Partyflock

Forumonderwerp · 891292
11815x bekeken

Waarschuw beheerder
+1
Ik doe twee keer in de week aan bodypump. Echt super vind ik het! Jij ook?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 januari 2007 om 00:06:
Woensdag krijg ik al wat nieuwe nummers van pump 61

das vroeg!

Waarschuw beheerder
Zo, vandaag voor het eerst sinds een week weer gepumpt, dat viel erg zwaar, maar was ook wel weer lekker...had vorige week net 3 oefeningen verzwaard, maar nu toch ook weer aangehouden. Verwacht morgen wel spierpijn...

Vooral de onderarmen met de rugoef verzuurden erg. Zit daarbij op 2x 12kg.
Squat ging erg goed met 2x 12,5
En ook de borst kon ik erg goed voelen, normaal alleen net bij de schouders, maar de hele borst, had ik met 2x 10 kg.

Uitspraak van sportiegirl op zondag 28 januari 2007 om 13:17:
zo vanmorgen weer heelijk gepumpt mmm daarna lesje rpm ging ook wel weer goed.
energie komt al weer boven.

En daar doe je het tenslotte voor!! ;-)
Goed bezig hoor Sportie! (y)

Waarschuw beheerder
Let op!!! 17 Maart bij D&A Fitness te Hendrik Ido Ambacht een 4 uur durende Body Pump Marathon. Voor niet leden kosten 15 euro inclusief sportdrank en koud buffet.

P.S Alle die hards zijn welkom, alle watjes kunnen beter thuis blijven.

Waarschuw beheerder
Hey dat klinkt wel cool!!!

Weet je ook hoe die 4 uren zijn ingedeeld? Doe je dan het normale programma 4x achter elkaar of zo??

Ben nieuwsgierig, en hebben ze evt ook een site?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 22:31:
ik heb body pump vaak gedaan gehad maar vond body combat leuker haha

zaterdag voor het eerst body combat gedaan echt super.
echt intensief bezig zijn. kan ik nog meer mijn ei in kwijd dan met body pump :)

zag op de site van mijn sport school dat je met body step het meeste vet verbrand ga ik ook snel maar eens proberen hehe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De Indeling van de Body Pump marathon is:

1e uu­­r normale volgorde inclusief buik en cooldown. Ti­j­dens deze les worden nummers van Pump CD: 59,58,­57­,56 en 39 gebruikt.

Na 1e uur 10 min pauze
­
Tussen 2e e­n 3e uur geen pauze volgorde is:

­Squat/lunge/bo­rst/rug/schouders/triceps/biceps/tr­iceps/biceps/sc­houders/rug/borst/lunge en squat t­ijdens deze 2 uu­r geen buik en cooldown. ( Pump 4­4,49,51,53,56,59 ­en 60 )

4e en laatste uur wor­dt de nieuwe body ­pump 61 gelanceerd, uiteraard n­ormale volgorde

­Aanluitend een hapje eten, wor­dt helemaal top.

­Als jullie nog interesse hebb­en mail even naar hen­ry@kortmansports.nl en je on­tvangt de inschrijf fo­rmulieren.

Sportieve bod­ypump groet,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dj pathfinder op dinsdag 30 januari 2007 om 07:39:
zag op de site van mijn sport school dat je met body step het meeste vet verbrand ga ik ook snel maar eens proberen hehe.

nou dat is niet helemaal waar naja de meeste calorien verbrand je met bodyattack en rpm of spinning!
en combat is egt helemaal geweldig!
kijk even naar het combat topic ff zoeken bij sport
groetjes!
ps morgen ook weer lekker pumpen

Waarschuw beheerder
P.S Er is een verschil wanneer je de meeste Kcal verbrand of de meeste vetten verbrand. Bij welke les je de meeste vetten verbrand is helemaal afhankelijk van de getraindheid van de persoon. Iemand met een goed uithoudingsvermogen zal makkelijk vetten verbranden tijdens een les met een hoge intensiteit dan een persoon met een mindere uithoudingsvermogen. Deze zal meer zijn khoolhydraten aanspreken. Kortom het brandstofmengsel is bij iedereen verschillend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 21:42:
dat is niet helemaal waar naja de meeste calorien verbrand je met bodyattack en rpm of spinning!
en combat is egt helemaal geweldig

klopt! :yes:
Body pump en Combat zijn mijn favoriet :)
Waarschuw beheerder
ikga morgen ook weer pumpen
vanmiddag eerst wat cardio en dan rpm.

Waarschuw beheerder
Over de Kcal...ook de spiermassa van de persoon is natuurlijk van groot belang. Hoe meer spieren, hoe meer energie je verbrand en vooral in rust! Die spieren moeten continu werken en produceren energie dus verbrand je. Moet eerlijk zeggen dat ik het goed kan merken!!!

En ik denk dat je met elke les van Les Mills VEEL kunt verbranden. Het is natuurlijk maar net hoe zwaar je het jezelf maakt en hoe intensief je meedoet.

Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt en lekker trainen, dan komt de rest vanzelf!!!

Buiten het trainen veel water drinken en een beetje op je eten letten en laat de zomer dan maar komen (y)

De pump was wel zwaar zondag na een week!!! Vooral de binnenkant van mijn bovenbenen, au au...verder viel het mee met de spierpijn! Gisteren weer geweest...vandaag maar ff afwachten hoe het gaat. ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van A. nouk op dinsdag 30 januari 2007 om 22:52:
Body pump en Combat zijn mijn favoriet

Hey Nook, doe je veel aan Bodypump dan? En al lang?

Waarschuw beheerder
agaj de meeste calorien erbrnad je met attack dat is gewoon een feit maar met vetten en zo dat weet ik niet
trouwens iemand binnekort al pump 61?

Waarschuw beheerder
Wij zijn net begonnen met 60...!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 08:06:
Hey Nook, doe je veel aan Bodypump dan? En al lang?

de sportschool waar ik zit, is vanaf januari 2007 begonnen met het Les Mills progamma. Daarvoor volgde ik soort gelijke lessen, alleen is de naam nu veranderd.

Waarschuw beheerder
Woensdag de nieuwe cd (61) al gehad! :-D Hij is weer leuk vind ik! Borst heel veel langzame oefeningen. Biceps is heel goed te doen. Tricep push ups, kick backs, lunges heeft een nieuwe beweging, maar was heel lang naar de wc tijens die oefening, want ik HAAT de lunges, dus weet niet hoe die gaat. Dit keer bij schouders geen bar nodig, losse schijven alleen en opdrukken. Buik, een ander soort hoover erbij, goed te doen. Ja, leuke nummers en goeie oefeningen vind ik!

Waarschuw beheerder
Hey Brandy,
Bedankt voor je verhaal over de nieuwe pump!!! Klinkt erg goed allemaal... (y)
Ha ha ha, jij gaat bewust naar de wc tijdens de lunches? Lachen hoor :D We hebben nu die op de step, vind hem wel gaaf...maar wel zwaar die laatste 16x per been.
Biceps goed te doen, fijn om te horen ook nog die 2 halve en dan de hele oef?
De hoover vind ik wel gaaf, heb echt het idee dat dat prima werkt...ben heel benieuwd naar de nieuwe!!!
Hoe is de rugoefening? Die heb ik nu verzwaard en flink last van mij onderarmen steeds. Er zit weinig pauze in nu.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 12:04:
Biceps goed te doen, fijn om te horen ook nog die 2 halve en dan de hele oef?

Nee geen 2 keer 2 om 2 en 1 single meer. Veel met tot de helft. Op t laatst pas singles.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 12:04:
Hoe is de rugoefening? Die heb ik nu verzwaard en flink last van mij onderarmen steeds. Er zit weinig pauze in nu.

Uhm... er zit weer 7x roeien in. Pauzes weet ik niet meer. En ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij zaten hier ook push ups in.
Volgende week zal ik goed opletten als Jan weer les geeft, dan hoor je het wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 12:10:
Veel met tot de helft. Op t laatst pas singles.

Tja, tot de helft en singles vind ik persoonlijk makkelijker dus we zullen zien. Ik merk nu heel erg dat de biceps vanaf ongeveer de helft van de oef goed verzuren...

maar volgens mij zaten hier ook push ups in.

Push ups voor de rug, die heb ik nog niet eerder gehad! Lijkt me leuk. ;)

Volgende week zal ik goed opletten als Jan weer les geeft, dan hoor je het wel.

Is goed, alvast bedankt voor de moeite!! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 12:17:
Push ups voor de rug, die heb ik nog niet eerder gehad! Lijkt me leuk.

Uhm, ben in de war. Hier zeker geen push ups!
Ik weet het niet meer, zal wel in de war zijn met tricep push-ups die we 'extra' hebben deze pump.
Maargoed, je hoort het nog wel! :-D

Waarschuw beheerder
zoo lekker veel info ben je zlef instructeur of neit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 21:28:
zoo lekker veel info ben je zlef instructeur of neit

Haha, nee hoor. Ben gewoon een pumpfan! ;-) :-D

Waarschuw beheerder
Maar wel een hele goeie fan!! Altijd snel op de hoogte van de nieuwe dingen...

Alweer gepumpt en goed opgelet Brandy? ha ha.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 februari 2007 om 14:06:
Alweer gepumpt en goed opgelet Brandy? ha ha.

Nee, woendag is Jan er weer, die doet de nieuwe cd. Maandag krijg ik nog de oude van een andere instructeur. Zin in!! :cheer:

Waarschuw beheerder
Ok, is goed...ik wacht je reactie af! ;)

Ik heb vanmorgen weer heerlijk getraind op 60!!! Ging super, alleen de rug met 2x 12 valt me erg tegen in de onderarmen, dat verzuurt enorm. Maar ja, blijven oefenen.

De Hoover vind ik nog steeds te gek, dan voel je je buik pas echt goed (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 februari 2007 om 16:54:
Ik heb vanmorgen weer heerlijk getraind op 60!!! Ging super, alleen de rug met 2x 12 valt me erg tegen in de onderarmen, dat verzuurt enorm. Maar ja, blijven oefenen

Ja, als ik dat zwaarder ga doen, krijg ik hetzelfde, echt een rotgevoel vind ik dat. Het is net alsof het helemaal niet goed is voor je armen.

Ja, de Hoover rules!!

Waarschuw beheerder
Ja, zo zou je het wel kunnen omschrijven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet eens echt voel in de rug, maar je moet bijna loslaten omdat je armen niet verder willen, ha ha. Toch wel apart!! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 19:09:
Ja, zo zou je het wel kunnen omschrijven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet eens echt voel in de rug, maar je moet bijna loslaten omdat je armen niet verder willen, ha ha. Toch wel apart!!

Haha, ja precies. Misschien zijn je rugspieren al zo goed ontwikkeld dat andere spieren eerst aan de beurt komen, eerst de armen dus. ? Geen idee hoor, zeg maar wat haha!
Ik ga zo pumpen!! 8 uur begint de les.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 19:40:
Haha, ja precies. Misschien zijn je rugspieren al zo goed ontwikkeld dat andere spieren eerst aan de beurt komen, eerst de armen dus. ? Geen idee hoor, zeg maar wat haha!

Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor! Eerst maar een paar weken dit volhouden en dan zien hoe het met de armen gaat... :D

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 19:40:
Ik ga zo pumpen!! 8 uur begint de les.

Ah, succes dan maar en pump ze! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 20:32:
Ah, succes dan maar en pump ze

Pfff, ik ging helemaal kapot gister. Weet niet wat ik had. Ik trilde me suf. Veel oefeningen lichter gedaan en het was nóg zwaar!! En ik had er nog wel zo'n zin in. :-(

Waarschuw beheerder
Jeetje, dat is balen zeg...jammer voor je :-(

Trillen heb ik aan het eind van de squat en met het dippen gaan mijn polsen helemaal tintelen, dat is ook irritant.

Ik hoop het vanavond te redden om te gaan pumpen, om 18.00 uur!!

Jij gaat morgen toch weer stukken van 61 doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 februari 2007 om 14:59:
Jij gaat morgen toch weer stukken van 61 doen

Ja, vanavond weer de nr. 61 pumpen! Hoop dat het lekkerder gaat vanaaf! Ff suiker eten van tevoren ;-)
Maar... heb er wel weer zin in! :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 09:47:
Ff suiker eten van tevoren

Ja, dat zie ik meer om me heen, mensen die bijna van hun stokje gaan en dan thee/drinken met extra veel suiker krijgen. Heb daar zelf geen last van.

Ik heb het gisteren niet gered, daar baal ik erg van, moet weer wachten tot donderdag, bah :-(

Sport ze vanavond (y)

Waarschuw beheerder
Vanavond 1ste keer podypump, ik doe normaal 3 keer per week aan RPM (spinnen) en 2 keer Fitness :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 7 februari 2007 om 14:51:
Vanavond 1ste keer podypump

Oke dan, veel plezier en pas maar op...voor je het weet ben je verslaafd!! (y)

Waarschuw beheerder
Nou, ik heb gisteren weer heerlijk ouderwets lekker gepumpt, alleen Jan was ziek, dus we hebben een oude cd gehad van een invaller. Dus helaas heb ik 61 niet gehad gister... :-(

Waarschuw beheerder
Ah das jammer voor mij/ons pumpers! :-(

Maar wel fijn dat jij lekker gepumpt hebt :cheer:

Vanavond mag ik weer pumpen, gewoon 60 nog, maar heb er weer erg veel zin in!!! :D

Waarschuw beheerder
Spierpijn!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 8 februari 2007 om 10:00:
Spierpijn!

Dat wordt na een paar keer echt minder hoor! :-)
Was het wel leuk?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 8 februari 2007 om 10:00:
Spierpijn!

Ha ha, dat had ik de eerste paar lessen ook...vooral de benen was heeeeel erg :-(

Maar zoals Brandy al zegt wordt dat snel minder...en misschien ben je iets te zwaar begonnen?? ;)
Waarschuw beheerder
:nee: 1,5 jr gedaan vond t niet leuk meer!
doe al ruim 3jr combat en steps sinds n jaartje :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laurier op donderdag 8 februari 2007 om 11:47:
1,5 jr gedaan vond t niet leuk meer!

Vond je het niet leuk meer? Hoe kan dat nou dan weer?? ;)
Was er een specifieke reden dat je het niet leuk meer vond? Geen vooruitgang meer of zo... :-(
Waarschuw beheerder
thanks dudes for de uitleg

blijf in iedergeval pumpen en combatten

ga de andere les miles onderdelen zekers nog eens checken. want ik denk dat alles wel erg leuk is :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 10:57:
Dat wordt na een paar keer echt minder hoor!

Vind ik ook opvallend! Ben de laatste tijd 1x per week aan het pumpen en kon normaal echt de trap niet op van de spierpijn.

Afgelopen week heb ik al mn gewichten omhoog gegooid, en had nergens last van! Ging echt super lekker!

En geeft een kick om te merken dat je zo snel vooruit gaat! Toen ik net begon had ik al moeite met 1 kilo voor mn armen, en doe alles nu met 2,5 en mn benen en rug al met 5!

:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op donderdag 8 februari 2007 om 21:35:
En geeft een kick om te merken dat je zo snel vooruit gaat!

Ja super is dat he!!! Vind ik ook...en je hebt dan ook relatief weinig spierpijn als je verhoogt. Ik heb gisteren de lunches nog weer verhoogd, ging goed (y)

Uitspraak van VS* op donderdag 8 februari 2007 om 21:35:
Afgelopen week heb ik al mn gewichten omhoog gegooid,

Al je gewichten!! Das erg netjes :respect:

Train ze!!!! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 09:59:
Al je gewichten!! Das erg netjes

Wel met een halve of hele kilo hoor, niet overdreven dus, maar goed, vooruitgang is vooruitgang ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van VS* op vrijdag 9 februari 2007 om 10:18:
Wel met een halve of hele kilo hoor, niet overdreven dus, maar goed, vooruitgang is vooruitgang

Ja, das toch niet erg! Het belangrijkste is DAT je het doet en die vooruitgang boekt. (y)

Ik heb gisteren de lunches met 2x 1 kg verzwaard naar 2x 11 kilo.

Nog geen spierpijn :D

Ik heb zo rond de jaarwisseling ook al mijn gewichten verzwaard!! Heerlijk is dat. ;)
Waarschuw beheerder
deze week 2x gepumpt het was echt heerlijk!!! meteen de2e keer weer verhoogd ik zat veel te laag met de benen hahahahah
Waarschuw beheerder
maar ja merk wel dat ik slap ben als ik daarvoor de attack heb gedaan (wat ik dus altijd doe)
Warm-up: 2,5
Benen: 7,5
rug: 5
borst: 2,5
Triceps: 2,5
Biceps: 2,5
lunches: ligt er aan de ene keer 5 en de andere keer zonder stang gewoon.
en dit allemaal x2 dan hea :P
Waarschuw beheerder
niet slecht
ik doe het al een tijdje maar zit met veel niet veel hoger hehe

Warm-up: 5
Benen: 7,5
rug: 7,5
borst: 5
Triceps: 5
Biceps: 3,5
lunches: 5 doe het zonder een voet op de step.

we doen hierna nog een oefening eerst zonder stang 2,5 kilo

en ook maal 2.