Partyflock

Forumonderwerp · 920384
Waarschuw beheerder
Is poker een kansspel of moet je er echt goed in zijn?

Waarschuw beheerder
Beide
Waarschuw beheerder
...kan je zelf ok wel bedenken he

Waarschuw beheerder
Ik weet niet hoe dat moet....wil het wel leren...maar vind dat ik pas kan weten of het geluk of skills zijn, als ik weet waar het allemaal om draait :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 18:40:
Ik weet niet hoe dat moet....wil het wel leren...maar vind dat ik pas kan weten of het geluk of skills zijn, als ik weet waar het allemaal om draait :cheer:

dan moet je vanavond veronica kijken
Waarschuw beheerder
maar dan kan je dus nooit beweren dat je er echt goed in bent zoals sommige zeggen. en die commentatoren op tv die doen altijd zo wijs. maar ik heb nog nooit 2x dezelfde een groot toernooi zien winnen
Waarschuw beheerder
donateur
Wel meesterlijk spel overigens
Waarschuw beheerder
ja idd ik speel het de laatste tijd best vaak, en ook online en uiteraard vanavond de ept kijken op veronica ja.

Waarschuw beheerder
beide een beetje he

Waarschuw beheerder
60 a 70 % skills rest geluk denk....
Waarschuw beheerder
denk dat als de basis van het spel een beetje kent, dat het dan wel 80% geluk is en 20% skill

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 18:44:
maar dan kan je dus nooit beweren dat je er echt goed in bent zoals sommige zeggen. en die commentatoren op tv die doen altijd zo wijs. maar ik heb nog nooit 2x dezelfde een groot toernooi zien winnen

Aan zo'n toernooi doen n paar honderd man mee. Dan moet je idd heel veel geluk hebben wil je dat 2x winnen. Je ziet heel vaak op die toernooie dat ook grote namen en gewoon uitvliegen tegen onbekende. Is dus zeker n kwestie van luck maar als je niet fatsoenlijk kan pokeren heb je er zowiezo niks te zoeken.

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1648, 1817}
Artiest Barabas
Waarschuw beheerder
als je echt goed bent 50% - 50%

je kunt met verschrikkelijke kutkaarten toch iedereen van tafel bluffen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 18:37:
echt goed in zijn

Waarschuw beheerder
maar ik heb nog nooit 2x dezelfde een groot toernooi zien winnen

moet je maar eens gaan beginnen met beter op te letten :roflol:
Waarschuw beheerder
noem jij ze maar op die al vaker een ept gewonne hebben of een wpt. je kan niet een nummer 1 van de wereld aanwijze, niet eens een top 100 of top 1000

Waarschuw beheerder
Je moet weten wat de kansen zijn, je moet kunnen inschatten of de kans dat de tegenpartij hogere kaarten heeft groter is..

Verder moet je zelfverzekerd kunnen bluffen.. geluk is dan mooi meegenomen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
skillz
Waarschuw beheerder
zoals vorige week met monday night poker. zat daar een duitse voetballer die helemaal niet kon pokeren. en in ze eentje speelt hij 3 andere weg, waaronder ''devilfish'' ( een ervaren poker speler)

Waarschuw beheerder
allenbij

Waarschuw beheerder
Er was toch een deze dagen de finale ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 19:12:
niet eens een top 100 of top 1000

tuurlijk kan dit :)
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 19:18:
zoals vorige week met monday night poker. zat daar een duitse voetballer die helemaal niet kon pokeren. en in ze eentje speelt hij 3 andere weg, waaronder ''devilfish''

lange termijn , lange termijn

Dat is belangrijk

Waarschuw beheerder
Beide. Je kan ook een bepaalde taktiek hebben met flutkaarten.

Waarschuw beheerder
Ik neem dat dat de TO de film rounders heeft gezien ???

de beste quote uit die film is

"Why do you think the same five guys make it to the final table of the World Series of Poker EVERY YEAR? What, are they the luckiest guys in Las Vegas?"

nu jij weer :Cheer:
Waarschuw beheerder
jah das nou het mooie aan films he ;) die zijn niet op waarheid berust. net als het moment dat hij binnen komt lopen bij een pokertoernooi avn zn leraar en paar andere leraren, en zogenaamd weet wat iedereen in zn hand had. of geloof je dat ook?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 19:54:

ja das waar maar zelfs daarbij moet je geuk hebben dat het gene waar jij op speelt dat de gene tegenover jouw echt die kaarten heeft waarmee jij zit te bluffen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tuurlijk zijn het skills. Je gaat me niet vertellen dat al die prof pokerspelers die vele tonnen verdienen gewoon heel veel geluk hebben.
Waarschuw beheerder
veel van die pokerspelers hebben 1x een groot toernooi gewonnen. en spelen ook veel online. je moet het ook wel kunnen maar als je eenmaal op een bepaald niveau bent gekomen komt het veel op geluk aan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
komop alsjeblieft zeg :X ben je een fake account ofzo ? :roflol:

Meen je dit nu echt of loop je de boel te flessen :D
Waarschuw beheerder
voorbeeldje dan maar? stel je hebt een pokertoernooi van 500 spelers. jij ( als almachtige pokerkenner) beweert dat die spelers de besten zijn en jij kiest er 10 uit. dan denk jij ook nog echt dat 1 van jouw 10 favorieten wint omdat die beter zijn? ik kan je vertellen als je vanavond naar ept zit te kijken van monte carlo ( finale) dat geen van de vorige winaars van een ept toernooi vanaaf de finale zal winnen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geluk meer!

Alleen je moet wel weten waarneer je moet stoppen!:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 19 december 2006 om 19:09:
moet je maar eens gaan beginnen met beter op te letten

Idd, vooral met de tournooien waar je pas mag mee doen als je een aantal tournooien ervoor wint, zijn het bijna altijd dezelfde spelers.

Waarom verschijnen er honderden boeken/films/forums/websites als het alleen maar om geluk draait?

Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 20:09:
jah das nou het mooie aan films he die zijn niet op waarheid berust.

Er zitten vaak wel kernen van waarheden in.

"Why do you think the same five guys make it to the final table of the World Series of Poker EVERY YEAR? What, are they the luckiest guys in Las Vegas?"

Dit gaat buiten de film om, het is namelijk een feit.
Waarschuw beheerder
maar ik heb nog nooit 2x dezelfde een groot toernooi zien winnen

Het is wel degelijk zo dat het het op grote toernooien, veel grote namen steeds weer binnen de prijzen komen...
Tevens zijn er genoeg profs die een zeer lekker inkomen mee verdienen..
Tot in de miljoenen...

Op basis van geluk ik denk het niet ;)

Het is een kwestie van consequent goed spelen.
Natuurlijk zijn er periodes van pech en wat meer geluk maar skills zijn zeer belangerijk bij poker.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 21:19:
Idd, vooral met de tournooien waar je pas mag mee doen als je een aantal tournooien ervoor wint, zijn het bijna altijd dezelfde spelers.

haha jij dacht echt dat er hele kwalificatie ronde aan vooraf gaat? en dat iedere keer dezelfde mensen dat winnen? de spelers die altijd op de grote toernooien zijn kopen zich gewoon in voor 5000 dollar of meer.

natuurlijk kan je plaatsten winnen op everest, pokerstars voor de ept maar je denkt tog niet echt dat die profspelers dat doen?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 21:19:
Waarom verschijnen er honderden boeken/films/forums/websites als het alleen maar om geluk draait?

ik zeg niet dat het allemaal om geluk draait. het is een prachtig spel met heel veel tactieken op psychologisch en tactisch gebied, maar wat ik zeg is dat het meer om geluk draait dan om skills. je kan je luck verbeteren omdat je goede skills hebt.

Waarschuw beheerder
Doyle brunsson heeft de WSOP 2 keer achter elkaar gewonnen o:)

Phil Ivey word op dit moment beschouwd als de beste toernooi speler ter wereld.

Waarom zou dat zo zijn denk je ? omdat ie zoveel geluk heeft ? :roflol:

Kijk dan maar eens hier naar :

Is dit geluk ? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
tis psychologie en kansberekening :yes:
Waarschuw beheerder
ik kan het niet zien, zit op me werk. maare zal vast goed gespeeld zijn. ik wil ook wel even op youtube naar bad beats zoeken. :) filmpjes zeggen niks. maare denk dat je me een beetje verkeerd begrijpt ik zeg niet dat het alleen geluk is. maar dat het percentage hoger is van geluk dan van je skill.

ik ben klaar met werken dus ga ff potje poker spelen in de kroeg later :bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 21:46:
maar dat het percentage hoger is van geluk dan van je skill.

Daar ben ik het ook wel mee eens.

60-40?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 19:54:

Wil je die mij leren...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op dinsdag 19 december 2006 om 21:46:
maare zal vast goed gespeeld zijn

:|

meest geniale wat ik ooit gezien heb tot dus ver :| :roflol:

Waarschuw beheerder
Hoelaat komt die finale en welke zender ? 8).

Waarschuw beheerder
Nemrah, wat is volgens jou de verhouding geluk/skill?
Waarschuw beheerder
70 skill ..

30 geluk...

haar hangt er wel vanaf tegen wie je speelt...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 21:43:
tis psychologie en kansberekening

mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op dinsdag 19 december 2006 om 23:06:
70 skill ..

30 geluk...

haar hangt er wel vanaf tegen wie je speelt...

zoiets denk ik ook, je moet geluk hebben met de kaarten maar de skillz hebben omze goed te spelen!
Waarschuw beheerder
idd ik heb het net gezien. en als je dan ziet dat iemand die all in ging en zn enige hoop was een 8 en op de river valt ie. en later is ie chip leader. kan ik niet anders concluderen dat het echt wel meer geluk is. ik denk ook 60/40 overigens waren alle ept winnaars er al uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 23:02:
Nemrah, wat is volgens jou de verhouding geluk/skill?

Het is lastig om een vast percentage te geven. Maar ik denk wel dat zeker op hoog niveau het 75% skill en 25% luck is.

Op de wat lagere limieten 60/40 tot 25/75 op de allerlaagste limieten :roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B.M op woensdag 20 december 2006 om 02:42:
idd ik heb het net gezien. en als je dan ziet dat iemand die all in ging en zn enige hoop was een 8 en op de river valt ie. en later is ie chip leader. kan ik niet anders concluderen dat het echt wel meer geluk is.

dat was echt zo enorm slecht gespeeld van die gozer :X :X

Dus er zit niet eens 1 % skill in die hand :roflol:

Waarschuw beheerder
Af en toe moet je ook even bluffen.
Waarschuw beheerder
moet je alleen wel weten op welk moment...

dat zijn dan weer skills :D
Waarschuw beheerder
korte termijn: 70% geluk, 30% skill , ergens tussen schaken en monopolie in. (btw, ja er zit skill in monopolie ;-)).

lange termijn: 0% geluk, 100% skill

Het is gewoon bewezen, als je altijd de juiste beslissing maakt met de hoogste verwachting, dan win je op het einde van de rit gewoon.

Btw, it's all on big session anyway...

Waarschuw beheerder
AA krijgen is geluk, hoe je ermee speelt om een dikke pot te pakken is gewoon skill.

geluk speelt ook een rol bij allins vanaf flop. ook al is AA de beste hand pre flop door pech kun je deze makkelijk verliezen.

Waarschuw beheerder
donateur

Beide. Je kan je winkansen enigszins incalculeren. Garantie heb je nooit.

De skills liggen hem vooral bij het bluffen en het inzetten.
Waarschuw beheerder
alleen maar geluk en bluf
Waarschuw beheerder
no ik werd gister wel weer aardig gek. ik ging ff in de kroeg potje pokeren. maar we waren met te weinig mensen dus deden er 2 mensen mee die bijna niks van pokeren wisten.

Nouja dat soort gasten callen en checken alles, dus ik rustig af wachten op een goede hand. krijg ik tijdje later een 2 en een 5 op de big blind. dus hun callen zoiezo wel weer. ik check. komt de flop: een 3,4 en een 8 nou ik check met me open ended straight drawen hun ook, komt er de volgende kaart: een 2. dus nu heb ik een paar en nog steeds mn open ended straight draw. dus ik denk sleep deze pot nu binnen. dus ik zet flink in 1/3 van me fisches.

maar natuurlijk reageert ie met jah ik ga wel mee. nou ok. komt de volgende kaart: een 5. dus nu heb ik 2 paar maar er ligt nu wel 2-3-4-5. nouja ik ga all in. want de pot was al meer dan ik aan fiches had. en hij zegt: uhmmm jah ik call.

dus ik zeg ja 2 paar man. ohh kut zegt ie jah ik heb alleen een aas en een vrouw. zegt die andere ja maar dat is een straat. hij vraagt zich in gods naam af hoe dat een straat is. uitgelegt dat een aas een 1 is, ohja nouja dan win ik he zegt ie. later won ie het ook nog eens :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vraagje?? omdat dit soort dingen kunnen gebeuren denk jij dat het meer geluk is dan skills?????

Waarschuw beheerder
altijd uitgaan van het ergste bij poker:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 20 december 2006 om 18:38:
vraagje?? omdat dit soort dingen kunnen gebeuren denk jij dat het meer geluk is dan skills?????

nee omdat dat soort dingen vaak gebeuren. is geluk een grote factor in het poker
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op woensdag 20 december 2006 om 18:43:
nee omdat dat soort dingen vaak gebeuren. is geluk een grote factor in het pokerlaatste aanpassing 20 december 2006 18:44

je verward een aantal zaken. de kaarten die op tafel komen daar zit de geluksfactor in. je weet namelijk niet wat er komt.

maar hoe je speelt met de kaarten die je hebt en er al liggen is skill.

komt er de volgende kaart: een 2. dus nu heb ik een paar en nog steeds mn open ended straight draw. dus ik denk sleep deze pot nu binnen. dus ik zet flink in 1/3 van me fisches.

een paar 2n is niet echt denderend. Helemaal als je al weet dat je speelt tegen mensen die alles callen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar een flop zo laag en hun checken na de flop. als je dan een paar hit, moet je wel gaan inzetten.

verward een aantal zaken. de kaarten die op tafel komen daar zit de geluksfactor in. je weet namelijk niet wat er komt.

maar hoe je speelt met de kaarten die je hebt en er al liggen is skill.

ben ik het niet helemaal mee eens, want je moet ook mazzel hebben met wat jij in je handen krijgt en helemaal met wat de andere in zn handen krijgt. want als jij aas -vrouw krijgt en de ander aas-koning ben je zwaar dominated.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op woensdag 20 december 2006 om 18:55:
ben ik het niet helemaal mee eens, want je moet ook mazzel hebben met wat jij in je handen krijgt en helemaal met wat de andere in zn handen krijgt. want als jij aas -vrouw krijgt en de ander aas-koning ben je zwaar dominated.laatste aanpassing 20 december 2006 18:55

niet als je AQ zo kunt spelen dat het lijkt of je AA hebt bv?

maar wat ik ook zeg wat iemand krijgt is geluk, hoe je verder ermee speelt dat is skill.
Waarschuw beheerder
als ik AQ heb en word vet geraised...
fold ik gewoon....

dat zijn skills die je ook moet hebben weten wanneer je moet folden...
Waarschuw beheerder
ken je verder niet maar heb het gevoel dat je het spel nog niet goed genoeg kent...

en dat je op basis van je eigen verkeerde keuzes, het idee hebt dat het meer een questie is van geluk is...
Waarschuw beheerder
ok wat jij wil ik vind van niet, ik speel het puur op kansberekening. en de hoeveelheid die iemand inzet. als er bepaalde kaarten liggen. nog zoiets: pockets hoe kan je dat nou ooit weten met QA en de flop is Q-8-6. en die andere heeft pocket kings.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op woensdag 20 december 2006 om 19:02:
pockets hoe kan je dat nou ooit weten met QA en de flop is Q-8-6. en die andere heeft pocket kings.

door een goeie pre flop raise weet je in elk geval meer...

word je gecalled

heeft ie in elk geval AA KK AK QQ maybe nog JJ

mits het een redelijke pokeraar is...

maakt ook nogal uit hoe hoog je speelt....
speel je om echt geld zo ja welke limit
als je om niks speelt zoals play money of een te lage inzet speel je tegen idioten dan is het idd iets meer een questie van geluk hebben..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op woensdag 20 december 2006 om 19:02:
ok wat jij wil ik vind van niet, ik speel het puur op kansberekening. en de hoeveelheid die iemand inzet. als er bepaalde kaarten liggen. nog zoiets: pockets hoe kan je dat nou ooit weten met QA en de flop is Q-8-6. en die andere heeft pocket kings.

iemand met KK zal 9 van de 10 keer pre flop aardig raisen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 20 december 2006 om 19:08:
maakt ook nogal uit hoe hoog je speelt....
speel je om echt geld zo ja welke limit

speel altijd no limit laatste tijd meestal cash game. maar ben meer toernooi speler.

maar vind je n iet dat je zo wel heel makkelijk weg te bluffen bent ? zelfs als je top pair hit en een aas kicker erbij? dan ga jij ervan uit dat ie wel iets hoger heeft?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 december 2006 om 20:01:
iemand met KK zal 9 van de 10 keer pre flop aardig raisen.

ja zoiezo maar aas vrouw verhoog ik ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op woensdag 20 december 2006 om 20:37:
ar vind je n iet dat je zo wel heel makkelijk weg te bluffen bent ? zelfs als je top pair hit en een aas kicker erbij? dan ga jij ervan uit dat ie wel iets hoger heeft?

geen last van...
gaat wel goed :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJSirMatthew op woensdag 20 december 2006 om 14:25:
korte termijn: 70% geluk, 30% skill , ergens tussen schaken en monopolie in. (btw, ja er zit skill in monopolie ).

Het is gewoon bewezen, als je altijd de juiste beslissing maakt met de hoogste verwachting, dan win je op het einde van de rit gewoon.

dit zegt genoeg denk ik.
Waarschuw beheerder
goh wat gek dat je altijd wint als je de juiste beslissing neemt :p :/ ennuh waneer neem je die en hoe?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 december 2006 om 20:43:
korte termijn: 70% geluk, 30% skill , ergens tussen schaken en monopolie in. (btw, ja er zit skill in monopolie ).

hier had ik het iig over.

Waarschuw beheerder
verlossende antwoord: potodds in de gaten houden + onthouden hoe de andere mensen gespeeld hebben in de vorige handen. Dan heb je veel kans. nu dat nog op mn spel toepassen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 december 2006 om 14:51:
hier had ik het iig over.

inderdaad. die laatste zin is er gewoon de samenvatting van.

btw, iemand zin in leuke bonussen? PB me maar :-)
Waarschuw beheerder
ksnap ook niet hoe het werkt
maar in die film van james bond kwam naar voren dat het wel een beetje geluk was, maar ook bluffen en rekenen geloof ik :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 21:43:
psychologie en kansberekening

En toch altijd een beetje geluk
Waarschuw beheerder
online poker is het dus wel meer geluk dan dat je met mensen aan de tafel zit?
Waarschuw beheerder
het is ook een kwestie van geluk
Waarschuw beheerder
idd of je spoort wel of niet
kun je zelf niet echt kiezen idd

Uitspraak van The Melman op zaterdag 23 december 2006 om 13:59:
kwestie van geluk

of je word ontspoort geboren of niet idd
Waarschuw beheerder
Echt wel meer skill dan geluk :D

Met flut kaarten toch iets innen is echt wel een skill
Tsjah pair op handen ghehe is natuurlijk geluk

Maar je moet het voor het grootste deel toch echt wel zelf doen.....
Dus, werk aan je pokerface ;)

Waarschuw beheerder
It takes 5 minutes to learn the game of poker, but it takes a lifetime to master it

Waarschuw beheerder
Skills,

de kaarten die je krijgt en hoe ze dan daarna vallen is één ding, maar als je via youtube de WSOP's, de WPT's en High Stakes kijkt zie je dat het geniale skills zijn. Mensen zo laten tilten dat ze fouten maken, trash talking heeft niets met geluk te maken. Een bluf is ook puur skills en een bluf doorzien is nog meer skills.

Ik denk dat de ratio geluk-skills misschien wel iets is van: 40-60, imho ;)

Waarschuw beheerder
wtf is imho
Waarschuw beheerder
donateur
High stakes poker is zeker een skill. Als je met lage inzetten speelt heb je niet echt een kans om te laten zien dat je goed bent want die paar euro kan iedereen wel missen....
Waarschuw beheerder
poker is niets anders al geluk
Waarschuw beheerder
jij hebt permanente hersenbeschadiging opgelopen de afgelopen dagen

Waarschuw beheerder
ik win het zelfde toernooi 2 keer binnen 1 maand o:) is dat geluk ?

nah denk het niet :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op maandag 25 december 2006 om 18:15:
jij hebt permanente hersenbeschadiging opgelopen de afgelopen dagen

:roflol:

Waarschuw beheerder

Beide

Waarschuw beheerder
wettelijk is poker texas style een gok spel.
in feite is het dat niet. bluffen etc. is namelijkeen groot deel van het (no limit) poker spel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gister tijdens de finale werd nog ff benadrukt dat het ongeveer.........

70 a 80 % skills is
Waarschuw beheerder
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van de kaarten die gaan komen, maar het is toch wel van een redelijk groot belang dat je je tegenstander goed taxeerd (skills) op deze ben je weer minder afhankelijk van een goede kaart....
Waarschuw beheerder
kga meestal int weekend uit van me winst van poker die ik doordeweeks gedraait heb

Waarschuw beheerder
ik probeer me school ervan te betalen
Waarschuw beheerder
toch vlogen er afgelopen dinsdag aardig wat mensen uit op een all in die ze als het op percentage aan kwam niet mochten verliezen. helemaal luske. kon bijna niet meer verliezen en op de turn en de river komt er een zeven:/ 3 of a kind.

vanmiddag trouwens ook een erge bad beat gehad. was toernooi aan het spelen en was chipleader en het was heads up. krijg ik pocket 5. dus ik raise hij gaat all in, ik call. heeft ie pocket 4 en komt er op de river een 4, ongelovelijk. verloor het toen ook. als dat geen geluk is weet ik t ook niet meer.

Waarschuw beheerder
als je gewoon goed volgende percentages enz speelt zul je lang termijn gewoon winst draaien hoor :cheer:

Waarschuw beheerder
luckyy
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 29 december 2006 om 18:53:
als je gewoon goed volgende percentages enz speelt zul je lang termijn gewoon winst draaien hoor

ja daar ben ik het cker mee eens, maar te hopen dat ik dan net de grote toernooitjes win.
Waarschuw beheerder
Geluk of goede cheattechnieken :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 29 december 2006 om 18:53:
als je gewoon goed volgende percentages enz speelt zul je lang termijn gewoon winst draaien hoor

zoals jij het zegt klinkt het juist als geluk. want de kaarten die je krijgt en de kaarten die op tafel komen. dat is juist het gluk en waar de percentages op gebaseerd zijn. je spreekt jezelf een beetje tegen O:)
Waarschuw beheerder
op toernooien heb je geluk nodig
en je moet je tegenstanders een beetje kunnen intimideren.

als je online sit&go speelt op bv 4 tafels tegelijk
dan gaat het mij toch meer om skill.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ligt aan situatie absoluut
Wanneer je je tegenstanders goed kent, dan komt er meer skills en denkwerk bij kijken, dan kun je met een 8s en 3k nog een dikke pot winnen.

Anders is de flop gewoon van grote waarde..

Uitspraak van B.M op donderdag 28 december 2006 om 22:12:
toch vlogen er afgelopen dinsdag aardig wat mensen uit op een all in die ze als het op percentage aan kwam niet mochten verliezen. helemaal luske. kon bijna niet meer verliezen en op de turn en de river komt er een zeven 3 of a kind.

Ja, wat een pot... Geluk Geluk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kenjy op zaterdag 30 december 2006 om 23:55:
Geluk of goede cheattechnieken

absoluut mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ninetech op zaterdag 23 december 2006 om 00:14:
psychologie en kansberekening

En toch altijd een beetje geluk

Waarschuw beheerder
het is geen geluk..je moet het echt goed kunnen spelen.natuurlijk moet je soms geode kaarten hebben maar dan is het wel een kwestie om te zien wat een ander heeft
Waarschuw beheerder
als je ziet wat een ander heeft dan is het valsspelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ykstar op woensdag 3 januari 2007 om 22:39:
is het wel een kwestie om te zien wat een ander heeft

idd, dat is valsspelen

Waarschuw beheerder
het is een kansspel waar je goed in kan zijn:D

Waarschuw beheerder
Tis bij poker de kunst om geluk zo veel mogelijk uit te bannen. Maar ja je moet natuurlijk altijd wel een beetje mazzel hebben, maar das met alle spellen/sporten wel zo.
Waarschuw beheerder
ik, jij ook?

edit: gister trouwens wel weer apart he met football legends. ik begon te kijken en zag meteen gus hansen zitten, en wie lag er als eerste uit... gus hansen. en dat terwijl hij laatst nog als een van de beste van de wereld genoemd werd. tegen een zootje amateurs vliegt ie eruit. same goes for marcel luske vorige week en devillfish tijdje terug.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja speel vrij veel.....

gister niet meer gered helaas
Waarschuw beheerder
naja gister werd gus gepakt door, pocket boeren terwijl hij zelf 2 paar had: JQ tegen trips J.

speel ook bijna elke dag
Waarschuw beheerder
vind gus ook een van de beste spelers van de wereld

het probleem is vaak als je tegen idioten speelt dat je ze niet kunt readen..

ze callen vaak alles en als ze hitten ben je de lul
Waarschuw beheerder
jah idd, ik speel ook het liefst alleen maar tegen ervaren spelers. als ik een tijdje speel met ervaren spelers en dan met mensen speel die ik t ook nog eens moet uitleggen dan verlies ik ook nog weleens :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juuuhhh :woep: op donderdag 4 januari 2007 om 15:19:
jah idd, ik speel ook het liefst alleen maar tegen ervaren spelers. als ik een tijdje speel met ervaren spelers en dan met mensen speel die ik t ook nog eens moet uitleggen dan verlies ik ook nog weleens

irri is dat gewoon hoger gaan spelen gebeurt dat ook minder
Waarschuw beheerder
naja het gebeurt wel eens als ik in een kroeg ga pokeren ofzo, en dan mensen wel ff mee willen kaarten, online is het wel zo.
Waarschuw beheerder
Kwestie van geluk & skills,

't is maar kijken wat voor kaarten je in je hand krijgt, en wat er op tafel komt. Verder hangt het van je skills af hoe goed jij 't kan spelen dus of je echt goed in bluffen etc etc bent.

Waarschuw beheerder
Poker is een beetje van beide.

Degene met de beste hand, is niet altijd degene die wint.
Dus skills heb je ook zeker nodig.
Waarschuw beheerder
vind dit maar een stom forum

ik post hier niet meer:no:
Waarschuw beheerder
poker is alleen maar geluk en bluf
Waarschuw beheerder
zijn hier te veel mensen die denken dat poker geluk is hou ik niet zo van....

is beneden nivo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Melman op zaterdag 6 januari 2007 om 13:45:
dit las ik hier

Uitspraak van groningen madness op vrijdag 5 januari 2007 om 17:52:
ik post hier niet meer

net zoals jij hou ik me ook welles niet aan wat ik zeg ;)
Waarschuw beheerder
wel weer leuk gepokerd vrijdag 5 euro buy in, cash game en liep met 120 weg. kreeg er ook wel de kaarten voor ;)

Waarschuw beheerder
ik denk dat poker een groot deel ook gokken is...je weet nooit wat de andere hebben...geluk en gokken...
Waarschuw beheerder
Poker is wel zeker dikke skills...

denk 80%skills, 20% geluk... want af en toe moet het je ook mee zitten..

maar je kunt er wel degelijk goed of slecht in zijn... is niet voor niets dat meestal de zelfde mensen winnen of verliezen (als je bijv. met vaste groep pokert ofzo)..

met slechte kaarten kun je namelijk ook nog winnen, als je het goed weet te spelen, en anderen kunt laten denken dat je goede kaarten had.. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [P] a o l o op dinsdag 9 januari 2007 om 22:55:
denk 80%skills, 20% geluk... want af en toe moet het je ook mee zitten..

maar je kunt er wel degelijk goed of slecht in zijn... is niet voor niets dat meestal de zelfde mensen winnen of verliezen (als je bijv. met vaste groep pokert ofzo)..

met slechte kaarten kun je namelijk ook nog winnen, als je het goed weet te spelen, en anderen kunt laten denken dat je goede kaarten had.. ;)

ja dat denk ik ook :)(Y)
Waarschuw beheerder
als je zelfbeheersing onder skills vind vallen dan is het voor een groot deel skills

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 januari 2007 om 20:31:
ik denk dat poker een groot deel ook gokken is...je weet nooit wat de andere hebben...geluk en gokken...

ik denk dat jij het nog niet helemaal begrepen hebt

Waarschuw beheerder
wat noah zo mooi zei, 1 potje spelen is 100% geluk, 100 potjes spelen is 0% geluk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 10 januari 2007 om 16:04:
wat noah zo mooi zei, 1 potje spelen is 100% geluk, 100 potjes spelen is 0% geluk

idd mooi gezegd
Waarschuw beheerder
bij wie doet partypoker.com het nog meer niet?? :o

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 10 januari 2007 om 16:04:

idd en van de 100 potjes wint ie er 80

Waarschuw beheerder
ja dat vond ik nog eigenlijk wat zakjes wat hij zei... hij winter 95 van mij ? ;P (rijmt ooknog?)

Waarschuw beheerder
Gister weer 5 euro gewonnen B)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 december 2006 om 18:51:
60 a 70 % skills rest geluk denk....

Uitspraak van B.M op dinsdag 19 december 2006 om 18:51:
denk dat als de basis van het spel een beetje kent, dat het dan wel 80% geluk is en 20% skill

wie moet ik geloven ????

Waarschuw beheerder
tijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op zaterdag 13 januari 2007 om 17:06:
wie moet ik geloven ????

wat is t verschil... boeiend.. komt echt niet aan op 10%...
Waarschuw beheerder
skills :yes: Alleen heb je ook een beetje mazzel nodig
Waarschuw beheerder
heb nu alweer een toernooi gewonnen op geluk(6)

whehe

Waarschuw beheerder
maar ja hoeveel procent geluk/skills is het als je tegen allemaal mensen van hetzelfde niveau speelt?

Bij Noah Boeken vs een beginner = het 95-5 ja...
Maar bij Noah vs amateur = het 90-10
Noah vs redelijk goede gozer = 65-35
Noah vs Luske = 50-50

natuurlijk niet exact allemaal maar grove schatting.

Maar stel we kijken naar Noah vs Luske (heads-up) en de hand is zo dat Noah een dikke raise doet met twee 7ens terwijl Luske twee 8en heeft. (alles preflop)

Luske fold zn twee 8en.

Als Noah iets in het gezicht oid heeft gezien dat hij niet zoveel heeft is het 0% geluk. Als Noah gewoon dacht dat ie de beste kaart had dan heeft ie 100% geluk. Hoewel... misschien is de raise precies hoog genoeg en dan is het weer skill.

anyway.... TO moet eerst definieren: het winnen van één hand? het winnen van een toernooi? Wie tegen elkaar etc. Maar ik denk wel dat het op een bepaald niveau geluk de overhand krijgt. Net als je met voetbal twee perfect spelende teams hebt maar één speler die raakt een bal verkeerd en gaat in eigen doel.

Waarschuw beheerder
:S

Definetly skills :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 januari 2007 om 20:34:
maar ja hoeveel procent geluk/skills is het als je tegen allemaal mensen van hetzelfde niveau speelt?

Bij Noah Boeken vs een beginner = het 95-5 ja...
Maar bij Noah vs amateur = het 90-10
Noah vs redelijk goede gozer = 65-35
Noah vs Luske = 50-50

natuurlijk niet exact allemaal maar grove schatting.

Maar stel we kijken naar Noah vs Luske (heads-up) en de hand is zo dat Noah een dikke raise doet met twee 7ens terwijl Luske twee 8en heeft. (alles preflop)

Luske fold zn twee 8en.

Als Noah iets in het gezicht oid heeft gezien dat hij niet zoveel heeft is het 0% geluk. Als Noah gewoon dacht dat ie de beste kaart had dan heeft ie 100% geluk. Hoewel... misschien is de raise precies hoog genoeg en dan is het weer skill.

anyway.... TO moet eerst definieren: het winnen van één hand? het winnen van een toernooi? Wie tegen elkaar etc. Maar ik denk wel dat het op een bepaald niveau geluk de overhand krijgt. Net als je met voetbal twee perfect spelende teams hebt maar één speler die raakt een bal verkeerd en gaat in eigen doel.

met alle respect dit is een heleboel onzin :S
Waarschuw beheerder
Zo'n professor Wagenaar die eerst vond dat poker een behendigheidsspel was, totdat die voor de staat bij een rechtzaak als getuige-deskundige werd ingehuurd: toen was het opeens een geluksspel. Neutraal? Lijkt me niet. Natuurlijk is poker een behendigheidsspel. Alle spelers aan tafel hebben 100% invloed op het spel! Het zit ergens tussen bridge en schaken in. Heb je ooit weleens gehoord dat een voetbalwedstrijd principieel wordt afgelast omdat het veld zeiknat is? Weet je hoe raar het balletje kan rollen op een nat veld. De keeper heeft soms geen schijn van kans. Is voetbal op dat moment dan ook geen geluksspel?"

citaat marcel luske:yes:

Waarschuw beheerder
juist juist juist groningen madness... ik ben het met elk woord van je eens ;)

Waarschuw beheerder
skills

Waarschuw beheerder
Je kan het eigenlijk pas zeggen als je exact weet hoe iemands hersenen werken.

En als we weten waar we het over hebben:
Wie tegen wie en hoeveel handen?

Laatst met die toen die Kenna James eruit ging tegen die Deen:
Hij called een all in met K-8 tegen A-8. Is dit skill van die Deen? Dat zou alleen zo zijn als hij beredeneert heeft dat hij met een all-in Kenna verleidt om te callen met een redelijk slechte kaart. Maar de kans dat […]

Never mind: dit is het kip en het ei verhaal. Niet te zeggen voor één hand.
De stelling in mn vorige post was eigenlijk dat in the long run het af hangt van de verhoudingen tussen de spelers.
Essentie van poker is geduldig spel en als het even kan een bluf gebaseerd op kennis van je tegenstander. Meestal zijn nieuwere spelers makkelijk te lezen of willen te graag spelen. Een ervaren pokerspeler heeft dan voordeel en kan dmv van de tegenstander lezen/juiste handen kiezen (a.k.a. skill) het percentage mazzel terug dringen.

Maar wat als twee toppers tegen elkaar spelen? Dan is handkeuze eigenlijk niet echt meer een ding.. ik mag aannemen dat de meeste toppers die kennis wel hebben*. Dan gaat het vooral om het inschatten wat je tegenstander heeft. En wat als zij op internet tegen elkaar spelen? Dan kan je alleen aan het betten en de wachttijd voor de bet herkennen wat iemand heeft. Eigenlijk neemt internetpoker dus een deel skill weg.

Maar wat als je die kennis wel hebt, maar juist je voordeel wil behalen door daar wat in te leveren en het daarmee moeilijker maakt om je te laten lezen. Dat is wat die Gus Hansen doet: hij levert wat skill in met als doel de ook skill van zn tegenstander te verminderen. En dat is op zich een goed idee, mits alle andere voorwaarden juist zijn: in real life moet je een goede pokerface hebben anders hebben ze je alsnog door. En dan speelt ook weer mee: hoeveel neemt de ‘afleesskill van de tegenstander’ bij jouw tegenstander af? (als jij als een gek gaat betten) en dat verschilt weer per speler.

Pff nou ja ik kom er niet uit… dit is echt een kip ei verhaal, nature nurture en als dit dan dat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 08:28:
met alle respect dit is een heleboel onzin

alweer je zit de hele tijd een hand naar voren te halen :S

Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 08:56:
Zo'n professor Wagenaar die eerst vond dat poker een behendigheidsspel was, totdat die voor de staat bij een rechtzaak als getuige-deskundige werd ingehuurd: toen was het opeens een geluksspel. Neutraal? Lijkt me niet. Natuurlijk is poker een behendigheidsspel. Alle spelers aan tafel hebben 100% invloed op het spel! Het zit ergens tussen bridge en schaken in. Heb je ooit weleens gehoord dat een voetbalwedstrijd principieel wordt afgelast omdat het veld zeiknat is? Weet je hoe raar het balletje kan rollen op een nat veld. De keeper heeft soms geen schijn van kans. Is voetbal op dat moment dan ook geen geluksspel?"

citaat marcel luske

lees nou es goed......

Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 08:56:
Weet je hoe raar het balletje kan rollen op een nat veld. De keeper heeft soms geen schijn van kans. Is voetbal op dat moment dan ook geen geluksspel?"

en vooral dit stukje ..........

dus hou nou op met je enkele hand voorbeelden....
de werelkapioen voetbal wint ook niet alle wedstrijden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 januari 2007 om 20:34:
anyway.... TO moet eerst definieren: het winnen van één hand? het winnen van een toernooi? Wie tegen elkaar etc.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 09:50:
En als we weten waar we het over hebben:
Wie tegen wie en hoeveel handen?

goed we hebben het dus over the long run. En daar heb ik het wel ook over. (namelijk dat het ook afhankelijk is van wie tegen wie speelt)
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 09:57:
en vooral dit stukje ..........

ja 'het winnen van die wedstrijd' is op dat moment een geluksspel, de sport voetbal kent dus geluk als onderdeel van de sport.

Toch is het bij poker sterker aanwezig omdat je altijd met willekeurige factoren bezig bent. Bij voetbal ook maar je kan wel stellen dat de verhouding skill-geluk daar anders ligt. Bijvoorbeeld omdat soms een wedstrijd wordt afgelast omdat het veld onbespeelbaar is. (dat is dus een poging om de factor geluk proberen zo klein mogelijk te houden, en in het voordeel van de sterkste ploeg.)

Maar de manier waarop veel (goede) pokerspelers in de long run positieve resultaten halen komt volgens mij neer op:

Zorgen dat je bij de flop de meeste kans hebt om de hoogste kaart te hebben. (Zorgen dat de kans op succes het hoogste is.)
Maar het winnen van potten is alleen goed als er ook een hoge pot tussen zit. Je kan veel kleine potjes winnen maar verliezen door een hele grote pot.

Verwachte winst is dus: N * P (N=geld in de pot, P= kans op succes)
Risico is: ‘hevigheid van de gebeurtenis’ * P (waarbij P de kans is dat de gebeurtenis plats vindt)

Raisen met een hoge kaart zorgt ervoor dat lage kaarten folden (en P dus groter wordt) wordt verslagen. Slechte kaarten preflop folden gebeurt omdat de P klein is. Dat zijn wel inkoppertjes, maar ondersteunen wel het idee dat mensen die uiteindelijk geld willen verdienen volgens N*P en risico denken. (Gus Hansens daargelaten)

En dan nu weer een essentie: de belangrijkste skill is GOED kunnen inschatten hoe groot P is. En dat vind ik wel een groot verschil met voetbal, bij voetbal gaat het niet om inschatten van je kans maar om het uitspelen van je tegenstander en een balletje in het net schoppen. En daarom mijn conclusie: poker heeft meer met geluk te maken met voetbal alleen het is de situatie waarin je zit di ebepaald wat de verhouding geluk en skills is.

Wat een kutconcluie.
Waarschuw beheerder
pokeren is vooral skills, maar je moet ook wel een beetje geluk hebben:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 11:23:
ja 'het winnen van die wedstrijd' is op dat moment een geluksspel, de sport voetbal kent dus geluk als onderdeel van de sport.

Toch is het bij poker sterker aanwezig omdat je altijd met willekeurige factoren bezig bent. Bij voetbal ook maar je kan wel stellen dat de verhouding skill-geluk daar anders ligt. Bijvoorbeeld omdat soms een wedstrijd wordt afgelast omdat het veld onbespeelbaar is. (dat is dus een poging om de factor geluk proberen zo klein mogelijk te houden, en in het voordeel van de sterkste ploeg.)

Maar de manier waarop veel (goede) pokerspelers in de long run positieve resultaten halen komt volgens mij neer op:

Zorgen dat je bij de flop de meeste kans hebt om de hoogste kaart te hebben. (Zorgen dat de kans op succes het hoogste is.)
Maar het winnen van potten is alleen goed als er ook een hoge pot tussen zit. Je kan veel kleine potjes winnen maar verliezen door een hele grote pot.

Verwachte winst is dus: N * P (N=geld in de pot, P= kans op succes)
Risico is: ‘hevigheid van de gebeurtenis’ * P (waarbij P de kans is dat de gebeurtenis plats vindt)

Raisen met een hoge kaart zorgt ervoor dat lage kaarten folden (en P dus groter wordt) wordt verslagen. Slechte kaarten preflop folden gebeurt omdat de P klein is. Dat zijn wel inkoppertjes, maar ondersteunen wel het idee dat mensen die uiteindelijk geld willen verdienen volgens N*P en risico denken. (Gus Hansens daargelaten)

En dan nu weer een essentie: de belangrijkste skill is GOED kunnen inschatten hoe groot P is. En dat vind ik wel een groot verschil met voetbal, bij voetbal gaat het niet om inschatten van je kans maar om het uitspelen van je tegenstander en een balletje in het net schoppen. En daarom mijn conclusie: poker heeft meer met geluk te maken met voetbal alleen het is de situatie waarin je zit di ebepaald wat de verhouding geluk en skills is.

Wat een kutconcluie.

persoonlijk speel ik vrijwel alleen toernooien....
uiteindelijk speel je tegen goeie en slechtere spelers die kom je overal tegen...

je kan als je wil je ook gaan richten op de zwakkere spelers
(bij een slechte keeper scoor je nou eenmaal makkelijker:yes:)
en de betere links laten liggen

risico's vermijden is het belagerijkste in toernooien..
overleven binnen de grotere aantallen

eenmaal in de prijzen kun je speelstijl aanpassen..

en in cash games kun je es wat vaker een risico nemen aangezien je er niet per direct uitligt.....

tuurlijk speelt geluk een factor maar op langere termijn word geluk een steeds kleinere factor:yes:

Kale aas wat wil je nu precies duidelijk maken???

Waarschuw beheerder
Bijvoorbeeld omdat soms een wedstrijd wordt afgelast omdat het veld onbespeelbaar is.

Volgens mij is dat eerder om het speelveld ook nog enkele jaren daarna bespeelbaar te houden en niet deze ene keer totaal geruineerd wordt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 11:44:
Kale aas wat wil je nu precies duidelijk maken???

probeer er achter te komen in hoeverre geluk invloed heeft. Eigenlijk is alleen schaken geluksloos de rest heeft allemaal in meer of mindere mate geluk als factor.

Wat verder wel een minitheorie is (waarvan ik niet weet of hij waar is) is dat des te gelijkwaardiger de spelers zijn des te meer geluk erin komt kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 11:52:
ook nog enkele jaren daarna bespeelbaar te houden

ok das waar, maar punt blijft: de sterkste ploeg heeft het meetse baat bij een mooie mat. KNVB is idd niet bezig om geluk zoveel mogelijk uit te bannen. (dan zou er ook al wel een camera op de doellijn staan :))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:00:
probeer er achter te komen in hoeverre geluk invloed heeft. Eigenlijk is alleen schaken geluksloos de rest heeft allemaal in meer of mindere mate geluk als factor.

jah als je tegenstander een domme fout maakt is het dan geluk???

geld dus ook met poker

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:00:
Wat verder wel een minitheorie is (waarvan ik niet weet of hij waar is) is dat des te gelijkwaardiger de spelers zijn des te meer geluk erin komt kijken.

persoonlijk denk ik dat geduld een grotere factor speelt...
het rustig kunnen wachten op de juiste kansen...

niet zoals meneer boeken doet tot driemaal toe met K4 all Inn
........

dat is geluk idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 12:07:
niet zoals meneer boeken doet tot driemaal toe met K4 all Inn

ligt natuulijk aan je stack en welke kaarten je allemaal gehad hebt die dag.
Waarschuw beheerder
even heel reeel die kerel naast em heeft een uur lang supertight gespeelt....

hij gaat all inn en een cal doen met K4 is niet slim
met geluk won ie em nog

Waarschuw beheerder
jah als je tegenstander een domme fout maakt is het dan geluk???

ja dat is weer zon moeilijk iets. Het is geluk als hij gewoon een error in zn hoofd heeft. (bv omdat hij het heel warm heeft door de lampen en eigenlijk weg wil) Maar geen geluk als die error door jouw zet is veroorzaakt. (warm krijgen omdat hij in het nauw zit) Maar heeeeeeel strikt genomen is dat wel geluk als jij niet die zet hebt gedaan met de intentie (en verwachting) dat hij een error in zn hoofd krijgt.

maar goed... het lijkt me sterk dat mensen dat kunnen. Bluffen is op zich wel een vorm daarvan: een dusdanige bet doen dat bij de ander de emotie van angst gaat overheersen. (angst is dan de error in je ratio)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:03:
ok das waar, maar punt blijft: de sterkste ploeg heeft het meetse baat bij een mooie mat. KNVB is idd niet bezig om geluk zoveel mogelijk uit te bannen. (dan zou er ook al wel een camera op de doellijn staan :))

Dat is toch ook weer zo relatief als wat. Wat versta je onder sterkste ploeg dan. Die de meeste wedstrijden heeft gewonnen? Misschien hadden ze toen ook geluk en hebben ze daarom dat aantal wedstrijden gewonnen? Misschien is het ene team beter op een nat veld en het andere team beter op een droog veld. Dan verandert de sticker van 'sterkste' toch ook weer? ;)

Waarschuw beheerder
Eigenlijk is alleen schaken geluksloos de rest heeft allemaal in meer of mindere mate geluk als factor.

Als je zover naar geluksinvloeden gaat zoeken zou je ook bij schaken een geluksfactor kunnen noemen. De speler kan immers in een zodanige stressbui zijn beland, dat ie allerlei domme zetten doet.

Waarschuw beheerder
is dat des te gelijkwaardiger de spelers zijn des te meer geluk erin komt kijken.

Volgens mij speelt geen enkele pokeraar telkens hetzelfde. Hoe meer succes, hoe meer bekendheid en in het geval de speler op televisie komt,waarbij anderen zijn kaarten kunnen zien. En zijn medespelers die uitzendingen dus ook kunnen opnemen en later herzien, kan men zien op welke handen werd geblufd.

Zou een speler telkens bij dit soort tv-toernooien dezelfde strategie gebruiken, dan kan ie naar mijn mening bij het volgende toernooit inpakken en wegwezen. (zonder titel dus)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:23:
Volgens mij speelt geen enkele pokeraar telkens hetzelfde. Hoe meer succes, hoe meer bekendheid en in het geval de speler op televisie komt,waarbij anderen zijn kaarten kunnen zien. En zijn medespelers die uitzendingen dus ook kunnen opnemen en later herzien, kan men zien op welke handen werd geblufd.

Zou een speler telkens bij dit soort tv-toernooien dezelfde strategie gebruiken, dan kan ie naar mijn mening bij het volgende toernooit inpakken en wegwezen. (zonder titel dus)

helemaal mee eens :yes:

een mooi voorbeeld was USA vs Australie
Tony G en Mike Sixton hebben bij diverse toernooien als commentator gezeten. Ze wisten van elkaar hoe ze bepaalde kaart combinaties spele.

Natuurlijk zegt dit niet alles, de positie aan tafel, je stack en het gevoel dat je op dat moment heb zijn factoren die mee spelen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
er komt zeker wel geluk bij kijken.

je kan nog zulke mooie kaarten hebben maar als ze bij de ander net beter vallen dan heb je gewoon pech.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:43:
er komt zeker wel geluk bij kijken.

je kan nog zulke mooie kaarten hebben maar als ze bij de ander net beter vallen dan heb je gewoon pech.

Daar zit de truc nu juist ;)

Preflop bet je als voor de flop sterke kaarten hebt. Op die manier verzeker je je positie voor een groot deel. Uiteraard zijn er altijd pokeraars die preflop een bet callen met relatief slechtere kaarten en dan alsnog winnen, tja da's pokeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 13:15:
Preflop bet je als voor de flop sterke kaarten hebt. Op die manier verzeker je je positie voor een groot deel. Uiteraard zijn er altijd pokeraars die preflop een bet callen met relatief slechtere kaarten en dan alsnog winnen, tja da's pokeren.

das bullshit. das gewoon dom van die speler. als hij altijd die slechte handen callt op bets verliest ie na verloop van tijd altijd. toevallig 1 keer geluk, is vooral bij beginnende spelers funest (ben er zelf ook 1 hoor)
dan gaan ze voortaan spelen op domme hands

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 17 januari 2007 om 13:25:
das bullshit. das gewoon dom van die speler. als hij altijd die slechte handen callt op bets verliest ie na verloop van tijd altijd. toevallig 1 keer geluk, is vooral bij beginnende spelers funest (ben er zelf ook 1 hoor)
dan gaan ze voortaan spelen op domme hands

Dat is geen bullshit. Dat is iets wat heel vaak voor komt bij bets en een weerlegging van Chris_27 zijn reactie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 12:23:
kan men zien op welke handen werd geblufd.

en vooral HOE hij bluft

Waarschuw beheerder
je hebt overigens ook mensen die zo goed lichaamstaal kunnen lezen dat ze, als je 4x van 1 tot 10 telt kunnen zien wat je pincode is. (mits dat onderwerp van gesprek is.) Zo goed kunnen zij subtiele bewegingen opmerken.
Waarschuw beheerder
ben ik geboren voor het geluk :P

al 3 jaar constante winst:yes:

Waarschuw beheerder
nou ja jij bent dus een voorbeeld die het geluk tot MAXIMAAL 50% weet terug te dringen en waarschijnlijk verder.

alleen de vraag is: kan je het geluk tot 0 terugbrengen?
volgens mij kan dat niet bij poker. Dat kan alleen als je alles preflop weet te winnen, maar dan speel je slecht.
Waarschuw beheerder
zelf denk ik aan 70 - 30% moge duidelijk zijn dat ik bedoel 70 % skills

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 13:15:
Preflop bet je als voor de flop sterke kaarten hebt. Op die manier verzeker je je positie voor een groot deel.

eens, maar zag het gisteren nog

A heeft AK
b heeft AQ

pre flop gaan ze beide all in maar AQ wint met QQ.

de betere kaart hoeft dus niet altijd te winnen.
dat is het geluk wat iemand ook nodig heeft.

iemand kan een aantal potjes winnen omdat hij geluk heeft, maar uiteindelijk wint de speler die de meeste skills heeft en zijn tegenstander goed leest

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 15:52:
volgens mij kan dat niet bij poker. Dat kan alleen als je alles preflop weet te winnen, maar dan speel je slecht.

er is niets beter dan alles pre flop te winnen. 100% winst en 0% verlies. beter kan het niet lijkt mij. het duurt alleen langer voor groot resultaat
Waarschuw beheerder
pfffffffffffffffff

pre flop is vrijwel altijd een coinflip!!!

maakt niet uit komt weinig skill bij kijken pre flop all inn gaan :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 16:08:
maakt niet uit komt weinig skill bij kijken pre flop all inn gaan

eens, maar het zou wel beter zijn om alles te winnen zonder dat je ervoor hoeft te spelen. haalt wel de lol uit het spel maar voor het geld is het beter
Waarschuw beheerder
is onzin win je nooit wat........

skills is juist na de flop de goeie inschattingen maken goeie bets enz....

Waarschuw beheerder
dat zeg ik toch :/

Waarschuw beheerder
pre flop winnen = 0% geluk omdat de kaarten niet lekker hoeven te vallen en je dus altijd op eigen kracht wint.

maar ja je kan niet de hele tijd pre flop superdik inzitten omdat
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 16:08:
pre flop is vrijwel altijd een coinflip!!!

en dan verlies je opeens heel dik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 16:12:
eens, maar het zou wel beter zijn om alles te winnen zonder dat je ervoor hoeft te spelen. haalt wel de lol uit het spel maar voor het geld is het beter

nee je zegt dat je liever wint zonder kaarten te zien dat dat de lol uit het spel haalt maar dat je dan wel wint...

je moet die andere kaarten juist zien om te winnen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 15:52:
Dat kan alleen als je alles preflop weet te winnen, maar dan speel je slecht

ik zeg hierop dat dit wel relaxed zou zijn, niet dat dit werkelijkheid is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 16:28:
ik zeg hierop dat dit wel relaxed zou zijn, niet dat dit werkelijkheid is.

nee idd.

maar ja met goede kaarten heb je ook weer die afweging: raise ik m zodat ik zonder risico wat centjes pak.. of gok ik erop dat de flop goed uit pakt en ik iemand keihard kan pakken. maar ja dat is risky..

Waarschuw beheerder
:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 16:56:
skillllssssssssss

wat doe je dan als het toernooi net is begonnen: jij (aas-aas) probeert een gast die een kleine raise heeft gedaan te slowplayen. Alleen hij gaat all-in.

of hij heeft toppair of three of a kind of hij wil je wegbluffen.

moeilijke keuze... of omdat het net begonnen is fold je je superkaart>?

Waarschuw beheerder
beiden factoren spelen mee! als je geen goeie handen krijgt dan kan je met skills wel wat uitrichten maar je zal nooit ver kunnen komen in een toernooi!

Maar skillz zijn belangrijker dan geluk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 17:15:
wat doe je dan als het toernooi net is begonnen: jij (aas-aas) probeert een gast die een kleine raise heeft gedaan te slowplayen. Alleen hij gaat all-in.

of hij heeft toppair of three of a kind of hij wil je wegbluffen.

moeilijke keuze... of omdat het net begonnen is fold je je superkaart>?

pre flop??
slowplayen doe ik niet ook niet met AA
wil weten waar ik sta!!!

na de flop maak ik een beslissen op bassis van de bet...

en ja ik fold em met gemak als ik denk dat ik verlies :yes:

vaak genoeg Bijv KK gefold halverwege een toernooi...
en ook AA als er 4 all in gaan is de kans me te klein dat ik win.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 17:20:
beiden factoren spelen mee! als je geen goeie handen krijgt dan kan je met skills wel wat uitrichten maar je zal nooit ver kunnen komen in een toernooi!

dinsdag een redelijk groot toernooi gewonnen waarvan ik 2 uur lang bagger gehad heb:yes:
Waarschuw beheerder
ben t met de kale aas eens. ik vraag me dus ook echt af hoeveel % geluk het is. ik zie ook wel dat de zelfde mensen op de lang termijn meer winst maken. maar per toernooi is het verschillend. zoals gister was ik ook aan het spelen en krijg de heletijd kut kaarten dus ga weg. krijg ik AQ dus ik raise em aardig omdat ik weinig mensen mee wil hebben. komt er op de flop K-4-8 nou daar zit je dan met je AQ dus ik zet een kleine bet in om te kijken of hij de K heeft, ik word meteen geraised dus ik ga weg. en indd een K had ie.

paar handjes verder krijg ik KQ suited, dus ik raise maar niet al te veel valt er een Aas, en allemaal rode kaarten. nou dus hij zet in, ik reraise om te kijken of ie wel de aas heeft. en hij gaat all in, nouja fold. ondertussen nog maar kleine stack.

tijdje later krijg ik JJ dus ik ga preflop all in. word gecallt door 8-8 en hij krijgt een straat. dat was het toernooi. later won ik nog wel een toernooi maar als de kaarten nou eenmaal niet vallen, en voor de ander wel kan je weinig beginnen.

en zoiezo preflop is het 100 luck. ook als je de kaarten tot het eind speelt zie je de percentages constant wisselen, elke kaart maakt zoveel verschil dus de factor geluk is cker groot. hoe jij het geluk wat jij op je beurt krijgt gebruikt is ook afhankelijk van de winst die je maakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B.M op woensdag 17 januari 2007 om 17:36:
ook als je de kaarten tot het eind speelt zie je de percentages constant wisselen, elke kaart maakt zoveel verschil dus de factor geluk is cker groot.

ben ik wel met je eens, maar de skills die je hebt moeten je doen besluiten om te folden en te raisen op het juiste punt
Waarschuw beheerder
Poker is een kwestie van bepaalde kwaliteiten ontwikkelen tot een behoorlijk goed niveau.. daarna is het een kwestie van geduld, discipline en geluk!

Maar poker is zeer zeker vet om te spelen zowel voor de fun als voor serieus geld, zowel online als aan een echte tafel..

Waarschuw beheerder
de belangrijkste skill is GOED kunnen inschatten hoe groot je kans is.

Waarschuw beheerder
de kans dat je de beste kaart hebt die er is, is al zeer klein. je kan altijd genaaid worden. en het gebeurd best vaak dat je top pair hit. en daar op inzet en op dat moment ook de beste kaart hebt, maar na de volgende kaart je percentage van 80 naar 30 gaat.

je moet ook vooral met pot odds spelen. daar maken veel beginners de fout. bijvoorbeeld als er 200 chips in de pot zitten, en er word 400 gebet en je hebt een open ended straight draw dan mag je dat natuurlijk nooit callen terwijl veel beginners zullen zeggen dat ze nog maar 1 kaart nodig hadden.

Ik speel eigelijk alleen maar op kansberekening en pot odds. en dat gaat wel aardig ik geloof niet zo in het op de man spelen inplaats van de kaarten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
t is en blijft een kansspel, met skill. Behalve als je tegen mij wint. Dan heb je puur geluk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 17:28:
en ja ik fold em met gemak als ik denk dat ik verlies

Juist, vaak ben je te gretig of over waardeer je de hand.

Grote voorbeeld hiervan is A-K.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 19:19:
t is en blijft een kansspel, met skill. Behalve als je tegen mij wint. Dan heb je puur geluk

:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 18 januari 2007 om 01:13:
Juist, vaak ben je te gretig of over waardeer je de hand.

Grote voorbeeld hiervan is A-K.

precies, en dan moet je juist het geduld kunnen opbrengen en discipline hebben om gewoon te folden...

gistr had ik dat toevallig ook, best slecht gespeeld achteraf... speelde ook iemand die dr echt geen kont van snapt, of iig niet echt nadenkt... Ik had schoppen 10-A in mn hand... Er kwam met de turn een open ended straight draw (Q-J-10-9) op tafel, ik wist dat die andere niet meer dan een paar in zn handen had.. hij checkt de turn, ik ga all-in... Moest nog een schoppen voor een flush, en wou hem eruit bluffen, want had dus nog niet veel... gaat die knuppel ook nog mee, met een 9-2 in zn hand... valt er op de river een 2:frusty: wint ie ook nog... vraag ik hem: waarom ga je eigelijk mee man, kijk eens wat op tafel lag!? zegt ie: ja boeie man, slim gespeeld, heb tog gewonne:/

speel echt niet graag tegen mensen die het niet kunnen, die spelen zo lomp, dat je met beetje pech nog verliest ook... enja, dat zijn dan eigelijk ook weer skills, om je aan te kunnen passen op hun speelstijl...

Maar die skills bezit ik nog niet:nee: ben dan ook veelste ongeduldig...
Waarschuw beheerder
word soms wel een beetje gek van, krijg je alleen maar kut handen, en na 6x word je het zat dan ga je maar een keer meej en uiteraard valt er niks, en de bets blijven komen. na een tijdje krijg je een redelijk hand KQ verhoog. 3 callen en de flop is A 9 8. word meteen flink ingezet, dus meteen weer weg. volgende hand krijg je 5-3 komt er 2-4-6 :S.

om gek van te worden. volgende hand krijg je k-9 komt er 7-8-10 open ended. turn een koning :) dus inzetten. river een 9. 2 paar maar ligt 7-8-9-10 op tafel. :/ en uiteraard heeft die andere een boer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B.M op donderdag 18 januari 2007 om 12:25:
volgende hand krijg je 5-3 komt er 2-4-6 .

heel herkenbaar... en dan ben je niet meegegaan..

en tog blijft het een mooi spel:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van groningen madness op woensdag 17 januari 2007 om 17:32:
dinsdag een redelijk groot toernooi gewonnen waarvan ik 2 uur lang bagger gehad heb

Dan heb je echt geluk gehad! :p

Waarschuw beheerder
Gratis geld

http://poker4ever.messageboard.nl//viewforum.php?f=15

Waarschuw beheerder
Gisteren een badbeat gehad niet normaal! duidelijke factor geluk voor mn tegenspeler!

ik had 2 boeren, ik raise met 1500 die gast gaat all-in, ik call, pot van 17000 ofzo, hij heeft aas koning, dus lag voor. komt de flop hit ik me trips boeren, en er liggen nog 2 harten, je raadt t al
krijgt zn 4e harte en uiteindelijk ook zn 5e harte! ik had ook een harteboer dus had ook wel mn flush maar die gast met zn aas...fokking hinderlijk!

blijft een fascinerend spel!
Waarschuw beheerder
donateur
Allebei!

Wij zijn ook helemaal verslaaf aan Texas Hold'em Poker :jaja:

Waarschuw beheerder
Een portie geluk komt er wel bij kijken.
Je moet alleen ook met slechte kaarten kunnen spelen, anderen kunnen lezen, kunnen rekenen, jezelf in bedwang kunnen houden en nog zo veel meer...
Daarom vind ik pokeren zo mooi.
Ik heb altijd koppijn na een livetoernooi.

AA nakt me trouwens meestal, t blijft uiteindelijk toch vaak maar 1 paar...

Waarschuw beheerder
donateur
De skill is om je kansen te verhogen ;) Maar het blijft geluk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 januari 2007 om 16:33:
De skill is om je kansen te verhogen Maar het blijft geluk.

:yes:

Waarschuw beheerder
Het heeft grotendeels met skills te make, met de moves die je zelf maakt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B.M op woensdag 24 januari 2007 om 05:56:
De skill is om je kansen te verhogen Maar het blijft geluk.

jullie hebben er geen verstand van :No:
Waarschuw beheerder
poker is alleen maar geluk en bluf
Waarschuw beheerder
poker is nep

Waarschuw beheerder
poker is tof
Waarschuw beheerder
ik hau niet zo van kiddiegames
wij spelen altijd bling-bling-biddybow!
Waarschuw beheerder
Wat is er nou kiddie aan poker...
Jokerpokertoker

Poker is the bomb, jammer alleen dat iedereen het speelt tegenwoordig

Waarschuw beheerder
Met geluk red je het tot de finale tafel daarna komen de skills om de hoek kijken.
Waarschuw beheerder
Ik zeg 60% skills, 40% geluk

check anders ff de filmpjes hier

http://www.pokerjerijk.nl/filmpjescool

skill of geluk....?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bako151 op vrijdag 26 januari 2007 om 20:02:
ik hau niet zo van kiddiegames

Waarschuw beheerder
volgens mij kun jij het ook beter bij dansen houden...

Waarschuw beheerder
ik ben marcel luske
Waarschuw beheerder
geluk

daarom verlies ik altijd O:)
Waarschuw beheerder
Poker is 45% kansberekening, 45% psychologie en 10% geluk.

Waarschuw beheerder
Laatst die Foolida: royal flush (schoppen :respect:)

Liet echt helemaal niets zien en na een kleine bet folde die andere en Foolida muckte... ik zou gek worden.
Waarschuw beheerder
donateur

Beide, maar meer skills!
Waarschuw beheerder
"Poker is a mixture of skills and luck. The luck part keeps bad players coming back and the skill part keeps good players coming back."

een of andere vage tip bij een pokerspel op de PSP :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 11:07:
Liet echt helemaal niets zien en na een kleine bet folde die andere en Foolida muckte... ik zou gek worden.

Hehe ja idd,ook gezien. Normaal muck ik ook altijd,maar voor die ene keer had ik ze toch zeker open gegooid..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 februari 2007 om 13:44:
Hehe ja idd,ook gezien. Normaal muck ik ook altijd,maar voor die ene keer had ik ze toch zeker open gegooid..

?
Waarschuw beheerder
het is ongeveer 40% geluk 60% skill :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr. C Bos op zondag 4 februari 2007 om 17:19:
het is ongeveer 40% geluk 60% skill :jaja:

Ik dacht eigenlijk andersom..?
Waarschuw beheerder
op de de lange termijn heeft het niks met geluk te maken! al die noobs die een keer een bad beat gehad hebben zeggen van wel. maar je moet het zien over een lange periode, niet over 1 of 2 potjes. poker is dus zeker een behendigheidsspel. het zijn altijd de zelfde die op de grote toernooien (WSOP en EPT) bij de laatsten eindigen.
Waarschuw beheerder
donateur
Zowel skills als geluk

Waarschuw beheerder
donateur
allebei :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Puur geluk B)

[img width=623 height=493 cacheid=00040864000a00343f338c811a01caf7c1]http://img219.imageshack.us/img219/9256/royalflushsd8.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
ik heb net een documantaire gezien over poker.....Hooggeleerde bewijst dat poker geen kansspel is maar een behendigheidsspel....

Laat Holland casino maar komen

Waarschuw beheerder
Je winst aan tafel wordt bepaald door kennis, skill en kans.
Door het verhogen van de kennis en skill verlaag je de afhankelijkheid van kans.

Beetje van beide dus 8-)

Waarschuw beheerder
toevallig mensen die pokeren op pokerstars?

ligt het bij jullie ook plat of is er wat anders aan de hand?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Op internet 80% geluk

In het eggie denk ik andersom :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 maart 2007 om 21:23:
toevallig mensen die pokeren op pokerstars?

ligt het bij jullie ook plat of is er wat anders aan de hand?

de site ligt plat en voorlopig kom je er niet meer op
Waarschuw beheerder
je hebt alles zelf in de hand
wil je ver komen in een toernooi dan moet je alleen spelen met goede hand en komt er niets bij ga je gewoon weg
d

Waarschuw beheerder
Poker is psychologische oorlog :)

En een klein beetje geluk.
Waarschuw beheerder
Pure Skills !!
Als je goed je kansen kunt inschatten in de verschillende situaties en handen die je krijgt heb je skill geen geluk. :yes:
Waarschuw beheerder
toch komen mensen met veel geluk een heel eind, vandaag aan een pokertoernooi meegedaan, en iemand flopte 2x een straat, 1x een full house en 1 een flush, kreeg ook pocket koningen, altijd geluk. een x raden wie de duidelijke chipleader was.
Waarschuw beheerder
Poker is je verlies beperken en skills dat moet wel ben onverslaanbaar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lunatic4life op maandag 12 maart 2007 om 15:02:
Poker is je verlies beperken en skills dat moet wel ben onverslaanbaar

Ik daag je uit...

Op welke site kan ik je vinden ?
Artiest {SHOWLIST artist 51520, 55382, 41778}
Waarschuw beheerder
beide.... je hebt beide echt nodig...
maar zonder goede kaarten red je het ook niet

Waarschuw beheerder
beide he.. :)
Waarschuw beheerder
Poker is behendigheidsspel waar een kleine geluksfactor bij speelt maar op lange termijn zullen de gene met de meeste skills toch winnen het is dan ook geen gelukspel en al helemaal geen KANSSPEL

Waarschuw beheerder
Uitspraak van joranenschede op donderdag 8 maart 2007 om 17:40:
wil je ver komen in een toernooi dan moet je alleen spelen met goede hand en komt er niets bij ga je gewoon weg

Als er geen blinds waren ja..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 maart 2007 om 17:06:

ja en dan heb je een goede hand vallen er kut kaarten...
als de blinds laag zijn veel spelen en worden de blinds echt hoog spelen met goede handen en af en toe een bluf
Waarschuw beheerder

beide
Waarschuw beheerder
Uitspraak van You-p? op vrijdag 26 januari 2007 om 17:42:
jammer alleen dat iedereen het speelt tegenwoordig

vind je het niet relax dan om geld te winnen van mensen die niet kunnen pokeren:D
Waarschuw beheerder
Is poker een kansspel of moet je er echt goed in zijn

Beide
Waarschuw beheerder
ckr geen kanspel
Waarschuw beheerder
je moet er natuurlijk wel verstand van hebben wat alles is enzo
maar je moet ook cker geluk hebben met die kaarten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van You-p? op vrijdag 26 januari 2007 om 17:42:
Poker is the bomb, jammer alleen dat iedereen het speelt tegenwoordig

lol en jij beweerd dat je het al jaren speelt?

Poker is behendigheid, als je gaat winnen zorgen dat je zoveel mogelijk wint. en als je verliest zorgen dat je zo weinig mogelijk verliest. Je bepaald zelf wanneer je eruit stapt of gaat raisen. als je veel verliest heb je gewoon slecht gespeeld.

Het mooie van poker is dat iedeen ook denkt dat hij/zij zo hele goed speelt :) terwijl 90% van de mensen die poker speelt gewoon maar wat doet. Poker is folden als er 2 mensen allin gaan en jij een paartje aas op handen hebt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nemrah is fish
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het is voor de profs skills

iedereen heeft op lange termijn hetzelfde geluk..

stel je zou bijv 1000 rondjes spelen:

dan zou iedereen dezelfde hand ongeveer even vaak gehad hebben, en dat is nog meer zo als je bijv een 1000.000 handen gedeeld zou krijgen..

het is dus maar net hoe jij met je handen omgaat, en hoeveel inzicht je in het spel hebt om op lange termijn te winnen..

daar draait het om ;)

Uitspraak van B.M op maandag 12 maart 2007 om 14:55:
toch komen mensen met veel geluk een heel eind, vandaag aan een pokertoernooi meegedaan, en iemand flopte 2x een straat, 1x een full house en 1 een flush, kreeg ook pocket koningen, altijd geluk. een x raden wie de duidelijke chipleader was.

komt omdat je hier misschien over eeen veel lager aantal handen praat.. op korte termijn kun je vaker geluk hebben dan op lange termijn.

anyway poker is sowiezo heel veel kansberekening..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tis gewoon kijken hoeveel outs je hebt met een draw

dan percentage berekenen en dan het percentage dat je mee moet betten
ten op zichte van de pot.

als je outs percentage hoger is dan je bet percentage heb je goede pott odds en kan je callen.

bv je het 2 ruiten en je flopt 2 ruiten en een klaver aas.

je 2 ruiten in je hand + de 2 op tafel zijn er 4.

in een deck zitten 13 ruiten 13 -4= 9 ruiten om je flushdraw te maken = 19 %.

stel de pot is 300 en iemand bet 30 dan is het percentage dat je moet callen 30/300 = 10%

dus moet je callen

Waarschuw beheerder
geluk hebben om in de juiste ronde je skills te laten zien

Waarschuw beheerder
en weten in welke positie je zit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 mei 2007 om 23:11:
en weten in welke positie je zit

dat zijn skills ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Re-coil op dinsdag 30 januari 2007 om 15:56:
Poker is 45% kansberekening, 45% psychologie en 10% geluk.

Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
grotendeels geluk, maar skills helpt je je evt. winst uit te breiden of je verlies te beperken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op donderdag 24 mei 2007 om 01:07:
grotendeels geluk, maar skills helpt je je evt. winst uit te breiden of je verlies te beperken

Waarschuw beheerder
De manier waarop Marcel Luske r hier uitgaat heeft niks met skill te maken!

http://www.yomedia.nl/yomedia/0a4ad1f260/marcel_luske_bad_beat_runner_runner
Waarschuw beheerder
donateur

Combinatie van :yes:

Waarschuw beheerder
skill waarom zijn er anders pro's die veel winnen?
en goeie pokerface is tog geen geluk ofwel:P
Waarschuw beheerder
Ligt aan welke holdem variant. Bij no limit komt behendigheid ofwel skills beter aan bod. Gewoon het feit door het blufelement en dat iedere ronde je hele chipstack op het spel kunnen staan.Psychologie, behendigheid en lef komen dan beter uit de verf. Uiteraard blijft puur geluk de belangrijkste factor.Kijk maar naar wereldkampioen Jamie Gold die stikte van het geluk.
Bij de limit holdem varianten zeker aan de low limit tafels waar iedereen gewoon meegaat ongeacht wat voor kaarten ze hebben dan is de geluksfactor meerdere malen hoger. Ik heb op de low limit tafels de meest krankzinnige dingen gezien en meegemaakt.Mensen gaan zelfs met 7 en een 2 ofsuit ondanks de stevige bets gewoon mee.
En als de flop, turn en river verkeerd vallen, kan je vaak met je hoge paartje KK of AA gewoon dik verliezen. De keren dat ik met trip azen het bos werd ingestuurd is niet te tellen. Dit is een normaal verschijnsel omdat er vaak na de turn en de river meer dan 5 spelers meedoen er zitten gewoon meer voor jouw gevaarlijke kaarten in de stock. Een achterlijk gutshot straight of wat dan ook komen regelmatig voor. Maar ook hier geldt dat op de lange termijn de beste speler het meeste wint.

Waarschuw beheerder
Op korte termijn kan iedereen van iedereen winnen, dus is het op korte termijn geluk. Op lange termijn is het vaardigheid want dan kun je de winnende spelers eruit halen.

Dus als voorbeeld, als er iedere zaterdagavond 1 jaar lang 5 amateurs en 1 vd betere profs spelen, dan weet ik zeker dat die profspeler na een jaar tijd het meest heeft verdiend. Hij zal vast en zeker wat avonden verliezen van de amateurs maar op lange termijn maakt hij winst op hun.
Waarschuw beheerder
pure skills
Waarschuw beheerder
kan niet alleen skills zijn, er doen ook andere mensen mee en bent afhankelijk van de kaarten hé
ik ga voor een combinatie van allebei die ik nog niet uitgezocht heb :/
Waarschuw beheerder
hoe beter je kunt pokeren , hoe minder het op geluk uitkomt

en als je gewoon nie kunt pokeren is het 100% geluk

maar het gaat niet om 1 hand , maar om de hele avond :p
als je goeie hebt hoe je de ander het beste uit kunt kleden ;)
Waarschuw beheerder
zie het op www.poker4all.tk

maar het is 25% geluk en voor de rest vaardigenheden. maar mensen die het niet kunnen die hebben altijd geluk op turn of river. berekenen is makkelijk. per kaart die er moet komen: outs x2+2. dus bij turn river outx 4+2
Waarschuw beheerder
Meeste skill,
waar je natuurlijk ook mazzel bij moet hebben.

Waarschuw beheerder
Het geluk dwing je af doormiddel van je skills, ofzoiets.. :vaag:

;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van MisterN op maandag 26 februari 2007 om 14:37:
op de de lange termijn heeft het niks met geluk te maken! al die fags die een keer een bad beat gehad hebben zeggen van wel. maar je moet het zien over een lange periode, niet over 1 of 2 potjes. poker is dus zeker een behendigheidsspel.

als je High Stakes Poker kijkt,leer je wat skills zijn

Negreanu :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 december 2006 om 14:34:
AA krijgen is geluk, hoe je ermee speelt om een dikke pot te pakken is gewoon skill.

geluk speelt ook een rol bij allins vanaf flop. ook al is AA de beste hand pre flop door pech kun je deze makkelijk verliezen.

met AA pak je bijna nooit je grootste potten :P

Waarschuw beheerder
De kaarten die je krijgt hangt af van je geluk, hoe je ze speelt hangt van je zelf af.

Oefening baart kunst, maar zelfs een pro kan gewoon "pech" hebben en verliezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gassen met die zooi!!! op woensdag 12 december 2007 om 02:03:
met AA pak je bijna nooit je grootste potten :P

Nee die krijg je meer van creatief spelen met andere kaarten..

AA wint meestal maar een kleine pot, of verliest een grote..

Maar niet altijd:)

Dit is een normaal verschijnsel omdat er vaak na de turn en de river meer dan 5 spelers meedoen er zitten gewoon meer voor jouw gevaarlijke kaarten in de stock.

In een homegame misschien, maar ik mag hopen dat je er voor zorgt dat je met KK/AA niet met 4/5 man komt te zitten, dat is vragen om problemen :|
Zorg dat je het heads up krijgt!