Partyflock

Forumonderwerp · 810826

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ophef om hoofddoek op school A'veen
Op de Amstelveense scholengemeenschap Pantha Rhei is ophef ontstaan over hoofddoeken. Maandag werd de 15-jarige Samira officieel geschorst, nadat ze met een hoofddoek op naar school kwam.
Hoofddeksels zijn verboden volgens de directie. De Commissie Gelijke Behandeling noemt deze regel in strijd met de wet en onder druk heeft de school woensdag de schorsing ongedaan gemaakt.
Alleen religieuze scholen mogen het dragen van hoofddoekjes op basis van hun geloof verbieden. Het Pantha Rhei is een neutrale school. Volgens de Commissie Gelijke Behandeling moet zo'n school hoofddoekjes toestaan. AT5

Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren (houd deze topic beetje levend, creeer geen laag discussie niveau)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:26:
Pantha Rhei

Ik had ook niet anders verwacht :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Hoofddeksels zijn verboden volgens de directie.

Regels zijn regels!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Komt allemaal door die kut oorlog in Irak :@

:x
Waarschuw beheerder
:o 8)

Snel maar je text aanpassen?
Waarschuw beheerder
donateur
Hoofddoek, geen hoofddoek who gives a fuck...
Als ik morgen een sekte opricht, en daarbij moet iedereen van mij een drol in hun linkeroor stoppen en daar de hele dag mee rond moeten lopen. is dat ook uit geloofs-overtuiging.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Dit zijn dus regels gebasseerd op niets, deze behandeling zijn in strijd met de wet!

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1762, 1736}
Artiest Just-D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Michael__ op donderdag 15 september 2005 om 08:27:
had ook niet anders verwacht

Idd, wat een kutschool zeg!!

Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren (houd deze topic beetje levend, creeer geen laag discussie niveau)laatste aanpassing 15 september 2005 08:29

Er staat volgens mij dat hoofddeksels verboden zijn. Wordt dus niet op basis van haar geloof verboden. Zoals ik het interpreteer betekend dit ook dat niemand een petje op mag.

Mja, zij gooien het weer op geloof. Lekker makkelijk je daarachter te verschuilen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:31:
Idd, wat een kutschool zeg!!

:yes: Maar dat is al jaren bekend ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:31:
zijn dus regels gebasseerd op niets, deze behandeling zijn in strijd met de wet!

:gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Michael__ op donderdag 15 september 2005 om 08:31:
Maar dat is al jaren bekend

idd, volgens mij zitten daar alleen mensen die aan de lagere rand van de samenleving staan :x

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Snel maar je text aanpassen?

D8 dat de meeste pf'
ers aan het slapen zijn of aan het studeren....je was me te snel af!
Waarschuw beheerder
donateur
Hoofddeksels zijn verboden volgens de directie

zijn petten dan ook verboden?

oohw het heeft natuurlijk met religie te maken,
zijn kruisjes om je nek dan ook verboden?

kijk als ze nou een burka aan heeft...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Just D heb je slaap??? Wat zit je nouw te gapen....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd, volgens mij zitten daar alleen mensen die aan de lagere rand van de samenleving staan

.......OKE the point??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:34:
Just D heb je slaap??? Wat zit je nouw te gapen....

Neej ben alweer een tijdje wakker. Zit alweer op me werk :(

Maar ik vraag me af waarom deze regels in strijd zijn met de wet. Zijn gewoon huisregels.

Kijk, als ze nou wel toelaten dat er petjes gedragen mag worden, DAN is het in strijd met de wet ja ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:35:
.......OKE the point??

Niks verder, maar deze school staat bekend om een hoop ellende :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van brainless op donderdag 15 september 2005 om 08:28:

:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een pet draagt men niet uit geloofsovertuiging en hoofdoek wel. Was het een religieuze school dat het verbied begreep ik het wel maar had ik alsnog geen begrip voor. Want kom op het gaat gewoon over 15 jarige meid uit Amsterdam dat gewoon naar school wilt, en dan zeikt men over een kloof dat te groot is tussen moslims en niet-moslims, sorry maar hiermee maak je het dus alleen maar groter.
Waarschuw beheerder
Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren

diep en diep triest dat er nog altijd argeloze zieltjes voor geloof kiezen en de samenleving daarmee besmeuren. (N).

Waarschuw beheerder
Mja, zij gooien het weer op geloof. Lekker makkelijk je daarachter te verschuilen.

Zoals ze altijd ALLES op hun geloof en afkomt gooien... :x

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:32:
idd, volgens mij zitten daar alleen mensen die aan de lagere rand van de samenleving staan

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:35:
.......OKE the point??

Dat het 9 van de 10 keer een feit is dat mensen die op dat soort plaatsen in de samenleving staan voor meer problemen zorgen dan mensen uit de hogere bevolkingsgroepen 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Iemand een drol in zijn linker oor ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:42:
het gaat gewoon over 15 jarige meid uit Amsterdam dat gewoon naar school wilt

excuse me :|:|
Kom jij ff terug als je goed nederlands spreekt en kan schrijven 8)

volgens mij ben jij gewoon zelf dat 15 jarige meisje :x

Waarschuw beheerder
ik zal wel weer rasistisch zijn nu ofzo, maar ik vind t alleen maar goed.

het is helemaal niet dat ze niet achter hun geloof mogen staan, maar kom op in turkye zelf dragen ze geen eens doekies meer..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waar lees jij dat ze dat ding op der kop niet mag dragen omdat ze daarmee uitkomt voor haar geloof ? Het gaat er hier om dat hoofddeksels verboden zijn en aangezien zij zich niet aan die regel houdt is ze geschorst, logisch toch ?!

Bovendien vind ik dat scholen zeer zeker gelijk hebben als ze hun leerlingen geen hoofddoek willen laten dragen op school vanwege hun geloof. We zijn in Nederland, als je zonodig met hoofddoek tulband of weet ik t wat naar school wil, ga je maar naar een islamitische school of school in Turkije (Y)

En ja ik hou DIT ( deze ??? :S :/ ) topic wel levend.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In Italië willen ze Islamitische scholen gewoon verbieden.

En terecht, zijn we van dat hele gezeik af en kunnen ze échte actualiteiten in het nieuws plaatsen. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het terecht dat ze het verboden hebben.
Het is verboden op grond van de regel dat er geen hoofddeksels gedragen mogen worden, niet vanwege het geloof.

Een Nederlandse leerling mag zijn petje ook niet op en bijvoorbeeld een Joodse leerling zou dus geen keppeltje mogen dragen. Dus mag een hoofddoekje ook niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:53:
Bovendien vind ik dat scholen zeer zeker gelijk hebben als ze hun leerlingen geen hoofddoek willen laten dragen op school vanwege hun geloof. We zijn in Nederland, als je zonodig met hoofddoek tulband of weet ik t wat naar school wil, ga je maar naar een islamitische school of school in Turkije

Juist we zijn in Nederland, en weetje wat nou het mooiste is aan Nederland, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsuiting (y)

tenminste alle Nederlanders behalve moslims, toch??? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:55:

En terecht, zijn we van dat hele gezeik af en kunnen ze échte actualiteiten in het nieuws plaatsen.

:jaja: :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:51:
het is helemaal niet dat ze niet achter hun geloof mogen staan, maar kom op in turkye zelf dragen ze geen eens doekies meer

precies! :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:53:
Bovendien vind ik dat scholen zeer zeker gelijk hebben als ze hun leerlingen geen hoofddoek willen laten dragen op school vanwege hun geloof. We zijn in Nederland, als je zonodig met hoofddoek tulband of weet ik t wat naar school wil, ga je maar naar een islamitische school of school in Turkije

Juist, die worden niet voor niks opgericht!! Omdat ze zich zo graag willen scheiden van onze samenleving en onze normen en waarde krijgen ze een eigen school. Zeur dan niet als een school die volgens onze normen en waarde deze regel insteld.
Waarschuw beheerder
mijn zoon wil ook graag met een pet naar school.
Maar idd regels zijn regels en kom niet met geloofskwesties, want iedereen moet zich aanpassen.

Van mij mogen ze helemaal bedekt naar school komen hoor, prima, maar dan mag mij zoon een pet op
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Er staat volgens mij dat hoofddeksels verboden zijn. Wordt dus niet op basis van haar geloof verboden. Zoals ik het interpreteer betekend dit ook dat niemand een petje op mag.

Mijn idee.....hoofdeksel is hoofdeksel, waarom nou weer onderscheidt??!! het is allemaal zo overtrokken vandaag de dag, men voelt zich meteen een minderheid....:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 08:57:

Juist we zijn in Nederland, en weetje wat nou het mooiste is aan Nederland, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsuiting

tenminste alle Nederlanders behalve moslims, toch???

I
Juist we zijn in Nederland, en weetje wat nou het mooiste is aan Nederland, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsuiting

Mij hoor je niet zeggen dat ze hun geloof niet mogen uiten, maar doe dat lekker op een islamitische school. Bovendien is geloof voor mij een grote hoop ellende, reden van oorlog en een hoop gezeik, terwijl t geloof niets meer is dan illusie. Ik geloof niet in zoiets als een god, wie dat wel doet mag dat zelf weten maar doe t op de daarvoor bestemde plek.

En vrijheid van meningsuiting ? Inderdaad, ik geef hier mijn mening, maar zodra je in nederland een mening hebt die niet overeenkomt met het aanbidden van de multiculturele samenleving, word je aangevallen op je mening, zelfs vermoord. Oh oh oh, wat kan ik vrij mn mening uiten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op donderdag 15 september 2005 om 09:01:
waarom nou weer onderscheidt??!!

Omdat ze WEIGEREN te integreren.

Waarschuw beheerder

Ja, prachtig is dat. Werpt zijn vruchten af op ieder gebied. (Y) :|

Ennewie, de wet staat boven religie. Als de school hoofddeksels verbiedt, dan moet iedereen zich daaraan houden. (Ze willen toch als gelijken behandeld worden?)

Er is maar één ding erger dan discriminatie en dat is positieve discriminatie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:02:

juist.
en wij maar op onze tenen lopen, want 1 verkeerde opmerking en we kunnen zowat zelf een ander landje uit gaan zoeken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:05:
juist.
en wij maar op onze tenen lopen, want 1 verkeerde opmerking en we kunnen zowat zelf een ander landje uit gaan zoeken..

Precies, maar ik stop met weglopen hiervoor. Geef duidelijk mijn mening en ja dat ie uitgesproken is, hebben ze maar te accepteren :[

Waarschuw beheerder
Wie kan mij vertellen wat je precies oplost of waar je profijt aan heb als je HOOFDDOEKie verbied?
Ja...misschien, als individu dat je makkelijker aan een baan komt maar wat biedt het extra voor deze gammele maatschappij...Het verbieden van een HOOFDDOEKie?

Nederlandje wat veiliger?
Nederlandje soms wat mooier (in de klas)
...

Waarschuw beheerder
Geloof zit altijd nog in het hart en regels zijn regels,ben het er mee eens.

En als je het op een andere manier bekijkt,stel: je bent kaal dan kan je je verschuilen dat je gelooft in de Hare Krishna....

We leven nou 1maal in een land met recht op vrijheid van meningsuiting en geloof maar ook regels en daar moet iedereen zich aan houden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:55:

En terecht, zijn we van dat hele gezeik af en kunnen ze échte actualiteiten in het nieuws plaatsen. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:08:
Wie kan mij vertellen wat je precies oplost of waar je profijt aan heb als je HOOFDDOEKie verbied?
Ja...misschien, als individu dat je makkelijker aan een baan komt maar wat biedt het extra voor deze gammele maatschappij...Het verbieden van een HOOFDDOEKie?

Hoofddeksels zijn verboden, dude. Niet hoofddoekjes.
Waarschuw beheerder
Juist we zijn in Nederland, en weetje wat nou het mooiste is aan Nederland, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsuiting (y)

Sinds wanneer word een mening niet meer bestraft? :/
Ik mag hier op PF niet eens mijn mening uiten :[
Mijn zoveelste ban zit er aan te komen (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:12:
Hoofddeksels zijn verboden, dude. Niet hoofddoekjes.

hoofddoek is geen hoofddeksel?

immers :
Op de Amstelveense scholengemeenschap Pantha Rhei is ophef ontstaan over hoofddoeken. Maandag werd de 15-jarige Samira officieel geschorst, nadat ze met een hoofddoek op naar school kwam.

dude
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:16:

Zeker, maar hij bedoelt dat niet alleen hoofddoekjes worden verboden, maar alle hoofddeksels
Waarschuw beheerder

immers :

dude, jij hebt ook het licht niet uitgevonden he....

Waarschuw beheerder
Ja dat zal mij een worst wezen ik vraag netjes wat wij er als maatschappij aan hebben als je hoofddoekjes verbied...

Waarschuw beheerder

Je zegt het zelf al. (Y)

Hoofddoekjes vallen daaronder. Net als petten, keppeltjes, etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:18:
Ja dat zal mij een worst wezen ik vraag netjes wat wij er als maatschappij aan hebben als je hoofddoekjes verbied...

10 Jaar geleden moest ik mijn petje ook afzetten in de klas. Fatsoensnormen zijn dat. Snap best dat sommige mensen niet weten wat dat inhoudt, maar je bent flinke pisvlek als je dit als discriminatie ziet.

Waarschuw beheerder
hoofd·doek (de ~ (m.))
1 doek die men om het hoofd slaat

hoofd·dek·sel (het ~)
1 kledingstuk dat het hoofd bedekt

Waarschuw beheerder
Ja hehe maar ik heb gewoon een vraagje "specifiek" over hoofddoekjes:

Een verbod kan wel een verbod zijn maar er moet wel een degelijk reden zijn waarom iets verboden is, blijkbaar is er dus iets mis mee.

maar bedoel jij dus ook dat het niet mogen dragen van een hoofddoek onder fatsoensnormen valt.. ok
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:18:

1. Gelijke behandeling.
2. Voorkomen dat kinderen met hoofddeksels belaagd worden met racisme
3. respect naar de leerkrachten toe om zonder hoofddeksel in de klas te zitten (immers, daarom mag met ook geen petjes op)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:21:
Ja hehe maar ik heb gewoon een vraagje "specifiek" over hoofddoekjes:

Een verbod kan wel een verbod zijn maar er moet wel een degelijk reden zijn waarom iets verboden is, blijkbaar is er dus iets mis mee.

:frusty:

Oer kapoet?

Waarschuw beheerder

Fatsoen?
Gelijkheid in de samenleving?

Waarschuw beheerder
donateur
terecht(Y)... maar dat die school haar moet schorsen is een beetje overdreven ze kunnen haar toch ook ter plekke zeggen dat ze dat ding af moet doen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:20:
10 Jaar geleden moest ik mijn petje ook afzetten in de klas. Fatsoensnormen zijn dat

Klopt!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:21:

FATSOEN!!! In nederland is het onbeleefd een pet te dragen op school. Net zoals op het werk!

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 09:22:
1. Gelijke behandeling.
2. Voorkomen dat kinderen met hoofddeksels belaagd worden met racisme
3. respect naar de leerkrachten toe om zonder hoofddeksel in de klas te zitten (immers, daarom mag met ook geen petjes op)

He he, eindelijk iemand die het goed kan verwoorden!

O:) * nooit gedacht dat ik dat over sissy zou zeggen ;) * :bloem:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:24:
maar dat die school haar moet schorsen is een beetje overdreven ze kunnen haar toch ook ter plekke zeggen dat ze dat ding af moet doen...

Ja, al doet ze dat natuurlijk niet, want dan krijgt ze klappen van papa en Allah.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
terecht... maar dat die school haar moet schorsen is een beetje overdreven ze kunnen haar toch ook ter plekke zeggen dat ze dat ding af moet doen...

Ben ik met je eens idd.
Waarschuw beheerder
donateur
zo`n kind van 15 moet zo`n ding om wegens respect naar haar geloof toe, ze doet er niemand pijn mee, kijk ik vind het ook geen gezicht, maar ze valt niemand er toch mee lastig, laat dat kind lekker...

respect naar de leerkrachten toe om zonder hoofddeksel in de klas te zitten (immers, daarom mag met ook geen petjes op)

en vind jij dat een moslima met een hoofddoek om respectloos is? ze doet toch helemaal nix, ze doet wat haar geloof haar opdraagt, dat wat haar met de paplepel ingegoten is, dus in welk opzicht dan?
hallo dit is 2005 hoor!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:25:
O:) * nooit gedacht dat ik dat over sissy zou zeggen ;) * :bloem:

:[ :9

terecht(Y)... maar dat die school haar moet schorsen is een beetje overdreven ze kunnen haar toch ook ter plekke zeggen dat ze dat ding af moet doen...

Ik neem aan dat ze het wel gezegd hebben, maar zij vervolgens geweigerd.
Het is nog altijd een media bericht he, en dat wordt meestal een beetje verwoord om sentatie te lokken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
erm..fuck off? :nocheer:

worden al die gasten die met petjes op naar school komen ook geschorst, vraag ik mij dan af? ik mocht 'vroeger' bijv. wel gewoon een petje in 't schoolgebouw dragen, maar in de les moest ik 'm (soms) afdoen. hier wordt een meisje geschorst omdat ze met een hoofddoekje op naar school toegaat. whatever. :nocheer:

je kan je ook afvragen waarom er een verbod op hoofddeksels geldt. en kom nou niet met dat gezeik over 't bevorderen van de communicatie tussen leraar en leerling, het feit dat ik voorheen een hoofddeksel droeg, vormde geen enkele belemmering voor een goed gesprek met de leerkracht.

en voor al die 'regels zijn regels'-nichten en -neven; volgende keer niet huilen als je met 55 km/u geflitst wordt he? immers, regels zijn regels. (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 09:26:
en vind jij dat een moslima met een hoofddoek om respectloos is? ze doet toch helemaal nix, ze doet wat haar geloof haar opdraagt, dat wat haar met de paplepel ingegoten is, dus in welk opzicht dan?
hallo dit is 2005 hoor!!laatste aanpassing 15 september 2005 09:29

Dan mogen wij dus een pet op!

Waarschuw beheerder
In nederland is het onbeleefd een pet te dragen op school. Net zoals op het werk!

Ohja maar verwacht je ook van mensen die al jarenlang een hoofddoekie dragen en het dus als algemeen geaccepteerd beschouwen het nu maar niet mogen doen.

Laten we eens naar jaren gedoogbeleid soft drugs verbieden eens kijken wat er gebeurd

Waarschuw beheerder
erm..fuck off?

worden al die gasten die met petjes op naar school komen ook geschorst, vraag ik mij dan af? ik mocht 'vroeger' bijv. wel gewoon een petje in 't schoolgebouw dragen, maar in de les moest ik 'm (soms) afdoen. hier wordt een meisje geschorst omdat ze met een hoofddoekje op naar school toegaat. whatever.

je kan je ook afvragen waarom er een verbod op hoofddeksels geldt. en kom nou niet met dat gezeik over 't bevorderen van de communicatie tussen leraar en leerling, het feit dat ik voorheen een hoofddeksel droeg, vormde geen enkele belemmering voor een goed gesprek met de leerkracht.

en voor al die 'regels zijn regels'-nichten en -neven; volgende keer niet huilen als je met 55 km/u geflitst wordt he? immers, regels zijn regels.

Mr. Aanname has arrived. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:30:
en voor al die 'regels zijn regels'-nichten en -neven; volgende keer niet huilen als je met 55 km/u geflitst wordt he? immers, regels zijn regels

Daar huil ik nooit om, dat is me eigen schuld als dat gebeurd, maar dat risico neem ik nog wel eens en dan weet ik wat me te wachten staan als ik gepakt wordt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:25:
Ben ik met je eens idd.

Op de Pantha Rhei gebeuren wel meer vreemde dingen. Ben blij dat ik daar nooit op school heb gezeten :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:31:
Laten we eens naar jaren gedoogbeleid soft drugs verbieden eens kijken wat er gebeurd

Niks, ik weet me shit toch wel te krijgen :P

Maar das offtopic!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Michael__ op donderdag 15 september 2005 om 09:32:
Op de Pantha Rhei gebeuren wel meer vreemde dingen. Ben blij dat ik daar nooit op school heb gezeten

:yes: :yes:

Ga maar eens op onderzoek uit, dan weet waarom deze regels gesteld worden! ;;)

Waarschuw beheerder
ik zal 'vroeger' trouwens even toelichten: 'vroeger' toen er nog geen mediahype was t.o.v. moslims, 'vroeger' toen men nog niet hoofddoekjes identificeerde met terroristen, 'vroeger' toen nog niemand had gehoord van pim fortuyn, 'vroeger' toen men nog niet zo hysterisch was.

let wel: 'vroeger' is in dit geval nog geen 10 jaar geleden.

Waarschuw beheerder
Ohja maar verwacht je ook van mensen die al jarenlang een hoofddoekie dragen en het dus als algemeen geaccepteerd beschouwen het nu maar niet mogen doen.

Ze kunnen natuurlijk ook naar een school gaan waar men rekening met hun geloof houdt. (Y)

Echter gaan de meeste mensen in Nederland naar school om te studeren en niet om hun geloof te prediken. Wil je het combineren? Ga dan maar naar een Islammitische school. Die zijn speciaal voor díé mensen opgericht.

Waarschuw beheerder
Mr. Aanname has arrived.

and mr. Bevooroordeeld was reeds ter plaatse. (y)

Waarschuw beheerder
Daar huil ik nooit om, dat is me eigen schuld als dat gebeurd, maar dat risico neem ik nog wel eens en dan weet ik wat me te wachten staan als ik gepakt wordt.

zou ik ook zeggen met 't oog op de discussie. je moet immers wel consequent overkomen. (y) :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:33:
ik zal 'vroeger' trouwens even toelichten: 'vroeger' toen er nog geen mediahype was t.o.v. moslims, 'vroeger' toen men nog niet hoofddoekjes identificeerde met terroristen, 'vroeger' toen nog niemand had gehoord van pim fortuyn, 'vroeger' toen men nog niet zo hysterisch was.

let wel: 'vroeger' is in dit geval nog geen 10 jaar geleden.

Jankiejank, vroegäh! We zitten in de huidige tijdzone, niet in die van 10 jaar geleden. Soms veranderen er wel eens dingen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:36:
Jankiejank, vroegäh! We zitten in de huidige tijdzone, niet in die van 10 jaar geleden. Soms veranderen er wel eens dingen.

maar lang niet altijd ten goede, zo blijkt maar weer. (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:37:
maar lang niet altijd ten goede, zo blijkt maar weer.

De samenleving is ook niet echt gemoedelijker geworden, of wel dan? Zulke ingrepen zijn nu eenmaal nodig, om te voorkomen dat men zich de koppen inslaat om de belachelijkste dingen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:38:
De samenleving is ook niet echt gemoedelijker geworden, of wel dan? Zulke ingrepen zijn nu eenmaal nodig, om te voorkomen dat men zich de koppen inslaat om de belachelijkste dingen.

jaja, hoofddeksels zijn levensgevaarlijke dingen, laten we daar duidelijk in zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
jaja, hoofddeksels zijn levensgevaarlijke dingen, laten we daar duidelijk in zijn.

Dat is een hele andere discussie, hoofddeksels in het algemeen.
Het gaat er hier om dat dat meisje geschorst is op basis van het feit dat ze tegen de regels ingaat, niet vanwege haar geloof.

Waarschuw beheerder

Hey, wie begonnen er (weer eens) te janken dat men niet als gelijken behandeld werden?

Het zijn inderdaad trieste regels, maar schijnbaar is het nodig om alle regels op papier vast te leggen, anders wordt er misbruik van gemaakt.
Waarschuw beheerder
Ik vind een Burqa in sommige gevallen toch wel vrij noodzakelijk

O:)

Waarschuw beheerder
Daarbij kan zo'n miss Burqa makkelijk spiekbriefjes verstoppen in dat gewaad. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 09:41:
Dat is een hele andere discussie, hoofddeksels in het algemeen.
Het gaat er hier om dat dat meisje geschorst is op basis van het feit dat ze tegen de regels ingaat, niet vanwege haar geloof.

en die regels zijn tot stand gekomen om respect en fatsoen af te dwingen? en 't respect jegens 't meisje dan? haar zo behandelen is dan wel 'fatsoenlijk'?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:44:
en die regels zijn tot stand gekomen om respect en fatsoen af te dwingen? en 't respect jegens 't meisje dan? haar zo behandelen is dan wel 'fatsoenlijk'?

Waarom gaat ze niet naar een Islammitische school dan, als ze zo 'speciaal' wilt zijn?

Nu kan het nog. (Y)
Waarschuw beheerder
Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren (houd deze topic beetje levend, creeer geen laag discussie niveau)laatste aanpassing 15 september 2005 08:29

Diep triest dat een meid van 15 een theedoek belangrijker vind dan een opleiding en weigert zich aan te passen aan de hier geldende normen en waarden.
Ze mag haar geloof best praktiseren, maar op een school heeft ze zich aan de regels te houden, zo niet dat pleurt ze maar op.

Deporteren naar Saudi-Arabie, waar de theedoek verplicht is op straffe van de dood, lijkt mij een prima plan. (Y)
Waarschuw beheerder
Vrijheid van religie is trouwens een achterhaald en debiel wetsartikel. Schrappen wat mij betreft: religie hoort geen enkele voorrang te hebben op welke andere levensovertuiging dan ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 08:31:
Dit zijn dus regels gebasseerd op niets,

Net zoals religieuze regels dus (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:45:
Waarom gaat ze niet naar een Islammitische school dan, als ze zo 'speciaal' wilt zijn?

dat zou ik niet weten. ben nou eenmaal niet helderziend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:05:

Domste opmerking van de week.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:02:

Of is het nou deze?

Je slaat de spijker op zn kop!

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 08:29:
Komt allemaal door die kut oorlog in Irak

Nee hoor, het komt door de euro

Uitspraak van afwazig!!! op donderdag 15 september 2005 om 08:45:
Iemand een drol in zijn linker oor ?

Ik wil m rechts

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:47:
dat zou ik niet weten. ben nou eenmaal niet helderziend.

Wacht, ik bel Allah effe. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 08:51:
het is helemaal niet dat ze niet achter hun geloof mogen staan, maar kom op in turkye zelf dragen ze geen eens doekies meer

Sterker nog, in Turkije zijn hoofddoeken officieel verboden op scholen, staats-instituten en universiteiten.

Maar dat vergeet men dan altijd te melden want dan is het lastig om met de racisme/discriminatie-kaart te strooien B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:45:
iep triest dat een meid van 15 een theedoek belangrijker vind dan een opleiding en weigert zich aan te passen aan de hier geldende normen en waarden.
Ze mag haar geloof best praktiseren, maar op een school heeft ze zich aan de regels te houden, zo niet dat pleurt ze maar op.

Ik vind dit meer de spijker op de kop slaan (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nederland is open land. Nederland laat ruimte voor mensen die hun geloof belangrijk vinden. Daarom zijn er RK-scholen, Islammitische scholen, neutrale scholen, etc. etc.

Als je vervolgens naar een neutrale school gaat en gaat mekkeren om een hoofddoekje, dan bind je de kat op het spek. Dan ben je gewoon provocerend bezig en verdien je min. 40 zweepslagen a.d.h.v. de Sharia. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:53:
Als je vervolgens naar een neutrale school gaat en gaat mekkeren om een hoofddoekje, dan bind je de kat op het spek. Dan ben je gewoon provocerend bezig en verdien je min. 40 zweepslagen a.d.h.v. de Sharia. (Y)

8)

mag ik, mag ik? :cheer:
Waarschuw beheerder
Moslims willen helemaal geen gelijke behandeling in NL. Ze willen uitzonderingen voor hun [img ]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img]heilige [img]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] geloof [img]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] in [img]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] allah [img width=35 height=16]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img].
Immers, een hoofddeksel is voor iedereen verboden, maar de moslim wil dat voor HEM/HAAR een UITZONDERING gemaakt wordt. Want het [img ]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] heilige [img]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] moslim [img]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] geloof [img width=35 height=16]http://smilies.cw08.calibra-web.de/html/images/smilies/love/gay.gif[/img] is zooooo goed dat voor de aanhanger daarvan uitzonderingen gemaakt moeten worden.

Uiteraard geldt dit alleen de kant van de moslim op. Voor de niet-moslim worden uiteraard geen uitzonderingen gemaakt, zeker niet door de moslim. Stel je voor zeg.

De moslim wil gewoon discriminatie, maar dan met hem als begunstigde.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze hadden de gastarbeiders allemaal moeten castreren en steriliseren toen we ze vroegen om hier te werken.

Vervolgens hadden we de grenzen potdicht moeten houden om het blanke ras zuiver te houden.

Heb ik het nu juist omschreven wat jullie willen zeggen?

:frusty:

Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 09:26:
zo`n kind van 15 moet zo`n ding om wegens respect naar haar geloof toe, ze doet er niemand pijn mee, kijk ik vind het ook geen gezicht, maar ze valt niemand er toch mee lastig, laat dat kind lekker...

respect naar de leerkrachten toe om zonder hoofddeksel in de klas te zitten (immers, daarom mag met ook geen petjes op)

hallo dit is 2005 hoor!!laatste aanpassing 15 september 2005 09:32

Precies

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 09:54:
mag ik, mag ik?

Nee Sissy. Jij lijkt me iemand die meteen met brandbommen gaat gooien, i.p.v. met het zweepje te tikken. :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 09:57:
Ze hadden de gastarbeiders allemaal moeten castreren en steriliseren toen we ze vroegen om hier te werken.

Vervolgens hadden we de grenzen potdicht moeten houden om het blanke ras zuiver te houden.

Nee, je bent nog vergeten Adolf Hitler erin te betrekken, dan ben je pas goed bezig (Y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:49:
Sterker nog, in Turkije zijn hoofddoeken officieel verboden op scholen, staats-instituten en universiteiten.

Maar dat vergeet men dan altijd te melden want dan is het lastig om met de racisme/discriminatie-kaart te strooien

heb je je ook afgevraagd waarom dat verbod geldt? :/
Waarschuw beheerder
Laat eigenlijk maar, hoef geen antwoord.... tis al de zoveelste discussie met zielepietjes

Waarschuw beheerder
donateur

Enough said

Waarschuw beheerder

Ze hadden beter al het zware werk zelf kunnen doen, i.p.v. die gasten hierheen te halen, maar net als jouw gezwets is dat achteraf geblaat en daar heeft nu niemand meer iets aan.

Freddy. (Y).
Waarschuw beheerder
Precies

Precies. Zo zet ik mijn zoon met zijn peniskoker in de klas. Wij hangen namelijk het Papoea-geloof aan en dat is mijn zoon met de paplepel ingegoten en aangezien ik er niemand kwaad mee doe (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
en vind jij dat een moslima met een hoofddoek om respectloos is? ze doet toch helemaal nix

En wat doet iemand met een pet op dan dat niet door de beugel kan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 09:58:
Laat eigenlijk maar, hoef geen antwoord.... tis al de zoveelste discussie met zielepietjes

Je hebt geen argumenten meer en smeert hem dus maar?

Duidelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:58:
heb je je ook afgevraagd waarom dat verbod geldt?

Het is slecht voor de gezondheid door de aanhoudende warmte en het drukkende klimaat? :\
Waarschuw beheerder
heb je je ook afgevraagd waarom dat verbod geldt?

Dat verbod geldt omdat in Turkije hoofddoeken (en ongetrimde baarden trouwens ook) als een uiting van de fundamentalistische islam worden gezien, en daar hebben ze gelijk in. Ze zijn daar namelijk al wat langer bekend met fundamentalistische moslims.
Tevens wil de Turkse staat dat de staat neutraal is.

Waarschuw beheerder

We zijn niet kaal, dragen geen Lonsdale en komen met steekhoudende argumenten. Beetje simpel om ons dan als zielepietjes uit te maken, om hem vervolgens te smeren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:49:

Maar dat vergeet men dan altijd te melden want dan is het lastig om met de racisme/discriminatie-kaart te strooien

volgens mij heb ik dat stuk gemist waar staat dat dat meisje Turks is???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:00:
Dat verbod geldt omdat in Turkije hoofddoeken (en ongetrimde baarden trouwens ook) als een uiting van de fundamentalistische islam worden gezien, en daar hebben ze gelijk in. Ze zijn daar namelijk al wat langer bekend met fundamentalistische moslims.

je zegt/tikt 't zo zelfverzekerd, en toch is 't fout. :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 10:01:
volgens mij heb ik dat stuk gemist waar staat dat dat meisje Turks is???

Nergens, maar het plaatst het verhaal even in de juiste context voor de racisme/discriminatie-schreeuwers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:02:
je zegt/tikt 't zo zelfverzekerd, en toch is 't fout.

Nee. Het is niet fout. Al in de 1e helft van de 20e eeuw werd het verbod op de hoofddoek op scholen/unis/staatsinstellingen ingevoerd in Turkije.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Mr. Aanname wilt het woord, geloof ik. Komt U maar. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Nergens, maar het plaatst het verhaal even in de juiste context voor de racisme/discriminatie-schreeuwers.

neehoor, want iedereen heeft t erover dat het onzin is dat ze dat hoofddoekie draagt, omdat het in Turkijke verboden wordt op scholen, maar misschien is ze wel Marrokaans, (waarschijnlijk wel want Turken dragen geen hoofddoeken) dus ik snap niet wat Turkijke met deze discussie te maken heeft..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:03:
Nee. Het is niet fout.

zeer zeker wel.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:03:
Mr. Aanname wilt het woord, geloof ik. Komt U maar.

'U'? volgens mij valt dat onder godslastering, maar ik ben niet zeker..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:59:
Precies. Zo zet ik mijn zoon met zijn peniskoker in de klas. Wij hangen namelijk het Papoea-geloof aan en dat is mijn zoon met de paplepel ingegoten en aangezien ik er niemand kwaad mee doe

Geen regels maken op een uitzondering. Het moslim geloof is geen uitzondering meer, evenals het Joodse geloof.

Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 09:59:
En wat doet iemand met een pet op dan dat niet door de beugel kan?

Niets.

Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:59:
Je hebt geen argumenten meer en smeert hem dus maar?

Waar wil jij dan een argument op hebben dan slimpie? Of bedoel je tegenargumenten op jouw geklets?
maar net als jouw gezwets

Waar zwets ik?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:01:
steekhoudende argumenten.

whahahahhahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:05:
'U'? volgens mij valt dat onder godslastering, maar ik ben niet zeker..

Puur fatsoen, dude.

En ik wacht nog altijd op de ware reden van het verbod van hoofddoekjes in Turkije, behalve de scheiding van kerk en staat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 10:03:
neehoor, want iedereen heeft t erover dat het onzin is dat ze dat hoofddoekie draagt, omdat het in Turkijke niet eens toegelaten wordt op scholen,

Nee, dat is niet waar iedereen het over heeft. Iedereen heeft het erover dat het op deze school in NL verboden wordt en daarbij kwamen al weer snel de discriminatie/racisme/Pim Fortuyn-bullshit vergelijkingen naar boven. Daarom plaats ik even dat verhaal in perspectief door op te merken dat het in een islamitisch land zelf notabene al bijna een eeuw verboden is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 10:05:
Geen regels maken op een uitzondering. Het moslim geloof is geen uitzondering meer, evenals het Joodse geloof.

Eh. Dus omdat het moslim-geloof geen uitzondering is volgens jou (hoewel, 95% van Nederland is niet moslim hoor dus het is toch als uitzondering te kwalificeren) gelden er andere regels voor? Jaja. Het Papoea-geloof is ook een bestaand geloof, maar dan mag het weer niet van jou? Waar leg je de grens dan? Moslims en joden wel, Papoeas en atheisten niet. En dan beweer jij dat je NIET discrimineert?
Waarschuw beheerder
zeer zeker wel.

Ik heb jou nog niet gehoord met wat het wel wel behoord te zijn... :/

Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 10:05:

:vaag:

wat een slap gelul....

Waarschuw beheerder
Oh, dus
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 10:06:
whahahahhahaha

In tegenstelling tot wat wij net zeiden, is dit natuurlijk wel een ijzersterk argument. Chapeau. (Y).
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk regels zijn regels en daar moet men zich aan houden, maar de grondwet staat boven al die zelfverzonnen regels, en 1 artikel van die grondwet is: vrijheid van geloofsuiting

Dus ik ben het met jullie eens dat dat kind zich aan de schoolregels moet houden, maar niet als het in strijd is met de grondwet :)

Alleen religieuze scholen mogen het dragen van hoofddoekjes op basis van hun geloof verbieden. Het Pantha Rhei is een neutrale school. Volgens de Commissie Gelijke Behandeling moet zo'n school hoofddoekjes toestaan

En daar denkt deze commissie hetzelfde over
Waarschuw beheerder
zeer zeker wel.

Wijsneus.

Verblijfsstatus Turkse studentes wegens een hoofdoekverbod. Vragen van TK-leden Van Vroonhoven-Kok en Sterk (VVD) aan minister Nawijn (Vreemdelingenzaken) dd. 24 maart 2003. Over de (on)wenselijkheid van het toekennen van een verblijfsstatus aan studentes op grond van een hoofddoekverbod in het land van herkomst. http://www.emancipatie.nl/home/actueel/Nieuwsarchief/2003/Maart_2003/default.asp?goto=&direct=2

En Erdogans eigen dochters notabene studeren in de VS vanwege het hoofddoekverbod in Turkije, maar jij weet te melden dat het niet waar is (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:57:
Nee Sissy. Jij lijkt me iemand die meteen met brandbommen gaat gooien, i.p.v. met het zweepje te tikken.

Mogen zij toch ook, dus waarom ik niet? B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 10:10:
maar de grondwet staat boven al die zelfverzonnen regels,

Schot in de roos. (Y)
De grondwet staat boven alles zelfverzonnen regels. Dus ook boven religie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:09:
Eh. Dus omdat het moslim-geloof geen uitzondering is volgens jou (hoewel, 95% van Nederland is niet moslim hoor dus het is toch als uitzondering te kwalificeren) gelden er andere regels voor? Jaja. Het Papoea-geloof is ook een bestaand geloof, maar dan mag het weer niet van jou? Waar leg je de grens dan? Moslims en joden wel, Papoeas en atheisten niet. En dan beweer jij dat je NIET discrimineert?

Kijk, eindelijk eens iets goed onderbouwd. Heb overigens alleen het moslim en joods geloof opgeschreven, omdat deze 2 eerder in de tekst aangehaald werden. Waar leg ik de grens? Bij de grootste wereldsgodsdiensten. 95% in nederland, maar hoeveel % in de rest van de wereld?

En als je het in die zin bekijkt, kan je het ook discriminatie noemen ja, puur omdat ik vind dat je geen regels op uitzonderingen moet maken. Wat is de kans dat die persoon met die koker een studie gaat volgen in Nederland?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 10:09:
Uitspraak van Pino(de echte) op donderdag 15 september 2005 om 10:05:

wat een slap gelul....

Wat jij wil, blijf maar lekker in je wereldje zitten

Waarschuw beheerder
Wat is er mis met scheiding staat en kerk, Pino?

Waarschuw beheerder
hoofddoekjes verplichten voor iedereen :jaja: (6)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:07:
Puur fatsoen, dude.

'U' met een hoofdletter gebruikt men in de regel alleen als men zich tot 'God' richt.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:07:
En ik wacht nog altijd op de ware reden van het verbod van hoofddoekjes in Turkije, behalve de scheiding van kerk en staat.

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 10:09:
Ik heb jou nog niet gehoord met wat het wel wel behoord te zijn...

Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:11:
Wijsneus.

waarom? de scheiding tussen kerk en staat vond plaats in 1923, omdat Ataturk toendertijd een westers ideaal nastreefde, als gevolg van de Oktoberrevolutie in Rusland en de verzwakte politieke, economische en militaire klimaat in Turkije na WO I. pas in 1987 volgde het verbod op hoofddoekjes, maar dit was slechts mogelijk als gevolg van 't erfgoed van Ataturk.

daarom dus. niet vanwege moslimfundamentalisme o.i.d.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:39:
'U' met een hoofdletter gebruikt men in de regel alleen als men zich tot 'God' richt.

In dat geval is God verbannen. :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:13:
De grondwet staat boven alles zelfverzonnen regels. Dus ook boven religie.

Religie staat in de grondwet, artikel 6 als ik me niet vergis

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:33:
Wat is er mis met scheiding staat en kerk, Pino?

Heb je mij dat horen zeggen? Er is namelijk niets mis mee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:39:
waarom? de scheiding tussen kerk en staat vond plaats in 1923, omdat Ataturk toendertijd een westers ideaal nastreefde, als gevolg van de Oktoberrevolutie in Rusland en de verzwakte politieke, economische en militaire klimaat in Turkije na WO I. pas in 1987 volgde het verbod op hoofddoekjes, maar dit was slechts mogelijk als gevolg van 't erfgoed van Ataturk.

daarom dus. niet vanwege moslimfundamentalisme o.i.d.

Kemal Ataturk wilde een op Franse leest geschoeide, moderne staat maken van het Turkse en Koerdische gedeelte van het Ottomaanse rijk. Een onderdeel daarvan was het uitbannen van religieuze bemoeienis uit de staat. Het hoofddoekjesverbod is officieel ingesteld in 1987 omdat het fundamentalisme weer de kop op stak. Daarvoor was het een ongeschreven regel dat er geen hoofddoeken gedragen werden op scholen.

Waarschuw beheerder
Is het nu een discussie over Turkije aan het worden?

Misschien is ze wel Marokkaans ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 10:30:
Kijk, eindelijk eens iets goed onderbouwd. Heb overigens alleen het moslim en joods geloof opgeschreven, omdat deze 2 eerder in de tekst aangehaald werden. Waar leg ik de grens? Bij de grootste wereldsgodsdiensten. 95% in nederland, maar hoeveel % in de rest van de wereld?

Wat hebben wij te maken met de rest vd wereld?
Slechts 16% vd wereldbevolking is moslim, 84% is geen-moslim.
En als je het in die zin bekijkt, kan je het ook discriminatie noemen ja, puur omdat ik vind dat je geen regels op uitzonderingen moet maken.

Dus ook geen uitzonderingen op regels. Als regels gelden dat een hoofdbedekking verboden is, dat geldt dat ook voor een hoofddoek. Dat zij geloven dat dat van allah/het roze varkentje/Yoda dan wel moet is hun probleem en dient zeker geen vrijstelling te geven van bestaande regels.
Verder IS het niet eens een verplichting in de islam, getuige de honderden miljoenen moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen.
In NL is het pure provocatie van Berbers en Anatoliers die in het land van herkomst ook al de meest kansloze van die samenlevingen waren.
En daar dient paal en perk aan gesteld te worden, ze leren maar eens dat allahs wetten hier niets voorstellen. De NLe staat dicteer hier de regels, geen verzonnen allah/roze olifantje/whatever.
Wat is de kans dat die persoon met die koker een studie gaat volgen in Nederland?

Wat was de kans dat een persoon met een theedoek op het hoofd een studie in NL gaat volgen, vroeg men zich 40 jaar geleden af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 09:45:
hier geldende normen en waarden

wat heeft dat er nou weer mee te maken :vaag:

makkelijk he... nieuw woordje geleerd en direct overal op toepassen

misschien iets voor het schoolbestuur.. normen en waarden????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:51:
Is het nu een discussie over Turkije aan het worden?

Misschien is ze wel Marokkaans ofzo?

Anders lees je je eerst even in en denk je eerst even na voordat je op 'toevoegen' klikt. (Y)
Dit is kansloze bandbreedte en data-opslagverspilling.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 10:53:
wat heeft dat er nou weer mee te maken

Een hele hoop.
makkelijk he... nieuw woordje geleerd en direct overal op toepassen

1. Het zijn twee woorden.
2. Het is hier van toepassing.
misschien iets voor het schoolbestuur.. normen en waarden????

Prima en een onderdeel daarvan is het luisteren naar de regels en geen uitzonderingen maken voor verzonnen godjes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 10:48:
Religie staat in de grondwet, artikel 6 als ik me niet vergis

Klopt idd. Artikel 6.

Maar als je artikel 1 leest, dan hoef je eigenlijk niet meer verder te kijken:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

En hoofddeksels voor moslims toestaan, terwijl anderen geen hoofddeksel mogen dragen, dát is discriminatie en niets anders.

Ik snap het probleem sowieso niet. Je hebt hier de keuze om naar een Islammitische school te gaan. Daar mag het wél! Dat weten ze maar al tegoed. Ga daar dan ook les volgen en kom niet achteraf zo de zoveelste keer janken, dat men achtergesteld behandeld wordt. Er zijn alternatieven. Maak er dan gebruik van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:53:
Dit is kansloze bandbreedte en data-opslagverspilling.

En dat bepaal jij?

De meesten hier heb jij geplaatst om iedereen plat te discussiëren?

Zal je niet lukken ben ik bang. :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:35:
zou ik ook zeggen met 't oog op de discussie. je moet immers wel consequent overkomen

Kneus!

Verdiep je nou eerst es in die school (Y). Snap je misschien waarom dat ingesteld is.

Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:00:

:yes: :yes: :yes:

En ik kan het weten :P

Het is goed hoor!! Zullen we wedden anders????? Kom maar kom maar kom maar.

In Istanbul gelden deze regels, punt uit!

Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 10:03:
(waarschijnlijk wel want Turken dragen geen hoofddoeken

Wat een bullshit zeg, maar goed, ik ga er maar even niet op in.
Waarschuw beheerder
vraagje voor heel Nederland

worden jullie er nou echt minder op?

(Misschien moeten we onze aloude normen en waarden maar opgeven, niemand is ooit beter geworden van het “elkaar niks gunnen” en het bellen van de politie wanneer de buurman zonder vergunning een dakkapel bouwt)

Duitsers plagen is niet meer in… moslims plagen is veel leuker (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:01:
En dat bepaal jij?

De meesten hier heb jij geplaatst om iedereen plat te discussiëren?

Zal je niet lukken ben ik bang.

Nee, ik heb mijn mening beargumenteerd.

Iets wat ik van jou niet kan zeggen, daarom is het verspilling van kostbare 0-en en 1-en.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:03:
vraagje voor heel Nederland

worden jullie er nou echt minder op?

Nee, daarom mag mijn zoon ook met penis-koker op school zitten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 11:04:
Nee, daarom mag mijn zoon ook met penis-koker op school zitten

en ga ik dan huilen?

nee

Waarschuw beheerder
Duitsers plagen is niet meer in… moslims plagen is veel leuker

Duitser blijft ook leuk hoor (Y)

Maar dat is offtopic.

Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 11:04:
Nee, daarom mag mijn zoon ook met penis-koker op school zitten

Inderdaad en mijn dochter met een ontblood bovenlijf. Wij leven namelijk naar de maatstaven van de indianen (Y)

Waarschuw beheerder
(Misschien moeten we onze aloude normen en waarden maar opgeven)

Goh, en ik maar denken dat het geloof an zich enkel beschrijft wat vroeger als normen en waarden gezien werden?

Dus het geloof is nog ouder dan onze aloude normen en waarden. Daarbij is het compleet achterhaalt, laat het ruimte voor overtuiging en is het een gevaar voor de volksgezondheid, aangezien zowat alle oorlogen op basis van het geloof uitgevochten zijn.

Ja, laten we de normen en waarden maar opheffen en dan houden we als leidraad een extreem verouderd geschrift wat voor volledig verschillende interpretatie openstaat en al duizenden jaren voor ellende zorgt. (Y)(Y)

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Soms lijkt 't d'r wel op alsof veel mensen 't d'r ook gewoon om doen; je gaat naar een school die in zijn regelement heeft staan dat het dragen van een hoofddeksel verboden is, of dat nu op religieuze gronden is of niet.

Ga dan gewoon naar een school die 't wél toestaat, jij als drager van hoofddoek, keppeltje of pet geen gezeik aan je kop en de krant weer extra ruimte voor advertenties, wat op zijn beurt de kwakkelende Nederlandse economie weer ten goede komt... :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:09:
Soms lijkt 't d'r wel op alsof veel mensen 't d'r ook gewoon om doen; je gaat naar een school die in zijn regelement heeft staan dat het dragen van een hoofddeksel verboden is, of dat nu op religieuze gronden is of niet.

Het is ook pure provocatie.
Het is niet anders dan afzetten tegen het kapitalisme.

Waarschuw beheerder
Ga dan gewoon naar een school die 't wél toestaat, jij als drager van hoofddoek, keppeltje of pet geen gezeik aan je kop en de krant weer extra ruimte voor advertenties, wat op zijn beurt de kwakkelende Nederlandse economie weer ten goede komt...

Precies, je kan het opzoeken, maar je zou het ook uit de weg kunnen gaan. Maar nee, het is natuurlijk veel makkelijker om de confrontatie aan te gaan, en dan later te gaan huilen dat je gediscrimineerd wordt

:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:52:
Als regels gelden dat een hoofdbedekking verboden is

Wie hebben die regels gemaakt, staat volgens mij in geen enkele wet
Verder IS het niet eens een verplichting in de islam, getuige de honderden miljoenen moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen.

Getuigt dat honderden miljoenen moslimvrouwen er voor kiezen er geen gehoor aan te geven. Ik kan je niet vertellen of het daadwerkelijk verplicht is om het te dragen, daar ik geen moslim ben.

In NL is het pure provocatie van Berbers en Anatoliers die in het land van herkomst ook al de meest kansloze van die samenlevingen waren.

Wil niet iedereen over een kam scheren, maar ben het er mee eens dat het veel kanslozen zijn. Ben het er niet mee eens dat het altijd provocatie moet zijn.
Wat was de kans dat een persoon met een theedoek op het hoofd een studie in NL gaat volgen, vroeg men zich 40 jaar geleden af.

Touché, je hebt gelijk. Komt wel een stuk naiviteit bij kijken van de Nederlandse staat, om te denken dat de mensen weer terug zouden keren of dat het 40 jaar later geen invloed zou hebben.

(moet zeggen dat jij niet onder de zielepietjes valt en met normale argumenten komt :) )

Waarschuw beheerder
@ Vieze Freddy:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 09:08:
Geloof zit altijd nog in het hart en regels zijn regels,ben het er mee eens.

En als je het op een andere manier bekijkt,stel: je bent kaal dan kan je je verschuilen dat je gelooft in de Hare Krishna....

We leven nou 1maal in een land met recht op vrijheid van meningsuiting en geloof maar ook regels en daar moet iedereen zich aan houden.

Heb je het zeker te druk gehad met posten?

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens de Commissie Gelijke Behandeling

Gelijke behandeling he, dus petjes mogen dan ook gewoon (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:08:
Goh, en ik maar denken dat het geloof an zich enkel beschrijft wat vroeger als normen en waarden gezien werden?

Dus het geloof is nog ouder dan onze aloude normen en waarden. Daarbij is het compleet achterhaalt, laat het ruimte voor overtuiging en is het een gevaar voor de volksgezondheid, aangezien zowat alle oorlogen op basis van het geloof uitgevochten zijn.

wat heeft dat er nou meer te maken :/

en wie heeft het over geloof?

we hebben het wel altijd over normen en waarden maar onze normen en waarden zuigen. Ze maken er zelfs grappen over in het buitenland.
Waarschuw beheerder
Ga dan gewoon naar een school die 't wél toestaat,

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:14:

Wie niet?

wat heeft dat er nou meer te maken

Wat niet?

we hebben het wel altijd over normen en waarden maar onze normen en waarden zuigen. Ze maken er zelfs grappen over in het buitenland.

Tja, ik kan me voorstellen dat je het soms niet makkelijk hebt als Groninger.

Waarschuw beheerder
Je kunt trouwens zeggen wat je wil, 't is wél een voorbeeld van totale integratie in de Nederlandse cultuur; regels overtreden en vervolgens gaan lopen zeiken dat zoiets consequenties heeft... :yes: :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 10:56:
Maar als je artikel 1 leest, dan hoef je eigenlijk niet meer verder te kijken:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

En hoofddeksels voor moslims toestaan, terwijl anderen geen hoofddeksel mogen dragen, dát is discriminatie en niets anders.

Ik snap het probleem sowieso niet. Je hebt hier de keuze om naar een Islammitische school te gaan. Daar mag het wél! Dat weten ze maar al tegoed. Ga daar dan ook les volgen en kom niet achteraf zo de zoveelste keer janken, dat men achtergesteld behandeld wordt. Er zijn alternatieven. Maak er dan gebruik van.

Ik vind dat je de dikgedrukte letters ook op levensovertuiging had kunnen toepassen. Hoofddoek is een onderdeel van religie/levensovertuiging. Dat kan je niet vergelijken met een petje.

Je hebt de keuze inderdaad om naar een islamitische school te gaan. Maar dan integreren ze weer niet goed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:19:
ik kan me voorstellen dat je het soms niet makkelijk hebt als Groninger.

haha Na de peniskokers en de Turken,Indianen en nu zijn de Groningers aan de beurt? ;)
Waarschuw beheerder

Wie niet?

Wat niet?

sterke reply (Y)

ff je leeftijd checken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 11:22:
Hoofddoek is een onderdeel van religie/levensovertuiging. Dat kan je niet vergelijken met een petje.

Volgensmij is "levensovertuiging" niet op zo'n manier te definiëren dat je expliciet kunt zeggen "'t dragen van een petje heeft daar niks mee te maken"...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 11:22:
Ik vind dat je de dikgedrukte letters ook op levensovertuiging had kunnen toepassen. Hoofddoek is een onderdeel van religie/levensovertuiging. Dat kan je niet vergelijken met een petje.

Dat was hetzelfde geweest. Postieve discriminatie is ook gewoon discriminatie. Het mag niet van de school. Punt. Er zijn scholen waar het wél kan. Vind je je religie belangrijker dan integratie en educatie? Ga dan naar een Islammistische school. Vind je educatie, intergratie, acceptatie en derhalve ook je toekomst in Nederland belangrijk, ga dan naar een neutrale school en pas je aan. Net als de rest.

Het leven zit vol keuzes. In Nederland heb de mogelijkheid om van meerdere keuzes gebruik te maken. Dat heb je bijna nergens ter wereld.

Maargoed, vinger <> hand verhaal. Hier mag alles, hier kan alles en overal moet maar rekening mee gehouden worden.

Je hebt de keuze inderdaad om naar een islamitische school te gaan. Maar dan integreren ze weer niet goed

Met burqa naar een neutrale school gaan, zal ook echt niet bevordelijk werken voor de intergratie in deze maatschappij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:23:
sterke reply

ff je leeftijd checken

Doe je dat vóór of ná het melken van de koeien?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:29:
Dat was hetzelfde geweest. Postieve discriminatie is ook gewoon discriminatie. Het mag niet van de school. Punt. Er zijn scholen waar het wél kan. Vind je je religie beter dan integratie en educatie? Ga dan naar een Islammistische school. Vind je educatie, intergratie, acceptatie en derhalve ook je toekomst in Nederland belangrijk, ga dan naar een neutrale school en pas je aan. Net als de rest.

Ben het hier helemaal mee eens!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:30:
Doe je dat vóór of ná het melken van de koeien?

weet je waar hier ezels voor gebruikt worden?

zouden ze bij jullie ook moeten doen

Waarschuw beheerder
Met burqa naar een neutrale school gaan

Burka's zijn sowieso al wettelijk verboden, alhoewel ik betwijfel of men die wet in geval van een "burka-rechtzaak" in praktijk durft te brengen...
Waarschuw beheerder
donateur
wat heeft uit geloofsovertuiging een hoofddoek willen dragen nou te maken met integratie :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 11:34:
wat heeft uit geloofsovertuiging je hoofddoek niet af willen doen nou te maken met integratie

(y)

en wie zegt dat ze uberhaupt moet integreren? ik hoef het ook niet.. ook niet als ik een keppel draag

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:33:
weet je waar hier ezels voor gebruikt worden?

Nee, ik heb geen geld om naar het buitenland op vakantie te gaan en om me zodoende te verdienen in buitenlandse rituelen.

En misschien wordt het een tijd dat je een ontopic gaat bazelen, i.p.v. enkel te zeggen dat mensen het bij het verkeerde eind hebben. Kom jij eens met fatsoendelijke argumenten i.p.v. nutteloze en nietsbijdragend gezwetst. Je verpest de discussie nogal. Die zijn sowieso nogal schaars op PF.
Waarschuw beheerder
ik verpest de discussie?

Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:23:

Wie niet?

Wat niet?

Tja, ik kan me voorstellen dat je het soms niet makkelijk hebt als Groninger

tjah..
Waarschuw beheerder
Het mag niet van de school.

Wet staat boven de regels van een school.

Vind je educatie, intergratie, acceptatie en derhalve ook je toekomst in Nederland belangrijk, ga dan naar een neutrale school en pas je aan. Net als de rest.

Mee eens, maar wat is het probleem van een hoofddoekje? Er wordt zo'n groot issue gemaakt vanwege een voor de meeste een stom doekje, terwijl het voor die persoon erg belangrijk is. Maar wat is het probleem, wat is de belemmering?

Met burqa naar een neutrale school gaan, zal ook echt niet bevordelijk werken voor de intergratie in deze maatschappij.

Nee klopt, maar dan noem je wel een uiterste op

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:33:
Burka's zijn sowieso al wettelijk verboden,

Is dat zo????

Zag er laatst nog een paar lopen. Op dat moment kan ik er dus aangifte van doen?

Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:36:
en wie zegt dat ze uberhaupt moet integreren? ik hoef het ook niet.. ook niet als ik een keppel draag

Ja je verpest hem. Iedereen dient zich aan te passen aan de (komt ie weer) NORMEN EN WAARDEN van Nederland, punt uit!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:39:
Is dat zo????

Zag er laatst nog een paar lopen. Op dat moment kan ik er dus aangifte van doen?

In de Nederlandse wet staat duidelijk dat 't verboden is je onherkenbaar te (ver)kleden, een burka heeft dus dezelfde status als een bivakmuts; 't mag allebei niet...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 11:38:
Wet staat boven de regels van een school.

Daar heb je gelijk in.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:41:
In de Nederlandse wet staat duidelijk dat 't verboden is je onherkenbaar te (ver)kleden, een burka heeft dus dezelfde status als een bivakmuts; 't mag allebei niet...

Nou goed om te weten, volgende keer roep ik oom agent erbij, want ik irriteer me mateloos en dat soort mensen. Optyfe zeg!

Ow nou scheer ik ze weer over 1 kam :/

Ik bedoel dus mensen met een Burka!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja je verpest hem. Iedereen dient zich aan te passen aan de (komt ie weer) NORMEN EN WAARDEN van Nederland, punt uit!

je snapt em niet

wie zegt dat ze niet zoals jij is? een in nederland geboren en getogen goed nederlands sprekende hollander.. en dan gaan wij zeiken over integreren als ze een hoofddoek draagt?

(en leg me maar uit wat normen en waarden hier nou weer mee te maken hebben)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mee eens, maar wat is het probleem van een hoofddoekje? Er wordt zo'n groot issue gemaakt vanwege een voor de meeste een stom doekje, terwijl het voor die persoon erg belangrijk is. Maar wat is het probleem, wat is de belemmering?

An zich is het natuurlijk geen probleem, maar dat was Lonsdale kleding ook niet. Het gaat dan ook om de manier hoe het volk intoneert uit zulke kleding. Integratie is iets wat het Nederlandse volk hoog in het vaandel heeft en hoofddoekjes, lonsdale en weet ik veel wat allemaal zorgt alleen voor een stijgende polarisatie.

Ik zag laatst ook een kudde lopen, maar toen ik aangifte ging doen, bleek dat het toch om een stel pinguins ging. Sta je daar met je goed gedrag. :$.

en wie zegt dat ze uberhaupt moet integreren

:/.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

normen en waarden, hmmz beetje in de trant van,

* ekaar in zn waarde laten?
(dus ook mensen die een andere geloofsovertuiging hebben dan jijzelf?)

* wederzijds respect?
...

:jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:44:
je snapt em niet

wie zegt dat ze niet zoals jij is? een in nederland geboren en getoen goed nederlands sprekende hollander.. en dan gaan wijzeiken over integreren als ze een hoofddoek draagt?

(en leg me maar uit wat normen en waarden hier nou weer mee te maken hebben)

Er staat nergens in de wet dat scholen niet hun eigen regels moeten maken. Bovendien zijn de regels totaal niet in strijd met die commissie vind.

En normen en waarde?? Ik mocht vroeger ook geen petje op op school, leg mij maar es uit waarom een moslim wel een hoofddoek mag dragen.
En ik mocht het niet uit fatsoensnormen! Dat zijn onze Normen en Waarden.

Waarschuw beheerder
Ik heb echt ellenlange discussies gehad met meerdere Turkse meiden die hier zijn gebren en getogen en die zeggen dat het geloof in je hart zit en dat je bijv. daar op school geen hoofddoek voor nodig hebt om dat kenbaar te maken.

Waarschuw beheerder

Als het zo belangrijk is, zou ze ook wel naar een islamistiche school gaan, dus valt allemaal wel mee. Ik vind het provoceren. Kan je achteraf huilen dat je gediscrimineerd wordt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:47:
Ik heb echt ellenlange discussies gehad met meerdere Turkse meiden die hier zijn gebren en getogen en die zeggen dat het geloof in je hart zit en dat je bijv. daar op school geen hoofddoek voor nodig hebt om dat kenbaar te maken.

En die ken ik ook! En dat is de juiste insteek!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:48:
Als het zo belangrijk is, zou ze ook wel naar een islamistiche school gaan, dus valt allemaal wel mee. Ik vind het provoceren. Kan je achteraf huilen dat je gediscrimineerd wordt.

en dan weer achteraf huilen dat ze niet goed integreren, en dat ze zich afschermen van de Nederlandse samenleving

Waarschuw beheerder
Zijn we het daar over eens! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:47:

Als je doorberedeneert is dat hele geloof toch een complete farce. Het gros van de Moslims draagt geeneens hoofddoekjes o.i.d. Dat getuigt dat het helemaal niet nodig is om zulke kledij te dragen, om degelijk hun geloof te kunnen prediken. Het is inderdaad wat Freddy ook al aangaf.

En de kleine groep die hoofddoekje e.d. verplicht stellen, die zijn gestoord, bewust aan het provoceren, of ze krijgen dit opgelegd van de generatie boven hun. Met allen hoef/wil ik geen flikker te maken te hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 11:49:
en dan weer achteraf huilen dat ze niet goed integreren, en dat ze zich afschermen van de Nederlandse samenleving

Dat is toch ook zo??? Maar daar kunnen ze dan wél zelf voor kiezen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:53:
En de kleine groep die hoofddoekje e.d. verplicht stellen, die zijn gestoord, bewust aan het provoceren, of ze krijgen dit opgelegd van de generatie boven hun

idd we hebben het hier over een kind van 15, dit hele geloof/hoofddoekjes dragen is er met de paplepel ingegoten, dat kind weet niet beter, gelooft hierin omdat haar ouders en menig andere haar hiervan overtuigen.

En nou gaat dat kind naar school en word haar ineens verteld dat ze dat ding niet op mag houden (ik geloof dat het voor de Moslima`s een schande is al mannen hun haar te zien krijgen??) Wat denk je dat er gaat gebeuren met de integratie van dat kind, ze komt thuis verteld dit aan haar ouders, vervolgens vertellen haar ouders dat de westerse wereld slecht is....

Nee dat is goed voor de integratie en de kloof tussen Nederlanders en Moslims
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Nee, daarom
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 11:44:
wie zegt dat ze niet zoals jij is? een in nederland geboren en getogen goed nederlands sprekende hollander.. en dan gaan wij zeiken over integreren als ze een hoofddoek draagt?

Vraag het eens aan haar wat ze zichzelf vind. 10 tegen 1 dat ze zich geen NLe voelt (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 11:58:
idd we hebben het hier over een kind van 15, dit hele geloof/hoofddoekjes dragen is er met de paplepel ingegoten, dat kind weet niet beter, gelooft hierin omdat haar ouders en menig andere haar hiervan overtuigen.

Pure indoctrinatie dus. Een gezwel voor de samenleving. Een gezwel wat zich verspreidt per generatie als je daar niet tegen ingrijpt. In eerste instantie lijkt het allemaal ontschuldig, zo'n hoofddoekje, maar het zijn allemaal aspecten van een cultuur die zich niet wilt aanpassen aan de huidige maatschappij en lekker wilt schoppen en provoceren tegen het kapitalisme.

vervolgens vertellen haar ouders dat de westerse wereld slecht is....

Da's ook de reden dat ze zich hier gemanifesteerd hebben zeker? Je geeft zelf al aan waar het probleem zit. De Moslimjeugd wordt gekweekt door de oudere generatie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bedenk me net, ze is 15. Hoe deed ze het vorig jaar.... Zat ze neem ik aan ook op school
Waarschuw beheerder
X. is mijn held voor vandaag. Ik voel me iets minder alleenstaan in mijn overtuiging. :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 11:58:
En nou gaat dat kind naar school en word haar ineens verteld dat ze dat ding niet op mag houden (ik geloof dat het voor de Moslima`s een schande is al mannen hun haar te zien krijgen??) Wat denk je dat er gaat gebeuren met de integratie van dat kind, ze komt thuis verteld dit aan haar ouders, vervolgens vertellen haar ouders dat de westerse wereld slecht is....

Nee, het gaat vast veel beter als ze zelfs buiten haar beperkte wereldje nog niet eens te horen krijgt dat dat godje van haar niet bestaat en die theedoek om af te drogen is. Nee, dan gaat het vast veel beter. Mensen accepteren dingen veel beter als ze 65+ zijn ja (Y).

Wat een KUL-argument wat puur gebaseerd is op ANGST voor confrontatie. Boehoehoe iemand zou wel eens het ergens niet mee eens kunnen zijn.

Wat een Dhimmi-houding zeg. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 12:01:
Vraag het eens aan haar wat ze zichzelf vind. 10 tegen 1 dat ze zich geen NLe voelt

Ten eerste heeft het zich nederlands voelen niks te maken met het feit dat ze waarschijnlijk gewoon een geboren nederlander is zoals jij. (dus waarom je dat erbij haalt weet ik niet)

Ten tweede mag je jezelf bedanken als ze zich geen Nederlander voelt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pino op donderdag 15 september 2005 om 12:05:
Bedenk me net, ze is 15. Hoe deed ze het vorig jaar.... Zat ze neem ik aan ook op school

Vorig jaar mocht je ook nog een [img ]http://www.nachtbar.nl/forum/smilies/pi/06.gif[/img]. Nederlands vlaggetje [img width=15 height=15]http://www.nachtbar.nl/forum/smilies/pi/06.gif[/img]. op je rugzak dragen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:08:
Vorig jaar mocht je ook nog een . Nederlands vlaggetje . op je rugzak dragen.

mag nu ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 12:07:
Ten eerste heeft het zich nederlands voelen niks te maken met het feit dat ze waarschijnlijk gewoon een geboren nederlander is zoals jij. (dus waarom je dat erbij haalt weet ik niet)

Dat vind jij, maar een steeds groter wordend deel vd bevolking denkt daar heel anders over.
Ten tweede mag je jezelf bedanken als ze zich geen Nederlander voelt

Uiteraard. Turk, Marokkaan, Somalier, alles is immers beter dan een (N) Nederlander (N).
Alles! Klitklippen, soennieten die sjieten afmaken, meisjes die gestenigd worden omdat ze geen doek om hadden, allemaal vele malen beter dan Nederland. Stel je toch eens voor zeg.

Zit dit cultuurrelativisme en zelfhaat soms ingebakken in Groningers/Drenthen of zo? Uiting van passief minderwaardigheidscomplex of zo?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:04:
Pure indoctrinatie dus. Een gezwel voor de samenleving. Een gezwel wat zich verspreidt per generatie als je daar niet tegen ingrijpt. In eerste instantie lijkt het allemaal ontschuldig, zo'n hoofddoekje, maar het zijn allemaal aspecten van een cultuur die zich niet wilt aanpassen aan de huidige maatschappij en lekker wilt schoppen en provoceren tegen het kapitalisme.

ingrijpt? waarom zou je willen ingrijpen? t is een geloof hoor, volgens mij maak jij geen onderscheid tussen de gewoon gelovige en de extremisten??

en het is niet zo dat ze speciaal moslim zijn geworden vanaf de dag dat ze in Nederland zijn hoor, puur om ons te pesten, dit is iets dat hebben ze meegenomen uit hun eigen cultuur.

ben jij vroeger soms gepest door Marokkanen? :/

dus jij vind dat we ook geen snackbar mogen openen in het buitenland (ik zeg Lloret, kreta?), omdat we dan provoceren en schoppen tegen de cultuur van dat land??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 12:11:
dus jij vind dat we ook geen snackbar mogen openen in het buitenland (ik zeg Lloret, kreta?), omdat we dan provoceren en schoppen tegen de cultuur van dat land??

De Macdonalds vermijdt die landen namelijk ook al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:08:
Vorig jaar mocht je ook nog een . Nederlands vlaggetje . op je rugzak dragen.

dat vind ik ook gewoon vrijheid van meningsuiting, belachelijk dat ze dat als provocerend zien tegen buitenlanders (aangezien de meeste allochtonen als we het over de jeugd van de Marokkanen hebben, ook gewoon Nederlanders zijn aangezien ze in Nederland geboren en getogen zijn)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 12:10:
mag nu ook

Niet overal. Net als hoofddoekjes, verschilt het per school.
Ach, uiteindelijk is het verbieden van bepaalde kleding toch allemaal symptoombestrijding. Het gaat om de gedachte die achter de kledij zit. De overtuiging. Echter kun je niet wettelijk ingrijpen op overtuigingen, dus proberen ze de symptomen van die overtuiging aan te pakken. Uiteindelijk bereik je er helemaal niks mee natuurlijk, maar men krijgt wel het gevoel dat 'er iets mee gedaan wordt'. [img width=15 height=15]http://www.nachtbar.nl/forum/smilies/sm/63.gif[/img].

Het trieste voortkomen dat de Nederlandse politiek heet.

Waarschuw beheerder
dus jij vind dat we ook geen snackbar mogen openen in het buitenland (ik zeg Lloret, kreta?), omdat we dan provoceren en schoppen tegen de cultuur van dat land??laatste aanpassing 15 september 2005 12:15

Jezus wat is dat nou voor een beredenatie! Ze mogen gerust hier een restaurant openen, jij gaat echt zover van het topic af. Dit heeft er geen donder mee te maken!
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 12:13:
dat vind ik ook gewoon vrijheid van meningsuiting, belachelijk dat ze dat als provocerend zien tegen buitenlanders (aangezien de meeste allochtonen als we het over de jeugd van de Marokkanen hebben, ook gewoon Nederlanders zijn aangezien ze in Nederland geboren en getogen zijn)

Maar wel 2 paspoorten hebben!

Waarschuw beheerder

Probeer eens een Katholieke kerk in Marokko als vergelijking, om maar eens op uitgekauwde argumenten terug te vallen.

ingrijpt? waarom zou je willen ingrijpen? Het is maar een geloof hoor

Ja, gelukkig is gebleken dat de complete maatschappij er helemaal niet op achteruit gaat, sinds de Islam in alle vormen van dien, zich gevestigd heeft in ons landje. Je ziet niet anders meer op het nieuws, grote steden verloederen als een ijsbeer in een woestijn en mensen worden vermoord voor het geven van hun mening, wat in strijd is met de Islam. Maar ach, het is maar een geloof hoor.

Vooral NIETS doen en dan komt het vast goed, Femke. (Y).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 12:10:
Dat vind jij, maar een steeds groter wordend deel vd bevolking denkt daar heel anders over.

je vat em niet

ik ze dat ze een Nederlander is... en jij zegt dat ze zich waarschijnlijk geen nederander voelt.. WTF heeft het een met het ander te maken?
En nu zeg je ook dat een groot gedeelte van Nederland er ook zo over denkt? maar dat neemt toch niet weg dat ze een Nederlander is en integratie hier waarschijnlijk niks mee te maken heeft?

ok
dus Ik zeg dat ze het aan mensen zoals jij te danken heeft dat ze zich misschien geen nederlander voelt (om het eeuwige gezeik over integreren en moslims en hoofddoekjes etc)

en dan antwoord jij met:

Uiteraard. Turk, Marokkaan, Somalier, alles is immers beter dan een Nederlander .
Alles! Klitklippen, soennieten die sjieten afmaken, meisjes die gestenigd worden omdat ze geen doek om hadden, allemaal vele malen beter dan Nederland. Stel je toch eens voor zeg.

Zit dit cultuurrelativisme en zelfhaat soms ingebakken in Groningers/Drenthen of zo? Uiting van passief minderwaardigheidscomplex of zo?

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jezus wat is dat nou voor een beredenatie! Ze mogen gerust hier een restaurant openen, jij gaat echt zover van het topic af. Dit heeft er geen donder mee te maken!

je zegt net zelf dat je het provoceren vindt..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:48:
Als het zo belangrijk is, zou ze ook wel naar een islamistiche school gaan, dus valt allemaal wel mee. Ik vind het provoceren

dus een hollander die een friettent in Spanje opent is offtopic? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 12:24:
dus een hollander die een friettent in Spanje opent is offtopic

Nou hier is er 1tje op z'n stuiter gevallen :/

WTF heeft het openen van een snackbar te maken met dit onderwerp. Is dat provoceren? Neej, want die wordt daar geopend omdat de lokale bevolking daar behoefte aan heeft. Of ga jij nooit naar de chinees :/
Waarschuw beheerder
donateur
draai de rollen eens om, je ouders verhuizen naar Marokko en jij moet mee, je komt daar op school en ineens moet je een baard laten groeien, een hoofddoek om en 6 x per dag bidden tot de islaam, zou je dat doen? dan zou je integreren in de Marokkaanse cultuur

of zou je zoiets hebben van, ja daaag zo ben ik niet opgevoed, ik geloof niet, dus ik ga me niet bekeren ook..?

in die landen heb je waarschijnlijk geen keus, wees blij dat we dat hier in Nederland wel hebben, je wilt je toch niet verlagen naar hun niveau..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 12:27:
draai de rollen eens om, je ouders verhuizen naar Marokko en jij moet mee, je komt daar op school en ineens moet je een baard laten groeien, een hoofddoek om en 6 x per dag bidden tot de islaam, zou je dat doen? dan zou je integreren in de Marokkaanse cultuur

Volgensmij valt dat wel mee, ik ga d'r iig ook van uit dat ze in Casablanca niet allemaal nog met een fez op hun hoofd, lurkend aan een waterpijp, naar de langstrekkende kamelen zitten te staren...

Waarschuw beheerder

ik zou zo en zo niet meegaan, als is het alleen omdat ik die cultuur niks vind. Bovendien wordt ik niet verplicht om me te bekeren tot de Islam, dus dit is weer een dooddoener. Ik zou in tegenstelling daar tegen ook niet een katholieke school of kerk eisen ;)

Waarschuw beheerder
of zou je zoiets hebben van, ja daaag zo ben ik niet opgevoed, ik geloof niet, dus ik ga me niet bekeren ook..?

Wij dwingen ze toch ook niet om maar Katholiek te worden?? Je kan je geloof op verschillende manieren uitten!! Of denk jij dat een jood met een keppel rond gaat lopen in Marrokko?

:/
Waarschuw beheerder
donateur
het gaat om het idee,
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:31:
zou zo en zo niet meegaan, als is het alleen omdat ik die cultuur niks vind. Bovendien wordt ik niet verplicht om me te bekeren tot de Islam, dus dit is weer een dooddoener. Ik zou in tegenstelling daar tegen ook niet een katholieke school of kerk eisen

zij zitten namelijk wel in dit schuitje, ik zou daar ook niet heen gaan, maar ze zitten nou eenmaal wel hier

Pure indoctrinatie dus. Een gezwel voor de samenleving. Een gezwel wat zich verspreidt per generatie als je daar niet tegen ingrijpt. In eerste instantie lijkt het allemaal ontschuldig, zo'n hoofddoekje, maar het zijn allemaal aspecten van een cultuur die zich niet wilt aanpassen aan de huidige maatschappij en lekker wilt schoppen en provoceren tegen het kapitalisme

Da's ook de reden dat ze zich hier gemanifesteerd hebben zeker? Je geeft zelf al aan waar het probleem zit. De Moslimjeugd wordt gekweekt door de oudere generatie.laatste aanpassing 15 september 2005 12:06

ik doelde alleen op de berichten van X. hij zegt dus dat ze zich niet willen aanpassen omdat ze hun geloof behouden(en de daarbij horende hoofddoekjes enz.), en dat is de schuld van de ouders, want die houden die traditie in stand, maar draai de rollen eens om, dan kun je toch wel begrip krijgen voor die ouder of niet, wij zouden toch hetzelfde (willen) doen mochten wij in die situatie komen en daarheen zouden verhuizen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 12:36:
zij zitten namelijk wel in dit schuitje, ik zou daar ook niet heen gaan, maar ze zitten nou eenmaal wel hier

Okay maar betekend nog niet dat ik me moet laten bekeren. Ik vraag toch ook niet van hun om zich te bekeren tot het katholieke geloof?

Uitspraak van Kimmie :cheer: op donderdag 15 september 2005 om 12:36:
ik doelde alleen om de berichten van X. hij zegt dus dat ze zich niet willen aanpassen omdat ze hun geloof behouden, en dat is de schuld van de ouders, maar draai de rollen eens om, dan kun je toch wel begrip krijgen voor die ouder of niet, wij zouden toch hetzelfde (willen) doen mochten wij in die situatie komen en daarheen zouden verhuizen

Nou ja, ben het niet helemaal met je eens maar ik snap je punt! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:42:
Okay maar betekend nog niet dat ik me moet laten bekeren. Ik vraag toch ook niet van hun om zich te bekeren tot het katholieke geloof?

dat was ook maar een voorbeeld ;)

je voor een land laten bekeren tot de Islam lijkt misschien heel wat voor ons Nederlanders (mochten we in een ander land komen te wonen), maar je hoofddoek afdoen op school is misschien voor die Moslims wel hetzelfde...

maar nogmaals dat was bedoeld voor de reacties van X.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:31:
Wij dwingen ze toch ook niet om maar Katholiek te worden?? Je kan je geloof op verschillende manieren uitten!! Of denk jij dat een jood met een keppel rond gaat lopen in Marrokko?

ongelovelijk...

iemand die partyflock ontvlucht is zei: de domheid van partyflock kent geen grenzen

veel plezier nog

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 12:53:
ongelovelijk...

iemand die partyflock ontvlucht is zei: de domheid van partyflock kent geen grenzen

veel plezier nog

:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:45:
An zich is het natuurlijk geen probleem

PUNT.

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 10:48:
Kemal Ataturk wilde een op Franse leest geschoeide, moderne staat maken van het Turkse en Koerdische gedeelte van het Ottomaanse rijk. Een onderdeel daarvan was het uitbannen van religieuze bemoeienis uit de staat. Het hoofddoekjesverbod is officieel ingesteld in 1987 omdat het fundamentalisme weer de kop op stak. Daarvoor was het een ongeschreven regel dat er geen hoofddoeken gedragen werden op scholen.

wat nou 'WEER'? :S

het hele hoofddoekjesverbod is gebaseerd op een wetgeving uit 19-fucking-23, en die wetgeving kwam er alleen omdat ataturk dacht dat turkije alleen een belangrijke(re) rol kon spelen op 't wereldtoneel als ze zich meer 'westers' zou gaan gedragen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:03:
Kneus!

erm.. *gaap* >>> :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 13:28:
erm.. *gaap* :gaap:>>>

Nu al moe?? Moet je toch wat eerder je bedje induiken hoor!

Waarschuw beheerder
niet zo zeer moe, echter wel vermoeid.
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
goh, meer dan 200 reply's in 5 uur tijd

er staat zeker weer iets met "islam", "moslim" of "hoofddoek" in de topictitel? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 13:35:
niet zo zeer moe, echter wel vermoeid.

Ja kan me voorstellen inderdaad. Ben zelf ook wat vermoeid maar dat kwam omdat het gisteravond wat te laat werd ;)

:bloem:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 13:39:

er staat zeker weer iets met "islam", "moslim" of "hoofddoek" in de topictitel?

:D:D

Maar is dat niet goed dan?? Gaat volgens mij nog steeds op een redelijk normale manier allemaal!

Waarschuw beheerder

you and your nile. :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
PF is daar ook behoorlijk hypocriet in hoor.
Zodra er een moslim-topic geopend wordt staat het hele admin-team paraat, maar een topic waarin zwangere vrouwen tot op de veters in worden afgefikt is al van gisterochtend open (Y)

Waarschuw beheerder

er staat zeker weer iets met "islam", "moslim" of "hoofddoek" in de topictitel? :/

'T is idd wél een aardig heet hangijzer ja... :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 13:45:
Zodra er een moslim-topic geopend wordt staat het hele admin-team paraat, maar een topic waarin zwangere vrouwen tot op de veters in worden afgefikt is al van gisterochtend open

waar? waar?! :o

*staat paraat met aansteker* :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Mij boeit het allemaal niet,
ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn.

Moslim-topics dichten, verwijderen etc. is pure struisvogelpolitiek... (Y)

Waarschuw beheerder

Besides, wat verwacht je dan met zo'n titel? T is zo en zo een hot issue in de samenleving.

Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 13:52:
Moslim-topics dichten, verwijderen etc. is pure struisvogelpolitiek

Hij is toch niet dicht (nog) ;)

Waarschuw beheerder

Regels zijn regels
Waarschuw beheerder
en terecht! doeken zijn er voor af te poetsen!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 13:45:
PF is daar ook behoorlijk hypocriet in hoor.
Zodra er een moslim-topic geopend wordt staat het hele admin-team paraat, maar een topic waarin zwangere vrouwen tot op de veters in worden afgefikt is al van gisterochtend open

maar ff melden ho maar? :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:49:
maar ff melden ho maar?

Ik heb al een paar andere meldingen gedaan, wordt niks mee gedaan en zie de hele dag al minimaal 2 admins online :bloem:

Waarschuw beheerder
donateur
Als het verboden is, is ze fout geweest.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:45:
Ik zag laatst ook een kudde lopen, maar toen ik aangifte ging doen, bleek dat het toch om een stel pinguins ging. Sta je daar met je goed gedrag.

Afstammeling van een NSB familie? :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 12:18:
Maar wel 2 paspoorten hebben!

Ja hoor de domste jongen van de klas is aanwezig :/

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 15 september 2005 om 12:12:
De Macdonalds vermijdt die landen namelijk ook al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren

Jij hebt je niet goed laten voorlichten want in het midden-oosten en marokko stikt het van de Mc-Donalds :jaja:
Ach wat wil je met een hersencel (f)

Uitspraak van Vieze_Freddy™ op donderdag 15 september 2005 om 12:10:
Uiteraard. Turk, Marokkaan, Somalier, alles is immers beter dan een Nederlander .

Of hollanders die hun eigen kinderen verkrachten of gewoon doodschieten + mama.

Nee Nederland is daarentegen dus (y)
:S

Jij bent degene die hier een reply plaatst die totaal ongegrond en van indoctrinatie getuigt.

Zieke geest *kots*

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 11:53:
Als je doorberedeneert is dat hele geloof toch een complete farce. Het gros van de Moslims draagt geeneens hoofddoekjes o.i.d. Dat getuigt dat het helemaal niet nodig is om zulke kledij te dragen, om degelijk hun geloof te kunnen prediken. Het is inderdaad wat Freddy ook al aangaf.

En de kleine groep die hoofddoekje e.d. verplicht stellen, die zijn gestoord, bewust aan het provoceren, of ze krijgen dit opgelegd van de generatie boven hun. Met allen hoef/wil ik geen flikker te maken te hebben.

Let jij ook weleens op christenen?

Er zijn er veel die zich crhristelijk noemen maar een paar die naar de kerk gaan.
Iedereen bepaalt voor zichzelf hoe hoe die haar/zijn geloof beleidt en daar hebben ze jou niet voor nodig om te vertellen hoe het moet want zij weten wel beter (f)

Da's ook de reden dat ze zich hier gemanifesteerd hebben zeker? Je geeft zelf al aan waar het probleem zit. De Moslimjeugd wordt gekweekt door de oudere generatie

Ja duhhh!!

Jij wordt toch ook opgevoed door je vader en moeder?

Of ga jij naar een speciale opvoedingscentrum waar ze je opvoeden :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 15:02:
Ik heb al een paar andere meldingen gedaan, wordt niks mee gedaan en zie de hele dag al minimaal 2 admins online

Envelopjes-klikker :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 12:53:
ongelovelijk...

veel plezier nog

Is het niet 909??

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 15:02:
Ik heb al een paar andere meldingen gedaan, wordt niks mee gedaan en zie de hele dag al minimaal 2 admins online

niet alle admins kunnen overal bij hoor ;)

je hebt forum-admins, profiel-admins, foto-admins, agenda-admins, nieuws-admins... (en zelfs die hebben binnen hun sectie niet altijd overal alle rechten)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 15:43:
Is het niet 909??

De domheid van PF kent geen grenzen, mij zie je hier niet meer.

ik kan me er best wat bij voorstellen hoor, al mis ik 909 nog steeds behoorlijk in mijn Amerika-nieuwtjes topic :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:49:
maar ff melden ho maar? :[

Is zeker gemeld, er zijn zelfs strafpunten uitgedeeld, maar het topic loopt nog steeds (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 15:41:
Envelopjes-klikker :/

Ik dacht dat we niet mochten discrimineren o:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 15:54:

Had het niet beter kunnen verwoorden :D

Ik heb ook af en toe weleens het idee om mijzelf te verwijderen want tegen al dat domheid (deze topic als voorbeeld) lijkt nix gewassen :no:

Ach ja misschien zal het ooit veranderen maar als ik aan het feit moet denken dat deze mensen waarschijnlijk ook kinderen gaan krijgen, tja dan zie ik het somber in :(

Waarschuw beheerder

en toch vind ik zo'n opmerking een beetje hooghartig. :nocheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 15:58:
Ik dacht dat we niet mochten discrimineren

Van jou kan ik het nog snappen Trinity want jij ziet dat er onrecht wordt aangedaan en dan is het gewoon logisch.

Dit is meer op Just-D gericht want die lijkt alle profielen na te kijken in de hoop iets aan te kunnen melden bij de admins.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 16:02:
Van jou kan ik het nog snappen Trinity want jij ziet dat er onrecht wordt aangedaan en dan is het gewoon logisch.

Ik vind gewoon dat er met 2 maten gemeten wordt.
Iemand voor stront uitmaken: geen probleem, die laten we lopen maar o jee als er een topic over de islam geopend wordt [img width=28 height=28 cacheid=00041676000a2bf48b2bc9411a00f7acba]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/nailbite.gif[/img]

Waarschuw beheerder
[img width=28 height=28 cacheid=00041676000a2bf48b2bc9411a00f7ad0f]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/nailbite.gif[/img]

tering, wat een geile smiley. :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Tis maar waarmee je aan je trekken komt (Y)

Waarschuw beheerder
wo ist der Bahnhof? :nocheer:
Waarschuw beheerder
Kijk er moet 1 duidelijke richtlijn zijn. In alle openbare gebouwen GEEN Hoofddoek. EN voor de rest moet iedereen lekker zelf weten wat ze aantrekken of op doen !!!

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 08:56:
Ik vind het terecht dat ze het verboden hebben.
Het is verboden op grond van de regel dat er geen hoofddeksels gedragen mogen worden, niet vanwege het geloof.

Een Nederlandse leerling mag zijn petje ook niet op en bijvoorbeeld een Joodse leerling zou dus geen keppeltje mogen dragen. Dus mag een hoofddoekje ook niet.

Ben het hier helemaal mee eens!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 16:16:
wo ist der Bahnhof? :nocheer:

:o

jij! :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 16:21:
jij!

genau. B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 15:56:
Is zeker gemeld, er zijn zelfs strafpunten uitgedeeld, maar het topic loopt nog steeds

t is natuurlijk ook zo dat als er weer zo'n "rode lap ---> stier" topic geopend wordt met iets als "islam" of "moslim" in de titel, de leden niet kunnen zien hoeveel berichten a la "Alluh Turkuh Ana Ut GaSSSS" er al door de beheerders zijn weggehaald

als dat er te veel worden gaat zo'n topic permanent dicht :yes:

het feit dat het door jou genoemde topic nog steeds loopt, betekent kennelijk dat meer dan de helft van de berichten niet hoefde te worden weggehaald ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 16:26:
Alluh Turkuh Ana Ut GaSSSS

allah akbar? :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 16:26:
het feit dat het door jou genoemde topic nog steeds loopt, betekent kennelijk dat meer dan de helft van de berichten niet hoefde te worden weggehaald ;)

Naja, daar kom je toch nooit uit, want de tollerantie-grens ligt bij iedereen anders en ook de admins zijn natuurlijk niet helemaal objectief.

Accept it or leave dan maar he?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 15 september 2005 om 16:30:
Accept it or leave dan maar he?

of..if you can't beat 'm, join 'm. :cheer:

Waarschuw beheerder
in Frankrijk is het al verboden

Waarschuw beheerder
Onduidelijkheid is een fokker..

Het zou nou best eens fijn zijn dat er algemene regels worden opgesteld over wat wél en niet mag. Kies als land ervoor om alle hoofddoekjes toe te staan (als je het als religieuze uiting wil zien) en petjes niet (fatsoensnormen). Of verbied beide. Of verbied alle religieuze uitingen zoals in Frankrijk (dus petjes mogen wel, als je tenminste een beetje makkelijke leraar heb, en hoofddoekjes niet.) Of regel het dat scholen hun eigen regels mogen bepalen.

Maar kies iets en leg dat vast. Er bestaat gewoon teveel onduidelijkheid.

Ik ben zelf wel voor het Franse model: geloof heeft geen plaats in het openbare leven. Wat je thuis doet of in je vrije tijd moet je helemaal zelf weten maar in school is iedereen neutraal gekleed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 16:57:
Het zou nou best eens fijn zijn dat er algemene regels worden opgesteld over wat wél en niet mag. Kies als land ervoor om alle hoofddoekjes toe te staan (als je het als religieuze uiting wil zien) en petjes niet (fatsoensnormen). Of verbied beide. Of verbied alle religieuze uitingen zoals in Frankrijk (dus petjes mogen wel, als je tenminste een beetje makkelijke leraar heb, en hoofddoekjes niet.) Of regel het dat scholen hun eigen regels mogen bepalen.

Maar kies iets en leg dat vast. Er bestaat gewoon teveel onduidelijkheid.

Ik ben zelf wel voor het Franse model: geloof heeft geen plaats in het openbare leven. Wat je thuis doet of in je vrije tijd moet je helemaal zelf weten maar in school is iedereen neutraal gekleed

Er zijn rampen aan de gaan, er sterven nu de dag mensen om dat ze geen eten of medicijnen hebben, aids, kanker etc en Frankrijk Belgie en NL maken zich druk om hoofddeksels?? :vaag:

het contrast is gewoon een enorm en niemand die het ziet of wil zien :(

BTW EastSideGait ik vind jou reply iig (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Prikkelend onderwerp he? ;)

Ik vind dat ze aan ons aan moeten passen en aan de regels van dit land moeten houden.

Meer zeg ik er niet over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 18:00:
Ik vind dat ze aan ons aan moeten passen en aan de regels van dit land moeten houden.

mee eens maarja... zeg er ok maar nix over ..anders krijg je weer alleerlij uitspraken naar je hooft gegooid...

ik moet tog ook me pet af in de klas....
Waarschuw beheerder
laat maar
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

naja.....van het land...van de sgol dan....
nu blij kattivo...

gaat om het principe...regels hoor je je aan te houden....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van {hc4l}outsider op donderdag 15 september 2005 om 18:09:
mee eens maarja... zeg er ok maar nix over ..anders krijg je weer alleerlij uitspraken naar je hooft gegooid...

ik moet tog ook me pet af in de klas....

Uitspraak van {hc4l}outsider op donderdag 15 september 2005 om 18:15:
naja.....van het land...van de sgol dan....
nu blij kattivo...

Jij gaat naar school? :vaag:

Waarschuw beheerder
Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren (houd deze topic beetje levend, creeer geen laag discussie niveau)

Deze ??? :S het is dit !
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 18:34:
Jij gaat naar school?

Jij blijkbaar niet :vaag:

Waarschuw beheerder
het zelfde als:
ik deed een laboratorium opleiding, ik mocht geen pet op in de praktijklokalen.. om veiligheidsredenen, maar een hoofddoek mag wel... ik ben juist degene die naar de wet gelijke behandeling moet... en niet de hoofddoekdrager..

o nee :x nu ben ik een racist

Waarschuw beheerder
Ophef om hoofddoek op school A'veen
Hoofddeksels zijn verboden volgens de directie. De Commissie Gelijke Behandeling noemt deze regel in strijd met de wet en onder druk heeft de school woensdag de schorsing ongedaan gemaakt.
Alleen religieuze scholen mogen het dragen van hoofddoekjes op basis van hun geloof verbieden. Het Pantha Rhei is een neutrale school. Volgens de Commissie Gelijke Behandeling moet zo'n school hoofddoekjes toestaan. AT5

helemaal mee eens,geloven ok,maar laat je geloof thuis:)
petjes mogen in de klas ook niet,waarom mag een snotdoek op je hoofd dan wel...? :/
Waarschuw beheerder
worden jullie er minder op?
Waarschuw beheerder
ja je houdt je maar lekker aan de regels tog! Je weet dat het niet mag dan moetje het ook niet doen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op donderdag 15 september 2005 om 18:59:
worden jullie er minder op?

nee
maar ik vind als jij zo dom bent dat je wil geloven in sprookjes,ok...
maar laat je geloof thuis:)
alleen thuis en verder nergens,weg met kerken en moskeën.....:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pindaklaatst op donderdag 15 september 2005 om 19:00:
ja je houdt je maar lekker aan de regels tog! Je weet dat het niet mag dan moetje het ook niet doen!

haha schijnheilige honden :)

elke Nederlander is in feite een crimineel (ben gisteren ook door rood gereden) maar als het om een hoofddoekje gaat gaan we allemaal huilen dat ze zich aan de regels moet houden en integratie normen en waarden blabla
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
het was toch voorbij met de vrouwenonderdrukking :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:19:
het was toch voorbij met de vrouwenonderdrukking

nog zo'n schijnheilige :vaag:

als je echt zoveel om haar geeft, houd je je mond

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 18:40:
Deze ??? het is dit !

Hahaha wat verlul jij jezelf!!

Wwhahahaha het is toch echt DEZE topic :jaja:

Met je nep-account. 8)

Waarschuw beheerder
Het is DIT.

En ja ik ben hartstikke nep :S dat jij het niet kan hebben dat mn vriendje lief je uitlult verwerk je maar ergens anders :).
Maar nee ik ben niet KoNiG ik ben mezelf, met mn eigen mening, en mn eigen kennis, en ik weet zeker, het is DIT.

DIT topic, deze topics.

Als je op had gelet meneer de alwetende wijsneus heb ik je vanochtend ook al verteld dat het DIT is :).

Dus, meneer de student, terug naar de basisschool :jaja:.

p.s. En dit keer niet klakkeloos aannemen wat er in je geschiedenis boek staat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:35:
dat jij het niet kan hebben dat mn vriendje lief je uitlult verwerk je maar ergens anders

ok..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 18:41:
Weet je wat, discussie gewonnen. Jij wint happy Che-fanaat.

sorry kon het niet laten :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is DIT.

En ja ik ben hartstikke nep dat jij het niet kan hebben dat mn vriendje lief je uitlult verwerk je maar ergens anders .
Maar nee ik ben niet KoNiG ik ben mezelf, met mn eigen mening, en mn eigen kennis, en ik weet zeker, het is DIT.

DIT topic, deze topics.

8)8)

wat ben jij toch zielig :/

Waarom zoek je het niet ff op dan zul je zien wie er gelijk heeft ;)

Waarschuw beheerder
Ja ik ben zn vriendin, nou en ? Hij heeft mijn mening niet gevormd daar heb ik hem niet bij nodig, ik ben intelligent genoeg om dat zelf te kunnen, nee dat is geen kapsones dat is zelfkennis.

En nooit van sarcasme gehoord zeker ?

Ik neem de moeite niet om iets op te zoeken waar ik zeker van ben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:42:
Ik neem de moeite niet om iets op te zoeken waar ik zeker van ben.

ik heb het al voor je gedaan hoor

Waarschuw beheerder
Kattivo het gaat hier om dit en deze, niet om het wel of niet uitgeluld zijn door iemand, wat er bovendien helemaal niet toe doet.

Maar meneer just m3 kraakt anderen af op hun taalgebruik, terwijl hij zelf een fout maakt die ik vaker zie en die me MATELOOS irriteert. En dat mag , dat weet ik. Want jullie zijn t toch die zo hard bleren dat wij leven in een land van vrije meningsuiting :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 19:39:
wat ben jij toch zielig

Waarom zoek je het niet ff op dan zul je zien wie er gelijk heeft

Ze hoeft het niet op te zoeken :D:D:D:D:D

want het is DIT topic :D

Waarschuw beheerder
Het is DIT

't is toch echt 'deze topic'.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:52:
't is toch echt 'deze topic'.

jong jij hebt in teveel topics gereageerd
Jij denkt alleen nog maar in meervoud
En in meervoud is het idd deze topics

Waarschuw beheerder
Hoe maak je van een topic over hoofddoekjes een dit/deze discussie topic :9

Nou dan doen we t zo B) het is dit voor de intelligenten, deze voor de minder bedeelden :9 deal ? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:56:
deal ?

deal (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:57:
deal

Dacht ik wel ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 19:56:
jong jij hebt in teveel topics gereageerd
Jij denkt alleen nog maar in meervoud
En in meervoud is het idd deze topics

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=topic

of is Van Dale geen goede referentie?

anyway, bij lidwoord 'de' wordt het aanwijzend voornaamwoord, juist, 'deze' (of 'die', voor de volledigheid).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
misschien dat je 't nu wel kan accepteren; http://taalunieversum.org/taal/advies/tekst/40/

Waarschuw beheerder
ik heb dr geen problemen mee als een meisje een hoofddoek draagt , wel vind ik in bijv scholen en openbare gebouwen wel 1 rechte lijn moeten trekken , geen petjes geen keppeltjes geen hoofddoeken .hier in den haag was ooit eens iets aan de hand ,een moslim meisje met hoofddoek werd geweigerd in een bar dancing omwille van haar hoofddoek ,de huisregel was geen hoofddeksels en hoofddoeken binnen .gelijk een hoop ophef over elke anti discriminatie stichting dook dr op ,schending van de mensenrechten werd dr geroepen .terwijl ik dr wel eens kom en dr gewoon moslim meisjes binnen zaten zonder hoofddoek. dat meisje bleef maar roepen schending van de mensenrechten.en hoe zit het dan met het recht van de eigenaar ? die mag toch zeker zelf wel de huisregels bepalen ?dat is toch zijn recht weer?
ook zie ik heel vaak meisjes hier de deur uit lopen met gewaad en hoofddoek en op de hoekkomen de topjes en make up te voorschijn,maar waneer ze dr op gewezen worden in een zwembad geen hoofddoeken mogen dragen dan is de wereld te klein .mijn mening is dat veel moslim meisjes het anti hoofddoek gebeuren aangrijpen voor aandacht . en zijn meestal ook die meisjes die ik voorheen noemde ,die zich op de hoek van de school staan om te kleden en op te maken .
een hoofddoek is volgens mij om de vrouw minder aantrekkelijk te maken voor de ogen van de andere man ,dat is volgens mij de opzet geweest van een hoofddoek. maar je ziet ook steeds vaker meisjes lopen op hoge hakken korte rokjes ,half ontblote buste en duidelijk tonen van de rondingen en niet te vergeten een dikke laag plamuur op het gezicht. zo ook bij het meisje wat toen in den haag die bar dancing aanklaagde .dan heb ik zoiets van .als je dan zo graag naar binnen wil kan je je hoofddoek ook wel af doen
het blijft een moeilijk onderwerp,en ik heb dr totaal geen probleem mee .maar kan beide partijen wel begrijpen :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm.. Zoiets had ik echt niet verwacht van een school als Pantha Rhei:no:

Waarschuw beheerder
Ik accepteer best dat het op sites en in de Van Dale staat, sterker nog ik geef toe dat mijn prisma hetzelfde vermeld. maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat vrijwel iedereen in mijn omgeving, en vele op internet het verkeerd zouden gebruiken :).

Maar blijf jij maar lekker bij je de en deze (Y). Mij best, maar ik vind t onjuist klinken.

Waarschuw beheerder
Hoofddoeken moet ieder voor zich weten, als een baas of schooldirecteur 't verbied heb je je d'r maar gewoon aan te houden óf je zoekt gewoon een andere baan/school. Burka's hoeft geeneens over gediscussieerd te worden; die dingen zijn wettelijk sowieso al verboden.

Maar nee, in dit land moet d'r weer meteen een hoop gezeik over gemaakt worden, belangenverenigingen d'r bij gehaald worden en bij het minste geringste vliegt de term "discriminatie" weer over de tafel. Wat dat betreft is de Nederlandse "multiculturele samenleving" echt regelrechte bullshit; iedereen leeft maar wat langs elkaar heen en probeert elkaar de zeik zo lauw mogelijk te maken...
Waarschuw beheerder
tsja mensen de wereld is hard, maar als ik met een pet naar school ga en dat mag niet, dan vind ik ook niet dat hoofddoekjes mogen..als ze dat doen voor het geloof prima, maar dan kan ik ook een pet gaan dragen met: i love god ofzo..dan zeg ik wel dat ik christelijk ben...dan mag het toch zeker ook niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 20:33:
Ik accepteer best dat het op sites en in de Van Dale staat, sterker nog ik geef toe dat mijn prisma hetzelfde vermeld. maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat vrijwel iedereen in mijn omgeving, en vele op internet het verkeerd zouden gebruiken

er zijn ook heel veel mensen die 'teveel' schrijven terwijl ze eigenlijk 'te veel' bedoelen, 'als zijnde' gebruiken i.p.v. alleen 'als' of 'zijnde' (daar was ik er "vroeger" ook een van), die 'zich irriteren aan' zeggen en niet 'zich ergeren aan' (wat de juiste vorm is), of 'kost duur' gebruiken of 'enigste'..dat wil nog niet zeggen dat 't correct taalgebruik is. :nocheer:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 20:33:
Maar blijf jij maar lekker bij je de en deze . Mij best, maar ik vind t onjuist klinken.

Ahum hebben we hier iemand die de taal niet wil leren?

het land uit met jou :[

@-_- ; Thanx (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 21:52:
Ahum hebben we hier iemand die de taal niet wil leren?

het land uit met jou

Zegt meneer de fan van de "vrijheidsstrijder".

Haha bovendien zul je dan vele met mij t land uit moeten zetten :D. Eenzame plek dan hier voor je. Maar zit jij niet mee he ? Kan je je eigen moraalriddertjes land beginnen (Y).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 15 september 2005 om 21:52:
Thanx

over taalgebruik...
thanx is thanKS en dat is engels NIET nederlands
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmmm jaja gaan we weer politieke bullshit lullen die nergens op slaat

Waarschuw beheerder
Ik vind dat al die moslims verplicht een hoofddoek om moeten.

Allemaal

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 22:08:
over taalgebruik...
thanx is thanKS en dat is engels NIET nederlands

Engels en Nederlands altijd met een hoofdletter als je toch aan het mierenneuken bent ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Als je op had gelet meneer de alwetende wijsneus heb ik je vanochtend ook al verteld dat het DIT is .

Dus, meneer de student, terug naar de basisschool

de verwarring komt waarschijnlijk omdat het "dit onderwerp" is

ik moest er zelf ook best wel aan wennen, maar t is toch echt "deze topic" en dat is geen nieuwe spelling (wat zou hier trwns nieuw gespeld aan moeten zijn?)

Waarschuw beheerder
alle hoofddeksels vind ik eigenlijk wel kunnen, zolang je de ogen en gezichtuitdrukkingen maar kunt zien.
Mag een school wel zelf een keuze in maken.

Vindt wel dat er een groot verschil zit tussen bv een hoofddoek ivm geloofsovertuiging of een modieus petje. Vindt dat je een hoofddoekje niet zomaar kan verbieden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ai bah...weer geloofsbullshit,...word gewoon heerlijk atheist zoals ik8)..

van alle geloofsovertuigingen komt alleen maar gezeik...(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Diep en diep triest dat een meid van 15 jaar haar geloof niet mag praktiseren

Diep triest dat ze dat ding niet thuislaat

houd deze topic beetje levend, creeer geen laag discussie niveau)

Waarom stel je eisen aan deze topic, doe je dat uit geloofsovertuiging ?

Whahahahaha

Waarschuw beheerder
just go improve yourself. (y)

Waarschuw beheerder
donateur
just go improve yourself.

Whahahahaha, wordt niet echt geil van deze topic hoor, misschien jij wel ?

Waarschuw beheerder
ik word nergens geil van. :nocheer:

behalve die ene smiley van trin. :\

Waarschuw beheerder
donateur
ik word nergens geil van.

Wat een klote sexleven heb jij dan zeg :jaja:

Waarschuw beheerder
welk seksleven? :nocheer:

Waarschuw beheerder
sterker nog; wat is een seksleven? :nocheer:

Waarschuw beheerder
donateur
sterker nog; wat is een seksleven?

Whahahahahaa

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Masturbation = Selfimprov­ement

Arme stakker............

Waarschuw beheerder
Deze topic.
Deze account.

Klinkt niet. Hoort wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 01:34:
Diep triest dat ze dat ding niet thuislaat

Belachelijk.

Ze zou gewoon haar hoofddoekje moeten kunnen dragen!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maandag werd de 15-jarige Samira officieel geschorst, nadat ze met een hoofddoek op naar school kwam.

:respect: :cheer:

Volgens de Commissie Gelijke Behandeling moet zo'n school hoofddoekjes toestaan.

Gelijke behandeling :s Ik mocht vroeger ook geen pet op in de klas dus wat nou gelijke behandeling? Sowiezo, ze heeft toch niets te verbergen of wel?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 09:42:

Thuis ja!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 09:46:
Gelijke behandeling Ik mocht vroeger ook geen pet op in de klas dus wat nou gelijke behandeling? Sowiezo, ze heeft toch niets te verbergen of wel?

Het gaat niet om verbergen omdat ze iets geheims zo hebben ofzo... :S

In het geloof willen ze de haren niet aan anderen, dan hun (aanstaande) man, laten zien.

Het is een uiting van hun geloof.
Misschien dat je dat kan accepteren.

Tussen een pet en een hoofddoek zit een groot verschil.
Jij draagt die pet niet uit geloofsovertuiging, maar omdat je dat leuk vindt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jij draagt die pet niet uit geloofsovertuiging, maar omdat je dat leuk vindt

wie zegt dat zij dat niet doet?

Arme stakker............

Jij trekt volle zalen
Waarschuw beheerder
:respect: :cheer:

Dit lijkt op een verstandelijke beperking qua denkniveau...

Gelijke behandeling Ik mocht vroeger ook geen pet op in de klas dus wat nou gelijke behandeling? Sowiezo, ze heeft toch niets te verbergen of wel?

mischien moet je je eens wat gaan verdiepen in andere culturen/geloven....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 09:42:
Belachelijk.

dat bek ik met je eens (Y)

Waarschuw beheerder
Geloof is zooo 2004. [img width=19 height=15 cacheid=0012217d000552290e10016e1a00f80661]http://www.nachtbar.nl/forum/smilies/sm/58.gif[/img].

Waarschuw beheerder
donateur
dat bek ik met je eens

dat bek wat?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 09:50:
Misschien dat je dat kan accepteren

:O

Waarschuw beheerder

Zij moeten maar accepteren dat die school nou eenmaal een beleid en regels heeft. Als ze het er niet mee eens zijn, moeten ze maar een andere school opzoeken.

Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 11:19:
Dit lijkt op een verstandelijke beperking qua denkniveau...

Dom gelul. Die school heeft regels en als je daar onderwijs wilt volgen, leef die regels dan na.

Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 11:19:
mischien moet je je eens wat gaan verdiepen in andere culturen/geloven....

Denk dat ik daar alleen maar verdrietig van word.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 12:58:
Zij moeten maar accepteren dat die school nou eenmaal een beleid en regels heeft. Als ze het er niet mee eens zijn, moeten ze maar een andere school opzoeken.

Dom gelul. Die school heeft regels en als je daar onderwijs wilt volgen, leef die regels dan na.

als je als school regels wilt stellen...moeten die niet in strijd zijn met de grondwet!!

deze regel in strijd met de wet

@ US of Aaaight: hey denk eerst ff na (lees even goed) voor je wat (doms) zegt...(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 13:10:
als je als school regels wilt stellen...moeten die niet in strijd zijn met de grondwet!!

Dat is helemaal niet in strijd met de grondwet, waar haal je die wijsheid vandaan?

Wil je die sectie uit de grondwet ff citeren waar dat in staat met bronverwijzing?
Waarschuw beheerder

even los van de regels... wat vind je er zelf van dat ze het hoofddoekje af moet doen op school?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 13:18:
Dat is helemaal niet in strijd met de grondwet, waar haal je die wijsheid vandaan?

Wil je die sectie uit de grondwet ff citeren waar dat in staat met bronverwijzing?

staat in de wet...

Het verbieden van hoofddoeken is enkel op religieuze scholen toegestaan op basis van hun geloof
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 13:21:
Het verbieden van hoofddoeken is enkel op religieuze scholen toegestaan op basis van hun geloof

ben benieuwd of iedereen die schreeuwde dat ze zich aan regels moest houden nu ook van gedachte veranderd en de school ongelijk geeft

schijheilige honden
Waarschuw beheerder
....ach....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 13:20:
even los van de regels... wat vind je er zelf van dat ze het hoofddoekje af moet doen op school?

Een goede zaak. Ik vind het niet bij onze samenleving passen. Ik heb een eigen zaak en wil ook geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf. Ik zie bij collega ondernemers dat klanten liever met mensen in zee gaan die geen hoofddoekjes dragen dan met.

Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 13:21:
staat in de wet...

Jij had het over de grondwet!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 13:24:
ben benieuwd of iedereen die schreeuwde dat ze zich aan regels moest houden nu ook van gedachte veranderd en de school ongelijk geeft

:no: denk t ni...

maare als je geen hoofddoekje mag dragen: mag je dan ook geen kruis enz. dragen??

ik dat in pricipe iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wil, zolang het maar geen aanstoot geeft.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 13:31:
Jij had het over de grondwet!

je mag het gewoon niet verbieden...wet of grondwet, wat maakt t uit!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 13:32:
ik dat in pricipe iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wil, zolang het maar geen aanstoot geeft.

Dat is een principe kwestie, ik vind het namelijk wel aanstoot geven.
Waarschuw beheerder
Een goede zaak. Ik vind het niet bij onze samenleving passen. Ik heb een eigen zaak en wil ook geen hoofddoeken binnen mijn bedrijf. Ik zie bij collega ondernemers dat klanten liever met mensen in zee gaan die geen hoofddoekjes dragen dan met.

dat zie ik ook maar dat beinvloed mijn mening niet
ik zou zelf niet met zulke mensen (die discrimineren) in zee gaan

maar dat wou ik dus weten... het ging je dus niet om de regels ;)

Waarschuw beheerder
Sowiezo, mocht dat waar zijn wat hier nu gezegd is, dat alleen christelijke scholen het mogen verbieden, slaat het nergens op.

Alleen scholen met een religieuze achtergrond mogen beperkingen opleggen (omdat dit is strijd is met hun geloof), maar niet gelovigen mogen geen beperkingen opleggen, ondanks dat het in strijd is met de normen en waarden :\

Hoezo gelijke behandeling?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 13:41:
Hoezo gelijke behandeling?

jij bent wel een beetje kortzichtig...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Jij hebt een StormFront Shop?

En wat the f*ck interesseert het jou nou dat een van je klanten een hoofddoek om heeft??

Zolang ze maar betalen toch?
Daar ben je ondernemer voor geworden toch?
Als je een echte vent bent dan vertel je ook hoe jou onderneming heet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 14:20:
Ik zie bij collega ondernemers dat klanten liever met mensen in zee gaan die geen hoofddoekjes dragen dan met.

mag jij wel in hun zaak komen? (6)
Waarschuw beheerder
ha freddy :)

aangezien jij zo tegen was in verband met het nastreven van de REGELS:

hoe denk je er nu over?
Waarschuw beheerder

Nee. Accepteer ik niet en heb er zeker geen respect voor.
Geloof, en alle regels eromtrent, is niets meer waard dan om het even welke levensovertuiging dan ook.
God bestaat niet, en totdat jij even met god aan komt om hem mij te laten vertellen dat hij wel bestaat, heb je mij niet overtuigd.

ZIJ leren maar eens te accepteren dat dit een 21e eeuwse Westerse samenleving is, geen 7e eeuwse woestijn-maatschappij.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:29:
Doodnormaal hoor.
Bij ons is het ook verboden, staat zelfs in de kledingvoorschriften. En terecht.
Als ik in m'n SS-uniform wil gaan lopen mag dat ook niet, en aangezien de islam het nazisme der 21e eeuw aan het worden is....

Hmmm kan je dit ff uitleggen?

Dus jij bent een Moslim die graag in een SS uniform wil lopen omdat het Islam het nazi van nu is?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 14:31:
Dus jij bent een Moslim die graag in een SS uniform wil lopen omdat het Islam het nazi van nu is?

Bijna. Probeer het nog eens (Y).

En leer vooral eens wanneer je de, het en een moet gebruiken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 14:31:
hoe denk je er nu over?

Nog steeds afkeurend.
Wet aanpassen naar Frans en Turks voorbeeld graag.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:31:
Nee. Accepteer ik niet en heb er zeker geen respect voor.
Geloof, en alle regels eromtrent, is niets meer waard dan om het even welke levensovertuiging dan ook.
God bestaat niet, en totdat jij even met god aan komt om hem mij te laten vertellen dat hij wel bestaat, heb je mij niet overtuigd.

ZIJ leren maar eens te accepteren dat dit een 21e eeuwse Westerse samenleving is, geen 7e eeuwse woestijn-maatschappij.

En hoe kijk jij tegen de christenen aan?

Gaat wel erg moeilijk worden voor jou he aangezien respect wederzijds hoort te zijn?

Jij denkt echt dat je een of andere koning bent waar mensen maar naar moeten luisteren en waar ed wereld om draait?
Of is het alleen en enkel voor de Moslims bedoeld?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:32:
Nog steeds afkeurend.
Wet aanpassen naar Frans en Turks voorbeeld graag.

eh het ging je tochom de Regels :vaag:

geen stoute school nu? ipv stoute moslim?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bijna. Probeer het nog eens .

En leer vooral eens wanneer je de, het en een moet gebruiken

Dus je gaat meer letten op hoe ik typ dan op wat ik typ?

Met andere woorden je weet gewoon nix te zeggen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 14:33:
En hoe kijk jij tegen de christenen aan?

Mogen van mij ook per direct door het toilet getrokken worden.
Gaat wel erg moeilijk worden voor jou he aangezien respect wederzijds hoort te zijn?

Nee, ik hoef geen respect te tonen voor een 6e eeuwse woestijnreligie gebaseerd op een maangod-cultus.
Zeker niet omdat het respect van die kant uit richting anders of niet-gelovigen helemaal 0,0% is.
Jij denkt echt dat je een of andere koning bent waar mensen maar naar moeten luisteren en waar ed wereld om draait?

Nee, maar moslims denken altijd wel dat zij een soort ubermenschen zijn die de waarheid in pacht hebben en waar de rest van de wereld maar als een hondje achteraan moet lopen. Nou vergeet het maar.
Of is het alleen en enkel voor de Moslims bedoeld?

Nee, alle fanatieke religieuzen mogen van mij opdonderen.
Nederland was in de jaren 70 zo'n beetje religie-vrij geworden na eeuwen religieuze terreur. Wat krijg je nu? Versie 3 van Abrahams sekte wordt geimporteerd en begint weer lekker opnieuw met de klok terug te draaien. (N)

Waarschuw beheerder
Vindt dat de Nederlandse geitewollensokken-mentaliteit hier wel weer duidelijk omhoog komt borrelen... :p Als een school of werkgever regels in het leven stelt heb je, als scholier/werknemer, gewoon twee opties: je houdt je d'r aan of je zoekt een andere school/werkgever, take it or leave it. Is 't nu zo moeilijk om daar mee om te gaan?

'T gaat d'r niet om of 't wel of niet in de grondwet staat en of 't om een uiting van religie gaat, 't is gewoon 't beleid van deze school, d'r zullen genoeg scholen zijn waar ze wél d'r hoofddoek mag dragen, daar kan ze dan toch heen? Waarom moet d'r een hoop gezeik gemaakt worden over een probleem wat er totaal geen hoeft te zijn?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 14:34:
eh het ging je tochom de Regels

Dus?
Regels zijn geen statische gegevens hoor, wij in het ontwikkelde Nederland huwden al een tijdje niet meer grootschalig met neef en nicht en daarom is het verbod daarop afgeschaft een tijdje terug.
Echter nu Mohammed de Rifbewoner massaal zijn Fatima de rifbewonende nichtje huwt, gaan er weer stemmen op om die wet weer in te voeren.
geen stoute school nu? ipv stoute moslim?

Nee, stoute, domme middeleeuwse moslim.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:36:
Nee, ik hoef geen respect te tonen voor een 6e eeuwse woestijnreligie gebaseerd op een maangod-cultus.
Zeker niet omdat het respect van die kant uit richting anders of niet-gelovigen helemaal 0,0% is.

Het feit dat ik hier met jou sta te discusseren is al een teken van respect maar jij ziet ze viegen volgens mij :vaag:

Je zegt dingen die nergens op gebaseerd zijn en ook nog lef hebben om die dingen te zeggen :S

je bent gewoon discriminerend bezig en dat weet jij beter dan ik. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 14:43:
Het feit dat ik hier met jou sta te discusseren is al een teken van respect maar jij ziet ze viegen volgens mij

Nee, dat is geen teken van respect, leer eerst eens wat dat woord betekent.
Je zegt dingen die nergens op gebaseerd zijn en ook nog lef hebben om die dingen te zeggen

Ik zeg de waarheid. Blijkbaar ben je zelf moslim maar weet je niet eens dat de islam een voortborduursel is op de maangod Alilah
Waarom denk je dat ze in Mekka het pre-islamitische heiligdom de Kaaba vereeren? Dat ding stond daar al lang voor de islam begon en was een afgodsbeeld voor de maangodcultus van Alilah
Hetgeen je nog kan zien in de halve maan die als islam-teken geldt.
De naam 'Allah' is afgeleid van 'Alilah'; de maangod. Deze maangod -gesymboliseerd door de maansikkel (=Sin = Ishtar = Astarte) staat ook nog bekend als Kaäba. De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod

Islam en de Arabieren blijven de afgodische achtergrond eren door de maansikkel op hun tempels te blijven zetten, door de Kaäba te blijven eren (pelgrimstocht en steenverering), door de vlaggen van hun naties, door te vasten van wassende maan tot wassende maan, etc.

Ook de profeet Zordasht neemt in gedichten/vertellingen een belangrijke plaats in de Arabische cultuur in. Deze Zordasht is naar hun mening de profeet van de allerhoogste god. Het betreft hier Zoroaster of Zarathustra; de profeet van de 3-ene-zonnegod uit Babylon.

je bent gewoon discriminerend bezig en dat weet jij beter dan ik.

Aha, kijk daar komt de echte aap uit de mouw. Als er een discussie is met een allochtoon over iets buitenlands zoals de islam en het wordt te heet onder de voeten, dan wordt het toverwoord 'discriminatie' erin geworpen.
He, 'discrimineert' de Turkse regering ook door de hoofddoek te verbieden?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Die meisjes met hoofddoeken zijn meestal wel heel aardig sociaal en goed ingeburgerd

Maar we kunnen het niet zo goed hebben he? als iemand een beetje anders is.. het liefst een zondebok
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:53:
Aha, kijk daar komt de echte aap uit de mouw. Als er een discussie is met een allochtoon over iets buitenlands zoals de islam en het wordt te heet onder de voeten, dan wordt het toverwoord 'discriminatie' erin geworpen.

:no: dat word pas gezegd als iemand discriminerende dingen zegt!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niekenuz :[ op vrijdag 16 september 2005 om 15:04:
dat word pas gezegd als iemand discriminerende dingen zegt!!

Zoals wat precies?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 15:01:
Die meisjes met hoofddoeken zijn meestal wel heel aardig sociaal en goed ingeburgerd

Nou, zo goed dat ze op hun 17e uitgehuwelijkt worden aan hun neef.
Maar we kunnen het niet zo goed hebben he? als iemand een beetje anders is.. het liefst een zondebok

Moslims kunnen het inderdaad niet hebben als iemand hun regels niet volgt en anders is nee.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 15:06:

En van wie heb je die wijsheid?

Waarschuw beheerder

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 16:11:
ik vind die hoofddoeken wel goed,ze zijn allemaal lelijk,en zo hoef je ze te ook niet te zien...

Moslims kunnen het inderdaad niet hebben als iemand hun regels niet volgt en anders is nee.

alle moslims zijn zus en alle moslims zijn zo

heerlijk om zo simpel te zijn of niet? :)

er zo uitzien en dan anderen van inteelt beschuldigen :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:53:
Ik zeg de waarheid. Blijkbaar ben je zelf moslim maar weet je niet eens dat de islam een voortborduursel is op de maangod Alilah
Waarom denk je dat ze in Mekka het pre-islamitische heiligdom de Kaaba vereeren? Dat ding stond daar al lang voor de islam begon en was een afgodsbeeld voor de maangodcultus van Alilah
Hetgeen je nog kan zien in de halve maan die als islam-teken geldt.
De naam 'Allah' is afgeleid van 'Alilah'; de maangod. Deze maangod -gesymboliseerd door de maansikkel (=Sin = Ishtar = Astarte) staat ook nog bekend als Kaäba. De god Il of Ilah was oorspronkelijk een fase van de maangod

Islam en de Arabieren blijven de afgodische achtergrond eren door de maansikkel op hun tempels te blijven zetten, door de Kaäba te blijven eren (pelgrimstocht en steenverering), door de vlaggen van hun naties, door te vasten van wassende maan tot wassende maan, etc.

Ook de profeet Zordasht neemt in gedichten/vertellingen een belangrijke plaats in de Arabische cultuur in. Deze Zordasht is naar hun mening de profeet van de allerhoogste god. Het betreft hier Zoroaster of Zarathustra; de profeet van de 3-ene-zonnegod uit Babylon.

vertel 't dan goed: http://www.geocities.com/psychohistory2001/godjudaism.html
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
Tsjah....gelijke behandeling ben ik ook voor...

dus de moslimmannen moeten hun vrouwen niet verplichten dat ze een hoofddoekje moeten dragen, dat moeten de mannen toch ook niet?

bovendien staat t nergens in de koran...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 16:05:
En van wie heb je die wijsheid?

Wonen in de randstad boy, en het zien gebeuren bij klasgenootjes/buurmeisjes en zelfs ex-Marokkaanse vrienden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 16:41:
heerlijk om zo simpel te zijn of niet?

Heerlijk om in autochtoon Groningen te wonen niet? :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
groningen autochtoon:| das nieuw....
het zijn net ratten ze zitten overal...8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 11:20:
Geloof is zooo 2004.

En levert veel problemen op :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op vrijdag 16 september 2005 om 16:56:
dus de moslimmannen moeten hun vrouwen niet verplichten dat ze een hoofddoekje moeten dragen, dat moeten de mannen toch ook niet?

ja ze worden allemaal verplicht :vaag:

speciaal voor jou: heerlijk he om zo simpel te zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 17:46:
groningen autochtoon das nieuw....
het zijn net ratten ze zitten overal...

dat zeiden ze ook over joden voordat ze vergast werden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 17:25:
ex-Marokkaanse vrienden

ze zijn geen marokkaan meer? :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 17:26:
Heerlijk om in autochtoon Groningen te wonen niet?

dus jij bent simpel omdat je met veel allochtonen om je heen leeft?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 16 september 2005 om 18:19:
dus jij bent simpel omdat je met veel allochtonen om je heen leeft?

hij is simpel omdat die niet freddy is maar naf :gaap: onder 1 van ze vele fake accountjes vanuit een internet cafetje om de hoek
Waarschuw beheerder
Kattivo......zoek een ander woord dan simpel...beetje simpel dit...

net of de vrouwen het O ZO GRAAG zelf willen....een hoofddoekje, het wordt ze aangeleerd omdat t zogenaamd moet....verzonnen poep die zogenaamd bij het geloof hoort...

zie je bij elk geloof wel...

en nee, ik zeg niet dat ze ALLEMAAL verplicht worden...

simpele

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vleestor op vrijdag 16 september 2005 om 19:04:
zie je bij elk geloof wel...

Ik geloof in me zelf, dat is veel beter! :D
Waarschuw beheerder
jij draagt ook kleren...hoeft ook niet....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op vrijdag 16 september 2005 om 19:04:
net of de vrouwen het O ZO GRAAG zelf willen....een hoofddoekje, het wordt ze aangeleerd omdat t zogenaamd moet....verzonnen poep die zogenaamd bij het geloof hoort...

tis wel erg makkelijk om ervanuit te gaan dat ze gedwongen word

en als ze het zelf wil dan? is het dan wel goed?

Waarschuw beheerder
Ik hoor het zovaak...
"Ik geloof in mezelf"
...niet dat ik dat niks vind, integendeel ik ben harstikke nieuwsgierig wat is dat dan precies in jezelf geloven?

Athans, hoe denk jij, jij, jij en jij erover "in jezelf te geloven".

Het kan nooit kwaad in jezelf te geloven, geloven dat je het kan, geloven dat je het aandurft, geloven dat je penis nog wel een cm of 3 langer of dikker word...

Maar wat is dat nou precies "volgens jou", geloven in jezelf...
Waarschuw beheerder
dan wel, en t zal ook best wel voorkomen, maar als ik eerlijk ben denk ik niet zo vaak als dat ik ze bij de vrouwen en meisjes zie....daar mag je me best gelijk in geven...

en dan nog...mag ze het niet op die school dragen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Vleestor op vrijdag 16 september 2005 om 19:09:

Dat hoeft zeker niet nee...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op vrijdag 16 september 2005 om 19:09:

erm..eigenlijk moet dat wel. :nocheer:

in 't openbaar tenminste.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vieze_Freddy™ op vrijdag 16 september 2005 om 14:36:
Nederland was in de jaren 70 zo'n beetje religie-vrij geworden

jij bent geschift...:bloos: oeps.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 18:43:
hij is simpel omdat die niet freddy is maar naf onder 1 van ze vele fake accountjes vanuit een internet cafetje om de hoek

8)8)

Hetzelfde niveau dus dat zou best kloppen :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 20:08:
Dat hoeft zeker niet nee...

zolang je je niet in je zeeuws meisje kostuum achter de balie gaat zitten van het postkantoor....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 14:20:
Als je een echte vent bent dan vertel je ook hoe jou onderneming heet

ben ik ook heel nieuwsgierig naar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op vrijdag 16 september 2005 om 22:19:
EN dan te bedenken dat in een aantal islamitische landen het dragen van religieuze uitingen in publieke functies niet is toegestaan...

goh, maar turkije in de EU is uit den boze. :no: