Partyflock

Forumonderwerp · 913295

Beste Flockers,

We hebben er even op moeten wachten maar op 8 november 2006 om 20:00 was het dan eindelijk zover! Na jarenlange ontwikkeling was het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, genaamd Windows Vista, klaar. Deze nieuwste telg in de familie stond voorheen bekend onder de werknaam (codenaam) "Longhorn" en is meer dan vijf jaar in ontwikkeling geweest (een van de langste ontwikkelingscyclus in de geschiedenis van Microsoft.)

Met Windows Vista heeft Microsoft een OS met moderne features - zoals bijvoorbeeld: een op hardware gebaseerde graphical user interface (GUI) - weten af te leveren. Er is dan ook veel veranderd onder de motorkap en je kunt gerust stellen dat Vista een revolutie en evolutie t.o.v. van XP is. Toch zal Microsoft moeten bekennen dat de beste features van Vista al jaren geleden te zien waren in Mac OS X. De innovativiteit die Microsoft dan ook claimt is af en toe ver te zoeken. Maar beter een goed idee gejat dan een slecht verzonnen.

Het is alleen jammer dat de features die Vista in eerste instantie zo unique (innovatief) maakte - zoals bijvoorbeeld: Avalon, WinFX, RSS Platform - niet inbegrepen waren in de final. We zullen deze features, naar alle waarschijnlijkheid, dan ook pas terugzien in de service packs.

---

Service pack 1 is sinds dinsdag 18 maart officieel vrijgegeven via het downloadcenter van microsoft. In dit service pack zijn weer een heel aantal dingen verbeterd. Tot die verbeteringen behoren onder meer de ondersteuning van nog meer hardware en standaarden, verbeterde compatibiliteit met een groot aantal programma's en onder handen genomen tools voor systeembeheerders.

Service pack 1 zal in eerste instantie alleen via het downloadcenter vrij gegeven worden. Pas volgende maand kunnen we hem ook verwachten via de windows update. Omdat onze Nederlandse taal nu niet eenmaal tot een van de meeste gesproken ter wereld behoord is het tot halverweg april wachten op een vertaling. Tot die tijd is het service pack alleen beschikbaar in het engels, frans, duits, spaans of japans.

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone for x64-based Systems

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a414b-32b2-41cc-bd8b-d71eda5ec07c&DisplayLang=en

---

Omdat toch nog veel mensen problemen ondervinden bij het gebruik van Vista heb ik hieronder een overzicht gemaakt van handige links.

* Uitgebreide review:

http://www.winsupersite.com/vista/

* Overzicht van alle features:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204041

* Vergelijking van de verschillende versies:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

* Lijst van veel gestelde vragen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1194211
http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

* Alles over gebruikersaccountbeheer (UAC):

http://windowshelp.microsoft.com/windows/nl-NL/search.aspx?=&qu=gebruikersaccountbeheer

* Windows Vista Configuration Tool:

http://www.vlite.net/

* Overzicht van Service Pack 1 en de verbeteringen die het bevat:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=39B802EA-B2CF-4585-8CEA-2CC6A6247CB3&displaylang=en

* Microsoft Office 2007 File Converter Pack 3:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Heb je ergens een foutje gezien of heb je nog iets toe te voegen? Twijfel dan niet en stuur ff een berichtje!
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest Kian
pfff Vista

Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt, en wachten tot de ergste bugs eruit zijn

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima (f)

Uitspraak van Kian op woensdag 15 november 2006 om 21:49:
Eerst maar eens zien of het allemaal goed werkt, en wachten tot de ergste bugs eruit zijn

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 21:46:
Omdat nog niemand op het forum het over de release van windows vista rtm heeft gehad, zal ik bij deze het nieuwsbericht van tweakers.net maar een posten:

mwah https://vip.partyflock.nl/forum/results?TYPE=topic&FORUMID=21&TERMS=vista&SUBMIT=zoeken

daarom juist er nu vast mee oefene dus.....

Ga er nog lang niet aan beginnen in ieder geval, XP werkt prima

en dan begin je er aan, en zit je met je handen in het haar, omdat je het nog niet geprobeert hebt.....

kortom, beetje kortzichtige gedachtengang :bah:
is het nou beter? en wat kun je er meer mee dan voorheen?

wat ik aan je screenshot zie is dat het steeds meer op de mac ( (L) ) gaat lijken... ? :o
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 november 2006 om 21:51:
daarom juist er nu vast mee oefene dus.....

ik leer zeer snel b)

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 november 2006 om 21:51:
en dan begin je er aan, en zit je met je handen in het haar, omdat je het nog niet geprobeert hebt.....

kortom, beetje kortzichtige gedachtengang

:S

Waarom zou ik per se van die extra functies gebruik willen maken, die je pc toch alleen maar trager maken

En nee, het is niet dat ik geen up to date pc heb, maar ik heb het gewoon niet nodig ;) Zodra het echt ingeburgerd is ga ik het wel proberen, en koop ik gewoon een retail ;)

Niets kortzichtigs aan, vind dat echt een opmerking die nergens op slaat...

Uitspraak van Meisje. op woensdag 15 november 2006 om 21:52:
is dat het steeds meer op de mac ( (L) ) gaat lijken... ?

ik heb een presentatie gezien van vista .. met de uitleg van de mac ..

daarin laten ze eigenlijk zien dat wat nu nieuw voor windows is, allang op OSX draait :lol:
Ik ga geen preek houden tegen mensen die bij XP zweren, want ik vind Vista een goede vooruitgang en ga het aanschaffen (!) wanneer ik er het geld voor heb, maar voorlopig houd ik het bij RC1.
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek... laat je toch beter informeren mensen!
Artiest Razer
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 15 november 2006 om 22:09:
Ik ga geen preek houden tegen mensen die bij XP zweren, want ik vind Vista een goede vooruitgang en ga het aanschaffen (!) wanneer ik er het geld voor heb, maar voorlopig houd ik het bij RC1.
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek... laat je toch beter informeren mensen!

Bij xp zweren .. nee

Draai hier meteen xp 2200+ socket a met 768 mb ddr
Xp draaid goed, en zie het nut niet waarom ik gelijk over moet... draai net 2 jaar xp.
Uitspraak van Chris :rot: op woensdag 15 november 2006 om 22:09:
Dat je een snelle PC nodig hebt is ook lulkoek...

Het hoeft niet, maar het is wel prettiger ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 22:04:
daarin laten ze eigenlijk zien dat wat nu nieuw voor windows is, allang op OSX draait :lol:

rare pc lui :lol:

mwah https://partyflock.nl/forum/res ... TERMS=vista&SUBMIT=zoeken

Allemaal leuk en aardig, maar daar staan geen topics die deze release behandelen.

Yup, hij draait bijna net zo snel als mijn xp en dan heb ik de ultimate editie draaien met alles vol open.

Een os is bij zijn release nooit perfect er zitten altijd wel bugs in maar in tegenstelling tot de release van de vorige versies van het windows besturingssyteem draait deze als een zonnetje.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 november 2006 om 22:20:
Een os is bij zijn release nooit perfect

Wel vreemd....

XP is bijna aan zn einde en is ook nog nergens dichtbij perfectie
draait deze als een zonnetje

Hoe lang heb je m al draaiend dan?

Wel vreemd....

XP is bijna aan zn einde en is ook nog nergens dichtbij perfectie

Perfectie is een utopie

Hoe lang heb je m al draaiend dan?

Deze versie vanaf 11 nov.
Yup, hij draait bijna net zo snel als mijn xp en dan heb ik de ultimate editie draaien met alles vol open.

Helemaal mee eens. Natuurlijk had ik wat kleine probleempjes met RC1, maar daar is het ook voor... die dingetjes te leren en dan te verhelpen.
XP werkt prima

kun je lang wachten, moet je zien wat er nu nog allemaal voor xp uitkomt :s

Mijn ma heeft deze nu ook..ze was alleen wel al haar gegevens kwijt.

Ik wacht nog effe met testen, volgens mij zijn nog niet alle drivers voor vista.

Ik heb 'm ook en hij werkt als een tierelier! Geen problemen en bugs meegemaakt! Divers werken ook perfect, niks tegen VISTA (tot nu toe dan). Ik hem 'm paar op een computer gezet die niet zo intensief gebruikt wordt, ik vrees namelijk dat er vroeg of laat wel 'iets' mee zal gebeuren. Het is en blijft een beta....
Ik heb het Vista compatibel programma laten lopen.
Daar staat als ik vista zou instaleren ik geen enkele kaart meer kan gebruiken (geluid, netwerk, video, dvd-rom, dvdRW) en een hoop software...

Dus ik wacht er nog even mee.

Uitspraak van Denskie ® :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 10:47:
Daar staat als ik vista zou instaleren ik geen enkele kaart meer kan gebruiken (geluid, netwerk, video, dvd-rom, dvdRW) en een hoop software...

Wat voor hardware heb jij dan in godsnaam?! :vaag:

Het is en blijft een beta....

Dit is dus de final release, de rtm versie die naar de drukker gaat en op 30 nov. in de schappen ligt voor de zakelijke gebruiker.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:56:
Dit is dus de final release, de rtm versie die naar de drukker gaat en op

Ah ok, ik had 't stuk niet echt gelezen! Maar ehh VISTA zakelijk?! Wat houdt dat in?! Bepaalde restricties qua gebruik ofzo ofniet?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:59:
Ah ok, ik had 't stuk niet echt gelezen! Maar ehh VISTA zakelijk?! Wat houdt dat in?! Bepaalde restricties qua gebruik ofzo ofniet?

30 november komt vista uit voor bedrijven, consumenten moeten nog even wachten..
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Maar lijkt me dat die RTM versie ook maar beperkt te gebruiken is als je hem niet registreerd......
Uitspraak van Kian op woensdag 15 november 2006 om 21:57:
Waarom zou ik per se van die extra functies gebruik willen maken, die je pc toch alleen maar trager maken

mijn pc heeft draait 5% sneller op vista beta dan op mn overgeclockte xp partitie. komt natuurlijk ook grotendeels door de 32 bit xp en 64 bit vista maar toch

Maar lijkt me dat die RTM versie ook maar beperkt te gebruiken is als je hem niet registreerd......

Klopt, maar binnen die tijd zal er echt wel een goede crack worden gereleased door de scene :). De race om als eerste de beveiliging van microsofts nieuwe besturingssysteem te omzeilen is begonnen :P.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 16:20:
De race om als eerste de beveiliging van microsofts nieuwe besturingssysteem te omzeilen is begonnen

Ik heb besloten dit keer als Vista NL dan ook echt uitkomt m retail te kopen. Ik ben dat gezeik met die cracks etc echt zat, wil gewoon normaal kunnen updaten etc zonder problemen. Wordt mijn eerste legale Windhoos sinds jaren :9

Maar ok, ik ga het toch ook maar eens proberen als 2e OS. Vista RTM staat in me download batch van Grabit... Ik laat nog wel weten of het goed functioneerd... :)

Toch heb ik hier een hele mooie versie van Microsoft Windows Vista Ultimate.

Ik ben er niet echt een fan van nog momenteel
grappig....

Meer heb ik er nog niet over te zeggen... ook zijn nog niet alle drivers voor Vista beschikbaar, dus ik wacht nog steeds ff (f)
Waarom niet bestellen via surfspot oid. Tegenwoordig kent iedereen wel een student die via die site kan bestellen. Nog lekker goedkoop ook :)

Ik ga mn bed ik val nu bijna om
laatste aanpassing
Maar hoe zit het nu met die beveiliging, is die nou wel of niet al gekraakt?

Nope, het maakt niet uit of je tijdens de installatie een key invoert. Je zult vista toch online moeten activeren. Nou is er onlangs een work around voor verschenen waarin enkele bestanden in het os vervangen worden door de beta versies zodat het mogelijk wordt om een key van de test versies (respectievelijk rc 1 en 2) in te voeren en het os alsnog te activeren. Maar deze keys verlopen volgend jaar juni of juli en tegen de tijd dat ms besluit om hun testfase te beeindiggen zullen ze al deze keys black-listen.

De keys voor de test versies waren een paar dagen geleden nog te krijgen, maar het kan goed zijn dat ms dit nu ook dicht heeft gegooit.

er komen gelukkig maar 3 versie's van uit

een compleet geripte versie, een minder geripte versie en de full versie.

en het vreet weer eens genoeg geheugen van je pc, dus ik wacht wel ff tot ik mn pc weer ga upgrade ;)
Uitspraak van Bart1981 op zaterdag 18 november 2006 om 15:55:
Maar hoe zit het nu met die beveiliging, is die nou wel of niet al gekraakt?

als het goed is ken je hem maar 10x instaleren, maar zal best wel goed beveiligt zijn
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 16:31:
er komen gelukkig maar 3 versie's van uit

3? Ik dacht 4.
Vraag, als deze windows er op zet ... werken mijn normale programma's / spellen dan nog??

Uitspraak van Bart1981 op zaterdag 18 november 2006 om 19:16:
3? Ik dacht 4.

5 (y)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 16:24:
Maar deze keys verlopen volgend jaar juni of juli en tegen de tijd dat ms besluit om hun testfase te beeindiggen zullen ze al deze keys black-listen.

De keys voor de test versies waren een paar dagen geleden nog te krijgen, maar het kan goed zijn dat ms dit nu ook dicht heeft gegooit.

Lang leve de Windows Genuine Advantage (y)

ik doe het alleen voor Direct X 10....daar doen velen het voor denk ik...
maar ik w8 nog wel ff met DL'en (DL'en ja), en als het niet aan de praat gaat met een illegale versie dan maar kopen op een goedkope manier
Artiest {SHOWLIST artist 42627, 23352}
vista rulez !! heb nu de uitgelekte versie. geen beta . maar de final versie van vista volgens de torrent sites en het nieuws.

het draait zeer lekker. maar krijg steeds die klote ongewenste fouten steeds. loopt steeds vast zoals google.en diverse. aan mijn pc zal het zeker niet liggen.

er zijn nu zoveel in omloop
heb hem ook in gebruik, zeer mooi interface. (L) sidebar. als de beta keys niet meer werken zal er vast al wel weer een nieuwe crack zijn. echter, de final versie die al snel te downloaden was, was niet de werkelijke final versie. de MSDN versie is de echte final. maar die kun je ook al weer downloaden.

laatste aanpassing
Kan iemand die van plan is Vista te installeren aub een 3dmark Benchmark before and after maken en hier posten ?? liefst meerdere mensen.. en aub de specs van je systeem erbij :D daar kunnen we wat mee (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 19:49:
5 (y)

Laten we het dan maar op 9 houden.
Zie hier
Bah bah bah

Gezien de systeem eisen e.d. zal ik niet echt snel Vista gaan draaien.. Vind het meer een ronduit belachelijk resource vretende OS.

Ik draai sinds een paar maanden Fedora Core, ben er meer als tevreden mee (Oke je moet voor sommige dingen toch wel wat meer verstand hebben van Linux). Maar verders als je praat over effecten enzo (Compiz) dan kan Vista daar nog veel van leren!
Sinds ik de cpufrequency deamon aan de praat heb gekregen gaat mijn laptop op de accu een stuk langer mee.
Ook hoor ik echt van veel mensen teveel negatief over Vista.

Ik houd het lekker bij Linux.
laatste aanpassing
Uitspraak van Skippiebal op zaterdag 18 november 2006 om 22:31:
Kan iemand die van plan is Vista te installeren aub een 3dmark Benchmark before and after maken en hier posten ?? liefst meerdere mensen.. en aub de specs van je systeem erbij daar kunnen we wat mee laatste aanpassing 18 november 2006 22:32

Met XP heb ik eren scvore van ongeveer 11000 punten (3Dmark05) heb het geprobeerd onder vistra en daar haal ik 6800 punten... MAAR Nvidia drivers ondersteunen nog geen SLI... Dus ik verwacht veel van DX10.... Moet zeggen dat nfs most wanted beter loopt in vista (betadrivers, GEEN SLI dan in XP, wel SLI)

Ik heb nu Windows Vista (x64 versie) draaien die ik via het MSDN kanaal heb gedownload.

Het loopt soepel maar ik mis nog van een aantal apparaten de benodigde drivers. SLI kan ik helaas ook nog niet gebruiken maar ik ben benieuwd hoe bepaalde zaken zullen draaien...

Vista zelf draait enorm soepel met Aero ingeschakeld.
Ik overweeg wel om mijn geheugen uit te breiden zodat ik wat meer performance kan halen.

Een zeer gewaarde feature voor mij is de Resource Monitor waarmee in een oogopslag de CPU, RAM, Harddisk en netwerk belasting weergegeven wordt :)
Uitspraak van Miguel.. op zondag 19 november 2006 om 05:44:
Vind het meer een ronduit belachelijk resource vretende OS.

Gaan we weer... lees ff de goeie reviews, wil je... je hebt helemaal geen goede pc nodig...
idd, ik heb een redelijk ouwe pc en draai vista gewoon even soepel als dat ik XP draaide. ze zeggen wel dat als je beter spul hebt dat ie dan sneller draaid dan xp. maar verder moet je pc het gewoon als xp aan kunnen
net geinstalleerd op een 2de schijf
ziet er wel gaaf uit

morgen effe verder mee spelen