Partyflock

Forumonderwerp · 1000116
Waarschuw beheerder
Rita Verdonk kreeg bij een bijeenkomst met verschillende imams geen hand van één van de geestelijk leiders. Een Amsterdamse straatcoach in Slotervaart gaf een vrouwelijke assistent van wethouder Lodewijk Asscher geen hand. In Rotterdam werd een moslim afgewezen voor een functie bij de sociale dienst omdat hij onder andere geen handen wilde schudden van vrouwen. Binnen de Nederlandse cultuur is handen schudden heel normaal, maar binnen bepaalde delen van de islam is dit ongewenst.

PvdA'er Jan Pronk zei woensdagavond in Pauw en Witteman dat hij tegen het verplicht handen schudden is. Hij schaarde zich daarmee achter de Amsterdamse burgemeester Job Cohen en stadsdeelvoorzitter van Slotervaart Ahmed Marcouch. Zij zijn van mening dat iemand om religieuze motieven mag weigeren vrouwen de hand te schudden.

Pronk zei dat er 'zeer respectabele' alternatieven zijn om iemand te begroeten. Volgens Pronk wordt onnodig een probleem gecreëerd door mensen verplicht te stellen elkaar een hand te geven. Drie PvdA-leden in stadsdeel Slotervaart hebben zich tegen Marcouch en Cohen gekeerd. Zij vinden dat handen door iedereen, ongeacht religieuze achtergrond, moeten worden geschud.

Wat vind jij? Zijn wij te bekrompen door te stellen dat iedereen de handen moet schudden of hoort het bij ons land en staat het a-sociaal en respectloos als je het niet doet?

DAG heeft er een stelling over gemaakt:

http://www.dag.nl/1062799/MEEDOEN/Artikelpagina-Meedoen/Moet-een-moslim-een-hand-kunnen-weigeren.htm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zijn er lockers?
Waarschuw beheerder
is het 16+ of 18+ ??

Waarschuw beheerder
donateur
Terecht.
De Nederlanders moeten zich een keer leren aanpassen aan de moslimgemeenschap in het land.

Waarschuw beheerder
donateur
:woop: Ben is weer terug :cheer:
Waarschuw beheerder
Als je in Nederland bent, hou je je maar aan onze cultuur (y)

Als je je in hun landen niet aan de cultuur houdt ( zoals onze brave Trix die haar schoenen uitdoet in een heilige tempel ) dan ontstaan er volksrellen en word de Nederlandse vlag verbrand :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van isios op donderdag 6 maart 2008 om 12:53:
Wat vind jij? Zijn wij te bekrompen door te stellen dat iedereen de handen moet schudden of hoort het bij ons land en staat het a-sociaal en respectloos als je het niet doet?

Ik vind dat dat hoort, we zijn in Nederland en hier is het normaal om elkaar de hand te schudden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 13:06:
Ben is weer terug

:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 maart 2008 om 13:04:
Wie wil er nu eigenlijk z'n handen vuil maken aan land- en volksverraders als Job Cohen of Jan Pronk?

juist (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aadje Hautlor op donderdag 6 maart 2008 om 13:09:
Als je in Nederland bent, hou je je maar aan onze cultuur

En niet meer en niet minder (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
vrouwen moet je ook niet de hand schudden :no:

in de billen knijpen :woop:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van actief op donderdag 6 maart 2008 om 13:32:
vrouwen moet je ook niet de hand schudden

in de billen knijpen

Alleen als ze erom vragen toch, d'r zijn immers best bezienswaardige kontjes, niet waar?

Beter is eigenlijk lekker kroelen.
Zijn ze eerder voor te vinden dan voor billenknijpen, denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 maart 2008 om 13:35:
Beter is eigenlijk lekker kroelen.
Zijn ze eerder voor te vinden dan voor billenknijpen, denk ik.

het hoeft geen uur te duren :/

Waarschuw beheerder
Ik geef zelf ook liever de box, hand geven is zo onhygienisch.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 maart 2008 om 13:04:
Wie wil er nu eigenlijk z'n handen vuil maken aan land- en volksverraders als Job Cohen of Jan Pronk?

Ben weer grappig :)

Ontopic, Een hand geef je uit beleefdheid en niet uit verplichting. Er is nergens een wet die mij of een ander verplicht iemand een hand te geven. Zoals ik zei doe je dit uit respect en beleefdheid. Nog even moet ik verplicht een boeksie geven.

Waarschuw beheerder
wat een gezeik weer, als ik iemand geen hand wil geven dan geef ik die persoon ook geen hand :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 14:06:
wat een gezeik weer, als ik iemand geen hand wil geven dan geef ik die persoon ook geen hand

Wat zielig nou toch weer hé Real-Lunatic.......dat die moslimpjes weer geviseerd worden....!

Hoe zou dan nou toch komen zeggen....

Waarschuw beheerder
dat jij nou alles bekijkt in de vorm van geloof en ras :/

er zijn ook mensen die niet in hokjes denken ;)

mij boeit iemand ze geloof of achtergrond niet, jij heb nu eenmaal een bekrompen geest

Waarschuw beheerder
Laat iedereen gewoon lekker doen waar die zelf zin in heeft, jood, moslim, christen, blank of donker.
En als we iets minder op elkaar letten, iets minder zeiken..

Dan komt alles goed :cheer:
Waarschuw beheerder
wat een gezeik weer, als ik iemand geen hand wil geven dan geef ik die persoon ook geen hand

Het gaat er niet echt om dat je iedereen verplicht handjes moet geven, maar meer dat er onderscheid gemaakt word op grond van sekse. Een straatcoach die geen handen wil schudden met negroïde mensen is ook niet acceptabel. Een goddienst geeft je geen privileges om ineens wel onderscheid te maken...
Waarschuw beheerder
donateur
Pronk heeft een dildo in zn kont (Y)
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Pronk zei dat er 'zeer respectabele' alternatieven zijn om iemand te begroeten

Nou, ook direct het land uittrappen die gast. :yes:
als ik iemand geen hand wil geven dan geef ik die persoon ook geen hand

Gaat natuurlijk om het neanderthaler-gedrag wat je daarmee uitdraagt.... mensen die nu nog zo onderontwikkeld zijn, en dus denken dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn, die mogen wat mij betreft naar een heropvoedingskamp. Wel zelf betalen uiteraard..
Waarschuw beheerder

Maar jij bent ook geen moslim. Van jou boeit het ons niet.

Waarschuw beheerder
Boks JWT
Waarschuw beheerder
een hand geven is heel normaal, als moslim,s zichzelf te goed voelen om het niet te doen, moeten ze maar naar hun eigen land gaan, waar dit wel normaal bevonden word.
Als je je in hun landen niet aan de cultuur houdt ( zoals onze brave Trix die haar schoenen uitdoet in een heilige tempel ) dan ontstaan er volksrellen en word de Nederlandse vlag verbrand

onze brave trix kreeg ook geen hand ,toen ze een bezoek bracht in een moskee in ons land!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 13:03:
De Nederlanders moeten zich een keer leren aanpassen aan de moslimgemeenschap in het land

het lijk er steeds meer op dat het huidige kabinet en trix deze boodschap willen overbrengen! trieste bedoeling dit

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 13:03:
Terecht.
De Nederlanders moeten zich een keer leren aanpassen aan de moslimgemeenschap in het land.

WHAHAHAHAHAAHAHAHA

In je Arabisch-exotische dromen misschien.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
fuck hun

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 maart 2008 om 17:49:
Uitspraak van basedrum op donderdag 6 maart 2008 om 17:45:
een hand geven is heel normaal

Maak ik zelf wel uit.

Inderdaad hou jij ze maar lekker thuis.
Anders moet ik me zo weer douchen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 maart 2008 om 17:49:
Maak ik zelf wel uit.

als je manieren geleerd heb van je ouders, zou je weten dat dit normaal is. en al helemaal als je een functie wil beoefenen als hulpverlener sociale dienst!

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 maart 2008 om 17:57:
Inderdaad hou jij ze maar lekker thuis.
Anders moet ik me zo weer douchen

8-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op donderdag 6 maart 2008 om 18:28:
als je manieren geleerd heb van je ouders, zou je weten dat dit normaal is. en al helemaal als je een functie wil beoefenen als hulpverlener sociale dienst!

Als ik zelf wil uitmaken wie ik wel of niet de hand wil schudden (bah.. vrijheid) dan ga ik, lijkt me, niet als hulpverlener werken. :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op donderdag 6 maart 2008 om 16:11:
Een goddienst geeft je geen privileges om ineens wel onderscheid te maken...

Klopt helemaal. Alleen is het idee van het verbod ontstaan vanuit de gedachte dat men fysiek contact met het andere geslacht moet vermijden omdat anders de verleiding te groot zou kunnen worden (lustopwekkend) Dat idee is nu gewoon een traditie geworden zonder verdere achterliggende gedachte. Het al dan niet een hand geven heeft weinig van doen met een veronderstelde minderwaardigheid van vrouwen.
Ik vind dat gezeik over handjes compleet overbodig. Het gaat erom of die basis van respect aanwezig is in de menselijkheid. Als iemand gewoon uitlegt waarom hij dat niet wil en verder gewoon een normaal gesprek voert met de vrouw in kwestie dan is er toch niks aan de hand?
Waarschuw beheerder
Als je in Nederland bent, hou je je maar aan onze cultuur

Als straks driekwart van deze aardbol elkaar gaat begroeten door je tong in elkaars anus te steken, denk je toch zeker ook niet dat ik mee ga doen.

Oftewel: je geeft een hand als je dat wilt, en al wil je niet doe je dat niet.
Vrijheid van meningsuiting is voor velen wel erg eenrichtingsverkeer :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bobje op donderdag 6 maart 2008 om 19:26:
Als straks driekwart van deze aardbol elkaar gaat begroeten door je tong in elkaars anus te steken, denk je toch zeker ook niet dat ik mee ga doen.

Dan zie ik jou er zeker voor aan om als eerste mee te doen, dus blijf maar lekker uit m'n buurt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 maart 2008 om 19:28:
dus blijf maar lekker uit m'n buurt.

Ben maar niet bang, ik blijf ver weg van je (y)

Waarschuw beheerder
Steek altijd mijn (y) op.

Waarschuw beheerder
Als straks driekwart van deze aardbol elkaar gaat begroeten door je tong in elkaars anus te steken, denk je toch zeker ook niet dat ik mee ga doen

Juist!!

Tegenwoordig moet je ook direct iedereen drie smakkerds verkopen,anders ben je ook eenkennig.
Waarschuw beheerder
Vrijheid van meningsuiting is voor velen wel erg eenrichtingsverkeer

Je moet dezelfde mensen es horen wanneer de vrijheid om te beledigen (en dan vooral het beledigen van die ene bevolkingsgroep) in gevaar dreigt te komen. De vrijheid om een hand te weigeren is natuurlijk veel erger.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 20:44:
Tegenwoordig moet je ook direct iedereen drie smakkerds verkopen

en dat weiger ik ook!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 19:21:
Als iemand gewoon uitlegt waarom hij dat niet wil en verder gewoon een normaal gesprek voert met de vrouw in kwestie dan is er toch niks aan de hand?

Het blijft ihmo een vorm van onderscheid maken op basis van sekse; iets wat we hier in Nederland niet horen te doen. En er zijn kennelijk (gezien de commotie over dit onderwerp) mensen die er aanstoot aan ondervinden. Straks gaat zo'n straatcoach roepen dat hij uit respect (of op grond van wat dan ook) ook maar meteen geen handen schud van homo's en joden. Ik vraag me af of mensen met zo'n conservatieve kijk wel geschikt zijn voor zo'n functie.

Waarschuw beheerder
't jammere is dat die Pronk uiteindelijk gelijk heeft, maar zijn punt niet weet over te laten komen omdat hij geen rekening houdt met de gevoelens die hier spelen.
Zoals ik het zie zou het geen enkel probleem zijn als de moslimcultuur niet in zo'n situatie zat. Net zo min als het hoofddoekje. Er zijn echter wel een aantal zaken van die cultuur die niet acceptabel zijn.

Een cultuur kan overeenkomsten, verschillen en conflicten hebben. Overeenkomsten zijn die aspecten die in beide culturen bestaan, zoals het sociaal bemoedigen om de armen te helpen waar dit kan (ff als voorbeeld).
Een verschil is iets wat anders is, maar wat de ander niet in de weg ligt. Voorbeelden hier zijn dus waar al die politici 't over hebben - in feite maakt het voor ons niet uit of iemand een hoofddoek omheeft of 5x per dag moet bidden.
Een conflict is iets wat in de andere cultuur uitgesloten is. Hier nemen we als voorbeeld de Burka, het gooien van daken van homo's en verder alle extreme aspecten die we onderhand wel kennen.

Het probleem is dat de Nederlandse regering vanaf het begin tijdens cultuurconflicten NIET heeft gekozen voor de Nederlandse cultuur. Hierdoor voelen vele Nederlanders zich aangevallen en gaan ze neutrale cultuurverschillen OOK als aanstootgevend beschouwen.
Daarbij komt dat een mening in de richting van het kiezen voor eigen cultuur als fascistisch / racistisch / noemmaarop is bestempeld. Dit duwt de Nederlander verder in een hoekje, wat het allemaal verergert.

Aan de andere kant staan de gewone moslims, die ook gewoon hun cultuur proberen te belijden - niet wetend dat sommige aspecten voor Nederlanders conflicterend zijn. Doordat de regering ze hier niet in heeft gestuurd, weten ze niet beter en vragen ze zich af waarom Nederlanders zich hierdoor aangevallen voelen.
Dit zorgt er dan weer voor dat ze zich gediscrimineerd voelen en verergert het de boel ook aan hun kant.

Als je het van deze kanten bekijkt kan je begrijpen waarom de spanningen bestaan en waaruit ze bestaan voor beide partijen.

Ik vind daarom dat de Nederlandse cultuur op de eerste plaats moet komen IN HET GEVAL van cultuurconflicten. Op deze manier weten allochtonen waar ze aan toe zijn en voelen Nederlanders hun cultuur gewaarborgd. In deze situatie zou het weigeren van een hand ook absoluut geen obstakel zijn - kijk maar naar de gebruiken van andere culturen die naast de Nederlandse bestaan.

Nou begrijp ik dat de grens tussen cultuurverschillen en -conflicten een ongelooflijk grijs gebied is, en dat de schade niet zomaar terug te draaien is. Toch geloof ik dat deze situatie met een beetje goeie wil heus wel is te redden volgens deze weg. Jammer alleen dat onze huidige politici dit niet door lijken te hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 21:41:
de moslimcultuur

Bestaat niet.

Een conflict is iets wat in de andere cultuur uitgesloten is.

Hoofdoeken, vrouwen de hand niet schudden, en homo´s niet accepteren (van het dak worden ze alleen in Wilders' gedachten gegooid) komen in meerdere "culturen" (Ik neem aan dat je het over geloof hebt?) voor. Je verhaaltje slaat dus nergens op.

Ik vind daarom dat de Nederlandse cultuur op de eerste plaats moet komen IN HET GEVAL van cultuurconflicten.

Het weigeren van handen schudden moet volgens jou dus kunnen, aangezien we een dominante JOODS/Christelijke "cultuur" hebben? (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Is een beleefdheidsvorm nu ook al een cultuur?

Of gewoon een aangeleerd iets?
Iets wat generatie op generatie is doorgegeven.

In menig land anders is...overal doen ze "het" weer anders :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vind het behoorlijk onrespectvol
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 23:49:
Is een beleefdheidsvorm nu ook al een cultuur?

Of gewoon een aangeleerd iets?
Iets wat generatie op generatie is doorgegeven.

In menig land anders is...overal doen ze "het" weer anders

dus als hier n indo in alleen n peniskoker op straat loopt is da oke

dede zn bosbewoonende voorouders ook

ja erges is een grens en wa mij betreft is die grens alles da nie op westerse cultuur lijkt

Waarschuw beheerder
Iemand een hand geven is in onder andere de westerse samenleving de gebruikelijke manier van een begroeting in algemene zin. Dit gebruik heeft een oude oorsprong, die schijnt te zijn ontstaan toen men elkaar wilde laten 'voelen' dat men geen wapens in de hand had.

In andere culturen en streken, bijvoorbeeld Rusland en Oost-Europa, is het echter gebruikelijk dat mannen elkaar begroeten met het geven van een kus.
In de Bijbel vinden we ook de gedachte van begroeting in de gemeente door een kus. (1 Thess. 5:26 en 1 Petr. 5:14).
De manier van begroeten kan in verschillende culturen, tijden en landen van elkaar verschillen.

Op 19 november 2004 wekte minister Rita Verdonk ophef omdat zij zich verbaasd en geraakt voelde toen de Salafistische Imam Ahmad Salam haar geen hand wilde geven ter begroeting. Van de tientallen aanwezige imams was er slechts één die de minister geen hand wilde geven, maar desondanks werd een foto van Verdonk die demonstratief haar hand uitstak voorpaginanieuws.
Binnen bepaalde delen van de islamitische wereld echter is het volstrekt ongebruikelijk en zelfs tegen de goede zeden om in het openbaar vrouwen de hand te schudden. Men begroet elkaar op een andere wijze.

Handenschudden is in Nederland niet verplicht, de Nederlandse Grondwet geeft iedereen recht op onaantastbaarheid van het lichaam.

De rechtbank in Utrecht heeft echter op 30 augustus 2007 uitgesproken dat zeer demonstratief en zonder overleg weigeren voortaan handen te schudden zodanig verstoorde arbeidsverhoudingen opleverde dat ontslag gerechtvaardigd was.

Ook in diverse andere religies is een hand geven niet gebruikelijk. Dit geldt bijvoorbeeld voor orthodoxe stromingen binnen het jodendom en voor bepaalde boeddhistische monniken.

Een handdruk kan ook een symbolische betekenis hebben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
onaanstasbaarheid mn reet

alsof k iemand martel door m de hand de schudde

mjah zoals k al zei k hoef geen hand bvan zand mensen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op donderdag 6 maart 2008 om 23:56:
mjah zoals k al zei k hoef geen hand bvan zand mensen

Je lijkt zelf wel uit een woestijn ontvlucht....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 23:53:
Handenschudden is in Nederland niet verplicht, de Nederlandse Grondwet geeft iedereen recht op onaantastbaarheid van het lichaam

Discussie verder dus eigenlijk niet nodig.

Niet verplicht...dus gewoon een kwestie van je opvoeding en waar je vandaan komt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 23:59:
Je lijkt zelf wel uit een woestijn ontvlucht....

ja k ben altijd dorstig :D

gewoon een kwestie van je opvoeding en waar je vandaan komt.

ja da ontken k ok nie

hun hebbe slechte opvoeding gehad en kome uit de kontgat van de wereld :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 00:01:
hun hebbe slechte opvoeding gehad en kome uit de kontgat van de wereld

Vind je het niet erg als ik deze opmerking ( gezien mijn goede opvoeding ) negeer?

Kan je hokjesgeest niet op prijs stellen en je woordkeuze ook niet.

:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 00:34:
deze opmerking ( gezien mijn goede opvoeding ) negeer?

hoezo je iegen tegen spreke :lol:

als ik vind dat ons land alleen voor europeanen of mense met westerse insteek is wie ben jjij dan om me tegen te sprkee

zolang ik in saudi arabie geen bijbel mag hebbe hoeve we ook 0,0 respekt voor die zandmannetjes te hebbe :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kijk heb nie met alle moslims pf buitenlandrrs n [robleem

me buurman is n turk hele nett man draagt normale kleren spreeky de taal werkt 36u p w en is nie vies van n salamipizza of n biertje

mjah die zijn dr nie zo veel

onder marokanen is t nog erger dt zijn echt oermense
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 00:37:
is wie ben jjij dan om me tegen te sprkee

Iemand met een eigen mening,die in een discussie haar stem laat horen?
zolang ik in saudi arabie geen bijbel mag hebbe hoeve we ook 0,0 respekt voor die zandmannetjes te hebbe

Jij mag daar een Bijbel hebben hoor en jij zou wat meer respect kunnen krijgen door mensen met een andere komaf gewoon bij hun naam te noemen.
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 00:39:

me buurman is n turk hele nett man draagt normale kleren spreeky de taal werkt 36u p w en is nie vies van n salamipizza of n biertje

onder marokanen is t nog erger dt zijn echt oermense

Als Nederlander zou je misschien ook iets meer je best kunnen doen door te leren Nederlands te schrijven?

Ik denk dat menig allochtoon beter leesbaar schrijft dan jij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 00:57:
met een andere komaf gewoon bij hun naam te noemen.

ik noemn ze na hun komaf

zandmensen :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 01:01:
k ben dys,l;ctisch

Wist ik niet ( tweede maal ) :lol:

Sorry daarvoor dus.

Dus wij zijn kleistampers?
Of veenwerkers?
Waarschuw beheerder
Pronk moet dood.

Ban?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat je wilt?
Waarschuw beheerder
Discussie verder dus eigenlijk niet nodig.

Niet verplicht...dus gewoon een kwestie van je opvoeding en waar je vandaan komt.

Daar zit het probleem niet. Niemand kan je dwingen om mensen handen te geven. Het gaat erom dat er openlijk onderscheid gemaakt word; vrouwen worden anders behandeld dan mannen. Het is een klein iets maar het kan als kwetsend ervaren worden hier in Nederland. Als iemand bepaalt dat hij geen negroïde mensen handen wilt geven (met wat voor argument dan ook) kan ook niemand hem daartoe dwingen, de vraag is alleen of je zo'n iemand op een functie als straatcoach wilt zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 01:01:
k ben dys,l;ctisch

:gaap:

spreke

Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op donderdag 6 maart 2008 om 23:56:
schudde

Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op donderdag 6 maart 2008 om 23:51:
dede zn bosbewoonende

Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op donderdag 6 maart 2008 om 23:51:
die grens alles da nie op westerse cultuur lijkt

Dit heeft NIKS met dyslectie te maken. Je bent gewoon de zoveelste kleuter van 30 die dyslectie als excuus gebruikt. Wees blij dat er mensen zijn die je iets over de wereld willen uitleggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 7 maart 2008 om 10:56:
Daar zit het probleem niet. Niemand kan je dwingen om mensen handen te geven. Het gaat erom dat er openlijk onderscheid gemaakt word; vrouwen worden anders behandeld dan mannen. Het is een klein iets maar het kan als kwetsend ervaren worden hier in Nederland. Als iemand bepaalt dat hij geen negroïde mensen handen wilt geven (met wat voor argument dan ook) kan ook niemand hem daartoe dwingen, de vraag is alleen of je zo'n iemand op een functie als straatcoach wilt zien.

Onderscheid hoeft niet slecht te zijn toch? Zonder (positieve)discriminatie zaten vrouwen en negers nog thuis.
Je moet wel een hele goede reden hebben wil je negroide mannen geen hand geven maar iedere weldenkende vrouw zou begrip hebben voor iemand's opvatting dat het schudden van de hand van de vrouw niet gebruikelijk is om verleiding te weerstaan.
Niet voor niets zijn er miljoenen joden, boeddhisten, moslims etc dit dit doen en dit juist als uiterst respectvol naar een vrouw toe zien.
Wie zijn wij dan om te zeggen dat dit niet respectvol is omdat wij anders gewend zijn? Het is meer dan alleen onderscheid maken op basis van geslacht.
Waarschuw beheerder
"positieve discriminatie" is ihmo een contradictie in terminis.

Waarom zou je als vrouw begrip moeten hebben voor iemand die je hand niet wilt schudden omdat anders misschien de verleiding wel eens te groot kan worden? Wat zou er gaan gebeuren dan als hij wel de hand schud? Ik zie niet hoe dit ‘uiterst respectvol’ voor een vrouw is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 7 maart 2008 om 11:31:
Waarom zou je als vrouw begrip moeten hebben voor iemand die je hand niet wilt schudden omdat anders misschien de verleiding wel eens te groot kan worden? Wat zou er gaan gebeuren dan als hij wel de hand schud? Ik zie niet hoe dit ‘uiterst respectvol’ voor een vrouw is.

Daar gaat het niet om. Voor mij is het ook onbegrijpelijk omdat ik daardoor niet verleid zal worden maar als iemand mij zou zeggen dat hij het juist uit respect doet heb ik daar veel meer begrip voor.

De "Waarom?" vraag heeft geen zin in geval van gebruiken en cultuur. Waarom zouje iemand een hand moeten schudden? :/ Of 3 zoenen moeten geven? Waarom krijgt de ene wang 2 zoenen en de andere 1? Waarom wordt je boos als ik een middelvinger opsteek? Wat betekent dat nou.. een vinger..? :P

Waarschuw beheerder
weet je wat ze zouden moeten doen?

Allemaal elkaar de hand schudde en er niet meer over praten ;).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op donderdag 6 maart 2008 om 21:08:
et blijft ihmo een vorm van onderscheid maken op basis van sekse;

Onderscheid wordt er toch altijd wel gemaakt. De meeste mannen zoenen een vrouw (drie keer op de wang) ter begroeting. Dat doen ze in de Nederlandse cultuur over het algemeen niet bij een andere man. In principe is dat ook een vorm van onderscheid maken. En daar is toch geen probleem mee?
Het gaat niet om de vraag of men vrouwen anders behandelt maar of je ze niet slechter behandelt. Als er tegenover het handen schudden een respectvol alternatief wordt gesteld dan is er van een slechtere behandeling geen sprake.

Waarschuw beheerder
als het de moslims niet aanstaat om handen te schudden, dan gaan ze maar terug (Y) bedoel, het hoort gewoon in onze cultuur.. het is toch te gek voor woorden dat wij ons gaan aanpassen voor hun :rot: :frusty:

Waarschuw beheerder
als een man mij geen hand wil geven omdat ik een vrouw ben valt dat dan niet onder discriminatie?
want hij zou een man wel een hand geven.
mooi dan voel k me dus bij deze gediscrimineerd.
en wat voor religieuze motivatie er dan achter zit kan me niet bommen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 12:21:
Onderscheid wordt er toch altijd wel gemaakt. De meeste mannen zoenen een vrouw (drie keer op de wang) ter begroeting. Dat doen ze in de Nederlandse cultuur over het algemeen niet bij een andere man. In principe is dat ook een vorm van onderscheid maken. En daar is toch geen probleem mee?
Het gaat niet om de vraag of men vrouwen anders behandelt maar of je ze niet slechter behandelt. Als er tegenover het handen schudden een respectvol alternatief wordt gesteld dan is er van een slechtere behandeling geen sprake.

Ik heb een beetje moeite met de argumentatie dat een man verleidt zou kunnen worden door de vrouw. Het insinueert namelijk dat de vrouw haar lijf aanbied bij het geven van een hand. Ik kan me goed voorstellen dat dit respectloos over kan komen op Nederlandse vrouwen.

Ik snap ook niet dat deze personen stug bij hun gebruiken blijven terwijl ze weten dat het respectloos over kan komen op Nederlandse vrouwen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 12:30:
bedoel, het hoort gewoon in onze cultuur.. het is toch te gek voor woorden

Lees je niet voordat je schrijft?
Even een paar reply`s terug lezen en dan met een beter argument komen??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 12:35:
en wat voor religieuze motivatie er dan achter zit kan me niet bommen

Dus als hij zegt: ik vind je een hoer,dan mag het niet.
Maar als hij met een hand geven aantoont dat je gelijk bent aan een hoer,dan graag zelfs,anders voel je je gediscrimineerd?

Het gaat niet eens zozeer om de eventuele verleiding,het gaat om het respect naar de vrouw toe,een andere vrouw dan die van jezelf geef je geen lichamelijk contact.
Hoeren echter wel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 13:08:
Hoeren echter wel.

Nederlandse vrouwen die dus mannen waarmee ze niet getrouwd zijn handen geven zijn vanuit hun optiek hoeren?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 maart 2008 om 23:18:
Hoofdoeken, vrouwen de hand niet schudden, en homo´s niet accepteren (van het dak worden ze alleen in Wilders' gedachten gegooid) komen in meerdere "culturen" (Ik neem aan dat je het over geloof hebt?) voor. Je verhaaltje slaat dus nergens op.

Dat van het daken gooien was even een extreem voorbeeld.

Ja, die dingen komen in meerdere culturen voor, maar niet in de onze. Ik snap dus niet dat je daarom vindt dat mijn verhaal ineens niet opgaat.

Het weigeren van handen schudden moet volgens mij kunnen, omdat het geen cultuurconflict is, maar een cultuurverschil. Natuurlijk staat nergens zwart op wit wat een conflict is en wat een verschil; dit is hoe ik erover denk. Ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken, een ander misschien wel. Daarom is het zo moeilijk om te bepalen wat niet kan en wat wel.
Hedendaags is het in ieder geval een symbool van een cultuur waar men zich niet gemakkelijk bij voelt, als gevolg van de zaken die ik in mijn eerdere bericht uiteengezet heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 00:39:

onder marokanen is t nog erger dt zijn echt oermenselaatste aanpassing 7 maart 2008 00:39

Ik denk dat menig buitenlander beter nederlands spreekt dan jij, dus als je dan commentaar wil hebben, begin dan zelf even met het goede voorbeeld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik spreek t prima
maar heb maar tot 3e middelbare gezeten en ben dyslektisch

dus bek houwe ;)
Waarschuw beheerder
nee
k heb n baan
k werk keihard
heb respetc voor vrouwen

hunn allemaal niet

dus wat is je punt nou

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 16:56:
nee
k heb n baan
k werk keihard
heb respetc voor vrouwen

hunn allemaal niet

dus wat is je punt nou

:roflol:

dat jij totaal geen gelijk hebt, als je met "hun" allochtone mensen bedoelt..
Vele daarvan hebben ook een baan, werken ook keihard en hebben ook respect voor iedereen.
Het is voor die mensen alleen vaak nog 100x moeilijker om aan een baan te komen en respect te verdienen omdat er helaas veel mensen zijn in nederland die nog een beetje onderontwikkeld en bekrompen zijn.
Ja..hiermee mag jij je ook aangesproken voelen

En een beetje jammer dat je "hun" allemaal in 1 hokje stopt :loser:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 7 maart 2008 om 13:14:
Nederlandse vrouwen die dus mannen waarmee ze niet getrouwd zijn handen geven zijn vanuit hun optiek hoeren

Yep.

Overdreven dus,maar voor jou begrijpelijker....
Het is in ieder geval niet netjes,het hoort niet en krijgt zeker geen respect.

Een vrouw is in haar huis,in haar familiekring vrij,hoeft geen hoofddoek om,niets.
Maar zodra er een buitenstaander in het vizier komt dan moet de vrouw haar "schoonheid" bedekken.
En als men strenger in het geloof zit,dan is zelfs het aaraken van een andere man dan je man of zoon,ook een soort van "vreemd gaan" verleiden...
Praat nu wel over streng gelovigen,vergelijk het een beetje met Staphorst en de streng gereformeerden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 18:13:
dan moet de vrouw haar "schoonheid" bedekken.

alleen lelijke vrouwen dus?

Praat nu wel over streng gelovigen,vergelijk het een beetje met Staphorst en de streng gereformeerden.

geen respect voor vind t allemaal sukkel;s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 18:16:
alleen lelijke vrouwen dus?

Zeikerd.
De haren zijn de schoonheid van de vrouw.
Daarnaast zijn er altijd wel mafferds die opgewonden raken van een bloot been ofzo...vreemd he.

Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 18:16:
geen respect voor vind t allemaal sukkel;s

Iedereen kan gerespecteerd worden.
Ook dit soort gelovige mensen.
Zolang ze anderen er maar niet mee lastig vallen.

is het jouw missie om iedereen in het harnas te jagen :lol:
Waarschuw beheerder
nee maar k ben gewon n ontztetend eigenwijs stuk vrete da ontken k nie :D

volges me turkse buurman zijn de titen en de kut trouwens schoonheid van de vrouw , zoals in de kornan bedoel is, en liepe bedoeinen of hoe je dat schtijft in de tijd van mohammed vaak rond zonder lende doek en vond mohammed dat ongepast

dus hoofdoek is niet voor moslims maar voor schaapherders volges hem :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 maart 2008 om 18:21:
Daarnaast zijn er altijd wel mafferds die opgewonden raken van een bloot been ofzo...vreemd he.

als t de benen zijn van brooke burke dan niet :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PVV] De Asbestman [PVV] op vrijdag 7 maart 2008 om 18:31:
dus hoofdoek is niet voor moslims maar voor schaapherders volges hem

Dat is vaak het probleem he met de Moslims,ieder leest de Koran zoals hij/zij denkt te moeten/willen lezen...:lol:

Die Buurman van jou is gewoon een vies geil mannetje...
Waarschuw beheerder
Iemand een hand geven vind ik vrij sociaal eigelijk,
als je het niet doet als je iemand ontmoet geef je die gene wel
de indruk dat je hem niet mag..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_System op vrijdag 7 maart 2008 om 18:36:
als je het niet doet als je iemand ontmoet geef je die gene wel
de indruk dat je hem niet mag

Dat is er dus bij ons ingeprent,tijdens je opvoeding.

Je hebt meer lichaamstaal dan alleen die handen zwengelen hoor.
Een glimlach,een hand naar je hart,een lichte buiging,een hoofddeksel afnemen.

Begin vorige eeuw werden er ook niet zomaar handen geschud van de dames,men nam zijn hoed af en maakte een lichte knik beweging met het hoofd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 6 maart 2008 om 19:09:
Als ik zelf wil uitmaken wie ik wel of niet de hand wil schudden (bah.. vrijheid) dan ga ik, lijkt me, niet als hulpverlener werken.

dan begrijp je net iets meer dan een moslim, en toon je gelijk aan dat je normen en waarden geleerd heb.
In Rotterdam werd een moslim afgewezen voor een functie bij de sociale dienst omdat hij onder andere geen handen wilde schudden van vrouwen

Waarschuw beheerder
Het weigeren van handen schudden moet volgens jou dus kunnen, aangezien we een dominante JOODS/Christelijke "cultuur" hebben?

dit is ook een geloof, geen cultuur volgens jou toch?
Ik neem aan dat je het over geloof hebt?) voor. Je verhaaltje slaat dus nergens op.

8-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op zaterdag 8 maart 2008 om 01:40:
Het weigeren van handen schudden moet volgens jou dus kunnen, aangezien we een dominante JOODS/Christelijke "cultuur" hebben?

Je kan weigeren wat je wil maar ja.. ik vind dat we ons niet alleen maar hoeven aan te passen wat in een andere cultuur leeft.. het werkt twee kanten uit!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
WOOOO , ja we gaan het hebben over handen schudden, echt belangrijk voor de samenleving! denk eens na.

Waarschuw beheerder
Een hand geven moet de keuze zijn van de mensen zelf.
De regering moet zich daar niet mee bemoeien. Het is eerder een cultuurskwestie, als je iemand hier geen hand terug geeft, geeft hij/zij een negatief signaal af. Als je dat wilt doen moet je dat zelf weten.

Los daarvan vind ik het enorm onbeschoft om geen hand terug te geven. Sorry maar wij horen ons aan te passen in de islamitische landen, maar ook in ons eigen land?

In Rotterdam werd een moslim afgewezen voor een functie bij de sociale dienst omdat hij onder andere geen handen wilde schudden van vrouwen.

Compleet met die beslissing eens. Iemand met een publieke functie moet zich aanpassen aan deze cultuur.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 maart 2008 om 04:16:
WOOOO , ja we gaan het hebben over handen schudden, echt belangrijk voor de samenleving! denk eens na.

Het gaat hier niet alleen om het handen schudden, maar ook algemener over de botsing tussen twee culturen.

Probleem is groter dan je denkt..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk niet dat het probleem zo zeer het weigeren in het algemeen is, maar het feit dat deze personen geen probleem hebben met het schudden van handen van mannen maar wel van vrouwen.

Voor zover ik weet gelden in Nederland regels dat vrouwen en mannen gelijk zijn. Wat dus inhoud dat als je naar Nederland komt men zich hoort aan te passen aan de regels van Nederland.

Zo geldt het ook voor ons Nederlanders dat wij ons aan horen te passen aan de regels van andere landen.

Omdat ik zelf regelmatig reis heb ik constant te maken met andere culturen. Ik probeer mij zelf altijd zo goed mogelijk aan te passen aan een andere cultuur.

Wat dus onder andere inhoud dat je niet in korte topjes en rokjes Koeweit vliegveld binnen moet lopen. Om maar een stom voorbeeld te noemen.

Het betreft allemaal gewoon wederzijds respect...
Waarschuw beheerder
donateur
hoezeeee voor Jan pronk 'oude wijze man' :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 12:34:
Voor zover ik weet gelden in Nederland regels dat vrouwen en mannen gelijk zijn.

Mwhoa...da's natuurlijk niet helemaal waar. Ik hoorde gisteren op de radio iemand zeggen dat een vrouw met exact dezelfde baan als een man nog altijd 7% minder verdient. Tja...ik ben qua geld alleen maar jaloers op de banen die sommige vrouwen hebben. Maar ja, dan had ik maar een vak moeten leren :roflol:

OT:
Ik geef iedereen een hand die mij een hand wil geven...zo niet? Kiss my ass (NOT!) :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Yep.

Overdreven dus,maar voor jou begrijpelijker....
Het is in ieder geval niet netjes,het hoort niet en krijgt zeker geen respect.

Bedankt dat je het allemaal wat begrijpelijker heb gemaakt! Dan ben je hopelijk wel met mijn eens dat dat niet zo respectvol is naar Nederlandse vrouwen en dat mensen er over struikelen dat zulke types op functies als 'straatcoach' zitten?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 maart 2008 om 12:44:
Mwhoa...da's natuurlijk niet helemaal waar.

Ik doelde meer op het feit dat mannen en vrouwen dezelfde rechten en plichten hebben in Nederland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op vrijdag 7 maart 2008 om 13:06:
Het insinueert namelijk dat de vrouw haar lijf aanbied bij het geven van een hand.

Of die mannen hebben gewoon weinig vertrouwen in hun eigen beheersing. Daaruit is die regel wel ontstaan. In de tijd van Mohammed was verkrachting heel gebruikelijk. Om dat te voorkomen en de vrouwen te beschermen (en de mannen tegen hun eigen onbeheersbare driften) heeft hij toen die regel bedacht. Frapant dus om te merken dat die regel juist bedacht is uit respect voor vrouwen. In de Nederlandse samenleving heeft men niet meer te maken met onbeheersbare driften die leiden tot verkrachting, maar het is nu meer een symbool geworden van respect voor de vrouwen. Zoals in Nederland juist het geven van een hand als een symbool van respect wordt beschouwd. Welk symbool dan belangrijker is lijkt me niet relevant. Er zijn andere manieren om wederzijds begrip te tonen. Met elkaar dwingen kom je nergens. Je kunt elkaar ook een vriendelijke glimlach schenken of een hoofdknikje waarmee je de ander erkent.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
joh flikker toch op joh stelletjes pieperds. ga eens bij een gemiddelde wc staan op een party of waar dan op een wc kijken en kijk hoeveel goorlappen hun handen NIET WASSEN. ga jij maar lekker handjes schudden hoor :s. stormflock.org de gekste.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 15:41:
Welk symbool dan belangrijker is lijkt me niet relevant.

Hangt er wel vanaf in welk land/cultuur je bent vind ik.

Met elkaar dwingen kom je nergens.

Mee eens, verplichten helpt helemaal niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op zaterdag 8 maart 2008 om 01:40:

Als je zou opletten op school zou je misschien ook de betekenis van leestekens begrepen hebben.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 maart 2008 om 15:45:
joh flikker toch op joh stelletjes pieperds. ga eens bij een gemiddelde wc staan op een party of waar dan op een wc kijken en kijk hoeveel goorlappen hun handen NIET WASSEN. ga jij maar lekker handjes schudden hoor

8)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 maart 2008 om 04:16:

Fout, het gaat over handen schudden door MOSLIMS. Dat is veel belangrijker.
Ik denk niet dat er kamervragen gesteld gaan worden wanneer jij of ik iemand's hand weigeren.

Waarschuw beheerder
Pronk zei dat er 'zeer respectabele' alternatieven zijn om iemand te begroeten. Volgens Pronk wordt onnodig een probleem gecreëerd door mensen verplicht te stellen elkaar een hand te geven

Juist (Y)

Waarschuw beheerder

Precies, als mensen geen hand willen geven dan toch niet? Moeten ze daar ook al een punt om maken, beetje mierenneuken vind ik :/

dan ontstaan er volksrellen en word de Nederlandse vlag verbrand

Ach man, allemaal opgezet!!
Media creert gewoon haat, 9/10 dingen die ik tv zie geloof ik niet eens meer.
Waarschuw beheerder
Of die mannen hebben gewoon weinig vertrouwen in hun eigen beheersing

Dat getuigt ihmo ook niet echt van respect.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 maart 2008 om 15:45:
kijk hoeveel goorlappen hun handen NIET WASSEN

Niet iedereen pist over zijn eigen handen heen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op zondag 9 maart 2008 om 10:02:
Ik denk niet dat er kamervragen gesteld gaan worden wanneer jij of ik iemand's hand weigeren.

Slaat toch allemaal nergens op. Ze moeten zich gewoon aanpassen, als ze dat niet doen dan horen ze hier niet komt er hier geen 1 grote mooie samenleving die Nederland wil.
Waarschuw beheerder
Als je zou opletten op school zou je misschien ook de betekenis van leestekens begrepen hebben

ik begrijp het maar al te goed, je weet geeneens wat jezelf lult.
Ik denk niet dat er kamervragen gesteld gaan worden wanneer jij of ik iemand's hand weigeren

omdat van jou verwacht word ,dat je een goede opvoeding genoten heb.
en er bij jou geen sprake is van een cultuurverschil, wanneer jij gaat emigreren in een moslimland, word van jou ook verwacht dat je in een jurk gaat lopen en mannen groet met 3zoenen, en hier in nederland toon je respect voor zowel man als vrouw, door ze gewoon een hand te geven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op zondag 9 maart 2008 om 12:06:
Dat getuigt ihmo ook niet echt van respect.

Maar dat heb ik al uitgelegd. Vanuit die gedachte gaat het nu niet meer. Het is een symbool geworden.
Wat is dan jouw definitie van respect? Als dat al afhangt van een futiele handeling als het geven van een hand dan denk ik dat je veel problemen zult tegenkomen in je leven. Al tussen gemeente zijn verschillen in beleefdheidsetiquettes. Wil je dan dat iedereen dan maar in het handelen de jouwe hanteert? En is het dan respectloos als zij het anders gewend zijn? Hoe respectvol is het dan om iemands gebruiken af te wijzen en ze te dwingen daar van af te wijken?
Respect blijkt niet uit handelingen maar is een houding.
Ga eerst eens met die mensen praten en bepaal dan of ze al dan niet respect voor je hebben.
Waarschuw beheerder
Respect Respect Respect, bla bla. Als een Moslim geen hand wil geven omdat dat niet mag van z'n boekje, prima. Maar het laat wel weer eens zien dat zelfs deze regel uit het boekje niet te versoepelen valt, zoals alle andere regels. Gezien het ging om een straat-imam met voorbeeld functie naar z'n broeders toe, is het dubbel triest! Een beetje aanpassen bij de sociale dienst of de supermarkt dat wil nog wel lukken, maar verder...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MvM op zondag 9 maart 2008 om 22:33:
Een beetje aanpassen bij de sociale dienst of de supermarkt dat wil nog wel lukken, maar verder...

:jaja:
Waarschuw beheerder
tjah, Pronk weet als geen ander hoe hard het weigeren van bijvoorbeeld een hand of toegang tot iets aan kan komen. Hij krijgt het voor elkaar dat een compleet land hem en z'n handje weigerd. Met de kanttekening dat de mensen die het in het betreffende land voor het zeggen hebben behoorlijk onkundig en knetter leip zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 10:09:
Probleem is groter dan je denkt..

probleem word groter gemaakt dan het is.
Ze moeten zich hier gewoon aanpassen, met alles!

Word hier zo moe van!!
Waarschuw beheerder
Juist!
Waarschuw beheerder
Rita Verdonk kreeg bij een bijeenkomst met verschillende imams geen hand van één van de geestelijk leiders.

ahhaa ik zou dat mens ook geen hand geven, of er eerst op spugen, schijthoer, wat denkt ze wel niet..:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 maart 2008 om 20:36:
Maar dat heb ik al uitgelegd. Vanuit die gedachte gaat het nu niet meer. Het is een symbool geworden.
Wat is dan jouw definitie van respect? Als dat al afhangt van een futiele handeling als het geven van een hand dan denk ik dat je veel problemen zult tegenkomen in je leven.

Je kan met dit soort handelingen prima laten blijken of je wel of geen respect toont. Een middelvinger opsteken is ook maar een futiele handeling, toch als je dit bijvoorbeeld naar een andere automobilist doet is de boodschap duidelijk. Hetzelfde geldt voor het weigeren van een hand van iemand. Dit kan in sommige gevallen een statement zijn; denk bijvoorbeeld aan een voetballer die iemand onderuit schoffelt en daarna zijn hand aanbiedt en het ‘slachtoffer’ weigert die hand; hiermee geeft hij het signaal dat hij niet bepaald blij was met de voorgaande tackel. Er zijn genoeg simpele non-verbale handelingen te bedenken waarmee je respect of juist geen respect toont.

Feit blijft dat als je iemand een hand wilt geven en dat persoon weigert de hand dit een ‘ackward’ situatie in Nederland oplevert (gezien alle commotie over dit onderwerp) zeker in bepaalde publieksfuncties. Je kan dan natuurlijk van de ontvangende partij eisen dat ze zich maar niet aangevallen moeten voelen; of je laat je conservatieve opvattingen varen en geeft de vrouw wel een hand. (als het toch alleen maar een symbool is, is er toch niet veel aan de hand?)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op maandag 10 maart 2008 om 14:43:
Feit blijft dat als je iemand een hand wilt geven en dat persoon weigert de hand dit een ‘ackward’ situatie in Nederland oplevert (gezien alle commotie over dit onderwerp) zeker in bepaalde publieksfuncties. Je kan dan natuurlijk van de ontvangende partij eisen dat ze zich maar niet aangevallen moeten voelen; of je laat je conservatieve opvattingen varen en geeft de vrouw wel een hand. (als het toch alleen maar een symbool is, is er toch niet veel aan de hand?)

alleen in publieke functies lijkt mij, waarom zou ik vijanden een hand willen geven...

Waarschuw beheerder
Een middelvinger opsteken is ook maar een futiele handeling

Dat is appels met peren vergelijken. Een middelvinger opsteken gebeurd al met de intentie te beledigen. Een moslim die weigert een hand te geven denkt niet 'goh, laat ik die vrouw eens lekker beledigen door haar geen hand te geven'

Feit blijft dat als je iemand een hand wilt geven en dat persoon weigert de hand dit een ‘ackward’ situatie in Nederland oplevert

Je moet wel een autist zijn wil je niet op een normale manier met die 'ackward' situatie om kunnen gaan.

kan dan natuurlijk van de ontvangende partij eisen dat ze zich maar niet aangevallen moeten voelen;

Ik bedoel alleen dat je wel een beetje begrip kunt tonen voor een ander. Wat is dat voor infantiel gedrag dat men heibel maakt over een hand. Zijn we allemaal zo contactgestoord geworden dat we zelfs voor zoiets geen oplossing meer kunnen bedenken?

Er zijn genoeg simpele non-verbale handelingen te bedenken waarmee je respect of juist geen respect toont.

Ik zie een hand niet als een teken van respect. Ik zie het als een formaliteit.

Ik vind het een vervelende ontwikkeling dat men elkaar steeds meer wil opleggen. Dat geldt voor zowel de bemoeizieke gelovigen als de strijdlustige atheisten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inmiddels het toppunt van acceptatie van integratie:

Als geboren en getogen Nederlander een moslima in burkini met je schoenen aan een hand geven in een moskee :rot:

Wat een gezeik allemaal; geef je toch lekker geen hand :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 maart 2008 om 20:36:
Wat een gezeik allemaal

AMEN!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 maart 2008 om 20:22:
Dat is appels met peren vergelijken.

Ik wou alleen aangeven dat er non-verbale manieren zijn om al dan niet respect voor elkaar over te brengen. Jij stelde eerder dat respect niet blijkt uit handelingen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 maart 2008 om 20:22:
Ik bedoel alleen dat je wel een beetje begrip kunt tonen voor een ander. Wat is dat voor infantiel gedrag dat men heibel maakt over een hand.

Voor vrouwen kan het overkomen als dat de vrouw als minderwaardig gezien word en dat is nou niet bepaald een zeldzaam verschijnsel bij conservatieve gelovigen. Dit zou verder geen probleem zijn als zo'n figuur dit lekker thuis doet, maar dit gaat om personen op publieks en voorbeeld functies. Ik kan me goed voorstellen dat mensen zich hier aan storen.