Partyflock

Forumonderwerp · 868556
2 volgers · 18782x bekeken
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Deze topic is er om even duidelijk te maken wat nou precies wél en niet mag als het gaat om muziekdownloads.

Als het gaat om een CD of vinyl die ook in de winkel te koop is, dan straft PF alles gelijk af want dat is gewoon illegaal, of het nou een directe link is of een indirecte(waar PF dus niet voor verantwoordelijk gehouden kan worden). De CD koop je maar in de winkel en als je het persé wilt uitwisselen, stuur je elkaar maar een PB, want dat is privé en dat kunnen wij niet zien. Dit houdt in dat ook posts bestraft worden waar mensen vragen om een downloadlink van een CD of vinyl!

Over livesets: Als het een directe link is en je computer na het klikken op de link dus gelijk vraagt of je het bestand wilt opslaan of openen óf die direct begint te spelen, dan is het NIET toegestaan als het een liveset betreft met nummers die je niet zelf geproduceert hebt.

Een indirecte link: een link die nadat je erop klikt een nieuw venster opent en je naar een site als bijvoorbeeld yousendit of rapidshare brengt, alwaar je nogmaals moet klikken om te downloaden, dat is wél toegestaan, want dan kan PF niet verantwoordelijk gehouden worden.

Aantal soortgelijke filehosters die je kunt gebruiken zijn:

www.speedyshare.com
www.zshare.net
www.megaupload.com
www.rapidshare.com
www.yousendit.com

Kijk, PF is een medium waar we proberen door middel van muziek mensen dichter bij elkaar te brengen, dus het is niet dat wij dingen opzettelijk tegen willen gaan die wél legaal zijn, maar aangezien PF nu groter en groter wordt, die daardoor meer in de media staat, willen we voor zover mogelijk alles volgens de regels doen.

Ookal gaat het in dit geval om iets als muziekdownloads wat op het moment nog niet heel erg goed gecheckt wordt. Voorkomen is beter dan genezen.

Edit: Aangezien het niet toegestaan is directe download- of afspeelinks te posten(omdat PF aansprakelijk gesteld kan worden voor niet betaalde exploitatierechten) in audio-vorm, is het ook niet toegestaan dit te doen in video-vorm wat ook audio-materiaal bevat. Het filmpje wordt welliswaar gehost door video.google of youtube, maar het staat op Partyflock.

(F)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
afdrogen! poesjes houden niet van nattigheid...

niet in de magnetron stoppen!
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 november 2007 om 14:51:
op mp3 sites heb je ook previews...zelfde geldt voor platenzaken online..

zo kun je jezelf altijd een excuus geven om te jatten...

bij de autoboer hebben ze de auto die ik zoek niet, dus jat ik hem maar

Hoe bedoel je dat in context met mijn antwoord ( wat jij quote ) ?
Ik zeg alleen dat de muziekwinkel in de stad niet de tracks heeft die ik zoek, en dan begin jij over excuus om te jatten? hoe dat zo?
Denk dat ik eerlijker ben dan de meeste, ik koop ál mijn muziek op vinyl...dat zijn er nu toch wel een stuk of 8k...:/ jatten? mp3 is niet mijn medium, áls er al mp3 binnenkomt is het meer om ff te checken wat het is, vuilnisbak zit snel vol hoor...;)

Waarschuw beheerder
dat zal ook wel.... en ik geloof dat je het goed bedoeld, maar het mag lekker toch niet :9

ik ben gewoon er voorstander van dat artiesten/labels gewoon complete tracks op hun site zetten in bijv. realmedia formaat....dat klinkt toch te kut om er een cd van te branden maar je krijgt toch een goeie indruk van een plaat...
als de online shops er dan een website van het label bijzetten is alles ok

zolang ze dat niet doen snijden ze zichzelf in de vingers...
Artiest Nibbit
Waarschuw beheerder
Dus als ik het allemaal goed begrijp mag dit wél of níet?

http://www.megaupload.com/?d=IM7XH3T4

NibbitMix "nieuwe platen" prt. I_18-12-07

Tracklist--------------------------------

00:00 - Podium - Len Series - Len Faki w/ 2000 And One B ) Len Faki - Odyssee 1
10:31 - 2M - Marco Carola - Re_Solution B ) Weekend
16:27 - Podium - Len Series - Len Faki w/ 2000 And One A ) 2000 and one - Work (Late Nite NYC Edit)
22:15 - 2M - Marco Carola - Re_Solution A ) Re_Solution
27:36 - Wasted - Lush 7 & Bas Molendijk - Unwind A ) Lützenkirchen Remix
33:40 - Sounderground - S.W.A.T. Squad - Mandanga E.P. B.1 ) Oscuridad Perfecta
39:01 - Wasted - Three Drives - Greece 2000 - The Wasted Reworks A ) Gustavo Bravetti Remix
43:51 - Sounderground - S.W.A.T. Squad - Mandanga E.P. A ) Mandanga
48:48 - Wasted - Three Drives - Greece 2000 - The Wasted Reworks B.1 ) Lush 7 Remix
54:08 - Traffic Signs - Vol. 6 B ) Back On Crack
58:12 - Mad Eye - Adam Beyer A ) China Girl
64:24 - Moon Harbour - Matthias Tanzmann - Rugby B ) Rugby (no tom edit)
70:29 - John Henry Records - Nico "Vedrenn" Masseyeff A ) Shift Command (John Dahlbäck Remix
77:41 - Platzhirsch - Mark Broom - Ping Pong EP A ) Biro
laatste aanpassing
Artiest Z1ppo
Waarschuw beheerder
donateur
een mix mag,losse nummers niet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 november 2007 om 19:38:
Een kopie voor een ander, of dat nu gratis of tegen betaling is en wel of niet op verzoek, mag niet.

ook niet als iemand een pistool tegen je slaap aan drukt ? o:)

Waarschuw beheerder
ghehe
Waarschuw beheerder
Mag ik geen directe links van mijn eigen webradioshow posten die ook op mijn eigen server staan?
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Heb jij de rechten over elk nummer wat er afgespeeld wordt dan? Of draag je daar geld voor af?

Je zet de directe link namelijk op PF, dan is PF verantwoordelijk, niet jouw server.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmmm, maar als ik dus zeg dat m´n nieuwste sets te vinden zijn op www.subzerotechno.com/downloads.html en men download ze aldaar is t wel oke dus....

Waarschuw beheerder
donateur
Dan is 't wel ok ja :)
Werkzaam bij Ravers Army
Waarschuw beheerder
Is er iemand die thuis is in muziekrecht hier? Ik heb een eigen dj site waar ik livesets aanbied en heb inmiddels de Buma aan mijn neus hangen. Nou is het logisch dat je geen volledige mp3's mag aanbieden,maar eigen livesets? Mocht er iemand zijn die hier meer van weet, zou die mij via een pb willen contacten?

Mucho gracia's ! :)