Partyflock

Forumonderwerp · 756241
Heb in verscheidene topics opmerkingen over bont gelezen, vooral hoe zielig het wel niet is enz.
Maar eigenlijk is dat toch gewoon hypocriet?
Want ondertussen draagt iedereen wel leer, en voor mij is dat toch echt bijna hetzelfde :/

Mijn moeder heeft een supermooie bontjas van poolvos, en deze wil ik later evt. gaan dragen.'t Is gewoon zo'n ontzettend mooie warme jas.Maar m'n moeder durft'm niet meer te dragen i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen :(

Snap best dat er mensen zijn die het zielig vinden voor die beestjes maar toch...
Voor een koe is het toch net zo zielig :yes:

Het is gewoon triest.....waarom moet er dier geslacht worden omdat JIJ een mooie jas aan wil:S dass togg vaagggg

ik vind bont gewoon lelijk... punt.

en als een koe geslacht word, dan gebruik je zowat alles van dat beestje, dus ook het vlees, en een vos wordt afgeschoten om zn velletje en de rest wordt niet gebruikt, zonde dan toch?

je hebt togg ook ook NEP bont pfff doe je dat togg als je zo graag bond aan will hebben
Ik vind dat je geen dieren moet doden om ff een bontjas aan te kunnen trekken weet je wel op wat voor gruwelijke manier ze die dieren dood maken? Met knuppels, afschieten nou daar loop jij dan mee over straat
laatste aanpassing

jaaah pcies..van en koe kan jE nog ETEN dat is heel wat anders dan wanneer een dier geslacht wordt omdat mEnsen graag EEEn mooie JAS willen :S
Het is gewoon triest.....waarom moet er dier geslacht worden omdat JIJ een mooie jas aan wil dass togg vaagggg

Waarom moet er een dier geslacht worden omdat jij 's avonds een stukje vlees op je bord wil en leren schoenen wil dragen? :[

En even voor de duidelijkheid, mijn moeder heeft die jas ooit een keer gekregen (ze was mannequin) en zelf zou ze nooit een bontjas kopen!

jaaah ETEN is togg wat andersssss....dan een " MOOIE" JAS:S

zijn nu ook al jassen van honden en katten bont he?
gaat mij een beetje te ver vind ik:S

http://tegendierenleed.nl/produkten/produkten.html

jaah ik vind dat sowiso zielig....
doe ff gek ik ga mijn hondje echt niet doodmaken voor een broek :S
je hebt togg ook ook NEP bont pfff doe je dat togg als je zo graag bond aan will hebben

Leer eerst ff Nederlands :[

En de meeste dieren die voor bont worden gebruikt worden daar speciaal voor gefokt (net als de koeien,varkens enz)
En worden op een vrij humane manier geslacht...
Zowiezo al belachelijk sdat je dieren gaat fokken voor bont... :@

what te fock...leer ff eerst nederlands ik praat togg nederlandss of niet joh
Jajaja..vrij humane manier en jij GELOOF dat:P whahahhaha

hmm, nooit een documentaire gezien over HOE die beestjes worden gefokt? worden in mini kooitjes gestopt en krijgen net genoeg eten om hun vacht mooi te houden, totdat ze klaar zijn voor de slacht om hun velletje... en als je moeder die jas gekregen heeft, en er NOOOIT een zou kopen, waarom wil ze hem dan dragen? :S
Ik vind echt dat bont afgeschaft moet worden... Degene in die bontjassen hebben geen gevoel... Ijskoude lui zijn dat... Die warm willen blijven met een dood dier om zich heen :@:@:@:@:@

Jaah pciess lekkerrr TRIEST togg :@

Je moet het natuurlijk zelf weten idd...
Maar ik ben het er ook mee eens dat leer net zo erg is als bont...
Het is gewoon allerbei best erg...
Oke een koe wordt ook voor het eten geslacht...
Maar toch...

Ik vind inderdaad dat je daar best gelijk in hebt, al die ophef over bont jassen e.d. ben het er mee eens dat dieren niet onnodig geslacht hoeven te worden voor dit soort dingen, maar dieren worden al sinds mensen heugenis vermoord voor van alles, niet alleen voor bont!
Dat maakt het niet goed, maar je hebt inderdaad een punt hiermee!
Majah als jij zo graag in een ijshond velletje wilt lopen of in het vel van een hond, kat, koe, warken doe je dat toch lekker... Hoop dat je een infectie krijgt :@

mee eens! maar wat nog schijnheiliger is, zijn modellen die eerst tegen bont gaan protesteren en later wel bont dragen (naomi campbell deed dat geloof ik ook toch)?

Hahah GO miranda:P :D
Bont = schijnheilig! lelijk, achterbaks, ziekelijk!!!!

Ja ik zou het ook nooit doen hoor!!!
Ik keur het ook af!!!
En voor eten is het misschien inderdaad ook wat anders...
Maar ja, ik denk niet dat het slachten van zeehondjes en vossen en weet ik veel wat ooit op zal houden...

niet als mensen niet inzien hoe gemeen et is nee
NEej maar vles eten moet nou eenmaal anders ga je dood maar die dieren moeten sterven voor een jas... Das achterbaks

en zeehondjes doodknuppelen voor een jas das pas triest....
hmm, nooit een documentaire gezien over HOE die beestjes worden gefokt? worden in mini kooitjes gestopt en krijgen net genoeg eten om hun vacht mooi te houden, totdat ze klaar zijn voor de slacht om hun velletje... en als je moeder die jas gekregen heeft, en er NOOOIT een zou kopen, waarom wil ze hem dan dragen?

O en kistkalveren,biokippen enz. vind je wel ok?
En als jij een jas van 6500 gulden krijgt, dan draag je'm wel ja :[

"Fur is worn by beautiful animals and ugly people":P
Nou ik zou m niet dragen ik gin ghem verkopen en van dat geld zorgen dat die dierenMISHANDELING afgelopen word!!

NOU wat heeft er meej te maken of hij 6500 gulden kost al kosten hij een miljoen ik zou hem nooit dragen

en kistkalveren,biokippen enz. vind je wel ok?
En als jij een jas van 6500 gulden krijgt, dan draag je'm wel ja

nooit van een biologische slager gehoord? enne ik zou dus die jas echt NIET dragen, ik zou em verbranden!
Dat eeuwige gezeik om dat bont!

De manier hoe kleine zeehondjes geslacht worden is verschrikkelijk.. Dat moet echt verboden worden!

Maar bont dat op andere wijze is verkregen, dat de dieren niet aan pijnlijke dood sterven, ach, ik ben geloof ik niet zo moeilijk..

jaaah pcies..van en koe kan jE nog ETEN dat is heel wat anders dan wanneer een dier geslacht wordt omdat mEnsen graag EEEn mooie JAS willen

Slaat nergens op vind ik.. Je wilt toch ook een stukkie vlees omdat je het lekker vindt?! Beetje hypocriet..
Hoezo slaat nergens op dan? Dus jij vidn het goed dat dieren moeten sterven pijnlijk of niet pijnlijk alleen voor een jas?? Ze worden hoe dan ook vermoord!

En waar denken jullie dat die mooie leren laarzen vandaan komen :/ :/

beetje hypocriet idd :yes:

Slaat nergens op vind ik.. Je wilt toch ook een stukkie vlees omdat je het lekker vindt?! Beetje hypocriet..
:yes:

jah...maar das togg wat anderssss zo zeehondje wordt geowon doodgeknuppelt en WAARVOOR? voor een jas..en koe wordt geslacht en heeft een koe het nou zo slecht?? neej DUSS en het gaat dan om eten das togg heel wat anderssss of niet

leer en bont zijn *niet* hetzelfde. :/

het eten van een stukje vlees hoort bij je natuur, we zijn immers nog steeds omnivoren. het feit dat je van een koeienhuid een kledingstuk kan maken is een zeer positieve bijkomstigheid, zo wordt het karkas van de koe tenminste nagenoeg optimaal benut.

het fokken en houden van dieren (nertsen bijv.) voor de bontindustrie is dan toch wat anders.

nou ben ik het sowieso niet eens met de manier waarop de agrarische sector omgaat met dieren (het martelen van dieren voor een hogere productie), maar dat is de prijs van kapitalisme.

maar wees nou eerlijk, het afslachten van dieren puur voor hun vacht is toch wel 't toonbeeld van decadentie, of niet?

ik kan me voorstellen dat men dat tot zo'n 100 jaar geleden deed, omdat ze destijds niet in staat waren om fatsoenlijke synthetische materialen te vervaardigen, maar tegenwoordig is 't een statussymbool voor de elite ipv een middel om je warm te houden in de winter. :/
Majah als jij zo graag in een ijshond velletje wilt lopen of in het vel van een hond, kat, koe, warken doe je dat toch lekker... Hoop dat je een infectie krijgt

Ok, WTF is een ijshond? :[
En ik vind dat je wel heel erg triest reageerd,met je 'ik hoop dat je een infectie krijgt'
i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen

En terecht :[
Voor een koe is het toch net zo zielig

Ik vind dit heel anders....bont is een overbodige luxe...dit is gewoon nergens voor nodig voor veel minder geld koop je een mooiere en warmere jas....

en een koe wordt voor meerdere dingen geslacht...DUSSSSSSSSSSSSSS en niet alleen omdat 1 of andere doos graag EEN BOND jas wil

Je kan ook noten eten ipv vlees hardcore_biatch1;)
Dus het is niet dat je het echt "nodig" hebt...
Je gaat niet dood als je het niet eet...
Triest? Mag jij vinden ik vind het triest dat JOUW moeder in een bontjas loopt en jij dat ziekelijke gedrag overneemt!!! :@

ja een statussymbool is het inderdaad, was afgelopen kerst in dusseldorf, en daar waren echt allemaal van die mensen in bontjassen en bontmutsen en dergelijke... vind het echt walgelijk! en wat leer betreft, ik heb niet eens schoenen van leer, dus mag ik echt wel iets zeggen van bont!

jah...maar das togg wat anderssss zo zeehondje wordt geowon doodgeknuppelt en WAARVOOR? voor een jas..en koe wordt geslacht en heeft een koe het nou zo slecht?? neej DUSS en het gaat dan om eten das togg heel wat anderssss of niet

Op je blote voeten over straat is ook geen pretje ;)

Enne wat denk je van al die insecten die we koelbloedig vermoorden ...

:/

Je kan ook noten eten ipv vlees hardcore_biatch1
Dus het is niet dat je het echt "nodig" hebt...
Je gaat niet dood als je het niet eet...

soya e.d. zijn nog steeds geen fatsoenlijke vervangers voor vlees. :no:
Ik heb ook niks van leer alles is van stof of nep leer!!!!!!!! :@