en natuurlijk cubase!!!
misschien moet je fruity ook s proberen
das weer te makkelijk,das het makkelijkste proggie ooit,alles is kant en klaar en iedereen kan er gelijk in beginnen
leuk proggie om te leren hoe muziek nou eigenlijk is opgebouwd,weet je het ,stap je over op een echte programma
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg
das weer te makkelijk,das het makkelijkste proggie ooit,alles is kant en klaar en iedereen kan er gelijk in beginnen
leuk proggie om te leren hoe muziek nou eigenlijk is opgebouwd,weet je het ,stap je over op een echte programma
dat zelfs mijn overbuurman er muziek in kan maken,zegt mij al genoeg
het MOET juist makkelijk zijn.... muziek maken gaat niet om het overwinnen van technische obstakels, het gaat puur en alleen om het eindproduct en Fruityloops stelt mensen met weinig geld in staat om na een jaar of 2 aan kloten, of indien je veel muzikale voorkennis hebt zelfs korter, tracks te bouwen van goeie kwaliteit.
Heb je nou ook wat aan reason als je geen synthesizer of wat voor andere rand apparatuur dan ook hebt?
ja tuurlijk er zitten in reason hoge kwaliteit synths, waar je in combi met de effecten er in het programma zitten zwaar profi sounds mee kan zetten
waarom kun je dan altijd horen dat iets gemaakt is in fl of reason?
en de manier waarop je je effecten gebruikt
ik wil stanton's final scratch s uitproberen!!
ben ik de enige die hier ableton gebruikt??
maar het maakt niet uit wat je gebruikt
het zit allemaal tussen je ooren
Omdat de geluidskwaliteit van Reason zuigt.
Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?
je moet nadenken
gewoon programma openen en gaan met die banaan, automatisme moet het zijn....met je ogen dicht moet je alles kunnen bedienen, dat is produceren....niet nadenken over hoe dit/dat/zus/zo ook alweer ging....gewoon doen..... tenminste...zow denk ik er over....als ik ga nadenken gaat het fout....dan draaf ik door op bepaalde sounds
k heb nu net Madtracker 2.6 erop gezet. Nu kan ik per kanaal EQ toepassen En eventueel VST, maar daar ben ik niet bekend mee..
en ja dan begin ik ook gewoon op de auto pilot te bouwen
Echt niet. Of ja, je laat me twijfelen..
Ik ben pas aan Reason 3.0 begonnen. Ik gebruik(te) al eerder Fruity en ik schrok van het goede geluid wat Reason te bieden had. Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?
Ben ik niet helemaal met je eens.....ik denk dat je meer inspiratie hebt/gebruikt als je het programma ten volle benut ....met veel programmas zie je door de bomen het bos niet meer door de vele mogelijkheden.....het moet redelijk makkelijk te bedienen zijn allemaal....dan kan je los....je moet niet nadenken...dan gaat het fout.....
FL beter klonk ging ik ook wel weer terug omdat het gemakkelijk is.
oja en ik maak Hard Techno, Schranz
Ja de MPC is een legendarische sampler/sequencer. En als ik er een zou hebben zou ik dag zeggen tegen software en lekker puur met hardware werken. hoi
mwah, qua sequencen werkt een programma als cubase sx (vind ik) een stuk overzichtelijker en sneller dan een MPC ...
ej ik ben aan t kijken voor een oxygen 8 synthersizer/controller iemand ervaring er mee??
ik zeg NEE tegen een muis voor zover dat kan dan .
qua synthese hier hetzelfde, qua sequencen
Zijn er ook nog mensen hier die Acid Pro gebruiken
Dus je wilt zeggen dat cubase NIET met een piano roll/mixer/kanaaltjes werkt en dus NIET precies hetzelfde inelkaar zit als wat voor sequencers dan ook???????laatste aanpassing 6 februari 2006 10:03
Bij FL valt het gewoon heel erg op dat is mn punt.
Bij FL valt het gewoon heel erg op dat is mn punt
Kan zo zijn `maar ik behandel elke audiofile na in wavelab of cubase en dan ben je daar ook vanaf
Tikkeltje omslachtig mischien maar ik heb dat er wel voor over
ja klopt wel maarja dat krijg je vooral als je de standaard samples gaat gebruiken enzo.
Kan zo zijn `maar ik behandel elke audiofile na in wavelab of cubase en dan ben je daar ook vanaf
Tikkeltje omslachtig mischien maar ik heb dat er wel voor over
Zo heeft alles zn voor en nadelen toch
Echt niet. Of ja, je laat me twijfelen..
Ik ben pas aan Reason 3.0 begonnen. Ik gebruik(te) al eerder Fruity en ik schrok van het goede geluid wat Reason te bieden had. Maar hoe moet Cubase SX dan wel niet klinken !?
ja klopt wel
oh je bent een "artiest" hahah daarom die antwoorden net zoals
Hee, niet de artiesten over 1 kam scheren ja
Er zijn zelfs al plugins die z'n hardware broertje verslaat.
Ja dat zeggen er meer... maarja ik weet niet of ik het moet geloven aangezien een plug in dus werkt op een pc, een simpel multimedia apparaat en hardware machines zijn specifiek gemaakt voor geluid etc... Dus de hardware en software zijn precies op elkaar afgestemt (of beter gezegd de embedded software en hardware).
Een software plugin is ook specifiek gemaakt voor geluid etc
Ik ben alleen wel van mening dat je tegenwoordig nouwelijks het verschil hoort tussen software en hardware
Microtonic, Vanguard, Korg Legacy Collection... En nog een hoop meer..
Het is maar net wat je kennis ervan is
Nou maar die plug in draait op een PC systeem dat is heel wat anders als speciaal ontwikkelde Synthese print plaatjes etc..
Ik denk toch dat je een te geile aelita synth uit jaren 60 niet kan namaken met software. Natuurlijk al helemaal als je het gaat hebben over oude analoge bakken.
ten eerste zijn er alleen van die korg legacy collectie hardware 'broertjes'
ten tweede klinken die dus echt nog niet zo goed als de echte hardware 'broertjes'
Tuurlijk kan je die synth namaken.. Maar waarom iets namaken, als je ook iets NIEUWS kan maken
De meeste top artiesten werken niet voor niets ook met VST's
ten eerste zijn er alleen van die korg legacy collectie hardware 'broertjes'
ten tweede klinken die dus echt nog niet zo goed als de echte hardware 'broertjes'
ehhheeemm
Het is maar net wat je kennis ervan is
Ik ben gewoon een gear junkie
maar dat is om aan te tonen dat VST net zo geavanceerd kan zijn als Hardware
Wat trouwens nog gruwelijker is, is de combinatie van Hardware EN Software.. Dat is wreed
Ik durf te wedden dat ik een paar samples kan maken, waarvan niemand kan raden of het soft of hardware is.. En dat is niet om op te scheppen, maar dat is om aan te tonen dat VST net zo geavanceerd kan zijn als Hardware
behalve als je het doet in fl studio je blijft ALTIJD horen als iets in fl studio gemaakt is,hoe goed iemand ook is hoeveel tijd iemand er ook in steekt,je houdt die oh zo typische vreselijke fruity sound
ik gebruik madtracker hoor,maar echt ik hoor het bij iedereen die er mee werkt
en van goede artiesten,maar je hoort gewoon hmmm bah fruity
je deugt niet xeno
Andromeda, Virus, Nordlead
Dus alleen een melo met een beetje revb en geen andere plugins.
Maak ik er 1 met met mn Andromeda en dan kunnen we ze langs elkander horen.
.is niet echt eerlijk een andromeda tegen alleen een plug in met reverb....lijkt mij zo. Dan heb je een bak van 2000 euro met vies veel parameters en opties en dan komt iemand anders met een plug in van paar mb met een zielige reverb erbij hahahaha......
Broertje moet je niet zo letterlijk nemen.. Maar je kan veel VST's wel vergelijken met Hardware.. (Qua kwaliteit, en mogelijkheden)
hoewel, analoog zullen ze nooit echt na kunnen bootsen
Was het niet zo dat tegenwoordig de meeste hardware bakken niet eens meer volledig analoog zijn? Maar dat signalen met een (krachtige 64 of 128-bits) geluidsprocessor worden opgewekt en intern naar een analoog signaal worden omgezet. Uiteindelijk zal dat dus betekenen dat over een paar jaar pc's snel genoeg (en geluidskaarten goed genoeg) kunnen zijn om dat sofwarematig na te bootsen en kun je echt geen verschil meer horen...
Was het niet zo dat tegenwoordig de meeste hardware bakken niet eens meer volledig analoog zijn?
en nu word er ineens alweer gauw teruggekrabbeld..
Ja dat klopt maar ik heb het ook over de oude bakken. Die 9 van de 10 keer vetter zijn dan die nieuwe spulletjes die ze uitbrengen
is niet echt eerlijk een andromeda tegen alleen een plug in met reverb....lijkt mij zo. Dan heb je een bak van 2000 euro met vies veel parameters en opties en dan komt iemand anders met een plug in van paar mb met een zielige reverb erbij hahahaha......
Ik vraag me af hoe je het dan voor elkaar krijgt.
Ik ken geen vst die zo'n shit poept maar dat ter zijde.
Nja, je kick is lomp en heeft een hoop rang rang... maar vind hem niet mooi.
Dit doet Angerfist ook... het zijn van die synthkicks met decay en sustain open die weinig hebben.
Zit geen modulatie in geen feeling als je snapt wat ik bedoel.
Geen whoomp oid. en dat vind ik jammer...
Wil ik nog 1 ding van je weten als producer van Neophyte.
Zou jij als je in mijn schoenen stond je hardware verkopen omdat je denkt dat software gelijk is?
Nja, je kick is lomp en heeft een hoop rang rang... maar vind hem niet mooi.
Dit doet Angerfist ook... het zijn van die synthkicks met decay en sustain open die weinig hebben.
Met FM synthese
Ik vind het allebei bocht van de bovenste plank. Sorry, maar als je een Andromeda koopt en je gaat er vervolgens trance mee maken....
Ik vind het allebei bocht van de bovenste plank. Sorry, maar als je een Andromeda koopt en je gaat er vervolgens trance mee maken....
ShermanFilterbank2
Daar heb jij t iedere keer over
Wat is dat precies piet&piet&piet
Ook al maak je je muziek op een pan met een stel lepels van grootmoeder
Daar kun je echt hele vette ambient sferische strings mee maken enzo
En hier de link naar mn stukkie muziek waar het voornamelijk om de beat gaat:
http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=299H63CNEN7KP3OROUAUPYITUC
alleen de preview van jou proto deed zeer aan me oren (al dat hoog)
Erin? Dus niet erop? Of stiekem erachter?
Zitten ze diep, of juist weer niet?
Haha..Maakt niet uit..Soms zitten ze met hun gedachten "in" de muziek..Vaak zitten ze "achter" de computer..
Ik ken gewoon wat mensen die muziek maken dus ik weet ook wat voor programma's hun gebruiken
![[img width=632 height=400]http://www.mars.dti.ne.jp/~odaki/mod/images/ft2main.gif[/img]](http://www.mars.dti.ne.jp/~odaki/mod/images/ft2main.gif)
voel je je nu oud en wijs
Zoja, dan ben namelijk zeer benieuwd hoe je dat klaarspeelt
vocals rip ik natuurlijk
verder proggies erbij gebruiken zoals stomper hyperion,ja ik weet het ik ben oldskool
Klopt, heb niet echt de tijd gehad om het ff netjes af te mixen..
Hier een nieuwe loop waar wel wat meer tijd in heeft gezeten:
http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2VZA5BR7IQNRQ3QCZ3B0MHUH6S
De kick heeft genoeg laag & kracht.. En komt rechtstreeks uit een VST rollen
ik vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe
Waarom dan geen VST? Ik bedoel dat komt op hetzelfde neer, OF BEN JE NOU GEWOON F*CKING EIGENWIJS!!!
ik vind het gewoon veel leuker, pingelen en puzzelen met die codes,geeft me persoonlijk meer het gevoel dat ik het zelf doe
T zelfde als een vst dus ............
Magix Music Studio 2006!
Uitspraak van Nano.strike op vrijdag 10 februari 2006 om 19:00:
Magix Music Studio 2006!
HEHEHE LOLLLL ik heb 2005 en 2003 denk niet eens dat t de bedoeling is dat je daar geluid uit krijgt als je al goeie samples van te voren hebt zal magix miss nog best lukken hehe alleen geen zin om het te proberen
Ik moet zeggen dat je dit van z'n lang zal z'n leven niet uit software kan krijgen!
Met alle respect, heb jij eigenlijk OOIT eens met een VST gewerkt?
Zeker 9 van de 10 sounds die ik hoor in de preview kan ik uit software halen.. Iedereen die een beetje de VST's onder de knie heeft kan dat.. en die kan dit ook bevestigen..
Jazeker wel.. met een soldeerbout kom je al een heel eind
hmmm ik weet nooit echt mooie presets voor Superwave... Iemand ?