Partyflock

Forumonderwerp · 913295
1 volger · 9774x bekeken

Waarschuw beheerder
Beste Flockers,

We hebben er even op moeten wachten maar op 8 november 2006 om 20:00 was het dan eindelijk zover! Na jarenlange ontwikkeling was het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, genaamd Windows Vista, klaar. Deze nieuwste telg in de familie stond voorheen bekend onder de werknaam (codenaam) "Longhorn" en is meer dan vijf jaar in ontwikkeling geweest (een van de langste ontwikkelingscyclus in de geschiedenis van Microsoft.)

Met Windows Vista heeft Microsoft een OS met moderne features - zoals bijvoorbeeld: een op hardware gebaseerde graphical user interface (GUI) - weten af te leveren. Er is dan ook veel veranderd onder de motorkap en je kunt gerust stellen dat Vista een revolutie en evolutie t.o.v. van XP is. Toch zal Microsoft moeten bekennen dat de beste features van Vista al jaren geleden te zien waren in Mac OS X. De innovativiteit die Microsoft dan ook claimt is af en toe ver te zoeken. Maar beter een goed idee gejat dan een slecht verzonnen.

Het is alleen jammer dat de features die Vista in eerste instantie zo unique (innovatief) maakte - zoals bijvoorbeeld: Avalon, WinFX, RSS Platform - niet inbegrepen waren in de final. We zullen deze features, naar alle waarschijnlijkheid, dan ook pas terugzien in de service packs.

---

Service pack 1 is sinds dinsdag 18 maart officieel vrijgegeven via het downloadcenter van microsoft. In dit service pack zijn weer een heel aantal dingen verbeterd. Tot die verbeteringen behoren onder meer de ondersteuning van nog meer hardware en standaarden, verbeterde compatibiliteit met een groot aantal programma's en onder handen genomen tools voor systeembeheerders.

Service pack 1 zal in eerste instantie alleen via het downloadcenter vrij gegeven worden. Pas volgende maand kunnen we hem ook verwachten via de windows update. Omdat onze Nederlandse taal nu niet eenmaal tot een van de meeste gesproken ter wereld behoord is het tot halverweg april wachten op een vertaling. Tot die tijd is het service pack alleen beschikbaar in het engels, frans, duits, spaans of japans.

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone for x64-based Systems

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a414b-32b2-41cc-bd8b-d71eda5ec07c&DisplayLang=en

---

Omdat toch nog veel mensen problemen ondervinden bij het gebruik van Vista heb ik hieronder een overzicht gemaakt van handige links.

* Uitgebreide review:

http://www.winsupersite.com/vista/

* Overzicht van alle features:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204041

* Vergelijking van de verschillende versies:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

* Lijst van veel gestelde vragen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1194211
http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

* Alles over gebruikersaccountbeheer (UAC):

http://windowshelp.microsoft.com/windows/nl-NL/search.aspx?=&qu=gebruikersaccountbeheer

* Windows Vista Configuration Tool:

http://www.vlite.net/

* Overzicht van Service Pack 1 en de verbeteringen die het bevat:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=39B802EA-B2CF-4585-8CEA-2CC6A6247CB3&displaylang=en

* Microsoft Office 2007 File Converter Pack 3:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Heb je ergens een foutje gezien of heb je nog iets toe te voegen? Twijfel dan niet en stuur ff een berichtje!
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest Kian
Waarschuw beheerder
donateur
pfff Vista

Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt, en wachten tot de ergste bugs eruit zijn

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op woensdag 15 november 2006 om 21:49:
Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt, en wachten tot de ergste bugs eruit zijn

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 21:46:
Omdat nog niemand op het forum het over de release van windows vista rtm heeft gehad, zal ik bij deze het nieuwsbericht van tweakers.net maar een posten:

mwah https://vip.partyflock.nl/forum/results?TYPE=topic&FORUMID=21&TERMS=vista&SUBMIT=zoeken

daarom juist er nu vast mee oefene dus.....

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima

en dan begin je er aan, en zit je met je handen in het haar, omdat je het nog niet geprobeert hebt.....

kortom, beetje kortzichtige gedachtengang :bah:
Waarschuw beheerder
is het nou beter? en wat kun je er meer mee dan voorheen?

wat ik aan je screenshot zie is dat het steeds meer op de mac ( (L) ) gaat lijken... ? :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 november 2006 om 21:51:
daarom juist er nu vast mee oefene dus.....

ik leer zeer snel b)

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 november 2006 om 21:51:
en dan begin je er aan, en zit je met je handen in het haar, omdat je het nog niet geprobeert hebt.....

kortom, beetje kortzichtige gedachtengang

:S

Waarom zou ik per se van die extra functies gebruik willen maken, die je pc toch alleen maar trager maken

En nee, het is niet dat ik geen up to date pc heb, maar ik heb het gewoon niet nodig ;) Zodra het echt ingeburgerd is ga ik het wel proberen, en koop ik gewoon een retail ;)

Niets kortzichtigs aan, vind dat echt een opmerking die nergens op slaat...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meisje. op woensdag 15 november 2006 om 21:52:
is dat het steeds meer op de mac ( (L) ) gaat lijken... ?

ik heb een presentatie gezien van vista .. met de uitleg van de mac ..

daarin laten ze eigenlijk zien dat wat nu nieuw voor windows is, allang op OSX draait :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga geen preek houden tegen mensen die bij XP zweren, want ik vind Vista een goede vooruitgang en ga het aanschaffen (!) wanneer ik er het geld voor heb, maar voorlopig houd ik het bij RC1.
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek... laat je toch beter informeren mensen!
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 15 november 2006 om 22:09:
Ik ga geen preek houden tegen mensen die bij XP zweren, want ik vind Vista een goede vooruitgang en ga het aanschaffen (!) wanneer ik er het geld voor heb, maar voorlopig houd ik het bij RC1.
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek... laat je toch beter informeren mensen!

Bij xp zweren .. nee

Draai hier meteen xp 2200+ socket a met 768 mb ddr
Xp draaid goed, en zie het nut niet waarom ik gelijk over moet... draai net 2 jaar xp.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 15 november 2006 om 22:09:
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek...

Het hoeft niet, maar het is wel prettiger ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 22:04:
daarin laten ze eigenlijk zien dat wat nu nieuw voor windows is, allang op OSX draait :lol:

rare pc lui :lol:

Waarschuw beheerder
mwah https://partyflock.nl/forum/res ... TERMS=vista&SUBMIT=zoeken

Allemaal leuk en aardig, maar daar staan geen topics die deze release behandelen.

Yup, hij draait bijna net zo snel als mijn xp en dan heb ik de ultimate editie draaien met alles vol open.

Een os is bij zijn release nooit perfect er zitten altijd wel bugs in maar in tegenstelling tot de release van de vorige versies van het windows besturingssyteem draait deze als een zonnetje.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 22:20:
Een os is bij zijn release nooit perfect

Wel vreemd....

XP is bijna aan zn einde en is ook nog nergens dichtbij perfectie
Waarschuw beheerder
donateur
draait deze als een zonnetje

Hoe lang heb je m al draaiend dan?

Waarschuw beheerder
Wel vreemd....

XP is bijna aan zn einde en is ook nog nergens dichtbij perfectie

Perfectie is een utopie

Hoe lang heb je m al draaiend dan?

Deze versie vanaf 11 nov.
Waarschuw beheerder
donateur
Yup, hij draait bijna net zo snel als mijn xp en dan heb ik de ultimate editie draaien met alles vol open.

Helemaal mee eens. Natuurlijk had ik wat kleine probleempjes met RC1, maar daar is het ook voor... die dingetjes te leren en dan te verhelpen.
Waarschuw beheerder
XP werkt prima

Waarschuw beheerder

kun je lang wachten, moet je zien wat er nu nog allemaal voor xp uitkomt :s

Waarschuw beheerder
Mijn ma heeft deze nu ook..ze was alleen wel al haar gegevens kwijt.

Waarschuw beheerder
Ik wacht nog effe met testen, volgens mij zijn nog niet alle drivers voor vista.

Waarschuw beheerder
Ik heb 'm ook en hij werkt als een tierelier! Geen problemen en bugs meegemaakt! Divers werken ook perfect, niks tegen VISTA (tot nu toe dan). Ik hem 'm paar op een computer gezet die niet zo intensief gebruikt wordt, ik vrees namelijk dat er vroeg of laat wel 'iets' mee zal gebeuren. Het is en blijft een beta....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het Vista compatibel programma laten lopen.
Daar staat als ik vista zou instaleren ik geen enkele kaart meer kan gebruiken (geluid, netwerk, video, dvd-rom, dvdRW) en een hoop software...

Dus ik wacht er nog even mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 10:47:
Daar staat als ik vista zou instaleren ik geen enkele kaart meer kan gebruiken (geluid, netwerk, video, dvd-rom, dvdRW) en een hoop software...

Wat voor hardware heb jij dan in godsnaam?! :vaag:

Waarschuw beheerder
Het is en blijft een beta....

Dit is dus de final release, de rtm versie die naar de drukker gaat en op 30 nov. in de schappen ligt voor de zakelijke gebruiker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:56:
Dit is dus de final release, de rtm versie die naar de drukker gaat en op

Ah ok, ik had 't stuk niet echt gelezen! Maar ehh VISTA zakelijk?! Wat houdt dat in?! Bepaalde restricties qua gebruik ofzo ofniet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:59:
Ah ok, ik had 't stuk niet echt gelezen! Maar ehh VISTA zakelijk?! Wat houdt dat in?! Bepaalde restricties qua gebruik ofzo ofniet?

30 november komt vista uit voor bedrijven, consumenten moeten nog even wachten..
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Maar lijkt me dat die RTM versie ook maar beperkt te gebruiken is als je hem niet registreerd......
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op woensdag 15 november 2006 om 21:57:
Waarom zou ik per se van die extra functies gebruik willen maken, die je pc toch alleen maar trager maken

mijn pc heeft draait 5% sneller op vista beta dan op mn overgeclockte xp partitie. komt natuurlijk ook grotendeels door de 32 bit xp en 64 bit vista maar toch

Waarschuw beheerder
Maar lijkt me dat die RTM versie ook maar beperkt te gebruiken is als je hem niet registreerd......

Klopt, maar binnen die tijd zal er echt wel een goede crack worden gereleased door de scene :). De race om als eerste de beveiliging van microsofts nieuwe besturingssysteem te omzeilen is begonnen :P.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 16:20:
De race om als eerste de beveiliging van microsofts nieuwe besturingssysteem te omzeilen is begonnen

Ik heb besloten dit keer als Vista NL dan ook echt uitkomt m retail te kopen. Ik ben dat gezeik met die cracks etc echt zat, wil gewoon normaal kunnen updaten etc zonder problemen. Wordt mijn eerste legale Windhoos sinds jaren :9

Maar ok, ik ga het toch ook maar eens proberen als 2e OS. Vista RTM staat in me download batch van Grabit... Ik laat nog wel weten of het goed functioneerd... :)

Waarschuw beheerder
Toch heb ik hier een hele mooie versie van Microsoft Windows Vista Ultimate.

Ik ben er niet echt een fan van nog momenteel
Waarschuw beheerder
donateur
grappig....

Meer heb ik er nog niet over te zeggen... ook zijn nog niet alle drivers voor Vista beschikbaar, dus ik wacht nog steeds ff (f)
Waarschuw beheerder
Waarom niet bestellen via surfspot oid. Tegenwoordig kent iedereen wel een student die via die site kan bestellen. Nog lekker goedkoop ook :)

Ik ga mn bed ik val nu bijna om
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar hoe zit het nu met die beveiliging, is die nou wel of niet al gekraakt?

Waarschuw beheerder
Nope, het maakt niet uit of je tijdens de installatie een key invoert. Je zult vista toch online moeten activeren. Nou is er onlangs een work around voor verschenen waarin enkele bestanden in het os vervangen worden door de beta versies zodat het mogelijk wordt om een key van de test versies (respectievelijk rc 1 en 2) in te voeren en het os alsnog te activeren. Maar deze keys verlopen volgend jaar juni of juli en tegen de tijd dat ms besluit om hun testfase te beeindiggen zullen ze al deze keys black-listen.

De keys voor de test versies waren een paar dagen geleden nog te krijgen, maar het kan goed zijn dat ms dit nu ook dicht heeft gegooit.

Waarschuw beheerder
er komen gelukkig maar 3 versie's van uit

een compleet geripte versie, een minder geripte versie en de full versie.

en het vreet weer eens genoeg geheugen van je pc, dus ik wacht wel ff tot ik mn pc weer ga upgrade ;)
Uitspraak van Bart1981 op zaterdag 18 november 2006 om 15:55:
Maar hoe zit het nu met die beveiliging, is die nou wel of niet al gekraakt?

als het goed is ken je hem maar 10x instaleren, maar zal best wel goed beveiligt zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 16:31:
er komen gelukkig maar 3 versie's van uit

3? Ik dacht 4.
Waarschuw beheerder
donateur
Vraag, als deze windows er op zet ... werken mijn normale programma's / spellen dan nog??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op zaterdag 18 november 2006 om 19:16:
3? Ik dacht 4.

5 (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 16:24:
Maar deze keys verlopen volgend jaar juni of juli en tegen de tijd dat ms besluit om hun testfase te beeindiggen zullen ze al deze keys black-listen.

De keys voor de test versies waren een paar dagen geleden nog te krijgen, maar het kan goed zijn dat ms dit nu ook dicht heeft gegooit.

Lang leve de Windows Genuine Advantage (y)

Waarschuw beheerder
ik doe het alleen voor Direct X 10....daar doen velen het voor denk ik...
maar ik w8 nog wel ff met DL'en (DL'en ja), en als het niet aan de praat gaat met een illegale versie dan maar kopen op een goedkope manier
Artiest {SHOWLIST artist 42627, 23352}
Waarschuw beheerder
vista rulez !! heb nu de uitgelekte versie. geen beta . maar de final versie van vista volgens de torrent sites en het nieuws.

het draait zeer lekker. maar krijg steeds die klote ongewenste fouten steeds. loopt steeds vast zoals google.en diverse. aan mijn pc zal het zeker niet liggen.

er zijn nu zoveel in omloop
Waarschuw beheerder
heb hem ook in gebruik, zeer mooi interface. (L) sidebar. als de beta keys niet meer werken zal er vast al wel weer een nieuwe crack zijn. echter, de final versie die al snel te downloaden was, was niet de werkelijke final versie. de MSDN versie is de echte final. maar die kun je ook al weer downloaden.

[img width=620 height=496]http://www.gamergun.com/files/21/Vista.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kan iemand die van plan is Vista te installeren aub een 3dmark Benchmark before and after maken en hier posten ?? liefst meerdere mensen.. en aub de specs van je systeem erbij :D daar kunnen we wat mee (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 19:49:
5 (y)

Laten we het dan maar op 9 houden.
Zie hier
Waarschuw beheerder
donateur
Bah bah bah

Gezien de systeem eisen e.d. zal ik niet echt snel Vista gaan draaien.. Vind het meer een ronduit belachelijk resource vretende OS.

Ik draai sinds een paar maanden Fedora Core, ben er meer als tevreden mee (Oke je moet voor sommige dingen toch wel wat meer verstand hebben van Linux). Maar verders als je praat over effecten enzo (Compiz) dan kan Vista daar nog veel van leren!
Sinds ik de cpufrequency deamon aan de praat heb gekregen gaat mijn laptop op de accu een stuk langer mee.
Ook hoor ik echt van veel mensen teveel negatief over Vista.

Ik houd het lekker bij Linux.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zaterdag 18 november 2006 om 22:31:
Kan iemand die van plan is Vista te installeren aub een 3dmark Benchmark before and after maken en hier posten ?? liefst meerdere mensen.. en aub de specs van je systeem erbij daar kunnen we wat mee laatste aanpassing 18 november 2006 22:32

Met XP heb ik eren scvore van ongeveer 11000 punten (3Dmark05) heb het geprobeerd onder vistra en daar haal ik 6800 punten... MAAR Nvidia drivers ondersteunen nog geen SLI... Dus ik verwacht veel van DX10.... Moet zeggen dat nfs most wanted beter loopt in vista (betadrivers, GEEN SLI dan in XP, wel SLI)

Waarschuw beheerder
Ik heb nu Windows Vista (x64 versie) draaien die ik via het MSDN kanaal heb gedownload.

Het loopt soepel maar ik mis nog van een aantal apparaten de benodigde drivers. SLI kan ik helaas ook nog niet gebruiken maar ik ben benieuwd hoe bepaalde zaken zullen draaien...

Vista zelf draait enorm soepel met Aero ingeschakeld.
Ik overweeg wel om mijn geheugen uit te breiden zodat ik wat meer performance kan halen.

Een zeer gewaarde feature voor mij is de Resource Monitor waarmee in een oogopslag de CPU, RAM, Harddisk en netwerk belasting weergegeven wordt :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miguel.. op zondag 19 november 2006 om 05:44:
Vind het meer een ronduit belachelijk resource vretende OS.

Gaan we weer... lees ff de goeie reviews, wil je... je hebt helemaal geen goede pc nodig...
Waarschuw beheerder
idd, ik heb een redelijk ouwe pc en draai vista gewoon even soepel als dat ik XP draaide. ze zeggen wel dat als je beter spul hebt dat ie dan sneller draaid dan xp. maar verder moet je pc het gewoon als xp aan kunnen
Waarschuw beheerder
donateur
net geinstalleerd op een 2de schijf
ziet er wel gaaf uit

morgen effe verder mee spelen

Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem sinds gisteren als dual-boot. Draait sneller dan XP. Maar denk dat ik wel een legale versie ga kopen. Ben dat gezeur met activeren en updaten een beetje zat geworden.

Waarschuw beheerder
delete, domme vraag:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Bij mij is hij er weer af.

64bit drivers van mn mobo installeerde niet goed

had 2 onbekende apparaten
1 ide controller die ik niet geinstalleerd kreeg

dan houd het voor mij op ... misschien over 6mnd nog een keertje proberen.

Waarschuw beheerder
is die activation key ook al te omzeilen?

las ergens op internet dat je je internet stekker uit moet halen en tijdens de instalatie "registreren zodra verbonden met internet" klopt dit?

of is de key file al aanwezig op het web?

Waarschuw beheerder
jje moet blijkbaar een Beta key gebruiken...en vervolgens een crackfile gebruiken, die op 1 of 2 plaatsen vervangen voor een ander bestand, en dan kun je toch activeren ofzow

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marco VDM op zaterdag 18 november 2006 om 20:54:
als de beta keys niet meer werken zal er vast al wel weer een nieuwe crack zijn.

bij xp werken de cracks ook niet meer, ken diverse mensen die nu een schermpje krijgen dat ze een illegale versie op hun pc draaien

windows is echt het enigste wat ik origineel koop, al hoop ik dat gauw de Mac OS klaar is, want wil al jaren van windows af
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 12:35:
bij xp werken de cracks ook niet meer, ken diverse mensen die nu een schermpje krijgen dat ze een illegale versie op hun pc draaien

Eigen schuld van hun. Je kan gewoon kiezen om WGA niet te installeren!

Waarschuw beheerder
wat gaat vista kosten?

Waarschuw beheerder
Eigen schuld van hun. Je kan gewoon kiezen om WGA niet te installeren!

Idd...de scene zal echt wel een fatsoenlijke work around maken voor windows vista...teveel mensen maken nu eenmaal gebruik van een illegale windows.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 16:24:
wat gaat vista kosten?

Zo rond de 280 euro.
Waarschuw beheerder
donateur
er is al een programma voor vista, dat hem legaal maakt.
dit bestaat ook voor XP. werkt altijd en heb er nog geen problemen over gehoord

(ik heb origineel)

Waarschuw beheerder
oeh, stuur mij es een PB, met een link of een naam:)
Artiest AXN
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miguel.. op zondag 19 november 2006 om 05:44:
Bah bah bah

Gezien de systeem eisen e.d. zal ik niet echt snel Vista gaan draaien.. Vind het meer een ronduit belachelijk resource vretende OS.

Ik draai sinds een paar maanden Fedora Core, ben er meer als tevreden mee (Oke je moet voor sommige dingen toch wel wat meer verstand hebben van Linux). Maar verders als je praat over effecten enzo (Compiz) dan kan Vista daar nog veel van leren!
Sinds ik de cpufrequency deamon aan de praat heb gekregen gaat mijn laptop op de accu een stuk langer mee.
Ook hoor ik echt van veel mensen teveel negatief over Vista.

Ik houd het lekker bij Linux.laatste aanpassing 19 november 2006 05:52

Ik vond het er idd erg gelikt uitzien miquel!
Zelf nu vista.. en is mooi.. maar wel minder...

Waarschuw beheerder
er is al een programma voor vista, dat hem legaal maakt.dit bestaat ook voor XP. werkt altijd en heb er nog geen problemen over gehoord

Daar ben ik ook wel in geinterreseerd. Bedoel je dan de crack waarbij je een bestand aan het .udf image toevoegd om er een msdn versie van te maken?
Waarschuw beheerder
Hier ook wel intresse ja :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op zaterdag 18 november 2006 om 22:31:
Kan iemand die van plan is Vista te installeren aub een 3dmark Benchmark before and after maken en hier posten

Kans is groot dat je zo goed als dezelfde prestaties gaat behalen ;) Heeft namelijk niet zo erg veel met vista of xp te maken.

Uitspraak van Technomania op zondag 19 november 2006 om 12:52:
Dus ik verwacht veel van DX10

Dan moet je wel een DX10 kaart hebben ;)
En er is er nog maar 1tje uit ( geforce 8800), maar je kan best wachten tot er wat meer keuze is en ivm kinderziektes enz...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 november 2006 om 20:39:
Kans is groot dat je zo goed als dezelfde prestaties gaat behalen Heeft namelijk niet zo erg veel met vista of xp te maken.

vreet vista dan niet meer resources, net als xp meer vreet dan 98, en 98 meer vreet dan 95, en 95 meer vreet dan 3.1, en 3.1 meer vreet dan DOS, en Dos me... ??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippiebal op donderdag 30 november 2006 om 19:34:
vreet vista dan niet meer resources, net als xp meer vreet dan 98, en 98 meer vreet dan 95, en 95 meer vreet dan 3.1, en 3.1 meer vreet dan DOS, en Dos me... ??

Yes maar aangezien het hier om 3dmark ging,neem ik aan dat je de 3D acceleratie van je 3D kaart wilt gaan vergelijken onder beide os'en en ik denk dat de kans vrij groot is dat dat niet zo veel verschil gaat opleveren.
En meer resources vreten is niet altijd een slecht ding kwa prestaties, maargoed das dan weer wat anders :p

Waarschuw beheerder
Voor de liefhebbers:

Er zal een DVD (1 schijfje) installatie en een CD (5 schijfjes) installatie komen.

momenteel ben ik aan het onderzoeken waarom het mij niet lukt om vanuit Windows XP een upgrade uit te voeren met de DVD installatie, maar met de CD installatie werkt het vlekkenloos :s

Krijg een nasty Autorun error bij de DVD editie, ook als ik alle data vantevoren op de harde schijf kopieer en de autorun functie uitzet...

stof tot nadenken dus :p
Waarschuw beheerder
Vista ziet er pas leuk uit op een 24" widescreen tft :P

1920x1200 is echt een perfecte resolutie voor Vista, en al helemaal voor Office 2007
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
1680*1050 vond ik ook fijn werken... en dat op een 'magere' 15,4".

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FireStarter :bounce: op vrijdag 1 december 2006 om 15:12:
1920x1200

Hoef je geen 24" scherm voor :o heb ik op mijn 17" laptop ook ;)

Uitspraak van Chris :rot: op vrijdag 1 december 2006 om 16:00:
1680*1050 vond ik ook fijn werken... en dat op een 'magere' 15,4".

Denk ik toch ook :)
Meneer wil gewoon met zen scherm pronken denk ik ;) :x
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
firestarter>hier vista op 32 ich tft widescreen!!!!!
hihihihi

Waarschuw beheerder
[img width=701 height=438 cacheid=000d3d150026082d6bf66eb11a01ad9c8b]http://i21.photobucket.com/albums/b279/MPeeters/ScreenshotVista.jpg[/img]

Mooi he!!

Waarschuw beheerder
Om eerlijk te zijn vind ik die interface nu al achterhaalt, maargoed dat is moeilijk te vermijden als je zo lang aan een project bezig bent.

Waarschuw beheerder
Kun je die trouwens zwaar customizen? (zonder extra tools)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 16:01:
Meneer wil gewoon met zen scherm pronken denk ik ;) :x

Zou goed kunnen! ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 18:38:
Kun je die trouwens zwaar customizen? (zonder extra tools)

Geen idee!

Waarschuw beheerder
Ik vind de nieuwe technologie voor deployment van Windows Vista nog veel spannender dan Vista zelf.

Met de Windows Automated Installation Kit (WAIK) heb je tools waarmee ze behoorlijk dicht in de buurt van Ghost komen en vooral voor IT professionals is ImageX erg handig.

Voor de thuisgebruiker is dit niet zo spannend maar voor bedrijven is dit een heel handige feature. Ga me daar zeker in verdiepen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 16:01:
Hoef je geen 24" scherm voor heb ik op mijn 17" laptop ook

ik hoop niet dat je t meent. Das veel inspanning voor je ogen en over een paar jaar zie je alleen nog maar waas verder dan 10m ..... ken een aantal mensen die vanaf hun 15e ongeveer constant programmeerden na school en nu op hun 20e zijn ze half blind omdat ze op hun 17 inch schermpjes altijd absurt hoge resoluties gebruikten.

Noodgedwongen gebruiken ze nu nog maar 1024x728 op een 19 inch :P puur omdat ze niet nog slechter willen gaan zien :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als de tekst te klein is kan je die toch gewoon groter zetten?
Groot voordeel van hoge resolutie is dat je vooral een groter werkveld krijgt en das echt wel welkom bij videobewerking en animatie! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
zal vista goed draaien op een 2,4 p4 + 512mb ?

Waarschuw beheerder
Ik zou het erg vinden moest het daar nie op draaien. Alleen wat meer ram misschien?
Waarschuw beheerder
donateur
deze pc is al 4 jaar oud
volg jaar deze periode nieuwe aanschaffen
momenteel kan ik alles op doen
ben geen gekke gamers, dus (Y)

Waarschuw beheerder
Voor de knutselaars onders ons: onlangs is vlite verschenen (de tegenhanger van nlite voor xp). Dit progje stelt je in staat zelf een windows vista installatie te maken, wat er dus op neer komt dat: je er onderdelen kunt uit rippen die je liever niet standaard op je compu ziet staan (mediacenter, tablet pc (550 mb groot) enz.), een unattended installatie maken (cd'tje erin, ff bakie koffie drinken en je os is geinstalleerd), updates slipstreamen (hoef je die ook niet meer te downen naderhand), eigen drivers toevoegen, en nog veel meer.

http://tweakers.net/meuktracker/14269/vLite-0.6-beta.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
cool, kende alleen nlite. Is deze beter of niet veel verschil/kwestie van smaak?

Ook al voor vista beschikbaar?

Waarschuw beheerder
nogsteeds geen goed gekraakte vista versie verschenen?

Waarschuw beheerder
zo het staat erop, een gekraakte Final bussnis versie, JEZUS wat is dit gruwlijk snel!!, afsluiten 1 sec. heel soepel, opstarten (aanknop insdrukken) en GELIJK inloggen.

ik zie niet rechts staan van: 30 days remining o.i.d
(door middel van een trucje) weet niet of ik hem hier nee rmag zetten dus PM me, als je geintreseerd bent.

IK HEB VISTA:D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D::D
--
edit, stom foutje gemaakt,

even afwachten wat me vista doet, er staat heel klein bij me systeem: 30 days to activate,

ken meer mensen met dat "trucje" en die blijven op 30 dagen staan, als dat zo is vertel ik hoe dat moet enzo:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
net een crack geinstaleerd, met gigantisch grote uitleg erbij, naja. nu doet me control panel het niet meer, en me licence key menu kan die niet vinden en openen, is mischien een goed teken, dat het toch gewerkt heeft, naja even afwachte
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 05:21:
even afwachten wat me vista doet, er staat heel klein bij me systeem: 30 days to activate,

ken meer mensen met dat "trucje" en die blijven op 30 dagen staan, als dat zo is vertel ik hoe dat moet enz

Makkelijkste wat je ken doen is voor het installeren naar je bios te gaan.

Doe je door op .del of f2 te drukken tijdens booten.

Je gaat nu naar de tijdsinstellingen.
Hier zet je de volgende datum neer: 31 december 2099.
Je saved de instellingen en je doet de Windows Vista cd erin en je installeert deze, of als dual boot en doe het in Windows XP.

Nu ruk je je internet kabel eruit. Installeert vista.

Na de installatie ga je naar tijdsinstellingen en zet je de optie " Synchroniseren met internetclock" uit.
Je herstart je pc en gaat weer naar je bios.

Je zet je huidige tijd weer op de datum dat het is.

Propt je internet kabel erweer in.

Start op en zet de datum in Vista ook weer goed.

Veel plezier met Vista tot 30 januari 2100 ^^

Edit: Ohwjah updates werken dan ook gewoon en je heb geen keycode nodig ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vlite is speciaal bedoeld voor Windows Vista.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 05:21:
edit, stom foutje gemaakt,

ken meer mensen met dat "trucje" en die blijven op 30 dagen staan, als dat zo is vertel ik hoe dat moet enzo:)

Die trucjes van jou ken ik onderhand wel :yes:

Uitspraak van Joenino op maandag 4 december 2006 om 11:48:

Je saved de instellingen en je doet de Windows Vista cd erin en je installeert deze, of als dual boot en doe het in Windows XP.

Na de installatie ga je naar tijdsinstellingen en zet je de optie " Synchroniseren met internetclock" uit.

Inderdaad heel logisch, maar had ik zelf nog niet aan gedacht :$

Waarschuw beheerder
oldschool :respect:

Waarschuw beheerder

Ik ben benieuwd of dat ook echt werkt. Volgens mij kun je de counter maar 2x resetten en zul je daarna alsnog moeten activeren. Maar als ik het dus goed begrijp zet je na alles gedaan te hebben je tijd en datum in vista weer terug naar wat het zou moeten zijn.

Is het niet zo dat, als je internet aan hebt staan, vista terug "belt" naar zijn eigen servers om te registeren wanneer je het os hebt geinstalleerd en zelf een countdown bijhoud die uiteindelijke er voor zorgd dat je na 30 dagen alsnog moet activeren (als die weer terug "belt").

Anders zou je bij deze een goed werkende crack hebben gevonden, waar de scene nog niet eens opgekomen was. Ben benieuwd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zou wel goede oplossing zijn. Maar denk, dat als Microsoft achter deze truc is en dat hij daadwerkelijk werkt, dat er dan binnen de korste keren een update verschijnt wat er voor zorgt dat het niet meer mogelijk is.

Waarschuw beheerder
Normaalgezien werkt dit meestal niet meer. Hebben ze ondertussen iets op gevonden, kzou ook niet weten wat (2e interne klok die je niet handmatig kan instellen?).
Tzou me ook verbazen, maar het lijkt erop dat hij het zelf getest heeft. Misschien is MS wat slordig geweest en hebben ze deze gouwe-ouwe over het hoofd gezien?

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 15:46:
Is het niet zo dat, als je internet aan hebt staan, vista terug "belt" naar zijn eigen servers om te registeren wanneer je het os hebt geinstalleerd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 15:57:
Normaalgezien werkt dit meestal niet meer. Hebben ze ondertussen iets op gevonden, kzou ook niet weten wat (2e interne klok die je niet handmatig kan instellen?).
Tzou me ook verbazen, maar het lijkt erop dat hij het zelf getest heeft. Misschien is MS wat slordig geweest en hebben ze deze gouwe-ouwe over het hoofd gezien?

Ik draai nu al zo 2 weken met Vista RTM final multi edition
En er staat nog steeds dat mijn activering pas 30 januari 2100 is :P Dus jah deze manier werkt. En het is niet mijn manier had ik gevonden op een torrent site.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 15:46:
Is het niet zo dat, als je internet aan hebt staan, vista terug "belt" naar zijn eigen servers om te registeren wanneer je het os hebt geinstalleerd en zelf een countdown bijhoud die uiteindelijke er voor zorgd dat je na 30 dagen alsnog moet activeren (als die weer terug "belt").

Anders zou je bij deze een goed werkende crack hebben gevonden, waar de scene nog niet eens opgekomen was. Ben benieuwd.

Zal moeilijk worden voor ze aangezien ze niet kunnen zien wat voor vista ik gebruik omdat ik geen keycode nodig heb. En zolang je de optie uitschakel voor het synchroniseren met internet kan er nix gebeuren. Toch draai ik op multi boot ivm met een update die deze methode om zeep helpt zoals Sharkbite zei. Nu alleen afwachten wnr de eerste mongool dit meld bij Microsoft. En dan nog gewoon updates uitschakelen en hand matig installeren ;)

Trouwens tijdens de installatie moet je GEEN updates ophalen en ook activeren bij verbinding met internet uit schakelen. Anders gaan ze steeds om activering vragen. (net ff getest op me werk ^^)

Waarschuw beheerder

ik had dus: bios op 2030.
instaleren, (zonder internet kabel). daarna weer trug zetten op 2006, heb dus dat vinkje niet uitgezet.

heb hem net uitgezet terwijl die al op 2006 stond.

als dit niet werkt instaleer ik hem opnieuw op jou manier:)

maar er is nog geen 1 dag voorbij dus weet nog niet of die terug die terug springt naar 29 dagen
--
ik was ook aant klote met het register e.d. ma even later had vista het door, sprong op zwart beeld en vroeg om de key, naja gewoon opneiw geinstaleerd op de manier die ik voor de --
geschreven heb.

heb dus dat vinkje te laat uitgezet. even kijken of het nu nog goed werkt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Och ja ik heb hem gewoon geactiveerd met een key van de rc1 versie, werkt ook gewoon goed :)

Waarschuw beheerder
waar staat trouwens tot welk jaartal die afloopt?
het enige dat bij mij staat:30 days remening.. geen 2006 of 2030 ofzo, waar vind ik dat terug?
--
edit: ik heb de Bussnis final versie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zo te zien komt het allemaal wel goed met het omzeilen van die 30 dagen limiet! Ik ga het morgen meteen proberen!:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 17:56:
het enige dat bij mij staat:30 days remening.. geen 2006 of 2030 ofzo, waar vind ik dat terug?
--

Bij mij staat er links wnr er een test uitgevoerd is en dat is 31 december 2099 ;) + 30 dagen geeft 30 jan 2100. Draai nu zo'n 19 dagen met Vista en er staat nog steeds 30 dagen till activation ^^

Waarschuw beheerder
gelukkig geen last van die activatie shit...

ben al blij dat ik hem via MSDN subscription kan downloaden en daar ook mijn key kan aanvragen :p

Vanavond naar een conferentie over Vista, Office 2007 en Exchange 2007 en we zijn weer een gelukkig mens

Waarschuw beheerder
ben al blij dat ik hem via MSDN subscription kan downloaden en daar ook mijn key kan aanvragen :p

Dus jij bent een van de gelukkigen die lid is van MSDN en tenminste één bug geraporteerd heeft? Hadden ze dat maar eerder verteld dan had ik er ook wel aan meegedaan. Maar goed dat is nu wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op dinsdag 5 december 2006 om 13:31:
Uitspraak van Tummy op maandag 4 december 2006 om 17:56:
--

Bij mij staat er links wnr er een test uitgevoerd is en dat is 31 december 2099 + 30 dagen geeft 30 jan 2100. Draai nu zo'n 19 dagen met Vista en er staat nog steeds 30 dagen till activation ^^

naja bij mij niet, ik heb bussniss he,

maar er zijn hier nu 2 dagen voorbij, en nogsteeds 30 dagen:)

het werkt:)
Waarschuw beheerder
hier home premium legaal
xp 3d03 4800
vista 4600
laptop:
64bit 3200
1gb
x700

Waarschuw beheerder
ik denk dat me vista het door heeft, nu de 3e dag en spring nu op 29.

heb hem eraf gehaald, nog x goed overdoen:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:40:
Dus jij bent een van de gelukkigen die lid is van MSDN en tenminste één bug geraporteerd heeft? Hadden ze dat maar eerder verteld dan had ik er ook wel aan meegedaan. Maar goed dat is nu wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Nou ik heb geen enkele bug gerapporteerd maar ik heb MSDN nodig omdat ik anders mijn werk niet kan doen.

Je mag rustig weten dat ik al te maken heb met mensen die issues rapporteren in Vista.

Ik voorzie in de toekomst grote problemen met het gebruik van roaming profiles met Vista omdat Vista een compleet nieuwe 'versie' van roaming profiles heeft. Betekent dat Administrators hun hele profielbeheer compleet moeten herzien of zelfs compleet opnieuw moeten ontwerpen. Meer info: http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/fb3681b2-da39-4944-93ad-dd3b6e8ca4dc1033.mspx?mfr=true

Oh ja er gaat ook een MCP komen voor Vista (70-620)...

Waarschuw beheerder
Ik voorzie in de toekomst grote problemen met het gebruik van roaming profiles met Vista omdat Vista een compleet nieuwe 'versie' van roaming profiles heeft. Betekent dat Administrators hun hele profielbeheer compleet moeten herzien of zelfs compleet opnieuw moeten ontwerpen. Meer

Precies, daar heb ik me als thuisgebruiker ook al geel en groen aan geergerd, zeker als je het os wil customizen naar je eigen wensen. Maar goed dat is voor mij slechts een kwestie van gewenning (al vond ik het hele c:\documents and settings\ in windows xp gebeuren toch wel overzichterlijker overkomen).

Toch zitten er nog gare fouten in af en toe? Bij de eerste install van de 6000 build heb ik alle snelkoppelingen uit c:\Users\Bong Marley\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs naar c:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu (de oude all users map) willen zetten (dit had als voordeel in windows xp dat als je in safe mode opstarten als administrator (geen user dus) dat het je het volledige start menu tot je beschikking had). Dit ging behoorlijk vaak met horten en stoten door de user account control (al was dit wel op te lossen na wat gekloot te hebben met instellingen), alleen toen ik het eindelijk voor elkaar had om alles daar in te krijgen werkte mijn start menu niet naar behoren, geen map wou zichzelf "openen" om de snelkoppelingen te laten zien.

User account control ben ik ook niet zo blij mee af en toe. Zeker in het begin toen het nog een beetje zoeken was wat dit nu inhield. Ik kreeg naar mijn mening teveel prompts om rechten aan dit en dat te verlenen, en als je 10 mapjes wilt aanmaken wordt je daar ook niet erg vrolijk van. Dus bij deze voor een ieder die zich hier aan irriteerd een simpele oplossing (wat dus niet inhoud dat je uac uitzet):

How do I change the behavior of the User Account Control message?

An administrator can change the behavior of the User Account Control message for standard users or for local administrators in Admin Approval Mode.

Examples of situations where you might want to do so include:

* Environments where all applications must be pre-approved and installed centrally.

* Organizations that must comply with Common Criteria standards or corporate policies that require credentials be used for all administrator tasks.

Change the behavior of the User Account Control message for administrators in Admin Approval Mode
Use the following procedure to change the User Account Control message behavior for administrators.

To perform the following procedure, you must be able to log on with or provide the credentials of a member of the local Administrators group.

To change the behavior of the User Account Control message for administrators in Admin Approval Mode

1. Click Start, click All Programs, click Accessories, click Run, type secpol.msc in the Open box, and then click OK.

2. If UAC is currently configured in Admin Approval Mode, the User Account Control message will appear. Click Continue.

3.From the Local Security Policy tree, click Local Policies, and then double-click Security Options.

4. Scroll down to and double-click User Account Control: Behavior of the elevation prompt for administrators in Admin Approval Mode.

5. From the drop-down menu, select one of the following settings:

* Elevate without prompting

In this case, applications that have been marked as administrator applications, as well as applications detected as setup applications, will automatically run with the full administrator access token. All other applications will automatically run with the standard user token.

Deze moet je dus hebben!

* Prompt for credentials

In this case, in order to give consent for an application to run with the full administrator access token, the user must enter administrator credentials. This setting supports compliance with Common Criteria or corporate policies.

* Prompt for consent

This is the default setting.

6. Click Apply.

/edit ff aangepast, was zo wel een beetje onoverzichtelijk :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
pfff wat een stappenplan zeg :p

eerst maar eens uitzoeken of dat ook via GPO kan :p
Waarschuw beheerder
Gister erop gezet en draait idd als een zonnetje, heb eerst m'n hele C:\ schijf leeg gegooit en het begon al meteen goed toen ik Vista erop zete, alles werkte meteen... van geluid tot internet tot tvkaart :D:D

tot nu toe dikke pluim!

Waarschuw beheerder
Had em al op mijn oude notebook geprobeerd, ziet er geweldig uit en werkt allemaal heel vanzelfsprekend,

Enige nare bijsmaak had de overdreven aanwezige User Control protection dinges, ik haat het als er bij alles wordt gevraagd of ik het wel écht wil.. :nee:

En als je het uitzet dat er dan zo'n rood kruis in me taakbalk komt.. :S

Probeer het wel opnieuw als ie te koop is, net nieuwe laptop geen zin om al me software wéér opnieuw te installeren..

Waarschuw beheerder
donateur
Heb net de nederlandse versie gedownload (64bits).
Dadelijk even erbij installeren O:)

Waarschuw beheerder
Thought u might like to know

Hackers hebben op basis van Microsofts eigen Key Management Service-software een eigen activatieserver voor Windows Vista opgezet en als VMware-image ter download aangeboden. Hiermee is het mogelijk Microsofts activatiesystemen te omzeilen.

Windows VistaDe Key Management Service is door Microsoft bedoeld om het mogelijk te maken om één computer in te richten waarmee alle Windows Vista-activaties binnen een netwerk afgehandeld kunnen worden. Hiermee kan onder meer voorkomen worden dat iedere losse Windows Vista-pc binnen een organisatie zelfstandig contact opneemt met de Redmondse thuisbasis om de activatiecyclus te doorlopen. Op deze wijze geactiveerde Windows Vista-installaties moeten overigens wel iedere 180 dagen opnieuw geactiveerd worden, zodat voorkomen wordt dat gebruikers hun thuisinstallaties van Windows Vista 'op het werk' gaan activeren. Key Management Service-licenties worden alleen geaccepteerd door de Business- en Enterprise-varianten van Windows Vista.

Officieel zou de Key Management Service-software volgend jaar pas door Microsoft worden vrijgegeven, maar enkele piraten hebben hun hand nu al op de applicatie weten te leggen. Op basis daarvan hebben ze een VMware-image ontwikkeld, die ze 'Windows Vista Local Activation Server - MelindaGates' genoemd hebben; de eerste gekraakte versie van Windows Vista was reeds 'Vista BillGates' gedoopt. Na het booten van het Vmware-image wordt de Key Management Service gestart en kunnen de Vista-clients geactiveerd worden. Hiervoor is het echter wel nodig om een speciaal door Microsoft meegeleverd stukje VBscript uit te voeren op de client, zodat er contact gezocht wordt met de lokale activatieserver en niet met Microsofts servers. Ondanks dat ook hiermee niet de activatie van Windows Vista is gekraakt, is dit opnieuw een tegenslag voor het Redmondse softwarebedrijf dat graag wil voorkomen dat Windows gebruikt wordt door niet-betalende klanten.

http://tweakers.net/nieuws/45508/Hackers-maken-gekraakte-activatieserver-voor-Vista.html

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 15:26:
Thought u might like to know

Ja ik heb de "image" net op FTD zien staan :jaja:

Maarja ik heb ultimate erop gezet, dus die image werkt toch hier niet :/
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb 'm nu ook draaien op een andere partitie (Windows XP gewoon nog ff ernaast), alleen krijg ik internet niet aan de praat (draadloos netwerk hier).. nog meer mensen met dit probleem?

Waarschuw beheerder
nop,
ik heb een key van microsoft gekregen,

er staat: Windows is activated

ik heb nu de Vista Ultimate,

is dus voor altijd geactiveerd of niet?

Waarschuw beheerder
nop,
ik heb een key van microsoft gekregen,

er staat: Windows is activated

ik heb nu de Vista Ultimate,

is dus voor altijd geactiveerd of niet?

Je hebt waarschijnlijk een key van de testversies en deze geactiveerd door een paar activatie bestanden te vervangen door dezelfde bestanden alleen van eerdere builds. Deze keys zijn geldig t/m juli (zo ergens in de buurt).
Waarschuw beheerder
Windows vista RTM v.6000........is de echte versie­­,die op 30-01-2007 verkrijgbaar is in de winkels.­
­

Veel mensen (wie) onder ons en tuurlijk bui­ten ­de door vragen zich af,of dit fenomeen window­s vis­ta(rtm)te kraken is!!!!!!
Er zijn veel theo­rien g­aande op het net.Ik heb mijn zoektocht gema­akt,met­ mijn supersnelle surfplank op het net ges­urfd en ­ik heb een krak pakket(Vista activators a­io(all-in­-one)) tot mijn beschikking gekregen((wa­ar??)) op ­het net>>wwww of p2p.....
die pakketje­ moet je pr­oberen te veroveren,eenmal je die binn­en hebt, ben­ je ook stuk dichterbij(50%) om Windo­ws vista RTMv­.6000 voor altijd te gebruiken,maar ­jij moet ook e­en product key van rc1 of rc2 hebbe­n.LET OP NIET D­IE KEY'S VIA HET NET OF P2P TE VER­KRIJGEN IS. Jij ­moet een eigen betatester key opv­ragen bij microso­ft,hoop niet dat je te laat bent­....

Nou,,,, he­b je alles?? 1-krak pakket(vist­a activators aio)
­2- eigen key betatester,die ni­et eerder is gebruik­t!!!
Als het JA is dan gaan ­we verder.

Dit is ­mijn methode dat ik windows ­vista rtm v.6000 aan h­et dansen heb gekregen.Ik k­oos editie VISTA ULTIMA­TE.

STAP 1
Pak je gedo­wnload krak pakket( je m­oet de juiste pakket down­loaden,het best via p2p) ­uit.
In het pakketje ze­tten 3 files
1-pkeyconfig­
2-token.dat
3-user32­.dll.mui
De laatste(user32­.dll.mui)heb je nodig ­om evoluatie watermerk weg t­e halen.
Maar first ­is first,,op naar stap 2

S­TAP 2
Je internet v­erbinding verbreken(de Kable a­an de achterkant va­n je pc er uit trekken).
Insta­lleer windows vist­a rtm v.6000 tot de product key ­wordt gevraagd.
­Laat product key veld blank en Au­tomatische activ­eren VINKJE uitschakkellen.
Je in­stallatie verlo­opt zorgloos hoop ik.
Je pc start ­opnieuw en jij­ kan inloggen met je administrator a­ccount...jij ­bent binnen...snel toch...

STAP 3
­
verkrijg ­de Eigenaar en Full Control van het best­and: pkey­config.xrm-ms
C:Windows\System32\Licensi­ngpkeyco­nfig\pkeyconfig.xrm-ms

Rechts-klick op ­pkeycon­fig.xrm-ms
Selecteer Properties
Ga naar S­ecurit­y tab en klick op 'Advanced' knoop
Ga naar ­'Owne­r' tab en klick op 'Edit' knoop
Selecteer 'A­dmin­istrators' en klick 'Apply' knoop
Jij bent nu­ de­ Eigenaar van het bestand, sluit de property wi­nd­ows af.

Rechts-Klick op pkeyconfig.xrm-ms opn­i­euw
Selecteer Properties
Ga naar "Security" ta­­b , klick op "Advanced" knoop
Nou druk op Edit, ­­dan double-klick op 'Administrators' in de lijst ­e­n vink 'allow'
box voor 'Full control'
Je heb­t ­nu 'Full control' van het bestand, sluit de pro­per­ty windows af.
Nu kan je het bestand vervange­n me­t het bestand in het krak pakketje.Maak een b­ack-u­p van het bestand voordat je het gaat vervan­gen
c­:Windows\System32\Licensingpkeyconfig\pkeyc­onfig.x­rm-ms

STAP 4
Stop The Service 'Softwa­re Licen­sing'
Klick Start en Type In het Search ­veld 'ser­vices.msc' (zonder quotes) en druk op En­ter
Zoek ­'Software Licensing' in de lijst
Recht­s-klick op ­'Software Licensing' en klick de stop ­knoop

STA­P 5
Doe hetzelde met het bestand "To­ken.dat" en v­ervang het met het bestand(maak een ­back-up van he­t bestand voordat je het gaat verva­ngen) in het kr­ak pakketje als in STAP 3
C:/Wind­ows/ServiceProfi­les/NetworkService/AppData/Roamin­g/Microsoft/Softw­areLicensing/tokens.dat

STAP ­6
Start je pc opn­ieuw
Vergeet niet je internet ­kabel weer aan te sluiten!!!!
Nu,,,,inloggen met ­je administrator account,­als het goed is,komt de ­Activation Scherm te voors­chijn
,waar je produkt­ key moet intypen.
Type je­ rc1 of rc2 produkt ke­y in,die je van microsoft he­bt gekregen.
Als het­ is mij al gelukt met 2 links­e handen,moet het je­ ook lukken.
Windows vista rt­m is Genuine foreve­r....enjoy it mate....
-------­-------Mission Imp­ossible Completed---------------­

------Evoluat­ie Watermerk weghalen------
Dit ­is alleen van to­epassing voor de Evoluatie copy va­n Windows vista­ rtm v.6000 engelse taal.

STAP 1­
Verkrijg de ­eigendom en Full Control van het bes­tand:C:\Windo­ws\System32\en-US\user32.dll.mui

R­echts-klick ­op user32.dll.mui
Selecteer Propertie­s
Ga naar ­de Security tab en klick op 'Advanced' ­knoop
Ga ­naar de 'Owner' tab en klick op 'Edit' k­noop
Sel­ecteer 'Administrators' en klick op 'Appl­y' knoop­
Je hebt nu de 'Ownership' van het bestan­d, slui­t de property windows af.

Rechts-klick o­p user­32.dll.mui opnieuw
Selecteer Properties
G­a naa­r de Security tab, klick op 'Advanced' knoop ­
No­u double-klick 'Administrators' in de lijst en­ vi­nk de 'allow' box voor 'Full control'
je hebt ­nu­ de 'Full control' van het bestand, sluit de pro­p­erty windows af

Nu kan je het bestand vervange­­n met het bestand in het krak pakketje
Maak een b­­ack-up van het bestand(just in case)
C:\Windows\­S­ystem32\en-US\user32.dll.mui

Start je pc opni­eu­w
En weg is het.

Veel plezier met de nieuwe­ ve­rsie van Windows.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Veel plezier met de nieuwe ve­rsie van Windows.....

tot juni ja;)
Waarschuw beheerder
Zomg wall of text crit you for 198267487683682 dmg
You die.

Wrm zoveel moeite als mijn beschreven methode 1000 keer makkelijker is en nog werkt ook ;)
Ga een pagina terug en je ken die bekijken en dan hebbie geen key nodig. Heb het nu zo'n maandje draaien en er staat nog steeds 30 days till activation ;)

Waarschuw beheerder
Wrm zoveel moeite als mijn beschreven methode 1000 keer makkelijker is en nog werkt ook ;)
Ga een pagina terug en je ken die bekijken en dan hebbie geen key nodig. Heb het nu zo'n maandje draaien en er staat nog steeds 30 days till activation ;)

Daar heb je ook wel gelijk in en je jou methode heet als voordeel dat je nooit gezeik zult krijgen met activatie. Maar het feit blijft wel dat je windows vista niet geactiveerds is! Je stelt de dag gewoon uit dat je hem zou moeten activeren, alleen dan oneindig. Opzich is dat niet erg aangezien je via windows update nog altijd kritische updates kunt binnenhalen. Alleen het subtiele verschil met wat hierboven beschreven staat is dat wij rechten hebben op alle gratis updates, extra producten die micrsoft aanbied (bijv. een windows media player 12 tegen de tijd dat die gereleased wordt), aangezien die van ons gewoon geactiveerd is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind het bij vista nogal irri worden nu dat ik bij elke Aplicatie die ik wil openen toestemming moet geven.

iemand een idee hoe ik dat niet meer hoef te doen?

overal staan ook van die "security" logotjes in het logo (van een spel ofzo, of programma)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 23:45:
k vind het bij vista nogal irri worden nu dat ik bij elke Aplicatie die ik wil openen toestemming moet geven.

overal staan ook van die "security" logotjes in het logo (van een spel ofzo, of programma)

Geloof dat je dat bij configuratiescherm ergens in kan stellen ik heb het ergens gezien als ik het weer gevonden heb laak het ff weten.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 11:58:
Daar heb je ook wel gelijk in en je jou methode heet als voordeel dat je nooit gezeik zult krijgen met activatie. Maar het feit blijft wel dat je windows vista niet geactiveerds is! Je stelt de dag gewoon uit dat je hem zou moeten activeren, alleen dan oneindig. Opzich is dat niet erg aangezien je via windows update nog altijd kritische updates kunt binnenhalen. Alleen het subtiele verschil met wat hierboven beschreven staat is dat wij rechten hebben op alle gratis updates, extra producten die micrsoft aanbied (bijv. een windows media player 12 tegen de tijd dat die gereleased wordt), aangezien die van ons gewoon geactiveerd is.

Jah oke das wel waar maar aangezien jou methode maar werkt tot juni hebbie der opzich niet echt veel aan. En die mediaplayer is ook wel op andere wegen te verkrijgen ;).
Ik heb ook liever geactiveerde versie hor wacht nog ff op een goede crack ervoor en dan kijken hoe hij werkt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op woensdag 13 december 2006 om 10:21:
Jah oke das wel waar maar aangezien jou methode maar werkt tot juni hebbie der opzich niet echt veel aan. En die mediaplayer is ook wel op andere wegen te verkrijgen .
Ik heb ook liever geactiveerde versie hor wacht nog ff op een goede crack ervoor en dan kijken hoe hij werkt

crack zijn er al genoeg heb ik gezien
zag laast een zoot crack release voor bij me neus gaan
en versie ook over te gesproken te hebben
dus genoeg maarwacht wel tot hij final uit is en koop hem wel
heb geenzin in dat crack gedoe meer kut zooi
rest download ik altijd toch wel

Waarschuw beheerder
Ik val onder de express upgrade klantjes, voor 19,95 heb ik straks een officiële versie van Vista Home Premium thuis liggen.. B)

Kut dat de 64.bit editie alleen de business editie is, heb je een monsterprocessor, werkt ie op halve kracht.. :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 14:44:
Ik val onder de express upgrade klantjes, voor 19,95 heb ik straks een officiële versie van Vista Home Premium thuis liggen..

Kut dat de 64.bit editie alleen de business editie is, heb je een monsterprocessor, werkt ie op halve kracht..

en wat nog vervelender is dat een applicatie maar maximaal 2 Gb RAM toegewezen kan krijgen in de 32 bits editie van Vista, ook al heb je 4 Gb ofzo :p

blijft soms humor hoor

Waarschuw beheerder
ik vind het bij vista nogal irri worden nu dat ik bij elke Aplicatie die ik wil openen toestemming moet geven.

Zoals ik al eerder vermelden :)

How do I change the behavior of the User Account Control message?

An administrator can change the behavior of the User Account Control message for standard users or for local administrators in Admin Approval Mode.

Examples of situations where you might want to do so include:

* Environments where all applications must be pre-approved and installed centrally.

* Organizations that must comply with Common Criteria standards or corporate policies that require credentials be used for all administrator tasks.

Change the behavior of the User Account Control message for administrators in Admin Approval Mode
Use the following procedure to change the User Account Control message behavior for administrators.

To perform the following procedure, you must be able to log on with or provide the credentials of a member of the local Administrators group.

To change the behavior of the User Account Control message for administrators in Admin Approval Mode

1. Click Start, click All Programs, click Accessories, click Run, type secpol.msc in the Open box, and then click OK.

2. If UAC is currently configured in Admin Approval Mode, the User Account Control message will appear. Click Continue.

3.From the Local Security Policy tree, click Local Policies, and then double-click Security Options.

4. Scroll down to and double-click User Account Control: Behavior of the elevation prompt for administrators in Admin Approval Mode.

5. From the drop-down menu, select one of the following settings:

* Elevate without prompting

In this case, applications that have been marked as administrator applications, as well as applications detected as setup applications, will automatically run with the full administrator access token. All other applications will automatically run with the standard user token.

Deze moet je dus hebben!

* Prompt for credentials

In this case, in order to give consent for an application to run with the full administrator access token, the user must enter administrator credentials. This setting supports compliance with Common Criteria or corporate policies.

* Prompt for consent

This is the default setting.

6. Click Apply.

Waarschuw beheerder
Mocht iemand weer van zijn Vista af willen, dan is het misschien handig dat naast het verwijderen van Vista zelf ook dat mooie dualboot zou verdwijnen.

opstarten met xp cd

kies voor repareren

fixboot

nieuw bootrecord schrijven

En dan start de pc weer normaal op.

Waarschuw beheerder
Voor de liefhebbers onder ons die zich in de nabije toekomst willen certificeren door Microsoft, hier is de examencode met de omschrijving:

Exam 70-620: Configuring Windows Vista™ Client

Boek is helaas nog niet leverbaar :(

Waarschuw beheerder
Het zat er aan te komen :)

Microsoft heeft gisteren een update vrijgegeven waardoor de zogenaamde Frankenbuilds van Windows Vista opnieuw de activatiecyclus moeten doorlopen. Dat zal tot gevolg hebben dat de activatie ongedaan gemaakt wordt. Het bedrijf hoopt zo de piraterij te bestrijden.

Sinds eind november zwerft er over p2p-netwerken een gelekte Windows Vista rtm-build tezamen met instructies om die build te activeren. Om dat voor elkaar te krijgen is het nodig enkele bestanden en een registratiecode van de eerste of tweede release candidate te combineren met de Vista-installatie, waarna activatie mogelijk is. Vanzelfsprekend is Microsoft hier niet erg over te spreken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het Redmondse softwarebedrijf een update heeft vrijgegeven om deze Frankenbuild te elimineren. Door de patch zullen deze installaties opnieuw geactiveerd worden, wat niet zal lukken, omdat het gebruik van de betreffende registratiecodes voor deze versie niet meer is toegestaan. Als gevolg daarvan zal bepaalde functionaliteit, zoals Aero en ReadyBoost, niet meer functioneren en zal het systeem binnen dertig dagen opnieuw geactiveerd moeten worden. Als dat niet gebeurt, kan de gebruiker nog wel bij zijn data, maar is de pc verder niet meer volledig te gebruiken. Vooralsnog doet Microsoft niets aan de mogelijkheid om bepaalde Windows Vista-varianten te activeren via de gekraakte Key Management Service-software.

Waarschuw beheerder
Tja idd, had niks anders verwacht. Maar goed als je de Key Management Service software hebt ben je dus nog even gevrijwaard :)

Waarschuw beheerder
Tja idd, had niks anders verwacht. Maar goed als je de Key Management Service software hebt ben je dus nog even gevrijwaard :)

Ik heb de update gewoon uitgevinkd en voor hide update gekozen. Ben benieuwd of dat in de toekomst nog enig gevolg heeft.
Waarschuw beheerder
m'n pc is hard toe aan een complete format van de c schijf, is alweer een jaar geleden

dus ik ga vandaag ook maar windows vista installeren zonder te activeren, maar met het trucje van het wijzigen van de datum in de bios

ook gelijk maar ff "Symantec AntiVirus Corporate Edition v10.2.19" binnen gehaald

ben benieuwd :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 16:57:
Het zat er aan te komen :)

Microsoft heeft gisteren een update vrijgegeven waardoor de zogenaamde Frankenbuilds van Windows Vista opnieuw de activatiecyclus moeten doorlopen. Dat zal tot gevolg hebben dat de activatie ongedaan gemaakt wordt. Het bedrijf hoopt zo de piraterij te bestrijden.

Sinds eind november zwerft er over p2p-netwerken een gelekte Windows Vista rtm-build tezamen met instructies om die build te activeren. Om dat voor elkaar te krijgen is het nodig enkele bestanden en een registratiecode van de eerste of tweede release candidate te combineren met de Vista-installatie, waarna activatie mogelijk is. Vanzelfsprekend is Microsoft hier niet erg over te spreken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het Redmondse softwarebedrijf een update heeft vrijgegeven om deze Frankenbuild te elimineren. Door de patch zullen deze installaties opnieuw geactiveerd worden, wat niet zal lukken, omdat het gebruik van de betreffende registratiecodes voor deze versie niet meer is toegestaan. Als gevolg daarvan zal bepaalde functionaliteit, zoals Aero en ReadyBoost, niet meer functioneren en zal het systeem binnen dertig dagen opnieuw geactiveerd moeten worden. Als dat niet gebeurt, kan de gebruiker nog wel bij zijn data, maar is de pc verder niet meer volledig te gebruiken. Vooralsnog doet Microsoft niets aan de mogelijkheid om bepaalde Windows Vista-varianten te activeren via de gekraakte Key Management Service-software.

heb k dus ook gehad, en dan werke die cracks niet meer;) windows updates uitzetten!
Waarschuw beheerder
Vista 2 keer geinstalleerd gehad gisteren (2 verschillende versies)

installeren etc. gaat prima, de eerste keer start ie goed op en draaid ie soepel
maar wanneer ik m'n pc opnieuw opstart loopt ie helemaal vast zodra ie vista op wil starten, hoe vaak ik 't ook probeer
in veilige modus start ie nog wel op, maar daar houd 't ook bij op

echt een raar probleem, heb er nu maar weer even XP op gezet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wij draaien nu ook vista hier op het werk.. heb bij twee systemen die op vista draaien geprobeerd op partyflock in teloggen, inloggen lukt prima maar zo gauw ik wat wil doen geeft die aan dat ik ingelogd moet zijn:S

Weet iemand hier al wat meer over?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op woensdag 10 januari 2007 om 15:18:
Weet iemand hier al wat meer over?

Cookies toestaan ^^

Uitspraak van BASS op maandag 18 december 2006 om 20:47:
Vista 2 keer geinstalleerd gehad gisteren (2 verschillende versies)

installeren etc. gaat prima, de eerste keer start ie goed op en draaid ie soepel
maar wanneer ik m'n pc opnieuw opstart loopt ie helemaal vast zodra ie vista op wil starten, hoe vaak ik 't ook probeer
in veilige modus start ie nog wel op, maar daar houd 't ook bij op

echt een raar probleem, heb er nu maar weer even XP op gezet

Wat voor Vista heb je? Multi? RTM? Welke versies installeer je? Waar heb je je vista vandaan? Give us more info please :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BASS op zondag 17 december 2006 om 12:41:
Symantec AntiVirus Corporate Edition v10.2.19

Shitzooi (Y)
Waarschuw beheerder
Damn....wat een gekloot om een besturings systeem te installeren.
geef mij maar Debian GNU/Linux....gratis downloaden(en alle software is gratis en legaal),geen gezeik met activatie,geen licentie nodig.
daarnaast geen last van virussen en al die rotzooi en het crasht niet.
Waarom iemand Windows zo willen gebruiken is mij een raadsel....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op woensdag 10 januari 2007 om 15:45:
Wat voor Vista heb je? Multi? RTM? Welke versies installeer je? Waar heb je je vista vandaan? Give us more info please

had de multi, 2 verschillende versies van de nieuwsgroepen afgeplukt
heb 't idee dat het aan m'n computer ligt, denk dat o.a. m'n hardeschijf gaar is, want nu met xp geeft ie regelmatig ook vage foutmeldingen
als ik keer tijd heb ff uitvogelen wat het precies is
Waarschuw beheerder
effe een vraagjuh! voor de computerspecialisten :P
ik heb pas windows xp op mijn pc geinstalleerd, me pc doet het weer virus vrij :P. maar! nu krijg ik telkens popupje van windows .. u heeft nog bla bla dagen om windows te activeren..
iemand code? of andere tip zodat ik et geen last meer van heb :P heb nog 7 dagen O:)
mag ook via pb geantwoord worden :P
alvast hartelijk dank (f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op woensdag 10 januari 2007 om 15:45:
Cookies toestaan ^^

hmmz rest doet het wel..

mischien iets mee temaken omdat we daar ie 7.0 draaien?

Waarschuw beheerder
ik draai hier gewoon XP maar wel met IE 7.0, ben ook gewoon op flock zonder probs. dus denk nie dat ut daar aan ligt :no:
Waarschuw beheerder
ok:D morgen eens ff checken op het werk dan.

Waarschuw beheerder
Heb Vista ook op mijn testmachine op mijn werk geïnstalleerd nadat ik Vista thuis had geïnstalleerd.

Mijn thuismachine heeft slechts 1 GB RAM en daar vind ik de performance voor verbetering vatbaar.

mijn testmachine op werk heeft 2 Gb en ik moet zeggen dat Vista dan best wel lekker draait...

Dus minimaal 2 Gb aan RAM is zeker geen overbodige luxe.

Toch maar even kijken voor wat extra RAM...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 10 januari 2007 om 19:14:
iemand code

http://Www.serials.ws wel ff uitkijken voor virussen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 13:00:
Mijn thuismachine heeft slechts 1 GB RAM en daar vind ik de performance voor verbetering vatbaar

Wanneer ging hij langzamer draaien want ik zat World of Warcraft te spelen Mediaplayer aan en te downloaden en alt + tab ging vele malen sneller als dan wanneer ik het zelfde deed in XP.

Verder wat voor GC heb je? hoe meer geheugen die heeft des te beter voor Vista. Omdat hij dan voor het grafische eerst de videokaart vol zet. Wat dus weer zorgt dat je ook minder werkgeheugen nodig hebt voor Vista. Maar dan is 2 GB natuurlijk nooit niet weg :P en 1 GB kaartjes kosten tegen woordig ook nog maar +-80 euro dus das ook het geld niet/.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 15:58:
Verder wat voor GC heb je? hoe meer geheugen die heeft des te beter voor Vista. Omdat hij dan voor het grafische eerst de videokaart vol zet. Wat dus weer zorgt dat je ook minder werkgeheugen nodig hebt voor Vista. Maar dan is 2 GB natuurlijk nooit niet weg en 1 GB kaartjes kosten tegen woordig ook nog maar +-80 euro dus das ook het geld niet/.

Ik heb het hier niet over performance tijdens het gamen maar over de normale performance, zeg maar de normale beleving van het OS. Je hebt gelijk dat 1 Gb reepjes niet veel meer kosten dus ik ga er wel even 4 halen. Betekent wel dat ik dan weer het OS moet gaan tunen. Als je 4 Gb RAM hebt zal 2 Gb voor de kernel gereserveerd worden en 2 Gb voor applicaties.

Voor games heb ik op dit moment geen tijd, bezig MCP's te halen. Ik doe nu 70-284 (Exchange 2003) en ik heb een testomgeving nodig om oefeningen te kunnen maken (met Virtual PC).

Kaart die ik heb een ASUS EN7800GT Dual, die heeft 2 Geforce 7800 GT chips op 1 kaart, in SLI geschakeld. Helaas heeft nVidia nog geen drivers uitgebracht die SLI ondersteunen :(

Neemt niet weg dat een leuk aantal zaken naar voren gaan komen met Vista, vooral in bedrijfsomgevingen moeten admins het nu een keer 'goed' doen om de security te kunnen waarborgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 16:04:
met Virtual PC

Het programma van de duivel :P Heb zo'n hekel aan dat programma niet normaal zo traag als dikke stront.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 16:04:
elaas heeft nVidia nog geen drivers uitgebracht die SLI ondersteunen

Dacht dat die er wel al waren? Of niet voor jou kaart? Klinkt verder wel als een leuk kaartje trouwens :P Das andere koek dan mijn Radeon x1600pro 512 mb :D

Hmmm mis heb je hier wat aan voor je kaart gozer met het zelfde probleem:

http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=47750

Wat daar uit blijkt is dat het met een oudere bios wel schijnt te werken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 16:08:
Het programma van de duivel Heb zo'n hekel aan dat programma niet normaal zo traag als dikke stront.

mwoah valt wel mee, je moet het alleen slim inrichten...

Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 16:08:
Dacht dat die er wel al waren? Of niet voor jou kaart? Klinkt verder wel als een leuk kaartje trouwens Das andere koek dan mijn Radeon x1600pro 512 mb

Hmmm mis heb je hier wat aan voor je kaart gozer met het zelfde probleem:

http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=47750

Wat daar uit blijkt is dat het met een oudere bios wel schijnt te werken

Onder XP werkt SLI gewoon, tis kwestie van drivers, meer niet
Waarschuw beheerder
Heb sinds begin december Vista Ultimate (via Nieuwsgroepen).. Probeerde wat te downloaden via de microsoft site.. Ff niet opgelet en WGA gedaan :S FOUT!!.. Hij was niet meer geactiveerd en dat moest binnen 3 dagen gebeuren.. Alles geprobeerd, maar mocht niet helpen..

Totdat:
Internet eruit gehaald, microsoft opbellen en zeggen dat ik een comp van mn werk heb ontvangen met Vista en wil alles opnieuw installeren, maar de code werkt niet.. Oké meneer, heeft u verder nog vragen.. Nee had ik niet.. Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code :D en hij is weer geactiveerd!

Dank je wel Bill..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op vrijdag 12 januari 2007 om 20:19:
Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code en hij is weer geactiveerd!

thats micorsoft haha:d
Waarschuw beheerder
Probeer het trouwens hier thuis er ook op te zetten maar ik krijg telkens aan het begin de melden dat ik een cd/dvd besturingselement moet selecteren?:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op vrijdag 12 januari 2007 om 20:19:
Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code :D en hij is weer geactiveerd!

geweldig :roflol:
Waarschuw beheerder
hmmmzzz mijn terratec dmx6fire doet het nog niet en me brander niet:(
Waarschuw beheerder
Zijn er ook al 'bedrijven' die nieuwe pc's verkopen met een optie voor vista ?
Ben wel toe aan een nieuw systeempje :)

Edit: Dan bedoel ik dmv een voucher die je na de release kunt verzilveren oid!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmmz geloof het wel... maar eind deze maand kun je het kopen als het goed is dus:D

Ons bedrijf levert ze al week 5 staan ze in de foler bij media markt met vista basic:d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 12:47:
Voor de liefhebbers onder ons die zich in de nabije toekomst willen certificeren door Microsoft, hier is de examencode met de omschrijving:

Exam 70-620: Configuring Windows Vista™ Client

Boek is helaas nog niet leverbaar

Volgens mij pas in april/mei leverbaar :cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op zondag 14 januari 2007 om 23:32:
hmmz geloof het wel... maar eind deze maand kun je het kopen als het goed is dus

Ons bedrijf levert ze al week 5 staan ze in de foler bij media markt met vista basic

Laat maar , heb het vanacht al gekocht o:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
overweeg serieus de overstap naar iets anders dan windows..
Artiest {SHOWLIST artist 38760, 42863}
Waarschuw beheerder
sjonge jonge jonge, heb je een goede pc moet je allemaal nieuwe hardware kopen om een o/s te draaien :S

ik zou zeggen "OS-X" (Y)

liever evolution(elke 18 maanden) dan revolution (elke 6 jaar :/)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van C.Brasser op maandag 15 januari 2007 om 15:29:
sjonge jonge jonge, heb je een goede pc moet je allemaal nieuwe hardware kopen om een o/s te draaien

Hoeft helemaal niet :S
Voor als je op Aero doelde, deze kun je ook uitzetten

Uitspraak van C.Brasser op maandag 15 januari 2007 om 15:29:
ik zou zeggen "OS-X"

OS X is idd (y)
Waarschuw beheerder
nou sorry hor vind die eisen voor een os vrij zwaar, maar sowieso het is nog steeds niet echt een fuctonele OS.

Alles is zo onduidelijk weg gestopt en gewoon dingen veranderen om het te veranderen slaat gewoon nergens op, tenzij het fuctonele verandering is natuurlijk.

achja ik ben een switcher zins een 2 maanden en wil nooit meer terug B)
Waarschuw beheerder
btw wat voor punten scoord iedereen dan in vista?

ik scoor een 4.2

Met een

P4 3,0ht ghz 2mb cache
Kingston ddr2 800 1,0gb
Asus p5b Deluxe.
Terratec dmx6fire 24/96
XFX 6800 xt xxx 256
sata2 160 gb 16 mb 7200 rpm
sata2 300 gb 16 mb 7200 rpm

Ben benieuwd of er hier onderling nog grote verschillen in zitten en waar vista vooral op doelt.

Waarschuw beheerder
donateur
punten scoren?
Waarschuw beheerder
ja rechtsemuisknop op deze computer dan eigenschappen geeft die bepaalde punten weer voor je pc, wat de waarde is in vista.

Behalve als je het basis pakket hebt hier staat die standaard op 1.

Waarschuw beheerder
donateur
Oke :)
ik draai geen vista dus kan het ook niet zien ..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op maandag 15 januari 2007 om 16:54:
btw wat voor punten scoord iedereen dan in vista?

ik scoor een 4.2

Met een

P4 3,0ht ghz 2mb cache
Kingston ddr2 800 1,0gb
Asus p5b Deluxe.
Terratec dmx6fire 24/96
XFX 6800 xt xxx 256
sata2 160 gb 16 mb 7200 rpm
sata2 300 gb 16 mb 7200 rpm

Ben benieuwd of er hier onderling nog grote verschillen in zitten en waar vista vooral op doelt.

Een 4,9 :S

Asus P5ld2-vm
Intel Dualcore e6400 2.13
2x 1024 667mhz
Gigabyte Ati X1600
Sata2 250GB schijf
Waarschuw beheerder
zsejus, kijk das nou fuctonaliteit mister gates %)
"grade mij comp"

hoe verzinnen ze het he, ga liever zorgen dat je os overzichterlijk er wordt en data sneller naar voor te krijgen is zonder wel getelt 6 handelingen voordat je je ip kan switchen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op maandag 15 januari 2007 om 21:06:
Een 4,9

Een 5 is max voor zover ik het weet ;)
En die 4.9 is het LAAGSTE getal wat je hebt. ;)
Waarschuw beheerder
hmmz heb ze ook al een 6,2 zien checken
Waarschuw beheerder
:O dat dat ziet er futureristich uit

kun je dat alleen krijgen met Windows Vista Final ??
Waarschuw beheerder
Iemand dit bestand die niet corrupt is? :
bi-v5728x64de.part85

Heb vanacht de 64bit versie gekocht o:) helaas is het laatste bestand kapot :(
Stuur maar een PM ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Neutron K op dinsdag 16 januari 2007 om 15:18:
hmmz heb ze ook al een 6,2 zien checken

Ik dacht dat deze alleen maar van 1 t/m 6 ging? :S

Voor als iemand wil kijken wat voor problemen hij met Vista kan krijgen met zijn huidige pc:
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx

Heeft iemand trouwens al Readyboost geprobeerd?
Waarschuw beheerder
donateur
Vista is trouwens waarschijnlijk vanaf morgen of overmorgen al leverbaar :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knuppel.. op dinsdag 16 januari 2007 om 15:58:
Ik dacht dat deze alleen maar van 1 t/m 6 ging?

geloof het niet want hioer zie ik ze echt op hoger draaien dus zal wel meer kunnen:d whehe
Uitspraak van Knuppel.. op dinsdag 16 januari 2007 om 16:00:
Vista is trouwens waarschijnlijk vanaf morgen of overmorgen al leverbaar

hmmz cd heb ik al koop de code wel los voor 80 euro hier op het werk:d ga ik legaal te werk:D:P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Neutron K op woensdag 17 januari 2007 om 10:16:
geloof het niet want hioer zie ik ze echt op hoger draaien dus zal wel meer kunnen whehe

Heb het zelf alleen de oude versie getest dus kan goed zijn dat ze de rating alweer verhoogd hebben.
Eerst was het in ieder geval t/m 5 daarna 6 en nu tot....?

Uitspraak van Neutron K op woensdag 17 januari 2007 om 10:16:
hmmz cd heb ik al koop de code wel los voor 80 euro hier op het werk ga ik legaal te werk

Waarschijnlijk heb je dan dus een OEM licentie dus eigenlijk is dat niet helemaal legaal :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 17 januari 2007 om 10:35:
geval t/m 5 daarna 6 en nu tot....?

zal het nu niet weten whehe... mischien iets tot de 7 ofzo..

Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 17 januari 2007 om 10:35:
Waarschijnlijk heb je dan dus een OEM licentie dus eigenlijk is dat niet helemaal legaal

helemaal legaal wil ik het dan ook weer niet he:D:P whehe
Waarschuw beheerder
Toch maar tot de 6 whehe kerel had een 5,2 dacht een 6,2

Waarschuw beheerder
Hoe zit het nou met drivers etc?

Volgens mij zijn veel drivers niet Vista compatibel?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 10:14:
Hoe zit het nou met drivers etc?

Volgens mij zijn veel drivers niet Vista compatibel?

Meeste XP drivers werken gewoon met Vista behalve van hele oude apparaten.

Waarschuw beheerder
Als je het heel nuchter bekijkt, is het sowieso van de zotte dat een besturingssysteem zoveel van je hardware eist. Microsoft zou een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld de ontwikkelaars van Damn Small Linux. Een OS van nog geen 50 MB. Dat er vervolgens applicaties zijn die wel eisen stellen aan je hardware (bijvoorbeeld 3D rendering) vind ik normaal.
Vista zie ik als een oversized en overhyped OS. Te log voor woorden. Ik vraag me soms af of Microsoft aandelen heeft in hardware-producenten zoals Nvidia, Intel, enz.

Waarschuw beheerder
Als je het heel nuchter bekijkt, is het sowieso van de zotte dat een besturingssysteem zoveel van je hardware eist. Microsoft zou een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld de ontwikkelaars van Damn Small Linux. Een OS van nog geen 50 MB. Dat er vervolgens applicaties zijn die wel eisen stellen aan je hardware (bijvoorbeeld 3D rendering) vind ik normaal.
Vista zie ik als een oversized en overhyped OS. Te log voor woorden. Ik vraag me soms af of Microsoft aandelen heeft in hardware-producenten zoals Nvidia, Intel, enz.

Probeer je nu Damm Small Linux te vergelijken met Windows Vista? Dat is appels met peren vergelijken. Windows Vista bied zoveel meer functionaliteit dan Damm Small Linux, heeft een betere GUI, is veel makkelijker in de omgang voor een computer leek, enz. Damm Small Linux is dan ook met een heel andere doelstelling gemaakt. Je vergelijking loopt gewoon spaak.

En by the way, als jij Windows Vista zo log vind, dan moet je mij eens vertellen waarom ik al mensen ben tegengekomen die Windows Vista soepel laten draaien op een p3, 450 mhz, 256 sdram. Het ligt helemaal aan hoe jij een systeem afstelt. Al die toeters en bellen hoeven niet aan! En als je een beetje een tweaker bent dan maak je toch zelf je Windows Vista install (vLite).

Als je dan toch Microsoft wil bashen onderbouw je stelling met argumenten i.p.v. alleen maar te schreeuwen. Waarom ben je dan van mening dat dit OS oversized en overhyped is?

Innovatief is Microsoft zeker niet, maar met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op zondag 28 januari 2007 om 13:37:
Meeste XP drivers werken gewoon met Vista behalve van hele oude apparaten.

Had ik door, ik moest Vista op iemand zijn pc zetten alles werkt goed alleen kon geen juiste geluidskaartdrivers vinden :o

Dan moet ie maar een geluidskaartje kopen :)

Ik zelf draai nu ook sinds gisteren Vista (Home Premium) en bevalt me prima.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 17:55:
met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet

Inderdaad (Y)
Waarschuw beheerder
ja ik heb hem ook maar me games draaien niet lekker dus ik hem hem er maar weer ff afgehaalt maar als ik nieuw ram heb en nieuwe hadd dan doe ik hem erop ;)ik had ultimate draaien maar ik ga er denk ik een andere home ofso opzetten :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 17:55:
Probeer je nu Damm Small Linux te vergelijken met Windows Vista? Dat is appels met peren vergelijken. Windows Vista bied zoveel meer functionaliteit dan Damm Small Linux, heeft een betere GUI, is veel makkelijker in de omgang voor een computer leek, enz. Damm Small Linux is dan ook met een heel andere doelstelling gemaakt. Je vergelijking loopt gewoon spaak.

En by the way, als jij Windows Vista zo log vind, dan moet je mij eens vertellen waarom ik al mensen ben tegengekomen die Windows Vista soepel laten draaien op een p3, 450 mhz, 256 sdram. Het ligt helemaal aan hoe jij een systeem afstelt. Al die toeters en bellen hoeven niet aan! En als je een beetje een tweaker bent dan maak je toch zelf je Windows Vista install (vLite).

Als je dan toch Microsoft wil bashen onderbouw je stelling met argumenten i.p.v. alleen maar te schreeuwen. Waarom ben je dan van mening dat dit OS oversized en overhyped is?

Innovatief is Microsoft zeker niet, maar met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet.

:respect: whehe:D

Waarschuw beheerder
Ik neem aan dat alle versies van vista dual core ondersteunen? Toch maar ff vragen voor de zekerheid... :D

Ben nl van plan om Windows Vista™ Home Premium te nemen.
Waarschuw beheerder
ja zeker, des te beter zelfs:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 12:09:
Ik neem aan dat alle versies van vista dual core ondersteunen? Toch maar ff vragen voor de zekerheid...

Ben nl van plan om Windows Vista™ Home Premium te nemen.

Heb zelf ook Dualcore met Vista Ultimate64+ en werkt perfect (wel 2gb ;))

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=000d86670026cf370255aed01a01c1c03d]http://img399.imageshack.us/img399/343/desktopjx4.jpg[/img]

Hoe moet ik mijn vensters configureren zoals boven?

Kan het niet vinden :S
Waarschuw beheerder
Links onderin bij die snelkoppelingen zit een koppeling om het in werking te zetten.

LET OP: je moet hiervoor wel een compatitabele videokaart hebben.!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb die icoontjes al verwijderd van mijn desktop :P

Zou echt niet weten hoe het moet heb alles zon beetje al geprobeerd maar kom der niet uit :S

Heb 2 6600GT's in mijn kast zitten dus zal geen probleem zijn :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op vrijdag 2 februari 2007 om 12:25:
wel 2gb

mijn laptop komt met 4gb in dual channel, zal wel genoeg zijn hoop ik! o:) :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 18:13:
Hoe moet ik mijn vensters configureren zoals boven?

Kan het niet vinden

windows knop + tab..
Waarschuw beheerder
donateur
Kutvista, flikker het er zo direct weer af. Mn E-SATA schijf werkt niet meer. Ik probeer mn drivers van mn mobo te installeren, maar dat werkt niet. (setup.exe kan ik opstarten, dan installeert hij iets maar krijg ik telkens de error "cannot bla bla bla 32bit on a 64bit system).
En de setup64.exe, als ik die aanklik gebeurt er niets! (bij alle drivers).

troepzooi.

Waarschuw beheerder
ik heb er ook alleen maar gezeik mee..kan niks aanpassen in windows map, overal moet je toestemming voor geven. Kan niet eens fatsoenlijk iets downloaden naar mn root. Alleen naar mn user map. Lijkt linux wel :S

Het ziet er mooier uit maar het wordt er ook niet overzichtelijker op :S

Wilde net nod32 installeren, moest 10x toestemming geven eer dat het er eindelijk opstond. Had ik em er later afgehaald omdat ik er een andere op wilde zetten. Hoppa compatibileitsprobleem :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb er ook alleen maar gezeik mee..kan niks aanpassen in windows map, overal moet je toestemming voor geven. Kan niet eens fatsoenlijk iets downloaden naar mn root. Alleen naar mn user map. Lijkt linux wel :S

Het ziet er mooier uit maar het wordt er ook niet overzichtelijker op :S

Wilde net nod32 installeren, moest 10x toestemming geven eer dat het er eindelijk opstond. Had ik em er later afgehaald omdat ik er een andere op wilde zetten. Hoppa compatibileitsprobleem :S

Zoals ik hierboven al een keer eerder heb uitgelegd:

ps. ik heb geen zin om weer de hele tekst te copy/pasten

start - help en support (als je deze niet hebt voeg hem dan ff toe via control panel - taskbar and start menu) - bij search typ je user account control - bij de zoekresultaten kies je 6. How do I change the behaviour of the user account control message? - voer de instructies uit en kies voor elevate without prompting

...waarom begrijpen mensen nou nooit dat help and support af en toe een zeer handige uitkomst kan zijn :) (aangezien microsoft ook wel begrijpt dat dit wel eens schijt irritant kan worden)

Ga er maar van uit dat als je voor deze optie kiest de user account control messages ongeveer de helft minder verschijnen :)
Waarschuw beheerder
Vista ondersteund gewoon nog niet veel haha:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 februari 2007 om 12:08:
Wilde net nod32 installeren, moest 10x toestemming geven eer dat het er eindelijk opstond. Had ik em er later afgehaald omdat ik er een andere op wilde zetten. Hoppa compatibileitsprobleem

Gebruik de nieuwste NOD32 die werkt wel zonder problemen, teminste heb er nog geen enkel syteem problemen mee gehad.

Uitspraak van Maurits op zaterdag 3 februari 2007 om 09:13:
Kutvista, flikker het er zo direct weer af. Mn E-SATA schijf werkt niet meer. Ik probeer mn drivers van mn mobo te installeren, maar dat werkt niet. (setup.exe kan ik opstarten, dan installeert hij iets maar krijg ik telkens de error "cannot bla bla bla 32bit on a 64bit system).
En de setup64.exe, als ik die aanklik gebeurt er niets! (bij alle drivers).

troepzooi.

Drivers kun je het beste zonder setup installeren. (via apparaatbeheer)
Via de setup krijg ik meestal de melding dat het niet ondersteund word.
Waarschuw beheerder
Ik zit te klooien met mijn lijn ingang , nieuwe drivers e.d geinstalleerd maar krijg geen geluid eruit.
Rest afspelen gaat wel , maar line in doet et niet..
Iemand enig idee?
Waarschuw beheerder
[img]http://www2.speedyshare.com/data/752863472/1990884/25255263/linein.jpg[/img]

De line-in geselecteerd , balkje beweegt dus er gaat muziek in.
Moet ik nog ergens iets selecteren?
Waarschuw beheerder
scoor 5.0 :d

pentuim D 3.0 2cpu 64bit system
DDR 2 400htz 1,5 gig
ati x1300 512mb
en 2 sata schrijve 160gig en 320gig

werk lekker :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !RiC-CoRe! op woensdag 7 februari 2007 om 12:34:
scoor 5.0

pentuim D 3.0 2cpu 64bit system
DDR 2 400htz 1,5 gig
ati x1300 512mb
en 2 sata schrijve 160gig en 320gig

werk lekker

Ik scoor 4.1 door m'n crappy videokaart :\

Intel Core 2 duo E6600
DDR2 2048 mb
Geforce 7300 LE :(
250 gig sata & 80 gig sata
Waarschuw beheerder
donateur
wordt echt moe van dat vista .. kan VET veel programma's niet instaleren :/
Waarschuw beheerder
ik ook ik heb hem er ook weer vanaf gehaald wordt er gek van
Waarschuw beheerder
ik snap er niks van!!
msn messenger installeerd ie wel, maar openen ho maar...
heeft iemand hier een oplossing voor?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..::D:.. op woensdag 7 februari 2007 om 14:05:
Ik scoor 4.1 door m'n crappy videokaart

Intel Core 2 duo E6600
DDR2 2048 mb
Geforce 7300 LE
250 gig sata & 80 gig sata

Scoor een 2,8 maar komt vooral door m'n geintergreerde videokaart.. (het blijft een laptop ;)) Maar hij loopt als een zonnetje.. :jaja:

AMD Turion 64X2 1,8
DDR2 1024 MB
Ati Radeon Xpress 1100 128 MB
100 GB SATA

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op zaterdag 3 februari 2007 om 19:25:
Vista ondersteund gewoon nog niet veel haha

Ik durf zelfs te zeggen dat het eerder andersom is.
Veel programma's zijn nog niet compatibel met Vista.

Ik stel zelf vast dat wanneer consumenten en bedrijven Vista willen gebruiken, ook alles rondom Vista moeten aanpassen.

Goed voorbeeld hiervan is Creative die voor veel hardware nog geen driver voor Vista heeft kunnen schrijven.
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
ze zijn allemaal hard bezig :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 09:19:
Ik durf zelfs te zeggen dat het eerder andersom is.
Veel programma's zijn nog niet compatibel met Vista.

Ik stel zelf vast dat wanneer consumenten en bedrijven Vista willen gebruiken, ook alles rondom Vista moeten aanpassen.

Goed voorbeeld hiervan is Creative die voor veel hardware nog geen driver voor Vista heeft kunnen schrijven.

zo bedoel ik het ook eigenlijk haha lol staat er een beetje krom:D:D

zelfde probleem hier met mijn terratec geluidskaart:(:( hoop dat ernog drivers voor komen:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op woensdag 7 maart 2007 om 12:47:
zo bedoel ik het ook eigenlijk haha lol staat er een beetje krom

zelfde probleem hier met mijn terratec geluidskaart hoop dat ernog drivers voor komen

je moest eens weten wat voor shit ik allemaal tegenkom tijdens mijn werk ;)

zoals:
problemen met UAC
problemen met Autotuning feature van TCP/IP

om over de rest nog maar even te zwijgen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 12:56:
je moest eens weten wat voor shit ik allemaal tegenkom tijdens mijn werk

misschien ligt het eerder aan je werk , dan aan vista ;)

wij zien geen problemen hier.. op het grootste eigen netwerk van nederland, defensie..

er draaien er al ongeveer 100 in testfase!

Waarschuw beheerder
Voor alle mensen die problemen hebben met het installeren/draaien van programma's een aantal handige tips:

1) Probeer de setup, of de .exe van de geinstalleerde software, eens als administrator uit te voeren (run as administrator), zeker bij progjes die nog geen windows vista ondersteunen wil dit er nog wel eens voor zorgen dat sommige functionaliteit naar behoren gaat werken. Getdataback is daar een goed voorbeeld van; om toegang te krijgen tot harde schijf moet toegang worden verleend, aangezien windows vista niet wordt ondersteund is deze "handeling" nog niet geimplementeerd, wat resulteert is een slecht werkend progje. Zodra je de setup uitvoert als administrator, of de .exe van de geinstalleerde software, werkt het weer als een zonnetje :)

2) Compatibiliteitsmodus is vaak ook een handige uitkomst. Er zijn genoeg drivers die ik hierdoor aan de praat heb weten te krijgen (van driver support van medion moet je het niet hebben als notebook gebruiker, welk bedrijf trouwens wel?). Het is dan ook niet helemaal onbelangrijk om jezelf te realiseren dat ook een setup in Compatibiliteitsmodus kan worden gedraait (iets wat mensen nog wel eens willen vergeten).

3) Surf een wat verder door op de website van de hardware fabrikant of software ontwikkelaar. Vaak zijn er beta's te downen die Vista wel ondersteunen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb voor mij een probleem met me videokaart, waar ik voorheen het aantal geheugen beschikbaar voor mijn videokaart kon aanpassen..

Kan ik met me nieuwe Vista Ati drivers dat niet meer.. (N)

Hij staat nu standaard op 64 MB (intergrated) en wilde er even 64 MB bij knallen voor misschien een iets beter visuele presentatie..

Maar dat kan dus helaas niet (N) boeh! iemand een oplossing?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 19:20:
64 MB (intergrated)

als jij geen videokaart hebt, en dus een chip op je mobo.. (laptop) zou je ook even in de bios kunnen kijken hoeveel mb's je kan toewijzen ;)
anders toch even wachten op juiste drivers

suc6

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diminish op woensdag 7 maart 2007 om 21:40:
als jij geen videokaart hebt, en dus een chip op je mobo.. (laptop) zou je ook even in de bios kunnen kijken hoeveel mb's je kan toewijzen
anders toch even wachten op juiste drivers

suc6

Kan helaas in me BIOS niks veranderen aan me geheugen distributie.. :(

Dus maar wachten op een goede driver..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 maart 2007 om 21:31:
Scoor een 2,8 maar komt vooral door m'n geintergreerde videokaart.. (het blijft een laptop ) Maar hij loopt als een zonnetje..

AMD Turion 64X2 1,8
DDR2 1024 MB
Ati Radeon Xpress 1100 128 MB
100 GB SATA

Ik scoor een 2.7 op mijn laptop maar voor mijn gevoel draait hij prima. Heb Windows Vista Ultimate gekocht en heb hem nu een paar dagen op mijn laptop staan maar bevalt prima. Je moet inderdaad bijna overal toestemming voor geven maar als het daardoor beter beschermd is vind ik het best. Gebruik mijn laptop toch voornamelijk om webapplicaties en websites te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 22:33:
Je moet inderdaad bijna overal toestemming voor geven

http://websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_toestemmingenuitschakelenuac.php

Daar staat beschreven hoe je het kan uitschakelen. Ik vind het maar irritant dat je overal toestemming voor moet geven.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik laat het toch maar liever aan staan. Ok, het is een klik meer per installatie maar het is ook veiliger.

Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
vista draait hier perfect, enne......vista SOEPEL laten draaien op een 450Mhz en 256mb???????

not in a 10000000 yearzzzzz

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 22:33:
Ik scoor een 2.7 op mijn laptop maar voor mijn gevoel draait hij prima

Kijk voor de gein is wat je CPU belasting is.
CTRL-ALT-DEL en dan onder tabblad prestaties. Grote kans dat je CPU behoorlijk staat te janken.

Waarschuw beheerder
vista draait hier perfect, enne......vista SOEPEL laten draaien op een 450Mhz en 256mb???????

not in a 10000000 yearzzzzz

Jij bent overduidelijk geen tweaker. Een mini cursus vista laat draaien op oude frinkandellenbakken :)

1) Maak je eigen vista installatie met vLite en verwijder alle overbodige functionaliteit. Zorg er voor dat je ongeveer rond de 700 mb uitkomt.
2) Schakel zoveel mogelijk services uit die tijdens de boot opstarten met behulp van services.msc (run).
3) Schakel zoveel mogelijk startup bestanden uit met behulp van autoruns (of msconfig).
4) Zet alle grafische poespas uit (windows classic :))

et voila en nou jij!

ps: je moet natuurlijk wel weten wat je doet anders verneuk je het systeem hard :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 12:42:
1) Maak je eigen vista installatie met vLite en verwijder alle overbodige functionaliteit. Zorg er voor dat je ongeveer rond de 700 mb uitkomt.
2) Schakel zoveel mogelijk services uit die tijdens de boot opstarten met behulp van services.msc (run).
3) Schakel zoveel mogelijk startup bestanden uit met behulp van autoruns (of msconfig).
4) Zet alle grafische poespas uit (windows classic )

et voila en nou jij!

Wel leuk allemaal maar dan hou je geen Vista meer over.... Ga dan lekker met Windhoos 98 draaien

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 09:47:
CTRL-ALT-DEL en dan onder tabblad prestaties. Grote kans dat je CPU behoorlijk staat te janken.

Nope die heeft niet veel te doen. Die 2.7 komt door mijn videokaart van mijn laptop. Die is niet superbest. De rest zit rond de 4.6 qua score. Zoek maar is op google naar de prestatieindex van Vista en als je dan rond de 3 zit moet je vista naar behoren kunnen draaien. Zit je boven de 4 a 5 moet je alles vet kunnen doen. Ik zit overal boven de 3 a 4 mee behalve de videokaart en dus heeft mijn laptop een index van 2.7 gekregen terwijl hij goed draait.

Waarschuw beheerder
Wel leuk allemaal maar dan hou je geen Vista meer over.... Ga dan lekker met Windhoos 98 draaien

Oh jawel hoor, dan heb je werkelijk geen idee van wat ik allemaal achterwege laat, zoals:

* Inbox Games (53 mb)
* Premium Inbox Games (53 mb)
* Japanes Translation (243,10 mb)
* Korean Translation (172 mb)
* Simplified Chinese (401,15 mb)
* Traditional Chinese (366,87 mb)
* Tablet PC (429 mb)

om maar wat dingen te noemen die compleet nutteloos zijn (voor mij dan tenminste) en geen afbraak doen aan het os. Als jij graag windows 98 wil draaien suite yourself :) Dan zal ik het maar niet hebben over functionaliteit, veiligheid, gebruikersgemak enz.

Als je dan toch iets beweert onderbouw je stelling eens met argumenten, dat is wel zo prettig :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 09:47:

Voor mij is het nu ineens een 2,9 na het vernieuwen van wat drivers.. ;)

Maar voor proccessor, Ram etc. scoor ik allemaal een 4,6 dus het cijfer komt puur door mijn videokaart..

Waarschuw beheerder
donateur
Oxygen, wat voor videokaart heb je dan en welke drivers heb je gebruikt? Misschien heb ik er ook wat aan? Voor mij geldt namelijk hetzelfde als voor jou. De rest scoort bij mij ook een 4.6
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 maart 2007 om 14:31:
Oxygen, wat voor videokaart heb je dan en welke drivers heb je gebruikt? Misschien heb ik er ook wat aan? Voor mij geldt namelijk hetzelfde als voor jou. De rest scoort bij mij ook een 4.6

Gewoon de laatste Ati Catalyst drivers geinstalleerd, daardoor viel het allemaal één puntje hoger uit... ;)

www.ati.com/drivers

Waarschuw beheerder
donateur
hmm heb een GeForce erin zitten dus dat helpt niet. nvidia ondersteunt zelf vista nog niet volledig dus moet het nu met de drivers van HP doen. Ze werken verder goed maar heb maar een laag cijfer :(
Waarschuw beheerder
[img width=701 height=438 cacheid=000db18700273a0c8c88fd311a01ce95fe]https://album.partyflock.nl/7164123.jpg[/img]

Zo hoort een o/s er uit tezien ;) B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van C.Brasser op woensdag 14 maart 2007 om 18:46:
Zo hoort een o/s er uit tezien

Geile Wallpaper.. :P

[img width=701 height=438]https://album.partyflock.nl/7191628.jpg[/img]

Vind dit toch ook niet slecht.. ;)
Waarschuw beheerder
donateur

stardock objectdock en windowblinds en hij ziet er zo uit b)
maar wel met de vertrouwde windows :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geloof mij, binnen een week tijd is osX vertrouwder dan windows ooit voor je zou zijn ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb een probleem met het opnemen. Ik heb een Sounblaster Audigy SE. Ik heb een nieuwe pc en ben daarbij overgestapt van Windows XP naar Windows Vista. Ik heb mijn soundblaster overgezet, maar ik krijg nu geen geluid op mijn line in. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maxi Cosey op donderdag 15 maart 2007 om 13:58:
Ik heb een probleem met het opnemen. Ik heb een Sounblaster Audigy SE. Ik heb een nieuwe pc en ben daarbij overgestapt van Windows XP naar Windows Vista. Ik heb mijn soundblaster overgezet, maar ik krijg nu geen geluid op mijn line in. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

Dat probleem heb ik ook , krijg alleen geluid uit m'n line-in als ik er een app vor gebruik ..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maxi Cosey op donderdag 15 maart 2007 om 13:58:

Alvast bedankt!

Drivers (denk ik)

even langs de Creative site.. (Y)
Waarschuw beheerder
Ik heb al de nieuwste drivers...

Piet poede.. welke app gebruik jij? Want ik krijg er helemaal geen geluid meer uit namelijk...
Waarschuw beheerder
kutvista man

dat ze eerst alle drivers uitbrengen voor alles. :/

Waarschuw beheerder
donateur
ligt meer aan fabrikanten dan aan vista ^^
Waarschuw beheerder
heb ik jou wat gevraagd? :/

Waarschuw beheerder
donateur
je ziet spoken gek wijf
Waarschuw beheerder
Sorry kerel, ik ben je moeder niet.

Waarschuw beheerder
donateur
spoken
Waarschuw beheerder
In je dromen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Funtje (F) op donderdag 15 maart 2007 om 16:05:
heb ik jou wat gevraagd?

Nou nou nou... Een beetje vriendelijker mag ook wel meisje. :looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Bird (L) op donderdag 15 maart 2007 om 17:19:
Nou nou nou... Een beetje vriendelijker mag ook wel meisje. :looser:

Jezus! :/

Vertel dat anders ff tegen hem in een ander topic.

Waarschuw beheerder
gratis upgrade voor vista
Waarschuw beheerder
donateur
Pff vista... maakt me PC 2 keer zo traag, bovendien zijn er geen drivers voor m'n geluidskaart en m'n webcam en die mega irritante UAC zeg, hoe bedenk je zulke crap? :S Zolang er geen noodzaak is om te upgraden ga ik dat zeker niet doen. Ik zie namelijk totaal niet in wat de toegevoegde waarde is t.o.v. XP

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dietmer op zaterdag 17 maart 2007 om 17:51:
Pff vista... maakt me PC 2 keer zo traag, bovendien zijn er geen drivers voor m'n geluidskaart en m'n webcam en die mega irritante UAC zeg, hoe bedenk je zulke crap? Zolang er geen noodzaak is om te upgraden ga ik dat zeker niet doen. Ik zie namelijk totaal niet in wat de toegevoegde waarde is t.o.v. XP

Aero, en Flip 3d.. (L) ;)

Werkt prima, en mijn PC'tje werkt er voor me gevoel een stukkie sneller door. Zal wel door het superfetch gedoe komen..

UAC is makkelijk uit te zetten, al me hardware werkt.. dus nergens problemen mee..

Vista.. (Y) Office 2007 (Y)
Waarschuw beheerder
Heb nu ook alle benodigde drivers voor elkaar vista ultimate erop gepleurd en werkt als een tierelier(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een tweetal problemen met het geluid. Weet iemand hier meer van:

1) Het geluid doet het niet meer als vista uit de slaapstand komt.

2) Het geluid reageert niet op de mute knop van mijn laptop. Mij de luidsprekervolume komt dan mute te staan in vista maar hij speelt volop het geluid af.

3) De microfoon werkt niet die ingebouwd zit in mijn laptop. De webcam wel.

Ik heb een HP dv2116 notebook.
Waarschuw beheerder
Hey lieve mensen!

Ik heb pas een notebook gekocht van acer.. met vista home premium.. ik loop er idd ook tegenaan dat er veel programma's (nog) niet compatibel zijn met vista...

Zo ook limewire.. :( weet iemand misschien een (betrouwbare!) downloadsite die wel compatible is?? wat gebruiken jullie?

Ook messenger werkt niet.. heb hem al een paar keer eraf gegooid en opnieuw gedownload maar hij doet nog steeds niks.. :( weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen..

Alvast bedankt!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hoezo werkt messenger niet dan? Die werkt bij mij perfect? Krijg je foutmeldingen in beeld?

Waarschuw beheerder

Niet iedereen heeft dezelfde smaak... zou jij toch moeten begrijpen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manonneke! op woensdag 4 april 2007 om 20:20:
Hey lieve mensen!

Ik heb pas een notebook gekocht van acer.. met vista home premium.. ik loop er idd ook tegenaan dat er veel programma's (nog) niet compatibel zijn met vista...

Zo ook limewire.. weet iemand misschien een (betrouwbare!) downloadsite die wel compatible is?? wat gebruiken jullie?

Ook messenger werkt niet.. heb hem al een paar keer eraf gegooid en opnieuw gedownload maar hij doet nog steeds niks.. weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen..

Alvast bedankt!!

Kijk zo goed als niet hier. Maar ik heb 2 maanden geleden ook een Acer laptop gekocht die waar Vista zonder enkel probleem op liep.

Alleen gelijk eraf gedonderd, omdat bepaalde programma's niet compatible waren met Vista. Heb dus XP erop gegooid met alle bijbehorende drivers en hij loopt nu alleen maar beter.

Als je Vista hebt op een Acer kan dat problemen veroorzaken voor het opstarten van msn, wat je dan moet doen is:

msnmsg.exe ofzo snelkoppeling maken naar je desktop dan rechter muisknop eigenschappen en dan uitvoeren als administrator ofoz. Dan hoort die het te doen.

Heb veel lopen kloten met mijn laptop dus mocht je vragen moet je anders bij tweakers kijken of een pb sturen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van St33lo op donderdag 5 april 2007 om 15:26:
msnmsg.exe ofzo snelkoppeling maken naar je desktop dan rechter muisknop eigenschappen en dan uitvoeren als administrator ofoz. Dan hoort die het te doen.

dit lukte helaas niet maar kreeg een melding van acer support dat messenger 8.1 idd niet ging met vista en dat ik dan iets moet downloaden (er stond een link bij) en dat ie het dan wel zou doen, en dat is gelukt!!! Jiieeeehhaaaa!!:D:D

Nu nog de rest.... gewoon maar even geduld hebben denk ik totdat die programma's een nieuwe versie uitbrengen die wel compatibel is aan windows vista..

bedankt!
laatste aanpassing
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Heb 't vandaag dan ook maar eens geïnstalleerd. Heb zelf niet 1 driver hoeven zoeken. Vind het grafisch erg cool natuurlijk. Word me wel veel gevraagd of ik iets toesta of niet. Denk dat ik het er voorlopig wel ff op laat staan. Vind het wel sfeer hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bryan op woensdag 2 mei 2007 om 16:00:
Word me wel veel gevraagd of ik iets toesta of niet

is makkelijk uit te zetten
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
Heb vista er nu ook op ... vind het wel rlx...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2007 om 16:13:
is makkelijk uit te zetten

Dat zal ongetwijfeld, maar ben nog ff aan 't spelen :P
Waarschuw beheerder
Ik heb bij de thema's nog niet de Aero Glass optie kunnen vinden ? Ligt dit ergens aan of zoek ik verkeerd ? Ik heb de HomeBasic versie van Vista. M`n videokaart is btw de nVidia GeForce 7600 GS 512mb. Lijkt me dat die dat wel zou moeten trekken ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@Bryan,

http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/footnotes.mspx

Moet je puntje A ff leze, looks like you got the wrong version...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
65% binnen.. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marco :-) op donderdag 3 mei 2007 om 11:25:
Moet je puntje A ff leze, looks like you got the wrong version...

Correct, vals dat ik ben zal ik eerdaags wel ff een andere er op zetten :9
Waarschuw beheerder
Dus maar even Home Premium erop gezet. Werkt nu :)

[img width=640 height=480 cacheid=000de7b70027cbe443e4c2d31a01de62cc]http://img360.imageshack.us/img360/1210/sfeerrq9.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ook Home Premium vandaag erop gegooid, definitief nu
met 4 gig RAM, dat wel ;)

[img width=160 height=128 cacheid=000de8f40027cf67ee8c85df1a01decdff]http://img162.imagevenue.com/loc349/th_00137_Desktop_04_05_2007_122_349lo.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2007 om 19:35:
met 4 gig RAM, dat wel

Das wel wat gortiger dan mijn hele GB :P

Waarschuw beheerder
kan iemand mij een goede code sturen die langer geldig is dan 30 dagen :P

Waarschuw beheerder
download een permanently activated version (y)
nix codes of cracks..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
TERING Vista!!!

HAAt vista ga hem er zo afgooien, geef mij maar XP, heb n snel systeem maar die word vertraagd als de nete door dat grovve lompe programma, allerlei opties worden geblokkeerd, als je iets wil doen op internet of een programma moet je een aangetekende brief sturen in drievoud naar microsoft of je alsjeblieft internet op mag, totaal niet gebruiksvriendelijk en je rechten als consument worden geschaad met al die DRM crap

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Manonneke! op woensdag 4 april 2007 om 20:20:
Hey lieve mensen!

Zo ook limewire.. weet iemand misschien een (betrouwbare!) downloadsite die wel compatible is?? wat gebruiken jullie?

Ook messenger werkt niet.. heb hem al een paar keer eraf gegooid en opnieuw gedownload maar hij doet nog steeds niks.. weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen..

Alvast bedankt!!laatste aanpassing 4 april 2007 20:21

Wat dacht je van dat acer e-management programma? DEP-Gegevensuitvoering? Noem al die bende maar op. Livestreams kijken kan niet, microsoft is niet eens compatible met zn eigen streams, ik heb trouwens een werkende versie van limewire als je wil, messenger werkt ook niet heeft iets met die acer troep te maken die op je PC staat, weet niet precies wat, heb wel wat beters te doen als 80 uur nazoeken hoe het kan dat de helft niet normaal werkt zoals het hoort te werken.

Wel jammer, 900 euro uitgegeven aan een laptop kan er geen ene tyfus mee
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 mei 2007 om 13:37:
TERING Vista!!!

HAAt vista ga hem er zo afgooien, geef mij maar XP, heb n snel systeem maar die word vertraagd als de nete door dat grovve lompe programma, allerlei opties worden geblokkeerd, als je iets wil doen op internet of een programma moet je een aangetekende brief sturen in drievoud naar microsoft of je alsjeblieft internet op mag, totaal niet gebruiksvriendelijk en je rechten als consument worden geschaad met al die DRM crap

UAC moet je ook uitzetten, dat is idd super lomp...:P
User Account Control, staat ergens bij Control Panel --> User accounts ofzo
maar ze zeggen dat UAC het besturingssysteem veel veiliger maakt, nouja ik vind het ook maar nutteloos
voor de rest gooi genoeg geheugen in je PC en je wilt niet meer terug naar XP...want XP is ook brak vaak hoor...als een programma eenmaal vastloopt onder XP of iets dan zit je ook soms een kwartier naar je scherm te staren...
bij Vista gebruikt ie ook bijna de volle 4 gb, die stopt ie in soort cache waardoor programma's veel sneller zijn

Waarschuw beheerder
Het geheugengebruik van Vista is afhankelijk van de hoeveelheid geheugen. Bij mij draait die idle op een 500 mb terwijl ik er 1024 in heb zitten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb een paar keer met Windows Vista gewerkt. Zeer mooi vormgegeven, dat absoluut, maar kan er qua voordelen ten opzichte van XP nog niet veel over zeggen... Voorlopig hou ik het zelf bij Windows XP; werkt nog altijd perfect voor mij (Y)
Waarschuw beheerder
misschien dat iemand hier wel eens met hetzelfde probleem te maken heeft gehad, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mpeg bestanden af te spelen. windows media player geeft een fout, Quicktime en Realplayer doen het ook niet. en ik heb ook nog winamp en divx player geprobeerd, maar niks werkt.

ik heb geen idee waar het aan kan liggen en hoe ik het moet oplossen, iemand een idee?
Waarschuw beheerder
is er iemand bekend met de bug dat bij windows mail van vista dat ie bij een attachment een .doc bestand niet kan koppelen aan een Word bestand maar wel aan een kladblok bestand

heeft iemand hier een oplossing voor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Tom :bounce: op zondag 20 mei 2007 om 11:57:
Quicktime en Realplayer doen het ook niet.

bestaan nog geen drivers voor oplossing :geduld hebben en af entoe www.quicktime.com in de gaten houden

Waarschuw beheerder
Leuk dat Vista, je kan meteen je Ipod weggooien, allerlei programma's weggooien en meer van dat soort onzin. Ik wou ook geen Vista, zat toevallig bij een nieuwe pc, maar heb er enorm veel spijt van :S.

Waarschuw beheerder
:respect: vista :respect:

heb nog geen enkel minpuntje gevonden. Alle software/drivers die ik gebruik is compatible, systeem is zwaar stabiel en snel B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B@RTJUHHH op dinsdag 29 mei 2007 om 21:35:
heeft iemand hier een oplossing voor

thunderbird (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: Tom :bounce: op zondag 20 mei 2007 om 11:57:
en ik heb ook nog winamp en divx player geprobeerd, maar niks werkt.

werkt hier allemaal uitstekend :/
Waarschuw beheerder
in vista hebben ze op het laatste moment een hoop audio zaken weggelaten. Daarom hebben de meeste fabrikanten nog geen goede drivers. Ik kwam hier zelf ook achter.
Inmiddels heeft creative wel redelijk goede oplossingen.

Waarschuw beheerder
in vista hebben ze op het laatste moment een hoop audio zaken weggelaten. Daarom hebben de meeste fabrikanten nog geen goede drivers. Ik kwam hier zelf ook achter.
Inmiddels heeft creative wel redelijk goede oplossingen.

Om nou te zeggen dat ze in Vista op het laatste moment audio zaken weg hebben gelaten...NIET BEPAALD NEE...

Ze hebben er voor gekozen om niet meer gebruik te maken van directsound waardoor veel fabrikanten moeite hebben om alles weer aan de praat te krijgen. Helaas waren zij niet zo slim om al jaren van tevoren aan de slag te gaan met test versies van Vista zodat dit probleem bij de launch verholpen zou zijn. Maar door een beetje goed te zoeken is veel al wel werkend te krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juni 2007 om 07:47:
Leuk dat Vista, je kan meteen je Ipod weggooien, allerlei programma's weggooien en meer van dat soort onzin. Ik wou ook geen Vista, zat toevallig bij een nieuwe pc, maar heb er enorm veel spijt van .

Wat een bullshit.. :S

Heb hier Itunes perfect oplopen, het werkt allemaal prima. Waarom zou je in godesnaam je Ipod wegmoeten doen?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ving op dat voor Windows Vista 2 gig RAM aangeraden word? Draai je het hiermee dan makkelijk? Of zou 1 gig al voldoende zijn in principe?

Waarschuw beheerder
donateur
Waar moet die videokaart aan voldoen dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Grote Vriendelijke Rens op zondag 17 juni 2007 om 18:47:
mits je een aparte videokaart hebt is 1 gig voldoende

mwah denk dat het met 2 gig beter is... draai zelf met 1 gb en een 256mb videokaart en hij trekt het net...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil binnenkort namelijk een nieuwe desktop en laptop van Dell aanschaffen. Word zowieso denk ik een 2 gig. Maar wil weten of ie dit makkelijk draait, of dat ik dan toch beter XP kan pakken

Waarschuw beheerder
heb 2 gig, loopt als een zonnetje. Heb ook wel een aardige processor en videokaart, maar 2 gig is sowieso wel voldoende hoor..
Waarschuw beheerder
Heb nu een paar weken weer een nieuwe pc,met Windows Vista Home Premium,en het loopt als een trein! :jaja:

Aero en Flip3d geweldig en alles werkt,geen problemen met proggie's zoals divx,realplayer etc,games werken ook super snel :P

Ik ben er tot nu toe tevreden over :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 juni 2007 om 18:31:
Ik ving op dat voor Windows Vista 2 gig RAM aangeraden word? Draai je het hiermee dan makkelijk? Of zou 1 gig al voldoende zijn in principe?

Werkt prima met 1 gb.
Uitspraak van Grote Vriendelijke Rens op zondag 17 juni 2007 om 18:47:
mits je een aparte videokaart hebt is 1 gig voldoende

Ik heb de GeForce 7600 GS, werkt prima hoor, geen problemen mee qua performance.

Waarschuw beheerder
je kan geloof ik ook een test doen ergens op de site van microsoft, of je comp geschikt is voor vista. In vista zelf wordt je comp ook getest, dan krijg je een vista experience rating. Alles boven de 3 is goed.. (ik heb 5.3 B))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die van mij deed het ook prima ja. Ook iets boven de 5 dacht ik.
Waarschuw beheerder
vista sucks :[
Waarschuw beheerder
ik vind beter als xp werku

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zojuist een nieuwe Dell Inspiron 6400 met Windows Vista binnen. Nu wilde ik deze aansluiten op het draadloos internet thuis (netwerk) maar kan Vista hem niet vinden als de verbinding beveiligd is, zonder beveiliging werkt ie wel...

Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn, en hoe dit op te lossen is?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 mei 2007 om 13:38:
Wel jammer, 900 euro uitgegeven aan een laptop kan er geen ene tyfus mee

sjah, ook eerst beter jhe huiswerk doen he, dan had je dat van te voren kunnen uitzoeken wat wel en niet zou gaan werken op Vista :)

Waarschuw beheerder
donateur
kun je die mooie grafische dingetjes ook uitzetten?

vreet van je ram en je hebt er uiteindelijk geen reet aan..

weet iemand of After Effects, 3DS Max, Photoshop CS3 en Premiere 2.0 goed draaien op vista, uitgaande van 2 gig ram?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 juli 2007 om 23:45:
weet iemand of After Effects, 3DS Max, Photoshop CS3 en Premiere 2.0 goed draaien op vista, uitgaande van 2 gig ram?

Bij mij draait het hele CS3 pakket prima op 1 GB RAM, alleen als ik 3 programma's open heb staan (Photoshop, Illustrator, Indesign) kan het wel is lang duren. Maar voor de rest werkt het top. CS3 is ook ontwikkeld voor Vista..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 14 juli 2007 om 20:46:
sjah, ook eerst beter jhe huiswerk doen he, dan had je dat van te voren kunnen uitzoeken wat wel en niet zou gaan werken op Vista

Je gaat er toch vanuit als je iets nieuws koopt dat het goed werkt?
Waarschuw beheerder
Hier ook vista 64bit erop staan :) 32 bits had ik er eerst op, je merkt wel het verschil met de 64 bit versie,die is veel stabieler hier, en alle software werkt prima :)

Waarschuw beheerder
kun je die mooie grafische dingetjes ook uitzetten?

Uiteraard...

Maar realiseer je dan wel dat het bijna tot geen ram vreet. In windows xp werd je videokaart niet gebruikt voor het weergeven van de GUI (graphical user interface voor de leek onder ons) omdat de simpele 2d weergave prima door je moederbord kon worden opgevangen. De nieuwe AERO GUI maakt daarentegen (eindelijk eens) gebruik van de 3d kracht van je videokaart. Tijdens het gamen wordt AERO dan ook uitgeschakeld om er voor te zorgen dat de game voor de volle 100% gebruik kan maken van de kracht van je videokaart.

Maar goed mocht je het nog willen uitschakelen dan doe je dit als volgt:

start - control panel (configuratiescherm) - system (systeem) - advanced system settings (geavanceerde systeem instellingen) - tabblad advanced (geavanceerd) (hier staat die btw standaard al meteen op) - performance settings - je kunt het systeem dan vervolgens instellen op beste weergave of beste prestaties waarbij alle mogelijke instellingen die hiermee te maken hebben automatisch aangepast worden.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
geen geluid..........
zit al 2u te zoeken opt net...

iemand goeie driver of zou daar 't probleem niet liggen??
Waarschuw beheerder
wat voor geluidskaart heb je ? Indien onboard, wat voor moederbord heb je ?
Waarschuw beheerder
ja ik zoek iemand die de .... heeft voor een eeuwige trail ik bleek dus net bij het installeren de crack te hebben waar je software license nog wat moest doen... bleek erachter te komen dat ik die ... bestandjes niet had iemand via pb effe helpen aan deze nerd ;-)

Waarschuw beheerder
ik ... snap echt ... weinig ... van bovenstaande ...
:/
Waarschuw beheerder
haha ik zelf ook niet dir was toen ik al vrij moe was af en toe beetje vaag maar goed is gelukt! ;-)

maar van8 tot half 4 gedaan.. toen lukte het niet maar ik ben doorzetter vanmorgen half 11 opgestaan en opnieuw geinstalleerd crack gedraaid met die tijd en nu lekker ultimate vista en oneindige trail versie :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb thuis alles 12 versies
6 versie 32bit en 6 versies 64bit
heb nu vista ultimate erop 32bit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !RiC-CoRe! op zaterdag 28 juli 2007 om 20:40:
heb nu vista ultimate erop 32bit

ik ook alles geinstalleerd en lekker aankomende jaren geen gezeik met licentie :P teminste als bill die crack niet kraakt en stopzet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !RiC-CoRe! op zaterdag 28 juli 2007 om 20:40:
heb thuis alles 12 versies
6 versie 32bit en 6 versies 64bit
heb nu vista ultimate erop 32bitlaatste aanpassing 28 juli 2007 20:40

waarom zoveel?? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op zaterdag 28 juli 2007 om 20:43:
teminste als bill die crack niet kraakt en stopzet :P

Of je koopt gewoon een OEM...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 29 juli 2007 om 14:23:

op het werk al gevraagd 150 kneuro home prem volgenssss mij, maar jah ik zie het dagelijks naar de klant gaan maar ik moet eerst paar dingen kopen voordat ik dit ga kopen ik wil zoiezo hom prem ooit nog x kopen..

heb home prem, en ultimate vergeleken maar weinig verschil paar opties maar en betere beveiliging maar hom prem is genoeg voor mij

eerst mezelf maar sponseren met een lcd tv ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga die ultimate maar is installeren (op een aparte partitie wel)
Waarschuw beheerder
jep op me laptop waar ik nu zit heb ik standaard officieel windows xp en partitie van 30gb vista erop gezet eigenlijk nog te weinig maar werkt lekker dvds spelen goed af en applicaties zijn snel en heb nog 5gb ongeveer over voor nog dingen op te slaan op 1 andere partitie...

heb toch peer2peer netwerk gemaakt dat bestanden zijn gedeeld van mijn pc boven kan ik al mijn mp3s daar vanaf spelen
Waarschuw beheerder
waarom zoveel sta allemaal op 1 disk :X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn laptop zat standaard windows xp op, ik heb toen ook gehoord van vrienden om windows xp nog te erop te houden omdat ik toen mijn laptop kocht windows moest installeren ik zat net 2maanden voor de release van vista anders zat de prem erop.. (acer aspire 5100 btw)

en dual bootje nooit slecht want ik ben niet de enigste die op me lap zet want me moeder en nichtje gaan er wel eens op en die slopen de boel nog wel eens ;-)
Waarschuw beheerder
150euro de oem versie van de ultimate (L)

ik keek per ongeluk op een factuur :$

haha
Waarschuw beheerder
vista oem pakket besteld alleen waren nog niet op voorraad maar jah als ze er zijn dan heb ik er meteen 1tje ;-)

Waarschuw beheerder
Weet iemand of er ook een 3d aquarium screensaver voor Vista is. Dezelfde als XP. Er zijn er wel een aantal te vinden, maar dat zijn van die shareware files.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 augustus 2007 om 14:39:
Weet iemand of er ook een 3d aquarium screensaver voor Vista is. Dezelfde als XP. Er zijn er wel een aantal te vinden, maar dat zijn van die shareware files.

ftd effe kijken staan zoveel dingen op

effe googlen dat je ftd kan downloaden, en dan effe gebruiksnaam en dan kan je ze zo vinden

btw: nieuwsgroepen ook handig voor vistagadgets te downloaden heb ik zelf ook alleen ik hou niet van gadgets ;-)

ik heb vista in rijne vorm gehouden op de programma's na
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb me u dus ook een laptop aangeschaft ( acer 9305 ) Zit ok Windows Vista Premium bij..
Nu lees ik hier dat sommige programma's weigeren op te starten en veel mensen er problemen mee hebben!

Dus denk toch dat ik vista even laat voor wat het is en toch naar de vertrouwde XP ga..I.v.m met de vele spellen/software die ik download!
Waarschuw beheerder
laptop vind ik niet fijn om te gamen, heb een goede pc die redelijk wel wat aankan alleen slimline videokaartje vinden onboard das dubbel niks maaar goeed... ieder zijn eigen keus ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 29 juli 2007 om 14:23:

180 Euro heb je Windows Vista Ultimate OEM
Waarschuw beheerder
kan goedkoper zeggen mijn adresjes o:)
Waarschuw beheerder
engels moeten ze toch wel spreken? :P
Waarschuw beheerder
zooowww ik wil ook wel naar china toe! maar jah ik koop hem op het werk 150euro is nog redelijk bedrag en ik wil hem legaal want hij heeft mijn timer.?? verwijderd zag het als trojan duss over paar dagen zit ik zonder vista ofjah ik koop hem einde van de maand..
Waarschuw beheerder
donateur
Telt XP met Vista Skin + Vista functies ook?
Waarschuw beheerder
nopeee :P install met vista hahah wat jij wilt..

maar dan heb je niet de functies..

helaaaas ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bryan op dinsdag 24 juli 2007 om 16:01:
wat voor geluidskaart heb je ? Indien onboard, wat voor moederbord heb je ?

gefixt mehehehe thx anyway dude :woeptidoe:
Waarschuw beheerder
toch geen vista hahaha moet uit worden gesteld...

me ps3 cheques komen eerst binnen en van dat geld
moet ik wat bijleggen dus helaas maar jah voorlopig
werkt die trail cr*** nog goed..
Artiest Ravebabe
Waarschuw beheerder
Na ik heb hem ook
sinds vandaag hele nieuwe pc

heb alleen een probleem als ik me webcam instaleer doet die het gewoon niet hij zegt dat ik de webcam moet in pluggen
na dat ding zit er in word er gek van :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sssst:[ op zondag 12 augustus 2007 om 04:50:
heb alleen een probleem als ik me webcam instaleer doet die het gewoon niet hij zegt dat ik de webcam moet in pluggen
na dat ding zit er in word er gek van

effe googlen naar nieuwe drivers bv logitech+drivers intypen
of het modelnummer+drivers komt wel goed! had ik met mijn laptopcam
die in me laptop zit effe acer site gezocht en daarna na installatie
deed ie het weer..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben van plan te wachten tot het nieuwe servicepack, daarna wil ik een vista pc kopen..

is dat slim of juist niet?? :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 00:15:
slim

vista is de bom :respect:

hoewel het niet veel verschilt van xp, maar tis allemaal net ff wat makkelijker en mooier en beter..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 00:48:
hoewel het niet veel verschilt van xp, maar tis allemaal net ff wat makkelijker en mooier en beter..

en zo is dat! ;-)

heb al paar dagen lap niet aangehad, toch wel gemist hahaha
Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/news/1190591/50/Meldpunt_voor_klachten_over_Vista.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 00:15:
Ik ben van plan te wachten tot het nieuwe servicepack, daarna wil ik een vista pc kopen..

is dat slim of juist niet??

nooit vista kopen is nog veeeeeel slimmer :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op maandag 13 augustus 2007 om 03:42:
nooit vista kopen is nog veeeeeel slimmer

voorlopig werkt mijn ultimate nog met die timecrack, en als vista helemaal met beide benen op de grond staat x overwegen om vista te kopen oem pakketjes zijn niet zo duur op mijn werk..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op maandag 13 augustus 2007 om 03:42:
http://www.nu.nl/news/1190591/50/Meldpunt_voor_klachten_over_Vista.html

vraag me toch af waarom IK nog geen enkele foutmelding heb gehad..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 11:24:
vraag me toch af waarom IK nog geen enkele foutmelding heb gehad..

jij leeft in je eigen realiteit :)
Waarschuw beheerder
effe servicepack 1 gedownload van de nieuwsgroepen.. mis helpt het want krijg af en toe foutmeldingen... neit dat ik me eraan hinder maar ziet er beter uit hahah ;-)

Waarschuw beheerder
vista werkt perfect bij mij :)
Waarschuw beheerder
nieuwe updates binnen gehaald en werkt nog steeds lekker...

lange leve de timecrack hahaha..
Waarschuw beheerder
Tot nu toe nergens last van gehad..

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op maandag 13 augustus 2007 om 16:40:
jij leeft in je eigen realiteit

ik snap het gewoon, en ik heb de juiste hardware (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 augustus 2007 om 16:15:
jij leeft in je eigen realiteit

ik ook... maar ze kunnen alles zeggen, maar vista loopt goed bij mij! najaar even ultimatie oem pakketje kopen
Waarschuw beheerder
130 tot 140 bij ons op het werk :cheer:
Waarschuw beheerder
nog steeds geen probleem, en werkt nog steeds als een tierelier met die timecrack

Waarschuw beheerder
volgens mij komt een groot deel van de problemen door het feit dat veel fabrikanten nog geen goede drivers hebben geschreven. Kan je MS niet kwalijk nemen.. en noem buiten dit nog eens andere problemen dan, ben er werkelijk nog geen een tegengekomen :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mn geluidskaart ondersteunt vista niet...
Waarschuw beheerder
aiiii.... wat voorn specs heeft je pc?
Waarschuw beheerder
donateur
heb en nieuwe pc met vista, maar soulseek en limewire doen het er niet op. weet iemand een ander goed download programma?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angel Eyeso:) op dinsdag 28 augustus 2007 om 16:28:
heb en nieuwe pc met vista, maar soulseek en limewire doen het er niet op. weet iemand een ander goed download programma?

nieuwsgroepen! altijd beter dan die rotzooi..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angel Eyeso:) op dinsdag 28 augustus 2007 om 16:28:

De laatste versies van limewire ondersteunen zonder meer vista en zelfs de oude waren met gemak aan de praat te krijgen. Als je een goede versie wilt hebben moet je maar even een pm sturen!

Soulseek is een ander verhaal...

Als je nu gewoon de laatste versie even van het net trekt...

Dan heb je vervolgens twee opties of; je klikt rechtermuis op het setup bestand - kiest vervolgens eigenschappen - tablad compatibiliteit (of zoiets, heb een engelse versie) - dan staat eronder een optie om dit .exe bestand onder windows xp sp 2 uit te voeren (kan niet missen) - deze optie kies je en vervolgens voer je de setup uit (dit zou prima moeten werken)

of je voert de setup gewoon uit zonder wat hierboven beschreven staat en nadat alles geinstalleerd is ga je naar de map c:\program files\soulseek\ en doet hetzelfde als hierboven beschreven met slsk.exe (als ik me niet vergis heet het .exe bestand van soulseek zo)
Waarschuw beheerder
Begin volgend jaar komt een hele grote vista service pack 1 uit, 1Gb download:)

http://core.tweakers.net/nieuws/49137
Waarschuw beheerder
betere werk! als je na installeren nog effe 1gyg binnen moet halen schiet ook niet op! effe nieuwsgroepen rond die tijd afspeuren voor sp1 of mis net zoals sp2 voor windows xp dat je hem gratis kan bestellen..
Waarschuw beheerder
sjezussss!!! 7gyg uitgepakt hahah dat is wel veel zeg voor sp...
maar ik ben een project aant opstartten voor een nieuwe pc te fixen en jah 300gyg aan schijf ;-) dat moet wel genoeg zijn..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op vrijdag 31 augustus 2007 om 10:02:
sjezussss!!! 7gyg uitgepakt hahah dat is wel veel zeg voor sp...

Ik denk dat er met zo'n omvang van een servicepack, meer bestanden worden vervangen dan bijgeschreven... Althans dat is te hopen... :P
Waarschuw beheerder
geheh... binnekort eens sparen voor mijn pc-project zou vista vast wel lekker op lopen ;)
Waarschuw beheerder
haha net mijn vista laptop binnen maarja het loopt allemaal wel chill nergens prblemen mee alleswak erin plug werkt direct:P
dde side bar is wel handig voor notities enzo (school)
maar mensen die vista kopenmoeten wel een wereld aan werkgeheugen hebben:O ik heb 2048 mb en dan gebruikt ie al zo'n dikke 30% van het totaal.
Waarschuw beheerder
Ga volgende week een nieuwe computer kopen!

Moet ik nu al de nieuwe Vista nemen?
Of gewoon Windows XP??

Ik ben echt een leek op dit gebied;-)

Waarschuw beheerder
vista, kom je toch niet meer onderuit.. en werkt nog goed ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hielke4L op zaterdag 1 september 2007 om 17:01:
maar mensen die vista kopenmoeten wel een wereld aan werkgeheugen hebben:O ik heb 2048 mb en dan gebruikt ie al zo'n dikke 30% van het totaal.

Ik draai hier met 768 MB aan werkgeheugen, en gaat prima. Het geheugen management van Vista is een geval apart. Met veel werkgeheugen probeert Vista zoveel mogelijk onderdelen van het besturingssysteem in het gegeugen te laden. Dit komt je snelheid ten goede.

Als voorbeeld, de hele shell van Windows waar je in werkt wordt voor zo'n groot mogelijk deel in het werkgeheugen geladen. Alleen maar positief in mijn ogen. Op school heb ik het voor elkaar gekregen om Vista met 384 MB toegewezen geheugen, zonder pagefile te laten lopen. Niet bepaald stabiel... Maar het kon ermee door.

De meeste (lees, niet alle) mensen die het over het "geheugen vretende" Vista hebben, snappen vaak geen drol van de achterliggende techniek. Deze is in veel opzichten ontzettend verbeterd in vergelijking met XP
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marco :-) op zaterdag 1 september 2007 om 18:44:
k draai hier met 768 MB aan werkgeheugen, en gaat prima. Het geheugen management van Vista is een geval apart. Met veel werkgeheugen probeert Vista zoveel mogelijk onderdelen van het besturingssysteem in het gegeugen te laden. Dit komt je snelheid ten goede.

Als voorbeeld, de hele shell van Windows waar je in werkt wordt voor zo'n groot mogelijk deel in het werkgeheugen geladen. Alleen maar positief in mijn ogen. Op school heb ik het voor elkaar gekregen om Vista met 384 MB toegewezen geheugen, zonder pagefile te laten lopen. Niet bepaald stabiel... Maar het kon ermee door.

De meeste (lees, niet alle) mensen die het over het "geheugen vretende" Vista hebben, snappen vaak geen drol van de achterliggende techniek. Deze is in veel opzichten ontzettend verbeterd in vergelijking met XP

en wat ik vooral ook tegek vind is dat vista werkgeheugen kan maken van bijvoorbeeld usb sticks :D dan gebruikt hij die vrije ruimte als werkgeheugen. btw ik snap al die mensen ook niet te zeiken dat vista instabiel is:O ik draai nu aardig zware programma's en hij red zich er gemakkelijk mee. (reason 3.0) (cubase) (fruityloops 7)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 september 2007 om 18:02:
vista, kom je toch niet meer onderuit.. en werkt nog goed ook

Nou ik heb een nieuwe computer gekocht hoor:D

Een HP m8160! Ben heel benieuwd naar Vista!

Maar moet eerst nog ff wat bestanden van m'n oude computer afhalen (foto's e.d.)

Waarschuw beheerder
hij zal je niet tegenvallen :p
Waarschuw beheerder
Het ziet er idd erg mooi uit allemaal!!!!!

Super makkelijk ook!

Nu heb ik alleen wel ff een vraag. Ik heb sinds kort de Samsung U600 en daar heb ik wat filmpjes op gemaakt. Die heb ik via bluetooth op me nieuwe computer gezet. Maar nu kan ik die filmpjes niet afspelen omdat het bestand niet wordt herkend.
Zowel bij Realplayer, Windows Media Player en Windows Media Center.
Weten jullie hoe dat komt?

Op me vorige computer ging dat gewoon...

Hopelijk kunnen jullie me helpen:D
Waarschuw beheerder
itunes even download ;-)

is 3gp, heb zelf ook een sony ericsson k800i
en bluetooth sticky, en met itunes krijg je
meteen quiktime erbij..

probleem opgelost :P

Waarschuw beheerder
Het ziet er idd erg mooi uit allemaal!!!!!

Super makkelijk ook!

Nu heb ik alleen wel ff een vraag. Ik heb sinds kort de Samsung U600 en daar heb ik wat filmpjes op gemaakt. Die heb ik via bluetooth op me nieuwe computer gezet. Maar nu kan ik die filmpjes niet afspelen omdat het bestand niet wordt herkend.
Zowel bij Realplayer, Windows Media Player en Windows Media Center.
Weten jullie hoe dat komt?

Op me vorige computer ging dat gewoon...

Hopelijk kunnen jullie me helpen:D

Je kunt ook ffdshow downloaden en die installeren ipv itunes + quicktime. Maar goed dat laat ik helemaal aan jou over :)

http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/
Waarschuw beheerder
trouwens??!?! windows server 2008 is dat zeg maar de server editie van vista? ik zag screenshots en heb de beta versie voor op het werk gedownload om te proberen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 september 2007 om 20:34:
Bedoel je deze:

http://www.nforce.nl/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&item=viewnfo&id=117294

jep..

moest uitzoeken voor mijn werk, omdat ze een nieuwe laptop willen kopen en ze draaien hier nog op windows 2000.. de nieuwe pc's die ik installeer xp op dat zou vast goed gaan! maar beetje ouwe toei hier allemaal maar moest even kijken van mijn begleidster heb ik wel een beta gedownload maar dat is weer windows longhorn server? is dat zelfde ofnie als windows2008 server?
Waarschuw beheerder
mijn vista ultimate moet ik weer activeren had de timecrack gedaan meteen voor het installeren ofjah die tijd verder zetten... maar mijn oude virusscanner zag timerstop. nog wat aan als een trojan heeft ie die weggemikt das niet al te best :P

maar jah vista installeren duurt nog geen 20min, en bestanden staan op de pc dus maakt niet zoveel uit als ik over 27 dagen overnieuw moet installeren, wou het alleen meedelen mis nog foefjes om het tegen te houden?
Waarschuw beheerder
Ik heb geen timecrack gebruikt, maar een andere patch of iets, waardoor ie gewoon geactiveerd word. Zou thuis ff moeten kijken.
Waarschuw beheerder
ok als je hem hebt, kan je die anders effe rarren en rapidsharen scheeld weer 20min installeren en halfuurtje updaten :P
Waarschuw beheerder
die nieuwe crack deed het niet tot 3x installeren..

en precies zo gedaan hoe het meost..
heb gewoon de timecrack gedaan hoor en hij loopt nog
dus effe kijken als ik van me werk afkom of die nog
steeds update..

Waarschuw beheerder
permanently activated de bomb B)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:lol:
vista:|
Waarschuw beheerder
Ahh hier is vast wel iemand die me kan helpen!
Ik heb Vista Premium en elke keer als ik me pc opstart vraagt hij toestemming om de draadloze verbinding tot stand te brengen.
Ik moet dan elke keer op toestaan drukken.
Hoe kan ik dit zo instellen dat hij dat automatische doet?
Waarschuw beheerder
kan alles permanent uitzetten ;-)

las ik ergens op een site, maar dan
is het beveiligingsgedeelte erook
weer af... maar mmm ik zou
eens gaan kijken hoort normaal niet
te vragen om toestemming dat hij
het automatisch moet doen..

Waarschuw beheerder
Ahh hier is vast wel iemand die me kan helpen!
Ik heb Vista Premium en elke keer als ik me pc opstart vraagt hij toestemming om de draadloze verbinding tot stand te brengen.
Ik moet dan elke keer op toestaan drukken.
Hoe kan ik dit zo instellen dat hij dat automatische doet?

Je zou eens moeten kijken naar de rechten die je als gebruiker (waarschijnlijk ben je admin in admin approval mode) hebt toegewezen aan het .exe bestand van je wirless driver/software. Je kunt namelijk een een aantal permissions toewijzen/ontnemen. Dit doe je door.....rechtermuisknop op het betreffende .exe bestand te klikken - eigenschappen - tablad security (beveiliging) - en vervolgens kun je de permissions editten (wijzigen).

Je zou in principe zo je probleem moeten oplossen, het is wel even uitzoeken wat je nu precies moet wijzigen, maar ff logisch nadenken en je hebt het zo gevonden!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vista.. qua looks erg Mac a like.

Ik hoorde vaak via via dat Vista heel erg klote werkte, dat je spellen het niet meer deden, dat dit het niet meer doet enz.. Echter, nu ik zelf Vista heb, heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

Spellen werken gewoon perfect. Uiteraard moet je voor sommige spellen een kleine update downloaden via hun ondersteunende website. Hetzelfde was dit voor mijn all-in-one printer. Nieuwste drivers gedownload en alles werkt perfect.
Waarschuw beheerder
windows 2008 server om uit te proberen.. opzich hoop opties, weet nog lang niet alle extra opties wat 2003 niet had, maar ziet er wel lachuh uit...
Waarschuw beheerder
Ik word helemaal gek van vista

mijn taakbalk flipt hem de hele tijd
en als ik hem dan opnieuw opstart is er niks meer aan het handje
maar word er echt gek van

Waarschuw beheerder
donateur
Draai al een tijdje Vista op mijn notebook... Ben er erg tevreden over en heb totaal geen last van eerder genoemde problemen hier.

Ik kan Adobe CS3 Master Collection draaien en dat is vrijwel alles dat me boeit..

Heb wel die visuele effecten enzo uitgezet, heb gewoon de oldskool grijze taakbalk enz... Vreet veeeel minder ram

Net als dat Alt-Tab geintje, erg leuk maar wat heb je eraan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hielke4L op zondag 2 september 2007 om 10:34:
en wat ik vooral ook tegek vind is dat vista werkgeheugen kan maken van bijvoorbeeld usb sticks dan gebruikt hij die vrije ruimte als werkgeheugen.

Doet ie dat automatisch als je er een usb stick in hebt zitten? of moet je dat aangeven..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sssst:[ op vrijdag 19 oktober 2007 om 19:09:

goede pc? bij mij loopt het als een trein, en bij mijn oom zit ik nu op de laptop en loopt ook goed..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op zaterdag 20 oktober 2007 om 11:30:
Doet ie dat automatisch als je er een usb stick in hebt zitten? of moet je dat aangeven..

kan je kiezen.. pop up van automatisch afspelen en kan je windowsboost doen.. dus koop je stick van 1gyg of 2gyg werkt als een tierelier heb ik het gevoel he
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op zaterdag 20 oktober 2007 om 18:13:
Uitspraak van Sssst:[ op vrijdag 19 oktober 2007 om 19:09:

goede pc? bij mij loopt het als een trein, en bij mijn oom zit ik nu op de laptop en loopt ook goed..

Jaa een nieuwe had ik toen toch verteld ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sssst:[ op zaterdag 20 oktober 2007 om 20:39:
Jaa een nieuwe had ik toen toch verteld

sommige hardware zoals moederbord ofzo kan niet compatible zijn met vista ;)

kan je x uitdraai geven van al die specificaties van je pc

van moederbord tot werkgeheugen tot videokaart?

doemaar pb'en of laat je email achter via pb...

trouwens zie je niet meer zo vaak op het veld?

Waarschuw beheerder
Vista :respect:

Artiest Sjonny M
Waarschuw beheerder
ik gaat lekker weer terug naar xp want een helehoop programma`s werken niet met dat kut vista

verder werkt ie wel goed maar schiet niet op als ik niks kan doen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 november 2007 om 12:38:
want een helehoop programma`s werken niet met dat kut vista

zoals? alles draait hier prima..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 november 2007 om 13:44:
zoals? alles draait hier prima..

d8 ik ook al aan..

Waarschuw beheerder
Ennn zijn er meer mensen die al SP1 Beta draaien? Ik heb 't zojuist maar eens op m'n werkmachine getest; de installatie duurde gewoon weer een uur (Op een Core DUO :vaag: ), maar hier en daar leken dingen wel sneller te gaan. Meer mensen met ervaringen? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 13 november 2007 om 20:07:
Ennn zijn er meer mensen die al SP1 Beta draaien? Ik heb 't zojuist maar eens op m'n werkmachine getest; de installatie duurde gewoon weer een uur (Op een Core DUO :vaag: ), maar hier en daar leken dingen wel sneller te gaan. Meer mensen met ervaringen? :)

Linkje? Ben er wel benieuwd naar, is wel lange installatie tijd... Wat mag ik dan verwachten (P4 2.0) :nee:... Welke dingen gingen sneller dan naderhand?

Uitspraak van MarkB op zaterdag 20 oktober 2007 om 11:30:

Je USB Stick, Geheugenkaart (of ander flashgeheugen) moet aan bepaalde snelheids eisen voldoen, wanneer deze snelheids eisen worden gehaald, word bij automatisch afspelen de optie "Mijn pc sneller maken met ReadyBoost" afgebeeld. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
das best handig, maar volgens mij werkt het niet zo optimaal als een sodimm erin proppen.. maar altijd handig als het een beetje werkt en sneller is!

Waarschuw beheerder
...het is vandaag de dag dat ik alweer precies één jaar vista draaien mag :) tijd om een biertje open te trekken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jah gaat snel! volgens mij heb ik hem nu ook bijna jaar erop zitten... iedereen zeiken met die problemen?! :/ maar ik heb er bijna geen een met vista..

mis nog x upgraden van 1024mb naar 2048mb
dat duurt nog effe, aangezien die sodimms nogal
prijzig zijn!
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nu een weekje of 2 vista, ik vind hem vooral... mooi 8)
loopt wel lekker, wel veel schijfactiviteit ook tijdens de momenten dat ik niks doe, maar ik laat nog ff dat indexgedoe voor wat het is...

enkel mijn mio p350 krijg ik maar niet aan de praat. hij herkent hem totaal niet, activesync werkt hier niet bij, maar is mobile center of zoiets, maar daar wordt hij niet herkent, niet verbonden :nocheer:

ik draai 64 bit, 4gig ram, athlon 64x2 4000 ( zwaardere processor ging nog niet, geld was op 8) )

ps.. wat ik nog altijd heel dom vind van Media Center, is dat je niet kan kiezen dat je het wil laten lopen op het secundaire scherm ( want dat is mijn plasma tv ) daarom dat ik toch weer voor mediaportal moet kiezen om dat te bewerkstelligen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bagger OS om eerlijk te zijn ..

Het ziet er goed uit, maar daar houd t ook bij op ook.. Voor ALLES wat je wilt moet je bevestigen dat je het ook echt wilt, randapparatuur (printer + scanner enzo) werken voor geen meter of helemaal niet ..
Ook wel redelijk slecht van Lexmark en Trust uit, dat zij geen nieuwe drivers uitbrengen..

dus ik heb lekker na een weekje XP weer mooi geinstalleerd, bevalt véél beter!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op woensdag 14 november 2007 om 13:10:
das best handig, maar volgens mij werkt het niet zo optimaal als een sodimm erin proppen.. maar altijd handig als het een beetje werkt en sneller is!

Daar heb je gelijk in, maar feit is dat een swap file (standaard) wel zal blijven, dit proces kun je dan versnellen door er bijvoorbeeld een apparaat met flashgeheugen in te stoppen... Dit werkt in ieder geval sneller als een HD
Waarschuw beheerder
net een unattended versie van ultimate gekregen doet ie het gvd niet :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marco :-) op donderdag 15 november 2007 om 15:04:
Daar heb je gelijk in, maar feit is dat een swap file (standaard) wel zal blijven, dit proces kun je dan versnellen door er bijvoorbeeld een apparaat met flashgeheugen in te stoppen... Dit werkt in ieder geval sneller als een HD

gelukkig 1024gb in de laptop zitten waar die op draait dus ik hoef dat niet te gebruiken... had het 1x gedaan maar merkte der bar weinig van
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Heb vista op mijn laptop, wat een bagger. Ben nu aan het sparen voor een IMac.

Windows zuigt (n)
Apple rulez (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Nevz op woensdag 19 december 2007 om 13:32:
Heb vista op mijn laptop, wat een bagger.

90% van de gevallen ligt het gewoon aan de gebruiker

Uitspraak van Klaas Vaag op donderdag 15 november 2007 om 14:43:
Voor ALLES wat je wilt moet je bevestigen dat je het ook echt wilt, randapparatuur (printer + scanner enzo) werken voor geen meter of helemaal niet ..

bullshit, kun je bij Systeem gewoon uitschakelen, zodat je die melding niet meer krijgt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
draai nu al hele tijd vista en nergens last van :)

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraag: als ik als ik microsoft word open vraagt ie om een productcode, waar vindt ik die??? Kan iemand me helpen?
Ik kan ook niks meer veranderen in mijn opgeslagen bestanden.
Alvast bedankt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 15:48:
Ik heb een vraag: als ik als ik microsoft word open vraagt ie om een productcode, waar vindt ik die??? Kan iemand me helpen?
Ik kan ook niks meer veranderen in mijn opgeslagen bestanden.
Alvast bedankt

Deze kun je meestal vinden op de achterkant van de cd hoes of als je een kant en klare computer heb gekocht als sticker op de pc zelf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 15:48:
waar vindt ik die?

op bepaalde sites :x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 17:56:
Deze kun je meestal vinden op de achterkant van de cd hoes of als je een kant en klare computer heb gekocht als sticker op de pc zelf

Dank je wel (F)

Waarschuw beheerder
Hij zegt dat die code niet klopt :/ Nog meer tips???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 december 2007 om 18:52:
Hij zegt dat die code niet klopt Nog meer tips???

je hebt dus illegale software

tip:

download hem opnieuw via het jou gebruikte downloadprogramma, maar deze keer inclusief de juiste serial, of al een ge-activeerde versie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vista (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 december 2007 om 19:35:
tip:

of zoek gewoon een serial?
kuch*www.mscracks.com*kuch :x
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik vreemd vind aan vista is dat van bepaalde sites het javamenu, niet werkt :/ en ik krijg het niet werkend :o ( http://users.pandora.be/dinny/Marc/ alleen het menu rechts bedoel ik :/ ik krijg melding dat ik geen java heb :[ )

heb al java van sun gedownload maar helpt ook niets

Waarschuw beheerder
Hij zegt dat die code niet klopt :/ Nog meer tips???

Het activatie systeem van Windows Vista heeft nogal eens last van gare fouten (opnieuw activeren, slechte herkenning). Je kunt het best contact opnemen met de help-desk van Microsoft, mits je een orginele cd key hebt, zullen zij jou zonder problemen een andere geven.

Waarschuw beheerder
Oke dank je.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 december 2007 om 13:41:
90% van de gevallen ligt het gewoon aan de gebruiker

Als ik iets wil installeren dan wil ik niet eerst 66 keer op ja drukken om het te kunnen installeren. Ik vind XP veel handiger

vind het er wel leuk uitzien maar wel een beetje ripoff van Mac :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van Nevz op donderdag 20 december 2007 om 09:19:
Als ik iets wil installeren dan wil ik niet eerst 66 keer op ja drukken om het te kunnen installeren

hoeft ook niet

gewoon bij systeem instellingen gebruikersbeveiliging uitschakelen...........

wat me meer verbaast is dat jij dat zou moeten weten
Beroep: ICT

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 december 2007 om 09:47:
gewoon bij systeem instellingen gebruikersbeveiliging uitschakelen...........

Thanks, vandaag even uitproberen :)

Waarschuw beheerder
Snap al die problemen niet hier. Zolang je Vista draait op een PC met redelijke specs en hem een beetje tweakt zoals jij hem wilt hebben dan zul je juist een hoop verbeteringen zien ivm XP. Alle software die ik op XP gebruikte kan ik op Vista ook draaien (soms alleen even een nieuwe versie pakken, that's it). Tot nu toe ook nog geen enkele vastloper gehad.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vraagje,

vista draaid bij mij sneller dan xp (in opstarten, programma's laden etc.),
ik heb een amd 64 Athlon x2(dual core)

is het dan gewoon de verkeerde xp versie die ik erop heb staan?
heb windows xp, maar welke bit versie en pro of home kan ik niet vinden,
omdat een 'groep' een aangepaste windows xp heeft gemaakt, en die heb ik dus:), (retestrak edition)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 december 2007 om 13:41:
Uitspraak van Akinzu op donderdag 15 november 2007 om 14:43:
Voor ALLES wat je wilt moet je bevestigen dat je het ook echt wilt, randapparatuur (printer + scanner enzo) werken voor geen meter of helemaal niet ..

bullshit, kun je bij Systeem gewoon uitschakelen, zodat je die melding niet meer krijgt

Ik heb sinds begin deze week ook vista, alleen nu zoek ik dus ook naar een manier om al die vragen uit te schakelen.
Waar in Systeem kan ik dat vinden?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een legale Vista Business, maar ik durf de overstap niet echt te maken :/
Ben niet echt bang voor mn specs ofzo (4gig, E6600 etc), maar toch :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 december 2007 om 02:41:
retestrak edition

die heb ik niet op de site van microsoft zien staan o:) ;p

Uitspraak van Swaffelstaaf op dinsdag 25 december 2007 om 12:28:
legale Vista Business

:o

Uitspraak van Swaffelstaaf op dinsdag 25 december 2007 om 12:28:
maar ik durf de overstap niet echt te maken

als je een beetje snelle pc hebt, en genoeg geheugen loopt hij beter dan Xp ( maar gebruikersaccountbeheer zou ik afzetten of je gaat je snel te ergeren :[ )

komt er binnenkort niet een Servicepack uit :cheer: dan zullen de kleine bugs die er nog zijn er ook wel uit zijn :cheer:

Uitspraak van yuh op dinsdag 25 december 2007 om 10:16:
alleen nu zoek ik dus ook naar een manier om al die vragen uit te schakelen.

start/configuratiescherm/gebruikersaccounts/ onderaan op klikken en dan uitvinken, herstarten, klaar :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik doe redelijk wat programmeerwerk op deze pc. Ben gewoon bang voor de gevolgen Vista, eigenlijk gebasseerd op niets. Heb VS2008 al welke prima op Vista zou moeten draaien en ook nog eens de oudere Frameworks kan targetten :s

komt er binnenkort niet een Servicepack uit dan zullen de kleine bugs die er nog zijn er ook wel uit zijn

Weet ik niet, ik volg OS nieuws niet zo. Wel weet ik dat er een derde SP uitkomt voor XP, bedoel je die niet?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 december 2007 om 09:47:
wat me meer verbaast is dat jij dat zou moeten weten
Beroep: ICT

Nog in opleiding, maar ik heb me helemaal niet in vista verdiept. Het zat toevallig bij me laptop :)

Moet wel zeggen dat vista langzaam afsluit en gebruikers wisselt.

Waarschuw beheerder
Ik heb sinds begin deze week ook vista, alleen nu zoek ik dus ook naar een manier om al die vragen uit te schakelen.
Waar in Systeem kan ik dat vinden?

configuratiescherm - security center - UAC uitschakelen

of...

start - uitvoeren - typ secpol.msc en push enter - local policies - security options - option: user account control behavior of the elevationprompt for administrators in Admin Approval Mode - en dan elevate without prompting, maar goed deze manier is niet voor iedereen weggelegd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is misschien irritant dat je die meldingen krijgt (heb er geen ervaring mee, geen vista), maar ik zou het lekker aan laten staan.
iets met veiligheid enzo
Artiest {SHOWLIST artist 23348, 26748}
Waarschuw beheerder
Ik heb het probleem bij vista dat ik opeens niets meer kan opnemen, en meerdere mensen hebben hier last van volgens mij en op google kan ik geen antwoorden tegenkomen.

Eerder in XP als ik een nummer afspeelde in winamp bijv. dan kon ik bij msn ff recorden en kreeg de ander dat te horen, als ik dat nu doe staat er dat er geen geluid is aangetroffen! Erg vervelend

Waarschuw beheerder
vista is kut, nog veel te nieuw! heel veel programma's willen niet eens werken met vista, echte bende...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 december 2007 om 14:16:
configuratiescherm - security center - UAC uitschakelen

Thanks

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 december 2007 om 03:39:
vista is kut, nog veel te nieuw! heel veel programma's willen niet eens werken met vista, echte bende...

Bij de meeste programma`s is het een kwestie van drivers updaten ewn dan is het probleem opgelost. Vista draait al een jaar, SP1 is nu geloof ik al een beta-versie van, dus met een jaartje zal het xp er toch langzaam uit gaan werken denk ik.
Waarschuw beheerder
Vista :bye:
XP :respect:

Na een half jaar Vista te hebben gedraaid, ga ik weer mooi terug naar XP (Y)

Uitspraak van yuh op zaterdag 29 december 2007 om 11:12:
dus met een jaartje zal het xp er toch langzaam uit gaan werken

Dus nog een jaartje XP (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
voor de mensen die opzoek zijn naar goedkope legale licentie PM me ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op woensdag 19 december 2007 om 13:32:
Ben nu aan het sparen voor een IMac.

ik ook voor macbook pro, maar das nog lang sparen voor me! ;)

btw?
bij wie werkt die acer.xml crack?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben er nog nie over uit welke versie vista te nemen,minder dan de home premium is komt er sowieso nie..dats duidelijk...

maar vind mischien de 64 bit versie ook aantrekkelijk i.v.m gamen...
de 64 bit versie ondersteunt meer dan 4 GB Ram geheugen volgens mij...
dus in theorie zou de 64 bit ( i.s.m met mn Athlon x64 @ 3,3 MHZ ) met 4 GB of meer sneller en beter moeten werken dan met de 32 bits versie t geval is...

alleen is alles wel lekker geregeld met de 64 versie? drivers, updates,support...enz enz

iemand ervaring mee?
Waarschuw beheerder
donateur
Vista Look (y) :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Xp..? GEEN problemen mee!

Vista? Voorlopig nog niet JA!
Waarschuw beheerder
Ik heb ook 'Vista home premium. :respect'.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb business maar ik wil ultimate 8) alleen die kost 177 euro ofzo :rot:

Wel heb ik eindelijk voor elkaar gekregen dat ik er spelletjes op heb whahaha ik dacht dat die er helemaal niet op stonden maar die moest je gewoon ff aanzetten 8)
Waarschuw beheerder
Windows is kut!

neem gewoon mac os x

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 januari 2008 om 23:04:
maar vind mischien de 64 bit versie ook aantrekkelijk i.v.m gamen...
de 64 bit versie ondersteunt meer dan 4 GB Ram geheugen volgens mij...
dus in theorie zou de 64 bit ( i.s.m met mn Athlon x64 @ 3,3 MHZ ) met 4 GB of meer sneller en beter moeten werken dan met de 32 bits versie t geval is...

draai met vista x64 een stuk lagere 3DMARK dan in vista 32 bits. Wel alleen getest met 2 gb ram. En in XP 32 bits de hoogste score..

Waarschuw beheerder
draai met vista x64 een stuk lagere 3DMARK dan in vista 32 bits. Wel alleen getest met 2 gb ram. En in XP 32 bits de hoogste score..

Op zich niet onlogisch, aangezien driver optimalisatie voor 32 bit en windows xp (= uitontwikkeld os) een stuk beter is dan voor 64 bit en windows vista.

Waarschuw beheerder
De eerste onverklaarbare problemen beginnen de kop op te steken.

Gister nog gewoon me laptop gebruikt (dell vostro 1000) wel nog divx webplayer geïnstalleerd (inmiddels ook verdwenen wonderbaarlijk)
Afijn vandaag opgestart en ik stuit op het volgende bij het inlogscherm voor gebruikers:

"De service user profile service verhindert het aanmelden"
"Gebruikersprofiel kan niet worden geladen"

:vaag:

Na veel vloeken, tieren en zoeken op mijn andere (gelukkig dat ik er nog een heb) computer met XP de oplossing gevonden om systeemherstel te draaien, en warempel als werkt weer.

Wel belachelijk dat een systeem van nog geen 3 maanden oud al zulke problemen begint te kennen :S
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Waarschuw beheerder
donateur
bij de vip server van PF kan ik de berichten niet lezen, zet ik vip af dan lukt het wel :vaag:

en kan messenger niet downloaden :/

Waarschuw beheerder
Je moet zorgen dat je als admin ingelogd staat dan werken beide zaken wel
Waarschuw beheerder
Windows Vista Ultimate x86 NL SP1 RTM Unattended 1.15;)

Werkt super is meteen na de instaltie geactiveert en al

zit zelf extra software bij in geslipstreamt incusief de officeele SP1;)

Die geende die hem graag willen probeeren

ff leechen met een paysever.
Zoeken op : Windows Vista Ultimate x86 NL SP1 RTM Unattended 1.15

meer info? PM me maar;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op vrijdag 16 november 2007 om 08:57:
gelukkig 1024gb

1024gb is dat niet IETS te veel?:roflol:

Windows Vista is a pain in the ass...

De look ik begin me al na 5 min helemaal op te regen, als je applicatie wilt open krijg je eerst 10 waarschuwings vensters of je het nu wel zeker wilt om te openen, de standaart iconen zijn ook verdwenen, ik vind de glassy look ook echt TE en dat doorschijnenende...:S Ik weet dat je het uit kan schakelen maar ook de software installeren gaat meestal niet zonder gezeik.

Iedereen het eigen, maar ik blijf trouw aan Windows XP;-)

Tot er een andere Windows komt die wel fatsoendelijk is!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tot er een andere Windows komt die wel fatsoendelijk is

Zullen we het argument eens omdraaien. Ik ben blij dat ik van Windows XP af ben, met zijn Windows ME uiterlijk, belabberde beveiliging, slechte netwerk ondersteuning, verouderderde extra's etc.

Maar goed ieder wat wils...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 22:51:
1024gb is dat niet IETS te veel

hahah typ foutje van mezelf ;)

das al tijdje geleden, nauwelijks opgemerkt ;P

1024mb ram, zat effkes te kijken naar geheugen voor me laptop maar dat is ook niet niet meer zo duur... als ik me geld heb zet ik 4gyg in me laptop voor 84 euro... werkt vista wat beter dan nu

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 22:51:
De look ik begin me al na 5 min helemaal op te regen, als je applicatie wilt open krijg je eerst 10 waarschuwings vensters of je het nu wel zeker wilt om te openen, de standaart iconen zijn ook verdwenen, ik vind de glassy look ook echt TE en dat doorschijnenende...:S Ik weet dat je het uit kan schakelen maar ook de software installeren gaat meestal niet zonder gezeik.

zet de UAC uit en stel de XP look in (y)
gezeik over vista altijd.. 99% van de gevallen ligt het aan de gebruiker.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 21:21:
99% van de gevallen ligt het aan de gebruiker.

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 21:21:
zet de UAC uit en stel de XP look in
gezeik over vista altijd.. 99% van de gevallen ligt het aan de gebruiker.

hahah egt he!

werk er nu mee sinds vista er is, en af en toe probleem maar met windows xp precies hetzelfde...

Waarschuw beheerder
heb ook een tijdje vista gebruikt, nog nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik bar weinig ECHT verschil met XP merk, en aangezien ik in benchmarks hogere scores haal en games beter presteren, ben ik toch weer overgestapt op xp. Maar heb nog nooit problemen gehad met installeren van software of drivers, kwestie van fatsoenlijke hardware aanschaffen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 21:58:
heb ook een tijdje vista gebruikt, nog nooit problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik bar weinig ECHT verschil met XP merk, en aangezien ik in benchmarks hogere scores haal en games beter presteren, ben ik toch weer overgestapt op xp. Maar heb nog nooit problemen gehad met installeren van software of drivers, kwestie van fatsoenlijke hardware aanschaffen

1x met een verouderde webcam driver in me laptop, maar die update stond al klaar op de acer site...

branden, dvds kijken, dingen downloaden etc etc werkt allemaal prachtig.. zelfs de nieuwsgroepen werken goed op vista

Waarschuw beheerder
Zoooooo onlangs met de Windows Automated Installation Kit (WAIK) een Windows PE 2 gemaakt voor op mijn USB stick en de stick zodanig gemaakt dat ik daarvan kan booten.

Installatie DVD op mijn server gezet en na een simpele net use lukt het me om Vista te installeren via het netwerk, merk dat het installeren dan een stuk sneller gaat dan via DVD...

Waar ik wel van baal is dat na de installatie van SP1 de Group Policy Editor en de Group Policy Management Console 'verdwenen' zijn :(. Ik heb deze nodig omdat mijn Vista machines in een domein zitten...

O ja, pas geleden nog de MCP module gehaald van Vista, 70-620.
Examen bevatte alleen maar workgroup shit en settings, verder weinig tot geen troubleshooting.

Ik heb het MS Press boek van 70-629 liggen, als iemand interesse heeft...

Waarschuw beheerder
Ik draai ook op een vista buisnes die bij mijn laptop zat,maar bs player geeft geen beeld,als ik een film fullscreen zet krijg ik beeldschermbesturings problemen . Zet er maar xp op denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waar ik wel van baal is dat na de installatie van SP1 de Group Policy Editor en de Group Policy Management Console 'verdwenen' zijn :(. Ik heb deze nodig omdat mijn Vista machines in een domein zitten...

start - run (uitvoeren) - gpedit.msc of secpol.msc enter, kan me moeilijk voorstellen dat ze deze eruit hebben gehaald in SP 1.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van parelduiker op dinsdag 4 maart 2008 om 17:01:
Windows Vista Ultimate x86 NL SP1 RTM Unattended 1.15;)

Werkt super is meteen na de instaltie geactiveert en al

zit zelf extra software bij in geslipstreamt incusief de officeele SP1

heb 'm hier ook geinstalleerd, werkt als een trein inderdaad :yes:
Waarschuw beheerder
weet iemand al meer over dat ServicePack 1 voor V!sta ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 13 maart 2008 om 15:42:
weet iemand al meer over dat ServicePack 1 voor V!sta ?

op internet is er ook niet egt duidelijkheid waneer die komt... weet wel dat hij samen met windows 2008 server zou uitkomen, maar volgens mij is die ook nog niet uit?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 maart 2008 om 16:06:
start - run (uitvoeren) - gpedit.msc of secpol.msc enter, kan me moeilijk voorstellen dat ze deze eruit hebben gehaald in SP 1.laatste aanpassing 9 maart 2008 16:06

dat dacht ik ook maar ik had bovenstaande commando's al geprobeerd en die deden het dus niet meer na de installatie van SP1.

check onderstaand artikel met de motivatie:

http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb972745.aspx
Waarschuw beheerder
via de niet legale wegen is SP 1 al gewoon verkrijgbaar
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BASS op vrijdag 14 maart 2008 om 11:33:
via de niet legale wegen is SP 1 al gewoon verkrijgbaar

via niet legale wegen? :o
sinds wanneer is een SP dan betalend als je een legale versie van windows koopt? :no: ?
Waarschuw beheerder
daar heb je een punt, maar je snapt vast wel wat ik bedoel ;)

in eerste instantie is ie eigenlijk alleen nog voor bedrijven beschikbaar, binnenkort voor iedereen via de windows update
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
half april is ie via update verkrijgbaar en vanaf eind april wordt hij via de automatische update uitgerold als het goed is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BASS op vrijdag 14 maart 2008 om 13:22:
daar heb je een punt, maar je snapt vast wel wat ik bedoel

in eerste instantie is ie eigenlijk alleen nog voor bedrijven beschikbaar, binnenkort voor iedereen via de windows update

en ook via MSDN

neemt niet weg dat iemand die een MSDN subscription heeft SP1 niet gaat 'sharen', via de welbekende kanalen...
Waarschuw beheerder
Jezus Christus zeg
ik het het nu echt wel helemaal gehad met Vista!
Na alle opstartproblemen kreeg ik gistren het lumineuze idee om een latje van twee gig eruit te halen; en toen liep ie vlekkeloos 1 dag perfect.
Start ik hem vandaag op; zit ik in Vista loopt ie gadverdamme gelijk weer vast! En ik kan zelfs geen windows repair meer doen via de dvd! loopt weer gelijk vast. Blijkt nu zelfs via mijn bios dat hij mijn raptor niet meer vind ook? En ook niet via het boot screen?

Ik wtf wat nu weer. Echt kheb het met vista gehad. Ik weet niet of dat het probleem is maar ik vermoed van wel. Of heeft iemand een andere mening? Raptor naar de knoppen ofzo?

Waarschuw beheerder
denk dat het bar weinig met vista te maken heeft.. je bios staat los van je OS, en als je bios je raptor al niet meer vind.. check es of ie nog goed is aangesloten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja ie is goed aangesloten :-s
zou het dan toch mijn raptor zijn die naar de ruk is? En random gewoon de boel dichtgooit zodat alles vastloopt of ik niet meer kan booten ofzo?

Waarschuw beheerder
naja zonder HD heeft ie weinig om op te starten he.. probeer een diagnostische tool te draaien voor je HD, SpinRite ofzo..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja maar het vastlopen gebeurde ook zelfs wanneer de raptor wel werkte en gedetecteerd werd :-s

dit is echt een nachtmerrie pfff steek je enorm veel geld in een nieuwe machine en heb je deze bullshit voor. pc is al meer vastgelopen dan dat ik er geniet van gehad heb
Waarschuw beheerder
Heb vista hier orgineel liggen ... maar ik durf gewoon niet Vista te installeren op deze machine ... ben gewoon bang dat alles bout loopt ...
Waarschuw beheerder
precies!

ik had nooit gedacht ddat het zo erg ging zijn
dan koop ik het nieuwste van het nieuwste; 780i mobo, 2x 8800GT enzo. 4GB reaper memory
en dan loopt alles zo gruwelijk fout zeg :-s

t'is niet dat ik niet kan teruggaan naar XP maar ik kom eventjes van vista en dan ben je het zo gewend dat je niet meer terugwilt naar het "oudere" design van XP :-s

nuja goed ik zal geen andere keuze hebben vrees ik. Pas op die manier kan ik hardware failures uitsluiten als er op XP niks fout loopt

Waarschuw beheerder
@ peterW: dan installeer je em naast XP, check je ff hoe het loopt (waarschijnlijk prima) en dan kan je altijd nog kiezen welke je er op laat staan (y)

@ pimpieboy: het blijft vreemd dat de raptor niet in de bios wordt gevonden..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja da is het net
er staat nog XP op van de vorige keer ook geloof ik maar ik kan er niet aan :p lolz
het systeem geeft me geen optie via welke OS ik wil booten
voor mij niet erg die klote vista wil ik er gewoon even volledig af :p

God i hope dat'm met XP wel goed wil lopen
bij de vorige installatie wou die SLI niet installeren en had ik moeite met twee schermen aan te sluiten
vond ook een of andere pci apparaat niet maar weet niet welk. Aangezien er 1 monitor aan elke 8800gt hangt en het werkte was het dus niet een van deze. Dan zit er enkel nog geluidskaart in maar die werkte perfect. Had dus geen pci's meer die niet konden werken

zijn hier rare dingen aan't gebeuren denk ik zo!

nuja ik denk dat 1vd twee latjes ram kapot is. In het begin op vista draaide ie perfect op 4GB met de hotfix. Toen na hij een week perfect werkte ging alles fout. Installeerde ik vista opnieuw en ook de hotfix maar herkende hij toen ook alsnog de extra 2gb niet meer. Weird!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op zondag 16 maart 2008 om 17:02:
In het begin op vista draaide ie perfect op 4GB met de hotfix. Toen na hij een week perfect werkte ging alles fout. Installeerde ik vista opnieuw en ook de hotfix maar herkende hij toen ook alsnog de extra 2gb niet meer. Weird!

oftewel: het ligt niet aan vista ;) ik zou m'n hardware en bios nog maar eens ff goed nakijken, en wat tests draaien (SpinRite voor je HD, memtest voor je memory etc)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bwa toch bijna zeker dat aan vista ligt hoor van overal hoor ik dat hij met vista vastloopt :-d

maar hoe draai ik die tools als vista niet wil booten?

Waarschuw beheerder
maar tis toch vreemd dat ie het eerst prima deed, en daarna opeens niet meer? zelfs na herinstallatie niet? dan heb je eigenlijk al uitgesloten dat het aan windows ligt..

die tools kan je draaien dmv bootable cd's..
Waarschuw beheerder
ja vind het ook erg vreemd
de twee videokaarten kunnen het niet zijn want ik heb beeld op beide schermen
de raptor ja ... dat kan het zijn zou niet de eerste keer zijn dat ik een western digital schijf heb die het zonder reden begeeft had het op de vorige pc ook. Kan ik mss even testen met die tool ook
het memory kan ik dan eventueel ook testen via die memtest

maar als het geeneen van die dingen mocht zijn weet ik het niet meer hoor :-s de psu ook wellicht niet tis een zware antec truepowerquattro

rest dan nog het mobo :-s

Waarschuw beheerder
Gisteren Vista Home Premium x64 aangeschaft...
heel leuk allemaal,maar moest eerst 10 x naar een blauw error scherm kijken na de installatie en voor de eerste keer opstarten..

ik heb net 1 geheugenmodule eruitgehaald ( OCZ reaper X 2 ghz p/m )en toe deed vista het wel,allebei de modules werkte prima onder xp,maar nu willen ze niet samenwerken...afzonderlijk doen ze het prima,echt geen idee waar dit aan ligt..

4GB reaper memory

ook last van blauwe vastlopers?

en hoe krijg ik godverdomme mn picogrammen verkleind op het bureaublad? :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op zondag 16 maart 2008 om 15:50:
Jezus Christus zeg
ik het het nu echt wel helemaal gehad met Vista!
Na alle opstartproblemen kreeg ik gistren het lumineuze idee om een latje van twee gig eruit te halen; en toen liep ie vlekkeloos 1 dag perfect.
Start ik hem vandaag op; zit ik in Vista loopt ie gadverdamme gelijk weer vast! En ik kan zelfs geen windows repair meer doen via de dvd! loopt weer gelijk vast. Blijkt nu zelfs via mijn bios dat hij mijn raptor niet meer vind ook? En ook niet via het boot screen?

Ik wtf wat nu weer. Echt kheb het met vista gehad. Ik weet niet of dat het probleem is maar ik vermoed van wel. Of heeft iemand een andere mening? Raptor naar de knoppen ofzo?

ik had precies hetzelfde probleem!

ik heb zelf ook 4 gb Reaper x,en na 1 module eruit gehaald te hebben deed ie het inderdaad vlekkeloos..afzonderlijk doen de modules het ook gewoon..

en ik heb ook na een aantal updates van vista het probleem gehad dat mn Raptor niet meer gevonden werd in de bios ( asus M2N-SLI deluxe ) maar nadat ik heb opnieuw in een Sata aansluiting had geprikt deed ie het weer...

ik vind vista tot nu toe lekker werken,maar wil wel gebruik maken van mn volle 4 Gb monster Ram...

en weet iemand btw hoe ik mn pictogrammen op mn bureaublad kan verkleinen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 15:25:
en weet iemand btw hoe ik mn pictogrammen op mn bureaublad kan verkleinen?

ctrl ingedrukt houden en dan naar beneden scrollen :)

Waarschuw beheerder
ik was er nooit opgekomen :)

bedankt (Y)

*edit*

Ik heb net ook een hotfix binnengehaald via windows update,en nu lijkt mn 2e strookje geheugen het wel te doen :S maar gerust ben ik er nog nie op....

en weet iemand waar Service pack 1 al te downloaden is? op de MS site krijg ik te zien dat ik nog geen techmembdr ben ofzow..

en volgens mij is sp1 allang uit toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 21:46:
We hebben er even op moeten wachten maar op 8 november 2006 om 20:00 was het dan eindelijk zover! Na jarenlange ontwikkeling was het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, genaamd Windows Vista

Hebben ze daar jaren over gedaan? :/
Doe maar xp dan ;)
Waarschuw beheerder
Vorig jaar heb ik een laptop gekocht met vista home premium, had toen problemen met windows live messenger.. Op de een of andere manier heb ik het toen wel voor elkaar gekregen, maar zou niet meer weten hoe.. Het interne geheugen van m'n laptop was kapot dus die heb ik laten maken. Nu heb ik live messenger weer gedownload maar krijg ik dus weer die foutmelding: windows live messenger werkt niet meer
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?

Waarschuw beheerder
niet getreurd,ik had net ook wat problemen met msn..lag gewoon aan msn zelf volgens mij..
Waarschuw beheerder
waaw
boohoo
wat msn problemen :p
lol
waar klagen jullie over read my story zeg :d hehe gadver

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op woensdag 19 maart 2008 om 20:19:
waaw
boohoo
wat msn problemen
lol
waar klagen jullie over read my story zeg hehe gadver

euhm,had ik gedaan...en zelfs nog n reactie gepost ook...
volgens mij had jij precies hetzelfde probleem als ik gisteren had..
vista boote wel met 1 strook geheugen...maar gaf blauwe schermen met mn volle 4 gig erin...na wat updates en hotfixes kon ik mn 2e strookje plaatsen..en nu draait ie al n tijdje stabiel...zelf met mn mem op 4-4-3-10 met 2.20 V
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manonneke! op woensdag 19 maart 2008 om 19:10:
ik live messenger weer gedownload maar krijg ik dus weer die foutmelding: windows live messenger werkt niet meer
Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen?

acer toevallig, met standaard applicaties daarvan?
Waarschuw beheerder
acer idd.... ja vast.. ik neem aan van wel...

Waarschuw beheerder
lekker dan,nu werkt mn hotmail nie meer...meer mensen last van deze dagen,of ligt t echt bij mij?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 maart 2008 om 16:50:
en weet iemand waar Service pack 1 al te downloaden is? op de MS site krijg ik te zien dat ik nog geen techmembdr ben ofzow

x86 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en

x64 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a414b-32b2-41cc-bd8b-d71eda5ec07c&DisplayLang=en

als de servicepack geinstalleerd is kan je het command vsp1cln.exe uitvoeren om alle backup files te verwijderen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manonneke! op donderdag 20 maart 2008 om 21:21:
acer idd.... ja vast.. ik neem aan van wel...

update van acer security ofzoiets... als je bij help drukt als messenger ineens niet meer reageert staat er bij dat je een update moet doen van dat programma...

had het ook en toen heb ik die update geinstalleerd en daarna deed messenger het weer helemaal..
Waarschuw beheerder
ik heb de Service Pack gedownload. Dit weekend even zien wat het word en of ik vista constant stabiel kan draaien. Voor alle zekerheid ga ik m'n raptor toch partitioneren zodat ik er Ubuntu ook kan opzetten. Als m'n vista crasht kan ik gewoon rebooten met Linux dan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op vrijdag 21 maart 2008 om 12:42:
ik heb de Service Pack gedownload. Dit weekend even zien wat het word en of ik vista constant stabiel kan draaien. Voor alle zekerheid ga ik m'n raptor toch partitioneren zodat ik er Ubuntu ook kan opzetten. Als m'n vista crasht kan ik gewoon rebooten met Linux d

ik heb nederlandse Vista,kan dus lekker tot april/mei gaan wachten op mn servicepack..:(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 13:29:
ik heb nederlandse Vista,kan dus lekker tot april/mei gaan wachten op mn servicepack..

nee dat maakt geen flikker uit :p
gewoon bij je setup ergens switchen van taal en dan de engelse SP1 installeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op vrijdag 21 maart 2008 om 15:54:
gewoon bij je setup ergens switchen van taal en dan de engelse SP1 installeren.

ik heb vista net 3 dagen draaien,en net een beetje naar mn wensen ingesteld...heb echt geen zin om alles weer opnieuw te installen...mischien gaat mn geheugen dan ook weer achterlijk doen..t draait eindelijk :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 maart 2008 om 16:11:
opnieuw te installen

hij bedoeld denk ik via configuratiescherm, dus niet windows helemaal opnieuw installeren ;)

Waarschuw beheerder
Via windows update kun je andere taal pakketten kiezen...
Waarschuw beheerder
dit word dus steeds beter en beter
Vista heb ik volledig opgegeven ... probeer ik mijn legale XP versie te installeren ... lukt.

kan ik niks updaten omdat de validatie niet lukt en het klotesysteem zegt dat dit geen legale versie is!

De dag dat ik een microsoft medewerker tegenkom ... ik zweer het ...
Waarschuw beheerder
Na 6 maanden Vista HP heb ik dan eindelijk een illegale XP geinstalleerd. En ik kan opeens veel lekkerder werken, het voelt echt veel anders en beter aan. Windows XP is gewoon veel beter dan Vista.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van julian6 op zaterdag 22 maart 2008 om 21:43:
Na 6 maanden Vista HP heb ik dan eindelijk een illegale XP geinstalleerd. En ik kan opeens veel lekkerder werken, het voelt echt veel anders en beter aan. Windows XP is gewoon veel beter dan Vista.

Ooit van onderbouwing gehoord? Wat nu als ik zeg dat Windows Vista veel lekkerder werkt is het dan ook meteen beter?
Waarschuw beheerder
bleuh ubuntu blows

opzich wel leuk OS hoor, ware het niet van het feit dat hij m'n beide 8800GT's niet vind, alsook maar 1 van de 2 monitors laat gebruiken en mijn 4GB ram herleid naar 2,25GB. Slaat echt nergens op! Kan dit gewoon ook nergens aanpassen met drivers ofzo? :-s

Oja nog even het belangrijkste vergeten ook: hij vind m'n geluidskaart niet dus heb geen geluid ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van julian6 op zaterdag 22 maart 2008 om 21:43:
illegale XP

je hebt ook corperated xp's, ik heb mijn xp van stage overgenomen met serial... denk dat veel mensen die key hebben
Waarschuw beheerder
what the hell nu begint m'n XP ook al raar te doen! :-s

XP professional eropgezet. Windows media player loopt steeds vast enzo. Msn live werkt perfect maar kan niks updaten omdat het een illegale is (mijn legale versie is volgens windows illegaal!)

Dusja ik formatteer opnieuw en installeer alles. Windows media player loopt niet meer! En kan ineens Live messenger gewoon niet installeren lol! Enkele BSOD terug maar dat probleem is er blijkbaar omdat bij het nforce moederbord de media shield niet geinstalleerd mag worden. Tering wat een bullshit zeg.

Dusja vanavond opnieuw formatteren zonder media shield en dan hopen dat XP perfect draait! (Of een versie downloaden met SP3 als die al bestaat) Dan heb ik tenminste een versie om op terug te vallen ik ga zaterdag nog eens Vista proberen erop te gooien.
Waarschuw beheerder
is je hardware een beetje compatible?
ik heb alles goed werkend en een corperated key geen problemen met updaten hoor?
Waarschuw beheerder
vista x86 met sp1 draaid hier nog steeds als een trein, super stabiel en veel sneller dan xp (Q6600 processor)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik bent zo fucking beu jonges niet normaal
liep ie daarnet bij het booten alweer vast op XP dit klopt toch echt niet meer!

bij rebooten merk ik wel dat de pc het op het startscherm soms moeilijk heeft IDE drives te detecteren ... en daarna kwam er schijfleesfout op press ctr - alt - del to reboot. Zo aantal keer en ik moest terug manueel de raptor kiezen om te booten. Sindsdien werkt ie terug

denk toch dat het die klote raptor is die kapot is denken jullie niet? Of denken jullie aan het mobo? Of grafische kaarten of PSU?

wie kan me helpen ipv te zeggen wat er bij jullie WEL werkt :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op zaterdag 29 maart 2008 om 14:57:
enk toch dat het die klote raptor is die kapot is

told ya ;) al diagnostische tools gedraaid?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
memtest wel spinrite nog niet
maar kheb de andere sata schijf eens geformatteerd morgen installeer ik daar vista wel eens op
ja alstie dan weer vast gaat lopen moetet ofwel men CPU, Graka of mobo zijn. Want twee slechte harddrives dat zou mss net teveel toeval zijn.

maar dan flikker ik die wel binnen bij de pc winkel ofzo hoor. Kost me wel 40 euro ofzo maar dan weet ik tenminste echt zeker wat er nu kapot is en wat niet.

denk toch idd eerder nog aan de raptor hoor; lijkt het meest logische. Vastlopen, trage bewerkingen onder XP, af en toe ineens onherkenbaar in de bios en de boot sequence af en toe verandert naar de secundaire schijf.
Waarschuw beheerder
Beste Pf'ers, :D

Ik heb een vraag. Een maat van mij heeft een nieuwe LCD-TV gekocht. Deze bevat een VGA-poort. Hij wilde het scherm aansluiten op zijn notebook, die op vista draait. Maar Wanneer hij dit doet, klinkt het geluid dat Vista ook geeft wanneer een usb-stick of iets dergelijks wordt ingeplugd. Vervolgens begint het beeld te flikkeren, krijgt hij beeld op zijn tft-scherm, dat flikkert ook, en dan klinkt weer het "ontplug-geluid" waarop het beeld op de tweede monitor weer wegvalt. En dit herhaalt zich dan eindeloos: Vista plugt eindeloos in en uit waarbij beide beeldschermen voortdurend schakelen tussen beeld en zwart scherm. Het beeld op zijn laptop-monitor blijft nog ongeveer 5 seconden zo doorflikkeren nadat hij de VGA-kabel er (echt) uithaalt.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt.
Misschien dat vista hierin nog niet voldoende ontwikkelt is?
Hoor veel slechte verhalen over vista.

B.v.d. (y)

Jeffrey
Waarschuw beheerder
euh
een LCD met een VGA-poort? Hoe oud is die LCD? :-s
Heeft ze geen HDMI aansluiting? Dan koop je gewoon net zoals ik een DVI naar HDMI kabel om je grafische kaart te verbinden met de LCD.
En als die laptop oud is en enkel een VGA uitgang heeft; is ook geen probleem dan plaats je er nog een VGA to DVI stukje op. Zo sluit ik ook mijn antieke 17" VGA TFT aan op mijn DVI kaart in de pc

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op woensdag 2 april 2008 om 11:04:
een LCD met een VGA-poort? Hoe oud is die LCD?

heeft mijn nieuwe 22" samsung widescreen ook..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 april 2008 om 13:11:
heeft mijn nieuwe 22" samsung widescreen ook..

een 22" is een TFT vriend ;-)
ik begin maar met LCD te zeggen vanaf 32" :d

Waarschuw beheerder
TFT is een vorm van LCD vriend ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op woensdag 2 april 2008 om 11:04:
Heeft ze geen HDMI aansluiting? Dan koop je gewoon net zoals ik een DVI naar HDMI kabel om je grafische kaart te verbinden met de LCD.

Hoezo..... een HDMI, heeft dit anders wel effect dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat verschil uitmaakt. Ik heb zelf ook een LCD-TV, heb deze gewoon op mijn pc aangesloten m.b.v. een VGA poort (LCD-TV vorig jaar gekocht). Dit is geen probleem. Ik kan me niet voorstellen dat het probleem verholpen is zodra je in plaats van een VGA poort de HDMI poort gebruikt ????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 april 2008 om 14:21:
TFT is een vorm van LCD vriend

ja in theorie wel maar niet voor mij :d hehe neenee ik heb beiden maar als ik spreek over LCD, en zo denken er nog veel over vermoed ik, denk je toch echt wel aan een groot tv-scherm en niet aan een TFT pc-scherm ;-)

@ Jefferson

nee maakt inderdaad niet veel uit als je een VGA videokaartje hebt en dit naar je tv stuurt als deze niet hd ready of full hd is.

Maar stuur eens iets van een DVI aansluiting via HDMI naar je tv en je zal het verschil echt wel zien hoor ;-)

kzeg niet dat het een probleem is toch? Ik wil je enkel de beste beeldkwaliteit proberen voor te stellen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op woensdag 2 april 2008 om 14:29:
kzeg niet dat het een probleem is toch? Ik wil je enkel de beste beeldkwaliteit proberen voor te stellen

Ok ik zal het zelf eens proberen bij mijn eigen TV... Ben benieuwd.
TV is wel HD Ready

Maar het lost niet het probleem op waarmee die maat van mij zit (hij heeft volgens mij gewoon door vista dat probleem... wat ik ook vreemd vind)... En daar ging het me om. Het ging mij niet om de beeldkwaliteit

Thanx
Waarschuw beheerder
ondertussen draai ik al drie dagen vlekkeloos met Vista door op de andere schijf te installeren! :d

hoop dat zo blijft ... en maar effe contact opnemen voor die klote Raptor onder garantie. Dat gaat me wel wa problemen opleveren vermoed ik zo. Waarom heb ik die verdomme ook gekocht in nederland voor 15 euro te besparen :p hebben ze mij blijkbaar toch een defecte gestuurd. Soms hebben die winkels toch echt wel lef hoor :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op vrijdag 4 april 2008 om 12:12:
ondertussen draai ik al drie dagen vlekkeloos met Vista door op de andere schijf te installeren!

hoop dat zo blijft ... en maar effe contact opnemen voor die klote Raptor onder garantie. Dat gaat me wel wa problemen opleveren vermoed ik zo. Waarom heb ik die verdomme ook gekocht in nederland voor 15 euro te besparen hebben ze mij blijkbaar toch een defecte gestuurd. Soms hebben die winkels toch echt wel lef hoor

mwah dat kunnen die winkeliers ook niet weten.
gewoon ff RMAtje invullen en opsturen.
meer dan accepteren dat het zo is kun je toch niet doen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van pimpieboy op vrijdag 4 april 2008 om 12:12:
ondertussen draai ik al drie dagen vlekkeloos met Vista

ik heb je wel eens anders gehoord over vista :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb nu vista ultimate 64 bit editie, en heb tot zo verre nog geen enkel probleem met haar gehad..

me geluid, apparatuur alles klinkt veel helderder door de nieuwe installatie,

systeem is wel ff wennen, maar ik ga nu niet meteen conclussies trekken over vista omdat ik XP nog gewend ben, want heb nog niet echt problemen gehad :bah:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 11 april 2008 om 18:26:
systeem is wel ff wennen, maar ik ga nu niet meteen conclussies trekken over vista omdat ik XP nog gewend ben, want heb nog niet echt problemen gehad

en zo horen wij dat graag! ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb weleens last van dat mijn afmelden (afsluiten) erg traag gaat of heel enkel vastloopt. Hoe kan ik dit oplossen?

Waarschuw beheerder
door een vet snelle computer te kopen :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 20:33:
Ik heb weleens last van dat mijn afmelden (afsluiten) erg traag gaat of heel enkel vastloopt. Hoe kan ik dit oplossen?

heb ik ook hoor... x werkgeheugen van mijn laptop vervangen maar moet er eerst geld voor zijn ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 21:01:
door een vet snelle computer te kopen

die computer is een half jaar oud :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 23:24:
die computer is een half jaar oud

mmmm... vaak gaat hij alles opslaan wat je hebt gedaan eventuele updates installeren die gedownload zijn

vaak zie je dan ook fase erbij staan en het percentage...

niet altijd zo maar bij mij af en toe wel...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op zondag 13 april 2008 om 00:22:
mmmm... vaak gaat hij alles opslaan wat je hebt gedaan eventuele updates installeren die gedownload zijn

vaak zie je dan ook fase erbij staan en het percentage...

niet altijd zo maar bij mij af en toe wel...

Ik had weleens U-torrent aanstaan, maardaar kan weleens van komen..

Waarschuw beheerder
Ik heb de boel net draaiende. Heb een hp530 met vista home standaard er op ... sowieso vind ik het kut typen op een laptop maar dat went wel denk ik.

Tot nu toe is het gewoon ff wennen.
Mijn 1e indruk is op zich wel goed ware het niet dat alles wat met vista 'nieuwe' is al jaren met OSX op de mac kan ... andere discussie is dat.

Explorer heeft veel weg van firefox.
Met name door de icoontjes, tabbladen en de 'zachtere layout' mbt ronde hoekjes en wat andere details .....

Nu moet ik ffies wat software zien te vinden voor dit dingetje :9

tips zijn welkom .. mbt audio software .. O:)
Waarschuw beheerder
nieuwsgroepen download ik altijd mee...

heb effe een vista + sp1 gedownload... nu kijken welke crack werkt, heb een heel nfo bestandje met werkende cracks dus effe zien..

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 april 2008 om 19:43:
audio software

geen idee maar nieuwsgroepen vindt je een hele hoop van dat soort programma's..
Waarschuw beheerder
hoe vind je nu alweer in windows vista je direct x logs ens ???

ik vind wel de map in c:/windows/system32/directx

maar dies leeg :s:s normaal staat der toch een paar icoontjes in ??

of is het op een andere manier,

thx !!
Waarschuw beheerder
vista 64 ultimate, draait hier als een zonnetje :D
Waarschuw beheerder
Waarom vista???
vista kan niets wat XP ook niet kan( behalve dx10 en das toch ook niets in de praktijk:))

dus vista voor de look???
doe mij dan maar xp
dat kun je er veel beter uit laten zien
zo heb ik bijv mn xp er uit zien op mn bureaublad
[img width=1024 height=640 cacheid=000fa75c002be0a17487c9f41a0247709f]http://img385.imageshack.us/img385/8076/desktopdeggerrap3.jpg[/img]

[img width=1024 height=640 cacheid=000fa764002be0d5552917091a0247709f]http://img395.imageshack.us/img395/1882/desktopdeggerr2tg9.jpg[/img]
mensen ga microsoft in godsnaam niet nog verder spekken en blijf lekker bij XP
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van deGGer op zaterdag 5 juli 2008 om 00:49:
mensen ga microsoft in godsnaam niet nog verder spekken en blijf lekker bij XP

XP geeft bleuscreens op mijn laptop en die komen van de videokaartdriver.
dat is de nieuwste versie, maar mijn hardware is simpel niet voor windows xp.

Ik vind jou desktop trouwens vreselijk... maar dat is mijn mening
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 4 juli 2008 om 21:27:
hoe vind je nu alweer in windows vista je direct x logs ens ???

ik vind wel de map in cwindows/system32/directx

maar dies leeg normaal staat der toch een paar icoontjes in ??

of is het op een andere manier,

thx !!

hoe ???