Partyflock

Forumonderwerp · 888429
1 volger · 3831x bekeken
Betreft: organisatie: UDC

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Tegenvallende opkomst Dance Valley leidt tot 'massa-ontslag'

42.000 bezoekers te weinig voor geslaagd Dance Valley-weekend

Vanmiddag hebben alle vaste medewerkers van United Dance Company te horen gekregen dat ze met onmiddellijke ingang zijn ontslagen. Marketing manager Caspar Povel bevestigt het nieuws. Het gaat volgens hem om zeventien mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. "We hadden verwacht dat Dance Valley veel meer bezoekers zou trekken."

UDC is volgens de aangeslagen Povel niet failliet. Het is de bedoeling dat de belangrijkste feesten, zoals Nightmare Outdoor op 9 september, gewoon doorgaan. Hoe het daarna zal gaan met de party-organisator uit Purmerend, is vooralsnog niet bekend. Verder ontkent de ex-medewerker van UDC dat zijn collega's en hij via een brief zijn ingelicht over hun ontslag. "Wij zijn vanmiddag in het kantoor van de directie bij elkaar geroepen. Daar hebben we het slechte nieuws vernomen. Ook de bestuursleden zitten helemaal stuk."

bron: www.love2party.nl

gaat niet zo goed nee;)
dacht al dat t geld op was aangezien er toch weinig aankleding en geen vuurwerk was...;)
Waarschuw beheerder
donateur
zonde..
Waarschuw beheerder
Belangrijkste feesten Nightmare Outdoor ??? WTF ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P-leej op dinsdag 18 juli 2006 om 21:36:
Belangrijkste feesten Nightmare Outdoor ??? WTF ?

de belangrijke feesten die nu nog in de planning staan natuurlijk

maar wel lekker vaag ineens...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zonde inderdaad maar niet heel erg raar.
Waarschuw beheerder
Vind het meer de fout van de directie, aangezien zij kosten wat het kost van Augustus naar Juli wilden switchen.

Maar goed...wie ben ik he ;)

Waarschuw beheerder
Verbaast me niets..

Waarschuw beheerder
Ze hadden dit weekend wel aardige concurrentie hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foxhound op dinsdag 18 juli 2006 om 21:37:
werd een keer tijd nu id&t nog

En dan? Nog meer van dezelfde feestjes door organisaties die niets durven?

Waarschuw beheerder
Vind het meer de fout van de directie, aangezien zij kosten wat het kost van Augustus naar Juli wilden switchen.

Inderdaad, welke marketing director gaat een outdoor event tegelijk met Extrema outdoor plannen. Of was men zo arrogant dat ze dachten alle bezoekers bij Extrema weg te snoepen? Natuurlijk heeft ook half Nederland vakantie en zit in Ibiza, begin augustus was dus veel beter geweest...

Waarschuw beheerder

?

Waarschuw beheerder
Wel jammer natuurlijk....
Ben meer voor feestjes zoals Nature One....

Waarschuw beheerder
UDC wou natuurlijk graag een weekender en dat is ze toch fataal geworden met die datum. Veel te veel festivals op deze datum. Ze hadden gewoon alleen de zaterdag moeten doen in augustus, maar dat is allemaal achteraf gezeik.
Waarschuw beheerder
donateur
tja...ze hadden het kunnen voorkomen, door DV gewoon wat kleiner te houden en wat goedkopere ticketprijzen te vragen. Dan waren er zeker wel meer bezoekers op af gekomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Q is good for you!!!!!!

[img width=565 height=543]http://www.djmastakilla.com/pics/logos/q-dance.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Tja was te verwachten eigelijk :( Maar zonde is het wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 21:47:
Ze hadden dit weekend wel aardige concurrentie hoor.

Matige concurrentie:O

Heeft er wel mee te maken ja, maar inderdaad doordrukken omdat het weekend er moest blijven:no:.
Kan ik toch enigszins wel begrijpen aangezien t vorig jaar ondanks t weer een succes was, maar de gemeente kan natuurlijk ook rekening houden met andere vergunningen he. Dance Valley is altijd t zelfde weekend, dus "schuld" ligt aan 3 kanten vind ik.
Concurrentie, UDC zelf en de gemeente....
Waarschuw beheerder
Helaas de concurrentie in deze branch is gewoon moordend.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 21:49:
UDC wou natuurlijk graag een weekender en dat is ze toch fataal geworden met die datum. Veel te veel festivals op deze datum. Ze hadden gewoon alleen de zaterdag moeten doen in augustus, maar dat is allemaal achteraf gezeik

Komend weekend is er bijvoorbeeld eigenlijk niets bijzonders te doen.

Probleem is natuurlijk wel dat je dj's ook present moeten zijn. Best essentieel O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KRL op dinsdag 18 juli 2006 om 21:52:
Maar zonde is het wel

zeker...maar zo komen ze zichzelf allemaal tegen als het teveel om geld gaat draaien. Ze moeten niet allemaal 2 dagen willen maken van die festivals. En 10 jaar geleden was DV nog een van de weinige festivals in NL en kwamen de mensen wel. Maar tegenwoordig met zoveel concurrerende concepten moet je toch eruit kunnen blinken. En dat doe je niet met een zwakke line-up en wel het duurste prijskaartje.

Ik hou daarom ook mijn hart vast voor Q-dance. Het gaat nu echt op en top geweldig met deze organisator, maar er gaan al geruchten dat ze van Defqon ook 2 dagen willen maken. Als een feest/concept zeer goed loopt, dan wil het niet zeggen dat je het alsmaar groter en groter moet maken. Ik hoop echt dat Q-dance wat opsteekt van voorgangers en lekker zo blijft doorgaan zoals ze nu bezig zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Kirsten * op dinsdag 18 juli 2006 om 21:55:
omend weekend is er bijvoorbeeld eigenlijk niets bijzonders te doen.

Dit was de datum waar de gemeente mee kwam aanzetten, niet UDC zelf ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 21:59:
Dit was de datum waar de gemeente mee kwam aanzetten, niet UDC zelf

Weet ik,

maar ik wilde even aangeven dat ik het kut vind dat er dit weekend zo weinig te doen is :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op dinsdag 18 juli 2006 om 21:58:
zeker...maar zo komen ze zichzelf allemaal tegen als het teveel om geld gaat draaien. Ze moeten niet allemaal 2 dagen willen maken van die festivals. En 10 jaar geleden was DV nog een van de weinige festivals in NL en kwamen de mensen wel. Maar tegenwoordig met zoveel concurrerende concepten moet je toch eruit kunnen blinken. En dat doe je niet met een zwakke line-up en wel het duurste prijskaartje.

Ik vond de line-ups van UDC altijd wel goed! Ze waren daar altijd juist goed in. Maar goed smaken verschillen natuurlijk :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
En dat doe je niet met een zwakke line-up en wel het duurste prijskaartje.

deze opmerking slaat echt nergens op...
De line-up van DV was echt niet minder dan die van Extrema. UDC haalt bijv. Danny Tenaglia, die al jaren niet meer in Nederland heeft gedraaid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Kirsten * op dinsdag 18 juli 2006 om 22:02:
Weet ik,

maar ik wilde even aangeven dat ik het kut vind dat er dit weekend zo weinig te doen is

genoeg...
zit in t vliegtuig:cheer: en lig daarna op t strand aan een heeel koud en lekker :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van oLliE op dinsdag 18 juli 2006 om 22:03:
De line-up van DV was echt niet minder dan die van Extrema. UDC haalt bijv. Danny Tenaglia, die al jaren niet meer in Nederland heeft gedraaid.

Wel meerdere DJ's staan er elk jaar op DV die wereld DJ's zijn. Maar op uiteindelijk trekken ze niet echt veel extra bezoekers aan. UDC had denk ik gedacht dat ze met Prodigy en Tenaglia wel alle weekendtickets zouden verkopen. Niet gelukt dus!
Ze hebben gewoon erg veel pech gehad.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KRL op dinsdag 18 juli 2006 om 22:03:
Ik vond de line-ups van UDC altijd wel goed! Ze waren daar altijd juist goed in. Maar goed smaken verschillen natuurlijk

ik vond ze normaliter ook altijd goed. Ging ook ieder jaar zonder twijfel mijn kaartje halen... tot dit jaar. De line-up van dit jaar vond ik stukken minder dan ik gewend ben.
Tuurlijk, smaken verschillen, maar in mijn geval waren er maar een paar namen op de lijst die ik echt de moeite waard vond in verhouding met de prijs die je er voor moet betalen.
En ik heb echt een brede smaak voor dance muziek, dus dat is het ook niet.
Voor 60 euro, verwacht ik wel wat meer en zo is het altijd wel geweest.

Uitspraak van KRL op dinsdag 18 juli 2006 om 22:09:
Ze hebben gewoon erg veel pech gehad

Ik denk niet dat het zozeer pech is.
Toch vreemd dat veel simpele bezoekers het al aan voelen komen dat het minder is dan voorgaande jaren en de organisator ziet niks?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van oLliE op dinsdag 18 juli 2006 om 22:03:
De line-up van DV was echt niet minder dan die van Extrema

Extrema is goedkoper, das punt 1 en punt 2, Extrema is meer gericht op een wat softere muzieksmaak. Ik bedoel dat je op Extrema geen Hardhouse of harder tegen zal komen. Mensen die van de muziek van Extrema houden, die gaan daar dan ook naar toe. DV is wat dat betreft een festival met een meer uiteenlopende muzieksmaak. Iedereen, ongeacht muziek voorkeur kon er wel een paar tenten of stages vinden waar hij/zij van houdt.

Het gaat niet zozeer om de line-up alleen, maar meer hoe dingen in verhouding zijn. Een line-up waar je zeker van weet dat een heel breed publiek er van houdt en er voor ieder wat wils is, dan kan je wel een hogere prijs vragen.
Wil je het wat minder groots aanpakken, maar wel je publiek tevreden stellen, dan kan je er wat minder voor vragen.
Ik weet zeker dat als de prijzen van DV dit jaar 40 euro ofzo waren geweest, dat er veel meer mensen op af waren gekomen en ze wellicht wel hun doel hadden bereikt. Ook ik was er dan wel bij geweest.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op dinsdag 18 juli 2006 om 22:15:
De line-up van dit jaar vond ik stukken minder dan ik gewend ben.
Tuurlijk, smaken verschillen, maar in mijn geval waren er maar een paar namen op de lijst die ik echt de moeite waard vond in verhouding met de prijs die je er voor moet betalen.

Dat had ik nou ook :yes:
Eerste DV met een tegenvallende line-up. Al die jaren ervoor was het altijd top!

Uitspraak van Sinnerbabe ©® op dinsdag 18 juli 2006 om 22:15:
Ik denk niet dat het zozeer pech is.

Heb t nu over DV alleen eigelijk. Het is ook niet alleen pech. Want al hun andere feesten waren ook geen succes :no:

Waarschuw beheerder
Jammer... vond ze altijd wel de betere feestjes organiseren; met name Impulz Outdoor en Dance Valley. Maarja, niks aan te doen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuk op dinsdag 18 juli 2006 om 21:32:
UDC is volgens de aangeslagen Povel niet failliet. Het is de bedoeling dat de belangrijkste feesten, zoals Nightmare Outdoor op 9 september, gewoon doorgaan. Hoe het daarna zal gaan met de party-organisator uit Purmerend, is vooralsnog niet bekend. Verder ontkent de ex-medewerker van UDC dat zijn collega's en hij via een brief zijn ingelicht over hun ontslag. "Wij zijn vanmiddag in het kantoor van de directie bij elkaar geroepen. Daar hebben we het slechte nieuws vernomen. Ook de bestuursleden zitten helemaal stuk."

sow :|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op dinsdag 18 juli 2006 om 22:21:
en punt 2, Extrema is meer gericht op een wat softere muzieksmaak. Ik bedoel dat je op Extrema geen Hardhouse of harder tegen zal komen.

brrrr...nog slapper muziek ?
dit was mijn eeste keer dance valley
heb in elke zaal 10 minuten rond gekeken
en ben toen naar huis gegaan.
gelukkig had ik een gratis kaartje
maar dat tempo is echt niet te harden.
dance valley is 3x niks.
Waarschuw beheerder
donateur
Zou wel balen zijn als het zo slecht me ze gaat.
Waarschuw beheerder
donateur
Extrema is goedkoper, das punt 1 en punt 2, Extrema is meer gericht op een wat softere muzieksmaak. Ik bedoel dat je op Extrema geen Hardhouse of harder tegen zal komen. Mensen die van de muziek van Extrema houden, die gaan daar dan ook naar toe. DV is wat dat betreft een festival met een meer uiteenlopende muzieksmaak. Iedereen, ongeacht muziek voorkeur kon er wel een paar tenten of stages vinden waar hij/zij van houdt.

Het gaat niet zozeer om de line-up alleen, maar meer hoe dingen in verhouding zijn. Een line-up waar je zeker van weet dat een heel breed publiek er van houdt en er voor ieder wat wils is, dan kan je wel een hogere prijs vragen.
Wil je het wat minder groots aanpakken, maar wel je publiek tevreden stellen, dan kan je er wat minder voor vragen.
Ik weet zeker dat als de prijzen van DV dit jaar 40 euro ofzo waren geweest, dat er veel meer mensen op af waren gekomen en ze wellicht wel hun doel hadden bereikt. Ook ik was er dan wel bij geweest.laatste aanpassing 18 juli 2006 22:22

Ik ben het met je eens dat DV een festival moet zijn met alle muziekstijlen. Ik heb echt wel een brede smaak en ik vond de programmering weldegelijk goed. De nadruk lag dit jaar voornamelijk op house maar dat is een ontwikkeling, wat al een tijdje gaande is in Nederland. House wordt toch meer mainstream, wat daarvoor eigenlijk trance was. Hoe breed moet je het nog trekken dan? Menige partyflocker staart zich alleen breed op de hardere stijlen, dat merk je ook bij de opmerkingen over het feest. De NL club was bijvoorbeeld de hele dag goed bezocht en daar hoor je hier op PF nergens over.

Hoe dan ook, ik vind het gewoon jammer dat er op de diverse fora zo negatief wordt uitgelaten over organisaties terwijl ze echt wel hun stinkend best doen om het de bezoeker naar zijn zin te krijgen. Nederland raakt echt een beetje in een terugval omdat de bezoekers tegen innovatie zijn.

Wat betreft de prijzen, daar ontkomt geen organisator aan. Bezoekers hebben echt geen idee hoeveel dj's tegenwoordig vragen. Dan heb ik het nog niet over de hele infrastructuur van een evenement.
Waarschuw beheerder
donateur
was toch te verwachten, als er nog 100 andere festivals zijn, dan weet je dat je minder publiek trekt
Waarschuw beheerder
donateur
En zoals gewoonlijk wordt er niets op udc.nl gecommuniceerd:s

Ben wel benieuwd naar de volgende column van Brian Bout...
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
Dus.... :S :/

Kut zooi :(

Waarschuw beheerder
DV is wat dat betreft een festival met een meer uiteenlopende muzieksmaak. Iedereen, ongeacht muziek voorkeur kon er wel een paar tenten of stages vinden waar hij/zij van houdt.

Dat kan je wel zeggen jah ik liep daar en hoorde ineens Andre Hazes, Danny de Munk en allerlei andere top 40 muziek.

Lekker dan als je daar 65 euro voor moet neerleggen:/
Waarschuw beheerder
Dit is niet zulk leuk nieuws... Als Dance Valley maar blijft bestaan. Ik zou het zo verdomde jammer vinden als dat er niet meer zou zijn.
Natuurlijk zijn er wel andere feesten, maar Dance Valley is en blijft speciaal (voor mij). :(

Maar buiten dat, voor de directie en hun personeel is het natuurlijk ook klote. :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van oLliE op dinsdag 18 juli 2006 om 22:49:
organisaties terwijl ze echt wel hun stinkend best doen om het de bezoeker naar zijn zin te krijgen.

Daar betalen we tegenwoordig ook stinkend veel voor met z'n allen;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 23:33:
Dat kan je wel zeggen jah ik liep daar en hoorde ineens Andre Hazes, Danny de Munk en allerlei andere top 40 muziek.

Dat is waar ja, maar gelukkig kon je dan naar een andere tent gaan. Maar Danny de Munk en André Hazes hoef ik inderdaad niet te horen op een dance feest. Ik was het helemaal vergeten eigenlijk. :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van oLliE op dinsdag 18 juli 2006 om 22:49:
Bezoekers hebben echt geen idee hoeveel dj's tegenwoordig vragen.

dat weet ik heus wel. Heb zelf een feest moeten organiseren met bekende namen.
Het is niet dat het niet kan, want dan vraag ik me toch af waarom het alle voorgaande jaren dan wel goed is gegaan. En waarom er dan toch zoveel andere festivals zijn die stuk voor stuk goedkoper zijn en naar mijn mening met gemiddeld betere line-ups komen naar tevredenheid van het soort publiek wat er bij hoort.
Spaarnwoude is een dure grond, dus kost zeker meer dan wanneer je het bijv. op almere strand organiseert, maar dan nog... Andere edities van DV was het kaartje minstens zo duur, maar de line-up daarentegen was stukken sterker dan dit jaar.
Ik heb een brede smaak en geef toe dat de gemiddelde smaak van danceliefhebbers harder aan het worden is. Ik hou ook van hard, maar weet dat DV iets anders is, maar al jaren hoort daar vast en trouw een HQ stage om maar wat te noemen. Dit jaar was die er gewoonweg niet eens.
Vorig jaar vond ik het decor en de show daar al karig. Zelfde decor als twee jaar daarvoor en amper licht en lasers. Dat is wel beter geweest.

Als ik dan zie wat ik op Defqon voor mijn 50 euro heb gekregen, dat is echt velen malen beter (show, DJ's, organisatie). Bezoekers zijn best bereid wat te betalen, maar wel naar wat er tegenover staat.

En als je slim nadenkt dan kun je op 100 mensen beter 100 mensen hebben die 40 betalen, dan 40 mensen die 60 betalen.
Met andere woorden... als de kaarten goedkoper waren geweest, dan hadden er meer mensen gekomen en misschien zelfs uitverkocht en dan had de totale opbrengst waarschijnlijk hoger gelegen dan dat ie nu is.
Met alle gevolgen van dien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Gonzo- op dinsdag 18 juli 2006 om 21:44:

werd ze volgens mij opgelegd van hogerhand, konnen ze ook weinig aan doen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op woensdag 19 juli 2006 om 00:13:
Het is niet dat het niet kan, want dan vraag ik me toch af waarom het alle voorgaande jaren dan wel goed is gegaan. En waarom er dan toch zoveel andere festivals zijn die stuk voor stuk goedkoper zijn en naar mijn mening met gemiddeld betere line-ups komen naar tevredenheid van het soort publiek wat er bij hoort.

De bezoekers worden met het jaar kritischer oftwel nog meer verwend. De tijden van rozengeur en maneschijn dat alles financieel kon, zijn voorbij. Het wordt organisaties steeds moeilijker gemaakt om telkens de bezoeker te verrassen. Bedenk ook dat sommige organisaties juist innovererend willen programmeren ipv al het geld in decor te steken.
Andere edities van DV was het kaartje minstens zo duur, maar de line-up daarentegen was stukken sterker dan dit jaar.

Over smaak valt niet te twisten maar als ik alleen maar een paar namen opnoem zoals Cattaneo, Morillo, Tenaglia, Prodigy, dan vind ik dat al het geld waard. Alhoewel ik het wel met je eens bent, dat je dat goed moet vinden dan.

Vorig jaar vond ik het decor en de show daar al karig. Zelfde decor als twee jaar daarvoor en amper licht en lasers. Dat is wel beter geweest.

Dit bedoel ik dus dat het steeds moeilijker wordt om iets te overtreffen. Zeker als er zoveel festivals zijn die de nadruk hier op leggen.
Als ik dan zie wat ik op Defqon voor mijn 50 euro heb gekregen, dat is echt velen malen beter (show, DJ's, organisatie). Bezoekers zijn best bereid wat te betalen, maar wel naar wat er tegenover staat.

Dit is appels met peren vergelijken. Defqon zag er inderdaad schitterend uit maar dit is heel makkelijk praten als het evenement in 2 weken is uitverkocht. Dat kan je ook wat makkelijker meer aandacht steken in je decor en shows.

Ik wil trouwens nog het personeel sterkte wensen, dit is echt rot voor ze (F)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Extrema was ook uitstekend verzorgd
Goede shows, lekkere muziek
Mooi eind, beter dan Defqon en ook met meer vuurwerk

Eerlijk gezegd heb ik Extrema beter ervaart dan Defqon als we het er dan toch over hebben. Dus het kan wel.

Blijkbaar is de grond erg duur dan... En DJ's.. Tsja... Stel dat je minder boekingen krijgt doordat je zoveel kost dan moet je ook gaan zakken in prijs lijkt me.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 juli 2006 om 21:48:
Inderdaad, welke marketing director gaat een outdoor event tegelijk met Extrema outdoor plannen. Of was men zo arrogant dat ze dachten alle bezoekers bij Extrema weg te snoepen?

helemaal mee eens, niks meer an toe te voegen...
Waarschuw beheerder
donateur
Beetje hun eigen schuld dit....ze hadden dit kunnen zien aankomen en zeker toen bekend werd dat DV tegelijk met Extrema zou vallen....Maar goed wel lullig voor het personeel dat ontslagen is!! :)
Waarschuw beheerder
Ik hou daarom ook mijn hart vast voor Q-dance. Het gaat nu echt op en top geweldig met deze organisator, maar er gaan al geruchten dat ze van Defqon ook 2 dagen willen maken. Als een feest/concept zeer goed loopt, dan wil het niet zeggen dat je het alsmaar groter en groter moet maken. Ik hoop echt dat Q-dance wat opsteekt van voorgangers en lekker zo blijft doorgaan zoals ze nu bezig zijn.

Als Q-Dance een feest twee dagen zou laten duren dan zal het Q-Base zijn. Aangezien er weinig omwonende zijn die geluidsoverlast ondervinden, kunnen ze het feest gewoon door laten gaan.

Maar Q-Dance is slim genoeg om niet in dit soort vallen te stappen en heeft een goede reserve opgebouwd. UDC struggelt al jaren met verschillende concepten (Strike1, Impulz, Ground Zero) die net niet genoeg aanslaan om er winst mee te maken. Die feesten draaide misschien net break-even, Dance Valley moest er voor zorgen dat het jaar alsnog winstgevend werd afgesloten. Daarom is de situatie bij UDC nu ineens zo dramatisch.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 10:28:
Inderdaad, welke marketing director gaat een outdoor event tegelijk met Extrema outdoor plannen. Of was men zo arrogant dat ze dachten alle bezoekers bij Extrema weg te snoepen?

helemaal mee eens, niks meer an toe te voegen...

Ze hebben hier zelf niet voor gekozen. 1e weekend van aug was gewoon niet mogelijk, dus moesten ze wat anders.

Helaas voor hen was dit blijkbaar het enige mogelijke weekend, want ik neem aan dat je er niet blij mee bent als op dezelfde datum 25.000 mensen Extrema bezoeken, en ook nog eens enkelen 10.000en Nederlanders richting de Love Parade gaan.

Dit is overigens wel zuur. Hoop niet dat dit het einde van UDC inluidt, want Dance Valley blijft wat mij betreft toch een van de mooiste festivals van Nederland!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 10:46:
want Dance Valley blijft wat mij betreft toch een van de mooiste festivals van Nederland!

Ik mis meer de Dance Valley van een paar jaar geleden.

Waarschuw beheerder

En dan?
Ga jij de feesten geven dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op woensdag 19 juli 2006 om 11:32:
Ik mis meer de Dance Valley van een paar jaar geleden.

Is Dance Valley veranderd of is jouw smaak/vergelijkingsmateriaal veranderd?

Ik zie namelijk niet zo veel verschil met enkele jaren geleden. Wat betreft die hard stage...hij heet geen HQ meer, maar volgens mij is ie er nog wel degelijk.

Nergens in Nederland is de line-up zo breed en diep tegelijkertijd als bij Dance Valley.
Waarschuw beheerder
donateur
was het niet verstandiger (achteraf gepraat natuurlijk) voor udc toen ze merkten dat kaartverkoop tegenviel, om een hardstyletentje te programmeren? dan pak je toch net ff wat meer bezoekers die anders niet gekomen zouden zijn en kosten van zo'n tent vallen volgens mij ook nog wel mee :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 11:53:
Is Dance Valley veranderd of is jouw smaak/vergelijkingsmateriaal veranderd?

Dance Valley is veranderd. Mijn smaak is hetzelfde.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 11:44:

Wat een opmerking :lol:

Dé grondlegger van de feesten in nederland wordt afgedankt omdat het allemaal niet goed genoeg meer is..GAAT HET?!

*opmerking gekopieerd uit Somagic's post, was NIET zijn opmerking
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op woensdag 19 juli 2006 om 11:57:
Dance Valley is veranderd. Mijn smaak is hetzelfde

Wat vind je veranderd dan??

Jij zegt dat de line-up zwak is...Zo'n beetje de hele internationale dj-top is aanwezig!
Wat had jij dan willen zien?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Echt een arbeiders opmerking... Laat ik er ook maar niet op in gaan voor de rest...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 11:58:
Wat een opmerking

Tja, dat probeerde ik dus te zeggen :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 11:58:
Dé grondlegger van de feesten in nederland wordt afgedankt omdat het allemaal niet goed genoeg meer is..GAAT HET?!

Ik denk dat onze partycultuur er heel anders uit gaat zien zonder ID-T en UDC.

In ieder geval wat de grote evenementen betreft.

Daarom vind ik zijn reactie:
nu ID-T nog

echt heel erg zielig, want zelf laat hij zijn verjaardagsgasten nog koekhappen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 11:53:
Nergens in Nederland is de line-up zo breed en diep tegelijkertijd als bij Dance Valley.

en is dat niet juist het probleem? dat je betaalt voor heel veel dj's die je toch niet ziet/hoort?

niche marketing zeg ik je... je moet je niet te breed richten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 12:04:
Echt een arbeiders opmerking... Laat ik er ook maar niet op in gaan voor de rest...

hier sluit ik me bij aan!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tom™ op woensdag 19 juli 2006 om 12:06:
en is dat niet juist het probleem? dat je betaalt voor heel veel dj's die je toch niet ziet/hoort?

Daar heb je zeker gelijk in.
Maar enorm veel grote namen spreken wel altijd aan. In t verleden is t altijd succesvol geweest.
Het kan echter wel zo zijn dat met de enorme concurrentie van de laatste jaren, die brede en diepe programmering tegelijkertijd wat achterhaald is.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou daarom ook mijn hart vast voor Q-dance. Het gaat nu echt op en top geweldig met deze organisator

waar berust je dit op? zowel id-t, als q-dance als udc gaat het focking slecht maarja dat krijg je als je meer kosten dan opbrengsten hebt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 12:04:
echt heel erg zielig, want zelf laat hij zijn verjaardagsgasten nog koekhappen.

Hahahahaha... ik lig onder tafel... (SERIEUS)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

Die zijn toch al een keer bijna failliet geweest....nog niet eens zo heel lang geleden volgens mij....maar goed van mij hoeven niet failliet :no: Wel mogen ze wat aan de prijzen gaan doen van de kaartjes of ze moeten zorgen dat je ook echt waar voor je geld krijgt!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tom™ op woensdag 19 juli 2006 om 12:06:

daar zit zeker wat in.
Vroeger ten tijde dat er maar een paar feesten per jaar waren kon dat misschien mooi, maar tegenwoordig is er zoveel aanbod, dat het misschien meer scoren is met een duidelijk genre en een duidelijk publiek.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Annie * :cheer: op woensdag 19 juli 2006 om 12:14:
Wel mogen ze wat aan de prijzen gaan doen van de kaartjes of ze moeten zorgen dat je ook echt waar voor je geld krijgt!!!!

Ja maar waar ligt het punt dat men zegt: "ik heb waar voor mijn geld"

Dat punt zal nooit komen :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op woensdag 19 juli 2006 om 12:11:
waar berust je dit op? zowel id-t, als q-dance als udc gaat het focking slecht maarja dat krijg je als je meer kosten dan opbrengsten hebt

En ik kan me dus met geen mogelijkheid voorstellen dat t bij Q-Dance slecht gaat...
De meeste feesten uitverkocht, iig altijd volle bak, dus ja, wat wil je nog meer?

UDC en ID&T daarentegen (Sensation en ML uitgezonderd) hebben veel meer reden tot klagen, feesten lopen niet, lang niet vol etc.!

Komt ook wel door het publiek zelf denk ik; men roept al tijden om vernieuwing in de 'scene' en als er dan een x vernieuwt wordt, komt er niemand! Dus ja, wat loopt iedereen dan te zeuren!!
Verandering moet ook geleidelijk wil het grote publiek toehappen en dat is denk ik nog niet helemaal doorgedrongen bij de 2 organisaties!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
En de organisatoren blijven maar in eigen kracht geloven (n)

Erg slimme zet om tegelijkertijd met Extrema en de Love Parade te gaan zitten!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRL op dinsdag 18 juli 2006 om 22:03:
Ik vond de line-ups van UDC altijd wel goed!

idem hier...ik vond het ook....maar ik denk dat ze niet met alles met hun tijd meegegaan zijn. Editie 2000-2002 vond ik ook leuk maar 2003 niet meer.... Ach aan alles komt een eind. Hopelijk krijgen ze alles weer op de rails!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuk op woensdag 19 juli 2006 om 12:30:
En ik kan me dus met geen mogelijkheid voorstellen dat t bij Q-Dance slecht gaat...

Ja denk dat het nu wel goed gaat, maar dat ging het met UDC eerst ook!
Als Hardstyle en Hardcore wat minder populair worden, krijgt Q-dance het denk ik ook niet makkelijk.

En trouwens denk dat DV gewoon de druppel was. Want alle andere feesten van UDC gingen ook al verloren of werden slecht bezocht. Het was gewoon wachten tot DV ook ging floppen. Helaas maar waar!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tuk op woensdag 19 juli 2006 om 12:30:
De meeste feesten uitverkocht, iig altijd volle bak, dus ja, wat wil je nog meer?

we wachten geduldig totdat alle cijfers van 2005 bij de kvk zijn ingeleverd :)
Waarschuw beheerder
dance valley moet gewoon 40 euro entree vragen en geen 65 euro en 70 euro aan de deur die tijden zijn voorbij en geen 3 dagen gewoon 1 dag en geen motorcros en fietscrossen weghalen van het terrein dan scheelt dat weer en de hq hoort weer op zijn oude plek en de rotsen moeten ook weer open dan wordt het weer net als vroeger

DANCE VALLEY FOREVER

Waarschuw beheerder
Uitspraak van karin020 op woensdag 19 juli 2006 om 13:00:
dance valley moet gewoon 40 euro entree vragen en geen 65 euro en 70 euro aan de deur die tijden zijn voorbij en geen 3 dagen gewoon 1 dag en geen motorcros en fietscrossen weghalen van het terrein dan scheelt dat weer en de hq hoort weer op zijn oude plek en de rotsen moeten ook weer open dan wordt het weer net als vroeger

dat zou al een goede stap in de richting zijn! Gewoon DV zoals DV was....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van karin020 op woensdag 19 juli 2006 om 13:00:
en geen motorcros en fietscrossen weghalen van het terrein dan

idd

had af en toe zo'n circus gevoel daar (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Overkill aan feesten..

De organisaties maken elkaar kapot.
Net zoals in Italië voorheen is gebeurd..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van I-LLusion op woensdag 19 juli 2006 om 13:23:
Overkill aan feesten..

nee, de prijzen reizen de pan uit, daarom gaat niemand meer.
Waarschuw beheerder
Indien u reeds abonnee bent kunt u hier inloggen. Indien u nog geen abonnee bent, kunt u zich hier opgeven.

Je moet je inloggen voor die site. Kun je niet even copy/pasten wat er te zien is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van r2ragent op woensdag 19 juli 2006 om 14:03:
http://www.faillissementen.com/registernl.php?action=details&id=

fallisement loopt al

dat is al heel oud naar mijn weten hoor :)
Dat is de muziektak geweest van UDC en die hebben ze een jaar geleden al laten vallen.
Waarschuw beheerder
hoe is het mogelijk dat een organsiatie 42.000 kaarten verkoopt a 65.- met een totaal aan inkomsten alleen aan kaartverkoop van 2.730.000. - euris, nog buiten sponsoring-inkomsten, merchandise en drank en food omzet, dat ze nog niet uit de kosten komen????????

lijkt me kolder, of ze hebben gewoon veel minder dan de 42.000 tickets die ze vertellen aan de pers verkocht...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jamminthebox op woensdag 19 juli 2006 om 14:09:
lijkt me kolder, of ze hebben gewoon veel minder dan de 42.000 tickets die ze vertellen aan de pers verkocht...

Zou kunnen, ik weet in ieder geval dat ze er aardig wat hebben weggegeven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Paxlie op woensdag 19 juli 2006 om 14:09:
dat is al heel oud naar mijn weten hoor

ja je hebt gelijk, 12 juli 2005,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jamminthebox op woensdag 19 juli 2006 om 14:09:
hoe is het mogelijk dat een organsiatie 42.000 kaarten verkoopt a 65.- met een totaal aan inkomsten alleen aan kaartverkoop van 2.730.000. - euris, nog buiten sponsoring-inkomsten, merchandise en drank en food omzet, dat ze nog niet uit de kosten komen????????

UDC produceert veel meer feesten dan Dance Valley. Nightmare Outdoor, Ground Zero, Carl Cox & Friends, Armin Only etc. etc.

Uiteindelijk moeten al deze feesten samen genoeg geld opbrengen om de tent open te houden. Dat Ground Zero het eerste jaar niet winstgevend is, moet je incalculeren bij zo'n nieuw concept. Hopelijk is het 't volgend jaar wel volle bak.

Maar dit soort gaten moeten door een bewezen succes als Dance Valley opgevangen worden. Als dat weg valt, valt de bodem onder je bedrijf vandaan.

Dat is ook waarschijnlijk het lullige voor Nightmare Outdoor. Van dat kaartje moet zowel dat hele feest als de openstaande rekeningen van Dance Vallet betaald worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van I-LLusion op woensdag 19 juli 2006 om 10:56:
Overkill

Das dan weer een beetje makkelijk om dat standaard te roepen..
Waarschuw beheerder
Dancevalley hoort in Augustus 1e week om precies te zijn, niet in juli, juli puilt uit van de festivals, gewoon next year in augustus, weekeind of alleen een zaterdag,
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuspiE op woensdag 19 juli 2006 om 14:16:
Dat is ook waarschijnlijk het lullige voor Nightmare Outdoor. Van dat kaartje moet zowel dat hele feest als de openstaande rekeningen van Dance Vallet betaald worden

Kunnen die "kut gabbers" toch weer zorgen voor een plus op de begroting bij UDC.. het kan raar lopen in een leven he O:)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 6661, 6561}
Waarschuw beheerder
Uit betrouwbare bron (DJ die draaide op DV) heb ik vernomen dat DV vorig jaar ook al verlies draaide.... En DV was voor UDC al jaren de enige 'money maker'.
Waarschuw beheerder
ook niet gek als je een feest planned in hetzelfe weekend als extreme en love parade
Waarschuw beheerder
donateur
als ze geen winst kunnen maken met zulke toegangsprijzen en zoveel bezoekers dan verdienen ze het niet om te bestaan.
laat een andere organisatie maar dat gat opvullen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van r2ragent op woensdag 19 juli 2006 om 14:21:
Dancevalley hoort in Augustus 1e week om precies te zijn, niet in juli, juli puilt uit van de festivals, gewoon next year in augustus, weekeind of alleen een zaterdag,

Uitspraak van ramoz op woensdag 19 juli 2006 om 14:24:
ook niet gek als je een feest planned in hetzelfe weekend als extreme en love parade

Nogmaals: dit was dit jaar niet mogelijk...ze kregen geen vergunning voor hun vaste datum in augustus.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meneer Marcel op woensdag 19 juli 2006 om 14:23:
Uit betrouwbare bron (DJ die draaide op DV) heb ik vernomen dat DV vorig jaar ook al verlies draaide.... En DV was voor UDC al jaren de enige 'money maker'

verbaasd me niks. Vorig jaar waren er wel meer kaarten verkocht dan dit jaar, maar de uiteindelijke opkomst was zeer slecht door het slechte weer op vrijdag en veel wegblijvers op zaterdag.

Dit jaar had zo mooi kunnen zijn. Het weer zat iig mee, dus er hadden zeker wel meer mensen gekomen als de prijzen wat lager waren geweest.
Waarschuw beheerder
Volgens de telegraaf is het een ander bericht in die geloof ik toch eerder als bron dan love2party.

Vind 't trouwens al erg genoeg voor alle werknemers in Purmerend, dus sterkte.

Festival was trouwens prima opgezet, dat kunnen ze maar goed!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RickeY-G op woensdag 19 juli 2006 om 14:01:
nee, de prijzen reizen de pan uit, daarom gaat niemand meer.

Dat is ook een oorzaak.
Maar als er 1 keer per maand een groot feest/festival zou zijn, zou het beklag wat betreft de prijzen een stuk minder zijn.

Ik word vaak voor de keuze gesteld, naar welk feest ik wil/moet gaan.

QBase en Nightmare Outdaar, toch triest dat dat op dezelfde dag wordt gehouden?
Een beetje afstemming tussen de grote organisatie zou een stuk beter zijn, dan te proberen met elkaar te concurren.
Natuurlijk klinkt het zo heel makkelijk, maar zo zie ik het.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van warezguy op woensdag 19 juli 2006 om 11:55:
was het niet verstandiger (achteraf gepraat natuurlijk) voor udc toen ze merkten dat kaartverkoop tegenviel, om een hardstyletentje te programmeren? dan pak je toch net ff wat meer bezoekers die anders niet gekomen zouden zijn en kosten van zo'n tent vallen volgens mij ook nog wel mee

ha ha klopt...dan had ik miscchien ook wel een DV poging gewaagd dit jaar. Weer was perfect....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 14:35:
was het niet verstandiger (achteraf gepraat natuurlijk) voor udc toen ze merkten dat kaartverkoop tegenviel, om een hardstyletentje te programmeren? dan pak je toch net ff wat meer bezoekers die anders niet gekomen zouden zijn en kosten van zo'n tent vallen volgens mij ook nog wel mee

ha ha klopt...dan had ik miscchien ook wel een DV poging gewaagd dit jaar. Weer was perfect....

Denk niet dat er veel hardstyle-liefhebbers zullen zijn die 70 euro overhebben voor 1 hardstyle tentje, dus dat is denk ik iets te simpel gedacht.

Uitspraak van Sinnerbabe ©® op woensdag 19 juli 2006 om 14:31:
dus er hadden zeker wel meer mensen gekomen als de prijzen wat lager waren geweest.

Jij hebt het over 40 euro. Dat willen we allemaal wel, maar is echt niet meer realistisch hoor.

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 14:26:
Nogmaals: dit was dit jaar niet mogelijk...ze kregen geen vergunning voor hun vaste datum in augustus

Niet voor 2 dagen... maar wel voor één dag..
Waarschuw beheerder
Eerste reaktie van Brian Bout van UDC op de verhalen:

Ondanks de goede sfeer rond het afgelopen weekend, stond een reorganisatie bij party-organisator UDC voor de deur. "Net als elk ander bedrijf waar het even wat minder gaat, was de reorganisatie onvermijdelijk. We zijn niet failliet, hebben geen openstaande bedragen bij schuldeisers of dat soort Broodjes Aap," aldus Bout.

Lees het volledige stuk op
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=29199878
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoe kunnen mensen hier in jezusnaam blij reageren als er 17 mensen worden uitgekickt die alles voor DV hebben gegeven...Of je nou wel of niet van DV houdt...zulke reacties blijven onbegrijpelijk...
Waarschuw beheerder
En nog een persoonlijk stuk van Bout op Partyscene.nl.

Laat ik als eerste een groot misverstand wegnemen: Er zijn géén problemen binnen UDC en UDC is een gezond bedrijf. Maar als goed management moet je wel eens reorganiseren om de 'teugels' aan te halen en de kosten te minimaliseren. Om de toekomst van UDC de komende jaren ook gezond te houden is deze stap noodzakelijk gebleken. Zo is dit bij heel veel bedrijven orde van de dag, kijk maar naar ID&T enige tijd geleden. Er is dus niets speciaals binnen UDC aan de hand.

Natuurlijk zijn ontslagen heel vervelend en komt hier emotie bij kijken, maar nogmaals merk ik op dat UDC een sterk en gezond bedrijf is. De bezoekersaantallen van Dance Valley waren dit jaar lager door de noodgedwongen verplaatsing van de datum en dit speelt natuurlijk ook mee. Daarnaast staan grote bedrijven zoals Coca Cola ook onder druk en hebben minder budgetten voor handen. Dit werkt ook door naar een bedrijf als UDC. Hierdoor moeten wij op de kosten letten en vandaar de reorganisatie. Voor de toekomst zal UDC al haar events gewoon blijven organiseren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 14:39:
Denk niet dat er veel hardstyle-liefhebbers zullen zijn die 70 euro overhebben voor 1 hardstyle tentje, dus dat is denk ik iets te simpel gedacht.

nou...als je zoals ik vrienden hebt die meer van andere house soorten houden, dan is DV een goede optie om met zijn allen naar toe te gaan. Voor ieder wat wils...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuspiE op woensdag 19 juli 2006 om 15:31:
Laat ik als eerste een groot misverstand wegnemen: Er zijn géén problemen binnen UDC

:/
yeah right....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 15:34:
nou...als je zoals ik vrienden hebt die meer van andere house soorten houden, dan is DV een goede optie om met zijn allen naar toe te gaan. Voor ieder wat wils...

Dat kan, maar ik weet wel zeker dat de kaartverkoop niet opeens heel hard zou toelopen als er een hardstyle tent bij zou komen. Daar is t feest gewoon te duur voor.
Waarschuw beheerder
donateur
Daarnaast staan grote bedrijven zoals Coca Cola ook onder druk en hebben minder budgetten voor handen

Ja die zullen het zwaar hebben...

Het Amerikaanse frisdrankconcern Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal een nettowinst behaald van 1,84 miljard dollar, 7 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2005.

Waarschuw beheerder
En het trieste is dat ze hier zelf de oorzaak van zijn. Ten eerste was volgens mij de vergunning te laat aangevraagd, en anders is het dom om tot januari af te wachten tot een uitspraak. Verder heeft Brian Bout in een interview gezegd medio maart dat de mensen toch wel voor Dance Valley zouden kiezen omdat het een instituut zou zijn, kleine rekenfout zo blijkt nu achteraf en hoe arrogant kan je zijn. Als je zo gaat gokken met het enige festival waar je hele organisatie op draait kan je net zo goed naar een casino gaan.

volgens mij waren er nu tussen de 30 en 40.000 bezoekers dus loopt udc nu een 20.000 x € 65,- mis. Maar meneer Brian Bout u heeft wel uw meerdaagse festival gehad ten koste van waarschijnlijk uw organisatie. Zolang het maar een leuk weekend was he!!

btw ik me uitstekend vermaakt (ook zonder bloemen, vuurwek, en vallei)
Waarschuw beheerder
donateur
Blijft toch apart dat bijna alle party organisaties, groot of klein, altijd naar externe factoren kijken en wijzen als het slecht gaat.
Heb zover ik weet nog nooit een van de boys horen zeggen " jah kut, WIJ hebben de fout gemaakt, nee, altijd wijzen naar die...die en die..

Reactie iemand?

Waarschuw beheerder
Nightmare Outdoor op 9 september

tegelijk met Q-base... ook zonde...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 16:31:

Dat gaat ze daar ook weer een aantal kaartjes kosten vrees ik 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harry Nak op woensdag 19 juli 2006 om 16:31:
Heb zover ik weet nog nooit een van de boys horen zeggen " jah kut, WIJ hebben de fout gemaakt, nee, altijd wijzen naar die...die en die..

Reactie iemand?

Duncan heeft toch wel aardig de hand in eigen boezem gestoken m.b.t. het Rob Gee incident.
Maar wat betreft verkoop van feesten e.d. heb je gelijk.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 16:31:
Nightmare Outdoor op 9 september

Is idd ook niet slim gepland. Als ik UDC zou zijn zou ik ook eens op zoek gaan naar wat andere locaties.
CC&F en Armin Only en voorheen 4 Elements in de Ahoy. Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat een mooie locatie voor een dancefeest vond.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 14:26:
Nogmaals: dit was dit jaar niet mogelijk...ze kregen geen vergunning voor hun vaste datum in augustus.

Geen vergunning voor een weekender ja, wel voor 1 dag
Maar ze moesten en zouden een weekender doen, en waren zo arrogant te denken dat dat in het Extrema weekend wel even zou lukken

Ach ik zie ze nog voorbij komen, die posts van zelfingenomen DV aanhangers: wordt een slecht jaar voor Extrema !

Wijze les voor UDC. Triest is het wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 16:39:
Is idd ook niet slim gepland. Als ik UDC zou zijn zou ik ook eens op zoek gaan naar wat andere locaties.
CC&F en Armin Only en voorheen 4 Elements in de Ahoy. Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat een mooie locatie voor een dancefeest vond.

Bij deze 4 elements was fokking te gek!!!!!!!!

Vooral die editie met tiesto en way out west..!!!

En daar mag IDT puntje aan zuigen... UDC durft tenminste nog artiesten te boeken ... niet de std ; ik rook nog een peuk en ik ga naar huis dj's :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van goor & geer op woensdag 19 juli 2006 om 16:16:
volgens mij waren er nu tussen de 30 en 40.000 bezoekers dus loopt udc nu een 20.000 x € 65,- mis. Maar meneer Brian Bout u heeft wel uw meerdaagse festival gehad ten koste van waarschijnlijk uw organisatie. Zolang het maar een leuk weekend was he!!

:jaja:

Waarschuw beheerder
Ik hoop het niet, hoe minder grote organisaties er zijn hoe meer deze organisaties kunnen maken (prijzen nog meer opschroeven etc..) er zou juist meer concurrentie moeten komen (y)

Waarschuw beheerder
Laat ik als eerste een groot misverstand wegnemen: Er zijn géén problemen binnen UDC en UDC is een gezond bedrijf. Maar als goed management moet je wel eens reorganiseren om de 'teugels' aan te halen en de kosten te minimaliseren. Om de toekomst van UDC de komende jaren ook gezond te houden is deze stap noodzakelijk gebleken. Zo is dit bij heel veel bedrijven orde van de dag, kijk maar naar ID&T enige tijd geleden. Er is dus niets speciaals binnen UDC aan de hand.

Natuurlijk zijn ontslagen heel vervelend en komt hier emotie bij kijken, maar nogmaals merk ik op dat UDC een sterk en gezond bedrijf is. De bezoekersaantallen van Dance Valley waren dit jaar lager door de noodgedwongen verplaatsing van de datum en dit speelt natuurlijk ook mee. Daarnaast staan grote bedrijven zoals Coca Cola ook onder druk en hebben minder budgetten voor handen. Dit werkt ook door naar een bedrijf als UDC. Hierdoor moeten wij op de kosten letten en vandaar de reorganisatie. Voor de toekomst zal UDC al haar events gewoon blijven organiseren.

Een gezond bedrijf wat zijn complete personeelsbestand op straat zet :-D Hij ziet ze echt vliegen die Bout, misschien iets te lang in het DV zonnetje gestaan afgelopen weekend

Bloedzuigende opmerking ook weer om naar ID-T te verwijzen. Hoe noemen ze dat, hand in eigen boezem ?

Knappe kerel die mij wijs kan maken dat dit nog een gezond bedrijf is. Maar goed, hij heeft wel zijn weekender gehad, benieuwd wat die medewerkers en hun gezinnen er ook zo blij mee zijn nu.

:looser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harry Nak op woensdag 19 juli 2006 om 16:31:
Blijft toch apart dat bijna alle party organisaties, groot of klein, altijd naar externe factoren kijken en wijzen als het slecht gaat.

Reactie iemand?

Jazeker. Ironisch genoeg de organisatie van Dance Valley toen het tijdens de terugtoch helemaal fout ging. In 2001. Volgens mij was Dance Valley toen nog niet opgegaan in UDC. In ieder geval was het nog Dennis Lutz die de grote man was, niet Brian Bout.

Lutz was op tv en in de krant en trok alle verantwoordelijkheid naar zich toe. Terwijl hij het makkelijk op buschauffeurs, politie, omstandigheden etc. etc. had kunnen afschuiven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 12:23:
Dat punt zal nooit komen

Ja hoor, heb ik genoeg keren gehad. Voor Dance Valley had ik geen 65 euro over gehad, is miste toch het een en ander daar...
UDC produceert veel meer feesten dan Dance Valley. Nightmare Outdoor, Ground Zero, Carl Cox & Friends, Armin Only etc. etc.

Ja, wat is er gebeurd met Impulz? Superfeesten! :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 12:23:
Ja maar waar ligt het punt dat men zegt: "ik heb waar voor mijn geld"

Dat punt zal nooit komen

Nou goed geluid staat bij mij toch wel hoog op het lijstje :)

Ground Zero het eerste jaar niet winstgevend is, moet je incalculeren bij zo'n nieuw concept. Hopelijk is het 't volgend jaar wel volle bak.

Moeten ze het wel stukken beter regelen dan dit jaar want het was echt slecht geregeld :yes:

Tenten stonden veels te dicht op elkaar waardoor je het geluid door elkaar hoorde enz...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Princepolley op woensdag 19 juli 2006 om 14:39:

nee maar het is mischien net dat ene zetje zeg maar
Waarschuw beheerder
verdronken in eigen succes ???

te groots denken ????

Waarschuw beheerder
Overkill aan feesten..

De organisaties maken elkaar kapot.
Net zoals in Italië voorheen is gebeurd..

Agree! Geef mij maar een beperkt aanbod aan feesten. Dit maakt het kiezen makkelijker en garandeert een goede opkomst.

De te verdelen taart blijft immers hetzelfde (als hij niet kleiner wordt) en als ik het voor het kiezen had, dan blijft UDC zijn stuk behouden.
Waarschuw beheerder
maar is udc nu failliet omdat DV zo slecht liep? en al die andere feesten dan?
Waarschuw beheerder
anmiddag hebben alle vaste medewerkers van United Dance Company te horen gekregen dat ze met onmiddellijke ingang zijn ontslagen

Zoo, benieuwd of UDC braaf een ontslagvegunning gaat aanvragen, want mensen met onmiddelijke ingang op straat zetten vanwege tegenvallende resultaten is nog altijd verboden in NL...ik zou zeggen: lekker aanvechten dat ontslag!
Waarschuw beheerder
iedereen vist in de zelfde vijver en wil geld verdienen met het organiseren van feesten.

Waarschuw beheerder
Jammer.
Gewoon een overkill aan feesten (N)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 20:02:
Gewoon een overkill aan feesten

onzin :-s andere organisaties hebben zelfs meerder feesten

organisatie is gewoon slecht

Waarschuw beheerder
Wat een trieste reacties.. Sommige mensen :no:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
*edit* reactie op quote

Verder sta ik te kijken van de kinderachtige reacties hier, alsof het leuk is allemaal :vaag: Is toch gewoon erg dat mensen hun baan kwijt zijn geraakt? Wil wel weten hoe die vervelende mensen hier zich zouden voelen als zij hun baan door reorganisatie kwijt raken

Ik vind dit gewoon erg, UDC gaf wat mij betreft de beste feesten en vermaakte me altijd opperbest, UDC is ook de enige die meer aandacht besteedde aan Harddance en niet 5 of 6 DJ's op een gigantisch feest waarvan er dan drie tegelijk draaiden :s

Ik hoop dat alles uiteindelijk weer helemaal goed komt

Ennuh wat mij betreft is de gemeente Velsen ook voor een deel debet aan deze zooi, als dat weekender gewoon in het eerste weekend van Augustus had kunnen zijn was het een heel ander verhaal.

Kan me best voorstellen dat als je graag die twee dagen wil dat je dan verplaatst, weet niet of ik het ook had gedaan hoor, had dan wellicht voor 1 dag dan gekozen en volgend jaar bv weer een weekender...... Toch typisch dat er van de kant van diezelfde gemeente niet een beetje rekening kon gehouden worden met een festival dat al ruim 10 jaar in het eerste weekend van Augustus gehouden wordt....... maar ja

Alle mensen van UDC heel veel sterkte en succes (f)
Waarschuw beheerder
ach opzich weet niemand wat er aan de hand is. Misschien is er wel sprake van corruptie binnen het personeel o.i.d.
en is daarom iedereen op straat gezet. Wie weet was er een slechte werksfeer of was het 1 vrienden groepje geworden die geen flikker uitvoerde ;)

Anyway, de planning van Q-base en Nightmare zijn wel dom idd :/
waarom willen ze elkaar kapot concureren?

ik denk dat als je een goede planning maakt, entree prijzen verlaagt, je meer omzet kan draaien kijkende naar de drank. Meeste mensen geven toch al snel pp 40 euro aan drank uit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Allstyles op woensdag 19 juli 2006 om 16:46:
Bij deze 4 elements was fokking te gek!!!!!!!!

Vooral die editie met tiesto en way out west..!!!

En daar mag IDT puntje aan zuigen... UDC durft tenminste nog artiesten te boeken

Ik heb t ook niet over de dj's maar over de locaties. Ik heb niks tegen de line-ups van UDC. Vind die van Dance Valley elk jaar weer de beste van heel NL, en ook die van Impulz was altijd goed.

*edit* reactie op quote

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KYA op woensdag 19 juli 2006 om 18:56:
ontslagvegunning gaat aanvragen

Update:
Ontslag personeel UDC geen verrassing voor Brian Bout
http://www.love2party.nl/article/article.asp?art_id=6557

Dance Valley 2007 alleen op de oude vertrouwde datum

Voor UDC-directeur Brian Bout was er geen reden meer om nog te wachten met het ontslaan van zeven van de twintig vaste personeelsleden. "Dit zat er al een klein jaar aan te komen." Dertien mensen moeten het zinkende schip zien te redden. "Daar komen in aanloop naar grote producties wat freelancers bij."

Grootste reden voor het rigoureuze besluit om zeven - niet zeventien, zoals Caspar Povel gisteren aan Love2Party meedeelde - zijn teruglopende budgetten van sponsors. Ook de te grote concurrentie van andere dance-festivals, waardoor er minder bezoekers dan verwacht op Dance Valley afkwamen, weegt mee. "Af en toe is het leven hard", zegt Brian met een diepe zucht. "Maar zo gaat dat in het bedrijfsleven. Dit is aan de orde van de dag."

Alle evenementen, georganiseerd door UDC, blijven bestaan. Dance Valley dus ook. "Alleen als we terug kunnen naar de oude, vertrouwde datum", zegt Bout. "Dat is een pre." Ook aan het concept van het 'Woodstock van de dance' - ruim tweehonderd dj's/acts op een groot aantal podia - wordt niet getoornd. "Het zou dom zijn om te snijden in de line-up. Daarmee ontkracht je het festival."

De voorman van UDC verwacht als gevolg van de ontslagen geen slopende rechtszaken en gezeur met advocaten. "Wij hebben een goede verstandhouding met ons personeel." Degenen die het noodlijdende bedrijf moeten verlaten, krijgen nog twee maanden salaris mee. Daarna moeten ze het zelf zien te rooien. Het lot van een medewerker is nog onzeker. "Daar zijn we nog mee bezig", aldus Bout.

---
Waarschuw beheerder
UDC heeft gewoon lopen prutsen de afgelopen 2,5 jaar...
Wel zonde, en hoop dat het niet helemaal de verkeerde kant opgaat, want geen Dance Valley zou toch zonde zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Eigen schuld....

hadden ze het maar niet in hetzelfde weekend als Extrema Outdoor moeten inplannen...

Zelfde geldt voor Nightmare Outdoor en Q-base.. Dat gaat ze ook flink wat kaarten kosten.

grtz

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperM op donderdag 20 juli 2006 om 01:08:
Zelfde geldt voor Nightmare Outdoor en Q-base.. Dat gaat ze ook flink wat kaarten kosten.

Hmmmm... Denk het niet... Q base is in duitsland...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meneer Marcel op woensdag 19 juli 2006 om 14:23:
Uit betrouwbare bron (DJ die draaide op DV) heb ik vernomen dat DV vorig jaar ook al verlies draaide.... En DV was voor UDC al jaren de enige 'money maker'.

sinds wanneer hebben artiesten inzage in de financiele documenten van de betreffende organisatie waar ze voor moeten draaien?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sportfriek op donderdag 20 juli 2006 om 12:31:
UDC is waarschijnlijk inderdaad failliet

Volgens de KvK niet :NO: en ook geen een onderliggende / bovenstaande BV

En uhmm een deurwaarder haalt zelf echt geen gordijnen er af hoor ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het triest dat een firma als UDC zich in zwaar weer begeeft (als het als zo is, want ik weet het niet).

Zij zijn immers een van de voorlopers van de Dance Industry. Zij hebben ons samen met ID & T de mogelijheid gegeven dance en house te ondergaan op de meest fantastische feesten. Tenminste ik ben blij dat ik op de diverse Dance Valleys, Mysterylands etc. geweest ben. Nemen ze me nooit meer af!!!

En een perfect evenement bestaat niet, altijd zal er iets zijn wat beter kan.

En voor Jochem. ga je moeder pesten....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 juli 2006 om 11:38:
Over de WC's: Bel Jochemsanitair eens, voor al uw kranen en anaal ongemak.

Over de Rijen: Het zijn massa-evenementen, get real!

Over de bussen: De enen keer is dat beter verlopen dan de andere en dus niet per sé afhankelijk van de organisatie..

Over missen van DJ's: Op IEDER feest heeft weleens een artiest of act afgezegd of is niet op komen dagen, geen verantwoordelijkheid voor de organisatie, maar de artiest zelf..

Over het floppen van een concept: Dat is onderhevig aan de concorruntie en de markt, als iets niet loopt, is dat in eerste instantie gewoon zonde, want er is keihard gewerkt om dat concept neer te zetten en uit werken, maar wordt niet opgepikt door het publiek en dus jammer..

Over security: ook niet kenmerkend voor de organisatie UDC, gebeurt op elk feest wel een keer, is heel vervelend, maar gebeurt en is nix organisatie-gebondens

Verder: heeft het geen zin om met deze discussie door te gaan, het is duidelijk!

Ik ben zelf helemaal geen UDC-fan, mijn organisatie is nog altijd ID&T, maar ik vind dat je gewoon eerlijk moet zijn en niet vanuit je gevoel oordelen, bijvoorbeeld m.b.t Security, het maakt veel indruk, maar is op dat moment nodig of nuttig, vervelend voor de sfeer maar ja..

Hoop dat je dit trauma snel te boven komt en verder kunt met feesten op feesten waar je wel je ei kwijt kunt en niet jarenlang 'besodemieterd' wordt

Ciao, i'm outtie

tering he.. prachtig gesproken dude , Amen !!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van L e o n op vrijdag 21 juli 2006 om 12:37:
En voor Jochem. ga je moeder pesten....

heb geen moeder ;)
Artiest Mr Tom
Waarschuw beheerder
Dance Valley is en blijft imo t beste Dance festival in Nederland zou erg jammer zijn als het verdwijnt :(

Maar ja wie gaat dan ook een een festival op dezelfde datum zetten als Extrema Outdoor , Loveparade , 5/10days off :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Tom op vrijdag 21 juli 2006 om 22:14:
Maar ja wie gaat dan ook een een festival op dezelfde datum zetten als Extrema Outdoor , Loveparade , 5/10days off

wie gaat
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 08:32:
Er zijn 2 dingen onmeetbaar in het leven;

1. Het heelal...
2. De domheid van sommige mensen...

als je quote doe het dan goed, het is oneindig en van de menselijke domheid weet ik het niet eens zeker...

.,

The advisor ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
ik wil die volkswagen d-v bus wel van ze overkopen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Nickolas Quartez op zondag 23 juli 2006 om 02:46:
Ik denk persoonlijk dat je of daar hebt gewerkt en zelf ontslagen

nee dat niet, maar ik zeg altijd maar, men krijgt wat hij verdient :)

blijft een mening of je het nu wel of niet leuk vind, we kunnen wel uren bezig zijn met deze discussie heeft toch geen zin, ik heb de feiten gegeven en daar kun je gewoon niet omheen ... kan ik wel weer bijdehandte reacties verwachten (hebben degenen ook weer wat te doen) maar de genoemde dingen zijn gewoon fout van de organisatie, of je het nu leuk vind of niet :flower:
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Vanwege al het gezeik is dit topic gesloten!

*edit* Nadat het aangeveegd is
laatste aanpassing