Partyflock

Forumonderwerp · 829751

Waarschuw beheerder
En dan wil ik vergelijken met andere groepen zoals: klassieke muziekliefhebbers(inkoppertje), technoluisteraars, tranceluisteraars, voetballers, korfballers enz. iedereen dus. Ik heb het idee als ik zo partyflock rondkijk en op de feestjes dat vrijwel alle gabber een lage opleiding doen en over het algemeen net iets minder begaafd op vele vlakken.

Waarom?

Komt dat omdat hardcore de minder begaafde mensen aantrekken? (of te wel, snappen alleen zij deze muziek? :P)
Of komt dat omdat je dommer wordt van hardcore? (door luisteren alleen al, of ook de drugs die met 'hardcore luisteren' een sterke correlatie zal hebben?)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stiffa:bier: op zaterdag 14 januari 2006 om 18:48:
Wazi's zijn minder begaafd

True, samen met alle andere extremisten.
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 december 2005 om 01:34:
Ja ik heb die indruk toch ook wel met de hardcorescene.
Ik denk dat het toch ook wel waarheid is.
Ik denk dat de oorzaak vooral komt doordat hardcore muziek is met, in veel ogen, een "stoere klank". Het is onvriendelijk, provocerend, schijt aan alles, hard etc. Dit trekt veelal mensen aan die zich daarmee een bepaald imago willen toe-eigenen. Mensen die graag een stoer imago hebben zijn vaak mensen die toch wat minder begaafd zijn over het algemeen. Waar dit aan ligt?? Ik denk dat komt doordat "minder intelligenten" wat instinctiever leven ofzo en wat minder met verstand. Stoer willen zijn is een vorm van kuddegedrag, wat weer z'n oorsprong vind in het dierlijke deel van de mens.
Daarnaast is veel hardcore ook heel erg makkelijk gangbaar tegenwoordig en is het weer flink in de mode. Hiermee trek je ook weer kuddedieren en weinig echte muziekliefhebbers. Ik heb daarbij ook een beetje het idee dat echte muziekliefhebbers over het algemeen wat intelligenter zijn dan het 'klootjesvolk' wat op feesten komt omdat ze met hun vrienden mee gaan zeg maar...
Dit alles geld natuurlijk niet voor iedereen...
Maar over het algemeen denk ik dat het toch wel een beetje zo is.

Niks meer aan toe te voegen! (y)

Zoals altijd verpesten de meelopertjes het weer voor de liefhebbers.
Waarschuw beheerder
ik hou van goeiuh muziek!! en dat heb geen reet te maken met welke opleiding ik gehad heb! je heb stijl en klassuh of je heb het niet!! ik dus duidelijk wel!! h4l!!!!!!
Waarschuw beheerder
duhhhhh ik geef er un rotterdams acentjuh aan! dat duid op het onderwerp van gesprek! snap jij nie he dom ding! en sja je heb het of je heb het nie!!!!8-) zeg genoeg mevrouw analie

Waarschuw beheerder
donateur
Tsjah...typen met een accent komt ipv leuk eerder over alsof je de nederlandse taal niet helemaal beheerst eigenlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
joh laat ik het nou wel leuk vinden!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ok, nou vooral blijven doen dan

Waarschuw beheerder
hangt er een beetje vanaf wat voor Hardcore, ik denk dat er op een Oldstyle feest of op een Industrial feest het iq van de mensen hoger ligt dan op een feest MOH, daar komen echt de grootste mongolen op af :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op zondag 15 januari 2006 om 16:40:
duhhhhh ik geef er un rotterdams acentjuh aan! dat duid op het onderwerp van gesprek! snap jij nie he dom ding! en sja je heb het of je heb het nie!!!! zeg genoeg mevrouw analie

*edit* Ik geef er een Rotterdams accentje aan. Dat duidt op het onderwerp van het gesprek. Dat snap jij niet hè? Dom ding! Ja, je hebt het of je hebt niet. Zegt genoeg mevrouw Analie.

Wie snapt hem hier nou niet helemaal? Jij of ik?

Uitspraak van verwijderd op zondag 15 januari 2006 om 16:49:
Tsjah...typen met een accent komt ipv leuk eerder over alsof je de nederlandse taal niet helemaal beheerst eigenlijk

Idd :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op zondag 15 januari 2006 om 16:40:
snap jij nie he dom ding! en sja je heb het of je heb het nie!!!!8-) zeg genoeg mevrouw analie

Klasse noemt ze dat... :S
Waarschuw beheerder
tja je heb hersens nodig om wat te snappuh dus zal u het wel nie begrijpuh mevrouw analie!8-) jah timmer als men dr om vraag geef ik met genoegen un reactie! en ik heb stijl en klassuh jah zeker in mijn smaak in muziek!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op maandag 16 januari 2006 om 18:11:
tja je heb hersens nodig om wat te snappuh

Blijkbaar mis je die..

dus zal u het wel nie begrijpuh mevrouw analie

U nog wel? Het is mevrouw DaniBanani voor jou.. Analie?! HOe kom je er op? Goed, het zal wel..

ik heb stijl en klassuh

Volgens mij mis je alles wat ook maar iets met stijl en klasse te maken heeft..

Je bent 30 en je typt zo? (klassuh?? :frusty: )Sorry hoor, maar ik denk dat andere Flockers heel goed snappen wat ik bedoel, jij snapt het blijkbaar helemaal niet..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 16:35:
Klasse noemt ze dat...

Idd :S
Waarschuw beheerder
je heb hersens nodig om wat te snappuh dus zal u het wel nie begrijpen mevrouw analie(de gehele zin)dus erg orgineel ben je nie!!! en volgens mij ben jij gewoon zow kneus die alles beter denkt te weten en die net zow hard stinkt op de wc als ieder ander!! en jah ben 30 jah en ik type zoals ik wil!!ennuh heb meer klassuh in me kleine teen dan jij in je geheluh lichaam mevrouw analie!!8-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op maandag 16 januari 2006 om 19:38:
je heb hersens nodig om wat te snappuh dus zal u het wel nie begrijpen mevrouw analie(de gehele zin)dus erg orgineel ben je nie!!! en volgens mij ben jij gewoon zow kneus die alles beter denkt te weten en die net zow hard stinkt op de wc als ieder ander!! en jah ben 30 jah en ik type zoals ik wil!!ennuh heb meer klassuh in me kleine teen dan jij in je geheluh lichaam mevrouw analie!!

Je snapt het werkelijk niet he? Goed mensen, we hebben het bewijs ^ ;)

Waarschuw beheerder
Een 30-jarige Breezah, nou heb ik werkelijk alles meegemaakt...
Waarschuw beheerder
ik begrijp dat jij mij heel interessant vind mevrouw analie!8-)en tjah bewijs waarvan???dat jij hier de dommuh doos ben!! moek je gelijk in geven!!!gefeliciteerd! mevrouw analie dommuh doos van de week! en timmer was dr mis met iemand die 30 is???

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op maandag 16 januari 2006 om 19:38:
je heb hersens nodig om wat te snappuh dus zal u het wel nie begrijpen mevrouw analie(de gehele zin)dus erg orgineel ben je nie!!! en volgens mij ben jij gewoon zow kneus die alles beter denkt te weten en die net zow hard stinkt op de wc als ieder ander!! en jah ben 30 jah en ik type zoals ik wil!!ennuh heb meer klassuh in me kleine teen dan jij in je geheluh lichaam mevrouw analie!!

Stop nou maar, tis een verloren zaak wat je nu aan het bevechten bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat je daar wel een bepaalde link kan leggen, maar zoals met een hele hoop dingen zal het in dit geval ook niet voor iedereen het zelfde zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op maandag 16 januari 2006 om 21:55:
en timmer was dr mis met iemand die 30 is???

Er is niks mis met iemand van 30, maar ik vind de combinatie 30 en Breezah niet zo denderend...

Waarschuw beheerder
Ik ben ook minder begaafd:(

Studeer alleen voor de grap bedrijfskunde!
In het weekend ga ik heihard los, als het niet met m'n vinyl is, op een feestje "oh zo hersenloos" hardcorefeest dan wel met m'n hakken op de vloer!

Ben hardcoreliefhebber, dus minder begaafd :-D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 17 januari 2006 om 09:52:
Ben hardcoreliefhebber, dus minder begaafd

dat staat nergens he ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 januari 2006 om 22:04:
Denk dat je daar wel een bepaalde link kan leggen, maar zoals met een hele hoop dingen zal het in dit geval ook niet voor iedereen het zelfde zijn.

Gaat ook om het gemiddelde (zie topictitel) ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op dinsdag 17 januari 2006 om 09:57:
dat staat nergens he

Idd, ik benadruk gewoon dat het een uitermate lage gedachtegang is als je zo over mensen denkt!
Er valt wat voor te zeggen. Er zijn inderdaad aardig wat minder begaafde mensen in de hardcore scene. Maar zeker ook genoeg in de andere dance scene. En daarnaast lopen er genoeg pientere mensen in de hardcore scene rond!

Ik vind dat je muzikale voorkeur losstaat van je hersencapaciteiten (Dan maar kort door de bocht)

En bij uitstek wil het al helemaal niet zeggen dat er bij de minimal of die wazige muziek gemiddeld meer hoogbegaafden lopen bijvoorbeeld (Zou net zo'n nutteloze vraag/stelling zijn:S)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 17 januari 2006 om 10:07:
Gaat ook om het gemiddelde (zie topictitel)

Dus nutteloos. Wat heb je daaraan?
wat is de toegevoegde waarde ervan? :S
Negatieve beelden naar voren halen, maargoed naar het schijnt zijn we daar in Nederland het beste in.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mmmmmmmmmm ik was hardcoreliefhebber(vind het nog steeds leuk maar niet meer om heel de dag te horen) maarre de nationale IQ test 2006 zouden we iedereen ff moeten laten doen dan weet je het zeker :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UkkieRotterdam op dinsdag 17 januari 2006 om 10:20:
de nationale IQ test 2006 zouden we iedereen ff moeten laten doen dan weet je het zeker

Ja, dan heb je tenminste een bron om je stellingen op te baseren
maargoed en dan? Stel, het komt uit, wat dan?
Dan kun je zeggen ze zijn minder begaafd!
of nee het verzinsel van dat de gabbers gemiddeld minder begaafd zijn, blijkt toch niet zo te zijn! Er zijn er meer hoogbegaafd dan laagbegaafd...(voorbeeld)

Leuk! Who gives a f*ck! :-D
Dus dit hele topic is gewoon tandloos
Waarschuw beheerder
Topic is gewoon een ..........censuur............

Met die IQ test kan je het tegendeel bewijzen maar ja .... topicopenener meoet eerst zelf maar eens die IQ test gaan doen.
Waarschuw beheerder
onzin er zijn heel veel gabbers die ik ken met een hoog iq en ben zelf ook een gabber en ben echt niet laag begaafd.

Waarschuw beheerder
ik ken anders veel gabbers die te dom om te schijten zijn, aan de andere kant, ik ga tijdens een feest niet vragen of iemand studeert ofzo :p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van basedrum op maandag 16 januari 2006 om 21:55:
ik begrijp dat jij mij heel interessant vind mevrouw analie!en tjah bewijs waarvan???dat jij hier de dommuh doos ben!! moek je gelijk in geven!!!gefeliciteerd! mevrouw analie dommuh doos van de week! en timmer was dr mis met iemand die 30 is???

Jeugd gemist?
Waarschuw beheerder
en wat heb leeftijd te makuh met muziek?? ik hou gewoon van goeiuh muziek!! doe iedereen un lol spring op je banaan doe wat je het bestuh doet en het enigste wat je kan!!8-)de titel van dommuh doos zal je waarschijnlijk heel je leven wel houden en die lelijke kop ook vrees ik best wel triest voor je!heb met je te doen! dag mevrouw analie!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 17 januari 2006 om 10:11:
Dus nutteloos. Wat heb je daaraan?
wat is de toegevoegde waarde ervan?

's zien of het vooroordeel klopt, gewoon een stukje gezonde nieuwsgierigheid dus.
De meeste topics op Partyflock zijn niet echt van levensbelang ;)

Waarschuw beheerder
Als er een keer een serieus onderzoek naar gedaan gaat worden dan hoop ik niet dat ze basedrum erin opnemen, want anders is het gedaan met het imago van de gabbergemeenschap...
Waarschuw beheerder
laat staan als ze timmer en mevrouw anallie in het onderzoek opnemen, dan bestaat er geen hardcorescene meer!
niemand wil met jullie geassocieerd worden en terecht!8-)

Waarschuw beheerder
dat klopt helemaal niet..
en drugs betreft er zijn genoeg andere mensen die drugs gebruiken het zijn niet maar alleen de hardcore liefhebbers..
een vriend van me die gaat met punkers om.. en die gebruiken ok.. dus het slaat gewoon nergens op
nja ieder zn eigen mening..

(er er zijn meerdere mensen zoals ik die tegen drugs zijn)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op dinsdag 17 januari 2006 om 19:59:
laat staan als ze timmer en mevrouw anallie in het onderzoek opnemen, dan bestaat er geen hardcorescene meer!
niemand wil met jullie geassocieerd worden en terecht!8-)

Nee, dat is waar gelukkig. [img width=28 height=15]http://images.fok.nl/s/bye.gif[/img]

Waar zou de hardcorescene zijn zonder zielige en domme stokertjes zoals jij? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2005 om 18:20:
heb het idee als ik zo partyflock rondkijk en op de feestjes dat vrijwel alle gabber een lage opleiding doen en over het algemeen net iets minder begaafd op vele vlakken.

Heb je wel eens mensen gezien die op techno staan te bewegen dan?
Waarschuw beheerder
nou dan timmer je heb er duidelijk totaal geen verstand van!dus heb ik ma 1 ding te zegguh tegen jou!! je moet je muil houwuh!!! en over verstand gesprokuh ga dr ma eens naar opzoek dom ding! want dat heb jij duidelijk niet!
Waarschuw beheerder
kijk eens in je puntschoen timmer of in je vettuh pot gell misschien dat je het daar heb laten valluh!!8-)

Waarschuw beheerder
Haha... Dat kwam intelligent over, Gabbertje?
Waarschuw beheerder
heb het idee als ik zo partyflock rondkijk en op de feestjes dat vrijwel alle gabber een lage opleiding doen en over het algemeen net iets minder begaafd op vele vlakken.

:\ Slaat ook nergens op :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op dinsdag 17 januari 2006 om 20:30:
nou dan timmer je heb er duidelijk totaal geen verstand van!dus heb ik ma 1 ding te zegguh tegen jou!! je moet je muil houwuh!!! en over verstand gesprokuh ga dr ma eens naar opzoek dom ding! want dat heb jij duidelijk niet!

Ook dat is waar. [img width=28 height=15]http://images.fok.nl/s/bye.gif[/img]

Wanneer ga je weer eens terug naar de basisschool? Kunnen ze je misschien nog een beetje opvoeden en taallessen geven. :)

Uitspraak van basedrum op dinsdag 17 januari 2006 om 20:32:
kijk eens in je puntschoen timmer of in je vettuh pot gell misschien dat je het daar heb laten valluh!!8-)

Sorry, maar ik loop op Air Max Classics, niet op puntschoenen. :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 20:37:
Haha... Dat kwam intelligent over, Gabbertje?

Helaas wel. :/

Gelukkig heb ik genoeg gabbervrienden in Rotterdam die zich wel normaal kunnen gedragen, maar ja ach, wat verwacht je dan ook van een 30-jarige Breezah... :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha 30!! Dat had ik nog niet gezien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 17 januari 2006 om 10:08:
Ik vind dat je muzikale voorkeur losstaat van je hersencapaciteiten

Precies :)

En dan wil ik vergelijken met andere groepen zoals: klassieke muziekliefhebbers(inkoppertje), technoluisteraars, tranceluisteraars, voetballers, korfballers enz. iedereen dus.

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op! 8)
Onderbouw je mening eens met argumenten en feiten!

En mensen die hardcore luisteren en ook andere muziek! Zijn dat mensen met een gemiddeld IQ of zijn zij ook dom? :/
Waarschuw beheerder
timmer jij heb duidelijk geen opvoeding genoten! en trouwens daar horen je ouders ook voor te zorgen geen school!!dat verklaart het dus!8-)en de air in je schoenen trek zeker vacuum met de air in je hoofd!!!als iemand hier nie normaal doet ben jij het wel!
ennuh rosone nog 5jaartjes gozer, moe je dr ook aan geloven!ha ha

Waarschuw beheerder
En dan wil ik vergelijken met andere groepen zoals: klassieke muziekliefhebbers(inkoppertje), technoluisteraars, tranceluisteraars, voetballers, korfballers enz. iedereen dus. Ik heb het idee als ik zo partyflock rondkijk en op de feestjes dat vrijwel alle gabber een lage opleiding doen en over het algemeen net iets minder begaafd op vele vlakken.

Waarom?

Komt dat omdat hardcore de minder begaafde mensen aantrekken? (of te wel, snappen alleen zij deze muziek? )
Of komt dat omdat je dommer wordt van hardcore? (door luisteren alleen al, of ook de drugs die met 'hardcore luisteren' een sterke correlatie zal hebben?)

Zo'n cliche opmerking. Toon eens aan dat er wetenschappelijk gezien een bewijs is tussen een muziekvoorkeur en opleiding en daarnaast ook nog eens tussen opleiding en intelligentie. Want bij de hoogte van een opleiding komt toch ook wilskracht kijken.

Leg eens uit dan waarom ik en mijn hele groep gabbers gemiddeld HBO of hoger doet? Ik vind dit ook een rare opmerking voor iemand die tw-magazine als eigen site noemt in zijn profiel trouwens. Anyway groeten aan Marc...

Maar goed: het valt mij sowieso op dat de flocker en of dat nou een gabber is of niet gemiddeld niet hoog is opgeleid. En nog maals, dat maakt niet uit. Als mensen lol hebben in de bouw, en zich de tering werken dan heb ik daar respect voor. Ik denk, om op je stelling in te gaan, dat hoger opgeleiden vaak de tijd en het geld niet meer hebben om naar feesten te gaan. Lager en hoger opgeleiden werken en leven heel anders. Of je nou een fulltime baan hebt in een fabriek en dat je je sores wilt vergeten in het weekend ... of dat je het weekend nog aan een project moet gaan werken omdat je maandag een vergadering hebt met je groep......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van UkkieRotterdam op dinsdag 17 januari 2006 om 10:28:
Met die IQ test kan je het tegendeel bewijzen maar ja .... topicopenener meoet eerst zelf maar eens die IQ test gaan doen.

:d Hoe moet ik dat voor me zien???

Na afloop van Thuderdome ipv een jezusbus een busje waarin mensen een IQ-test moeten maken?:d LOL!!

(Dat zou de vooroordelen natuurlijk ook alleen maar keihard bevestigen! :speed: :xtc: 8)

En dan nog iets; onze maatschappij lijkt meer waarde te hechten aan het IQ dan het EQ en dat is eigenlijk niet echt terecht. EQ is veel belangrijker. Want al ben je nog nog zo intelligent op het gebied van IQ; wanneer het EQ niet goed is, is het leven niet bepaald aangenaam. En dat is waar het leven uiteindelijk toch om draait. Het is niet belangrijk uiteindelijk wat je op een test hebt gescoord en welk etiketje je mee krijgt. Dat is misschien allemaal leuk voor de buitenwereld. Maar uiteindelijk heb je daar niks aan. Zorg maar dat je EQ in orde is. Veel belangrijker. En daar heb je zelf ook veel meer baat bij. ;) En aan het EQ kan gewerkt worden. IQ ook wel, maar in mindere mate...
Dus stap uit de illusie van het IQ allemaal. Het doet er eigenlijk helemaal niet zo toe.. :d
We leven nou eenmaal in een maatschappij waarin men dingen doet en denkt die eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn in het leven. Alleen beseffen we dat nog niet zo goed. Maar gelukkig worden steeds meer mensen zich daarvan bewust. (Y)
Er kan wel eens een mooie tijd misschien aan gaan komen als men wakker gaat worden hier in de westerse maatschappij denk ik. We zijn best ver...nu mentaal nog...