Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 23325x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 24 april 2008 om 20:20:
Het is inderdaad niet goedkoop, al kun je het zo duur maken als je zelf wil he..

Bedoel je de ruimte thuis om je fiets kwijt te komen ? Of de 'ruimte' (omgeving neem ik dan aan) om te rijden/mountainbiken bedoel je?

:lol:....

ik bedoelde natuurlijk plaatjes draaien en dj uithangen ! :D

bike heb ik al ;)
Cube LTD Pro
best netjes voor een rookie dacht ik :)

Waarschuw beheerder
Volgens mij te snel geweest met antwoorden en niet goed terug gelezen. :$ Sorry... :P

Zeker een nette bike als rookie. (Y)

Artiest Proxiron
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 18:05:
maar wel een investering van heb ik jou daar

tja...
Het is inderdaad niet goedkoop, al kun je het zo duur maken als je zelf wil he..

;p
studio zooi is nog veel duurder...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 18:05:
plus moet je er maar net de ruimte voor hebben

:) ruimte maken...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 21:24:
Cube LTD Pro

:) (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 22:51:
studio zooi is nog veel duurder...

Daarom hou ik me daar ook niet mee bezig.. ;P

Waarschuw beheerder
voor da geld ken je denk een hele dikke (caron) fully kopen... van daar me 2e hands alu hardtailtje ;).

vandaag de rode en groene route van nijmegen gereden, echt mooi rondje!! :D 45km in 3 uur... is dat wat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 april 2008 om 20:18:
45km in 3 uur... is dat wat?

Weet niet hoe zwaar de route was, maar je heb dus een gemiddelde van 15km/u gehaald.. Ik zit meestal rond de 25km/u hier in het zuiden. :O

Maar dat zegt allemaal niks, zolang je maar lekker je eigen tempo rijd en het daardoor ook leuk blijft! (y)

Kijk overigens tijdens het fietsen nooit hoever ik heb gereden of wat me gemiddelde is, dat check ik pas altijd bij thuis komst, anders wil ik mezelf nog wel eens gek maken om toch net ff een hoger gemiddelde te rijden. ;)

Morgenmiddag de Brunssumerheide op, altijd leuk daar biken, geweldige omgeving en heerlijke single-track routes daar! (H)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 26 april 2008 om 01:06:
maar je heb dus een gemiddelde van 15km/u gehaald.. Ik zit meestal rond de 25km/u hier in het zuiden

:lol: ok.... ja heb t redelijk op me gemak gedaan idd. kende de route nog niet. paar gestopt om een reep te eten, paar keer de weg kwijt.. dusja. heb er nog wel n paar ingehaald dus zo langzaam was k nie :P.
maar idd:
zolang je maar lekker je eigen tempo rijd en het daardoor ook leuk blijft!

:) (Y)

Waarschuw beheerder
single-track routes

en dat houdt in? :bloos:

Waarschuw beheerder
smalle paadjes, eventueel technisch met veel korte hellinkjes, afdalingen, veel bochten enz :) (Y). super vet als ze nie zo verrot gereden zijn als in de drunense duinen... :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wow, wat een heerlijk weekendje was dit wat betreft het mountainbiken! (H)
Gisteren al 4 uur onderweg geweest en vandaag ook nog een 3 uur op de fiets gezeten, heerlijk! :D
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 april 2008 om 16:28:
super vet als ze nie zo verrot gereden zijn als in de drunense duinen

Inderdaad, en ook op de Brunssumerheide waren de paden aardig verrot gereden tijdens natte periodes, wat een
spoorvorming.. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik doe aan gewoon fietse, als het weeer meezit, als ik er zin in heb O:) ! geen mountainbike.;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 april 2008 om 15:14:
geen mountainbike

laat t daar nou net wel over gaan hier... ;)

Uitspraak van actief op zondag 27 april 2008 om 14:57:
spoorvorming..

dat valt wel mee maar gewoon te veel kuilen/kuiltjes!! gewoon te erg

Waarschuw beheerder
Morgen de Shimano Bike Challenge rijden.. :D

Gisteren al grotendeels van het parcours verkent in regenachtig weer, en het was toen nog goed te doen.. Dus morgen als het zonnetje schijnt word het weer 60km genieten! (H)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 20:42:
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs

Vorige week ook een gekocht! Deze week al meer dan 50km gefietst :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 21:43:
Deze week al meer dan 50km gefietst

met of zonder zadel ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 17:37:
met of zonder zadel

haha flauw.

van de week weer is een mooie route uitzoeken, denk rheden ofzo :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb er helaas geen tijd meer voor...

Ik heb vorige jaar als instructeur in frankrijk gewerkt, moet zeggen dat de bossen en een beetje downhill wel mijn ding is!

Helaas is dat in nederland niet echt veel te vinden, ook mijn fiets kamaraden in nederland zijn er of mee gestopt of overgestapt op wielrennen...

Tegenwoordig heb ik een nieuwe hobby: Wakeboarden!

Niet dat ik het moutainbiken op geef, maar op het moment even wat anders!

Waarschuw beheerder
Na een succelvolle Shimano Fiets Challenge vorig weekend vandaag de Ardenne Trophy in La Reid gaan rijden, en ik ging natuurlijk voor de koninginnenrit van 85km met dit weer. (H)
Helaas maar tot 64km gekomen en toen brak me achterderailleur af door een valpartij.. :S

Flink balen natuurlijk want het ging echt lekker en het parcours was schitterend, wat een beklimmingen en afdaling, heerlijk!! :respect:

Volgend weekend maar ff wat rustiger aan doen tijdens 'Limburgs Mooiste'. ;)

Waarschuw beheerder
lekker bezig :). kga eind van de week maar weer is een leuke route rijden denk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 mei 2008 om 19:00:
lekker bezig :).

Het is er nu ook het weer voor he.. ;)

Waarschuw beheerder
nja... met 25+ lig ik liever op het strand hoor ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 mei 2008 om 21:31:
met 25+ lig ik liever op het strand hoor

Daar zit wat in, al vond ik het gisteren in de Ardennen met 26graden toch nog best uit te houden, nu moet ik wel zeggen dat we veel in het bos zaten, en dat scheelt ook een hoop.. ;)

Maar opzich kan ik wel goed tegen de warmte, zolang ik maar voldoende drinken heb. :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 13 mei 2008 om 18:47:
in de Ardennen

waar zat je ergens in de Ardennen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 mei 2008 om 19:08:
waar zat je ergens in de Ardennen?

Plaatsje was La Reid (start/finish) Ligt vlakbij Verviers en hoort tot de gemeente Theux ;)

Biken in de Ardennen altijd vet, wel zwaar! (Y)(H)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 13 mei 2008 om 18:47:
dat we veel in het bos zaten, en dat scheelt ook een hoop..

ja idd!! ik kan ook best tegen de warmte maar toch.... op t strand ist ook goed toeven ;)

Waarschuw beheerder
Morgen ziet het er naar uit dat het flink modder happen word tijdens Limburgs Mooiste, ze voorspellen namelijk weer eens regen.. :/

Ochja is weer eens wat anders al het stof-happen de laatste tijd. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 13 mei 2008 om 21:50:
Biken in de Ardennen

ik was vorige week met school backpacken in de Ardennen,
en had bij sommige paadjes toch zoiets van
'oei oei als ik nu toch eens mijn mountainbike bij had :P'

Wij zaten ook vlakbij Verviers, namelijk in Robertville

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 mei 2008 om 11:04:
'oei oei als ik nu toch eens mijn mountainbike bij had :P'

Dat gevoel ken ik inderdaad, had zoiets bijvoorbeeld ook de laatste keer dat ik op vakantie was in Italie.. Als je dan die bergen ziet wou je gelijk dat jeje mountainbike bij je had :P

Vandag trouwens Limburgs Mooiste gereden, wat een blubber zeg! Daarom in de eerste 20km dan ook veel technische problemen met schakelen en me remblokjes voren waren nog nooit zo snel afgesleten als vandaag.. :/
Gelukkig waren er genoeg punten waar gratis technische ondertussen was en dat heeft me fiets echt goed gedaan, ging daarna als een trein niet normaal meer, zelfs met al die modder! :D

Kortom, ik heb vandaag weer genoten ondanks het slechte weer! (H)

Waarschuw beheerder
Heb 4 weekjes terug de Gaint terrago 3 gekocht.. http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/detail/Terrago-3-DISK_2008_white-b.jpg

bevalt me goed..

Waarschuw beheerder
zo, gister de route van rheden (veluwezoom) gereden. echt mooie route!! veel afwisseling, alle soorten ondergrond wel denk ik.. mooie afdalingen met sprongetjes (Y) :), hier en daar een plas met bagger... en ff kennis gemaakt met een familie schotse hooglanders die midden op het pad stonden onderaan een afdaling/begin van een klim...

Waarschuw beheerder
Vanavond weer voor het eerst op de bike gezeten na een schitterend weekend te hebben gehad op Pinkpop!! :P

Ging weer lekker al zit ik wel helemaal onder de bulten dankzij een hoop dichtgegroeide paadjes.. Beetje irritant nu al de jeuk, maar van de ene kant, het was weer de moeite waard!(H)

Komende zaterdag ga weer eens een lange tocht maken over de bestaande routes hier in het zuiden, probeer 3 routes mooi aan elkaar te lussen zodat ik uiteindelijk rond de 100km op de teller krijg als ik weer thuis aankom, alleen nu nog hopen op een beetje goed weer. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 3 juni 2008 om 22:11:
dichtgegroeide paadjes..

ik heb er ook last van!
brandnetels :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 3 juni 2008 om 22:11:
zodat ik uiteindelijk rond de 100km op de teller krijg als ik weer thuis aankom

ok dan.... ik was na die 50 op de veluwe aardig kapot. en dan zie ik dat er gasten zijn die het in krap 2,5 uur rijden.. :O. ik doe er een uur langer over haha.

was pas nog n keer op dorst en ik herkende het bijna niet meer terug!! ook alles dicht gegroeid,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juni 2008 om 22:50:
brandnetels :lol:

Vanmorgen jeukte me benen en armen nog.. :S
Zou bijna zeggen ik ga weer met me arm en beenstukken aan rijden, maar met 25graden is dat ook niet bepaald chill te noemen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 juni 2008 om 13:07:
ok dan.... ik was na die 50 op de veluwe aardig kapot.

Ligt helemaal aan de omgeving waar je rijdt he, als ik hier de Brunssemerheide helemaal rij + naar huis fiets, zit ik op ongeveer 65km, en dan ben ik ook aardig kapot. :P

Zaterdag ga ik echter voor de routes die hoofdzakelijk over veldwegen gaan, iig niet veel singletrack.. Dan is 100km wel een stuk beter te doen, al ga ik wel de routes nemen met de meeste beklimmingen, sowieso weer eens de Keutenberg meepakken. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 4 juni 2008 om 18:47:
Ligt helemaal aan de omgeving waar je rijdt he, als ik hier de Brunssemerheide helemaal rij + naar huis fiets, zit ik op ongeveer 65km, en dan ben ik ook aardig kapot

ja ok, maar ik bedoel waar halen die gasten (incl. jij) de energie vandaan om het zoveel sneller te rijden man...??

ben trouwens rond aant kijken naar een fully, misschien de gary fisher hifi plus... :D moet ik wel dit jaar mooi dealtje kunnen maken aangzien ze hier echt stoppen met fishers...
begin da gestuiter van me achterkant zat te worden :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 juni 2008 om 19:45:
ja ok, maar ik bedoel waar halen die gasten (incl. jij) de energie vandaan om het zoveel sneller te rijden man...??

Denk dat het puur een kwestie van veel trainen zal zijn, en het parcours door en door kennen..
Het juist drinken en eten tijdens een tocht is ook zeer belangrijk, dat heb ik nu maar al te vaak ervaren. :jaja:

Ik sta ook soms te kijken na een wedstrijd (vooral bij marathons) wat voor ziek snelle tijd de winnaar heeft neergezet. :P En ik train momenteel zeker 3 tot vaak wel 5 keer de week, en dan is het nog zeer lastig in de top 25 ofzo te finishen.. (en dan rij ik niet eens mee bij de echte wedstrijdrijders, kun je nagaan hoe hard de profs gaan :P)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 juni 2008 om 19:45:
ben trouwens rond aant kijken naar een fully, misschien de gary fisher hifi plus...

Ik haal pas in 2009 een nieuwe bike, en of het een fully gaat worden weet ik nog niet zeker.. Kijk eerst waar me meeste interresse naar toe gaat, of het XC-wedstrijden rijden of dat het toch bij toertochten/marathons gaat blijven..

In dat laatste geval ga ik ook zeker voor een fully, toch net dat beetje extra comfort! o:)
Denk wel dat ik bij Stevens blijf, al zou ik ook wel graag op een Specialized of Cannondale willen gaan rijden :9

misschien de gary fisher hifi plus

Echt wel een vette bike, eigenlijk alles wel van Gary Fisher.. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 4 juni 2008 om 23:09:
Denk dat het puur een kwestie van veel trainen zal zijn, en het parcours door en door kennen..

ja lijk me duidleijk...
Uitspraak van actief op woensdag 4 juni 2008 om 23:09:
Het juist drinken en eten tijdens een tocht is ook zeer belangrijk, dat heb ik nu maar al te vaak ervaren

kan ik ook wel in komen ja..
maar dan nog... zoveel trainen ga mij niet lukken, puur omdat ik al geen zin heb meer dan 3x per week ergens heen te rijden eerst... voor een beetje route moet ik een uur rijden. en om er zoveel tijd in te steken zie ik ook nie zo zitten, ik vind t super gaaf en dat wil ik ook zo houden, moet wel leuk blijven ;). dus een echte racer is nix voor mij, vandaar de keuze voor de hifi, schijnt fijne allrounder te zijn als je niet de snelste tijden wil rijden :).
eerst maar is op vakantie enzo en dan is kijken...
Waarschuw beheerder
binnenkort ook maar weeres een xtje biken :), als ik hier de verhalen zo lees krijg ik er weer vet veel zin in :D

Waarschuw beheerder
OMG, wat een slecht weer vandaag terwijl ze 25 graden ofzoiets hadden gemeld.. :S

Heb mijn route voor vandaag dan ook niet gereden, na een kleine 25km hield ik het voor gezien.. Was toen immers al door en door nat en wou toch wel het materiaal aan me fiets sparen.

Hopelijk word het deze week en komend weekend wel beter qua weer zodat ik alsnog de route kan gaan rijden. Word namelijk hoogste tijd dat ik mezelf ga testen bij 100km of zelf nog ietjes verder.. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 7 juni 2008 om 12:13:
OMG, wat een slecht weer vandaag terwijl ze 25 graden ofzoiets hadden gemeld..

ja... ze bakken er nix va de laatste tijd... gare zomer is het.

Uitspraak van actief op zaterdag 7 juni 2008 om 12:13:
Word namelijk hoogste tijd dat ik mezelf ga testen bij 100km of zelf nog ietjes verder..

tijd voor een race fully?? ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juni 2008 om 13:00:
tijd voor een race fully?? ;)

Zou wel chill zijn, maar dit jaar nog niet.. ;) Echter zoals ik al had gezegd ben ik er nog niet of het een fully of een hardtail word. 100km rij je namelijk net zo goed op een hardtail, tenminste ik wel! :P

In 2009 haal ik pas me nieuwe bike, hopelijk dat Stevens weer zo'n mooie modellen als dit jaar op de markt brengt. (Y):)

http://www.stevensbikes.de/2008/img/high_res/glide_team_premium_black.jpg :kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar je kan wel harder op een fully... :D. zeker op hobbelige afdalingen. dat heb ik al wel gemerkt, moet gewoon remmen anders stuiter ik er af, terwijl de voorkant alles netjes opvangt... beetje zonde.

vet fietsje!! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 juni 2008 om 17:09:
maar je kan wel harder op een fully...

Volgens mij zijn hier al jaren lang flinke discussie over, heb ooit een onderzoek gezien waaruit bleek dat de hardtail overal gezien toch altijd als snelste uit de test komt.. ;)

Maar als je niet perse voor de snelheid gaat kun inderdaad beter voor een fully gaan, comfort zorgt er ook weer voor dat je het langer volhoud, tenminste daar ga ik van uit. :P

Moet toch eens kijken of er binnenkort weer een event is waar je fietsen kunt uitproberen van verschillende (top)merken. Heb namelijk nog nooit op een onfatsoenlijke fully gereden, toch wel benieuwd hoe groot verschil zal zijn, of juist niet. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ok... maar er zijn ook pro teams die fully racen, trek fuel, die van merida... gf heeft ook race fully's. en ik weet zkr dat je met hobbels int voordeel ben. mja de pro's zijn ook btr getrained, zal ook best schelen.. en wat je al zegt, lange ritten is langer vol te houden op n fully. ik weet trouwens niet veel van races enzo hoor dus kan er best naast zitten. kan best dat hier wel t gros op hardtails rijd... maar die race fully's zijn er toch niet voor nix lijk me

Waarschuw beheerder
Wat ik zo weet en gezien heb worden de race fully's hoofdzakelijk gebruikt bij het onderdeel marathon, dus de lange afstandsritten.. :) Bij XC wedstrijden rijd bijna iedereen op een hardtail en zie ik er zelfs zat rijden met starre voorvork, alhoewel me dat echt niks lijkt. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 7 juni 2008 om 19:46:
Wat ik zo weet en gezien heb worden de race fully's hoofdzakelijk gebruikt bij het onderdeel marathon, dus de lange afstandsritten..

logisch.. :). hoe lang duurt een xc wedstrijd? wat ik zo begrepen heb en ervaren is dat je na een uur of 1,5 aardig last kan krijgen van nek, schouders, rug... dus vanaaf daar zou t gunstiger worden om n fully te gebruiken..?

Waarschuw beheerder
De XC wedstrijden op topniveau duren meestal toch wel 2 uur, maar de andere klassen zijn vaak wel binnen 1/1,5uur klaar voor zover ik weet..

Heb zelf vorig jaar op me hardtail ook aardig wat marathons gereden en een toertocht van 105km, zelfs toen had ik eerlijk gezegd nog nergens last van, behalve moeheid, maar das logisch.. :P

Mensen met rugklachten zijn volgens mij wel beter af op een fully, je nek en schouders hebben toch echt met je zitpositie te maken, denk ik tenminste..

Leuke discussie zo, gelukkig dat ik nog wel wat maanden de tijd heb om me goed te bedenken wat me volgende nieuwe bike gaat worden.. De hardtail die ik nu heb hou ik sowieso voor erbij, dus zonder kom ik zeker niet te zitten. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 7 juni 2008 om 20:26:
Mensen met rugklachten zijn volgens mij wel beter af op een fully,

ik heb al zat gehoord van mensen die last hadden van de onderrug na het aanschaffen van een fully geen last meer hadden, heeft ook met afstellen te maken net als
Uitspraak van actief op zaterdag 7 juni 2008 om 20:26:
je nek en schouders hebben toch echt met je zitpositie te maken

idd, heb ik ervaren, stukje onderrug trainen op de sportschool helpt ook wel trouwens.. heeft weer alles te maken met je lichaamsbouw, ik heb bv en 19" en heb een 25 graden stuurpen gemonteerd en nog zit ik vrij laag omdat me zadel zo hoog staat ivm lange benen... en heel diep zitten vind ik zoieso niet lekker, zie ik alleen maar de grond vlak voor me... :P en me nek komt aardig in de knoop, das nu over, schouders heb ik ook geen last meer van, alleen onderrug soms n beetje.

nja, als je je hardtail toch houd, wrm geen fully? :) kan je alle kanten op.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 juni 2008 om 02:22:
wrm geen fully?

Omdat een fully toch altijd duurder is wanneer ik een zelfde afmontage wil hebben als op een hardtail.. En ik weet niet hoe het zit met onderhoud bij een fully, ik zou zeggen dat het nog meer onderhoud vergt als een ht, maar daar durf ik nu nog niet veel over te zeggen..

Wanneer het moment daar is dat ik een nieuwe bike ga aanschaffen zal ik mee eerst goed laten informeren en meningen van andere bikers navragen, en ik probeer de nodige test-ritten te regelen alvorens ik iets koop. ;)