Ik denk met stelligheid te kunnen zeggen dat het negen van de tien keer niet aan de kinderen ligt maar aan de ouders. (neem het voorbeeld van Hessel en zijn mama) Je hebt voor een heel groot deel zelf in de hand hoe je kinderen zich gedragen. Als je toegeeft krijg je krengen.. Logisch.. Zelf doe je ook meer als er geen controle is. Denk aan bijvoorbeeld hoe het ging als de leraar uit de klas was, of als er geen politie op straat is..
Mijn zoon als voorbeeld, tegenover het dochtertje van een vriendin van mij. Bas weet dat als hij gaat janken hij zijn zin niet krijgt, en houd er snel genoeg mee op als ik hem negeer. Het dochtertje van een vriendin van mij krijgt wel haar zin als ze jankt. Kind wil iets hebben, mama pakt het af, kind gaat bléren, mama geeft t.. Zo creëer je verwende kutkinderen.. (ik ben ook niet áltijd pedagogisch verantwoord maar vaak wel, ookal is hij net 1. Liefdevol grenzen stellen, in plaats van grenzeloos liefhebben)
Kijk naar programma's als EHBO.. De ouders worden aangepakt in hun opvoeding, NIET de kinderen.. En zodra de ouders consequent en duidelijk zijn worden de kindjes superlief, hoe irritant en onmogelijk ze ook waren...
nee ik loop niet op te scheppen hoor maar ik kies niet voor een ander zijn kinderen.
als ik tegen iemand netjes vraag of het kind ergens af kan blijven of stil zitten of zijn of wat dan ook kijken de ouders je aan van ach laat toch of zijn ze boos of wat dan ook maar ik kies toch niet voor die kinderen laten ze mij respecteren en lekker ergens heen gaan waar ze lekker de boel slopen zonder mij tot last te zijn.
Ik vind dat eerlijk gezegt ook niet meer als normaal. Als je ergens op visite bent ga je ook niet met je voeten op de bank zitten. Als mijn Bas ergens is dan heeft hij zich aan de regels te houden voor zover dat mogelijk is als je 1 bent. Daar ben je als ouder verantwoordelijk voor, het is namelijk jouw kind..
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 15:47:
Dat vind ik juist opvoeden! Als een kind slaat, 1x waarschuwen met: ik sla terug...luisteren ze niet, kunnen ze een tik krijgen..en dan: ja, dat is niet leuk he? nee, moet je dat maar niet doen...gnagna..werkt gewoon het beste!
Ik heb geen hekel aan kinderen, maar de meeste zijn gewoon onopgevoede etters!
Dit vind ik geen goede manier. Zo leer je dat kind niet dat slaan niet normaal is, omdat je het zelf ook doet. Als Bas mij pijn doet dan zeg ik: Nee Bas, dat moet je niet doen, je doet mama zeer. Of dat vind ik niet zo leuk enz enz.. Ik zal nooit terug slaan. Blijft het kind wel doorslaan of schoppen dan krijgt hij straf, maar ik zou nooit terug slaan of bijten of whatever. Daar geef je een heel verkeerd signaal mee af. (is mijn mening)
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 16:50:
Oh ja, ook zo leuk als ze bij je op visite komen met kinderen, en maar op de bank springen, op tafel hameren aan de ramen plakken...damn! En die ouders zeggen er maar niks van...doe dat lekker thuis joh, duivelsgebroed!
Dus omdat de ouders geen grenzen stellen zijn de kinderen duivelsgebroed? Dat slaat toch nergens op.. Je moet die ouders daar op aanspreken.. Jij blijft toch ook net zolang te hard rijden tot je een boete krijgt (ik noem maar wat) Nogmaals, kinderen zijn het product van hun ouders.. Ze worden zo gemaakt, niet zo geboren (uitzonderlijke gevallen daargelaten natuurlijk maar 90% van de gevallen geld dit)