Partyflock

Forumonderwerp · 756241
Heb in verscheidene topics opmerkingen over bont gelezen, vooral hoe zielig het wel niet is enz.
Maar eigenlijk is dat toch gewoon hypocriet?
Want ondertussen draagt iedereen wel leer, en voor mij is dat toch echt bijna hetzelfde :/

Mijn moeder heeft een supermooie bontjas van poolvos, en deze wil ik later evt. gaan dragen.'t Is gewoon zo'n ontzettend mooie warme jas.Maar m'n moeder durft'm niet meer te dragen i.v.m. reacties die ze dan zal krijgen :(

Snap best dat er mensen zijn die het zielig vinden voor die beestjes maar toch...
Voor een koe is het toch net zo zielig :yes:
Laat me niet lachen!

Waarom droegen mensen vroeger bont? Omdat Bont de KOU BUITEN HIELD. Eskimo's en indianen verbouwden toen echt geen katoen ofzo, laat staan dat ze lab's hadden om es onderzoek te doen naar polyester. Bont en leer waren de enige dingen die ze konden gebruiken om hun lichaam te beschermen tegen de kou. Alsof ze hele trends hadden in bont. Forget it! En ze knuppelden echt geen ijsberen of poolvosjes neer omdat dat bont zo mooi was, nee gewoon puur om het vlees en het bont was secundair gebeuren.

Het is gewoon pure onzin om nu in bont te gaan lopen: we hebben vervangende kleding om geen kou te vatten of letterlijk dood te vriezen, we hebben centrale verwarming, noem maar op.
De Russen die het nu nog dragen doen het om de kou, aangezien het daar stervenskoud is. En daarbij, die jassen (en mutsen) zitten al jááááren in de familie.
Vroeger (15-20 jaar geleden) kon je nog wel in bont lopen ja, toen was er nog veel minder synthetisch en dergelijke. Waarom zou je het nu nog doen? Omdat het mooi is?
Kijk maar naar dat filmpje en ik KOTS over die bontjas van je (moeder)!!! Het enige wat ik van dat filmpje gezien heb is Jennifer Lopez en dat koppie, toen ik het geluid van een klap hoorde keerde m'n maag al om.
Wil jij dat op je geweten hebben? Jij kan er misschien niets aan doen, maar als je een goed hart hebt sodemieter je die jas echt weg.
Snap jou echt niet.

Daarbij, ben vegetarisch en draag zo goed als geen leer.

vegetariers (en dan vooral veganisten) krijgen relatief gezien op jonge(re) leeftijd lichamelijke klachten.

er is nog steeds geen fatsoenlijke vleesvervanger.

Das echt bullshit. Van die veganisten niet nee, dat klopt, maar als je als vegetariër zijnde je voeding goed uitbalanceert zodat je alle vitamines en mineralen (vooral eiwitten en vitamine B ) binnenkrijgt is er niets aan de hand. Ik heb geen lagere weerstand, ben niet sneller vatbaarder voor ziektes e.d., je moet gewoon goed opletten, that's all.
En over die vleesvervangers, dan ben je gewoon een zeikerd. Wat zou je dan willen? Een spinazieburger die smaakt naar een stukje gebraden kippenpoot? Slaat nergens op. Al heeft de Quorn burger die iets gekruid is (AH, naast de Tivall) iets weg van kip.
Als je kiest voor vegetarisme moet je ook de consequenties ervan inzien, dat je dus niet overal evenveel keuze in hebt. Ik ben al jaren vegetarisch en heb echt geen behoefte aan vlees oid, wil die vleesvernagres echt niet missen!
Denk zelfs dat je als je vlees eet voedingsstoffen tekort komt. Neem bv Euroshopper of Lidl zooi. Volgespoten met hormonen, water (om het zwaarder, dus duurder te laten lijken) en zooi. Denk je dat daar nog iets van vitamines en mineralen in zitten? Laat me niet lachen, die zijn allang vergaan!

HELEMAAL mee eens!! Met alles!! :yes:

Bont = schijnheilig! lelijk, achterbaks, ziekelijk!!!!

"Fur is worn by beautiful animals and ugly people"

Ook helemaal mee eens!

Het is gewoon achterlijk, dom en debiel als je bont draagt!
ik heb ook een bontjas, waarom? Omdat hij van mijn oma is geweest en al zo'n 30 jaar oud is en ik het zonde vind om die jas weg te gooien, al hangt dat ding nu al een poos in de kast. Misschien kan ik er ooit nog iemand een plezier mee doen.
Overigens zal ik nooit zelf een bontjas kopen, ik vind het vreselijk hoe die beestjes dood worden gemaakt.. :( En ik weet dat het hypocriet klinkt, maar toch kan ik dat ding niet weggooien.

en nog een : http://www.vegetarian-diet.info/vegetarian-diet-issues-lifespan.htm
Cut the crap, als je zo'n jas mooi vind en er het geld voor over hebt gewoon kopen. En als er mensen tegen zijn moet je gewoon zeggen dat je de volgende keer ipv dode dieren, dode mensen gaat dragen. Stelletje domme linkse activisten altijd die overal tegen zijn, haat dat volk.

Ik vind het gewoon dom zo JASSS..en wat maakt het uit van welk dier het gemaakt is vind het gewoon zielig..en ik vind dat er wel een verschil zit..of je het gebruikt voor een jas of dat je het gebruikt voor eten

Cut the crap, als je zo'n jas mooi vind en er het geld voor over hebt gewoon kopen. En als er mensen tegen zijn moet je gewoon zeggen dat je de volgende keer ipv dode dieren, dode mensen gaat dragen. Stelletje domme linkse activisten altijd die overal tegen zijn, haat dat volk.

moron. :S
Ach, de 1 zegt dat vegetarisch leven ongezond is, de ander zegt dat het juist wel gezond is.

Hoe dan ook, boeiend!

Ik eet geen vlees, ook al ga ik er misschien een jaar eerder van dood. Maakt mij echt niet uit of ik 83 of 84 wordt hoor!

En bovendien is vlees net zo / veel slecht(er). Het is bewezen dat er elk jaar 10-tallen mensen doodgaan direct door het eten van vlees. En nee, dat is niet omdat ze zich verslikken en stikken!
Bovendien was laatst op uitgebreid op tv dat er allerlei afvalstoffen van medicijnen en zelfs gebruikt frituurvet in het eten van dieren wordt verwerkt, wat later dus weer vrolijk opgegeten wordt door de mens.

Nou, enjoy your meal!

Het is mogelijk gezond te eten zonder vlees. Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft.

Jaarlijks lopen honderden mensen ernstige voedselvergiftiging op en overlijden zelfs tientallen mensen direct door het eten van vlees. Daarnaast veroorzaakt het eten van vlees bij duizenden mensen een grote bijdrage aan het ontstaan van hart- en vaatziekten of kanker. Het voedingscentrum geeft aan dat vlees absoluut niet nodig is voor een gezonde voeding.

http://www.voedingscentrum.nl
laatste aanpassing

Vlees is volgens mij egt niet slechter hoor waarom moeten mensen wie geen vlees eten vleesvervangende producten eten...Omdat er tog iets in vlees zit wat goed voor je is...
het gaat er mij om de manier waarop de diertjes voor bont worden vermoord, ze knuppelen ze dood zodat het vachtje niet beschadigd wordt. :[
laatste aanpassing

en sommige mensen weten echt niet waar ze over lullen. ik ben al eens in een slachthuis geweest, maar geloof me, dat gaat er heeeeeel anders aantoe als hoe die arme beestjes worden doodgeknuppeld voor een jasje.

denk dat je niet echt weet op welke wijze welke dieren worden afgemaakt :jaja:

koeien worden zoizo geslacht voor het vlees, en niet op zo een gruwlijke wijze, maar op een snelle pijnloze manier :no:
van de huid word leer gemaakt, in schoenen enzo zit ook leer

in tegenstelling tot bont,
waar zielige zeehondjes bijeen worden gedreven en gewoon in een grote groep worden doodgeknuppelt,
per direct word de huid eraf gesneden
(soms leven ze zelfs nog terwijl dat gedaan word)
en de skaletten van de beestjes worden zo achtergelaten

als je je nou nog niet heb bedacht, zou ik denk ik als ik jou was maar faces of death ergens vandaan halen en die ff kijken, daarin zie je hoe het in zn werking gaat !!!

en als je t dan alsnog ooit aandoet..
sorry hoor maar voor mij heb je dan geen hart :no:
laatste aanpassing
ja die dvd heb ik ook gekeken, lekker ranzige beelden staan er op.
ik vind dat mensen wel wat anders kunnen kopen dan bont :YES:

Helemaal met M.C eens! :)

Alsof bont het enigste is wat je kan dragen :S
Ik zou het nog geen eens meer willen dragen als je je bedenkt op wat voor manier er met die lieve zeehondjes omgegaan word.

Die mensen die dat doen zouden ze es bij mekaar moeten drijven en dan dood moeten knuppelen :@
koeien en varkens die naar een slachthuis gaan hebben wel degelijk angst! ze kunnen het namelijk ruiken als ze daar staan. maar met de nederlandse wetgeving hebben koeien en varkens en schapen enz het best goed in nederland en de manier waarop ze afgemaakt worden is ook pijnloos. een koe wordt helemaal opgegeten en het rest afval wordt ook gebruikt, zelfs van de btten wordt nog gelatine gemaakt. dus dat zie ik niet als verspilling....zeehondjes en nertsen enz worden puur voor vacht gedood. terwijl er zat namaak bont is dat bijna niet van echt is te onder scheiden. dus waarom zou je in godsnaam alsnog in bont willen lopen.:s
En bovendien, waarom zou je in godsnaam een lelijke jas aan doen waar je ook nog eens 20 kilo dikker door lijkt :/ :no:

Ga alsjeblieft niet vertellen dat je het mooi vindt staan, want dat kan ik gewoon echt niet geloven.
neem gewoon nep bond joh
weet nie of het al is gezegd, maar leer is wel anders
als het vee toch wordt gedood voor het vlees kun je net zo goed zijn huid ook gebruiken.en volgens mij worden die beesten ook snel met een schot of spuitje of weet ik veel wat gedood. dat blijft natuurlijk ook zielig om te doden voor het vlees, maar das toch anders dan bont
voor bont worden die beesten speciaal doodgeknuppeld zodat de vacht niet gaat beschadigen
en dat zijn meestal ook hele jonge beestjes waar de vacht nog heel mooi van is en bij vee worden ze eerst nog helemaal volgestouwd met voedsel
maar das wel 1 van de redenen waarom ik geen kalf, lam e.d. wil eten
maar ik zie nu dat M.C het ook al heeft gezegd :)

ik haat jou :jaja:
en ik ben vast nie de enige :no:

Overigens zal ik nooit zelf een bontjas kopen, ik vind het vreselijk hoe die beestjes dood worden gemaakt.. En ik weet dat het hypocriet klinkt, maar toch kan ik dat ding niet weggooien.

tss das juist het tegenovergestelde van hypocriet
het zal heel zonde zijn om zo'n jas weg te gooien want dan zijn die beesten voor niks zo vreselijk doodgemaakt
zolang je het inderdaad zelf maar niet gaat kopen

en ik ben het overigens ook helemaal met Biebjuh eens :jaja:
(behalve trouwens dat stukje over de jas weggooien en dat ik kots op je moeders jas, omdat de jas al heel oud is en ze het van iemand heeft gekregen die veel voor haar betekent)
laatste aanpassing

ik heb seabert in mn nek liggen...ieh ieh ieh ieh...

ps. tis nep ;)

ik haat jou
en ik ben vast nie de enige

Nee je bent indd niet de enige :)

Gevoelloos iemand :/

Van die prachtig mooie dieren doden, alleen voor hun vel:S
En een dier soort laten uitsterven alleen om de ijdel heid van de mens? Soms schaam ik me gewoon dat ik er toe behoor!!
Ze gaan mensen tog ook niet extreem gweldigdadid doodknuppelen alleen omdat hun huid mooier is en ze die als jas willen dragen?!?!?!?!?!?!?!!?

RR, ooit gehoord van voedingssupplementen met Omega 3? En néé, geen capsules want de capsule is gemaakt van o.a. gelatine (komt uit botten van dieren).

Je kan gewoon nep-bont aantrekken,,kan er net zo mooi uitzien!

om even op dit knullige stukje in te gaan: van mij mogen sommige mensen wel worden gedragen :D een orginele marc dutroux(of hoe je de naam van die pedo ook spelt) bv....heb je gelijk een mooie passende straf voor die vent :)
dieren doen niks fout! sommige mensen wel, dus die verdienen het eerder :)
ik ben nu echt misselijk geworden..wat verschrikkelijk wat ik op dat filmpje zie....wordt gewoon kwaad, als ik erbij was .dan was ik niet toerekenings vatbaar..ik had al die mensen uitgemoord die zo met dieren omgaan..walgelijk!!!!!!!!!

moet je voor de grap eens kijken op:

http://www.proficiatslimbontje.nl/

Hoe halen ze het in hun hoofd?

Ik heb al een mailtje gestuurd dat ze wat mij betreft allemaal dood mogen vallen....

Och hier ook al. De zgn 'filmpjes'. Die geregiseerd en betaald worden door milieu organisaties. Net zoals dat Greenpeace filmpje van de zeehondjes vorig jaar. Allemaal nep en derhalve pure propaganda.

In NL hebben de nertsen e.d. het het beste van allemaal zo'n beetje. Ze worden gedood door vergassing, een snel en pijnloos gas (want dat is een vergunningseis). Dit is het beste voor de huid, en daar gaat het tenslotte om.

Er zijn btw zat runderen die alleen voor leder gefokt worden. Prestitieuze lederhuizen (Ferragamo, Lobb, Prada e.d.) kopen allemaal huiden van koeien die op een speciaal dieet hebben gezeten. Dit is voor een gavere huid, maar is minder voor het vlees. Hoogstens wordt dit vlees gebruikt voor diervoedsel.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Denk je nou echt dat deze filmpjes in scene zijn gezet?

Guttegut, ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen bent...

En propaganda? Beetje vreemde woordkeuze in deze context..

Waarom is propaganda verkeerd ingeschat? Voor bovenstaande organisatie is dit big business. Dus daarom is het voor hun interessant het extra te dramatiseren waardoor er meer geld binnenkomt.

Greenpeace heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer in deze wereld.

Peta eigenlijk ook beetje hetzelfde verhaal, zij putten bestaansrecht uit dit soort dingen. Want mocht het er niet meer zo aan toe gaan dan hoeft zo'n organisatie niet meer toch ;)

En laat dat nou net niet de doelstelling zijn van wat voor organisatie dan ook.

de tijd van idealisme is sinds de jaren 70 voorbij, just face it.

Ben het met je eens dat er inderdaad weinig missionaire organisaties zijn, die puur vanuit een ideologie opereren. Maar toch ben ik het er niet mee eens, dat deze filmpjes gedramatiseerd worden.

De situatie is gewoon barslecht en er zijn te veel mensen die dit onderschatten. Door ze met de neus op de feiten te drukken, komt misschien de bewustwording.

En een stichting heeft geen winstoogmerk, dus wat dat betreft hebben ze liever geen bestaanrecht, omdat er dan geen dierenleed meer zou zijn. Deze organisaties zijn er om te helpen en om problemen uit de weg te helpen.

Greenpeace is een ander verhaal. Zij hebben het een beetje verpest voor de rest door steeds maar zieltjes te winnen en de grote bazen een dik salaris te geven. Maar het wil niet zeggen dat alle organisaties die zich inzetten voor dieren zo in elkaar zitten.

Je zegt nu zelf ook al, hoe harder de confrontatie hoe beter. Dus is het volkomen logisch dat ze het net even 'agressiever' (lees: zieliger) maken. Denk je eens een. De meeste beelden zijn niet als zijnde verborgen gemaakt, denk je echt dat zo'n jager zich zo makkelijk laat filmen als die inderdaad zo te werk gaat ;)

Ditzelfde is ook gedaan bij Foie Gras filmpjes.

Winstoogmerk staat los van evt werknemerschap. Meeste mensen worden gewoon betaald en is het derhalve een broodwinning. Zie jij jezelf graag werkeloos.
laatste aanpassing

Denk dat die mensen daar niet eens door hebben dat wat ze doen, in de ogen van anderen fout is.

Gelukkig heb ik die filmpjes nog nooit gezien en wil het ook niet. Heb zelf nog nooit ganzenlever gegeten en ben het ook niet van plan. Begrijp ook nog steeds niet dat mensen dat wel doen.

En de meeste mensen worden inderdaad betaald, maar het zal nooit een salaris zijn waar je riant van kan leven. Er zijn genoeg bedrijven die sponsoren waarvan loondienst betaald kan worden. Denk niet dat er echt topsalarissen worden betaald.

geljk heb je ook wel
denk dat de enigste verklaring is dat het de mensen meer opvalt.

maar goed denk zowieso al fuck de mensen
DOE WAT JE ZELF WIL!;)
laatste aanpassing

ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

Nee hoeven geen topsalarissen te zijn. Maar zijn wel gewoon marktconform hoor. De grote instanties zijn eigenlijk qua structuur gewoon normale commerciele bedrijven. Alleen de geldstromen en de missies zijn anders. Winsten worden niet gemaakt, evt overschotten gaan in potjes voor groei of andere projecten.

Maar er zitten gewoon sale.. euh... donateurs , inkoop, administratie, HRM afdelingen e.d.

Ivankov22 ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

je weet echt niet waar je het over hebt he :s

De meest gebruikte klem om pelsdieren mee te vangen is de wildklem. Dat is een wreed vangmiddel dat veel dierenleed veroorzaakt. Omdat het dier er met een poot in terecht komt heet deze klem in het Engels een 'leghold trap', dit betekent letterlijk pootvastklem. Zodra een dier in de klem trapt, slaan twee metalen beugels met grote kracht dicht. Een sterke veer zorgt ervoor dat de klem strak gesloten blijft. Het dier kan niet meer ontkomen. Totaal in paniek door de pijn en angst probeert hij dat meestal toch. En soms lukt het. Pezen en spieren scheuren daarbij letterlijk af. In sommige gevallen verliest het dier zelfs een poot en slaat zwaar verminkt op de vlucht. Ook bijt het gevangen dier vaak zijn tanden kapot op het harde metaal. Verder is het soms dagen wachten tot de pelsjager het dier doodslaat of doodtrapt.

het is gewoon een feit dat ze in die landen heeeeel anders om gaan met dieren dan wat wij in nederland doen. en ook al was het in scene gezet..het is toch niet normaal dat dat beest levend gevild word en dan maar zelf uitzoekt hoe hij zijn laatste adem uit blaast. zoiets gebeurd gewoon in die landen, net zo goed als in rusland hoe ze met die beren omgaan...kotsmisselijk word ik ervan :@

ik ben het met lady c eens....die organisaties zouden niet bestaan als er geen dierenleed was.....

M.C. ik vind dat je dan hypocriet bent als je wel vlees eet maar wel tegen bont bent ! Hoe denk je dat die kippen geslacht worden die op je bord liggen ? Dat bedoel ik ermee te zeggen

en tuurlijk is t zielig...maar wat denk je van die kip op je bord...die vraagt er ook niet om !
laatste aanpassing

Je kan ook gewoon je vlees bij de Biologische slager halen, dan weet je iig zeker dat de beestjes een beter leven hebben gehad... De oplossing toch?

Maar dan nog, je kan het niet vergelijken met het levend villen en martelen...

daar heb je wel gelijk in...

When the fur is finally peeled off over the animals' heads, their naked, bloody bodies are thrown onto a pile of those who have gone before them. Some are still alive, breathing in ragged gasps and blinking slowly. Some of the animals' hearts are still beating five to 10 minutes after they are skinned. One investigator recorded a skinned raccoon dog on the heap of carcasses who had enough strength to lift his bloodied head and stare into the camera, with only his eyelashes still intact.

Zal vast al een keer neergezet zijn maar echt....:'( ik durf dat filmpje niet te kijken omdat ik nu al weet dat ik ga zitten janken :'(

ik kijk er ook niet naar...

sommige mensen zijn echt harteloos
ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

:yes: Ik wel ja. Niet dat het er erg veel mee te maken heeft, omdat (zoals al gezegt) je ook gewoon biologisch vlees kunt eten.

Ik hoef die filmpjes ook niet te zien, ik weet nu al dat het walgelijk is en ik die beelden nog weken in mijn hoofd heb zitten.
Ik heb liever het beeld voor me van vrolijke diertjes in de natuur :)
Wat zouden jullie nou doen, stel je staat bij een stoplicht en naast je staat een dame of heer, waar van je zeker weet dat diegene bont draagt van bv een zeehond of een ander diersoort die hier wreed voor gemarteld is.

Ik denk dat de meeste mensen, achter de rug wat zeggen maar niet het lef hebben om die gene erop aan te spreken.

Waarom zou je er iemand op aan willen spreken?
Ivankov22 ik neem aan dat alle mensen die hier zeiken over dierenleed en bont wel vegetarisch zijn ?

je weet echt niet waar je het over hebt he

nee beetje kromme opmerking inderdaad :S
dat is gewoon zooooo anders
en ga met niet vragen hoe dat anders is

Ik denk dat de meeste mensen, achter de rug wat zeggen maar niet het lef hebben om die gene erop aan te spreken.

nee tuurlijk niet...wat moet je in godsnaam tegen die persoon zeggen?
als ze het willen dragen doen ze dat maar mooi zolang ze maar uit mijn buurt blijven

stel je staat bij een stoplicht en naast je staat een dame of heer, waar van je zeker weet dat diegene bont draagt van bv een zeehond of een ander diersoort die hier wreed voor gemarteld is.

ik zou een vies gezicht trekken en expres een paar stappen opzij doen....

wat is er krom aan dan...een kip die dood geelectrocuteerd wordt voor een gourmet of een beest wat met een val wordt gevangen afgeschoten word en gestript... tis beide dierenmoord en ook lang niet alle beesten die geslacht worden is noodzakelijk...hoeveel vlees wordt er wel niet weggegooid !

dat bedoelde ik ermee...hoe kijkt men daar dan tegen aan ?

ik hou mezelf altijd voor dat mensen altijd dieren hebben vermoord voor kleding en eten ( in het holbewoners tijdperk al)

en daarbij wil ik dus NIET zeggen dat ik het leuk vindt !

Maar minstens de helft die hier roept tegen bont te zijn, eet wel doodleuk vlees, een daar is toch echt een dier voor vermoord...of het nou biologisch is of niet :)

Hardop zeggen "gatverdamme wat een ranzige stinkjas" zodat ze het kunnen horen.
Misschien laf van mij, maar als bontdragers lef hebben draaien ze zich om en gaan ze de discussie aan.

En over dat de filmpjes (deels) in scène gezet zijn, deden die militairen dat in Irak ook in die gevangenissen?Toch niet hè....