Niet meer roken in de horeca, geen koffieshops meer, geen paddo’s meer. Ik zit te wachten op het moment dat alcohol ook nog verboden gaat worden. Misschien mogen we over een jaar of 10 niet eens meer ons huis uit omdat de lucht te verontreinigd is door alle uitlaatgassen. Terwijl er duizenden oudjes zitten/ liggen te wachten op een plek in een (slecht onderhouden) verzorgingstehuis (met te weinig personeel), houdt de regering zich bezig met dit soort onbenullige zaken. Wordt nog leuk als de babyboom straks helemaal met pensioen is. 548
, 19 november 2008 00:00
De afgelopen en waarschijnlijk de komende tijd is er veel te doen op de Nederlandse en wereld economie. De uitspraak “veramerikanisering van de gemeenschap” blijkt na het omvallen van Amerikaanse banken en het daarmee in zijn teloorgang meeslepen van ontelbare andere banken in de hele wereld, waaronder ook Nederland, een uitspraak die dicht bij de realiteit komt. 228
Paul.., 5 november 2008 00:00
De gemiddelde mens laat zo’n 8 tot 25 scheten per dag. De gemiddelde vrouw zal dit nooit van zichzelf toegeven. “Dat zijn die mannen die zoiets doen”. Mannen zullen dit zeker niet ontkennen, misschien zelfs overdrijven. Dat is immers wat een man een échte man maakt. Of niet? 331
, 29 oktober 2008 00:00
De dooddoener der dooddoeners. De uitspraak die veel van mijn vriendinnen, vrienden en aanverwanten de afgelopen maanden op mij af hebben gevuurd, op het moment dat ik het eventjes niet meer zo rooskleurig zag. Heel goed bedoeld en zeker overtuigend. Na een tijdje zag ik het alom bekende gloeilampje boven mijn hoofd aan springen. “Het is tijd de wereld met beide handen vast te grijpen! Ik ben jong en gezond, ik ben intelligent, ik ben integer en daarnaast ook nog eens woest aantrekkelijk! De wereld ligt aan mijn voeten! En ik ga ervan genieten!” 162
, 22 oktober 2008 00:00
De sfeer in mijn kamer wordt steeds chaotischer. Waar ben ik nu weer in verzeild geraakt? Mijn outfit ziet er niet uit en is een combinatie tussen zeeman/fout/burgerlijk, misschien is ze wel ontzettend dom/ordinair/saai en kan ze het alleen maar hebben over niks. Wat moet ik tegen haar zeggen? Waar gaan we het over hebben? Zoveel interessants heb ik niet te melden, eigenlijk. 215
, 15 oktober 2008 00:00
Voor ongeveer 99,9% van jullie lezertjes begint een reguliere stapavond rond een uurtje of elf ‘s avonds, en eindigt deze om en nabij zes uur ’s ochtends. Er bestaat echter ook een geheel andere wereld, na zes uur, waar ongeveer 99,9% van jullie het bestaan niet afweten. De wereld van de afterparties. Mocht een van jullie ooit onverwachts, onverhoopt of onvrijwillig op een afterparty belanden, zet ik speciaal voor diegene de Vijf Hoofdpunten uit het Handboek der Afterparties op een rijtje. Zodat je achteraf nooit kunt zeggen, dat het je niet is verteld. 553
sinesie, 8 oktober 2008 00:00
Als je het alfabet in goede volgorde op kunt dreunen, daarbij ook het talent van gladde praatjesmaker in je bezit hebt en ook nog oog hebt voor non-verbale signalen en daar je eigen draai aan kunt geven met mooie woorden en verborgen, sluimerende vragen, kom je als een zogenoemd ‘’medium’’ vaak een heel eind in de goede richting. 153
, 1 oktober 2008 00:00
Je lichaam verlangt nog naar een paar uurtjes rust na die heftige party van afgelopen nacht maar helaas, het is weer tijd om verder te gaan met het normale leven. Het leven van serieus zijn en hard werken. 137
, 24 september 2008 00:00
Daar loopt er een. Gehuld in een strakke broek waar de mannelijke vormen zo prachtig in uitkomen. Gewapend met een perfect gedecoreerde chihuahua in een roze, zoetsappige tas. Hij loopt al heupwiegend en Chanel zonnebril dragend over straat. Ik observeer mijn omgeving. 1206
Liesjelief', 17 september 2008 00:00
Apetrots zit ik daar op het strand, met naast mij een prachtig bouwwerk. De hele dag ben ik in de weer geweest. Ik heb mijn ziel en zaligheid erin gestoken, en nu is het dan eindelijk klaar. Als ik nog net even de laatste details aan het bijschaven ben wordt ik vanuit mijn ooghoeken afgeleid. 118
AjJay, 10 september 2008 00:00
Soms vraag ik mijzelf af.. En wil ik weten, hoe diep de haat werkelijk zit. En hoe sterk sta je zelf uiteindelijk in de schoenen.. Ken jij jezelf goed genoeg om te weten hoe je op bepaalde dingen reageert? En kun je alles aan.. 485
* Natje (L), 3 september 2008 00:00
Mijn neven en nichten zijn allemaal van een eerdere generatie. Dan kom ik als enige van mijn leeftijd. Dat was totaal geen probleem, want zo ging alle aandacht naar mij. Er was ook altijd wel iemand die gratis op mij kon passen. Dat bleef tot mijn 10e zo, en toen brak de pleuris uit. Al die nichten, zowel bloedeigen als aangetrouwd bleken zwanger te zijn. Zodra er een verjaardagsfeestje was, liepen ze daar met hun dikke buiken. 157
DrukZ, 27 augustus 2008 00:00
Sam mijn Samsung is inmiddels een BM’er geworden (Bekende Mobiel). Nog steeds koester ik diepgaande gevoelens voor hem maar nog steeds gaat het aftakelingsproces stug door. Onlangs ontving ik een brief van T-Mobile. Mijn abonnement verloopt bijna. En aangezien ik de afgelopen 4 jaar een nieuwe telefoon geweigerd heb en steevast voor de korting heb gekozen, staat er inmiddels een fiks bedrag op de fictieve T-Mobile rekening. Tijd om hier wat mee te doen. 176
LiesbethDivinity, 20 augustus 2008 00:00
Wat is dat toch tegenwoordig? Met de komst van de Nintendo 16 bit leek het allemaal zo onschuldig. Lekker Duck Hunt en Mario spelen. Leuk toch? Tegenwoordig is deze geweldige uitvinding al bijna in de vergetelheid geraakt door de komst van Joost mag weten hoeveel (spel) computers. 227
Paul.., 13 augustus 2008 00:00
Daar zit ik dan. In een saai, akelig en geestdodend hok. Het primitieve, roestvrijstalen in de muur verankerde toilet, doet me denken aan een über moderne vertaalslag van een doorsnee plee. Ook het betonnen bed draagt niet bij aan comfort en luxe. De ‘stylisten’ hebben duidelijk niet de intentie gehad om van deze ruimte iets sfeervols te maken. 265
Dr. Jefferson, 6 augustus 2008 00:00
Ze vindt het tijd voor wat pit, zegt ze. Een beetje hakken en zo. Of ik daar wel zin in heb doet er niet toe, nog voor ik kan protesteren haakt ze haar vingers in de mijne en trekt me weg uit de tent die al een paar uur mijn veilige haven was. Met haar kleine lichaam baant ze zich een weg langs alle tegemoet komende festivalgangers. 180
Wackiejacky, 30 juli 2008 00:00
Sam is al 4 jaar lang mijn beste vriend door dik en dun. Hij is er altijd voor me als ik even het welbekende ei kwijt moet, mijn agressie wil loslaten, liefdesuitingen wil plegen of wanneer ik me gewoon verveel. Ook als anderen mij willen bereiken, overleggen ze dat eerst altijd even met Sam. Weer, wind, regen en modder, niets houd mijn Sam tegen en ik geloof dan ook graag dat we (en vooral hij) niet kapot te krijgen is. Maar iedereen wordt ouder en zo ook hij. In dat ooit zo robuuste harnas beginnen nu wel behoorlijk wat krassen, gaten en deuken te ontstaan, z’n geheugen is niet meer wat het ooit was en af en toe valt ie even helemaal weg. Ik voorzie dat zijn laatste dagen geteld zijn.. 275
LiesbethDivinity, 16 juli 2008 00:00
| Het mobieltje · 241 | MMG | 3 dec 2008 |
| Relax, take it easy · 229 | Nemesis. | 26 nov 2008 |
| De paddodealer · 548 | 19 nov 2008 | |
| Gewoon genieten · 428 | Foxy* | 12 nov 2008 |
| Kredietcrisis? · 228 | Paul.. | 5 nov 2008 |
| Sterk geslacht of alleen sterke geur? · 331 | 29 okt 2008 | |
| Meid, de wereld ligt aan je voeten.. · 162 | 22 okt 2008 | |
| De eerste date · 215 | 15 okt 2008 | |
| De Vijf Hoofdpunten uit het Handboek der Afterparties · 553 | sinesie | 8 okt 2008 |
| I had a dream · 153 | 1 okt 2008 | |
| Stoorzenders · 137 | 24 sep 2008 | |
| Waarom mannen homo´s haten · 1206 | Liesjelief' | 17 sep 2008 |
| Zandkastelen · 118 | AjJay | 10 sep 2008 |
| Hoe laat gaat het concentratiekamp dicht? · 485 | * Natje (L) | 3 sep 2008 |
| Kinderen geen bezwaar?! · 157 | DrukZ | 27 aug 2008 |
| He's back! · 176 | LiesbethDivinity | 20 aug 2008 |
| De charme van het spel · 227 | Paul.. | 13 aug 2008 |
| Vraag en aanbod · 265 | Dr. Jefferson | 6 aug 2008 |
| The Summer of Love · 180 | Wackiejacky | 30 jul 2008 |
| De verhalen van het treinstation · 219 | Foxy* | 23 jul 2008 |
| 2008 is zo passé · 275 | LiesbethDivinity | 16 jul 2008 |





















