in gaan zitten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 04:38:
makelaars, notarissen advokaten en ander hoog opgeleid tuig die elkaar het (gouden) balletje toewerpen..wat?

Allemaal van die gasten die in hun studententijd gingen kraken en daarna niet meer wisten wat goed en wat slecht was. :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 23:39:
De afgelopen jaren 10 jaar is de Vrijplaats onderwerp geweest van een groot aantal procedures en politieke spelletjes

Artiest The Carcass
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 03:18:

en nooit douche of naar de kapper
ooh nee dat scheelt werk :devil:

maar ja het blijft jammer dat sommige "krakers"
misbruik maken van sommige rechten

voor de rest zijn het prima lui die het wel op een sociale manier doen :yes:
en idd er zijn wel altijd leuke feestjes :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 03:06:
krijgen we dat gelul ook weer

is geen gelul, is gewoon zo.
dat jij met je werkschuwe reet te lui bent om op maandagochtend je bed uit te komen omdat je het hele weekend weer een of ander vaag krakersfeest bijgewoond hebt.

Waarschuw beheerder
van de Leidse

Misschien ken ik iemand die daar mee connecties heeft :$

Waarschuw beheerder
Krakers :frusty:

Waarschuw beheerder
En beetje rustig met pa van Franzelare :$

Waarschuw beheerder

blablablabla.. ja het is zo. Maar wat is ingods naam de reden om dat pand bezet te houden. Ik snap het niet. :/

Waarschuw beheerder
Krakers (n)

Waarschuw beheerder
holleeder, bertus luske.. enz..
corruptie in de gemeente/politiek,makelaars, notarissen advokaten en ander hoog opgeleid tuig die elkaar het (gouden) balletje toewerpen..wat? niks iets leegstaands kraken.. die lui uit hun huizen schoppen en daar in gaan zitten

Hard werken en zelf een huis kopen komt ook daadwerkelijk niet in jullie soort op he ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 11:49:
Hard werken en zelf een huis kopen komt ook daadwerkelijk niet in jullie soort op he ?

:roflol: en maar jaloers zijn op "hoogopegeleid tuig"

had je gvd zelf maar wat meer in de boeken moeten zitten in plaats van de hele dag met je vlooien te spelen en joints te roken luie hond.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 11:54:
jaloers zijn op "hoogopegeleid tuig"

Ze zijn al jaloers op een bouwvakker die een rits overuren maakt om een mooie auto te kopen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 11:54:
had je gvd zelf maar wat meer in de boeken moeten zitten in plaats van de hele dag met je vlooien te spelen en joints te roken luie hond

:LOL:

Waarschuw beheerder
Als er panden leeg staan terwijl er een tekort aan woonruimte is, dan vind ik het echt geen probleem als mensen dat kraken. Moeten ze alleen ook niet zeiken als het pand een andere bestemming krijgt en ze er weer uit moeten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 00:44:
als een pand verkocht is, horen ze op te krassen zonder de boel te vernielen of aspirant kopers te bedreigen...

En anders met harde hand er uit knuppelen, links teringtuig

Waarschuw beheerder
Zolang er nog goedkope huurwoningen gesloopt worden en er alleen spul voor terug wordt gebouwd dat 1.5x zo duur is (minstens) is het volledig terecht dat mensen gaan kraken.

Van mij mogen ze het best verbieden, maar los dan eerst ff het woningtekort op.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:18:
Zolang er nog goedkope huurwoningen gesloopt worden en er alleen spul voor terug wordt gebouwd dat 1.5x zo duur is (minstens) is het volledig terecht dat mensen gaan kraken.

Nee dat is het niet. Er is genoeg betaalbare woonruimte. Die luie teringkrakers willen in een grachtenpand zitten zonder een poot ervoor uit te moeten steken.

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:18:
Van mij mogen ze het best verbieden, maar los dan eerst ff het woningtekort op.

Gelul. Dan ga je maar buiten de stad wonen en lekker met je OV kaart met de trein.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 12:21:
Nee dat is het niet. Er is genoeg betaalbare woonruimte.

In Amsterdam ofzo moet je 10 jaar op een huurwoning wachten.

Hier in de omgeving is het btw stukken easier, heb zelf maar 3 maanden moeten wachten en zelfs als je wensen hebt in welk stadsdeel of welk woningtype etc. max. 1 jaar.

Maarja, hier wordt dan ook weinig gekraakt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:23:

en ook daar staat genoeg leeg
rij centraal maar eens binnen met de trein en kijk dan naar links dan zie je een hoop leegstaande flatjes :yes:

geld geld en nog eens geld
hadden we maar knikkers dat speelde nog tenminste :P

Waarschuw beheerder
donateur
holleeder

Ja probeer die eens uit zijn huidige woning te schopen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:23:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 12:21:
Dan ga je maar buiten de stad wonen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 12:30:
Dan ga je maar buiten de stad wonen

Dan hou je alleen wat huisjes over die middel of nowhere staan, en waar eens in de 1 uur soort van een bus rijd. In woonplaatsen rond de randstad is groot 'woning te kort'. Te minste, als je het zo kan noemen. Als ik bij me uit het raam kijk, zie ik genoeg lege appartamenten. Het stikt er mee in Amsterdam. En denk niet alleen daar.

Zelfs in Alkmaar Zaandam etc etc heb je wachttijden waar je u tegen zegt.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:33:
Als ik bij me uit het raam kijk, zie ik genoeg lege appartamenten.

Die zijn echt wel tekoop als je met een zak geld aan komt zetten hoor. Maarja, dan moet je werk werken en dat doen ze over het algemeen niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:08:
Die zijn echt wel tekoop als je met een zak geld aan komt zetten hoor

Zijn huurwoningen :/
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:08:
Maarja, dan moet je werk werken en dat doen ze over het algemeen niet.

Zo klinkt het als of je over mensen hebt die 10 jaar op woning wachten.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:10:
Zijn huurwoningen :/

Kun je ook wel kopen als je genoeg geld meeneemt B)

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:10:
Zo klinkt het als of je over mensen hebt die 10 jaar op woning wachten.

10 jaar op een woning wachten is onmogelijk in Nederland. Dat zijn gewoon teveel eisende mensen die voor een paar ton een heel grachtenpand willen kopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:14:
Kun je ook wel kopen als je genoeg geld meeneemt B)

Erg grappig :X
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:14:
10 jaar op een woning wachten is onmogelijk in Nederland.

Ja okai. Maar toch. Ik vind het raar, dat die dingen weken/maanden leeg staan, en dat er tientallen mensen zijn die maanden op zo'n gelijke woning moeten wachten.

Ik had gewoon 'geluk' om daar zo snel te kunnen intrekken. En zo'n beetje al onze buren zijn familie(vaak verre) van de eigenaar. En dan als je nog ziet waar voor je dan 500 euro(ex huursubsidie) voor neer telt. Trappenhuis zit er niet uit. Als je ergens over klaagt, word je gewoon dik genegeerd. Gaat ook nergens over.

Maar goed. OT, als die gasten als krakers weg moeten, moeten ze niet zeiken. En al helemaal niet zo achterlijk gedragen. :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:20:
Ja okai. Maar toch. Ik vind het raar, dat die dingen weken/maanden leeg staan, en dat er tientallen mensen zijn die maanden op zo'n gelijke woning moeten wachten.

Ok, maar je kunt het ook anders bekijken. Je hebt een huis, je gaat een jaar op wereldreis of whatever, je komt terug, sleutel past niet. Je tikt je eigen ruit in en ziet zo'n stinkende krakerT in je bed liggen.

Daarbij ben ik wel blij met krakers, want zonder hen ook geen anti-kraak (Y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:23:
Je hebt een huis, je gaat een jaar op wereldreis of whatever, je komt terug, sleutel past niet. Je tikt je eigen ruit in en ziet zo'n stinkende krakerT in je bed liggen.

Sorry maar dan heb je geen vrienden of familie die even op je huis gaan passen? :S
Niet dat ik het gedrag goed praat. Want dat is puur inbraak. Maar klinkt bizar. Hetzelfde als van die mensen die zichzelf door figuren als Sjar laten naaien :X
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:29:
Sorry maar dan heb je geen vrienden of familie die even op je huis gaan passen? :S

Dat is alleen nodig omdat die paupers je huis willen verkrachten. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:33:
Dat is alleen nodig omdat die paupers je huis willen verkrachten.

Je krijgt je post toch nog steeds? Je huis word toch stoffig, al ben je er niet. Er kan er van alles mee gebeuren. Gewoon inbraak, of gewone vandalen. Schade door natuur. Je kan wel zo door gaan.

Je laat gewoon, zo iets als huis, niet onbeheerd achter voor een foking JAAR. Dat is al best handig als je voor maand weg gaat. Je buren even waarschuwen, dat ze even opletten, dat ze af en toe post krant en allerei andere troep weg halen. NEE NEE stikker kan ook. Maar ja. Even iemand hebben om op je dingen te letten, is wel zo handig.
De kans dat er iets kapot gaat door de genoemde punten is vele malen kleiner dan de kans dat je huis anaal uitgewoont wordt door een stel krakers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 14:41:
De kans dat er iets kapot gaat door de genoemde punten is vele malen kleiner dan de kans dat je huis anaal uitgewoont wordt door een stel krakers.

Nou en. Daar gaat het niet om. En als je hele jaar weg blijft. Is kan groot op van alles en nog wat. En als je toch weet dat je gekraakt zou kunnen worden. Waarom laat je familie/vrienden even niet op passen? Is toch niet veel gevraagd? :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 27 juli 2009 om 04:09:
Ik durf te wedden dat je niet tegen geld gaat strijden als ik je 100 euro geef, schrapende asociaal

Hij is een Lowlands-bekerrapert, de grootste sloeberts die er rondlopen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:48:
Waarom laat je familie/vrienden even niet op passen? Is toch niet veel gevraagd?

Met je poten van andermans eigendommen afblijven toch ook niet ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:57:

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:57:

Je doet je huis ook niet op slot. Je laat ook alles overal slingeren?

Kom op. Niet zo naïf. Volgens mij heb kan zelfs gezeik met politie krijgen als je huis niet op slot doe.

Ik praat huis inbreuken totaal niet goed. Maar als je tussen hongerige haaien gaat zwemmen, moet je niet raar gaan kijken als je gebeten word ;)

Waarschuw beheerder
Krakers zijn inbrekers en wat nou als ik me spullen in mijn huis laat slingeren dat is nou wel een heel raar punt wat je aandraagt. :S

Alsof ieder gekraakt pand met open deuren stond voor die paupers er waren. :lol:

Kraken is inbraak en diefstal tijd dat ze die onzin verbieden.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:01:
Kom op. Niet zo naïf. Volgens mij heb kan zelfs gezeik met politie krijgen als je huis niet op slot doe.

Alleen met verzekering als er ingebroken wordt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:09:

Nee, kraken is het in gebruik nemen van in onbruik zijnd onroerend goed.

Ik vind het eerder diefstal als je een (bewoonbaar) pand laat leeg staan, er is namelijk een woningtekort. Iets van de maatschappij stelen is diefstal, iets in gebruik nemen dat niet in gebruik is, maar waar wel meer behoefte aan is dan er aanbod bestaat, is géén diefstal.

Moreel gezien dan.

En juridisch gezien, is kraken ook geen inbraak want het is legaal.

Waarschuw beheerder

Nou ja, als pand echt geen directe eigenaar heeft, helemaal leeg is, en dat voor ruim 1 jaar. Mag van mij appart iedereen daar inwonen hoor. Vooral als het geen slot op zit.
Krakers zijn inbrekers en wat nou als ik me spullen in mijn huis laat slingeren dat is nou wel een heel raar punt wat je aandraagt.

Je mist hier gewoon een punt. Als je 1 jaar op vakantie gaat, en je wilt dat je huis niet gekraakt word, kan je gewoon je familie of vrienden vragen dat ze er op passen. No biggie. Ik zou echt niet zo maar 1 jaar op vakantie gaan, en mijn huis onbeheerd laten. Is gewoon onverantwoord. :) Laat niet weg, dat als er dan gekraakt word, dat het pure inbraak is. En dat het berecht moet worden. Volgens mij mag dat niet eens. Want, het huis is dan van iemand.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:13:
Ik vind het eerder diefstal als je een (bewoonbaar) pand laat leeg staan

dat is diefstal van de ruimte die bezet word gehouden door iets wat geen funktie heeft.

Waarschuw beheerder
kraken is het in gebruik nemen van in onbruik zijnd onroerend goed

En dat onroerend goed is niet van jouw.
Als jouw auto voor de deur staat en ik moet ergens heen dan pik je auto toch ook niet.

Is gewoon onverantwoord

Idd omdat er van die paupere krakers zijn.

er is namelijk een woningtekort

Bullcrap ik heb ongeveer 7 maanden moetten wachten voor een leuk betaalbaar huisje in een gezellige buurt in Den Haag dus fuck off met je woning tekort onzin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:18:
die paupere krakers

Omdat er gewoon dieven en zware criminele zijn. In elk land ter wereld is dat onverantwoord. Al waren er geen krakers ;).
Bullcrap ik heb ongeveer 7 maanden

Zo, dat is snel zeg :/

Waarschuw beheerder
En dat onroerend goed is niet van jouw.

Ja en? Bij een overstroming lever je ook met het hele dorp kussenslopen in om er zandzakken van te maken.

Eerste levensbehoeftes zoals wonen, werken en eten, komen op de 1e plaats.

Dingen zoals eigendomsrecht zijn veel minder belangrijk.

Waarschuw beheerder
dat is diefstal van de ruimte die bezet word gehouden door iets wat geen funktie heeft

Leegstaande bushokjes ook sla ze kort man. :lol:

Waarschuw beheerder
Bullcrap ik heb ongeveer 7 maanden moetten wachten voor een leuk betaalbaar huisje in een gezellige buurt in Den Haag dus fuck off met je woning tekort onzin.

Dat is een uitzondering... zelfs in een stad als Nijmegen is de gemiddelde wachttijd ca. 5 jaar. Hier in Venlo is het een half jaar of minder, en als je wensen hebt mbt. welk stadsdeel dan een jaartje ofzo...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:22:
Dat is een uitzondering

:roflol:

Tuurlijk ik ben een uitzondering ga toch weg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:20:
Bij een overstroming lever je ook met het hele dorp kussenslopen in om er zandzakken van te maken.

:S
Waarom reageren kraak voorstanders altijd met van die nutteloze vergelijkingen.
Trouwens laatst een heel stuk hier op tv west ongeveer 20.000 betalbare sociale huurwoningen in de regio haaglanden staan leeg.

Waar is nou dat grote woningen tekort dan. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:20:
Ja en? Bij een overstroming lever je ook met het hele dorp kussenslopen in om er zandzakken van te maken.

Ja, en met oorlog mag je ook met een wapen lopen. :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:23:
Waarom reageren kraak voorstanders altijd met van die nutteloze vergelijkinge

Muha. Misschien. Maar wat zou het toch zijn. Als je iemand had, die vet veel huizen zou hebben. En ze allemaal leeg zou laten staan. Gewoon zo maar. Omdat het anders 'niet rendabel is' of zo. En aan andere kant er mensen zijn die niet aan een huis kunnen komen. Is dat dan wel normaal?

Het is puur hypothetisch. Ik zeg niet dat het nu gaande is. Ik geef maar een voorbeeld. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:23:
Waarom reageren kraak voorstanders altijd met van die nutteloze vergelijkingen.

Ik ben geen kraak-voorstander, maar kraak-tegenstander. Echter zit de wet zo in elkaar dat kraak 1 van de weinige middelen is om huiseigenaren te dwingen hun spul in gebruik te nemen, zelf of verhuren, in plaats van hun pand leeg laten staan zodat niemand er iets aan heeft.

Daarbij: woningtekort is een nationale catastrofe, er vallen tienduizenden mensen buiten de boot. Bij de Watersnoodramp kwamen 1000 mensen om ofzo, dankzij het woningtekort zitten bijna 100.000 man zonder passende woonruimte, en zitten die nog bij ouders etc.

Best met elkaar te vergelijken vind ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:26:
En aan andere kant er mensen zijn die niet aan een huis kunnen komen. Is dat dan wel normaal?

Hadden die mensen ervoor moetten zorgen dat hun ook huizen hadden kunnen kopen. :)

Echter zit de wet zo in elkaar dat kraak 1 van de weinige middelen is om huiseigenaren te dwingen hun spul in gebruik te nemen, zelf of verhuren, in plaats van hun pand leeg laten staan zodat niemand er iets aan heeft.

Dat moet iemand toch helemaal zelf weten. :S

dankzij het woningtekort zitten bijna 100.000 man zonder passende woonruimte, en zitten die nog bij ouders etc.

Nogmaals woningentekort is er niet.

Mensen die voor weinnig geld in een mooi huis willen oftewel paupere mensen dat klopt die zijn er genoeg.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:30:
paupere mensen

afgekort als paupers

Hadden die mensen ervoor moetten zorgen dat hun ook huizen hadden kunnen kopen. :)

Zo te zien ben jij ook niet erg hoog opgeleid, dus doe maar even niets meer zeggen. De slimme mensen proberen een discussie te voeren.

Waarschuw beheerder
Dat moet iemand toch helemaal zelf weten.

Nou, zo kan je denken jah.

Je gebruikt dan iets dat legaal jouw eigendom is, ten nadele van iemand anders, een woningzoekende in dit geval.

Vergelijk het met overlast veroorzaken met je (zelf bij de Mediamarkt gekochte) stereo vanuit je koopwoning....

Je eigen bezit gebruiken om anderen mee te benadelen is gewoon fout en moet strafbaar zijn. Ik ben ook tegen kraken, ik vind dat de staat gewoon panden moet onteigenen als de eigenaar ze bewust leeg laat staan.

Waarschuw beheerder
Hadden die mensen ervoor moetten zorgen dat hun ook huizen hadden kunnen kopen.

Zo makkelijk is het niet allemaal. Het is nu ook gaande. En idd, al die vastgoed magnaten zijn ook niet bepaald kosher.
Nogmaals woningentekort is er niet.

Merk ik weinig van :lol: Of prijzen zijn gewoon erg hoog :$
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:33:
En dat maak jij uit. :lol:

Probeer anders gewoon correct Nederlands te gebruiken, zo kom je zo dom over en daarmee verlies je kracht achter je oneliners.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 12:06:
Als er panden leeg staan terwijl er een tekort aan woonruimte is,

als ik een pand koop beslis ik zelf wel of het leeg staat of niet.
als er dan een stelletje van die mongolen MIJN huis bezetten dan komt er toch echt een knokploeg die dat ongedierte verwijderd.:yes:

Waarschuw beheerder
Ik ben ook tegen kraken, ik vind dat de staat gewoon panden moet onteigenen als de eigenaar ze bewust leeg laat staan.

Dat ben ik met je eens dat de staat er wat aan moet doen.
Maar kraken is in mijn ogen gewoon diefstal dat pand is niet van jouw klaar.
Of prijzen zijn gewoon erg hoog

Mensen die voor weinnig geld in een mooi huis willen oftewel paupere mensen dat klopt die zijn er genoeg.

Je eigen bezit gebruiken om anderen mee te benadelen is gewoon fout en moet strafbaar zijn. Ik ben ook tegen kraken, ik vind dat de staat gewoon panden moet onteigenen als de eigenaar ze bewust leeg laat staan.

Wanneer laat je iets dan bewust leegstaan? Als hij niet in de verkoop staat? Dan kun je er nog vrij makkelijk omheen want dan zet je hem gewoon te koop voor 2 keer de waarde en raak je hem ook niet kwijt, nadeel daarvan is dat huizenprijzen gigantisch snel zullen stijgen omdat mensen die normaal hun huis willen verkopen die prijzen ook aan zullen houden. Voordeel daarvan weer is dat je wel ineens 2 keer zoveel kapitaal hebt als je een huis bezit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Daarbij: woningtekort is een nationale catastrofe, er vallen tienduizenden mensen buiten de boot

dat komt toch echt door gemeente die van normale huurwoningen dure appartementen maakt.8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 15:34:
Probeer anders gewoon correct Nederlands te gebruiken

In de haast typ je wel eens iets verkeerd jochie overkomt iedereen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:35:

Dat is denk ik het grootste probleem, omdat er op een bepaald punt een verwachtingspatroon is dat je eerste huis meteen een dik grachtenpand is o.i.d.

Waarschuw beheerder
Als ik een bericht heb gepost kijk ik al naar de reactie op mijn andere posting als ik een spelfoutje maak kan gebeuren.

Dat jij er op let zegt ook wel wat over jouw persoon.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:37:
In de haast typ je wel eens iets verkeerd jochie overkomt iedereen.

Trouwens, weet je zelf de fout te vinden dan ? :lol:

Het gaat om deze zin:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 15:36:
Wanneer laat je iets dan bewust leegstaan?

Als niemand er woont, en het niet te koop of te huur staat, en er geen opslag plaats vindt.

In principe kan een eigenaar kraken van een leegstaand pand illegaal maken door er een kast met wat spullen neer te zetten en het bij het kadaster te registreren als opslag.

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 15:36:
dan zet je hem gewoon te koop voor 2 keer de waarde en raak je hem ook niet kwijt, nadeel daarvan is dat huizenprijzen gigantisch snel zullen stijgen omdat mensen die normaal hun huis willen verkopen die prijzen ook aan zullen houden.

Dan maak je het dus volstrekt onmogelijk voor starters om iets aan te schaffen. De huizenprijzen zijn veels te hoog, een huis bouwen is goedkoper dan een bestaand huis (in redelijke staat, maar niet als nieuw) te kopen. En dat geeft aan dat de markt volledig verneukt is.

De laatste 30 jaar is het % van je inkomen dat aan woonlasten op gaat, gemiddeld genomen flink gestegen, en dat komt omdat de huizen te duur zijn en de markt verziekt wordt door hypotheekrente.

EN dat de staat iedereen maar een koophuis wil laten hebben (dat is hun streven) is nog veel dommer. Er hoort gewoon massaal betaalbaar en kwalitatief goed huuraanbod te zijn, en dat is wat er mist in dit land, behalve in kleinere steden en dorpen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:40:
Dan maak je het dus volstrekt onmogelijk voor starters om iets aan te schaffen.

Dat bedoel ik er juist mee te zeggen :-)

EN dat de staat iedereen maar een koophuis wil laten hebben (dat is hun streven) is nog veel dommer. Er hoort gewoon massaal betaalbaar en kwalitatief goed huuraanbod te zijn, en dat is wat er mist in dit land, behalve in kleinere steden en dorpen.

Het voordeel van een koopwoning is dat je iets hebt om op terug te vallen (zeker als de hypotheek betaald is), wellicht is dat een van de redenen waarom ze dit graag zouden willen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van onderkoffer. op maandag 27 juli 2009 om 15:37:
dat komt toch echt door gemeente die van normale huurwoningen dure appartementen maakt.8)

Speelt ook een rol, maar leegstand door onroerendgoedspeculanten ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 15:42:
Het voordeel van een koopwoning is dat je iets hebt om op terug te vallen (zeker als de hypotheek betaald is), wellicht is dat een van de redenen waarom ze dit graag zouden willen. :)

Je moet dan zelf het onderhoud betalen, vermogensbelasting erover betalen, je betaalt OZB etc.

En als je blijft huren, ben je goedkoper uit... voor 500 euro p/m huur je een aardige tussenwoning in een rustige buurt... en voor 500 euro p/m hypotheek heb dat niet.

Alhoewel, in kleine gemeentes kan het idd zijn dat kopen goedkoper is dan huren.

Waarschuw beheerder
Dan maak je het dus volstrekt onmogelijk voor starters om iets aan te schaffen. De huizenprijzen zijn veels te hoog, een huis bouwen is goedkoper dan een bestaand huis (in redelijke staat, maar niet als nieuw) te kopen. En dat geeft aan dat de markt volledig verneukt is.

De laatste 30 jaar is het % van je inkomen dat aan woonlasten op gaat, gemiddeld genomen flink gestegen, en dat komt omdat de huizen te duur zijn en de markt verziekt wordt door hypotheekrente.

:jaja:

Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op maandag 27 juli 2009 om 15:37:
Dat is denk ik het grootste probleem, omdat er op een bepaald punt een verwachtingspatroon is dat je eerste huis meteen een dik grachtenpand is o.i.d.

Ik denk het niet hoor. Toen ik een woning voor mezelf ging zoeken verwachtte ik een twee kamer flat te kunnen vinden voor ongeveer 500 euro in de maand. Nou vergeet et maar, dat werd dus mooi een studio'tje ;) Woningbouw? Forget it dat is net als de loterij winnen. Geloof me nou maar dat een huurwoning in de randstad voor een starter niet te betalen is. En dan heb ik het niet over grachtenpanden. Maar ja dat zal niet overal in Nederland hetzelfde zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 15:49:
Alhoewel, in kleine gemeentes kan het idd zijn dat kopen goedkoper is dan huren.

In grotere gemeentes ook. Particulier huren is daar gewoon niet te doen. Alleen sociale huurwoningen zijn goedkoper uit dan kopen en daar zijn er gewoon veel te weinig van.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gewoon eruit knikkeren die gasten ze stinken en als je ze ziet wil je ze niet eens aan raken met een stokje de meeste hebben tijd zat gehad om fatsoenlijk werk te zoeken en een eigen huis maar dat ze daar zelf te beroert voor zijn omdat ze gratis willen wonen en lekker de hele dag niks doen en uitkering trekken gewoon met een knok ploeg er in en eruit trappen die lui

Waarschuw beheerder
donateur
Schijt krakers, laat ze lekker opzouten met hun bakfiets incl. hond met rode zakdoek om de nek.

Artiest Mike-L
Waarschuw beheerder
Alle krakers moeten gewoon verhuizen naar Leidsche Rijn. Genoeg huizen die daar een jaar of langer leeg staan en niet worden verkocht. Iedereen daarheen. Hek eromheen en klaar.

Nou moet ik zeggen dat ik niks tegen krakers heb maar sommige ketamine verslaafden die er tussen lopen gun ik nog geen eens een brug om onder te liggen of een doos om in te slapen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bobby666 op maandag 27 juli 2009 om 16:20:
gewoon eruit knikkeren die gasten ze stinken en als je ze ziet wil je ze niet eens aan raken met een stokje de meeste hebben tijd zat gehad om fatsoenlijk werk te zoeken en een eigen huis maar dat ze daar zelf te beroert voor zijn omdat ze gratis willen wonen en lekker de hele dag niks doen en uitkering trekken gewoon met een knok ploeg er in en eruit trappen die lui

De krakers die ik ken volgen toch echt allemaal een opleiding en/of werken! Het is gewoon een principe kwestie voor hun en naar mijn mening is het goed als je,je principes naleeft. Als je niemand er kwaad mee doet om te kraken dan is het naar mijn mening gewoon goed om te doen. Helaas zijn alleen niet alle krakers hetzelfde...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van XlouiseX op maandag 27 juli 2009 om 17:44:
naar mijn mening is het goed als je,je principes naleeft.

Naar mijn mening ook, maar niet als anderen er de dupe van zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 16:01:
Toen ik een woning voor mezelf ging zoeken verwachtte ik een twee kamer flat te kunnen vinden voor ongeveer 500 euro in de maand.

In allemaal die wijken die ze volop aan het slopen zijn, kon je voor 300e een tussenwoning met tuintje huren.

Hier in de buurt vind je voor 500 p/m een 2-onder-1-kap met 3 slaapkamers, garage en tuin. Wel klein qua binnenruimte (kleine slaapkamers en badkamer, open keuken) maar toch best goed te doen.

Studio-appartementen heb je hier ook, tussen de 250 en 300 p/m kale huur.

Maar in de Randstad is al het betaalbare schaars, en het onbetaalbare volop in de aanbieding... de woningmarkt is scheef. Maarja, de naam zegt het al... 'markt'.

Eerste levensbehoeftes moet je niet aan de markt overlaten maar aan cooperaties met leden, ipv bedrijven met klanten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:11:
Maar in de Randstad is al het betaalbare schaars

Onzin gewoon even zoeken als ik het kan kan een ander het ook.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Maar in de Randstad is al het betaalbare schaars,

als je een luie hond bent die geen zin heeft om verder te zoeken wel ja
Waarschuw beheerder
pro krakers
Waarschuw beheerder
ik had het huis gewoon in fik gezet met die lui erin beetje gaan bedreigen.

Waarschuw beheerder
Prima als je kraakt, maar niet huilen als je er uit moet. Die paupers die een (potentiële) koper bedreigen moeten ze tegen de muur zetten en een kogel geven.

Waarschuw beheerder
Krakeng = Verzakeng (N)

Waarschuw beheerder
Ach gossie gelijk aangeven bij het beleid.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 27 juli 2009 om 19:19:
Prima als je kraakt, maar niet huilen als je er uit moet. Die paupers die een (potentiële) koper bedreigen moeten ze tegen de muur zetten en een kogel geven.

Inderdaad. Zo vecht je niet voor, maar tegen het volk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
indymedia.nl

Uitspraak van [D]aan.. op zondag 26 juli 2009 om 23:55:
Krakers:dood:

Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 23:42:
Triestelingen

Waarschuw beheerder
Eerste levensbehoeftes moet je niet aan de markt overlaten maar aan cooperaties met leden, ipv bedrijven met klanten.

Je bent ookvontzettend tegen supermarkten en Sjaak de slager? :S

Woningnood bestaat niet, er bestaat is alleen een scheve verhouding tussen de wensen en mogelijkheden die starters hebben.

Mensen denken wel even voor 2 ton dicht bij het centrum van de stad te kunnen wonen, inclusief tuin, dakterras en extra slaapkamer.

Ik heb ook 1,5 jaar gedaan om een appartement in het centrum van Haarlem te vinden mét dakterras onder de 500 euro..

Soms moet je gewoon wachten of je eisen bijstellen. Er staat zovéél te koop/huur hier alleen al in het centrum. Sommige appartementjes al maanden. Overal hoor je dat mensen hun huizen niet kunnen verkopen, wat is dat voor woningnood dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 00:33:
Woningnood bestaat niet, er bestaat is alleen een scheve verhouding tussen de wensen en mogelijkheden die starters hebben.

Heb ik al meerdere malen aangegeven maar daar zijn die vegabois het niet mee eens.

Ik heb ook 1,5 jaar gedaan om een appartement in het centrum van Haarlem te vinden mét dakterras onder de 500 euro..

Fair deal alleen even zoekken idd en je kan leuk wonen voor een redelijke prijs.
Waarschuw beheerder
vrijplaats Koppenhinksteeg.

indymedia.nl

Allemaal tuig van de richel wat zich daar ophoudt. Abstellen und aufschieben.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Laatste vrijhaven bedreigd Wie kent het? Het ADM vanuit de lucht Al bijna 12 jaar zijn wij gevestigd op het voormalige ADM terrein in de Havens West van Amsterdam, precies tegenover Zaandam aan de overzijde van het Noordzeekanaal. Op het ADM terrein wonen en werken zo'n 125 mensen, die invulling geven aan Amsterdams laatste zelfontstane culturele vrijplaats. Zij hebben zich gevestigd in twee grote panden, in zelfbouwsels op het buitenterrein en in boten langs de kades. Gezamenlijk vormen de panders, de terreiners en de boters een hechte en dynamische leefgemeenschap. De ADM biedt een thuis aan talrijke kleine bedrijfjes, maar bovenal aan een groep mensen die gezamenlijk veel voor de creativiteit in Amsterdam betekenen en die in alle ketens van de culturele sector in Amsterdam zijn terug te vinden. Experiment, wederzijdse kruisbestuiving en spontaniteit hebben er voor gezorgd dat de ADM definitief een stabiele plek op de culturele kaart van Amsterdam heeft veroverd.

Geschiedenis De ADM-werf werd in de jaren '60 gebouwd als uitbreiding van de (toen nog in Amsterdam-Noord gevestigde) Amsterdamse Droogdok Maatschappij. Tot in de jaren 70 ging het redelijk voorspoedig met de ADM-werf, al was het aangetrokken en uitgevoerde werk zelden van het kaliber waarvoor de werf eigenlijk was aangelegd. Uiteindelijk viel in 1977 het doek voor de ADM-werf.

Midden jaren 80 werden de twee gebouwen, het buitenterrein binnen de hekwerken en de kades na jaren van leegstand gekraakt, onder andere door de wereldberoemde muziekgroep The Ex. In 1992 werd de ADM-werf verkocht aan een nieuwe investeringsmaatschappij en moesten de bewoners na een snelprocedure hun biezen pakken. Uiteindelijk diende de ontruiming geen enkel doel, niets van de gepresenteerde ontwikkelingsplannen werd uitgevoerd. De gebouwen stonden vervolgens 5 jaar leeg en het terrein werd niet gebruikt.

Een half jaar nadat het terrein overging naar Amstellimo BV en Chidda Vastgoed BV, twee bedrijven van wijlen Bertus Lüske, is dit in onbruik geraakte terrein van 43,5 hectare op 12 oktober 1997 opnieuw in hergebruik genomen door de huidige groep: een grote groep kunstenaars, avonturiers, ambachtslieden, vrije geesten en bohémiens. Het kantoorpand is sindsdien weer bewoond, in de loods vinden dagelijks allerlei activiteiten plaats, her en der op het buitenterrein verscholen tussen de bosjes wonen mensen in zelfbouwsels en langs de kades en oevers van het terrein liggen 35 boten die eveneens voor het merendeel bewoond worden. Vanaf het begin waren de bootbewoners al onderdeel van de culturele activiteiten op het ADM.

De binnenhaven Een half jaar na dat het terrein overging naar Amstellimo BV en Chidda Vastgoed BV, twee bedrijven van wijlen Bertus Lüske, is dit in onbruik geraakte terrein van 43,5 hectare op 12 oktober 1997 opnieuw in hergebruik genomen door een grote groep kunstenaars, avonturiers, ambachtslieden, vrije geesten en bohémiens.

Het kantoorpand is sindsdien weer bewoond, in de loods vinden dagelijks allerlei activiteiten plaats, her en der op het buitenterrein verscholen tussen de bosjes wonen mensen in zelfbouwsels en langs de kades en oevers van het terrein liggen bijna honderd boten die eveneens voor het merendeel bewoond worden.

Gewelddadige inval Bertus Lüske komt langs De eigenaar Bertus Lüske was vooral bekend vanwege gewelddadige ontruimingen van zijn panden in de jaren 80 en 90. Hij schroomde niet om met getrokken pistool en knokploegen krakers op straat te zetten. De hardhandige ontruiming van de Lucky Luik in de begin jaren 80 is daar niet het enige voorbeeld van. In het voorjaar van 1998 viel Lüske zelf het ADM terrein binnen, ondersteund door een grote sloopkraan en een knokploeg van 20 man, met als doel het slopen van de gebouwen.

In een oogomslag lag de hele voorgevel van het voormalige kantoorpand in het gras. Er ontstonden levensgevaarlijke situaties en 4 krakers moesten het bijna met hun leven bekopen. De rechtszaak wegens 'meervoudige poging tot doodslag, mishandeling en vernieling' die 4 jaar (!) later volgt is een aanfluiting. Lüske wordt slechts veroordeeld tot 6 weken taakstraf, 2 jaar voorwaardelijk en een boete van € 4500,00.

De ADM bewoners Al snel na de kraak werd de ADM omgedoopt tot de Amsterdamse Doe (het zelf) Maatschappij, en niet voor niets: zelfvoorziening staat hoog in het vaandel bij de gebruikers van de ADM. In de 12 jaar die we op het terrein verblijven is er dan ook een zeer gemengde groep ontstaan die bestaat uit gezinnen met kinderen, jongeren, gepensioneerden, koppels en vrijgezellen. De meesten van ons zijn (kleine) zelfstandigen. Daarnaast zijn er studenten, werknemers in loondienst en arbeidsongeschikten in onze groep. We oefenen met ons allen diverse beroepen uit. Er zijn muzikanten, vrachtwagenchauffeurs, ontwerpers, stuurlui, verhuizers, kunst- en theatermakers, cateraars, timmerlieden, tentenbouwers, beeldend kunstenaars, vissers, lassers, monteurs, koks, schippers, decorbouwers en uitvinders, organisatoren, dansers, musici en ambachtslieden, zeebonken en vrijbuiters, levensgenieters, adviseurs en anders denkenden.

Bijna allemaal bezitten we zelf de materialen om ons beroep uit te oefenen: vrachtwagens, verkoopkarren, schepen, machines, hijskranen, apparatuur en gereedschappen. We zijn werkzaam in diverse sectoren met een sterke nadruk op kunst en theater. Transportbedrijfjes transporteren kunstobjecten, de cateraars koken voor theaterfestivals en ook de lassers, timmerlui en monteurs hebben diverse opdrachten voor theatertechniek. Met zoveel professionele kennis en materialen direct voor handen krijgen creatieve ideeën heel snel een concrete vorm.

We hebben allemaal ons eigen huishouden op onze eigen manier. Tegelijkertijd vormen we een echte gemeenschap, gegroeid op praktisch idealisme en creativiteit.

Bestemming en eigenaren In de tussentijd trachtte Lüske vanaf 1999 de privaatrechtelijke bestemming van de ADM (scheepswerf) via een bodemprocedure tegen de Gemeente Amsterdam aan te vechten. Indien de scheepswerfbestemming in een minder gelimiteerde bestemming gewijzigd zou worden, zou dat bij doorverkoop een waardestijging van ± 50 miljoen euro met zich meebrengen.

In juli 2003 oordeelde het Gerechtshof te Amsterdam dat de Gemeente in haar recht stond de scheepswerf bestemming te handhaven. In augustus 2003 werd Lüske voor zijn restaurant op de Middenweg in Amsterdam geliquideerd. Tot op heden zijn de daders niet getraceerd.

De erven Lüske gingen in hoger beroep, maar verloren in december 2004 voor de Hoge Raad definitief de slag om verandering van de bestemming. Winst voor zowel de Gemeente Amsterdam als de ADM bewoners. Momenteel is het ADM terrein nog steeds in handen van de twee BV's die nu geleid worden door de erven Lüske.

Activiteiten op het ADM Ojos de Brujo - Robodock 2002 Nu zowel de eigenaren, het Havenbedrijf en de Gemeente Amsterdam tot op heden niet in overeenstemming tot een relevante invulling van het ADM-terrein kunnen komen, laten de huidige gebruikers zien wat er allemaal kan.

Want volgens de ADM’ers is creativiteit is een ongrijpbaar proces; niemand weet hoe het precies werkt. Een aantal factoren heeft een positieve invloed zoals: ontmoeting en samenwerking met geestverwanten en opponenten, aanwezigheid van technische hulpmiddelen, kennis, ruimte, netwerk en natuurlijk vrijheid. Een niet gestandariseerde omgeving die verwondering wekt en die je op een ander gedachtenspoor zet. Lekker en intensief bezig zijn werkt aanstekelijk, zeker als je bij elkaar terecht kunt met technische vragen, voor advies, reflectie en hulpmiddelen.

Door deze continue stroom van wederzijdse samenwerkingen ontstaat er een netwerk van specialisaties en wanneer er dan ook nog beschikking is over flexibele ruimte, kan een creatief proces alle kanten op, maar uiteindelijk gericht worden op en tastbaar resultaat.

Bastiaan Maris - Robodock 2002 Op het ADM terrein zijn al deze factoren in overvloed aanwezig, vanzelf gegroeid en nog altijd in ontwikkeling. Bestempeld wordt dit in een lange lijst van performances, festivals, exposities, theatergroepen, werkplaatsen, ateliers, fotostudio's en andere initiatieven.

Centraal ontmoetingspunt voor de bewoners is het lokale eetcafé waar drie keer in de week voor weinig een maaltijd geserveerd wordt en met regelmaat wordt er muziek gemaakt of een voorstelling gegeven.

In de grote loods worden af en toe grote theaterprojecten gerealiseerd. De première van de voorstelling Sandmen van de Utrechtse spektakeltheatergroep The Lunatics vond hier plaats, en ook de eerste uitvoering van Merlijn Twaalfhoven's La Vie n'est pas un chocolat, dat vervolgens als succesvol vernieuwend evenement jaarlijks terugkeert in Paradiso. Alle voorstellingen van het Silo theater hebben op het ADM hun try-outs gehad. Onlangs presenteerde Toneelgroep Amsterdam de voorstelling En Route. Beeldend kunstenaar Fred Abels bouwde hier de robotzwerver Dirk en Joost Conijn monteerde hier ter plaatse zijn gelauwerde films Vliegtuig en Hout Auto. De in slechte staat verkerende bus van het Amsterdamse Ballongezelschap werd hier voorzien van nieuwe vitaliteit. Talloze wrakkige oldtimers reden als nieuw naar buiten.

Het succesvolle Amsterdamse Robodock-festival (waarvan dit jaar de 8ste editie plaatsvond) is op het ADM-terrein geboren en heeft hier 6 keer plaatsgevonden.
Kortom, de interactie en samenwerking tussen de gebruikers onderling en ook met de buitenwereld leidde tot een vruchtbaar en functioneel gebruik van het terrein.
Nieuwe festivals zijn daarvoor in de plaats gekomen zoals de nationale bakbrommerkampioenschappen, het Luchtfestival, het Waterfestival en de ADM Wintergames. Vaker wordt naar de ADM verwezen als geslaagd voorbeeld van wat wordt bedoeld met een 'culturele vrijplaats'.

Veranderingen Tot 2005 werd het terrein en haar bewoners door de Amsterdamse politiek ongemoeid gelaten. Maar aan een periode van ongestoord 'broeden' lijkt vanaf dan een einde te zijn gekomen.

Eind 2005 werd in nauwe onderlinge samenwerking met een aantal overheidsinstanties (politie, brandweer, Dienst Milieu en Bouwtoezicht, Vreemdelingenpolitie etc.) een grootscheepse 'integrale handhavingcontroleactie' op het ADM-terrein uitgevoerd. Er werd door 125 handhavers ‘een inventarisatie’ uitgevoerd die gericht was op het opsporen van milieuovertredingen, mensen zonder verblijfsvergunningen brandveiligheidsrisico's, kortom alles wat illegaal is. Er werd nauwelijks iets van dit aangetroffen.

Midden 2006 sloot de Gemeente Amsterdam een overeenkomst met de erven Lüske over het watergedeelte van het ADM, waarbij de Gemeente voor het bedrag van 1 euro per jaar de beschikking kreeg over dit water. Direct daarna besloot B&W Amsterdam om ten aanzien van de ADM Haven een handhavingsprocedure te starten opdat de havenfunctie aldaar zou kunnen worden uitgebreid. De ADM boten werden gesommeerd te vertrekken voor februari 2007 anders zouden ze op eigen kosten worden weggesleept.

Protest en overeenkomst De jaarlijkse bakbrommer kampioenschappe De ADM land- en bootbewoners protesteerden groots door handtekeningenacties, talloze kritische inspraken in de Gemeenteraad en allerlei acties rondom het Gemeentehuis. Na maanden van actievoeren werden we gehoord en raakten we in gesprek met de Gemeente en het Havenbedrijf om te zoeken naar een oplossing.

Vanaf januari 2007 tot en met juni 2007 heeft overleg plaatsgevonden tussen vertegenwoordigers van de Gemeente en de Vereniging van bewoners en gebruikers van het ADM terrein. De Gemeente Amsterdam vond de betekenis van deze hechte culturele gemeenschap voor Amsterdam van zodanig gewicht dat zij bereid was om daarmee rekening te houden. Om deze reden heeft het overleg er uiteindelijk toe geleid dat de bewoners van het ADM in ruil voor een langere verblijfstermijn, onder bepaalde voorwaarden vrijwillig het terrein zullen verlaten, waarbij de gemeente eveneens een inspanningsverplichting op zich heeft genomen om in samenwerking met de bewoners te werken aan een bij voorkeur een nieuwe lokatie. Deze lokatie zou zich kunnen bevinden binnen een straal van maximaal 15 km vanaf het centrum van Amsterdam.

De verblijfstermijn voor de boten is vastgesteld op 4 januari 2010. De verblijfstermijn voor de ADM landbewoners eindigt 1 jaar nadat de Gemeente Amsterdam een duur-overeenkomst heeft kunnen sluiten met de eigenaar, de erven Lüske, over het gehele ADM terrein.

Perspectief KinderDroom Festival Vanaf najaar 2008 hebben de bewoners van het ADM in samenwerking met de Haven Amsterdam en de Gemeente, vertegenwoordigd door Bureau Broedplaatsen, talloze locaties bekeken en gesprekken gevoerd met politici en projectontwikkelaars.

Tijdens deze zoektocht is gebleken dat het vrijwel onmogelijk is om aan de wens van de ADM bewoners, om de gemeenschap in zijn geheel te verplaatsen, te kunnen voldoen. Momenteel wordt er van uitgegaan dat splitsing van de gehele groep in 2 à 3 delen, bijv. 1 landlokatie, 1 waterlokatie en 1 land-waterlokatie, onvermijdelijk is.

Het ADM is, zoals zoveel andere (kraak)gemeenschappen, een vruchtbare kiemgrond voor het lokale en (inter)nationale cultuurklimaat. Gemeenschappen als deze (rafelranden van de stad) blijken vaak een voortrekkersrol te vervullen voor wat nu wordt bestempeld als de Creatieve Industrie. Wat wij met z’n allen doen, maar vooral ook ZIJN, vormt voor anderen vaak een bron van inspiratie. Een groep ‘vrije creatieven’ kan op relatief korte termijn de bestemming van een terrein positief beïnvloeden en wij denken dat wij dat in of rondom Amsterdam opnieuw kunnen doen. De regio Amsterdam is volop in ontwikkeling en een groep als deze zou een relevante bijdrage aan die ontwikkeling kunnen geven.

Wij weten dat er in of rondom Amsterdam in de komende tijd veel gebieden of terreinen vrijkomen die in permanente zin, of in afwachting van een definitieve herbestemming, mogelijk voor deze groep creatieven interessant zouden kunnen zijn. Wij willen deze lokaties bekijken en onderzoeken of de ADM groep in zijn geheel of in delen zich hier kan vestigen.

Deze site geeft een overzicht van alle verwikkelingen rondom de ontwikkeling van het ADM terrein en ook de persoonlijke verhalen van een aantal bewoners. Hoe ze wonen, werken en leven. Maar bovenal hoe ze van vrijwel niets een bloeiende, creatieve gemeenschap hebben gemaakt. En hoe ze dat op een andere lokatie met veel inspiratie opnieuw kunnen doen !

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zelf getikt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 10:58:
Laatste vrijhaven bedreigd

ophoere Johannes de profiteur..

on topic, wanner word deze vorm van diefstal door smerig tuig nou eens strafbaar en bestraft..kraken moet maar eens afgelopen zijn

Waarschuw beheerder
donateur

:respect:

Kraken is gewoon een slap excuus om je aan de verantwoordelijkheden van de maatschappij te kunnen onttrekken...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 12:14:
verantwoordelijkheden van de maatschappij

zolang dat een rechtse ballen bandieten bende blijft moeten er mogelijkheden blijven om je te ontrekken :[
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:29:
zolang dat een rechtse ballen bandieten bende blijft moeten er mogelijkheden blijven om je te ontrekken

verzin nou is een echte gegronde reden om te kraken. Want dit slaat gewoon weer nergens op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 10:58:
Laatste vrijhaven bedreigd Wie kent het?

Als jullie dan zelf het terrein kopen met ze allen kan je de rest van je leven ongestoord de hippie uithangen vrind.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dip op dinsdag 28 juli 2009 om 12:31:
verzin nou is een echte gegronde reden om te kraken. Want dit slaat gewoon weer nergens op.

jij bent vast iemand die met de hele meute meehobbelt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:29:
zolang dat een rechtse ballen bandieten bende blijft moeten er mogelijkheden blijven om je te ontrekken

Ik dat de meest domme opermkingen al gemaakt worden maar gelukkig ben jij er nu. :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 12:39:
Ik dat de meest domme opermkingen al gemaakt worden maar gelukkig ben jij er nu.

welterusten!!
hobbel jij maar lekker achter die meute aan.. lekker veel te veel geld betalen op commerciele feesten en festivals lekker met je handjes in de lucht precies op het zelfde moment als alle anderen dat ook doen :LOL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:46:
welterusten!!
hobbel jij maar lekker achter die meute aan.. lekker veel te veel geld betalen op commerciele feesten en festivals lekker met je handjes in de lucht precies op het zelfde moment als alle anderen dat ook doen

alsof jij niet met een groep mensen meeloopt die lekker tegendraads is.

of ben je de aller eerste kraker? :roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dat heet geen meelopen maar meedoen!
Waarschuw beheerder
(y) ech wel

Waarschuw beheerder
'de poorten van de hel openen'

Koel

Heb een hekel aan projectontwikkelaars, zijn net de nieuwe Polen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ach hou toch je mond!!
SNOL!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:37:

Krakers zijn ook gewoon een meute; ze zien dr allemaal hetzelfde uit, ze doen allemaal hetzelfde, eten allemaal hetzelfde en ruiken allemaal hetzelfde...

Zogenaamd geen massamensen, maar ondertussen zijn het gewoon kuddedieren die exact doen wat de kudde van ze verwacht.
Vrije geesten? Laat me niet lachen, slaven van hun zucht naar schijnvrijheid

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 13:13:
Krakers zijn ook gewoon een meute; ze zien dr allemaal hetzelfde uit,

:LOL: :LOL:
jij durft er nog niet eens in de buurt te komen...

Waarschuw beheerder
Krakers van nu met hun idealen, zijn de politici, topambtenaren en topmanagers van morgen, met de portemonee als ideaal!

ga de geschiedenis maar eens opzoeken van de hedendaagse machtswellustigen, de meesten waren vroeger mensen met extreme idealen, totdat ze geld roken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 13:19:
de meesten waren vroeger mensen met extreme idealen, totdat ze geld roken.

maar gelukkig wassen ze zich nog steeds niet :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 13:41:
maar gelukkig wassen ze zich nog steeds niet

geld stinkt idd.
Van die papnekken met hun dikke bmw, die denken ook nog een leven te hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 13:17:

Ik wil dr geneens in de buurt komen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:57:
dat heet geen meelopen maar meedoen!

Oh okee.
Ja precies. Alles wat anderen doen is meelopen, en wat jij doet is meeDOEN. Krakerslogica.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 12:37:
Uitspraak van Dip op dinsdag 28 juli 2009 om 12:31:

ik heb anders nog steeds geen goede reden gehoord.
Waarschuw beheerder
We isz in y0ur house, usingz you shower!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dip op dinsdag 28 juli 2009 om 14:13:

De weinige goede redenen voor kraken worden meestal helemaal niet door krakers genoemd hier. Die weten helemaal niet wat ze doen, paupers :lol:

Waarschuw beheerder
heb liever zin in een biertje :bier:
Waarschuw beheerder

Inderdaad, die krakers stinken de pan uit.

Waarschuw beheerder
agressieve onsociale mensen

Waarschuw beheerder
donateur

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk...

Vanwege mijn politieke voorkeur en mijn uitspraken daaromtrend zou ik zomaar eens klappen kunnen krijgen... :LOL:

Lijken wel een stel facisten die krakers, mensen met een uitgesproken andere mening de mond willen snoeren met geweld... :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op dinsdag 28 juli 2009 om 14:13:

In Amsterdam zijn woningen bijvoorbeeld ontzettend duur en lastig te krijgen, als er daar dan een pand al langer dan een jaar leeg staat en de eigenaar heeft geen plannen om er iets mee te doen en neemt ook niet de moeite om het tijdelijk een functie te geven (anti-kraak laten bewonen bijvoorbeeld), kunnen mensen hier toch in wonen en/of gebruiken voor culturele doeleinden tot het een nieuwe bestemming krijgt? Het pand heeft dan een nuttige functie tijdens een periode waarin het niet gebruikt wordt in een gebied waar tekort is aan (woon) ruimte. Dit alles kan gewoon samen gaan met normaal contact met de eigenaar en de gemeente. Als alles op een normale manier gaat, dus zonder agressie of vernielingen, dan is het in mijn ogen een goede rede om te kraken. Plus dat je natuurlijk gewoon weer oprot als het pand een bestemming heeft.

Een slechte reden om te kraken is, in mijn ogen, als er in de regio zat woonruimte te vinden is en het een kraker de bedoeling heeft een leegstaand pand even helemaal uit te wonen en er overlast te veroorzaken en mensen te bedreigen en zo. Maar goed het is niet zwart wit. Niet alle krakers zijn hetzelfde en niet alle situaties waarin gekraakt wordt zijn hetzelfde. Maar goed, als je op deze manier een discussie gaat voeren moet je nadenken en je in situaties/mensen inleven. Het is dus veel makkelijker om gewoon te zeggen dat krakers kut zijn en van andermans spullen af moeten blijven. Net zoals alle Marokkanen dieven zijn en iedereen die drugs gebruikt die alleen doet omdat ze anders een feest niet volhouden. Lekker makkelijk (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 18:28:
als je een luie hond bent die geen zin heeft om verder te zoeken wel ja

De staat wil dat mensen werken en productief zijn, nou dat is allemaal prima, maar doe het dan net als vroeger en regel eerst de randvoorwaarden.

Als mensen zich niet druk hoeven te maken over huisvesting, dan zijn ze productiever als werknemer.
Je bent ookvontzettend tegen supermarkten en Sjaak de slager? :S

Mensen denken wel even voor 2 ton dicht bij het centrum van de stad te kunnen wonen, inclusief tuin, dakterras en extra slaapkamer.

Soms moet je gewoon wachten of je eisen bijstellen. Er staat zovéél te koop/huur hier alleen al in het centrum. Sommige appartementjes al maanden. Overal hoor je dat mensen hun huizen niet kunnen verkopen, wat is dat voor woningnood dan?

Ten eerste: een slager is een ambachtsman, en dat is niet te vergelijken met normaal kapitalisme; Bedrijven die (onpersoonlijk, ze zijn immers enorm groot) winst als DOEL hebben, en een slager of bakker heeft het als MIDDEL, zijn doel is namelijk het onderhouden van zijn gezin en het veiligstellen van zijn inkomsten, winst (na aftrek van kosten levensonderhoud) zijn voor hem slechts bijzaak.

Ten tweede; het zou goed zijn als consumenten, zoals in Denemarken bijv, kartels gaan vormen die enorme kortingen regelen op boodschappen, dát bedoel ik met het omzeilen van marktwerking.

Ten derde: heb je er al eens bij stilgestaan dat de huizen gewoon veel te duur zijn, omdat de huizenmarkt een (zich heel langzaam vullende) zeepbel is? Een huis dat 2 ton kost, zou eigelijk 1 ton moeten kosten, of nog minder. De enige reden dat de huizenmarkt (voor kopers en verkopers) verziekt is, is hebzucht. In plaats van dat mensen een huis slechts als huis zien, ipv als beleggingsobject, en gewoon doorverkopen tegen de reële waarde, is de hele woningmarkt min of meer gebaseerd op 'wat de gek ervoor geeft'.

Als huizen reële prijsniveaus hadden, konden ook mensen met een minimuminkomen een huis kopen, en was er geen enkel probleem.

De markt heeft ertoe geleid dat het zo uit de hand is gelopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 14:38:
Lijken wel een stel facisten die krakers, mensen met een uitgesproken andere mening de mond willen snoeren met geweld... :roflol:

Dat is geen kenmerk van fascisme, dat is een kenmerk van de staat an sich... onze 'democratie' doet hetzelfde bij journalisten en AIVD-mensen die op het punt stonden om bewijs te leveren voor dat de Irak-oorlog op valse gronden is ingegaan als bondgenoot van de USA.

Fascisme betekent alleen dat je het individu ondergeschikt moet maken aan het algemeen belang, iets dat eigelijk iedereen vindt in meer of mindere mate.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 13:13:
Krakers zijn ook gewoon een meute; ze zien dr allemaal hetzelfde uit, ze doen allemaal hetzelfde, eten allemaal hetzelfde en ruiken allemaal hetzelfde..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 14:28:
agressieve onsociale mensen

Lees allemaal vooroordelen :gaap:
Lang niet alle krakers zijn zo
er zijn ook krakers die gewoon werken voor de kost en juist socialer zijn dan de meeste mensen hier .
hey en dat ze er anders uit zien en dat je daar over oordeelt zegt meer over jezelf dan over hun .
Als je oordeelt over iemands uiterlijk dan ben je echt een product van deze samenleving wees er maar trots op.....

Narrow Minded.......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 14:53:
In Amsterdam zijn woningen bijvoorbeeld ontzettend duur en lastig te krijgen, als er daar d

doe geen moeite!! oinze rechtse balletjes hier kunnen en willen toch niet luisteren!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 15:42:
doe geen moeite!! oinze rechtse balletjes hier kunnen en willen toch niet luisteren!!

gelukkig staan jullie open voor andere ideen en zijn super tolerant..

vandaar dat jullie ook de geschiedenis ingaan als linkse fascisten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:51:
Hij is een Lowlands-bekerrapert, de grootste sloeberts die er rondlopen

Wordt weer hilarisch dit jaar haha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gekkehuus30 op dinsdag 28 juli 2009 om 15:46:

vandaar dat jullie ook de geschiedenis ingaan als linkse fascisten

Fascisme is niet beter of slechter dan liberalisme of christendemocratie hoor... het zijn allemaal onderdrukkers, alleen fascisten zijn er wat eerlijker over...
Waarschuw beheerder
donateur
kunnen mensen hier toch in wonen en/of gebruiken voor culturele doeleinden tot het een nieuwe bestemming krijgt? Het pand heeft dan een nuttige functie tijdens een periode waarin het niet gebruikt wordt

En dan zeker helemaal uit laten wonen door die stinkerds.
En wat is eennuttige functie dan??? Kunst-atelier voor luie hippy's??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gekkehuus30 op dinsdag 28 juli 2009 om 15:46:

Wou net zeggen, extreem-links is er altijd als de kippen bij om mensen als Fortuyn en Wilders de mond te snoeren...

Als er 1 bevolkingsgroep intolerant is, dan is het wel extreem-links...

Waarschuw beheerder
En met intolerantie is niks mis, mits je alleen intolerant bent tov klootzakken.

Waarschuw beheerder
donateur
In Amsterdam zijn woningen bijvoorbeeld ontzettend duur en lastig te krijgen, als er daar dan een pand al langer dan een jaar leeg staat en de eigenaar heeft geen plannen om er iets mee te doen en neemt ook niet de moeite om het tijdelijk een functie te geven (anti-kraak laten bewonen bijvoorbeeld), kunnen mensen hier toch in wonen en/of gebruiken voor culturele doeleinden tot het een nieuwe bestemming krijgt? Het pand heeft dan een nuttige functie tijdens een periode waarin het niet gebruikt wordt in een gebied waar tekort is aan (woon) ruimte. Dit alles kan gewoon samen gaan met normaal contact met de eigenaar en de gemeente. Als alles op een normale manier gaat, dus zonder agressie of vernielingen, dan is het in mijn ogen een goede rede om te kraken. Plus dat je natuurlijk gewoon weer oprot als het pand een bestemming heeft.

Ik zou graag aan de Cote d'Azur willen wonen, maar wonen daar is ontzettend duur en lastig voor elkaar te krijgen.
Nu zijn er in bijv. Saint Tropez allerlei appartementen en villa's die gewoon voor een groot gedeelte van het jaar leegstaan terwijl de eigenaar geen moeite neemt om er iets mee te doen.
Waarom zou het dan niet mogelijk moeten zijn mij gewoon 2 maanden per jaar in dat pand te laten wonen, zonder agressie en vernielingen uiteraard....

Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik met bovenstaande wil zeggen: Als iets te duur voor je is, moet je het ook niet willen hebben.
En moet je al helemaal niet boos worden op de eigenaar dat hij er niks mee doet.

Dat is ten eerste het goed recht van de eigenaar, en ten tweede moet je niet gaan lopen zaniken over de afgunst en hebzucht van kapitalistische vastgoedeigenaren als je zelf ook hebzuchtig bent naar mooie panden en daar zelfs mensen voor gaat lopen bedreigen :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Er staan idd ook panden leeg op het platteland.
Maar dat zal wel niet goed genoeg zijn voor ze.
dus het hele moraal verhaal gaat nergens over

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 16:01:
En moet je al helemaal niet boos worden op de eigenaar dat hij er niks mee doet.

Het hoeft niet meteen kwaadschiks met agressie, onbegrip, vernieling of overlast. Die voorbeelden lees je alleen in de krant. Het enige dat ik wil zeggen is dat het niet altijd alleen maar negatief hoeft te zijn. Het kan ook normaal en tot positieve dingen leiden.

Uitspraak van brainless op dinsdag 28 juli 2009 om 15:51:
En dan zeker helemaal uit laten wonen door die stinkerds.
En wat is eennuttige functie dan??? Kunst-atelier voor luie hippy's??

Als je zelf nou even de tijd neemt en een nuttige manier kan bedenken voor een invulling van een leegstaand pand, dan kan je meepraten met een doordachte mening. Als er bijvoorbeeld naast mijn huis een woning zou staan die al jaren leeg staat en echt aan het verloederen is, dan zou ik het inderdaad kunnen gebruiken voor iets waar ik thuis geen ruimte voor heb. Ik zou er niet in gaan wonen of zo, want ik wil wat comfort en zekerheid dat ik er niet ineens uit moet. Ik zou het ook weer niet slopen of luidruchtige feestjes geven, om dezelfde redenen dat ik dat thuis ook niet doe. Daarbij zou ik het zelf nog een beetje fixen ook zodat die eigenaar niet gaat zeiken. Kijk dan kraak ik het zonder ruzie, zonder agressie, zonder overlast en als de eigenaar zegt dat ik er niet meer mag komen dan doe ik dat ook niet meer (het was immers toch niet echt van mij). Verder werk ik gewoon 40 uur en betaal ik ook gewoon huur voor mijn 'echte' woning. Maar over dit soort krakers hebben we het nu niet. Dus er is verschil in krakers, dus je kan niet zeggen dat alle krakers luie stinkende honden zijn.

Ik kraak trouwens niet en heb hier ook geen zin in omdat ik een luie hond ben en er een hoop bij komt kijken.

Waarschuw beheerder
hobbel jij maar lekker achter die meute aan.. lekker veel te veel geld betalen op commerciele feesten en festivals lekker met je handjes in de lucht precies op het zelfde moment als alle anderen dat ook doen

Ik ben waarschijnlijk tegendraadser als jij. :lol:

Waarschuw beheerder
Als iets te duur voor je is, moet je het ook niet willen hebben.

Shit me pa mag wel uitkijken die heb 2 auto's en die ene gebruikt ie bijna nooit.
Die is puur voor de show en mooi weer ritjes o o als die maar niet gekraakt wordt door de buurman.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 16:56:
Het hoeft niet meteen kwaadschiks met agressie, onbegrip, vernieling of overlast. Die voorbeelden lees je alleen in de krant. Het enige dat ik wil zeggen is dat het niet altijd alleen maar negatief hoeft te zijn. Het kan ook normaal en tot positieve dingen leiden.

de goeien lijden altijd onder de kwaden...

Maar ik heb ook een idee dat er veel verschil is tussen krakers in bijv. Amsterdam en Nijmegen en die in andere studentensteden.

Waarschuw beheerder
donateur
hobbel jij maar lekker achter die meute aan.. lekker veel te veel geld betalen op commerciele feesten en festivals lekker met je handjes in de lucht precies op het zelfde moment als alle anderen dat ook doe

zegt iemand die naar Lowlands gaat :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 16:56:
Ik zou er niet in gaan wonen of zo, want ik wil wat comfort en zekerheid dat ik er niet ineens uit moet. Ik zou het ook weer niet slopen of luidruchtige feestjes geven, om dezelfde redenen dat ik dat thuis ook niet doe.

Als alle krakers nou die instelling zouden hebben dan was er geen probleem.
maar de punten die op noemt die je niet zou doen, dat zijn nou juist de dingen die hun wel doen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 17:28:
zegt iemand die naar Lowlands gaat :roflol:

Jij weet
Ik weet
Iedereen weet

wat hij gaat doen
Rapen, rapen en rapen :roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 17:28:
zegt iemand die naar Lowlands gaat

daar ga ik al enkele jaren niet meer heen..
verleden jaar op zondag nog wel een bandje gebietst van een naar huis gaande bezoeker..
kijk zo kun je gratis het laatste nachtje meepikken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van brainless op dinsdag 28 juli 2009 om 16:52:
Maar dat zal wel niet goed genoeg zijn voor ze.
dus het hele moraal verhaal gaat nergens over

Op het platteland wordt ook gekraakt, alleen dat valt niet op omdat je het beter verborgen kan houden. Er lopen namelijk minder mensen rond.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 17:18:
Shit me pa mag wel uitkijken die heb 2 auto's en die ene gebruikt ie bijna nooit.

kun je daar dan in wonen?? :LOL:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 19:08:

wonderland kost anders ook 40 euro.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van brainless op dinsdag 28 juli 2009 om 16:52:

die zijn zelfs erg gewild, maar daar is vaak wel een bestemming voor al zou je dat soms niet direct zien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 19:12:
kun je daar dan in wonen??

Damn wat ben jij ongelofelijk dom. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 17:18:

Een auto is geen 1e levensbehoefte, en het hebben van een auto die je niet gebruikt, maakt het voor iemand anders niet moeilijker om een auto te kopen, want auto's worden verkocht voor de kostprijs + een bepaald % winstopslag.

Huizen niet, die markt is gebaseerd op speculatie (wat de gek er voor geeft).

Waarschuw beheerder
Ik kan hier weer vertellen dat woningtekort onzin is en met voorbeelden komen maar jij met je pro kraak vriendjes luisteren niet en zijn te kortzichtig om het eens anders te bekijken dan jullie doen.
Ik zou zeggen blijf lekker huilie wuilie doen want hun zijn groot en jullie klein en hebben niet doorgeleerd voor makelaar en rapen lege bekertjes. :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 20:11:
Damn wat ben jij ongelofelijk dom

wie is hier nou dom!! onroerend goed met ee auto vergelijken....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 20:23:
Ik kan hier weer vertellen dat woningtekort onzin is en met voorbeelden komen maar jij met je pro kraak vriendjes luisteren niet en zijn te kortzichtig om het eens anders te bekijken dan jullie doen.

en maar blijven doorgaan terwijl je toch kompleet uitgeluld bent

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 20:24:
wie is hier nou dom!!

Jij omdat je de vergelijking niet snapt diefstal van een huis wat niet van jouw is omdat de eigenaar er niks mee doet is hetzelfde als autodiefstal omdat de eigenaar er niks mee doet.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 20:25:
maar blijven doorgaan terwijl je toch kompleet uitgeluld bent

Moet jij zeggen. :lol:

Waar is dat o zo grote woningtekort als er genoeg huizen leeg staan ?
Zoals porn chiller al aangaf huizen worden amper verkocht er staan er zat te koop.
Goedkope huurwoningen ook prima te vinden voor een goede prijs op leuke locatie.

En nu niet komen met het eeuwige excuus ja uhhhhh het is te duur want dat is zo in en in ziellig.

In iedere branche word verdient ook in de huizenbranche.
Je pikt toch ook je brood en je beleg niet omdat je vind dat je lokale supermarkt belachelijke prijzen vraagt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Als iets te duur voor je is, moet je het ook niet willen hebben.

:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 20:24:
wie is hier nou dom!!

Ehmm, jij?

Waarschuw beheerder
Krakers, Internet hooliGANS..waar gaat dit heen :'(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 20:28:
diefstal van een huis wat niet van jouw is

ik heb anders nog nooit iemand een huis zien stelen!! :LOL:
je kan hooguit het gebruik opeisen

Waarschuw beheerder
Maarem ff serieus Johanna. Vind je kraken nou echt normaal? Get a job en koop een huis ofzo hoef je ook niet te zeiken dat iemand je 'huis' afpakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 20:52:
e kan hooguit het gebruik opeisen

Ik vind niet dat je het ' recht' hebt iets op te eisen wat niet van jou is.

Waarschuw beheerder
ik heb anders nog nooit iemand een huis zien stelen!! :LOL:

Valt in hetzelfde rijtje gezien het in bezit van iemand is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 28 juli 2009 om 19:08:
verleden jaar op zondag nog wel een bandje gebietst van een naar huis gaande bezoeker..

Toch wel vreemd dat ik je 2 jaar geleden nog ben 'tegengekomen'...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 20:16:
Een auto is geen 1e levensbehoefte, en het hebben van een auto die je niet gebruikt, maakt het voor iemand anders niet moeilijker om een auto te kopen, want auto's worden verkocht voor de kostprijs + een bepaald % winstopslag.

Huizen niet, die markt is gebaseerd op speculatie (wat de gek er voor geeft).

Een huis is geen primaire levensbehoefte, je kunt prima leven zonder huis en duizenden daklozen bewijzen dat.
Auto's worden ook gebruikt om te speculeren btw...
Is de vraag naar een bepaald model hoog, dan stijgen de prijzen van die auto's tot absurde hoogtes.
Is de vraag laag, dan zakken ze tot een dieptepunt.

Dat is hetzelfde met huizen, wil je wonen in de Randstad en dan vooral in e ngrote stad, dan zul je extra moeten betalen.
Ga dan niet zielig lopen janken dat de hoge huizenprijzen het resultaat zijn van huizenhandelaren, het is een kwestie van vraag en aanbod!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 22:17:
Een huis is geen primaire levensbehoefte, je kunt prima leven zonder huis en duizenden daklozen bewijzen dat.

Dat noem jij prima leven? TOch maar ff een scan van je hersenen laten maken dan, misschien heb je een TIA gehad en heeft dat je denkvermogen aangetast. Daklozen kunnen prima leven, dat is de meest achterlijke opmerking sinds de laatste keer dat iemand ons politiek bestel een 'democratie' noemde :frusty:

Dingen zoals persoonlijke en economische vrijheden zijn niet meer waard dan een paar ton stront, zonder dat je bestaanszekerheid hebt.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 22:17:
Dat is hetzelfde met huizen, wil je wonen in de Randstad en dan vooral in e ngrote stad, dan zul je extra moeten betalen.

Het is precies andersom... mensen vestigen zich waar werk is. In de Randstad is nog genoeg werk, in veel regio's daar buiten (Oost-Groningen, Zuid Limburg etc.) is alleen maar vergrijzing en economische teruggang.

Wil je optimale kans hebben op werk, dan MOET je in de Randstad wonen, of je nu wil of niet. De staat dient er dus, om hun eigen economie goed te helpen ontwikkelen, er voor te zorgen dat er bestaansmogelijkheden zijn voor de werkenden in de Randstad.

Eerst moeten huisvesting, eten, zorg, en onderwijs zijn veiliggesteld, dan pas, zal iemand optimaal functioneren in de economie.

Maar liberalen en andere leugenaars zoals jij draaien het om, en dat maakt jullie tot medeplichtigen van de nieuwe Holocaust. Niet door slavenarbeid, en het toedienen van gas dit maal, maar door semi-slavenarbeid en het onthouden van 1e levensbehoeftes.
Waarschuw beheerder

met hoe het jou uit komt cker kutkraker en de gemeentes maar druk zijn met onze centen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 22:23:
Wil je optimale kans hebben op werk, dan MOET je in de Randstad wonen, of je nu wil of niet

Nee hoor. Het is wellicht een pre, maar is ook erg afhankelijk van opleiding(sniveau), functies, vraag/aanbod etc.

Waarschuw beheerder
Optimaal betekent zo goed mogelijk.... de Randstad is het economisch meest actieve gebied van dit land... mjah ik snap wat je bedoelt.... en jij snapt neem ik aan ook dat 't complete onzin is wat hij zegt...

zo van 'dan ga je maar buiten de Randstad wonen'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 22:50:
Optimaal betekent zo goed mogelijk.... de Randstad is het economisch meest actieve gebied van dit land... mjah ik snap wat je bedoelt.... en jij snapt neem ik aan ook dat 't complete onzin is wat hij zegt...

zo van 'dan ga je maar buiten de Randstad wonen'.

Weet ik, ik begrijp ook wel wat je bedoelt. In sommige gevallen is het idd niet echt te doen om (ver) buiten de Randstad te wonen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op dinsdag 28 juli 2009 om 22:52:
Weet ik, ik begrijp ook wel wat je bedoelt. In sommige gevallen is het idd niet echt te doen om (ver) buiten de Randstad te wonen

buiten de randstad kan ik ook me brood verdienen moet alleen dan voor minder werken ik heb wel gezien dat de werkdruk minder is daar in mijn vak

Waarschuw beheerder
Ja maar dat is gewoon niet relevant;

Als jij werkt, en je best doet om wat nuttigs met je leven te doen, heeft de overheid gewoon goed voor je te zorgen.

Dingen als huisvesting, betaalbaarheid en veiligheid van je voedsel, goede zorg en goed onderwijs, moeten gewoon in orde zijn voor iedereen.

Die wachtlijsten van 10 jaar zijn voor vele mensen realiteit. En de meeste van die mensen verdienen het om goed voor gezorgd te worden.

De staat zou eigelijk alles voor je moeten regelen en dat zou je dan kunnen verdienen door mee te draaien in de maatschappij. Dus werken of zorgtaken voor een gezin op je nemen. Zo werkt het bijv. in Singapore ook. Het enige dat je moet doen is arbeid verrichten, de rest wordt voor je geregeld zolang je je gedraagt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 22:23:
Dat noem jij prima leven?

ze leven toch?

zoek jij de definitie van primaire levensbehoefte maar eens op.
dat zijn de essentiele dingen die je nodig hebt om niet dood te gaan, en een huis staat daar niet bij...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:25:
een huis staat daar niet bij...

wel koud swinters

Waarschuw beheerder
donateur
eskimo's leven in een hut van sneeuw en op de noordpool is het -30
Waarschuw beheerder
das waar het went van zelf en ach ik slaap alleen thuis en ga savonds effuh op de bank zitten ben altijd aan het werk
ik heb alleen een huis zodat me vriendin droog kan zitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:31:
hut van sneeuw

Ja maar daar is het warm. En ze hebben foking warm kleding. Die je hier niet zo maar ergens kan krijgen :$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:38:
Die je hier niet zo maar ergens kan krijgen

lopen honden en katten zat om een warme jas te maken je kan ze met containers uit het asiel halen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:38:
Ja maar daar is het warm. En ze hebben foking warm kleding. Die je hier niet zo maar ergens kan krijgen

Weinig ijsberen hier idd (Y) 8)

Waarschuw beheerder
ik heb anders nog nooit iemand een huis zien stelen!!

Het uitwonen en tegen de eigenaar zeggen rot op dit is van ons is geen diefstal. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:06:
De staat zou eigelijk alles voor je moeten regelen

Ga toch man de staat in nederland beslist al genoeg al genoeg voor je.
In wat voor rare controlestaat wil jij leven ?

Waarschuw beheerder
donateur
De staat zou eigelijk alles voor je moeten regelen

We hebben hier toch geen kleuterschool?

Ga maar lief tekenen en als je braaf bent krijg je een koekje.

Waarschuw beheerder
De staat zou eigelijk alles voor je moeten regelen en dat zou je dan kunnen verdienen door mee te draaien in de maatschappij. Dus werken of zorgtaken voor een gezin op je nemen. Zo werkt het bijv. in Singapore ook. Het enige dat je moet doen is arbeid verrichten, de rest wordt voor je geregeld zolang je je gedraagt.

Soort van communisme dus?
Waarschuw beheerder
las net weer stuk over paar van die ongewassen skaters die villa ingenomen hadden gewoon voor de leuk..wel geld voor wiet,xbox en bier maar betalen voor woning niet..en dat mag geowon in nL..nou sorry maar dat is hoe dan ook gewoon verkeerd en zou per direkt verboden moeten worden

als ik ene huis koop en daar 1 postzegel in leg en dat zo wil dan moet dat gvd gewoon kunnen..mijn poen,mijn huis..dief in mijn huis = dief naar ziekenhuis

Waarschuw beheerder

En als je dat nou NIET wil?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van gekkehuus30 op woensdag 29 juli 2009 om 12:36:
dief in mijn huis = dief naar ziekenhuis

zelfs daar moet je mee uitkijken want dat mag dan weer niet ofzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 13:24:
Uitspraak van Käpt'n Blaubär [The Sixth Sense] :bier: op dinsdag 28 juli 2009 om 23:06:

Ja wat dan? Dan ben je een vijand van de heilstaat en verdwijn je de rest van je leven in een donkerhol.

Maar goed de Jaap van Beekjes gaan het toch wel verliezen, de gemeente wil eraf!

:zwaai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 13:24:

Dan moeten ze je in een werkkamp opsluiten. Niet zoals een concentratiekamp, maar zoals strafkolonies in Australië. Leg gewoon een groot eiland aan midden in het Ijsselmeer, en stuur alle tokkies daarheen, om ze tegen kost en inwoning met hun gezinnen te laten werken.

Als ze vanaf het nulpunt moeten beginnen, moeten ze wel. Zo kregen de Britten ook criminelen op het rechte pad in de 19e eeuw.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 10:38:
Ga toch man de staat in nederland beslist al genoeg al genoeg voor je.
In wat voor rare controlestaat wil jij leven ?

De staat moet economische vrijheden inperken, maar wel veel persoonlijke vrijheden toestaan. Vrijheid ligt in het persoonlijke vlak, economische vrijheid is alleen gunstig voor bedrijven, niet voor privépersonen.

Dus niet bemoeien met je dagelijks leven, maar wel met de inrichting van de economie.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 juli 2009 om 23:25:
zoek jij de definitie van primaire levensbehoefte maar eens op.

Volgens alle mogelijke wetenschappelijke normen, is onderdak een eerste levensbehoefte. Sterker nog, mensen die leven in krotten met een vloer van aarde, maar die wel toegang hebben tot schoon drinkwater, medische zorg, en voedsel, worden volgens de maatstaven van de VN tot de allerarmsten gerekend.
Uitspraak van actief op woensdag 29 juli 2009 om 11:23:
Soort van communisme dus?

Nee, een soort gemengde economie. Alles behalve wonen, eten, zorg, en informatievoorziening (onderwijs + toegang tot internet) moet aan de markt worden overgelaten. Met 'markt' bedoel ik dan een gezonde markt, dus zonder monopolies of oligopolies. Wordt een bedrijf zo groot dat je er niet tegenop kan concurreren als startend ondernemer (met een paar miljoen aan kapitaal verkregen door aandelen te verkopen aan investeerders en krediet te nemen) dan moet het worden opgesplitst.

Als banken en verzekeraars nooit zo groot waren geweest als nu, was er ook geen economische crisis geweest. Marktwerking berust op transparantie, en daarvoor moet een bedrijf niet te groot zijn. Bovendien is er, met een groot aantal middelgrote bedrijven in plaats van een paar zeer grote bedrijven, een levendiger concurrentie.

Dus het zou wel communistische elementen bevatten, maar ook libertarische elementen en bepaalde zaken van het fascisme. Want het belangrijkste is dat mensen eten, een dak boven hun hoofd, onderwijs, en zorg hebben.

Al het andere komt op een 2e plan.

Waarschuw beheerder
krakers *kots*

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 15:57:
De staat moet economische vrijheden inperken

Vind ik niet iedereen moet zichzelf kunnen opwerken tot miljoinair als hij/zij dat wil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 15:50:
Dan moeten ze je in een werkkamp opsluiten.

Dus omdat iemand niet wilt dat de staat voor hem beslist moet ie in een kamp. :S
Jij bent echt een uber fascist weet je dat ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 17:27:
Dus omdat iemand niet wilt dat de staat voor hem beslist moet ie in een kamp. :S
Jij bent echt een uber fascist weet je dat ?

Nee, hij is een communist. Hij denkt er precies zo over als Mao, Stalin, Pol Pot, etcetera. Iedereen die slimmer is moet dood en iedereen die rijker is moet de bak in. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van onderkoffer. op maandag 27 juli 2009 om 15:35:
als er dan een stelletje van die mongolen MIJN huis bezetten dan komt er toch echt een knokploeg die dat ongedierte verwijderd.:yes:

in welk geval jij dus gewoon zwaar fout zit (en strafbaar bent)... en terecht, moet je ook maar voorkomen dat hun een kans hebben in je pand...
verhuren als opslag of woonruimte oid...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 29 juli 2009 om 17:50:
Nee, hij is een communist.

Nee, ik ben wel degelijk een soort fascist, ik ben voorstander van privaat bezit van productiemiddelen, maar de arbeiders moeten er via bedrijfsraden controle over krijgen. Hetzelfde systeem werd door Franco en Mussolini ook toegepast.

Wel ben ik anti-racisme. En het interneren van luie criminele tokkievarkens is niet te vergelijken met het opsluiten van onschuldigen omdat ze toevallig van een bepaald ras zijn.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 17:26:
Vind ik niet iedereen moet zichzelf kunnen opwerken tot miljoinair als hij/zij dat wil.

Ja, maar dat kan ook, een ondernemer in het MKB kan best miljonair zijn, dat is ook terecht als die veel geld verdienen, want daar tegenover staat dat als ze failliet gaan, ze ook privé aansprakelijk zijn. Bij mismanagement dan. Ik ben echter een tegenstander van (te) grote ondernemingen, en ook dingen zoals reclame, en kleine lettertjes in contracten en andere ongein, ben ik op tegen.

Want als een grote onderneming failliet gaat, is de CEO niet hoofdelijk aansprakelijk. Bovendien zijn te grote bedrijven slecht voor de dynamiek van de markt. Zoals bij de telefonie... er zijn slechts 5 grote aanbieders en wat 'onderaannemers' die van deze grote 5 de netwerken leasen...

Dat is geen vrije markt, dat is een oligopolie, dus een monopolie van enkele grote bedrijven ipv 1.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <')(((< op woensdag 29 juli 2009 om 17:52:

Jij laat bewust een pand leegstaan. Dat is in het nadeel van de samenleving, want door een bewoonbaar pand bewust leeg te laten staan, benadeel je woningzoekenden. Stel je voor, er zijn 20.000 bewoonbare panden die leeg staan, en er zijn 200.000 woningzoekenden die niet 1,2,3 iets kunnen vinden.

Dat betekent dat jij in dat geval medeplichtig bent aan 10% van het woningtekort, samen met die andere eigenaars die hun pand leeg laten staan.

In feite is het precies hetzelfde, als het achterhouden van voedselreserves in oorlogstijd, om die vervolgens (nadat je zelf kunstmatig extra tekorten hebt doen ontstaan) tegen woekerprijzen door te verkopen.

Ook dat is verboden, in oorlogstijd stond er zelfs de doodstraf op.

Het leeg laten staan van bewoonbare panden creëert ook kunstmatige schaarste en is slecht voor de maatschappij. Ben maar blij dat dat via de Leegstandswet wordt opgelost, en niet via de doodstraf :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:12:
Nee, ik ben wel degelijk een kneus

:yes:

Waarschuw beheerder
En jij bent een conservatieve, extreemkapitalistische neo-liberaal, dat is nog het ergste van alle erge dingen die iemand kan zijn.

Je bent qua politieke denkbeelden, het gelijke aan mieren op een picknick.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:26:
Je bent qua politieke denkbeelden, het gelijke aan mieren op een picknick.

jij bent qua politieke denkbeelden als een vlag op een strontschip

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:26:
En jij bent een conservatieve, extreemkapitalistische neo-liberaal

Inderdaad, moet ik me daar soms voor schamen?
Wie denk jij wel helemaal niet wie je bent, om over mij en mijn politieke denkbeelden te oordelen, flapdrol?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:33:

Ja, want kapitalistisch extremisme is net als de holocaust, alleen worden mensen niet vermoord met gas maar met marktwerking, door zorg en onderwijs te duur te maken en schaarste te laten ontstaan in 1e levensbehoeftes.
Wie denk jij wel helemaal niet wie je bent, om over mij en mijn politieke denkbeelden te oordelen, flapdrol?

Iemand voor wie emoties als jaloezie en hebzucht vreemd zijn, en die wel weer andere gebreken heeft, maar iig schone handen en een schoon geweten heeft.
Waarschuw beheerder

als je enigzins menselijk bent, JA

Waarschuw beheerder
Genieten de (pro)krakers nog wel een beetje van het leven? Of is iedereen zo druk met overal tegenaan te schoppen dat dit niet meer kan? Als ik dit topic lees, dan lijkt het erop dat de (pro)krakers nogal negatief in het leven staan en zich overal druk om maken, terwijl ze juist nonchalant en ongeïnteresseerd over (willen) komen en van hun "vrijheid" willen genieten..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Krakers zijn in mijn ogen te vaak mensen die laag of niet opgeleid zijn, en niet bereid zijn om te werken omdat ze ''kunstzinning'', ''andersdenkend'' en al die bladiebla zijn. Dat is allemaal leuk en wel, maar als je jezelf tot die categorie rekent en daarvan je leven wil maken moet je niet er op rekenen dat ook voor jou een goede woning te betalen is. Een fatsoenlijke woonplek is alleen voor mensen te bereiken die er fatsoenlijk voor willen werken en zelfs een deel van hun droom als bijvoorbeeld kunstenaar daarvoor willen inleveren. Het ís namelijk gewoon niet mogelijk om te leven als kraker, zonder dat je daarvan de consequenties voelt in je portomonnee. Daarentegen willen die lui wel mooi in de buurt van het centrum, de aldi en dergelijke zitten. Daar gaat het mis.

We leven in een kapitalistische wereld, waaruit vroeger is gebleken dat communisme altijd vervalt tot Leninisme, Stalinisme en Maoisme, fascisme gepaard gaat met extreem-nationalisme en racisme en kapitalisme de tot nu toe beste oplossing is. Daartoe tot de conclusie gekomen, moet je je daartoe richten en gewoon werken voor een woning. Want het woningtekort is niet zo hoog als men denkt, men verwacht er gewoon teveel van. Ik heb zelf familie die in Leiden een startershuis zoekt, en dat is inderdaad lastig, maar bij lange na niet onmogelijk. Bovendien hebben die gewoon een prima studio waarvan er genoeg zijn.

Om leegstand tegen te gaan, is kraken niet de oplossing. Antikraak (hoewel het onder een andere naam door zou moeten gaan) wel. Er is maar één enorm groot woningtekort in de grote steden en dat is die onder studenten. Maak gebruik van leegstaande panden en dwing de eigenaar er iets mee te doen of laat er antikraak in komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 29 juli 2009 om 22:41:
[D@my Utrecht] Genieten de (pro)krakers nog wel een beetje van het leven? Of is iedereen zo druk met overal tegenaan te schoppen dat dit niet meer kan? Als ik dit topic lees, dan lijkt het erop dat de (pro)krakers nogal negatief in het leven staan en zich overal druk om maken, terwijl ze juist nonchalant en ongeïnteresseerd over (willen) komen en van hun "vrijheid" willen genieten.

ik, ben altijd positief, zelfs in negatieve situaties, of bij negatieve mensen,,,
nu ook dus ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 juli 2009 om 00:52:
moet je je daartoe richten en gewoon werken voor een woning

wordt al lastiger tegenwoordig, ik las gisteren nog over een paar grote firma's die de deuren moesten sluiten
en nu jij weer B)
Waarschuw beheerder
Mocht ik ooit krakers in mijn huis vinden, dan komen ze er in elk geval niet levend uit :no:
Ik schiet ze kapot, of ik steek ze dood ofzo, maar er gaat gegarandeerd bloed stromen (en nee, niet het mijne) :9 (6)

Waarschuw beheerder
Krakers zijn in mijn ogen te vaak mensen die laag of niet opgeleid zijn, en niet bereid zijn om te werken omdat ze ''kunstzinning'', ''andersdenkend'' en al die bladiebla zijn.

Hippies?

Maak gebruik van leegstaande panden en dwing de eigenaar er iets mee te doen of laat er antikraak in komen.

Ja vind ik ook. :yes:

Uitspraak van MaztaOfHardcore op donderdag 30 juli 2009 om 06:30:
Mocht ik ooit krakers in mijn huis vinden, dan komen ze er in elk geval niet levend uit

Blij dat ik in een grote flat woon, waar niemand behalve jezelf met zon chipshizzle erinkomt. B)
En met camera's, dure flat maar wel veilig tegen krakers. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 07:32:
Hippies

Kill 'em all B)

Blij dat ik in een grote flat woon, waar niemand behalve jezelf met zon chipshizzle erinkomt.

Da's wel beter idd :yes:

En met camera's, dure flat maar wel veilig tegen krakers.

Je moet er wat centen voor neerleggen, maar dan heb je ook wat, ja toch :D
Mjah, ik woon in een 2 onder 1 kap woning, dus opzich zouden krakers wel binnen kunnen.
Maargoed, mocht ik dat gespuis tegenkomen wanneer ik m'n nest uit kom rollen, of net thuiskom, dan is het die dag serieus meteen de laatste keer geweest dat ze het daglicht hebben gezien (6)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MaztaOfHardcore op donderdag 30 juli 2009 om 07:39:
Je moet er wat centen voor neerleggen, maar dan heb je ook wat, ja toch

Daarom, woon wel tussen allemaal opa's en oma's maar vind het prima. Geen overlast niks, altijd vriendelijk,wel 2 homo's als bovenburen maar ja 8)

Uitspraak van MaztaOfHardcore op donderdag 30 juli 2009 om 07:39:
ik woon in een 2 onder 1 kap woning, dus opzich zouden krakers wel binnen kunnen.

Hebben mijn ouders ook, als krakers binnenkomen moeten ze toch eerst langs onze Amerikaanse stafford of langs mijn pa. :)

Maar maak je geen zorgen krakers nemen altijd huizen die al een tijdje leegstaan :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 08:44:
Daarom, woon wel tussen allemaal opa's en oma's maar vind het prima. Geen overlast niks, altijd vriendelijk,wel 2 homo's als bovenburen maar ja 8)

Rustig leven dan :9 maar beter toch B) geen gezeur aan je kop enzo, zou ik ook voor tekenen :D

als krakers binnenkomen moeten ze toch eerst langs onze Amerikaanse stafford

Tsja, ik heb een Siberische Husky, maar die staat wss niet eens op, lui beest :lol:
Als ie zo'n bacon strip krijgt vindt ie alles best 8)

Maar maak je geen zorgen krakers nemen altijd huizen die al een tijdje leegstaan :[

Niet altijd :no:
https://partyflock.nl/topic/1062211:Krakers_zetten_bewoner_uit_z_n_eigen_huis

In zo'n situatie zou ik m'n mes pakken en net zolang op dat volk in blijven steken dat hun ingewanden hun uitgewanden worden :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van <')(((< op donderdag 30 juli 2009 om 00:58:
wordt al lastiger tegenwoordig, ik las gisteren nog over een paar grote firma's die de deuren moesten sluiten
en nu jij weer

Vertel, welke in Nederland? Ik heb namelijk nog niets gelezen over grote firma's die omvallen.
En dan wordt je werkeloos, je blijft het niet vrijwillig als een luie zak waar de maatschappij niks aan heeft, ook al keur je diezelfde maatschappij af. Je hebt er helaas maar gewoon mee te leven en daarbinnen is ook veel ruimte om jezelf te ontplooien in de artistieke zin of waarom mensen zo'n leven dan ook verkiezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 juli 2009 om 10:50:
je blijft het niet vrijwillig als een luie zak waar de maatschappij niks aan heeft, ook al keur je diezelfde maatschappij af.

Idd, flink schoppen tegen en afgeven op de maatschappij, maar er ondertussen wel op parasiteren :rot: afschieten dat soort gasten :[
Waarschuw beheerder
Bovendien als kraker of kunstenaar ga je in Leiden maar lekker in de meelfabriek zitten, daar is meer dan genoeg plek voor alle krakers in de omgeving.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:37:
Ja, want kapitalistisch extremisme is net als de holocaust, alleen worden mensen niet vermoord met gas maar met marktwerking, door zorg en onderwijs te duur te maken en schaarste te laten ontstaan in 1e levensbehoeftes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 18:37:

Zoveel mensen sterven hier door ondervoeding of het gebrek aan juiste medicijnen..

Hou toch op man, vergeleken met 80% van de wereld leven we in een paradijs.. (Y)

Waarschuw beheerder
Dat hier een topic aan wordt besteed......

"Vrijplaats" Koppenhinksteeg is al jaren een doorn in het oog van de gemeente Leiden en veel Leidenaren......

Lekker op laten zouten die krakersbende.

Hun zogenaamde mooie instellingen als de weggeefwinkel en het café Bar en Boos zijn niets meer dan dekmantels voor allerlei aktiviteiten die het daglicht niet kunnen verdragen, en nu eindelijk het doek dreigt te vallen laten ze hun ware aard zien en dreigen ze met geweld........

Zie ook de fabel van de illegaal, nog zo'n mooi bolwerk, en anders Eurodusnie, da's reeds ter ziele....... Die zitten nu waarschijnlijk achter deze mooie axies.....

Lekker belangrijk allemaal, gewoon de heer Bakker z'n gang laten gaan en er weer een leefbaar en mooi stukje Leiden van laten maken!

Zegt 't trouwens niet genoeg dat de starter van deze topic een ban heeft? :lol:

Zeker ZELF een kraker?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De Leidse architect Hans Bakker voelt zich bedreigd door krakers uit kringen van vrijplaats Koppenhinksteeg. Zij oefenen druk op hem uit om af te zien van de koop van 'hun' gebouw

Alsnog kopen en slopen met die luie honden erin:[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Misschien moeten we Partyflock veranderen in NaziFlock, er zijn er nog meer dan op een RAC concert :loL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 12:04:
Lekker op laten zouten die krakersbende.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op zondag 2 augustus 2009 om 20:38:
Misschien moeten we Partyflock veranderen in NaziFlock, er zijn er nog meer dan op een RAC concert :loL:

:'( :lol:

Uitspraak van actief op zondag 2 augustus 2009 om 12:49:
Alsnog kopen en slopen met die luie honden erin:[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 12:56:
Zoveel mensen sterven hier door ondervoeding of het gebrek aan juiste medicijnen..

Er sterven nog altijd mensen aan behandelbare aandoeningen omdat er grote personeelstekorten zijn in de zorg.

Er zijn mensen die te horen krijgen dat ze kanker hebben en ondertussen moeten ze zo lang op een operatie wachten dat ze, als ze eenmaal aan de beurt zijn, al terminaal ziek zijn geworden.

Verder hebben honderdduizenden huishoudens met 1 ouder, die tegen het minimumloon of net daarboven werkt, niet genoeg geld om elke dag warm eten te betalen. En wat doet de staat? Ze laten alles aan de markt over.

De winst die bedrijven zoals projectontwikkelaars, zorgverzekeraars, en supermarkten maken, is gewoon de optelsom van wat wij als normale mensen teveel voor hun goederen en diensten betalen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 21:27:
En wat doet de staat? Ze laten alles aan de markt over.

Goh, dan vraag ik me af wie al die uitkeringen betaalt. :loser:

Waarschuw beheerder
Er zijn mensen die te horen krijgen dat ze kanker hebben en ondertussen moeten ze zo lang op een operatie wachten dat ze, als ze eenmaal aan de beurt zijn, al terminaal ziek zijn geworden

Dat komt omdat de staat te weinnig geld geeft en steeds meer bezuinigd op zorg.
Maar wel een x aantal miljarden naar afrika dat dan weer wel.

De winst die bedrijven zoals projectontwikkelaars, zorgverzekeraars, en supermarkten maken, is gewoon de optelsom van wat wij als normale mensen teveel voor hun goederen en diensten betalen.

Hou jij er ook ff rekening mee dat de belasting in nederland stukken hoger is als in andere landen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 22:35:
Dat komt omdat de staat te weinnig geld geeft en steeds meer bezuinigd op zorg.

Ze hebben wel geld, ze geven het alleen aan verkeerde dingen uit :rot:

Maar wel een x aantal miljarden naar afrika dat dan weer wel.

Dat bedoel ik dus :(

Hou jij er ook ff rekening mee dat de belasting in nederland stukken hoger is als in andere landen.

Ook dat is waar :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 22:25:
Goh, dan vraag ik me af wie al die uitkeringen betaalt. :loser:

Nou, dat doet de staat en dat zullen ze waarschijnlijk ook blijven doen. Zullen ze ook wel moeten, want de staat en het bedrijfsleven kunnen het zich niet permitteren om deze mensen te laten verhongeren.

Je vergeet dat die 900 euro van de bijstand wel uit de belastingen worden betaald, maar gewoon direct terug de economie in vloeien, want bijstandstrekkers comsumeren ook, en houden mee de economie draaiend.

Ja dat doe ik ook, maar je vergeet het effect van de hypotheekrenteaftrek mee te tellen, want dat compenseert de hoogte van de belastingen, met name voor de rijken. Als je dat mee zou wegen is de belastingdruk in NL zelfs lager dan in andere Westeuropese landen zoals Denemarken en Zweden.

Verder is er niks mis met veel belastingen betalen, mits je er maar veel tastbaars voor terug krijgt.

Als zorg, onderwijs, en kinderopvang compleet gratis zouden zijn, zou niemand het erg vinden om iets meer belasting te betalen. Maar omdat de staat niet goed met zijn centen om gaat, gaan mensen klagen. En terecht, ze zijn het aan ons verplicht om ons geld alleen te gebruiken voor GOEIE dingen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 22:42:
Nou, dat doet de staat en dat zullen ze waarschijnlijk ook blijven doen.

Nee lulhoofd, dat doen wij. Nouja, ik dan. Jij waarschijnlijk niet. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 22:47:
Nouja, ik dan. Jij waarschijnlijk niet. :D

Heb je gelijk in, ik werk part time en verdien maar 1200 euro netto, en betaal ongeveer evenveel aan belasting als dat ik krijg aan huur- en zorgtoeslag.

Alhoewel, elke keer als mijn vakantiegeld wordt uitbetaald, of als ik eens een paar weken extra uren maak, dan betaal ik daar ook gewoon 52% over ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 22:55:
en betaal ongeveer evenveel aan belasting als dat ik krijg aan huur- en zorgtoeslag.

Dat bedoel ik. Je betaalt niks, je profiteert alleen maar. Uitvreter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 22:42:
maar je vergeet het effect van de hypotheekrenteaftrek mee te tellen, want dat compenseert de hoogte van de belastingen

Ik heb geen koophuis en zal nooit een koophuis hebben dus wat is mijn voordeel in dat verhaal ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 23:02:
Ik heb geen koophuis en zal nooit een koophuis hebben dus wat is mijn voordeel in dat verhaal ?

Wat te denken van huurtoeslag? Dat is geld dat je van de belasting KRIJGT ;)

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 2 augustus 2009 om 23:01:
Dat bedoel ik. Je betaalt niks, je profiteert alleen maar. Uitvreter.

Nee, ik kost de staat geen rooie cent, mss lever ik ze zelfs een paar tientjes aan belasting op per jaar, maar het is niet veel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 23:22:
Wat te denken van huurtoeslag?

Krijg ik ook niet omdat ik geen huur betaal voor mijn woning maar voor de grond waar ik op sta. (y)
Weer een nutteloos argument.

Waarschuw beheerder
Nee geen nutteloos argument, want veruit de meeste mensen wonen óf in een huurhuis, óf hebben een koopwoning, jij behoort tot een kleine minderheid. En ook woonwagens kan je huurtoeslag voor krijgen, afhankelijk van hoe je het precies geregeld hebt.

En je moet bij dit soort dingen wel naar de grote lijnen blijven kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 23:33:
En ook woonwagens kan je huurtoeslag voor krijgen, afhankelijk van hoe je het precies geregeld hebt.

Dat gaat als je een huurwagen hebt ja maar bij ons in op het kamp is die regel niet en moet je je eigen wagen neerzetten.

Waarschuw beheerder
Je hebt pech, en voor iemand in jouw situatie is dat nadelig, omdat de regels geen rekening met je houden.

Zo ontvangen mensen vanaf een bepaald inkomen ook geen huurtoeslag meer, en studenten die op kamers wonen, of zelfs huurders van appartementen, maar met een gedeelde brievenbus, die krijgen dat ook niet.

Maar dat zegt niks over de belastingdruk. Vrijwel iedereen die belasting betaalt, huurt een huis of betaalt hypotheek. Dus huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek hebben een enorme invloed op de belastingdruk.

Waarschuw beheerder
We zijn trouwens wel erg off topic. :P

Waarschuw beheerder
Nou, het gaat nog steeds over huisvesting he ;)

Waarschuw beheerder
Klopt maar niet meer over de krakers van het topic.

Waarschuw beheerder
Misschien is dat ook maar goed, over krakers valt niet zoveel te zeggen, het achterliggende probleem is veel belangrijker vind ik.

En dat is dat huisvesting een 1e levensbehoefte is, en dat er schaarste is op de woningmarkt.

Waarschuw beheerder
Het wordt tijd dat dat kamptuig eens een flinke naheffing krijgt en daarna of verplicht in een huis gaat wonen of anders terug naar de broeders van de Roma. Vullis dat het is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 11:06:
Het wordt tijd dat dat kamptuig eens een flinke naheffing krijgt en daarna of verplicht in een huis gaat wonen of anders terug naar de broeders van de Roma. Vullis dat het is.

:aai:

Waarschuw beheerder
Misschien een leuk idee voor koninginnedag....

Allemaal naar 020 met een mooi oranje t-hemd met de text: 'Sla vaker een kraker'

Waarschuw beheerder
'de poorten van de hel openen',

krakers en lsd :nee:

Waarschuw beheerder
Misschien moeten we Partyflock veranderen in NaziFlock, er zijn er nog meer dan op een RAC concert

Joekie! :bier:

Waarschuw beheerder
Misschien moeten we Partyflock veranderen in NaziFlock, er zijn er nog meer dan op een RAC concert

Wel eens op een RAC-concert geweest dan?

Boefje.....

:bier:

Waarschuw beheerder
Misschien moeten we Partyflock veranderen in NaziFlock

:rot: wat zijn we weer grappig Daanbanaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juli 2009 om 15:50:
Zo kregen de Britten ook criminelen op het rechte pad in de 19e eeuw.

Pardon? Die werden gewoon naar Australie getransporteerd...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 augustus 2009 om 12:04:
Zegt 't trouwens niet genoeg dat de starter van deze topic een ban heeft?

Zeker ZELF een kraker?

Whahahaha, jij bent echt een behoorlijke kutkneus :LOL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hey gasten, ik ben geen kraker, maar het verhaal zit wel iets anders.
De buurt wil deze mensen heel lang weg hebben, het zijn van die nieuwe binnenstad bewoners, die om alles zeuren. De mensen uit dit buurtje hebben ook veel macht in de Leidse politiek.

De gemeente Leiden is hier ook schuldig aan. Zij hebben om van deze mensen af te komen, een monumentaal pand aan deze man verkocht voor 150.000 euro, het pand is zeker 6 keer meer waard. Dat hadden ze ook wel aan mij mogen aanbieden voor dat bedrag, dan wordt ik lekker makkelijk rijk. Die krakers zijn slecht, maar dat wereldje van vriendjespolitiek is zeker niet zuiver.

Waarschuw beheerder
Weer lekker tolerant......

Omdat ik een andere mening ben toebedeeld ben ik een kutkneus?

Lekker belangrijk...... :loser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:37:
Omdat ik een andere mening ben toebedeeld ben ik een kutkneus?

nee, omdat je MIJ een kraker noemt

Waarschuw beheerder
Nee struikrover is lekker volwassen...... Piet Piraat?

Ik reageer hier gewoon op een serieus topic waar ik ZELF jaren mee te maken heb gehad.....

Frapant om dan te lezen dat er mensen zijn uit Overijssel en Limburg die er zoveel over schijnen te weten...

Zijn jullie er zelf überhaupt wel eens binnen geweest? Nu verklaart 'Lonsdale' dat het pand het 6-voudige waard is van 150.000 euris..... Nog niet misschien...... Alleen de buitenkant al is in zo'n verschrikkelijke staat, dat willen jullie niet weten, daar zijn de krakers al zo vaak op aangesproken door de gemeente om daar iets aan te doen, ook voor de veiligheid van derden...... Dan hebben we het nog niet eens over de binnenkant..... Ik ben regelmatig dj geweest in Bar-en-Boos...... Een café van hun in een aangrenzend pand, het bestaat namelijk uit meerdere complexen.....

Dan is er nog de weggeefwinkel, de kung-fu school op zolder en het restaurant.....

En het zijn lang niet alleen de 'nieuwe' binnenstad bewoners, maar ook de gewone buurtbewoners en ook de lokale middenstand die met hun in de maag zit......

Ik heb zelf net 16 jaar in Leiden gewoont en zoals eerder gezegd die hele bende, inklusief 'de fabel van de illegaal' en 'Eurodusnie' ook, van dichtbij meegemaakt......

Ik ben dus niet bevooroordeeld, maar gewoon realistisch..... Natuurlijk speelt vriendjespolitiek een deel mee in bepaalde beslissingen, maar heeft deze ellende nou niet lang genoeg geduurd?

Laat de heer Bakker er nou eens gewoon een mooi stukje Leiden van maken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik noem mezelf niet volwassen :/ jij noemt mij een kraker...

daarom noem ik jou
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 11:25:
kutkneus

Waarschuw beheerder
Serieus reageren is er dus ook niet bij......

Beetje jammer....

:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:43:
Serieus reageren is er dus ook niet bij......

Beetje jammer....

Beetje lompe actie, moet je wel toe geven. Als je wat van zijn reacties gelezen had, zou je wel begrijpen dat hij geen kraker is ;).

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 12:14:
Zijn jullie er zelf überhaupt wel eens binnen geweest? Nu verklaart 'Lonsdale' dat het pand het 6-voudige waard is van 150.000 euris..... Nog niet misschien...... Alleen de buitenkant al is in zo'n verschrikkelijke staat, dat willen jullie niet weten, daar zijn de krakers al zo vaak op aangesproken door de gemeente om daar iets aan te doen, ook voor de veiligheid van derden...... Dan hebben we het nog niet eens over de binnenkant..... Ik ben regelmatig dj geweest in Bar-en-Boos...... Een café van hun in een aangrenzend pand, het bestaat namelijk uit meerdere complexen.....

Lul niet joh, de waarde van de panden is getaxeerd op 1,3 miljoen. En de gemeente gaat het lekker verkopen aan een vriendje voor 150.000 euro. Krakers zijn boefjes, maar de grootste boeven zijn die vieze zakenmannetjes en overheden. de groeten.

Waarschuw beheerder
Kijk nu hebben we het over de gecombineerde waarde van de panDEN..... En ik heb je toch al verteld in welke staat die verkeren?

Maar ja. je zal 't vast allemaal beter weten, de enigste reden waarom de taxatie hoger uitkomt is vanwege de grond....

A-lokatie.... Dan zou je inderdaad in de buurt kunnen komen.....

En nou niet meteen van "lul niet joh".....

Moet je zelf maar duidelijker wezen en het hebben over panDEN.....

Voorlopig heb ik nog steeds niemand gehoord die er regelmatig binnen is geweest......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:32:
Voorlopig heb ik nog steeds niemand gehoord die er regelmatig binnen is geweest

Het pand van de linkse kerk verkeerd in een vrijwel zeer goede staat.
Het pand van bar en boos en fabel van de illigaal zijn alle 2 in een mindere maar zeker niet erg slechte staat.

Waarschuw beheerder
De Fabel zit op de Hooigracht en heeft weinig met de Koppenhinksteeg te maken.....

Gaat om het complex van de vrijplaats, de ouwe drukkerij, waar eerst de linkse boekhandel inzat en nu de weggeefwinkel is ook op sterven na dood.... Vloeren waar je bijna door zakt...... Bar en Boos is inderdaad niet best meer..... Ook de zolder-s- niet......

Eindelijk iemand die ook weet wat er speelt.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:50:
De Fabel zit op de Hooigracht en heeft weinig met de Koppenhinksteeg te maken.....

Fabel zit tussen bar en boos en de linkse kerk ga maar kijken. (y)
Ik liep er zaterdag nog langs. ;)
Waarschuw beheerder
krakers :dood:

Waarschuw beheerder
Ook weer verhuisd.....

Ben zelf ook verhuisd, woon nu in Spijkenisse...

Maar weer een keer buurten in de Sleutelstad, mis 't wel hoor, heb de peurbakkentocht en de rest van de Lakenfeesten ook al moeten laten schieten door omstandigheden......

Binnenkort maar weer ff naar 't Lazarus en naar de Hut.... (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 14:00:
Ook weer verhuisd.

Zitten al een tijd daar maarja wie weet hebben ze de op de hooigracht ook wel wat zitten nog dat zou kunnen.

Waarschuw beheerder
Als je vanaf Bar en Boos de Hooigracht op komt lopen heb je op 't hoekje toch die Italiaanse toko? Daar ga je naar rechts en dan zit er na een meter of 75 een restaurantje van de Fabel, hebben ze een tijdje geleden alweer een inval gedaan, een kilo'tje wit uit 't plafond getoverd, paar jongens op 't vliegtuig terug naar hun bananenrepubliek......

Was een beetje een zooitje daar zeg maar, ze zitten vlak voor Tattoo-Rob.....

Waarschuw beheerder
Ik kom echt zelden in leiden. :lol:
Ik weet koppinhagesteeg en dat is zo'n beetje het enige. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 3 augustus 2009 om 14:15:
Joekie!

Kerel!

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 14:32:
Wel eens op een RAC-concert geweest dan?

Boefje.....

Ignorance is bliss :loL:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 08:45:
wat zijn we weer grappig Daanbanaan.

Blij dat je het kan waarderen snoes!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 augustus 2009 om 13:20:
Lul niet joh, de waarde van de panden is getaxeerd op 1,3 miljoen. En de gemeente gaat het lekker verkopen aan een vriendje voor 150.000 euro

Uhm.. als je een pand een paar jaar laat 'bewonen' door krakers dan IS het daadwerkelijk ook nog maar een tiende waard.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op dinsdag 4 augustus 2009 om 14:00:

Ze kunnen er ook niks aan doen. Het is simpelweg een gebrek aan moraal en opvoeding.

Waarschuw beheerder
Kunnen ze niet gewoon een 'passende' kraakwoning voor die lui zoeken?

Waarschuw beheerder
De oude meelfabriek........

Waarschuw beheerder
krakers :loser:

ga verders ook geen woorden aan die losers vuil maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 17:35:
Kunnen ze niet gewoon een 'passende' kraakwoning voor die lui zoeken?

Yep, gevonden

[img width=350 height=290]http://www.universalhandling.com/stationary/images/container-slant-summary.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op dinsdag 4 augustus 2009 om 18:45:
Yep, gevonden

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 18:06:
ga verders ook geen woorden aan die losers vuil maken

Vooral geen woorden aan vuil maken aan die gasten, want douchen doen ze namelijk ook niet :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op dinsdag 4 augustus 2009 om 18:45:
Yep, gevonden

Dialoog, ja....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
krakers

Het kraken van panden is zoooooooooooooo begin/midden jaren tachtig :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 12:13:

Allemaal naar 020 met een mooi oranje t-hemd met de text: 'Sla vaker een kraker'

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 19:04:

Nie eens zo'n gek idee :p
Ik zit namelijk nog steeds met dat Karst T. trauma in mijn maag :p

Waarschuw beheerder
En als je een kraker een 'behandeling' geeft en je voelt je daarna een stuk beter, dan is het toch GEEN zinloos geweld?

Waarschuw beheerder
T.M

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 augustus 2009 om 19:07:
'Sla vaker een kraker'

Er zullen vast ook nog ergens een paar goede krakers zijn die wel de dialoog open houden ipv het zwart-witte, wat je maar al te vaak ziet. (actie-reactie)

(maarja, wie wil er nou niet all-inn zitten voor maar E175,- p.m, als het anti-kraak is?)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 21:34:
En als je een kraker een 'behandeling' geeft en je voelt je daarna een stuk beter, dan is het toch GEEN zinloos geweld?

Als je geweld pleegt moet je er zelf zowiezo zin in hebben vind ik altijd. :D

Waarschuw beheerder
Ben van huis uit beroepsmilitair, dat zit wel goed....... :lol:

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
krijg gewoon fanmail via dit topic :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 augustus 2009 om 00:13:
krijg gewoon fanmail via dit topic :lief:

Congrats ;)
Waarschuw beheerder
Ja 't zijn altijd dezelfden die populair zijn :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 augustus 2009 om 19:07:
Ik zit namelijk nog steeds met dat Karst T. trauma in mijn maag :p

Dat was geen kraker, maar een crackhead.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jœy [Blames] op woensdag 5 augustus 2009 om 14:29:
Dat was geen kraker, maar een crackhead.

zijn hoofd deed inderdaad krak
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 september 2009 om 00:48:
zijn hoofd deed inderdaad krak

Zijn hoofd deed ook een beetje BUMP!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 21:34:

En jij bent zeker nooit in een bepaald voormalig kraakpand in spijkenisse geweest zeker? :loser:
Waarschuw beheerder
Krakers(n).Brintapap/cracker maatschappij, respectloos tegenover de rest die NIET met hun te vergelijken is, ze denken dat ze 'het verzet' zijn tegen de regerering :vaag:.

Even wat blije beelden:
[img width=480 height=360]http://www.elementweb.nl/medianet/beeld/2008/05/krakers_amsterdam.jpg[/img]

[img width=400 height=306 cacheid=0010ca69002df3ba941f2dc51a02919d35]http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200804/20080414/binnenland/fotocrop.04-14-2008.0018.jpg[/img]

[img width=500 height=333 cacheid=0010ca6b002df3bb317c8a191a02919d35]http://www.sleutelstad.nl/public/images/975851863.257538-krakers.jpg[/img]

[img width=400 height=300 cacheid=0010ca6c002df3bdd4aea26a1a02919d35]http://www.trustprof.nl/data/storage/attachments/3689e8395a14e24d4dd8616871a6180a.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
:roflol:Vind je het gek dat je zo aan geen huurhuis raakt.
Als ik zo iemand zie binnen komen als huisbaas zou ik ook een onmogelijk hoog bedrag vragen:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 24 september 2009 om 10:09:
Als ik zo iemand zie binnen komen als huisbaas zou ik ook een onmogelijk hoog bedrag vragen

Nog maar te zwijgen over de schoonmaakkosten erna, gadver van een vlooienbal!

Waarschuw beheerder
donateur
Onaangepast volk...

zijn vaak ook nog allemaal rijkeluiskindjes of kids van ouwe hippies.
Die hebben gewoon geen fatsoenlijke opvoeding gehad.