Partyflock

Forumonderwerp · 913295
1 volger · 9877x bekeken

Waarschuw beheerder
Beste Flockers,

We hebben er even op moeten wachten maar op 8 november 2006 om 20:00 was het dan eindelijk zover! Na jarenlange ontwikkeling was het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, genaamd Windows Vista, klaar. Deze nieuwste telg in de familie stond voorheen bekend onder de werknaam (codenaam) "Longhorn" en is meer dan vijf jaar in ontwikkeling geweest (een van de langste ontwikkelingscyclus in de geschiedenis van Microsoft.)

Met Windows Vista heeft Microsoft een OS met moderne features - zoals bijvoorbeeld: een op hardware gebaseerde graphical user interface (GUI) - weten af te leveren. Er is dan ook veel veranderd onder de motorkap en je kunt gerust stellen dat Vista een revolutie en evolutie t.o.v. van XP is. Toch zal Microsoft moeten bekennen dat de beste features van Vista al jaren geleden te zien waren in Mac OS X. De innovativiteit die Microsoft dan ook claimt is af en toe ver te zoeken. Maar beter een goed idee gejat dan een slecht verzonnen.

Het is alleen jammer dat de features die Vista in eerste instantie zo unique (innovatief) maakte - zoals bijvoorbeeld: Avalon, WinFX, RSS Platform - niet inbegrepen waren in de final. We zullen deze features, naar alle waarschijnlijkheid, dan ook pas terugzien in de service packs.

---

Service pack 1 is sinds dinsdag 18 maart officieel vrijgegeven via het downloadcenter van microsoft. In dit service pack zijn weer een heel aantal dingen verbeterd. Tot die verbeteringen behoren onder meer de ondersteuning van nog meer hardware en standaarden, verbeterde compatibiliteit met een groot aantal programma's en onder handen genomen tools voor systeembeheerders.

Service pack 1 zal in eerste instantie alleen via het downloadcenter vrij gegeven worden. Pas volgende maand kunnen we hem ook verwachten via de windows update. Omdat onze Nederlandse taal nu niet eenmaal tot een van de meeste gesproken ter wereld behoord is het tot halverweg april wachten op een vertaling. Tot die tijd is het service pack alleen beschikbaar in het engels, frans, duits, spaans of japans.

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone for x64-based Systems

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a414b-32b2-41cc-bd8b-d71eda5ec07c&DisplayLang=en

---

Omdat toch nog veel mensen problemen ondervinden bij het gebruik van Vista heb ik hieronder een overzicht gemaakt van handige links.

* Uitgebreide review:

http://www.winsupersite.com/vista/

* Overzicht van alle features:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204041

* Vergelijking van de verschillende versies:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

* Lijst van veel gestelde vragen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1194211
http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

* Alles over gebruikersaccountbeheer (UAC):

http://windowshelp.microsoft.com/windows/nl-NL/search.aspx?=&qu=gebruikersaccountbeheer

* Windows Vista Configuration Tool:

http://www.vlite.net/

* Overzicht van Service Pack 1 en de verbeteringen die het bevat:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=39B802EA-B2CF-4585-8CEA-2CC6A6247CB3&displaylang=en

* Microsoft Office 2007 File Converter Pack 3:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Heb je ergens een foutje gezien of heb je nog iets toe te voegen? Twijfel dan niet en stuur ff een berichtje!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
je kan geloof ik ook een test doen ergens op de site van microsoft, of je comp geschikt is voor vista. In vista zelf wordt je comp ook getest, dan krijg je een vista experience rating. Alles boven de 3 is goed.. (ik heb 5.3 B))
laatste aanpassing
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Die van mij deed het ook prima ja. Ook iets boven de 5 dacht ik.
Waarschuw beheerder
vista sucks :[
Waarschuw beheerder
ik vind beter als xp werku

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zojuist een nieuwe Dell Inspiron 6400 met Windows Vista binnen. Nu wilde ik deze aansluiten op het draadloos internet thuis (netwerk) maar kan Vista hem niet vinden als de verbinding beveiligd is, zonder beveiliging werkt ie wel...

Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn, en hoe dit op te lossen is?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 mei 2007 om 13:38:
Wel jammer, 900 euro uitgegeven aan een laptop kan er geen ene tyfus mee

sjah, ook eerst beter jhe huiswerk doen he, dan had je dat van te voren kunnen uitzoeken wat wel en niet zou gaan werken op Vista :)

Waarschuw beheerder
donateur
kun je die mooie grafische dingetjes ook uitzetten?

vreet van je ram en je hebt er uiteindelijk geen reet aan..

weet iemand of After Effects, 3DS Max, Photoshop CS3 en Premiere 2.0 goed draaien op vista, uitgaande van 2 gig ram?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 juli 2007 om 23:45:
weet iemand of After Effects, 3DS Max, Photoshop CS3 en Premiere 2.0 goed draaien op vista, uitgaande van 2 gig ram?

Bij mij draait het hele CS3 pakket prima op 1 GB RAM, alleen als ik 3 programma's open heb staan (Photoshop, Illustrator, Indesign) kan het wel is lang duren. Maar voor de rest werkt het top. CS3 is ook ontwikkeld voor Vista..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 14 juli 2007 om 20:46:
sjah, ook eerst beter jhe huiswerk doen he, dan had je dat van te voren kunnen uitzoeken wat wel en niet zou gaan werken op Vista

Je gaat er toch vanuit als je iets nieuws koopt dat het goed werkt?
Waarschuw beheerder
Hier ook vista 64bit erop staan :) 32 bits had ik er eerst op, je merkt wel het verschil met de 64 bit versie,die is veel stabieler hier, en alle software werkt prima :)

Waarschuw beheerder
kun je die mooie grafische dingetjes ook uitzetten?

Uiteraard...

Maar realiseer je dan wel dat het bijna tot geen ram vreet. In windows xp werd je videokaart niet gebruikt voor het weergeven van de GUI (graphical user interface voor de leek onder ons) omdat de simpele 2d weergave prima door je moederbord kon worden opgevangen. De nieuwe AERO GUI maakt daarentegen (eindelijk eens) gebruik van de 3d kracht van je videokaart. Tijdens het gamen wordt AERO dan ook uitgeschakeld om er voor te zorgen dat de game voor de volle 100% gebruik kan maken van de kracht van je videokaart.

Maar goed mocht je het nog willen uitschakelen dan doe je dit als volgt:

start - control panel (configuratiescherm) - system (systeem) - advanced system settings (geavanceerde systeem instellingen) - tabblad advanced (geavanceerd) (hier staat die btw standaard al meteen op) - performance settings - je kunt het systeem dan vervolgens instellen op beste weergave of beste prestaties waarbij alle mogelijke instellingen die hiermee te maken hebben automatisch aangepast worden.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
geen geluid..........
zit al 2u te zoeken opt net...

iemand goeie driver of zou daar 't probleem niet liggen??
Waarschuw beheerder
wat voor geluidskaart heb je ? Indien onboard, wat voor moederbord heb je ?
Waarschuw beheerder
ja ik zoek iemand die de .... heeft voor een eeuwige trail ik bleek dus net bij het installeren de crack te hebben waar je software license nog wat moest doen... bleek erachter te komen dat ik die ... bestandjes niet had iemand via pb effe helpen aan deze nerd ;-)

Waarschuw beheerder
ik ... snap echt ... weinig ... van bovenstaande ...
:/
Waarschuw beheerder
haha ik zelf ook niet dir was toen ik al vrij moe was af en toe beetje vaag maar goed is gelukt! ;-)

maar van8 tot half 4 gedaan.. toen lukte het niet maar ik ben doorzetter vanmorgen half 11 opgestaan en opnieuw geinstalleerd crack gedraaid met die tijd en nu lekker ultimate vista en oneindige trail versie :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb thuis alles 12 versies
6 versie 32bit en 6 versies 64bit
heb nu vista ultimate erop 32bit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !RiC-CoRe! op zaterdag 28 juli 2007 om 20:40:
heb nu vista ultimate erop 32bit

ik ook alles geinstalleerd en lekker aankomende jaren geen gezeik met licentie :P teminste als bill die crack niet kraakt en stopzet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !RiC-CoRe! op zaterdag 28 juli 2007 om 20:40:
heb thuis alles 12 versies
6 versie 32bit en 6 versies 64bit
heb nu vista ultimate erop 32bitlaatste aanpassing 28 juli 2007 20:40

waarom zoveel?? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neptunes_23 op zaterdag 28 juli 2007 om 20:43:
teminste als bill die crack niet kraakt en stopzet :P

Of je koopt gewoon een OEM...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 29 juli 2007 om 14:23:

op het werk al gevraagd 150 kneuro home prem volgenssss mij, maar jah ik zie het dagelijks naar de klant gaan maar ik moet eerst paar dingen kopen voordat ik dit ga kopen ik wil zoiezo hom prem ooit nog x kopen..

heb home prem, en ultimate vergeleken maar weinig verschil paar opties maar en betere beveiliging maar hom prem is genoeg voor mij

eerst mezelf maar sponseren met een lcd tv ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga die ultimate maar is installeren (op een aparte partitie wel)
Waarschuw beheerder
jep op me laptop waar ik nu zit heb ik standaard officieel windows xp en partitie van 30gb vista erop gezet eigenlijk nog te weinig maar werkt lekker dvds spelen goed af en applicaties zijn snel en heb nog 5gb ongeveer over voor nog dingen op te slaan op 1 andere partitie...

heb toch peer2peer netwerk gemaakt dat bestanden zijn gedeeld van mijn pc boven kan ik al mijn mp3s daar vanaf spelen
Waarschuw beheerder
waarom zoveel sta allemaal op 1 disk :X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn laptop zat standaard windows xp op, ik heb toen ook gehoord van vrienden om windows xp nog te erop te houden omdat ik toen mijn laptop kocht windows moest installeren ik zat net 2maanden voor de release van vista anders zat de prem erop.. (acer aspire 5100 btw)

en dual bootje nooit slecht want ik ben niet de enigste die op me lap zet want me moeder en nichtje gaan er wel eens op en die slopen de boel nog wel eens ;-)
Waarschuw beheerder
150euro de oem versie van de ultimate (L)

ik keek per ongeluk op een factuur :$

haha
Waarschuw beheerder
vista oem pakket besteld alleen waren nog niet op voorraad maar jah als ze er zijn dan heb ik er meteen 1tje ;-)

Waarschuw beheerder
Weet iemand of er ook een 3d aquarium screensaver voor Vista is. Dezelfde als XP. Er zijn er wel een aantal te vinden, maar dat zijn van die shareware files.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 augustus 2007 om 14:39:
Weet iemand of er ook een 3d aquarium screensaver voor Vista is. Dezelfde als XP. Er zijn er wel een aantal te vinden, maar dat zijn van die shareware files.

ftd effe kijken staan zoveel dingen op

effe googlen dat je ftd kan downloaden, en dan effe gebruiksnaam en dan kan je ze zo vinden

btw: nieuwsgroepen ook handig voor vistagadgets te downloaden heb ik zelf ook alleen ik hou niet van gadgets ;-)

ik heb vista in rijne vorm gehouden op de programma's na
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb me u dus ook een laptop aangeschaft ( acer 9305 ) Zit ok Windows Vista Premium bij..
Nu lees ik hier dat sommige programma's weigeren op te starten en veel mensen er problemen mee hebben!

Dus denk toch dat ik vista even laat voor wat het is en toch naar de vertrouwde XP ga..I.v.m met de vele spellen/software die ik download!
Waarschuw beheerder
laptop vind ik niet fijn om te gamen, heb een goede pc die redelijk wel wat aankan alleen slimline videokaartje vinden onboard das dubbel niks maaar goeed... ieder zijn eigen keus ;-)
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 29 juli 2007 om 14:23:

180 Euro heb je Windows Vista Ultimate OEM
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
kan goedkoper zeggen mijn adresjes o:)
Waarschuw beheerder
engels moeten ze toch wel spreken? :P
Waarschuw beheerder
zooowww ik wil ook wel naar china toe! maar jah ik koop hem op het werk 150euro is nog redelijk bedrag en ik wil hem legaal want hij heeft mijn timer.?? verwijderd zag het als trojan duss over paar dagen zit ik zonder vista ofjah ik koop hem einde van de maand..
Waarschuw beheerder
donateur
Telt XP met Vista Skin + Vista functies ook?
Waarschuw beheerder
nopeee :P install met vista hahah wat jij wilt..

maar dan heb je niet de functies..

helaaaas ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bryan op dinsdag 24 juli 2007 om 16:01:
wat voor geluidskaart heb je ? Indien onboard, wat voor moederbord heb je ?

gefixt mehehehe thx anyway dude :woeptidoe:
Waarschuw beheerder
toch geen vista hahaha moet uit worden gesteld...

me ps3 cheques komen eerst binnen en van dat geld
moet ik wat bijleggen dus helaas maar jah voorlopig
werkt die trail cr*** nog goed..
Artiest Ravebabe
Waarschuw beheerder
Na ik heb hem ook
sinds vandaag hele nieuwe pc

heb alleen een probleem als ik me webcam instaleer doet die het gewoon niet hij zegt dat ik de webcam moet in pluggen
na dat ding zit er in word er gek van :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sssst:[ op zondag 12 augustus 2007 om 04:50:
heb alleen een probleem als ik me webcam instaleer doet die het gewoon niet hij zegt dat ik de webcam moet in pluggen
na dat ding zit er in word er gek van

effe googlen naar nieuwe drivers bv logitech+drivers intypen
of het modelnummer+drivers komt wel goed! had ik met mijn laptopcam
die in me laptop zit effe acer site gezocht en daarna na installatie
deed ie het weer..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben van plan te wachten tot het nieuwe servicepack, daarna wil ik een vista pc kopen..

is dat slim of juist niet?? :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 00:15:
slim

vista is de bom :respect:

hoewel het niet veel verschilt van xp, maar tis allemaal net ff wat makkelijker en mooier en beter..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 00:48:
hoewel het niet veel verschilt van xp, maar tis allemaal net ff wat makkelijker en mooier en beter..

en zo is dat! ;-)

heb al paar dagen lap niet aangehad, toch wel gemist hahaha
Waarschuw beheerder
http://www.nu.nl/news/1190591/50/Meldpunt_voor_klachten_over_Vista.html