Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 21982x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
op vakantie wordt er weer een gehuurd :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Te gevaarlijk voor Moi
Waarschuw beheerder
donateur
Wil zelf nog steeds een mountainbike aanschaffen maar meeste geld gaat op aan andere hobby. Huur af en toe een fiets en ga dan rijden op een ATB route bij Westenschouwen vlak bij Renesse...

Waarschuw beheerder
donateur
Gevraarlijk??

Idd Oldstyler, zo is het bij ons begonnen: Fiets gehuurd in Spanje en op Vlieland en toen moesten we er zelf ook 1 hebben :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 20:45:
Gevraarlijk??

:yes:
Ben un keer gevallen... :([img width=15 height=15 cacheid=000070270018f92fa743c5921a00d948ef]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cry.gif[/img]
Werkzaam bij Dance Concepts
Werkzaam bij Juicy Lounge Bar
Artiest {SHOWLIST artist 18398, 48419, 20856}
Waarschuw beheerder
Je zit toch dicht bij de veluwe. ff richting Apeldoorn trappen en hup het bos in... Hier zit je binnen een minuut in het bos te crossen. Heerlijk.

Waarschuw beheerder
Dat is mijn allerliefste hobby!!!!!!!!!!

muziekje aan, zonnetje d'erbij en fietsen maar
Waarschuw beheerder
Valt me op dat je steeds meer dames tegen komt op de mountainbike

Waarschuw beheerder
Ik leefde met altijd uit op de veluwe :jaja:
Kan prima daar (y)
Waarschuw beheerder
Waarom nu niet meer?

Waarschuw beheerder
ik durf niet meer zo goed :P
Waarschuw beheerder
donateur
ja doe ik ook niet echt gek meer gewoon op de weg maar wil soms wel effe lekker gek doen

Waarschuw beheerder
kom volgende week naar Bosnie,
route gull.

een fietstochtje van 135 km, van base naar base !!

Waarschuw beheerder
bij nunspeet kun je leuk de bossen in en anders wordt het richting de ardennen .
veel plezier

Waarschuw beheerder
donateur
Je zit toch dicht bij de veluwe.

Je meent het ;-) :flower:

Valt me op dat je steeds meer dames tegen komt op de mountainbike

Hmm.. Weet niet of dat zo is.
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het zeker wel gaaf om te doen, alleen maak ik er te weinig tijd voor vrij :(
Waarschuw beheerder
Mountainbike zo'n 150 km per week, heerlijk om te doen. :)

Hier een foto:

[img width=450 height=338 cacheid=001373fe000281dbea034a381a00d9ad92]http://www.cube-bikes.de/cube_bikes/images/AMS_Pro_nor.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kom op de veluwe alleen maar dames tegen op de fiets, niet dat ik dat erg vind. ;-)

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Doe het nou niet meer zo vaak :no: maar eerst in wedstrijd verband

Waarschuw beheerder
Ik ga zo nu en dan het bos in met de fiets. Alleen ik moet het zonder remmen doen, die zijn nog steeds stuk.

Daar kwam ik dus heel slim achter toen ik een afdaling maakte en wou remmen voor een boom, waar ik vervolgens vol langsop knalde en mijn stuur ketste en viel :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 10:33:
zonder remmen doen

Altijd je remmen voor vertrek controleren ;)

Waarschuw beheerder
Ja daar kwam ik achteraf ook achter :P
Maar goed, ik had er super zin in en was dus gewoon gegaan :D
Waarschuw beheerder
Wel een helm op??
Waarschuw beheerder
Ik hou van mountainbiken!!

Ik ga altijd richting Halte Assel en Hoog Soeren enzo. Vorige week zondag om 7 uur 's ochtends opgestaan om door de Veluwe te crossen :P

Was echt heerlijk, heb nog een hele kudde herten gezien (Y) 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rossifumi op woensdag 13 juli 2005 om 11:25:
Wel een helm op??

Nee, helemaal geen bescherming, alleen kleren en schoenen :P
Waarschuw beheerder
Altijd helm op he ;)

Heeft mijn hoofd een keer goed beschermd, werd aangereden door een bestelwagen en vloog door de lucht met me helm op de stoeprand. Helm gebroken, hoofd heel :).
Had helaas wel afgescheurde banden tussen mijn sleutelbeen en schouderblad. Is nu 9 maanden geleden en nog last van. :(

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 13:22:
alleen kleren en schoenen

Dat toch wel ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mja moet eigelijk ook, maar ik ga naar af en toe he en ik ben al zo arm en om er dan met mijn paardrijcap te gaan fietsen is ook weer zoiets :P
Waarschuw beheerder
Ik heb ook nog nooit iemand met een fietshelm zien paardrijden... ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ronny-B- op woensdag 13 juli 2005 om 18:45:
Ik heb ook nog nooit iemand met een fietshelm zien paardrijden...

Ik wel ;)
Waarschuw beheerder
jij had toch geen helm;-)

Waarschuw beheerder
Wie zegt dan ook dat ik dat was :P

Waarschuw beheerder
donateur
Mountainbiken is lekker:)........fiets nu zon 80 km per week door de bossen van twente:D:D

foto van mijn fietsie

[img width=440 height=262]http://www.lsbikes.be/images/gazelle/mountainbike/instinct.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Ik ben vandaag ook weer een keer lekker weesten touren, en ga dat deze vakantie zekers nog vaak doen.

Woon in Eersel en je hebt hier in de buurt 4 verschillende mooie routes liggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik mountainbike ook veel,heb ook mijn eigen fiets!!:D.heb laatst wat dagen in Luxemburg gefietst en ik kan je vertellen:yooooooooooooooooh dat is zwaar!!maar de berg af is echt leuk,zoef je daar met 40 km per uur op je fietsie!!Maar mountainbiken is voor mij echt een uitlaatklep.als ik blij,boos,verdrietig ben of wat dan ook gewoon even lekker fietsen:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 20:42:
Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel?

lutterzand en de holterberg fietsen wij altijd met groepen, verder fiets ik veel in belgie en regelmatig in het sauerland

Waarschuw beheerder
donateur
Vanmiddag ff weer rondje Tankenber, lutterzand, Tankenberg en Wilmersberg:D
Waarschuw beheerder
Net terug rondje Hoog Soeren -> Apeldoorn
Waarschuw beheerder
[img width=512 height=384]http://195.18.90.137/magurateam/pics/santos%20scc03%20carbon.jpg[/img]
Dit is mijn bike.
Ik doe wel aan wedstrijden:

specificaties:

Frame: Santos SCC03 Carbon
Wielen: Magura Pro
Vork: Magura Ronin 80 (firmtech)
Remmen: Magura Marta SL
Crank: Rotor Systems
A-Derrailleur: Sram X.O
V-Derrailleur: Shimano XT

ps hier zitten wel de verkeerde wielen in dit zijn mij trainingswielen. Ik heb nog z'n zelfde setje maar daar zitten de marta SL schijven op.
Shifters: Sram X.O
Zadel en Zadelpen: Ritchey Pro
Rest: Ritchey WCS
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die zou ik ook in de huiskamer stallen ;-)
Waarschuw beheerder
Ben aan t kijken voor een mountenbike maar weet niet zo goed wat ik moet kopen. Iemand suggesties?
Waarschuw beheerder
In eerste instantie heb ik deze voor woon-werkverkeer gekocht,maar als mijn pa ook een nieuwe fiets heeft gaan we lekker touren en baggeren.

Mijn bike:

[img width=640 height=480 cacheid=0009861b001b2f0ebc163e221a00e03a17]http://www.specialized.nl/OA_MEDIA/2005/bikes/05HardrockCompDiscINTL_l.jpg[/img]

De stickers op de voorvork en velgen heb ik gelijk verwijderd zodat ie helemaal zwart is.
Moet nog wel ff slickies halen...

Waarschuw beheerder
donateur
Met dit weer lekker door de modder!!:d om vervolgens de volgende dag de ketting en derailleur schoon te maken!!:P
Waarschuw beheerder
Gewoon de hogedruk erop en schoon is het. :)

Waarschuw beheerder
donateur
hoge druk kan ook, ff langs een autowasstraat!:P
Waarschuw beheerder
as super slecht hooge druk, alles komt in de lagers en je krijgt het er niet meer uit...

Mijn voorkeur...
Een emmer met autoshampoo
Spons
Wassen

Drogen (wielen druit) (remklauwen goed drogen) (ketting + geheel drijfwerk)

FF de ketting smeren

NOOIT ROEST NOOIT SLIJTAGE (dmv modder)

Super manier

Waarschuw beheerder
donateur
Recht op de derailleur spuiten en der komt haast niets in de lagers, het zand krijg ik er anders haast niet tussen weg op een andere manier.

Wel na afloop drogen teflonneren;)
Waarschuw beheerder
as super slecht hooge druk, alles komt in de lagers en je krijgt het er niet meer uit...

Mijn voorkeur...
Een emmer met autoshampoo
Spons
Wassen

Drogen (wielen druit) (remklauwen goed drogen) (ketting + geheel drijfwerk)

FF de ketting smeren

NOOIT ROEST NOOIT SLIJTAGE (dmv modder)

Super manier

Dit is nog altijd de beste manier,maar als je met de hoge drukreiniger aan de gang gaat moet je wel een ruime afstand bewaren anders gaat o.a. je lak eraan. Een beetje stuifen zeg maar,daarna kan je je bike nog eventueel in de was zetten.Ikzelf gebruik WD-40,ideaal spul.
Ik spuit er heel mijn frame mee in en daarna oppoetsen.Frame glanst als een gek en is gelijk waterafstotend.Tevens gebruik ik het ook voor de derailleur en eventueel de kettingbladen,spoelt de boel helemaal schoon van binnen.

Waarschuw beheerder
donateur
Je zit toch dicht bij de veluwe. ff richting Apeldoorn trappen en hup het bos in... Hier zit je binnen een minuut in het bos te crossen. Heerlijk.

Ik hoorde laatst dat je daar een soort van fietskaart of pas voor moet hebben?!