Partyflock

Forumonderwerp · 756241
2204x bekeken
Waarschuw beheerder
Heb in verscheidene topics opmerkingen over bont gelezen, vooral hoe zielig het wel niet is enz.
Maar eigenlijk is dat toch gewoon hypocriet?
Want ondertussen draagt iedereen wel leer, en voor mij is dat toch echt bijna hetzelfde :/

Mijn moeder heeft een supermooie bontjas van poolvos, en deze wil ik later evt. gaan dragen.'t Is gewoon zo'n ontzettend mooie warme jas.Maar m'n moeder durft'm niet meer te dragen i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen :(

Snap best dat er mensen zijn die het zielig vinden voor die beestjes maar toch...
Voor een koe is het toch net zo zielig :yes:

Waarschuw beheerder
Het is gewoon triest.....waarom moet er dier geslacht worden omdat JIJ een mooie jas aan wil:S dass togg vaagggg

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind bont gewoon lelijk... punt.
Waarschuw beheerder
Is wel zo tis allebei zielig

Waarschuw beheerder
donateur
en als een koe geslacht word, dan gebruik je zowat alles van dat beestje, dus ook het vlees, en een vos wordt afgeschoten om zn velletje en de rest wordt niet gebruikt, zonde dan toch?

Waarschuw beheerder
je hebt togg ook ook NEP bont pfff doe je dat togg als je zo graag bond aan will hebben
Waarschuw beheerder
Ik vind dat je geen dieren moet doden om ff een bontjas aan te kunnen trekken weet je wel op wat voor gruwelijke manier ze die dieren dood maken? Met knuppels, afschieten nou daar loop jij dan mee over straat
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jaaah pcies..van en koe kan jE nog ETEN dat is heel wat anders dan wanneer een dier geslacht wordt omdat mEnsen graag EEEn mooie JAS willen :S
Waarschuw beheerder
Het is gewoon triest.....waarom moet er dier geslacht worden omdat JIJ een mooie jas aan wil dass togg vaagggg

Waarom moet er een dier geslacht worden omdat jij 's avonds een stukje vlees op je bord wil en leren schoenen wil dragen? :[

En even voor de duidelijkheid, mijn moeder heeft die jas ooit een keer gekregen (ze was mannequin) en zelf zou ze nooit een bontjas kopen!

Waarschuw beheerder
jaaah ETEN is togg wat andersssss....dan een " MOOIE" JAS:S

Waarschuw beheerder
zijn nu ook al jassen van honden en katten bont he?
gaat mij een beetje te ver vind ik:S

http://tegendierenleed.nl/produkten/produkten.html

Waarschuw beheerder
jaah ik vind dat sowiso zielig....
Waarschuw beheerder
doe ff gek ik ga mijn hondje echt niet doodmaken voor een broek :S
Waarschuw beheerder
je hebt togg ook ook NEP bont pfff doe je dat togg als je zo graag bond aan will hebben

Leer eerst ff Nederlands :[

En de meeste dieren die voor bont worden gebruikt worden daar speciaal voor gefokt (net als de koeien,varkens enz)
En worden op een vrij humane manier geslacht...
Waarschuw beheerder
Zowiezo al belachelijk sdat je dieren gaat fokken voor bont... :@

Waarschuw beheerder
what te fock...leer ff eerst nederlands ik praat togg nederlandss of niet joh
Jajaja..vrij humane manier en jij GELOOF dat:P whahahhaha

Waarschuw beheerder
donateur
hmm, nooit een documentaire gezien over HOE die beestjes worden gefokt? worden in mini kooitjes gestopt en krijgen net genoeg eten om hun vacht mooi te houden, totdat ze klaar zijn voor de slacht om hun velletje... en als je moeder die jas gekregen heeft, en er NOOOIT een zou kopen, waarom wil ze hem dan dragen? :S
Waarschuw beheerder
Ik vind echt dat bont afgeschaft moet worden... Degene in die bontjassen hebben geen gevoel... Ijskoude lui zijn dat... Die warm willen blijven met een dood dier om zich heen :@:@:@:@:@

Waarschuw beheerder
Jaah pciess lekkerrr TRIEST togg :@

Waarschuw beheerder
Je moet het natuurlijk zelf weten idd...
Maar ik ben het er ook mee eens dat leer net zo erg is als bont...
Het is gewoon allerbei best erg...
Oke een koe wordt ook voor het eten geslacht...
Maar toch...

Waarschuw beheerder
Ik vind inderdaad dat je daar best gelijk in hebt, al die ophef over bont jassen e.d. ben het er mee eens dat dieren niet onnodig geslacht hoeven te worden voor dit soort dingen, maar dieren worden al sinds mensen heugenis vermoord voor van alles, niet alleen voor bont!
Dat maakt het niet goed, maar je hebt inderdaad een punt hiermee!
Waarschuw beheerder
Majah als jij zo graag in een ijshond velletje wilt lopen of in het vel van een hond, kat, koe, warken doe je dat toch lekker... Hoop dat je een infectie krijgt :@

Waarschuw beheerder
donateur
mee eens! maar wat nog schijnheiliger is, zijn modellen die eerst tegen bont gaan protesteren en later wel bont dragen (naomi campbell deed dat geloof ik ook toch)?

Waarschuw beheerder
Hahah GO miranda:P :D
Waarschuw beheerder
Bont = schijnheilig! lelijk, achterbaks, ziekelijk!!!!

Waarschuw beheerder
Ja ik zou het ook nooit doen hoor!!!
Ik keur het ook af!!!
En voor eten is het misschien inderdaad ook wat anders...
Maar ja, ik denk niet dat het slachten van zeehondjes en vossen en weet ik veel wat ooit op zal houden...

Waarschuw beheerder
donateur
niet als mensen niet inzien hoe gemeen et is nee
Waarschuw beheerder
NEej maar vles eten moet nou eenmaal anders ga je dood maar die dieren moeten sterven voor een jas... Das achterbaks

Waarschuw beheerder
en zeehondjes doodknuppelen voor een jas das pas triest....
Waarschuw beheerder
hmm, nooit een documentaire gezien over HOE die beestjes worden gefokt? worden in mini kooitjes gestopt en krijgen net genoeg eten om hun vacht mooi te houden, totdat ze klaar zijn voor de slacht om hun velletje... en als je moeder die jas gekregen heeft, en er NOOOIT een zou kopen, waarom wil ze hem dan dragen?

O en kistkalveren,biokippen enz. vind je wel ok?
En als jij een jas van 6500 gulden krijgt, dan draag je'm wel ja :[

Waarschuw beheerder
"Fur is worn by beautiful animals and ugly people":P
Waarschuw beheerder
Nou ik zou m niet dragen ik gin ghem verkopen en van dat geld zorgen dat die dierenMISHANDELING afgelopen word!!

Waarschuw beheerder
NOU wat heeft er meej te maken of hij 6500 gulden kost al kosten hij een miljoen ik zou hem nooit dragen

Waarschuw beheerder
donateur
en kistkalveren,biokippen enz. vind je wel ok?
En als jij een jas van 6500 gulden krijgt, dan draag je'm wel ja

nooit van een biologische slager gehoord? enne ik zou dus die jas echt NIET dragen, ik zou em verbranden!
Waarschuw beheerder
donateur
Dat eeuwige gezeik om dat bont!

De manier hoe kleine zeehondjes geslacht worden is verschrikkelijk.. Dat moet echt verboden worden!

Maar bont dat op andere wijze is verkregen, dat de dieren niet aan pijnlijke dood sterven, ach, ik ben geloof ik niet zo moeilijk..

jaaah pcies..van en koe kan jE nog ETEN dat is heel wat anders dan wanneer een dier geslacht wordt omdat mEnsen graag EEEn mooie JAS willen

Slaat nergens op vind ik.. Je wilt toch ook een stukkie vlees omdat je het lekker vindt?! Beetje hypocriet..
Waarschuw beheerder
Hoezo slaat nergens op dan? Dus jij vidn het goed dat dieren moeten sterven pijnlijk of niet pijnlijk alleen voor een jas?? Ze worden hoe dan ook vermoord!

Waarschuw beheerder
En waar denken jullie dat die mooie leren laarzen vandaan komen :/ :/

beetje hypocriet idd :yes:

Waarschuw beheerder
Slaat nergens op vind ik.. Je wilt toch ook een stukkie vlees omdat je het lekker vindt?! Beetje hypocriet..
:yes:

Waarschuw beheerder
jah...maar das togg wat anderssss zo zeehondje wordt geowon doodgeknuppelt en WAARVOOR? voor een jas..en koe wordt geslacht en heeft een koe het nou zo slecht?? neej DUSS en het gaat dan om eten das togg heel wat anderssss of niet

Waarschuw beheerder
leer en bont zijn *niet* hetzelfde. :/

het eten van een stukje vlees hoort bij je natuur, we zijn immers nog steeds omnivoren. het feit dat je van een koeienhuid een kledingstuk kan maken is een zeer positieve bijkomstigheid, zo wordt het karkas van de koe tenminste nagenoeg optimaal benut.

het fokken en houden van dieren (nertsen bijv.) voor de bontindustrie is dan toch wat anders.

nou ben ik het sowieso niet eens met de manier waarop de agrarische sector omgaat met dieren (het martelen van dieren voor een hogere productie), maar dat is de prijs van kapitalisme.

maar wees nou eerlijk, het afslachten van dieren puur voor hun vacht is toch wel 't toonbeeld van decadentie, of niet?

ik kan me voorstellen dat men dat tot zo'n 100 jaar geleden deed, omdat ze destijds niet in staat waren om fatsoenlijke synthetische materialen te vervaardigen, maar tegenwoordig is 't een statussymbool voor de elite ipv een middel om je warm te houden in de winter. :/
Waarschuw beheerder
Majah als jij zo graag in een ijshond velletje wilt lopen of in het vel van een hond, kat, koe, warken doe je dat toch lekker... Hoop dat je een infectie krijgt

Ok, WTF is een ijshond? :[
En ik vind dat je wel heel erg triest reageerd,met je 'ik hoop dat je een infectie krijgt'
Waarschuw beheerder
i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen

En terecht :[
Voor een koe is het toch net zo zielig

Ik vind dit heel anders....bont is een overbodige luxe...dit is gewoon nergens voor nodig voor veel minder geld koop je een mooiere en warmere jas....

Waarschuw beheerder
en een koe wordt voor meerdere dingen geslacht...DUSSSSSSSSSSSSSS en niet alleen omdat 1 of andere doos graag EEN BOND jas wil

Waarschuw beheerder
Je kan ook noten eten ipv vlees hardcore_biatch1;)
Dus het is niet dat je het echt "nodig" hebt...
Je gaat niet dood als je het niet eet...
Waarschuw beheerder
Triest? Mag jij vinden ik vind het triest dat JOUW moeder in een bontjas loopt en jij dat ziekelijke gedrag overneemt!!! :@

Waarschuw beheerder
donateur
ja een statussymbool is het inderdaad, was afgelopen kerst in dusseldorf, en daar waren echt allemaal van die mensen in bontjassen en bontmutsen en dergelijke... vind het echt walgelijk! en wat leer betreft, ik heb niet eens schoenen van leer, dus mag ik echt wel iets zeggen van bont!

Waarschuw beheerder
jah...maar das togg wat anderssss zo zeehondje wordt geowon doodgeknuppelt en WAARVOOR? voor een jas..en koe wordt geslacht en heeft een koe het nou zo slecht?? neej DUSS en het gaat dan om eten das togg heel wat anderssss of niet

Op je blote voeten over straat is ook geen pretje ;)

Enne wat denk je van al die insecten die we koelbloedig vermoorden ...

:/

Waarschuw beheerder
Je kan ook noten eten ipv vlees hardcore_biatch1
Dus het is niet dat je het echt "nodig" hebt...
Je gaat niet dood als je het niet eet...

soya e.d. zijn nog steeds geen fatsoenlijke vervangers voor vlees. :no:
Waarschuw beheerder
Ik heb ook niks van leer alles is van stof of nep leer!!!!!!!! :@

Waarschuw beheerder
NOten....Vlees is gewoon iets wat normaal is togg iedereen eet savonds vlees ...dusss dat is gewoon ETEN maar BOND is gewoon overbodig waarom koop je niet gewoon een normale JAS joh dombo
Waarschuw beheerder
donateur
Tja.. Ben ook tegen bont maar snap je wel. Ik heb ook 2 leren jassen en eet ook elke dag een stukje koe/varken/whatever. M'n schoenen zijn van leer, sommige van m'n tasjes en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar zoals eerder gezegd zijn die koeien voor m'n jas bijvoorbeeld al geslacht voor voedsel. Dat vind ik toch anders dan dat er 100 albino fretjes gedood moeten worden omdat ik graag een warme jas wil :/
Waarschuw beheerder
donateur

Het is nu ook niet meer nodig om dieren te slachten voor vlees omdat we daar ook vervangingsprodukten voor hebben.. We zouden het zonder kunnen stellen.. Hetzelfde geldt voor die bontjas, daar kunnen we ook zonder..
Een beest wordt geslacht om onze SECUNDAIRE behoefte, ze zijn allang niet meer PRIMAIR..

daarom vind ik het op hetzelfde slaan.. Een stukkie vlees of een bontjas, dood gaat hij toch..
Waarschuw beheerder
Triest? Mag jij vinden ik vind het triest dat JOUW moeder in een bontjas loopt en jij dat ziekelijke gedrag overneemt!!!

Pfff, mijn moeder heeft die bontjas misschien 5x gedragen en ze heeft 'm al 15 jaar ofzo.En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

Waarschuw beheerder
jah dood gaat hij togg ik vind er nogal een verschil tussen zitten tusen een KOE en een ZEEHONDJE

Waarschuw beheerder
Zoals ik net al zei:

Fur is worn by beautiful animals and ugly people;)

Ik vind gewoon dat het in deze tijd idd niet meer kan...
Het is logisch dat je moeder hem niet meer durft te dragen vanwege de reacties...
Ik zou me kapot schamen als ik haar was als ik met die jas over straat zou lopen...
En ik zou jou wel heel simpel vinden als je hem dalijk wel gaat dragen...

Waarschuw beheerder
ik heb niet eens schoenen van leer, dus mag ik echt wel iets zeggen van bont!

Dus je hebt nog nooit leren schoenen gehad?? :/ En een handtas of een leren jas of portemonee dan ofzo.......

Je mag er wel wat van zeggen, maar kunt er best eens bij stilstaan dat sommige dingen best hypocriet zijn, daar gaat het over..dat betekend niet dat je voor bont moet zijn.

Waarschuw beheerder
Pfff, mijn moeder heeft die bontjas misschien 5x gedragen en ze heeft 'm al 15 jaar ofzo.En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

ja wtf. :|

die vergelijking raakt kant nog wal. :no:
Waarschuw beheerder
jah dood gaat hij togg ik vind er nogal een verschil tussen zitten tusen een KOE en een ZEEHONDJE

Wat dan?Het zijn allebei dieren hoor?
Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is. :/
Beetje raar...
Waarschuw beheerder
Ik heb zelfs nog nooit een hadtas gehad!! :P Laatst staan van leer of bont

Waarschuw beheerder
Pcies....Voel je je stoer ofsoow in een bondjas VAN maar liefs 6500 gulden pFFF>...Lekkeree zo klein zeehondje om je heen wat gewoon doogeknuppelt is
Waarschuw beheerder
Jah vergelijken met negers en blanken zwak hoor... Dieren zijn beter dan mensen!!!

Waarschuw beheerder
donateur
En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

ja bij hen is er nog geen vervanging voor bont, die mensen zijn niet in staat om vervangingsproducten te maken...

Dus je hebt nog nooit leren schoenen gehad?? En een handtas of een leren jas of portemonee dan ofzo.......

leren jas nee absoluut niet, me portemonnees zijn allemaal van nylon en me tasjes van katoen of nylon... en me schoenen zijn ook niet van leer, en nee ook nooit gehad, wel nepleer btw...

Waarschuw beheerder
Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is.
Beetje raar...
dat is ook een vergelijking van niks hoor...
Een koe wordt ook nog voor andere doelen gebruikt, daar gaat het om...
Heb jij nog nooit op tv gezien hoe een zeehondje doodgeknuppelt wordt ofzo?

Waarschuw beheerder
Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is.
Beetje raar...

neh, da's weer geen goede vergelijking. :no:

een koe is nml. een andere diersoort.

dan had je moeten zeggen : ik vind het minder erg wanneer een bonte koe wordt geslacht dan wanneer het een zwart-witte koe is. :/

Waarschuw beheerder
tuurlijk het gaat er tog OM HOE een dier WORDT DOODGEMAAKT VIND ik....DOMWIJF

Waarschuw beheerder
NOten....Vlees is gewoon iets wat normaal is togg iedereen eet savonds vlees ...dusss dat is gewoon ETEN maar BOND is gewoon overbodig waarom koop je niet gewoon een normale JAS joh dombo

Normaal discusieren ergens over vind je moeilijk of niet...vind jou opmerkingen ook niet van erg hoge intelligentie getuigen :/
iedereen heeft toch een eigen mening en maar goed ook!
Waarschuw beheerder
Ikke wel Romy ik kan niet begrijpen dat zulke mensen die er ook mee gaan lopen nog leven!! :@

Waarschuw beheerder
maah kom miranda wij gaan WE GSAAAN ROKENNNNNN doegggggggg
Waarschuw beheerder
Ik vind gewoon dat het in deze tijd idd niet meer kan...
Het is logisch dat je moeder hem niet meer durft te dragen vanwege de reacties...
Ik zou me kapot schamen als ik haar was als ik met die jas over straat zou lopen...
En ik zou jou wel heel simpel vinden als je hem dalijk wel gaat dragen

Ik zou die jas best een keer willen dragen ja.En als jij me dan simpel vind, tja kan er niet wakker om liggen...:/
Maar ben het ook wel met bont-tegenstanders eens hoor!
Maar dit topic ging er voor mij meer om dat het gewoon een beetje hypocriet is om tegen bont te zijn en wel leer dragen...
Waarschuw beheerder
donateur

dat is toch ook wat ik al zei:

De manier hoe kleine zeehondjes geslacht worden is verschrikkelijk.. Dat moet echt verboden worden!

Ik zou me helemaal niet kapot schamen als ik in bont zou lopen.. Als die jas al 15 jaar oud is?! Alleen maar omdat de mensen om je heen zgn met z'n alleen hetzelfde standpunt "tegen bont" hebben ingenomen..

Ik ben ook tegen afslachtingen en 100 fretjes voor 1 jas.. Maar die jas bestaat toch al?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja bij hen is er nog geen vervanging voor bont, die mensen zijn niet in staat om vervangingsproducten te maken...

en ze eten wat ze dood maken. nog een belangrijk verschil. in eskimoland (:9) hebben ze nagenoeg geen vegetatie, dus ook geen vleesvervangende producten. :no:
Waarschuw beheerder
tuurlijk het gaat er tog OM HOE een dier WORDT DOODGEMAAKT VIND ik....DOMWIJF

Heb jij ooit gezien hoe een koe aan z'n eind komt? Vast niet he?
Stom wijf! :frusty:

Waarschuw beheerder
Schijnbaar ben jij de dombo hoor die niet op aan het letten is hoor hardcore_biatch1...
Ik heb niet gezegd dat ik een bonTjas heb (ja bont schrijf je met een T).
En ja, vegetariers eten noten ipv vlees...
Dat is nou eenmaal zo...
Dat is vanwege de eiwitten enzo die je normaal door vlees binnen zou krijgen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
of hamburgers van zuivel... is wel lekker trouwens :P

Waarschuw beheerder
tja, hoe je een dier verder dood maakt blijft een twistpunt. in laten slapen is een te dure en tijdrovende optie voor 't bedrijfsleven, dus ze kiezen maar voor een wat meer gewelddadige optie.

maar dat is een andere kwestie.
Waarschuw beheerder
Pcies....Voel je je stoer ofsoow in een bondjas VAN maar liefs 6500 gulden pFFF>...Lekkeree zo klein zeehondje om je heen wat gewoon doogeknuppelt is

HET IS NIET VAN EEN ZEEHOND MUTS! :[
Het is poolvos,geen wilde maar gefokte.
Lees ff voor je je muil opentrekt ok?

Waarschuw beheerder
Ikke wel Romy ik kan niet begrijpen dat zulke mensen die er ook mee gaan lopen nog leven!!

Nou dat is ook weer radicaal om te zeggen, maar ik begrijp je woede;)

of hamburgers van zuivel... is wel lekker trouwens
haha ja kan ook;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat is nou eenmaal zo...
Dat is vanwege de eiwitten enzo die je normaal door vlees binnen zou krijgen...

en vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger. :[

Waarschuw beheerder
er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.:[

haha ik zeg niet dat je je vlees vanavond niet mag opeten hoor, rustig maar:P

Waarschuw beheerder
Ach ja het blijft een eindeloze discussie...

Feit is in ieder geval dat voor heel veel menselijke doeleinde dieren mishandeld en geslacht worden en niet alleen voor bont, een oude buurjongen van me werkte op het slachthuis en die verhalen wil je ook echt niet horen.

Waarschuw beheerder
donateur
en vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

ja dat las ik laatst ook, ik vind vlees ook gewoon lekker, soms wel eens iets vegetarisch, maar meestal toch vlees...

enne ook al is et poolvos, die speciaal gefokt is, ik blijf het walgelijk vinden...

Waarschuw beheerder
in nederland is t zo dat ervoor wordt gezorgd dat n dier op n snelle manier wordt geslacht met zo min mogelijk stress en pijn.
in andere landen is t wat minder diervriendelijk geregeld, en worden diertjes afgeschoten en dood geknuppeld met n hoop stress en dus n pijnlijke dood.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha ik zeg niet dat je je vlees vanavond niet mag opeten hoor, rustig maar

daar gaat 't niet om. het gaat er om dat het (gematigd) eten van vlees (op de lange termijn) - naar 't schijnt - beter voor iemand z'n/d'r gezondheid is dan het eten van vleesvervangende producten.
Waarschuw beheerder
Ik ben absoluut tegen bont, zou zoiets ook nooit dragen,

Een koe wordt geslacht voor twee redenen: voor het vlees en voor zijn huid. (ik eet zelf amper vlees)

Voor bont (met uitzondering van konijnen) wordt alleen de huid gebruikt en de rest weggegooid.

Tegenwoordig is overal nep bont te verkrijgen en zie je bijna het verschil niet meer, dus die keuze lijkt mij snel gemaakt.

Bont is mooi, maar als de orginele eigenaar er in loopt, is het nog veel mooier.

Waarschuw beheerder
Ja dat geloof ik ook wel...
Maar ik wilde alleen maar zeggen dat het onzin is om te zeggen van je moet vlees eten anders ga je dood...
Maar op lange termijn zullen er misschien wel klachten op kunnen treden.
Ik ben het er ook mee eens dan dat je gematigd vlees kan eten ipv helemaal geen vlees...

Waarschuw beheerder
in nederland is t echt wel zo dat ervoor wordt gezorgd dat n dier op n snelle manier wordt geslacht met zo min mogelijk stress en pijn.

Ja dat zeggen ze ja, en er zullen best organisatie's zijn die daarvoor pleiten, maar de werkelijkheid is anders hoor geloof me, zoals ik al zei had vroeger een buurjongen die wel eens verhalen vertelde hoe die koeien en varkens eerst geschopt en geslagen werden voordat ze een stroomstoot krijgen. En dat vervoer dan, heb je wel eens zo'n veewagen voorbij zien rijden?

Waarschuw beheerder
:o
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja dat zeggen ze ja, en er zullen best organisatie's zijn die daarvoor pleiten, maar de werkelijkheid is anders hoor geloof me, zoals ik al zei had vroeger een buurjongen die wel eens verhalen vertelde hoe die koeien en varkens eerst geschopt en geslagen werden voordat ze een stroomstoot krijgen. En dat vervoer dan, heb je wel eens zo'n veewagen voorbij zien rijden?

dat is 't bedrijfsleven. tijd- en kostenbesparing, daar draait 't allemaal om. dat krijg je met 't kapitalisme. ethiek moet dan plaats maken voor 't financieel (economisch) belang. dat is sociaal-maatschappelijk zo, dat is overal zo. dus ook in de agrarische sektor.

Waarschuw beheerder
Dat is echt niet meer normaal!!! bah

Waarschuw beheerder
Ik heb een klein stukje gekeken en ik kan het niet afkijken...
Echt gruwelijk!!!

Waarschuw beheerder
:s mooi weggeklikt want kan er echt niet naar kijken! net als t weekblad panorama deze week.. in china kijken ze niet zo nauw (iemand toevallig gezien?? *kots kots*) :s

Waarschuw beheerder
Nee heb ik niet gezien...
Maar heb het idee dat ik het niet wil zien ook:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Weet je hoeveel poolvosjes er in zo'n kut bontjas gaan?
Daar ga je toch niet in lopen...

Waarschuw beheerder
n dood babytje ligt gewoon uren dood in de goot, men loopt er gewoon langs en verblikken en verblozen niet, bussen rijden er op n meter afstand langs.. na n aantal uren komt er eens n vrouw die er n zak overheen doet en later wordt t kind in n doos gedaan en weg gedaan :s

foto's van katten in kooitjes op elkaar, en ze worden in kokend water gedaan, zo zielig! (net als dat filmpje) zo ziek, wordt er echt misselijk van en schaam me dan dat ik n mens ben hoor! bah!

Waarschuw beheerder
Laat me niet lachen!

Waarom droegen mensen vroeger bont? Omdat Bont de KOU BUITEN HIELD. Eskimo's en indianen verbouwden toen echt geen katoen ofzo, laat staan dat ze lab's hadden om es onderzoek te doen naar polyester. Bont en leer waren de enige dingen die ze konden gebruiken om hun lichaam te beschermen tegen de kou. Alsof ze hele trends hadden in bont. Forget it! En ze knuppelden echt geen ijsberen of poolvosjes neer omdat dat bont zo mooi was, nee gewoon puur om het vlees en het bont was secundair gebeuren.

Het is gewoon pure onzin om nu in bont te gaan lopen: we hebben vervangende kleding om geen kou te vatten of letterlijk dood te vriezen, we hebben centrale verwarming, noem maar op.
De Russen die het nu nog dragen doen het om de kou, aangezien het daar stervenskoud is. En daarbij, die jassen (en mutsen) zitten al jááááren in de familie.
Vroeger (15-20 jaar geleden) kon je nog wel in bont lopen ja, toen was er nog veel minder synthetisch en dergelijke. Waarom zou je het nu nog doen? Omdat het mooi is?
Kijk maar naar dat filmpje en ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.

Daarbij, ben vegetarisch en draag zo goed als geen leer.

vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.

Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.
En over die vleesvervangers, dan ben je gewoon een zeikerd. Wat zou je dan willen? Een spinazieburger die smaakt naar een stukje gebraden kippenpoot? Slaat nergens op. Al heeft de Quorn burger die iets gekruid is (AH, naast de Tivall) iets weg van kip.
Als je kiest voor vegetarisme moet je ook de consequenties ervan inzien, dat je dus niet overal evenveel keuze in hebt. Ik ben al jaren vegetarisch en heb echt geen behoefte aan vlees oid, wil die vleesvernagres echt niet missen!
Denk zelfs dat je als je vlees eet voedingsstoffen tekort komt. Neem bv Euroshopper of Lidl zooi. Volgespoten met hormonen, water (om het zwaarder, dus duurder te laten lijken) en zooi. Denk je dat daar nog iets van vitamines en mineralen in zitten? Laat me niet lachen, die zijn allang vergaan!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.

Ik ga al niet eens naar dat filmpje kijken omdat ik weet dat ik het gruwelijk ga vinden.Maar die jas was een geschenk van iemand die veel voor mn moeder betekende.En hij is nu al 15 jaar oud, dus waarom zouden we'm nog weggooien?Dan is zo'n beestje toch helemaal voor Jan Lul dood gemaakt :/

Waarschuw beheerder
Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.

http://www.barleans.com/literature/flax/62-vegetarian-health.html

ik zuig dit niet uit m'n duim of zo. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou alles wat ik wilde zeggen is al gezegd, draag jij lekker je jas als je dat zo graag wil, maar lig niet te zeiken als je een blik rode verf over je heen krijgt.

Waarschuw beheerder
nou alles wat ik wilde zeggen is al gezegd, draag jij lekker je jas als je dat zo graag wil, maar lig niet te zeiken als je een blik rode verf over je heen krijgt.
:respect:
Waarschuw beheerder
Laat me niet lachen!

Waarom droegen mensen vroeger bont? Omdat Bont de KOU BUITEN HIELD. Eskimo's en indianen verbouwden toen echt geen katoen ofzo, laat staan dat ze lab's hadden om es onderzoek te doen naar polyester. Bont en leer waren de enige dingen die ze konden gebruiken om hun lichaam te beschermen tegen de kou. Alsof ze hele trends hadden in bont. Forget it! En ze knuppelden echt geen ijsberen of poolvosjes neer omdat dat bont zo mooi was, nee gewoon puur om het vlees en het bont was secundair gebeuren.

Het is gewoon pure onzin om nu in bont te gaan lopen: we hebben vervangende kleding om geen kou te vatten of letterlijk dood te vriezen, we hebben centrale verwarming, noem maar op.
De Russen die het nu nog dragen doen het om de kou, aangezien het daar stervenskoud is. En daarbij, die jassen (en mutsen) zitten al jááááren in de familie.
Vroeger (15-20 jaar geleden) kon je nog wel in bont lopen ja, toen was er nog veel minder synthetisch en dergelijke. Waarom zou je het nu nog doen? Omdat het mooi is?
Kijk maar naar dat filmpje en ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Snap jou echt niet.

Daarbij, ben vegetarisch en draag zo goed als geen leer.

vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.

En over die vleesvervangers, dan ben je gewoon een zeikerd. Wat zou je dan willen? Een spinazieburger die smaakt naar een stukje gebraden kippenpoot? Slaat nergens op. Al heeft de Quorn burger die iets gekruid is (AH, naast de Tivall) iets weg van kip.
Als je kiest voor vegetarisme moet je ook de consequenties ervan inzien, dat je dus niet overal evenveel keuze in hebt. Ik ben al jaren vegetarisch en heb echt geen behoefte aan vlees oid, wil die vleesvernagres echt niet missen!
Denk zelfs dat je als je vlees eet voedingsstoffen tekort komt. Neem bv Euroshopper of Lidl zooi. Volgespoten met hormonen, water (om het zwaarder, dus duurder te laten lijken) en zooi. Denk je dat daar nog iets van vitamines en mineralen in zitten? Laat me niet lachen, die zijn allang vergaan!

HELEMAAL mee eens!! Met alles!! :yes:

Bont = schijnheilig! lelijk, achterbaks, ziekelijk!!!!

"Fur is worn by beautiful animals and ugly people"

Ook helemaal mee eens!

Het is gewoon achterlijk, dom en debiel als je bont draagt!
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook een bontjas, waarom? Omdat hij van mijn oma is geweest en al zo'n 30 jaar oud is en ik het zonde vind om die jas weg te gooien, al hangt dat ding nu al een poos in de kast. Misschien kan ik er ooit nog iemand een plezier mee doen.
Overigens zal ik nooit zelf een bontjas kopen, ik vind het vreselijk hoe die beestjes dood worden gemaakt.. :( En ik weet dat het hypocriet klinkt, maar toch kan ik dat ding niet weggooien.

Waarschuw beheerder
en nog een : http://www.vegetarian-diet.info/vegetarian-diet-issues-lifespan.htm
Waarschuw beheerder
Cut the crap, als je zo'n jas mooi vind en er het geld voor over hebt gewoon kopen. En als er mensen tegen zijn moet je gewoon zeggen dat je de volgende keer ipv dode dieren, dode mensen gaat dragen. Stelletje domme linkse activisten altijd die overal tegen zijn, haat dat volk.

Waarschuw beheerder
Ik vind het gewoon dom zo JASSS..en wat maakt het uit van welk dier het gemaakt is vind het gewoon zielig..en ik vind dat er wel een verschil zit..of je het gebruikt voor een jas of dat je het gebruikt voor eten

Waarschuw beheerder
Cut the crap, als je zo'n jas mooi vind en er het geld voor over hebt gewoon kopen. En als er mensen tegen zijn moet je gewoon zeggen dat je de volgende keer ipv dode dieren, dode mensen gaat dragen. Stelletje domme linkse activisten altijd die overal tegen zijn, haat dat volk.

moron. :S
Waarschuw beheerder
Ach, de 1 zegt dat vegetarisch leven ongezond is, de ander zegt dat het juist wel gezond is.

Hoe dan ook, boeiend!

Ik eet geen vlees, ook al ga ik er misschien een jaar eerder van dood. Maakt mij echt niet uit of ik 83 of 84 wordt hoor!

En bovendien is vlees net zo / veel slecht(er). Het is bewezen dat er elk jaar 10-tallen mensen doodgaan direct door het eten van vlees. En nee, dat is niet omdat ze zich verslikken en stikken!
Bovendien was laatst op uitgebreid op tv dat er allerlei afvalstoffen van medicijnen en zelfs gebruikt frituurvet in het eten van dieren wordt verwerkt, wat later dus weer vrolijk opgegeten wordt door de mens.

Nou, enjoy your meal!

Het is mogelijk gezond te eten zonder vlees. Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft.

Jaarlijks lopen honderden mensen ernstige voedselvergiftiging op en overlijden zelfs tientallen mensen direct door het eten van vlees. Daarnaast veroorzaakt het eten van vlees bij duizenden mensen een grote bijdrage aan het ontstaan van hart- en vaatziekten of kanker. Het voedingscentrum geeft aan dat vlees absoluut niet nodig is voor een gezonde voeding.

http://www.voedingscentrum.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vlees is volgens mij egt niet slechter hoor waarom moeten mensen wie geen vlees eten vleesvervangende producten eten...Omdat er tog iets in vlees zit wat goed voor je is...
Waarschuw beheerder
het gaat er mij om de manier waarop de diertjes voor bont worden vermoord, ze knuppelen ze dood zodat het vachtje niet beschadigd wordt. :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en sommige mensen weten echt niet waar ze over lullen. ik ben al eens in een slachthuis geweest, maar geloof me, dat gaat er heeeeeel anders aantoe als hoe die arme beestjes worden doodgeknuppeld voor een jasje.

Waarschuw beheerder
denk dat je niet echt weet op welke wijze welke dieren worden afgemaakt :jaja:

koeien worden zoizo geslacht voor het vlees, en niet op zo een gruwlijke wijze, maar op een snelle pijnloze manier :no:
van de huid word leer gemaakt, in schoenen enzo zit ook leer

in tegenstelling tot bont,
waar zielige zeehondjes bijeen worden gedreven en gewoon in een grote groep worden doodgeknuppelt,
per direct word de huid eraf gesneden
(soms leven ze zelfs nog terwijl dat gedaan word)
en de skaletten van de beestjes worden zo achtergelaten

[img width=250 height=198 width=250 height=198 width=250 height=198]http://www.zeehondencreche.nl/dutch/nieuwsarchief/2002/images/eerste_huiler2.jpg[/img]

[img width=250 height=198 width=250 height=198 width=250 height=198]http://www.zeehondencreche.nl/dutch/nieuwsarchief/2002/images/eerste_huiler3.jpg[/img]

als je je nou nog niet heb bedacht, zou ik denk ik als ik jou was maar faces of death ergens vandaan halen en die ff kijken, daarin zie je hoe het in zn werking gaat !!!

en als je t dan alsnog ooit aandoet..
sorry hoor maar voor mij heb je dan geen hart :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja die dvd heb ik ook gekeken, lekker ranzige beelden staan er op.
ik vind dat mensen wel wat anders kunnen kopen dan bont :YES:

Waarschuw beheerder
donateur
Helemaal met M.C eens! :)

Alsof bont het enigste is wat je kan dragen :S
Ik zou het nog geen eens meer willen dragen als je je bedenkt op wat voor manier er met die lieve zeehondjes omgegaan word.

Die mensen die dat doen zouden ze es bij mekaar moeten drijven en dan dood moeten knuppelen :@
Waarschuw beheerder
koeien en varkens die naar een slachthuis gaan hebben wel degelijk angst! ze kunnen het namelijk ruiken als ze daar staan. maar met de nederlandse wetgeving hebben koeien en varkens en schapen enz het best goed in nederland en de manier waarop ze afgemaakt worden is ook pijnloos. een koe wordt helemaal opgegeten en het rest afval wordt ook gebruikt, zelfs van de btten wordt nog gelatine gemaakt. dus dat zie ik niet als verspilling....zeehondjes en nertsen enz worden puur voor vacht gedood. terwijl er zat namaak bont is dat bijna niet van echt is te onder scheiden. dus waarom zou je in godsnaam alsnog in bont willen lopen.:s
Waarschuw beheerder
En bovendien, waarom zou je in godsnaam een lelijke jas aan doen waar je ook nog eens 20 kilo dikker door lijkt :/ :no:

Ga alsjeblieft niet vertellen dat je het mooi vindt staan, want dat kan ik gewoon echt niet geloven.
Waarschuw beheerder
neem gewoon nep bond joh
Waarschuw beheerder
donateur
weet nie of het al is gezegd, maar leer is wel anders
als het vee toch wordt gedood voor het vlees kun je net zo goed zijn huid ook gebruiken.en volgens mij worden die beesten ook snel met een schot of spuitje of weet ik veel wat gedood. dat blijft natuurlijk ook zielig om te doden voor het vlees, maar das toch anders dan bont
voor bont worden die beesten speciaal doodgeknuppeld zodat de vacht niet gaat beschadigen
en dat zijn meestal ook hele jonge beestjes waar de vacht nog heel mooi van is en bij vee worden ze eerst nog helemaal volgestouwd met voedsel
maar das wel 1 van de redenen waarom ik geen kalf, lam e.d. wil eten
maar ik zie nu dat M.C het ook al heeft gezegd :)

ik haat jou :jaja:
en ik ben vast nie de enige :no:

Overigens zal ik nooit zelf een bontjas kopen, ik vind het vreselijk hoe die beestjes dood worden gemaakt.. En ik weet dat het hypocriet klinkt, maar toch kan ik dat ding niet weggooien.

tss das juist het tegenovergestelde van hypocriet
het zal heel zonde zijn om zo'n jas weg te gooien want dan zijn die beesten voor niks zo vreselijk doodgemaakt
zolang je het inderdaad zelf maar niet gaat kopen

en ik ben het overigens ook helemaal met Biebjuh eens :jaja:
(behalve trouwens dat stukje over de jas weggooien en dat ik kots op je moeders jas, omdat de jas al heel oud is en ze het van iemand heeft gekregen die veel voor haar betekent)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb seabert in mn nek liggen...ieh ieh ieh ieh...

ps. tis nep ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik haat jou
en ik ben vast nie de enige

Nee je bent indd niet de enige :)

Gevoelloos iemand :/

Waarschuw beheerder
Van die prachtig mooie dieren doden, alleen voor hun vel:S
En een dier soort laten uitsterven alleen om de ijdel heid van de mens? Soms schaam ik me gewoon dat ik er toe behoor!!
Ze gaan mensen tog ook niet extreem gweldigdadid doodknuppelen alleen omdat hun huid mooier is en ze die als jas willen dragen?!?!?!?!?!?!?!!?

Waarschuw beheerder
RR, ooit gehoord van voedingssupplementen met Omega 3? En néé, geen capsules want de capsule is gemaakt van o.a. gelatine (komt uit botten van dieren).

Waarschuw beheerder
Je kan gewoon nep-bont aantrekken,,kan er net zo mooi uitzien!

om even op dit knullige stukje in te gaan: van mij mogen sommige mensen wel worden gedragen :D een orginele marc dutroux(of hoe je de naam van die pedo ook spelt) bv....heb je gelijk een mooie passende straf voor die vent :)
dieren doen niks fout! sommige mensen wel, dus die verdienen het eerder :)
Waarschuw beheerder
ik ben nu echt misselijk geworden..wat verschrikkelijk wat ik op dat filmpje zie....wordt gewoon kwaad, als ik erbij was .dan was ik niet toerekenings vatbaar..ik had al die mensen uitgemoord die zo met dieren omgaan..walgelijk!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
moet je voor de grap eens kijken op:

http://www.proficiatslimbontje.nl/

Hoe halen ze het in hun hoofd?

Ik heb al een mailtje gestuurd dat ze wat mij betreft allemaal dood mogen vallen....

Waarschuw beheerder
Och hier ook al. De zgn 'filmpjes'. Die geregiseerd en betaald worden door milieu organisaties. Net zoals dat Greenpeace filmpje van de zeehondjes vorig jaar. Allemaal nep en derhalve pure propaganda.

In NL hebben de nertsen e.d. het het beste van allemaal zo'n beetje. Ze worden gedood door vergassing, een snel en pijnloos gas (want dat is een vergunningseis). Dit is het beste voor de huid, en daar gaat het tenslotte om.

Er zijn btw zat runderen die alleen voor leder gefokt worden. Prestitieuze lederhuizen (Ferragamo, Lobb, Prada e.d.) kopen allemaal huiden van koeien die op een speciaal dieet hebben gezeten. Dit is voor een gavere huid, maar is minder voor het vlees. Hoogstens wordt dit vlees gebruikt voor diervoedsel.

Waarschuw beheerder
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Denk je nou echt dat deze filmpjes in scene zijn gezet?

Guttegut, ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen bent...

En propaganda? Beetje vreemde woordkeuze in deze context..

Waarschuw beheerder
Waarom is propaganda verkeerd ingeschat? Voor bovenstaande organisatie is dit big business. Dus daarom is het voor hun interessant het extra te dramatiseren waardoor er meer geld binnenkomt.

Greenpeace heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer in deze wereld.

Peta eigenlijk ook beetje hetzelfde verhaal, zij putten bestaansrecht uit dit soort dingen. Want mocht het er niet meer zo aan toe gaan dan hoeft zo'n organisatie niet meer toch ;)

En laat dat nou net niet de doelstelling zijn van wat voor organisatie dan ook.

de tijd van idealisme is sinds de jaren 70 voorbij, just face it.

Waarschuw beheerder
Ben het met je eens dat er inderdaad weinig missionaire organisaties zijn, die puur vanuit een ideologie opereren. Maar toch ben ik het er niet mee eens, dat deze filmpjes gedramatiseerd worden.

De situatie is gewoon barslecht en er zijn te veel mensen die dit onderschatten. Door ze met de neus op de feiten te drukken, komt misschien de bewustwording.

En een stichting heeft geen winstoogmerk, dus wat dat betreft hebben ze liever geen bestaanrecht, omdat er dan geen dierenleed meer zou zijn. Deze organisaties zijn er om te helpen en om problemen uit de weg te helpen.

Greenpeace is een ander verhaal. Zij hebben het een beetje verpest voor de rest door steeds maar zieltjes te winnen en de grote bazen een dik salaris te geven. Maar het wil niet zeggen dat alle organisaties die zich inzetten voor dieren zo in elkaar zitten.

Waarschuw beheerder
Je zegt nu zelf ook al, hoe harder de confrontatie hoe beter. Dus is het volkomen logisch dat ze het net even 'agressiever' (lees: zieliger) maken. Denk je eens een. De meeste beelden zijn niet als zijnde verborgen gemaakt, denk je echt dat zo'n jager zich zo makkelijk laat filmen als die inderdaad zo te werk gaat ;)

Ditzelfde is ook gedaan bij Foie Gras filmpjes.

Winstoogmerk staat los van evt werknemerschap. Meeste mensen worden gewoon betaald en is het derhalve een broodwinning. Zie jij jezelf graag werkeloos.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Denk dat die mensen daar niet eens door hebben dat wat ze doen, in de ogen van anderen fout is.

Gelukkig heb ik die filmpjes nog nooit gezien en wil het ook niet. Heb zelf nog nooit ganzenlever gegeten en ben het ook niet van plan. Begrijp ook nog steeds niet dat mensen dat wel doen.

En de meeste mensen worden inderdaad betaald, maar het zal nooit een salaris zijn waar je riant van kan leven. Er zijn genoeg bedrijven die sponsoren waarvan loondienst betaald kan worden. Denk niet dat er echt topsalarissen worden betaald.

Waarschuw beheerder
geljk heb je ook wel
denk dat de enigste verklaring is dat het de mensen meer opvalt.

maar goed denk zowieso al fuck de mensen
DOE WAT JE ZELF WIL!;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

Waarschuw beheerder
Nee hoeven geen topsalarissen te zijn. Maar zijn wel gewoon marktconform hoor. De grote instanties zijn eigenlijk qua structuur gewoon normale commerciele bedrijven. Alleen de geldstromen en de missies zijn anders. Winsten worden niet gemaakt, evt overschotten gaan in potjes voor groei of andere projecten.

Maar er zitten gewoon sale.. euh... donateurs , inkoop, administratie, HRM afdelingen e.d.

Waarschuw beheerder
Ivankov22 ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

je weet echt niet waar je het over hebt he :s

Waarschuw beheerder
De meest gebruikte klem om pelsdieren mee te vangen is de wildklem. Dat is een wreed vangmiddel dat veel dierenleed veroorzaakt. Omdat het dier er met een poot in terecht komt heet deze klem in het Engels een 'leghold trap', dit betekent letterlijk pootvastklem. Zodra een dier in de klem trapt, slaan twee metalen beugels met grote kracht dicht. Een sterke veer zorgt ervoor dat de klem strak gesloten blijft. Het dier kan niet meer ontkomen. Totaal in paniek door de pijn en angst probeert hij dat meestal toch. En soms lukt het. Pezen en spieren scheuren daarbij letterlijk af. In sommige gevallen verliest het dier zelfs een poot en slaat zwaar verminkt op de vlucht. Ook bijt het gevangen dier vaak zijn tanden kapot op het harde metaal. Verder is het soms dagen wachten tot de pelsjager het dier doodslaat of doodtrapt.

[img width=161 height=240]http://www.bontvoordieren.nl/img/info/trappedwesel.jpg[/img] [img]http://www.bontvoordieren.nl/img/info/trappeddog.jpg[/img] [img cacheid=00135453001781b73c2207a71a00a085a6]http://www.bontvoordieren.nl/img/info/trappedcat.jpg[/img] [img height=81 cacheid=00135454001781b8dd4808181a00a085a6]http://www.jlodown.com/images/photo01.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
het is gewoon een feit dat ze in die landen heeeeel anders om gaan met dieren dan wat wij in nederland doen. en ook al was het in scene gezet..het is toch niet normaal dat dat beest levend gevild word en dan maar zelf uitzoekt hoe hij zijn laatste adem uit blaast. zoiets gebeurd gewoon in die landen, net zo goed als in rusland hoe ze met die beren omgaan...kotsmisselijk word ik ervan :@

ik ben het met lady c eens....die organisaties zouden niet bestaan als er geen dierenleed was.....

Waarschuw beheerder
M.C. ik vind dat je dan hypocriet bent als je wel vlees eet maar wel tegen bont bent ! Hoe denk je dat die kippen geslacht worden die op je bord liggen ? Dat bedoel ik ermee te zeggen

en tuurlijk is t zielig...maar wat denk je van die kip op je bord...die vraagt er ook niet om !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je kan ook gewoon je vlees bij de Biologische slager halen, dan weet je iig zeker dat de beestjes een beter leven hebben gehad... De oplossing toch?

Maar dan nog, je kan het niet vergelijken met het levend villen en martelen...

Waarschuw beheerder
daar heb je wel gelijk in...

Waarschuw beheerder
When the fur is finally peeled off over the animals' heads, their naked, bloody bodies are thrown onto a pile of those who have gone before them. Some are still alive, breathing in ragged gasps and blinking slowly. Some of the animals' hearts are still beating five to 10 minutes after they are skinned. One investigator recorded a skinned raccoon dog on the heap of carcasses who had enough strength to lift his bloodied head and stare into the camera, with only his eyelashes still intact.

Zal vast al een keer neergezet zijn maar echt....:'( ik durf dat filmpje niet te kijken omdat ik nu al weet dat ik ga zitten janken :'(

Waarschuw beheerder
ik kijk er ook niet naar...

Waarschuw beheerder
sommige mensen zijn echt harteloos
Waarschuw beheerder
ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

:yes: Ik wel ja. Niet dat het er erg veel mee te maken heeft, omdat (zoals al gezegt) je ook gewoon biologisch vlees kunt eten.

Ik hoef die filmpjes ook niet te zien, ik weet nu al dat het walgelijk is en ik die beelden nog weken in mijn hoofd heb zitten.
Ik heb liever het beeld voor me van vrolijke diertjes in de natuur :)
Waarschuw beheerder
Wat zouden jullie nou doen, stel je staat bij een stoplicht en naast je staat een dame of heer, waar van je zeker weet dat diegene bont draagt van bv een zeehond of een ander diersoort die hier wreed voor gemarteld is.

Ik denk dat de meeste mensen, achter de rug wat zeggen maar niet het lef hebben om die gene erop aan te spreken.

Waarschuw beheerder
Waarom zou je er iemand op aan willen spreken?
Waarschuw beheerder
donateur
Ivankov22 ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

je weet echt niet waar je het over hebt he

nee beetje kromme opmerking inderdaad :S
dat is gewoon zooooo anders
en ga met niet vragen hoe dat anders is

Ik denk dat de meeste mensen, achter de rug wat zeggen maar niet het lef hebben om die gene erop aan te spreken.

nee tuurlijk niet...wat moet je in godsnaam tegen die persoon zeggen?
als ze het willen dragen doen ze dat maar mooi zolang ze maar uit mijn buurt blijven

Waarschuw beheerder
stel je staat bij een stoplicht en naast je staat een dame of heer, waar van je zeker weet dat diegene bont draagt van bv een zeehond of een ander diersoort die hier wreed voor gemarteld is.

ik zou een vies gezicht trekken en expres een paar stappen opzij doen....

Waarschuw beheerder
wat is er krom aan dan...een kip die dood geelectrocuteerd wordt voor een gourmet of een beest wat met een val wordt gevangen afgeschoten word en gestript... tis beide dierenmoord en ook lang niet alle beesten die geslacht worden is noodzakelijk...hoeveel vlees wordt er wel niet weggegooid !

dat bedoelde ik ermee...hoe kijkt men daar dan tegen aan ?

ik hou mezelf altijd voor dat mensen altijd dieren hebben vermoord voor kleding en eten ( in het holbewoners tijdperk al)

en daarbij wil ik dus NIET zeggen dat ik het leuk vindt !

Maar minstens de helft die hier roept tegen bont te zijn, eet wel doodleuk vlees, een daar is toch echt een dier voor vermoord...of het nou biologisch is of niet :)

Waarschuw beheerder
Hardop zeggen "gatverdamme wat een ranzige stinkjas" zodat ze het kunnen horen.
Misschien laf van mij, maar als bontdragers lef hebben draaien ze zich om en gaan ze de discussie aan.

En over dat de filmpjes (deels) in scène gezet zijn, deden die militairen dat in Irak ook in die gevangenissen?Toch niet hè....

Waarschuw beheerder
is het niet normaal om vlees te eten? wij zijn ook maar 'dieren' en we eten al zo lang vlees. Ik eet ook biologisch vlees en die beesten hebben een lang en rustig leven...worden niet in hokken gestopt waar ze hun kont niet kunnen keren.

je gaat toch niet iets vermoorden om de mooïgheid? :S

Waarschuw beheerder
Ivanko, ooit wel eens gehoord van angst? Dieren kennen dat ook hoor.
Stel je ziet dat er een of andere sjaak op je vader/moeder/zus(je)/broer(tje) afloopt en 'm neerknuppelt en giga veel pijn doet. Stel je voor dat je volkomen macheloos staat en doodsbang. Bij dieren leeft er veel meer "familiegevoel", dus denk je maar es in.
Er is echt wel een verschil tussen directe (en pijnloze) dood en gevild worden en nog blijven leven.
Daarbij, ik ben vegetariër.

Waarschuw beheerder
ja ok, maar het eindresultaat is hetzelfde...hoe zit het met varkens die stuk voor stuk worden omgelegd en zien hoe hun voorganger doodgemaakt worden, hebben die dan geen angst ?

en om op restless te antwoorden : vroeger was het noodzaak, nu allang niet meer...daar heb je gelijk in, maar die beesten worden toch vermoord hoor..omdat jij toevallig vlees wil eten

wat is het verschil tussen leer en bont dragen en perse elke dag vlees op je bord willen ???

niet veel lijkt mij...

Waarschuw beheerder
Bont sucks :s

Die rijkeluisfiguren willen er alleen maar mee patsen :(

Waarschuw beheerder
M.C. ik vind dat je dan hypocriet bent als je wel vlees eet maar wel tegen bont bent ! Hoe denk je dat die kippen geslacht worden die op je bord liggen ? Dat bedoel ik ermee te zeggen

en tuurlijk is t zielig...maar wat denk je van die kip op je bord...die vraagt er ook niet om !

wie zegt dat ik dat niet ben??

ik eet alleen scharreleitjes en drink geen melk of boter,
2x per week vlees en de rest van de week vervangende middelen :jaja:

helemaal geen vlees kan ik niet, omdat ik van mezelf al te weinig eet om op been te blijven en ik dan vet ziek word :(

Waarschuw beheerder
ivankof, ik denk dat jij faces of death maar eens moet kijken, dan zie je hoe het eraan toe gaat,
hoe ze het doen met vlees in een 3e wereld land (ook op een gruwlijke wijze) en hoe ze bont doen

bij t 3e wereldland snijden ze die keel open en laten ze ze doodbloeden (zijn binnen een min dood)
en bij het bont slaan ze ze op hun kop zodat ze bewusteloos/dood zijn en de huid er meteen word afgerukt,
soms leven die beesjes nog gewoon terwijl dit gebeurd

in het filmpje zie je hoe zo een beestje zonder vel onder het bloed je met zn laatste zucht nog aankijkt en dan valtie dood neer

je moet er hier verder pas over oordelen zodra je dit filmpje helemaal heb gezien!!!!

Waarschuw beheerder
mevrouw, wil je dan ook gelijk even kijken naar een docu op ned 3 van 3 jaar terug...hoe jonge biggetjes in de rij stonden om te wachten voor de slacht, en ook het gekrijs erbij...

kijk dat is dan zeker wel diervriendelijk ?

en ik kijk niet naar dat soort filmpjes omdat ik er niet tegen kan :)

ik zeg nergens dat ik het leuk vindt, maar waar leg je de grens wat wel en wat niet kan ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wat is er krom aan dan...een kip die dood geelectrocuteerd wordt voor een gourmet of een beest wat met een val wordt gevangen afgeschoten word en gestript

hoe kom je erbij dat die gelektrocuteerd worden?dan is het vlees toch niet goed meer?
tuurlijk is dieren afslachten voor vlees ook zielig, maar die beesten worden niet levend gevild en het is niet voor de mode
het is omdat je moet eten
ik ga echt niet alleen maar vleesvervangende producten eten hoor
of sojaburgers ofzo :S
vlees hoort gewoon bij mijn leven en het ligt toch al in de winkel....kun je er net zo goed van gaan genieten...istie niet voor niks afgemaakt

in het filmpje zie je hoe zo een beestje zonder vel onder het bloed je met zn laatste zucht nog aankijkt en dan valtie dood neer

waarom moet je dan nou weer zeggen? :@
nou ga ik me dat inbeelden :(

Waarschuw beheerder
nee het is niet voor de mode maar omdat jij dat zo graag wil eten... waarom is het verschil tussen iets graag eten en iets graag dragen dan zo groot ?

die kreeften in een restaurant worden er volgens mij ook levend ingedonderd of nie ?
Waarschuw beheerder
donateur
omdat iets graag dragen niet perse nodig is
vlees moet je wel eten....waarom precies weet ik ook niet meer, maar het is meer van belang
en dat kreeften er levend in worden gegooid vind ik ook zo erg ja
of zwemmende visjes in een bak water die je kan bestellen voor op je bord

Waarschuw beheerder
kreeften en kikkerbilletjes zou denk ik nooit iemand heir bestellen :S

Waarschuw beheerder
daar heb je een punt...maar waarom is daar niet zoveel ophef over als over bont ? is toch hetzelfde ?

maar goed..ik zal maar niet doorgaan.. :)

Waarschuw beheerder
Omdaty bont consequent wordt aangehaald door dierenorganisaties. Kikkers en kreeften zijn ook wat minder knuffelbaar als zo'n lief donsig nertsje (overigens een killer bij uitstek, maar dat terzijde).

Maar begrijp ik van bovenstaande reacties nu goed dat als bont ok is als het dier maar snel en pijnloos doodgaat?

Waarschuw beheerder
nee het gaat om het feit dast bont puur voor mode doeleinden is :S
das toch belachelijk :S

trouwens onzin over dat knuffelbare :S als je lid bent van ifaw kan je zelf kiezen naar welke dieren je geld gaat (of naar allemaal)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
PrincessPeach... Je hoeft niet per se vlees te eten om in leven te blijven of om gezond te blijven...
Waarom zouden er vleesvervangers verkocht worden als het "ongezond" is?
Dan zou vast wel weer het Voedingscentrum met leuke spotjes komen: Vegetarisch leven is ongezond. :S Die shit. Is niet zo en je hoort steeds vaker dat mensen vleesvervangers eten, je hoort het vaak van diëtistes, noem maar op.

Waarschuw beheerder
Bont (n)
Nep-bont (y)

Waarschuw beheerder
Bont
Nep-bont

Juist :D.

Waarschuw beheerder
Ik stem ook voor nep-bont... (Y)

Waarschuw beheerder
Waarom zouden er vleesvervangers verkocht worden als het "ongezond" is?

van vleesvervangers krijg je ook haaruitval, worden de haren op je armen & benen donkerder en val je best veel vanaf

vertellen ze je dat er ook bij?
Waarschuw beheerder
Gelukkig heb ik die filmpjes nog nooit gezien en wil het ook niet. Heb zelf nog nooit ganzenlever gegeten en ben het ook niet van plan. Begrijp ook nog steeds niet dat mensen dat wel doen.

Foie Gras en ganzenlever zijn niet hetzelfde. Foie Gras is een speciaal soort ganzenlever. Dankzij een speciaal dieet en dwangvoeding zwelt de lever op tot 5x z'n normale grootte en pas dan mag het foie gras genoemd worden.

Maar 't is echt gigantisch lekker, gewoon echt eens een keer proberen.

Overigens zie ik het probleem met bont niet zo. Zolang er maar geen bedreigde diersoorten door in de problemen komen vind ik het niet zo erg. Zoals die nertsfokkerijen, prima toch. Die beesten hebben tenminste 'n doel in het leven Of de dood. Het is maar hoe je 't wilt bekijken.

Iemand haalde al eerder het gebruik van synthetische producten aan als vervanger van bont. Zelf houd ik er juist van om zoveel mogelijk natuurlijke materialen te dragen omdat ze juist mooier zijn. Of dat nu katoen of leer is. Zelf draag ik geen bont, maar ik heb er bij andere mensen dus ook geen bezwaar tegen.

Ik heb bijvoorbeeld weer wel een paar schoenen van een heel bijzondere leersoort. Zachter wordt het gewoon niet. Echt een genot om te dragen. Dat is leer van kalfsfoetussen, echt ongelooflijk hoe lekker dat zit. Maar ik heb geen idee of dat bijv. van doodgeboren kalfjes komt of dat het op een andere manier gebeurt.

Waarschuw beheerder
Er is een verschil tussen leer en bont.
Bij een koe wordt bijvoorbeeld bijna alles gebruikt, bij bont-dieren alleen hun vacht.
Eigelijk blijft het allebij erg triest, dieren zijn onschuldig, mensen niet.

Foie Gras en ganzenlever zijn niet hetzelfde. Foie Gras is een speciaal soort ganzenlever. Dankzij een speciaal dieet en dwangvoeding zwelt de lever op tot 5x z'n normale grootte en pas dan mag het foie gras genoemd worden.

Een lever filterd de giftstoffen in een lichaam
Vaak is de voeding voor slachtdieren vol verontreinigingen en gevaarlijke groeihormonen, dit zit dus in het bijzonder in de organen.
Ik eet niets liever dan vlees maar organen raak ik niet aan.
Waarschuw beheerder
ik zou het NOOIT aantrekken
koeien enzo worden zowieso geslacht om het vlees maar ik eet geen vos..:S of een slang..of wat dan ook
mja das mijn mening ik zou het NOOIT dragen :no:

Waarschuw beheerder
Een lever filterd de giftstoffen in een lichaam
Vaak is de voeding voor slachtdieren vol verontreinigingen en gevaarlijke groeihormonen, dit zit dus in het bijzonder in de organen.
Ik eet niets liever dan vlees maar organen raak ik niet aan

Dat zijn nieren ;) Lever breekt af

Verschil tussen leer en bont is dat op de ene de haren er nog op zitten en de andere niet ;)

Waarschuw beheerder
Hmm eet al jaren vegetarisch, niets van gemerkt. Waar stond die info dan MC?
Waarschuw beheerder
ik zou het NOOIT aantrekken
koeien enzo worden zowieso geslacht om het vlees maar ik eet geen vos.. of een slang..of wat dan ook
mja das mijn mening ik zou het NOOIT dragen

Slangenleer vind ik ook niets. Maar croco leer is mooooi. Met mate hoor. Een croco riem en/of horlogeband staat super mits je de juiste kleur hebt. Je hebt ook rundleer met zo'n motiefje erin gestanst maar is toch niet helemaal hetzelfde. Bij echt croco leer kun je vaak de schub nog een beetje opliften met je nagel.

Waarschuw beheerder
Hmm eet al jaren vegetarisch, niets van gemerkt. Waar stond die info dan MC?

heeft mn huisarst me vertelt omdat ik ook geen vis eet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Maar croco leer is mooooi. Met mate hoor. Een croco riem en/of horlogeband staat super mits je de juiste kleur hebt. Je hebt ook rundleer met zo'n motiefje erin gestanst maar is toch niet helemaal hetzelfde. Bij echt croco leer kun je vaak de schub nog een beetje opliften met je nagel.

nou, als het maar mooi is he :/
Artiest {SHOWLIST artist 35045, 72779}
Waarschuw beheerder
vind bond vies :r helemaal van die jassen ofzo met van die knuffelbeer haren, is gods onhandig, het regent en je jas ziet er niet meer uit
Waarschuw beheerder
nou, als het maar mooi is he

I have the simplest taste. I am always satisfied with the best.
-Oscar Wilde.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jij heb geen hart :/
Waarschuw beheerder
jij heb geen hart

En jij bent een watje.

Als je in dit land van echt mooie spullen en materialen houdt kijken mensen je aan alsof je niet goed bij je hoofd bent. 'Dat kost duur' en 'is zielig'. Onzin. Zo'n kroko wordt er ook voor gefokt, ben wel eens op zo'n kwekerij bij gaan kijken. Was vlak bij de everglades. Die beesten hebben een prima leven. Dat er een eind aan komt is niet meer dan logisch. Gebeurt in het wild ook. Eén welgemikt schot en het is voorbij.

Waarschuw beheerder
En jij bent een watje.

Als je in dit land van echt mooie spullen en materialen houdt kijken mensen je aan alsof je niet goed bij je hoofd bent. 'Dat kost duur' en 'is zielig'. Onzin. Zo'n kroko wordt er ook voor gefokt, ben wel eens op zo'n kwekerij bij gaan kijken. Was vlak bij de everglades. Die beesten hebben een prima leven. Dat er een eind aan komt is niet meer dan logisch. Gebeurt in het wild ook. Eén welgemikt schot en het is voorbij.

je gaat toch geen krokodil vermoorden voor een paar schoenen of een handtas :vaag:

of ligt dat nou aan mij?

liever een watje dan geen hart :no:
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het aan jou ligt. Die beesten worden er speciaal voor gefokt. Het is niet zo dat die diersoort in gevaar komt ofzo.

Dood gaan we toch allemaal een keer, kroko's ook en daar kun je nog een mooie riem van maken.

Waarschuw beheerder
ja maar je gaat die beesten toch niet fokken en vermoorden voor een mooie riem :[

Waarschuw beheerder
ja maar je gaat die beesten toch niet fokken en vermoorden voor een mooie riem

Waarom niet?

Ze zouden er anders ook niet zijn, dus je vermindert ook de wilde populatie niet. Stropen is imho weer een ander verhaal, daar ben ik het ook niet mee eens. Maar bij speciaal gefokte dieren heb ik er totaal geen problemen mee.

Waarschuw beheerder
in afrika eten ze ook krokodil en in vietnam slang. dus ja :vaag:

Waarschuw beheerder
wat is dat nou voor stelling ella? dus als iets "daar" gebeurd dan kan het hier ook??

als we alles zo gaan bekijken dan word het natuurlijk een zooi.

in aziatische landen eten ze ook honden dus moeten we dat dan ook doen?

wat bedoel je

Waarschuw beheerder
Ze zegt niet dat we het dan ook hier moeten gaan eten. Maar meer dat het daar als normaal wordt gezien. Dan is het lastig recht te praten waarom het hier abnormaal/asociaal zou zijn.
Waarschuw beheerder
Cultureel relativisme heet dat Pat.

Waarschuw beheerder
bont van zeehondjes vind ik zielig. heel erg zielig zelfs.

bont wat van dieren afkomt die speciaal voor het bont gefokt worden vind ik veel minder erg. deze dieren krijgen een spuitje/electroshock/kogel en weg zijn ze.

dieren in de bio-industrie vind ik ook zielig, ik ben zelf al eens in een slachthuis geweest, ze proberen de stress e.d. zoveel mogelijk te beperken, maar ik vond de dieren bij een nertsfokkerij toch veel rustiger en vrediger ogen als de beesten bij het slachthuis.

ik beweer heus niet dat jij hier een krokodil of slang moet gaan eten, het is namelijk maar net hoe je het interpreteert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mastroianni, waarom moet "mooi" meteen dierenleed zijn?

Ik vind het echt bull-shit wat je verkondigd. Een linnen pak of een kasjmier trui, heeft daar ook maar één dier voor geleden? Denk het niet. Is ook mooi.
Als je die beesten niet fokt hoeven ze ook niet dood te gaan.

En hoe haal je het in je botte kop om de vergelijking met dood gaan in het wild en een kogel door je kop zo neer te zetten? Is toch wel een verschil hè, natuurlijke dood en een heerlijk leven of leven tot je toppunt omdat je schubjes dan mooi zijn en dan een kogel door je kop.
Nou ik kan de keuze wel maken!

Ik wil niet zeggen dat je geen mooie dingen mag kopen, of duur oid, doe ik zelf ook, maar om te zeggen dat mooi meteen dierlijk is slaat echt nergens op.

Ik vind trouwens dat je echt gigantisch eenzijding kijkt...
Waarschuw beheerder
Mastroianni, waarom moet "mooi" meteen dierenleed zijn?

Hoeft niet, sterker nog de lekkerste biefstuk komt van Japanse koeien die dagelijks gemasseerd worden en een speciaal dieet krijgen.

Ik vind het echt bull-shit wat je verkondigd. Een linnen pak of een kasjmier trui, heeft daar ook maar één dier voor geleden? Denk het niet. Is ook mooi.

Draag ik ook, maar linnen komt niet van dieren af en kasjmier kun je zo plukken. Voor een croco riem of bontjas moet je iets meer je best doen.

Dan gaan er andere dieren dood omdat er gestroopt gaat worden. Want de vraag blijft bestaan. Met als gevolg dat die diersoorten er schade van gaan ondervinden.

En hoe haal je het in je botte kop om de vergelijking met dood gaan in het wild en een kogel door je kop zo neer te zetten? Is toch wel een verschil hè, natuurlijke dood en een heerlijk leven of leven tot je toppunt omdat je schubjes dan mooi zijn en dan een kogel door je kop.
Nou ik kan de keuze wel maken!

Denk dat je er iets te simpel over denkt, het 'heerlijk' leven in het wild is zo heerlijk niet meer voor veel diersoorten dankzij dingen als milieuvervuiling, stroperij, leeggeviste/gejaagde gebieden (minder prooidieren!!!), etc. etc.

Ik wil niet zeggen dat je geen mooie dingen mag kopen, of duur oid, doe ik zelf ook, maar om te zeggen dat mooi meteen dierlijk is slaat echt nergens op.

Dat heb je ook niet in een post van mij zien staan en als je denkt dat dat wel zo is zou ik eerst een cursus 'begrijpend lezen' volgen.

Ik vind trouwens dat je echt gigantisch eenzijding kijkt...

Dat mag je vinden, maar ik vind dat jullie zelf oogkleppen ophebben. Als je echt zo sterk in je principes gelooft laat dan dat biefstukje en kippenboutje ook liggen want die beesten lijden ook.
Waarschuw beheerder
donateur

Dan gaan er andere dieren dood omdat er gestroopt gaat worden. Want de vraag blijft bestaan. Met als gevolg dat die diersoorten er schade van gaan ondervinden.

hmm dat is inderdaad een goed punt
dan krijg je nog meer bedreigde diersoorten

Waarschuw beheerder
ik draag geen leer en ik draag geen bont ik ben er tegen maare me ma heeft een leren bankstel maar als ik ut huis uit ga wil ik dat dusz NIET
Waarschuw beheerder
donateur
dat is ook weer zo'n verschil tussen bont en leer
wij hebben ook een leren bankstel, maar je hebt totaal niet door dat het een huid van een dier is, want dat kun je niet zien
bij bont kun je wel degelijk zien dat het van een dier afkomstig is..
Waarschuw beheerder
hmm dat is inderdaad een goed punt
dan krijg je nog meer bedreigde diersoorten

Kijk maar wat er met bijv. olifanten is gebeurd, die hele diersoort was bijna uitgestorven door de ivoorjacht. Sinds ze beschermd zijn gaat het weer stukken beter en worden ze zelfs neergeschoten omdat er te grote populaties van olifanten zijn!

Waarschuw beheerder
ja en dat is nodig ook want de hele natuur gaat naar de kloten door het overschot aan olifanten....

zijn wel machtig mooie beesten overigens

Waarschuw beheerder
Bont is niet gezond :nee:
Waarschuw beheerder
Even wat anders... Slapen jullie wel onder een donzen dekbed?

Waarschuw beheerder
Onder een dekbed dat van eenden is geplukt :O
Waarschuw beheerder
Ganzen en eenden in bijvoorbeeld Oost-Europa worden vaak meerdere malen leven geplukt, dat is érg pijnlijk voor die beesten.

Een andere manier om dons te winnen is door het machinaal plukken van de eenden en ganzen resten die worden geslacht om te eten. Dit is de slechtste en goedkoopste kwaliteit dons omdat het eerst meerdere malen chemisch gereinigd moet worden.

De beste kwaliteit dons komt van eidereenden. Dit wordt gewonnen door plukjes dons die in de nesten achterblijven te plukken uit het nest en niet uit de vogel. Hier worden zelfs speciale eendenkolonies voor gehouden. Zoals je je voor kunt stellen is dit erg arbeidsintensief maar het is de enige milieu en diervriendelijke manier. Toch weet ik zeker dat jullie niet onder een Eiderdonzendekbed slapen omdat die in 1-persoons maat rond de 2000 euro kost...

Denk maar eens aan je kussens, dekbed, winterjas e.d. Voor mij maakt het geen verschil met bont.

Waarschuw beheerder
ja moet ik dan onder een lege dekbedovertrek slapen :vaag:
Waarschuw beheerder
Er zijn zat synthetische alternatieven. Maar die zijn minder mooi en comfortabel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Aha vegatarier?
Waarschuw beheerder
Lees m'n andere posts maar, meest gehate man in het topic denk ik :P

Waarschuw beheerder
Och geen tijd meer voor zo richting rai B)

Waarschuw beheerder
Ok Matroianni, in sommige punten moet ik je gelijk geven ja.
Als jij dat soort dingen vindt mag je dat ook zeker zeggen en moet ook zeker kunnen, maar het komt er een beetje uit van "ik neem niets aan van anderen en sta ook niet open vor meningen van anderen".

Ieder zijn eigen mening:)

Maar ff een ding nog, ik heb géén oogkleppen op, ben vegetarisch dus dat kippenboutje geef ik aan jou;)

Waarschuw beheerder
"Er zijn naast het levend plukken van ganzen nog twee methoden om dons te winnen. De eerste is de winning van dons uit de nesten van eidereenden. Deze vorm is erg arbeidsintensief, wat maakt dat het dons erg duur is. Eidereendendons komt vooral uit IJsland, waar speciaal eendenkolonies voor dons worden gehouden. Hoewel een stuk minder dieronvriendelijk, vindt de Dierenbescherming ook deze methode niet acceptabel." (http://www.dierenbescherming.nl/dier.php?id=35: bezocht 20 maart 2004)

Zoals je je voor kunt stellen is dit erg arbeidsintensief maar het is de enige milieu en diervriendelijke manier.

Jammer, jammer, jammer Mastroianni, dat je toch WEER niet weet waar je het over hebt...

Waarschuw beheerder
Whahahahahah, LOL, en nog grappiger: je hebt maar één PF-vriendje...

Zou dat misschien aan je karakter liggen? Of heb je daar ook weer een mooie verklaring voor die achteraf toch niet goed in elkaar blijkt te steken?

Maus & Mastroianni, jullie zijn allebei lachertjes... Whhhahahaa, ik lach me dood!

Waarschuw beheerder
Whahahah, en net kwam ik erachter dat het Maus is...

Whhahaahhahahhahaa, jij bent echt het lachertje van de maand...

We zouden je moeten nomineren....
Waarschuw beheerder
I just loveeee furrrrr!!! Ben gek op bont en draag het ook... ok ok echt sociaal is het niet tegenover die beestjes, maar ik ben er zo dol op dat ik dat wel ff door de vingers zie.. maaremsz iedereen loopt ook altijd heel irritant aan me te vragen of ik het zielig vindt, maar ja what about bio-industrie en dat soort ongein praktijken?
Waarschuw beheerder
Lady C, je hebt de bel horen luiden maar je hebt geen idee waar de klepel hangt.

Maus is degene waardoor ik op PF ben gekomen, en ik hang hier ook niet veel rond, bekijk bijvoorbeeld mijn postaantallen maar. Maar ik vond dit wel een erg leuke discussie.

Bovendien zou ik als ik jou was niet te veel waarde hechten aan wat de dierenbescherming heeft te melden. Dat is nu eenmaal niet de meest objectieve organisatie van 't land. Die roepen nee puur om 't roepen. Lijkt de SP wel...
En wat bedoel je, wéér niet weet waar ik het over heb? Als er iemand is in dit topic die praktisch denkt dan ben ik het.

Waarschuw beheerder
http://www.furisdead.com/feat/ChineseFurFarms/

Waarschuw beheerder
Praktisch denken: Laat ik eens een dier kweken, vetmesten, mooi maken enz enz enz, en m dan slachten, de huid bewerken, noem maar op, totdat het finally een riem is. Stel dat het een paar schoenen wordt, dan komt er nog meer aan te pas.

Héél praktisch...

Waarschuw beheerder
Guttegut, je verdient een pluimpje en een schouderklopje!

Wereldverbeteraar!
Waarschuw beheerder
En totaal langs mijn post heen praten. Als je ongelijk hebt mag je het best toegeven.

Waarschuw beheerder
Weten waar je het over hebt en praktisch nadenken zijn toch echt twee verschillende dingen.

En wat betreft objectiviteit: ik denk dat geen enkele organisatie objectief is. Elke onderneming, missionair of niet, heeft een agency. Maar dat wil nog niet zeggen dat de resultaten van onderzoeken onbetrouwbaar zijn.

En de Dierenbescherming vergelijken met een poltieke partij, is toch echt het vergelijken van appels met peren.

Waarschuw beheerder
God damn Mastroianni, jij geilt echt op jezelf hè?

Waarschuw beheerder
gekweekt bont is natuurlijk een zonde, maar voor oude bontjassen zou ik een generaal pardon bepleiten.....

bont als bijproduct van de vleesindustrie is een individuele keuze, als je maar goed begrijpt dat ook kleine stukjes bont meestal uit intensieve veehouderij komen... het vlees is een bijproduct, en dat komt in katte- en hondevoer terecht, net als de resten van de overbevissing op de wereldzeeen.....

leer als schoeisel gebruiken is m.i. een veel minder grote zonde, daar er immers enorm veel mooie koeienhuiden overblijven na de slacht van onze biefstukjes...

Overigens ben ik wel van mening dat een mens zo weinig en zo verantwoordelijk mogelijk vlees moet eten, en dat een mooie oude bontjas gekoesterd dient te worden: met mate dragen dus!

Groetjes
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En wat betreft objectiviteit: ik denk dat geen enkele organisatie objectief is. Elke onderneming, missionair of niet, heeft een agency. Maar dat wil nog niet zeggen dat de resultaten van onderzoeken onbetrouwbaar zijn.

Het betreft hier het dons, jij komt met een 'onderzoek' op de proppen wat helemaal niet bestaat. Dierenbescherming zegt er zelf dit over

Hoewel een stuk minder dieronvriendelijk, vindt de Dierenbescherming ook deze methode niet acceptabel.

Waar wordt hier gerefereert naar een onderzoek. Ik snap dierenbescherming wel, is gewoon een klassiekvoorbeeld van poldermodel. Dus alles wat ze roepen flink nuanceren voordat het enigszins reeel kan zijn.

Waarschuw beheerder
bont is best mooi :lief: :devil:
maar eet geen vlees, hoezo dubbele moraal??8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
lees eens wat ik van maus vind :gaaP:

Maus top bottom 17 november 2002 19:02[!]
Maus Fretten zijn cool. Ik heb een jas van fretten en die is onwijs lekker warm:). Alleen jammer dat ie wat ouder begint te worden:( binnenkort dus maar ff kijken naar een nieuwe (jammer dat ze zo duur zijn:frusty:)
dacht dat ze rond de € 400 zaten maar het gaat richting het drievoudige

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/589845/SUBJECT/Fretten_kooi

wat een stakker zeg :z

Waarschuw beheerder
Maus top bottom 17 november 2002 19:02

[img width=29 height=15 cacheid=000001d1000060093339c8bf1a00a46d8d]http://images.fok.nl/s/schater.gif[/img]

Waarschuw beheerder
eens een mongool altijd een mongool [img width=29 height=15 cacheid=000001d1000060093339c8bf1a00a47a2d]http://images.fok.nl/s/schater.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Ooit iemand met een fretten jas gezien?

Eens oogkleppen, altijd oogkleppen [img width=29 height=15 cacheid=000001d1000060093339c8bf1a00a494f5]http://images.fok.nl/s/schater.gif[/img]

Waarschuw beheerder
het gaat erom dat je die uitspraak doet in topic waar iemand informatie vraagt over een frettenkooi

Waarschuw beheerder
Maus provoceert nogal graag, het is namelijk de enige aandacht die hij krijgt...

Kansloos, zielig -> stakker

Waarschuw beheerder
Tsja ik kan ook niets anders zeggen dat ik het zielig vind en het jammer vind dat mensen bont dragen, ik vind het ontzettend erg dat die arme zeehondjes dood worden geknuppelt :'(
Maar aan de andere kant draag ik zelf ook leren schoenen, eet ik ook vlees etc...
Iedereen kan wel steeds gaan roepen dat het zo zielig is om bont te dragen, maar ik geloof er niks van dat degene die het het hardste roepen nog nooit een frikandel ofzo hebben gegeten, dat vind ik inprincipe gewoon net zo zielig namelijk...

Waarschuw beheerder
Je kan ook gewoon biologisch vlees eten...

Waarschuw beheerder
Dat kan idd ja :) Erg lekker vind ik het trouwens niet

Waarschuw beheerder
Tis gewoon zielig voor die beesten en in statistieken geloof ik al helemaal niet, die worden gewoon door regeringen 'gemaakt', verzonnen...:S

btw dat bewegende beeld is erg haperend :[ :o

Waarschuw beheerder
trouwens biologisch vind ik juist veel beter smaken, dat ingespoten rommelvlees hoeft voor mij niet zo....

Waarschuw beheerder
vanavond t nieuws gezien?

"zeehondjesjacht weer begonnen"

rende er een man met een knuppel achter zeehondjes aan om ze ff flink mee op hun kop te rammen :S :'( :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja da gaat egt nerges over vin ik :no:, dat iemand dat kan zeg! zo iemand noem ik nog een eens een mens :no:

Waarschuw beheerder
Bont als restproduct komt volgens mmij niet voor dus daarom ben ik er tegen. Als mensen nou bont zouden dragen van dieren die gefokt, geslacht en opgegeten worden dan zou ik het hypocriet vinden om daar tegen te zijn. Het beest is toch al dood. Jagen is natuurlijk een heel ander verhaal.

Overigens: als je tegen bont bent moet je ook uitkijken met sommige dure leren producten want ook daarvoor worden de beesten alleen voor hun vel gefokt en verdwijnt het vlees in de distructieovens. Dat is net zo slecht.

Waarschuw beheerder
[img width=350 height=163]http://www.wspa.ca/images/rally1.jpg[/img]
www.wspa.nl

Waarschuw beheerder
Voor een koe is het net zo zielig inderdaad, verschil is dat de poolvos een zeldzame diersoort is...... straks zijn ze er niet meer alleen omdat een paar van die mutsen een bontjas willen dragen.