Partyflock

Forumonderwerp · 962992
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Wordt dit eigenlijk nog gemaakt? Behalve door mezelf :p ( https://partyflock.nl/topic/962988:Nieuwe_track_Early_Style )

Ik bedoel, ik wil gewoon de oude klanken weer terug!! Maar wil ook nieuwe nummers want op een gegeven moment wordt het saai om telkens weer dezelfde nummers te horen.. ik wil vernieuwing maar in de oude stijl :D of leef ik onder een steen en bestaat dit allang maar heet dit heel anders ofzo?

Ik maak zelf beetje nummers (zie bovenstaande link) en ik noem het gewoon hardcore maar het is toch een heel andere stijl dan de hedendaagse hardcore en zou hier toch wel graag een benaming voor willen hebben want early rave kun je het ook niet noemen want het is nieuw :p

Als ik er een naam voor zou geven zou ik het Early Style ofzo noemen.. wat jullie?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Manic op donderdag 26 juli 2007 om 16:53:
Ik bedoel, ik wil gewoon de oude klanken weer terug!!

Thunderdome 15 jaar ;) op a decade waren de oude klanken ook te horen en voelen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 16:57:
Thunderdome 15 jaar op a decade waren de oude klanken ook te horen en voelen

jah maar dat waren gewoon oude nummers.. toch? of waren dat nieuwe nummers met oude klanken? want dat bedoel ik..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Manic op donderdag 26 juli 2007 om 17:07:
jah maar dat waren gewoon oude nummers.. toch? of waren dat nieuwe nummers met oude klanken? want dat bedoel ik..

ja zijn oude nummers.

nieuwe nummer met oude klanken heb ik nog niet gehoord.

Waarschuw beheerder
Cyndium is daar ook mee bezig volgensmij...
Waarschuw beheerder
Het zal toch nooit zo klinken als de echte early :no:

Waarschuw beheerder
Cenobite en Cyndium records zijn er mee bezig. op de afgelopen Pandemonium met Hitmachine, klonk best vet. het eerste nummer van Leviathan op pan. was ook een nieuwe, ramde ook lekker.. van mij mag er snel vaart inkomen met de vernieuwde early sound :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 juli 2007 om 15:15:
Cenobite

Over hoeveel jaar komt de eerstvolgende plaat ervan uit? :/

Waarschuw beheerder
ja duurt veelste lang. er zou een plaat van italiaanse producers uitkomen, maar Leviathan was niet tevereden over het masteren had ik begrepen.. er zou een nieuwe Leviathan en anders Tellurian op Mokum uitkomen.. maar ja, even afwachten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 juli 2007 om 15:38:
maar ja, even afwachten.

Precies die drie jaar extra kunnen er n og wel bij :D

Waarschuw beheerder
donateur
hopen dat die platen snel uitkomen en dat ze vet zijn

Waarschuw beheerder
je kunt geen nieuwe EARLY maken...
is het ook geen early meer!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
nee, maar wel volgens het early concept, dus gewoon de early sound ;-) het heet toch ook nieuwe early, of early style, what ever.
Waarschuw beheerder
idd fuck die fucking hokjes

Waarschuw beheerder
nah die hokjes vind ik zelf wel handig, als iemand vraagt welke hardcore ik het vetst vind, early:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
BDGX004- DUNGEON KEEPER- THUMPA v G-MAN (OLI G)*
http://www.leeuhf.com/bdgx004-dungeonkeeper.mp3

Bovenstaande is gratis nummer van Lee UHF en Thumpa. Best ok, wat mij betreft, combineert oude sound met nieuwe elementen.

in het topic ondewerp https://partyflock.nl/topic/885789:Plaats_hier_je_Early_Hardcore_Oldschool_setjes_en_deel_ze_met_andere

heb ik meer info gezet, er is in Engeland een best wel aardige scene die zich met deze stijl bezighoudt. In het forum kun je ook artiesten, tracks vinden.

Peace

sebastiaan
Waarschuw beheerder
heb hier een oldschool mix gemaakt met deze plaatjes dit is een overzicht ...

digital boy this is muthafucker
upside
digital boy ok alricht

welkom to the club x tracks
rooky x tracks
outside world sunbeam
tracky trix trax
white line krid snero
let there be house
hocus pocus
the first rebirth
en nog vele andere veel plezier met het downloaden en beluisteren
kon mijn cd niet coderen naar mp3 tijd was verstreken en het is gekochte software mvg petje
hier de link http://www.megaupload.com/?d=JDKKG36G
Artiest Rhuneee
Waarschuw beheerder
Maar wil ook nieuwe nummers want op een gegeven moment wordt het saai om telkens weer dezelfde nummers te horen..

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar volgens mij heb je nog niet echt alle cd's die er bestaan uit de jaren 90. Ik heb nu op het moment meer als 11000 nummers aan early hardcore, en dat raak je niet zommaar beu.

Sommige nummers heb ik wel dubbel aangezien ik sorteer op albums.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Simon Stokvis op zaterdag 28 juli 2007 om 21:48:
Het zal toch nooit zo klinken als de echte early :no:

Precies. Ook al doen ze nog zo hun best. Misschien dat het in de buurt komt maar het zal nooit zo klinken als toen.

Uitspraak van JO-E op dinsdag 31 juli 2007 om 22:24:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar volgens mij heb je nog niet echt alle cd's die er bestaan uit de jaren 90. Ik heb nu op het moment meer als 11000 nummers aan early hardcore, en dat raak je niet zommaar beu.

Inderdaad en je kunt onmogelijk alles kennen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JO-E op dinsdag 31 juli 2007 om 22:24:
11000 nummers aan early hardcore

Juist, wordt er wel moe van om elke keer dezelfde standaard early shit te horen op een feest..
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
vroeg k me eik ook s af .. hoe zou je t noemen als je iets maakt in precies dezelfde stijl als vroeger .. en dan eik ook " kwalitatief " gezien .. dus gewoon simpel en droog zeg maar met vrolijke deuntjes e.d. .. natuurlijk is t nie reëel om te denken dat zoiets nog s wordt gemaakt ( je moet nu éénmaal met de tijd mee hè ) maar toch ..

kan me nog n vraag herinneren in n interview met Ruffneck of hij de Artcore sound terug zou willen brengen ( al dan nie in n verbeterde versie ) maar volgens mij was t antwoord " nee " :)

en dat in de UK is eik gewoon snelle hardtrance of happy rave .. of hoe je t ook noemen wilt ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 21:28:

:jaja:

Waarschuw beheerder
Maarja, het mag wel wat sneller gaan opzich ja... met dit tempo (jarenplan) hebben we uiteindelijk op een gegeven moment ook niet meer dan 10 releases in deze style over een tijdsbestek van 5 jaar.. schiet niet op dus.. :P

Waarschuw beheerder
" kwalitatief " gezien .. dus gewoon simpel en droog zeg maar met vrolijke deuntjes e.d. .. natuurlijk is t nie reëel om te denken dat zoiets nog s wordt gemaakt ( je moet nu éénmaal met de tijd mee hè ) maar toch ..

Hangt er van af welke early je luisterd. simpele melodietjes, vrolijk en kwalitatief mindere nummers heb je eigelijhk met iedere muziek style.

als je verder kijkt dan de hitjes dan is early kwalitatief beter dan de hardcore van nu vind ik :-)
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 83211, 11369}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 21:28:

Klopt :) Met een beetje geluk heb ik deze week weer een track af en kan ik hem even uitproberen op Reng Deng Deng zaterdag. Voor mijn gevoel werd er op Pandemonium wel goed gereageerd op een aantal tracks van ons. Maar goed we zullen zien wat het gaat doen als het uitkomt over niet al te lange tijd meer :)

Waarschuw beheerder
ik ben benieuwd!
Waarschuw beheerder
donateur
als je verder kijkt dan de hitjes dan is early kwalitatief beter dan de hardcore van nu vind ik :-)

ik bedoelde meer dat de sound van nu ( en de laatste jaren ) veel voller klinkt dan de sound van toen .. iets wat natuurlijk ook komt door de geavanceerdere technologie ( software / hardware etc ) ;) tegenwoordig zijn tracks ook veel " moeilijker " dan toen .. maar dat doet natuurlijk allemaal niks af aan t effect wat n track kan veroorzaken :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 30 juli 2007 om 12:22:
je kunt geen nieuwe EARLY maken...
is het ook geen early meer!!!!!!!!!

Bullshit ...
Er word nog degelijk early gemaakt...
Ik ken iemand die dit maakt , een 'amateur' producer , hij is niet gekent ofzo en heeft nog niets officieel uitgebracht maar zijn traxx zijn ubervet en 'Early' , daarom zal hij ook niet echt een label kunnen vinden om zijn stuff uit te brengen...
Spleen kick is ook een Early Label van nu ... Maar veel leven zit er niet meer in dat label lijkt me...
Ook kun je dingen zoeken op het Fifth Gear label , Sommige Cd's van ' NU ' Klinken ' Early' Maar is dan ook maar Matig label...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 augustus 2007 om 22:20:
als je verder kijkt dan de hitjes dan is early kwalitatief beter dan de hardcore van nu vind ik :)

:yes:

Na 1994 hadden ze kunnen stoppen met hardcore produceren. De beste platen waren toen al gemaakt. Wel jammer dat Cenobite er dan niet zou zijn. :p

Waarschuw beheerder
Leviathan is druk bezig met een nieuwe plaat op Mokum(als Tellurian ofcourse)!

Nog even geduld, er komt nieuw Cenobite spul aan... onlangs is de nieuwe studio afgemaakt(zie www.umma.nl)
Houd ook cenobite.nl in de gaten, daar komt snel meer op te staan.

Ik zit morgen bij Michel in de studio, dus wie weet wat daar eventueel uit kan rollen. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een Dikke Vette Early Joint ! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op donderdag 2 augustus 2007 om 00:05:
Na 1994 hadden ze kunnen stoppen met hardcore produceren

Helemaal niet mee eens. De platen zijn misschien leuk door het nostalgische gevoel die ze met zich mee brengen, maar kwalitatief begon het pas een beetje rond 1997 echt goed te zitten als je het mij vraagt. Daarvoor was het allemaal vrij leeg, erg simpel en was het geluid ook nog niet optimaal.

Vandaag de dag vind ik die dingen, waar toen m.i. nog een tekort aan was, vreselijk over de top. De balans tussen die twee ligt ergens in het midden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 2 augustus 2007 om 00:29:
Leviathan is druk bezig met een nieuwe plaat op Mokum(als Tellurian ofcourse)!

Nog even geduld, er komt nieuw Cenobite spul aan... onlangs is de nieuwe studio afgemaakt(zie www.umma.nl)
Houd ook cenobite.nl in de gaten, daar komt snel meer op te staan.

Ik zit morgen bij Michel in de studio, dus wie weet wat daar eventueel uit kan rollen. laatste aanpassing 2 augustus 2007 00:33

Goede zaak :)(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 augustus 2007 om 01:32:
Helemaal niet mee eens. De platen zijn misschien leuk door het nostalgische gevoel die ze met zich mee brengen, maar kwalitatief begon het pas een beetje rond 1997 echt goed te zitten als je het mij vraagt. Daarvoor was het allemaal vrij leeg, erg simpel en was het geluid ook nog niet optimaal.

Smaken verschillen, maar je kan toch echt niet zeggen dat de nummers van voor 1994 niet vet zijn.

Werkzaam bij Ultra Music
Artiest {SHOWLIST artist 74248, 28495, 28992, 65520}
Waarschuw beheerder
van mij mag die sound weer terug komen, denk dat het grootste probleem is de partygangers mee te krijgen. Zolang dat niet gebeurt wordt het niet gekocht enz...

Cenobite aan de macht!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 augustus 2007 om 13:06:
denk dat het grootste probleem is de partygangers mee te krijgen.

Juist niet ;) Is niet voor niets dat jong en oud losgaat op de Early sounds. Feesten als Ghosttown, Mindcontroller en Pandemonium zijn hartstikke populair. Animo van de feestgangers is er dus wel. Het is alleen afwachten op de platen en cd kopers het gaan kopen. Dat is de reden waarom vrijwel geen enkel label het tot op heden nog aandurft om anno 2007 platen met de Early sounds uit te brengen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Inderdaad, het aanbod early feesten is erg groot!

Je hebt ook verschil tussen early en early vind ik... een cenobite plaat heeft qua synth/geluiden vaak veel meer diepgang dan bvb een waxweazle of paul plaat uit die tijd, en klinkt daardoor ook minder out-dated.

Het is ook lastig om met een vette orginele early sound te komen omdat er al zoveel is gedaan.

Waarschuw beheerder
dus dat betekend dat die 'nieuwe early' platen alleen op early hardcore feesten worden gedraait. Ik bedoel meer dat deze platen op de normale hardcore feesten geaccepteerd moeten worden wil je een afzetmarkt hebben. Er zijn wel wat early feesten maar cker niet genoeg denk ik.

Waarschuw beheerder
En dan nog ! ze draaien dan toch niet 100 % early :s :s :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 09:03:
dus dat betekend dat die 'nieuwe early' platen alleen op early hardcore feesten worden gedraait. Ik bedoel meer dat deze platen op de normale hardcore feesten geaccepteerd moeten worden wil je een afzetmarkt hebben

Wie zegt dat? Dat moet dus blijken... Zoals ik al zei:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 augustus 2007 om 13:38:
Het is alleen afwachten op de platen en cd kopers het gaan kopen.

Overigens zijn er genoeg feesten waar Early Hardcore dj's in een line-up staan tussen andere stijlen Hardcore dj's. Dan krijgen dus automatisch verschillende mensen hem te horen en niet per definitie alleen Early liefhebbers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op dinsdag 31 juli 2007 om 23:03:
Precies. Ook al doen ze nog zo hun best. Misschien dat het in de buurt komt maar het zal nooit zo klinken als toen.

Mwa....

Als je kijkt naar bepaalde acidtracks van tegenwoordig klinkt het ook soms als vroeger. Het kan op zich wel, je moet alleen gebruik maken van oude apparatuur. Dus ook geen nieuwe computer, gewoon een oude brakke 386.

Want dat lijken sommige producers nog wel eens te vergeten. Ze willen een oude vorm van muziek maken met nieuwe hulpmiddelen.

Als je een echte oude sound wilt ontwikkelen, moet je gewoon oude apparatuur gebruiken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JO-E op donderdag 2 augustus 2007 om 11:02:
maar je kan toch echt niet zeggen dat de nummers van voor 1994 niet vet zijn.

Dat zeg ik ook niet. Zeker wel een aantal vette nummers uit die tijd. Maar moet wel zeggen dat als ik het tegenwoordig luister dat vaak denk "wat een simpele troep eigenlijk" :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 augustus 2007 om 13:38:
Is niet voor niets dat jong en oud losgaat op de Early sounds

:d
Ik zal m'n oma toch ook maar eens een keer meenemen dan... ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 12:16:
Als je een echte oude sound wilt ontwikkelen, moet je gewoon oude apparatuur gebruiken.

Ja, maar dat gaat volgens mij gewoon niet werken in de praktijk. Daarnaast moet je denk ik toch ook wel een klein beetje vernieuwen, maar dan volgens het oude concept. Dus de formulie van het oude in ere laten maar toch dmv van wat nieuwe skills toevoegen wat toendertijd wellicht nog een beetje ontbrak. Er moet toch wel een beetje te horen zijn dat producers wel wat geleerd hebben op produceer gebied de afgelopen jaren :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 augustus 2007 om 01:32:

Ben ik persoonlijk niet mee eens. Dat zou hetzelfde zijn, dat de kwaliteit van de muziek van Jimi Hendrix slechter is dan dat van een gitaarspeler van nu. Of dat een auto uit 1960 een slechtere kwaliteit heeft dan eentje van nu.

Als je wilt kijken naar kwaliteit, moet je ook naar andere factoren kijken die meespelen, waarbij het woordje 'mogelijkheden' misschien wel de belangrijkste factor is.

Een muziektrack van tegenwoordig klinkt inderdaad beter dan eentje van vroeger. Maar dat wil niet zeggen, dat een plaat van vroeger geen kwaliteit beschikt. Doordat er meer mogelijk is tegenwoordig, klinken de sounds ook gelikter. Maar in wezen is er weinig veranderd. Er komt nog net zoveel troep uit als vroeger. En nog veel belangrijker: mensen vermaken zich nu net zo goed op feesten als vroeger. Over kwaliteit gesproken. Nu zit iedereen te mauwen, dat het geluid niet goed was op een feest. Vroeger hoorde je daar bijna niemand over (tenminste niet in mijn vriendenkring).

Persoonlijk vind ik nog steeds de gabber uit 1992 - 1994 het beste. Dat heeft natuurlijk gedeeltelijk met nostalgie te maken, maar ook hoe de platen klinken. Ik vind veel gabberplaten van tegenwoordig te gelikt eigenlijk als het om de sounds gaat, waardoor de platen een stukje 'feeling' missen. Zeker als je een mix hoort, met 20 x dezelfde synthsound achter elkaar.

Waarschuw beheerder
hoe dan ook ,ik zal een van de dj's zijn die deze platen wel gaat kopen, mits ze echt de in de ruigere ouwe stijl zijn....

het tempo mag van mij ook cker weer naar 180 - 200 zoals hardcore bedoeld is (uk komt aardig in de buurt moet ik zeggen)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 12:24:
een simpele troep eigenlijk

Vaak vind ik een simpelere plaat vetter dan een hele ingewikkelde. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 12:35:
dat het geluid niet goed was op een feest. Vroeger hoorde je daar bijna niemand over

Tegenwoordig zijn de mensen misschien een beetje te verwend, maar soms mag je wel klagen ook want dat is het geluid echt bagger en als je dan ook nog veel geld voor een kaartje betaald.
Waarschuw beheerder
Dat heeft natuurlijk gedeeltelijk met nostalgie te maken, maar ook hoe de platen klinken.

Toen men er nog niet achter was gekomen dat je het geluid ook 'overstuurd' kon laten klinken :9

Als ik er een naam voor zou geven zou ik het Early Style ofzo noemen.. wat jullie?

New Early ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 12:16:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 12:24:
Dat zeg ik ook niet. Zeker wel een aantal vette nummers uit die tijd. Maar moet wel zeggen dat als ik het tegenwoordig luister dat vaak denk "wat een simpele troep eigenlijk" :p

Zeker. Zoals er altijd "simpele" en "moeilijke" tracks zijn gemaakt. Ik luister ook nieuwe hardcore en daar zitten ook vette dingen bij maar kan er niet in ontdekken dat het nu moeilijker inelkaar zit dan toen. Zoals als sommigen beweren. Die mensen doen producers van toen dan echt tekort.

En wat voor tracks denk je dan? Vanaf '95 toen de sound anders werd vond ik zelf nog maar een paar labels echt vet: Cenobite, Coolman en Ruffneck (en af en toe een Mokum). Van die drie labels kocht ik alle platen. Dat was imo kwaliteits hardcore. Terwijl ik daarvoor zo'n beetje elk geluid wat op een plaat werd gezet vet vond. :D

Persoonlijk vind ik nog steeds de gabber uit 1992 - 1994 het beste. Dat heeft natuurlijk gedeeltelijk met nostalgie te maken, maar ook hoe de platen klinken. Ik vind veel gabberplaten van tegenwoordig te gelikt eigenlijk als het om de sounds gaat, waardoor de platen een stukje 'feeling' missen. Zeker als je een mix hoort, met 20 x dezelfde synthsound achter elkaar.

My point exactly.

Waarschuw beheerder
Persoonlijk vind ik nog steeds de gabber uit 1992 - 1994 het beste

juist :respect:

luister alleen aleen de DTP TD 4 serie en de eerste paar Master Maximums uit die tijd .. te dikke sound die nooit geëvenaard meer zal worden vrees ik.. wat daarna kwam (Ruffneck etc) vind ik zelf ietsje minder lekker, heowel dr ook wel heftige shit tussen zit hoor.
Maar daarna vind ik redelijk wat hardcore uit 98-2001 ook weer vet

:D
Waarschuw beheerder
lekker nummertje in ieder geval:D

Waarschuw beheerder
Ben ik persoonlijk niet mee eens. Dat zou hetzelfde zijn, dat de kwaliteit van de muziek van Jimi Hendrix slechter is dan dat van een gitaarspeler van nu. Of dat een auto uit 1960 een slechtere kwaliteit heeft dan eentje van nu.

Als je wilt kijken naar kwaliteit, moet je ook naar andere factoren kijken die meespelen, waarbij het woordje 'mogelijkheden' misschien wel de belangrijkste factor is.

Ik denk dat je me een beetje verkeerd interpreteerd. De tracks van vroeger waren namelijk opzich niet zozeer slechter ofzo dan die van nu. Integendeel, toen was er tenminste een duidelijke kern te vinden in tracks, terwijl het vandaag eerder pronken met special effects is waarbij verder het verhaal van de track vergeten lijkt te worden (zo is dat bijvoorbeeld ook vandaag de dag bij horrorfilms.. ik vind hardcore - horror altijd wel een leuke vergelijking :d) maar productie-technisch zat het toen wel simpeler in elkaar. Het was alleen al stukken leger, er werden veel minder samples gebruikt. Het was iets meer basic zeg maar. Logisch ook, want idd, de mogelijkheden waren destijds minder. Toendertijd mistte je dat natuurlijk niet, want, je wist je niet beter. Vandaag de dag heeft de Hardcore een flink evolutie proces doorgemaakt. De techniek is flink vooruit gegaan en de lat is vele malen hoger komen te liggen, qua het kwalitatieve aspect. Dat maakt dat de Hardcore van nu meer ontwikkeld en professioneler klinkt dan de Hardcore van toen.

Echter, het concept hoeft verder niet verloren te gaan als je het mij vraagt. De Hardcore tracks van toen zullen voor deze tijd een leuke fundering van een hedendaagse track kunnen zijn mits je het wat opppoetst en wat aankleed met toeters en bellen en daarbij wat sounds die écht niet meer kunnen vervangt voor de wat professionelere, en dus vaak ook vollere, sounds van nu.

Ik vind veel gabberplaten van tegenwoordig te gelikt eigenlijk als het om de sounds gaat, waardoor de platen een stukje 'feeling' missen.

Zeker mee eens. Dat is ook wat ik compleet mis in de tegenwoordige Hardcore. Vandaar ook dat ik er niet veel meer mee heb. Voor mij is het sowieso na 2004 een beetje langzaam gaan afbouwen voor me qua nieuw spul.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 21:27:
Toendertijd mistte je dat natuurlijk niet, want, je wist je niet beter.

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet mis ofzo in tracks uit die tijd. Af en toe verwonder ik me zelfs hoe bijvoorbeeld een nummer uit 1993 nog zo "geavanceerd" kan klinken.

Maar er werd idd minder met effecten gesmeten, maar toendertijd leken de meeste producers wel weer creatiever.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 20:11:
DTP TD 4 serie

De DTP 001 is overigens ook erg goed eigenlijk, vooral die Vienna Bass remix, die trouwens verre van "leeg" en "kaal" te noemen is, terwijl Buzze Fuzz juist in die tijd vooral tracks had die technisch gezien vrij kaal waren (ik zal het nooit leeg durven te noemen ;))

Waarschuw beheerder
verhaaltje

Dan begrijpen we elkaar. En ik ben het er ook helemaal mee eens dat de lat nu hoger is komen te liggen waardoor het technisch allemaal beter klinkt. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 augustus 2007 om 20:11:
Maar daarna vind ik redelijk wat hardcore uit 98-2001 ook weer vet

Dat heb ik dus ook. In die tijd zijn een hoop goede producties verschenen. Je kreeg ook opeens een hoop nieuwe sounds en veel producers waren hun eigen sound aan het ontwikkelen (iets wat ik nu nauwelijks meer zie eigenlijk, hoewel ik toe moet geven dat ik niet meer veel gabber check qua wat er nieuw uit komt).

Waarschuw beheerder
terwijl het vandaag eerder pronken met special effects is waarbij verder het verhaal van de track vergeten lijkt te worden (zo is dat bijvoorbeeld ook vandaag de dag bij horrorfilms.. ik vind hardcore - horror altijd wel een leuke vergelijking :d) maar productie-technisch zat het toen wel simpeler in elkaar. Het was alleen al stukken leger, er werden veel minder samples gebruik

Ik ben benieuwd wat voor hardcore jij toen luisterde.. ;)

Vroeger werd er juist veel meer geexpirmenteert, omdat hardcore/house toen nog geen regeltjes had.
Tegenwoordig is het juist allemaal standaard, constant dezelfde truckjes/opbouw.

En over productie-technisch...? Door veel geluiden in een track te zetten maakt hem echt niet beter of voller, alleen maar drukker.

Verder is het allemaal persoonlijk natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 juli 2007 om 15:38:
ja duurt veelste lang. er zou een plaat van italiaanse producers uitkomen, maar Leviathan was niet tevereden over het masteren had ik begrepen.. er zou een nieuwe Leviathan en anders Tellurian op Mokum uitkomen.. maar ja, even afwachten.

jah maar dan vind ik dat die nieuwe platen ook niet te moeilijk enzo moeten worden ik bedoel het moet dan ook echt de oude simpelere stijl hebben.. maar ik ben bang dat nieuwe nummers zowiezo eigenlijk al (door de verbeterde techniek) steeds ingewikkelder gaan klinken..
de claps en snares enzo en de kicks moeten in ieder geval echt op de oude stijl blijven vind ik en niet worden vervangen door achtergrond fx en overdreven gare overstuurde kickdrums
Waarschuw beheerder
dus dat betekend dat die 'nieuwe early' platen alleen op early hardcore feesten worden gedraait. Ik bedoel meer dat deze platen op de normale hardcore feesten geaccepteerd moeten worden wil je een afzetmarkt hebben. Er zijn wel wat early feesten maar cker niet genoeg denk ik.

dat wordt dan vanzelf meer toch? (hoop ik)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op zondag 5 augustus 2007 om 15:27:
k bedoel het moet dan ook echt de oude simpelere stijl hebben..

Simpele style? Cenobite was zijn tijd ver vooruit...

De Advanced Dealers tracks zijn in een ge-upgrade Cenobite style. Dus wel echte knallers! ;)
Waarschuw beheerder
Niks is bijna zo vet als die cenobite shizzle

moet je mijn nieuwe shizzle horen g
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 6 augustus 2007 om 12:20:
Simpele style? Cenobite was zijn tijd ver vooruit...

jah ok maar ik bedoel verder vooruit moet het niet gaan :p ook simpelere stijl moet dan ook gemaakt blijven worden vind ik..

daarom ben ik bang dat als er nu nog platen onder cenobite uitkomen dat deze dan toch te veel richting de newstyle gaan..
Waarschuw beheerder
Als het naar vet klinkt daar gaat het om

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op maandag 6 augustus 2007 om 12:58:
daarom ben ik bang dat als er nu nog platen onder cenobite uitkomen dat deze dan toch te veel richting de newstyle gaan..

Wees maar niet bang... ;)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WM op vrijdag 3 augustus 2007 om 17:58:
New Early ;P

hehe ja die naam is wel vet...

ja ik vind dat dat daar wel mee geëxperimenteerd mag worden, gewoon een andere weg inslaan, weg van de commercie

Waarschuw beheerder
vernieuwen is altijd goed. als de hi-hats maar op de halve tel zijn en het meest lekker up-tempo, drukke breakbeats en overgangen met verschillende trukjes ipv het vooropbouw naar opbouw en breaks die te lang zijn ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bring it on...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 12:31:
vernieuwen is altijd goed. als de hi-hats maar op de halve tel zijn en het meest lekker up-tempo, drukke breakbeats en overgangen met verschillende trukjes ipv het vooropbouw naar opbouw en breaks die te lang zijn laatste aanpassing 8 augustus 2007 12:31

PRECIES!! :D
Uitspraak van RAMOS! op dinsdag 7 augustus 2007 om 21:01:
crazy piano boy

Dit

al die media players doen het niet bij mij :(
Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat de kwaliteit van de oude 90's Hardcore nu nog geevenaard kan worden :no:

Waarschuw beheerder
Cenobite = 90% Trancecore dus klinkt net als de Jump van nu :s :s :s....wat een vernieuwing(dus niet)...

Waarschuw beheerder
komt er niet eens een beetje bij in de buurt :S

Je hebt vette mindf*cking trancemelodielijnen en kermis/draaiorgeldeuntjes, zit nogal een verschil in lijkt me..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 augustus 2007 om 01:33:
Cenobite = 90% Trancecore dus klinkt net als de Jump van nu

Kijk... een kenner... ;)

hahahahaha..
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dynamike op woensdag 1 augustus 2007 om 22:58:
ik bedoelde meer dat de sound van nu ( en de laatste jaren ) veel voller klinkt dan de sound van toen ..

Als je bekijkt hoeveel er que arrangement is ingevuld misschien maar voller qua melodielijnen/sound zeker niet naar mijn bescheiden mening. De échte gabbersound ontbreekt en alles wordt overstuurd... veel te veel hoog.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 9 augustus 2007 om 09:01:
een kenner

Het eenige verschil is de BPM maar de opzet is altijd het zelfde....JUMP vs. Trancecore
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 12:31:
als de hi-hats maar op de halve tel

:jaja:
Waarschuw beheerder
Cenobite = 90% Trancecore dus klinkt net als de Jump van nu ....wat een vernieuwing(dus niet)...

wat een onzin!! ze noemen het trancecore maar het is totaal geen trance en jump is al HELEMAAAL wat anders!! cenobite is gewoon early met een spacy melodie :) veel duisterder dan jump en heel andere kick dan jump en veel sneller ook dan jump!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 augustus 2007 om 12:20:
Het eenige verschil is de BPM maar de opzet is altijd het zelfde....JUMP vs. Trancecore

Als t alleen om de opzet gaat is bijna alle maistream hardcore welk type dan ook gelijk aan jump :)

Waarschuw beheerder
Inderdaad..

Breakbeats, alpha juno synts, 303, melodieen die goa-trance invloeden hebben... lijkt totaal niet op jump.

Blijkbaar heb je nog nooit een cenobite track gehoord, en kijk je alleen naar de naam "trancecore", want dat doet wat soft aan, terwijl de sound van cenobite dat absoluut niet is.

(check deze clips maar...) ;)
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 9 augustus 2007 om 14:22:
(check deze clips maar...)

oah vet leviathan

Waarschuw beheerder
Gruwelijke filmpjes :respect:

Waarschuw beheerder
Cenobite = 90% Trancecore dus klinkt net als de Jump van nu ....wat een vernieuwing(dus niet)...

grappenmaker :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 augustus 2007 om 19:16:
grappenmaker

Gelet op hoe er op de huidige Hardcore wordt ge-hinkstapt lijkt me de vergelijking met Jump daarbij beter tot zijn recht te komen. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Cenobite = 90% Trancecore dus klinkt net als de Jump van nu :S :S :S....wat een vernieuwing(dus niet)...

:D

Zo had ik nog nooit bekeken.

Ik zal het je nog sterker vertellen... Ik geloof je. :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ceephax - Time tunnel (Planet Mu) 2007

Ouwe sounds, vers geluid = nieuwe early hardcore?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
die vage sound van Holographic mag ook wel weer dunnetjes overgedaan worden....

Waarschuw beheerder
Dat was zeker een vette sound ja, 303's vind ik sowiesow erg vet in hardcore nummers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 4 augustus 2007 om 13:09:
Ik ben benieuwd wat voor hardcore jij toen luisterde..

Vroeger werd er juist veel meer geexpirmenteert, omdat hardcore/house toen nog geen regeltjes had.
Tegenwoordig is het juist allemaal standaard, constant dezelfde truckjes/opbouw.

En over productie-technisch...? Door veel geluiden in een track te zetten maakt hem echt niet beter of voller, alleen maar drukker.

Verder is het allemaal persoonlijk natuurlijk.

Nou toendertijd luisterde ik nog geen house hoor. :P Ik ken de muziek van toen meer van de CD's en downloads. Maargoed, je hoort duidelijk wanneer een plaat ouder of nieuw is aan de geluidskwaliteit sowieso. Ik geef persoonlijk erg veel om geluidskwaliteit. Niet dat het toen onzuiver klonk ofzo.. maar wel gewoon veel primitiever. Nu zijn de technieken vooruit gegaan en dat is aan de muziek te horen.

Ook productie-technisch is het wel vooruitgegaan. Zou slechte zaak zijn als producers in al die tijd nooit vooruit gegaan waren, toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 augustus 2007 om 00:10:
Zou slechte zaak zijn als producers in al die tijd nooit vooruit gegaan waren, toch?

Nou der zijn er heel wat te noemen, die achtergebleven zijn in de tijd.

Waarschuw beheerder
goeie ouwe shit klinkt nu nog uit 2020... het is niet de computers en programmas die de muziek maken,

het gaat mij om wat de producer wil zeggen met zijn plaat en niet wat voor n fancy apparatuur die in zijn studio heeft staan ... een goeie ouwe acidline is altijd welkom...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 augustus 2007 om 01:48:
Nou der zijn er heel wat te noemen, die achtergebleven zijn in de tijd

of terug gegaan :) k ben 18 jaar maar maak nu beetje early enzo :yes:

Reacties
O:)

Waarschuw beheerder
Ik vind het opzich wel goed.die kick met snare maakt het wel opzwepend. alleen qua de melodie.. het begin is wel vet met alles door elkaar en later losgekoppeld, maar het word een beetje langdradig daarna. niet kut bedoeld, want ik weet dat vernieuwen moeilijk is. Probeer een 2e melo met een andere sound, houd het wat afwisselender vind ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 augustus 2007 om 15:44:
Ik vind het opzich wel goed.die kick met snare maakt het wel opzwepend. alleen qua de melodie.. het begin is wel vet met alles door elkaar en later losgekoppeld, maar het word een beetje langdradig daarna. niet kut bedoeld, want ik weet dat vernieuwen moeilijk is. Probeer een 2e melo met een andere sound, houd het wat afwisselender vind ik

hmm das wel een idee :D

maar nu weer ontopic :P

Artiest Wilant!
Waarschuw beheerder
Wordt dit eigenlijk nog gemaakt? Behalve door mezelf :p

Ik bedoel, ik wil gewoon de oude klanken weer terug!!

Ik maak het ook! Lekker met oude klanken, nostalgie!!!

Ik heb mijn Electribe ESX gevuld met 30 909 samples en 30 Alpha Juno samples.

De 909 samples heb ik zelf eerst licht overstuurd, daarna steviger vervormd, door Boss SE-50 reverbs (gewoon en reverse) om zo tot 4 eigen gemaakt Old School kits te komen!

En uit mijn Alpha Juno 1 heb ik Hoovers, Acidbasjes, Strings en wat FX gesampled.

En dan gewoon 'jammen', het gaat om de energie! Zoveel controle op m'n ESX! Het geluid gaat ook nog door m'n Korg Kaosspad 2 (Fuzz distortion! Dry/wet 50% ) Heerlijk!!! FF afreageren met die achterlijke teringherrie :cheer: En voor ik het weet ben ik weer 2 uur verder :D

"New Early" vind ik wel (y) klinken B)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Classical Hardcore

Waarschuw beheerder
Early soud of early style vind ik het beste klinken, maar het kan gewoon hardcore genoemd worden, alleen klinkt het anders dan de andere substromingen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 augustus 2007 om 09:57:
"New Early" vind ik wel klinken

ik ook wel :yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 augustus 2007 om 14:21:
Early soud of early style vind ik het beste klinken, maar het kan gewoon hardcore genoemd worden, alleen klinkt het anders dan de andere substromingen

mjaa das waar, maar early style vind ik trouwes ietsje minder, want er bestaat ook nog early hardstyle en met early style weet je nie meer wat je nou bedoelt :p miss gewoon oldstyle, bestaat al, maar jah nouja ik weet het ook nie meer :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja nu je het zegt is die naam niet goed. Oldstyle zal 'm niet worden want dat is geen hardcore..gewoon hardcore dan maar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn nieuwe mix geef me julie mening in mijn gb aub mvg http://www.megaupload.com/?d=P44Y7I3U setje is van een uur
diverse mainstream en early rave klappers wie download hem eens ??? zeg gerust julie mening mensen
early rave plaatjes op deze lange mix van mij
ride the party
drunken piece of schit
the witch
beast time
bad dreams eva.......... luister en geef u mening aub mvg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op dinsdag 14 augustus 2007 om 19:30:
mjaa das waar, maar early style vind ik trouwes ietsje minder, want er bestaat ook nog early hardstyle en met early style weet je nie meer wat je nou bedoelt miss gewoon oldstyle, bestaat al, maar jah nouja ik weet het ook nie meer

new hakken......:bounce:
Waarschuw beheerder
als ik ooit genoeg geld heb (zal lang duren) ga ik wel een eigen label beginnen met nieuwe early hardcore :D
Waarschuw beheerder
donateur
die generatie van nu (de meesten) staan toch niet open voor de early platen. Maar misschien als er nieuwe tracks komen in dezelfde stijl dat ze wel enthousiaster worden omdat het dan 'nieuw' is ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mee eens:)

vooral de kicks van tegenwoordig, gatver.

zet 1 zaal oude hardcore en 1 zaal nieuwe hardcore aan:

zaal 1 beuken :jaja:
zaal 2 dof dof dof, early knalt gewoon meer:) (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 augustus 2007 om 11:13:
Classical Hardcore

dan denk ik toch meer aan hardcore met invloeden van klassiek :D
Waarschuw beheerder
jaja zeker word dit nog wel gemaakt!!

PARADOX!!!l:d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Djuicy op dinsdag 4 september 2007 om 22:24:
jaja zeker word dit nog wel gemaakt!!

PARADOX!!!

dat is een feest

en de artiest paradox (predator) maakt wel weer newstyle ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op dinsdag 4 september 2007 om 21:07:
die generatie van nu (de meesten) staan toch niet open voor de early platen. Maar misschien als er nieuwe tracks komen in dezelfde stijl dat ze wel enthousiaster worden omdat het dan 'nieuw' is

ik denk toch dat het terugkomt, ik zie om mij heen steeds meer jongere mensen (waaronder ik) die ook helemaal gek zijn van early!! :D en early feesten komen steeds meer volgens mij.. ik denk dat er echt wel animo voor is..

maar ik vraag me af hoe dat dan gebeurt op feesten.. in 1 zaal early en nieuwe 'early' door elkaar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 5 september 2007 om 17:39:
ik denk toch dat het terugkomt, ik zie om mij heen steeds meer jongere mensen (waaronder ik) die ook helemaal gek zijn van early!! en early feesten komen steeds meer volgens mij.. ik denk dat er echt wel animo voor is..

idd je ziet ook lonsdale enzo een stuk minder worden op feesten,en aussie's zie je steeds meer!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 5 september 2007 om 17:39:
maar ik vraag me af hoe dat dan gebeurt op feesten.. in 1 zaal early en nieuwe 'early' door elkaar?

1 zaal early

2e zaal nieuwe early.....:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 september 2007 om 17:52:
idd je ziet ook lonsdale enzo een stuk minder worden op feesten,en aussie's zie je steeds meer!

precies :D

Uitspraak van onderkoffer. op woensdag 5 september 2007 om 18:12:
1 zaal early

2e zaal nieuwe early.....

jah da ben ik dan ook bang voor dat dat gaat gebeuren.. mja dan heje er nog nei veel an.. ik wil dat de nieuwe early ook de oude sfeer weer terug brengt en dan heb je wel diezelfde mensen nodig die ook van de oude hardcore houden..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
weet nog een leuk Early feesje :)

6 oktober 7 gates to hell !! ;)

Waarschuw beheerder
zeker aanwezig daar :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 september 2007 om 13:02:
Mensen die nieuwe Early producties willen horen zouden zeker onderstaand feestje niet aan zich voorbij moeten laten gaan:

https://partyflock.nl/party/97920:Paradox

kijk :D daar heb ik respect voor :D

:respect: cyndium :respect:

super!!! :D jammer dat zo ver weg is.. maar ik kom zeker een keer kijken, maar deze keer ben ik bang van niet.. en anders pandemonium daar draaien ze toch ook nieuwe early producties?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Manic op vrijdag 7 september 2007 om 11:21:
en anders pandemonium daar draaien ze toch ook nieuwe early producties?

Ook ja ;) Meerdere Cyndium artiesten zijn er druk mee bezig. Op de laatste editie van Pandemonium (12 mei) werden er met de act Hitmachine al live een aantal tracks ten gehoren gebracht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 september 2007 om 11:29:
Ook ja Meerdere Cyndium artiesten zijn er druk mee bezig. Op de laatste editie van Pandemonium (12 mei) werden er met de act Hitmachine al live een aantal tracks ten gehoren gebracht.

jah ik las het :D echt beters :bounce: dat moeten ze meer doen!!!
Waarschuw beheerder
zaterdag waarschijnlijk paradox :D nog meer mensen? ben benieuwd wat voor nieuwe early dr gemaakt is door de cyndium mensen :D

Waarschuw beheerder
gewoon gaan... vorige editie was best vet. en idd.. zeer benieuwd naar nieuwe oude style nummers:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja ma het probleem is dat het kats aan de andere kant van nederland ligt :P dus jah moeten nog even zien ook qua geld enzo ..

pandemonium is dacht ik meestal dichterbij.. maar dat komt er niet dit jaar :no:

Waarschuw beheerder
Helaas geen Pandemonium ne, is in amsterdam.. maar ja, je moet er wat voor over hebben feesten;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 21:23:
Helaas geen Pandemonium ne, is in amsterdam.. maar ja, je moet er wat voor over hebben feesten

jazeker maar goed zijn nog zat andere feestjes :P mja ligt vooral aan me kameraden hoe het met hun met geld zit en of er wel iemand wil bobben O:)

Waarschuw beheerder
hehe, of ov. maar jah, gabber zijn is zwaar hehe

Was even wat oftopic
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 21:29:
ov

da kan alleen doordeweeks.. jah kan wel korting maar dan is het nog tyfus duur... :/

Waarschuw beheerder
gabber zijn is zwaar hehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 22:08:

nee maar wel duur :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 september 2007 om 11:29:
Op de laatste editie van Pandemonium (12 mei) werden er met de act Hitmachine al live een aantal tracks ten gehoren gebracht.

heerlijk om te horen die live set op Pandemonium! (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dr macabre op maandag 8 oktober 2007 om 23:34:
heerlijk om te horen die live set op Pandemonium

is dat met nieuwe early producties? kun je die niet hier posten? ben wel benieuwd!
Waarschuw beheerder
Ik maak zelf beetje nummers (zie bovenstaande link) en ik noem het gewoon hardcore maar het is toch een heel andere stijl dan de hedendaagse hardcore en zou hier toch wel graag een benaming voor willen hebben want early rave kun je het ook niet noemen want het is nieuw

niet alles hoeft in een hokje geplaatst te worden:no:

maar maak af en toe wel eens wat in de ouwe stijl:yes: niet veel mja

richt me meer op het draaien nu:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj mello-die op woensdag 10 oktober 2007 om 15:21:
niet alles hoeft in een hokje geplaatst te worden

nee zeker niet maar dit is toch wel een benaming waard.. hoe wou je het anders noemen als je een feest organiseerd waar early en nieuwe early wordt gedraaid, moet er toch wel bij staan, heb je toch een naam voor het beestje nodig?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 10 oktober 2007 om 16:11:
nee zeker niet maar dit is toch wel een benaming waard.. hoe wou je het anders noemen als je een feest organiseerd waar early en nieuwe early wordt gedraaid, moet er toch wel bij staan, heb je toch een naam voor het beestje nodig?

als je gewoon zegt stijlen, oldschool - early rave & early hc

en je wilt nieuwe creaties draaien in de early stijl dan doe je dat gewoon

voor mij part laat je de mc zeggen aan het publiek tot je nu nieuwe eigen creaties gaat draaien in de early stijl, en kun je aan het publiek zien of het ze bevalt of niet;)

denk tot het gewoon onder de early hc geplaatst kan worden, lijkt me het beste
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj mello-die op woensdag 10 oktober 2007 om 17:07:
en je wilt nieuwe creaties draaien in de early stijl dan doe je dat gewoon

voor mij part laat je de mc zeggen aan het publiek tot je nu nieuwe eigen creaties gaat draaien in de early stijl, en kun je aan het publiek zien of het ze bevalt of niet

jah zo moet dat nu.. maar in de toekomst gebeurt het veel meer denk ik (en hoop ik) dan is het toch makkelijker als je met 1 woord weet wat er wordt bedoeld? new early ofzo? kom op zeg wat is er tegen hokjes, ok ik vind het ook onzin om te veel hokjes te hebben maar dit is gewoon heel anders, ik vind dat je het ook niet early kunt noemen want early is van 1991-1998 (ongeveer)
Waarschuw beheerder
ik zou me daar nog niet teveel zorgen over maken;)

blijf gewoon bezig met tracks maken, als het goed is en je word bekend komen die namen allemaal vanzelf wel:yes:
Waarschuw beheerder
klopt maar ik maak me er ook niet druk om ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 10 oktober 2007 om 14:13:
kun je die niet hier posten? ben wel benieuwd!

is niet opgenomen :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 september 2007 om 13:02:
Mensen die nieuwe Early producties willen horen zouden zeker onderstaand feestje niet aan zich voorbij moeten laten gaan:

https://partyflock.nl/party/97920:Paradox

Aanwezig:cheer:
Uitspraak van Manic op maandag 8 oktober 2007 om 22:16:
Uitspraak van mind warrior op maandag 8 oktober 2007 om 22:08:

nee maar wel duur

Echt wel!
OT:Newley Rave?:D
Uitspraak van DJ INSANE 🇧🇪 op dinsdag 4 september 2007 om 00:31:
mijn nieuwe mix geef me julie mening in mijn gb aub mvg http://www.megaupload.com/?d=P44Y7I3U setje is van een uur
diverse mainstream en early rave klappers wie download hem eens ??? zeg gerust julie mening mensen
early rave plaatjes op deze lange mix van mij
ride the party
drunken piece of schit
the witch
beast time
bad dreams eva.......... luister en geef u mening aub mvg

Hij is echt top hoor!
Lekker mixje:P
Doet me verlangen naar de vroegere "gabber"feestjes!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 10 oktober 2007 om 14:13:
is dat met nieuwe early producties? kun je die niet hier posten? ben wel benieuwd!

Nee heb er g1 setje van maar was er bij! en dat waren IDD nieuwe early produties wat ze ten gehoren brachten!!
Waarschuw beheerder
wat vinden jullie van deze 2? O:)

heb ik zelf gemaakt :yes: beetje uk hardcore invloeden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op donderdag 25 oktober 2007 om 16:55:
wat vinden jullie

ik vind dat jij erg goed bezig bent (y)
Nog ff goeie vocals vinden en je hebt gewoon goeie tracks :yes:
Al heb ik soms wel een beetje t gevoel dat je tracks bouwt met een voorbeeld erbij. Het klinkt me allemaal zo bekend in de oren..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op donderdag 25 oktober 2007 om 19:03:
Al heb ik soms wel een beetje t gevoel dat je tracks bouwt met een voorbeeld erbij. Het klinkt me allemaal zo bekend in de oren..

jah bij die 1e heb ik een heel oud uk rave trackje gebruikt als voorbeeld voor de piano.. maar ik heb eerst overal rond gevraagd hoe die heet maar niemand weet het :no: dus nouja ik heb et wel zelf gemaakt lama zeggen niet gekopieerd.. en verder wel gewoon zelf bedacht alles dus.. en die 2e zowiezo alles zelf bedacht dus weet nie maar ja :p

en vocals.. idd dat mis ik eigelijk in al mijn traxx :P ben niet goed in verzinnen van goeie vocals en weet ook geen originele vocals uit een film ofzo :/ maja :p

maar thnx !! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op donderdag 25 oktober 2007 om 16:55:
wat vinden jullie van deze 2? O:)

heb ik zelf gemaakt :yes: beetje uk hardcore invloeden

-> ja flinke rip he van bekend uk happy hardcore nummer (oorspronkelijk van the time frequency-> real love)vind 'm lekker in elkaar geflanst

wat ik zelf goede tracks in de oude stijl vind:

http://www.mediafire.com/?bcyabm5xzcl -> creators game van kevin energy en safe 'n sound, 2 gasten uit engeland

ruffride provider van dj kurt -> ook engelse gast
http://www.mediafire.com/?3yc0jm0betz

Peace
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 25 oktober 2007 om 20:19:
-> ja flinke rip he van bekend uk happy hardcore nummer (oorspronkelijk van the time frequency-> real love)vind 'm lekker in elkaar geflanst

hoooo wacht even :p ik ken dat melodietje van die piano alleen uit een liveset van forze dj team en ik zoek al jaren naar het origineel.. maar te vergeefs, heb het overal gevraagd maar niemand wist het.. nu heb ik de melodie nagemaakt niet geript ;) en verder de rest gewoon origineel gemaakt.. ;)
(oorspronkelijk van the time frequency-> real love)

DAT IS EM DUS!!!! :respect:

vind 'm lekker in elkaar geflanst

thnx :D
http://www.mediafire.com/?bcyabm5xzcl -> creators game van kevin energy en safe 'n sound, 2 gasten uit engeland

Peace

die ga ik nu ff lusiteren :yes:
Waarschuw beheerder

vind vooral die 1e wel lekker!! (Y) die 2e is toch al wel beetje nieuwere stijl..
Waarschuw beheerder
Ik denk dat als je de echte 'sound' van vroeger wilt namaken je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen. Eigenlijk zouden dj's als Paul Elstak, Rob, Panic en Lars (en nog veel meer) weer af en toe early moeten gaan maken. Zij weten hoe je dat het beste doet.
Waarschuw beheerder
ach producers van nu moeten dat toch ook kunnen :p
Waarschuw beheerder
Is Glowstyx al voorbijgekomen in dit topic?
Is een project van ons aller Bong Ra.

http://www.youtube.com/watch?v=PW_tifEJ1Dg
http://www.youtube.com/watch?v=Xr9-aTxLpFE
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sdfzsdfawefasdfafd op zondag 16 december 2007 om 13:34:
Ik denk dat als je de echte 'sound' van vroeger wilt namaken je het behoorlijk moeilijk gaat krijgen. Eigenlijk zouden dj's als Paul Elstak, Rob, Panic en Lars (en nog veel meer) weer af en toe early moeten gaan maken. Zij weten hoe je dat het beste doet.

Uitspraak van Manic op maandag 17 december 2007 om 20:22:
ach producers van nu moeten dat toch ook kunnen

Het kan wel, ik zeg alleen dat als je een volledige track wilt maken je het erg moeilijk krijgt. Maar nu heb ik wat van je tracks beluisterd en je bent al een heel stuk op weg (Y) :)
De melodieën kunnen wel een stuk beter en je kan zoals anderen al zeiden misschien wat gaan 'sampelen' uit films of andere muziek.

Wat je tot nu toe hebt gemaakt vind ik ook al heel knap, ik zou dat nooit kunnen RESPECT :P

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Echt, kap nou eens met dat zogenaamde early maken. Het wordt niet zo vet als vroeger, er is al genoeg early op deze aardkloot die nooit gedraaid wordt, het laatste wat ik wil is ''nieuwe'' early zodat alle aandacht weer daarheen gaat ipv al die platen die al jaren liggen stof te happen.

Dat moest ik ff kwijt :P
Waarschuw beheerder
oke en wat als ik nou wil produceren en mijn favoriete stijl is early hardcore? dan moet ik dat toch maken of niet.. ik maak wat ik mooi vind en niets anders..
Waarschuw beheerder
ik vind er niks mis mee het is je smaak of niet;)

Uitspraak van Dannix op maandag 4 februari 2008 om 18:07:
https://partyflock.nl/party/106528:Revolution.html

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op maandag 4 februari 2008 om 18:17:
oke en wat als ik nou wil produceren en mijn favoriete stijl is early hardcore? dan moet ik dat toch maken of niet.. ik maak wat ik mooi vind en niets anders..

Klopt, en zolang het niet gedraaid word op feesten vind ik het allemaal best ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 februari 2008 om 18:21:
Klopt, en zolang het niet gedraaid word op feesten vind ik het allemaal best

hahaha mja maar op feesten worden toch over algemeen vooral de hitjes gedraaid die onbekende platen komen toch niet echt veel uit het stof.. en waarom ben je liefhebber van early.. omdat het vet klinkt of omdat het voor jou misschien nostalgie is? als het vet klinkt, dan moet je nieuwe early toch ook vet vinden klinken?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Vet, ik ben bezig om met hardstyle hetzelfde te doen. Beide muziekstijlen zijn na een paar jaar door de commercie verneukt, en ik steun dit initiatief dan ook van harte (y)

Waarschuw beheerder
Omdat het vet klinkt, en klein beetje omdat het zeg maar cool is dat ze die shit in die tijd al maakten. Maar ik ben een fan van vooruitgang, dus ga geen muziek luisteren die eigenlijk 10 jaar geleden gemaakt had moeten worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 februari 2008 om 00:35:
Omdat het vet klinkt, en klein beetje omdat het zeg maar cool is dat ze die shit in die tijd al maakten. Maar ik ben een fan van vooruitgang, dus ga geen muziek luisteren die eigenlijk 10 jaar geleden gemaakt had moeten worden.

nou spreek je jezelf tegen :s

Waarschuw beheerder
Zolang het vet is wil ik het blijven horen... er zijn platen van 10jaar terug die ze nog steeds niet hebben overtroffen, maar dat is persoonlijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op dinsdag 5 februari 2008 om 11:49:
nou spreek je jezelf tegen :s

Nee hoor. Hoe dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 februari 2008 om 00:35:
Maar ik ben een fan van vooruitgang, dus ga geen muziek luisteren die eigenlijk 10 jaar geleden gemaakt had moeten worden.

waarom luister je dan muziek die vroeger gemaakt is? juist nieuwe muziek DAT is vooruitgang..

Waarschuw beheerder
er is weinig vooruitgang vind ik... de mainstream hardcore van nu klinkt ook al sinds 2001/2002 veel hetzelfde.

Er is ook genoeg early hardcore wat ik nu niet meer vet vind, met name dingen van de ID&T labels, Forze enzo.. al die droge juno's zonder effecten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind dat het een het ander niet uit sluit...

stel je maakt een hardcore plaat met de feeling van vroeger, maar je maakt gebruik van de voordelen die moderne technologie ons biedt, zoals glitches, dynamische FX etc....

dan ben je eigentijds en tegelijk nostalgisch bezig :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 5 februari 2008 om 17:35:
Er is ook genoeg early hardcore wat ik nu niet meer vet vind, met name dingen van de ID&T labels, Forze enzo.. al die droge juno's zonder effecten.

ruffneck & cenobite daarintegen... O:)

Waarschuw beheerder
;) en zo zijn er nog wel meer dingen die wel heel vet zijn, en nog steeds goed klinken....

Wat wel echt vernieuwd was toen, was toen Promo kwam met zijn Files. Dat was echt een compleet andere sound toen eind jaren '90 begin 2000. Ook de latere Cenobite platen(Nitre, Holocron, The Revelation) klonken anders dan anders, en hadden ook een unieke sound.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op dinsdag 5 februari 2008 om 17:31:
waarom luister je dan muziek die vroeger gemaakt is? juist nieuwe muziek DAT is vooruitgang..

Ok, laat ik het anders zeggen; ik ben geen fan van achteruitgang.
Uitspraak van actief op dinsdag 5 februari 2008 om 17:35:
er is weinig vooruitgang vind ik... de mainstream hardcore van nu klinkt ook al sinds 2001/2002 veel hetzelfde.

Nee in de mainstream hardcore is weinig vooruitgang ;) Maar luister bijv. eens deze plaat:

http://www.discogs.com/release/673435

Ook alweer een jaar geleden, maar als je zoiets is het toch duidelijk dat hardcore wel blijft vernieuwen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dannix op donderdag 7 februari 2008 om 17:57:

ja dat had je al gepost.. :p
Waarschuw beheerder
zeg dan nix 8)
(oow die was goed he :lol: ) :bloos:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op donderdag 7 februari 2008 om 22:14:
zeg dan nix
(oow die was goed he )

of hij is niet grappig of ik snap em niet :p zal wel het laatste zijn aangezien dat meestal het geval is O:)

Waarschuw beheerder
daar gaan we heen... ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op donderdag 7 februari 2008 om 22:14:
zeg dan nix 8)
(oow die was goed he :lol: ) :bloos:

nog niet gehoord :P
Waarschuw beheerder
de kick klingt erg lekker.. leuke vocals tussendoor.. alleen ik vind de 2e melodie niet zo qua sound. verder zeker een vette productie!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mind warrior op dinsdag 11 maart 2008 om 19:58:
alleen ik vind de 2e melodie niet zo qua sound

klinkt beetje te nieuw hea.. mjaa da ga ik denk ik ook nog wel wat aan doen :yes:

Artiest Braincrash
Waarschuw beheerder
dus dat betekend dat die 'nieuwe early' platen alleen op early hardcore feesten worden gedraait. Ik bedoel meer dat deze platen op de normale hardcore feesten geaccepteerd moeten worden wil je een afzetmarkt hebben. Er zijn wel wat early feesten maar cker niet genoeg

Toch zal er iets gaan gebeuren,de hedendaagse hardcore vind ik te simpel.
De bassen te overstuurd,echt ik kan daar niet op los gaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op dinsdag 11 maart 2008 om 20:05:
klinkt beetje te nieuw hea.. mjaa da ga ik denk ik ook nog wel wat aan doen

Nee ik vind hem wel goed,dus je maakt gewoon een 2de versie :)
Waarschuw beheerder
MP citeer: mjaa da ga ik denk ik ook nog wel wat aan doen 11 maart 2008 20:05

Dan ben ik heelemaal benieuwd:D.. nee, muziekmaken doe je vooral op gevoel of niet?

ik meld alleenwat ik vet vind en niet:-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mind warrior op dinsdag 11 maart 2008 om 21:54:
nee, muziekmaken doe je vooral op gevoel of niet?

ja ik vind het zelf ook niet alles.. ik wou een mooie early sound maken die wel fel klinkt.. maar dit kwam eruit ben er nog niet heelmaal tevreden over :p maar goed hij is dan ook nog niet ;)
Waarschuw beheerder
hey mensen met welke plugin kun je het beste die early sound nabootsen? ik probeer het met pro53 sylenth en z3ta maar ik vin het wel aardig moeilijk om die typische sounds na te maken.. wordt meestal veel te trancy.. iemand een idee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 mei 2008 om 14:18:
Over nieuwe 'Early' Hardcore gesproken: https://partyflock.nl/news/11242:Paradox

:cheer: wou dr wel heen maar sorry kan dr niet bij zijn :no: volgende keer beter en pandemonium zowiezo weer volgende keer :D

marehh ominous jij wou ook nog meedoen aan die early hardcore contest toch? O:) je mag ook een track inleveren die je al heb gemaakt ;)
laatste aanpassing