Partyflock

Forumonderwerp · 756241
Heb in verscheidene topics opmerkingen over bont gelezen, vooral hoe zielig het wel niet is enz.
Maar eigenlijk is dat toch gewoon hypocriet?
Want ondertussen draagt iedereen wel leer, en voor mij is dat toch echt bijna hetzelfde :/

Mijn moeder heeft een supermooie bontjas van poolvos, en deze wil ik later evt. gaan dragen.'t Is gewoon zo'n ontzettend mooie warme jas.Maar m'n moeder durft'm niet meer te dragen i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen :(

Snap best dat er mensen zijn die het zielig vinden voor die beestjes maar toch...
Voor een koe is het toch net zo zielig :yes:

NOten....Vlees is gewoon iets wat normaal is togg iedereen eet savonds vlees ...dusss dat is gewoon ETEN maar BOND is gewoon overbodig waarom koop je niet gewoon een normale JAS joh dombo
Tja.. Ben ook tegen bont maar snap je wel. Ik heb ook 2 leren jassen en eet ook elke dag een stukje koe/varken/whatever. M'n schoenen zijn van leer, sommige van m'n tasjes en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar zoals eerder gezegd zijn die koeien voor m'n jas bijvoorbeeld al geslacht voor voedsel. Dat vind ik toch anders dan dat er 100 albino fretjes gedood moeten worden omdat ik graag een warme jas wil :/
jah...maar das togg wat anderssss zo zeehondje wordt geowon doodgeknuppelt en WAARVOOR? voor een jas..en koe wordt geslacht en heeft een koe het nou zo slecht?? neej DUSS en het gaat dan om eten das togg heel wat anderssss of niet

Het is nu ook niet meer nodig om dieren te slachten voor vlees omdat we daar ook vervangingsprodukten voor hebben.. We zouden het zonder kunnen stellen.. Hetzelfde geldt voor die bontjas, daar kunnen we ook zonder..
Een beest wordt geslacht om onze SECUNDAIRE behoefte, ze zijn allang niet meer PRIMAIR..

daarom vind ik het op hetzelfde slaan.. Een stukkie vlees of een bontjas, dood gaat hij toch..
Triest? Mag jij vinden ik vind het triest dat JOUW moeder in een bontjas loopt en jij dat ziekelijke gedrag overneemt!!!

Pfff, mijn moeder heeft die bontjas misschien 5x gedragen en ze heeft 'm al 15 jaar ofzo.En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

jah dood gaat hij togg ik vind er nogal een verschil tussen zitten tusen een KOE en een ZEEHONDJE

Zoals ik net al zei:

Fur is worn by beautiful animals and ugly people;)

Ik vind gewoon dat het in deze tijd idd niet meer kan...
Het is logisch dat je moeder hem niet meer durft te dragen vanwege de reacties...
Ik zou me kapot schamen als ik haar was als ik met die jas over straat zou lopen...
En ik zou jou wel heel simpel vinden als je hem dalijk wel gaat dragen...

ik heb niet eens schoenen van leer, dus mag ik echt wel iets zeggen van bont!

Dus je hebt nog nooit leren schoenen gehad?? :/ En een handtas of een leren jas of portemonee dan ofzo.......

Je mag er wel wat van zeggen, maar kunt er best eens bij stilstaan dat sommige dingen best hypocriet zijn, daar gaat het over..dat betekend niet dat je voor bont moet zijn.

Pfff, mijn moeder heeft die bontjas misschien 5x gedragen en ze heeft 'm al 15 jaar ofzo.En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

ja wtf. :|

die vergelijking raakt kant nog wal. :no:
jah dood gaat hij togg ik vind er nogal een verschil tussen zitten tusen een KOE en een ZEEHONDJE

Wat dan?Het zijn allebei dieren hoor?
Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is. :/
Beetje raar...
Ik heb zelfs nog nooit een hadtas gehad!! :P Laatst staan van leer of bont

Pcies....Voel je je stoer ofsoow in een bondjas VAN maar liefs 6500 gulden pFFF>...Lekkeree zo klein zeehondje om je heen wat gewoon doogeknuppelt is
Jah vergelijken met negers en blanken zwak hoor... Dieren zijn beter dan mensen!!!

En ziekelijk? Nou dan zijn er hele volkeren ziekelijk neem b.v. de eskimo's die doen echt alles met bont...

ja bij hen is er nog geen vervanging voor bont, die mensen zijn niet in staat om vervangingsproducten te maken...

Dus je hebt nog nooit leren schoenen gehad?? En een handtas of een leren jas of portemonee dan ofzo.......

leren jas nee absoluut niet, me portemonnees zijn allemaal van nylon en me tasjes van katoen of nylon... en me schoenen zijn ook niet van leer, en nee ook nooit gehad, wel nepleer btw...

Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is.
Beetje raar...
dat is ook een vergelijking van niks hoor...
Een koe wordt ook nog voor andere doelen gebruikt, daar gaat het om...
Heb jij nog nooit op tv gezien hoe een zeehondje doodgeknuppelt wordt ofzo?

Is net zoiets als: Vind het minder erg als er een neger wordt doodgeschoten dan als het een blanke is.
Beetje raar...

neh, da's weer geen goede vergelijking. :no:

een koe is nml. een andere diersoort.

dan had je moeten zeggen : ik vind het minder erg wanneer een bonte koe wordt geslacht dan wanneer het een zwart-witte koe is. :/

tuurlijk het gaat er tog OM HOE een dier WORDT DOODGEMAAKT VIND ik....DOMWIJF

NOten....Vlees is gewoon iets wat normaal is togg iedereen eet savonds vlees ...dusss dat is gewoon ETEN maar BOND is gewoon overbodig waarom koop je niet gewoon een normale JAS joh dombo

Normaal discusieren ergens over vind je moeilijk of niet...vind jou opmerkingen ook niet van erg hoge intelligentie getuigen :/
iedereen heeft toch een eigen mening en maar goed ook!
Ikke wel Romy ik kan niet begrijpen dat zulke mensen die er ook mee gaan lopen nog leven!! :@

maah kom miranda wij gaan WE GSAAAN ROKENNNNNN doegggggggg
Ik vind gewoon dat het in deze tijd idd niet meer kan...
Het is logisch dat je moeder hem niet meer durft te dragen vanwege de reacties...
Ik zou me kapot schamen als ik haar was als ik met die jas over straat zou lopen...
En ik zou jou wel heel simpel vinden als je hem dalijk wel gaat dragen

Ik zou die jas best een keer willen dragen ja.En als jij me dan simpel vind, tja kan er niet wakker om liggen...:/
Maar ben het ook wel met bont-tegenstanders eens hoor!
Maar dit topic ging er voor mij meer om dat het gewoon een beetje hypocriet is om tegen bont te zijn en wel leer dragen...

dat is toch ook wat ik al zei:

De manier hoe kleine zeehondjes geslacht worden is verschrikkelijk.. Dat moet echt verboden worden!

Ik zou me helemaal niet kapot schamen als ik in bont zou lopen.. Als die jas al 15 jaar oud is?! Alleen maar omdat de mensen om je heen zgn met z'n alleen hetzelfde standpunt "tegen bont" hebben ingenomen..

Ik ben ook tegen afslachtingen en 100 fretjes voor 1 jas.. Maar die jas bestaat toch al?!
laatste aanpassing

ja bij hen is er nog geen vervanging voor bont, die mensen zijn niet in staat om vervangingsproducten te maken...

en ze eten wat ze dood maken. nog een belangrijk verschil. in eskimoland (:9) hebben ze nagenoeg geen vegetatie, dus ook geen vleesvervangende producten. :no:
tuurlijk het gaat er tog OM HOE een dier WORDT DOODGEMAAKT VIND ik....DOMWIJF

Heb jij ooit gezien hoe een koe aan z'n eind komt? Vast niet he?
Stom wijf! :frusty:

Schijnbaar ben jij de dombo hoor die niet op aan het letten is hoor hardcore_biatch1...
Ik heb niet gezegd dat ik een bonTjas heb (ja bont schrijf je met een T).
En ja, vegetariers eten noten ipv vlees...
Dat is nou eenmaal zo...
Dat is vanwege de eiwitten enzo die je normaal door vlees binnen zou krijgen...
laatste aanpassing

of hamburgers van zuivel... is wel lekker trouwens :P

tja, hoe je een dier verder dood maakt blijft een twistpunt. in laten slapen is een te dure en tijdrovende optie voor 't bedrijfsleven, dus ze kiezen maar voor een wat meer gewelddadige optie.

maar dat is een andere kwestie.
Pcies....Voel je je stoer ofsoow in een bondjas VAN maar liefs 6500 gulden pFFF>...Lekkeree zo klein zeehondje om je heen wat gewoon doogeknuppelt is

HET IS NIET VAN EEN ZEEHOND MUTS! :[
Het is poolvos,geen wilde maar gefokte.
Lees ff voor je je muil opentrekt ok?

Ikke wel Romy ik kan niet begrijpen dat zulke mensen die er ook mee gaan lopen nog leven!!

Nou dat is ook weer radicaal om te zeggen, maar ik begrijp je woede;)

of hamburgers van zuivel... is wel lekker trouwens
haha ja kan ook;)
laatste aanpassing

Dat is nou eenmaal zo...
Dat is vanwege de eiwitten enzo die je normaal door vlees binnen zou krijgen...

en vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger. :[

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.:[

haha ik zeg niet dat je je vlees vanavond niet mag opeten hoor, rustig maar:P

Ach ja het blijft een eindeloze discussie...

Feit is in ieder geval dat voor heel veel menselijke doeleinde dieren mishandeld en geslacht worden en niet alleen voor bont, een oude buurjongen van me werkte op het slachthuis en die verhalen wil je ook echt niet horen.

en vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

ja dat las ik laatst ook, ik vind vlees ook gewoon lekker, soms wel eens iets vegetarisch, maar meestal toch vlees...

enne ook al is et poolvos, die speciaal gefokt is, ik blijf het walgelijk vinden...

in nederland is t zo dat ervoor wordt gezorgd dat n dier op n snelle manier wordt geslacht met zo min mogelijk stress en pijn.
in andere landen is t wat minder diervriendelijk geregeld, en worden diertjes afgeschoten en dood geknuppeld met n hoop stress en dus n pijnlijke dood.
laatste aanpassing

haha ik zeg niet dat je je vlees vanavond niet mag opeten hoor, rustig maar

daar gaat 't niet om. het gaat er om dat het (gematigd) eten van vlees (op de lange termijn) - naar 't schijnt - beter voor iemand z'n/d'r gezondheid is dan het eten van vleesvervangende producten.
Ik ben absoluut tegen bont, zou zoiets ook nooit dragen,

Een koe wordt geslacht voor twee redenen: voor het vlees en voor zijn huid. (ik eet zelf amper vlees)

Voor bont (met uitzondering van konijnen) wordt alleen de huid gebruikt en de rest weggegooid.

Tegenwoordig is overal nep bont te verkrijgen en zie je bijna het verschil niet meer, dus die keuze lijkt mij snel gemaakt.

Bont is mooi, maar als de orginele eigenaar er in loopt, is het nog veel mooier.

Ja dat geloof ik ook wel...
Maar ik wilde alleen maar zeggen dat het onzin is om te zeggen van je moet vlees eten anders ga je dood...
Maar op lange termijn zullen er misschien wel klachten op kunnen treden.
Ik ben het er ook mee eens dan dat je gematigd vlees kan eten ipv helemaal geen vlees...

in nederland is t echt wel zo dat ervoor wordt gezorgd dat n dier op n snelle manier wordt geslacht met zo min mogelijk stress en pijn.

Ja dat zeggen ze ja, en er zullen best organisatie's zijn die daarvoor pleiten, maar de werkelijkheid is anders hoor geloof me, zoals ik al zei had vroeger een buurjongen die wel eens verhalen vertelde hoe die koeien en varkens eerst geschopt en geslagen werden voordat ze een stroomstoot krijgen. En dat vervoer dan, heb je wel eens zo'n veewagen voorbij zien rijden?

:o
laatste aanpassing

Ja dat zeggen ze ja, en er zullen best organisatie's zijn die daarvoor pleiten, maar de werkelijkheid is anders hoor geloof me, zoals ik al zei had vroeger een buurjongen die wel eens verhalen vertelde hoe die koeien en varkens eerst geschopt en geslagen werden voordat ze een stroomstoot krijgen. En dat vervoer dan, heb je wel eens zo'n veewagen voorbij zien rijden?

dat is 't bedrijfsleven. tijd- en kostenbesparing, daar draait 't allemaal om. dat krijg je met 't kapitalisme. ethiek moet dan plaats maken voor 't financieel (economisch) belang. dat is sociaal-maatschappelijk zo, dat is overal zo. dus ook in de agrarische sektor.

Dat is echt niet meer normaal!!! bah

Ik heb een klein stukje gekeken en ik kan het niet afkijken...
Echt gruwelijk!!!

:s mooi weggeklikt want kan er echt niet naar kijken! net als t weekblad panorama deze week.. in china kijken ze niet zo nauw (iemand toevallig gezien?? *kots kots*) :s

Nee heb ik niet gezien...
Maar heb het idee dat ik het niet wil zien ook:S
laatste aanpassing

Weet je hoeveel poolvosjes er in zo'n kut bontjas gaan?
Daar ga je toch niet in lopen...

n dood babytje ligt gewoon uren dood in de goot, men loopt er gewoon langs en verblikken en verblozen niet, bussen rijden er op n meter afstand langs.. na n aantal uren komt er eens n vrouw die er n zak overheen doet en later wordt t kind in n doos gedaan en weg gedaan :s

foto's van katten in kooitjes op elkaar, en ze worden in kokend water gedaan, zo zielig! (net als dat filmpje) zo ziek, wordt er echt misselijk van en schaam me dan dat ik n mens ben hoor! bah!

Laat me niet lachen!

Waarom droegen mensen vroeger bont? Omdat Bont de KOU BUITEN HIELD. Eskimo's en indianen verbouwden toen echt geen katoen ofzo, laat staan dat ze lab's hadden om es onderzoek te doen naar polyester. Bont en leer waren de enige dingen die ze konden gebruiken om hun lichaam te beschermen tegen de kou. Alsof ze hele trends hadden in bont. Forget it! En ze knuppelden echt geen ijsberen of poolvosjes neer omdat dat bont zo mooi was, nee gewoon puur om het vlees en het bont was secundair gebeuren.

Het is gewoon pure onzin om nu in bont te gaan lopen: we hebben vervangende kleding om geen kou te vatten of letterlijk dood te vriezen, we hebben centrale verwarming, noem maar op.
De Russen die het nu nog dragen doen het om de kou, aangezien het daar stervenskoud is. En daarbij, die jassen (en mutsen) zitten al jááááren in de familie.
Vroeger (15-20 jaar geleden) kon je nog wel in bont lopen ja, toen was er nog veel minder synthetisch en dergelijke. Waarom zou je het nu nog doen? Omdat het mooi is?
Kijk maar naar dat filmpje en ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.

Daarbij, ben vegetarisch en draag zo goed als geen leer.

vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.

Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.
En over die vleesvervangers, dan ben je gewoon een zeikerd. Wat zou je dan willen? Een spinazieburger die smaakt naar een stukje gebraden kippenpoot? Slaat nergens op. Al heeft de Quorn burger die iets gekruid is (AH, naast de Tivall) iets weg van kip.
Als je kiest voor vegetarisme moet je ook de consequenties ervan inzien, dat je dus niet overal evenveel keuze in hebt. Ik ben al jaren vegetarisch en heb echt geen behoefte aan vlees oid, wil die vleesvernagres echt niet missen!
Denk zelfs dat je als je vlees eet voedingsstoffen tekort komt. Neem bv Euroshopper of Lidl zooi. Volgespoten met hormonen, water (om het zwaarder, dus duurder te laten lijken) en zooi. Denk je dat daar nog iets van vitamines en mineralen in zitten? Laat me niet lachen, die zijn allang vergaan!
laatste aanpassing
ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.

Ik ga al niet eens naar dat filmpje kijken omdat ik weet dat ik het gruwelijk ga vinden.Maar die jas was een geschenk van iemand die veel voor mn moeder betekende.En hij is nu al 15 jaar oud, dus waarom zouden we'm nog weggooien?Dan is zo'n beestje toch helemaal voor Jan Lul dood gemaakt :/

Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.

http://www.barleans.com/literature/flax/62-vegetarian-health.html

ik zuig dit niet uit m'n duim of zo. :/
laatste aanpassing

nou alles wat ik wilde zeggen is al gezegd, draag jij lekker je jas als je dat zo graag wil, maar lig niet te zeiken als je een blik rode verf over je heen krijgt.