Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 21982x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing

Artiest Proxiron
Waarschuw beheerder
ok. haha jij met je krakende ketting. ik zou em ff afspuiten en morge weer gas erop :P. maar volgens weeronline word t om uur of 11 droog bij jullie dus dan ga ik ff naar lanklaar, dus de tuinslang zal toch ff naar buiten moeten misschien :P. kheb kleren zat bij dus hoef nie perse gewassen vanaaf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 mei 2010 om 10:26:
maar volgens weeronline word t om uur of 11 droog bij jullie dus dan ga ik ff naar lanklaar, dus de tuinslang zal toch ff naar buiten moeten misschien :P.

Dat maakt mij niks uit, maar ik vind ik een bike ff snel afspuiten en in de garage zetten niks. :P Heb ik ook nog van de week mijn ketting ingesmeerd met spul wat eigenlijk alleen voor het droge is.. :/

Maar goed zo extreem lange ritten maken we toch niet schat, anders maar ff smeren tijdens de rit. :P

Natte schoenen kunnen we trouwens het s'nachts in het CV-hok zetten, daar drogen ze best wel snel! En kleren wassen is geen probleem, want ik zal mijn kleren wel moeten wassen want heb eigenlijk niet veel meer qua kleren, zit nog te wachten op de nieuwe tineu's van Toma Cycles. ;)

Waarschuw beheerder
nou ik skipp t rondje lanklaar ook maar ff denk, heb nie zo heel best geslapen dus kan me energie maar btr ff sparen denk ik.. ;). misschien komen de wielen alsnog vanmiddag..

Waarschuw beheerder
En nu schijnt dan opeens de zon... :frusty:

Waarschuw beheerder
haha ja maar dat had ik vandaag ook wel verwacht.. is de bagger ook ineens weg dan ofwa? zal wel nie denk? morge ga t weer regenen joh :P

Waarschuw beheerder
jonge regen hoort bij het mtben ;D vandaag weer ff 2,5 uur los gegaan. heerlijk vind ik dat, alles onder de modder :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 mei 2010 om 20:24:
haha ja maar dat had ik vandaag ook wel verwacht.. is de bagger ook ineens weg dan ofwa? zal wel nie denk? morge ga t weer regenen joh :P

Gisteren zag het overal nog redelijk nat uit om 15:00 in de middag...
In de morgen was het wel nog nat geweest, regende toen ook nog heel zachtjes dus.

Vandaag zal het denk ik dan wel goed te doen zijn, het zonnetje schijnt nu, al is het wel maar net 10graden. ;)

Uitspraak van actief op zaterdag 8 mei 2010 om 22:43:
jonge regen hoort bij het mtben ;D vandaag weer ff 2,5 uur los gegaan. heerlijk vind ik dat, alles onder de modder :D

Modder-ritten zijn af en toe leuk. Maar als je een mountainbike ook 4 dagen later voor een wedstrijd nodig hebt sleur je hem liever niet 2 dagen door de modder. Kans is namelijk heel groot dat iets naar de klote gaat in bagger omstandigheden! :frusty:

Vrijdag ook weer in de regen gefietst op de racefiets, en zelfs dat was al niet echt leuk meer. Ook daar kraakte en schuurde alles al na 30km. :no:

Fietsen in het zonnetje met hoofdzakelijk droge ondergrond is gewoon het fijnst! :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 9 mei 2010 om 09:43:
Fietsen in het zonnetje met hoofdzakelijk droge ondergrond is gewoon het fijnst!

:jaja:

Waarschuw beheerder
Mag me fiets morgen weer door de blubber gaan trekken tijdens 75km 'Les Cimez des Waimes'... Het heeft daar de afgelopen 2 dagen echt veel geregend en de temperaturen morgen zien er ook niet echt lekker uit, veels te koud. :/

Achja mag wel uit het eerste startvak vertrekken wat altijd zorgt voor net wat extra motivatie, dus dik veel zin erin! (H)

Waarschuw beheerder
Sow wat een marathon was dat vandaag weer zeg! Net als vorig jaar een schitterend technisch parcours en heerlijk veel lang en steil klimwerk! :D

Alleen de blubber was echt erg dit jaar, denk dat deze rit zeker wel in de top-3 van meest 'vettige' ritten ooit komt, en koud dat het was! :S
Zoals al gewoonlijk in de Ardennen moesten we geregeld door rivertjes, wat opzich wel fijn was voor het materiaal, alles weer schoon. :P

Maar met maar 3graden wrod het opeens toch wel vies koud op de fiets als je door en door nat bent. Voelde de laatste 20km bijna niet eens meer me vingers wat afdaling toch wel riskant maakt..

Uiteindelijk toch nog wel een mooi resultaat neergezet, 4:08uur over dik 75km.. :D
Welke plek ik hiermee behaald heb weet ik nog niet, uitslagen zijn nog niet online dus. ;)

[img width=640 height=480 cacheid=001133d3002e92e9456815f71a02aa044c]https://album.partyflock.nl/77406904.jpg[/img]
(Y);)

Wel nog niet iets zien gebeuren vrij vroeg in de rit wat ik nog nooit meegemaakt heb. Zag namelijk opeens 2 rijders die op kop van de groep zaten gewoon uit het niets door de lucht vliegen met fiets en alles! Bleken daar dus 2 paarden los te lopen die aardig op hol sloegen van al die bikers. :|

Kan je vertellen toen die beesten ook achter ons aankwamen dat we ff aan het sprinten waren alsof we voor de overwinning gingen, maar wou echt geen schop of beuk van een paard krijgen na 8km rijden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 13 mei 2010 om 19:11:
Kan je vertellen toen die beesten ook achter ons aankwamen dat we ff aan het sprinten waren alsof we voor de overwinning gingen, maar wou echt geen schop of beuk van een paard krijgen na 8km rijden

:lol: belgiuuhhhhh!!! :P

heel ze nieuwe spullen door de bagger... oh oh..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 mei 2010 om 23:01:
heel ze nieuwe spullen door de bagger... oh oh..

En eigenlijk ook nog 2x zo vuil geworden in de rit..
Namelijk op 40km kwamen een stuk of 4 van die riviertjes achter elkaar, toen was de ergste bagger wel er vanaf. Heb zelfs ff in 1 stroompje mijn bril schoongemaakt. :lol:

Nadeel van al dat ijskoude water was wel dat je benen beetje krampachtig werden, en me vingers gevoelloos.. :S

Helaas was de schone bike ook maar van korte duur, na het beklimmen van de skipiste van d'Ovifat ging het richting de Hoge Venen waar het is dus echt één groot moeras was nu.
Soms tot de naven in de modder zakken is niet meer grappig... :S

Fiets gisteren dus grotendeels uit elkaar gehaald om alles goed te laten drogen.. Pas vandaag gaat het weer in elkaar met nieuw fris vet en smering.
Moest ook wel want de ketting had al een 'goud-bruine' aanslag bij thuiskomst (fiets afgespoten gelijk na de finish maar zonder te drogen in de auto gelegd), en de onderste schaal van het balhoofd zat ook aardig vol nattigheid.

Verder gelukkig geen schade opgelopen, en de remblokken hebben het ook goed doorstaan, gelukkig. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 mei 2010 om 23:01:
:lol: belgiuuhhhhh!!! :P

In nederland anders al eens meegemaakt tijdens de Bart Brentjens Challenge dat een koe midden op het pad van de route lag en dus voor een mega opstopping zorgde. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 14 mei 2010 om 11:03:
Soms tot de naven in de modder zakken is niet meer grappig...

ghehe... en dan heel je fiets weer uit elkaar, nix voor mij. lang leve t mooie weer zeg maar :)

Uitspraak van actief op vrijdag 14 mei 2010 om 11:05:
dat een koe midden op het pad van de route lag

bunnyhop je toch gewoon overheen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 mei 2010 om 13:01:
bunnyhop je toch gewoon overheen :D

:roflol: Dan ben je wel een hele goede! Zie het ook al helemaal voor me... 8)

Als het trouwens iemand lukt moet de term wel aangepast worden naar: 'cow-hop' ofzo. ;P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 14 mei 2010 om 16:02:
'cow-hop'

haha ja ok.. :D die koei zo van huh? terwijl ie kauwend achterom kijkt..

kan ik hier prima oefene trouwens: cow hoppen :D

Waarschuw beheerder
zaterdags 88km op de racer, vandaag ff 2 uur het bos in:D de tering ik klapte bijna hard op mijn bek, met 30 km/h ofzo klapt mijn pedaal op een afgezaagde boomstronk... ik bleef wonderwel overeind (met behulp van een paar bomen/struiken waar ik in ragde haha)

dat is goed voor de adrenaline ;')

Waarschuw beheerder
haha ja dat zijn lueke acties ja.. ik kan me nog een rit met harry herinnenren dak op een gegeven moment in een afdaling op me voorwiel voorbij een hele dikke boom door de bagger vloog... hmmzz.. :P

Waarschuw beheerder
[img width=1024 height=768 cacheid=001135ed002e958347c9bd111a02aa5925]http://img179.imageshack.us/img179/8899/spa0154h.jpg[/img]

zon lijpe singel track he :D voor 3 kwart rond het vliegveld (Woensdrecht), met aan 1 zijde ook nog een ziek bos met allerlei trails door elkaar en ziekelijke 'bergen', de zogenaamde Brabantse wal denk ik.

[img width=1024 height=768 cacheid=001135f8002e960ca825ec9b1a02aa5925]http://img4.imageshack.us/img4/5748/spa0152u.jpg[/img]

:D en bijna vanaf elk momentje van de trail af, uitgestrekte bossen en heidens om gewoon door te fietsen. lekkere omgeving heb ik :D

(hier ergens, als het werkt; http://maps.google.nl/maps?q=51.451563%2C4.338126&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 18 mei 2010 om 01:56:
zon lijpe singel track he voor 3 kwart rond het vliegveld (Woensdrecht), met aan 1 zijde ook nog een ziek bos met allerlei trails door elkaar en ziekelijke 'bergen', de zogenaamde Brabantse wal denk ik

heb je een gps track ervan toevallig? is voor mij wel aan te rijden om is een keer te gaan kijken :)

Waarschuw beheerder
hmm tja zo speciaal is het ook weer niet, gewoon wel leuk. heb geen gps ;p gewoon naar vliegbasis woensdrecht en dan langs het hek, alleen aan de zijde van de hoofdingang is er geen bos

Waarschuw beheerder
Komend weekend Limburgs Mooiste, 110km mountainbiken door het Limburgse Heuvellandschap. (H)

Word volgens mij, me dankzij het super weer, echt een gezellig evenement.. En aangezien de start/finish maar 3km van thuis is kan ik na afloop mooi een paar lekkere biertjes drinken daar. :P
Artiest Z1ppo
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Er kan weer gepost worden. (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Super :D

Ik dank u hartelijk Z1ppo!

Hoe staat het ervoor op dit moment bij de liefhebbers (Y)? Ik neem aan dat de meeste al weer de nodige kilometers hebben gemaakt gezien het mooie weer de afgelopen tijd.
Nog interessante 'nieuwe' routes gefietst?

Heb zelf de afgelopen weken meerdere malen (vorige week tot 3 x toe :lol:) De Montferlandroute gefietst (slechts 6/7 km afstand van waar ik woon).

Wil binnenkort graag een keer in Nijmegen de route fietsen --> http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/routeinfo.php?route_id=503

Iemand ervaring op dit forum met deze route, zo ja, is deze de moeite waard?

Groetjes & hopelijk komt dit forumonderwerp weer een beetje tot leven :D

Waarschuw beheerder
Er word dit jaar meer dan ooit op de mountainbike gereden! :9

Hoofddoel dit jaar de Transalp! (H)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 27 april 2011 om 21:35:
Hoofddoel dit jaar de Transalp!

:D Hmm Dát is niet verkeerd!!!
En wat is meer dan ooit als ik vragen mag?
Hoeveel km fiets jij gemiddeld per week?

Grts

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op donderdag 28 april 2011 om 20:22:
En wat is meer dan ooit als ik vragen mag?

Gewoon meer marathons, wedstrijden en andere evenementen rijden als voorgaande jaren. Maar zal wel moeten wil ik de Transalp beetje goed doorkomen. ;)

Wat ik rij per week is erg verschillend, ligt maar net aan het trainingsschema en of er een wedstrijd op het programma staat.
Maar gemiddeld zal nu op 200km de week uitkomen... Al zijn er weken waar het zo richting de 400km gaat dankzij duurtraining op de racefiets van 150km+ (Y)

Deze week bijvoorbeeld maar amper op de fiets gezeten omdat we morgen richting Houffalize gaan voor een 3 daags-event. (H)
Waarschuw beheerder
Dat zijn inderdaad aardige afstanden!

Heb zelf alleen een mountainbike en mag daar ook graag gewoon op fietsen (niet enkel in het bos), denk dat er ooit nog wel eens een keer een wielrennersfiets komt maar voorlopig houd ik het even hierbij :). Zit zelf op zo'n 80 - 100 km. Niet heel veel dus in vergelijking met jou maar probeer dit toch langzaam aan wel wat op te krikken ;-)!

Hoop zeer binnenkort toch eens de route in Nijmegen te pakken, eerst naar Nijmegen toe (zo'n 40 km) en dan daar de route fietsen (ook 40 km) en dan terug :).

Grts Dennis
Waarschuw beheerder
Waar zijn de andere leden die post(t)en uit dit topic gebleven?

Hoop dat dit topic weer net zo levendig wordt als het was, op dit moment is het nog een beetje stilletjes hier! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op woensdag 27 april 2011 om 20:56:
Wil binnenkort graag een keer in Nijmegen de route fietsen

is leuke route, ik zou alleen voor de rode gaan en dan 2x als je dat kan. heb em vorige week nog gereden. wel oppassen voor los rennend vrouwlijk schoon.. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op donderdag 5 mei 2011 om 22:23:
Waar zijn de andere leden die post(t)en uit dit topic gebleven?

Volgens mij waren op het laatst, vlak voor het topic gesloten werd, alleen Proxiron en ikzelf die dit topic nog een beetje in leven hielden.. ;)

Maar ik vind het wel leuk dat het topic weer heropent is! (H)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ik dacht laat ik is op pf kijken.. had er bijna vanaf geweest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 mei 2011 om 22:34:
is leuke route, ik zou alleen voor de rode gaan en dan 2x als je dat kan. heb em vorige week nog gereden. wel oppassen voor los rennend vrouwlijk schoon..

:lol: Haha ben heel benieuwd! Zal binnenkort eens gaan kijken ;-) Hoezo 2 keer? Zijn er verschillende mogelijkheden ook nog om deze route te rijden? :)

Uitspraak van actief op vrijdag 6 mei 2011 om 08:52:
Volgens mij waren op het laatst, vlak voor het topic gesloten werd, alleen Proxiron en ikzelf die dit topic nog een beetje in leven hielden..

Maar ik vind het wel leuk dat het topic weer heropent is!

Ja idd! Had het aan een moderator gevraagd om het topic weer te openen, in de hoop dat het weer wat levendiger zou worden :P

Iemand bekend met de Crocodile Trophy? Volgensmij moet dit wel een beste uitdaging zijn :P:
http://www.youtube.com/watch?v=B5LeMZ5OJd8

Waarschuw beheerder
ik vind 1x gewoon te weinig. 2x is het een leuk rondje :). als je dan nog 2x dat vrouwlijk schoon tegen komt ist helemaal feest, dan zou ik voor een derde gaan dan kan je trakteren.., of zij :P

http://www.crocodile-trophy.com/trophy/the_race.html

lijkt me een aardige uitdaging ja! volgend jaar doen? :)

Waarschuw beheerder
Beste afstanden, hoogtemeters, en denk dat de condities ook niet helemaal lekker zijn :o
Wel vet. Ik wil zelf iig keer de ironbike doen :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 mei 2011 om 19:36:
http://www.crocodile-trophy.com/trophy/the_race.html

lijkt me een aardige uitdaging ja! volgend jaar doen? :)

Jongen waar ik nu samen mee train heeft hem vorig jaar gereden. :P

Wil ik ook zeker wel een keer gaan doen, maar kost je wel een hoop geld. Meedoen kost volgens alleen al 1500,- + de reis naar Australie is ook niet goedkoop. ;)

Eerst dit jaar maar eens de Transalp overleven en dan zie ik wel verder wat ik nog allemaal ga doen. Misschien eerst maar eens wat andere zaken op orde gaan brengen dan alleen maar geld in het mountainbiken pompen. :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 mei 2011 om 19:36:
lijkt me een aardige uitdaging ja! volgend jaar doen?

:) Lijkt me wel fantastisch om zoiets te kunnen doen, ik probeer de laatste tijd wel steeds meer te letten op mijn prestaties om te kijken in hoeverre ik vorderingen maak, al blijft dit natuurlijk lastig bij 't mountainbiken want dan moet je al aardig dezelfde weersomstandigheden + route fietsen wil je echt kunnen vergelijken.

Ik vraag me af wanneer je voor zo'n wedstrijd je echt klaar voelt, waarschijnlijk als je jezelf deze vraag niet meer stelt :P... Maargoed, je hebt daar wel met iets andere omstandigheden te maken dan hier ;-).

Uitspraak van actief op dinsdag 10 mei 2011 om 10:08:
Jongen waar ik nu samen mee train heeft hem vorig jaar gereden.

Nice! En jij zit op 't zelfde niveau? Zal dit echt een van de extreemste zijn onder de MTB-races? Of zijn er nog andere bekende welke zeker niet onder doen voor deze? Ik moet zeggen sinds ik vorig jaar dit op de tv voorbij zag komen, het me nog niet los heeft gelaten ghehe :)

Uitspraak van actief op dinsdag 10 mei 2011 om 10:08:
maar kost je wel een hoop geld. Meedoen kost volgens alleen al 1500,- + de reis naar Australie is ook niet goedkoop.

Dat wel :) Daarbij ook nog diverse extra 'service' kosten (onderhoud / schoonmaak van de fiets, de zorg voor een goede overnachting etc kan je allemaal uit handen geven (wat waarschijnlijk wel het verstandigst is :P) en dan zit je al gauw aan de 2500,- ;) . Maargoed als je dan uiteindelijk ook de finishlijn over fietst denk ik dat het geld het wel dubbel en dwars waard moet zijn geweest :).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op woensdag 11 mei 2011 om 00:17:
Nice! En jij zit op 't zelfde niveau? Zal dit echt een van de extreemste zijn onder de MTB-races?

Opzich zijn we wel van het zelfde niveau ja, alleen zijn ervaring telt wel sterk in zijn voordeel mee. Tevens heeft hij ook wat betere kennis van trainingsmethoden dan mij maar daar doe ik nu dus mooi mijn eigen voordeel mee. :P

Voor de liefhebbers hier is zijn hele verhaal terug te lezen: http://www.x-track.nl/events/crocodile-trophy-2010 :D
Deze site gebruiken we nu ook om onze voorbereiding op de Transalp een beetje in beeld te brengen.

De extreemste tocht is het volgens mij niet, denk dat qua parcours een Cape Epic toch nog een stapje ' ruiger' is! (H)

Daarbij ook nog diverse extra 'service' kosten (onderhoud / schoonmaak van de fiets, de zorg voor een goede overnachting etc kan je allemaal uit handen geven (wat waarschijnlijk wel het verstandigst is :P)

Slaapplaats regelt de organisatie, 10 dagen tentenkamp. :9 Fiets onderhoud doe je hoofdzakelijk zelf, en als er echt technische ondersteuning nodig is kan de organisatie of overige deelnemers je altijd wel helpen. (Y)

Maar wat het ook moet kosten, het is zeker een onvergetelijke ervaring!!
Waarschuw beheerder
Heb nu zelf weinig tijd dus ik houd het kort:

Uitspraak van actief op woensdag 11 mei 2011 om 10:47:
Voor de liefhebbers hier is zijn hele verhaal terug te lezen: http://www.x-track.nl/events/crocodile-trophy-2010
Deze site gebruiken we nu ook om onze voorbereiding op de Transalp een beetje in beeld te brengen.

Wat een fantastische verhalen staan daar op zeg! Erg mooi geschreven en de foto's liegen er ook niet om! Super :) Thnx for sharing.
Ga er zeker nog eens voor zitten, maar eerst lekker een weekje genieten in Spanje (en daar gaat er ook zeker gemountainbiked worden, alleen niet met m'n eigen fiets helaas)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 11 mei 2011 om 10:47:
Tevens heeft hij ook wat betere kennis van trainingsmethoden dan mij maar daar doe ik nu dus mooi mijn eigen voordeel mee

vertel is.. :D. enige manier dat ik train is gewoon fietsen (1,5 tot 2 uur cruisen, of 45 min knallen op de weg (vlak) en intervallen int bos en sportschooltje).

Ik moet zeggen sinds ik vorig jaar dit op de tv voorbij zag komen,

welke zender was dat?
Waarschuw beheerder
Wow Cape Epic is zo te zien idd niet mis! Wat een ontzettend dik parcours is dat zeg... Erg mooie filpmjes staan er ook op Youtube :-). Had van Cape Epic idd nog niet eerder gehoord, thanks :-).

@ Proxiron
Ik zal even kijken als ik terug ben welke zender dit precies was, het was op een Belgisch kanaal namelijk. Komt goed!

Grts D.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op zondag 15 mei 2011 om 13:36:
@ Proxiron
Ik zal even kijken als ik terug ben welke zender dit precies was, het was op een Belgisch kanaal namelijk. Komt goed!

Het zal deze uitzending wel zijn geweest: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.639161

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 mei 2011 om 12:22:
vertel is.. :D. enige manier dat ik train is gewoon fietsen (1,5 tot 2 uur cruisen, of 45 min knallen op de weg (vlak) en intervallen int bos en sportschooltje).

Gewoon eerst een goede basis leggen d.m.v. duurtrainingen met lage hartslag. hiervoor moet je wel echt de tijd nemen heb ik gemerkt. Daarna kun je eventueel met blokken-trainingen gaan werken, maar intervallen zou ik ik zeker niet te vaak doen, ook al is het leuk. ;)

Zelf namelijk in maart ook de fout gemaakt door meer te gaan intervallen toen de eerste marathon wat tegenviel, maar uiteindelijk bouw je er weinig conditie mee op naar mijn idee, je maakt jezelf alleen maar moe waardoor je veel meer rust nodig hebt voor je weer opnieuw kunt gaan trainen.

Dit weekend ook voor 2 lange duurtraining gekozen i.p.v. het rijden van een marathon, nu mooi 9 uur op de fiets gezeten met goed was voor dik 220km in 2 dagen! (H) Helaas wel 2uur in hevige regen gereden, dat was dan wel weer ff minder, hopelijk houd ik er geen verkoudheid aan over, want damn wat was het koud in de Duitse Eifel!

Uiteindelijk zul je het trainen moeten aanpassen naar je doelen, iemand die alleen XC doet zal wel meer intervallen, maar naar mijn idee word je er niet direct sneller van. Snelheid komt gewoon vanzelf als de conditie beter word!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoi :)

beetje gemountainbiked in de winter, verder gewoon op de weg. vorig jaar met maatjes de alpen in gegaan met de racer, mijn god wat een afzien... als ik dat nog een keer ga doen ga ik wel eens serieus aan mijn conditie werken ipv gewoon een paar rondjes fietsen per maand.....
alp duez gedaan, les deux alpes, en nog een paar kleine bergjes gedaan. wat ook een zieke rit was, de rotsen van armentier.
[img width=686 height=514 cacheid=0011c0fa002f4ced2e7a28571a02c315d7]http://www.petersfietssite.nl/alpen2009/armentier.jpg[/img]
(niet mijn pic)
je pakt een paar bochten van alp duez, en slaat dan af. wat een gruwelijke balkon weg krijg je dan. dit was de 3de dag ofzo, dus ik lag al in puin :P
volgende keer wil ik croix de fer en de galibier meepakken, maar die ritten waren gewoon te lang om dat destijds met mijn conditie te doen helaas. wel even met de auto de galibier op geweest, wat een spektakel, er lag zelfs nog sneeuw in hartje zomer. (tour de france 2011 erg genieten omdat ik nu veel van deze plekjes irl heb gezien!)

ben nu verhuisd en moet voor het mtben iets langer fietsen voor ik een mooi gebied heb bereikt... wel jammer opzich.

Waarschuw beheerder
sodeju! je moet ook nie over dat muurtje vliegen...

@ dennuz: ja hier, daar heb je t al, in belgie! das t enige wat ze daar wel snappen dan :P. maar ik hoor het wel :). of klopt dat linkje van harry?

@ harry: tja duurtrainen... op hoeveel procent van je max of omslagpunt zkr, rij je dan? duurtrainen is saai man! komt nog bij dat ik dat ook niet teveel mag doen ivm me hart enzow. maar momenteel tel ik er 44 dus ken nog wel wat vanaf.. :P

@ stoldinges: waar woon je nu dan? ik zou graag ergens heen verhuizen waar ik in de achtertuin kan biken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 mei 2011 om 13:47:
@ harry: tja duurtrainen... op hoeveel procent van je max of omslagpunt zkr, rij je dan? duurtrainen is saai man! komt nog bij dat ik dat ook niet teveel mag doen ivm me hart enzow. maar momenteel tel ik er 44 dus ken nog wel wat vanaf.. :P

Zondag was de bedoeling om op 75-max80% van mijn omslagpunt te blijven.. Echter door de weer omslag en de toch wel steilere beklimming dan verwacht is dat niet altijd evengoed gelukt. Iets teveel pieken naar mijn idee in de training gehad, al is de afwisseling tijdens een training nooit verkeerd, en heb alles op souplesse gedaan. :)
Duurtraining kan zeker wel leuk zijn, zolang je maar een mooie route hebt... (Y)

Moet wel erbij zeggen dat ik de duurtrainingen het liefst op de racefiets doe, stuk makkelijk en efficiënter dan op de mtb.

In jou geval kan ik wel begrijpen dat je niet veel aan duurtraining doet, maar ik heb het hard nodig voor de Transalp... :P

Waarschuw beheerder
@ stoldinges: waar woon je nu dan? ik zou graag ergens heen verhuizen waar ik in de achtertuin kan biken!

haha steenbergen, niet zo ver weg van de mooie omgeving van bergen op zoom en de brabantse wal hoor :P maar als je eerst in boz zelf woonde is dat wel iets verder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 16 mei 2011 om 14:56:
In jou geval kan ik wel begrijpen dat je niet veel aan duurtraining doet, maar ik heb het hard nodig voor de Transalp...

ja hallo, die schitterende omgeving met kilometers weiland en rechte wegen hier... als je dat niet saai vind heb je geen leven denk hoor haha. en alle niet saaie weggetjes ken ik ook wel hier, dus is nog saai :P.

jij zal duurvermogen best nodig hebben ja :). 75/80% is nog best hoog voor duurtraining ofnie? heb me er toen wel is in verdiept maar weet het niet meer.. weet nie eens meer waar ik de info vandaan had.. :S

Uitspraak van actief op dinsdag 17 mei 2011 om 00:46:
haha steenbergen, niet zo ver weg van de mooie omgeving van bergen op zoom en de brabantse wal hoor maar als je eerst in boz zelf woonde is dat wel iets verder

ok. heb dat wel is op de borden gezien geloof ik ooit..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 mei 2011 om 12:32:
75/80% is nog best hoog voor duurtraining ofnie? heb me er toen wel is in verdiept maar weet het niet meer..

In het begin van het seizoen (voor ons was dat 1 januari) is het wel beter om met lagere waardes te werken, je moet het immers opbouwen. Maar nu moet 75% van het omslagpunt zeker kunnen. :)
Maar super veel weet ik er ook niet vanaf, en als je het aan 3 man vraagt, of 3 boeken leest krijg je altijd 3 verschillende methodes of waardes is mij al op gevallen.

Uiteindelijk gewoon zorgen dat je lekker afwisselend traint, en niet te gek veel in het rood gaat dan denk ik altijd dat het goed komt. Je moet er alleen de tijd voor hebben en nemen!

Komende tijd wel veel trainen op de racefiets, toch net effe iets efficiënter als de mtb. ;)
Waarschuw beheerder
@ dennuz: ja hier, daar heb je t al, in belgie! das t enige wat ze daar wel snappen dan . maar ik hoor het wel . of klopt dat linkje van harry?

Volgensmij was het op VRT, is volgensmij overdags Ketnet/Canvas oid. De link van Harry klopte bijna ;-) Dat was die van 2009, http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.919078 deze is van 2010 :-).

Uitspraak van actief op maandag 16 mei 2011 om 14:56:
Moet wel erbij zeggen dat ik de duurtrainingen het liefst op de racefiets doe, stuk makkelijk en efficiënter dan op de mtb.

Noob-modus:
Is het doen van duurtrainingen op een mountainbike minder effectief dan? Tenslotte zit er nog wel een beetje verschil in de benodigde kracht die nodig is om vooruit te komen, dus lijkt me dit juist bevordelijk als je dit dan gewoon op de mountainbike doet of zit ik er helemaal naast?

Iets met de klok horen luiden ;) ...

Moet zeggen dat ik zelf ook wel het een en ander aan moet passen qua voeding (vermoed ik?) heb de laatste tijd een beetje te vaak zo'n 'Vier uur, Cup a soup moment', alleen verhelpt zo'n cup a soup zo'n moment niet echt dus denk dat ik het iets verder moet zoeken. Probeer tijdens het mountainbiken altijd wel te zorgen dat ik alles zo snel mogelijk aanvul (boterham met stroop / banaan voor de tijd, liefst altijd wel sportdrankje met electrolyten etc.) maar blijkbaar haalt dat onvoldoende uit...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennuzzz op woensdag 18 mei 2011 om 13:00:
Noob-modus:
Is het doen van duurtrainingen op een mountainbike minder effectief dan? Tenslotte zit er nog wel een beetje verschil in de benodigde kracht die nodig is om vooruit te komen, dus lijkt me dit juist bevordelijk als je dit dan gewoon op de mountainbike doet of zit ik er helemaal naast?

hmm duurtraining is gewoon hartslag op x voor lange tijd. offroad gaat dit natuurlijk niet goed werken lijkt me ivm 'intervallen'. dan kan je wel onroad met je mtb, maar dat lijkt me zwaar frustrerend omdat je of mega traag gaat of je hartslag is (te) hoog.
dit is hoe ik het dan interpreteer hoor.

met voeding had ik in het begin ook problemen. nu doe ik uur ofzo van te voren vol vreten met zoet spul of brinta met veel suiker. en dan onderweg iets van een reepje elke 45 minuten en als de intensiteit hoog is of het is een lange rit dan neem ik wat gel in voor de laatste 1-2 uur.