Partyflock

Forumonderwerp · 822808

Waarschuw beheerder
Heb gezocht maar kon geen ander topic hierover vinden, terwijl er in topics als "stofkappen voor nieuwe oem bakken?" en "technics te koop" alleen maar gepraat wordt over welke tafels nou beter zijn :p

Ikzelf heb OEM (Synq XTRM.1) en zou nix anders willen :kwijl: geweldig correctiegedrag, hoger dan die van technics. Laatst ook op technics gedraaid en ook zeker niks mis mee.
Het hoge pitchbereik van OEM kan jezelf wel de das omdoen. Je ontwikkelt hier een draaistijl op en als je dan in een club komt waar 99% niet verder kan pitchen dan 8% kan je heel snel op je bek gaan. Maar OEM tafels zijn gewoon beesten van binnen, Technics schijnt juist alleen het hoognodige aan boord te hebben.

Dus vertel: Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Waarom? En welke is nou beter...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ X-treme op maandag 13 maart 2006 om 22:22:
Maar daar halen ze niet je speling ervan af

Waar ik me decks heb gekocht heeft al wel redelijk wat oems verkocht dacht ik zo, ik was de enige met een deck waar speling op de lagers zat.... hij had het nog niet eerder gehad... hij heb het toen gratis verwijderd... doet het perfect :) misschien dat het ook wel iets te maken heeft met de leverancier....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jocha op dinsdag 14 maart 2006 om 09:22:
Speling verwijderen is inderdaad een moeilijk iets en er zijn er maar weinig die het kunnen en willen. www.bax-shop.nl doet het ook en heeft het ook voor mij gedaan. Dit was zelfs gratis, mits je ze het natuurlijk vriendelijk vraagt.

Het is ook alles behalve veel werk.... kwestie van schroefje aandraaien....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 maart 2006 om 16:05:
Als je straks een andere meid ziet lopen met grotere tieten dan je vriendin... dan zijn dat misschien ook wel betere specs maar nog geen reden om een overstap te maken.

Ten eerste vind ik het tamelijk bizar dat je het over 'specs' hebt als je het over een medemens hebt, ten tweede: er zitten meer kanten aan zowel een persoon als een draaitafel. Achterlijk gelul dus.

Stukje van Harry Lemon (ofwel Lemon8, dj's die al langer meegaan kennen hem zeker en vast) Stukje is overigens wel van 2002 maar het gaat even om de gevoelsfactor waar ik het over had.... hij heeft het zelfs over vreemdgaan als het geen technics is.
http://www.love2party.nl/article/article.asp?art_id=1652

Inderdaad: 2002. Bestonden de OEM's toen al? Precies: nee.

Uitspraak van ToXInE-D op vrijdag 17 maart 2006 om 16:58:
Het is ook alles behalve veel werk.... kwestie van schroefje aandraaien....

Alleen moet je wel even weten hoe hard je het schroefje precies moet aandraaien. Dat is nu juist het hele punt met een heleboel dingen: het antwoord mag dan wel heel simpel zijn, de weg er naartoe niet. :)
Waarschuw beheerder
en toch kan het zo simpel zijn als de pest, als men er is een kleine moment-sleutel voor uit zou vinden ben je klaar, en kan iedereen die service bieden... zo is de concurrentie ook veel beter onder de shops.. :)
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Nu moeten mensen gewoon kennis in huis hebben om het goed te kunnen... lijkt me ook niet vervelend dat een shop enige kennis heeft natuurlijk ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mount op vrijdag 17 maart 2006 om 19:16:
Nu moeten mensen gewoon kennis in huis hebben om het goed te kunnen... lijkt me ook niet vervelend dat een shop enige kennis heeft natuurlijk

Nee, maar met als er een moment-sleutel voor zou zijn draai je hem altijd met het juiste aantal N/m aan.... dus kan het simpelweg niet verkeerd gaan... of heb ik dat mis?? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 maart 2006 om 14:26:
Het is meer het verschil tussen een Harley Davidson en een Japanse motor: de Harley heeft een betrouwbaar imago, maar de Jap is vele malen sneller en heeft veel meer moderne handigheidjes. Kwestie van eigen keuze of je vastroest of met de tijd meegaat.

Een harley moet je dik vaak aan sleutelen, een harley lekt altijd als de ziekte, dat neemt niet weg dat het een dikke vette motor is met het mooiste geluid van allemaal, al is dat gejoel hoog in de toeren ook een aantrekkelijke geluid :p sorry moest er ff uit :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee, maar met als er een moment-sleutel voor zou zijn draai je hem altijd met het juiste aantal N/m aan.... dus kan het simpelweg niet verkeerd gaan... of heb ik dat mis?? :)

afstellen van de lagers heeft niet alleen met goed aandraaien te maken.. er zit maar heel weinig marge tussen goed en te4 veel aangedraaid (dus vern&#kte lagers)

Zoiezo is die ideale waarde voor de lagers bij elke draaitafels (type) weer net anders
laatste aanpassing

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 23:37:
blablablabla ..... cirkel is al 100x rond met je newline verhaal.

Dan laat jij het toch door een eersterangs dozenshuiver doen..... ik raadt je wel aan daarna geen klassiekers meer onder de naald te leggen bij die draaitafel want een toonarm met te strak aangedraaide lagers trekt de krullen van je plaat af.

En die 5€ per draaitafel die Dre er voor vraagt..... ach daar hoeft niemand honger van te lijden. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
hap 2 :P
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
je wist geen antwoord daar op te geven dus doe je het maar zo? ;)

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Nog een reden om een OEM-bakkie te kopen dus!
[img width=42 height=25]http://x2.putfile.com/8/23907502760.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 02:26:
hap 2 :P

Geen dank ;)
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Waarschuw beheerder
donateur
Nu ik 9 maanden een OEM heb kan het volgende zeggen:

Ik vind de OEM heerlijk in opstarten,in het corrigeren is ie ook erg fijntjes,alleen vind ik wel dat ie veel meer bijgestuurd moet worden als bij een Technics,op die momenten merk je dus heel erg dat de motor (te?) sterk is..

:)

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Daarom is er nu een RP-6000mk6 oid, iig een nieuwe versie waarbij je de torque kan aanpassen..
Waarschuw beheerder
Volgens mij is de MK6 uit de handel gehaald, wat de rede daarvan is geen idee.
Artiest Dacato
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Instant Frequency op woensdag 22 maart 2006 om 21:04:
Ik vind de OEM heerlijk in opstarten,in het corrigeren is ie ook erg fijntjes,alleen vind ik wel dat ie veel meer bijgestuurd moet worden als bij een Technics,op die momenten merk je dus heel erg dat de motor (te?) sterk is..

Dat idee heb ik dus ook...
Het is werkelijk waar een heerlijke tafel en mix er inmiddels strak op, maar heb indd het idee dat je ze sneller moet bij sturen.
En ik moet zeggen, heb gister op een Sync gedraaid en voelde daar kwa precizie in de pitch dat die nauwkeuriger leek als mijn American Audio.
Hoewel dit niet zou moeten kennen had ik toch dat gevoel...
Het draaide allemaal iets strakker.
Heel vreemd..:/

Ik zou binnekort daarom eens heel graag op een Technics willen draaien om het verschil te merken.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
bah bestaat dit achterlijke topic nog steeds!? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 27 maart 2006 om 18:23:
bah bestaat dit achterlijke topic nog steeds!?

Het enige wat hier achterlijk is ben jij gapert!!

Nu ik 9 maanden een OEM heb kan het volgende zeggen:

Niks geen problemen mee, als ik ze gelijk heb blijven ze met gemak 2 minuten gelijk lopen zonder bij te sturen.... :)
Als je de snelheid van de platen gelijk hebt hoeft je amper bij te sturen.... helemaal gelijk kan helaas niet maar kom er toch dicht in de buurt... :)

Uitspraak van Dacato op maandag 27 maart 2006 om 16:26:
En ik moet zeggen, heb gister op een Sync gedraaid en voelde daar kwa precizie in de pitch dat die nauwkeuriger leek als mijn American Audio.
Hoewel dit niet zou moeten kennen had ik toch dat gevoel...
Het draaide allemaal iets strakker.
Heel vreemd..

En waarom zou de pitch niet nauwkeuriger kunnen zijn dan? ik weet niet of jouw American Audio optische pitch heeft, maar daar zit ook nog verschil in van kwaliteit.... :) Misschien dat de pitch van de OEM de motor beter aanstuurt??? dat weet ik niet maar zou wel kunne denk...

Uitspraak van Dacato op maandag 27 maart 2006 om 16:26:
Ik zou binnekort daarom eens heel graag op een Technics willen draaien om het verschil te merken.

Daar zit wel zeker verschil in, maar wat fijner draait is voor iedereen verschillend :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ToXInE-D op maandag 27 maart 2006 om 18:42:
Het enige wat hier achterlijk is ben jij gapert!!

goh... dat hij ik al verwacht... :aai: zie je me :P smiley niet ik bedoelde het als een grapje humorloze drol...

Waarschuw beheerder

Vergelijk het met auto's: met of zonder stuurbekrachtiging.

Als je niet gewend bent aan stuurbekrachtiging dan zul je behoorlijk moeten wennen aan het feit dat je nu met een pink kunt sturen. Het ligt niet aan de auto, want die is prima; het ligt aan de chauffeur. :)

Zelfde als met computers: mensen zeggen altijd dat de computer iets fout doet. Computers doen niks fout, mensen doen iets fout. Zowel de Technics als de OEM zijn zeer goede bakken, alleen is de Technics een Lada, hij is betrouwbaar en doet wat hij moet doen, en de OEM een Ferrari, betrouwbaarheid (nog) niet echt bekend maar vele malen sneller en daar zul je dus ook mee om moeten leren gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ToXInE-D op maandag 27 maart 2006 om 18:42:
En waarom zou de pitch niet nauwkeuriger kunnen zijn dan? ik weet niet of jouw American Audio optische pitch heeft, maar daar zit ook nog verschil in van kwaliteit.... Misschien dat de pitch van de OEM de motor beter aanstuurt??? dat weet ik niet maar zou wel kunne denk...

Ik vind het vreemd omdat mijn American Audio "juist" een OEM bak is...vandaar ;)

Waarschuw beheerder
Zal denk ik een gevoelsmatige kwestie zijn, want alle OEM-bakken, behalve (uiteraard) de Stanton (het blijven Britten he!), zijn exact hetzelfde aan de binnenkant. :)

Artiest Edwin M
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 19:21:
de Technics een Lada

Mag het ietsje minder :0
Technics zijn niet voor niets al jaren de marktleider in de clubs en omdat ze er al jaren zijn hebben ze daarom mischien een stoffig imago gekregen.
Neemt niet weg dat ik, en velen met mij, ze lekker vind draaien.
Een auto van 20 jaar oud kan ook lekker rijden, het ligt er maar net aan of ze toen een goed ontwerp hebben gemaakt.
Technics heeft dat dus jaren geleden gedaan, maar als de nieuwe generatie andere draaitafels wil, so what.
Probeer voor de aanschaf een week op alle 2 te draaien indien mogelijk en beslis dan wat je koopt.

Blijft een persoonlijk verhaal :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 20:35:
Technics zijn niet voor niets al jaren de marktleider in de clubs en omdat ze er al jaren zijn hebben ze daarom mischien een stoffig imago gekregen.

Precies hetzelfde als de Lada dus. Toendertijd marktleider, zeer betrouwbaar, iedereen had hem. En nu is de tijd gekomen dat er een moderner en beter alternatief is gekomen. :)

Zoals ik al zo vaak gezegd heb: ik weet waar ik over praat, heb die dingen ook zelf gehad, splinternieuw, rechtstreeks uit de doos. En met liefde ingeruild voor OEM's. :)

Een auto van 20 jaar oud kan ook lekker rijden, het ligt er maar net aan of ze toen een goed ontwerp hebben gemaakt.
Technics heeft dat dus jaren geleden gedaan, maar als de nieuwe generatie andere draaitafels wil, so what.
Probeer voor de aanschaf een week op alle 2 te draaien indien mogelijk en beslis dan wat je koopt.

Blijft een persoonlijk verhaal :-)

En daarmee sla je dus de spijker op de kop in relatie tot mijn verhaal: sommigen blijven Lada rijden, anderen gaan voor Ferrari. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 21:52:
Precies hetzelfde als de Lada dus. Toendertijd marktleider, zeer betrouwbaar, iedereen had hem

Proest :S

Bij jullie in de familie of wat bedoel je?? :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 22:15:
Proest :S

Bij jullie in de familie of wat bedoel je?? :p

Nee, bij ons staat er alleen voor 25.000 euro of meer voor de deur en altijd Japans. :)

Maar omdat je kennelijk niet zo snel van begrip bent: ik had het over Rusland. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 20:30:
Zal denk ik een gevoelsmatige kwestie zijn, want alle OEM-bakken, behalve (uiteraard) de Stanton (het blijven Britten he!), zijn exact hetzelfde aan de binnenkant. :)

Zelfs de Stanton is identiek alleen hebben ze daar de lege plekken op de prints vol gesoldeerd en that's it.... gewoon qua basis dus dezelfde draaitafel als alle andere OEM bakken. Alleen dan wel met het volledige pakket ;) (zie het als airco op een auto, je krijgt het er niet standaard bij maar dat neemt niet weg dat een auto zonder ineens een compleet andere auto is)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 01:40:
Zelfs de Stanton is identiek alleen hebben ze daar de lege plekken op de prints vol gesoldeerd en that's it.... gewoon qua basis dus dezelfde draaitafel als alle andere OEM bakken.

Voor zover ik weet is hij ook verzwaard, toch? :)

Waarschuw beheerder
Vrijdag voor het eerst voor publiek draaien, op technics uiteraard. Zal hier wel mn bevindingen plaatsen :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 23:53:
Maar omdat je kennelijk niet zo snel van begrip bent: ik had het over Rusland.

Oh leven wij hier in Rusland :S
Wat een vergelijk dan weer
Artiest Erase
Waarschuw beheerder
donateur
Waar gaat het heen met de mens? worden draaitafels nu ook al vergeleken met auto's?! HaHa (LADA/Technics :s )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 10:57:
Wat een vergelijk dan weer

wat een zinstructuur!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 20:35:

Blijft een persoonlijk verhaal

MODERNE techniek v/s nostalgie
is wel duidelijk wie de betere kaarten heeft!!
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag met een OEM (Akiyama DJ-4000 Acura) en een Technics SL-1210 MK5

Die OEM heeft toch een stuk geweld onder dat stukje ijzer ..:respect: en dat voor 200 minder !

Uiteraard bij dre de speling laten verwijderen ( OEM was van een maat van mij )
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 19:21:
Vergelijk het met auto's: met of zonder stuurbekrachtiging.

Als je niet gewend bent aan stuurbekrachtiging dan zul je behoorlijk moeten wennen aan het feit dat je nu met een pink kunt sturen. Het ligt niet aan de auto, want die is prima; het ligt aan de chauffeur.

Zelfde als met computers: mensen zeggen altijd dat de computer iets fout doet. Computers doen niks fout, mensen doen iets fout. Zowel de Technics als de OEM zijn zeer goede bakken, alleen is de Technics een Lada, hij is betrouwbaar en doet wat hij moet doen, en de OEM een Ferrari, betrouwbaarheid (nog) niet echt bekend maar vele malen sneller en daar zul je dus ook mee om moeten leren gaan.

wat een stomme vergelijking
de technics draait op precies de goede snelheid en de oem's te snel ;)
dat is dus niet gunstig!
een auto die te veel toeren levert is ook zeker niet beter ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op dinsdag 28 maart 2006 om 20:39:
wat een zinstructuur!

:S
Je doet je naam eer aan.
Waarschuw beheerder
MM even een schroefje aandraaien is absoluut niet het geval hoor, komt behoorlijk nauw.

Oem of Technics, ieder zijn eigen mening. Als je mix maar goed is!!!

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 29 maart 2006 om 09:28:
de technics draait op precies de goede snelheid en de oem's te snel ;)

Draaien allebei even snel, alleen heeft de super-OEM een veel groter pitchbereik. die 2% zorgt ervoor dat je in principe gewoon echt álles probleemloos kunt draaien.

Ik kan niet voor andere muzieksoorten spreken, maar met "early hardstyle" kom je soms echt afschuwelijk grote verschillen tegen in het aantal bpm's waarmee platen geperst zijn, terwijl zo'n platen dan muzikaal gezien weer perfect bij elkaar passen...
Waarschuw beheerder
mijn technics hebben ook 16% pitch ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 29 maart 2006 om 13:03:

de standaard technics niet, en daar komt bij dat de technics ' doorschiet ' als je 'm corrigeert, dit is ook niet zo bij de oem.

de een leert leven met de gebreken de ander zorgt ervoor dat hij die niet heeft :flower:
Waarschuw beheerder
geen last van heb de m5g
en die heeft standaard 16% pitch ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 29 maart 2006 om 13:03:

Jammer dat die M5G's nogal aan de prijzige kant zijn en dat ze bijna nergens staan. 8% Is nét wat te weinig, maar met 16% heb je, volgensmij, echt nooit meer te klagen over 't pitchbereik...
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 52277, 29614, 27860, 92297}
Waarschuw beheerder
nou jaze je heb geluk ze zijn bij mij in aantocht ben vandaag jarig dus geldt komt al binnen nu alleen de 31e nog ff afw8en en dan gaan ik ze ook halen OEM!!! :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op woensdag 29 maart 2006 om 09:28:
de technics draait op precies de goede snelheid en de oem's te snel

Volgens mij ligt dat aan jezelf, niet goed corrigeren, toch wat meer oefenen lijkt mij

Waarschuw beheerder
vanmiddag op oems gedraaid

vet nice me arm is erafgerukt gek
Waarschuw beheerder
zaterdag een acura + orthofon concorde ophalen :D Zal wel ff wennen worden met mn soundlabbies
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ron D-core op woensdag 29 maart 2006 om 16:35:
Volgens mij ligt dat aan jezelf, niet goed corrigeren, toch wat meer oefenen lijkt mij

ik bedoelde eigenlijk het corrigeer gedrag ;)
maargoed (L) technics m5g met ze mooie blauwe lampjes O:)
laatste aanpassing