Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 23193x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 september 2008 om 19:54:
lijk me leuk maar ik denk da jij een ietsw hoger tempo heb als ik..?

Zoveel maakt mij dat niet uit, pas me wel aan.
Rij vaker met vrienden die echt niet vaak op de bike zitten dus.. ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 september 2008 om 19:54:
ga jij nog wel is naar nijmegen bv?

Eigenlijk nog nooit het heuvellandschap verlaten, als ik verder van huis ga biken is het altijd richting Belgie of heel af en toe naar Duitsland.
Maar lijkt me opzich wel eens leuk om richting Nijmegen te komen, moet het wel beetje van weer zijn. :)

Artiest Proxiron
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 2 september 2008 om 20:57:
Zoveel maakt mij dat niet uit, pas me wel aan.
Rij vaker met vrienden die echt niet vaak op de bike zitten dus..

(y) :)

als ik verder van huis ga biken is het altijd richting Belgie of heel af en toe naar Duitsland

dat lijkt me ook wel wat, maar das helemaal nie aan te rijden vanaf hier...

Maar lijkt me opzich wel eens leuk om richting Nijmegen te komen, moet het wel beetje van weer zijn

(Y), is wel een leuke route vind ik!! redelijk veel afwisselende ondergrond ed, en gewoon mooie route, niet te zwaar en toch met leuke klimmetjes en afdalingen. ik rijd em wel 2 uur sneller dan me andere maten die er geweest zijn... dus echt traag ben ik nie hoor ;). moet wel n beetje weer zijn idd!! we houden wel ff contact!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 september 2008 om 18:49:
we houden wel ff contact!!

Doen we! En het weer goed in de gaten houden... (Y):P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 5 september 2008 om 18:38:
En het weer goed in de gaten houden...

ja... t is nu klote hier iig!! kweenie hoe t bij jou is int zuiden... :P

Waarschuw beheerder
Hier regent het ook al bijna de hele dag.

Heb weer een marathon op de planning, regent het voor de afwisseling weer eens. :nocheer:

Maar net als 2 weken terug, gewoon er voor gaan en zien we wel waar het schip strand... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 5 september 2008 om 19:28:
gewoon er voor gaan en zien we wel waar het schip strand...

(y) :), ik wacht nog wel ff tot t ff droog is en t 20 graden word met n beetje zon...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 september 2008 om 19:39:
en t 20 graden word met n beetje zon...

Of het dat nog word dit jaar betwijfel ik toch.. :O:P
Word volgens mij nu echt herfst ofzo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 5 september 2008 om 20:00:
Of het dat nog word dit jaar betwijfel ik toch..
Word volgens mij nu echt herfst ofzo

ja, ben er ook bang voor... :S, nja als t maar ff droog is geweest en de zon schijnt, kheb warme kleding ook :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 augustus 2008 om 18:39:
leuke bike idd!! volgens mij ben ik em een keer tegen gekomen op mtb forum.. was iemand em als project aant opknappen omdat ie de kleur niet mooi vond. vandaar de niet orriginele stickers... wel stoer helemaal zwart

Volgens mij weet ik waarom. Ik wil mijn bike uit 2004 (Trek 8500) ook in andere kleur spuiten, maar een orgineel stickerpakket van Trek is vrijwel niet te krijgen omdat ze bang zijn voor immitatiefietsen :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 september 2008 om 10:54:
Ik wil mijn bike uit 2004 (Trek 8500) ook in andere kleur spuiten, maar een orgineel stickerpakket van Trek is vrijwel niet te krijgen omdat ze bang zijn voor immitatiefietsen

t zou kunnnen idd. xi van gf wel regelmatig stickersets op ebay. word goeie na laten maken dan denk?

Waarschuw beheerder
Dit weekend eindelijk weer de MH2D, beide dagen ga ik voor de 70km! (H)
Zaterdags wil ik heen en terug ook op de fiets doen, dat zou ongeveer iets van 110km in totaal worden.. Zondags zien we dan wel wat het word, eerst uitslapen en dan lekker op me dooie gemak rijden. ;)

Zondag samen met Proxiron de route in Nijmegen gereden, erg goed bevallen moet ik zeggen! (Y):)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 17 september 2008 om 18:35:
Zondag samen met Proxiron de route in Nijmegen gereden, erg goed bevallen moet ik zeggen!

ik vond het ook weer lekker rijden zondag daar!! altijd wel eigenlijk. is me favo route wel, en wat nog goed aan te rijden is... jammer dat ik net niet met je mee kan komen bergje op.. :P
Waarschuw beheerder
Krijg laatste tijd heel erg last van mn reet, zelfs al na 15 km fietsen ofzo :S

Wat zijn beetje fijne/goede zadels die hoog zitcomfort hebben?

Waarschuw beheerder
Denk eerder dat je moet gaan kijken voor een goede broek.

Waarschuw beheerder
is het mogelijk om met een hardtail mountainbike te downhillen?
lijkt me geweldig om een keer in duitsland ofzo naar zo'n downhillparcours te gaan :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 09:12:
Denk eerder dat je moet gaan kijken voor een goede broek.

In combinatie met een beter zadel waarschijnlijk..

Heb zelf een 'Selle Italia C2 Genuine Gel' wat ik erg comfortabel vind rijden en meestal gebruik tijdens trainingen.. Voor wedstrijden gaat de Ritchey WCS erop, maar die zullen de meeste mensen toch wel iets te hard vinden. ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 13:56:

Is denk ik niet te doen, zeker niet als je nog weinig downhill ervaring hebt.. Ligt er natuurlijk aan of er veel/weinig drops in de 'downhill' zitten..
Maar ik zou het eerlijk gezegd niet riskeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op donderdag 18 september 2008 om 21:50:
Wat zijn beetje fijne/goede zadels die hoog zitcomfort hebben?

kan je niet zeggen. wat de 1 een top zadel vind jan de andere 3x nix vinden... kwestie van testen dus

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 13:56:

tzal best gaan maar niet goed denk...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 19 september 2008 om 15:36:
Is denk ik niet te doen, zeker niet als je nog weinig downhill ervaring hebt.. Ligt er natuurlijk aan of er veel/weinig drops in de 'downhill' zitten..
Maar ik zou het eerlijk gezegd niet riskeren.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 18:06:
tzal best gaan maar niet goed denk...

zijn er misschien locaties in duitsland waar je ook de bikes kunt huren dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2008 om 20:52:
zijn er misschien locaties in duitsland waar je ook de bikes kunt huren dan?

Ik weet niet waar je naartoe wil gaan in Duitsland, maar volgens mij kun je zeker wel fietsen huren als je in speciaal aangelegde downhill/freeride parken gaat crossen.

http://www.bikepark-winterberg.de/index.php?id=24
Hier kun je voor iets van €50,- een downhill bike (of wat je maar wilt) huren. :)
En is volgens mij echt een mooi park om te rijden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 26 augustus 2008 om 21:37:
Maar eerst 6 september de Vulkanbike in Duitsland.

Ben vanochtend teruggekomen uit t Vulkaneifel gebied na 2 weken crosscountry.
Erg goed bevallen, maar was wel blij dat ik vooraf een kaart via internet had besteld,
want de bewijzering liet weleens afweten.
Omgeving van Daun, Manderscheid en Ulmen had genoeg afwisseling voor 2 weken.

At Harry;

Heb in de omgeving van Daun enkele delen vh marathonparcours gereden en moest op een gegeven moment
een tunneltje door van 2 hoog en 3 breed om vervolgens tot 3 keer toe een stuk over keien,
van 15 tot 25 cm doorsnede met scherpe randen, te moeten fietsen. Aan de kapotte binnenbanden
die aan de kant lagen heb ik me een voorstelling kunnen maken vh gekkenhuis dat op zaterdag
had plaatsgevonden.
Heb jij ook dat stuk moeten biken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spyke op zaterdag 20 september 2008 om 19:36:
Heb jij ook dat stuk moeten biken?

Jips, die tunneltjes hebben we inderdaad gereden.. Vond het zelf maar niks, want zag niks en het was er door de natte omstandigheden spekglad. Bij een tunneltje was een klein houten bruggetje ervoor, daar ging iemand vlak voor me best hard onderuit. :/

Die stukken over de keien hebben we ook gehad, we probeerden zoveel mogelijk rechts er langs te rijden, maar soms was dat gewoon niet mogelijk. Er overheen fietsen was niet alleen gevaarlijk voor je banden, maar echt vooruit kwam je ook niet op die dingen. :S
Had trouwens vroeger zo'n soort vulkaanstenen in me aquarium.. :lol:

Overigens wel een mooi gebied daar in de Vulkaneifel! :D

Vandaag trouwens dag 1 erop zitten van de MH2D, en wat een heerlijk weer was het! :9
Helaas viel het parcours deze keer wel wat tegen, omdat om onbekende reden op belgisch grondgebied niet in de bossen gereden mocht worden. :S
Vanaf het Vijlenerbos werd het wel erg leuk, gelukkig toch nog genoeg beklimmingen gereden met bijhorende afdaling :P

Uiteindelijk 125km gereden op dag 1, ben benieuwd hoe me benen morgen zijn, maar of ik nog eens 125 ga redden denk ik haast van niet.. :o;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 20 september 2008 om 20:35:
Uiteindelijk 125km gereden op dag 1, ben benieuwd hoe me benen morgen zijn, maar of ik nog eens 125 ga redden denk ik haast van niet..

ja das wat anders dan de "35" van nijmegen :P

Waarschuw beheerder
Alweer bijna een week voorbij, maar de MH2D zit nog vers in me geheugen.. (of benen ;P)

Zondags was nog echt genieten, redelijk wat bekenden tegen gekomen tijdens de 70km en er dan ook een gezellige toertocht van gemaakt met zo af en toe flink tempo rijden! :D

Route was goed te doen, al zat er helaas weer veel verharde wegen tussen en eindigde het toch wel erg eentonig over alleen maar veldwegen.

Ochja, heb een mooi bike-weekend gehad met schitterend weer, en 225km gereden in 2 dagen!
Volgend jaar weer! (H)

Waarschuw beheerder
@ harry: als je nog is in de buurt van arnhem bent is het zeker de moeite om de route van zeddam ff mee te pakken!! heb em vandaag voor de 2e keer gereden. zitten een par hele pittigge klimmen in zoals die 1e van nijmegen... denk n stuk of 6... lange afdalingen, mooie singletrackjes, zand, bospaden, paden met steentjes.. super route!! aangezien je nijmegen leuk vond wet ik haast wel zkr dat je die ook leuk vind.. (y) :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoort zich weer goed aan, kijken wanneer ik/we die route dus gaan inplannen! :P

Gelijk ff in het mtb-routeboekje gekeken, wat ik er zo over kan lezen is het een erg uitdagende route en zou de 26km voor menig biker meer als genoeg moeten zijn.. Niet alleen steile beklimmingen zitten erin, maar ook technishe afdalingen! + 100% onverhard! :D

Ikzelf zou misschien wel nog een halve ronde extra rijden, moet zich natuurlijk wel lonen aangezien mijn reistijd toch wel lang is om er te komen. ;)

De 2 andere routes die nog om Arnhem liggen zien er ook erg vet uit, Veluwezoom en Zuidwest-Veluwe.. Is alleen een vergunning voor nodig staat erbij..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 29 september 2008 om 18:28:
zou de 26km voor menig biker meer als genoeg moeten zijn..

yep... jij misschien 2 rondjes dan, ok... :P.

maar ook technishe afdalingen!

check

+ 100% onverhard

da klop nie haha, er zitten n paar kleine stukjes asfalt in..

Veluwezoom

is ook vet!! allee t zuidelijkste deel is echt leuk met hellinkjes en afdalingen, de rest is vrij vlak. vind zeddam leuker denk ik..

Waarschuw beheerder
Zondag Bart Brentjens Challenge! (H)

Vandaag nog ff het begin van de route gaan verkennen, maar wat een blubber was het helaas. :(
Hopelijk droogt het nog wat op, dan word het zondag een mooie race volgens mij!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 9 oktober 2008 om 00:09:
maar wat een blubber was het helaas

whehe, ik ga zaterdag weer rondje montferland (zeddam) doen denk ik, moet goed te zijn als het droog blijft ;)

Waarschuw beheerder
Nou volgens mij kan het weer niet beter zijn als dit weekend om te mountainbiken!

Gaat een mooie 'Bart Brentjens Challenge' worden! (H)

Waarschuw beheerder
zeddam was weer goed te doen vandaag!! :) zal wel de laatste keer geweest zijn voorlopig zo ver weg denk ik...

Waarschuw beheerder
Ow wat was het zondag genieten tijdens de BBC!! (H)

Alles is precies gelopen zoals ik van te voren in gedachten had en ik was echt in zeer goede conditie! Het weer kon niet beter en het parcours lag er schitterend bij, de modder in Belgie maakte het deze keer alleen maar extra leuk en uitdagend! :P

Eindresultaat: 20e plek bij de 100km toertocht! :D

[img width=451 height=681 cacheid=00101007002cb122988d0de31a0258d886]https://album.partyflock.nl/52667787.jpg[/img]

Ga nu dus met een goed gevoel de winterstop in, alhoewel ik nu helemaal geen zin heb om rustiger aan te doen na zo'n mooie rit als afgelopen zondag! ;)
Maar helaas moet ik momenteel wel rust nemen, want mijn rechterknie is toch erger geblesseerd als ik in eerste instantie dacht. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 14 oktober 2008 om 17:39:
20e plek bij de 100km toertocht!

(y) goed bezig!! nieuwe brentjes in aantocht...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 oktober 2008 om 20:27:
nieuwe brentjes in aantocht...

Als dat eens zou kunnen! :P

Zo'n resultaat werkt natuurlijk wel extra motiverend, dus wie weet, wie weet wat er nog gaat komen in de toekomst. ;)

Waarschuw beheerder
binnenkort eindelijk me nieuwe bike!! :D kan nie wachten tot ik em kan testen met de 1e rit!!

Waarschuw beheerder
Toch nu al de nieuwe bike kopen, niet ff wachten tot het voorjaar en het weer wat beter is.
Toch wel zonde om je net nieuwe bike nu door een bos te sturen waar je op paden nog in de blubber wegzakt. ;)

Welke word het dan nu, de Gary Fisher Hifi? En dan het 2008 of 2009 model.

Zijn vorig weekend nog met een groepje gaan biken op de Brunssumerheide, 3uur regen gehad.. :frusty:
Opeens was de fun er dus ook vanaaf, alles zeiknat en me remblokjes waren tot op de plaatjes weggesleten, kon dus nog amper remmen want wilde me schijven niet gaar rijden. :S

Hierdoor ook nog in de laatste 50m voordat ik thuis was een schuiver gemaakt omdat ik ff niet met de concentratie erbij was en alleen met de voorrem remde, net op een plek waar de tegels groen zijn en dus spekglad waren. Regenjack kapot aan een kant, en zelf weer een paar mooie schaafwonden rijker. :/

Heb nu me fiets goed schoon gemaakt, nieuwe remblokken besteld en een dezer dagen eens de lak onderhanden nemen, kijken of ik wat van die oppervlakkige krassen weg krijg.
Dan denk ik dat me fiets mooi op stal blijft tot het weer wat droger is in de bossen, het moet namelijk leuk blijven. Rij momenteel al met maximale aan reserve onderdelen, dus oude wielset, ketting, tandwielen en zadel.

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 november 2008 om 20:18:
kan nie wachten tot ik em kan testen met de 1e rit!!

Mocht er zich een mogelijkheid voordoen kunnen we misschien weer ergens samen een rondje gaan rijden.. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 23 november 2008 om 22:05:
Toch nu al de nieuwe bike kopen, niet ff wachten tot het voorjaar en het weer wat beter is

nee want er zijn er nu nog maar 12 van...

Toch wel zonde om je net nieuwe bike nu door een bos te sturen waar je op paden nog in de blubber wegzakt

zoek wel een droog bos uit he :P

de hifi 2008 word het. goeie aanbieding dus nu moet t gebeuren..

Zijn vorig weekend nog met een groepje gaan biken op de Brunssumerheide, 3uur regen gehad..
Opeens was de fun er dus ook vanaaf,

ja snap ik :lol:

Mocht er zich een mogelijkheid voordoen kunnen we misschien weer ergens samen een rondje gaan rijden..

vind ik prima!! misschien kan ik je nu wel bijhouden :P als t ff een tijdje droog is eerst maar is rondje dorst of bergschenhoek maken of btr nijmegen of zeddam, kan ik em goed testen gelijk :), maar moet t wel fatsoenlijk weer zijn idd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 november 2008 om 18:49:
vind ik prima!! misschien kan ik je nu wel bijhouden

ZOu zo maar kunnen, momenteel zit ik hoogstens 1x in de week serieus op de fiets... ;) Laat maar iets weten als het zover is!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 24 november 2008 om 23:34:
momenteel zit ik hoogstens 1x in de week serieus op de fiets...

ik nog niet eens...

Uitspraak van actief op maandag 24 november 2008 om 23:34:
Laat maar iets weten als het zover is!

(Y) doe ik

Waarschuw beheerder
Morgen gaan we weer eens met een groepje een nieuwe route verkennen hier in het zuiden, hebben iemand bij ons met GPS dus dat word leuk. :)

Weer of geen weer, we gaan gewoon omdat er de laatste tijd al zo verschrikkelijk weinig kilometers zijn gemaakt... :P

Waarschuw beheerder
:) btr zon gps!! grote kans dat ik van de zomer met n paar naar ardennen ga voor een weekendje biken. nieuwe fiets is besteld :D. heb er zin in!!

Waarschuw beheerder
Gisteren echt nog eens lekker wezen biken, bijna 4,5uur onderweg geweest! :D

Waren eigenlijk niet ver van huis de grens over gegaan naar Duitsland in, het Wormdal om precies te zijn.. Maar wat een mooi gebied om te mountainbiken, en ontzettend veel hoogteverschil :|
Dacht echt dat ik de Ardennen beland was! (H)(Y)

Helaas was iemand nog niet helemaal hersteld van het ziek zijn, dus hebben we de route flink ingekort, dat gaat lekker makkelijk met een GPS ;)
Daarna zelf nog wat hier de buurt rondgefietst, was immers zo'n mooi weer, al was het terrein wel nog overal zeer drassig!

Volgend weekend gaan we denk ik weer, leuk groepje mensen allemaal van het mtb-forum. :)
Waarschuw beheerder
na 8 jaar geen wedstrijden rijden en vorig jaaar een goed jaar bij de funklasse dit jaar weer een licentie heb er zin in! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van erwinvr6 op dinsdag 27 januari 2009 om 22:05:
na 8 jaar geen wedstrijden rijden en vorig jaaar een goed jaar bij de funklasse dit jaar weer een licentie heb er zin in! :D

Heel goed bezig.. (Y)

Ik ben nog ff bezig met me agenda plannen en dan kijk ik ff of het zich wel loont een licentie te nemen, loopt door omstandigheden toch iets anders dit jaar als eerst geplant was. ;)
Waarschuw beheerder
Gisteren een nieuwe specialized testfiets gehad.. de Stumpjumper fsr comp met brain achterdemper en 29" wielen wat apart zeg.. de op het vlakke is het net een hardtail en bij een schok treed de achtervering in werking. Met de 29" wielen zijn alle obstakels veel makkelijker te nemen en veel minder last van wortels of kuilen echt heel appart.

Waarschuw beheerder
Die 29" wielen zijn volgens mij nu helemaal in opkomst, maar ik vind het eerlijk gezegd bij de meeste fietsen geen gezicht, beetje uit verhouding. ;)
En mogen ze uberhaupt in wedstrijdverband gebruikt worden?? Ik dacht namelijk van niet.

Uitspraak van erwinvr6 op zondag 1 februari 2009 om 20:54:
e Stumpjumper fsr comp met brain achterdemper

Een fiets voor op me 'oude dag' beetje teveel comfort namelijk. :P
Maar wanneer ik nu het geld er voor had stond er wel eentje hier, ideaal om lange afstanden mee te toeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 5 februari 2009 om 16:15:
Maar wanneer ik nu het geld er voor had stond er wel eentje hier, ideaal om lange afstanden mee te toeren

er zijn ook nog goedkope goeie fully's... ;) :P

heb tijdje terug is iets gelezen over 29" wielen maar die hadden ook nadelen, weet alleen ff nie meer wat... minder wendbaar ofzo?

Waarschuw beheerder
wordt tijd dat ik ook 's een nieuwe mountainbike ga aanschaffen en me conditie weer ga opbouwen :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 februari 2009 om 18:45:
wordt tijd dat ik ook 's een nieuwe mountainbike ga aanschaffen en me conditie weer ga opbouwen :x

Goed idee! :P Alleen zou ik wel ff op iets beter wachten als nu, is gewoon geen fun nu. :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 10 februari 2009 om 19:26:
Alleen zou ik wel ff op iets beter wachten als nu, is gewoon geen fun nu.

ja haha, ben t wachten aardig zat onderhand... als t ff paar dagen droog is moet ie er tcoh echt aan geloven!! :)

Waarschuw beheerder
Heb mijn fiets nu ff snel weggebracht om mijn balhoofd te laten checken, eventueel te laten vervangen. (Y) Na een valpartij(tje) stuurde het toch niet geheel soepel meer, knikte een beetje. :/

Ergens in maart staat de grote beurt op de planning, en daarna mogen de toertochten en wedstrijden wel weer gaan beginnen vind ik! :P

Al zit ik te twijfelen om zaterdag misschien naar Arnhem te rijden, leuke toertocht daar heb ik op het mtb-forum gelezen. 3 maart sowieso naar Mill, ergens in Brabant. Toertocht waar je tot 120km route kunt gaan, 100km gaat het zeker worden, en bij mooi weer natuurlijk het maximale! (H)