Partyflock

Forumonderwerp · 868556
2 volgers · 18786x bekeken
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Deze topic is er om even duidelijk te maken wat nou precies wél en niet mag als het gaat om muziekdownloads.

Als het gaat om een CD of vinyl die ook in de winkel te koop is, dan straft PF alles gelijk af want dat is gewoon illegaal, of het nou een directe link is of een indirecte(waar PF dus niet voor verantwoordelijk gehouden kan worden). De CD koop je maar in de winkel en als je het persé wilt uitwisselen, stuur je elkaar maar een PB, want dat is privé en dat kunnen wij niet zien. Dit houdt in dat ook posts bestraft worden waar mensen vragen om een downloadlink van een CD of vinyl!

Over livesets: Als het een directe link is en je computer na het klikken op de link dus gelijk vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen óf die direct begint te spelen, dan is het NIET toegestaan als het een liveset betreft met nummers die je niet zelf geproduceert hebt.

Een indirecte link: een link die nadat je erop klikt een nieuw venster opent en je naar een site als bijvoorbeeld yousendit of rapidshare brengt, alwaar je nogmaals moet klikken om te downloaden, dat is wél toegestaan, want dan kan PF niet verantwoordelijk gehouden worden.

Aantal soortgelijke filehosters die je kunt gebruiken zijn:

www.speedyshare.com
www.zshare.net
www.megaupload.com
www.rapidshare.com
www.yousendit.com

Kijk, PF is een medium waar we proberen door middel van muziek mensen dichter bij elkaar te brengen, dus het is niet dat wij dingen opzettelijk tegen willen gaan die wél legaal zijn, maar aangezien PF nu groter en groter wordt, die daardoor meer in de media staat, willen we voor zover mogelijk alles volgens de regels doen.

Ookal gaat het in dit geval om iets als muziekdownloads wat op het moment nog niet heel erg goed gecheckt wordt. Voorkomen is beter dan genezen.

Edit: Aangezien het niet toegestaan is directe download- of afspeelinks te posten(omdat PF aansprakelijk gesteld kan worden voor niet betaalde exploitatierechten) in audio-vorm, is het ook niet toegestaan dit te doen in video-vorm wat ook audio-materiaal bevat. Het filmpje wordt welliswaar gehost door video.google of youtube, maar het staat op Partyflock.

(F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nu wel goed VibeZ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 11:52:
Nu wel goed VibeZ?

Ik ga akkoord. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Downloaden is toch niet illegaal?
Uploaden wel!

En PF kan volgens mij niet verantwoordelijk worden gehouden want PF maakt niet openbaar (de muziekvoorstelling niet, de link wel maar dat mag volgens mij gewoon)!

Mmaar jullie zullen het wel weten en het is jullie site dus.... Op zich snap ik het wel ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 11:30:
Voorkomen is beter dan genezen.

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J Q R D I :banana: op dinsdag 25 april 2006 om 13:26:
Downloaden is toch niet illegaal?

Downloaden is idd niet illegaal an sich, maar wij moeten wel het exploitatierecht betalen voor elke track die je hoort als het een directe link is die op PF staat.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Terecht (Y) deze mededeling

Zou zonde zijn als PF hiermee gezeik zou krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 april 2006 om 13:53:
Terecht deze mededeling

:aai: moet je een tissue?

Artiest K-Libra
Waarschuw beheerder
maar wij moeten wel het exploitatierecht betalen voor elke track die je hoort als het een directe link is

daar gaan de donaties :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 13:57:
moet je een tissue?

nee een zakdoek
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
goed man! (Y)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1551, 1763}
Artiest {SHOWLIST artist 27046, 80649}
Waarschuw beheerder
mee eens! snap wel dat pf hier zo over denkt! gelijk hebben ze... laten we het vooral leuk houden :D ook voor het beheer!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:aai: moet je een tissue?

Nee hoor, ik red me wel :no:
Waarschuw beheerder
ik vind eigenlijk dat alles met een link naar muziek van anderen niet moet kunnen.

het is toch gewoon jatte, vind ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hamerling op dinsdag 25 april 2006 om 20:19:

klopt ook wel, alleen helemaal verbieden zou echt n chaos worden... denk aan iemand die even feedback op zijn liveset wil... dat kan dan ook allemaal niet meer, en das best wel weer kut als je een music comunicty hebt ;)

daarom zullen ze ook alleen zorgen dat ze er zelf dus niet voor aansprakelijk kunnen worden gesteld :)
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hamerling op dinsdag 25 april 2006 om 20:19:
ik vind eigenlijk dat alles met een link naar muziek van anderen niet moet kunnen.

Ach, tis allemaal zo overtrokken hier in Nederland...
Tis niks anders dan een CD op cassette bandje overzetten (cassette-bandje: zo'n rechthoekig ding van +/- 5x10cm, met 2 gaten en zo'n lint erin), alleen makkelijker

Die fokking Brein gasten zijn meteen als een dolle hond gaan flippen op die downloads
Als ze meer tijd hadden gestoken in legale downloads populair maken ipv illegale downloads impopulair maken, was er niet zoveel gezeik geweest

We zijn Nederlanders, als 't gratis is, zijn we in de buurt... :P

Downloaden kan nou eenmaal, en zal altijd kunnen, 't is ingeburgerd.
Gooi de CD-prijs omlaag en mensen gaan weer massaal CD's kopen.
't Is ook naamsbekendheid voor de artiest, zonder downloads hadden we echt veel muziek niet gekend...

Ik geef PF iig wel gelijk, Brein zou eens duidelijkheid moeten verschaffen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op woensdag 26 april 2006 om 00:23:
Downloaden kan nou eenmaal, en zal altijd kunnen, 't is ingeburgerd.
Gooi de CD-prijs omlaag en mensen gaan weer massaal CD's kopen.
't Is ook naamsbekendheid voor de artiest, zonder downloads hadden we echt veel muziek niet gekend...

Neej ik denk juist dat ze de prijs voor een lege cd/dvd moeten verhogen! Nu weet ik van mijn opleiding dat er al een gedeelte van de prijs van een lege cd/dvd bestemd is voor het opvangen van de downloads
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op woensdag 26 april 2006 om 00:30:
Neej ik denk juist dat ze de prijs voor een lege cd/dvd moeten verhogen!

denk je hiermee dan het aantal illigale downloads te verminderen ??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VanderWeyden op woensdag 26 april 2006 om 09:53:

Zeker niet!!! Dat downloaden hou je toch NOOIT tegen!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VanderWeyden op woensdag 26 april 2006 om 09:53:

Neej maar op deze manier wordt het kopieeren van cd/dvd's duurder en kun je een hoger percentage van de lege cd/dvd verkoop weer terugberekenen voor de artiesten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op donderdag 27 april 2006 om 14:03:
Neej maar op deze manier wordt het kopieeren van cd/dvd's duurder en kun je een hoger percentage van de lege cd/dvd verkoop weer terugberekenen voor de artiesten

ik denk dat je dan in n negatieve spiraal terecht komt... dan zouden er nóg minder cds worden gekocht, en dus nog weer meer gedownload worden

and so on and on and on
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op donderdag 27 april 2006 om 14:03:

dat is gaar...betekend dat de artiesten die het rijkst zijn nog meer krijgen ;) dan is het niet zo dat de artiest van wie de muziek gedownload wordt er iets voor krijgt..

optie zou zijn om gewoon tot bepaalde bitrates te legaliseren voor promotie...want wie wil er nu mp3 van 112 kbps op cd branden? of 96... ik noem maar wat... en dan de rest gewoon keihard aanpakken...

Artiest {SHOWLIST artist 46571, 25578}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 25 april 2006 om 13:53:
Terecht deze mededeling

Jep, Don't fuck up the dance-scene :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 13:57:
moet je een tissue?

whahhahahahahahahah nikki leef je nog ? b)

dat is privé en dat kunnen wij niet zien

wie is wij!? het publiek op PF of de admins?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 21:21:
wie is wij!? het publiek op PF of de admins?

Beide ;)

Jij stuurt een privébericht naar iemand wat betekent dat alleen jij en de andere persoon het kunnen lezen, behalve als 1 van jullie twee besluit om het openbaar te maken(wat niet toegestaan is) of als er iets kwetsends instaat, waarna je het kan melden bij de contactsectie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 april 2006 om 08:52:
Jij stuurt een privébericht naar iemand wat betekent dat alleen jij en de andere persoon het kunnen lezen, behalve als 1 van jullie twee besluit om het openbaar te maken(wat niet toegestaan is) of als er iets kwetsends instaat, waarna je het kan melden bij de contactsectie.

Ahhhhhhhaaaa ;p
Waarschuw beheerder
vind het op zich wel goed... maja zelfs de baasjes van PF zullen stiekem ook wel lime wire, bearshare of kazaa op hun computer hebbe staat.. ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Juist jon breng het nog meer eens ff onder de aandacht (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Joe Jersey op zondag 30 april 2006 om 22:53:
maja zelfs de baasjes van PF zullen stiekem ook wel lime wire, bearshare of kazaa op hun computer hebbe staat..

Is dat illegaal dan?

:nee:

Dat kan je tog nie vergelijken met elkaar!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op maandag 1 mei 2006 om 13:43:
Dat kan je tog nie vergelijken met elkaar!!!

dat gassie snapt het nooit zo goed...wat wel vaker blijkt uit opmerkingen in diverse fora! hè teqno binkie :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op maandag 1 mei 2006 om 13:43:
Is dat illegaal dan?

is lime wire etc. niet illegaal dan? het is tog muziek downloaden zonder te betalen...

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 13:49:
dat gassie snapt het nooit zo goed...wat wel vaker blijkt uit opmerkingen in diverse fora! hè teqno binkie

zegt dege die zowat om de maand wordt verbanne omdat hij het niet snapt hoe hij normaal moet doen op een site... maarja dat blijkt wel uit die soort reactie´s ^^

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 1 mei 2006 om 13:56:
maarja dat blijkt wel uit die soort reactie´s ^^

bla?

hou jij soort dingen allemaal in de gaten ofzo??! :aai:
knap van jou!

Uitspraak van Joe Jersey op maandag 1 mei 2006 om 13:56:
is lime wire etc. niet illegaal dan? het is tog muziek downloaden zonder te betalen...

lees de kranten nog eens een keer goed door! recentelijk is er veel verschenen over deze discussie! (F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 14:00:
lees de kranten nog eens een keer goed door

sorry heb het te druk met op jou letten... :aai:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 1 mei 2006 om 14:16:
sorry heb het te druk met op jou letten...

Nou ja ik wil je wel een stukje op de goede weg helpen

Downloaden is per definitie NIET illegaal. Wat wel illegaal is, is het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd werk, ook al heb je het origineel in je bezit! Dit is in de Nederlandse wet geregeld in artikel 45 van het auteursrecht. Kijk voor informatie op de site van de Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland): http://www.anti-piracy.nl/ De informatie die hier gegeven wordt is conform de richtlijnen van BREIN (onder voorbehoud van wijzigingen).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 14:17:
auteursrechtelijk beschermd werk, ook al heb je het origineel in je bezit!

en daar heb ik het nu over! ;)

Waarschuw beheerder
je mag t downloaden maar niet ter download beschikbaar stellen! En dan nog wat.. Mijn pa heeft n bezoek gehad destijds op z'n bedrijf! Had 2 accounts op zn laptop 1 voor de zgn zaak en 1 voor privé ! Echt tientallen bedrijven werden bezocht en wel door de fiod en nog n paar mensen van wat anders! Ze gingen zijn hele computer na! Ook software/muziek! Ze zagen dat emule, slsk en meer illegaal software op zijn privé stond! En er werd gezegd: Meneer let op dat u dit niet op uw werkaccount doet! Bovendien mag niemand van uw locatie downloaden! Dus alleen echt voor privé! Dus dat gezeik van dat t illegaal is blabla
Waarschuw beheerder
(Y)ben je nu blij dat je je gelijk heb gekregen? ik had namelijk iets gehoord van dat een meisje in amerika 11.000 nummers op de computertje had staan en toen moest ze voor elk nummer een dollar boete betalen... maar dat zal wel amerika weze dat het daar niet mag en in NL wel.. :)

Artiest Jay Steel
Waarschuw beheerder
donateur
Netjes hoor Jon!

Een auto die je erg graag wilt hebben neem je ook niet mee zonder te betalen.. Een kwestie van normen en waarden, en uiteraard een stukkie gezond verstand..

:respect:

Waarschuw beheerder
als ik n mixje van pogo x download ;p wil dat nog niet zeggen dat t mijn taak en wil is om t lekker eens te gaan sharen met jan en man zodat ik strafbaar bezig ben! Laat ze lekker zelf de locatie/link zoeken die de auteur heeft opgegeven!
Waarschuw beheerder
hoelang blijft dit topic boven aan staan? 8) het begint me te irriteren... :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 17:26:
Een auto die je erg graag wilt hebben neem je ook niet mee zonder te betalen..

En het proefritje dan ;)

Dat is in principe net zoals downe, ik kijk of ik die cd leuk vind en zo ja dan koop ik em enzo niet dan ga ik weer opzoek naar andere cd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 20:18:
En het proefritje dan

Een proefritje is een test, wat natuurlijk op het gebied van CD's in CD winkels kan, en tegenwoordig hebben steeds meer online shops previews van tracks, die wel legaal zijn ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik gebruik het downen ook als test en het origineel koop ik dan, is hetzelfde principe ;)

Waarschuw beheerder
maar jij bent toch vet underground? Ik zie nooit previews van jou! En als ik ze toevallig wel hoor/zie druk ik toch niet op t knopje want ik wil mijn speakers niet naar de hendrik helpen.. previews stinken als plaatjesdraaiert heb je toch niet dat je altijd meteen het begin van n track inmixt ? Het verloop kan toch altijd anders zijn? Ik wil graag eerst weten wat ik ga aanschaffen! Ik sponsor ze al genoeg :d

Waarschuw beheerder
op de meeste sites knippen ze zo even 30 seconden uit n track! Lang leve slsk whoeii
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 1 mei 2006 om 16:23:
ik had namelijk iets gehoord van dat een meisje in amerika 11.000 nummers op de computertje had staan en toen moest ze voor elk nummer een dollar boete betalen... maar dat zal wel amerika weze dat het daar niet mag en in NL wel..

Alleen het verschil is dat zij ook deze 11.000 nummers ter downloading aanbood (kan je zien onder de term 'uploaden' of 'openbaar maken').

Ik heb hierin toevallig dit jaar les in gehad (auteursrecht is namelijk voor mijn opleiding Media en Entertainment Management best een belangrijk punt).
Je mag simpel gezegd 1.000.000 nummers op je computer zetten, je mag ze alleen niet aanbieden dus. Zet dus gewoon de upload functie uit en ze kunnen je niets maken!

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 14:17:
Downloaden is per definitie NIET illegaal. Wat wel illegaal is, is het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd werk, ook al heb je het origineel in je bezit!

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:O

kom kom kom
Waarschuw beheerder
nu staat mijn naam weer lekker bovenaan... :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan merken dat je echt nog een kind bent :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 mei 2006 om 19:03:
Je kan merken dat je echt nog een kind bent

en bedankt.. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op dinsdag 2 mei 2006 om 19:21:
en bedankt..

hoe voelt dat nou om eens een keertje met je neusje op de feiten te worden gedrukt?! mama papa help! help!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 mei 2006 om 19:03:
Je kan merken dat je echt nog een kind bent

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 mei 2006 om 21:51:
hoe voelt dat nou om eens een keertje met je neusje op de feiten te worden gedrukt?! mama papa help! help!

de enige die hier kinderlijk zijn, zijn jullie
Waarschuw beheerder
beetje jammer idd ja... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 mei 2006 om 23:23:

jij snapt het niet :aai:

onwetendheid siert de mens hè

Waarschuw beheerder
donateur

Hij begrijpt er echt niks van ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 00:15:
onwetendheid siert de mens hè

idd :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Eigen site: www.truecore.ru

Liever kinderlijk dan triest? 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 06:35:
Liever kinderlijk dan triest?

wtf is er mis met truecore dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op dinsdag 2 mei 2006 om 18:03:
nu staat mijn naam weer lekker bovenaan...

Kan je jaren volhouden, elke dag iets posten. En jouw naam zal voor altijd bovenaan komen te staan, tot je zelf inziet hoe kinderachtig je bezig bent... Maar dat mag voor een 15jarige

spuit7 in de bocht....

Waarschuw beheerder
anders blijf je ff ontopic of ga je verder in PM?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op donderdag 4 mei 2006 om 10:56:
Uitspraak van Jersey Joe :flower: op dinsdag 2 mei 2006 om 18:03:
nu staat mijn naam weer lekker bovenaan...

Kan je jaren volhouden, elke dag iets posten. En jouw naam zal voor altijd bovenaan komen te staan, tot je zelf inziet hoe kinderachtig je bezig bent... Maar dat mag voor een 15jarige

Uitspraak van A Wicked Mind op woensdag 3 mei 2006 om 23:23:

spuit7 in de bocht....

jullie maken veelste veel woorden vuil aan een nutteloos postje

Waarschuw beheerder
donateur

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 10:59:
jullie maken veelste veel woorden vuil aan een nutteloos postje

beetje :vaag:
Waarschuw beheerder
was maar een geintje... (Y):/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 10:55:
wtf is er mis met truecore dan?

Alles?

Dat je dat nog moet vragen zeg..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 mei 2006 om 17:26:
Netjes hoor Jon!

Een auto die je erg graag wilt hebben neem je ook niet mee zonder te betalen.. Een kwestie van normen en waarden, en uiteraard een stukkie gezond verstand..

Heb jij Tupac's mama betaald voor die sample wat je hebt gebruikt...? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 15:04:
Alles?

Dat je dat nog moet vragen zeg..

niet dat ik mijn profiel elke dag bijwerk ofzo:[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op donderdag 4 mei 2006 om 15:28:
Heb jij Tupac's mama betaald voor die sample wat je hebt gebruikt...?

Nee, maar wel zn album gekocht :D

Artiest Darkprotest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 21:31:
want wie wil er nu mp3 van 112 kbps op cd branden? of 96... ik noem maar wat... en dan de rest gewoon keihard aanpakken...

Er zijn van die noobs, die geven er geen zak om.. Ik kan 't zelf niet aanhoren, maar verder iedereen die ik ken (op 'n paar naa) branden cd's met 96kbps. :S ik snap 't ook niet.. maar 'r zijn 'r genoeg die 't doen..

Dit is ook een reden dat ik bijna geen illegale muziek heb, 90% is kutkwaliteit.. (er zijn wel vetgoeie vinylrips op de "markt") maarja.. k heb alles op vinyl, en daarnaast maak ik 't zelf :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
was maar een voorbeeldje, desnoods mono 96 :9

Waarschuw beheerder
:cheer:
Waarschuw beheerder
Deze topic

*edit* Deze topic *edit*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
deze top pik
Waarschuw beheerder
idd het is deze en niet dit

Waarschuw beheerder
Naja als dat een pf beleid is houden we ons daaraan maar ja iedereen download toch wel kost niets en zo rijk zijn we ook niet maarja je kan het ook via msn doen..:jaja:
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 10:58:
anders blijf je ff ontopic of ga je verder in PM?

laatste aanpassing

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 1 mei 2006 om 20:18:
hoelang blijft dit topic boven aan staan? 8) het begint me te irriteren... :P

Is vast omdat je je gelijk niet kan krijgen.
Kerel, je blaat veel teveel. Natuurlijk zal niet iedereen even netjes te werk gaan, zelfs de medewerkers van PF niet, maar dan nog; dat is hùn zaak. Privé dus.

Een website met over de 100.000 leden (toch?) hangen wat meer belangen aan vast, dan wat de betreffende persoon allemaal thuis uitspookt. :)
Waarschuw beheerder
nu heb je krijg jij 100% gelijk van RATBORG! :cheer:

Waarschuw beheerder
huh?
wie praat daar?
ow jij weer :gaap:

Waarschuw beheerder
:roflol: ?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Ratborg en Jersey Joe..

Geen chattopic van maken! Ontopic reply's en anders opbokken!

(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 18:59:
Dit is ook een reden dat ik bijna geen illegale muziek heb, 90% is kutkwaliteit.. (er zijn wel vetgoeie vinylrips op de "markt") maarja.. k heb alles op vinyl, en daarnaast maak ik 't zelf

Ik heb ook niet echt veel gedownload spul, een paar dingen om te kijken of het de moeite is om op plaat te hebben. En een zeer klein aantal waarvan de plaat simpelweg gewoon niet te vinden valt (zoals wat oud Nordcore-spul)

Waarschuw beheerder
ik donwload alleen wat ik anders toch niet zou kopen... al mn cd's zijn origineel

Waarschuw beheerder
elk plaatje dat ik ook koop wordt vooraf natuurlijk aandachtig beluisterd en bestudeert dmv gedownloade mp3's...

duidelijk

Waarschuw beheerder
ik heb meer dan genoeg aan de previews op sector-1 en dan ff in de winkel vlug luisteren :yes:

downloaden doe ik nu al helemaal niet meer, heb al mn p2p zooi van mn comp geflikkerd... teveel rotzooi, ads en worms etc.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 08:56:
heb al mn p2p zooi van mn comp geflikkerd... teveel rotzooi, ads en worms etc.

ligt er ook wel degelijk hoe- en met welke hulpmiddelen je download! je moet inderdaad niet komen aanrukken met limewire etc.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 08:56:
ik heb meer dan genoeg aan de previews op sector-1

ik heb toch liever de algehele track
en als je langs n shop wilt gaan zul je vaak toch echt lang moeten wachten tot alles op voorraad is blabla...ik ga echt niet elke week speciaal langs een shop! koop t liever op i-net

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 19:20:
was maar een voorbeeldje, desnoods mono 96

:D

Ik heb bijna geen illegale muziek en geen P2P.. kweet niet waarom, maar wat ik moet hebben heb ik op vinyl en/of cd.

Probeer 't meeste zelf te rippen.. zolang ik het alleen voor mezelf gebruik.. nix mis mee toch :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
waarom zoveel kut met het rippen van vinyl als je met één druk op een knop ook gewoon iets kunt downloaden! dan is het ook niet illegaal want je hent het origineel ook in je bezit! ! !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 09:42:
ligt er ook wel degelijk hoe- en met welke hulpmiddelen je download! je moet inderdaad niet komen aanrukken met limewire etc.

heb alleen nog dc++ voor software O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 09:42:
ik heb toch liever de algehele track
en als je langs n shop wilt gaan zul je vaak toch echt lang moeten wachten tot alles op voorraad is blabla...ik ga echt niet elke week speciaal langs een shop! koop t liever op i-net

als ik hier platen bestel in de winkel is het er eerder dan via internet :9 en ook dan skip ik gewoon door de tracks met luisteren...heb er et geduld niet voor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 10:05:
Probeer 't meeste zelf te rippen..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 10:11:
waarom zoveel kut met het rippen van vinyl als je met één druk op een knop ook gewoon iets kunt downloaden!

k zeg niet dat ik dat niet doe! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 11:39:
als ik hier platen bestel in de winkel is het er eerder dan via internet

nou dus echt niet hoor!

durf er flink wat op te leggen dat shops zoals undergroundmusic (die meestal de hoofddistributeur is) het véél eerder heeft dat de midtown..op welke locatie dan ook!

Waarschuw beheerder
ja dan bedoel je de nieuwste platen... maar ik hoef ze niet als eerste te hebben, maar als ik iets wil hebben dat er al is...dan heb ik et via de winkel hier ook gewoon binnen 2 dagen en het is nog voordeliger ook... (geen verzendkosten, en wanneer ik er zoveel bestel als wanneer het via internet wel goedkoper wordt krijg ik korting)

komt bij dat het een klein zaakje is waar ik lekker op mn gemakje kan zitten, peukje erbij en als ik zou willen een bakje koffie...
Waarschuw beheerder
Ik ga voortaan gewoon online bestellen bij de rige online shop iig. Is toch iets goedkoper dan bij de lokale platenzaken hier kopen (is tegenwoordig 9,50 per plaat gemiddeld hier :/ )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 09:07:
ja dan bedoel je de nieuwste platen... maar ik hoef ze niet als eerste te hebben

over het algemeen gaan de platen die ik altijd wil erg snel..
kleine oplage..dus ik ben er liever snel bij!

d'r zijn van die honden die er meteen het dubbele voor vragen indien het uitverkocht raakt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 00:50:
nou dus echt niet hoor!

durf er flink wat op te leggen dat shops zoals undergroundmusic (die meestal de hoofddistributeur is) het véél eerder heeft dat de midtown..op welke locatie dan ook!

voor deze ene keer ben ik het met je eens RATBORG heb ook welleens gevraagt bij Mid-Town ofze platen die en die platen konde bestellen het antwoord was ja een week alter hadde ze nog niks binnen... :S

Artiest {SHOWLIST artist 31252, 154012, 66763, 41794}
Waarschuw beheerder
ja... dus mijn muziek ook niet meer downloaden :cry:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 mei 2006 om 01:45:
ja... dus mijn muziek ook niet meer downloaden

je begrijpt het niet helemaal geloof ik hè ;)

Waarschuw beheerder
je eigen muziek mag je gewoon publiceren als je geen contracten hebt getekend waarin staat dat het niet mag..

je schendt hierbij geen auteursrechten omdat jij degene bent met alle rechten :)

als iemand anders ongevraagd jouw muziek aanbiedt op internet mag dat weer niet B)

Waarschuw beheerder
donateur
(Y)

En als je nou wél die toestemming hebt, geef dan een link o.i.d. waar we kunnen zien dat jij persoonlijk die toestemming hebt gekregen. Dus niet dat de artiest(en het überhaupt wil sharen, want dan nog staat de link op PF en op PF mag dat NIET!
Waarschuw beheerder
Impulze Connection jij hebt tog familie in P´rend wonen? je schoon ouders ofzo? heeel offtopic.. :P

Waarschuw beheerder
schoonmoeke ja
Waarschuw beheerder
haha ja die was hier laatst! :D

Waarschuw beheerder
ooow, jij bent dat buurmannetje van dr ofzo?? ze had et al over dat ze met een mannetje van 15 had geluld over draaien enzo...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 18:38:
ooow, jij bent dat buurmannetje van dr ofzo?? ze had et al over dat ze met een mannetje van 15 had geluld over draaien enzo...

zei begon over jou... ik niet ;) dat jij ook draaid enz
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 mei 2006 om 18:59:
Er zijn van die noobs, die geven er geen zak om.. Ik kan 't zelf niet aanhoren, maar verder iedereen die ik ken (op 'n paar naa) branden cd's met 96kbps. ik snap 't ook niet.. maar 'r zijn 'r genoeg die 't doen..

ik vind muziek juist zo beter,geeft wat extra's,ik haat dat tegenwoordig digitaal perfect gelikte sound,muziek klinkt tegenwoordig 'gelikt'en niet meer duister/underground etc...:)

net als bij mijn eigen muziek,ik master het niet,geen effecten etc...gewoon lekker rauw b)
zet er soms zelfs express het gekraak van een plaat onder...B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 23:12:
cd's met 96kbps.

ik vind muziek juist zo beter,

Wat een gast, muziek op lage kwaliteit luisteren. koop dan gelijk een paar kapotte speakers! Wat een kerel zeg....

Waarschuw beheerder
xeno betekend vreemd,gek dat ik deze nickname heb gekozen he? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op woensdag 24 mei 2006 om 19:31:
zei begon over jou... ik niet ;) dat jij ook draaid enz

dat kan wel...ik was er niet bij, ze zei al dat ze et zielig vond dat je al om 21.00 moest stoppen O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 10:39:
dat kan wel...ik was er niet bij, ze zei al dat ze et zielig vond dat je al om 21.00 moest stoppen

ow haha ik denk dat me moeder dat alleen zei dat er geen geluids overlast komt hoor.. 8) ik draai naar 9 ene ook wel hoor! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 00:25:
xeno betekend vreemd,gek dat ik deze nickname heb gekozen he?

Tsja misschien had je beter dan audio xenofoob kunnen heten ;) haha
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Btw voor iedereen die dit leest geld niet alleen voor Partyflock, geld ook voor Q-dance, en zijn ook vele sites die hun regels en beleid hebben aangepast.

Heeft ook te maken met die Buma/Stemra rechten.

En dat iedereen dus maar gewoon te pas en te onpas samples nummers ripte en zelf gebruikten. En vanwege het vele illegale doorpasen van muziek :)

Wilde het even duidelijk maken dat dus niet alleen Pf daar opeens mee bezig is dus die moeten jullie niet af/aanvallen :)
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op donderdag 25 mei 2006 om 12:32:
ow haha ik denk dat me moeder dat alleen zei dat er geen geluids overlast komt hoor.. 8) ik draai naar 9 ene ook wel hoor!

en zo hoort et ook :P
Waarschuw beheerder
idd! ;) draai alleen Techno dus das wat zachter dan jou stijl... 8)

Waarschuw beheerder
wanneer het om auteursrechtelijk beschermde werken gaat NIET..

ook al is et de pietje puk remix van de sesamstraat tune, die mag er niet op ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 mei 2006 om 17:38:
ook al is et de pietje puk remix van de sesamstraat tune, die mag er niet op

hmmm da's toch wel jammer:P
laatste aanpassing

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Jammer dat die regels decennia achterlopen op de technische ontwikkelingen en gewoon te krom voor woorden zijn. BREIN houdt gewoon de ontwikkeling van talenten in de muziek tegen, ten faveure van al lang en breed gearriveerde artiesten die financieel 't uiterste uit hun carrière willen slepen...

Waarschuw beheerder
de regels lopen niet achter...jatten mag niet, niet van een onbekende artiest, niet van een bekende artiest en niet van de groenteboer..

:/

en wanneer een artiest zelf zn muziek gratis aanbiedt mag dat gewoon..
laatste aanpassing
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 juni 2006 om 14:05:
de regels lopen niet achter...jatten mag niet, niet van een onbekende artiest, niet van een bekende artiest en niet van de groenteboer..

eigenlijk is t heel simpel:

1. wat je helemaal zelf verzonnen hebt is van jou

2. wat je NIET helemaal zelf verzonnen hebt is dus NIET van jou

3. als je iets wil gebruiken dat niet van jou is, heb je toestemming nodig van de eigenaar

zo'n regel kan nooit verouderen lijkt me ;)
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 juni 2006 om 21:22:
3. als je iets wil gebruiken dat niet van jou is, heb je toestemming nodig van de eigenaar

tenzij het dusdanig is vervormd dat het niet herkent wordt als zodanig..

Waarschuw beheerder
donateur
...tenzij de rechter uiteindelijk weer vindt van wél :P

Kortom: why take chances? ;)

Waarschuw beheerder
'T gaat juist om de kleine lettertjes; die stellen bijv. dat 't illegaal is om legaal verkregen MP3's op CD te branden en deze vervolgens in een DJ set voor publiek ten gehore te brengen...

Waarschuw beheerder
donateur
als jij muziek op CD of vinyl koopt, heb je daardoor nog niet het recht om "het muziekwerk openbaar uit te voeren of te vermenigvuldigen"... daar moeten dan weer ándere rechten voor voldaan worden

lijkt me logisch dat dat ook voor legale MP3's geldt ;)

Waarschuw beheerder
hoe krijg ik deze rottopic uit me lijst:[ hij blijft aldoor bovenaan staan,zeer irritant:[
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 14:50:
hoe krijg ik deze rottopic uit me lijst hij blijft aldoor bovenaan staan,zeer irritant

Die krijg je er niet uit.

En zolang mensen links blijven posten die ik bijna dagelijks moet bestraffen, blijft hij gewoon bovenaan staan.

(F)

Waarschuw beheerder
krijg je er niet uit? wat stom...dus ik moet apart een nieuwe profiel aanmaken om er van af te zijn? slaat nergens op,achja....

en downloaden tsss,tuurlijk mag dat en hoort blijkbaar zo...er zit een mogelijkheid in je computer van 'doel opslaan als'moeten ze dat maar niet doen..

en ten 2e zijn er recorders in de handel en lege cd's waar je op kan branden....

moeten ze dat soort dingen maar niet op de markt brengen...

zelfs in reclame's hoor je : sneller muziek en films downloaden.....dus gewoon niet zeiken,iedereen downloaden,ze maken het er zelf naar..:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 00:51:
daar moeten dan weer ándere rechten voor voldaan worden

En dat is dan weer geldklopperij; je hebt immers met het kopen van die muziek al een gedeelte rechten betaald.

Het probleem met legaal verkregen MP3's die je in bijv. een DJ-set ten gehore zou willen brengen, is dat je geen originele "geluidsdrager" hebt als CD, vinyl, cassette of whatever en BREIN beschouwt alles wat níet op zo'n geluidsdrager staat en in jouw bezit is als een zwaar misdrijf. M.a.w. je hebt een probleem als d'r ooit een muziekrechterazzia gehouden wordt en jij staat net op dat moment te draaien met netjes op CD gebrande legaal verkregen MP3's... :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 16:35:
En dat is dan weer geldklopperij; je hebt immers met het kopen van die muziek al een gedeelte rechten betaald.

ja, maar dat zijn alleen rechten om die muziek "in huiselijke kring" te mogen beluisteren :)

als jouw plaatje op de radio of in een disco wordt gedraaid, dan wil je daar toch óók graag geld voor hebben? t is dan namelijk nog steeds jouw eigendom en iemand anders staat er op dat moment geld mee te verdienen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 15:49:
er zit een mogelijkheid in je computer van 'doel opslaan als'moeten ze dat maar niet doen..

en ten 2e zijn er recorders in de handel en lege cd's waar je op kan branden....

moeten ze dat soort dingen maar niet op de markt brengen...

zelfs in reclame's hoor je : sneller muziek en films downloaden.....dus gewoon niet zeiken,iedereen downloaden,ze maken het er zelf naar..

dat die apparaten legale mogelijkheden hebben, betekent nog niet dat je er illegale dingen mee mag doen "omdat het kan"

daar kan ik wel 100 voorbeelden van verzinnen, maar dat kun je zelf ook vast wel ;)

Waarschuw beheerder
donateur
krijg je er niet uit? wat stom...dus ik moet apart een nieuwe profiel aanmaken om er van af te zijn?

an ben je er nog niet van af :D

en downloaden tsss,tuurlijk mag dat en hoort blijkbaar zo...er zit een mogelijkheid in je computer van 'doel opslaan als'moeten ze dat maar niet doen..

downloaden en het mogelijk kpiëren/dupliceren zijn 2 verschillende dingen.

Zelfde als het feit dat er geen vuurwapens legaal verkocht worden voor Jan en alleman. Want dat je er ééntje hebt geeft je de mogelijkheid er iets mee te doen wat niet mag. En daar gaat het nou juist om. Weer een kwestie van voorkomen is beter dan genezen.
lege cd's waar je op kan branden....

Voor jezelf ja... dan is er niets aan de hand. Maar verspreid je ze? Dan is het illegaal.

Net zoals de waarschuwing die je al ziet sinds we een broekie waren als je een videofilm bekijkt.
zelfs in reclame's hoor je : sneller muziek en films downloaden.....dus gewoon niet zeiken,iedereen downloaden,ze maken het er zelf naar..

Hebben de mensen/bedrijven die dat zeggen die rechten dan? Nee, ze adverteren ermee, dat de verbinding sneller is. Niet dat je dat werkelijk moet doen. ;)

Waarschuw beheerder
wat een gezeik momenteel

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 juni 2006 om 11:28:
tenzij het dusdanig is vervormd dat het niet herkent wordt als zodanig..

nah ook als ik bijvoorbeeld een sample nodig heb van een mannetje dat praat..of een meisje dat gilt in een track zul je toch echt even de 'originele' auteur moeten vragen- hoe en wat...denk ik zo even O:)

Waarschuw beheerder
als het herkenbaar is wel ja ;)

maar als jij van dat gilletje of stemmetje de boel zo vervormd dat het bij wijze van spreken ook de stem van de buurman kan zijn... als een rechter erna luisterd naar het origineel, en de met rauwe tand gevocode versie... O:)

maar wanneer je bijv een acapella gebruikt is het anders, omdat de geschreven songtekst zelf auteursrechtelijk beschermd is... een gesprek uit een film is dit niet... dus dan gelden andere regels... als je dan niet meer hoort of et dan dus robert de niro is of je buurman is er niks aan de hand ;)

Waarschuw beheerder
...
Waarschuw beheerder
donateur
met deze regelgeving kan ik prima leven (y)
wat is immers 2x klikken ( 1x naar om naar een andere site te gaan, en 1x om de set te downen ) in een leven hé :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 mei 2006 om 09:07:
komt bij dat het een klein zaakje is waar ik lekker op mn gemakje kan zitten, peukje erbij en als ik zou willen een bakje koffie...

is smash records ernog steeds?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op woensdag 19 juli 2006 om 18:11:
is smash records ernog steeds?

is inmiddels opgedoekt, wytse is nu online verder gegaan :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 juni 2006 om 00:17:
ja, maar dat zijn alleen rechten om die muziek "in huiselijke kring" te mogen beluisteren

als het goed is betaald iedere organisatie een bedrag aan buma stemra, als het dan ook weer goed is dan geeft elke dj netjes op welke tracks hij heeft gedraaid O:) zo komt het goeie geld bij je goeie persoon...

alleen gaat het vaak niet op deze manier...maar zo werkt het in theorie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 19:54:
is inmiddels opgedoekt, wytse is nu online verder gegaan :(

naaaaaaa kutzooi, hij is al dicht dus :( dikke kutzzoi
Waarschuw beheerder
Als ik een mix maak met vinyls die ik gewoon netjes gekocht heb, WTF is er dan illegaal aan als ik 'm graag wil delen met anderen..?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Q-bix aka Bushdoctor op maandag 31 juli 2006 om 23:19:
Als ik een mix maak met vinyls die ik gewoon netjes gekocht heb, WTF is er dan illegaal aan als ik 'm graag wil delen met anderen..?

Over livesets: Als het een directe link is en je computer na het klikken op de link dus gelijk vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen, dan is het NIET toegestaan als het een liveset betreft met nummers die je niet zelf geproduceert hebt.

Je hebt ze misschien gekocht, maar daarmee heb je niet de exploitatierechten verkregen.
Artiest Z1ppo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 04:45:
Je hebt ze misschien gekocht, maar daarmee heb je niet de exploitatierechten verkregen.

precies..
zelfde als uitzende mag je eigenlijk ook nie zomaar streamen..
moet je betalen voor buma en nog een..
betalen voor jezelf is heel wat anders als weer uitzenden voor iemand want die heeft niet voor betaald
zelfde als je voor betaald en openbaar maakt voor iedereen
dat je het dan van die site af kan downe :)
Waarschuw beheerder
ik vind dat je een programma moet hebben waar je ook van the next generatoin moet kunne downloade want nu kan je bijna aleen maar met veele grote namen downloade en ik vind dat ze dat gewoon niet kunne make vooor de slechte klaar
balluh

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bounce: Early-Streever :bounce: op dinsdag 15 augustus 2006 om 13:36:
oh sorry slechtere

Wil je de rest van je taalfouten dan ook even corrigeren in de volgende post? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bounce: Early-Streever :bounce: op dinsdag 15 augustus 2006 om 13:36:
k vind dat je een programma moet hebben waar je ook van the next generatoin moet kunne downloade want nu kan je bijna aleen maar met veele grote namen downloade en ik vind dat ze dat gewoon niet kunne make vooor de slechte klaar
balluh

op pf kan je zat niet maken op dat gebied
zoals ze al eerder zeggen alleen maar livesets en eigen productie :P

Waarschuw beheerder
drmoet iets aan het beleid worden toegevoegd... platen die in hun geheel te luisteren (en dus te rippen) zijn op astralmusic zouden in 64 kbps of minder gewoon geshared mogen worden vind ik....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 augustus 2006 om 22:25:
drmoet iets aan het beleid worden toegevoegd... platen die in hun geheel te luisteren (en dus te rippen) zijn op astralmusic zouden in 64 kbps of minder gewoon geshared mogen worden vind ik....

Ik zou zeggen, haal de Buma Stemra én de artiesten, labels etc etc. maar over, en dan nog even de wetgeving zoals hij er ligt omtrent dit alles, en ik laat het zo snel mogelijk voor je aanpassen :)
Waarschuw beheerder
mmmmm in een liveset heb je volgens mij vrij weinig aan individuele-nummers, de meeste dj mixen tog wel dusdanig dat een nummer is 2 minuten alleen speelt. dat zou ik niet de moeite vinden van het inde soundeditor gooien om daar weer een zeer klein stukje van een nummer van te maken. sterker nog dit is zo'n beetje gelijk aan previeuws die overal op inet door de producers zelf wordt aangeboden als demo voor hun release, met de oproep geef dit aan zoveel mogenlijk mensen,. ma goed,.

ik ben niet van de regelgeving hier, en heb mijzelf aan te passen, en zal het in acht nemen dan :)

PS: ik wil ook posten in die lijpe bruine kleur :D

Waarschuw beheerder
the orgins of sound niemand die het kent niemand die het weet its all about the money and the fame
fuck that shit we will do it ruff

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 augustus 2006 om 22:14:
Ik zou zeggen, haal de Buma Stemra én de artiesten, labels etc etc. maar over, en dan nog even de wetgeving zoals hij er ligt omtrent dit alles, en ik laat het zo snel mogelijk voor je aanpassen

:no: je opent de url van de playlist file in SDP en je trekt zo een legale download binnen. Gezien de voor dj;s onbruikbare geluidskwaliteit is ut freeware.... het betreft vinyls en als je all1 wil proefluisteren heb je wel iets aan lofi geluid.... is geen alternatief voor het in omloop zijnde medium en betreft GEEN vermenigvuldiging zonder toestemming van de rechthebbenden....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat een gezeik ik download er gwoon lekker op los en het boeit me nix over die Buma/Stemra Rechten ik zit er niej mee mijn favo muziek gratis :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 september 2006 om 13:34:
wat een gezeik ik download er gwoon lekker op los en het boeit me nix over die Buma/Stemra Rechten ik zit er niej mee mijn favo muziek gratis

Hoofdletter, komma, punt, hoofdletter, spellingscontrole...

Ooh wacht, dat heb je nog niet geleerd op school.

Waarschuw beheerder
enne wat dan mbt het delen van muziek die in lage bitrate door platenlabels wordt geshared? Astralmusic staat vol van de full length vinyl rips in lage bitrate...

De kwaliteit wisselt... vaak is het zo dat ze de plaat bewust een paar x laten over slaan waardoor ie dus onbruikbaar is... en de disclaimer van astralmusic geeft ook niet aan dat rippen verboden is... dat staat op een CD wel. Oorzaak: die is beschermd, de lo fi previews niet...

en het sharen van platen die om diverse redenen niet meer te koop zijn?

Als iemand de hele discografie van PCP zou sharen bijvoorbeeld... wie zijn wij dan om dit te verbieden? Als iets niet meer op cd of op vinyl NIEUW te koop is, loopt de auteur ook geen rechten mis.
Waarschuw beheerder
maar het posten van samples mag dus ook niet :/
Waarschuw beheerder
je mag 8 of 9 seconden legaal rippen maar mer nier ivm auteurs rechten en zo
Waarschuw beheerder
30 seconden was het toch?
Artiest {SHOWLIST artist 95822, 39766}
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens (y)
Artiest {SHOWLIST artist 27290, 1868}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 juni 2006 om 21:22:

en als die overleden is dan?????

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van VREESTYLE op dinsdag 10 oktober 2006 om 20:48:

Dan gaan lijkt mij, automatisch de rechten van een track naar iemand anders(erfgenaam misschien ;) ). Dus zou je uit moeten zoeken wie de rechten heeft.
Waarschuw beheerder

Na 50 jaar wordt zoiets public domain en mag iedereen het vrij gebruiken, behalve als het tussentijds geremasterd is, dan geldt vanaf die datum weer een periode van 50 jaar. In de U.S. is dat 80 jaar...

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Waarschuw beheerder
donateur
Die Buma en al die royalty rechten, die gaan allemaal naar de industrie, de artiesten zien daar maar bar weinig van terug. Of ze moeten heel veel gedraaid worden, op radio en TV, maar club circuit, die markt is tegenwoordig helemaal ingestort. Vroeger had je nog CD verzamelaars, maar wie koopt dat tegenwoordig nog..... Die rek is er helemaal uit. Alleen de groten vangen nog.

Het is tegenwoordig toch zo dat tracks bijna gratis downloadable beschikbaar worden gesteld om maar zoveel gedraaid te worden (of promo's uitdelen), zo word de artiest bekend en wordt deze geboekt voor optredens of dj sets, dat levert op.
Waarschuw beheerder
moeilijke kwestie, maar als je alles met mate doet en toch inversteerd in de muziek industrie is het wel mogelijk , want BREIN en al die organisaties kunen toch niet alles controleren.. het wordt gewoon te massaaal gedaan..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jaillen op zondag 29 oktober 2006 om 16:47:
moeilijke kwestie, maar als je alles met mate doet en toch inversteerd in de muziek industrie is het wel mogelijk , want BREIN en al die organisaties kunen toch niet alles controleren.. het wordt gewoon te massaaal gedaan..

You're missing the point.

Het mag niet. Of het nou wel of niet, of niet genoeg gecontroleerd wordt... Daar gaat het niet om.

Er staan niet overal flitspalen, maar toch rijden mensen op de meeste wegen niet 2 keer zo hard als mag.

Het gaat erom, dat de consequenties in dit geval niet voor degene zijn die de link post of iets upload, maar dat die consequenties voor PF zijn, omdat de link op de servers van deze site staat.

Een site is verantwoordelijk te houden voor de informatie die erop staat. En ookal wordt het niet voldoende gecontroleerd... Better to be safe than sorry. Voorkomen is beter dan genezen. ;)

En dat is dus buiten de hele normen en waarden issue, dat een artiest geld misloopt als er een album gedownload wordt i.p.v. gekocht.
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091, 71165, 45735}
Waarschuw beheerder
Over livesets: Als het een directe link is en je computer na het klikken op de link dus gelijk vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen, dan is het NIET toegestaan als het een liveset betreft met nummers die je niet zelf geproduceert hebt.

en als je een liveset WEL ZELF heb gemaakt?

want nou krijg ik dus een waarschuwing, terwijl ik het WEL ZELF heb gemaakt (en daarbij, de nummers IN de livesets heb ik gekocht !! dus dubbel legaal)

daarnaast, is de upload site ook daad werkelijk een upload site voor z'n dj's (vrienden van me).
wat er verder op de website staat doet er niet aan toe gezien:

Een indirecte link: een link die nadat je erop klikt een nieuw venster opent en je naar een site als bijvoorbeeld yousendit of rapidshare brengt, alwaar je nogmaals moet klikken om te downloaden, dat is wél toegestaan, want dan kan PF niet verantwoordelijk gehouden worden.

ik EIS dat mn waarschuwing terug wordt genomen door de mods
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ten eerste betaal je alleen voor de auteursrechten als je een plaat koopt, maar niet voor de exploitatie- en internetrechten die betaald moeten worden, mocht het verspreid worden.

Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:40:
en als je een liveset WEL ZELF heb gemaakt?

want nou krijg ik dus een waarschuwing, terwijl ik het WEL ZELF heb gemaakt

Nee, want de nummers die je gebruikt zijn toch niet van jou, of wel? Alleen de EP met het geluid is van jou. Dan verwijs ik je dus weer naar wat ik in de eerste alinea vertelde.
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:40:
daarnaast, is de upload site ook daad werkelijk een upload site voor z'n dj's (vrienden van me).
wat er verder op de website staat doet er niet aan toe gezien:

Het setje staat misschien op de site van je vrienden(of welke site dan ook), maar waar de link staat, in dit geval Partyflock, is welke verantwoordelijk is, en dus de exploitatie- en internetrechten zal moeten betalen.

Én jouw link was toch een directe link, of heb ik dat verkeerd gezien?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:47:
exploitatie- en internetrechten

ik vinnet allemaal maar nergens op slaan

de mix is van mij en de nummers zijn legaal op plaat gekocht. ik verspreid de set gewoon ongeacht partyflock dat wil of niet

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:47:
Én jouw link was toch een directe link, of heb ik dat verkeerd gezien?

dat klopt ja, en ik heb m ook bewust (wetend van het regelement) gepost gezien de site, nummers en set legaal zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:55:
ik vinnet allemaal maar nergens op slaan

de mix is van mij en de nummers zijn legaal op plaat gekocht. ik verspreid de set gewoon ongeacht partyflock dat wil of niet

Dat kan, als je dan ook maar de consequenties aanvaard.

Voorbeeld;

Als je te snel rijdt, kan je een boete krijgen, kan je zeggen dat je geen limiet hebt gezien, maar daar heeft de politie geen boodschap aan ;) Je bent namelijk een inwoner van Nederland en hebt je te houden aan de wetten van het land waar de server staat.

Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op dinsdag 31 oktober 2006 om 19:55:
dat klopt ja, en ik heb m ook bewust (wetend van het regelement) gepost gezien de site, nummers en set legaal zijn

Dan kan je dus zeggen dat het regelement bekend was, maar blijkbaar toch niet, want dit beleid is er al een behoorlijke tijd. Buiten het feit dat het gebaseerd is op een WET in Nederland, die al veel langer bestaat. Je kunt iets wel kopen, maar dat betekent niet dat je het zomaar mag exploiteren.

Dat jij of wie dan ook, bij wijze van spreken niet weet dat je sinds 5 jaar niet te snel mag rijden, betekent niet dat je zomaar te hard mag rijden.

Werkzaam bij Based on Logics
Waarschuw beheerder
donateur
ik download niet, maar brand wel cd's over.
ben ik nu illegaal bezig??
ja, maar soms doe je wel iets wat niet mag ;)

maar een vraag (sorry als het antwoord is neergezet al een keer)
wij produceren zelf.
iemand op flock vraagt ons nummer in een forum.
ik zet hem er zelf neer met een linkje
mag dat dan niet of wel??
wij zijn zelf de schrijvers en de componisten en behouden alle rechten zelf :)

ben benieuwd

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 15:48:
maar een vraag (sorry als het antwoord is neergezet al een keer)
wij produceren zelf.
iemand op flock vraagt ons nummer in een forum.
ik zet hem er zelf neer met een linkje
mag dat dan niet of wel??
wij zijn zelf de schrijvers en de componisten en behouden alle rechten zelf

Zolang er niet overduidelijk samples van een ander nummer inzitten wel (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 17:02:
Zolang er niet overduidelijk samples van een ander nummer inzitten wel

:O
nah.
vette belediging naar onze kop toe :O

:lol:
wij maken alle samples zelf ja :devil:

:flower:

Waarschuw beheerder
Kunnen jullie niet gewoon serverruimte huren in Rusland? is stukken goedkoper en niemand kan jullie dan iets maken als iedereen tracks en mixes gaat sharen. Dan kan ik Soulseek eindelijk ook van me pc af mieteren :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 15:48:
ik download niet, maar brand wel cd's over.
ben ik nu illegaal bezig??
ja, maar soms doe je wel iets wat niet mag

als je cd's op cassette opneemt is het niet strafbaar. Dat staat vast door een rechtelijk besluit uit de jaren 80 in de zaak die door Philips en Sony was aangespannen tegen een muziekverzamelaar die alle cd's bij de bieb huurde en op nam op tape. En ik kan het weten want die gast is mn vader :)

Daarbij wordt over lege cd's een vergoeding berekend die aan de BREIN wordt afgedragen. Zo illegaal is het dus ook weer nie :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 november 2006 om 19:34:
Daarbij wordt over lege cd's een vergoeding berekend die aan de BREIN wordt afgedragen. Zo illegaal is het dus ook weer nie

op zich is het toch ook belachelijk
je betaald aan een vereneging (brein is dat) en geen enkele artiest ziet er wat van terug terwijl zulke regels in het leven zijn geroepen om de artiesten tegemoet te komen :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 juni 2006 om 09:20:
nah ook als ik bijvoorbeeld een sample nodig heb van een mannetje dat praat..of een meisje dat gilt in een track zul je toch echt even de 'originele' auteur moeten vragen- hoe en wat...denk ik zo even

Dit is niet helemaal waar ik ben bezig een site op te zetten waar dj's / producers hun nr's kunnen uploaden
voor als ze deze aan mensen willen aanbieden voor als ze hier feedback over willen of vragen hebben als ze er niet helemaal uit komen wat mooier is of net wat

hier zat ik ook met het probleem dat ik niet wist of ik aansprakelijk gehouden kon worden voor de dingen die de gebruikers uploaden

Dit even gevraagt bij een rechten winkel
ofwel een soort van advocaten kantoor

En die melden mijn als ik ervoor zorg dat de gebruikers van de site hun eigen moeten registreren, en dit alleen kan als ze de algemene voorwaarden van de site accepteren, is er niks aan de hand, Als je maar zeer duidelijk in de algemene voorwaarden beschrijft dat je hier niet aansprakelijk voor gehouden kan worden is er niks aan de hand,
vergeet niet dat dit zeer duidelijk weer gegeven moet worden
zorg ervoor dat de gebruikers pas verder kunnen met de registratie op de site als de scroll balk van het collum algemene voorwaarden helemaal naar beneden staat en het hokje ik accepteer de algemene voorwaarden aangevinkt is

Dit voor het geval er een rechtzaak zou ontstaan
de persoon niet kan zegge ja ik heb die voorwaarden niet gezien want ik heb gewoon verder geklikt

des gewenst zet er een tijd op van 2 min en dat je eerder niet na het volgende venster van de registratie kan
probleem opgelost volges hun moes ik hier rekening mee houden

ook moet ik de dj's en producers in de algemene voorwaarden
vertellen wat ze wel en niet mogen uploaden voorbeeld:

Nr's waar instrumentale sample's in gebruikt worden die van een andere producer afkomstig zijn dus niet door hun gemaakt zijn mogen gebruikt worden mits deze niet langer dan 60 seconden te horen zijn of tenzij deze zo bewerkt zijn dat het niet te achterhalen valt waar het van afkomstig is mag het vrij gebruikt worden

Vocalen mogen ook gebruikt worden als deze ook niet langer dan 60 seconden zijn en mits hier geen copyright rechten op aangevraagd zijn en er zijn maar heel weinig dj's die copyright rechten op een vocaal hebben

Dit zul je zelf na moeten gaan maar het gevraar bestaat als je dit navraagt dat een grote artiest hier snel alsnog rechten op aanvraagd omdat hij zo dan een deel van de winst mee krijgt copyright rechten zie je alleen bij grote artiesten die vaak uit america en dat soort landen komen

maar als aan het vocaal niet meer te horen valt van wie het afkomstig is of wie ze stem het is mag je het alsnog langer dan die 60 seconden gebruiken

zo kan het ook zijn dat een grote artiest neem nou bijvoorbeeld abba die kunnen rechten hebben op hun melodie
dus als jij in fruityloops een midi file gebruikt van abba en er zit copyright op die melodie kun je een probleem hebben als de mannager van abba een rechtzaak aanspant

En je kunt zelf wel nagaan hoe groot dat de kans is dat een mannager van abba erachter komt dat jij hun melodie gebruikt of hun vocaal gebruikt of hun sample's gebruikt in bijvoorbeeld een hardcore nr (komen ze dus niet achter mits je natuurlijk niet dj tiesto bent die over heel de wereld draait)

En het mooiste van alles dit zijn dingen waar ik rekening mee moet houden als ik andere personen toestemming geef om nr's op mijn server op te slaan en aan andere aan te bieden

Ik snap de administrators van partyflock niet
als ze in hun algemene voorwaarden zetten dat ze hier niet aansprakelijk voor zijn is er niks aan de hand!!

en al helemaal niet op partyflock omdat hier geen mogelijkheid bestaat om bestanden op de servers van partyflock op te slaan

Als iemand hier een url vermeld na een mp3 nr
en ookal doe ik doel opslaan als download ik het toch niet van partyflock of zie ik dat verkeerd

zou de url www.partyflock.nl/andrehazes.mp3 zijn
dan wort het nr van de partyflock site gedownload
ofwel dan is het afkomstig van het ip adres van partyflock

maar als de url www.gratismuziek.nl/andrehazes.mp3 is dan komt het niet van partyflock en zal het ip adres ook niet van partyflock zijn

in dit geval wort in eerste instantie gekeken of www.gratismuziek.nl hier voor verantwoordelijk is
als hun in hun algemene voorwaarden hebben staan dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker ligt die het bestand geupload heeft (zoals boven beschreven)is ook www.gratismuziek.nl hier niet verantwoordelijk voor

Ik weet bijna zeker dat de mensen achter partyflock hier ook van op de hoogte zijn, maar dat het probleem eerder te maken heeft met e-mailtjes van artiesten die hier op partyflock donateur zijn en hier links tegen komen die naar hun muziek leiden en hun hier niet blij mee zijn

En partyflock kan die donateurs niet missen dus dat ze daarom besluiten dit te verbieden en dit kan ik van de ene kant wel begrijpen maar zou dat zo zijn zeg dat dan gewoon zoals het is

Maar weer genoeg getypt voor vandaag

Vragen? stuur maar een pb
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 november 2006 om 07:05:
Als iemand hier een url vermeld na een mp3 nr
en ookal doe ik doel opslaan als download ik het toch niet van partyflock of zie ik dat verkeerd

Je download niet van PF, maar wat je niet gevraagd hebt/je verteld is bij de rechtswinkel, is dat de server/site waar de link op staat(dus niet de muziek) aansprakelijk te houden is ;)
En je kunt zelf wel nagaan hoe groot dat de kans is dat een mannager van abba erachter komt dat jij hun melodie gebruikt of hun vocaal gebruikt of hun sample's gebruikt in bijvoorbeeld een hardcore nr (komen ze dus niet achter mits je natuurlijk niet dj tiesto bent die over heel de wereld draait)

Ja, maar of die manager er nou achterkomt of niet, je vergeet dan één ding... het mag dus eigenlijk sowieso niet zonder toestemming ;)

Ik weet bijna zeker dat de mensen achter partyflock hier ook van op de hoogte zijn

Dat hebben we idd uitgezocht.

als ze in hun algemene voorwaarden zetten dat ze hier niet aansprakelijk voor zijn is er niks aan de hand!!

Daar hebben we het ook over gehad, maar het systeem/beleid wat we nu hebben voldoet (Y) Misschien dat het nog gaat veranderen hoor, maar voor nu moeten mensen maar genoegen nemen met hoe het is.

maar dat het probleem eerder te maken heeft met e-mailtjes van artiesten die hier op partyflock donateur zijn en hier links tegen komen die naar hun muziek leiden en hun hier niet blij mee zijn

Dat ook. Maar ook omdat het gewoon 'not fair' is tegenover artiesten die het niet zien op PF en dus om niet mogelijk aansprakelijk gesteld te worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
voor een url vermelding in een forum kun je niet aansprakelijk voor worden gehouden als er illegale muziek achter zit het gaat om de site of server waar die muziek opstaat die zijn dan fout niet jullie

Als ik hier op een url klik maak ik toch rechtstreeks met die site verbinding het is dan toch niet zo dat er eerst verbinding met de server van flock wort gemaakt en deze server dan die aanvraag forward of wel?

Dus als ik jou moet geloven kan ik vandaag 346 gigabyte aan mp3's online op internet zetten, geen site of niks eromheen bouwen en dan ben ik dus niet strafbaar en is er niks aan de hand?

en als dan klaasje op partyflock een url vermeld na mijn server is partyflock verantwoordelijk en niet ik met 346 gigabyte aan muziek op internet

Iedergeval hebben ze het mijn heel anders verteld
en het was aan te raden om je algemene voorwaarden
door een advocaat op papier te laten zetten
dan sta je altijd veilig

maargoed regels zijn regels ga me eigen er niet druk over lopen maken soulseek vind ik echt alles mee kwa muziek dan kan ik die paar mixen die hier staan echt wel missen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 16 november 2006 om 08:31:
Iedergeval hebben ze het mijn heel anders verteld
en het was aan te raden om je algemene voorwaarden
door een advocaat op papier te laten zetten
dan sta je altijd veilig

Dat hebben we al utgezocht, al een behoorlijke tijd terug en dat doen we dus niet zoals ik al zei ;)

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 16 november 2006 om 08:31:
voor een url vermelding in een forum kun je niet aansprakelijk voor worden gehouden als er illegale muziek achter zit het gaat om de site of server waar die muziek opstaat die zijn dan fout niet jullie

Dat ligt eraan of het een directe link is of niet, lees de openingspost nog maar eens.

Maar hoe dan ook. Better to be safe than sorry, dus we doen het gewoon zo, zo zijn de regels.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik begryp best dat partyflock ingedekt moet zyn , maar ik vind ook dat in het tydperk waarin we nu leven er zoveel plagiaat gepleegd word ,mede door het internet en dat ook- voor- de komst van het internet al voorspeld werd dat dit zou gaan gebeuren je dit niet meer tegen kunt houden en ik denk dat dit alleen erger gaat worden in de toekomst veel cd shops zyn er al mee gestopt dat is niet voor niets ,maar geen probleem ik load myn mixen wel via een uploadside los vd PartyFlock op en zorg dat je dan nog eens moet klikken ,om jullie van problemen te ontzien ,gr Antonio :d:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dj Stan Holland Projects. op dinsdag 21 november 2006 om 06:08:
maar ik vind ook dat in het tydperk waarin we nu leven er zoveel plagiaat gepleegd word ,mede door het internet en dat ook- voor- de komst van het internet al voorspeld werd dat dit zou gaan gebeuren je dit niet meer tegen kunt houden en ik denk dat dit alleen erger gaat worden in de toekomst veel cd shops zyn er al mee gestopt dat is niet voor niets

Als iedereen jat is dat dus nog geen vrijbrief om het ook te mogen doen :)

Uitspraak van Dj Stan Holland Projects. op dinsdag 21 november 2006 om 06:08:
ik load myn mixen wel via een uploadside los vd PartyFlock op en zorg dat je dan nog eens moet klikken ,om jullie van problemen te ontzien ,gr Antonio :

Top :D Is een kleine moeite en dan gebeurt het wel op de manier die mag.

Waarschuw beheerder
donateur
een mix kan ik me het voorstellen idd ;)
dan gebruik je gewoon nummers die beschermt zijn door het buma/stemra

maar over herkenbare samples ben ik niet helemaal uit.

hoe kan je erachter komen dan wanneer een sample wel of niet is beschermd???
wij halen weleens vocals van sample cd's af of i-net site's
ik ga niet elke sample laten uitzoeken :/

dus zou iemand met eigen tracks nooit iets op partyflock kunnen zetten (als directe link) want hij kan niet garanderen dat het geen beschermde stukken/samples bevat terwijl het behoorlijk wat moeite zal kosten om het uit te laten zoeken :/
zit ik met dit goed of doet flock daar niet moeilijk over??

*praat nu voor beginnende producers die toch vaker nummers online willen zetten voor feedback*

Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet zelf niet precies wanneer een sample 'herkenbaar genoeg' is.

Er zijn wel richtlijnen voor, dat wel.

Maar je kan online gooien wat je wilt, maar als de oorspronkelijke artiest, waarvan jij de sample gebruikt hebt, of een instantie die het ons meldt, het vraagt, halen wij het weg.

Zo kwam ik ook onlangs een topic tegen waar een link stond met zijn artiestennaam en dan de titel van de track: Thrillseeka(???-remix)

Dat heb ik dus verwijdert, na even een bericht te sturen naar de topicstarter.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:49:
Zo kwam ik ook onlangs een topic tegen waar een link stond met zijn artiestennaam en dan de titel van de track: Thrillseeka(???-remix)

hahahaha ja idd :/
Dat is dan zeker niet de bedoeling.

Volgende vraag.

Ik maak een remix van een track van een bekende artiest met zijn toestemming.
De samples zijn wel herkenbaar.
Mag ik hem dan wel of niet hier online zetten??

(weet dat het rare vragen zijn en zal het zelf niet snel doen, maar daar denk ik over na tussendoor;))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:49:

Dat heb ik dus verwijdert

er van uit gaande dat ie een sample uit het origineel gebruikte, is het terecht. Was dat echter niet het geval dan zou je er niets tegen kunnen beginnen want een plaat coveren mits je hem niet exact 1 op 1 gaat na produceren is legaal en hoef je niets voor te betalen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 21:57:

De artiest kan wel toestemming geven, maar je moet meestal bij BUMA zijn voor de rechten, die rechten hebben wij sowieso niet. Dus als dat een directe link is, mag het sowieso niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 09:42:
De artiest kan wel toestemming geven, maar je moet meestal bij BUMA zijn voor de rechten, die rechten hebben wij sowieso niet. Dus als dat een directe link is, mag het sowieso niet.

ok, dat is dan inderdaad zo.
Vroeg het me al af :)

thanks voor de info.
Ga een stuk wijzer naar bed ;P
Waarschuw beheerder
je gaat zoiezo niet naar pf om te downloaden,
ook al zou je het doen,
dan nog kom je veel troep tegen, van peer2peer programma's

Waarschuw beheerder
Nou heb ik nog een vraag :)
Stel dat ik een mix online heb gezet en het is bijv http://127.0.0.1/mix.mp3.

Als ik dan m.b.v http://www.tinyurl.com een redirect maak naar die link en die gewoon hier post, is het dan wel toegestaan?

Waarschuw beheerder
donateur
Zolang dit zich maar niet voordoet:
Als het een directe link is en je computer na het klikken op de link dus gelijk vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen,

Maar volgens mij is het via tinyurl wel goed en is het zo:

Een indirecte link: een link die nadat je erop klikt een nieuw venster opent en je naar een site als bijvoorbeeld yousendit of rapidshare brengt, alwaar je nogmaals moet klikken om te downloaden, dat is wél toegestaan

Artiest {SHOWLIST artist 6296, 1394}
Waarschuw beheerder
Ik vind het een goed initiatief van Partyflock. :)

Dit zijn namelijk beslissingen die er op de langere termijn zorg voor dragen dat mensen niet zo makkelijk gratis aan muziek komen (want je hoort ervoor te betalen), en dus producers kunnen blijven produceren, omdat er brood op de plank komt / blijft. Ik heb zoiets van: wees allen blij met deze beslissing! :D

Hulde! :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:52:
Ik vind het een goed initiatief van Partyflock.

Dit zijn namelijk beslissingen die er op de langere termijn zorg voor dragen dat mensen niet zo makkelijk gratis aan muziek komen (want je hoort ervoor te betalen), en dus producers kunnen blijven produceren, omdat er brood op de plank komt / blijft. Ik heb zoiets van: wees allen blij met deze beslissing!

Hulde!

Vind ik ook!! :respect:

Iedereen moet eens niet zo zeiken, PF stelt deze regels niet voor de lol op, ze doen het niet om jullie te zieken ofsow ( of toch wel :P )
Anyway, het enige wat je niet mag doen is een directe link plaatsen... das toch niet zo moeilijk ! :S Een link naar Megaupload mag wel en dat gebeurd toch wel vaker ofniet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van J Q R D I :banana: op woensdag 6 december 2006 om 11:42:
Anyway, het enige wat je niet mag doen is een directe link plaatsen... das toch niet zo moeilijk ! Een link naar Megaupload mag wel en dat gebeurd toch wel vaker ofniet?

Lezen blijkt nogsteeds een kunst... :D

Een indirecte link: een link die nadat je erop klikt een nieuw venster opent en je naar een site als bijvoorbeeld yousendit of rapidshare brengt, alwaar je nogmaals moet klikken om te downloaden, dat is wél toegestaan, want dan kan PF niet verantwoordelijk gehouden worden

Waarschuw beheerder
fuck copyrights

Waarschuw beheerder

Het is jullie beleid maar dit is zo krom als wat.

Livesets zijn gewoon compleet legaal, daar zitten geen rechten op.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 18:21:
Livesets zijn gewoon compleet legaal, daar zitten geen rechten op.

Is goed, kom jij dan maar eens met een verklaring van BUMA STEMRA en wat advocaten die tegenspreekt wat die stichting en de advocaten ons verteld heeft.

Want wij zuigen dit niet uit onze duim voor ons beleid hoor. Wij hebben dit meerdere malen nagevraagd.

Een liveset zit wel degelijk rechten op en nog wel meer zelfs dan wij handhaven in ons beleid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 januari 2007 om 18:21:
ivesets zijn gewoon compleet legaal, daar zitten geen rechten op.

Voorbeeld: Marco V wil (liever) niet hebben dat zijn livesets (zonder toestemming) verspreid worden op het internet. Zie ook het PF intervieuw met hem.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van seballie op dinsdag 9 januari 2007 om 14:26:
Voorbeeld: Marco V wil (liever) niet hebben dat zijn livesets (zonder toestemming) verspreid worden op het internet. Zie ook het PF intervieuw met hem.

En dat zijn dus de rechten die er nog meer op zitten, die niet eens in ons beleid staan. Als de artiest die het gemixed heeft het niet wil, is de site waar het op staat wettelijk verplicht de link eraf te halen.

Waarschuw beheerder
Hmm redelijk apart.

Kijk dat je niet wilt dat albums verpspreid worden snap ik, aangezien je die zou moeten kopen in de winkel. Maar een liveset van een feest..

Maar goed, ik vind het zoieso stakkers bij Buma Stemra, Brein en aanverwanten.

Maar logisch dat jullie niet geheel illegaal bezig willen zijn natuurlijk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 01:43:
Maar een liveset van een feest..

Een liveset bevat tracks waar rechten opzitten. Auteursrecht én exploitatierecht. Auteursrecht van de artiest die het gemaakt heeft en exploitatierecht die je moet betalen als je het wilt exploiteren/verspreiden.

Waarschuw beheerder
Vind je dat zelf niet onnozel dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, totaal niet.

Waarschuw beheerder
donateur
En ookal zou ik het onnozel vinden...

Ik kan het ook onnozel vinden dat je ergens maar 100 mag rijden, toch loop je het risico bestraft te worden als je je niet houdt aan die regels.

Waarschuw beheerder
Het hele probleem is dat de auteurswetgeving erop gericht is om te voorkomen dat mensen geld verdienen met andermans idee, maar aan de andere kant zorgt die zelfde wetgeving dr ook voor dat mensen die geen geld willen verdienen maar zich alleen als dj willen promoten, in feite illegaal bezig zijn.

Zelfs het vragen om demo's van andermans platen (zoals bij de Flockers contest) is in feite illegaal.

Aangezien binnekort een plaat van mij uit komt heb k dr alle begrip voor dat men probeert om jatten van andermans muziek tegen te gaan maar dat doen ze imo niet door amateur dj's die een setje uploaden te criminaliseren. Jammer dat dat een ongewild gevolg is van wetgeving die juist bedoeld is om de totale muziekscene te beschermen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 18:07:
Aangezien binnekort een plaat van mij uit komt heb k dr alle begrip voor dat men probeert om jatten van andermans muziek tegen te gaan maar dat doen ze imo niet door amateur dj's die een setje uploaden te criminaliseren. Jammer dat dat een ongewild gevolg is van wetgeving die juist bedoeld is om de totale muziekscene te beschermen.

Tja, maar je moet gewoon 1 lijn trekken.

Je kan moeilijk voor de ene DJ tolereren wat de ander niet mag.

Amateur of niet, het gaat om de content van de platen die hij gebruikt, want dát is professioneel ;)

Waarschuw beheerder
Mee eens!! duidelijke taal!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 19:07:
Tja, maar je moet gewoon 1 lijn trekken.

zucht.. vooruit dan maar

_______________________________________________// ^^
Waarschuw beheerder
donateur
daarom mag je mozart en beethoven wel doen,daar is een octrooi van 100jaar op maar aangezien dat alweer verstreken is hoor je veel samples van deze oudgediende

Waarschuw beheerder
Maar goed, ik vind het zoieso stakkers bij Buma Stemra, Brein en aanverwanten

Ga jij nou maar fijn gratis je mp3tjes downloaden, als je aan de andere kant zou staan zou je het wel begrijpen!

Artiesten moeten ook inkomsten hebben toch? Ze worden aan alle kanten genaaid, en dat wordt alleen maar erger..

Waarschuw beheerder
pff onzin verkopen zijn jullie te zwak voor:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 11:31:
Ga jij nou maar fijn gratis je mp3tjes downloaden, als je aan de andere kant zou staan zou je het wel begrijpen!

Artiesten moeten ook inkomsten hebben toch? Ze worden aan alle kanten genaaid, en dat wordt alleen maar erger..

ik betaal gvd 32.50 euro voor dj vince, 1 stage... prijzen dan ook omlaag voor feesten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 3 maart 2007 om 20:50:
ik betaal gvd 32.50 euro voor dj vince, 1 stage...

Dat is je eigen keuze ;)

Daar waar het niet de keuze van de artiesten is dat hun muziek gedownload wordt zonder ervoor te betalen, want het is toch echt 'stelen'.
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 3 maart 2007 om 20:50:
prijzen dan ook omlaag voor feesten.

Dat heeft dus echt niets te maken met het downloaden van muziek :no:

Er zijn zoveel artiesten die niet optreden, en alleen produceren! Die vergelijking kan je dus niet maken :no:
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 januari 2007 om 18:07:
Zelfs het vragen om demo's van andermans platen (zoals bij de Flockers contest) is in feite illegaal.

platen die je koopt zijn voor promotional use only ;)
en dat is het dan, want je verkoopt je demo niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 maart 2007 om 20:57:
Dat heeft dus echt niets te maken met het downloaden van muziek

Er zijn zoveel artiesten die niet optreden, en alleen produceren! Die vergelijking kan je dus niet maken

De gage's van de DJ's worden juist steeds hoger omdat ze minder inkomsten krijgen uit platenverkoop... Ja ook omdat ze steeds meet gehyped worden en het DJ vak een beetje overdreven wrdt, ofdat ze echte sterren zijn.. (ok, de wereldtop zeker wel, maar de gewone nederlandse subtop valt ook wel weer mee..)

En het leeuwendeel van het prijskaartje gaat toch naar de kostenposten als gebouwhuur, licht, horeca enz enz, en de organisatie van het feest zal ook nog een groot deel inpikken.. Ben benieuwd hoeveel vince er zelf aan over houdt.. Bovendien is dit pas zijn eerste echte eigen feest, en hij is al 15/20 jaar bezig of zo.. En dan staat er ook nog een hoop andere DJ's in de line up die ook weleen kleine vergoeding zullen krijgen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 11:07:
En het leeuwendeel van het prijskaartje gaat toch naar de kostenposten als gebouwhuur, licht, horeca enz enz

Horeca niet :no:

Op verreweg de meeste feesten wordt een catering-bedrijf ingehuurd, niet tegen betaling, maar tegen het grootste deel van de drankomzet. Niet van het kaartje ;)
Waarschuw beheerder
Maar een liveset van een feest

lees jij de voorwaarden die bij de kaartjes gelden ook??

bijna bij elk feest zijn apparatuur om geluidsopnames te maken verboden...
dus als er livesets op het internet verschijnen, is dat dus ook zonder toestemming

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tdzjino op maandag 5 maart 2007 om 14:28:
dus als er livesets op het internet verschijnen, is dat dus ook zonder toestemming

Da's niet waar :no:

De livesets mogen wel opgenomen worden door de artiest zelf.

De organisatie mag dit ook doen, maar zal dan alsnog aan de artiest moeten vragen of ze hem mogen verspreiden/laten horen. De rechten liggen van de liveset zelf liggen dus altijd bij de artiest, tenzij in je boekingsbevestiging overeengekomen is dat die rechten bij bijv. de organisatie liggen.

Maar als je ze wilt verspreiden, zal de organisatie, de artiest zelf of wie dan ook, wettelijk gezien het volgende moeten betalen:

1 -auteursrecht per gebruikte plaat die bekend en aangesloten is bij Buma.

2 -exploitatierechten voor de gebruikte platen. Dit bedrag verschilt per manier van exploiteren(internetradio, streamen, ether-radio, het ter download beschikbaar stellen etc. etc)

En soms als derde internetrecht, mocht je gebruik maken van het internet als medium waar je het exploiteert.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 15:16:
1 -auteursrecht per gebruikte plaat die bekend en aangesloten is bij Buma.

is het niet voor elke track die niet van jezelf is? je gebruikt een ander zijn muziek waar hij het auteursrecht op heeft, dus moet je het aanmelden bij B/S...blijkt vervolgens dat diegene geen lid is van B/S dan gaat et geld in de grote pot wat weer verdeeld wordt onder de grote namen?

Waarschuw beheerder
Ach dit is gewoon te triest voor woorden,, Waarom is downloaden Illigaal, als we "Limewire, Kazzaa, etc.." Hebben..?? een P2P(Peer2Peer) netwerk, dat nummers van andere mense der PC scant, zodat wij ze kunne downen.. Zo illigaal zal het allemaal wel niej zijn.

Iedere DJ Wil toch dat zijn/haar naam groot wordt,, en dat gaat alleen het snelste door de Tracks op internet te zette, zodat mensen ze in 1 minuut gedownload hebben, en dan weer door kunne sturen,, Je naam groot maken gaat niet doormiddel van aan iedereen zo'n cd te verkope, da schiet niej op.

Heel da illigale gedoe over downloaden is een en al Bullsh*t,, Als het echt zo illigaal was, zou B.I.G.(Ban Illigale Games -en software, de groep die downloaden overbodig wil maken) er allang iets aan doen..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 10:20:
Ach dit is gewoon te triest voor woorden,, Waarom is downloaden Illigaal, als we "Limewire, Kazzaa, etc.." Hebben..?? een P2P(Peer2Peer) netwerk, dat nummers van andere mense der PC scant, zodat wij ze kunne downen.. Zo illigaal zal het allemaal wel niej zijn.

Iedere DJ Wil toch dat zijn/haar naam groot wordt,, en dat gaat alleen het snelste door de Tracks op internet te zette, zodat mensen ze in 1 minuut gedownload hebben, en dan weer door kunne sturen,, Je naam groot maken gaat niet doormiddel van aan iedereen zo'n cd te verkope, da schiet niej op.

Heel da illigale gedoe over downloaden is een en al Bullsh*t,, Als het echt zo illigaal was, zou B.I.G.(Ban Illigale Games -en software, de groep die downloaden overbodig wil maken) er allang iets aan doen..

Jij snapt het niet!

Bel Buma Stemra en laat ze je uitleg geven (Y)

Of misschien makkelijker, lees de topic even door.

Bovendien bevind je je hier op een site waar regels gelden. WIJ tolereren downloaden zoals in de openingspost NIET. En we zitten hier NIET op Limewire of Kazaa.

:bye:

Waarschuw beheerder

ja joh... jat dan ook gelijk een vracht LCD's van sony... goed voor hun naam, staan eropeens bij alle tokkies sony tv's! betere reclame kan gewoon niet :/
Waarschuw beheerder
Ik blijf toch lekker downloaden :D :banana:
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom is downloaden Illigaal

hier vergissen veel mensen zich...
Downloaden is NIET illegaal.
Het aanbieden van downloads is WEL illegaal.

Waarschuw beheerder
Heeft PF wel eens nagedacht over dat 'hoe heet dit nummer' topic? Dat mag ook niet he?

Ik ben nu zelf namelijk bezig met BUMA/STEMRA en sena over het feit dat ik op een danceforum kleine geluidsfragmenten wil plaatsen bij oude releases die ik ga behandelen. Zelf dit mag niet (onzin overigens, want wat heeft iemand nu aan een muziekje van 1 minuut met een lage bitrate?).

Als PF dus haar beleid helemaal goed wil doorvoeren, zal men daar ook eens naar moeten kijken. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 28 maart 2007 om 10:33:
Ik blijf toch lekker downloaden

Ik ook. Niet downloaden betekent in mijn geval: geen inkomsten voor de artiest. Ik koop platen (en cd's) aan de hand van downloads.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 10:49:
Bel Buma Stemra en laat ze je uitleg geven

En dat helpt ook geweldig. Het enige wat ze kunnen zeggen is: het mag niet. Ik heb ze gebeld en wat moeilijke vragen gesteld (over dus rechten). Konden ze niet eens antwoord op geven. Nou geweldige organisatie ben je dan hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 12:56:
Als PF dus haar beleid helemaal goed wil doorvoeren, zal men daar ook eens naar moeten kijken.

Daar hebben we het ook al een tijdje over ;) Dat gaat ook veranderen :jaja:
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 12:59:
En dat helpt ook geweldig. Het enige wat ze kunnen zeggen is: het mag niet. Ik heb ze gebeld en wat moeilijke vragen gesteld (over dus rechten). Konden ze niet eens antwoord op geven. Nou geweldige organisatie ben je dan hoor...

Dat is ook het slechte... ze stellen regels op, maar kunnen niet goed beargumenteren wat ze als regelss opstellen.

Desalniettemin heb je wel naar ze te luisteren. We know the drill ;) Wij hebben ook contact gehad met Buma/Sena.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 13:43:
Dat is ook het slechte... ze stellen regels op, maar kunnen niet goed beargumenteren wat ze als regelss opstellen.

Ik had bv. een vraag gesteld over dat oude Amerikaanse houseplaten vaak geen tekst met copyrights hebben en hoe dat dan zat. Ze wisten dus niet hoe dat zat. En omdat ik nogal redelijk wat kennis heb van housemuziek heb ik ze een paar hele gemene vragen gesteld, waar ze ook geen antwoord op konden geven. Daarnaast had ik betreffende datgene wat ik wil gaan doen nog een vraag over legale alternatieven. Maar zowel BUMA/STEMRA als de sena proberen op allerlei manieren dat te ontwijken. Sja zo snij je als organisatie jezelf in de vingers. Want daardoor stimuleer je juist illegale downloads.

Overigens heb ik niks tegen het doel van de BUMA/STEMRA. Ik vind het belangrijk dat artiesten die hun hart en ziel in de muziek steken beschermd moeten worden tegen bepaalde vormen van piraterij. Maar ik vind daarentegen ook (zoals je zelf al aangeeft) dat ze alle regels eens op een juiste manier moeten kunnen beargumenteren.

Als jij onderwijs krijg van een professor weetikveel en hij legt je iets uit over het menselijk DNA en je stelt de vraag: waarom is dat dan zo? En hij antwoord met: omdat het zo is, dan is dat ook geen antwoord op je vraag. En als de BUMA/STEMRA dat na zoveel jaren nog niet snapt, dan is er toch iets goeds mis daar qua werkwijze.

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 13:43:
Daar hebben we het ook al een tijdje over ;) Dat gaat ook veranderen :jaja:

Totaal onnodig vind ik. Wil een artiest nu geld verdienen of niet? Straks komt het nog zover dat je als consument ook nog eens moet betalen wil je eerst een ceedeetje checken voordat je hem koopt en dat je ook straks moet gaan betalen als consument wil je in je auto een muziekje luisteren. Immers anderen kunnen er van meegenieten als jij bv. in de file staat.

En hoe graag de BUMA/STEMRA het ook wil, het illegaal beluisteren van muziek zullen ze nooit tegen kunnen gaan. Het is er als sinds de eind jaren 60/begin jaren 70 en het gebeurd nog steeds. Straks staat er wel weer iemand op die iets geniaals bedacht heeft om toch muziek op illegale manier te verkrijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 14:10:
Totaal onnodig vind ik. Wil een artiest nu geld verdienen of niet? Straks komt het nog zover dat je als consument ook nog eens moet betalen wil je eerst een ceedeetje checken voordat je hem koopt en dat je ook straks moet gaan betalen als consument wil je in je auto een muziekje luisteren. Immers anderen kunnen er van meegenieten als jij bv. in de file staat.

Resultaat is wel dat als eenmaal duidelijk is dat Pietje het nummer ??? van artiest ??? heeft ge-upload van een gekopieerd origineel CD'tje zonder omschrijving, iedereen het daarna naar hartelust kan downloaden en het originele nummer in handen heeft, daar waar je ervoor hoort te betalen ;)

Ik heb dat al vaker voorbij zien komen in dat topic :jaja:

Bovendien hebben we het nu niet alleen over dat topic, ook in andere topics worden nummers gevraagd en aangeboden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 14:16:
Resultaat is wel dat als eenmaal duidelijk is dat Pietje het nummer ??? van artiest ??? heeft ge-upload van een gekopieerd origineel CD'tje zonder omschrijving, iedereen het daarna naar hartelust kan downloaden en het originele nummer in handen heeft, daar waar je ervoor hoort te betalen

Dat bedoel ik dus niet :)

Ik bedoel geluidsfragmentjes die je ook op online platenzaken tegen komt. Dus iemand die heeft een nummer uit een set op PF geplaatst die ongeveer een minuutje duurt en hij/zij wil graag weten hoe dat nummer heet.

Dat mag dus niet en ik vroeg mij af of PF iets aan die kleine geluidsfragmentjes gaat doen. :)

Wat betreffende die livesets nog: vroeger kon je tapes kopen op feesten enzo. Ik weet niet of die legaal waren of niet. Maar als men echt graag centjes wil verdienen aan livesets, waarom worden deze dan niet in een studio digitaal gemastered en op cd uitgebracht door een platenmaatschappij?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 14:19:
Ik bedoel geluidsfragmentjes die je ook op online platenzaken tegen komt. Dus iemand die heeft een nummer uit een set op PF geplaatst die ongeveer een minuutje duurt en hij/zij wil graag weten hoe dat nummer heet.

Officieel(geloof ik, maar pin me daar niet op vast :bloos: ) mag een geluidsfragment niet langer dan 30 seconden aan één stuk duren. Je komt op sommige online recordstore-sites dus wel samples tegen van 2 minuten, maar dan springt hij na 29 seconden even 5 seconden(of langer) verder in de originele track. Zo 'mogen' ze dat omzeilen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben tegen gekomen dat mensen een sampletje van maar 1 minuut ofzo posten. Ik heb natuurlijk ook lang niet alles gecheckt, dat zou praktisch onmogelijk zijn, aangezien ik 1 van de weinigen ben die hier nauwlettend op let.

Dus om antwoord te geven... ik weet niet hoe en wat we ertegen kunnen doen, aangezien het toch gecheckt moet worden hoelang die sample is. Maar we denken er wel over na en proberen een oplossing te vinden (Y)
Waarschuw beheerder

Dat is niet waar, een artiest brengt zijn rechten onder bij buma maar heeft daar ten alle tijde zelf het eindantwoord in. Als je toestemming heb van de artiest om het te gebruiken zonder kosten, kan BUMA je niks maken. Sterker nog hun adviseren je toestemming te vragen, want anders kost het je geld. Wel handig is dat je deze toestemming dus op papier heb, anders kom je nog in de problemen misschien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nog wat informatie omtrent de rechten.

Het is altijd toegestaan om van een originele cd/plaat/bandje een kopie te maken als je die in handen heb. Dit mag dus zeker ook een geleende cd zijn.

Het is niet toegestaan een kopie te maken van een kopie.
Het is niet toegestaan het kopietje te draaien en deze uit te lenen/weg te geven/te verkopen

Je mag een track van 10 seconden uit een nummer altijd gebruiken of plaatsen ook op internet. Langer mag niet daar moet je voor betalen of toestemming van de artiest voor hebben.

Terugkomend op het verhaal van de bedrijven die LP's verkopen, deze zullen waarschijnlijk toestemming hebben van de artiest om samples van een bepaalde duur op de site te plaatsen. De artiest zal dit wenselijk vinden om zo de plaat te kunnen verkopen via deze winkels.

Er bestaan verschillende tarieven voor gedeelte van een nummer langer dan 10 seconden of voor het hele nummer.

Dit geld dus ook voor achtergrond muziek op site, sample mag niet langer dan 10 seconden, tenzij je toestemming heb van de artiest.

Dit na navraag bij buma/stemra, waar ik heel uitgebreid en netjes antwoord op gehad door middel van 3 mails omdat verschillende afdelingen hiermee gemoeid zijn.

Het is ook niet toegestaan om muziek in een openbare gelegenheid te draaien zonder toestemming of betaling, dit geld ook voor de muziek in een snackbar bijvoorbeeld, deze mogen niet zomaar een cd opzetten dat gezellig is voor de klanten, zonder te betalen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sterredag op zondag 8 april 2007 om 16:21:
Dat is niet waar, een artiest brengt zijn rechten onder bij buma maar heeft daar ten alle tijde zelf het eindantwoord in.

Volgens mij niet hoor. Ik kan me nog een verhaal herrinneren dat Def P liedjes van zichzelf op zijn website had gezet, terwijl hij duidelijke afspraken had gemaakt met de BUMA/STEMRA. Wat volgde was dus een boete.

Nu weet ik niet of dit een broodje aap verhaal was, maar ik heb dit een paar jaar terug eens gelezen. :)
Waarschuw beheerder
Dat zal vast broodje aap zijn, want je mag je eigen muziek zoveel distrubuteren als je zelf wil.

Sterker nog al die rechten bestaan ook zonder tussenkomst van Buma, maar dan wordt het lastiger om je recht te krijgen als er wat is, dus breng je als artiest het onder bij buma en regelen hun dat voor je.

Buma is niks meer dan een tussenpersoon tussen de artiest en de consument zeg maar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sterredag op zondag 8 april 2007 om 16:32:
Je mag een track van 10 seconden uit een nummer altijd gebruiken of plaatsen ook op internet. Langer mag niet daar moet je voor betalen of toestemming van de artiest voor hebben.

Terugkomend op het verhaal van de bedrijven die LP's verkopen, deze zullen waarschijnlijk toestemming hebben van de artiest om samples van een bepaalde duur op de site te plaatsen. De artiest zal dit wenselijk vinden om zo de plaat te kunnen verkopen via deze winkels.

Dat is niet waar :no:

Als een artiest z'n release ondergebracht heeft bij BUMA, kan BUMA toestemming geven om een sample langer dan 10 seconden te laten horen op bijvoorbeeld de site van een online recordstore.

Neem eens een kijkje op recess of sector-1 ;) Denk je nou serieus dat die online recordstores iedere artiest, voor iedere release gevraagd hebben of ze het langer mogen laten horen? Echt niet :no:

M'n vriendin heeft ook meerdere releases gehad en zij heeft nog nooit een vraag ontvangen van zo'n bedrijf of ze het mogen laten horen, dat gaat allemaal via BUMA :jaja:
Uitspraak van sterredag op zondag 8 april 2007 om 16:32:
Het is niet toegestaan het kopietje te draaien en deze uit te lenen/weg te geven/te verkopen

Oftewel:
exploitatierechten

Sterker nog hun adviseren je toestemming te vragen, want anders kost het je geld.

Logisch, want hoe meer jij zelf je nummers verspreidt(ookal heb jij de 'eindrechten') hoe minder zij ook vangen. Zij verdienen geld aan het feit dat anderen jouw geregistreerde nummers gebruiken. Hoe meer jij ze zelf zal verspreiden, hoe minder anderen dat zullen doen, dus vangen zij minder geld.

Je hebt dus wel de eindrechten als auteur, maar BUMA zal ten alle tijden afraden dat je ze zelf zal verspreiden. Dan snijden ze zichzelf in de vingers. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 19:08:
Dat is niet waar

Als een artiest z'n release ondergebracht heeft bij BUMA, kan BUMA toestemming geven om een sample langer dan 10 seconden te laten horen op bijvoorbeeld de site van een online recordstore.

Neem eens een kijkje op recess of sector-1 Denk je nou serieus dat die online recordstores iedere artiest, voor iedere release gevraagd hebben of ze het langer mogen laten horen? Echt niet

Bovenstaande wil ik niet ontkennen, maar dat hoeft niet te zeggen dat ik geen gelijk heb. De artiest heeft simpelweg de overeenkomst met BUMA dat hun dergelijke zaken ook voor hun regelen.

Of bent aangesloten bij iets dat dit dan voor je regelt bij BUMA.

Uitspraak van *Jon* op dinsdag 25 april 2006 om 11:30:
exploitatierechten

Ja dus, wat ik ermee wou zeggen is dat je wel degelijke mag kopieren van een origineel, net als in de tijd van de casettebandjes.

Logisch, want hoe meer jij zelf je nummers verspreidt(ookal heb jij de 'eindrechten') hoe minder zij ook vangen. Zij verdienen geld aan het feit dat anderen jouw geregistreerde nummers gebruiken. Hoe meer jij ze zelf zal verspreiden, hoe minder anderen dat zullen doen, dus vangen zij minder geld.

Je hebt dus wel de eindrechten als auteur, maar BUMA zal ten alle tijden afraden dat je ze zelf zal verspreiden. Dan snijden ze zichzelf in de vingers.

Als je een mix maakt met bestaande nummers en je wilt je mix op de markt brengen moet je van elke artiest individueel toestemming hebben, dat is een hoop werk, maar het gaat niet via buma.

Dat je vriendin nooit een vraag hiervoor gehad heb, dat kan, niet iedereen werkt volgens de regeltjes :)

Ik vraag me dan af of je vriendin wel geld heb gehad via de buma, terwijl ze geen overeenkomst heeft met buma, vanwege het distributeren van haar product.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sterredag op zondag 8 april 2007 om 20:05:
maar dat hoeft niet te zeggen dat ik geen gelijk heb.

Je zegt dat de artiest toestemming moet geven, dat is dus niet zo. BUMA heeft 'zoveel' rechten over jouw releases als artiest, dat zij beslissen welke recordstores(in dit geval) het mogen aanbieden. Dat gebeurt NIET in overeenstemming met de artiest. :no: De artiesten dragen dat recht simpelweg over aan BUMA, zodat BUMA mag bepalen in welke mate het verspreid wordt door bijv. dit soort winkels. Dit kan zoals je verderop in deze post kunt lezen, verschillen per artiest, maar het meerendeel kiest ervoor dat BUMA dit regelt.
Ja dus, wat ik ermee wou zeggen is dat je wel degelijke mag kopieren van een origineel, net als in de tijd van de casettebandjes.

Ik heb het nooit gehad over kopiëren wat illegaal is. Alleen het vervolgens verspreiden(dus: het exploitatierecht).
Als je een mix maakt met bestaande nummers en je wilt je mix op de markt brengen moet je van elke artiest individueel toestemming hebben, dat is een hoop werk, maar het gaat niet via buma.

Ook dit klopt niet. Dan kom ik weer terug op de rechten die je afdraagt als artiest als je besluit je aan te sluiten bij BUMA met jouw release.

Eigenlijk spreek je jezelf ook wel tegen nu. Je zei namelijk eerder dat alleen de artiest zelf het 'eindrecht' behoudt over wat er met de tracks gebeurt. En ik zei dat BUMA juist geld verdiend aan het feit dat anderen jouw tracks gebruiken en exploiteren. Dit kan dus zijn in de vorm van een liveset op een feest(in dat geval moet de organisatie de rechten afdragen), in de vorm van een liveset die te downloaden of te beluisteren(streamen) is via internet, in dat laatste geval moet je ook nog eens zogenaamd 'internetrecht' betalen.

Als jij tracks van een ander gebruikt in een liveset, moet je dus die auteursrechten en exploitatierechten betalen als je het wilt verspreiden. Zijn de releases die je gebruikt(en de auteurs) aangesloten bij BUMA, dan regelt BUMA dit voor je. Als je dit als artiest bent overeengekomen met BUMA, er bestaan namelijk verschillende contracten en je kunt als artiest kiezen om inderdaad WEL gevraagd te worden om toestemming van zo'n winkel, maar verreweg het grootste deel van de artiesten kiest ervoor dat BUMA dit voor je regelt, zodat je zelf niet tientallen mailtjes moet beantwoorden van die winkels, aangezien je release in tientallen 'winkels' te koop is online.

De meeste artiesten die professioneel bezig zijn, zijn aangesloten bij BUMA, dus in de meeste gevallen moet je toch echt bij BUMA zijn voor die rechten. Dat is JUIST waarvoor BUMA bestaat, om dát in de gaten te houden en dus een kleine marge te vangen over wat er betaald moet worden voor het gebruiken van jouw tracks.
niet iedereen werkt volgens de regeltjes

Daar hoef je je in dit geval geen zorgen over te maken, dit gaat allemaal volgens het boekje.
Ik vraag me dan af of je vriendin wel geld heb gehad via de buma, terwijl ze geen overeenkomst heeft met buma, vanwege het distributeren van haar product.

Ik heb toch nergens gezegd dat ze geen overeenkomst met BUMA heeft? :/ Dat heeft ze juist wel. Maar dat loopt allemaal via haar boekingskantoor en BUMA zelf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Leuk Verhaal, maar kortom, ik heb wel gewoon gelijk.

Het eindrecht licht bij de auteur, als de auteur dit eindrecht uit handen geeft dat kan, maar dan nog was dit de beslissing van de auteur.

Zoals ik al eerder in een post zei:

Bovenstaande wil ik niet ontkennen, maar dat hoeft niet te zeggen dat ik geen gelijk heb. De artiest heeft simpelweg de overeenkomst met BUMA dat hun dergelijke zaken ook voor hun regelen.

Of bent aangesloten bij iets dat dit dan voor je regelt bij BUMA.

Wat betreft die exploitatierechten, ik snapte niet waarom je dat zo reageerde en nog steeds niet dus.

Wat ik zeg klopt dus volledig, het enige wat ik mis in mijn verhaal is dat je als auteur ook je eindrecht uit handen kan geven aan buma. Maar dat had ik al netjes aangevuld.

Verder wou ik ook niet zeggen dat je vriendin iets illegaals doet, ik zei alleen dat omdat niemand haar ergens om vraagt wil dat nog niet zeggen dat ze dat niet hadden moeten doen. Ik heb het dus over illegaal handelen van mensen die distributeren, niet over je vriendin.

Ik heb ook nergens beweerd dat je zei dat ze geen overeenkomst met Buma heeft, ik vroeg het me simpelweg af hoe die situatie zat, dat is een vraag geen stelling.
Waarschuw beheerder
Het antwoord van stemra op mijn vraag i.v.m. zelf mixen uitbrengen met nummers van anderen.

Zodra je gebruik maakt van bestaande opnamens is er eerst toestemming nodig
van de opname-eigenaar (meestal platenmaatschappij).
Je zal dus eerst om toestemming moeten vragen om de opnamens te mogen
gebruiken. (dit gaat buiten Stemra om)
Pas als je deze toestemming hebt gekregen, kan er een aanvraagformulier van
Sterma worden ingevuld.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sterredag op maandag 9 april 2007 om 17:16:
dat is een vraag geen stelling.

Ik zie anders nergens een vraagteken in die zin :no: Dan is het dus geen vraag.
Wat betreft die exploitatierechten, ik snapte niet waarom je dat zo reageerde en nog steeds niet dus.

Wat begrijp je er niet aan?

Maar ik ben wel benieuwd naar die 3 mailtjes die je hebt ontvangen van Buma, kan je die niet even posten? :)
ik heb wel gewoon gelijk.

Kan best, maar ik heb iig ook geen ongelijk. :) Er is niets wat ik heb gezegd waar jij het tegendeel van bewezen hebt.

jij begon namelijk hiermee:
Dat is niet waar, een artiest brengt zijn rechten onder bij buma maar heeft daar ten alle tijde zelf het eindantwoord in.

Terwijl het enige wat ik zei was:
De artiest kan wel toestemming geven, maar je moet meestal bij BUMA zijn voor de rechten, die rechten hebben wij sowieso niet.

En dat is nog steeds WEL waar.

Want als je die rechten wilt kopen, zal je bij Buma moeten zijn in de MEESTE gevallen :jaja: Want verreweg de meeste artiesten hebben die rechten afgedragen aan Buma, zodat ZIJ dit afhandelen met de partij die de rechten wil kopen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sterredag op maandag 9 april 2007 om 17:20:
Het antwoord van stemra op mijn vraag i.v.m. zelf mixen uitbrengen met nummers van anderen.

Ja, dat wist ik al (Y)
Waarschuw beheerder
Volgens mij had ik ergens al toegegeven dat ik het niet zou ontkennen, wat fijn dat een corretie van mijner zijds zo negatief wordt opgevat.

Misschien moet je meestal bij buma zijn, maar niet altijd het ligt wel nog steeds aan de artiest hoe het zit.

In ieder geval begon deze discussie met de volgende vraag:

Ik maak een remix van een track van een bekende artiest met zijn toestemming.

Waardoor het nummer nog meer eigen wordt dan dat je het nummer in een mix zou gebruiken.

Als je het nummer in een mix gebruikt en zelf wil distributeren heb je toestemming van de artiest nodig en nu verwijs ik dus naar het stukje antwoord dat ik kreeg van hun op de vraag over mixen distributeren. Daarvoor moet je dus zeker niet bij hun wezen.

Helaas moet ik je de overige mailtjes schuldig blijven daar ik destijds daar mijn inmiddels verlopen hotmail account voor heb gebruik, persoonlijk baal ik daar wel van, maar de belangrijkste had ik nog, wat betreft deze kwestie.

Waarom zou er toestemming van de artiest nodig zijn, als de rechten hieromtrent bij buma liggen? Je hebt helemaal geen toestemming nodig als je netjes rechten betaald aan buma namelijk, als dat inderdaad zo zou zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sterredag op donderdag 12 april 2007 om 22:40:
In ieder geval begon deze discussie met de volgende vraag:

"Ik maak een remix van een track van een bekende artiest met zijn toestemming.
Mag ik hem dan wel of niet hier online zetten??"

Ik zei alleen dat WIJ(dus daarmee bedoel ik PF) niet de rechten hebben. Dus het maakt dan nog niet uit of je toestemming hebt van de artiest. Exploitatierechten moeten sowieso betaald worden als je het via PF verspreid ;) PF is verantwoordelijk voor wat er verspreid word, niet de artiest. De artiest is niet de eigenaar van de server waar alles op verspreid/aangeboden wordt. ;)

Misschien moet je meestal bij buma zijn, maar niet altijd het ligt wel nog steeds aan de artiest hoe het zit.

Nogmaals, ik heb ook NOOIT gezeg dat je altijd bij BUMA moet zijn. JIJ was degene die mij probeerde terecht te wijzen, iets wat dus niet terecht was.
Als je het nummer in een mix gebruikt en zelf wil distributeren heb je toestemming van de artiest nodig en nu verwijs ik dus naar het stukje antwoord dat ik kreeg van hun op de vraag over mixen distributeren. Daarvoor moet je dus zeker niet bij hun wezen.

Ja, MITS je het zelf distributeert. Maar dat gebeurt in dit geval niet, want PF distributeert het. Het staat namelijk op de servers van PF, waardoor PF verantwoordelijk is en niet degene die het post ;)
Helaas moet ik je de overige mailtjes schuldig blijven daar ik destijds daar mijn inmiddels verlopen hotmail account voor heb gebruik, persoonlijk baal ik daar wel van, maar de belangrijkste had ik nog, wat betreft deze kwestie.

Dan post je die toch? Daar vraag ik om. Degene waar in staat waar we het hier over hebben.

Werkzaam bij Creative Elements
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is heel simpel alles wat stemra gedeponeerd is en buma LID is dan moet er over betaald worden of dat nu 1 seconde of 1 minuut of een uur is. Als het in eigen beheer uitgebracht is dan maakt die artiest geen aanspraak op royalties maar het valt allemaal onder 1 regelgeving want 99% is wel geregistreerd. Anders wordt het een onoverzichtelijke chaos. (dat wel en niet in eigen beheer heeft te maken op welke manier het op geluidsdrager is uitgebracht, in eigen beheer betaal je namelijk geen stemra omdat je 100% eigenaar bent en zo een release goedkoper op de markt kan brengen vandaar dat je ook geen royalties krijgt.

een radio stream moet ook stemra betalen zodat de buma de royalties kan uitkeren. Playlists moeten opgegeven worden zodat het geld bij de juiste artiest uit komt. Voor het draaien van muziek in een club moet een organisatie ook betalen etc.

Q-dance mag bijvoorbeeld ook niet zomaar al die live sets online zetten. Daar moet ook stemra voor betaald worden. Het gaat er niet om of je de rechten bezit je brengt immers geen geluidsdrager uit en het wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Het valt onder "uitzenden / sfeer impressie / aanbieden" etc. Dat mag maar er moet wel degelijk voor betaald worden. Hiervoor is GEEN licentie nodig van de uitgever. Netzomin als een radio zender of een dj die een plaat draait.

De reden dat sommige online vinyl shops geen audio fragmenten hebben is dat ze dan geld moeten betalen en dat willen ze niet omdat ze wellicht al niet zoveel verdienen.

Online radio station die ineens een rekening op de mat krijgen en zich dood schrikken. (ik ben de naam vergeten maar er was een online hardcore station dat een rekening op de mat kreeg een tijd geleden).

In het ergste senario kan dat ook bij PF gebeuren want als PF als distributiekanaal wordt gezien door de buma / stemra (en later eventueel de rechter) dan is PF verantwoordeijk en mag de hele mik mak financieel compenseren en dan maakt de buma stemra alleen maar een schatting (die kan pf bijstellen met een bezwaar) maar als het eenmaal zover is dan ontkom je niet aan betalen. aangezien het volume van PF zal die rekening HOOG zijn en dat zou een klap in het gezicht van PF betekenen aangezien ze de boel al met alle beetjes aan elkaar moeten knopen om alles draaiende te houden.

Voorbeeld: youtube die moet om de haverklap schikken en schadeclaims betalen (miloenen per keer). Waarom ? Precies wat ik hier boven al zei het is het distributiekanaal.. en dat de gebruikers dan wat online zetten heeft de rechthebbende niets mee te maken het is de website die verantwoordeijk is en de website die de klappen vangt.

Die kans is er wel degelijk voor PF. PF zou dan weer de desbetreffende persoon aan moeten spreken etc. en proberen het geld te verhalen maar dat is echt een kwestie van hopen dat je ooit een cent ziet. Dit hoeft maar één keer goed mist te gaan en pf is faliet of moet worden verkocht om de claim te kunnen betalen. Op zo'n manier kan deze website in "verkeerde" handen vallen. En dan heeft de oprichter jaren lang hard gewerkt en zit aan het eind van de rit met de ellende. Denk dus goed na wat je doet.

wat wel geaccepteerd zou kunnen worden door PF is een mogelijkheid dat een DJ een link naar zijn of haar website plaatst waar de dj mix dan te downloaden zou zijn. Eigen producties kunnen geen kwaad.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Artiest bepaald uiteindelijk alles...

ten eerste: iemand mag niet ff zonder toestemming van de artiest/platenlabel een cd persen en in de handel gooien ook al betaald hij buma/stemra...

jullie vergeten namelijk hier de 'tussenpersoon'met de naam 'label', wanneer je een cd met tracks van 30 artiesten wilt uitbrengen teken je eerst licentiecontracten met betreffende labels, want die zijn uiteindelijk eigenaar van de opnames.. het label overlegd met de artiest het feit dat er een 3e partij een licentie wil kopen, dan beslist de artiest of hij/zij wel of niet op die cd wil staan.
Kiest de artiest ervoor het wel te doen worden de licentie-overeenkomsten getekend door 3e partij en het label, dat betreffende de de OPNAMES.

Dan heb je het exploitatierecht etc. alle afspraken zijn gemaakt en de 3e partij lat de cd drukken en geeft netjes aan bij b/s welke tracks erop staan... draagt netjes per geperste cd centjes af die weer verdeeld wordne onder de artiesten die erop staan, ben je geen lid en sta je wel op de cd= jammer het geld gaat in de grote pot.

dit gaat verder ook op voor b/s, omdat dit niet om een uigave gaat maar om verspreiding/uitzenden weet ik et... moeten ze voor elke mp3 rechten betalen aan b/s of de auteur nu wel of niet lid is maakt niet uit...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 3 mei 2007 om 09:31:
Online radio station die ineens een rekening op de mat krijgen en zich dood schrikken. (ik ben de naam vergeten maar er was een online hardcore station dat een rekening op de mat kreeg een tijd geleden).

was het niet Hype? die heeft er toen een tijd afgelegen...

Waarschuw beheerder
je draagt geen rechten over aan b/s
je registreerd alleen tracks waarvan jij de auteursrechten hebt..

auteursrechten zijn persoonsgebonden en zijn in principe niet overdraagbaar, ja wanneer de artiest doodgaat

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
n.v.t.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 14:08:
ja joh... jat dan ook gelijk een vracht LCD's van sony... goed voor hun naam, staan eropeens bij alle tokkies sony tv's! betere reclame kan gewoon niet

Da lijkt me toch anders aangezien we het hier hadde over Audio/Video DOWNLOADS,, En aangezien niejmand ter wereld een Sony LCD tv kan downloaden,, *Wijsneus*

Waarschuw beheerder
sja...vergelijkingen worden niet door iedereen gesnapt...

even ter verduidelijking: het gaat allebij om diefstal, en als er dan verteld word hier dat diefstal van muziek goed is voor de naam van de artiest zou je dus ook moeten zeggen dat diefstal van sony tv's ook goed is voor de naam van sony...moet wel consequent blijven natuurlijk ;)

dus ga ff lekker eerst goed lezen (of leer je dat tegenwoordig niet meer op de basisschool?) vordat je je mond opentrekt :bier:

Waarschuw beheerder

Kijk ik kan 2 soorten links maken als ik bijv wat upload naar yousendit.

Link 1

of

Link 2

Is "Link 1" in dit geval een indirecte link en "Link 2" een directe?

Want dan is het namelijk alleen de manier waarop je de link hebt geformuleerd...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het posten van zelf gemaakte muziek zonder officiele bevestiging dat het is gemaakt met een door de producer
aangeschaft programma gaat tegen de wet in. Als het posten van muziek zonder toestemming van de auteur illegaal
is, dan is het posten van eigengemaakte muziek middels geluiden en apparaten waar jij niet zelf voor hebt betaald
nog de toestemming voor hebt om ze online te posten, evenredig illegaal.

Het gaat zelfs verder, mocht men bijv een programma als Fruityloops gebruiken en een officiele bevestiging
vermelden dat de producer daadwerkelijk ook de eigenaar is van dit muziek programma, dan zal er altijd nog
toestemming moeten worden gevraagd voor het gebruik van gesample-de geluiden. Men doet dit misschien al jarenlang zonder
er bij stil te staan, maar in realiteit pleeg jij, zelfs met het posten van een korte sample die niet door
jou is gemaakt, een strafbaar feit.

Dit gebeurt overigens ook met door leden te downloaden mixen. Ze vergeten voor het gemak maar even dat
ze geen rechten hebben om door hun gekochte platen via een medium tot anderen te brengen. Als jij een
online mix post, zul je de rechten van buma&stemra erbij moeten posten. Zo niet, dan ben je illegaal
bezig en met jou, volgens mij partyflock ook voor het toelaten.

(een voorbeeld vanuit de echte wereld zou zijn het in je huis toelaten van een handelaar met gestolen goederen
die vanuit jouw huis zijn "handeltje" op gang brengt. Volgens de wet ben jij dan mede-aansprakelijk)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jaja, hier heb je natuurlijk ook geen antwoord op en kap je het weer af met "einde discussie" als je het ff niet meer weet.

:respect: :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
stuur je elkaar maar een PB, want dat is privé en dat kunnen wij niet zien

hmmm raar want ik weet nog wel een hele tijd geleden heb ik een PB-tje gehad van iemand die weer is aan het dreigen was en toen ik er een paar scheldwoorden in zetten werd ik gelijk verbannen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danny4G63 op vrijdag 22 juni 2007 om 18:40:
hmmm raar want ik weet nog wel een hele tijd geleden heb ik een PB-tje gehad van iemand die weer is aan het dreigen was en toen ik er een paar scheldwoorden in zetten werd ik gelijk verbannen

envelopje geklikt, dan kunnen ze het wel zien toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker belangrijk allemaal :S

Iedereen heeft illigale Dvd's Cd's
noem maar op !!! Dat is er altijd al
geweest en dat zal altijd blijven

Waar maken wij ons druk om :S
Dj's,Dance organistaties zijn zelf
de grote boeven

Kijk wat je moet betalen voor een feestje
30,40,50,60 euro :S
Schandalig toch eigenlijk :S

Dusss niet gaan huilen als mensen illegaal
downloaden want alles is gewoon hardstikke duur !!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van De Knallende Wartaal.© op dinsdag 3 juli 2007 om 15:19:
Lekker belangrijk allemaal

Waar maken wij ons druk om
de grote boeven

30,40,50,60 euro
Schandalig toch eigenlijk

ik gokte op 14, maar je schijnt toch echt 20 te zijn.

lul toch niet zo slap over dingen waar je niks vanaf weet.

Waarschuw beheerder
Lekker belangrijk allemaal :S

Waar maken wij ons druk om :S
de grote boeven

30,40,50,60 euro :S
Schandalig toch eigenlijk :S

Zoek werk :flower:

Profiteur! :[
Waarschuw beheerder
Tja, ik download zelf ook, maar koop ook graag cd's :yes:, als ik een artiest of groep echt goed vind koop ik de cd in de winkel, verder is downloaden altijd relax om te checken welke dingen je wel en niet goed vind :)
Waarschuw beheerder
Ik vind t vet belachelijk :

tuurlijk snap ik t wel van die verdiensten op nummertjes .

Maar je kan t ook zo bekijken :

als bv internet niet had bestaan ,denk je dan echt dat bv tiesto en al die andere dj's dan ook zo snel de wereld hadden kunnen veroveren ???

Nee !!

komt door de mensen die al die tijd hun muziek hebben geshared en gedownload .
Is toch de beste reclame die je als artiest kan hebben .

Weet nu al :
als ik ooit s een nummertje maak , zet ik m mooi op limewire ,ga ik m lekker zelf sharen , hoef er in t begin echt geen reet aan te verdienen , het geld voor elke artiest : Eerst bekendhied ,dan roem .

t gaat t om later , maar dan haal je t idd wel weer uit je optredens ..

Kijk ik ben al zeker 12 jaar fan van tiesto , ik heb inmiddels door onze feessies en luistersessies ( lees paddo avonden ) zoveel meer fans gecreerd , daar zal tiesto mij ook wel s een bedankje voor mogen sturen !!!

En dat geld natuurlijk niet alleen voor tiesto ,maar voor alle muziek stijlen , laat ze toch oprotten met hun kutcenten !!

Wij betalen toch ook dik voor de feesten .

Het enigste wat in mijn ogen Buma goed doet is het amsterdam dance event organiseren .
en ja daar hoort jerney kaagman ook bij ...
Waarschuw beheerder
en nog wat :

Ik kan gewoon echt niet iets legaals vinden wat ik wil ,en dat zijn : livesets en oude rock concerten

Kortom ik ben wel genoodzaakt om t illegaal te downloaden .

Bovendien , naast house muziek vind ik ouwe rockshit ook erg vet , vertel mij maar ,waar ik anders een video van u2 live in berlijn uit 1981 en t allerlaatste concert van Elvis kan vinden ????

Legaal ??

forget it !!!

Bovendien gaat dj sean tyas nu als een komeet omhoog ,bij ons in de buurt ,mede door mijn vette liveset downloads ............

ik download al 8 jaar op die manier ,en ben niet van plan ermee te stoppen .
Mocht ik in de bak komen zitten daarom , heb ik toch mooi ff 200 gb aan livesets om mezelf te vermaken haha !!!

Waarschuw beheerder

Ben ik mee eens. Diefstal (zoals BUMA het dan zo mooi noemt) is al een eeuwenoud fenomeen, net zoals straffen die daarop volgen. Een organisatie als de BUMA kan op geen enkele manier deze illegale praktijken tegenhouden. Ze zullen er dus mee moeten leven.

Overigens down ik zelf ook veel illegaal. Ik wil eerst altijd een goed beeld krijgen van wat ik koop. Als je een auto koopt wil je ook altijd graag een testritje maken.

Waarschuw beheerder
Lekker belangrijk allemaal

Waar maken wij ons druk om
de grote boeven

30,40,50,60 euro
Schandalig toch eigenlijk

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2007 om 11:25:
Ik wil eerst altijd een goed beeld krijgen van wat ik koop. Als je een auto koopt wil je ook altijd graag een testritje maken.

Same here, download bijna iedere vinyl die ik koop bijne eerst op mp3.
Waarschuw beheerder
ja hij heeft wel gelijk, maar als ik nou het lied Crystal wil hebben van southstylers en hij is nergens uit, dan mag je tog wel vragen of iemand anders weet waar je die kan krijgen...
Waarschuw beheerder
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met betaling via Paypal op Beatport???

Waarschuw beheerder
Wel bij DjDownload, maar dat werkt in principe hetzelfde, denk ik zo. :)

Waarschuw beheerder
Ben ik mee eens. Diefstal (zoals BUMA het dan zo mooi noemt) is al een eeuwenoud fenomeen, net zoals straffen die daarop volgen. Een organisatie als de BUMA kan op geen enkele manier deze illegale praktijken tegenhouden. Ze zullen er dus mee moeten leven.

Overigens down ik zelf ook veel illegaal. Ik wil eerst altijd een goed beeld krijgen van wat ik koop. Als je een auto koopt wil je ook altijd graag een testritje maken.

Wat een bullshit.

Waarschuw beheerder
+1
in een muziekwinkel kun je toch luisteren?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:41:

Precies!

Wat een fucking onzin om dit met auto's kopen te vergelijken :@ Je gaat toch ook niet eerst auto's van hetzelfde merk STELEN, ermee JOYRIDEN en vervolgens naar de dealer om je nieuwe wagen aan te schaffen omdat ie zo lekker rijdt? :p

Waarschuw beheerder
zouden we wel moeten doen...het is namelijk:

een eeuwenoud fenomeen

stukje cultuurbehoud :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bull-shit (N)

Ik vind PF-beleid veels te streng.
Partypeople moeten gewoon muziek kunnen downloaden op PF om te BELUISTEREN voordat ze overgaan op kopen :@

Maar ja, je maG wel meer niet hier....:loser:
Waarschuw beheerder
ik volg dit niet...

hier ik & vriend maken zelf hard/jumpstyle / hardcore iets in die richting met fruity loops..

mogen we dat dan niet hier posten voor tips? (de songs)

Waarschuw beheerder
jawel maar niet via een directe link
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:41:

Tegenwoordig komt veel uit op mp3 only, of vinyl only echt niet dat de muziekwinkel de track heeft die ik zoek...:nee:
Artiest {SHOWLIST artist 61507, 38666, 43052, 35651, 5418}
Waarschuw beheerder
hoe zit het dan met het uitdelen van demo's ter promotie van jezelf?
ik krijg steeds vaker demo's in handen waar op staat: for promotional use only. Zelfs pas geleden na een feest in de heineken music hall kreeg iedere vip gast een cd en dvd. hoe zit dat dan?
wanneer mag dat wel of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 6 november 2007 om 01:15:
Tegenwoordig komt veel uit op mp3 only, of vinyl only echt niet dat de muziekwinkel de track heeft die ik zoek...:nee:

op mp3 sites heb je ook previews...zelfde geldt voor platenzaken online..

zo kun je jezelf altijd een excuus geven om te jatten...

bij de autoboer hebben ze de auto die ik zoek niet, dus jat ik hem maar :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xenobyte op dinsdag 6 november 2007 om 14:12:
oe zit het dan met het uitdelen van demo's ter promotie van jezelf?
ik krijg steeds vaker demo's in handen waar op staat: for promotional use only. Zelfs pas geleden na een feest in de heineken music hall kreeg iedere vip gast een cd en dvd. hoe zit dat dan?
wanneer mag dat wel of niet?

dat mag altijd wanneer de juiste mensen toestemming geven...

deze mag je niet doorverkopen en zelf niet eens op een feest draaien lijkt me
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 november 2007 om 14:52:
dat mag altijd wanneer de juiste mensen toestemming geven...

deze mag je niet doorverkopen en zelf niet eens op een feest draaien lijkt me

aan wie dan?
ik zie het niet gebeuren dat degene die demo's uitdeelt bij elke plaat die erop staat contact heeft opgenomen met de maatschappij of buma of wie dan ook om te vragen of hij dat mag gebruiken, en toch gebeurt dit heel regelmatig.

ik zelf geef ook regelmatig demo's weg of stuur ze op om mijzelf te promoten bij organisaties.

Waarschuw beheerder
als degene wie de rechten heeft jou die demo geeft lijkt me dat toestemming genoeg :/
Artiest {SHOWLIST artist 159248, 99334}
Waarschuw beheerder
als de producer zelf zeg dat ze kenne downloade
Want zijn goeie nummers maa door dat ze nie gedownload kenne worde kome ze nie verder dan pf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xenobyte op dinsdag 6 november 2007 om 23:18:
k zie het niet gebeuren dat degene die demo's uitdeelt bij elke plaat die erop staat contact heeft opgenomen met de maatschappij of buma of wie dan ook om te vragen of hij dat mag gebruiken, en toch gebeurt dit heel regelmatig.

had niet door dat je het waarschijnlijk over mixdemo's hebt :p..

officieel mogen zelfs die niet denk...

edit: f info opgezocht..

5. Mag ik kopiëren?
Ja. In de wet staat dat u voor eigen oefening, studie of gebruik een enkel exemplaar (kopie) mag maken. De nadruk ligt op eigen . U mag ook een kopie maken in opdracht van iemand anders die dat dan zelf gaat gebruiken (uw moeder kan u bijv. vragen een artikel te fotokopiëren zodat zij het ook kan lezen).
Bij muziek en film is dit anders, daar mag u UITSLUITEND voor uzelf een kopie maken. Een kopie voor een ander, of dat nu gratis of tegen betaling is en wel of niet op verzoek, mag niet.

bron:http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagnaam=faq

met produceerdemo's heeft de producer ALTIJD de auteursrechten tenzij hij die in een (heel erg slecht bijna wettelijk onmogelijk) contract afstaat of dood gaat...dan worden ze geerfd door famillie...

ik heb bijv ook gereleaste tracks in mn pf muziekgedeelte staan...dit mag ik omdat ik dat zelf wil, als pf het zou doen zouden ze via het label een licentie moeten kopen... (wanneer een 3e partij muziek wil gebruiken gaat via label&B/S)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
afdrogen! poesjes houden niet van nattigheid...

niet in de magnetron stoppen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 november 2007 om 14:51:
op mp3 sites heb je ook previews...zelfde geldt voor platenzaken online..

zo kun je jezelf altijd een excuus geven om te jatten...

bij de autoboer hebben ze de auto die ik zoek niet, dus jat ik hem maar

Hoe bedoel je dat in context met mijn antwoord ( wat jij quote ) ?
Ik zeg alleen dat de muziekwinkel in de stad niet de tracks heeft die ik zoek, en dan begin jij over excuus om te jatten? hoe dat zo?
Denk dat ik eerlijker ben dan de meeste, ik koop ál mijn muziek op vinyl...dat zijn er nu toch wel een stuk of 8k...:/ jatten? mp3 is niet mijn medium, áls er al mp3 binnenkomt is het meer om ff te checken wat het is, vuilnisbak zit snel vol hoor...;)

Waarschuw beheerder
dat zal ook wel.... en ik geloof dat je het goed bedoeld, maar het mag lekker toch niet :9

ik ben gewoon er voorstander van dat artiesten/labels gewoon complete tracks op hun site zetten in bijv. realmedia formaat....dat klinkt toch te kut om er een cd van te branden maar je krijgt toch een goeie indruk van een plaat...
als de online shops er dan een website van het label bijzetten is alles ok

zolang ze dat niet doen snijden ze zichzelf in de vingers...
Artiest Nibbit
Waarschuw beheerder
Dus als ik het allemaal goed begrijp mag dit wél of níet?

http://www.megaupload.com/?d=IM7XH3T4

NibbitMix "nieuwe platen" prt. I_18-12-07

Tracklist--------------------------------

00:00 - Podium - Len Series - Len Faki w/ 2000 And One B ) Len Faki - Odyssee 1
10:31 - 2M - Marco Carola - Re_Solution B ) Weekend
16:27 - Podium - Len Series - Len Faki w/ 2000 And One A ) 2000 and one - Work (Late Nite NYC Edit)
22:15 - 2M - Marco Carola - Re_Solution A ) Re_Solution
27:36 - Wasted - Lush 7 & Bas Molendijk - Unwind A ) Lützenkirchen Remix
33:40 - Sounderground - S.W.A.T. Squad - Mandanga E.P. B.1 ) Oscuridad Perfecta
39:01 - Wasted - Three Drives - Greece 2000 - The Wasted Reworks A ) Gustavo Bravetti Remix
43:51 - Sounderground - S.W.A.T. Squad - Mandanga E.P. A ) Mandanga
48:48 - Wasted - Three Drives - Greece 2000 - The Wasted Reworks B.1 ) Lush 7 Remix
54:08 - Traffic Signs - Vol. 6 B ) Back On Crack
58:12 - Mad Eye - Adam Beyer A ) China Girl
64:24 - Moon Harbour - Matthias Tanzmann - Rugby B ) Rugby (no tom edit)
70:29 - John Henry Records - Nico "Vedrenn" Masseyeff A ) Shift Command (John Dahlbäck Remix
77:41 - Platzhirsch - Mark Broom - Ping Pong EP A ) Biro
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
een mix mag,losse nummers niet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 19:38:
Een kopie voor een ander, of dat nu gratis of tegen betaling is en wel of niet op verzoek, mag niet.

ook niet als iemand een pistool tegen je slaap aan drukt ? o:)

Waarschuw beheerder
ghehe
Waarschuw beheerder
Mag ik geen directe links van mijn eigen webradioshow posten die ook op mijn eigen server staan?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Heb jij de rechten over elk nummer wat er afgespeeld wordt dan? Of draag je daar geld voor af?

Je zet de directe link namelijk op PF, dan is PF verantwoordelijk, niet jouw server.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmmm, maar als ik dus zeg dat m´n nieuwste sets te vinden zijn op www.subzerotechno.com/downloads.html en men download ze aldaar is t wel oke dus....

Waarschuw beheerder
donateur
Dan is 't wel ok ja :)
Werkzaam bij Ravers Army
Waarschuw beheerder
Is er iemand die thuis is in muziekrecht hier? Ik heb een eigen dj site waar ik livesets aanbied en heb inmiddels de Buma aan mijn neus hangen. Nou is het logisch dat je geen volledige mp3's mag aanbieden,maar eigen livesets? Mocht er iemand zijn die hier meer van weet, zou die mij via een pb willen contacten?

Mucho gracia's ! :)