Partyflock

Forumonderwerp · 913295
1 volger · 9878x bekeken

Waarschuw beheerder
Beste Flockers,

We hebben er even op moeten wachten maar op 8 november 2006 om 20:00 was het dan eindelijk zover! Na jarenlange ontwikkeling was het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, genaamd Windows Vista, klaar. Deze nieuwste telg in de familie stond voorheen bekend onder de werknaam (codenaam) "Longhorn" en is meer dan vijf jaar in ontwikkeling geweest (een van de langste ontwikkelingscyclus in de geschiedenis van Microsoft.)

Met Windows Vista heeft Microsoft een OS met moderne features - zoals bijvoorbeeld: een op hardware gebaseerde graphical user interface (GUI) - weten af te leveren. Er is dan ook veel veranderd onder de motorkap en je kunt gerust stellen dat Vista een revolutie en evolutie t.o.v. van XP is. Toch zal Microsoft moeten bekennen dat de beste features van Vista al jaren geleden te zien waren in Mac OS X. De innovativiteit die Microsoft dan ook claimt is af en toe ver te zoeken. Maar beter een goed idee gejat dan een slecht verzonnen.

Het is alleen jammer dat de features die Vista in eerste instantie zo unique (innovatief) maakte - zoals bijvoorbeeld: Avalon, WinFX, RSS Platform - niet inbegrepen waren in de final. We zullen deze features, naar alle waarschijnlijkheid, dan ook pas terugzien in de service packs.

---

Service pack 1 is sinds dinsdag 18 maart officieel vrijgegeven via het downloadcenter van microsoft. In dit service pack zijn weer een heel aantal dingen verbeterd. Tot die verbeteringen behoren onder meer de ondersteuning van nog meer hardware en standaarden, verbeterde compatibiliteit met een groot aantal programma's en onder handen genomen tools voor systeembeheerders.

Service pack 1 zal in eerste instantie alleen via het downloadcenter vrij gegeven worden. Pas volgende maand kunnen we hem ook verwachten via de windows update. Omdat onze Nederlandse taal nu niet eenmaal tot een van de meeste gesproken ter wereld behoord is het tot halverweg april wachten op een vertaling. Tot die tijd is het service pack alleen beschikbaar in het engels, frans, duits, spaans of japans.

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone,

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b0c7136d-5ebb-413b-89c9-cb3d06d12674&DisplayLang=en

Windows Vista Service Pack 1 Five Language Standalone for x64-based Systems

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=874a414b-32b2-41cc-bd8b-d71eda5ec07c&DisplayLang=en

---

Omdat toch nog veel mensen problemen ondervinden bij het gebruik van Vista heb ik hieronder een overzicht gemaakt van handige links.

* Uitgebreide review:

http://www.winsupersite.com/vista/

* Overzicht van alle features:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1204041

* Vergelijking van de verschillende versies:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx

* Lijst van veel gestelde vragen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1194211
http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

* Alles over gebruikersaccountbeheer (UAC):

http://windowshelp.microsoft.com/windows/nl-NL/search.aspx?=&qu=gebruikersaccountbeheer

* Windows Vista Configuration Tool:

http://www.vlite.net/

* Overzicht van Service Pack 1 en de verbeteringen die het bevat:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=39B802EA-B2CF-4585-8CEA-2CC6A6247CB3&displaylang=en

* Microsoft Office 2007 File Converter Pack 3:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466

Heb je ergens een foutje gezien of heb je nog iets toe te voegen? Twijfel dan niet en stuur ff een berichtje!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
ok:D morgen eens ff checken op het werk dan.

Waarschuw beheerder
Heb Vista ook op mijn testmachine op mijn werk geïnstalleerd nadat ik Vista thuis had geïnstalleerd.

Mijn thuismachine heeft slechts 1 GB RAM en daar vind ik de performance voor verbetering vatbaar.

mijn testmachine op werk heeft 2 Gb en ik moet zeggen dat Vista dan best wel lekker draait...

Dus minimaal 2 Gb aan RAM is zeker geen overbodige luxe.

Toch maar even kijken voor wat extra RAM...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op woensdag 10 januari 2007 om 19:14:
iemand code

http://Www.serials.ws wel ff uitkijken voor virussen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 13:00:
Mijn thuismachine heeft slechts 1 GB RAM en daar vind ik de performance voor verbetering vatbaar

Wanneer ging hij langzamer draaien want ik zat World of Warcraft te spelen Mediaplayer aan en te downloaden en alt + tab ging vele malen sneller als dan wanneer ik het zelfde deed in XP.

Verder wat voor GC heb je? hoe meer geheugen die heeft des te beter voor Vista. Omdat hij dan voor het grafische eerst de videokaart vol zet. Wat dus weer zorgt dat je ook minder werkgeheugen nodig hebt voor Vista. Maar dan is 2 GB natuurlijk nooit niet weg :P en 1 GB kaartjes kosten tegen woordig ook nog maar +-80 euro dus das ook het geld niet/.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 15:58:
Verder wat voor GC heb je? hoe meer geheugen die heeft des te beter voor Vista. Omdat hij dan voor het grafische eerst de videokaart vol zet. Wat dus weer zorgt dat je ook minder werkgeheugen nodig hebt voor Vista. Maar dan is 2 GB natuurlijk nooit niet weg en 1 GB kaartjes kosten tegen woordig ook nog maar +-80 euro dus das ook het geld niet/.

Ik heb het hier niet over performance tijdens het gamen maar over de normale performance, zeg maar de normale beleving van het OS. Je hebt gelijk dat 1 Gb reepjes niet veel meer kosten dus ik ga er wel even 4 halen. Betekent wel dat ik dan weer het OS moet gaan tunen. Als je 4 Gb RAM hebt zal 2 Gb voor de kernel gereserveerd worden en 2 Gb voor applicaties.

Voor games heb ik op dit moment geen tijd, bezig MCP's te halen. Ik doe nu 70-284 (Exchange 2003) en ik heb een testomgeving nodig om oefeningen te kunnen maken (met Virtual PC).

Kaart die ik heb een ASUS EN7800GT Dual, die heeft 2 Geforce 7800 GT chips op 1 kaart, in SLI geschakeld. Helaas heeft nVidia nog geen drivers uitgebracht die SLI ondersteunen :(

Neemt niet weg dat een leuk aantal zaken naar voren gaan komen met Vista, vooral in bedrijfsomgevingen moeten admins het nu een keer 'goed' doen om de security te kunnen waarborgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 16:04:
met Virtual PC

Het programma van de duivel :P Heb zo'n hekel aan dat programma niet normaal zo traag als dikke stront.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 januari 2007 om 16:04:
elaas heeft nVidia nog geen drivers uitgebracht die SLI ondersteunen

Dacht dat die er wel al waren? Of niet voor jou kaart? Klinkt verder wel als een leuk kaartje trouwens :P Das andere koek dan mijn Radeon x1600pro 512 mb :D

Hmmm mis heb je hier wat aan voor je kaart gozer met het zelfde probleem:

http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=47750

Wat daar uit blijkt is dat het met een oudere bios wel schijnt te werken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 16:08:
Het programma van de duivel Heb zo'n hekel aan dat programma niet normaal zo traag als dikke stront.

mwoah valt wel mee, je moet het alleen slim inrichten...

Uitspraak van Joenino op vrijdag 12 januari 2007 om 16:08:
Dacht dat die er wel al waren? Of niet voor jou kaart? Klinkt verder wel als een leuk kaartje trouwens Das andere koek dan mijn Radeon x1600pro 512 mb

Hmmm mis heb je hier wat aan voor je kaart gozer met het zelfde probleem:

http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=47750

Wat daar uit blijkt is dat het met een oudere bios wel schijnt te werken

Onder XP werkt SLI gewoon, tis kwestie van drivers, meer niet
Waarschuw beheerder
Heb sinds begin december Vista Ultimate (via Nieuwsgroepen).. Probeerde wat te downloaden via de microsoft site.. Ff niet opgelet en WGA gedaan :S FOUT!!.. Hij was niet meer geactiveerd en dat moest binnen 3 dagen gebeuren.. Alles geprobeerd, maar mocht niet helpen..

Totdat:
Internet eruit gehaald, microsoft opbellen en zeggen dat ik een comp van mn werk heb ontvangen met Vista en wil alles opnieuw installeren, maar de code werkt niet.. Oké meneer, heeft u verder nog vragen.. Nee had ik niet.. Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code :D en hij is weer geactiveerd!

Dank je wel Bill..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op vrijdag 12 januari 2007 om 20:19:
Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code en hij is weer geactiveerd!

thats micorsoft haha:d
Waarschuw beheerder
Probeer het trouwens hier thuis er ook op te zetten maar ik krijg telkens aan het begin de melden dat ik een cd/dvd besturingselement moet selecteren?:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op vrijdag 12 januari 2007 om 20:19:
Werd ik doorverbonden naar een spreekcomputer en die gaf me een juiste code :D en hij is weer geactiveerd!

geweldig :roflol:
Waarschuw beheerder
hmmmzzz mijn terratec dmx6fire doet het nog niet en me brander niet:(
Waarschuw beheerder
Zijn er ook al 'bedrijven' die nieuwe pc's verkopen met een optie voor vista ?
Ben wel toe aan een nieuw systeempje :)

Edit: Dan bedoel ik dmv een voucher die je na de release kunt verzilveren oid!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmmz geloof het wel... maar eind deze maand kun je het kopen als het goed is dus:D

Ons bedrijf levert ze al week 5 staan ze in de foler bij media markt met vista basic:d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 december 2006 om 12:47:
Voor de liefhebbers onder ons die zich in de nabije toekomst willen certificeren door Microsoft, hier is de examencode met de omschrijving:

Exam 70-620: Configuring Windows Vista™ Client

Boek is helaas nog niet leverbaar

Volgens mij pas in april/mei leverbaar :cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op zondag 14 januari 2007 om 23:32:
hmmz geloof het wel... maar eind deze maand kun je het kopen als het goed is dus

Ons bedrijf levert ze al week 5 staan ze in de foler bij media markt met vista basic

Laat maar , heb het vanacht al gekocht o:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
overweeg serieus de overstap naar iets anders dan windows..
Artiest {SHOWLIST artist 38760, 42863}
Waarschuw beheerder
sjonge jonge jonge, heb je een goede pc moet je allemaal nieuwe hardware kopen om een o/s te draaien :S

ik zou zeggen "OS-X" (Y)

liever evolution(elke 18 maanden) dan revolution (elke 6 jaar :/)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van C.Brasser op maandag 15 januari 2007 om 15:29:
sjonge jonge jonge, heb je een goede pc moet je allemaal nieuwe hardware kopen om een o/s te draaien

Hoeft helemaal niet :S
Voor als je op Aero doelde, deze kun je ook uitzetten

Uitspraak van C.Brasser op maandag 15 januari 2007 om 15:29:
ik zou zeggen "OS-X"

OS X is idd (y)
Waarschuw beheerder
nou sorry hor vind die eisen voor een os vrij zwaar, maar sowieso het is nog steeds niet echt een fuctonele OS.

Alles is zo onduidelijk weg gestopt en gewoon dingen veranderen om het te veranderen slaat gewoon nergens op, tenzij het fuctonele verandering is natuurlijk.

achja ik ben een switcher zins een 2 maanden en wil nooit meer terug B)
Waarschuw beheerder
btw wat voor punten scoord iedereen dan in vista?

ik scoor een 4.2

Met een

P4 3,0ht ghz 2mb cache
Kingston ddr2 800 1,0gb
Asus p5b Deluxe.
Terratec dmx6fire 24/96
XFX 6800 xt xxx 256
sata2 160 gb 16 mb 7200 rpm
sata2 300 gb 16 mb 7200 rpm

Ben benieuwd of er hier onderling nog grote verschillen in zitten en waar vista vooral op doelt.

Waarschuw beheerder
donateur
punten scoren?
Waarschuw beheerder
ja rechtsemuisknop op deze computer dan eigenschappen geeft die bepaalde punten weer voor je pc, wat de waarde is in vista.

Behalve als je het basis pakket hebt hier staat die standaard op 1.

Waarschuw beheerder
donateur
Oke :)
ik draai geen vista dus kan het ook niet zien ..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutron K op maandag 15 januari 2007 om 16:54:
btw wat voor punten scoord iedereen dan in vista?

ik scoor een 4.2

Met een

P4 3,0ht ghz 2mb cache
Kingston ddr2 800 1,0gb
Asus p5b Deluxe.
Terratec dmx6fire 24/96
XFX 6800 xt xxx 256
sata2 160 gb 16 mb 7200 rpm
sata2 300 gb 16 mb 7200 rpm

Ben benieuwd of er hier onderling nog grote verschillen in zitten en waar vista vooral op doelt.

Een 4,9 :S

Asus P5ld2-vm
Intel Dualcore e6400 2.13
2x 1024 667mhz
Gigabyte Ati X1600
Sata2 250GB schijf
Waarschuw beheerder
zsejus, kijk das nou fuctonaliteit mister gates %)
"grade mij comp"

hoe verzinnen ze het he, ga liever zorgen dat je os overzichterlijk er wordt en data sneller naar voor te krijgen is zonder wel getelt 6 handelingen voordat je je ip kan switchen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wesley_18 op maandag 15 januari 2007 om 21:06:
Een 4,9

Een 5 is max voor zover ik het weet ;)
En die 4.9 is het LAAGSTE getal wat je hebt. ;)
Waarschuw beheerder
hmmz heb ze ook al een 6,2 zien checken
Waarschuw beheerder
:O dat dat ziet er futureristich uit

kun je dat alleen krijgen met Windows Vista Final ??
Waarschuw beheerder
Iemand dit bestand die niet corrupt is? :
bi-v5728x64de.part85

Heb vanacht de 64bit versie gekocht o:) helaas is het laatste bestand kapot :(
Stuur maar een PM ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Neutron K op dinsdag 16 januari 2007 om 15:18:
hmmz heb ze ook al een 6,2 zien checken

Ik dacht dat deze alleen maar van 1 t/m 6 ging? :S

Voor als iemand wil kijken wat voor problemen hij met Vista kan krijgen met zijn huidige pc:
http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx

Heeft iemand trouwens al Readyboost geprobeerd?
Waarschuw beheerder
donateur
Vista is trouwens waarschijnlijk vanaf morgen of overmorgen al leverbaar :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knuppel.. op dinsdag 16 januari 2007 om 15:58:
Ik dacht dat deze alleen maar van 1 t/m 6 ging?

geloof het niet want hioer zie ik ze echt op hoger draaien dus zal wel meer kunnen:d whehe
Uitspraak van Knuppel.. op dinsdag 16 januari 2007 om 16:00:
Vista is trouwens waarschijnlijk vanaf morgen of overmorgen al leverbaar

hmmz cd heb ik al koop de code wel los voor 80 euro hier op het werk:d ga ik legaal te werk:D:P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Neutron K op woensdag 17 januari 2007 om 10:16:
geloof het niet want hioer zie ik ze echt op hoger draaien dus zal wel meer kunnen whehe

Heb het zelf alleen de oude versie getest dus kan goed zijn dat ze de rating alweer verhoogd hebben.
Eerst was het in ieder geval t/m 5 daarna 6 en nu tot....?

Uitspraak van Neutron K op woensdag 17 januari 2007 om 10:16:
hmmz cd heb ik al koop de code wel los voor 80 euro hier op het werk ga ik legaal te werk

Waarschijnlijk heb je dan dus een OEM licentie dus eigenlijk is dat niet helemaal legaal :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 17 januari 2007 om 10:35:
geval t/m 5 daarna 6 en nu tot....?

zal het nu niet weten whehe... mischien iets tot de 7 ofzo..

Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 17 januari 2007 om 10:35:
Waarschijnlijk heb je dan dus een OEM licentie dus eigenlijk is dat niet helemaal legaal

helemaal legaal wil ik het dan ook weer niet he:D:P whehe
Waarschuw beheerder
Toch maar tot de 6 whehe kerel had een 5,2 dacht een 6,2

Waarschuw beheerder
Hoe zit het nou met drivers etc?

Volgens mij zijn veel drivers niet Vista compatibel?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 10:14:
Hoe zit het nou met drivers etc?

Volgens mij zijn veel drivers niet Vista compatibel?

Meeste XP drivers werken gewoon met Vista behalve van hele oude apparaten.

Waarschuw beheerder
Als je het heel nuchter bekijkt, is het sowieso van de zotte dat een besturingssysteem zoveel van je hardware eist. Microsoft zou een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld de ontwikkelaars van Damn Small Linux. Een OS van nog geen 50 MB. Dat er vervolgens applicaties zijn die wel eisen stellen aan je hardware (bijvoorbeeld 3D rendering) vind ik normaal.
Vista zie ik als een oversized en overhyped OS. Te log voor woorden. Ik vraag me soms af of Microsoft aandelen heeft in hardware-producenten zoals Nvidia, Intel, enz.

Waarschuw beheerder
Als je het heel nuchter bekijkt, is het sowieso van de zotte dat een besturingssysteem zoveel van je hardware eist. Microsoft zou een voorbeeld moeten nemen aan bijvoorbeeld de ontwikkelaars van Damn Small Linux. Een OS van nog geen 50 MB. Dat er vervolgens applicaties zijn die wel eisen stellen aan je hardware (bijvoorbeeld 3D rendering) vind ik normaal.
Vista zie ik als een oversized en overhyped OS. Te log voor woorden. Ik vraag me soms af of Microsoft aandelen heeft in hardware-producenten zoals Nvidia, Intel, enz.

Probeer je nu Damm Small Linux te vergelijken met Windows Vista? Dat is appels met peren vergelijken. Windows Vista bied zoveel meer functionaliteit dan Damm Small Linux, heeft een betere GUI, is veel makkelijker in de omgang voor een computer leek, enz. Damm Small Linux is dan ook met een heel andere doelstelling gemaakt. Je vergelijking loopt gewoon spaak.

En by the way, als jij Windows Vista zo log vind, dan moet je mij eens vertellen waarom ik al mensen ben tegengekomen die Windows Vista soepel laten draaien op een p3, 450 mhz, 256 sdram. Het ligt helemaal aan hoe jij een systeem afstelt. Al die toeters en bellen hoeven niet aan! En als je een beetje een tweaker bent dan maak je toch zelf je Windows Vista install (vLite).

Als je dan toch Microsoft wil bashen onderbouw je stelling met argumenten i.p.v. alleen maar te schreeuwen. Waarom ben je dan van mening dat dit OS oversized en overhyped is?

Innovatief is Microsoft zeker niet, maar met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joenino op zondag 28 januari 2007 om 13:37:
Meeste XP drivers werken gewoon met Vista behalve van hele oude apparaten.

Had ik door, ik moest Vista op iemand zijn pc zetten alles werkt goed alleen kon geen juiste geluidskaartdrivers vinden :o

Dan moet ie maar een geluidskaartje kopen :)

Ik zelf draai nu ook sinds gisteren Vista (Home Premium) en bevalt me prima.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 17:55:
met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet

Inderdaad (Y)
Waarschuw beheerder
ja ik heb hem ook maar me games draaien niet lekker dus ik hem hem er maar weer ff afgehaalt maar als ik nieuw ram heb en nieuwe hadd dan doe ik hem erop ;)ik had ultimate draaien maar ik ga er denk ik een andere home ofso opzetten :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 januari 2007 om 17:55:
Probeer je nu Damm Small Linux te vergelijken met Windows Vista? Dat is appels met peren vergelijken. Windows Vista bied zoveel meer functionaliteit dan Damm Small Linux, heeft een betere GUI, is veel makkelijker in de omgang voor een computer leek, enz. Damm Small Linux is dan ook met een heel andere doelstelling gemaakt. Je vergelijking loopt gewoon spaak.

En by the way, als jij Windows Vista zo log vind, dan moet je mij eens vertellen waarom ik al mensen ben tegengekomen die Windows Vista soepel laten draaien op een p3, 450 mhz, 256 sdram. Het ligt helemaal aan hoe jij een systeem afstelt. Al die toeters en bellen hoeven niet aan! En als je een beetje een tweaker bent dan maak je toch zelf je Windows Vista install (vLite).

Als je dan toch Microsoft wil bashen onderbouw je stelling met argumenten i.p.v. alleen maar te schreeuwen. Waarom ben je dan van mening dat dit OS oversized en overhyped is?

Innovatief is Microsoft zeker niet, maar met dit OS hebben ze al wel een stap de goede richting ingezet.

:respect: whehe:D

Waarschuw beheerder
Ik neem aan dat alle versies van vista dual core ondersteunen? Toch maar ff vragen voor de zekerheid... :D

Ben nl van plan om Windows Vista™ Home Premium te nemen.
Waarschuw beheerder
ja zeker, des te beter zelfs:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 12:09:
Ik neem aan dat alle versies van vista dual core ondersteunen? Toch maar ff vragen voor de zekerheid...

Ben nl van plan om Windows Vista™ Home Premium te nemen.

Heb zelf ook Dualcore met Vista Ultimate64+ en werkt perfect (wel 2gb ;))

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=000d86670026cf370255aed01a01c1c03d]http://img399.imageshack.us/img399/343/desktopjx4.jpg[/img]

Hoe moet ik mijn vensters configureren zoals boven?

Kan het niet vinden :S
Waarschuw beheerder
Links onderin bij die snelkoppelingen zit een koppeling om het in werking te zetten.

LET OP: je moet hiervoor wel een compatitabele videokaart hebben.!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb die icoontjes al verwijderd van mijn desktop :P

Zou echt niet weten hoe het moet heb alles zon beetje al geprobeerd maar kom der niet uit :S

Heb 2 6600GT's in mijn kast zitten dus zal geen probleem zijn :P