Partyflock

Forumonderwerp · 769070
Waarschuw beheerder
Partypeople,

Wij hebben vernomen dat er voor Defqon.1 veel valse kaarten in de omloop zijn. Het betreft hier kaarten die met het blote oog niet van echt te onderscheiden zijn, welke aangeboden kunnen worden via marktplaats.nl, kaartverkoop.nl en andere websites.

Ons dringende advies is geen kaarten te kopen van derden, alleen met een kaart die direct bij de TicketBox, Free Record Shop of Ticketonline is gekocht weet je zeker dat je binnen komt.
Hoewel de kaarten niet te onderscheiden zijn van echte kaarten, kunnen wij deze onderscheppen doormiddel van de unieke nummers die op de kaarten staan en de barcode (welke niet te vervalsen is).
Koop dus niet je kaart op de zwarte markt, voorkom teleurstelling aan de deur!

bron: www.q-dance.nl

U bent gewaarschuwd!:smoke:
Waarschuw beheerder
donateur
Net zoals vorig jaar, Defqon en ML :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
aan de lopende band :)

Waarschuw beheerder
heb toch 2 originele :jaja:

maar ik denk dat dit gewoon dikke bluf van ze is :P
Waarschuw beheerder
donateur
maar ik denk dat dit gewoon dikke bluf van ze is

denk het ook... moeten ze daar al een pc neerzetten die 30000 barcodes gaat controleren :S

denk het niet :P
Waarschuw beheerder
doen ze bij concerten toch ook? gewoon handscanners die een barcode in een database checken. was bij alanis afgelopen dinsdag, ging het ook zo. werkt nog snel ook
Waarschuw beheerder
Heb echte thuis liggen!!!(of m'n vriendin moet me geflest hebben)

Waarschuw beheerder
kijk met sensation is het een ander verhaal daar ga je door de toegangs poorten heen.

maar wilen ze dan iedereen met een soort van handscanner daar laten staan?

het is een optie.

dus je neemt het risico of niet, dat is de vraag ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb toch een echte dus lekker belangrijk! :P
Waarschuw beheerder
ik heb ook een echte maar deze info wist ik al !!!!
Waarschuw beheerder
[NRD]DonXXX:
ik neem het risico sowieso niet, ik heb de waarschuwingen van qdance over de kaartverkoop maar ten harte genomen en was nog op tijd.

en die handscanners is zo gek niet hoor, gaat nog sneller dan kijken of het kaartje echt is met de hand (zoals nu). gaat zo snel als de kassa van een supermarkt bliep bliep bliep :P

maar goed, blij dat ik een kaartje heb. koop sowieso nooit op de zwarte markt. uitzuigers...
Waarschuw beheerder
als je m toch via derde koopt: scheur ze door midden...bij een echte zal dat niet lukken! (y)
Waarschuw beheerder
donateur
als je m toch via derde koopt: scheur ze door midden...bij een echte zal dat niet lukken!

gaat niet werken, de valse zijn echt;) alleen de code klopt niet
Waarschuw beheerder
heb me kaartje toch al :D

koop ook geen kaartjes via mp ofso.. vin k beetje eng :P

Waarschuw beheerder
donateur
Iemand kaartjes kopen?? 20 euro per stuk O:) :P
Waarschuw beheerder
donateur
Net of ze van 50.000 mensen al die nummers gaan checken achter op de kaartjes :[

Waarschuw beheerder
donateur
50.000 lijkt me sterk , eerder 30.000?
Waarschuw beheerder
nah dan nog :P

Waarschuw beheerder
Maak mij toch nergens druk om, heb de kaarten besteld via Ticketonline dus dat zit wel goed!! :D :D

Waarschuw beheerder
donateur
Als je een kaartje koopt bij ticket online staat dan de naam vanjezelf eronder?

Waarschuw beheerder
donateur
Op kaarten van ticketonline zit op de achterkant zo'n grijs logo als je daar overheen wrijft moet het logo verdwijnen en weer terug komen..!

Waarschuw beheerder
Idd dikke bluf van Qdance...

Ze merken gwoon dat veel mensen meerdere kaarten hebben (ja ik ook) en willen deze mensen zo een hak zetten in de hoop dat men blijft zitten met de kaarten...

Heb zelf 3 kaarten (1 van mij 1 van me vriendin en 1 van maat) en wil die het liefst toch verkopen zodak op vakantie meer op kan maken maar alsk er mee blijf zitten ga ik er net zo goed heen...

Die pannekoeken van Qdance maken het zelf allemaal zo duur voor hun is het zwaar binnenlopen en als wat amateurhandelaars dat ook proberen te doen ist janken geblazen...:yes:

Erg triest dikke kans dak nu met me 3 kaarten blijf zitten maja dan ga ik alsnog...

XXL
Waarschuw beheerder
donateur
Is helemaal geen dikke bluf van Qdance.....

Er worden inderdaad valse kaarten aangeboden via het internet en niet zo een klein beetje ook. Wees dus verstandig en koop je kaart alleen bij een officieel verkooppunt.....
Waarschuw beheerder
donateur
Weet niet of het bluf is, dit zeiden ze vorig jaar ook en ze scheurden alleen ff snel een randje af :O. Bij sensation bijvoorbeeld daar is dat wel want daar moet je je kaartje zeker laten checken anders gaat het deurtje niet open :)

Waarschuw beheerder
donateur
Net of het Q-dance een zak uitmaakt zij hebben al hun kaarten al verkocht dus dat hebben ze er sowiezo uit..en die mensen die nog extra binnekomen die kopen ook allemaal drinken en shit wat ze nog een groter kapitaal oplevert dus die lui moeten niet zo janken
Waarschuw beheerder
Ja, want qdance is er blij mee als een feest uitverkocht is en er voor 30 euro valse kaarten verkocht worden waar mensen nog mee binnen komen ook :S leuk ook voor de mensen die het normle bedrag betaald hebben voor een kaart.. :S
en als er teveel mensen op het terrein zijn door de valse (extra) kaarten waardoor het of te druk wordt, of ze de vergunning in gevaar brengen :S

ik snap het probleem niet, vind het alleen maar goed! laat ze die teringzwarthandelaren maar 's uitsterven. uitzuigers die kaarten opkopen of namaken om maar te verdienen.

Waarschuw beheerder
Idd...
En hoe weten ze nou dat er veel valse kaarten in de omloop zijn??? Zijn er invallen geweest en zijn er valse kaarten in beslag genomen??? Zijn er al kaarten duidelijk vals gebleken???

amal onzin om de boel verder op te naaiuh lijkt me zo...

Kelc verder nix tegen jou persoonlijk maar hoe weet jij in godsnaam dat er veel valse kaarten via internet worden aangeboden??

Je weet toch nooit wie of wat er agter een advertentie zit: race jij het godganse land af om van iedere aanbieder zijn kaarten te controleren of echtheid/valsheid???:no:

Stemmingmakerij noem ik dit....

XXL

Waarschuw beheerder
en die idd is bedoeld voor Zomker :)

XXL
Waarschuw beheerder
Erg triest dikke kans dak nu met me 3 kaarten blijf zitten maja dan ga ik alsnog...

jij bent eerder triest... :/

Waarschuw beheerder
Hoe weten ze dat er valse kaarten worden verkocht??
Zijn er invallen gedaan waarbij die zijn aangetroffen??
Zijn er al kaarten op echtheid gecontroleerd???

Lijkt me niet.. :no:

En Kelc nix persoonlijks hoor maar hoe weet jij in godsnaam dat er valse kaarten worden aangeboden "en niet zo'n klein beetje ook"

Race jij heel de dag door het land om de vele tientallen aangeboden kaartjes te checken op echtheid/valsheid??

Denk t niet... :no:

Stemmingmakerij en de boel opnaaien noem ik zoiets...:yes:
Dan kunnen ze bij ieder feest wel zoiets doen want bij ieder feest staan zwarthandelaren...Zelf maken ze er een grote hype van door het zo snel mogelijk het labeltje uitverkocht te kunnen geven...

XXL

Waarschuw beheerder
sorry voor de dubbel...

trage *** partyflock

XXL
Waarschuw beheerder
Heb je een vals kaartje dan adviseerd Q-Dance je om vroeg te komen! Dan is de kans groot dat het 'echte' kaartje nog niet gescant is en jij dus met je nep kaartje naar binnen mag!

Waarschuw beheerder
goh deze truc hebben ze nog nooit gebruikt bij het tegengaan van zwarthandel:gaap:
Waarschuw beheerder
vin niks erg aan als ze streng controleren vorig jaar was een hele groep die ik ken met valse kaarten binnen wij motten ook gewoon de vette mep betalen dan hun ook ja toch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het zou mij een zorg zijn, als het maar gezellig wordt:)

Waarschuw beheerder
G aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAP :gaap:

XXL

Waarschuw beheerder
maakt niet uit als ik me maar vermaakt

Waarschuw beheerder
Hmmm defqon heeft 30 000 bezoekers
en ik gok dat er een stuk of 1000 zijn
die een vals kaartje hebben ,
die zullen ook nie blij zijn,als ze er nie inkomen
er zullen vast wel rellen uitbreken dan

netzoals bij Teqnology in de HMH
toen mensen van buitenaf naar binnen stormde
die hadden tog nog een gratis feesje :P

Waarschuw beheerder
donateur
ja ach... als ik er maar binnen kom.. wiw ariffugfe bende zou ik toch voor geen goud willen missen, hhahahaha
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb een echt kaartje, of ticketbox moet me hebben geflest
Waarschuw beheerder
hou je kaartje onder een blacklight......
dan zie je vanzelf gele strepen door je kaartje lopen en daaraan kun je dan zien of dat ding echt is.

Waarschuw beheerder
XXL wat een gezwets! Het is prima dat Q-dance op deze manier de illegale kaartverkoop wil terugbrengen.
Je bent echt een zielig figuur als je lekker gaat zitten feesten van over andere mensen hun rug verdiend geld Mensen die kaarten kopen om er vervolgens zelf het dubbele voor te vragen zijn gewoon klootzakken die er puur op uit zijn asociaal veel winst te maken. Degenen die zon'n kaartje voor de dubbele prijs koopt is net zo'n klootzak als diegene van wie hij het kaartje koopt. Waarom zou defqon altijd zo snel uitverkocht zijn denk je? omdat die kuthandelaren weten dat er altijd mensen tussen zitten die wel het dubbele of meer betalen. Ik persoonlijk ben voor een registratie van kaartverkoop van danceevents en dergelijke. Per persoon maximaal 3 kaarten, naam invoeren en vervolgens kan de persoon op andere plaatsen geen meer kaarten krijgen.Probleem opgelost! Nu loop je bij de plaatselijke sigarenboer binnen en kan zo 50 kaarten kopen als je wil, dat werkt toch niet? Wat vinden jullie hiervan mense?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Xcess ik ga niet lekker zitten feesten van over andere mensen hun rug verdient geld...

Eerst wilde ik zelf gaan maar aangezien wij geen vervoer hebben want de bus uit Breda naar Defqon zit al vol en ik 2 dure vakanties voor de boeg heb waarvoor het sparen ook niet altijd even makkelijk gaat maak ik nu idd gebruik van de situatie door mijn kaarten duurder te proberen te verkopen...

Als jij daar de kans voor zou krijgen zou je dat ook doen en ik denk ieder normale persoon en zeker jongeren/studenten die niet altijd makkelijk in hun geld zitten...

Als jij denkt dat ik die kaarten express voor de verkoop heb gekocht dan heb je t mis...Dan had ik er idd wel 10 of 15 gekocht ja want ik wist vantevoor ook wel dat t waarschijnlijk snel uitverkocht zou zijn...

En hoezo brengt Qdance op de manier de illegale kaartverkoop terug?? Dan moeten ze gewoon eerlijk zeggen dat er teveel over de zwarte markt gaat ipv zeggen dat er veel VALSE kaarten zijn...Zo frustreren ze de hele boel alleen maar...Speel dan open kaart en voer idd een duidelijk systeem in waardoor zwarthandel onmogelijk wordt gemaakt...Bende gelijk van al dat gezeik af...

XXL

Waarschuw beheerder
Okee XXL in die situatie kan ik ergens begrijpen dat je ze verkoopt. Vervolgens trek je alleen een aantal verkeerde conclusies.je zegt: "als jij daar de kans voor zou krijgen zou je dat ook doenen ik denk iedere normale persoon en zeker jongeren/studenten die niet altijd makkelijk in hun geld zitten". Ik heb er ook de kans voor gehad, ik heb maar drie kaartjes gekocht voor mezelf en twee vrienden. Ik had geld voor 10 kaarten maar ben geen aso die op die manier gaat proberen geld te verdienen. En waar betaalt een student die 10/15 kaartjes dan van ? Zijn studiefinanciering zeker? Laat me nie lache! Het zijn mensen die ieder jaar bij veel van de festivals te vinden zijn en volgens mij worden per jaar miljoenen omgezet in illegale kaartjes voor dance events en ander muziek/sport evenementen. Er zullen zeker een paar jongeren/studenten zijn die op deze manier een centje bijverdienen maar dat is zeker geen meerderheid. We zijn het gelukkig wel met elkaar eens dat een goed registratie systeem alles oplost maar dat komt er niet echt...

Waarschuw beheerder
ik heb er zeker zin in gaan helemaal uit me dakkie...met me wijffie`s

Waarschuw beheerder
Nee bedoel niet dat als je de kans krijgt om kaarten te kopen en deze met winst te verkopen maar als je kaartjes hebt (met de instelling om te gaan) maar dan niet meer gaat dat je ze dan met winst kan verkopen....

Stel dat jij niet naar Defqon kan en ik wil 60 euro voor je kaartje geven dan neem jij dat aanbod toch ook aan ipv te zeggen dak em voor 48,25 mag hebben???

En ik denk dat zelfs een arme student altijd wel iemand heeft waarvan hij kan lenen (vrienden/familie) zodat hij 10 of meer kaarten kan kopen want hij heeft 99% zekerheid dat hij dat geld er toch dubbel en dik uithaalt...

Ik geloof best dat valse kaarten maken erg winstgevend is alleen vraag ik me af of Q-dance er wel goed aan doet om op de website te zetten dat er veel valse kaarten zijn terwijl er naar mijn mening alleen veel zwart verkocht worden...

Want hoe kunnen ze dat in godsnaam weten??? Ze kunnen nou eenmaal niet ieder aanbod van kaarten op bijv marktplaats of hier op Partyflock op echtheid/valsheid controleren...

Tis volgens mij meer iets om de zwarthandelaren een hak te zetten en als een goed verkoopsysteem er niet komt blijf je altijd dat gedoe met zwarte handel en al het (on)nodige gezeik eromheen houden...

XXL
Waarschuw beheerder
Boeiend als je daar winst opmaakt moet je ook maar extra kaarten kopen duidelijk

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet zeker dat ik gewoon binnenkom met mijn valse kaarten!
Waarschuw beheerder
Ach man, als ik 10 kaarten kon kopen en wist dat het uitverkocht zou raken..dan had ik het zeker gedaan..geen gezeik, het blijven originele kaarten..Je profiteert er alleen van dat mensen er meer geld voor over hebben wanneer het uitverkocht is. je bent er gewoon op tijd bij met het kopen van die kaarten en aangezien zij te laat zijn wil je hun wel een handje helpen voor iets duurder dan normaal..maar jij blij en zij blij en GEEn valse kaarten zijn betrokken.
Waarschuw beheerder
precies en voor ieder feest zijn er wel valse kaarten in omloop.