Laat me niet lachen!
Waarom droegen mensen vroeger bont? Omdat Bont de KOU BUITEN HIELD. Eskimo's en indianen verbouwden toen echt geen katoen ofzo, laat staan dat ze lab's hadden om es onderzoek te doen naar polyester. Bont en leer waren de enige dingen die ze konden gebruiken om hun lichaam te beschermen tegen de kou. Alsof ze hele trends hadden in bont. Forget it! En ze knuppelden echt geen ijsberen of poolvosjes neer omdat dat bont zo mooi was, nee gewoon puur om het vlees en het bont was secundair gebeuren.
Het is gewoon pure onzin om nu in bont te gaan lopen: we hebben vervangende kleding om geen kou te vatten of letterlijk dood te vriezen, we hebben centrale verwarming, noem maar op.
De Russen die het nu nog dragen doen het om de kou, aangezien het daar stervenskoud is. En daarbij, die jassen (en mutsen) zitten al jááááren in de familie.
Vroeger (15-20 jaar geleden) kon je nog wel in bont lopen ja, toen was er nog veel minder synthetisch en dergelijke. Waarom zou je het nu nog doen? Omdat het mooi is?
Kijk maar naar dat filmpje en ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.
Daarbij, ben vegetarisch en draag zo goed als geen leer.
vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.
er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.
Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.
En over die vleesvervangers, dan ben je gewoon een zeikerd. Wat zou je dan willen? Een spinazieburger die smaakt naar een stukje gebraden kippenpoot? Slaat nergens op. Al heeft de Quorn burger die iets gekruid is (AH, naast de Tivall) iets weg van kip.
Als je kiest voor vegetarisme moet je ook de consequenties ervan inzien, dat je dus niet overal evenveel keuze in hebt. Ik ben al jaren vegetarisch en heb echt geen behoefte aan vlees oid, wil die vleesvernagres echt niet missen!
Denk zelfs dat je als je vlees eet voedingsstoffen tekort komt. Neem bv Euroshopper of Lidl zooi. Volgespoten met hormonen, water (om het zwaarder, dus duurder te laten lijken) en zooi. Denk je dat daar nog iets van vitamines en mineralen in zitten? Laat me niet lachen, die zijn allang vergaan!