Partyflock

Forumonderwerp · 793617
2 volgers · 23393x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer Mountainbike liefhebbers hier? Heb vorige week éindelijk mijn eigen fiets gekocht, zo wijs :D.

Waar gaan jullie altijd biken? Iemand tips voor leuke routes omgeving Overrijssel? Als je een foto van je Mountainbakkie hebt, plaatsen!

This is mine:

[img width=370 height=227 cacheid=00136c410019d415a2000ce91a00d94860]http://www.merida.nl/bikes2005/img/mtb/matts_sport_500.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
IK heb al een stuur van easton flat besteld + Fulcrum metal 0 en de Cranck fsa MTb K-force light 44-29

dus deze is mijn mountainbrik voor 2008

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 november 2007 om 00:06:
dikke fiets!! vork overgezet van je orbea?

Heb hem vandaag in de winkel gezien, en volgens mij hoort die voorvork er standaard op! :D

Trouwens moet wel zeggen dat de 2008 modellen van veel merken er echt heftig uitzien, jammer van die dikke prijskaartjes.. ;)

Artiest Proxiron
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 4 december 2007 om 00:11:
en volgens mij hoort die voorvork er standaard op!

ok

tja, dikke fietsen, dikke prijskaartjes he ;)
2e hands is er ook zat te koop, van een jaar oud ofzo... (y)

Waarschuw beheerder
Standaard komt de spark met Fox RL

de mijne is RLC ;) ik heb hem overgezet van mijn Orbea

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 09:48:
de mijne is RLC ik heb hem overgezet van mijn Orbea

toch wel :). alleen jammer dat de kleuren niet helemaal matchen maar dat mag de pret nie drukken!! mijn fietsje heeft al 2 kleuren blauw en grijs ondertussen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 11:39:
alleen jammer dat de kleuren niet helemaal matchen

Vind het zeker niet verkeerd uitzien, en in de winkel zag ik hem ook met deze kleuren combi staan.. Zal dan wel de Fox RL zijn geweest, niet opgelet namelijk.. ;)

Breng mijn bike vandaag weg voor wat onderhoud, hopelijk dat ik van het weekend een flink stuk kan gaan rijden! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2007 om 13:47:
van het weekend een flink stuk kan gaan rijden!

als het nou is droog word.... heb er ook wel weer zin in

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 december 2007 om 18:38:
als het nou is droog word.... heb er ook wel weer zin in

Inderdaad, dit weekend dan ook nier eropuit geweest. :( Geen zin om me nieuwe onderdelen weer gelijk door de bagger te trekken.. ;)

Waarschuw beheerder
vanmiddag ff een asvalt stukje gereden... had nie veel nut meer om eerst nog ergens heen te rijden met de auto

Waarschuw beheerder
Ik heb een nieuwe stuur gekocht
Scott Pilot SL

[img width=640 height=480 cacheid=000edaf9002a200d4e135c181a021ed18c]http://img50.imageshack.us/img50/1958/sparky005largeli0.jpg[/img]

[img width=640 height=480 cacheid=000edb05002a202445e8842d1a021ed18c]http://img104.imageshack.us/img104/4766/sparky003largecv3.jpg[/img]

[img width=640 height=480 cacheid=000edb0f002a20386a9ea94a1a021ed18c]http://img126.imageshack.us/img126/6857/sparky002largeph1.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
ziet er netjes uit
Waarschuw beheerder
kent iemand slick honey bike grease ?? en weet toevallig waar ik dat kan krijgen

ik heb het nodig voor mijn paintball marker klinkt raar maar is daar ook perfect voor :P

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=000ee962002a412b281991d41a0222a8b2]https://album.partyflock.nl/30274240.jpg[/img]

18km klimmetje van 16 % :D
Waarschuw beheerder
donateur
iemand nog intresse in een fully frame voorvork demper zadel zadelpen hydraulische schijfremmen en shifters ????? pb me
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik doe elke zomer mountainbike'n in het bos. Het bos ligt 1km verderop dus lekker dichtbij. :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
iemand bekent met het merk Cube?

wil waarschijnlijk een overjarig model aanschaffen bij een speciaalzaak, ben beginneling trouwens :)

schakelsysteem etc is allemaal van Shimano Deore LX...

wil er zo rond de 800-1000 euro aan uitgeven aan de fiets zelf!

http://www.mantel-tweewielers.nl/overzicht.php?categorie=13

staan iig een aantal leuke tussen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op donderdag 28 februari 2008 om 14:11:
iemand bekent met het merk Cube?
wil waarschijnlijk een overjarig model aanschaffen bij een speciaalzaak, ben beginneling trouwens
schakelsysteem etc is allemaal van Shimano Deore LX...
wil er zo rond de 800-1000 euro aan uitgeven aan de fiets zelf!

leuk fietsje om mee te beginnen :). en die merida die je nu hebt gekocht? ook goeie specificaties? ziet er goed uit iig!! (y)
veel plezier ermee :)
Waarschuw beheerder
Frame: Matts TFS Disc
Vork: Manitou Relic Super, 80 mm, LO
Bracket-as: Shimano Deore LX
Remhendels: Avid Juicy 5
Remmen: Avid Juicy 5, 185 / 160 mm
Ketting: Shimano CN-HG73
Tandwiel: Shimano Deore LX, 44/32/22 Z.
Voorderailleur: Shimano Deore XT
Achterderailleur: Shimano Deore XT
Freewheel: Shimano HG50-9 11-32 Z.
Bar end:
Handvatten:
Stuur: X-Mission Pro Flat, 600 mm
Stuurpen: X-Mission Comp, 10?Ǭ?
Balhoofdlager: M11 Neck
Naven: Shimano Deore XT Disc
Pedalen: Shimano M505
Velgen: Alex TD-17 Disc
Zadel: X-Mission Comp
Shifters: Shimano Deore XT Rapidfire
Voorband: Maxxis RanChero 2.2, Kevlar

Waarschuw beheerder
ok... prima beginners fietsje man!! :D (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 maart 2008 om 17:33:
ok... prima beginners fietsje man!! :D (Y)

En zit er ook nog eens strak uit.. Nice! (Y)B)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 4 maart 2008 om 00:58:
En zit er ook nog eens strak uit..

dat zeg ik:
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 maart 2008 om 12:41:
ziet er goed uit iig!!

Waarschuw beheerder
Zijn er ook nog mensen hier op het forum die dit jaar weer meedoen aan toertochten/wedstrijden??
Ben zelf in ieder geval weer aardig aan het trainen voor dit seizoen, alleen het weer zit nog niet echt mee dit jaar.. :/

Probeer dit jaar dan ook zoveel mogelijk tochten (en wat wedstrijden) te rijden. Shimano Bike Challenge (60km), Limburg Mooiste (70km), MH2D (2x 70km), Bart Brentjens Challange (100km) zijn al zeker. B)

Maar eerst 19 april naar Houffalize!! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee dit jaar pas net begonnen met MTB-en dus laten we dat maar niet gaan doen :) Tis wel erg verslavend moet ik zeggen. Ik ben begonnen met een Cube Acid en ga volgende maand overstappen naar een Scott Scale 20. Vanavond ook gelijk een weekje vakantie boeken met mooie routes in de buurt. :)

Waarschuw beheerder
ik zit t mooie weer ff af te wachten om weer is wat mtb routes te gaan pakken... kan ik me nieuwe (als t goed is) betere zitpositie ook gelijk goed testen :) binnenkort maar is andere bandjes bestellen..

@ willy, waar ga je heen?

Waarschuw beheerder
Ja het weer is momenteel echt te slecht voor woorden, gisteren nog gaan biken maar voor ik thuis was zat ik weer een 'sneeuwstorm'.. :S:P

Is tevens ook niet echt goed voor je fiets al die natte zooi, daarom eigenlijk momenteel genoodzaakt om te trainen op de weg.. Niet echt mijn ding maar het is ff niet anders. :(

Uitspraak van *Willy* op maandag 24 maart 2008 om 19:10:
Tis wel erg verslavend moet ik zeggen.

Dat weet ik maar al te goed.. B)

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 maart 2008 om 22:29:
binnenkort maar is andere bandjes bestellen..

Ik heb me weer een nieuw setje Schwalbe's besteld, Nobby Nic & Racing Ralph combi net als vorig jaar. (Y):D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 maart 2008 om 22:29:
@ willy, waar ga je heen?

In duitsland, valk bij het plaatsje schweich, daar hebben ze 5 routes in de buurt, wel zo makkelijk :)

Uitspraak van actief op dinsdag 25 maart 2008 om 13:52:
Ik heb me weer een nieuw setje Schwalbe's besteld, Nobby Nic & Racing Ralph combi net als vorig jaar.

Heb weinig ervaring met andere banden, alleen de smart sam, maar die combi heb ik nu ook en dat rijdt echt een stuk beter ja.

Waarschuw beheerder
duitsland, ok :). ik heb goeie dingen gelezen over de mountain king, ga ik maar is proberen. is wel een goeie band voor mij denk.
Waarschuw beheerder
Schijnen idd ook erg fijne bandjes te zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 maart 2008 om 21:27:
ik heb goeie dingen gelezen over de mountain king

Is inderdaad een erg fijne band, en volgens mij de lichtste in zijn soort.. Maar ik zweer nu toch bij de Schwalbe bandjes, na vele merken en type banden te hebben getest.. ;)

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19041
Misschien een tip. (Y)
Waarschuw beheerder
Heb het mountainbiken vorig jaar weer opgepikt, half jaartje op m'n oude te kleine American Eagle gereden en nu rij ik op een Cube LTD Team hele fijne fiets.
Vorig ja 1 toertocht gereden en dit jaar weer een paar mooie wedstrijden rijden.

Uitspraak van actief op dinsdag 25 maart 2008 om 13:52:
Ik heb me weer een nieuw setje Schwalbe's besteld, Nobby Nic & Racing Ralph combi net als vorig jaar

Rij ook met deze banden lopen erg lekker en licht net zo licht als de oude semislicks.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 26 maart 2008 om 22:13:
Misschien een tip

ja die bedoelde ik eigenlijk... :). maar hoe dunner, hoe sneller de kans op lek rijden... iemand ervaring met deze banden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van erwinvr6 op woensdag 26 maart 2008 om 23:53:
Vorig ja 1 toertocht gereden en dit jaar weer een paar mooie wedstrijden rijden.

Maakt de hobby net iets interessanter, en je hebt een beetje een doel om naartoe te trainen vind ik! (Y):) Kost me alleen aardig wat aan onderhoud aan de fiets, zeker met dit weer.. :frusty:;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 27 maart 2008 om 18:24:
Uitspraak van erwinvr6 op woensdag 26 maart 2008 om 23:53:
Maakt de hobby net iets interessanter, en je hebt een beetje een doel om naartoe te trainen vind ik! Kost me alleen aardig wat aan onderhoud aan de fiets, zeker met dit weer..

Ja heb altijd wedstrijden gereden, 5 jaar geleden mee gestopt en vorig jaar begon het weer te kriebelen. Dit weer is idd niet leuk om een fiets te moeten onderhouden ben na een rit zo een uur pf 2 bezeig om em weer helemaal fijn schoon te krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van erwinvr6 op donderdag 27 maart 2008 om 22:31:
na een rit zo een uur pf 2 bezeig om em weer helemaal fijn schoon te krijgen.

Inderdaad, en dat 3 keer de week of vaker is niet echt leuk meer op den duur.. :(

Waarschuw beheerder
zo!! eindelijk weer lekker fietsweer geweest :). ben voor t eerst naar begschenhoek geweest en weer naar dorst, blijft een leuk rondje!! binnenkort me remmen upgraden naar avid juicy 3.. :).

Waarschuw beheerder
Afgelopen 2 weken echt veel kunnen trainen! :D
Vandaag alleen nog maar me fiets helemaal schoon gemaakt en alle nieuwe onderdelen erop gezet die ik binnen had gekregen :)

Dinsdag me fiets wegbrengen en verder in orde laten maken voor aankomende zaterdag.. Rij dan namelijk mee in de Open Klasse op Houffalize! Me eerste échte wedstrijd.. (H)

Deze week dus lekker rustig aandoen en alleen donderdagavond nog ff een test-rondje maken kijken of alles lekker functioneert!
En dan ben ik benieuwd wat het resultaat gaat worden... :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 13 april 2008 om 18:28:
Dinsdag me fiets wegbrengen en verder in orde laten maken voor aankomende zaterdag.. Rij dan namelijk mee in de Open Klasse op Houffalize! Me eerste échte wedstrijd..

cool!! :D wat voor nieuw spul heb je?

kheb n maatje ook zover gekregen, gaan van de week ff bij een trek 6500 kijken..

Waarschuw beheerder
Fiets is klaar voor zaterdag.. (H)

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/38246504.jpg[/img]

Wat is nieuw? Mavix CrossRide wielset + nieuwe LX schijfremmen..
XT-casette en ketting erop.. En verder wat kleinigheidjes en niet te vergeten nieuwe Schwalbe bandjes ;)

Enige wat nou nog nieuw zou kunnen is een Crankstel, maar wil eigenlijk niet meer teveel geld in deze bike stoppen omdat ik toch einde dit jaar of misschien nog eerder een nieuwe ga kopen.

Voorlopig kan ik er dus weer flink tegen aan! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 16 april 2008 om 23:13:
Mavix CrossRide wielset + nieuwe LX schijfremmen..
XT-casette en ketting erop.. En verder wat kleinigheidjes en niet te vergeten nieuwe Schwalbe bandjes

netjes (Y) :), kan je weer ff vooruit idd!!

ik ga morge met me maat biken... nja... met, is ze 1e keer dus word zwaar voor em denk.... ghehehe :)

Uitspraak van actief op woensdag 16 april 2008 om 23:13:
Fiets is klaar voor zaterdag..

suc6 he!! :)

Waarschuw beheerder
Zo Houffalize zit er weer op, echt een geweldige ervaring rijker!! :D
Helaas dat het weer zaterdags erg slecht was en de omstandigheden dus erg zwaar waren.. Tevens lag het parcours er erg slecht bij door alle modder en nog gevaarlijk ook.. :O Later in middag werd het alleen maar erger en toen moest ik nog aan me wedstrijd beginnen.

Tijdens het verkennen namelijk al een flinke schuiver gemaakt, maar toch besloten gewoon aan de wedstrijd deel te nemen..
Al hoorde ik van velen dat ze het te gevaarlijk vonden en dus niet gingen starten, wat ik best kon begrijpen.

Gelukkig is voor mij alles goed gegaan tijdens de wedstrijd en ben ik op een 41e plek binnen gekomen van de 169 gestarte renners.. (H)
Had wel meer ingezeten want in de laatste ronde nog zeker 10 plaatsen verloren omdat iemand me achterwiel raakte en dat daardoor loskwam.. (vreemd maar waar) :/

Maar voor een eerste wedstrijd mag ik wel tevreden zijn, en volgend jaar ben ik er zeker weer bij! :jaja::D

Voor de liefhebber alvast een aantal foto's: https://partyflock.nl/album/53126/3411994
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 20 april 2008 om 23:20:
ik op een 41e plek binnen gekomen van de 169 gestarte renners..

netjes!! :) wel jammer van die regen idd. en dat achterwiel...
Waarschuw beheerder
[img width=400 height=260 cacheid=00142504002b41adae0606321a02397c1e]http://www.apollobikes.com/sitebuilder/apolloproducts/medium/1/team_c_08_clipped.jpg[/img]

de mijne is alleen ietsjes anders,kon geen betere plaatje vinden

Waarschuw beheerder
mensen kinders wat is het ideaal weer om te biken (Y)
maak er dan ook dankbaar gebruik van :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 15:42:
wat is het ideaal weer om te biken
maak er dan ook dankbaar gebruik van

wat denk je dat ik doe dan... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 16:04:
wat denk je dat ik doe dan...

uhm, plaatjes draaien :D

Waarschuw beheerder
:lol: als de zon nie meer schijnt.. ;)

Waarschuw beheerder
lijkt me ook heeeel vet :D
maar wel een investering van heb ik jou daar :|

plus moet je er maar net de ruimte voor hebben (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 18:05:
maar wel een investering van heb ik jou daar :|

Het is inderdaad niet goedkoop, al kun je het zo duur maken als je zelf wil he.. ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 18:05:
plus moet je er maar net de ruimte voor hebben

Bedoel je de ruimte thuis om je fiets kwijt te komen ? Of de 'ruimte' (omgeving neem ik dan aan) om te rijden/mountainbiken bedoel je?