Partyflock

Forumonderwerp · 1035855
Waarschuw beheerder
De toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht die gisteren door de Haagse Transvaalbuurt liep, is door een groep Marokkaanse jongeren volledig verziekt. De jongeren gooiden eieren naar de kinderen die met hun vrolijk gekleurde lampionnen achter een muziekband aanliepen, treiterden een vrouw die met haar hondje stond te kijken en wilden haar hondje schoppen.

De agenten die in actie wilden komen werden door de jongeren bekogeld. Eén van de jongens kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.

De vereniging die de lampionnenoptocht organiseert, Haagjes Hopjes, is de pesterijen van de groep meer dan zat. "Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd", aldus een woordvoerster van de organisatie.

Zwaarbewaakt

De groep van zeker twintig pubers met een Marokkaanse achtergrond begon al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers te pesten. Terwijl de kleintjes een kop chocolademelk kregen in het buurthuis, wilden de jongeren hier binnenstormen. "Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los."

T-shirts gejat

In de buurt wordt wel vaker iets georganiseerd. Zo was er afgelopen weekend voor de oudere jongeren een straatvoetbaltoernooitje georganiseerd. Het toernooitje verliep heel gezellig, volgens de woordvoerster, maar toen ze na afloop aan alle deelnemers een t-shirtje wilden overhandigen, bleek dat ze allemaal uit de kraam waren gestolen.

Sinterklaasintocht

De stichting dreigde eerder al te stoppen met alle evenementen die in de buurt worden georganiseerd. Het volgende evenement is de Sinterklaasintocht, maar deze kunnen ze gewoon niet afblazen. "We willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden."

http://frontpage.fok.nl/nieuws/102235/-Kinderen-bekogeld-door-Marokkaanse-jongeren.html
---------------------------------------

We hebben meer jongerenhonken nodig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skirheid op zondag 7 december 2008 om 18:51:
wat n niveau zeg, machteloosheid

Nee da's de kracht van de realiteit..
De realiteit die jij een eigen wending probeert te geven en een eigenbeeld creert ;)

Ik zou zeggen...creeer je eigen wereldje (Skir-i-stan ofzo)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 december 2008 om 19:10:
je wil gewoon de waarheid niet horen

welke waarheid, dat ik hier een normale discussie voer maar mensen me aanvallen op mijn afkomst, zeggen dat ik terug moet naar mijn eigen land, beginnen over kamelen, en hoe minder marokkanen hoe beter, en dat je mensen met een bontkraag of een antiliaans accent moet opknopen, dat er mensen hier zitten die zelf geen recht van spreken hebben omdat ze zich met criminele zaken bezig houden de mond gesnoerd wordt en vervolgens gezegd wordt dat ik het niet waard ben om mee te discussiëren?

Ik zie maar 1 waarheid en dat is dat er mensen hier steeds verhitter en onzinniger gaan reageren op normale posts, volgens mij omdat ze er weinig tegen in te brengen hebben, dus gaan we maar zeggen dat ik het niet waard ben, en elke marokkaan minder is er een minder, opknopen die hap, enzovoorts. Heel sterke argumenten, hele mooie waarheid

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 december 2008 om 19:09:
Nederlanders die zich zo gedragen moet ze helemaal aan de hoogste boom opknopen

Opgelost. Slotje (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skirheid op zondag 7 december 2008 om 20:49:
welke waarheid, dat ik hier een normale discussie voer maar mensen me aanvallen op mijn afkomst, zeggen dat ik terug moet naar mijn eigen land, beginnen over kamelen, en hoe minder marokkanen hoe beter, en dat je mensen met een bontkraag of een antiliaans accent moet opknopen, dat er mensen hier zitten die zelf geen recht van spreken hebben omdat ze zich met criminele zaken bezig houden de mond gesnoerd wordt en vervolgens gezegd wordt dat ik het niet waard ben om mee te discussiëren?

ong 2 mensen hebben dat gezegd.. Je discussier er met ong 10..

Uitspraak van Skirheid op zondag 7 december 2008 om 20:49:
Ik zie maar 1 waarheid en dat is dat er mensen hier steeds verhitter en onzinniger gaan reageren op normale posts, volgens mij omdat ze er weinig tegen in te brengen hebben, dus gaan we maar zeggen dat ik het niet waard ben, en elke marokkaan minder is er een minder, opknopen die hap, enzovoorts. Heel sterke argumenten, hele mooie waarheid

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 7 december 2008 om 21:16:
Hey oxygen.. De jouwe ook al verwijderd

Van mij ook al twee stuks en een bijna-ban rijker...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RYAN_EE {BVE} op zondag 7 december 2008 om 21:44:
Van mij ook al twee stuks en een bijna-ban rijker...

Me too :cheer:

Blijkbaar toch gelijk? ;)

Waarschuw beheerder
ik kreeg ook al een waarschuwing.. beetje jammer weer :/
Waarschuw beheerder
En toch blijf ik het krom vinden.. Het is een pittige discussie.. maar zo dat iedereen een waarschuwing moet krijgen ??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 7 december 2008 om 22:17:
En toch blijf ik het krom vinden.. Het is een pittige discussie.. maar zo dat iedereen een waarschuwing moet krijgen ??

De PF censuur brigade. :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op zaterdag 6 december 2008 om 12:18:
Ik zeg alleen kijk eerst naar jezelf voor je naar n ander kijkt. Hoeven er verder geen discussie over te voeren want het zijn gewoon de feiten.

Ik gebruik geen drugs, dus kom maar op met je feiten.

Uitspraak van Skirheid op vrijdag 5 december 2008 om 20:54:
Dat is zeker wel relevant

Dat is het dus niet, want ik ben misschien wel dezelfde mening toebedeeld als iemand die drugs gebruikt. Dan mag ik dus mijn mening verkondigen en die ander niet??? Je hoeft mij niet uit te leggen waar drugs vandaan komt en wat er allemaal omheen hangt voordat het hier bij een gebruiker terecht komt, dat weet ik zelf ook wel. Maar het gaat erom dat jij niet kan weten wat een ander gebruikt en hoe die eraan komt. Dus kun jij weer niet gaan oordelen of iemand zijn mond wel of niet mag opentrekken omdat jij DENKT dat de drugs die hij/zij gebruikt afkomstig is uit een omgeving waar een moord en doodslag aan ten gronde ligt.

Dus in plaats van er wat van te zeggen dat de reacties overtrokkken zijn, moet ik wat aan de opvoeding van die kinderen doen?

Ja, vind ik wel ja!

Dus als je met eieren begint, wordt het vanzelf een steen Dat is niet sugggestief dat zijn de feiten, waar baseer je dat op?

Lees eens een boek over psygologie of beter nog, kinder psygologie! Er zijn ook zat boeken te vinden over opvoeding e.d. Daar lees je dit soort FEITEN en zijn dus wel degelijk ergens op gebaseerd.

Omdat ze een Nederlands paspoort hebben?

Hoe weet je dat dan? Je was er toch niet bij? Je kent deze gasten toch niet? En een Nederlands paspoort hebben...er zijn zat mensen met daarnaast ook een Marokkaans paspoort. Ik snap nog steeds niet waarom ik iemand geen Marokkaan mag noemen als hij/zij dat ook werkelijk is. Of mag het van jou alleen niet als er door die mensen rottigheid wordt uitgehaald en men negatief in de publiciteit komt? Dus Marokkaan omdat je het bent, maar Nederlander als het je uitkomt...

Ja, waarom worden wij niet behandeld zoals alle nederlanders.

En waar staat dat je niet wordt behandeld als elke andere Nederlander? Alleen omdat er Marokkanen bij staat genoemd? Jezelf steeds in dat hokje plaatsen weet je nog?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skirheid op zondag 7 december 2008 om 17:56:
Wat zet jij jezelf voorschut zeg

zielig hoor op het envelopje drukken
had jij mijn kinderen er maar niet bij moeten halen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op zaterdag 6 december 2008 om 13:30:
Maar als ik terugga naar mijn land, dan ben ik nog steeds hier

In deze discussie voel je je Nederlander en hierboven heb je het weer over:

Ja, waarom worden wij niet behandeld zoals alle nederlanders

Hier heb je het weer over WIJ. Met wie bedoel je wij? Ik ga er vanuit dat je hiermee de Marokkanen bedoeld, terwijl je hier weer begint over:

Uitspraak van Skirheid op zaterdag 6 december 2008 om 16:02:
oh daar heb je het weer, jullie samenleving

Weet je eigenlijk zelf wel wie je bent? Wat ik al eerder zei, als een onbekende op straat aan je vraagt wat je bent zeg je dat je Marokkaans bent (eerder in de discussie gaf je aan dat je je aangesproken voelt)en hier in een discussie ga je mekkeren over het WIJ en ZIJ verhaal, want dan ben je ineens een Nederlander. Daar hebben veel mensen nou een hekel aan. Veel van de jongeren waar we het hier over hebben roepen steeds op tv, op straat, op scholen enz enz dat ze Marokkanen zijn en dat ze zich door de media en veel Nederlanders opgefokt voelen omdat er een soort hype tegen de Marokkanen is.... Dit zijn wel de gasten die zichzelf in het bekende hokje plaatsen, want ze noemen zich Marokkaan. Maar als er dan iets negatief over Marokkanen wordt geschreven, dan is het ineens hype tegen de Marokkanen, hoe klein het incident ook is. En zijn Nederlanders racisten of zijn Nederlanders de gene die Marokkanen in hokjes plaatsen.... Het voorbeeld is deze discussie, waarin je dat zelf al aangeeft!

Mijn mening, veel reacties hier vind ik idd te ver gaan, maar ik vind ze wel begrijpelijk. Net zo als veel Marokkanen het begrijpelijk vinden dat een groep etterbakken (van Marokkaanse afkomst, anders plaats ik ze weer in een hokje) een cameraploeg ergens in een wijk de ergste ziektes toewensen en stenen naar ze gooien. Het is niet goed, maar wel begrijpelijk wordt er dan gezegt..... Als je het gewoon niet ziet, is er bij jou net zo goed iets mis met je opvoeding!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 7 december 2008 om 22:17:
maar zo dat iedereen een waarschuwing moet krijgen ??

de waarheid mag niet verteld worden
kijk maar naar wilders
voordat fitna uit kwam had hij de wereld al over zich heen
zwak allemaal
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 december 2008 om 08:52:
En waar staat dat je niet wordt behandeld als elke andere Nederlander? Alleen omdat er Marokkanen bij staat genoemd? Jezelf steeds in dat hokje plaatsen weet je nog?

je kan het nog zo tegen hem zeggen
hij wil het niet horen

Waarschuw beheerder
2 manieren op het op te lossen

terug sturen of opknopen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mafkaas op vrijdag 7 november 2008 om 14:24:
mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd

Vooral die ouders moeten eens worden aangepakt.

Want volgens mij zijn er in de marokaanse gemeenschap heel veel ouders die hun kinderen geen goede start kunnen bieden in deze smaneleving. en dan kotm vooral door hun ego die hun kinderen opdraagt om vooral een goede marokaan / moslim te zijn en je vooral niet te schikken naar de cultuur die hier heerst in dit land.
Daardoor weten die marokaanse jongeren gewoon niet wat ze met zichzelf aan moeten. Binnen de deur een marokaan, buiten de deur een Hollander. Daardoor niet goed mee kunnen komen met de rest van de samenleving.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ouders hun kinderen zo'n slechte start kunnen geven in het leven. Het is gewoon ronduit onverantwoordelijk egoistisch tegenover je kinderen door ze niet goed voor te bereiden om de samenleving. En dan nemen/namen ze vaak ook hog een kind of 6-8. Echt asociaal gewoon, vooral tegenover de kinderen die ze geen toekomst kunnen bieden op zo'n manier.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 8 december 2008 om 09:55:
Daardoor weten die marokaanse jongeren gewoon niet wat ze met zichzelf aan moeten. Binnen de deur een marokaan, buiten de deur een Hollander. Daardoor niet goed mee kunnen komen met de rest van de samenleving.

Ligt dat dan aan die marokkaanse ouders of aan de Nederlandse samenleving?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 7 december 2008 om 21:18:
ong 2 mensen hebben dat gezegd.. Je discussier er met ong 10..

En dus? Dus is de post die jij quote en waar jij op reageert wel een post van 1 van die mensen, en dus een terechte reactie, dus wat wil je nou met die quote en reactie zeggen? Heb ik ergens zo gereageerd tegen jou, of ergens niet gereageerd op een post of gescholden of wat dan ook? Mocht ik ergens niet op reageren mag je het nog quoten dan doe ik het alsnog, dat is het nadeel van tegen 10 man praten

Ik gebruik geen drugs, dus kom maar op met je feiten.

waarom reageer jij op wat ik tegen haar zeg? :s :lol:

Dat is het dus niet, want ik ben misschien wel dezelfde mening toebedeeld als iemand die drugs gebruikt. Dan mag ik dus mijn mening verkondigen en die ander niet???

Jawel, als het om kleine criminaliteit gaat ben je echter zelf net zo fout, en dus hypocriet. Maar mag je wel je mening verkondigen, ik hecht er alleen niet zoveel waarde aan dan, een betere wereld begint bij jezelf.

Maar het gaat erom dat jij niet kan weten wat een ander gebruikt en hoe die eraan komt.

jawel hoor, in de post geschiedenis van pf staan zat dingen waar je dat uit op kan maken, en jouw dealer kan wel vriendelijk zijn, maar die haalt het ook weer ergens vandaan, en die ook weer.

Ja, vind ik wel ja!

Dus jij zegt het is logisch dat ik verantwoordelijk ben voor die opvoeding van die kinderen :vaag: :s :lol:
Moet jij dan niet wat doen aan de opvoeding van Nederlandse criminelen?

Lees eens een boek over psygologie of beter nog, kinder psygologie! Er zijn ook zat boeken te vinden over opvoeding e.d. Daar lees je dit soort FEITEN en zijn dus wel degelijk ergens op gebaseerd.

Er is nog altijd felle discussie of je psychologie als wetenschap mag bestempelen dus daar kunnen we ook uren over discussiëren, of dat feiten zijn. Elk mens is anders en via een boek leer je geen kind kennen

Hoe weet je dat dan? Je was er toch niet bij? Je kent deze gasten toch niet? En een Nederlands paspoort hebben...er zijn zat mensen met daarnaast ook een Marokkaans paspoort. Ik snap nog steeds niet waarom ik iemand geen Marokkaan mag noemen als hij/zij dat ook werkelijk is. Of mag het van jou alleen niet als er door die mensen rottigheid wordt uitgehaald en men negatief in de publiciteit komt? Dus Marokkaan omdat je het bent, maar Nederlander als het je uitkomt...

Ik was er niet bij, maar de kans is ongeveer 98%, aangezien het me niet lijkt dat het kinderen waren die hier op vakantie waren aangezien het een jaarlijkse traditie lijkt te zijn. Je mag ze geen marokkaan noemen omdat we ook niet in de krant gaan zetten als iemand die blond is iets heeft uitgevreten maar niet van diegene die bruin, zwart of rood haar hebben, dan krijg je namelijk een sfeer van verdachtmaking om mensen met blond haar.

zie hierboven
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op maandag 8 december 2008 om 10:04:
Ligt dat dan aan die marokkaanse ouders of aan de Nederlandse samenleving?

Marokaanse ouders (overduidelijk)
Als ze zo nodig hier willen wonen dan moeten ze zich realiseren dat je je kinderen een start moet geven in deze samenleving. Compleet met de hier geldende taal en normen en waarden.
Als je dat als ouder zijnde niet kan doen ben je gewoon een simpele ziel. En is iemand in mijn ogen gewoon een ronduit slechte ouder voor zijn kinderen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BMelloW op maandag 8 december 2008 om 09:12:
zielig hoor op het envelopje drukken
had jij mijn kinderen er maar niet bij moeten halen

Uitspraak van Skirheid op zaterdag 6 december 2008 om 13:30:
Ohh, je bent dus wel te beledigen :D Maar hoezo begin ik over je kids? Ik begin niet over je kinderen hoor, dat wil je er nu bij halen zodat je bijval krijgt van de rest omdat je dan terecht boos bent omdat het zwak is als iemand je kinderen erbij haalt. Maar we hebben het over jou hoor, over hoe JIJ opvoed haal je er zelf bij ik reageer daarop. En dat je het goede voorbeeld moet geven moet je ook op jezelf betrekken, heb niks tegen je kinderen, al zouden ze vervelend zijn, is niet mijn zaak

Vorige keer niet gel;ezen? :D

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 december 2008 om 09:13:
In deze discussie voel je je Nederlander en hierboven heb je het weer over

Waar zeg ik dan dat ik me Nederlander voel?
Ik ben hier geboren en heb Nederlands paspoort dus is dit mijn land net zo goed als het jouwe, dat wil niet zeggen dat ik me ook zo voel, maar het zijn wel de feiten, dus op welke manier wil je me wegsturen naar mijn eigen land dan? Dan zul je toch mn passpoort moeten ontnemen :D

Hier heb je het weer over WIJ. Met wie bedoel je wij? Ik ga er vanuit dat je hiermee de Marokkanen bedoeld, terwijl je hier weer begint over:

Weet je eigenlijk zelf wel wie je bent? Wat ik al eerder zei, als een onbekende op straat aan je vraagt wat je bent zeg je dat je Marokkaans bent (eerder in de discussie gaf je aan dat je je aangesproken voelt)en hier in een discussie ga je mekkeren over het WIJ en ZIJ verhaal, want dan ben je ineens een Nederlander. Daar hebben veel mensen nou een hekel aan. Veel van de jongeren waar we het hier over hebben roepen steeds op tv, op straat, op scholen enz enz dat ze Marokkanen zijn en dat ze zich door de media en veel Nederlanders opgefokt voelen omdat er een soort hype tegen de Marokkanen is.... Dit zijn wel de gasten die zichzelf in het bekende hokje plaatsen, want ze noemen zich Marokkaan. Maar als er dan iets negatief over Marokkanen wordt geschreven, dan is het ineens hype tegen de Marokkanen, hoe klein het incident ook is. En zijn Nederlanders racisten of zijn Nederlanders de gene die Marokkanen in hokjes plaatsen.... Het voorbeeld is deze discussie, waarin je dat zelf al aangeeft!

Mijn mening, veel reacties hier vind ik idd te ver gaan, maar ik vind ze wel begrijpelijk. Net zo als veel Marokkanen het begrijpelijk vinden dat een groep etterbakken (van Marokkaanse afkomst, anders plaats ik ze weer in een hokje) een cameraploeg ergens in een wijk de ergste ziektes toewensen en stenen naar ze gooien. Het is niet goed, maar wel begrijpelijk wordt er dan gezegt..... Als je het gewoon niet ziet, is er bij jou net zo goed iets mis met je opvoeding!

Precies, het is toch ook tegenstrijdig :D
En die tegenstrijdigheden bereik je met het steeds maar benadrukken van problemen en het afschuiven op 1 bevolkingsgroep maar er niets tegen doen. Mensen gaan een kant kiezen, generaliseren, schelden en zeiken. Maar je komt er niets verder mee :lol:
En hoezo is er iets mis met mijn opvoeding, mijn oude3rs brengen mij geen beeld van de media bij hoor die heb ik mezelf aangeleerd. En ik voel me Marokkaan omdat ik me niet welkom voel, als ik bijvoorbeeld de discussie lees over Aboutaleb, die man heeft alles goed gedaan, dan denk ik al doe je er alles aan om voorbeeld marokkaan te zijn, dan nog word je op de grote hoop gegooid.

Uitspraak van BMelloW op maandag 8 december 2008 om 09:17:
je kan het nog zo tegen hem zeggen
hij wil het niet horen

Joh, ik heb 40 inhoudelijke posts geplaatst tegen jou, het enige wat je doet is anderen quoten, jaknikken en persoonlijke onterechte aanvallen posten, ik neem je al een tijdje niet serieus meer

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 8 december 2008 om 09:55:
k vind het onbegrijpelijk dat ouders hun kinderen zo'n slechte start kunnen geven in het leven. Het is gewoon ronduit onverantwoordelijk egoistisch tegenover je kinderen door ze niet goed voor te bereiden om de samenleving.

En die Nederlandse ouders dan van die paar honderd duizend kinderen die niet weten wat hun kind allemaal naar binnen werkt op een houseparty, en die ouders van alcoholmisbruikende kinderen, moeten die ook naar een opvoedingskamp? Lekkere start bieden zij hun lkinderen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 10:44:
En die Nederlandse ouders dan van die paar honderd duizend kinderen die niet weten wat hun kind allemaal naar binnen werkt op een houseparty, en die ouders van alcoholmisbruikende kinderen, moeten die ook naar een opvoedingskamp? Lekkere start bieden zij hun lkinderen

Dat zijn vaak al "grote" kinderen.
We praten hier vaak over kids die al vanaf dat ze kunnen lopen al anders zijn en doen dan de rest van de bevolking op die leeftijd.
Trouwens wil je zeggen dat mensen die iets weg werken op een party slecht zijn opgevoed? Als je soms een snoepje slikt maar ondertussen wel een goede baan heb en bijv de Universiteit kan afronden ben je in mijn ogen een beter mens dan dat je niet gebruikt en loopt te rellen op straat zonder enige motivatie om iets te maken van je leven.
Als er bij een vrij kleine groep veel grote problemen zijn die gerelateerd zijn aan de opvoeding kan je wel stellen dat ze niet correct zijn opgevoed. H
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jelken op maandag 8 december 2008 om 11:28:
zodra je in discussie gaat met skirheid gaat hij op envelopjes drukken,wat een simpele piet ben j dan zeg,tien mensen die er allemaal hetzelfde over denken en skirheid die maar wat loopt te roepen in de woestijn,leuke woordspeling trouwens,woestijn.

daar komen de marokanen toch vandaan?een afgelegen stukje ellende in de woestijn?

en dan hier naar toe komen en denken dat ze de king zijn,onzekere figuren hoor die marokanen,en vies ook,vooral die wijven gadverdamme.

ik durf te zweren dat de moeder van skirheid ook een vies wijf is,moet eigenlijk wel als je een vies,achterlijk,smerig,achterbaks,hypocriet teringkind als skirheid op de wereld zet.

ja,ik heb nu toch alzoveel waarschuwingen,gooi me er maar vanaf,ik maak wel een nieuwe account aan.

:lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 10:30:
Jawel, als het om kleine criminaliteit gaat ben je echter zelf net zo fout, en dus hypocriet

En hoe kom jij erbij dat ik mij schuldig maak aan kleine criminaliteit?

Maar mag je wel je mening verkondigen, ik hecht er alleen niet zoveel waarde aan

Ah leuke vorm van discussieren heb jij dan...

in de post geschiedenis van pf staan zat dingen waar je dat uit op kan maken

Ah ja, interperteren heet dat en daar heel suggestief een conclusie uit trekken...

Dus jij zegt het is logisch dat ik verantwoordelijk ben voor die opvoeding van die kinderen

Dan moet je goed lezen kerel, als je het op jezelf betrekt vind ik dat wel ja. Ik acht jou niet verantwoordelijk die specifieke kinderen van het artikel.

Elk mens is anders en via een boek leer je geen kind kennen

Zo kan ik ook wel onder de feiten vandaan komen. Via een boek leer je geen kind kennen nee, maar dat heb ik nergens beweert. Ik beweer wel te weten hoe de ontwikkeling van een kind verloopt als je eieren gooien iets kinderachtigs vind. Dan wil ik met jou wedden hoe dat kind zich gedraagt over 10 jaar!
Maar voor jou is dat geen wetenschap of het zijn geen feiten, dus laten we daar maar over ophouden dan!

Ik was er niet bij, maar de kans is ongeveer 98%,

En hoe kom jij aan die 98% dan??? Of is dat weer suggestief. Als je dan op feiten wil gaan zitten, moet je dit maar even aantonen dan! Zolang je dit niet zeker weet, vind ik jouw reactie nergens op slaan.

Je mag ze geen marokkaan noemen omdat we ook niet in de krant gaan zetten als iemand die blond is iets heeft uitgevreten maar niet van diegene die bruin, zwart of rood haar hebben, dan krijg je namelijk een sfeer van verdachtmaking om mensen met blond haar.

Er zit een verschil tussen haarkleur en je land van herkomst. Ik zou werkelijk geen rede kunnen bedenken waarom je niet mag zeggen dat het een Marokkaan is. Omdat jij vind dat iedereen over een kam word geschoren als men dat vermeld, slaat echt kan nog wal. Als men gaat denken het zijn alweer Marokkanen, dan baseren deze mensen zich wel op feiten. Dat jij dat niet leuk vind...of dat kennelijk deze situatie dan zo is in Nederland. Dan moet je tegen de waarheid kunnen! Het zijn gewoon de feiten en dat moet je handelen. Het heeft niets met ongelijkheid te maken of discriminatie, want er wordt niemand persoonlijk benadeeld om zijn/haar geloof, ras of sexuele geaardheid. En als het Nederlanders waren staat er idd niet bij dat het Nederlanders waren nee. Logisch, want je bent in Nederland. Hoe vaak staat ergens niet bij dat de daders blanke mannen waren... Niemand die roept dat het discriminatie is en niemand die ineens alle blanke mannen als verdachten gaan zien. Dus als het Marokkanen waren, staat dat er bij. Dat jij vind dat daarmee alle Marokkanen verdacht worden gemaakt, want dat zeg je met deze opmerking, zegt denk ik meer iets over jou dan de rest van de samenleving. Sommige mensen moeten niet alles onder het kopje discriminatie schuiven en niet zo snel op hun teentjes getrapt zijn...

Ik ben hier geboren en heb Nederlands paspoort dus is dit mijn land net zo goed als het jouwe, dat wil niet zeggen dat ik me ook zo voel, maar het zijn wel de feiten, dus op welke manier wil je me wegsturen naar mijn eigen land dan

Waar zeg ik dat jij weg moet uit dit land? Maar bij jouw opmerking komen gelijk vragen... Je bent in Nederland geboren, je hebt een Nederlands paspoort, maar je voelt je geen Nederlander? Waarom niet?

En ik voel me Marokkaan omdat ik me niet welkom voel, als ik bijvoorbeeld de discussie lees over Aboutaleb, die man heeft alles goed gedaan, dan denk ik al doe je er alles aan om voorbeeld marokkaan te zijn, dan nog word je op de grote hoop gegooid.

Als ik dingen lees over Geert Wilders, terwijl ik veel dingen van hem juist goed vind maar wel steeds hoor/lees wat voor ellende hij over zich heen krijgt...dat geeft mij toch ook geen gevoel dat ik geen Nederlander ben. En zeg niet dat het anders is, ik ben net als jij. In Nederland geboren en heb een Nederlands paspoort! Daarbij worden er wel meer dingen over mensen geschreven. Maar jij voelt je meteen Marokkaan en geen Nederlander meer als Aboutaleb word afgezeken. Sterker nog, je schrijft zelfs dat je je niet meer welkom voelt.... Kijk het zijn jouw gevoelens, maar hoe zou het dan zijn als jij was geboren in Nederland zonder dat je ook maar iets van Marokkaans bloed had van je voorouders? Had je je dan ook niet meer welkom gevoeld in je eigen land? En wat jij nu doet, doen heel veel Marokkanen. Die grijpen alles aan wat maar negatief is over Marokkanen of Moslims om hun onvrede, bepaalde akties zoals rellen of cameramensen bekogelen met stenen, goed te praten omdat de Nederlanders een hetse tegen Marokkanen maken. En waarom zijn volgens jou Marokkanen dan het doelwit? Bedoel, we leven in een multiculturele samenleving en er zijn ontzettend veel culturen en etnische minderheden in dit land. Maar Marokkanen zijn steeds een punt van discussie...vertel mij dan waarom dat is?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 december 2008 om 13:35:
En waarom zijn volgens jou Marokkanen dan het doelwit? Bedoel, we leven in een multiculturele samenleving en er zijn ontzettend veel culturen en etnische minderheden in dit land. Maar Marokkanen zijn steeds een punt van discussie...vertel mij dan waarom dat is?

:respect: dat probeer ik hem ook al een paar keer duidelijk te make maar hij geeft er geen antwoord.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee,natuurlijk niet,hij schaamt zich kapot en met recht.
Waarschuw beheerder
Als ik dingen lees over Geert Wilders, terwijl ik veel dingen van hem juist goed vind maar wel steeds hoor/lees wat voor ellende hij over zich heen krijgt...dat geeft mij toch ook geen gevoel dat ik geen Nederlander ben. En zeg niet dat het anders is, ik ben net als jij. In Nederland geboren en heb een Nederlands paspoort! Daarbij worden er wel meer dingen over mensen geschreven. Maar jij voelt je meteen Marokkaan en geen Nederlander meer als Aboutaleb word afgezeken. Sterker nog, je schrijft zelfs dat je je niet meer welkom voelt.... Kijk het zijn jouw gevoelens, maar hoe zou het dan zijn als jij was geboren in Nederland zonder dat je ook maar iets van Marokkaans bloed had van je voorouders? Had je je dan ook niet meer welkom gevoeld in je eigen land? En wat jij nu doet, doen heel veel Marokkanen. Die grijpen alles aan wat maar negatief is over Marokkanen of Moslims om hun onvrede, bepaalde akties zoals rellen of cameramensen bekogelen met stenen, goed te praten omdat de Nederlanders een hetse tegen Marokkanen maken. En waarom zijn volgens jou Marokkanen dan het doelwit? Bedoel, we leven in een multiculturele samenleving en er zijn ontzettend veel culturen en etnische minderheden in dit land. Maar Marokkanen zijn steeds een punt van discussie...vertel mij dan waarom dat is?
laatste aanpassing 8 december 2008 14:41

Ik moet toegeven.. Hier heb je toch wel een goed punt (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op maandag 8 december 2008 om 16:32:
Bedoel, we leven in een multiculturele samenleving en er zijn ontzettend veel culturen en etnische minderheden in dit land. Maar Marokkanen zijn steeds een punt van discussie...vertel mij dan waarom dat is?

juistem de chinese gemeenschap is ook goed vertegenwoordigd in nl nooit problemen met de jeugd gewoon hard werken en netjes aanpassen respect!. en idd bij opsporing verzocht is er bijna altijd een balkje bij het signalement dat hetzelfde is. noord-afrikaanse afkomst vermoedelijk marrokaans gewoon feiten dus
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da haven(*)pablos op maandag 8 december 2008 om 17:04:
netjes aanpassen respect

Zo vaak over gehad hier nu al, als er juist een bevolkingsgroep is die zich helemaal niet aanpast zijn het wel chinezen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 8 december 2008 om 17:06:
Zo vaak over gehad hier nu al, als er juist een bevolkingsgroep is die zich helemaal niet aanpast zijn het wel chinezen...

nou de samenleving heeft er een stuk minder last van dan van de marrokaanse kijk bv maar naar de naam van dit topic
Waarschuw beheerder
tien mensen die er allemaal hetzelfde over denken

onzekere figuren hoor die marokanen,en vies ook,vooral die wijven gadverdamme.

ik durf te zweren dat de moeder van skirheid ook een vies wijf is

:) zo hey, het is maar weer duidelijk wie hier respectloos is naar anderen, de pot verwijt de ketel

En hoe kom jij erbij dat ik mij schuldig maak aan kleine criminaliteit?

Nog maals, en ook de laatste keer, ik was in discussie met iemand anders, jij reageert daarop en betrekt het op jezelf. Dat mag als je dat wil, maar doe niet alsof ik dat tegen jou heb gezegd. Ik dus zeg als je goed leest dat ik meer waarde hecht aan jouw mening als aan die van Bmellow.

Ah leuke vorm van discussieren heb jij dan...

:) ja vind hem best prima, ik reageer overal gewoon op. Zelf op reacties over mijn moeder, mijn afkomst, discriminatie enzovoorts. Denk als er iemand fout is hier in dit topic dat ik het niet ben.

Ah ja, interperteren heet dat en daar heel suggestief een conclusie uit trekken...

aan een topic als "welke soorten drugs heb jij allemaal gebruikt" en als openingpost "Ik mdma, xtc,m wiet, hasj en ghb" valt weinig verkeerd te interpreteren toch?

Uitspraak van Skirheid op vrijdag 5 december 2008 om 20:54:
wie zegt dan dat ik zo zou reageren tegen mijn eigen kinderen? Ik heb het niet over dat wat ze gedaan hebben goed is, ik heb het erover dat de reacties overtrokken zijn omdat het weer past in de marokkanen hype. Maar op deze manier wordt dat wel weer erg makkelijk in stand gehouden

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 6 december 2008 om 10:03:
Als je meteen zo begint te denken, daar heb ik het over. Ipv jezelf in dat hokje te plaatsen, kun je ook gewoon aan die opvoeding wat doen!

Dus in plaats van er wat van te zeggen dat de reacties overtrokkken zijn, moet ik wat aan de opvoeding van die kinderen doen?

Ja, vind ik wel ja!

Dus jij zegt het is logisch dat ik verantwoordelijk ben voor die opvoeding van die kinderen

Dan moet je goed lezen kerel, als je het op jezelf betrekt vind ik dat wel ja. Ik acht jou niet verantwoordelijk die specifieke kinderen van het artikel.

Let op de vraagstelling in post 2: ik vraag jou, moet ik iets aand e opvoeding van die kinderen doen?
JA vind ik wel ja!
En dan later acht je mij niet verantwoordelijk.
Wel bij de les blijven he

Zo kan ik ook wel onder de feiten vandaan komen. Via een boek leer je geen kind kennen nee, maar dat heb ik nergens beweert. Ik beweer wel te weten hoe de ontwikkeling van een kind verloopt als je eieren gooien iets kinderachtigs vind.

Nee we hoeven er niet over op te houden hoor, toon mij dan wat feitelijke informatie waaruit blijkt dat een ei binnen 10 jaar een steen wordt en dan geloof ik je

En hoe kom jij aan die 98% dan??? Of is dat weer suggestief. Als je dan op feiten wil gaan zitten, moet je dit maar even aantonen dan! Zolang je dit niet zeker weet, vind ik jouw reactie nergens op slaan.

Hoeveel marokkanen wonen er in Nederland die hier geen paspoort hebben? Met andere woorden, hoeveel mensen zijn hier op vakantie vanuit marokko op dit moment? Denk je dat dat meer dan 5% zal zijn van de totale marokkaanse bevolkingsgroep in NL?

Er zit een verschil tussen haarkleur en je land van herkomst.

Waarom? Dus jij beweert dat niet alleen mijn uiterlijk anders is maar ook mijn innerlijk omdat mijn ouders ergens anders geboren zijn? Is het doel van alle anti discriminatie campagnes wereldwijd niet om te benadrukken dat we allemaal hetzelfde zijn?

Als men gaat denken het zijn alweer Marokkanen, dan baseren deze mensen zich wel op feiten.

ze baseren zich op subjectieve in de media goed scorende informatie die past in de interesse van de gemiddelde lezer. Het vermelden van de afkomst van een autochtoon zou verder geen doel dienen.

want er wordt niemand persoonlijk benadeeld om zijn/haar geloof, ras of sexuele geaardheid.

jawel, er wordt een verdachte sfeer gecreeërd rondom marokkanen waar goedwillenden onder te lijden hebben

En als het Nederlanders waren staat er idd niet bij dat het Nederlanders waren nee. Logisch, want je bent in Nederland.

Waarmee je met deze zin dus weer benadrukt dat marokkanen van de nederlandse samenleving geen onderdeel uitmaken

Waar zeg ik dat jij weg moet uit dit land?

Nergens, maar je borduurt weer verder op een reactie die ik op een ander gepost had. Dus je knipt 1 zin uit een bericht die helemaal niet naar jou gericht is en gaat daar op verder borduren. Maar ik ga niet mijn woorden die voor een ander bedoeld zijn meeveranderen in de context waarin jij ze interpreteert.

Als ik dingen lees over Geert Wilders, terwijl ik veel dingen van hem juist goed vind maar wel steeds hoor/lees wat voor ellende hij over zich heen krijgt...

Ja maar wat wil je daar nou mee zeggen? Bij Wilders is de kritiek om zijn standpunten en kijk op zaken, die hij kan veranderen. Bij Aboutaleb is de kritiek op zijn afkomst, en het papiertje wat hij wel of niet in bezit heeft. Dat zijn twee heel verschillende zaken. Wilders kan veranderen hoe hij denkt, Aboutaleb niet waar hij vandaan komt. Dus dat is gewoon appels met peren vergelijken

ik ben net als jij. In Nederland geboren en heb een Nederlands paspoort!

Oh, dus jij vindt het ook klote voor de naam van de nederlanders als volk als de marokkanen slecht in het nieuws komen?

Kijk het zijn jouw gevoelens, maar hoe zou het dan zijn als jij was geboren in Nederland zonder dat je ook maar iets van Marokkaans bloed had van je voorouders? Had je je dan ook niet meer welkom gevoeld in je eigen land?

ik snap niet wat je hiermee bedoelt

En wat jij nu doet, doen heel veel Marokkanen. Die grijpen alles aan wat maar negatief is over Marokkanen of Moslims om hun onvrede, bepaalde akties zoals rellen of cameramensen bekogelen met stenen, goed te praten omdat de Nederlanders een hetse tegen Marokkanen maken. En waarom zijn volgens jou Marokkanen dan het doelwit? Bedoel, we leven in een multiculturele samenleving en er zijn ontzettend veel culturen en etnische minderheden in dit land. Maar Marokkanen zijn steeds een punt van discussie...vertel mij dan waarom dat is?

Ik praat niks goed, ik geef alleen aan dat dit soort discussies geen bijdrage leveren aan het probleem. Door de afkomst steeds te benadrukken komt er een sfeer waarin het lijkt of er via de afkomst van mensen een oplossing voor het probleem bedacht zou kunnen worden. Dus marokkanen associëren met onrust en ellende, wat uiteindelijk tot de simpele som leidt dat als de marokkanen weg zijn het probleem is opgelost. We hebben allemaal gezien hoe zulke denkbeelden zijn afgelopen bij de joodse bevolking in de tweede wereldoorlog. Zulke dingen zijn gevaarlijk

Uitspraak van [B&D]Boerke[NL] op maandag 8 december 2008 om 16:06:
at probeer ik hem ook al een paar keer duidelijk te make maar hij geeft er geen antwoord.

Dan zou ik maar eens heel goed nog een keer het topic lezen want ik heb er al 5 keer op gereageerd. Ik praat tegen 10 mensen tegelijk, dus als je niet de moeite neemt de hele p;ost te lezen lees dan gewoon niks

Uitspraak van lindaaatje op maandag 8 december 2008 om 17:06:
als er juist een bevolkingsgroep is die zich helemaal niet aanpast zijn het wel chinezen...

:lol:
Waarschuw beheerder
skirheid zegt:jawel, er wordt een verdachte sfeer gecreeërd rondom marokkanen waar goedwillenden onder te lijden hebben.

wie zijn die goedwillenden?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 18:14:
Nog maals, en ook de laatste keer, ik was in discussie met iemand anders, jij reageert daarop en betrekt het op jezelf

Je citeert anders een stuk van mijn reactie, dus wat lul je nou?

Nee we hoeven er niet over op te houden hoor, toon mij dan wat feitelijke informatie waaruit blijkt dat een ei binnen 10 jaar een steen wordt en dan geloof ik je

Dat beweer ik niet eens. Ik heb het over gedrag van kinderen, maar je wil de moeite niet nemen om het of uit te zoeken of om het aan te nemen. Feit is dat je het gewoon niet weet en ik hoef jou niet te bewijzen of het wel of niet zo is, maar ga geen dingen ontkennen waar je eigenlijk geen kaas van hebt gegeten!

Hoeveel marokkanen wonen er in Nederland die hier geen paspoort hebben? Met andere woorden, hoeveel mensen zijn hier op vakantie vanuit marokko op dit moment?

Hier maak je dus een foutje kerel. Inwoners in Nederland hoeven niet perse op vakantie hier te zijn om geen Nederlander te zijn. Hoeveel Marokkanen wonen hier met een Marokkaans paspoort maar hebben een verblijfstatus? Hoeveel Marokkanen hebben een dubbele nationaliteit?

Maar goed, jij hebt het over een klein percentage dat aan jouw criteria voldoet om met Marokkaan aangesproken te mogen worden. Je bent er nog steeds niet bij geweest, dus bewijs jij maar dat het GEEN Marokkanen waren dan!

Dus jij beweert dat niet alleen mijn uiterlijk anders is maar ook mijn innerlijk omdat mijn ouders ergens anders geboren zijn?

Ho, dat maak jij er van! Dat bedoel ik nou met je interpertaties.... Maar ik bedoel dat je vergelijking nergens op sloeg. Iemand bij zijn haarkleur noemen of iemand bij nationaliteit noemen. Daar zit een verschil in!

ze baseren zich op subjectieve in de media goed scorende informatie die past in de interesse van de gemiddelde lezer. Het vermelden van de afkomst van een autochtoon zou verder geen doel dienen.

Droom verder kerel... Jammer dat je niet ingaat op wat er verder bij schreef!
Hoe vaak staat ergens niet bij dat de daders blanke mannen waren... Niemand die roept dat het discriminatie is en niemand die ineens alle blanke mannen als verdachten gaan zien. Dus als het Marokkanen waren, staat dat er bij. Dat jij vind dat daarmee alle Marokkanen verdacht worden gemaakt, want dat zeg je met deze opmerking, zegt denk ik meer iets over jou dan de rest van de samenleving.

Jij zegt dat als er in krant bij staat vermeld dat het om Marokkanen gaat, dit alle Marokkanen in een verkeerd daglicht zet. Dat is toch zeker jouw interpertatie? Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken of met een hype tegen Marokkanen. Kijk, jij voelt dat zo, ik niet.... Dus over wie zegt dit nou iets?

Waarmee je met deze zin dus weer benadrukt dat marokkanen van de nederlandse samenleving geen onderdeel uitmaken

Tering he....hou op met je zielige gedrag man en leer begrijpend lezen. Ik benadruk dat helemaal niet, sterker nog dat vind ik niet eens! Als ik in Marokko op vakantie ben of ik ga daar wonen en ik haal de krant of het nieuws omdat ik iets uitgespookt heb wat niet door de beugel kan, wordt ik ook als Nederlander genoemd! Denk jij dat alle Nederlanders in dat gebied dan meteen denken dat hiermee alle Nederlanders in een kwaad daglicht worden gestelt? Dat doe je toch echt zelf. Maar als een Marokkaan in Marokko iets uitvreet, staat er toch ook niet bij dat het een Marokkaan was???

Nu zal ik gaan interperteren: Jij bent een gelegenheids Marokkaan! Als je je Marokkaan voelt dan grijp je alle opmerkingen aan om duidelijk te maken dat iedere Nederlander de Marokkanen het liefst ziet vertrekken uit Nederland. Maar als er gesproken gaat worden over respect en opvoeding, dan ben je ineens net zo goed een Nederlander.....

jawel, er wordt een verdachte sfeer gecreeërd rondom marokkanen waar goedwillenden onder te lijden hebben

Oke, waarom doe je dan geen aangifte van discriminatie? Ik kan je namelijk vertellen dat dit wettelijk geen discriminatie is! Allemaal jou ideeen waarmee je zelf een negatief gevoel creeert.

Ja maar wat wil je daar nou mee zeggen? Bij Wilders is de kritiek om zijn standpunten en kijk op zaken, die hij kan veranderen. Bij Aboutaleb is de kritiek op zijn afkomst, en het papiertje wat hij wel of niet in bezit heeft. Dat zijn twee heel verschillende zaken. Wilders kan veranderen hoe hij denkt, Aboutaleb niet waar hij vandaan komt. Dus dat is gewoon appels met peren vergelijken

Dat is helemaal geen appels met peren vergelijken. Door de kritiek die hij krijgt op zijn dubbele nationaliteit, voel jij je hier in Nederland niet meer welkom. Ik snap je niet, je bent toch Nederlander met een Nederlands paspoort? Maar het gaat in de media om een Marokkaanse politicus en gelijk voel jij je weer Marokkaan....

ik snap niet wat je hiermee bedoelt

Ik bedoel te zeggen dat jij als persoon niet anders zou zijn als je totaal geen Marokkaans bloed zou hebben. Dus vraag ik me af of je met de kritiek op Aboutaleb, je dan ook geen Nederlander meer zou voelen.

Door de afkomst steeds te benadrukken komt er een sfeer waarin het lijkt of er via de afkomst van mensen een oplossing voor het probleem bedacht zou kunnen worden. Dus marokkanen associëren met onrust en ellende, wat uiteindelijk tot de simpele som leidt dat als de marokkanen weg zijn het probleem is opgelost.

Dat maak jij er weer eens van. Ik zeg niet dat het probleem daarmee opgelost zou worden. Ik zeg ook niet dat er tussen de Nederlanders zelf misschien nog wel veel ergere figuren rond lopen. Maar ik vind het gewoon triest dat je iemand niet meer bij zijn nationaliteit mag noemen omdat het steeds weer naar voren komt als er problemen zijn. Nee je moet het lekker negeren, dat is de oplossing...

Ik vind dat de Marokkaanse cultuur, waar jij ook deel van uitmaakt omdat je je Marokkaan voelt, zichzelf zo benadrukt. Het feit dat jij hier al loopt te verkondigen dat je een Nederlander bent, maar je als Marokkaan voelt, zegt mij dat je ook niet veel met de Nederlandse cultuur op hebt. Je bent hier geboren, maar eigenlijk intregreer je niet in de Nederlanse samenleving. Je benadrukt jezelf steeds als Marokkaan en waarom zou een Nederlander zonder buitenlandse roots, daar geen eerlijk beeld van in de media mogen krijgen? Die dingen gebeuren kerel, dat is de persvrijheid en gelukkig maar. Als dat er niet was, waren de problemen misschien nog wel veel groter geweest....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jelken op maandag 8 december 2008 om 18:43:
skirheid zegt:jawel, er wordt een verdachte sfeer gecreeërd rondom marokkanen waar goedwillenden onder te lijden hebben.

wie zijn die goedwillenden?

baarcore jij weet toch alles al? Ook over mijn moeder en dergelijke, waarom moet ik jou nog iets uitleggen jij weet alles toch al.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 december 2008 om 19:33:
Je citeert anders een stuk van mijn reactie, dus wat lul je nou?

ja, want jouw reacties zijn terug te voeren op mijn reactie met bmellow, dus wat lul jij nou?

Dat beweer ik niet eens.

Dat beweer je wel.

ik hoef jou niet te bewijzen of het wel of niet zo is

nee je hoeft alleen dingen te roepen maar ze niet te onderbouwen. Dat klopt, als jij je daar goed door gaat voelen

dus bewijs jij maar dat het GEEN Marokkanen waren dan!

bewijs jij maar dat ze het wel waren

Hoeveel Marokkanen wonen hier met een Marokkaans paspoort maar hebben een verblijfstatus? Hoeveel Marokkanen hebben een dubbele nationaliteit?

meer als 5% denk je?

Ho, dat maak jij er van! Dat bedoel ik nou met je interpertaties.... Maar ik bedoel dat je vergelijking nergens op sloeg. Iemand bij zijn haarkleur noemen of iemand bij nationaliteit noemen. Daar zit een verschil in!

interpratatie of formulering he, dat is maar hoe je het interpreteert... Jij zegt dat een haarkleur een onzinniger criterium is om iemand te beoordelen, alsof het geen treffende vergelijking is, want als je zou erkennen dat alle mensen gelijk zijn zou het enige onderscheidende ons uiterlijk zijn en de kleur van onze huid, en dat is in geen opzicht anders als haarkleur. En mijn nationaliteit is nederlands he, voor je het vergeet

Droom verder kerel... Jammer dat je niet ingaat op wat er verder bij schreef!

heb wel iets beters te doen als posts van 5000 woorden tikken pik, zal ik jou 75 vragen gaan stellen nu en overal een antwoord op eisen? verschil is dat behalve mij er niemand op jou reageert

Jij zegt dat als er in krant bij staat vermeld dat het om Marokkanen gaat, dit alle Marokkanen in een verkeerd daglicht zet. Dat is toch zeker jouw interpertatie? Dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken of met een hype tegen Marokkanen. Kijk, jij voelt dat zo, ik niet.... Dus over wie zegt dit nou iets?

Dat is niet mijn interpretatie, dat is de waarheid, zie het deurbeleid van discotheken wat hier een gevolg van is :)

wordt ik ook als Nederlander genoemd!

ervaring mee?

Als je je Marokkaan voelt dan grijp je alle opmerkingen aan om duidelijk te maken dat iedere Nederlander de Marokkanen het liefst ziet vertrekken uit Nederland. Maar als er gesproken gaat worden over respect en opvoeding, dan ben je ineens net zo goed een Nederlander.....

waarmee je dus weer beweert dat Nederlanders beter zijn qua opvoeden en respect als marokkanen :D
praat je nu je mond voorbij?

Oke, waarom doe je dan geen aangifte van discriminatie? Ik kan je namelijk vertellen dat dit wettelijk geen discriminatie is! Allemaal jou ideeen waarmee je zelf een negatief gevoel creeert.

hoef ik niet meer te doen, politiek gaat het woord allochtoon afschaffen en er wordt onderzoek gedaan naar berichtgeving etc dus we kijken wel wat daaruit komt

Dat is helemaal geen appels met peren vergelijken. Door de kritiek die hij krijgt op zijn dubbele nationaliteit, voel jij je hier in Nederland niet meer welkom. Ik snap je niet, je bent toch Nederlander met een Nederlands paspoort? Maar het gaat in de media om een Marokkaanse politicus en gelijk voel jij je weer Marokkaan....

Nu dwaal je af, het gaat erom dat jij zegt dat je Wilders met Aboutaleb wil vergelijken, en dat is er wel een van appels en peren omdat je dat doet op basis van de politieke kritiek die ze krijgen, maar die is heel anders van aard bij beide personen. De een wordt namelijk bekritiseerd vanwege zijn afkomst, de ander vanwege zijn denkbeelden, bovendien is het ook nog eens Wilders die kritiek uit op Aboutaleb maar WEilders kan er een nuance in aanbrengen of zijn denkbeelden voor zichzelf houden, Aboutaleb zal altijd dezelfde ouders houden. En tuurlijk kies ik in deze gevallen de kant van Aboutaleb, dat komt door herkenning, ik weet hoe het voor hem is. En dat de politiek er niets aan doet om de vervreemding van jongeren te stoppen is een gemiste kans.

Ik bedoel te zeggen dat jij als persoon niet anders zou zijn als je totaal geen Marokkaans bloed zou hebben. Dus vraag ik me af of je met de kritiek op Aboutaleb, je dan ook geen Nederlander meer zou voelen.

dat wordt wel moeilijk om je nederlander te voelen ja, dan kies ik toch voor marokko, als zo iemand zelfs wordt afgewezen

Dat maak jij er weer eens van. Ik zeg niet dat het probleem daarmee opgelost zou worden.

ik maak dat er niet van, en zeg ook niet dat jij dat zegt. Die sfeer ontstaat gewoon, dat zijn feiten. En heus niet allemaal onterecht, maar vaak ook zwaar overtrokken. Hoedanook, al zou alles terecht zijn los je nog niets op met erover zeuren en de schuld afschuiven. Werkt alleen maar polariserend en haatzaaiend met alle gevaren eromheen

Nee je moet het lekker negeren, dat is de oplossing...

nee, je moet hard ingrijpen, voor iedereen op dezelfde manier.

Het feit dat jij hier al loopt te verkondigen dat je een Nederlander bent, maar je als Marokkaan voelt, zegt mij dat je ook niet veel met de Nederlandse cultuur op hebt.

Of ik wil gewoon niet zoals Aboutaleb vergeefse moeite doen, omdat ik toch weet dat het vergeefs is, ik heb mn trots

Je bent hier geboren, maar eigenlijk intregreer je niet in de Nederlanse samenleving.

waarom niet? ik spreek vloeiend nederlands, ik gedraag me hier netter dan sommige anderen die zich wel heel goed voordoen, maar als puntje bij paaltje komt en ze uitgeluld zijn beginnen te schelden en zwakke opmerkingen maken, ik drink niet, ik gebruik geen drugs en voor de rest ken je me niet, dus hoezo niet geintegreerd, omdat ik een marokkaanse vlag heb staan? :lol:

Je benadrukt jezelf steeds als Marokkaan en waarom zou een Nederlander zonder buitenlandse roots, daar geen eerlijk beeld van in de media mogen krijgen?

en wie ben jij om te beroordelen of dat beeld eerlijk is? de media kenner bij uitstek? Doe jij Onafhankelijk onderzoek naar de betrouwbaarheid van de nederlandse pers?
Waarschuw beheerder
het enige wat je doet is anderen quoten

ik quote niet alleen anderen
geef alleen mijn mening
en zeg wat ik wil zeggen
neem mij vooral niet serieus
neem mezelf ook niet serieus

ach ja simpel zieltje moet toch iets kunnen zeggen
ik heb gezegt wat ik tegen je wilde zeggen
ik had het in het begin niet eens over marokkanen
maar over onruststokers in de breedste zin van het woord
jij begint over mijn drugs gebruik
jongen weet niet eens hoe je bij die onzin komt
lul ook lekker verder over mijn kinderen
zo diep triest ben je dus

die goeien moeten die rotte appels maar eens aanpakken (en dan heb ik het niet alleen over de marokanen)
de nederlanders en de regering heeft grip op deze groep onruststokers allang verloren
begin bij de ouders
leer ze nederlands
en de nederlandse normen en waarden
en hoe ze in nederland moeten omgaan met voor hun niet alledaagse dingen
heel misschien dat het dan ooit goed komt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 20:21:
ja, want jouw reacties zijn terug te voeren op mijn reactie met bmellow,

Ja best wat jij wilt kerel.

nee je hoeft alleen dingen te roepen maar ze niet te onderbouwen

Ik onderbouw het wel degelijk, ik vertel waar ik dat vandaan haal. Jij gaat het keihard ontkennen en ik moet ineens bewijzen dat een ei na 10 jaar veranderd in een steen.... Nee jouw onderbouwing is pas geweldig!

bewijs jij maar dat ze het wel waren

Je lult je er lekker uit zo. Lees hierboven een krantenbericht, jij vertelt zelf in een reactie dat je er niet bij bent geweest en dat het geen Marokkanen waren maar Nederlanders. Vraag ik me af hoe jij dat zo zeker denkt te weten en nu wil je dat ik ga bewijzen dat het wel Marokkanen waren. De omgekeerde wereld lijkt me...

meer als 5% denk je?

Ja dat denk ik ja. En dan nog....al is het 5%, het bewijst nog steeds het tegendeel niet want je bent er niet bijgeweest!

ervaring mee?

Ow...jij was toch de gene die het over goed onderbouwde antwoorden had? Is dit er een van?

heb wel iets beters te doen als posts van 5000 woorden tikken pik, zal ik jou 75 vragen gaan stellen nu en overal een antwoord op eisen?

Dat zou ik ook zeggen als ik moeilijke vragen wil ontwijken....

waarmee je dus weer beweert dat Nederlanders beter zijn qua opvoeden en respect als marokkanen
praat je nu je mond voorbij?

Met die domme interpertaties van jou neig ik er naar om maar te stoppen met de discussie. Jij denkt te weten wat ik beweer of je wilt het graag lezen/horen zodat je weer in je slachtofferrol kan duiken... Ik beweer helemaal nergens dat Nederlanders beter zijn in het opvoeden van kinderen, weer wat jij er van maakt! Neem een cursus begrijpend lezen kerel, misschien helpt dat iets. Ik had het over het feit dat als er een discussie gevoerd wordt en het past in jouw straatje, dan voel je je ineens weer Nederlander of benadruk je nog maar eens dat je hier bent geboren. Is dat relevant als je je geen Nederlander voelt maar wel Marokkaans?

Of ik wil gewoon niet zoals Aboutaleb vergeefse moeite doen, omdat ik toch weet dat het vergeefs is, ik heb mn trots

Ja precies, dat dacht ik al... Je hebt in Aboutaleb dan ook echt een goed voorbeeld gevonden. Nee beroep je op je trots!!!! :roflol:

waarom niet? ik spreek vloeiend nederlands, ik gedraag me hier netter dan sommige anderen die zich wel heel goed voordoen, maar als puntje bij paaltje komt en ze uitgeluld zijn beginnen te schelden en zwakke opmerkingen maken, ik drink niet, ik gebruik geen drugs en voor de rest ken je me niet, dus hoezo niet geintegreerd, omdat ik een marokkaanse vlag heb staan?

Ik ken je inderdaad niet nee, maar je doet je hier wel voor als iemand die zich geen Nederlander voelt, maar wel Marokkaans. Je bent hier geboren, dus zou je verwachten dat je ook als Nederlander opgroeit toch? Hoe komt het dan dat jij je Marokkaan voelt in de Nederlandse samenleving waar je in bent opgegroeid? Zoals jij zijn er vele en wat gebeurd er dan? Dan trekt naar elkaar toe en vormt weer een subcultuurtje tussen de rest. Ik hoef geen krant te lezen of het nieuws te volgen om te zien wat gebeurd met deze gasten. Ik voel me toch ook niet Marokkaans of Turks of Chinees? Mijn vrouw komt ook uit een ander land en hele andere cultuur, maar ze is hier opgeroeid en voelt zich ook gewoon Nederlander.

Maar je Marokkaanse vlag en al je andere Marokkaanse uittingen die je op je profiel plaatst, het zal mij een zorg zijn. Doe je eigen maar lekker Marokkaans voor hoor kerel, het laat echt zien dat goed snapt waar het hier over gaat....

en wie ben jij om te beroordelen of dat beeld eerlijk is? de media kenner bij uitstek? Doe jij Onafhankelijk onderzoek naar de betrouwbaarheid van de nederlandse pers?

En wie ben jij om te beweren dat het allemaal op een leugen is gebasseerd? Ik ga niet beweren dat de media altijd even objectief is, maar zolang jij niet het tegendeel wil aantonen, bevestigd het voor mij voorlopig nog steeds dat jij niet weet waar je het over hebt. Maar ik wacht wel tot de dag dat jouw kind van 5 jaar in een lampionnenoptocht mee loopt en er een groep Chinese kindertjes met Nederlandse paspoorten eieren naar zijn hoofd gooien. Kijken hoe jij reageert als er in de krant staat dat een groep Nederlandse kinderen de lampionnenoptocht hebben verziekt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 8 december 2008 om 21:03:
Ja best wat jij wilt kerel.

moet ik nu echt alle quotes op gaan zoeken en het bewijzen? want ik heb het net nog nagekeken, kan best dat je iets verkeerds zegt of gelezen hebt maar ontken het niet, ik was in discussie met een ander en jij betrekt mijn post op jezelf. Kan gebeuren

Ik onderbouw het wel degelijk, ik vertel waar ik dat vandaan haal. Jij gaat het keihard ontkennen en ik moet ineens bewijzen dat een ei na 10 jaar veranderd in een steen.... Nee jouw onderbouwing is pas geweldig!

je haalt het uit boeken zeg je, welke boeken, heb je een titel? paginanummer?
Ik moet het wel ontkennen aangezien ik niet weet waar jij het op baseert dat als een kind op zijn 12 een ei gooit het op zijn 22e waarschijnlijk een steen is, en dat de psychologie hier duidelijk over is

Je lult je er lekker uit zo. Lees hierboven een krantenbericht, jij vertelt zelf in een reactie dat je er niet bij bent geweest en dat het geen Marokkanen waren maar Nederlanders. Vraag ik me af hoe jij dat zo zeker denkt te weten en nu wil je dat ik ga bewijzen dat het wel Marokkanen waren. De omgekeerde wereld lijkt me.

Nee, het maakt eens te meer duidelijk dat het compleet nutteloos is om de afkomst erbij te vermelden omdat al doe je dat kun je er daarna nog niets zinnigs over zeggen omdat daar ook weer allerlei andere situaties op toe te passen zijn

Ja dat denk ik ja. En dan nog....al is het 5%, het bewijst nog steeds het tegendeel niet want je bent er niet bijgeweest!

klopt, maar de journalist ook niet, dus we baseren ons op de omstanders en de organisatie en wat zij de journalist hebben verteld

Ow...jij was toch de gene die het over goed onderbouwde antwoorden had? Is dit er een van?

nee ik vraag me gewoon wederom af waarop je dat baseert? En als het zo is ben ik het ook daar niet mee eens als jij een marokkaans paspoort zou hebben

Dat zou ik ook zeggen als ik moeilijke vragen wil ontwijken....

stel hem nog maar een keer dan :) wordt een verhaal zonder eind zo als ik in dit soort posts terug moet lezen

Met die domme interpertaties van jou neig ik er naar om maar te stoppen met de discussie. Jij denkt te weten wat ik beweer of je wilt het graag lezen/horen

nee, jij zegt het op die manier dat ik geen andere conclusies eraan kan verbinden

Ik beweer helemaal nergens dat Nederlanders beter zijn in het opvoeden van kinderen

Als je je Marokkaan voelt dan grijp je alle opmerkingen aan om duidelijk te maken dat iedere Nederlander de Marokkanen het liefst ziet vertrekken uit Nederland. Maar als er gesproken gaat worden over respect en opvoeding, dan ben je ineens net zo goed een Nederlander.....

Ik had het over het feit dat als er een discussie gevoerd wordt en het past in jouw straatje, dan voel je je ineens weer Nederlander of benadruk je nog maar eens dat je hier bent geboren. Is dat relevant als je je geen Nederlander voelt maar wel Marokkaans?

Quote me nu 1 x in dit onderwerp waar ik zeg dat ik me Nederlander voel dan?
Ik zou me Nederlander kunnen voelen, als mensen eens een andere houding aannamen. Dat is mijn hele punt :)

Ja precies, dat dacht ik al... Je hebt in Aboutaleb dan ook echt een goed voorbeeld gevonden. Nee beroep je op je trots!!!!

hij is geen voorbeeld voor mij, hij voelt zich 100% nederlander, ook al doen mensen zo tegen hem. Ik weiger dat. Ik ga me niet zwart laten maken en dan glimlachen

maar je doet je hier wel voor als iemand die zich geen Nederlander voelt, maar wel Marokkaans

en dat is strafbaar sinds?

Je bent hier geboren, dus zou je verwachten dat je ook als Nederlander opgroeit toch? Hoe komt het dan dat jij je Marokkaan voelt in de Nederlandse samenleving waar je in bent opgegroeid?

Door de media, door eenzijdige beeldvorming, demonisering, door het lezen van dit soort discussies, door ervaren hoe je anders wordt behandeld. Maar daar kun je je waarschijnlijk niet voldoende in inleven. Als jouw familie waar je van houdt continu in een slecht daglicht komt door factoren buiten hun invloed versterkt dat je steun voor hun en je familiegevoel. Zo is dit precies. De goedwillenden kunnen er niets aan doen maar hebben wel dagelijks te maken met de gevolgen. En dus neem ik het logisch genoeg op

Dan trekt naar elkaar toe en vormt weer een subcultuurtje tussen de rest. Ik hoef geen krant te lezen of het nieuws te volgen om te zien wat gebeurd met deze gasten. Ik voel me toch ook niet Marokkaans of Turks of Chinees? Mijn vrouw komt ook uit een ander land en hele andere cultuur, maar ze is hier opgeroeid en voelt zich ook gewoon Nederlander.

Nee je voelt je niet marokkaans turks of chinees omdat je niet in dat hokje wordt gestopt. En dat trekt naar elkaar toe? Misschien in jouw jeugd was dat zo, maar tegenwoordig gaan nederlanders, marokkanen en antilianen met elkaar om en staan in groepjes.

Maar je Marokkaanse vlag en al je andere Marokkaanse uittingen die je op je profiel plaatst, het zal mij een zorg zijn. Doe je eigen maar lekker Marokkaans voor hoor kerel, het laat echt zien dat goed snapt waar het hier over gaat....

doet dat je zoveel pijn dan? Brandt dat zo erg in je ogen?

En wie ben jij om te beweren dat het allemaal op een leugen is gebasseerd?

een van degenen die dagelijks met de gevolgen te maken heeft. En zeg ik ergens dat het allemaal op een leugen gebaseerd is? Quote me weer! Ik heb je ook al een paar vraagjes zien ontwijken hoor ouwe snoeperd.

maar zolang jij niet het tegendeel wil aantonen, bevestigd het voor mij voorlopig nog steeds dat jij niet weet waar je het over hebt.

vertel? Want je bent niet heel duidelijk

Maar ik wacht wel tot de dag dat jouw kind van 5 jaar in een lampionnenoptocht mee loopt en er een groep Chinese kindertjes met Nederlandse paspoorten eieren naar zijn hoofd gooien. Kijken hoe jij reageert als er in de krant staat dat een groep Nederlandse kinderen de lampionnenoptocht hebben verziekt.

:lol: :lol: :lol: en dat zegt dat ik er niks van begrepen heb :lol: :lol:

Waarschuw beheerder
De toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht die gisteren door de Haagse Transvaalbuurt liep, is door een groep Marokkaanse jongeren volledig verziekt. De jongeren gooiden eieren naar de kinderen die met hun vrolijk gekleurde lampionnen achter een muziekband aanliepen, treiterden een vrouw die met haar hondje stond te kijken en wilden haar hondje schoppen

altijd gezeur met zuks gewoon een dwangbuis en een muilkorf omdoen geen last meer van ok :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op maandag 8 december 2008 om 21:30:
Ik moet het wel ontkennen aangezien ik niet weet waar jij het op baseert dat als een kind op zijn 12 een ei gooit het op zijn 22e waarschijnlijk een steen is, en dat de psychologie hier duidelijk over is

Je ontkent iets pas op het moment dat je ook zeker weet dat het niet zo is, anders zeg je toch ik weet het niet? En ik heb niet specifiek een boek waar zoiets staat omschreven, maar het voorbeeld word op andere wijze vaak aangehaald. Je kan heel achterlijk vragen waar precies staat geschreven dat een ei na 10 jaar een steen wordt, maar denk dat je wel weet wat er word bedoeld en dat je trots te groot is om het toe te geven. Iedereen hier op het forum heeft het erover en jij bent de enigste die dat ontkent, typisch!

en dat is strafbaar sinds?

Jij gooit het steeds over andere boeg, dus voormij is dit einde discussie pik. Je plaatst steeds dingen in een hele andere context. We worden het niet eens en ik ga het jou niet steeds zitten uitleggen als je het niet wil/kan zien. Je hebt in deze discussie wel een ding weer voor me bevestigd, dat er maar weinig mensen zijn, waaronder jij, die duidelijk weten wat nou eigenlijk discriminatie is. Sterker nog, er zijn helaas veel mensen, waaronder jij, die steeds dingen onterecht aanhalen als discriminatie. Dat is pas gevaarlijk kerel, daar creeer je pas een afstand mee!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
doet dat je zoveel pijn dan? Brandt dat zo erg in je ogen?

Wat ik al zei, het interresseert me totaal niet. Jij bent er kennelijk zo trots op, dat je het nu alweer aanhaalt.

Ik wens je veel succes met je discussie verder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 december 2008 om 12:09:
Je ontkent iets pas op het moment dat je ook zeker weet dat het niet zo is, anders zeg je toch ik weet het niet? En ik heb niet specifiek een boek waar zoiets staat omschreven, maar het voorbeeld word op andere wijze vaak aangehaald. Je kan heel achterlijk vragen waar precies staat geschreven dat een ei na 10 jaar een steen wordt, maar denk dat je wel weet wat er word bedoeld en dat je trots te groot is om het toe te geven. Iedereen hier op het forum heeft het erover en jij bent de enigste die dat ontkent, typisch!

Helemaal niet typisch, is gewoon de grootste onzin. Je doet nu net of iedereen die dit soort dingen doet op zijn dertiende een crimineel is op zijn 22e. Maar dit zijn standaard dingen van vervelende pubers. Of als ik jouw mening volg zal de dochter van Alfred Heineken uit moeten kijken want dit is de nieuwe Nederlandse lichting Holleeders, Meijers, van Houtjes en Boelaards?

Jij gooit het steeds over andere boeg, dus voormij is dit einde discussie pik. Je plaatst steeds dingen in een hele andere context. We worden het niet eens en ik ga het jou niet steeds zitten uitleggen als je het niet wil/kan zien.

haha ja ik zou het ook afkappen, tegen mij zeggen dat ik vragen ontwijk maar zelf de helft niet beantwoorden en nu zeggen dat ik dingen in een andere context plaats. Als je duidelijk genoeg formuleert plaats ik het ook niet in de verkeerde context.

Je hebt in deze discussie wel een ding weer voor me bevestigd, dat er maar weinig mensen zijn, waaronder jij, die duidelijk weten wat nou eigenlijk discriminatie is. Sterker nog, er zijn helaas veel mensen, waaronder jij, die steeds dingen onterecht aanhalen als discriminatie. Dat is pas gevaarlijk kerel, daar creeer je pas een afstand mee!

Hmm, apart dan dat ik de enige ben die zich netjes heeft gedragen hier en ook de enige die geen strafpunten heeft gehade voor discriminatie, maar ik creeër blijkbaar al afstand door normaal een discussie te voeren :lol:

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 december 2008 om 12:14:
Wat ik al zei, het interresseert me totaal niet.

Waarom begin je er dan over, want ik had de indruk dat je elk moment kon gaan huilen, ik ben er niet zo trots op dat ik het aanhaal, jij begint erover, je moet niet steeds dingen aanhalen en als ik erop reageer zeggen dat je er niet op gereageerd hebt of dat het je niet interesseert , daar kan ik wel meerdere voorbeelden van noemen, dan kun je inderdaad beter stoppen. :D
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Skirheid op dinsdag 9 december 2008 om 12:34:
Maar dit zijn standaard dingen van vervelende pubers. Of als ik jouw mening volg zal de dochter van Alfred Heineken uit moeten kijken want dit is de nieuwe Nederlandse lichting Holleeders, Meijers, van Houtjes en Boelaards?

Dit bedoel ik nou, je trekt het gelijk helemaal uit zijn verband omdat je kennelijk niet begrijpt wat er gezegd word. Waar beweer ik nou dat dit geen puberstreken zijn? Ik zeg ermee, dat als je zo simpel reageert als, de grens alleen maar verder verlegt word.

Als je duidelijk genoeg formuleert plaats ik het ook niet in de verkeerde context.

Misschien moet je een cursus begrijpend Nederlands lezen nemen, dan snap je het misschien! Met mijn context is niets verkeerd, want de rest snapt het kennelijk wel. Alleen jij niet.... rara waar ligt het probleem?

Hmm, apart dan dat ik de enige ben die zich netjes heeft gedragen hier en ook de enige die geen strafpunten heeft gehade voor discriminatie

Heel appart dat ik ook geen strafpunten heb en vind dat ik mij ook nog netjes heb gedragen. En daarbij vind ik dat van veel hier wel. Er zijn er een paar die punten hebben gehad. Dus ga nou niet veren in je eigen reet zitten steken en er is trouwens niemand hier die beweert dat jij aan het discrimineren bent. Ik zeg dat jij niet snapt wat het is... Maar begrijpend lezen is wat moeilijk voor je geloof ik.!

want ik had de indruk dat je elk moment kon gaan huilen

Voor jij dat voor elkaar krijgt, moet je wel iets vroeger opstaan grapjurk!

Waarom begin je er dan over, want ik had de indruk dat je elk moment kon gaan huilen, ik ben er niet zo trots op dat ik het aanhaal, jij begint erover

Nou wordt ie mooi... Wie begon er over de plaatjes op zijn forum? En wie kwam er vervolgens weer met de vraag of het pijn doet aan mijn ogen? Jij toch pikkie? En als ik een reactie geef, dan wil je beweren dat ik erover begin! Je hebt echt een hoge pet op van jezelf....:roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 7 december 2008 om 18:55:
Sorry hoor, maar heb je die Nederlandse teringlijertjes nooit gezien dan? Er zijn er zat die (hoe triest dat ook is) met een Marokkaans of Antilliaans accent rondlopen en de boel net zo hard verzieken. Te stakkerig voor woorden allemaal...

dat zijn net zo'n grote losers als die marokkaantjes die altijd moeten lopen zieken...
kunnen wat mij betreft mee optiefen :|

"Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los."

das toch niet normaal :\
Waarschuw beheerder
Zal jullie de oorzaak van het probleem geven want het gevolg mag nu wel duidelijk zijn....

Jullie Marokanen horen nergens bij! Jullie zijn geen Nederlander en dat zullen jullie ook niet worden!
Jullie Marokanen horen nergens bij! Jullie zijn geen Marokaan en dat zullen jullie ook niet worden!
Jullie Marokanen worden door allebei de culturen uitgekotst zowel als de Westerse Marokaan als de zogenaamde Marokaanse Nederlander.

Jullie hebben een indentiteitsprobleem. Weten niet waar jullie bij horen ( nergens dus ) gaan daarom samenscholen, zoekt elkaar op of storten zich volledig op de Islam. Jullie moeten toch ergens houvast hebben...

Snap volkomen dat jullie Marokanen elkaar opzoeken en worstelen met jullie eigen indentiteit. Hoe moeilijk moet het wel niet voor jullie zijn als je niet eens weet wie je bent. Hoe moelijk moet het wel niet zijn als je op straat altijd negatief nagekeken wordt. Maar volgens mij moet het nog moeilijker zijn om nergens geaccepteerd te worden.

Wat alleen niet snap is dat julle Marokanen altijd het journaal of de krant halen met negatieve berichten. Er wordt zoveel voor jullie gedaan en georganiseerd. Er zijn voetbal toernooien, jeugdhonken, jeugdwerkers, moskeen schieten als paddestoelen uit de grond. Alles wordt gedaan om jullie het in ONS Nederland het naar jullie zin te maken, je toch een gevoel van een thuis te geven. Jullie een gevoel tegeven dat jullie welkom zijn.

Er is genoeg gedaan en hebben lang genoeg gezien hoe het niet moet! Het wordt tijd dat jullie Marokanen je schouders eronder zetten en proberen hier in ons mooie Nederland er wat van te maken! Jullie moeten stoppen om altijd met het vingertje naar anderen te wijzen. Jullie moeten de oorzaak eindelijk eens bij jullie zelf zoeken! Alleen zo kan het probleem en deze eindeloze discussie stoppen.

Waar ik alleen bang voor ben is dat het telaat is, dat jullie Marokanen al teveel kapot hebben gemaakt bij ons Nederlanders.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
inderdaad sventje,het wordt maar eens tijd dat die jongens aan ons gaan laten zien hoe dankbaar ze moeten zijn om in nederland te mogen wonen en alles te krijgen,terwijl ze in marokko worden uitgekotst door hun eigen mensen.

ik vind dat marokaanse jongeren onder de 16 jaar,als ze in aanraking zijn geweest met politie,verplicht bij mensen langs de deur moeten gaan om hun excuses aan te bieden voor hun gedrag.
Waarschuw beheerder
het is inderdaad altijd de schuld van de ander en nooit van zichzelf,typisch pubergedrag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sventje op dinsdag 9 december 2008 om 17:07:
Wat alleen niet snap is da

Toch raar als je in het eerste deel van je bericht precies het probleem benoemt.

Het is al zo vaak aangetoond dat mensen die weinig binding hebben eerder in de problemen komen, zie ook bijvoorbeeld het belang van reintegratie in de samenleving van gedetineerden.

Daar helpt geen voetbaltoernooi of jeugdhonk voor hoor...

Uitspraak van Sventje op dinsdag 9 december 2008 om 17:07:
Jullie moeten stoppen om altijd met het vingertje naar anderen te wijzen

Waar ben je nou zelf mee bezig dan?

Er is in zo'n situatie geen 'schuldige', je bent allemaal in dezelfde mate verantwoordelijk voor je eigen daden en de samenleving.

Uitspraak van jelken op dinsdag 9 december 2008 om 17:52:
het is inderdaad altijd de schuld van de ander en nooit van zichzelf,typisch pubergedrag.

Lees je je eigen posts wel eens terug?