VIER verschillende betekenissen, ja
En wat is de meest gangbare betekenis? Als je mensen vraagt om eens wat "mensenrassen" te noemen, dan weten ze feilloos het onderscheid tussen bv Nederlanders, Marokkanen en negers aan te geven. En ja, er zijn hele boeken en discussies volgeschreven over wat "ras" nu is en betekent, maar waar denken we met z'n allen nu echt aan als het woord "racisme" valt?
Dus jij ontkent het bestaan van ondersoortspecifieke afwijkingen en ziektes?
Nee, dat bestaat en is een vaststaand gegeven. Het bestaan ervan zal echter niet afhangen van het type ras dat voortplant. Of een blanke nu met een blanke of een zwarte voortplant, die afwijkigen en ziekten zal je altijd wel treffen.
Tenzij die variatie de vitaliteit van de ondersoort beïnvloedt natuurlijk. "Steriel" is dan misschien wat ruim gesteld, maar de populatie zal evenzo inkrimpen omdat een verminderde vitaliteit op lange termijn altijd fataal is.
Ja kijk,
als dat zo zou zijn, dan zullen de racisten vanzelf wel uitsterven. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Vandaar natuurlijk dat halfbloedjes in de regel sterker/gezonder zijn
Ik zou zelf niet durven concluderen dat zoiets het gevolg is van voortplanting tussen rassen.
Er is een verschil tussen iets niet uitsluiten en het ook daadwerkelijk doen he?
Aha, zoiets als: "Ik sluit niet uit en ik vind ook dat iedereen van zwarten moet houden, ermee moet slapen en ze in huis moeten nemen. Zolang ik maar niet van ze hoef te houden, met ze hoef te slapen of ze in mijn buurt hoef te hebben."
Maar noem het beestje gerust bij zijn/haar naam, want eigenlijk ben je hier gewoon met een heleboel mooie woorden racisme aan t verdedigen he?
Ik verdedig het niet, ik stel enkel dat ik het niet erger vind dan selectie op andere kenmerken.