Maar hij komt er toch wel..
Nu zijn 9 landen in europa voor en 2 tegen, 49% van de bevolking is nu voor 17% is tegen...dus anyway, nederland maakt geen hol uit. Die wet komt er, of je het nou leuk vind of niet. Kortom die hele referendum was flauwekul.
denk je...2 van de grondleggers van Europese samenwerking hebben nee gestemd....ik weet t zo nog niet...
dat hele referendum ging nergens over. Dom instrument als je het mij vraagt.
zijn nu met iets meer mensen in europa die wel die wet willen hebben.
dit is echt geen goede ontwikkeling voor dit land ofzo hoor mensen!!
onwijs stom dat de Kamer zonodig een referendum wilde houden
Snapt niemand nou dat een groot deel van de bevolking mensen als Balkenende gewoon niet vertrouwd. Als er een miljoen mensen de straat op gaan om te protesteren tegen het kabinet en ze doen er gewoon niets mee. Dan gaan die mensen juist nee stemmen als Balkenende ja zegt.
ze moeten meer referendums (referenda's) houden
hoop t niet!
Zo'n referendum had wat mij betreft ook gerust gehouden mogen worden over toetreding van die oost-Europese, veredelde derde wereldlanden tot de EU en in de toekomst over eventuele Turkse toetreding...
Zo'n referendum had wat mij betreft ook gerust gehouden mogen worden over toetreding van die oost-Europese, veredelde derde wereldlanden tot de EU en in de toekomst over eventuele Turkse toetreding...
kwil wete per dorp/stad is er ergens een site waar ik dat ken vinde??
laat ze er maar houden over koopzondagen, maar niet over zo'n politiek lastige kwesties zoals de Europese Grondwet...
Zo'n referendum kan je nu dus op je buik schrijven.
Doen ze ook, de EU luistert naar de meerderheid en 49% heeft reeds voor gestemd
Nou ja, het is gewoon duidelijk dat politiek en inzicht niet aan het volk besteed is, dus hoe minder meningen er worden gevraagd hoe beter het blijkbaar is.
Officiëel wel ja, maar hoeveel is een "ja" waard, wanneer dit alleen door de overheid gegeven wordt, zonder enige vorm van referendum onder de bevolking? Eerlijkgezegd ben ik ook niet verbaasd wanneer Engeland "nee" zal zeggen. Een Engels "ja" zou me eigenlijk zelfs nog meer verbazen, net zoals een Iers "ja" terwijl men daar toch echt flink wat Europese subsidie opstrijkt...
Doen ze ook, de EU luistert naar de meerderheid en 49% heeft reeds voor gestemd
Nou ja, het is gewoon duidelijk dat politiek en inzicht niet aan het volk besteed is, dus hoe minder meningen er worden gevraagd hoe beter het blijkbaar is.
jawel, want alle landen hebben het de grondwet al goedgekeurd, het europees parlement is gekozen door het volk en staat achter de grondwet, ruim 49% van de Europese inwoners is voor de grondwet
jawel, want alle landen hebben het de grondwet al goedgekeurd, het europees parlement is gekozen door het volk
Blijkbaar zijn de politici (ook) niet zo slim anders hadden ze de grondwet wel aan het "gewone" volk weten te verkopen
anders is het zo goed als zeker aan genomen en word deze in de ministerraad gerateficeerd...
Ze vertegenwoordigen de mening van het volk toch ook, als er nog 1 land de grondwet goedkeurd via het referendum, dan is het een dikke 50% die voor de grondwet is.
Daarbij weten we allemaal dat het gros van de "nee" stemmers niet tegen de grondwet stemden, maar tegen de rijksoverheid.
het volk wilt serieus genomen worden, dan moeten ze ook serieus stemmen en niet "tegen het systeem".
Veel politici (de regering) wilden dit referendum niet eens houden, maar de kamerleden (VOLKsvertegenwoordigers) stonden erop..
blijft nog steeds zo dat ze hun beleid niet kunnen verdedigen, dan zijn ze toch niet zo slim als jullie willen geloven, anders waren ze makkeelijk in staat om "het volk" te overtuigen
blijft nog steeds zo dat ze hun beleid niet kunnen verdedigen, dan zijn ze toch niet zo slim als jullie willen geloven, anders waren ze makkeelijk in staat om "het volk" te overtuigen
viptweak jij denkt dat je het hebt uitgevonden he
de slimmen doen zich dom voor en de dommen lopen slim te doen aldus bobby farrel
er zijn maar zeer weinig ja-stemmers die hun mening kunnen onderbouwen, daarin zit geen tot weinig verschil
wat wil je het hele land is tegen balkenende en dan komt hij elke dag met zijn lelijke kop op de tv met om de dag
1 als je tegen stemt ga je er op achteruit
2 je moet ja stemmen anders zijn we het lachertje van europa
3 je moet ja stemmen anders blablabla
en dan zegtie ook nog
ja eigenlijk verandert er weinig met de komst van de europese grondwet, bijna niks.
het volk denkt dan wat lult ie dan waarom houd je dan een referendum als het toch nergens over gaat.
en het volk is al genoeg genaaid met alles, dan kan je zeggen van niet, maar het volk voelt dat wel zo. en die laat zich niet nog een keer beetnemen denken ze.
en ten derde is het voor veel mensen gewoon een stem tegen het kabinet omdat zoooveel mensen zich storen als een gek aan de regering, een proteststem dus.
wat wil je het hele land is tegen balkenende en dan komt hij elke dag met zijn lelijke kop op de tv met om de dag
1 als je tegen stemt ga je er op achteruit
2 je moet ja stemmen anders zijn we het lachertje van europa
3 je moet ja stemmen anders blablabla
en dan zegtie ook nog
ja eigenlijk verandert er weinig met de komst van de europese grondwet, bijna niks.
het volk denkt dan wat lult ie dan waarom houd je dan een referendum als het toch nergens over gaat.
en het volk is al genoeg genaaid met alles, dan kan je zeggen van niet, maar het volk voelt dat wel zo. en die laat zich niet nog een keer beetnemen denken ze.
en ten derde is het voor veel mensen gewoon een stem tegen het kabinet omdat zoooveel mensen zich storen als een gek aan de regering, een proteststem dus.
Nou Viptweak allemaal interessant en wel maar wat ik vandaag erg leuk vond om te horen is dat ze gaan klagen dat Nederland teveel betaald voor de eu
Als die grondwet er was hadden we dat op onze buik kunnen schrijven want iedereen vind het wel best dat NL zoveel betaald per inwoner.De andere lidstaten bedoel ik
En elke Belg ook die krijgt geld! En de engelse betalen heel wat minder als de Nederlander
nederland spreekt eindelijk
Dus Nederland is het beste land uit de EU?
Vind je het gek met de bezuinigingen
Wie houd er zich aan het % staatsschuld, Nederland wel ja tenkoste van andere dingen zoals zorg.
Nu moeten wij andere helpen terwijl landen als Duitsland zich niet aan deze regels houden.
Erg krom niet?
Het kan wel kloppen van polen, maar in Spanje is het ook nog niet 100% goed geregeld met de arbeidsvoorwaarden.
Wat denk je van Duitsland het verschil in lonen tussen oos en west.Als dit nu nog is hoelang denk je dat dit alles gaat duren
Weet je waar dat geld heen gaat? Dat geld is bijvoorbeeld om landen als Polen te helpen. Als Polen zelf welvarender wordt, dan zullen hier minder Poolse arbeidsmigranten komen en is er theoretisch gezien meer werk voor de Nederlanders zelf. Dat is nodig, want de werkeloosheid groeit.
Bovendien zal een welvarend land een compleet nieuwe afzetmarkt worden voor producten, want ik meen dat de import en export van de EU-lidstaten voor een groot deel ook binnen de EU zelf is.
uhh nee 99.8 % geteld 61.6 tegen maarjah nog genoeg hahahahhahaha nu de euro eruit zulen we daar voor mogen stemmen vast niet jammer eigelijk ahhahaha
Volgensmij is er niet binnen een vloek en een zucht zoiets als oost-Europese welvaart, voordat we op dat punt aanbeland zijn lopen wij hoogstwaarschijnlijk al allemaal achter een rollator. En trouwens, waarom is dat een taak die de EG op zich moet nemen, terwijl het de Russen zijn geweest die oost-Europa tot (relatieve) armoede veroordeeld hebben?
Wat denk je als Turkije toetreed dan moeten wij die taak ook op ons nemen...
Wij moeten helpen omdat we de macht daartoe hebben. Ik weet niet of je het weet, maar de Westerse wereld heeft de Verlichting in het centraal staan. De Verlichting schrijft voor dat geen enkele mens ter aarde in mensonterende situaties mag blijven, dat geldt zowel voor geweld en oorlog als voor een economische situatie!
Oh, maar dat westerse/west-Europese bedrijven èn masse naar Azië vertrekken, om daar vervolgens de lokale bevolking onder mens-onterende omstandigheden, producten voor ons te laten maken en ons, de westerse bevolking, bang maken met het spook van de lage lonenlanden, moeten we maar even over het hoofd zien...
Wat krijgen we er dan voor terug? Besides, de toetreding van die oost-Europese landen is niet meer als een op hoog niveau gespeeld politiek spelletje "EG vs. Rusland", aangezien de Russen, blijkens een interview met Gorbatsjov vandeweek in de kant, ook bezig waren met zoiets als een oost-Europese EG...
Uhh nou de 3e wereld landen zijn ook allemaal niet zo erg arm het is alleen oneerlijk verdeeld.Die rijke olie sjijks of hoe je dat typt hebben geld zat ja.
Ook een voorbeeld India en de overstroming( kan ff niet op de naam komen).
Turkije heb ik niet echt een hoge pet van op, over regels die nageleefd dienen te worden. Het geloof wat zeker buiten de staat valt!Maar als je daar al met stemmen begint zul je zien dat de vrouwen niet mogen stemmen wegens dat maffe geloof.
Ik zeg niet dat heel Turkije zo is maar naar mijn gevoel wel een groot gedeelte zoals je hier al die problemen ziet met moslims.
Lees je zoiets in de krant van een moslim "ga je stemmen voor de grondwet", dan krijg je een antwoord "nee want daar heb ik me niet in verdiept eh geen tidj voor gehad".Naja met zo'n mentaliteit kom je er wel
Als dat zo is mag Turkije zich wel bij Rusland toevoegen
Waar is anders de grens van oost en west laatste aanpassing 2 juni 2005 00:07
Het valt me op dat het vaak dezelfde soort mensen zijn die tegen stemmen, vaak ook met slechte onderbouwing.
Volgensmij zou de EG er toch echt verstandiger aan doen zijn geld en energie in duurzame energiebronnen te steken...
Ook bullshit Cracker als de euro in waarden daalt is dit zeer gunstig voor de ned. economie. Een daling van de euro zou binnen twee jaar 6% economische groei opleveren
Lagere euro koers ten opzichte van de dollard betekend dat de dollar duurder wordt. Omdat de olievaten in dollars berekend worden, zal dus ook de olie duurder worden en dus wordt de energie in Nederland duurder. Hogere rekening van Essent, Nuon, whatever dus!
wat ik me nu wel afvraag is hoe iedereen nu verder wil met Europa...Vele hadden direct hun mening klaar als t ging over de europese grondwet, maar weinigen zeiden hoe nu verder...uit de EU stappen is onmogelijk, dus we zullen toch verder hiermee moeten gaan...ben dan ook wel benieuwd hoe vooral t nee-kamp hierover denkt...
wat ik me nu wel afvraag is hoe iedereen nu verder wil met Europa...Vele hadden direct hun mening klaar als t ging over de europese grondwet, maar weinigen zeiden hoe nu verder...uit de EU stappen is onmogelijk, dus we zullen toch verder hiermee moeten gaan...ben dan ook wel benieuwd hoe vooral t nee-kamp hierover denkt...
Grondwet aanpassen, opnieuw aan de bevolking voorleggen en wellicht kan 'ie mijn goedkeuring dan wel krijgen...
Ik denk niet dat dit gaat werken en het is ook niet volgens de procedure.
Gewoon de ministerraad over een jaartje afwachten en hopen dat er dan alsnog een akkoord bereikt kan worden.
Als ik zo het nieuws volg,het enige wat we met het nee in Nederland bereikt hebben is dat Europa in een negatieve spiraal is beland.
Als dat doorzet,ja.......dan kon dat akkoordje wel eens niet meer nodig zijn.
Ik zeg niet dat gelijk de hele EU stopt,maar dat de verdeeldheid alsmaar groter wordt.
Nu moet je Bild met een korreltje zout nemen, maar het geeft wel aan dat de Duitse regering het er gewoon doorheen gedrukt is. Net als in Belgie, waar uit angst voor het Vlaams Blok geen referendum werdt gehouden. Men was daar bang dat het blok de massa teveel zou beinvloeden, met anti-turkije standpunten etc
Nederland is niet tegen Europa, eerder tegen de manier waarop de politiek de grondwet geprobeerd er doorheen te duwen.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen er geen bal van snapte. Ik heb ook geprobeerd iets van die propeganda flyer te snappen, maar naar mijn idee stonden er een hoop wijze woorden die niets zeiden.
Hadden de mensen die er niets van snapten dan niet moeten stemmen zoals Den Haag graag wilde?
Had Den Haag het misschien niet beter uit moeten leggen vraag ik me dan hardop af.....
Mensen zijn bang weer genaaid te worden, zoals met onze geweldige euro.