Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 00:03:
Een bakker hoeft dat risico niet in te calculeren omdat het niet zo heel vaak gebeurt, een producer moet er gewoon rekening mee houden.
Wat jij wilt vanachter je oogkleppen

Je noemt jezelf een muziekliefhebber maar je denkt absoluut niet aan de mensen die ervoor zorgen dat jij die muziek kan luisteren. Ik heb niks op kunnen vangen in je posts wat ten gunste is aan de makers/producenten. Uitspraken zoals dit zorgen ervoor dat ik af en toe denk, waar doe ik het nog voor. Ik heb het dan niet persé over de verdiensten maar puur over het misgunnen van iemand zijn werk of passie zoals je wilt. Zoals Proto als zei, iedereen zou de kans benutten om van zijn hobby zijn werk te maken, dat is mij gelukt na vele jaren hard werken, je hebt geen flauw idee hoeveel moeite dat mij heeft gekost om te komen waar ik nu ben. Vervolgens kom jij even langs en weet jij mij te vertellen dat ik maar een andere "baan" moet gaan zoeken omdat stelen toch normaal is

De meeste mensen die dat soort uitspraken doen zijn jaloers en/of weten bar weinig van hoe de wereld in elkaar steekt. Ik gok in jouw geval op het laatste. Doe mij en een paar andere hobbyisten een plezier en hou gewoon je bek voortaan dicht als je niet weet waar je over praat

Die mening van jouw slaat nergens op omdat het een nogal eenzijdige uitlichting is van je eigen-(finaciele)belang zonder rekening te houden met wat er achter het proces van muziek uitbrengen schuilgaat.
Gelukkig zijn er nu nog genoeg liefhebbers die, net als ik vroeger als feestganger en luisteraar, wel gewoon de support geven die hoort bij de toewijding tot de muziek

hulde aan jullie
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 19:39:
Ik vindt dat je geen muziek moet maken uit winstoogmerk... Dan raakt je muziek de essentie van muziek toch niet meer. Muziek heeft te maken met je persoonlijke emotie overdracht. Daarvan maak je toch geen massa-productie om maar genoeg geld binnnen te halen. Daarnaast vind ik dat over het algemeen winstoogmerk slechts leidt tot meer en meer hebzucht en het een menselijk 'hart' uiteindelijk niet zal 'vullen'.(dat terzijde)
Als er geen winst gemakt mag worden, waar moeten we dan onze boodschappen van doen .... je snapt er echt niks van. Als je ergens tijd/werk instopt, doe jij alles gratis als je ondertussen ook moet eten? En de free record shop mag ondertussen zeker wel geld verdienen met mijn muziek?
Net als het verhaal muzikant/ondernemer kan jij geen koppeling maken tussen muziek-emotie/geld. Heb je er niet eens bij stilgestaan dat heel veel mensen die kunst maken, om het even algemeen te zeggen, hun creatie maken omdat ze dat vanuit emotie doen, en daarna pas zien of iets wel of niet geld opleverd? Er zijn genoeg producers die naar mijn idee wel met commercie op de eerste plaats hun muziek maken maar meer dan genoeg ook niet. Jij scheert ze allemaal over één kam. Die generalisatie werkt alleen maar mee aan de negatieve vooroordelen die mensen met weinig verstand van muzikezaken al hebben. Ik wil je proberen duidelijk te maken dat je verder moet kijken dan de in mijn ogen beperkte realiteitszin die jij hebt van de muziekwereld.
Om nog even mijzelf te herhalen, als ik voor het geld zou gaan en "mijn hart vullen" niet op de eerste plaats zou staan dan had ik wel met de hardhouse hype meegefietst. Dat heb ik bewust niet gedaan omdat ik daar m'n ei niet in kwijtkan.
Ik lees in jouw posts dat mensen die denken dat er in de muziekscene heel veel geldwolven zijn per definitie idioot zijn en geen verstan van zaken hebben.
Niet per definitie idioot, wel als ze hoog van de toren gaan blazen zonder hun info gechecked te hebben. Dat vind ik gewoon dom. Als ik ergens niet zeker van ben of weet dat ik niet alle info heb hou ik mij er afzijdig van.
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 17:46:
Ik vind dat jij in feite geen haar beter bent want het enige wat jij doet is schelden. Als je dan gelijk hebt, of denkt te hebben, ga dan mijn post ontkrachten met steekhoudende beargumentatie ipv dat gescheld.
Je uitspraak "ik vind dat de scene naar de kloten moet" is niet iets waar een discussie over mogelijk is, wat valt er te ontkrachten aan jou uitspraak? Mijn antwoord was dan ook dat je houding mij hier nogal in tegenstaat en vond dat jij een eindje op kon .... lopen

Probeer nu niet net te doen alsof er een situatie is ontstaan waarin ik met mijn mond vol tanden sta, zorg eerst maar eens dat er wat te discuseren valt
Uitspraak van Niel op maandag 21 november 2005 om 16:33:
Als jij wilt dat de scene naar de klote gaat, flikker dan even een eind op en laat "ons" met rust
Dus wees maar gerust ik luister niet naar ongeinspireerde, commerciele, onoriginele bagger!

En jij verwijt mij schelden? komop zeg ....
Beargumenteer dit maar eens, waarom maak ik "ongeinspireerde, commerciele, onoriginele bagger"?
Niet gaan zeggen dat je mij niet bedoelt, want je boodschap is duidelijk genoeg, dat snapt een kind van 12 nog wel.
Ik wacht rustig af, ben even m'n Murcielago stofzuigen