Partyflock

Forumonderwerp · 843104
2414x bekeken

Waarschuw beheerder
Wat programma's gebruik je om muziek te maken en wat voor soort muziek maak je?
Ik gebruik Madtracker 2 , En Fruity Loops.
Maar omdat ik vind dat Fl niet het beste is wil ik dat veranderen nog aanraders???
Waarschuw beheerder
donateur
ik gebruik reason 3.0 :) is wel wat moeilijker als FL..
Waarschuw beheerder
cubase 3.0 , reason 3.0 , wavelab 5.0 en vele plugins

hardcore, jump,industrial vanalles eigelijk:D

Artiest {SHOWLIST artist 31252, 154012, 66763, 41794}
Waarschuw beheerder
FL Studio 6, Adobe Audition 1.5

Hardstyle! En heel soms hardcore ;)
Waarschuw beheerder
recycle.reason,wavelab,soundforge,rebirth,en een hoop native instruments.....en natuurlijk cubase!!! hangt er echt vanaf wat je gaat doen, het ene programma is meer geschikt voor het een, en het andere programma voor het ander.......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loona op zaterdag 21 januari 2006 om 17:09:
ik gebruik reason 3.0 is wel wat moeilijker als FL..

ksap niks van fruity, gebruik zelf reason voor hardcore/terror

Waarschuw beheerder
madtracker zonder gebruik van de vst en vsti :woepwoep:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Supermen(no) op zaterdag 21 januari 2006 om 21:36:
en natuurlijk cubase!!!

had ik laatst geinstalleerd,krijg er niet 1 geluidje uit 8)
snap er echt helemaal niks van,waar haal ik de samples binnen en waar zet ik ze neer :S snap het echt niet.
vanaf 1996 alleen met trackers gewerkt,dat blijft volgens mij voor mij nummer 1 ; tracker programma's :respect:
Waarschuw beheerder
Fruityloops, Audacity, mp3directcut

Waarschuw beheerder
ik gebruik nog steeds fl 3.5 :P met wavelab en shitload aan plugins
Waarschuw beheerder
fruity loops 6.0 met een ton plugins. Kwaliteit van je geluid moet je zelf aan werken en kan zeker en vast met fruity loops voor elkaar komen. Het is maar net wat je gewoon bent en wat je zelf het makkelijkst vind.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 22:49:
had ik laatst geinstalleerd,krijg er niet 1 geluidje uit

misschien moet je fruity ook s proberen 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op zondag 22 januari 2006 om 14:53:
misschien moet je fruity ook s proberen

das weer te makkelijk,das het makkelijkste proggie ooit,alles is kant en klaar en iedereen kan er gelijk in beginnen;)
leuk proggie om te leren hoe muziek nou eigenlijk is opgebouwd,weet je het ,stap je over op een echte programma :D
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 14:55:
das weer te makkelijk,das het makkelijkste proggie ooit,alles is kant en klaar en iedereen kan er gelijk in beginnen;)
leuk proggie om te leren hoe muziek nou eigenlijk is opgebouwd,weet je het ,stap je over op een echte programma :D
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg;)

dat 90% van de mensen die het gebruiken geen fatsoenlijke shit eruit krijgen zegt mij veeeeel meer :S

de belgische trance producer Van Gelder werkt met Fruityloops, de platen van SHOKK, Flutlicht en DJ Energy werden in Reverb's Audiolab (een software based studio thuis bij producer Marco Guardia) ook allemaal met Fruityloops gemaakt.

De Nautilus Studio van Deep Mission records is ook gebaseerd op Fruityloops, in mijn ogen veruit de beste sequencer die er is.

het MOET juist makkelijk zijn.... muziek maken gaat niet om het overwinnen van technische obstakels, het gaat puur en alleen om het eindproduct en Fruityloops stelt mensen met weinig geld in staat om na een jaar of 2 aan kloten, of indien je veel muzikale voorkennis hebt zelfs korter, tracks te bouwen van goeie kwaliteit.

Of je moet al geen talent hebben natuurlijk ;)

Waarschuw beheerder
Ik gebruik nu al vier jaar FruityLoops.. En sinds kort ook nog Acid Pro 5 en Sound Forge 8

Waarschuw beheerder
Ik gebruik nu al een paar jaar cubas SL en kontakt softsampler en nog wat vst plugins
Waarschuw beheerder
Reason 3.0 , wavelab 5
Waarschuw beheerder
cubase sx2, cooledit pro, creamware scope platform 4.0, verder gebruik ik voornamelijk hardware, oja.. ik maak hardcore...
Waarschuw beheerder
Emagic Logic Platinum 5.5 & Adobe Audition 1.5
Waarschuw beheerder
FL5 + Vst... Magix soms voor sample bewerking :9 maak: euuh weenie eiglijk :D denk dat t bij hardstyle in de buurt ligt :P
Waarschuw beheerder
Doe t zelf met cubase sx3 en partij hardware. Maar neem aan dat je tips zoekt voor software, dus dan zou ik cubase als hoofdprog aanraden met reason, rebirth en eventueel fl ernaartoe gerewired. Heb je t beste van allemaal.

Waarschuw beheerder
das weer te makkelijk,das het makkelijkste proggie ooit,alles is kant en klaar en iedereen kan er gelijk in beginnen
leuk proggie om te leren hoe muziek nou eigenlijk is opgebouwd,weet je het ,stap je over op een echte programma
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg

echt freaking bullshit! Iedereen kan er inderdaad een ritme en melodie uit krijgen. Maar goede muziek maken is iets heel anders. ;)

Waarschuw beheerder
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg

Waarschuw beheerder
Reason 3 met FL6 voor sequence werk (heerlijke pianoroll :)) en vsti en vst aansturing, daarnaast voor (met name) afmix en sampling Adobe Audition en Sound Forge
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Heb je nou ook wat aan reason als je geen synthesizer of wat voor andere rand apparatuur dan ook hebt?
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk er zitten in reason hoge kwaliteit synths, waar je in combi met de effecten er in het programma zitten zwaar profi sounds mee kan zetten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 15:17:
het MOET juist makkelijk zijn.... muziek maken gaat niet om het overwinnen van technische obstakels, het gaat puur en alleen om het eindproduct en Fruityloops stelt mensen met weinig geld in staat om na een jaar of 2 aan kloten, of indien je veel muzikale voorkennis hebt zelfs korter, tracks te bouwen van goeie kwaliteit.

Nou iemand als Xeno die zijn hele leven met alleen trackers aan de haal is geweest, bewijst dus dat ie graag technische obstakels wil overwinnen.

Nou Xeno probeer dan Reason maar, zul je een hele hoop obstakels moeten overwinnen om zonder behulp van refills fatsoenlijk geluid uit te krijgen ;)

Ohja ik gebruik Reason 3.0, en heb ook CoolEdit Pro en die laatste Rebirth versie die tegenwoordig gratis is. En ik maak (of probeer te maken): Hardcore (voornamelijk Artcore/trancecore)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 15:17:
in mijn ogen veruit de beste sequencer die er is.

Ik zeg niet dat Fl een kutprogramma is, maar dat is wel erg ambitieus.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op dinsdag 24 januari 2006 om 00:29:
Heb je nou ook wat aan reason als je geen synthesizer of wat voor andere rand apparatuur dan ook hebt?

Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 24 januari 2006 om 00:35:
ja tuurlijk er zitten in reason hoge kwaliteit synths, waar je in combi met de effecten er in het programma zitten zwaar profi sounds mee kan zetten

Malstrom :respect:

Waarschuw beheerder
Hehe ik ga maar eens een paar programma's proberen kijken of ik ergens een lekkere industrial sound uit kan krijgen :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 02:14:
Malstrom

Malstroem bedoul ik natuurlijk...:bloos:
Waarschuw beheerder
Cubase SX2

Waarom die en geen ander?

Omdat de geluidskwaliteit van FL en Reason zuigt.

Dat was m.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 24 januari 2006 om 19:56:

Heeft voornamelijk te maken met de kwaliteit van je geluidskaart.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en de manier waarop je je effecten gebruikt

Waarschuw beheerder
waarom kun je dan altijd horen dat iets gemaakt is in fl of reason? ;)

je hoort het gelijk,vooral bij fruity loops,allemaal veel te digitaal,te gelikt....niet mooi dus:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 januari 2006 om 16:23:
waarom kun je dan altijd horen dat iets gemaakt is in fl of reason?

Je kunt het ook goed horen als iets is gemaakt met een bepaalde tracker :p Denk maar aan veel oude hardcore nummers (Neophyte, Chosen Few), duidelijk gemaakt met Protracker op de Amiga ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 25 januari 2006 om 15:25:
en de manier waarop je je effecten gebruikt

ja dikke drol.

Heb 3 jaar met FL gewerkt en er ging een deur open sinds ik met cubase werk.

maarja, ik ga er ook niet meer in discussie... als FL beter klonk ging ik ook wel weer terug omdat het gemakkelijk is.
maar ik heb liever wat fatsoenlijker geluid

Waarschuw beheerder
het is wel een probleem voor velen dat je duidelijk hoort dat het met fl is gemaakt. Dat komt vooral doordat het gauw heel 'leeg' klinkt omdat de standaard samples erg kaal zijn. Of zoals Xeno zegt gelikt/digitaal klinken. Dit valt echter te compenseren met de ruime mogelijkheden aan FX en het maakt het programma wel uitdagend m.i.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Angefist & Mindustries bijv. werken ook met FL net alsof je dat niet kan horen.
Zullen er heus wel zijn die het beter kunnen als zij maar je hoort het er gelijk aan af.

Ik heb gewoon geeen zin om zo lang te liggen klooien totdat mn samples goed gaan klinken.

Waarschuw beheerder
ik vind dat de ene er toch behoorlijk wat meer uit weet te trekken dan de ander...(vul zelf maar in). :)

Maargoed het is geen kwestie van je gelijk halen. Je moet gewoon gebruiken wat als beste functioneert als buffer tussen jouw persoonlijke emotie en het geluid wat uiteindelijk een track vormt.

Waarschuw beheerder
ik gebruik ableton live voor de synths en het uit elkaar halen van tracks
verder gebruik ik reason 3.0 voor me eigen beatjes
ik wil stanton's final scratch s uitproberen!!
iemand ervaring met dit systeem??

Waarschuw beheerder
maak er een topic over?
Waarschuw beheerder
Cubase SX2

Waarom die en geen ander?

Dat was m.

daar heb ik niks aan toe tevoegen..
o ja toch wel: sommige vinden rijden in een ouwe daf leuk en zeggen dan hij rijd toch..eeeh doe mij maar een echt auto!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Loona op zaterdag 21 januari 2006 om 17:09:
ik gebruik reason 3.0 is wel wat moeilijker als FL..

REASON 4 LIFE :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 januari 2006 om 16:33:
ik wil stanton's final scratch s uitproberen!!

Dat is toch een systeem om je draaitafels aan je PC te hangen zodat je vitueel kunt scratchen e.d.?
Als je zoiets zoekt zou ik Virtual DJ aanraden van Atomix, werkt hier perfect met een latency van 8ms :respect:

Waarschuw beheerder
youre right!!!
http://www.stantondj.com/v2/fs/whatisfs.asp
thank you for
virtual dj

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op donderdag 26 januari 2006 om 07:10:
Mindustries bijv. werken ook met FL net alsof je dat niet kan horen.

:S

Waarschuw beheerder
mmm...
ben ik de enige die hier ableton gebruikt??
nee toch??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 januari 2006 om 16:24:
ben ik de enige die hier ableton gebruikt??

nee :)
heb ableton live op men pc staan, kheb em nog ni veel gebruikt omdak voornamelijk met de instellinge heb zitte klote...
kvind em wel leuk om loops bij/onder elkaar te plakke. ga me eens bezighoude met men vst-effectjes in ableton, was ik nog ni toe gekome.

verder gebruik ik fruityloops 5 én 6, wavelab, soundforge in mindere mate en soms cubase sx2 om men geluid een beetje aan te dikke ;) die tubegain van cubase is echt meesterlijk.

wist je trouwens dat geen enkele standaard plugin van cubase sx werkt in fruityloops op één na? de bitcrusher (vaak gebruikt door ophidian btw) kan gewoon geladen worde in fl. hij geeft eerst wel een error msg of twee, maar als je die wegklikt kan je hem gewoon gebruike zonder dat je gekraak of ongewenste feedback krijgt... ;)

Artiest {SHOWLIST artist 28948, 10579, 31011}
Waarschuw beheerder
En Emagic Logic dan
maar het maakt niet uit wat je gebruikt
het zit allemaal tussen je ooren
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Reason 3.0 en Cubase SX3...(Y):D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 januari 2006 om 17:21:
maar het maakt niet uit wat je gebruikt
het zit allemaal tussen je ooren

Ben ik niet helemaal met je eens.....ik denk dat je meer inspiratie hebt/gebruikt als je het programma ten volle benut ....met veel programmas zie je door de bomen het bos niet meer door de vele mogelijkheden.....het moet redelijk makkelijk te bedienen zijn allemaal....dan kan je los....je moet niet nadenken...dan gaat het fout.....:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 29 januari 2006 om 01:50:
je moet niet nadenken...dan gaat het fout.....

juist wel.. je moet nadenken, dat houd het in mijn ogen juist leuk en leerzaam :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 24 januari 2006 om 19:56:
Omdat de geluidskwaliteit van Reason zuigt.

Echt niet. Of ja, je laat me twijfelen..

Ik ben pas aan Reason 3.0 begonnen. Ik gebruik(te) al eerder Fruity en ik schrok van het goede geluid wat Reason te bieden had. Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken :|!?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 januari 2006 om 14:18:
Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?

Vergeleken met Reason is Cubase vele malen beter, maar dit hangt vooral af van je gebruikte samples....of vst's....:O
ik ben zeer te spreken over het gelikte geluid van Cubase SX3...(Y) helder, vol, perfecte harmonie tussen alle frequenties...( weer afhankelijk van de gebruikte samples,maar in algemeen....:respect: )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op zondag 29 januari 2006 om 12:41:
je moet nadenken

Nadenken doe je als je niet weet waar je moet beginnen.....:/ gewoon programma openen en gaan met die banaan, automatisme moet het zijn....met je ogen dicht moet je alles kunnen bedienen, dat is produceren....niet nadenken over hoe dit/dat/zus/zo ook alweer ging....gewoon doen.....(Y) tenminste...zow denk ik er over....als ik ga nadenken gaat het fout....dan draaf ik door op bepaalde sounds....:/

Waarschuw beheerder
fl studio is dus perfect voor jou;)
makkelijker kan niet.......

ik denk dus andersom als jou.....hoe meer moeite hoe meer ik doorzet,word het te simpel,stop ik ermee:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op dinsdag 24 januari 2006 om 01:10:
Nou iemand als Xeno die zijn hele leven met alleen trackers aan de haal is geweest, bewijst dus dat ie graag technische obstakels wil overwinnen.

:)
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu net Madtracker 2.6 erop gezet. Nu kan ik per kanaal EQ toepassen :cheer: En eventueel VST, maar daar ben ik niet bekend mee..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 29 januari 2006 om 15:10:
gewoon programma openen en gaan met die banaan, automatisme moet het zijn....met je ogen dicht moet je alles kunnen bedienen, dat is produceren....niet nadenken over hoe dit/dat/zus/zo ook alweer ging....gewoon doen..... tenminste...zow denk ik er over....als ik ga nadenken gaat het fout....dan draaf ik door op bepaalde sounds

juist, zo produceer ik ook :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op maandag 30 januari 2006 om 12:16:
k heb nu net Madtracker 2.6 erop gezet. Nu kan ik per kanaal EQ toepassen En eventueel VST, maar daar ben ik niet bekend mee..

Manually load a VST plugin
click on the VST symbol[img ]http://www.madtracker.org/img/h_vst.gif[/img] or open the [img width=16 height=16]http://www.madtracker.org/img/h_mixer.gif[/img] Mixer
click on the open folder icon
choose Load a new plugin...
select the VST plugin of choice via the browser
after selecting the VST plugin, click on Open. After loading, the VST plugin will appear in the VST browser

ik gebruik het niet wel paar keer dingen mee gedaan,niks voor mij,zo klinkt het ook net al fl studio etc, te gelikt,te digitaal,wat niet bij hardcore en drum n bass past ,vind ik ...:kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 januari 2006 om 13:44:
te gelikt,te digitaal,

nu weten we t wel...
Waarschuw beheerder
Ben ik niet helemaal met je eens.....ik denk dat je meer inspiratie hebt/gebruikt als je het programma ten volle benut ....met veel programmas zie je door de bomen het bos niet meer door de vele mogelijkheden.....het moet redelijk makkelijk te bedienen zijn allemaal....dan kan je los....je moet niet nadenken...dan gaat het fout.....

daar ben ik het nou weer niet helemaal mee eens:nee:
ik bedenk eerst voor ik begin:
wat voor soort muziek moet het worden (techno,trance,hardcore,soul,pop,hiphop,drum'n bass, enz)
daarna bedenk ik opbasis van mijn eerste keuze welk tempo het moet worden en ook welke toonsoort...
misschien wil ik het refrein wel in grote terts en de coupletten in kleine terts...bv..
en ja dan begin ik ook gewoon op de auto pilot te bouwen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kga binnenkort logic proberen :yes:

Waarschuw beheerder
*roaric*
ik bedenk eerst voor ik begin:
wat voor soort muziek moet het worden

ik bedenk helemaal niets voordat ik ga produceren
als ik dat zou doen komt er nix uit me!!!

(zo blijf ik orgineel!!!)

Waarschuw beheerder
Ik snap nix van logic :S

Tis helemaal niet "logic"!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schiffmeister op maandag 30 januari 2006 om 14:22:
en ja dan begin ik ook gewoon op de auto pilot te bouwen

:yes:
Waarschuw beheerder

Ik ben pas aan Reason 3.0 begonnen. Ik gebruik(te) al eerder Fruity en ik schrok van het goede geluid wat Reason te bieden had. Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?

U heeft gelijk.

Ik heb 2 jaar met FL gewerkt en ik kon er niet uipersen wat ik wou kwa sound.

Toen heb ik een demo van Reason geinstaleerd en was echt super blij van het geluid wat ik hoorde, maar ik snapte helemaal niets van die interface.

Ik wou rond die tijd ook Hardware aanschaffen en aangezien Reason geen midi-out heeft/had ben ik met Cubase aan de slag gegaan waar ik toendertijd heel erg tegen op keek.

Cubase is soms niet erg snel kwa interactie en soms wat veel vensters waar je in moet gaan zitten.
Een groter scherm staat hoog op mn verlanglijstje omdat ik soms bijna panisch word van die schermen.
Maarja, elk proggie heb zn voor- en nadelen.

Maar kwa sound ben ik erg over Cubase te spreken.
Ik heb een MPC en die klinkt nog veel lekkerder... meer dynamiek in de sound gewoon feller ofzo.
En dat terwijl mn pc een soundkaart van 1100- bevat, en de MPC 750- kost.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een groter scherm staat hoog op mn verlanglijstje omdat ik soms bijna panisch word van die schermen.

take a mac cinama display!!
ik ga er 2 bestellen van 27 inch!!!
2e hands natuurlijk anders zijn die dingen niet te betalen!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 februari 2006 om 09:51:
take a mac cinama display!!
ik ga er 2 bestellen van 27 inch!!!
2e hands natuurlijk anders zijn die dingen niet te betalen!!!

die hebben ze bij ons op school ook ja, die dingen zijn echt huge... wel erg handig! :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 29 januari 2006 om 01:50:
Ben ik niet helemaal met je eens.....ik denk dat je meer inspiratie hebt/gebruikt als je het programma ten volle benut ....met veel programmas zie je door de bomen het bos niet meer door de vele mogelijkheden.....het moet redelijk makkelijk te bedienen zijn allemaal....dan kan je los....je moet niet nadenken...dan gaat het fout.....

Je moet altijd na denken.
Waarschuw beheerder
matrox maakt hele mooie video kaartjes waar je 3 schermen op aan kan sluiten... :p
en dan werkt cubase sx met 3 19" schermen perfect.

Ik heb een MPC en die klinkt nog veel lekkerder... meer dynamiek in de sound gewoon feller ofzo

en daarna zeker flink met een compresor/limiter aan de gang?
zie daar het groote nadeel van externe apparatuur: teveel dynamiek :P
moet je vervolgens alles naar elkaar toe compressen!

Waarschuw beheerder
kijk wat er voor gesprekken ontstaan bij de vraag welk programma gebruik je om muziek te maken whahaha :D
Waarschuw beheerder
Fruityloops, maar wil graag switchen naar Cubase :)
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
Ik gebruik Cubase, Adobe Audition, een stapeltje softsynths, en Fruityloops (voor extra effecten).

En zeer binnenkort komen daar nog Battery XL, een vocoder-prog en een nieuwe softsynth bij.

Waarschuw beheerder
Reason 3 en pas begonnen met Logic Express 7.
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
Reason 3.0 Cool Edit pro en Magix :P

oja en ik maak Hard Techno, Schranz en Hardstyle
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ej ik ben aan t kijken voor een oxygen 8 synthersizer/controller iemand ervaring er mee??
Waarschuw beheerder
FF over FL en Cubase

150 euro

600+ euro

Uitspraak van Phenomena op woensdag 25 januari 2006 om 16:51:
FL beter klonk ging ik ook wel weer terug omdat het gemakkelijk is.

Dus je wilt zeggen dat cubase NIET met een piano roll/mixer/kanaaltjes werkt en dus NIET precies hetzelfde inelkaar zit als wat voor sequencers dan ook???????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 31 januari 2006 om 19:17:
En dat terwijl mn pc een soundkaart van 1100- bevat, en de MPC 750- kost

Ja de MPC is een legendarische sampler/sequencer. En als ik er een zou hebben zou ik dag zeggen tegen software en lekker puur met hardware werken. hoi :)
Artiest {SHOWLIST artist 53030, 101755, 39843}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op woensdag 1 februari 2006 om 21:25:
oja en ik maak Hard Techno, Schranz

:respect: :D ..

Gebruik FL Und Sony Sound Forge..
Wie zegt dat je uit fl nix kan halen moet toch eens wat dieper in het programma neuzen :) ..
Dan nog hoopje plugins.. und paar gb samples..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op maandag 6 februari 2006 om 10:06:
Ja de MPC is een legendarische sampler/sequencer. En als ik er een zou hebben zou ik dag zeggen tegen software en lekker puur met hardware werken. hoi

mwah, qua sequencen werkt een programma als cubase sx (vind ik) een stuk overzichtelijker en sneller dan een MPC ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op maandag 6 februari 2006 om 12:59:
mwah, qua sequencen werkt een programma als cubase sx (vind ik) een stuk overzichtelijker en sneller dan een MPC ...

Umzzz ja ok een muis zal misschien wel sneller werken maarja
ik zeg NEE tegen een muis :) voor zover dat kan dan :).

Ik denk dat dat ook gewoon van persoon tot persoon is want tja een sequencer is een sequencer. Net zoals ik al zij bij cubase en fl het doet allebij hetzelfde alleen dan toch weer "anders".

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 februari 2006 om 15:06:
ej ik ben aan t kijken voor een oxygen 8 synthersizer/controller iemand ervaring er mee??

Ja is werkelijk totaal niks speciaals aan. :) ik snap die oxygen hype niet of wat het ook is. Die naam zie je vaak staan als het over midi controllers gaat maarja wat krijg je dan.... een klein lelijk plastic dingetje. Oke het is goedkoop maarja..of dat nou het belangrijkste is.... tja dat ligt aan jou he :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op maandag 6 februari 2006 om 17:21:
ik zeg NEE tegen een muis voor zover dat kan dan .

qua synthese hier hetzelfde, qua sequencen en samplen hier niet.. n muis kan in veel gevallen een erg handige uitkomst zijn ;)

edit; en inderdaad, het is toch heel persoonlijk.. ik ken iemand die juist veel liever met een mpc sequenced i.p.v. met de pc :) ieder zn ding
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 36437, 27575}
Waarschuw beheerder
Zijn er ook nog mensen hier die Acid Pro gebruiken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op maandag 6 februari 2006 om 22:50:
qua synthese hier hetzelfde, qua sequencen

sequencen is net het leukste om te doen met hardware... :) vind ik. Als ik het kon betalen zou ik echt nog fijn met een analoge hardware sequencer lekker de hele dag kloten :)
maarja ieder zijn ding he

Uitspraak van Tim || Alter Egosz op dinsdag 7 februari 2006 om 00:26:
Zijn er ook nog mensen hier die Acid Pro gebruiken

Nee ik ken het wel ooit eens naar gekeken..dat is het.

Dag grtn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op maandag 6 februari 2006 om 09:59:
Dus je wilt zeggen dat cubase NIET met een piano roll/mixer/kanaaltjes werkt en dus NIET precies hetzelfde inelkaar zit als wat voor sequencers dan ook???????laatste aanpassing 6 februari 2006 10:03

dat zeg ik toch niet.

FL doet gewoon iets met je geluid... het kleurd gewoon.
Deal with it want het is gewoon zo basta.

Elke sequencer/apparaat geeft wel een lichte kleur mee aan je sound.
Dat heb je met monitoren ook en met compressors bla bla bla.

Bij FL valt het gewoon heel erg op dat is mn punt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 7 februari 2006 om 10:44:
Bij FL valt het gewoon heel erg op dat is mn punt.

Kan zo zijn `maar ik behandel elke audiofile na in wavelab of cubase en dan ben je daar ook vanaf
Tikkeltje omslachtig mischien maar ik heb dat er wel voor over
Zo heeft alles zn voor en nadelen toch

Maar kwa arrangeren werkt FL toch nog steeds t fijnst
T wachten is op een betere soundengine`hij is al een stukkie beter in 6 maar het kan alijd "nog" beter :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 7 februari 2006 om 10:44:
Bij FL valt het gewoon heel erg op dat is mn punt

ja klopt wel maarja dat krijg je vooral als je de standaard samples gaat gebruiken enzo. FL kan ook gewoon FM synthese en daar kun je super mooie dingen mee maken. En de effecten van FL zijn echt geweldig om hardere electronica mee te maken net omdat ze een bepaalde sound meegeven. Het probleem bij FL is denk ik dat het niet snel levendig klinkt en daarom snel dat saaie FL sound krijgt. Maarja je moet er gewoon wat meer tijd in stoppen en fatsoenlijke samples/hardware erbij gebruiken.

:) dag
Waarschuw beheerder
[
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 10:59:
Kan zo zijn `maar ik behandel elke audiofile na in wavelab of cubase en dan ben je daar ook vanaf

Als het bronmateriaal al gekleurd is kun je dat kleurtje er niet meer af halen... dus ook niet in wavelab of cubase... heeft het bronmateriaal nog geen kleur dan heb je gewoon n eerlijker geluid... en kan je als je dat zo graag zou willen eventueel nog een kleurtje meegeven... wat wil je liever..? doe mij dan maar een zo ongekleurd mogelijk bronmateriaal hoor... :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 11:42:
ja klopt wel maarja dat krijg je vooral als je de standaard samples gaat gebruiken enzo.

ook als je je eigen zelfgemaakte samples gaat gebruiken, die standaard fruityloops samples zijn sowieso i.m.o. ruk... laad eens een sample in in fruityloops, en zet precies diezelfde sample eens in cubase op een audiokanaal.. je staat er versteld van hoeveel meer kracht cubase van de sample overlaat t.o.v. fruityloops... !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 10:59:
Zo heeft alles zn voor en nadelen toch

ja juist ja... kleur krijg je niet weg kerel.
misschien snap je dat niet maar ja das dan pech.

ow edit, ruf zegt dit ook al.

En Piet en Piet... als je dat niet hoord dan zou ik echt even na de oorarts gaan.

Fasttracker2 klinkt toch ook niet zoals Cubase..

ach laat zitten ik kan toch niets beginnen tegen die audioprofessionals hier helaas.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
k heb net adobe audition gekregen!!!
ik ben echt benieuwd wat ik ermee kan!!!
iemand ervaring met dit programma en misschien een paar begintips?
greetz me

Artiest Jay Steel
Waarschuw beheerder
donateur
FL Studio in the house, en uiteraard een shitload VST's

Ik ben pas aan Reason 3.0 begonnen. Ik gebruik(te) al eerder Fruity en ik schrok van het goede geluid wat Reason te bieden had. Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?

Het geluid klinkt, naar wat jij ervan maakt. De 1 kan zn ding doen met FL Studio, de ander weer met Reason en de ander weer met Cubase. Een aantal jaar geleden was het overduidelijk dat Cubase de beste was, maar nu spant het erom.

Veel mensen staan raar te kijken als ik ze vertel dat ik mn tracks maak met FL Studio 5.. "Ja, maar dan moet je toch veel apparatuur en minimaal Subase SX 2 hebben??" Nee hoor, VST's zijn de toekomst.. Er zijn zelfs al plugins die z'n hardware broertje verslaat.

De 1 kan zichzelf vinden in Fruity, de ander weer in Reason, Cubase etc.. Remember; Het is de man achter de knoppen die verantwoordelijk is voor zn eigen sound ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op dinsdag 7 februari 2006 om 12:38:
En Piet en Piet... als je dat niet hoord dan zou ik echt even na de oorarts gaan.

Waar de fuck heb jij het over..... ?????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 11:42:
ja klopt wel

als je het erover hebt dat het geluid van FL minder is dan zie je hierboven hoe ik daar op reageerde dus ik snap je reactie niet.... :S

Ik snap ook wel dat elke prog. een andere engine heeft en bla bla bla...... ik zij alleen dat je toch uit FL een bepaalde sound krijgt die vet kan zijn.... :S en vervolgens kom jij met ga naar de oorarts :S....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oh je bent een "artiest" hahah daarom die antwoorden net zoals

Uitspraak van Phenomena op dinsdag 7 februari 2006 om 12:38:
ach laat zitten ik kan toch niets beginnen tegen die audioprofessionals hier helaas

hahaha :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 15:47:
oh je bent een "artiest" hahah daarom die antwoorden net zoals

Hee, niet de artiesten over 1 kam scheren ja :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 15:36:
Er zijn zelfs al plugins die z'n hardware broertje verslaat.

bijv.?

Waarschuw beheerder
donateur
Microtonic, Vanguard, Korg Legacy Collection... En nog een hoop meer..

Het is maar net wat je kennis ervan is ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 15:56:
Hee, niet de artiesten over 1 kam scheren ja

:) sorry hoor :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 15:36:
Er zijn zelfs al plugins die z'n hardware broertje verslaat.

Ja dat zeggen er meer... maarja ik weet niet of ik het moet geloven aangezien een plug in dus werkt op een pc, een simpel multimedia apparaat en hardware machines zijn specifiek gemaakt voor geluid etc... Dus de hardware en software zijn precies op elkaar afgestemt (of beter gezegd de embedded software en hardware).

Maarja ik vind het zowizo leuker om met hardware te werken dus ben nooit zo fan geweest van plug ins.

Dag
Waarschuw beheerder
En dat plug ins beter klinken vind ik zowizo niet echt juist gezegt beter kan je zeggen dat ze anders klinken. Voor de een is dat beter en voor de ander ook weer niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 16:12:
Ja dat zeggen er meer... maarja ik weet niet of ik het moet geloven aangezien een plug in dus werkt op een pc, een simpel multimedia apparaat en hardware machines zijn specifiek gemaakt voor geluid etc... Dus de hardware en software zijn precies op elkaar afgestemt (of beter gezegd de embedded software en hardware).

Een software plugin is ook specifiek gemaakt voor geluid etc ;) En met behulp van een goede geluidskaart kom jeal een heel eind!

Ik ben met je eens dat het veel leuker is om met de hardware te werken.. Het gevoel van kopjes draaien is vet! Ik ben alleen wel van mening dat je tegenwoordig nouwelijks het verschil hoort tussen software en hardware..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:21:
Een software plugin is ook specifiek gemaakt voor geluid etc

Nou maar die plug in draait op een PC systeem dat is heel wat anders als speciaal ontwikkelde Synthese print plaatjes etc..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:21:
Ik ben alleen wel van mening dat je tegenwoordig nouwelijks het verschil hoort tussen software en hardware

Misschien bij bepaalde maar dan heb je het wel over clonen lijkt mij zo dus plug in clonen van een of andere popie jopie sampler ofzo....

Ik denk toch dat je een te geile aelita synth uit jaren 60 niet kan namaken met software. Natuurlijk al helemaal als je het gaat hebben over oude analoge bakken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:08:
Microtonic, Vanguard, Korg Legacy Collection... En nog een hoop meer..

Het is maar net wat je kennis ervan is

ten eerste zijn er alleen van die korg legacy collectie hardware 'broertjes'
ten tweede klinken die dus echt nog niet zo goed als de echte hardware 'broertjes'

ehhheeemm

Het is maar net wat je kennis ervan is ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 16:28:
Nou maar die plug in draait op een PC systeem dat is heel wat anders als speciaal ontwikkelde Synthese print plaatjes etc..

True.. Maar als jij eens wist waar een computer allemaal voor kan dienen ;)

Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 16:28:
Ik denk toch dat je een te geile aelita synth uit jaren 60 niet kan namaken met software. Natuurlijk al helemaal als je het gaat hebben over oude analoge bakken.

Tuurlijk kan je die synth namaken.. Maar waarom iets namaken, als je ook iets NIEUWS kan maken ;)

Heb je jezelf wel eens verdiept in VST's? Zo niet, doe dat dan ff.. Je zal er verbaasd van kijken wat je uit zo'n programmaatje kan halen.. De meeste top artiesten werken niet voor niets ook met VST's ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op dinsdag 7 februari 2006 om 16:34:
ten tweede klinken die dus echt nog niet zo goed als de echte hardware 'broertjes'

Dat bedoel ik zijn soort van software clonen. (of is het klonen met een k...?? hahaha)

dag
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:37:
Tuurlijk kan je die synth namaken.. Maar waarom iets namaken, als je ook iets NIEUWS kan maken

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:37:
De meeste top artiesten werken niet voor niets ook met VST's

Ligt denk ik vooral aan de soort muziek ik denk dus echt wel dat je veel vetter dingen uit een hardware ding kan halen ook omdat je daar mee meer kan doen dan eigenlijk de bedoeling is met software niet tenzij het open source is en dan nog moet je er VEEL van weten en hardware kun je al gouw aanpassen of meer "vreemde" dingen mee doen. :)
Ik ben gewoon een gear junkie :) en hou van tastbare dingen dus knoppen en kabeltjes enzo :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DVY op dinsdag 7 februari 2006 om 16:34:

ehhheeemm

Het is maar net wat je kennis ervan is

Broertje moet je niet zo letterlijk nemen.. Maar je kan veel VST's wel vergelijken met Hardware.. (Qua kwaliteit, en mogelijkheden)

Ik durf te wedden dat ik een paar samples kan maken, waarvan niemand kan raden of het soft of hardware is.. En dat is niet om op te scheppen, maar dat is om aan te tonen dat VST net zo geavanceerd kan zijn als Hardware :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Piet en Piet op dinsdag 7 februari 2006 om 16:40:
Ik ben gewoon een gear junkie

Kijk, dat verklaart waarom jij meer kan met hardware ;) Dat is jouw ding, daar voel je je goed bij, dus verdiep je je er ook in..

Wat trouwens nog gruwelijker is, is de combinatie van Hardware EN Software.. Dat is wreed B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:40:
maar dat is om aan te tonen dat VST net zo geavanceerd kan zijn als Hardware

Ja maar toch.... die VST dingen zijn 9 van de 10 keer gebaseerd op bla bla dat model en bla bla....

Dat zegt voor mij al genoeg. Dan heb ik liever die hardware waar die plug in op is gebaseerd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:42:
Wat trouwens nog gruwelijker is, is de combinatie van Hardware EN Software.. Dat is wreed

Ja op gebied van producen is hard/software combi echt wel een geweldige uitvinding ja eigenlijk dus de midi standaard.

Maar ik zal altijd willen freaken met hardware zonder dat je naar een stom schermpje zit te staren voor uren en uren lang. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
combinatie van Hardware EN Software

:yes:

i love to make combo's :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Voor Cubase heb je wel een zwaardere pc nodig of niet?
Heb Cubase geinstalleerd gehad, maar mn pc werd zeer langzaam toen...
Met Reason heb ik dit niet?
Ligt dit aan Cubase of gewoon aan de instellingen hierin?

Waarschuw beheerder
Ik durf te wedden dat ik een paar samples kan maken, waarvan niemand kan raden of het soft of hardware is.. En dat is niet om op te scheppen, maar dat is om aan te tonen dat VST net zo geavanceerd kan zijn als Hardware

behalve als je het doet in fl studio je blijft ALTIJD horen als iets in fl studio gemaakt is,hoe goed iemand ook is hoeveel tijd iemand er ook in steekt,je houdt die oh zo typische vreselijke fruity sound:( :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 21:47:
behalve als je het doet in fl studio je blijft ALTIJD horen als iets in fl studio gemaakt is,hoe goed iemand ook is hoeveel tijd iemand er ook in steekt,je houdt die oh zo typische vreselijke fruity sound

Nee hoor? Ik denk dat je dan iets behoorlijk fout doet..

Ik werk namelijk met meerdere sequencers, en bij mij is de sound het zelfde.. Cubase, Reason of Fruity, bij mij is er geen verschil..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 22:32:
Ik denk dat je dan iets behoorlijk fout doet..

ik gebruik madtracker hoor,maar echt ik hoor het bij iedereen die er mee werkt :jaja:
en van goede artiesten,maar je hoort gewoon hmmm bah fruity8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 23:12:
maar je hoort gewoon hmmm bah fruity

gedver ananas-passievruchtsmaak :p

Waarschuw beheerder
zoiets ja,kom je ook niet vanaf:p

Waarschuw beheerder
donateur
ik gebruik madtracker hoor,maar echt ik hoor het bij iedereen die er mee werkt
en van goede artiesten,maar je hoort gewoon hmmm bah fruity

Apart.. Ik gebruik al jaren Fruity, dus ik zou moeten begrijpen wat je bedoelt? 't is trouwens de 1e keer dat ik dit lees :|

Ben nu wel nieuwsgierig geworden :D

Waarschuw beheerder
Xena moet je niet serieus nemen Proto :D
Die loopt altijd te stangen!!!
Waarschuw beheerder
en van goede artiesten,maar je hoort gewoon hmmm bah fruity

:no: je deugt niet xeno

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 8 februari 2006 om 00:08:
je deugt niet xeno

hoezomdat ik kan horen dat iets met fl studio is gemaakt,wat maakt jullie dat uit? :/ :D
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
gjoebaas:P:)

2 xeno.. hoor jij dat ophidian met fruity werkt.. angerfist?? ok angerfist soms maar ophidian kan ik het nie horen :$... aramageddon heb er ook mee gwerkt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Cubase (Steinberg), Reason (Proppelerheads)
Goede studio (MONITOR) speakers zijn onmisbaar.
Tja.
En dan maar knallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 01:31:
hoezomdat ik kan horen dat iets met fl studio is gemaakt,wat maakt jullie dat uit?

ik wil je wel eens uit testen xeno... weet namelijk zeker dat jij dit niet kan

Waarschuw beheerder
donateur
fruity bips gebruik ik
Waarschuw beheerder
Fl hoor ik gewoon...

Ik ben er ook mee gestopt echt puur en alleen om het geluid 1.5 jaar geleden ik had er gewoon de balen van.

Er komt gewoon niet uit wat ik wou.

En VST's zijn er nog niet hoor.. die hebben nog een redelijke weg te gaan.
Als VST's echt zo dichtbij zouden zitten zou ik mn Andromeda, Virus, Nordlead etc etc. wel dumpen.
Dan kon ik eindelijk eens een auto kopen.

Heb die legacy Collection hier thuis ook en durf hem gewoon niet snel te gebruiken.

Heb hem gebruikt in mn track die op de TD2005 staat Exclusice Words in de break als lead.
Dit hoor je gewoon heel duidelijk het klinkt zo software maar mn HW synth's waren op dus moest ik hier na grijpen.

Zelfde vst Eq... vind ik software gewoon slechter klinken zelfs die van Cubase klinkt nog slecht na mijn mening.
Oversturen via de pc.. nee, ook niet voor mij.

Wil het allemaal best hoor begrijp me niet verkeerd.. maar voor mij is het gewoon niet de shit kwa geluid.

Dus ik trek liever duizende euro's uit voor dat extra kwa geluid dan werk ik veel fijner.

Misschien dat veel mensen dingen niet horen omdat ze geen goede monitoren hebben dat zou kunnen.
Waarschuw beheerder
Ik wil wel een contest aan gaan met iemand die een vette saw melo kan maken met een software plugin.

Dus alleen een melo met een beetje revb en geen andere plugins.

Maak ik er 1 met met mn Andromeda en dan kunnen we ze langs elkander horen.

Ik wacht het af... ik ben gewoon erg nieuwsgierig na het resultaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 06:22:
Andromeda, Virus, Nordlead

...vind je het gek dat je software niks vind.....als je zo een gear gewend bent haha...... Maar hoe maak je een plaatje...ooit zal er toch wel iets van software bij komen kijken lijkt mij zo. Of heb je een hard disk recorder of beter heb je echt een hardware sequencer??????

Nordlead is trouwens echt VET, virus is...tja heb ik niks mee en Andromeda ken ik wel maar nooit gehoord.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 06:40:
Dus alleen een melo met een beetje revb en geen andere plugins

Met FM synthese kun je echt wel uit software SUPER mooie shit halen. Wou ik ff zeggen hahaha dag
Waarschuw beheerder
Dus alleen een melo met een beetje revb en geen andere plugins.

Maak ik er 1 met met mn Andromeda en dan kunnen we ze langs elkander horen.

..is niet echt eerlijk een andromeda tegen alleen een plug in met reverb....lijkt mij zo. Dan heb je een bak van 2000 euro met vies veel parameters en opties en dan komt iemand anders met een plug in van paar mb met een zielige reverb erbij hahahaha......

Dag

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 17:03:
Ik gebruik Madtracker 2 , En Fruity Loops

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op woensdag 8 februari 2006 om 08:20:
.is niet echt eerlijk een andromeda tegen alleen een plug in met reverb....lijkt mij zo. Dan heb je een bak van 2000 euro met vies veel parameters en opties en dan komt iemand anders met een plug in van paar mb met een zielige reverb erbij hahahaha......

tja, en daar straks werd er nog zo vrolijk beweerd dat software vaak wel beter klonk al dan hardware... ??
en nu word er ineens alweer gauw teruggekrabbeld.. ;)

anyway, een combinatie van hardware en software is vind ik gewoon het fijnst..
Waarschuw beheerder
Broertje moet je niet zo letterlijk nemen.. Maar je kan veel VST's wel vergelijken met Hardware.. (Qua kwaliteit, en mogelijkheden)

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van Vst's wel degelijk stukken beter aan het worden zijn ja, absoluut, maar of ze het halen bij een hardware bak...? ligt er aan welke, maar in veel gevallen zeg ik; no way... ;) Misschien dat er ooit nog een tijd komt dat vst's hardware in halen, ik geloof het op zich wel (hoewel, analoog zullen ze nooit echt na kunnen bootsen) maar dat duurt denk ik nog wel ff, en dan zul je een bruut snelle pc moeten hebben...

Waarschuw beheerder
je moet er ook nie zoveel bij nadenke,,

anders ga je alleen maar denke oh, t klinkt tog plat, oh dit klinkt tog niet, je werkt je zelf dan alleen maar tege.

gewoon niet lezen wat al die debiele type over dit is warm koud beter bla bla.

doe gewoon je ding en dan is t goed.

goedendag(Y)
Waarschuw beheerder
absoluut moet je je eigen ding doen, maar je gehoor ontwikkelen is geen slechte zaak dacht ik zo.. achja, laten we er maar over ophouden, de discussie is toch eindeloos... :)

Waarschuw beheerder
daarom,, maar mochten die mense tog een discussie wille late ze dit op synthforum doen, niet voor de beginners hier:p die worden dan helemaal gek,, straks zet niemand zn track meer online om dat het naar el cheapo dreigt te klinken!

iig ik luister t meest naar arrangement en de manier hoe hij dingen in zn track bedoelt da kenk meer waarderen dan een vet warm klinkende track met een brakke arrangement.

nogmaals doe uw ding!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op woensdag 8 februari 2006 om 12:39:
hoewel, analoog zullen ze nooit echt na kunnen bootsen

Was het niet zo dat tegenwoordig de meeste hardware bakken niet eens meer volledig analoog zijn? Maar dat signalen met een (krachtige 64 of 128-bits) geluidsprocessor worden opgewekt en intern naar een analoog signaal worden omgezet. Uiteindelijk zal dat dus betekenen dat over een paar jaar pc's snel genoeg (en geluidskaarten goed genoeg) kunnen zijn om dat sofwarematig na te bootsen en kun je echt geen verschil meer horen...

Maar misschien zie ik het wel verkeerd :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op woensdag 8 februari 2006 om 13:28:
Was het niet zo dat tegenwoordig de meeste hardware bakken niet eens meer volledig analoog zijn? Maar dat signalen met een (krachtige 64 of 128-bits) geluidsprocessor worden opgewekt en intern naar een analoog signaal worden omgezet. Uiteindelijk zal dat dus betekenen dat over een paar jaar pc's snel genoeg (en geluidskaarten goed genoeg) kunnen zijn om dat sofwarematig na te bootsen en kun je echt geen verschil meer horen...

Veel nieuwe hardware bakken zijn inderdaad niet meer analoog, maar virtueel analoog... wat inhoud dat het eigenlijk gewoon ook een stuk software in een bakkie is, alleen de opbouw van de synth zelf is het zelfde als oude analoge bakken.. In principe is een virus bij wijze van een soort van vst eigenlijk, alleen draait hij op een aantal dsp chips die het rekenwerk uitvoeren, je pc zou er nogal wat vermogen voor nodig moeten hebben!
Maar een virus klinkt vind ik persoonlijk toch ook weer een stuk minder vet dan een andromeda (die wel echt analoog is)

2 TM; ik zit inderdaad ook op synthforum ja, daar discussieer ik persoonlijk ook wat liever :p , maar soms moet ik hier gewoon echt ff mn ei kwijt, omdat ik sommige reacties gewoon echt ff niet kan lijen thehe :P
achja, ik hou me vanaf nu stil hier
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op woensdag 8 februari 2006 om 13:28:
Was het niet zo dat tegenwoordig de meeste hardware bakken niet eens meer volledig analoog zijn?

Ja dat klopt maar ik heb het ook over de oude bakken. Die 9 van de 10 keer vetter zijn dan die nieuwe spulletjes die ze uitbrengen.

En er zijn nog meerdere merken die wel nog puur analoog dingen uitbrengen zoals doepfer waar je gewoon de modules los kan bestellen enzo.

Uitspraak van DVY op woensdag 8 februari 2006 om 12:35:
en nu word er ineens alweer gauw teruggekrabbeld..

Ik heb nooit beweerd dat software beter is ik was net de voorstander van hardware :)

dag laters
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op woensdag 8 februari 2006 om 13:54:
Ja dat klopt maar ik heb het ook over de oude bakken. Die 9 van de 10 keer vetter zijn dan die nieuwe spulletjes die ze uitbrengen

ja okee dan is het wat anders :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil wel een contest aan gaan met iemand die een vette saw melo kan maken met een software plugin.

Die uitdaging wil ik aangaan ;)
Waarschuw beheerder
oke Jur, cool:)

Graag geen superwave/JP plugin gebruiken want een JP8080 heb ik hier ook wel staan:)
En daar heb ik ook zo een zaagje uit gehaald als je snapt wat ik bedoel

Graag even vermelden welke plugin je gebruiken gaat dat vind ik wel zo cool.

Dank u.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik neem enkel de Pro 53 :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op woensdag 8 februari 2006 om 08:20:
is niet echt eerlijk een andromeda tegen alleen een plug in met reverb....lijkt mij zo. Dan heb je een bak van 2000 euro met vies veel parameters en opties en dan komt iemand anders met een plug in van paar mb met een zielige reverb erbij hahahaha......

Daar gaat het juist om.
Er zijn mensen die zeggen dat je met de pc echt verbluffende resultaten moet kunnen halen als het gaat om dynamiek in het geluid en om kwaliteit.

Ik ben het hier nog altijd niet mee eens geweest omdat ik het zelf nooit als goed heb ervaren.

Vooral in de Hardcore is het ruk.

Luister Ophidian, Mindustries, Angerfist of T-Junction en Osirus.

Leuk arragement allemaal maar luister het geluid van deze mannen..
Ik ga ook wel los op deze muziek hoor begrijp me niet verkeerd...
Maar een plaat die dik klinkt kwa sound is toch veel meer smullen.
Er zullen niet veel mensen zijn die zich hier zo op richten als mij misschien en denken van jonge waar maak je je druk om, maar ik wil graag de beste kwaliteit als het om muziek gaat in mn oren hebben.

Wat ik pas dik vind is bijv. Promo of Catscan.

Ik vind dat daar veel meer in zit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 16:45:
Ik neem enkel de Pro 53

oke
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 16:08:
Microtonic, Vanguard, Korg Legacy Collection

Wat is het hardware broertje van de Vanguard?

Wat is het hardware broertje van de Microtonic?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik maak een melodie met de Pro 53, en ik gebruik als plugin de reeverb en delay..

Nog een leuk ideetje.. We gaan de kicks vergelijken.. :) Maak een kick met je hardware gear, en laat die na een paar tellen lopen met de melodie..

Ik maak een software kick..

Oh, ook leuk.. Ik heb alle Fruity, Reason en Cubase geïnstalleerd.. Mogen de kenners zeggen waarmee ik het heb gemaakt B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 16:53:
Wat is het hardware broertje van de Vanguard?

Wat is het hardware broertje van de Microtonic?

Dat zei ik al eerder in het topic, dat je dat niet te letterlijk moet nemen..

We gaan een contest doen.. Software VS Hardware B)
Waarschuw beheerder
Ik laat mn 909 vast even warmlopen.

PS. Ga je de kick uit een vst trekken of doe je dat samplebased?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga mn kick direct uit mn VST trekken.. Is wel zo goed voor de kwaliteit ;)

Waarschuw beheerder
:vaag:
Waarschuw beheerder
Zo ik ben klaar... zeg me maar wanneer jij zo ver bent.
Heb met klap op de vuurpijl de TR-909 Live zn werk laten doen.

Dus wat je hoort is de TR-909 door 3 compressors + 2gates + ShermanFilterbank2 + 3X doorgelust op een Mackie 32.8 dadelijk.

Synth = AlesisAndromeda A6 + revb.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Done..

Ik heb 2 loops gemaakt.. 1 die bestaat uit alleen een melodie, en een ander loopje met een simpele iele synth, maar daar gaat het dus om de kick die erin zit ;)
Waarschuw beheerder
http://s21.yousendit.com/d.aspx?id=2AKPARX5MYWZX3U35GI0UTRX7Q

1 loop met beide ingredienten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Link naar de melodie: http://s15.yousendit.com/d.aspx?id=0MMY5DB2453UL1BUD38ERWX4PH

Ik heb ff snel jouw stukkie gehoord, not bad! Maar ik hoor wel overduidelijk dat mijn synth veel voller is dan die van jou .. Check zelf maar :)

De rest post ik wat later, want ik heb zo vrouwelijk bezoek, en dat gaat ff voor O:) hehe ...
Waarschuw beheerder
Ik ben volledig overtuigd mn Andromeda kan weg en ja die was al beter dan mn Virus en Nordlead dus die knikker ik ook weg.
Pro53 zei je he?:P

Nu de mening van de rest graag... :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En hier de link naar mn stukkie muziek waar het voornamelijk om de beat gaat:

http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=299H63CNEN7KP3OROUAUPYITUC

B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 19:01:
Ik ben volledig overtuigd mn Andromeda kan weg en ja die was al beter dan mn Virus en Nordlead dus die knikker ik ook weg.
Pro53 zei je he?

Meen je dit echt, of is het sarcasme?
Waarschuw beheerder
dat mag je zelf invullen.

Mn TR doe ik ook weg man, zo mooi digitaal oversturen als jij doet dat wil ik ook kunnen.

FF serieus, je kick klinkt wel maar het mist een hoop.. het klinkt niet warm en vol/wollig.

Het heeft gewoon de vibe niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 19:16:
Mn TR doe ik ook weg man, zo mooi digitaal oversturen als jij doet dat wil ik ook kunnen

Oversturen? Que? Ik heb niks overstuurd man ... :D

Waarschuw beheerder
WHAHAHAHAHAA wat een humor hier serieus:X
Waarschuw beheerder
Sorry man van dat oversturen.

Ik vraag me af hoe je het dan voor elkaar krijgt.
Ik ken geen vst die zo'n shit poept maar dat ter zijde.

Nja, je kick is lomp en heeft een hoop rang rang... maar vind hem niet mooi.
Dit doet Angerfist ook... het zijn van die synthkicks met decay en sustain open die weinig hebben.

Zit geen modulatie in geen feeling als je snapt wat ik bedoel.

Geen whoomp oid. en dat vind ik jammer...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 19:24:
Ik vraag me af hoe je het dan voor elkaar krijgt.
Ik ken geen vst die zo'n shit poept maar dat ter zijde.

Omdat je je er ook niet in voldoende verdiept :)

Anyway, laten we de hardware / software discussie maar beëindigen.. Ik blijf erbij dat software net zo goed kan zijn als hardware :)

Waarschuw beheerder
donateur
Dit doet Angerfist ook... het zijn van die synthkicks met decay en sustain open die weinig hebben.

Zit geen modulatie in geen feeling als je snapt wat ik bedoel.

Geen whoomp oid. en dat vind ik jammer...

De kick is niet jouw smaak, dat klopt..

Maar qua kracht en goorheid doet ie het net zo goed als een hardware kick ;p

Anyway, ben dr weg van! ;)
Waarschuw beheerder
Oke heb ik vrede mee.

Wil ik nog 1 ding van je weten als producer van Neophyte.

Zou jij als je in mijn schoenen stond je hardware verkopen omdat je denkt dat software gelijk is?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 19:29:
Wil ik nog 1 ding van je weten als producer van Neophyte.

Zou jij als je in mijn schoenen stond je hardware verkopen omdat je denkt dat software gelijk is?

Als ik in jouw schoenen stond was denk ik mijn mening gelijk aan die van jou.. En tweaken met hardware is vetter.. Het gevoel van het draaien aan de knopjes is VET.. Ik weet het dus niet..

Maar als ik nu voor de keuze zou staan om te kiezen tusen software en hardware zou ik het direct weten ;)
Waarschuw beheerder
Ik vind het allebei bocht van de bovenste plank. Sorry, maar als je een Andromeda koopt en je gaat er vervolgens trance mee maken....

Waarschuw beheerder

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar waar trek jij je kicks dan uit? Uit een 909?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 20:19:
begrijp wel wat je bedoelt. Maar waar trek jij je kicks dan uit? Uit een 909?

ja..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op woensdag 8 februari 2006 om 08:17:
Met FM synthese

Daar heb jij t iedere keer over
Wat is dat precies piet&piet&piet ? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Transistor Rhythm op woensdag 8 februari 2006 om 20:13:
Ik vind het allebei bocht van de bovenste plank. Sorry, maar als je een Andromeda koopt en je gaat er vervolgens trance mee maken....

Gelukkig ben ik niet de enige die dat doet, dat scheelt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Transistor Rhythm op woensdag 8 februari 2006 om 20:13:

Hee, nog iemand die aan "de contest" mee wilt doen? :D

Weet je wat het is.. Ook al maak je je muziek op een pan met een stel lepels van grootmoeder, het gaat om het gevoel wat je in je muziek steekt.. De 1 kan alles kwijt in de hardware, de ander blijft het bij software houden.. Het maakt niet uit, zolang je maar muziek maakt met je hart.. :)

Endymion heeft ooit een statement gemaakt, wat sommigen wel eens vergeten; Music NEVER seperated people!

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op woensdag 8 februari 2006 om 18:27:
ShermanFilterbank2

....je hebt een sherman filterbank.....kwijl......... :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 20:37:
Daar heb jij t iedere keer over
Wat is dat precies piet&piet&piet

Bepaalde synthese techniek die volgens mij het eerste op een Yamaha DX nog iets zat en dat was nogal een mega verbetering in die tijd tegenover bestaande kwaliteit. Nu hebben ze dat natuurlijk ook in Software vorm gemaakt. Dat zit ook in FL studio en als je bijvoorbeeld zo een FM sampler laat lopen en daarna een 3 osc. dan hoor je dat die fm sampler echt VEEEEEEEEEEL mooier klinkt.

Moet je bij uhh volgens mij dat cytrus gedoe kijken bij FL je kan alleen niet te veel van die samplers tegelijk laten lopen want da trekt je pc niet maakt niet uit wat voor pc je hebt dat werkt gewoon niet hahahahaha (kan ook aan de rekenkracht van FL liggen).

Daar kun je echt hele vette ambient sferische strings mee maken enzo :)

Dag
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 21:55:
Ook al maak je je muziek op een pan met een stel lepels van grootmoeder

je gewoon van die micro microfoontjes erop plakken en dat geluid door een tape delay laten gaan wedden dat je van een harde mep met een pan een vette string kan maken :). Gewoon wat fantasie gebruiken :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piet en Piet op donderdag 9 februari 2006 om 08:33:
Daar kun je echt hele vette ambient sferische strings mee maken enzo :)

Dank u ... ff proberen(y):)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 februari 2006 om 19:08:
En hier de link naar mn stukkie muziek waar het voornamelijk om de beat gaat:

http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=299H63CNEN7KP3OROUAUPYITUC

die lead van phenomenia klinkt wel beter qua geluid alleen neigt het meer naar een trance lead 8) de tr909 kick bevat veel laag wat heerlijk in de oren klinkt daarentegen die van proto x ook alleen je hoort het verschil wel dat de tr909 kick het beter doet..(had hem wel wat meer overstuurd willen horen B) )
alleen de preview van jou proto deed zeer aan me oren (al dat hoog) 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het ging meer om de kwaliteit tussen Soft en Hardware... gewoon wat het lekkerste klinkt.

Kijk, dat je met software net zo veel kan als met HW of meer dan weet ik ook wel.

Maar ik heb nog nooit een software cloon van de TR-909 gehoord die ook zo klonk.

Zelfs HW matig is er maar 1 echte 909 cloon.
En nee, dat is niet de Jomox Airbase of de Novation Drumstation.
Maar zo'n zelfbouw ding.. DJ Niel heeft hem (gehad?)
[img width=653 height=382 cacheid=0013aaf8002194143377ff5f1a0139655c]http://www.meadowfield.freeuk.com/synth/9090c.jpg[/img]

Software plugins klinken gewoon statisch er zit gewoon geen leven in...
Analoge synth's leven gewoon meer.

Zo ook de Kickdrum van de 909.. geen 1 kick die daar uit komt is hetzelfde.. hij veranderd steeds een beetje.

Luister bijv na veel tracks van DJ Promo na de clap waar hij vaak mee begint... als je goed luisterd hoor je dat die clap telkens veranderd...
En nee, dat is geen truukje ofzo.. dat is gewoon de 909 die dat doet omdat die clap opgewekt wordt en dus geen sample is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik maak wel geen muziek, maar ik weet wel dat Logic 1 van de beste programma's is om mee te werken!
Waarschuw beheerder
hoe weet je dat dan?:S

Waarschuw beheerder
donateur
8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 12:20:
alleen de preview van jou proto deed zeer aan me oren (al dat hoog)

Klopt, heb niet echt de tijd gehad om het ff netjes af te mixen..

Hier een nieuwe loop waar wel wat meer tijd in heeft gezeten:

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2VZA5BR7IQNRQ3QCZ3B0MHUH6S

De kick heeft genoeg laag & kracht.. En komt rechtstreeks uit een VST rollen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op donderdag 9 februari 2006 om 17:11:
hoe weet je dat dan?

Ken mensen die in de muziek zitten:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 19:33:
Ken mensen die in de muziek zitten

Erin? Dus niet erop? Of stiekem erachter? :X

Zitten ze diep, of juist weer niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 19:38:
Erin? Dus niet erop? Of stiekem erachter?

Zitten ze diep, of juist weer niet?

Haha..Maakt niet uit..Soms zitten ze met hun gedachten "in" de muziek..Vaak zitten ze "achter" de computer..

Ik ken gewoon wat mensen die muziek maken dus ik weet ook wat voor programma's hun gebruiken:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 19:58:
Haha..Maakt niet uit..Soms zitten ze met hun gedachten "in" de muziek..Vaak zitten ze "achter" de computer..

Ik ken gewoon wat mensen die muziek maken dus ik weet ook wat voor programma's hun gebruiken

Wow.. Ik wou dat ik in jouw schoenen stond :$

Jij bent vast een echte bofbips...

Hoe kom ik aan zulke contacten? :$

Waarschuw beheerder
Ja wat bof ik toch..:S

Waarschuw beheerder
donateur
:9

Waarschuw beheerder
Maar met welke programma's werk jij dan? ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 20:18:
Maar met welke programma's werk jij dan?

Don't say is Jur.. Please DO NOT SAY IT!! :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .Richard. op donderdag 9 februari 2006 om 20:21:
Don't say is Jur.. Please DO NOT SAY IT!!

?

Waarschuw beheerder
Partyflock he! 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Richard. op donderdag 9 februari 2006 om 20:21:
Don't say is Jur.. Please DO NOT SAY IT!!

Ik doe het lekker wel..

Ik maak mn muziek met Dance Ejay :$

Ik wil overstappen naar Magix Music Maker.. Maar dies echt vet moeilijk :(

Wie kan mij helpen? :'(
Waarschuw beheerder
Nou, ik raad je Magix af.

Waar ik je bijzonder goed mee helpen kan is met Fastracker2 8bit en 16 mode.

Nibbles zit inbegrepen dus als je je eens een minuutje verveelt kun je dat even gaan doen.

[img width=632 height=400]http://www.mars.dti.ne.jp/~odaki/mod/images/ft2main.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Phenomena op donderdag 9 februari 2006 om 21:04:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op donderdag 9 februari 2006 om 21:04:

Waar ik je bijzonder goed mee helpen kan is met Fastracker2 8bit en 16 mode.

Nibbles zit inbegrepen dus als je je eens een minuutje verveelt kun je dat even gaan doen.

Deze is veeeel cooler: :p

[img width=277 height=214]http://content.answers.com/main/content/wp/en/f/fc/Protracker.gif[/img]

Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
ksnap helemaal niets van die dingen zeg..hehe

Waarschuw beheerder
donateur
ik ook niet
ik kom uit het dance machine tijdperk :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 23:49:
ik kom uit het dance machine tijdperk

Ook al?

Dat programmaatje is pas VET B)

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=632 height=400]http://www.mars.dti.ne.jp/~odaki/mod/images/ft2main.gif[/img]
vet proggie :jaja: gebruik het soms nog steeds,en krijg er net zo'n goed geluid uit als reasen,cubase etc...het zijn sporen die langs een balkje lopen,dus het ligt allemaal puur aan de kwaliteit van de samples...mee gewerkt van 1996 t/m 2003,daarna madtracker:)

madtracker waar ik dus niet de vst/vsti functie van gebruik 8)
ik wil alles zelf doen...:)

zo mooi he,mensen die alleen met fl studio kennen werken,en dan schotel je ze dit voor..:| what the fuck,ik krijg er geen geluid uit....8) (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
voel je je nu oud en wijs
Waarschuw beheerder
Maar Xeno, maak je dan ook wel zelf alle samples? Of gebruik je bestaande wave-bestanden (zoals de bedoeling is van trackers).
Zoja, dan ben namelijk zeer benieuwd hoe je dat klaarspeelt :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 10 februari 2006 om 00:21:
voel je je nu oud en wijs

:jaja:
Uitspraak van Morax op vrijdag 10 februari 2006 om 00:25:
Zoja, dan ben namelijk zeer benieuwd hoe je dat klaarspeelt

vocals rip ik natuurlijk :devil:
verder proggies erbij gebruiken zoals stomper hyperion,ja ik weet het ik ben oldskool8)
ik hoef niet zo'n perfect geluid etc...puur hobby en alleen voor mezelf.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 00:29:
vocals rip ik natuurlijk
verder proggies erbij gebruiken zoals stomper hyperion,ja ik weet het ik ben oldskool

Waarom dan geen VST? Ik bedoel dat komt op hetzelfde neer, OF BEN JE NOU GEWOON F*CKING EIGENWIJS!!! :p (ja dat heet eigenwijs, oldschool is namelijk wanneer je de samples ript van een ander nummer of met ouderwets analoge instrumenten :p )
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 44702, 68263}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op donderdag 26 januari 2006 om 07:10:
Ik heb gewoon geeen zin om zo lang te liggen klooien totdat mn samples goed gaan klinken.

je moet der wat voor over hebben
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 februari 2006 om 18:06:
Klopt, heb niet echt de tijd gehad om het ff netjes af te mixen..

Hier een nieuwe loop waar wel wat meer tijd in heeft gezeten:

http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2VZA5BR7IQNRQ3QCZ3B0MHUH6S

De kick heeft genoeg laag & kracht.. En komt rechtstreeks uit een VST rollen

Klinkt als een nummer wat zo van een plaat af komt (persoonlijk vind ik t alleen een beetje standaard, mjaa ik ben dan ook niet degene met het platencontract :p )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 10 februari 2006 om 00:31:
Waarom dan geen VST? Ik bedoel dat komt op hetzelfde neer, OF BEN JE NOU GEWOON F*CKING EIGENWIJS!!!

ik vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 01:24:
ik vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe

Jij bent echt erg kerel, je lijkt me dan ook weer zo iemand die juist ook geen hardwarebakken wil gebruiken omdat je dan alles door dat apparaat laat doen (zeker omdat de meeste VST's een virtuele interpretatie zijn van échte hardware) :o

Waarschuw beheerder
presies geen knopjes draaien voor mij:D
Waarschuw beheerder
Eigenlijk zou je dan gewoon je eigen software moeten programmeren (rechtstreeks in machinetaal hé! Geen gebruik maken van eventuele DirectSound routines :p ) dan doe je het pas echt ZELF. Nu heb je nog hulp van iets wat door iemand anders is gemaakt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 10 februari 2006 om 16:40:
Eigenlijk zou je dan gewoon je eigen software moeten programmeren

moie,ik was allang blij dat ik internet kon installeren:| 8)
Waarschuw beheerder
k vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe

en wie maakt dan je sampels?

Waarschuw beheerder
ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 00:29:
zoals stomper hyperion

T zelfde als een vst dus ............

Waarschuw beheerder
leest er hier nou echt niemand?
vorige bericht was allang beantwoord,en wat loony noemt ook...:kots:
Uitspraak van Morax op vrijdag 10 februari 2006 om 00:31:
Waarom dan geen VST? Ik bedoel dat komt op hetzelfde neer, OF BEN JE NOU GEWOON F*CKING EIGENWIJS!!!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 01:24:
ik vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe

;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:15:
T zelfde als een vst dus ............

ja maar ik maak bijv een kick of een clap etc of een geluid...klaar,gebruik geen vst,en al helemaal geen pianoroll,doe alles dus zelf met codes,en niet een beetje blokjes schuiven en tadaa je hebt een melodie...:/ allemaal veel te makkelijk,te voorgekauwd etc....ik wil er moeite voor doen:)

ieder zijn ding....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nu trotse eigenaar van Magix Music Studio 2006! B) Gratis meegeleverd met m'n abonnement op het blad Interface. Eens kijken wat ik daaruit krijg..

Waarschuw beheerder
8)
Waarschuw beheerder
uit de Andromeda

http://s7.yousendit.com/d.aspx?id=0FBGLWQPR9GWD2PZVHCG54LOV2
Waarschuw beheerder
donateur
Klinkt wel lekker rauw joh.. geheel intern?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op vrijdag 10 februari 2006 om 20:21:
uit de Andromeda

Hey wat kost zo'n ding? :p

Waarschuw beheerder
Edit :
De moeite niet waard
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 10 februari 2006 om 20:53:
uit de Andromeda

Hey wat kost zo'n ding?

nieuw nu nog 2200- meen ik.

Ik heb hem voor 1700- op de kop weten te tikken.:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:56:
Edit :
De moeite niet waardlaatste aanpassing 10 februari 2006 21:08

Had et al gelezen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 21:30:
Had et al gelezen :)

HAHAHAHA ok :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Phenomena op vrijdag 10 februari 2006 om 21:07:
nieuw nu nog 2200- meen ik.

Ik heb hem voor 1700- op de kop weten te tikken.

Das ook geen geld :p
Waarschuw beheerder
Het is veel geld.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Reason, Wavelab en Ableton. (midi controller)

Volgens mij is er dan weinig meer wat je niet kan. Op het digitale "thuisproducerende" vlak.

Iemand nog leuke aanvullig, suggestie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van nano.strike op vrijdag 10 februari 2006 om 19:00:
Magix Music Studio 2006!

HEHEHE LOLLLL ik heb 2005 en 2003 :D denk niet eens dat t de bedoeling is dat je daar geluid uit krijgt :P als je al goeie samples van te voren hebt zal magix miss nog best lukken hehe alleen geen zin om het te proberen :D

Waarschuw beheerder
Hmmm....grappig om dat Fasttracker weer 's te zien.
Kben er zelf ook mee begonnen, ben alleen niet lang daarna overgestapt op Impuls tracker, veel beter imho.
Daarna Cubase VST en daarna Cubase SX en sindsdien nooit meer terug gekeken....
Trouwens, kwam toevallig deze site tegen...

http://www.ucpzone.com/

Grappig, brengt weer oude herinneringen maar boven...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van D21 op vrijdag 10 februari 2006 om 22:21:
Uitspraak van Nano.strike op vrijdag 10 februari 2006 om 19:00:
Magix Music Studio 2006!

HEHEHE LOLLLL ik heb 2005 en 2003 denk niet eens dat t de bedoeling is dat je daar geluid uit krijgt als je al goeie samples van te voren hebt zal magix miss nog best lukken hehe alleen geen zin om het te proberen

Ik ga gewoon proberen om er een coole track mee te maken. Als ik op de hoes lees wat er allemaal mogelijk is, dan moet ik er sprongen op vooruit gaan t.o.v. m'n huidige opstelling o:) Ik heb inmiddels al wat soft-synths, drums en filter/fx zooi beluisterd, en die zogen al big time.. Moet goedkomen dus (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Dus als ik zo zie, is het verschil tussen hard en software 1700 euro?

Dan is mijn keuze HEEL snel gemaakt B)

Waarschuw beheerder
uit de Andromeda

(y)! Ik moet zeggen dat je dit van z'n lang zal z'n leven niet uit software kan krijgen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 11:09:
Ik moet zeggen dat je dit van z'n lang zal z'n leven niet uit software kan krijgen!

:|

Met alle respect, heb jij eigenlijk OOIT eens met een VST gewerkt?

Zeker 9 van de 10 sounds die ik hoor in de preview kan ik uit software halen.. Iedereen die een beetje de VST's onder de knie heeft kan dat.. en die kan dit ook bevestigen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 11:24:

Zeker 9 van de 10 sounds die ik hoor in de preview kan ik uit software halen.. Iedereen die een beetje de VST's onder de knie heeft kan dat.. en die kan dit ook bevestigen..

Ik kan ook prima met VSTi's overweg, maar ik ga je dit echt niet bevestigen.
Ik trek leads uit me Alesis Ion die KAAL dikker zijn als een lead uit een VSTi met een hele zooi VST eroverheen.
Die dikke sounds trek jij dus echt niet uit een VSTi mijns inziens...............met alle respect(y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ghehe, dan bevestig je nu je kennis van VST's :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 11:52:
Die dikke sounds trek jij dus echt niet uit een VSTi mijns inziens

korg legacy cell;)?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:11:
korg legacy cell?

Haha, daar doelde ik dus ook op..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 11:24:

Vaak zat. De leads die het meeste in de buurt komen zijn die van de Albino en de z3ta+, maar zo vol als die uit die Andromeda zijn ze dus écht niet te krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:17:
De leads die het meeste in de buurt komen zijn die van de Albino en de z3ta+,

Kerel, werk dan ook met goede VST's..

Ik kan ook proberen muziek te maken op een keyboard van Bart Smit, maar daar krijg ik ook never nooit dikke sounds uit :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:16:
Haha, daar doelde ik dus ook op

maarre, de meeste softsynths kunnen hier idd niet aan tippen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:22:
maarre, de meeste softsynths kunnen hier idd niet aan tippen

Klopt! Een heleboel VST's die dit never nooit kunnen.. Die zijn behoorlijk beperkt.. Maar er zitten een paar tussen die het makkelijk redden ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:24:
er zitten een paar tussen die het makkelijk redden

welke dan ( buiten de korg legacy cell?)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:24:
welke dan ( buiten de korg legacy cell?)

Vanguard, Pro 53, Superwave Pro..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:08:
Ghehe, dan bevestig je nu je kennis van VST's

Als jij dat wil(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan ook proberen muziek te maken op een keyboard van Bart Smit, maar daar krijg ik ook never nooit dikke sounds uit

Jazeker wel.. met een soldeerbout kom je al een heel eind ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van nano.strike op zaterdag 11 februari 2006 om 12:41:
Jazeker wel.. met een soldeerbout kom je al een heel eind

*rolt* 8)

Ik bedoel dus een STANDAARD keyboard... :9

Als je het zo bekijkt kan je zelfs met een fiat panda de F1 race winnen :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:25:
Vanguard

vind ik niet echt dikke sounds hebben, zit een soort plastic sound aan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:49:
vind ik niet echt dikke sounds hebben, zit een soort plastic sound aan

Dat had ik in het begin ook.. Maar die plastic sound kan je weg werken, en door middel van een paar plugins kan je 'm heeeeeel erg dik maken (L)
Waarschuw beheerder
edit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 12:25:
Vanguard, Pro 53, Superwave Pro..

Die Pro-53 doet het bij mij niet :(. Dus ik heb geen idee hoe die klinkt en inderdaad de Superwave heeft ook een goede sound (y)!
Waarschuw beheerder
hmmm ik weet nooit echt mooie presets voor Superwave... Iemand ? Of meot ik het bij pro 53 houden ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Toine [Break Zero] op zaterdag 11 februari 2006 om 13:41:
hmmm ik weet nooit echt mooie presets voor Superwave... Iemand ?

Zelf maken man!

Superwave is ingewikkelder dan Pro 53, maar je kan er VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer uit halen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 13:50:
Superwave is ingewikkelder dan Pro 53

haha ja daar was ik al achter..;) Maar zelf maken gewoon dmv de basis preset ?
laatste aanpassing

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
Proto Y:
Synth opzich kan er mee door, maar is redelijk vlak. T is niet gruwelijk iel, maar met wat fx erover kan t best wat worden. Het is iig geen overrated Uber mid EQed zaag.
En de synth melodie is best aardig dude!!

Kickloop had ik al eens gehoord. Ja, voor PC kicks is t aardig te doen, t is niet echt vol en rond. Met wat gaining en laag erbij op een analoge mixer kan je hier best wat van maken.
-
Phenomenix:
Is dit een Andy?? Kom op man, heb je zo'n dikke bak .. laat je m niet eens vol klinken, je verzuipt m in de galm .. Die van Proto Y is veel duidelijker .. Je laat nu meer je 'producing skillz' (in zoverre, hehe) horen dan je echte geluidscreatie.
Je zou de synth gewoon kaal met een beetje galm moeten showen. Zo kan niemand beoordelen of t wat is of niet. T kan nu uit vrijwel elke bak getoverd worden.
Verdr is het ERG kort met je 11 seconden kale zaag. Stel je voor dat iemand je hit ript .. lol

En zoo bijzonder is je kick nou ook weer niet, vooral niet dat je er zo expliciet bij zet dat je m live triggert.... is bij dit fragment vrijwel nutteloos. Eerder zielig. Kijk mij vette shit hebben en dit soort 'standaard' meuk eruit trekken.
Luister eens naar t stukje wat Dione hier laatst plaatste, zó laat je pas een synthlijn horen.

Yeah, you're the man dude!! Respect.

===============

Oftewel:
- Proto wint niet, omdat Pheno de geluiden opzich niet goed laat horen, en omdat P.X. nog niet alles uit de kast heeft getrokken.
- Pheno wint nog minder, omdat hij met wrede shit dit soort standaard meuk laat horen. Je haalt amper de kracht uit je toko, pik!

Maar om toch dan iemand aan te wijzen: Proto X.
Waarschuw beheerder
ze zijn alle 3 wel ok ...:)van de sw serie dus....
laatste aanpassing