Partyflock
 
Forumonderwerp · 987301
 
Beste mensen,

soms zit je met een dilemma zal ik nu eruit flappen wat ik denk of zal ik me koest houden en proberen de lieve vrede te bewaren?

Ik ben iig 100% liever een lul dan een huichelaar, dus ik vind eerlijkheid belangrijker, mensen die echt een rol van betekenis in je leven spelen zullen dat ook eerder waarderen. Uiteraard heeft dit ook behoorlijk wat nadelen (je wordt als een arrogante boerenlul gezien soms) maar die neem ik er gratis bij :)

Hoe gaan jullie hier mee om? Leugentje om bestwil om de ander te vriend te houden of gewoon confronterend zijn met alle gevolgen van dien?
*zucht* weer geen poll :(
Rot op joh het is zaterdag
100% eerlijk, al weet ik dat heel veel mensen dat niet kunnen hebben, dus krijg zo af en toe weleens scheve gezichten
 
onaardig (Y)
 
Eerlijk(Y).
 
eerlijk
 
Eerlijkheid duurt het langst...

om rijk te worden :gaap:
 
aardig O:)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:05:
Ik ben iig 100% liever een lul dan een huichelaar, dus ik vind eerlijkheid belangrijker, mensen die echt een rol van betekenis in je leven spelen zullen dat ook eerder waarderen. Uiteraard heeft dit ook behoorlijk wat nadelen (je wordt als een arrogante boerenlul gezien soms) maar die neem ik er gratis bij

Inderdaad, zo is het maar net.

Je kan beter gehaat worden om wat en wie je bent, dan geliefd om wat en wie je niet bent....!

Want dat laatste zou karaktermoord zijn....

Wat niet wegneemt dat 95% van de mensen zich binnen bijvoorbeeld het bedrijfsleven zich 'omhoog slijmen'....!
 
eerlijk, wat boeit mij nou of ik aardig ben?:LOL:
Uitspraak van actief op zaterdag 15 december 2007 om 17:35:
eerlijk, wat boeit mij nou of ik aardig ben?

:lol:
u go girl
 
Eerlijk
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:05:
Hoe gaan jullie hier mee om?

Beter eerlijk dan aardig :jaja:
Alles eruit flappen kan, maar ik ben de laatste jaren iets
genuanceerder geworden, dus denk manier waarop je iets zegt.
Werkt wel aardig :lol:
 
eerlijk, ook omdat het wel leuk is om af en toe een klootzak te zijn :d
 
Uitspraak van Don Mega op zaterdag 15 december 2007 om 17:40:
u go girl

liever een kuthoer dan een leugenaar(Y)

jij?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:47:
Alles eruit flappen kan, maar ik ben de laatste jaren iets
genuanceerder geworden, dus denk manier waarop je iets zegt.

dus kun je het ook tegelijk zijn.. :yes:
 
Uitspraak van actief op zaterdag 15 december 2007 om 17:51:
kuthoer

Heerlijk woord is dat om te schelden he?
Haha, ik merk aan mezelf dat ik dat regelmatig zeg.
NATUURLIJK als de kinderen het niet horen O:)

Uitspraak van Neillcee op zaterdag 15 december 2007 om 17:53:
dus kun je het ook tegelijk zijn

Oh man, ik ben zoooooooooo aardig en eerlijk :lol:
 
Artiest Demon Rage
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:05:
Hoe gaan jullie hier mee om? Leugentje om bestwil om de ander te vriend te houden of gewoon confronterend zijn met alle gevolgen van dien?

Ik ben een grote botte lul.
Zeg wat ik denk en ben altijd eerlijk!

Leugentje voor bestwil mag, maar dit voorbeeld hierboven is geen leugentje om bestwil, dat is voorliegen (Y)
eerlijk (waar is de poll)
laatste aanpassing
Uitspraak van Anthony G. op zaterdag 15 december 2007 om 17:08:
Rot op joh het is zaterdag

en toch zit je achter de monitor :D
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 december 2007 om 17:33:
karaktermoord

Kan ook voorkomen wanneer iemand te ver doordraaft in datgene waar hij in gelooft.. Vooral als het extremistische ideeën zijn die het grote merendeel van zijn omstanders als niet logisch, onreeël en paranoide beschouwt.. (y)
 
eerlijk
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:05:
Hoe gaan jullie hier mee om? Leugentje om bestwil om de ander te vriend te houden of gewoon confronterend zijn met alle gevolgen van dien?

Soms kan ik mijn gedachten beter voor me houden. Dus af en toe aardiger dan ik in werkelijkheid ben. Maar sommige mensen zijn nou eenmaal te dom en onbenullig om met kritiek o.i.d. om te gaan dus laat ik ze maar in hun waarde en denk er het mijne van. Bovendien is het op professioneel vlak vaak onmogelijk om eerlijk te zijn, omdat je dan binnen de kortste keren het CWI kunt bellen.

Het is niet zinvol om alles en iedereen beter te willen maken. (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Smondje op zaterdag 15 december 2007 om 18:30:
Het is niet zinvol om alles en iedereen beter te willen maken

dat poog ik wel :s
 
eerlijk

Heb een tijd lang iemand gekend die pretendeerde rechtuit en eerlijk te zijn. Bleek dat het een grote leugen was. Eigenlijk iedereen in mijn buurt is zo achterbaks als het maar kan. Ben trots op mijn eerlijkheid en de gevolgen kunnen me echt niet schelen.
 
eerlijk en dan ben je soms onaardig
Eerlijk als iets me niet zint zeg ik dat gewoon of je het nou aanstaat of niet. en soms vinden mensen dat niet leuk maar ze weten iedergeval wel waar ze aan toe zijn :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2007 om 17:05:
confronterend zijn met alle gevolgen van dien?

(Y)
 
Ik ben liever eerlijk, en dat is ook prima mogelijk zonder meteen iemand pijn te doen ofzo. Kwestie van leren hoe je dingen moet brengen om een ander toch de waarheid te vertellen op een respectvolle manier.

Maar, als er wat meer emotionele beladenheid bij komt kijken, wordt het een ander verhaal. Dan flap je dingen er wat harder uit, met vaak ook de bedoeling iemand te raken.
Wat een hypocriete bedoeling weer hier. Als we dit moeten geloven is er dus maar 1 iemand samen met mij die wel eens iets niet verteld wat hij / zei denkt? Het tegendeel is bewezen.

Jullie jokken om beter te lijken dat jullie zijn. (N)
Uitspraak van Smondje op zaterdag 15 december 2007 om 20:19:
Jullie jokken om beter te lijken dat jullie zijn.

:jaja:

iedereen liegt wel eens, verteld iets mooier dan het is, verteld iets niet, ontloopt iets, etc

dat hoort namelijk bij het mens-zijn :rot:
ben liever eerlijk ... al wordt vaak gevraagde eerlijkheid niet altijd gewaardeerd
 
liefste allebei! maar dan toch maar eerlijk!
Uitspraak van Smondje op zaterdag 15 december 2007 om 20:19:
Wat een hypocriete bedoeling weer hier. Als we dit moeten geloven is er dus maar 1 iemand samen met mij die wel eens iets niet verteld wat hij / zei denkt? Het tegendeel is bewezen.

tuurlijk is het in sommige situaties beter om je mond maar te houden.
 
eerlijk
Beide. Ligt totaal aan de situatie.
Eerlijk, maar wel tactisch.
Dus niet al te bot !
 
Uitspraak van Shameless-C op zaterdag 15 december 2007 om 21:20:
Eerlijk, maar wel tactisch.
Dus niet al te bot !

:yes:
eerlijk. als iemand je mening vraagt en je bent aardig lieg je en als je eerlijk bent niet.ze zullen het niet leuk vinden maar ze weten wel wat ze aan je hebben.
Ik geef altijd mijn eerlijke mening, kunnen ze daar niet tegen, weten ze dat ze voortaan bij een ander moeten zijn (y).
laatste aanpassing
 
ik ben liever eerlijk...en daarom ook niet altijd even aardig;);)
 
Eerlijk.. want als je aardig bent dan ben je ook wel eens aardig voor een andermans bestwil terwijl je er eigenlijk totaal niets van meend.. Uiteindelijk komt het dan toch weer op eerlijkheid neer.. En dat duurt het langste..
eerlijk! hoef niet aardig gevonden te worden :devil: mensen moeten de waarheid maar accepteren
jammer genoeg is het merendeel gewoonweg zielig :looser:
 
eerlijk:jaja:
eerlijk, mensen weten bij mij waar ze aan toe zijn

ik hoef niet zo nodig door iedereen aardig gevonden te worden
 
Zo'n dilemma hoeft dat niet te zijn :)
Je kan ook eerlijk zijn en het op een goede manier brengen.
Ik vind mensen die alleen maar aardig zijn of alleen maar overal hun zouteloze mening op geven beide niet zo leuk.
Het is allebei aandacht vragen want als iemand echt wat kwijt moet kan dat ook wel op een manier dat een ander er wat aan heeft.
 
Uitspraak van Smondje op zaterdag 15 december 2007 om 20:19:
Wat een hypocriete bedoeling weer hier. Als we dit moeten geloven is er dus maar 1 iemand samen met mij die wel eens iets niet verteld wat hij / zei denkt? Het tegendeel is bewezen.

Jullie jokken om beter te lijken dat jullie zijn.

Ligt eraan... ik ben wel 100% liever eerlijk dan dat ik moet liegen, maar het is toch elke keer weer een afweging die je moet maken... maar bij voorkeur dus liever een eerlijke lul dan een leugenachtige vleier.