Partyflock

Forumonderwerp · 797540
2379x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Nu ik een aantal dagen in het actueel forum heb rondgehangen is mij iets opgevallen..

En dat is dat er veel topics in dit subforum over moslims en racisme gaan. Nou is dat niet heel raar, aangezien er de afgelopen weken veel gebeurd is met deze onderwerpen, maar als je een kijkje gaat nemen in de topics zelf vind ik dat er vrij veel racistische opmerkingen de ronde doen, en veel meningen zijn die alle moslims maar over 1 kam scheren, en dat ze toch allemaal hetzelfde zijn en zich toch niet aan willen passen.

Als jij in een land zou leven als moslim zijnde, en je zou dit soort dingen lezen, wat zou er dan door je heen gaan? Zou jij je dan nog aan willen passen aan een maaschappij dat toch veel vooroordelen heeft over jouw bevolking, en de media helpt hier gerust een handje aan mee..

Waarom is iedereen opeens zo rechts georienteerd tegen alles?

Btw, zie dit topic niet als een aanval, dit is wat mij opvalt en ik zal zeer zeker niet de enige zijn

Waarschuw beheerder
en dat is omdat jij hem laat sluiten:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:07:

ra ra ra..

Waarschuw beheerder
shit happens

Waarschuw beheerder
zet ipv ra ra ra dan een mening neer:D
Waarschuw beheerder
hahaha nee hoor zo ben k nie maar ja omdat er dan weer eindeloze discussies over rechts komen met uiteindelijk weer allemaal gefrustreerde wazi's hierzo wat weer bans oplevert enz enz vicieuze cirkel;) denk dat pf dat wil voorkomen mja misschien ook niet, en op de vraag waarom iedereen rechts sja dat ligt toch echt aan lieden als mohammed B murad D die gozer uit leewarden und so weiter..
Waarschuw beheerder
donateur
Als jij in een land zou leven als moslim zijnde, en je zou dit soort dingen lezen, wat zou er dan door je heen gaan? Zou jij je dan nog aan willen passen aan een maaschappij dat toch veel vooroordelen heeft over jouw bevolking, en de media helpt hier gerust een handje aan mee..

Ik weet niet wat ik zou doen.
laatste aanpassing

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur

Ik lees zulke dingen dagelijks over de gabbers :/
Ik ben toevallig gabber ja, maar ben ook heftig anti racisme.
Nou wil dat niet goedkeuren dat die opmerkingen die alles over een kam scheren goed dunkt, maar het is voor ons net zo frustrerend.
Kan me er wel wat bij voorstellen ja :yes:

Waarschuw beheerder
:gaap: het is waar je je druk om maakt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wij nederlanders zijn nou eenmaal kuddevolk

Waarschuw beheerder

als jij als nederlander in turkije gaat wonen en dat je daar na 40 jaar je kinderen nog nauwelijk met turken omgaan, dan is dat een vreemde situatie. hetzelfde geld voor de situatie nu in nederland... en voordat ik aangevallen wordt... ik ben geen rascist ik heb moslims als vrienden en zie ze helemaal niet als moslims... maar er is een deel van de allochtone bevolking die zich niet goed aanpast en dat is jammer

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben links liberaal in de rechtse hoek en ja ik praat ook over moslims maar ook over andere vraagstukken.

Links of rechts boeit niet bij actualiteiten hoor :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:16:
als jij als nederlander in turkije gaat wonen en dat je daar na 40 jaar je kinderen nog nauwelijk met turken omgaan, dan is dat een vreemde situatie. hetzelfde geld voor de situatie nu in nederland... en voordat ik aangevallen wordt... ik ben geen rascist ik heb moslims als vrienden en zie ze helemaal niet als moslims... maar er is een deel van de allochtone bevolking die zich niet goed aanpast en dat is jammer

precies een deel ja, en het grootste deel is gewoon normaal en gedragen zich ook normaal....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:19:
Ik ben links liberaal in de rechtse hoek en ja ik praat ook over moslims maar ook over andere vraagstukken.

Links of rechts boeit niet bij actualiteiten hoor

het gaat om de manier waarop mensen over moslims praten
Waarschuw beheerder
ik denk dat een forum bedoelt is tot hevige discussies .. en aangezien er nog al veel aanslagen gepleegd zijn door moslim extremisten dat dit voor sommige mensen de druppel is om meer rechtse antwoorden te plaatsen dan linkse
Waarschuw beheerder

zou weer naar een moslim land gaan
ik zou ook niet zo snel in een land gaan wonen waar de islam de goddienst is
ik zou me daar ook niet thuis voelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:19:
precies een deel ja, en het grootste deel is gewoon normaal en gedragen zich ook normaal....

dat neemt niet weg dat een groot deel zich weigert aan te passen en dat je dat op zijn zachts gezecht een vreemde situatie mag noemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:20:
ik zou me daar ook niet thuis voelen

maar zou je je wel in een land thuisvoelen waar extreme armoede is ? wat in veel moslim landen wel zo is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van al&gater op dinsdag 26 juli 2005 om 20:21:
maar zou je je wel in een land thuisvoelen waar extreme armoede is ? wat in veel moslim landen wel zo islaatste aanpassing 26 juli 2005 20:22

ik denk dus ook dat het meeste extremisme voortkomt uit armoede
als we dat eerst oplossen denk ik dat het een stuk minder wordt

Waarschuw beheerder
donateur
laten we de oranje dorpen in spanje maar vergeten waar je bij een hollandse snackbar met rood-wit-blauw en klompen waar elke dag andre hazes uit de speakers knalt maar vergeten.
Net als de tentjes met oranje dingen eraan op campings waar nederlanders perse in hun eigen taal proberen te communiceren.
Waarschuw beheerder
maar zou je je wel in een land thuisvoelen waar extreme armoede is ? wat in veel moslim landen wel zo islaatste aanpassing 26 juli 2005 20:22

:YES: ze komen nie voor niks ammel hierheen :X
Waarschuw beheerder
en er zijn ook genoeg landen waar het wel mee valt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van al&gater op dinsdag 26 juli 2005 om 20:21:
maar zou je je wel in een land thuisvoelen waar extreme armoede is ? wat in veel moslim landen wel zo is

dat niet alleen, de meeste moslims zijn hier geboren en getogen, hoe wil je die ooit terug sturen naar hun land van "herkomst" als dat nederland is

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:21:
dat neemt niet weg dat een groot deel zich weigert aan te passen en dat je dat op zijn zachts gezecht een vreemde situatie mag noemen

niet een groot deel, als je hier geboren bent burger je automatisch in door scholing en dergelijke...Als je je niet aan wil passen is het niet meer dan logisch dat die gasten eruit geknikkerd worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:24:
ik denk dus ook dat het meeste extremisme voortkomt uit armoede
als we dat eerst oplossen denk ik dat het een stuk minder wordt

denk je dat mohammed b. exreem arm was? natuurlijk niet hij had een uitkering in nederland ! ! ! wat een onzin dat het daar uit voort komt
Waarschuw beheerder
Viptweak

:YES:

was ook pas geleden op tv dat nederlanders net over de grens in duitsland zich ooknie aanpasten tot groot ongenoegen vandie duitsers daar dusjeh nederlanders passen zich ergens anders ook nie egt aan
Waarschuw beheerder
maar hier in nederland ligt ook niet de kern van het moslim extremisme

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:25:
en er zijn ook genoeg landen waar het wel mee valt

en dat zijn de landen die extreem rijk zijn zoals Beiroet en die weigeren hun medemoslims te helpen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:28:
maar hier in nederland ligt ook niet de kern van het moslim extremisme

jah maar hij is hier gebore... waar komt het dan vandaan? de koran? jah die is 1500 jaar gelede geschreve en dus niet relevant met de hedendaagse extreme armoede

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:28:
en dat zijn de landen die extreem rijk zijn zoals Beiroet en die weigeren hun medemoslims te helpen

Beiroet is een stad
Waarschuw beheerder
die extremisten moeten ze het land uit schoppen!

Waarschuw beheerder
maar daar halen ze hun teksten wel uit, ze zeggen toch ook dat ze moorden in naam van allah:vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op dinsdag 26 juli 2005 om 20:29:
die extremisten moeten ze het land uit schoppen!

bedankt voor je bijdrage(Y)
Waarschuw beheerder
de regering is rijk
maar de mensen daar niet
dat zijn dus makkelijke prooien voor de extremisten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:30:
maar daar halen ze hun teksten wel uit, ze zeggen toch ook dat ze moorden in naam van allah

jah maar stel dat allah niet bestaat en de joden gelijk hebben dan heb je voor niets gemoord... en zulle ze eeuwig branden in de hel:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:28:
jah maar hij is hier gebore... waar komt het dan vandaan? de koran? jah die is 1500 jaar gelede geschreve en dus niet relevant met de hedendaagse extreme armoede

hij heeft het ook niet bedacht
alleen uitgevoerd
Waarschuw beheerder
maar daar halen ze hun teksten wel uit, ze zeggen toch ook dat ze moorden in naam van allah

zeggen ze wel ja mar indie koran staat dat moslims de medemens lief moet hebben ongeacht wat voor geloof die ander heeft tenminste das wa ik gehoord heb :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 26 juli 2005 om 20:31:
zeggen ze wel ja mar indie koran staat dat moslims de medemens lief moet hebben ongeacht wat voor geloof die ander heeft tenminste das wa ik gehoord heb

er zijn ook genoeg cristenen die dingen doen uit de naam van god en in de bijbel kan ik dat ook niet terug vinden
Waarschuw beheerder
Als jij in een land zou leven als moslim zijnde, en je zou dit soort dingen lezen, wat zou er dan door je heen gaan?

Ik zou mezelf afvragen waar ze de grootste rugzakken verkopen en welk metrostation het dichtsbij is.

Waarschuw beheerder
donateur
In de Koran staat letterlijk dat de naam van allah niet misbruikt mag worden in dergelijke situaties.

Dat de meeste extremisten zich daar niet aan houden zegt meer over hen dan over de koran ;)
Waarschuw beheerder
stel jij woont in een moslim land en je bent arm
dankomt er een of andere vent met geld en geeft wat an jou
hij predikt alleen een beetje extreem
wedden dat je een keer gaat luisteren als je honger hebt

Waarschuw beheerder
vicieuze cirkel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tito op dinsdag 26 juli 2005 om 20:35:
Ik zou mezelf afvragen waar ze de grootste rugzakken verkopen en welk metrostation het dichtsbij is.

ik ben het met je eens we voeden ze zo wel door er maar over te blijven praten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:37:
In de Koran staat letterlijk dat de naam van allah niet misbruikt mag worden in dergelijke situaties.

Dat de meeste extremisten zich daar niet aan houden zegt meer over hen dan over de koran

misschien het oude testament
Waarschuw beheerder

Dat de meeste extremisten zich daar niet aan houden zegt meer over hen dan over de koran

klopt helemaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:36:
stel jij woont in een moslim land en je bent arm
dankomt er een of andere vent met geld en geeft wat an jou
hij predikt alleen een beetje extreem
wedden dat je een keer gaat luisteren als je honger hebt

je meot toch je gezin onderhouden, maar wat heeft een gezin nou zonder vader?? En als papa dood is dan krijgt het westen de schuld
Waarschuw beheerder
waar je je maar druk over kan maken in dit land als Nederlander
Waarschuw beheerder
je meot toch je gezin onderhouden, maar wat heeft een gezin nou zonder vader??

zijn niet allemaal zelfmoordenaars
Waarschuw beheerder
ik denk echt als je de honger uit de wereld hebt dat het een heleboel zal schelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 26 juli 2005 om 20:39:
zijn niet allemaal zelfmoordenaars

dat zeg ik er ook niet mee, anders moet je wel vechten voor hun

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Geertmuis op dinsdag 26 juli 2005 om 20:38:
waar je je maar druk over kan maken in dit land als Nederlander

dus het kan jou weinig schelen hoe dit land erij ligt over een paar jaar?
Waarschuw beheerder
de honger uit de wereld zal nie zo snel gaan denk ik dan zal der veel moeten veranderen en isder veel geld nodig en omda niemand da wil spenderen aandie landen zullen ze nog wel ekkes honger lijden daar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:41:
hoe dit land

de wereld zul je bedoelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 26 juli 2005 om 20:41:
de honger uit de wereld zal nie zo snel gaan denk ik dan zal der veel moeten veranderen en isder veel geld nodig en omda niemand da wil spenderen aandie landen zullen ze nog wel ekkes honger lijden daar

dus ben ik bang dat het extremisme ook nog wel zal blijven bestaan
Waarschuw beheerder
en nu zijn het misschien moslims
en wie weet straks weer het comunisme of een ander geloof
of hoe het dan ook maar weer heet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is vrijwel zeker als er niks aan gedaan word
Waarschuw beheerder
dus moeten we toch eerst wat aan de honger doen?

Waarschuw beheerder
veel moslimlanden hebben schulden van hier tot en met tokio, zolang die schulden er nog zijn blijft er armoede
Waarschuw beheerder
mannen als bin laden en zo leven daar van
Waarschuw beheerder
alsof westerse landen geen schulden hebben

Waarschuw beheerder

Dan zou ik me niet helemaal op mijn gemak voelen. Maar als ik geboren zou zijn in Nederland, dan zou ik een nieuwe tak van het moslimgeloof willen volgen, die goed samengaat met de westerse opvattingen, normen en waarden.
Als ik me echt niet meer op mijn gemak voel dan zou ik verhuizen denk ik.

Waarom iedereen opeens zo rechts georienteerd is?
Misschien uiten mensen zo hun woede door de moord op van Gogh en de aanslagen op doelen in het westen. En al dat gezeik in de wereld door de islam.

Je hoeft geen rascist te zijn om een beetje rechts te denken hoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van De Rialiteit op dinsdag 26 juli 2005 om 20:51:

zou eigenlijk geen land weten zonder schulden
Waarschuw beheerder
laatst wasder tog een grote schuld kwijt gescholden aan een land? door de 7 rijkste landen en rusland

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat Saudie Arabie, Qatan, Dubai ed. niet zoveel schulden hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 26 juli 2005 om 20:52:
laatst wasder tog een grote schuld kwijt gescholden aan een land? door de 7 rijkste landen en rusland

dat waren landen in afrika

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:51:
Dan zou ik me niet helemaal op mijn gemak voelen. Maar als ik geboren zou zijn in Nederland, dan zou ik een nieuwe tak van het moslimgeloof willen volgen, die goed samengaat met de westerse opvattingen, normen en waarden.
Als ik me echt niet meer op mijn gemak voel dan zou ik verhuizen denk ik.

Waarom iedereen opeens zo rechts georienteerd is?
Misschien uiten mensen zo hun woede door de moord op van Gogh en de aanslagen op doelen in het westen. En al dat gezeik in de wereld door de islam.

Je hoeft geen rascist te zijn om een beetje rechts te denken hoor.

dat zeg ik ook niet, ik zeg wat me opvalt...

Uitspraak van De Rialiteit op dinsdag 26 juli 2005 om 20:51:

hebben ook schulden, maar niet zulke grote als veel landen in afrika

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Revolution :hyper: op dinsdag 26 juli 2005 om 20:52:

en indonesie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:55:
Denk dat Saudie Arabie, Qatan, Dubai ed. niet zoveel schulden hebben.

volgens mij valt dat nog wel tegen
zelf nederland heeft schulden

Waarschuw beheerder
donateur
De staatsschuld van
Amerika bedraagt op dit moment ongeveer $6 800 000 000 000,00

Steek dat maar in je broekzak :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:57:
Amerika bedraagt op dit moment ongeveer $6 800 000 000 000,00

dat bedoel ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:57:
Steek dat maar in je broekzak

sorry heb het geprobeerd maar het past niet in een zak

Waarschuw beheerder
koop een jutenzak
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 20:59:
koop een jutenzak

zou het dan wel passen dan doe ik dat
Waarschuw beheerder
Mensen, het gaat hiet niet om schulden van landen als je het mij vraagt. Ik denk dat het hier gaat om een groep mensen die een hoop idealen hebben. Ze plegen volgens mij alleen maar aanslagen om in het nieuws te komen en aandacht te trekken voor hun opvattingen. Feitelijk zijn in mijn ogen extreem rechts en links hetzelfde als de moslims!! Het woord zegt het al... Extreem.... Komen allemaal in een extreme manier voor hun opvattingen op!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ricodico op dinsdag 26 juli 2005 om 21:05:
Mensen, het gaat hiet niet om schulden van landen als je het mij vraagt. Ik denk dat het hier gaat om een groep mensen die een hoop idealen hebben. Ze plegen volgens mij alleen maar aanslagen om in het nieuws te komen en aandacht te trekken voor hun opvattingen. Feitelijk zijn in mijn ogen extreem rechts en links hetzelfde als de moslims!! Het woord zegt het al... Extreem.... Komen allemaal in een extreme manier voor hun opvattingen op!

het ideaal dat hun geloof boven alles is, en dat niemand hun iets kan maken want ze planten toch overal wel mannetjes die zelfmoordaanslagen plegen?

we zullen het nooit eg weten

Waarschuw beheerder
donateur
De terroristen die aanslagen plegen komen allemaal uit de westerse wereld hoor, niet uit arme of islamitische landen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 21:10:
De terroristen die aanslagen plegen komen allemaal uit de westerse wereld hoor, niet uit arme of islamitische landen.

ja idd toch vreemd eigenlijk

Waarschuw beheerder
donateur
Nee.
terrorisme is bijna altijd een combinatie van wanhoop en armoede en er voelen veel moslims zich wanhopig en armoedig, vooral in landen als engeland waar duizenden mensen zooow arm zijn dat ze niet eens elke dag kunnen eten of normaal wonen.

Kijk voor de grap es in welke landen al-qaida vaste voet aan de grond heeft gezet :
Afghanistan, al sinds 1982
Pakistan
Irak, pas na de bezetting door de VS
Dubai
Saudi-Arabie
Qatar

Wat hebben deze landen nog meer met elkaar gemeen? Het zijn allemaal landen die sterk afhankelijk zijn van het weste en de bondgenoten van de VS.

Waarschuw beheerder
donateur
Vergeet de VS zelf niet... ik heb een keer een stuk gelezen waarin uitgerekend werd dat er daar in de gemiddelde grote stad meer al-Qaida aanhangers woonden dan in heel Irak van-voor-de-oorlog ;)
Waarschuw beheerder
Er wordt teveel gejankt. De "I hate white people" en "kk kaaskop" vliegen Nederlanders om de oren, maar zij worden ook geen terroristen door deze vorm van racisme. Verder hoeft niemand echt honger te lijden in Nederland. Al die praatjes over "zij zijn rechts" zijn enkel bedoeld om de eigen wandaden te rechtvaardigen.

Waarschuw beheerder
donateur

omdat het allemaal wel érg ver gaat! die linksen en rechtsen in NL houden elkaar een beetje in evenwicht :) allemaal linksen zou ook niets geweest zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Misdefinitie op dinsdag 26 juli 2005 om 21:39:
De "I hate white people" en "kk kaaskop" vliegen Nederlanders om de oren, maar zij worden ook geen terroristen door deze vorm van racisme.

1. ik heb die kreten nog nooit naar mijn hoofd gehad... misschien stel je je iets te uitdagend op?

2. ik vind scholen en moskeeën in de fik steken (en en passant een kerk om iemand anders de schuld te kunnen geven) toch best wel een vorm van terreur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 22:29:
1. ik heb die kreten nog nooit naar mijn hoofd gehad... misschien stel je je iets te uitdagend op?

2. ik vind scholen en moskeeën in de fik steken (en en passant een kerk om iemand anders de schuld te kunnen geven) toch best wel een vorm van terreur

1: ik ook niet hoor:no:

2: dit is gewoon niet goed te praten, je treft er mensen mee die er niks mee te maken hebben

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 21:27:
Nee.
terrorisme is bijna altijd een combinatie van wanhoop en armoede en er voelen veel moslims zich wanhopig en armoedig, vooral in landen als engeland waar duizenden mensen zooow arm zijn dat ze niet eens elke dag kunnen eten of normaal wonen.

Kijk voor de grap es in welke landen al-qaida vaste voet aan de grond heeft gezet :
Afghanistan, al sinds 1982
Pakistan
Irak, pas na de bezetting door de VS
Dubai
Saudi-Arabie
Qatar

Wat hebben deze landen nog meer met elkaar gemeen? Het zijn allemaal landen die sterk afhankelijk zijn van het weste en de bondgenoten van de VS.

en landen waar veel arme mensen wonen dus veel mensen die voor geld wel te ritselen zijn

Waarschuw beheerder
maar goed we gaan off topic

Waarschuw beheerder

Ik ben altijd al een beetje rechts van het midden geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Misdefinitie op woensdag 27 juli 2005 om 01:54:
In mijn land wel te verstaan.

JOUW land? Staat je naam erop ofzo? :/

Uitspraak van Misdefinitie op woensdag 27 juli 2005 om 01:54:
En bovendien kwam het later uit in de media dat het niet de rechtse "lonsdalers" waren, maar gewoon linksen zoals jij die "rechts" in een kwaad daglicht wilden stellen.

Doe daar eens een bron van?

En sinds wanneer steken "mensen zoals ik" scholen en moskeeën in brand? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nu ik een aantal dagen in het actueel forum heb rondgehangen is mij iets opgevallen..

Nou.. Vertel, ben benieuwd

En dat is dat er veel topics in dit subforum over moslims en racisme gaan. Nou is dat niet heel raar, aangezien er de afgelopen weken veel gebeurd is met deze onderwerpen, maar als je een kijkje gaat nemen in de topics zelf vind ik dat er vrij veel racistische opmerkingen de ronde doen, en veel meningen zijn die alle moslims maar over 1 kam scheren, en dat ze toch allemaal hetzelfde zijn en zich toch niet aan willen passen.

Jep, het gaat veel over moslims en racisme.

Over een kam scheren? Wat bedoel je daar mee? O ja.. Net als dat Lonsdale dragers over een kam worden geschoren aangezien het toch allemaal nazi's zijn. Daar is hier nog nooit een strafpunt voor uitgedeeld :[

Maar goed, vertel verder..

Euh.. Ik als moslim zijnde? :vaag: Ondenkbaar, en vergeet niet, ze hoeven hier niet te wonen. Als het ze niet bevalt gaan ze toch weg?

Als ik hun was zou ik Nederland verlaten. Ik zou dan beseffen dat ik hier niet thuis hoor.

Ik was altijd al een rechts.

Ik kan het ook omdraaien. Waarom zijn de mensen die het roer in handen hebben op deze site zo links?

Vroeger was men nog trots om Nederlander te zijn. We hebben een nationale vlag waar we trots op zouden moeten zijn. Op deze site is die zelfs al verboden :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 02:15:
Waarom zijn de mensen die het roer in handen hebben op deze site zo links?

Fout. "Links" is zelfs behoorlijk in de minderheid.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 02:15:
Vroeger was men nog trots om Nederlander te zijn. We hebben een nationale vlag waar we trots op zouden moeten zijn. Op deze site is die zelfs al verboden

Ik ben iig BLIJ (niet TROTS, want ik heb er niks voor gedáán) om Nederlander te zijn. En vlaggen mogen hier niet omdat ze niet gebruikt werden om aan te geven dat Nederland cool is, maar om aan te geven dat alles wat in de ogen van de gebruikers niet-Nederlands (lees: niet blank) is, NIET cool is.

Kijk maar wie er op staan om persé overal roodwitblauw in te mogen verwerken :P

Waarschuw beheerder
donateur
:X

omdat "iedereen" het zat is.

gebeuren teveel slechte dingen dagelijks die dik worden uitgemeten in de media.

maar ook zelf ondervind je steeds meer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ten eerste je moet ergens beginnen en daarmee begin je altijd met de zwakke of rotte plekken weg te werken.
Wie bevinden zich daarin..? (antwoord spreekt voor zich)
Ten tweede Nederland is van oorsprong geen islamitisch land, maar die zijn er later bijgekomen.
Of we daarom hebben gevraagd is geen democratisch besluit geweest.. dus nee daarom hebben wij niet gevraagd.
Ten derde ze weten dondersgoed hoe Nederlanders/Nederlandse inwoners het willen hebben hier, dus ik vind dat ze zich maar aan te passen hebben, zo niet dan verharden ze alleen het vooroordeel en zien we ze het liefste vandaag nog vertrekken als morgen.. dan hebben ze er dus gewoon zelf om gevraagd.
En ik vind, als je je niet aan wilt passen in een land waar je te gast bent gekomen dan moet je maar opdonderen naar je 'eigen' land waar je wel 'jezelf' kan blijven/zijn.
Dan heb je hier niks te zoeken :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Mensen die hier al 3 generaties wonen en een NL paspoort hebben zijn niet "te gast" :/

Waarschuw beheerder
donateur
te gast bent gekomen

zegt ze toch

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 12:46:
Mensen die hier al 3 generaties wonen en een NL paspoort hebben zijn niet "te gast"

Je kan pas na 4 jaar (dit zou 8 jaar moeten worden) de Nederlandse nationaliteit krijgen, dus in mijn ogen is iemand die nog niet officieel Nederlander is, gewoon te gast.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 02:29:
En vlaggen mogen hier niet omdat ze niet gebruikt werden om aan te geven dat Nederland cool is, maar om aan te geven dat alles wat in de ogen van de gebruikers niet-Nederlands (lees: niet blank) is, NIET cool is.

Ik geef toe dat je gelijkt hierin hebt. Erger me ook dood aan die wazi's die het rechtse gedachtengoed belachelijk maken (n). Dat domme geschreeuw van hun werkt alleen maar averechts :[

Waarschuw beheerder
donateur
ik respecteer nogmaals elk geloof, respecteer ieder cultuur..

maar val mij er niet mee lastig, elke dag heb je last van een bepaald aantal mensen.

je hoeft hier maar een krant open te slaan of de tv maar aan te zetten en het is bal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 06:37:
Ten eerste je moet ergens beginnen en daarmee begin je altijd met de zwakke of rotte plekken weg te werken.
Wie bevinden zich daarin..? (antwoord spreekt voor zich)
Ten tweede Nederland is van oorsprong geen islamitisch land, maar die zijn er later bijgekomen.
Of we daarom hebben gevraagd is geen democratisch besluit geweest.. dus nee daarom hebben wij niet gevraagd.
Ten derde ze weten dondersgoed hoe Nederlanders/Nederlandse inwoners het willen hebben hier, dus ik vind dat ze zich maar aan te passen hebben, zo niet dan verharden ze alleen het vooroordeel en zien we ze het liefste vandaag nog vertrekken als morgen.. dan hebben ze er dus gewoon zelf om gevraagd.
En ik vind, als je je niet aan wilt passen in een land waar je te gast bent gekomen dan moet je maar opdonderen naar je 'eigen' land waar je wel 'jezelf' kan blijven/zijn.
Dan heb je hier niks te zoeken

haha grapje van het jaar

Waarschuw beheerder
Racisme van beide kanten komt voort uit de zwakte van de mens om altijd de slachtoffer rol op zich te nemen. Mensen zijn zo zielig dat ze voor alles wat mis is in hun leven niet meer de verantwoordelijkheid bij zichzelf te zoeken, maar zich zoals eerder gezegd slachtoffer uit te hangen. Waar een slachtoffer is, is dus ook een dader. Voor het gemak zijn die daders altijd mensen die veel van jouzelf verschillen. Tel daar nog eens mensen als Fortuyn, Wilders of wervers van terroristen organisaties bij op die hier handig op in spelen en je hebt een samenleving vol mensen die elkaar allemaal de schuld geven van, van alles en nogwat en elkaar daardoor op den duur gaan haten.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind de trend ook erg verwerpelijk.

Ik heb soms het idee dat de groep (waartoe ik mezelf reken) die niet anti-islamitisch is, op PF steeds kleiner wordt. Dat was twee jaar geleden heel anders.

Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die complete bevolkingsgroepen over 1 kam scheren, en dat zie ik hier dagelijks veel gebeuren.

Ik erken heus wel dat er een probleem is met bv. marokkaanse jongeren. Maar dat is geen reden om de hele bevolkingsgroep erop af te rekenen. De media helpt hier vrolijk aan mee, door non-stop negatieve berichten uit te zenden en (bijna) nooit een positief bericht. Ik wou dat meer mensen (af en toe) naar de publieke omroep zouden kijken en op die manier op een serieuze manier zich te verdiepen in die groep. Daardoor kan meer begrip gekweekt worden en gaan mensen inzien dat het echt niet alleen maar rotte appels zijn.

Begrijp me goed, ik ben zowiezo geen voorstanders van welk geloof dan ook. Maar ik heb respect voor iedereen die een 'degelijk' leven probeert te leven, of die persoon nou een religie aanhangt ja of nee.

Ik hoop dat in de loop van de tijd, na een aantal generaties, elke bevolkingsgroep volledig weet mee te draaien in Nederland (de situatie van de turken is ook in 10 jaar tijd enorm vooruit gegaan bijvoorbeeld).

Maar er zal altijd wel een zondebok blijven helaas.
Waarschuw beheerder
donateur

Hier heb je gelijk in....t werkt niet echt motiverend om je aan te passen nee..., maar kvind het allemaal zo "dubbel"... het ene moment wil k niet iedereen over 1 kam scheren, maar als ik daarna bijv. 10 min. later naar de supermarkt loop...en ineens van alles naar m'n hoofd gesmeten krijg door een groepje marrokanen.., dan vind k het erg moeilijk om dan nog "vol te houden" dat ze niet allemaal zo zijn.., want k woon nu al ruim 3 jaar in een wijk met veeeeel allochtonenen..., en ze zijn inderdaad niet allemaal "slecht"... , maar helaas heel veel toch wel hoor :yes: ..., dus t word je dan ook niet echt makkelijk gemaakt om positief te blijven denken.., de eerste 5 keer misschien nog wel.., maar daarna niet meer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik het mee eens armanda. als ik 's avond over straat loop en ik zie een groepje staan loop ik er ook met een boog omheen (maar dat doe ik bij een groep autochtone jongens ook ;) )

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Diedus op woensdag 27 juli 2005 om 13:09:
De media helpt hier vrolijk aan mee, door non-stop negatieve berichten uit te zenden en (bijna) nooit een positief bericht.

en later bleek ook nog eens dat in pakweg de helft van de gevallen waarin de media melding maakt van "Marokkanen" het achteraf helemaal geen Marokkanen bleken te zijn

dat helpt natuurlijk ook niet echt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
:O

Ik vind ook dat als ze afkomst vermelden (waar ik geen moeite mee heb), ze het er dan ook expliciet bij moeten zetten als het een nederlander betreft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en natuurlijk of hij christen of atheïst of wiccan is ;)

"Blanke christelijke man van Nederlandse afkomst pleegt overval!"

zie je de krantenkoppen al? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 13:37:
en later bleek ook nog eens dat in pakweg de helft van de gevallen waarin de media melding maakt van "Marokkanen" het achteraf helemaal geen Marokkanen bleken te zijn

En daar tegenover heb je de berichten waarbij ze express weglaten dat het om een Marokkaan gaat, omdat ze al zo'n slechte naam hebben. Positive discriminatie.

Waarschuw beheerder
donateur
Helaas is dat nog altijd minder dan het aantal gevallen waarin iemand onterecht "Marokkaan" wordt genoemd ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en natuurlijk of hij christen of atheïst of wiccan is

"Blanke christelijke man van Nederlandse afkomst pleegt overval!"

zie je de krantenkoppen al?

9 van de 10 x hier in denhaag/rijswijk heeft de dader een noord afrikaans uiterlijk.

zo vermeld de krant het.

anders staat er gewoon een 20..21..22.. enz jarige hagenaar of rijswijker..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 22:29:

ik hoor ze dagelijks :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
daarom zeg ik, kom eens een x kijken hier in de grote stad, vanaf de hoefkade tot haagse markt, tot de schilderswijk, mits je dan nog niet beroofd bent of in elkaar geslagen.

Waarschuw beheerder
inderdaad ,maar meeste mensen trekken conclussies vanuit hun veilige haventjes . en nodig ze uit bij deze voor een rondleiding in de buurten waar nederlandse vlaggen op jassen
bekocht word met messteken van alle richtingen ,en de turkse e en marokaanse emblemen op jassen (Y) zijn . dat is dr dus aan de hand in sommige delen van het land . en mensen zien dat niet en dan scheer ik ze niet allemaal op 1 kam :no: want ken genoeg moslim mensen en allochtonen mensen die dr eigen schamen voor t gedrag van hun landgenoten . maar ja ag het word ze allemaal zo in de schoot geworpen . ow jongen je zalje wel niet thuisvoelen hier in dit land ,of ag ja je bent allochtoon en komt moeilijker aan werk ,of 20 organisaties die ergens op af springen omdat dr geen hoofddoekjes in een bepaalde bar dancing mogen ,waar ook geen petjes of mutsen in mogen ,zo gaat dus in zijn werking hier in nederland .

Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad ,maar meeste mensen trekken conclussies vanuit hun veilige haventjes . en nodig ze uit bij deze voor een rondleiding in de buurten waar nederlandse vlaggen op jassen
bekocht word met messteken van alle richtingen ,en de turkse e en marokaanse emblemen op jassen zijn . dat is dr dus aan de hand in sommige delen van het land . en mensen zien dat niet en dan scheer ik ze niet allemaal op 1 kam want ken genoeg moslim mensen en allochtonen mensen die dr eigen schamen voor t gedrag van hun landgenoten .

:respect:

en weet je Ricardo:

aangzien de groei van die bevolkingsgroep ook van de "goeie" uiteraard groeien de slechte ook mee.

zie:

[img width=306 height=199 cacheid=00098f25001b4fa80bd19cad1a00e18953]http://www.menscentraal.nl/plein_1.gif[/img]

Bevolkingsgroei

[img width=482 height=290 cacheid=0013787e001b4fab4c71e67d1a00e18953]http://www.menscentraal.nl/plein_2.gif[/img]

ALGEMENE GEGEVENS

Op dit moment zijn er een kleine 3 miljoen allochtonen in Nederland, waarvan ruim de helft (ca 1,9 mln.) afkomstig is uit een niet Westers land, zo blijkt uit CBS cijfers. In 2015 zal deze laatste groep zijn gestegen tot 2,3 miljoen.

Het percentage werkloze allochtonen is tussen 1994 en 1999 weliswaar gedaald van 26 naar 14 %, maar ten opzichte van de 3 % werklozen onder autochtonen was dit cijfer nog steeds zeer hoog.

Uit de cijfers blijkt ook dat er grote verschillen zijn tussen de eerste generatie allochtonen en de tweede generatie. 59 % van de tweede generatie werkt t.o.v. 35% van de eerste generatie. In de vier grote steden is in 2015 de helft van de beroepsbevolking allochtoon. Over enkele jaren is 20% van de schoolverlaters allochtoon. Op dit moment is 7% van de HBO-studenten en 6% van de WO-studenten allochtoon.

Bron: Ramingen NIDI 1995-2015, Bevolkings- en arbeidsaanbod CBS/CPB

Waarschuw beheerder
donateur
In Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht vormen niet-westerse allochtonen momenteel ruim een derde van de bevolking. Op de basisscholen in de vier grote steden zijn allochtone kinderen nu al in de meerderheid en in 2015 is in heel Nederland meer dan de helft van de jeugd allochtoon. Driekwart van de bevolkingstoename komt op rekening van niet-westerse allochtonen. Iedere twintig jaar verdubbelt hun aantal, voornamelijk door het hoge geboortecijfer in allochtone gezinnen en de import van huwelijkspartners uit het land van herkomst. Als het zo doorgaat, zullen aan het eind van deze eeuw blanke Europeanen in de minderheid zijn in Nederland.

Meer dan de helft van de Turken en Marokkanen in ons land heeft een uitkering, slechts een derde heeft een vaste baan. Een kwart van de moslimjongeren verlaat de school zonder diploma.

alleen dit stuk komt van een democraten site af.

Waarschuw beheerder
ben benieuwd nu wat voor reacties hier op zullen komen :d

Waarschuw beheerder
donateur
;)

kan er ook niet minder van maken, deze cijfers zijn landelijk bekend en CBS gaat er niet om liegen.

het is een feit.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat wil je nou duidelijk maken NAF?

Je berichten spreken voor zich, maar what's your point?

Waarschuw beheerder
donateur

reageer op het topic.

aangzien de groei van die bevolkingsgroep ook van de "goeie" uiteraard groeien de slechte ook mee.

dat is mijn point
Waarschuw beheerder
donateur
59 % van de tweede generatie werkt t.o.v. 35% van de eerste generatie

dit is toch juist positief? Bijna een verdubbeling

Waarschuw beheerder
donateur
Meer dan de helft van de Turken en Marokkanen in ons land heeft een uitkering, slechts een derde heeft een vaste baan.

erg positief ja...

:nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kon uit je posts nog niet helemaal opmaken wat je standpunt nou is, maar dat is nu wel duidelijk.

Als het zo doorgaat, zullen aan het eind van deze eeuw blanke Europeanen in de minderheid zijn in Nederland.

snap niet dat je je hier druk over maakt.
1) Dan ben je al dood
2) Dan zal het grootste deel gekleurde nederlanders dus prima geintergreerd zijn etc.

Waarschuw beheerder
wat dan nog als ze een uitkering hebben dat ligt niet aan hun, nederland geeft ze die kans, dat zij nou tevreden zijn met dat maandelijkse bedrag oke.
zou het ook wel relaxed vinden alleen je lijkt een beetje zwerver.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op woensdag 27 juli 2005 om 16:29:
1) Dan ben je al dood

maar mijn kinderen zullen dr nog zijn en kleinkinderen (Y)
erg raar standpunt vind je niet ?
Uitspraak van Diedus op woensdag 27 juli 2005 om 16:29:
2) Dan zal het grootste deel gekleurde nederlanders dus prima geintergreerd zijn etc.

dat ben ik niet met je eens :no: ik noem een voorbeeld vailantlaan den haag ,islamitische bakkers slagers supermarkten,banken,koffiehuizen,scholen,kappers,kledingzaken,
noem ik geen intregreren als mensen door de REGERING bij elkaar gezet worden in een wijk en dan alle nederlandse winkels daar plaats moeten maken voor islamitische winkels ,en echt ik ben een voorstander van buitenlandse tokos enz enz ,maar je kan t ook overdrijven ,ik durf te zweren dat wneer ji daar komt op vrijdag op de vailantlaan terwijl de koranversjes uit de speaker pompen ,dat zelfs jij denkt wat is dit nou :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
1) Dan ben je al dood

wel eens van nageslacht gehoord?

of wil jij geen kinderen?

domme opmerking van je kim

wat dan nog als ze een uitkering hebben dat ligt niet aan hun, nederland geeft ze die kans, dat zij nou tevreden zijn met dat maandelijkse bedrag oke.

wie betaald uit eindelijk die uitkering denk je?

kijk maar is bv eind mei,juni wat er allemaal van je vakantie geld wordt ingehouden als voorbeeld.

Waarschuw beheerder
donateur
dat ben ik niet met je eens ik noem een voorbeeld vailantlaan den haag ,islamitische bakkers slagers supermarkten,banken,koffiehuizen,scholen,kappers,kledingzaken,
noem ik geen intregreren als mensen door de REGERING bij elkaar gezet worden in een wijk en dan alle nederlandse winkels daar plaats moeten maken voor islamitische winkels ,en echt ik ben een voorstander van buitenlandse tokos enz enz ,maar je kan t ook overdrijven ,ik durf te zweren dat wneer ji daar komt op vrijdag op de vailantlaan terwijl de koranversjes uit de speaker pompen ,dat zelfs jij denkt wat is dit nou

precies.

kijk bv deze tabel: komt van de GEMEENTE vandaan dus een echte bron:

[img width=467 height=286 cacheid=001377280016b33ba567c9c61a00e19524]http://denhaag.nl.eu.org/images/denhaag.gif[/img]

[img width=657 height=468 cacheid=00098604001b2eb76c49739a1a00e19524]http://www.search-result.com/freesites/denhaag/BevolkingssamenstellingDenHaag.gif[/img]

of kijk de gehele pagina:

http://denhaag.nl.eu.org

zie je dat er in sommige wijken amper nederlanders meer wonen.

en dat noemt men samen leven en intergreren :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 16:46:
en dat noemt men samen leven en intergreren :nee:

inderdaad ,en die fout licht bij de regering .
kan je niemand anders de schuld van geven
:no: lekker alles bij elkaar proppen :s
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap jullie wel, maar ik geloof er gewoon in dat uiteindelijk door een (gedeeltelijk) natuurlijk proces, de intergratie vanzelf een feit zal worden.

Islamitische bakkers slagers supermarkten,banken,koffiehuizen,scholen,kappers,kledingzaken,

Hie heb ik absoluut geen moeite mee. Ik vind dat het de intergratie niet in de weg (hoeft) te staan. Wel vind ik dat het contact tussen nederlanders en allochtonen gestimuleerd zou moeten worden door wijken beter te mixen.

PS Nee, ik wil geen kinderen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 12:53:
haha grapje van het jaar

wat vind je er grappig aan??

Waarschuw beheerder
donateur
Hie heb ik absoluut geen moeite mee. Ik vind dat het de intergratie niet in de weg (hoeft) te staan. Wel vind ik dat het contact tussen nederlanders en allochtonen gestimuleerd zou moeten worden door wijken beter te mixen.

waar woon je? welp dorp?

opzeker niet in 1 van de grote steden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op woensdag 27 juli 2005 om 17:04:
PS Nee, ik wil geen kinderen

(offtopic)Als jij en Linda later toch kinderen willen, wil ik jullie daar wel mee helpen O:) (/offtopic)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:44:
offtopic)Als jij en Linda later toch kinderen willen, wil ik jullie daar wel mee helpen (/offtopic)

stuur elkaar pb :) werkt irritant zo

Waarschuw beheerder
donateur
Als het zo doorgaat, zullen aan het eind van deze eeuw blanke Europeanen in de minderheid zijn in Nederland.

Gelukkig zijn Turken en Marokkanen eigenlijk ook blank dus het valt dan niet zo erg op. De officiële studie hierover is dat dit op zijn vroegst en bij optimale aanpassing van leefomgeving, infrastructuur en geldmiddelen in 2150 zal gebeuren.

alleen dit stuk komt van een democraten site af.

Nee, van Democrates (www.democrates.net). En dat is nou niet bepaald een neutrale bron :/

("Democrates" een democraten-partij noemen is ongeveer t zelfde als de Centrumpartij een "centrum"-partij noemen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou kom ik zelf uit een grote stad en er is duidelijk een verschil te zien tussem Marokkanen en Turken. Sterker nog...je kan ze niet eens vergelijken met elkaar.

Waarschuw beheerder

ik vind dat dus ook .maar door ze allemaal bij elkaar te stoppen krijg je ghettovorming en hoeven mensen zich niet aan te passen omdat ze dr de kans niet voor krijgen ,want alles is aanwezig in eigen cultuur :d
PS Nee, ik wil geen kinderen ;)

ik dus wel en is dr 1 onderweg :d en wil dr graag meerdee in de toekomst :d en wil dan wel graag dat het allemaal in harmonie gaat in de toekomst :d maar hoe word dat aangepakt ? want je heb van alle kanten vage mensen zitten :s die de boel verpesten :yes:

Waarschuw beheerder
Ik heb ook een kleurtje en ik erger me de afgelopen jaren dood aan het grote groepje turken, marokkanen, surinamers, negers, etc. die er zo'n zooitje van maken.

Ik word er ook op aangekeken op zo'n toon van, 'daar heb je weer zo'n buitenlander', terwijl ik hier gewoon vandaan kom, en niets met die lui te maken wil hebben.

Ik hou me toch ook gewoon aan de wet? Ik ga toch ook niet op een uitkering lopen teren? Al dat provocerende gedrag in die groepjes, leraren die dood worden geschoten, meisjes die lastig worden gevallen, etc.. Geen een die werkt en toch rijden ze in de dikste auto's.

Vergis je niet dat zij (of hun voorouders) hier mochten komen omdat Nederland ze wou helpen. En wat krijgen we er als dank voor terug? Een grote groep vieze vuile klootzakken die misbruik maken van onze sociale voorzieningen, en te lui zijn om normaal, niet crimineel, werk te verrichten. En ja, ik weet het, ze zijn niet allemaal zo, maar het zijn er wel veel te veel. En over die groep heb ik het.

In hun eigen land zijn ze gewend dat ze zwaar gestraft worden, en hier lachen ze er om. Dus waarom ook niet die inbraak plegen? Binnen no-time sta je toch weer buiten, en het is nog stoer ook.

En het moslimgeloof? Dat heeft nu al voor veel te veel problemen gezorgd in west-Europa. Moslims die te dom zijn om hun eigen religie te begrijpen (dat is meestal het slappe excuus dat je hoort) blazen onschuldige burgers op. Walgelijk.

En dan schreeuwen ze dat Nederland toleranter moet worden. Waarom zouden wij ons aan hun moeten aanpassen? Dat is toch te belachelijk voor woorden.

En ja, tegenwoordig worden groepen over een kam geschoren. Net als dat elke Lonsdale drager een nazi is. Het is spijtig, maar er is niets aan te doen.. Net als 'hokjes denken'.

De problemen met deze allochtonen komen niet vanuit de Nederlanders. Het achterlijke gedrag van deze groep hufters is de oorzaak dat extreem rechts steeds meer aanhang krijgt.

In Nederland leven ook veel Chinezen, daar hoor je toch ook niets over? Die passen zich ook gewoon aan.

Maar ja, als de moslimextremisten hun best een beetje doen breekt hier straks de hell uit, en als alles afgelopen is zijn we in ieder geval van de rotte appels af.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 18:48:
Vergis je niet dat zij (of hun voorouders) hier mochten komen omdat Nederland ze wou helpen. En wat krijgen we er als dank voor terug?

Asielzoekers zijn maar een uiterst klein percentage van het aantal allochtonen... de meesten zijn hier gekomen om de klusjes te doen waar we zelf te beroerd voor waren.

In Nederland leven ook veel Chinezen, daar hoor je toch ook niets over? Die passen zich ook gewoon aan.

Dat ze niet opvallen, betekent nog helemaal niet dat ze "aangepast" zijn.

En dan schreeuwen ze dat Nederland toleranter moet worden. Waarom zouden wij ons aan hun moeten aanpassen? Dat is toch te belachelijk voor woorden.

Er is nogal een verschil tussen tolerantie (acceptatie) en je overal aan aanpassen (assimilatie).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 18:51:
Asielzoekers zijn maar een uiterst klein percentage van het aantal allochtonen... de meesten zijn hier gekomen om de klusjes te doen waar we zelf te beroerd voor waren.

Dat is ook een van de grootste fouten die we gemaakt hebben. Trek dan de 16-40 jarigen die makkelijk kunnen werken uit de ww en zet ze aan het werk.

Dat ze niet opvallen, betekent nog helemaal niet dat ze "aangepast" zijn.

Ik hoor weinig over criminaliteit onder Chinezen. En ik heb nog nooit last van ze gehad of jij nou wel weer?

Er is nogal een verschil tussen tolerantie (acceptatie) en je overal aan aanpassen (assimilatie).

Het heeft wel degelijk met elkaar te maken. Waarom zou ik ze moeten accepteren als zij zich niet aanpassen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wel vind ik dat het contact tussen nederlanders en allochtonen gestimuleerd zou moeten worden door wijken beter te mixen.

mag jij vinden, maar ik dacht het niet !!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 18:52:
Het heeft wel degelijk met elkaar te maken. Waarom zou ik ze moeten accepteren als zij zich niet aanpassen?

Als jij accepteert dat een van je beste vrienden homo is, betekent dat nog niet dat je je door hem dan ook meteen maar in je kont moet laten neuken.

Waarschuw beheerder

dus gingen we op zoek naar mensen in arme landen die dat wel zouden willen doen .zoat hun ook een betere toekomst hadden ,dan waar ze vandaan komen .en die mensen werden niet gedwongen tot vieze klusjes :no: ze wisten heel goed wat ze in nederland kwamen doen .dus gingen wij naar marokko en hoessein wou zijn eigen volk niet kwijt ,o ja tog wel :yes: die rovende berbers wou die wel vanaf dus zodoende liet hij nederland contact maken met die berbers :d en jij maar lachen die hoessein :yes: :d
en ik vind dus ook dat de nederlanders toendertijd wel die klusjes hadden kunnen doen ,maar das weer een ander verhaal :bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, van Democrates (www.democrates.net). En dat is nou niet bepaald een neutrale bron

("Democrates" een democraten-partij noemen is ongeveer t zelfde als de Centrumpartij een "centrum"-partij noemen

daarom zeg ik het er ook eerlijk bij, darky bij deze nodig ik jou ook uit om met mij samen en gabba mamma en ricardo die wijken te gaan bezoeken die "zwart" staan aangevinkt op de plattegrond hier boven, mocht je er zonder kleerscheuren van afbrengen mag je nogmaals jou mening komen geven en zeggen dat ik ongelijk heb en ricardo.

[img width=657 height=468 cacheid=00098604001b2eb76c49739a1a00e1c2dc]http://www.search-result.com/freesites/denhaag/BevolkingssamenstellingDenHaag.gif[/img]

maar een bron als gemeente denhaag liegt niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 22:01:
Als jij accepteert dat een van je beste vrienden homo is, betekent dat nog niet dat je je door hem dan ook meteen maar in je kont moet laten neuken.

Die vergelijking slaat als een slappe lul op een drumstel. Sorry dat ik het zeg.

Door allochtonen te accepteren, laat je ze toe in Nederland. Je zegt dan, ok, het is goed dat jullie er zijn.

Door homo's te accepteren, geef je aan dat het ok is om homo te zijn in Nederland.

Beide heeft niets met sex te maken, en al helemaal niet kontneuken :s. Dan zou ik alleen maar mooie vrouwen accepteren, en dat zie ik al helemaal niet gebeuren. Klinkt wel leuk trouwens :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 22:25:
Die vergelijking slaat als een slappe lul op een drumstel. Sorry dat ik het zeg.

en zelfs nog sla ik een goede bass :d

Waarschuw beheerder
donateur
toch eigenlijk te gek voor woorden als je die kaart ziet toch?

of ben ik nou weer niet %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 22:51:
toch eigenlijk te gek voor woorden als je die kaart ziet toch?

ben bang dat mijn uitspraken hier als rechts gezien gaan worden terwijl ik dat niet ben :d maar inderdaad zouden we de mensen moeten uitnodigen een keer om te laten zien wat we bedoelen want denk niet dat ze een beeld kunnen krijgen van wat we bedoelen hierzo :no:

Waarschuw beheerder
donateur
denk het ook ricardo,

mensen die niet in de grote stad wonen of omgeving maken het niet elke dag mee.

Waarschuw beheerder
en veel meningen zijn die alle moslims maar over 1 kam scheren, en dat ze toch allemaal hetzelfde zijn en zich toch niet aan willen passen.

Als jij in een land zou leven als moslim zijnde, en je zou dit soort dingen lezen, wat zou er dan door je heen gaan?

Ik denk dat er door hun hetzelfde heen gaat als gabbers (vooral met name: lonsdaledragers):yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dus bij deze sticky :d prik een datum :d

Waarschuw beheerder
donateur
ja met gabba mamma er ook bij.

Waarschuw beheerder
Ga je ze Den Haag laten zien?

Waarschuw beheerder
donateur
:jaja:

via spoorwijk, hoefkade haagse markt...

even kijken hoe vriendelijk ze daar zijn .
en dan tegen de avond als het een beetje gaat schemeren, via de Waldopstraat, naar de doubletstraat, via de hoefkade..

normaal als je dat lukt zonder verkracht of beroofd te worden heb je massel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 22:25:
Door allochtonen te accepteren, laat je ze toe in Nederland. Je zegt dan, ok, het is goed dat jullie er zijn.

Maar dat is dan nog steeds een heel verschil met je voor 100% aan ze aanpassen.

Waarschuw beheerder
donateur
darky laat ik het zo zeggen...

ff on topic

voor als je er dicht bij woont, of elke dag mee wordt geconfronteerd ben je allerter dan iemand die uit een dorp komt waar er haast geen allochtoon/buitenlander/vreemdeling te bekennen is.

ricardo en ik wonen dicht bij elkaar, ik in Rijswijk en hij in DenHaag..

alle 2 wonen we een worp afstand van die "beruchte" buurten waar er altijd maar dan ook altijd wel wat aan de hand is.

wij zitten heel dicht om het mooi te verwoorden bij het vuur.

hoe kan je dan van ons verwachten dat we positief zijn of kunnen worden als er dagelijks iemand die je kent of nog persoonlijker uit je familie verkracht,beroofd wordt?

bedoel vind jij dat een reeel denkbeeld?

en nogmaals ik praat niet over het gebeurd wel eens, het is hier dagelijks bal.

denk jij dat ricardo z'n meisje alleen over straat kan laten lopen in die buurten die ik opnoem?

maar ik snap... wat niet weet wat niet deert.

dus bij deze, kom een x kijken, ervaar het zelf.

Waarschuw beheerder
donateur
HILVERSUM - De zoon van cineast Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Nederlandse Marokkanen. Dat hebben de ouders van de filmmaker woensdagavond gezegd in het actualiteitenprogramma Nova . De politie kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld.

Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar zijn zoon woonde. Ook toen is de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, zei J. van Gogh, de vader van de vermoorde cineast. Op school de zoon volgens hem in een andere klas geplaatst, omdat sommige leerlingen dingen zeiden als "wat goed dat je vader dood is".

Volgens A. van Gogh, de moeder van Theo, is het nog altijd "moeilijk" voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas. "Hij doet z'n best", zei z'n oma.

Bron: nu.nl

en dit soort berichten tsja...

wat moet ik daar nou op zeggen...

maken het moeilijker om nog "positief" te denken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 00:04:
hoe kan je dan van ons verwachten dat we positief zijn of kunnen worden als er dagelijks iemand die je kent of nog persoonlijker uit je familie verkracht,beroofd wordt?

daar heb ik al eens antwoord op gegeven, t is een kwestie van perceptie

als ik op straat zou worden beroofd door een donkere islamitische Somalische asielzoeker, dan word *ik* daardoor niet kwaad op donkere mensen, moslims, Somaliërs of asielzoekers

dan word ik kwaad op straatrovers

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 00:45:

logisch .maar dan nog het intregratieprobleem sticky . als je ziet hoe de nl regering en gemeentes dat aangepakt hebben :s ik ga vandeweek wel eff op pad met de camera zal ik eff laten zien wat ik bedoel :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 00:48:
als je ziet hoe de nl regering en gemeentes dat aangepakt hebben

maar ook dat is niet de schuld van donkere mensen, moslims, Somaliërs of asielzoekers

die gingen alleen maar braaf zitten waar de regering en de gemeentes zeiden dat ze moesten gaan zitten

zolang er geen moslims in de regering zitten, kun je "de" moslims moeilijk kwalijk nemen dat de integratiepolitiek van de regering niet deugt ...toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 15:41:
Een kwart van de moslimjongeren verlaat de school zonder diploma

In rotterdam op het Erasmus gymnasium is meer dan de helft allochtoon...dus dat zonder diploma de school verlaten...

O,ja,mijn twee dochters,hebben zonder diploma hun school verlaten...ze zijn oer hollands...:devil:

Waarschuw beheerder
donateur
O,ja,mijn twee dochters,hebben zonder diploma hun school verlaten...ze zijn oer hollands...

maar die hebben hun bekkie mee en kunnen altijd aan een baan komen ;)

:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:05:
zolang er geen moslims in de regering zitten, kun je "de" moslims moeilijk kwalijk nemen dat de integratiepolitiek van de regering niet deugt ...toch?

dat zeer zeker . maar ze kunnen dr zelf ook wat aan doen vind ik .ik heb vrienden die in nederland geboren zijn waarvan de moeder al zoveel jaar hier woont en alleen hallo en dag kan zeggen . vat je ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 00:04:
voor als je er dicht bij woont, of elke dag mee wordt geconfronteerd ben je allerter dan iemand die uit een dorp komt waar er haast geen allochtoon/buitenlander/vreemdeling te bekennen is.

ricardo en ik wonen dicht bij elkaar, ik in Rijswijk en hij in DenHaag..

alle 2 wonen we een worp afstand van die "beruchte" buurten waar er altijd maar dan ook altijd wel wat aan de hand is.

wij zitten heel dicht om het mooi te verwoorden bij het vuur.

bedoel vind jij dat een reeel denkbeeld?

en nogmaals ik praat niet over het gebeurd wel eens, het is hier dagelijks bal.

denk jij dat ricardo z'n meisje alleen over straat kan laten lopen in die buurten die ik opnoem?

Ik woon er ook middenin,al honderd maal verteld...kijk op de lijst met criminelen steden,ik zit tussen Gouda en Tegen Rotterdam aan,we hebben hier zelfs nog het 010 nummer.
Mijn flats bestaan uit tweederde Allochtonen...

drie weken geleden weer een vrouwtje dood gevonden.
Een blanke,was door haar blanke vriend doodgestoken.

Schoften zijn er overallllllllllllllll.

Maar goed,we gaan binnenkort effe als zijnde twede kamer leden een werkbezoek houden.

Waarschuw beheerder
Gouda is echt heel erg.

Waarschuw beheerder
donateur

hier zijn dat 9 van de 10 allochtonen/buitenlanders/vreemdelingen.

en dat maakt het zo onvredig.

was het maar niet zo, had ik en met mij nog vele andere ons niet zo geergerd aan die mensen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:16:
maar die hebben hun bekkie mee en kunnen altijd aan een baan komen

Mijn jongste dus niet he.

Ze heeft van haar 14 tot 18 gewerkt en uitgebuit,nu is ze al een jaar thuis en word nergens aangenomen.
Ze gaat nu maar in de huishouding werken...fijn he!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:17:
maar ze kunnen dr zelf ook wat aan doen vind ik

en DAAR zit dus een knelpunt... als de regering en de gemeentes niks doen en je wordt na 3 generaties in NL nog steeds als buitenlander en minderwaardig gezien, hoeveel zin zou *jij* dan nog hebben om te integreren?

dan blijf je liever tussen lotgenoten die jou wél als volwaardig zien

Waarschuw beheerder
donateur
drie weken geleden weer een vrouwtje dood gevonden.
Een blanke,was door haar blanke vriend doodgestoken.

en wie komt daar voor terug in de flat ?

Maar goed,we gaan binnenkort effe als zijnde twede kamer leden een werkbezoek houden.

kom je gepanserd en met een kogelvrij vest?

die zijn hier uitverkocht namelijk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ze heeft van haar 14 tot 18 gewerkt en uitgebuit,nu is ze al een jaar thuis en word nergens aangenomen.

kan wel zeggen dat de toestroom van mensen niet uit nederland daar ook schuld aan kunnen hebben maar dan ben ik weer....

Waarschuw beheerder
donateur
Gouda is echt heel erg.

wat is erg?

kom eens met belevenissen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:19:
hier zijn dat 9 van de 10 allochtonen/buitenlanders/vreemdelingen.

Maar zelfs dan nog is het grootste deel van de allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen GEEN verkrachter, moordenaar of straatrover.

True, het percentage is hoger dan bij autochtonen, maar zolang het maar om een gering PERCENTAGE gaat (iets dat zelfs door Wilders werd bevestigd) mag je daar niet de hele groep op aankijken.

Stel, er is een gehucht waar 50 mensen wonen. Eéntje pleegt een moord, er wonen dus 2% moordenaars. Is het dan meteen een moordenaarsdorp omdat het gemiddelde boven het landelijke ligt?

Nee, natuurlijk niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:22:
dan blijf je liever tussen lotgenoten die jou wél als volwaardig zien

dat begrijp ik .maar denk dat hun ds ook een verkeerd beeld hebben van ons dat wij alleen slecht denken over hun . ik vind naar mijn mening wel dat allochtonen te veel in dr schoot geworpen krijgen en ik zou dr heel veel moeite voor moeten doen . ik kan geen zaak openen zonder papieren ,en iemand die ik ken die opent en turksepizza tent bij de doubie krijgt een beginnerskapitaal en is net begonnen aan zijn papieren? en dat krijgt hij wel voor elkaar ,want op die manier stimuleren ze de allochtonen tot ondernemen en zo zit dr een hele rij winkels op de vaillantlaan ,en dan begrijp ik best dat nederlanders denken wat gebeurd dr dan ?
zo krijg je wrijving in de samenleving en culturen

Waarschuw beheerder
donateur
Maar zelfs dan nog is het grootste deel van de allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen GEEN verkrachter, moordenaar of straatrover.

heb je die groei niet gezien in het tabel?

vanaf 2015?

en hoe dat gaat doorgroeien, hoe zit het met mijn kinderen en hun kinderen?

HILVERSUM - De zoon van cineast Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Nederlandse Marokkanen. Dat hebben de ouders van de filmmaker woensdagavond gezegd in het actualiteitenprogramma Nova . De politie kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld.

Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar zijn zoon woonde. Ook toen is de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, zei J. van Gogh, de vader van de vermoorde cineast. Op school de zoon volgens hem in een andere klas geplaatst, omdat sommige leerlingen dingen zeiden als "wat goed dat je vader dood is".

Volgens A. van Gogh, de moeder van Theo, is het nog altijd "moeilijk" voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas. "Hij doet z'n best", zei z'n oma.

Bron: nu.nl

bij het lezen van dit kruipt het bloed weer onder m'n nagels vandaan

Waarschuw beheerder
donateur
zou je daarmee liever niet even wachten tot de politie een reaktie heeft gegeven?

voorlopig hebben we hier maar één verklaring, géén getuigen, géén aanhoudingen, géén politierapport, géén doktersrapport en een verhaal dat pas na dik een half jaar in de media wordt gebracht

me dunkt dat hier nog een paar ferme gaten in zitten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
voorlopig hebben we hier maar één verklaring, géén getuigen, géén aanhoudingen, géén politierapport, géén doktersrapport en een verhaal dat pas na dik een half jaar in de media wordt gebracht

kheb hem uit het forum, iemand anders heeft er een topic van gemaakt.

en precies wat je zegt...géén aanhoudingen, géén politierapport, géén doktersrapport dat is Nederland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:58:
zou je daarmee liever niet even wachten tot de politie een reaktie heeft gegeven?

Dat interview met Nova was ook niet eerder. En begrijpelijk hebben ze eerst verhaal gehaald bij de AIVD alvorens ze naar de media zijn gestapt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 02:02:
en precies wat je zegt...géén aanhoudingen, géén politierapport, géén doktersrapport dat is Nederland.

Nee, dat is niet Nederland, dat is één veklaring waar nog steeds een aantal gaten in zitten en waar je dus nog geen conclusies aan mag verbinden.

Zelfs te Telegraaf zegt nog steeds uiterst voorzichtig "volgens" (waarschijnlijk omdat ze zich al eens eerder in de vingers hebben gesneden)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 02:13:
En begrijpelijk hebben ze eerst verhaal gehaald bij de AIVD alvorens ze naar de media zijn gestapt.

Vind je? Je kleinzoon wordt in elkaar geslagen, de politie doet niks en je wacht een half jaar voor je de media erbij haalt omdat je "verhaal wil halen op de AIVD"?

Mij lijkt het dat bescherming van de levenden toch enige prioriteit zou moeten hebben boven het ter verantwoording roepen van de veiligheidsdienst :/

Waarschuw beheerder
Ik neem aan dat ze het verhaal niet uit hun duim gezogen hebben wel?

Maar goed, ik wacht wel op een reactie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 03:04:
Ik neem aan dat ze het verhaal niet uit hun duim gezogen hebben wel?

t is in het verleden al een paar keer gebeurd dat mensen met verhalen over "Marokkanen" naar de media zijn gestapt omdat de politie té veel gaten in het verhaal vond zitten (waar ze een aantal keren volkomen gelijk in bleken te hebben)

een beetje voorzichtigheid kan dus geen kwaad ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
We zullen zien, ik ben benieuwd. Komt vast wel een reactie op.

Waarschuw beheerder
donateur
daarom zei ik ook:

de zoon van een pas vermoorde filmmaker wordt herhaaldelijk in elkaar geslagen door leden van eenzelfde groep als die zijn vader hebben vermoord... zo'n jongen komt buiten, gaat naar school (etc etc) en niemand die hem ziet of kent geeft dit verhaal door aan de media? hoe hou je iets waar misschien wel een paar honderd mensen in eerste instantie van weten en wat sommige kranten dolgraag zouden publiceren een half jaar stil?

dat is een gat in het verhaal waar ik toch wel redelijk nieuwsgierig naar ben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
rooie rakker!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:21:

moet ze maar weer naar school gaan, heb ik ook na 3jaar weer gedaan, tadaaa
En je moet toch tot je 16e minimaal naar school? :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 01:28:
heb je die groei niet gezien in het tabel?

vanaf 2015?

en hoe dat gaat doorgroeien, hoe zit het met mijn kinderen en hun kinderen?

hehehe, om niet te spreken van hoe snel er ze zich vermenigvuldigen :X :o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
hehehe, om niet te spreken van hoe snel er ze zich vermenigvuldigen

en ook dat klopt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 00:45:
daar heb ik al eens antwoord op gegeven, t is een kwestie van perceptie

als ik op straat zou worden beroofd door een donkere islamitische Somalische asielzoeker, dan word *ik* daardoor niet kwaad op donkere mensen, moslims, Somaliërs of asielzoekers

Je slaat de spijker op zijn kop.

Jullie (NAF en Ricarco) hoeven mij er niet van te overtuigen dat er problemen met allochtonen zijn in Nederland. Dat weet iedereen natuurlijk allang en dat valt niet te ontkennen.

Maar dat is nog steeds geen reden om een complete bevolkingsgroep te haten.

Waarschuw beheerder
donateur

mij heb je het woord haten niet zien of horen gebruiken

dus zeg nou geen dingen die niet waar zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Ok sorry, een beetje ongenuanceerd :flower:

In mijn ogen is het probleem gewoon veel minder zwart-wit. Er zijn ZOveel factoren die bij (hebben ge)dragen aan het probleem.
Onbegrip voor de specifieke taalproblemen van 'allochtonen' op scholen (wat mijns inziens een groot deel van het probleem is), wat leidt tot hoge en vroegtijdige uitval, vervolgens moeilijk aan een baan kunnen komen (waarbij ook erg veel gediscimineerd wordt) en vervolgens terecht komen in een uitkering.

Het zou die gevoelige groep moeilijker gemaakt moeten worden in fout gedrag te vervallen (werklozen zijn een erg gevoelige groep) door vroegtijdig bewust te zijn van de problemen en ze vroegtijdig aan te pakken.

Waarschuw beheerder
donateur
In mijn ogen is het probleem gewoon veel minder zwart-wit.

omdat je er niet dagelijks mee wordt geconfronteerd denk ik.

en zelf nooit beroofd of verkracht bent.

Waarschuw beheerder
donateur
Ok sorry, een beetje ongenuanceerd

:aai:

(K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 03:04:
Zelfs te Telegraaf zegt nog steeds uiterst voorzichtig "volgens" (waarschijnlijk omdat ze zich al eens eerder in de vingers hebben gesneden)

[img width=94 height=102 cacheid=00099303001b5b10ef8151691a00e1ef74]http://img236.imageshack.us/img236/77/anti3xt.jpg[/img]
:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op donderdag 28 juli 2005 om 09:36:

en dat doen wij ook niet :no: weet niet waar jij dat vandaan haalt :d

Waarschuw beheerder
he dat kaartje van niet westers 0 tot 100 procent dat misleid je wel he
veel delen lichtgrijs dan denk je oo veel zwarten maar dat is 75 westers

Waarschuw beheerder
dus volgens jou is 75 procent helemaal westers ? volgens mij heb je het verkeerd :yes:

Waarschuw beheerder
onder welke steen kom je vandaan topic opener.. :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 11:33:
onder welke steen kom je vandaan topic opener..

onderbouw dat eens die uitspraak ?
Waarschuw beheerder
buitenlanders moeten zich gewoon aanpassen
gaan ze gewoon naar hun werk en hebben de normen en waarden dan heb niemand last ervan

Waarschuw beheerder
donateur
dus volgens jou is 75 procent helemaal westers ? volgens mij heb je het verkeerd

nog nooit in denhaag geweest :X

Waarschuw beheerder
nah der staat wit is 100 procent westers en naar mate die zwarter wordt kom je meer in de buurt van de 100 % niet westers. ze hadden beter andere kleurtjes kunnen nemen voor het oog.

dus ja dat wil niet zeggen dat waar ik bedoel dus 75 westers is, maar wel dat 25 procent niet westers is. die 75 procent amerikanen engelsen etc

Waarschuw beheerder
Onderbouwen? de topic opener weet volgens mij niet wat er allemaal speelt in Nederland met zijn linkse geleuter.. Iedereen weet van de problemen die buitenlanders met zich mee brengen maar niemand wil er iets over kwijt omdat ze bang zijn dat ze discrimineren.. stelletje hypocriete hippies!

Waarschuw beheerder
nog nooit in den haag geweest hoor hem dan mister den haag

ik weet dat het een zwaar gesegregeerde stad is in sommige delen allemaal villa's daar is zeker wel 75 procent westers. maar sommige delen is het niet normal nee.
las ergens dat in de top 10 van slechtste buurten in NL er 5 in den haag staan
maar bij de beste ook haagse zaten.

Waarschuw beheerder
donateur

:)

Waarschuw beheerder
Hoor hem dan! uit smilde.. :no: den haag is een en al achterbuurt..

Waarschuw beheerder
donateur
nog nooit in den haag geweest hoor hem dan mister den haag

dat is nog eens een eer (Y)

Hoor hem dan! uit smilde.. den haag is een en al achterbuurt..

bepaalde wijken zeker...

Waarschuw beheerder
absoluut! maar Den Haag blijft ondanks die kutwijken toch een gave stad.. heb jaren in Laak gewoond.

Waarschuw beheerder
donateur
Laak gaat nog wel, maar schilderswijk,hoefkade...

Waarschuw beheerder
Heb een hoop gekkigheid meegemaakt daarzo.. bijna al mijn buren zijn vermoord.. ;-)

Hoefkade was altijd wel gezellig hahah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 12:01:
hoor hem dan mister den haag

:d

Waarschuw beheerder
Het meest irriterende aan (VEEL) buitenlanders is dat ze wél alles hebben maar niet werken en leven van een uitkering en daarnaast ook nog weigeren om de Nederlandse taal te leren, of mensen horen spreken die al jaren hier wonen en nog alleen maar gebrekkig nederlands kunnen.. pfffff :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maarre.. How are you doing..;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, maar buitenlanders kunnen hier geen uitkering krijgen behalve als ze officiëel erkend vluchteling zijn.

En waarom zou de rest (toeristen) Nederlands moeten leren? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 13:48:
Sorry, maar buitenlanders kunnen hier geen uitkering krijgen behalve als ze officiëel erkend vluchteling zijn.

juist , maar hoelang blijf je vluchteling is de vraag ? in welke mate ben je vluchteling ? i shet zo dat je egt jaren hier moet blijven ,dan vind ik dat ze zich moeten aanpassen tot de tijd is gekomen dat ze weer terug kunnen keren ,en niet de gehele tijd alleen maar steun trekken . bijv verplicht inburgeren anders geen geld en weg uit nederland .
en over toeristen gesproken :d je bedoeld die toeristen die al het vakantiewerk in beslag nemen van de jongeren ? wij noemen dat illegalen :d

Waarschuw beheerder
donateur
nee hoor, ik bedoel gewoon toeristen (mensen die hier vakantie komen vieren)... volgens mij hebben we er daar veel meer van dan illegalen ;)

en toeristen is niks mis mee (behalve Duitsers die vinden dat het HUN kuil is op het strand)... die besteden hier hun geld en daarna gaan ze allemaal fijn terug naar hun eigen land :D

maar ik heb iig nog nooit gehoord van Duitse of Amerikaanse toeristen die hier een uitkering krijgen (en illegalen krijgen sowieso geen uitkering)

dus de enige buitenlanders die hier een uitkering krijgen zijn officiëel erkende vluchtelingen en zó veel hebben we daar niet van in NL (0,3% van de bevolking)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 13:55:
en over toeristen gesproken je bedoeld die toeristen die al het vakantiewerk in beslag nemen van de jongeren ? wij noemen dat illegalen

wij niet

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
nou, ik denk toch dat er in NL meer toeristen dan illegalen zijn

moet je smorgen's is voor de gein langs de hoefkade rijden en zien hoeveel "illigalen" er worden opgehaald op te werken ( zwart) onder de prijs waarvoor normaalgesproken een nederlander het doet.

ik kom uit de schoonmaakbrance en daar ligt de prijs nu zo gemiddeld tussen de 12 en 14 euro.

de kranten staan vol van o.a. polen ( poolse bedrijven) die het al voor 9 euro doen.

daarom raken veel mensen hun baan kwijt en worden werkeloos.

ben ook al 4 maanden thuis door dat.

Waarschuw beheerder
donateur
:(

:hug:

maar we hebben volgens mij toch echt miljoenen toeristen in NL... miljoenen illegalen lijkt me een beetje lastig om te verstoppen (en niet alle Polen etc etc zijn hier illegaal)

Waarschuw beheerder
Een vriend van me heeft een eigen schildersbedrijf en die zegt dat het ongelooflijk moeilijk is geworden omdat veel "illegalen" voor 5 euro per uur hetzelfde werk doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 13:33:
en daarnaast ook nog weigeren om de Nederlandse taal te leren

overigens is het zo dat er onder migranten zeer veel belangstelling is om Nederlands te leren... helaas zijn de goede cursussen zwaar overbezet en zijn er ellenlange wachtlijsten

daar mag de overheid idd wel wat aan doen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:07:
wij niet

en ik wel :d
maar is inderdaad waar ,die zogenaamde agrarische loonbedrijven zijn de grootste boosdoeners hier .
wat marc al zegt s ochtends vroeg zie je ze allemaal staan op de hoeken van de straat .moet je voor de gein lanslopen en dan je portomonee opengooien en vreemdelingen politie roepen :d gaan ze spurten :d maar ze rollen 1 zon loonbedrijf op en dr schieten dr weer twee de grond uit is een serieus ernstig probleem .

Waarschuw beheerder
donateur
maar we hebben volgens mij toch echt miljoenen toeristen in NL... miljoenen illegalen lijkt me een beetje lastig om te verstoppen (en niet alle Polen etc etc zijn hier illegaal)

ze wonen hier met 10 a 15 man in een huis waar er 1 of 2 orspronkelijk inpassen, met al die huisjesmelkers hier.

zal niet zeggen miljoenen maar heel erg veel.

ook iligalen.

soms is er een inval dan is het ff 1 a 2 dagen rustig op de weg, daarna iedere morgen hoeken van straten vol met illigale arbeiders.

Een vriend van me heeft een eigen schildersbedrijf en die zegt dat het ongelooflijk moeilijk is geworden omdat veel "illegalen" voor 5 euro per uur hetzelfde werk doen.

klopt, ook stratenmakers, schoonmakers, enz

alles gaat naar de kloote.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:10:
en niet alle Polen etc etc zijn hier illegaal)

die werken hier een paar maanden .slapen in het huis waar ze in werken tot t afgestuct is voor de helft van de prijs .en gaan zo door naar de volgende opdracht ,gaan ze eff terg naar polen en dan komen ze weer . hoe bedoel je plukken ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:07:
ik kom uit de schoonmaakbrance en daar ligt de prijs nu zo gemiddeld tussen de 12 en 14 euro.

de kranten staan vol van o.a. polen ( poolse bedrijven) die het al voor 9 euro doen.

daarom raken veel mensen hun baan kwijt en worden werkeloos.

ben ook al 4 maanden thuis door dat.

ik snap dat niet, steek je hand eens in eigen boezem en vraag je af waarom die polen ( die hier overigs ook gewoon wonen ) wel voor dat geld kunnen werken, weet je waaron?

die werken gewoon meer, hoeven geen nieuwe vw golf, niet 3x per jaar op vakantie, geen ps2, geen 3 platte beeldschermen in huis, niet elke weekend helemaal bezopen naar huis enz enz enz.

die mensen zijn blij dat ze werk en onderdak hebben,

wij zijn in nederland zo verwent dat we het zelf niet meer door hebben dat het goed met ons gaat en dat is het verschil tussen iemand uit polen en een nederlander

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
als "hun" hier niet geweest waren had ik gewoon m'n werk.

dus snap die eigen boezem niet.

Waarschuw beheerder
donateur
en voor een pool is 5 euro veel om in z'n land te besteden, hier in nl heb je er niet eens een rol plee papier voor, en daar heb je bewijsvanspreken een week te vreten.

Waarschuw beheerder
donateur
overigens hebben we jaarlijks ongeveer 10 miljoen toeristen in NL :O (ik heb het even nagezocht)

t lijkt me echt sterk dat het aantal illegalen in NL daar ook maar bij in de buurt komt :P

*zoekt even door*

dat zijn er dus 120.000 tot 225.000 (bron: Telegraaf)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:16:
en voor een pool is 5 euro veel om in z'n land te besteden, hier in nl heb je er niet eens een rol plee papier voor, en daar heb je bewijsvanspreken een week te vreten.

dank je wel, je zegt hier mee dat geld relatief is en dus als wij minder zouden verdienen en dus de polen weer uit de markt zouden prijsen dat de supermarkt vanzelf zijn prijzen moet aanpassen,

alleen de luxe producten moet je laten staan naja maar het is het en of het ander,.

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:14:
die hier overigs ook gewoon wonen

meestalmet twintig man in 1 huis en wneer hun teruggaan worden ze afgelost door de andere groep :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:14:
wij zijn in nederland zo verwent dat we het zelf niet meer door hebben dat het goed met ons gaat en dat is het verschil tussen iemand uit polen en een nederlander

het verschil is dat wij nederlander tegenwoordig met de euro helemaal duur moeten leven en meer geld moeten uitgeven aan dingen ,een pool werkt voor de helft zit op een sinasappelkistje en vertrekt met zijn geld naar polen op een gegeven moment waar zijn geld meer waarde heeft als hier
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:22:
meestalmet twintig man in 1 huis en wneer hun teruggaan worden ze afgelost door de andere groep

en hoor je ze klagen? nee,

wij lopen al te klagen als we geen vrijedag kunnen krijgen of als ons loon een dag te laat is,

misschien moeten we een voorbeeld nemen aan die mensen...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
dus even alle buitenlanders in NL bij elkaar gezet:

- toeristen: 10.000.000 (gelukkig niet allemaal tegelijk :P )

- officieel erkende vluchtelingen: 500.000 (0.3% van de bevolking, alleen deze buitenlanders krijgen hier dus een uitkering)

- illegalen: 120.000 - 225.000 (een andere schatting spreekt van 112.000 - 163.000)

- tijdelijk "semi-officieel" in NL verblijvende Oost-Europeanen: 50.000 - 100.000
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jezus er wordt hier geluld over toeristen en prijzen in supermarkten.. wordt weinig van begrepen denk ik.. :no:

Waarschuw beheerder
donateur
er begon iemand over buitenlanders die in NL een uitkering krijgen, dus ik heb even nagezocht hoeveel dat er waren :)

Waarschuw beheerder
donateur
(bron: Telegraaf)

[img width=94 height=102 cacheid=00099303001b5b10ef8151691a00e212aa]http://img236.imageshack.us/img236/77/anti3xt.jpg[/img]

dank je wel, je zegt hier mee dat geld relatief is en dus als wij minder zouden verdienen en dus de polen weer uit de markt zouden prijsen dat de supermarkt vanzelf zijn prijzen moet aanpassen,

nee ik zeg dat hiermee de nederlandse markt naar de kloote is, en met mij vele mensen werkeloos daardoor.

hoor je ze klagen? nee,

wij lopen al te klagen als we geen vrijedag kunnen krijgen of als ons loon een dag te laat is,

ze zijn illigaal ei

;)

moet een illigaal bij de woningbouw gaan klagen omdat er 1 huisjesmelker 12 polen/turken/marrokanen een huis laat huren?

%)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:24:
en hoor je ze klagen? nee,

nee begrijp ik :d

voor dat geld werk jij zelfs niet :no: dus jij beweert dat wij nederlaqnders dus maar voor dezelfde prijs moeten gaan werken en ook op sinasappelkistjes moeten zitten terwijl alles steeds duurder word in nederland voor ons ? ik begrijp jou niet zo :no:

als je dr nog de kans voor krijgt,want meeste uitzendburos vragen bij binnekomst al of je pool bent of arabisch (y0 :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:30:
:no:

(ik vind de Telegraaf nou ook niet bepaald betrouwbaar hoor, maar als er één krant is die dit soort cijfers HOOG zal schatten, dan is dat toch wel de Telegraaf... vandaar dat ik die dus nam ;) )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:30:
ze zijn illigaal ei

mensen die hier een tijdelijke werkvergunning hebben zijn niet illegaal ;)
Waarschuw beheerder
en toch is er dus vraag naar goedkopere krachten die meer en vaker willen werken,

ik zou zeggen spring in dat gat, ipv je onvrede te spuien op een of ander forum.

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
mensen die hier een tijdelijke werkvergunning hebben zijn niet illegaal

steek me hand ervoor in het vuur dat die gasten geen werkvergunning hebben

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:33:
en toch is er dus vraag naar goedkopere krachten die meer en vaker willen werken,

en dat met de euro ? beetje een zooitje of niet ? denk je zelf ?
ik zou zeggen spring in dat gat, ipv je onvrede te spuien op een of ander forum

ik verdien genoeg centen ik klag niet :no: maar zie het om me heen gebeuren ,en mijn broertjes kunnen geen werk vinden
een kamer huren kost al gauw 500 euros .ow ja maar dan kan ik hem vertellen dat die met twintig vrienden op een kamer kan gaan wonen en dan een minderbetaalde baan kan aannemen (y)

Waarschuw beheerder
donateur

ik zou zeggen spring in dat gat, ipv je onvrede te spuien op een of ander forum.

ga jij ook maar wat nuttigsdoen dan?

kom een x kijken hier in denhaag hoe alles verpaupert is, dan praat je wel anders

the bezorgde burger :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:31:
oor dat geld werk jij zelfs niet dus jij beweert dat wij nederlaqnders dus maar voor dezelfde prijs moeten gaan werken en ook op sinasappelkistjes moeten zitten terwijl alles steeds duurder word in nederland voor ons ? ik begrijp jou niet zo

ik begrijp jouw niet zo, mag ik vragen waar je vandaan haalt dat "alles" duurder is geworden terwijl de prijsen in de supermarkten lager liggen dan ooit,

en alseblieft kom niet aan met de euro want die reden is gewoon onzin...

maar goed je zegt het ook zelf al, die mensen zijn gewoon sneller tevreden en vinden het niet erg om op een kissie te zitten en af en toe wat bonen te eten..

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
ipv je onvrede te spuien op een of ander forum.

heej dit is een discussieforum tog ? en ik mag spuien wat ik wil natuurlijk :d ben jij niet voor wat ik wel en niet mag spuien .laat dat ten eerste even duidelijk zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:37:
ga jij ook maar wat nuttigsdoen dan?

ik ben gewoon aan het werk, en heb dus het geluk dat ik ngo werk heb,

misschien komt dat omdat ik me heb onderscheiden van de rest van de arbeidsmarkt

the advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:37:
heej dit is een discussieforum tog ? en ik mag spuien wat ik wil natuurlijk ben jij niet voor wat ik wel en niet mag spuien .laat dat ten eerste even duidelijk zijn

begrijp me neit verkeert ik geef er geen commentaar op (zou stom wezen ik doe net zo hard mee)

wou alleen aangeven dat je ook kansen kan creeeren ipv erop te wachten...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:37:
maar goed je zegt het ook zelf al, die mensen zijn gewoon sneller tevreden en vinden het niet erg om op een kissie te zitten en af en toe wat bonen te eten..

maar dat moet dus de levenstaandard van elke nederlander worden ? volgens jou ?
en wat ik net al zij een kamer waar je tiollet enzo moet delen 400a 500 euro
begin je dan mee . 1100 euro loon is gemiddeld in nederland .en polen doen het voor 600 700 .tja dan zou bijv mijn broertje 200 overhouden in de maand (y)

Waarschuw beheerder
donateur
gewoon aan het werk, en heb dus het geluk dat ik ngo werk heb,

misschien komt dat omdat ik me heb onderscheiden van de rest van de arbeidsmarkt

goed leven heb je dan... leuke toekomst ook, je pensioen die je opbouwt enzow (Y)

heej dit is een discussieforum tog ? en ik mag spuien wat ik wil natuurlijk ben jij niet voor wat ik wel en niet mag spuien .laat dat ten eerste even duidelijk zijn

precies en teregggggg

Waarschuw beheerder
Stickhorsie.. jij bent een ideaale kandidaat voor een kabinet.. een hoop lullen zonder inhoud.. Het gaat er hier toch om dat een hoop mensen, die hier niets te zoeken hebben, dit land naar de tering helpen..

Waarschuw beheerder
donateur

plannen genoeg maar er zijn er teveel :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 14:40:

hoe lan ik dat nou creeeren ? zoalng de overheid oogkleppen opheeft en alleen maar lult en lult en geen actie onderneemt
zitten wij daarmee ,en begrijp me niet verkeerd ik geef die mensen groot gelijk dat ze hier dr zakken vullen ,zou ik waarschijnlijk ook doen .maar het moet niet kunnen dit soort dingen :no:

de dorpsgek :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daarnaast advisor.. Illegale werknemers.. zegt het woord je niet genoeg? Illegaal=Mag niet..

Wat verrot dat dat die mensen voor minder willen werken.. er zijn regels daarvoor.. verboden in NL

Waarschuw beheerder
donateur

ja precies... ik geef ze ook geen ongelijk...

maar nogmaals we gaan naar de kloote zo, word alleen maar erger...

en met naar de kloote gaan bedoel ik qua arbeidsmarkt, woon en leef gebied... veiligheid.

the nog bezorgde burger :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:45:
woon en leef gebied... veiligheid.

want door dit soort dingen creeer je weer huisjesmelkers , illegale tandarts en dokter praktijken .
leefomgeving word onvelig door bijv brandgevaar en hygiene omdat ze allemaal op elkaar gepropt zitten . zijn allemaal van die dingen die dr ook omheen hangen

de dorpsgek :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de dorpsgek laatste aanpassing 28 juli 2005 14:42[/quote]

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:41:
the bezorgde burger

de dorpsgek laatste aanpassing 28 juli 2005 14:42

voel me vereeerd...

haha maar even serieus, ik bedoelde ook alleen maar te zeggen dat als die mensen (want dat zijn het ook gewoon maar) zelfs zo slecht in nederland willen wonen en werken kan je nagaan hoe slecht die mensen het thuis hebben, ze doen het echt niet voor hun plezier en daarom vind ik het ook belangrijk dat z'n land bij de eurolanden komt en dus grote bedrijven makkelijker werkgelegenheid daar bieden

wat voor ons weer betekend dat we weer meer werk hebben

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
op elk forum dat gaat over intergratie/moslims/allochtonen/pim fortuyn/Wilders/ enz

komen de elke x dezelfde mensen vertellen dat het wel mee valt en dat we met z'n alle moeten leren leven...

en iedereen moet daar maar mee eens zijn.

sorry...

woon nu 28 jaar in rijswijk... teveel meegemaakt zowel prive als in famlie als vrienden..

zal je vertellen, niet gelogen..

de koningin was hier pas geleden in denhaag..op een school en een speeltuin tge openen moesten er "blanke" kinderen uit andere steden gehaald worden , om te spelen in die tuin.

er waren totaal geen "nederlanders" te bekennen in de hele omgeving niet van denhaag toen.

uiteindelijk kwamen er 3 bussen met schoolkinderen elders uit het land om het maar zo "goed" mogelijk te laten lijken dat die omgeving zo geintergreerd is en alle bevolkingsgroepen met elkaar leven.

en dat er bij de troonrede van 2 jaar geleden de KONINGIN een opmerking maakte op haar troonrede te beginnen met " Nederland is over vol"

vraag me niet wat ze ermee bedoelde... maar ik schrok ervan dat ze zo begon.

Waarschuw beheerder
donateur
haha maar even serieus, ik bedoelde ook alleen maar te zeggen dat als die mensen (want dat zijn het ook gewoon maar) zelfs zo slecht in nederland willen wonen en werken kan je nagaan hoe slecht die mensen het thuis hebben, ze doen het echt niet voor hun plezier en daarom vind ik het ook belangrijk dat z'n land bij de eurolanden komt en dus grote bedrijven makkelijker werkgelegenheid daar bieden

en dan hier maar de boel komen verzieken?

90% van de haagse gevangenis ( scheveningen) is NIET nederlands.

nogmaals er zijn heus wel goeie tussen die werken, belasting betalen, netjes aanpassen.

maar de niet "goeie" hebben hier de overmacht, eigen wet en eigen regels.

Waarschuw beheerder
donateur
owja ps,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:56:
en dan hier maar de boel komen verzieken?

90% van de haagse gevangenis ( scheveningen) is NIET nederlands.

inderdaad en zoals je zelf ook al aangeeft leiden de goede onder de slechte,

en ik denk ook dat het een wezelijk probleem aan het worden is, niet zozeer dat de "buitenlanders" verergeren maar dat de nederlanders zelf meer in opstand gaan komen.

en ik denk dat dit zittende kabinet daar weinig aan kan veranderen of jp moet ineens echt kunnen toveren...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=136 height=204 cacheid=0009942c001b5f5b66a228591a00e217b9]http://www.aeiou.at/aeiou.encyclop.data.image.h/h623711a.jps[/img]

En toch had hij ook zijn goeie kanten :x
Waarschuw beheerder
donateur
de koningin was hier pas geleden in denhaag..op een school en een speeltuin tge openen moesten er "blanke" kinderen uit andere steden gehaald worden , om te spelen in die tuin.

er waren totaal geen "nederlanders" te bekennen in de hele omgeving niet van denhaag toen

Pffttt :vaag:

Moet niet gekker worden.... :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 28 juli 2005 om 15:02:
En toch had hij ook zijn goeie kanten

:s jij ben een staatsmongool :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Owkee hij was ook even voor de lach tussedoor bedoel :-D
Allemaal zo serieus hier :-D

Waarschuw beheerder
vind het wel een mooi eonderschrift :d voor je :d
maar di eman had niks goed :d was een wousje :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 28 juli 2005 om 15:02:
En toch had hij ook zijn goeie kanten

onnozele

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 28 juli 2005 om 15:05:
Allemaal zo serieus hier

blijkt maar weer dat jij een goede discussie niet kan waarderen,

jammer dat het zo verstoord moet worden

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ag geef toe jullie moesten wel heel even lachen stiekum :yes:

En bovendien weet ik ook wel dat die vent niet helemaal spoorde :-D

Waarschuw beheerder
donateur
en ik denk ook dat het een wezelijk probleem aan het worden is

daar heb je lang over moeten nadenken (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:11:
daar heb je lang over moeten nadenken

nee, dat standpunt had ik al de heletijd, maar nooit meteen je kaarten op tafel leggen he, en ach een beetje discussie hoort erbij vind ik juist wel leuk

moet het wel met mensen zijn die niet zoals een hoop mensen hier op partyflock zijn

hoe noemde ik die nou steeds??

ehm..

the advisor ;-)

ohja azijnpissers

Waarschuw beheerder
maaarja rechts heeft echt niet allemaal met buitenlanders te maken dat is de fout dat veel mensen hadden gemaakt die merken het nu.

die vvd-ers enzo dachten toen ook hihi laat ze maar lekker op ons stemmen ze weten geneens wat voor gevolgen het voor hun heeft.

Waarschuw beheerder
en ik wil nog wat zeggen overal zie ik

zeg nee tegen turkije blablabla aanplakdingen enzo, maar polen en dat soort landen bij de EU daar protesteerde amper iemand over, die zijn nog erger

Waarschuw beheerder
donateur

er waren totaal geen "nederlanders" te bekennen in de hele omgeving niet van denhaag toen

Pffttt

Moet niet gekker worden....

niet gelogen, werd ook uitgezonden op tv vandaar dat zo'n adviseur 3 bussen moest regelen met blanke kindertjes.

anders zou het raar staan op tv.

en binnen 1 a 2 uur kwamen er 3 school bussen van elders uit het land..

en toen was het weer "gemengd" in de speeltuin.

maar om op zo manier de bevoling te belazeren help je er zelf aan mee als overheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:13:
overigens is het zo dat er onder migranten zeer veel belangstelling is om Nederlands te leren... helaas zijn de goede cursussen zwaar overbezet en zijn er ellenlange wachtlijsten

daar mag de overheid idd wel wat aan doen

Je houd gewoon de handen boven het hoofd van buitenlanders

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
mee een tenslotte is turkije best een welvarend land en polen tja wil niet echt vlotten ook met de economie daar :-)

Waarschuw beheerder
p.s ik heb het nog niet zo zeer over hoe ze eruit zien, maar dat gedrag is het ergste waar mensen zich aan storen.

Waarschuw beheerder
donateur
hai hai Natalie k..

;)

Waarschuw beheerder
hoi

Waarschuw beheerder
donateur
slotje maar?

[img width=120 height=30 cacheid=0000a43e0001364c9bfbaadf1a00e21ca8]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rotopmetjeslotje.gif[/img]

bedoel er is nu helemaal geen tegenspraak meer O:)

Waarschuw beheerder
jawel hoor geen slotje niks dr van :D net als het leuk gaat worden altijd weer die mensen met dat eeuwige "slotje :|"

Hans teeuwen - Taxi

Zo ongelooflijk bot vind ik dat soort dingen. Over bot gesproken! Nou, hier in Amsterdam! Ik stap in een taxi, die chauffeur zegt: “Waar mot je heen?!”
Zeg ik: “Nou, ik wil graag naar het Leidse Plein.” “Ja, daar kom ik godverdomme net vandaan!” “Oh, doe dan maar het Rembrandtsplein.” En toen gingen we rijden, en onderweg, echt die chaufeeur, de ene racistische opmerking na de andere, en ja, dat vindt ik leuk, hè. Ja, je moet ze eerst altijd een klein voorzetje geven, want racisten moet wel altijd weten: Oh, het kan wel en dan bleeeeh, dan komt het. Voor hetzelfde geld is zo’n taxichaffeur bezig, tegen de passagier aan het kankeren over negers, negers dit, negers dat. En dan zegt die passagier: “Ja, ik ben ook een neger.” Dan, oh….! Maar deze man, deze man ging zo onvoorstelbaar te keer. Het was niet te geloven. Ik denk als Hitler, als die naast hem gezeten had, dan denk ik dat zelfs Hitler op een gegeven moment gezegd zou hebben: “Also, also, also…” Dus op een gegeven moment was ik het zat en toen zei ik er wat van, en toen zei die van: “Ja, maar wat zou jij nou doen, als jou vriendin door 15 Turken in elkaar geslagen zou worden?” “Nou, dat vind ik een wel hele hypothetische vraag.” Eh, ja! Eh, ja!” En toen zei die: “Ja, maar stel je nou maar eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn.” “Ja, dan wel. Dan wel!”
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:34:
slotje maar?

bedoel er is nu helemaal geen tegenspraak meer

ik vind het best onderwerp is best uitgemolken zo

dus tijd ovoor een nieuwe

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Veel mensen vergeten om naar de oorzaak te kijken waarom rechts zoveel aanhang krijgt.

Of is het allemaal uit de lucht komen vallen en kennen we helemaal geen problemen met allochtonen? :[

De cijfers liegen er niet om, en het is gewoon een feit dat veel allochtonen misbruik maken van onze gastvrijheid.

En ga nu niet zeggen dat ze nergens een inburgeringscursus kunnen krijgen wegens overbezetting, want als ze het echt willen kunnen ze zo beginnen.

Waarschuw beheerder
donateur
the advisor ;)

[img width=120 height=30 cacheid=0000a43e0001364c9bfbaadf1a00e21d5f]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-rotopmetjeslotje.gif[/img]

:bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Veel mensen vergeten om naar de oorzaak te kijken waarom rechts zoveel aanhang krijgt.

Of is het allemaal uit de lucht komen vallen en kennen we helemaal geen problemen met allochtonen?

De cijfers liegen er niet om, en het is gewoon een feit dat veel allochtonen misbruik maken van onze gastvrijheid.

precies niemand wordt recht's geboren of metanti gevoel.

het liefste heb ik ook gewoon een samenleving met alle culturen die er maar bestaan..

maar helaas is dat niet mogelijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:21:
Je houd gewoon de handen boven het hoofd van buitenlanders

Wat hebben buitenlanders nou weer te maken (sterker nog, wie hou ik daarmee de hand boven het hoofd?) met het feit dat er meer cursussen Nederlands beschikbaar moeten zijn voor migranten?

dat slaat dus echt totaal NERGENS op he? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:37:
En ga nu niet zeggen dat ze nergens een inburgeringscursus kunnen krijgen wegens overbezetting

waar heb ik het over inburgeringscursussen? :/

Er zijn enorme wachtlijsten voor geschikte cursussen NEDERLANDS en dat is gewoon een FEIT.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:cheer:

zullen we ff de groeps wafe doen?

:cheer:

over dit onderwerp raak je nooit uitgesproken...

misschien over 10 a 20 jaar als iedereen "wakker word"

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:37:

Omdat "rechts" tegenwoordig synoniem is geworden met "anti-niet-westerse allochtonen"?

eigenlijk zouden die twee dingen niets met elkaar te maken moeten hebben...

Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn enorme wachtlijsten voor geschikte cursussen NEDERLANDS en dat is gewoon een FEIT

niet aan te slepen volgens mij :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:43:
misschien over 10 a 20 jaar als iedereen "wakker word"

misschien als iedereen NU eens accepteerde dat we een multiculturele samenleving hebben die niet weggaat en dat we het (zoals Pim Fortuyn al zo treffend zei) SAMEN moeten oplossen en niet verder polariseren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:46:
Omdat "rechts" tegenwoordig synoniem is geworden met "anti-niet-westerse allochtonen

sterker nog die dingen hebben niks met elkaar te maken,

maarja die linker geitenwollesokken komt het anders goed uit,

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
eigenlijk zouden die twee dingen niets met elkaar te maken moeten hebben...

we zouden uberhaupt niet eens een discussie forum moeten hebben en er gewoon geen last van ondervinden (Y)

dat we nu al jaren lang, maanden hier op flock elke x dezelfde discussie's voeren als het weer mis is of als iemand weer is afgeslacht of als er weer een bom ergens ontploft is of er bedreigingen zijn geuit.

dat we er zo en zo al zo erg mee bezig zijn is een slechte zaak.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:47:
misschien als iedereen NU eens accepteerde dat we een multiculturele samenleving hebben die niet weggaat en dat we het (zoals Pim Fortuyn al zo treffend zei) SAMEN moeten oplossen en niet verder polariseren?

multicultureel is dus niet een straat vol met islamitische winkels :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:43:
Er zijn enorme wachtlijsten voor geschikte cursussen NEDERLANDS en dat is gewoon een FEIT.

En wat dan met die mensen die hier al tien jaar of meer wonen? Als ze het echt zouden willen hadden ze in die 10 jaar echt wel een cursus kunnen krijgen.

En sowiezo, waar een wil is is een weg. Heb het idee dat ze er ook niet echt om zitten te springen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:48:
Heb het idee

dus jij bent de gene die dat idee had,

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur

zolang de "meerderheid"( hier in mijn omgeving dan) nederland mollesteerd en alles afpakt van ons, verkrachtingen, berovingen pleegt NEVER.

ik voorspel ooit nog eens een burgeroorlog.

en dat meen ik.

je hebt hier al geregeld knokpartijen tussen allochtonen en nederlanders ( toen ook met die hofstadgroep actie)

ging het ook los, en geloof me... er komt een tijd dat het erger wordt.

nog maar een paar mohammet b actie's of dergelijke en het is feest.

Waarschuw beheerder
donateur
is een voorspelling he :)

het gaat ooit nog eens een x goed fout.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:50:
ik voorspel ooit nog eens een burgeroorlog.

en dat meen ik.

True, ga er maar gerus vanuit. 1 aanslag in Nederland en het feest kan beginnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:42:
Wat hebben buitenlanders nou weer te maken (sterker nog, wie hou ik daarmee de hand boven het hoofd?) met het feit dat er meer cursussen Nederlands beschikbaar moeten zijn voor migranten?

dat slaat dus echt totaal NERGENS op he?

WHAHAHA ik heb ze achter me wonen al 6 jaar, en die spreken nog geen woord fatsoenlijk nederlands, ze zitten wel op cursus hoor :) dat moet ivm die inburgering.
Een verschilletje :D ZE GAAN NIET NAAR DIE CURSUS :D HAHAHAHA

slim bekeken toch, spreek je de taal niet kan jeo ok niet functioneren

Waarschuw beheerder
Het is heel makkelijk om de kwade en goede te onderscheiden. Laat ze gewoon werken voor een cursus Nederlands en dan zien we wel wie er echt graag in Nederland wil blijven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:54:
WHAHAHA ik heb ze achter me wonen al 6 jaar, en die spreken nog geen woord fatsoenlijk nederlands, ze zitten wel op cursus hoor dat moet ivm die inburgering.
Een verschilletje ZE GAAN NIET NAAR DIE CURSUS HAHAHAHA

slim bekeken toch, spreek je de taal niet kan jeo ok niet functioneren

als iemand achter mij dat zou doen, zou ik ze aangeven

ja echt dan maar een achterlijke klikker,

maar ze gaan niet van maatschappelijk geld bbq in het park

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 15:58:
als iemand achter mij dat zou doen, zou ik ze aangeven

ja echt dan maar een achterlijke klikker,

the advisor

En jij vond dat hier een slotje op moest :nee: we zijn hier nog lang niet over uitgepraat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 15:37:
ik vind het best onderwerp is best uitgemolken zo

dus tijd ovoor een nieuwe

the advisor

dit heb ik gezegt, ik vind dit een andere subonderwerp van dit topic dus dan kunnen we gewoon weer doorgaan,

the advisor ;-)

p.s. bedankt voor je azijn

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:57:
Laat ze gewoon werken voor een cursus Nederlands en dan zien we wel wie er echt graag in Nederland wil blijven

Alleen is het vervelende dat ze vaak pas werk krijgen als ze eerst zo'n cursus hebben gedaan... :[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:48:
Heb het idee dat ze er ook niet echt om zitten te springen.

vandaar natuurlijk ook die wachtlijsten :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:54:
ik heb ze achter me wonen al 6 jaar

buitenlanders of migranten?

Waarschuw beheerder
donateur

wel eens op een warme dag in het zuiderpark geweest?

denk 3.000 allochtonen/buitenlanders/vreemdelingen

en er moeten speciale schoonmaak teams komen om de rotzooi op te ruimen omdat alles maar achter gelaten wordt van bbq en etenswaar spullen terwijl er zat afval bakken staan.

en er wordt niet tegen opgetreden...

laat me oom z'n hondje uit een dag later krijgt hij een bekeuring omdat dat beestje een behoefte deed in het park.

schiet mij maar lek

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:50:
zolang de "meerderheid"( hier in mijn omgeving dan) nederland mollesteerd en alles afpakt van ons, verkrachtingen, berovingen pleegt NEVER.

zolang jij weigert het SAMEN op te lossen, ben je een deel van het probleem, niet van de oplossing...

en het begint met accepteren dat het grootste gedeelte van die allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen NIET zo zijn en dat degenen die wél zo zijn die dingen niet doen omdat ze allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen zijn, maar omdat ze KLOOTZAKKEN zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vin de meetse gwoon stelletje profiteurs..

die net doen of ze zich aan wille passe maar der geenklote aan doen

Waarschuw beheerder
donateur
zolang jij weigert het SAMEN op te lossen, ben je een deel van het probleem, niet van de oplossing

darky je vergeet 1 ding, ze willen niet.

welke oplossing heb jij tegen een groep die een eigen wet heeft en het zien als hun wijk en stad?

en volgens hun regels en geloof willen leven in nederland?

zeg jij de oplossing maar, ga ik hem persoonlijk overhandigen aan de eerste kamer hier in denhaag ( meen ik)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sil :bloem: op donderdag 28 juli 2005 om 16:13:
ik vin de meetse gwoon stelletje profiteurs..

die net doen of ze zich aan wille passe maar der geenklote aan doen

deze persoon mag ook wel eens op de wachtlijst voor een cursus Nederlands :P

of zouden zoveel migranten slecht Nederlands spreken omdat ze denken dat dit een voorbeeld van "voldoende kennis van de Nederlandse taal" is?

Waarschuw beheerder
donateur
het begint met accepteren dat het grootste gedeelte van die allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen NIET zo zijn en dat degenen die wél zo zijn die dingen niet doen omdat ze allochtonen / buitenlanders / vreemdelingen zijn, maar omdat ze KLOOTZAKKEN zijn

darky hier in mijn omgeving wel.

je hebt de lijst toch gezien?

aangezien er toch geen oplossing is...

moet je dan maar helaas de goeie onder de slechte laten lijden.

gebeurd bij het voetbal ook met wedstrijden zonder publiek, omdat er geen oplossing is.

dan maar 1 lijn.

lullig maar het is niet anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:11:
buitenlanders of migranten?

BUITENLANDERS
Waarschuw beheerder
en waarom mag ik dan wel op de wachtlijst?

Waarschuw beheerder
donateur
er zijn teveel KLOOTZAKKEN die met die groei ( zie lijst 2015)

komen er meer klootzakken bij ( zoals jij ze noemt darky)

dus met de goeie groeien ook de slechte mee.

je kan het niet meer in de hand houden met die groei.

als er nu al zoveel problemen zijn met wat jij noemt "minderheid" KLOOTZAKKEN..

hoe zie jij het in 2015 a 2020?

met die groei van allochtonen/vreemdelingen/buitenlanders?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:10:
laat me oom z'n hondje uit een dag later krijgt hij een bekeuring omdat dat beestje een behoefte deed in het park.

schiet mij maar lek

ja dit is dus een goed voorbeeld van krom beleid,

hiero bij ons in het twiske staan ze ook met de rooksignalen naar turkeije te zenden.

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:15:
zeg jij de oplossing maar, ga ik hem persoonlijk overhandigen aan de eerste kamer hier in denhaag ( meen ik)

kleinschalig beginnen... zoals bijvoorbeeld dat buurtfeestje dat ooit eens door Gabbermamma is georganiseerd (en dat toen helaas uit elkaar is geslagen door een groepje dronken BLANKEN :S )

geef mensen de kans om elkaar beter te leren kennen en treed hard op tegen mensen die dat willen tegenhouden... benadruk wat vaker dat er aan BEIDE kanten goeien en klootzakken zijn

ik bedoel, de laatste keer dat *ik* bijna helemaal in elkaar getremd ben was door een groepje blanke "Nederlanders"

en weet je wie me te hulp kwam? Nederlanders? welnee, een TURK! :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:18:
BUITENLANDERS

dat moeten dan erkende asielzoekers zijn (of illegalen) want andere buitenlanders krijgen hier nooit zo lang een verblijfs/werkvergunning

en aangezien het dus over mensen gaat die hier niet permanent zullen blijven... waarom zouden die dan Nederlands moeten leren?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:23:
dit is heerlijk om te lezen

Sarcasme en ironie zijn kennelijk vreemde begrippen voor jou?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en weet je wie me te hulp kwam? Nederlanders? welnee, een TURK!

die weet dat jij en gabba mamma zich bezighouden met intergratie enzow.

en wat heb je hem beloofd?

een vergunning?

;)

Waarschuw beheerder
donateur
hoefde niet, hij werkt hier al een jaartje of 20 :) (ja, een vaste baan, helemaal officiëel)

Maar jijk eens wat je hier zegt... :O

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:26:
die weet dat jij en gabba mamma zich bezighouden met intergratie enzow.

nou, hij wist daar volgens mij niks van :p maar stel dat dat zo is... kennelijk zijn migranten dus best bereid om open-minded allochtonen te helpen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en weet je wie me te hulp kwam? Nederlanders? welnee, een TURK!

ik had je ook laten liggen :P:P

maar ff zonder dolle, darky, dat zo iets gebeurd is minimaal.

9 van de 10 x is het omgedraaid.

en zijn het geen nederlanders ( athans in die 28 jaar dat ik leef niet)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:27:
dat moeten dan erkende asielzoekers zijn (of illegalen) want andere buitenlanders krijgen hier nooit zo lang een verblijfs/werkvergunning

en aangezien het dus over mensen gaat die hier niet permanent zullen blijven... waarom zouden die dan Nederlands moeten leren?

Jij bent of zelf een buitenlander, of je werkt/woont/leeft alleen met buitenlanders, of je bent er gewoon dol op!
Waarschuw beheerder
sorry hoor, maar kent een van jullie de code voor het bloemen smiley?

the advisor ;-)

die code is (F)
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
we kunnen natuurlijk het ook gewoon eerlijk spelen.

we gaan erom dobbelen...

die vervelende gasten mogen eerlijk dobbelen om een vergunning of een verblijf ok?

1 tot 5 is gewoon terug naar land van herkomst

bij 6 mag hij overgooien ;)

( grapje)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:28:
Jij bent of zelf een buitenlander, of je werkt/woont/leeft alleen met buitenlanders, of je bent er gewoon dol op!

fout, fout en fout

sterker nog, ik erger mij soms best wel eens aan Duitse toeristen :/

Waarschuw beheerder

en zijn het geen nederlanders ( athans in die 28 jaar dat ik leef niet)

Die stick horse heeft het helemaal niet begrepen joh, die uitspraken van hem zijn gewoon berust op sensatie, kan mij niet wijsmaken dat hij de enigste nederlander is die er anders over denkt dan iedereen hier.
Die uitspraken van hem slaan nergens op hij doet alsof nederland een hotel is, van 'goh buitenlander, kom jij maar is een nachtje bij mij in mn hotelletje slapen tot je iets anders hebt gevonden. Tot die tijd hoef je niks te doen hier, leef er maar op los geniet er van"

Waarschuw beheerder
donateur

toch, als ik kijk naar het geweld dat *ik* in mijn leven heb meegemaakt, was dat 4 van de 5 keer met "blanke" Nederlanders

toch heb ik daardoor geen hekel aan blanken :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:32:
fout, fout en fout

sterker nog, ik erger mij soms best wel eens aan Duitse toeristen

Ja hahahahahaha jij bent echt een fout figuur, wat hebben die duitsers jou nou weer misdaan.
Die zitten meestal in dr eigen landje komen hier alleen om aan het strand te zitten en daarna hoepelen ze mooi weer op.
Bovendien hebben de meesten allemaal een baan en komen ons niet lastig vallen met eventuele problemen.

Denk is na man, wat je zegt dat kan toch niet man!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:30:
'goh buitenlander, kom jij maar is een nachtje bij mij in mn hotelletje slapen tot je iets anders hebt gevonden. Tot die tijd hoef je niks te doen hier, leef er maar op los geniet er van"

Dat heet "toerisme" en is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor Nederland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:34:
, als ik kijk naar het geweld dat *ik* in mijn leven heb meegemaakt, was dat 4 van de 5 keer met "blanke" Nederlanders

toch heb ik daardoor geen hekel aan blanken

daardoor adoreer je buitenlanders :D

Waarschuw beheerder
donateur
toch, als ik kijk naar het geweld dat *ik* in mijn leven heb meegemaakt, was dat 4 van de 5 keer met "blanke" Nederlanders

toch heb ik daardoor geen hekel aan blanken

zou ik wel hebben als ik jou was.

maar aan iemand een hekel hebben van je eigen soort is gewoon anders.

gevoel is anders.

maar nogmaals denk dat jij te weinig bij het vuur hebt gezeten.

als je het nogmaals dagelijks mee maak piep je wel anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:32:
Die zitten meestal in dr eigen landje komen hier alleen om aan het strand te zitten en daarna hoepelen ze mooi weer op.

en een behoorlijk groot deel gedraagt zich nog steeds of ze de oorlog hebben gewonnen en/of vinden dat iedereen in NL de plicht heeft om Duits tegen ze te kunnen praten

dat is soms zwaar irritant ja

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:34:
maar iemand haten van je eigen soort is gewoon anders.

Mijn "eigen soort" is MENS, niet BLANK.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:33:
daardoor adoreer je buitenlanders

waar doe ik dat dan?

ik irriteer me niet aan dat handjevol asielzoekers, da's alles :/

Waarschuw beheerder
donateur
handjevol

???

in 2015 is meer dan de helft hir allochtoon

noem jij dat een handje vol?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:38:
noem jij dat een handje vol?

Wat hebben allochtonen nou weer met erkende vluchtelingen te maken?

daar hebben we een half miljoen van en t worden er alleen maar MINDER, niet MEER
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:36:
n een behoorlijk groot deel gedraagt zich nog steeds of ze de oorlog hebben gewonnen en/of vinden dat iedereen in NL de plicht heeft om Duits tegen ze te kunnen praten

dat is soms zwaar irritant ja

Wat is dat nou weer voor slap antwoord van je :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:37:
me niet aan dat handjevol asielzoekers, da's alles

HANDJE VOL :D
Zeg maar gerust een LAND VOL :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:41:
Wat is dat nou weer voor slap antwoord van je

Jij vraagt waarom ik me soms aan Duitsers irriteer... dan is dit een heel normaal antwoord.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:41:
Zeg maar gerust een LAND VOL

500.000 = een land vol? kom nou :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de strafpunten druppelen binnen ik ben hier weg, stickhorsie is maar een sensatieschopper
gewoon rare antwoorden geven en elke x olie op het vuur gooien door vreemde uitspraken te doen.. :nee: ik ben hier weg adios!

Waarschuw beheerder
donateur
....alsof ik t kan helpen dat Natalie niet eens t verschil weet tussen migranten, asielzoekers en buitenlanders.... :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:47:
....alsof ik t kan helpen dat Natalie niet eens t verschil weet tussen migranten, asielzoekers en buitenlanders....

Allemaal 1 pot nat!
zelfde behandeling vereist, aanpassen taal kennen en niet dom gaan doen in een land waar je te 'gast' bent gekomen.
Ze moeten maar blij zijn dat ze hier mogen verblijven, naar Polen gaan ze niet

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:49:
Allemaal 1 pot nat!

en net vind je dat ik geen probleem moet maken van Duitse toeristen? (= bui-ten-lan-ders)

weet je zeker dat jij je definities wel allemaal op een rijtje hebt? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Allemaal 1 pot nat!
zelfde behandeling vereist, aanpassen taal kennen en niet dom gaan doen in een land waar je te 'gast' bent gekomen.
Ze moeten maar blij zijn dat ze hier mogen verblijven, naar Polen gaan ze niet

daar ben ik het wel mee eens

ik kreeg pas een paar italiaanse vrienden op bezoek die keken hun ogen uit...

en zei ( vertaal het) we hebben nog nooit zoveel allochtonen/ marrokanen gezien.. bij ons is het niet zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:52:
en net vind je dat ik geen probleem moet maken van Duitse toeristen? (= bui-ten-lan-ders)

weet je zeker dat jij je definities wel allemaal op een rijtje hebt?

Zit jij met de Dikke van Dale op schoot?
wat interreseren mij die definities nou we weten allemaal waar we over zitten te praten alleen jij gaat over duitsers beginnen :\
Ik heb het nog steeds over mensen met een islamitische achtergrond en economische vluchtelingen.

Van mij part stroomt heel dit land vol met Amerikanen, zal me een worst wezen, ze houden er teminste een westerse denkwijze op na.
De rest niet.

offtopic:
Als hoofdbeheerder doe je het wel goed hoor ;) sensatie in de tent brengen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:54:
Van mij part stroomt heel dit land vol met Amerikanen, zal me een worst wezen, ze houden er teminste een westerse denkwijze op na.

weet niet of ik amerikaanen in me land wil hebben, raar volkje hoor...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 28 juli 2005 om 16:57:
weet niet of ik amerikaanen in me land wil hebben, raar volkje hoor...

pff wat ken mij dat nou interesseren, gekker als die "ANDEREN" hier kan het niet worden

Ons land ziet er straks uit als de donkerste kleur op het kleurenpalet.

netjes gezegd.

Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg ook al, neem een voorbeeld aan chinezen, hoor je niet, zie je niet, je hebt geen chineze hangjongeren.. enz

top volk.

athans tuurlijk heb je maffia maar je hebt er uberhaupt last van.

ja als je gegeten hebt de volgende dag op de wc ;)

snap je een beetje wat ik bedoel?

van die mensen heb je geen last. athans ik niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:01:
athans tuurlijk heb je maffia maar je hebt er uberhaupt last van

ja inderdaad die doet dat zo geheim, je hebt nergens last van het onzichtbare volkje.
én ze werken te minste voor hun geld!
Denk aan al die restaurants :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:02:
Denk aan al die restaurants :D

maar geen chinatownvorming krijgen natuurlijk : dasweer ghetto dan :p en moeilijk intregreren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:31:
maar geen chinatownvorming krijgen natuurlijk : dasweer ghetto dan en moeilijk intregreren

dat hebben we hier niet :nee: en laten we nu niet allemaal de schuld op de chinezen af gaan steken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:54:
Ik heb het nog steeds over mensen met een islamitische achtergrond

dat zijn dus over het algemeen géén buitenlanders, die hebben gewoon de NL nationaliteit

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:01:
neem een voorbeeld aan chinezen, hoor je niet, zie je niet, je hebt geen chineze hangjongeren..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:02:

Maar Nederlands spreken ligt vaak nog heel moeilijk en er zijn nogal wat afrekeningen in het criminele circuit

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:00:
Ons land ziet er straks uit als de donkerste kleur op het kleurenpalet

Voorlopig hebben we hier nog maar 750.000 niet-blanke allochtonen wonen (bron: CBS) dus dat "straks" neem ik even met een korrel zout ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tjaa

Waarschuw beheerder
:z hebben we hem ook weer hoor met zn opvattingen.

We hebben er geen last van en jij geeft een heel andere definitie aan buitenlander, maar waarom voelen ze zich dan wel vaak aangesproken als je zegt "vuile buitenlander"
Als je het niet bent dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen lijkt mij.
maargoed, zoals ik al eerder zei ik vind het allemaal 1 pot nat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:39:
jij geeft een heel andere definitie aan buitenlander

ik geef de WETTELIJKE definitie

Nederlanderschap is nu eenmaal geen kwestie van mening maar van wet.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:39:
waarom voelen ze zich dan wel vaak aangesproken als je zegt "vuile buitenlander"

Omdat ze weten dat ze (onterecht) als buitenlander worden beschouwd. En omdat het als scheldwoord is bedoeld. Maar dat betekent nog niet dat het ook buitenlanders zijn (en zolang zovelen ze als "buitenlanders" blijven zien, moet er ook niet worden gezeken dat sommigen niet willen integreren)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:00:
gekker als die "ANDEREN" hier kan het niet worden

Amerikanen zijn ook buitenlanders / allochtonen / vreemdelingen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
In mijn ogen is alles 1 pot nat, wat je ook zegt.

Vraag maar aan iemand op straat hoe ze dat woord uitleggen :D

Waarschuw beheerder
donateur
de mening van "iemand op straat" staat niet boven de wet

Waarschuw beheerder

t is actie, reactie denk ik... door t toenemende terrorisme en vooral de angst voor t terrorisme gaan mensen anders denken denk ik...

ik betrap me er zelf ook steeds vaker op dat ik steeds rechtser ga denken... af en toe denk ik terecht, maar af en toe schaam ik me er ook best wel voor als ik zoiets denk...

ik ben ook echt wel bang voor t terrorisme... ik reis iedere dag met de trein voor mn werk tussen utrecht en adam en ben echt bang dat er iets kan gebeuren...
ben zelfs n keer de metro uitgestapt omdat er zo n vaag figuur met n band om zn hoofd met n koffertje de metro in kwam lopen. waarschijnlijk ging die man gewoon naar zn werk, maar toch speelt die gedachte bij mij en ik denk dat die gedachte bij veel meer mensen speelt...

je hebt 2 soorten allochtonen, degene die wel werken en hier net als iedereen gewoon n normaal bestaan met hun gezin willen leiden en degene die er n zooitje van maken en alleen maar hun handje op houden.

nu is die groep die hier wel gewoon normaal willen wonen natuurlijk veel groter en die andere groep verpest t jammer genoeg voor die groep.
ik kan best begrijpen dat ze er gek van worden dat er continu gegeneraliseerd word, maar er is wel n groep moslims in nederland die zich echt misdragen en die ook aangepakt moeten worden! ook vind ik dat de moslims die hier wel n normaal bestaan willen leiden best s andere moslims aan kunnen sporen om zich meer aan te passen ipv alleen maar te spreken van discriminatie... dat is lekker makkelijk!

niet werken, uitkering aanvragen, criminaliteit, extremisme... dat zijn allemaal zaken waar veel harder tegen opgetreden moet worden!

klinkt misschien n beetje a la balkenende, maar ik vind echt dat sommige mensen normen en waarden en vooral respect moeten bijleren!

hoe vaak ik op straat wel niet word lastig gevallen of dat er zelfs aan me word gezeten! dan heb je gewoon totaal geen respect voor iemand!

je leeft hier in n ander land waar mensen n andere mentaliteit hebben en ik vind dat ze zich daar naar aan moeten passen! dat zouden wij bijv in marokko ook moeten doen, daar is niets raars aan...

en discriminatie als excuus voor alles gebruiken word ik ook schijtziek van... t word echt hoog tijd dat de nodige dingen gaan veranderen hier in nederland. want deze situatie werkt voor beide partijen niet!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
overigens bleek ik dus vannacht gelijk te hebben met mijn vraagtekens bij de mishandeling van de zoon van van Gogh (eerder in deze topic)...

me dunkt dat hier nog een paar ferme gaten in zitten

handjes op wie meteen geloofde dat het wél waar was?

Waarschuw beheerder
ik geloofde dat t waar was ja! heb de ouders van theo van gogh gisteren bij netwerk gezien en daar vertelde ze t ook...

hoorde net op t nieuws dat t verhaal idd zwaar opgeblazen was...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 17:54:
de mening van "iemand op straat" staat niet boven de wet

ken me niks schelen

Waarschuw beheerder
IK geloof ook dat dat waar was, maar Stickhorse, jij bent hier onze ongelovige Thomas he ;) was te verwachten dat je er niks van zou geloven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:27:
jij bent hier onze ongelovige Thomas he ;) was te verwachten dat je er niks van zou geloven

Yep. Als ik een verhaal hoor van één persoon (met een levensgoot motief om een bepaalde groep in een kwaad daglicht te stellen) dat verder door niemand bevestigd kan worden (wat in dit geval uiterst merkwaardig is) dan zet ik daar meteen vraagtekens bij.

Dat heet "zelf nadenken" :[

Waarschuw beheerder
donateur
darky wederom dacht ik vandaag..

laat ik het eens van de andere kant bekijken...

loop naar beneden, pak de haagse courant..

voorpagina;

1:verdacht pakketje in tuin Lange Voorhout.

2:Zoon van Van Gohg in elkaar geslagen door Marrokanen

3:Bedreiging in Wateringse veld door groep Marrokanen

4:
Werkstraf Bouaouzan na kickbokssprong

5:auto vol spijker bommen engeland

5:

groep extreemisten antwerpen

6:

Voorarrest jeugdige bommaker 17 jarige amsterdammer uit osdorp die banden had met de hofstadgroep

7:ter apel wil generaal pardon asiel zoekers

8:

71 & procent vreest aanslag nederland

9:samir a geen vervolging maar bewonder heeft dat Mohammed B zich offert voor Allah

10:

AIVD krijgt nieuwe terreurtips binnen

11:

Huurmoordenaar van Islamitische afkomst

12:

dat was de voorpagina

nu komt denhaag:

Bendes bedreigen bewoners Vinexwijk

een groep Marrokaanse jonegern.... enz

13:

Man gewond bij steekpartij

Hobbemaplein

14:Overval Keizerstraat

15:

....kan ze noh wel ff doorgaan

heb dus allen de voorpagina van bijde kranten gelezen, inhoudelijk staan er nog veel meer berichten over dit soort dingen.

Hoe verwacht je van mij dat het allemaal wel meevalt?

ELKE DAG is het raak.

bron: haagse courant
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals ik heb niks tegen buitenlanders of mensen hun geloof.

ik respecteer ieders geloof of cultuur.

maar op deze manier gaat en kan het niet.

Waarschuw beheerder
stickhorsie... je kan wel met allemaal politiek gelul aankomen en in sommige argumenten heb je ook echt wel gelijk, maar dat veranderd niets aan t feit dat de situatie die nu in nederland heerst niet normaal is!

vind je zelf ook niet dat er hier dingen moeten veranderen? dat er door heel veel allochtonen n zooitje van word gemaakt?

dat zijn dingen die je niet kunt ontkennen en ik vind (en met mij vele anderen) dat daar gewoon verandering in moet komen!

er word veel te makkelijk over gedacht door sommige allochtonen, alsof t hier lui lekker land is ofzo?!

als wij naar bijv marokko zouden gaan moeten we ons ook aanpassen en dat is precies wat zij hier ook moeten doen! en discriminatie overal als excuus voor gebruiken ben ik ook helemaal zat, dat is lekker makkelijk...

we zijn in t begin denk ik veel te tolerant geweest... maar vind dat t nu toch echt wel tijd word om iets aan de situatie te veranderen!

(en ik heb t niet over iedere allochtoon of moslim, alleen over die groep die er n zooitje van maken... dus beschuldig me aub niet van generaliseren)

Waarschuw beheerder
donateur
punt 2 blijkt dus niet waar te zijn

en punt 8 is het elkaar aansteken met angst om al-Qaida een handje te helpen

voor de rest is het wel erg, ja

staat er niks vrolijks in over nieuwe beestjes in Artis ofzo? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:45:
vind je zelf ook niet dat er hier dingen moeten veranderen? dat er door heel veel allochtonen n zooitje van word gemaakt?

absoluut

in feite was t zelfs "mijn" partij die als eerste zei dat het integratiebeleid volkomen mislukt was, maar daar wou toen niemand aan want die was "te links"

maar t zijn natuurlijk niet alleen allochtonen die er een zootje van maken... onverdraagzaamheid komt meestal van twéé kanten

als volledig ingeburgerde, goed nederlands sprekende allochtonen geen werk kunnen krijgen omdat ze een kleurtje hebben, dan zit er aan de andere kant natuurlijk óók een heleboel mis

Waarschuw beheerder
absoluut

in feite was t zelfs "mijn" partij die als eerste zei dat het integratiebeleid volkomen mislukt was, maar daar wou toen niemand aan want die was "te links"

maar t zijn natuurlijk niet alleen allochtonen die er een zootje van maken... onverdraagzaamheid komt meestal van twéé kanten

als volledig ingeburgerde, goed nederlands sprekende allochtonen geen werk kunnen krijgen omdat ze een kleurtje hebben, dan zit er aan de andere kant natuurlijk óók een heleboel mis

klopt :yes: maar die reactie komt ook ergens vandaan! en dat bedoel ik met die groep die er hier n zooitje van maakt, die verpest t voor iedereen en ik kan me daar zo kwaad om maken! die moeten gewoon aangepakt worden...

ik word er ook gek van dat ik op straat zowat aangerand word door van die mongolen! ze hebben totaal geen respect, alleen omdat ik geen moslim ben, ben ik in hun ogen n hoer... want bij hun eigen volk doen ze dat niet hoor!

en als ik er dan wat van zeg ben ik de hoer en de racist, terwijl hun fout zijn! t is de omgekeerde wereld hier en ik ben t echt helemaal zat!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:52:
die reactie komt ook ergens vandaan!

dat begon in t midden van de jaren 70 toen het even iets minder goed ging in Nederland... daarvoor had eigenlijk niemand echte problemen met allochtonen (op een enkele gore kutracist na), maar ja, dan gaat het opeens iets minder en mensen zijn nu eenmaal heel makkelijk met de schuld geven aan een makkelijk identificeerbare groep waar zijzelf (o wat toevallig :P ) duidelijk helemaal niet bij horen

tja, zo'n groep voelt dat en komt natuurlijk met een tegenreaktie...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:52:
die groep die er hier n zooitje van maakt, die verpest t voor iedereen en ik kan me daar zo kwaad om maken! die moeten gewoon aangepakt worden...

10000% mee eens!

sjo, dat is er uit! :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
staat er niks vrolijks in over nieuwe beestjes in Artis ofzo?

ja in de krant verder, maar voorpagina van alle 2 de kranten staan dus minimaal 15 stukken over allochtonen of marrokanen.

vind je het gek dat mensen steeds meer rechts gaan denken.

om even on topic te gaan.

en tuurlijk help de media daar ook een handje in, dat zal ik zeker niet ontkennen

Waarschuw beheerder
donateur
We hebben dus gewoon meer happy news nodig :D

(en volgens mij is dat er vast ook wel, maar de mediagiganten willen natuurlijk blijven verkopen en negatief nieuws over minderheden verkoopt nu eenmaal goed... daardoor krijgt "de meerderheid" t gevoel dat ZIJ niks fouts doen)

Misschien is daarom de fotosectie van Pf zo populair? allemaal happy mensen die plezier aan het maken zijn? (kennelijk is er tóch behoefte aan... gat in de markt?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de media speelt hier zeker n hele grote rol in! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
:yes:

en dan heb je natuurlijk nog het probleem dat "Marokkanen" in krantenartikelen al veel sneller worden genoemd dan andere minderheden...

Uit haar onderzoek Berichtgeving over allochtonen en criminaliteit blijkt dat het aandeel Marokkanen in artikelen over criminaliteit oververtegenwoordigd is. Van alle artikelen die gaan over criminaliteit en waarin de etnische achtergrond wordt genoemd, worden in 45 procent Marokkanen als dader of verdachte genoemd. Vergelijking met de werkelijke criminaliteitscijfers onder Antillianen, Marokkanen, Surinamers, Turken en Nederlanders leert dat Marokkanen verantwoordelijk zijn voor 23 procent.

http://www.miramedia.nl/publicaties/detail.asp?nodeid=54&id=2976&start=0&offset=6

hoezo negatieve beeldvorming? :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toch komt criminaliteit wel heel veel voor bij marokkaanse jongeren! :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
maar dat is natuurlijk een wisselwerking... jongeren die geen kans in de maatschappij krijgen vervallen al snel tot crimineel gedrag

dat gebeurt bij iedere kleur of afkomst (zwarte en latino-jeugdbendes in de VS, "Lonsdalers" in Nederland, etc etc)

maar het feit dat het percentage criminaliteit onder marokkanse jeugd hoger ligt dan onder autochtone jeugd maakt natuurlijk nog niet meteen criminelen van álle allochtonen ;)

t blijft een relatief klein groepje kutjochies :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar dat is natuurlijk een wisselwerking... jongeren die geen kans in de maatschappij krijgen vervallen al snel tot crimineel gedrag

dat gebeurt bij iedere kleur of afkomst (zwarte jeugdbendes in de VS, "Londsalers" in Nederland, etc etc)

klopt ook! alleen vind ik t zo n onzin om daar maar alles op te gooien!

we wonen in nederland hoor! echt wel dat die jongeren n kans krijgen om iets te bereiken in de maatschappij... ze hebben alle mogelijkheden om n goede opleiding te volgen...
als ze die kans niet aanpakken is dat hun probleem!

nu is t wel zo dat hun ouders ook niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen kinderen. zij denken dat als hun kinderen buiten zijn, t de taak vd staat is om ze onder controle te houden...

in marokko is er veel meer sociale controle over die jongeren. de buurman let op, de tante die om de hoek woont...
in nederland gaat de nederlandse buurman echt niet tegen die jongeren zeggen dat ze naar school moeten, of hun ouders waarschuwen...
vaak spreken de ouders ook helemaal geen nederlands en weten helemaal niet hoe t er op straat eigenlijk aan toe gaat...

daarom denk ik dat we de oorzaak moeten zoeken bij de thuis situatie van die jongeren.

Waarschuw beheerder
donateur
nou ben ik t alwéér met je eens :O

thuis mankeert er idd een hele hoop, maar ik denk dat je daar pas echt verandering in kunt brengen als de ouders ervan overtuigd zijn dat het ZIN heeft om er moeite in te steken

ongetwijfeld gebeurt dat ook al, want niet ALLE Marokkaanse jongeren vervallen tot crimineel gedrag... er zijn toch echt wel heel veel goed geïntegreerde Marokkanen in NL

alleen komen die natuurlijk nooit in t nieuws :(

of t wordt "Moslimterrorist schopt weerloos hondje" als er eigenlijk zou moeten staan "Dappere Marokkaanse jongen redt meisje van levensgevaarlijke dolle hond" ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
komen nie int nieuws nee is ook gin sensatie he als paar turke weer een oma'tje beroofd hebben wel :P

Waarschuw beheerder
nou ben ik t alwéér met je eens

thuis mankeert er idd een hele hoop, maar ik denk dat je daar pas echt verandering in kunt brengen als de ouders ervan overtuigd zijn dat het ZIN heeft om er moeite in te steken

ongetwijfeld gebeurt dat ook al, want niet ALLE Marokkaanse jongeren vervallen tot crimineel gedrag... er zijn toch echt wel heel veel goed geïntegreerde Marokkanen in NL

alleen komen die natuurlijk nooit in t nieuws

wat zijn we t toch steeds met elkaar eens! haha ;)

klopt, dat is natuurlijk niet overal t geval... ik ken genoeg marokkaanse ouders die erop hameren dat hun kinderen hun school af moeten maken, die om 9 uur binnen moeten zijn om te voorkomen dat t hang jongeren worden en ze problemen gaan maken op straat... in mn oude buurt in adam waren er zelfs marokkaanse 'buurtvaders' die de straat op gingen om hun kinderen en hun vriendengroep aan te spreken als ze aan t hangen waren...

gek genoeg bleek dat effectiever te werken dan politie mensen die die jongeren vd straat af proberen te halen...

heeft weer met dat respect te maken... hun eigen ouders of volk respecteren ze kennelijk toch meer dan blanke mensen of politie agenten. t kan ook te maken hebben met dat ze zich minder bedreigd voelen als ze worden aangesproken door zo n buurt vader...

maar dat vind ik nou echt n goed initiatief! stimuleer die ouders om meer bij te dragen aan de maatschappij... als de jeugd ziet dat de oudere generatie er veel moeite voor doet zien zij dat misschien wel als n voorbeeld!

er kunnen zoveel oplossingen gevonden worden, alleen moet men er wel aan mee willen werken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:34:
Dat heet "zelf nadenken"

offtopic. Jammer dat jij hier de strafpunten uitdeeld ipv ik :[
Afgedwongen respect krijg je van mij :) ik voel me namelijk beledigd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 19:43:
maar het feit dat het percentage criminaliteit onder marokkanse jeugd hoger ligt dan onder autochtone jeugd maakt natuurlijk nog niet meteen criminelen van álle allochtonen

t blijft een relatief klein groepje kutjochies

Je discrimineert/beledigd

Je noemt de groep waarbij de percentage criminaliteit hoger ligt dan bij de autochtone jeugd, een relatief klein groepje kutjochies :o !!

Wat zeg je me nou???:o:o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:cheer: Stickhorsie heeft gelijk :cheer:

:yes: kutjochies :yes:

;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 23:05:
Wat zeg je me nou???

Daar was zelfs Wilders het mee eens :D

Waarschuw beheerder
donateur
Je discrimineert/beledigd

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 23:02:
ik voel me namelijk beledigd

ik zou zeggen: klik op het envelopje in mijn profiel en dien een klacht in :)

(dat komt dan bij de profiel-admins terecht dus ik kan het niet zelf afhandelen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 23:48:
k zou zeggen: klik op het envelopje in mijn profiel en dien een klacht in

(dat komt dan bij de profiel-admins terecht dus ik kan het niet zelf afhandelen)

nee ben je gek? Ik ben niet zo kleinzerig kan wel ergens tegen:D

Wilders daar ben ik nou fan van, enige man :D
Goede ideeën!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 00:38:
Wilders daar ben ik nou fan van, enige man

vooral zijn haar of niet

Waarschuw beheerder
ja lekker kriebelig :dood:

Waarschuw beheerder
donateur
Je noemt de groep waarbij de percentage criminaliteit hoger ligt dan bij de autochtone jeugd, een relatief klein groepje kutjochies

Maar het *is* ook maar een relatief klein groepje. Ook al ligt het percentage hoger dan bij autochtone jeugd, door de wijze van berichtgeving in de media lijkt het veel meer dan het er in werkelijkheid zijn.

En zelfs al zou het percentage bij Marokkaanse jongeren TIEN keer zo hoog liggen als bij autochtone jeugd (en dat is echt wel minder) dan nog zou er bij de laatste groep minstens 3 maal zoveel criminaliteit moeten zijn (in absolute cijfers).

Maar klopt dat met het beeld in de media? Nee, we zien alleen maar "Marokkaan, Marokkaan, Marokkaan, iets anders" terwijl we dan eigenlijk "blanke Nederlander, blanke Nederlander, andere allochtoon, Marokkaan" zouden moeten zien.

Neem dan ook nog mee in je berekening dat de media 2x zo snel ergens "Marokkaan" bij zetten dan andere niet-westerse allochtone afkomsten, dan hou je dus inderdaad maar een "relatief klein groepje kutjochies" over (± 10.000, dwz. 1% van alle Moslims in Nederland)

ja, EEN procent... echt iets om een hele gemeenschap op af te rekenen... :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 02:01:
Maar klopt dat met het beeld in de media? Nee, we zien alleen maar "Marokkaan, Marokkaan, Marokkaan,

Nee je ziet ook Noord-Afrikaan en persoon van buitenlandse afkomst :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hahahaha, ja ach ik heb al zo mijn vooroordelen over die mensen gekleurd door eigen ervaringen, en dan heb ik het niet over de mensen die zich netjes gedragen geen problemen mee. Maar de rest is me een doorn in het oog.
En heel die islam ken me gestolen worden!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 02:01:
Neem dan ook nog mee in je berekening dat de media 2x zo snel ergens "Marokkaan" bij zetten dan andere niet-westerse allochtone afkomsten, dan hou je dus inderdaad maar een "relatief klein groepje kutjochies" over (± 10.000, dwz. 1% van alle Moslims in Nederland)

Dat relatief klein groepje kutjochies zit vast elke dag bij mij in de trein te vervelen :P

Waarschuw beheerder
donateur
het is inderdaad een feit dat ze zich in concentraties bevinden (en dus wellicht ook in concentraties reizen, zoals trekvogels dus :P )

Waarschuw beheerder
Ik heb een beter woord voor ze: Kuddedier.

Kuddedieren (schapen) schoppen weerloos hondje dood.

Klinkt al weer een stuk anders dan dat er staat

Marokkanen schoppen weerloos hondje dood.

Waarschuw beheerder
donateur
behalve natuurlijk als er had moeten staan "Dappere Marokkaanse jongens redden meisje van levensgevaarlijke dolle hond" :P

maar kuddegedrag is het idd zeker.. kutjochies hebben zolang de mensheid bestaat altijd al de neiging gehad om kuddes te vormen (dan lijkt het namelijk net of je wat voorstelt)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 07:34:
aar kuddegedrag is het idd zeker.. kutjochies hebben zoalng de mensheid bestaat altijd al de neiging gehad om kuddes te vormen (dan lijkt het namelijk net of je wat voorstelt)laatste aanpassing 29 juli 2005 07:35

je draait bij (Y) :P

Waarschuw beheerder
donateur
in your dreams :P

t past allemaal keurig binnen één verhaaltje hoor ;)

Waarschuw beheerder
Dan ga je nu naar de juiste kant van het verhaal toe

Waarschuw beheerder
donateur
overigens is dat stukje van Hans Teeuwen dat je eerder aanhaalde en "heerlijk vond om te lezen" bedoeld om te laten zien hoe idioot sommige extreemrechtsen denken

laten we dus maar hopen dat je er niet al te hard bij dacht "ja, dat vind ik nou ook!" ;)
Waarschuw beheerder
is er ngo een beetje discussie hier of ben ik te laat ingvoegt?

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
nee hoor, brand maar los!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 07:34:
behalve natuurlijk als er had moeten staan "Dappere Marokkaanse jongens redden meisje van levensgevaarlijke dolle hond"

dat soort dingen houden ze achter als je het mij vraagt, want ik weet zeker dat er wel een paar "marokanen" zijn die houden van kleine meisjes :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
net zo goed als dat er 30 x zoveel autochtone Nederlanders zijn die van kleine meisjes houden denk ik ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 14:25:
net zo goed als dat er 30 x zoveel autochtone Nederlanders zijn die van kleine meisjes houden denk ik

er werdt in die zin ingegaan op Marokanen ;) dus daar gaf ik mijn visie op, niet op de autochtone bevolking :P

Waarschuw beheerder
donateur
ja, maar dan doe je net zo erg als de media :P ...negatieve berichtgeving over Marokkanen voor zaken die onder de autochtone bevolking veel MEER voorkomen

vandaar deze kleine correctie :)

Waarschuw beheerder
donateur
je kan beter zulke forum's sluiten want een beetje kritiek kost je strafpunten, darky waarom open je niet een pro allochtoon/buitenlander/vreemdeling topic?

ik snap niet als je op een forum waar je moet discuseren niet je mening mag geven, en bij het minste geringste als je merkt dat de kritiek gewoon juist is dan maar strafpunten &waarschuwingen geven.

het is natuurlijk makkelijk om mensen bepaalde woorden in hun mond te leggen...

als jij schrijft mijn "eigen soort" is mens....

kan je natuurlijk daar een reactie op verwachten.

beetje uitlokken noem ik dan, triest StickHorsie %)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
misschien moet ik nog even heel duidelijk stellen dat als ik overtredingen gemeld krijg in diskussies waar ik zelf aan deelneem, ik ALTIJD overleg pleeg met 1 van de bestuursleden van Pf (en dat is nou niet bepaald 1 van de meest linkse medewerkers, maar dat doe ik expres :P )

op het moment dat we dan allebei vinden dat een "mening" provocerend of discriminerend is, dan vallen er strafpunten

en nee, we gaan niet dit soort topics sluiten omdat er een paar leden zijn die hun mening niet kunnen uiten zonder provocerend, discriminerend of beledigend te worden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
jij lokt een bepaalde mening uit omdat je de discussie niet aankan.

uitlokken omdat je het gewoon niet aankan al die negatieve kritiek, en dan als laatste strohalm waarschuwingen uitdelen.

triest.

Waarschuw beheerder
donateur
Jij schrijft "eigen soort" in zie dat anders...

ik zie het anders, en dat is niet provocerend, discriminerend of beledigend bdoeld.

wat staat er op jou paspoort StickHorsie.. van nationaliteit?

Waarschuw beheerder
donateur
maargoed merk al weer dat je het gewoon niet aankan

:gaap:

Waarschuw beheerder
lekker weer buiten hoor :p
Waarschuw beheerder
donateur
:cheer: voor DSW en clubkutje :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 16:36:
Uitspraak van `NAF` op donderdag 28 juli 2005 om 16:34:
maar iemand haten van je eigen soort is gewoon anders.

Mijn "eigen soort" is MENS, niet BLANK.

Wie begon hier over "eigen soort"? Ik niet.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:01:
uitlokken omdat je het gewoon niet aankan al die negatieve kritiek, en dan als laatste strohalm waarschuwingen uitdelen.

nogmaals:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:00:
misschien moet ik nog even heel duidelijk stellen dat als ik overtredingen gemeld krijg in diskussies waar ik zelf aan deelneem, ik ALTIJD overleg pleeg met 1 van de bestuursleden van Pf (en dat is nou niet bepaald 1 van de meest linkse medewerkers, maar dat doe ik expres )

op het moment dat we dan allebei vinden dat een "mening" provocerend of discriminerend is, dan vallen er strafpunten

Zeg dan gewoon dat het beleid hier kut is, maar ga me niet aanvallen omdat ik de regels volg die hier gelden. Dat moet ik namelijk net zo goed als jij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En als er iemand goed is in discusseren is het Jeroen! :[

Waarschuw beheerder
donateur
:bloos:

:lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Trek je nu mijn strafpunten in? O:)

;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op vrijdag 29 juli 2005 om 16:08:
voor DSW en clubkutje

je ken dr ook in gaan kruipen natuurlijk :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
beantwoord mijn vraag nou eens...

wat staat er in jou paspoort?

welke nationaliteit?

dan behoor je toch tot een bepaald ....

Zeg dan gewoon dat het beleid hier kut is, maar ga me niet aanvallen omdat ik de regels volg die hier gelden. Dat moet ik namelijk net zo goed als jij.laatste aanpassing 29 juli 2005 16:11

dat valt mee, maar alleen als jij je gelijk niet kan halen ga je zoeken om het op een andere manier op te lossen.

ik vind het heel zwak.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:03:

Is dat belangrijk?

Ik bedoel, ik spreek goed Nederlands, heb een baan, betaal belasting, heb nog nooit iemand vermoord, beroofd of verkracht... wat doet mijn nationaliteit er dan nog toe?

Waarschuw beheerder
donateur
zeg ik ook al, zijn er wel meer die altijd maar mee waaien en hielen likken.

nou sorry zo zit ik niet in elkaar.

ben geen kontjes kruiper of hiele likker

Waarschuw beheerder
pff verzin eens wat nieuws zeg...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:15:
Ik bedoel, ik spreek goed Nederlands, heb een baan, betaal belasting, heb nog nooit iemand vermoord, beroofd of verkracht... wat doet mijn nationaliteit er dan nog toe?

doet dr heel veel toe ,is je afkomst het volk wat je represent
en dat doe jij dus goed ,want je heb nog nooit
iemand vermoord, beroofd of verkracht...

maar iemand die hier komt met een andere nationaliteit en dat wel doet ,is dus geen goed voorbeeld voor de rest van zijn volk

Waarschuw beheerder

viel me op dat je een hele mooie glimlach heb :d

Waarschuw beheerder
donateur

Is dat belangrijk?

JA DAT is zeker belangrijk als er gesproken word over soorten en rassen.

jij hebt mij laten bestraffen omdat je iets uitlokte met jou opmerking over dat jou soort mensen zijn, ik zie dat anders en krijg gelijk een waarschuwing, erg triest.

misschien snap je het nu.

dus ga er nou niet weer overheen lullen, je hebt me laten bestraffen omdat ik iets normaals gezegd had..

als er gesproken word over soorten of rassen kan ik er niks anders van maken .

als ik jappanner was geweest had ik japanner geschreven.

snap je het nu?

of ga je er weer overheen lullen omdat je er wederom naast zit.

en je gelijk niet kan halen?

%)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:17:
viel me op dat je een hele mooie glimlach heb

valt mij op dat je van achter de duinen vandaan komt

btw OFFTOPIC
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:18:
je hebt me laten bestraffen omdat ik iets normaals gezegd had..

1. jij weet niet wie er geklaagd heeft

2. jij weet niet wie de overtreding heeft uitgevaardigd

3. jij weet niet wie de uitvaardiging heeft gecontroleerd

vooroordeeltje? :[

Waarschuw beheerder

waren jou woorden :d ik denk gooi eens een balletje je richting in :d

Waarschuw beheerder
donateur
en weer geen antwoord op m'n vraag..

dus weer ontloop je de waarheid omdat je je gelijk niet kan halen.

. jij weet niet wie er geklaagd heeft

2. jij weet niet wie de overtreding heeft uitgevaardigd

3. jij weet niet wie de uitvaardiging heeft gecontroleerd

vooroordeeltje?

nee ik ben achterlijk

volgens mij denk je dat ik uit een ei kom ofzow

Waarschuw beheerder
sorry ik ben niet zo goed in vangen

Waarschuw beheerder
donateur
als jij op vakantie bent in spanje...

en ze vragen waar je van daan komt..

zeg je...

en dan ben je...

ja goed zo

%)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van StickHorsie™ (v/h DSW) op donderdag 28 juli 2005 om 15:47:

multicultureel is dus niet een straat vol met islamitische winkels :d
geen comentaar op gehad nog :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:23:
en weer geen antwoord op m'n vraag..

Omdat ik het nergens op vind slaan als iemand midden in een diskussie opeens mijn nationaliteit wil weten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:26:
multicultureel is dus niet een straat vol met islamitische winkels

da's een foutje van de overheid, niet van de winkeleigenaars ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van StickHorsie™ (v/h DSW) op vrijdag 29 juli 2005 om 16:15:

doet dr heel veel toe ,is je afkomst het volk wat je represent
en dat doe jij dus goed ,want je heb nog nooit
Uitspraak van StickHorsie™ (v/h DSW) op vrijdag 29 juli 2005 om 16:15:
iemand vermoord, beroofd of verkracht...

maar iemand die hier komt met een andere nationaliteit en dat wel doet ,is dus geen goed voorbeeld voor de rest van zijn volk
en hier ook nog niet op

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:28:
da's een foutje van de overheid, niet van de winkeleigenaars

ben ik met je eens :d

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals %)

jij hebt mij laten bestraffen omdat er werd gesproken over rassen en soorten.

dan vraag ik aan jou wat staat er in jou paspoort?

toch ook een benamning van een bepaald ras of soort?

Waarschuw beheerder
naf is braderie op leyweg ,lekker weer. veel mooie vrouwen :yes: doe je nah binnen dan :bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:27:

hmmmmz... als iemand dus een slecht voorbeeld is voor de rest van zijn volk, dan betekent dat dat "die rest" dus kennelijk NIET zo is he? :[

anders was hij wel representatief voor zijn volk geweest (en zo ver durft hier toch niemand te gaan denk ik ;) )

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:28:
jij hebt mij laten bestraffen

Hou es op? :/

Jij hebt GEEN toegang tot die gegevens, dus ga niet zitten doen alsof jij weet wie er geklaagd, bestraft of gecontroleerd heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:31:
hmmmmz... als iemand dus een slecht voorbeeld is voor de rest van zijn volk, dan betekent dat dat "die rest" dus kennelijk NIET zo is he?

maar moet dat slechte voorbeeld wel lekker ze eigen misdragen waar die vandaankomt :d das mijn mening :d

Waarschuw beheerder
donateur
kom net uit de zino's gerold Ricar... ben verrot, was gister een verjaardag van de huis dj in Tilburg.

maar geen antwoord sticky?

Waarschuw beheerder
donateur
Hou es op?

Jij hebt GEEN toegang tot die gegevens, dus ga niet zitten doen alsof jij weet wie er geklaagd, bestraft of gecontroleerd heeft.

nogmaals ik kom niet uit een ei .

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:39:
"toevallig" he

Nee, geen toeval.

Topics die als "potentiële reltopics" staan aangemerkt worden regelmatiger gecontroleerd dan andere topics. Dat JIJ steeds in die topics bent te vinden...

Waarschuw beheerder
donateur
ja ik volg jou, omdat er veel in jou straatje meelullen en met je mee waaien.

ik dus niet.

ben het gewoon niet met je eens, respcteer dat nou eens.

en als je kinderachtig waarschuwingen gaat lopen uitdelen of andere mensen de opdracht er voor laat geven ben je zielig bezig.

kga het je nogmaals vragen:

we hadden een discussie over rassen en soorten...

dan komt mijn vraag wat staat er voor nationaliteit in jou paspoort?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:51:
ja ik volg jou, omdat er veel in jou straatje meelullen en met je mee waaien.

nooit wat van gemerkt eigenlijk :no:

misschien zijn het wel mensen die het gewoon met me ééns zijn... die mogelijkheid al eens overwogen?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 16:51:
dan komt mijn vraag wat staat er voor nationaliteit in jou paspoort?

gaat je niks aan :P

misschien heb ik er wel twee :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nee die mensen kruipen nogmaals, omdat willen slijmen omdat je beheerder bent.

hiele likkers

nooit wat van gemerkt eigenlijk

En weer WEDEROM geen antwoord om m'n vraag?!?!?!

geef nou maar gewoon eens toe dat je er weer naast zat en dat ik onterecht een waarschuwing heb gehad.

Waarschuw beheerder
donateur
gaat je niks aan ;)

misschien heb ik er wel twee :P

ga je weer proberen grappig te zijn en er overheen te lullen.

%)

Waarschuw beheerder
donateur
okay,even een time-out.

Mijn husby is binnen en wil koffie en eist eten...daarna zal ik even door alle reply`s spitten en mijn mening even geven.

in die tussen tijd wil ik hier geen gezeur,geruzie,getrouwtrek en waag het niet om het te sluiten voordat ik ook maar even boe heb kunnen zeggen.

dus tijdelijk slotjuh..hahahaha!!!

Waarschuw beheerder
donateur
StickHorsie™ (v/h DSW):

geef nou gewoon eens normaal antwoord op een vraag of stelling die je gesteld word, in plaats van met nieuwe stellingen te komen.

ik zeg nogmaals je kan beter forum's die gaan over allochtonen/vreendelingen/buitenlanders verbieden.

omdat niet iedereen pro is en dat hier niet wordt gerespecteerd.

en als jij elke opmerking gelijk een rechtse stempel geeft ben je verkeerd bezig.

Waarschuw beheerder
donateur
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
marc ? eff chill man :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 17:03:

hiele likkers

Oh, dus iedereen die JOUW mening deelt spreekt de waarheid en iedereen die MIJN mening deelt zijn hielenlikkens?

béétje beledigend he?

Hou nou maar op, want je hebt hier geen ENKEL voorbeeld van :no:

ofte wel:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 18:29:
marc ? eff chill man :D

Waarschuw beheerder
donateur
maar goed we wachten even op Gabbermamma :P (kennelijk dus ook al zo'n hielenlikker volgens jou)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
StickHorsie™ (v/h DSW) citeer 29 juli 2005 18:39

donateur! Uitspraak van `NAF` op vrijdag 29 juli 2005 om 17:03:

hiele likkers

Oh, dus iedereen die JOUW mening deelt spreekt de waarheid en iedereen die MIJN mening deelt zijn hielenlikkens?

béétje beledigend he?

Hou nou maar op, want je hebt hier geen ENKEL voorbeeld van

ofte wel:

Uitspraak van RICARDO DEN HAAG op vrijdag 29 juli 2005 om 18:29:
marc ? eff chill man

en weer uitlokken, en ondertussen weer 1 waarschuwing geven omdat ik het toevallig vind dat dat er zoveel waarschuwingen vallen in forum's waar jij bij betrokken bent.

triest Jeroen, heel erg triest ben je bezig.

Waarschuw beheerder
donateur

béétje beledigend he?

ik ben geen forum beheerder en voor mij worden er geen " het StickHorsie™ (v/h DSW) " fanclub forum's geopend.

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
als je me zo graag wil verbannen moet je dat maar doen StickHorsie™ (v/h DSW) omdat ik jou mening niet deel.

er wordt nu gewoon gezocht naar puntjes om mij waarschuwingen te geven.

Waarschuw beheerder
rechts is wel ok
maar af en toe ga ik vreemd met de linkse;p
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 18:43:
triest Jeroen, heel erg triest ben je bezig.

nogmaals: jij weet NIKS over wie er geklaagd, uitgevaardigd of gecontroleerd heeft

en zullen we dan nu weer ontopic gaan?

Waarschuw beheerder
donateur
nee maar niet doen.

trek toch aan het kortste eind.

en aangezien er met jou toch niet te discuseren valt...

Waarschuw beheerder
donateur
ga nou niet in een slachtofferrol zitten joh... zolang je netjes aan t beleid houdt kan je hier heus wel discussiëren

en even ophouden met die beschuldigingen please want die slaan ECHT nergens op :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 09:37:
overigens is dat stukje van Hans Teeuwen dat je eerder aanhaalde en "heerlijk vond om te lezen" bedoeld om te laten zien hoe idioot sommige extreemrechtsen denken

laten we dus maar hopen dat je er niet al te hard bij dacht "ja, dat vind ik nou ook!"

ja dat was heerlijk om te lezen, wat fijn dat die man op zo'n leuke manier alles op de juiste manier in beeld weet te brengen!
En ja dat vond ik nou ook, het verhaal slaat de spreekwoordelijke spijker op zn kop!

Waarschuw beheerder
Iedereen lees het stukje BOSBOMEN - Hans Teeuwen

Waarschuw beheerder
Dit heb ik ff uit een ander forum gevist,
Uitspraak van actief op vrijdag 29 juli 2005 om 15:50:
In Amsterdam is in de Govert Flinckstraat een 53-jarige vrouw in haar eigen woning op brute wijze verkracht. Ook werd ze met de dood bedreigd en werd één van haar honden vermoord. De dader, een 19-jarige man, was een bekende van haar. Het betreft een Afghaanse asielzoeker.

:\ en wie waren het weer.......

Juisttttt :|

die Afghaan was dus volgens jou eigenlijk een groep Marokkanen? :S
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
even aangeveegd....nu verder ontopic anders ga ik willekeurig strafpunten uitdelen en dat is toch niet de bedoeling? :[

tsk...nivootje weer

(F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2005 om 07:25:
die Afghaan was dus volgens jou eigenlijk een groep Marokkanen? laatste aanpassing 30 juli 2005 18:22 door een medewerker

nee ik scheer ze allemaal over 1 kam natuurlijk in mijn ogen zijn dat de buitenlanders weer, jou ogen wat anders dat weet ik nu ook wel.

Waarschuw beheerder
donateur
In ieder geval moge het duidelijk zijn: Nederland wordt steeds rechtser vanwege eigen ervaringen met niet-westerse allochtonen en/of de berichtgeving hierover in de media.

Eigenaardig, want dat zou een antwoord moeten zijn op "waarom is er in Nederland zoveel extreemrechts?"

"Gewoon rechts" heeft namelijk niet zoveel met niet-westerse allochtonen... ja, ze hebben er een paar regeltjes over opgenomen om te voorkomen dat potentiële anti-allochtonenstemmers dan maar op idioten als Wilders of Nawijn gaan stemmen, maar "rechts" gaat eigenlijk over heel andere dingen.

Dat hebben we ondertussen wel gemerkt: Nederland heeft massaal tweemaal voor een kabinet Balkenende gestemd "omdat er iets aan die buitenlanders gedaan moest worden" en wat gebeurt er? Er worden peperdure straaljagers aangekocht, er wordt bezuinigd op de zorg, de ziekenfondspremies rijzen de pan uit en Nederland is in staat van oorlog met Afghanistan, waar onze soldaten zich kapot moeten laten schieten omdat Bush geen idee heeft waar Osama bin Laden verstopt zit.

"Rechts" staat voor: bedrijfsleven, kapitaal, defensie, verantwoordelijkheid van het individu en (bij sommigen) behoud van de christelijke normen en waarden. Nergens staat "anti-allochtoon."

Nee, dan links. Daar zeiden ze als eerste dat er iets misschien niet helemaal klopte met de integratie. Die gaan voor de samenleving als gehéél.

Dus waarom wordt anti-allochtoon Nederland eigenlijk steeds rechtser? Geen idee. Als je naar de programma's van de verschillende partijen kijkt, zouden deze mensen eigenlijk links moeten stemmen. Daar wordt namelijk naar de samenleving gekeken en niet naar straaljagers of het bedrijfsleven.

Maar goed, daarvoor moet je kunnen lezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2005 om 20:51:
Rechts staat voor: bedrijfsleven, kapitaal, verantwoordelijkheid van het individu en (bij sommigen) behoud van de christelijke normen en waarden. Nergens staat "anti-allochtoon"

Ze kunnen moeilijk zeggen alle buitenlanders moeten opzouten!!
Dat is discriminatie

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dat zou ook nogal stom zijn. De meeste buitenlanders (= mensen zonder NL paspoort) in NL zijn toeristen en die ga je niet laten opzouten.

En zelfs al bedoel je eigenlijk "niet-westerse allochtonen" als je het over "buitenlanders" hebt, dan nóg zouden ze er niets over zeggen. Niet omdat dat discriminatie zou zijn, maar omdat ze over de gevolgen hebben nagedacht. (Daarvoor zitten ze namelijk in de politiek.)

Het doen opzouten van alle niet-westerse allochtonen zou namelijk een slag voor het NL bedrijfsleven betekenen die ze niet meer te boven zou komen. En daar houdt "rechts" (aangezien ze het bedrijfsleven vertegenwoordigen) dus heus wel rekening mee ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2005 om 21:03:
Het doen opzouten van alle niet-westerse allochtonen zou namelijk een slag voor het NL bedrijfsleven betekenen die ze niet meer te boven zou komen.

misschien is dat nog niet eens zo'n slecht idee, nu het de werkloosheid in NL behoorlijk stijgt..

Waarschuw beheerder
donateur
Het om zeep helpen van het NL bedrijfsleven (schattingen zijn dat 1 op de 4 NL bedrijven dit niet zou overleven) lijkt me nou niet bepaald bevordelijk voor de bestrijding van de werkeloosheid.

(Om nog maar te zwijgen van wat het doen opzouten van alle niet-westerse allochtonen voor effekt zal hebben op de vergrijzing in Nederland.)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Worden jullie nu niet verschrikkelijk moe van dat negatieve denken,krijgen jullie nu geen rimpels in je kop van dat lelijk kijken?

Zijn jullie het k****ren nu nooit eens zat?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2005 om 19:51:
ik scheer ze allemaal over 1 kam natuurlijk in mijn ogen zijn dat de buitenlanders weer

Waarschuw beheerder
mensen zullen altijd verschillende denkwijzes hebben mams :d
en ik zeg gelukkig maar anders word het zo saai :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2005 om 00:02:
mensen zullen altijd verschillende denkwijzes hebben mams
en ik zeg gelukkig maar anders word het zo saai

O,natuurlijk,we kunnen niet allemaal rood gaan dragen en massal spruiten gaan eten en in daffies gaan rijden en alleen naar de Efteling willen,maar anders denkend over medemenselijkheid....dat is iets wat mams(gatver wat maakt me dat belegen)niet kan en wil en zal accepteren.

Waarschuw beheerder
ik heb respect voor ieder zijn cultuur en geloof ,alleen word ik met dingen lastig gevallen waar ik geen reet mee te maken wil hebben :d ben niet links niet rechts :d welke kant moet ik nou op dan :d

Waarschuw beheerder
nou heb ik dit topic eff zitten doorlezen . heeft naf nou een ban door dit topic gekregen ?
want ik kan niets vinden dat dr op wijst dat iemand van beide partijen wat verkeerds heeft gezegd wat tegen het beleid is

Waarschuw beheerder
donateur
De Gulden middenweg.

Als je mening word gevraagd dan kun je die geven en verder door gaan met leven zoals jij dat prettig vind.
Respecterend,tolererend tot op bepaalde hoogte:respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2005 om 00:42:
heeft naf nou een ban door dit topic gekregen ?

o.a en door zij halsstarrigheid en door blijven gaan ....sommige kinderen krijgen dan straf,leren dat dat niet kan en er regels zijn..

Nafkind was erg stout...:bier:

Waarschuw beheerder
ok :d

Waarschuw beheerder
donateur
Menigeen vergeet waar de vredespijp ligt, maar weet nog wel precies waar de strijdbijl is begraven.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2005 om 00:42:
ik kan niets vinden dat dr op wijst dat iemand van beide partijen wat verkeerds heeft gezegd wat tegen het beleid is

dat soort berichten worden doorgaans op "onzichtbaar" gezet

dus eigenlijk vrij logisch dat je niks kunt vinden :P

Waarschuw beheerder
ok dan :d

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook in het blauw gezet:yes:

de bank zet me altijd in het rood..:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 31 juli 2005 om 01:30:
je iemand kan naaien dat te doen met je macht