Partyflock

Forumonderwerp · 724206

Waarschuw beheerder
nou ik dus!

je gaat overal naar toe; uitzend bureau`s maar nooit hebben ze werk voor je tenzij je een of andere docterandus in een of andere kunde bent waardoor je gelijk aan de slag kan ofzo.

of je wordt opgebelt; klinken ze heel vrolijk; HOOOOI kom je je inschrijven ??? denk ik van ah okee sure; kom ik wel ff doen met het idee van beter ze vragen niet of je je wil inschrijven als ze geen werk voor je hebben, maar kennelijk was dit dus naief; ze schrijven gewoon mensen voor de lol in ofzo :S

ben ik nu de enige die moeite heeft met een baan te krijgen? ik bedoel; ik ben niet een of andere kwijlende randdebiel die nix kan; heb in kleding winkels gewerkt; als telemarqueteer (was 1 van de beste :$) maar goed; nu kom ik nergens aan de slag; wordt er PARA en vet Chagerijnig van; tis nu al 4 maanden zo :(

en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb :P

Waarschuw beheerder
en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb

:D

Das balen ja...
Watvoor werk zoek je dan?
Waarschuw beheerder
donateur
haal die make-up van je klus !!!
Dat is eng !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
misschien een baantje als make up artiest? ;p;p

neej maar ehm...... als ze via het uitzendburo niet eens wat werkjes voor je kunnen vinden dan ist wel erg schaars daaro :|

dan zit er weinig anders op... en zal je langs kledingzaken moet gaan en vragen of ze nog mensen nodig hebben....

Waarschuw beheerder
ah ok; ik dacht ik ben vast de enige stumper die geen baan kan krijgen, dus heb niet de moeite genomen te kijken of iemand anders ook zijn klaagzang kwijt moest hier op pf :P

Waarschuw beheerder
Ik word er schijtziek van :)
Daarbij gaan m'n ouders ook nog eens vreselijk irritant lopen doen :gaap:

Waarschuw beheerder
Hier nog zon stumper :( sinds kort :@
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De mensen die minder dan 6 maanden werkeloos zijn moeten zich zelf redden om die baan te krijgen. Ze krijgen dus niet de hulp van de overheid door middel van een reintegratietraject. (reintegratietraject helpt mensen naar het zoeken van een baan en regelt ook eventueel de scholing hiervoor.)
Waarschuw beheerder
Als ik per 1 januari niets vind, behoor ik ook tot de Koos Werklozen :(
Maar er is op dit moment echt helemaal niets. Zit me de pleuris te zoeken naar een ICT-baan :s

Waarschuw beheerder
tja door mijn werkeloosheid ben ik zelfs in aliens gaan geloven :P

Waarschuw beheerder
Ik heb zelf ook problemen om werk te kirjgen nergens hebben ze gewoon werk het is gewoon hopeloos in nl
Waarschuw beheerder
donateur
Wat een onzin zeg...

Neem gewoon iets tijdelijks en ga vanuit daar verder kijken naar een andere baan.

Waarschuw beheerder
als dit onzin was dan hadden er in dat andere topic niet meer dan 300 reacties plaatsgevonden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je zou als ict-er ook wat voor je zelf kunnen beginnen. Als je een ww-uitkering krijgt moet je hier wel toestemming vragen aan het uwv.

Kosten kvk lidmaatschap bij een eenmansbedrijf is 69 euro. Verplicht aangezien je verplicht moet staan ingeschreven bij de kvk

Waarschuw beheerder
tja door mijn werkeloosheid ben ik zelfs in aliens gaan geloven

Jij ook al??? Hmmmm ze hebben mij al een maal ontvoerd :(
Waarschuw beheerder
donateur
ga dan 's avonds schoonmaken...

Waarschuw beheerder
schoonmaken?

ja ben ook nog eens een kieskeurige werkeloze :P

Waarschuw beheerder
en als ze voor de schoonmaak nou ook nog eens geen mensen zoeken ;) dan blijft er niks over he;)
Waarschuw beheerder
ik ben een half jaar toos werkeloos geweest, en ik werd er helemaal para van. ik wou heel graag werken,maar t ging gewoon niet! nu werk ik gelukkig full-time. k*t economie!

Waarschuw beheerder
donateur
visagist?
Waarschuw beheerder
Ik hoop dat het gesprek van maandag wat wordt ;) Heb er wel een goed gevoel over, aangezien het mijn 1e werkgever waar ik destijds kwam te werken.

Artiest Nivek
Waarschuw beheerder
ben net een 2 dagen werkloos :d en heb alweer een baan :D
lang leve de ROTTERDAMSE HAVEN :bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
ja ben ook nog eens een kieskeurige werkeloze

Dan moet je niet zeuren :jaja:

als ze voor de schoonmaak nou ook nog eens geen mensen zoeken dan blijft er niks over he

Zijn altijd bedrijven waar schoon gemaakt moet worden :jaja:

Oftewel je bent een focking loser met je kieskeurigheid:[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daarvoor vragen ze tegenwoordig mensen met een diploma en ervaring.

Waarschuw beheerder
ben geen loser ik doe niks anders dan solliciteren en zelfs schoonmaak sollicitaties maar ze hebben gewoon hier niemand nodig dus ben geen loser

Waarschuw beheerder
iedreen denkt meteen oh mensen die geen werk hebben zijn losers maar dat is gewoon onzin ik zelf doe er genoeg voor :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nederland is een lelijk kutland ga lekker naar het buitenland om je centen te verdienen joh!!!
Waarschuw beheerder
Zelfs op een advertentie voor eenvoudig magazijnwerk komen er minstens 100 sollicitatiebrieven binnen. Ook van MBO'ers die dus ook werk zoeken.

Waarschuw beheerder
Havenwerk doen , is altijd wel wat te doen :yes:

Waarschuw beheerder
Wat een onzin zeg...

Neem gewoon iets tijdelijks en ga vanuit daar verder kijken naar een andere baan.

Zelf dat kan ik niet vinden dus niks te onzin..
Word schijtziek van dat thuiszitten en er is nou eenmaal amper werk te vinden :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
waarom gaan al die jankerts die geen werk kunnen krijgen niet naar het buitenland?
probleem opgelost! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
ik had het niet tegen jouNL_meiske was tegen Chaos Child
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
idd maar jah de meesten denken van jah die heeft gewoon geen werk dus is maar lui nou lui ben ik niet ik wordt het ook zat om steeds thuis te zitten
Waarschuw beheerder
als iemand in het oosten van het land woont die kan toch geen havenwerk doen in rotterdam. (woonwerk verkeer)

De werkgever vergoedt niet alle reiskosten. En zeer zeker niet de verhuiskosten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ga dan naar het buitenland !!
Waarschuw beheerder
donateur
Zelf dat kan ik niet vinden dus niks te onzin..
Word schijtziek van dat thuiszitten en er is nou eenmaal amper werk te vinden

Ik heb een full-time studie en heb 3 bijbanen waar ik per maand 120 uur (naast mijn studie) werk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de onderste zin ging over schoonmkaen dus ging het ook over mij;)

Waarschuw beheerder
en nee ik ga niet naar het buitenland:) blijf liever in mijn eigen woonplaatsje ben hier opgegroeit dus jah:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja maar die was bedoeld voor chaos child :9
Waarschuw beheerder
snakyman het gaat om een volltijd baan niet om deeltijdwerk
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan nu toch ook iets nu tijdelijks nemen...... of 2 banen nemen die samen fulltime maken :)

Waarschuw beheerder
ga je in Rdam wonen :D lekker sjouwen , lekker stouwen :P:9
Waarschuw beheerder
Daar zijn werkgevers niet voor te porren op dit moment. Zij willen de vrijheid van een deeltijdbaan optimaal benutten en dat kan dus niet als je bij een andere werkgever ook nog 20 uur bijv. werkt.

Waarschuw beheerder
dan vraag ik me af waar iets tijdelijks is nou hier nergens ik zoek zelfs ruim om mijn iegen omgeving:/
Waarschuw beheerder
En om zomaar in rotterdam te gaan wonen gaat ook al niet op. Je moet daar een woonvergunning hebben heb je die niet mag je er ook niet wonen.

Zelfde als in Amsterdam. Je moet sociaal en economisch gebonden zijn.

Waarschuw beheerder
Als jullie nou op pf blijven zitten , vind je nooit wat natuurlijk ;)

www.werk.nl

hier je cv online zetten , duurde bij mij 2 dagen :D

Waarschuw beheerder
heb daar allang een cv staan:P

Waarschuw beheerder
En om zomaar in rotterdam te gaan wonen gaat ook al niet op. Je moet daar een woonvergunning hebben heb je die niet mag je er ook niet wonen.

Zelfde als in Amsterdam. Je moet sociaal en economisch gebonden zijn.

:no: nooit geweten ook :no: :$

maar NL_meiske , bij mij hingen ze binnen 48 uur aan de lijn :D
en heb nu een leuke job daar :D
Waarschuw beheerder
En als je iets tijdelijk zoekt via een uitzendburo. Het uitzendburo beconcurreert ook het andere uitzendburo. Dus is volgens de ene werkgever dat uitzendburo goedkoper of beter dan nemen ze die.

Het is zelfs zo dat sommige uitzendburo's overtallige diploma's of werkervaring vragen voor senior's terwijl het gewoon bijv. midden ervaring voldoende is.

Wellicht een suggestie kijk eens op http://sollicitatieleed.nl

Dan zie je gelijk de andere draai
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien ook een idee om een beetje te gaan bluffen 8)

Waarschuw beheerder
Er is werk genoeg.. Begin anders voor jezelf :yes:

Waarschuw beheerder
voor mezelf waarmee:S ik heb het geld niej eens om een eigen zaakje te runnen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
iedereen kan een baan krijgen, uitzendbureaus zuigen gewoon

beetje je bek opentrekken, struin de stad door en vraag overal of ze mensen zoeken....
desnoods word je afwasser totdat je iets beters hebt

je moet je natuurlijk niet te goed ergens voor voelen :nee:

ik heb in 8 jaar al zeker 10 verschillende werkgevers gehad, en misschien als langst 2 weken werkeloos geweest...

Waarschuw beheerder
welke stad der is hier geen stad in de buurt woon in een dorp maar hier zijn veel mensen werkloos in friesland dus het is gewoon moeilijk om werk te vinden hier
Waarschuw beheerder
Indien je voor je zelf wilt beginnen zijn er zeker haken en ogen. Een bank wilt graag weten waar ze het geld gaan investeren. Tevens moet je toch een klein start kapitaal hebben.

En de term er is werk genoeg. Die mag je direct overboord gooien. Die is achterhaalt uit de jaren 60 toen ze mensen uit het buitenland haalde.

Tegenwoordig moet je zelfs voor simpel magazijn werk goed geschoold zijn en het liefst met ervaring heb je dat niet heb je pech. Ook voor schoonmaak geld dat je diploma en ervaring nodig hebt. Zonder ervaring heb je weinig tot geen kans.

Waarschuw beheerder
idd heb je gelijk in;)
Waarschuw beheerder
En voor de functies als afwasser en of vakkenvuller vragen ze het liefst iemand van 16 omdat die natuurlijk minder betaald hoeft te worden dan iemand van bijv. 22

Zeer zeker in een supermarkt geldt dit op dit moment met de gaande prijzenoorlog.

Waarschuw beheerder
zelfs hier bij ons in de woonplaats zoeken ze mensen als vakkenvuller met een diploma het slaat gewoon nergens op

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hehe je hebt gelijk dat er tegenwoordig veel eisen en diploma's worden gevraagd ja....... maar ik verdien momenteel 2x het modale loon en er werd niet eens om een diploma gevraagd, alleen een cv'tje met werkervaring..

en wat is er mis met een krantenwijk?
je moet je nergens te goed voor voelen, werken doe je voor geld, voor jezelf dus

NL_meiske.. ga koeien melken, bollen pellen, kranten bezorgen, pizzas bezorgen, werken in de horeca, in een supermarkt......... of zoals o ja joh zegt.. neem 2 weekies tijd voor jezelf en denk na over waar je goed in bent en waarmee je eventueel voor jezelf zou kunnen beginnen
Waarschuw beheerder
En zou je voor je zelf willen beginnen en je een ww of wwb uitkering dan moet je toestemming krijgen van het UWV of van de gemeente.
Waarschuw beheerder
Het is zelfs zo dat ze mensen van 20 en ouder inruilen voor jongeren mensen in een supermarkt. De reden is gewoon domweg die mensen hoef je minder te betalen.

Dit is laatst ook aangekaart door de vakbond.

Waarschuw beheerder
donateur
en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb

He jammer, ik voelde allerlei heerlijke opmerkingen borrelen :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
een uitkering is wel het laatste wat ik zou willen, dan zou ik mezelf echt zielig vinden....
Waarschuw beheerder
ja ik ben er ook zo 1 die zich dus OOK de pleurus solliciteerd en weet nu echt niet meer wat te doen voor een baantje. Je moet fukking veel geluk hebben zelf bij de meest simpele baantjes... ik zoek fulltime werk btw. van parttime werk word je ook gek op den duur en dan wil je vastigheid en in de richting waar je voor geleerd hebt!!
Waarschuw beheerder
Ik moet zeggen dat ik na anderhalve maand al flink simpel werd, ben een enorme workaholic, al kan ik flink toeven met de oprotpremie van me vorige werkgever, het is zwaar klote om werkeloos te zijn.

Ben als gek wezen solliciteren, en ja, zoals er gezegd wordt, het is een heel stuk moeilijk zonder de benodigde diploma's, ik kom van een redelijk hoog niveau in de IT, maar merkte van mezelf dat ik steeds lager ging solliciteren, en nee, je moet je dan ook nergens te goed voor voelen, want met die instelling kom je er niet, zonder diploma's zal je jezelf iedere keer weer omhoog moeten werken

Ik heb geluk gehad dat ik nu een werkgever tegen kwam die ervaring en prestaties wilde weten, en binnen een dag was ik aangenomen en ik begin nu 1 december :D

Je alleen blind staren op uitzenbureau's is niet handig, ze doen wel werk voor je, maar je zal ook zelf verder moeten kijken en zelf moeten blijven solliciteren. desnoods als afwasser, j kunt altijd verder blijven zoeken, iig succes (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is inderdaad lastig, zeker als je je ding niet kunt doen

maar wat ik zei... voel je niet ergens te goed voor!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Scriptkid (y)

Waarschuw beheerder
ik zoek geen eens meer werk via een uitzendbureau en ohjah als ik ga bollen pellen moet ik nogal een eindje op de fiets om precies te zijn 50 km nou d8 dus echt niet dat ik 50 km ga fietsen voor werk en koeienmelken vragen ze geen meisje voor maar jongens en hier voor pizzabezorgen zoeken ze 1 van 16 tot 18 nou dara zit ik gemoddeld onder en horeca heb ik ook al zovaak op gedaan maar ze zoeken niemand

Waarschuw beheerder
en ik voel me ook nergens te goed voor ik pak al het werk aan wat ik kan krijgen het maakt mij niks uit
Waarschuw beheerder
ja maar zelfs voor makkelijk voor in een magazijn vragen ze jaren ervaring en voor ander ongeschoold of laaggeschoold werk moet je weer perfect in het team passen en je moet die mensen overtuigen dat je bv schoonmaken zo verschrikkelijk leuk vind!!! das belanchelijk maar gebeurd wel!!
Waarschuw beheerder
Ohja, wil eraan toevoegen dat ik ook geen IT schooldiploma's heb (ik ben niet verder gegaan dan MAVO volledig afgemaakt), MAAR, ik ben wel gaan bijleren op het moment dat ik werk had, die cursussen kunnen je zeker wel helpen, het kost te flink wat vrije tijd, maar dan heb je er zeker ook wel wat terug voor...

Probeer je in een bedrijf te profileren, ga rondkijken, mischien zie je wat leuks en die richting wil je uiteindelijk op, vraag om een cursus of overplaatsing, of volg zelf de cursus, wacht tot er een vacature vrij komt en solliciteer daarop.

Bovenstaande heeft me geholpen met de baan die ik net gekregen heb....

Probeer zo veel mogelijk te profiteren of een omscholingstraject te volgen bij de soos (ik heb gehoord dat er zo een mogelijkheid bestaat, maar schiet me af als ik ongelijk heb)
Waarschuw beheerder
Nou ik ben et nie zat zie et als een gewenning..

Waarschuw beheerder
maar jah ik stop hier ik ga even een sollicitatiebrief schrijven

Waarschuw beheerder
heb nu een baan als invalkracht
maar wil super graag een volledige baan!

want ben het thuis zitten echt zat!

Waarschuw beheerder
Das de instelling waar je het mee redt in het leven heel veel succes SuuZz :yes:
Waarschuw beheerder
2 scriptkid je kan je laten omscholen mits je min. een half jaar werkloos bent als je een ww uitkering hebt. of als je een bijstandsuitkering krijgt.
Waarschuw beheerder
Het blijft lastig. Zelfs met een hoge opleiding is het in deze tijd vrij moeilijk om een baan te krijgen. Werkgevers gaan slordig met sollicitaties om. Waarom zouden ze ook normaal doen? Ze hebben toch wel genoeg werknemers. Vacatures die zomaar verdwijnen, die een andere functieinhoud krijgen of die opeens tijdelijk werk worden in plaats van een voltijdse/deeltijdse betrekking zijn aan de orde van de dag.

@Iedereen die zeurt over kieskeurigheid: als je een gezin hebt te onderhouden dan kan je niet een op oproepkracht gebaseerd uitzendbureaubaantje nemen in een of ander schoonmaak bedrijf. :X

Waarschuw beheerder
mjah ik merk toch wel dat ik wellicht misschien een beetje teveel noten op mijn zang heb; ik verwacht niet een baan als koning ofzo, maar iets wat bij mij past.

ik ben een mafkees en ik ben vaak erg hyperactief; ik ben meneertje adhd en niet op mijn mond gevallen. ik ben zelfs bij de mcdonalds een keer ontslagen omdat ze mij te druk vonden en niet doorwerken :S

dat was werkelijk de druppel want met adhd is het net alsof ik peper in me reet heb en dan moet ik nonstop wat doen; maar baantjes zijn vaak zo ontzettend gruwelijk gaar en met wat pech krijg je de meest kansloze collega`s die je kwijlend aan staan te kijken met het iq van een hersenloze bever zo van :| wat is muziek?

als ik weer een praatje probeer te maken omdat ik producer ben etc etc

ik wil gewoon 20 uur per week werken; niet teveel gevraagd; ik haat werken tenzij het boeiund is; veelal zit er in een baan totaal geen meerwaarde tenzij je op school precies wist wat je wou...

tja dat wist ik ook; dj en producer; ik release nu shit voor hellbound; kom als het goed is op de nieuwste thunderdome cd met wat trax en heb vanaf het nieuwe jaar waarschijnlijk weer me eigen label; helemaal toppie dus, maar toch moet je werken om in de tussentijd dat ik nog geen goed verdienende muziekant ben toch me schulden te betalen.

mjah, misschien maar ff me trots opzij zetten; vind het soms alleen moeilijk of heb soms totaal geen zin; ik heb zeker wel gezocht naar banen en sommige dagen zelfs erg intensief; maar toch geef je dan na 209832098 nee`s te horen gewoon op en ga je heel affentoe nog maar ergens langs en dan ga je langs met zo`n instelling van het ut zal wel en nee duh dan krijg je ook geen baan :P
Waarschuw beheerder
2 scriptkid je kan je laten omscholen mits je min. een half jaar werkloos bent als je een ww uitkering hebt. of als je een bijstandsuitkering krijgt.

thnx (y)

Als ik alleen ging werken waar het boeiend was had ik na me school 2 jaar wereloos moeten blijven :s ....

Je zegt zelf dat je je schulden moet aflossen, en dan is hiet niet mischien je trots van je af zetten, het moet dan ;)

Wat is nou belangrijker, werk wat boeiend is, of je schulden aflossen... ik denk dat dit dan een prioriteitskwestie wordt ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mjah ik ben soms nogal gemakzuchtig in dat opzicht en owjee owjee ik ben een behoorlijke blower geweest en dat zegt al genoeg.

LAXHEID.
Waarschuw beheerder
Dat behoorlijke blower mag je wel achterwege laten, ken genoeg behoorlijke blowers die full-time werken ;)

gemakzuchtig en laks zijn.... daar kan ik het wel helemaal met je mee eens zijn...

Iig wens ik je wel veel succes met het vinden van een baan :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Chaos Child hehe, ga promotiewerk doen........

ik ben ook een stevige blower (y) maar blowen kan ook verantwoord.........

Waarschuw beheerder
adhd en verantwoord blowen of drugs gebruiken is er volgens mij niet bij :$

maar zeker bedankt voor de tips; de beste tip zou denk ik een schop onder me hol zijn :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik snap wel wat je bedoeld want ik ben al meer dan 6 maanden opzoek naar een baan :S en kan nergens een baan vinden omdat ze overal moeten bezuinigen :( :@

(K)

Wendy
Waarschuw beheerder
de beste tip zou denk ik een schop onder me hol zijn

handel ernaar dan :devil: ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
laxheid

nou dan moet je niet zeuren dat je nu al 4 maanden thuis loopt :[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vroeger rookte ik 3 gram per dag
nu alleen nog savonds of als ik lekker vrij ben...

blowen maakt me juist lekker rustig......
gebruik trouwens geen harddrugs.. echt onnodig

maar dit heb niks met je werk te maken hehe

Waarschuw beheerder
nou dan moet je niet zeuren dat je nu al 4 maanden thuis loopt

pas nou maar op; ik draag makeup; dadelijk geef ik je een zoentje :P
Waarschuw beheerder
Dan ga ik maar geen schop onder je hol geven, straks vind je het nog lekker :s :x

Waarschuw beheerder
wie weet :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kan je niet in de iT ofzo gan werken Choas Child ken je ook lekker verwijfd erbij lopen en al je energie kwijt
Waarschuw beheerder
Heej :O spot niet met IT'ers :@ ghehehehe.... en dan zeker niet spotten met de 9 tot 5 mensen :x :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nah ik loop er niet speciaal verwijfd bij hoor; ik heb al een tijdje met het idee makeup gelopen; eigenlijk door mijn passie voor egypte en stuff ;)

en Teal`C is ook een stoere kerel uit Star Gate en die gast draagt ook make-up DUZ :P

maaruhm ja; dan zal ik eerst een cursus moeten doen; ik was begin dit jaar begonnen met een kappersopleiding maar toen besloot mijn vader ineens ernstig ziek te worden en over een paar maanden te sterven en dat was even te veel van het goede; weer lekker in de dipsaus gezeten etc etc etc' leven is soms raar.
Waarschuw beheerder
donateur
pas nou maar op; ik draag makeup; dadelijk geef ik je een zoentje

Make my day :D

Weet ik zeker dat een aantal chirurgen heel veel geld aan je gaan verdienen 8)

Waarschuw beheerder
Make my day

Weet ik zeker dat een aantal chirurgen heel veel geld aan je gaan verdienen

:P

nou na het zien van je foto pas ik toch liever :$

Waarschuw beheerder
zolang je de moed maar niet opgeeft :no: ...

uiteindelijk komt het geen je toebehoort naar je toe ...

alleen soms is het wachten :( ...

Waarschuw beheerder
donateur
Nou ik ben niet werkloos, ik heb een baan waar je alleen niet veel aan hebt; een baan op oproepbasis...
Dan werk ik weer een hele week, of meerdere weken achter elkaar, en dan zit ik weer een hele week thuis, of soms wel 2 weken, schiet ook niet echt op, want wil toch wel eens aan m'n rijbewijs gaan beginnen. Monitorboxen kopen voor de afmixing van m'n producties, en lekker naar feesten gaan, zonder gelijk een lege rekeking daarna te hebben.

Maargoed aangezien ik dit jaar de oudejaarsloterioj ga kopen, zit ik dus wel goed(Y);p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ik ben werkeloos en dat is minder, maar adecco hoeft niet meer te bellen

Waarschuw beheerder
ik blow trouwens niet extreem veel ofzo; ik heb mijn momenten dat ik ineens 6 joints op een dag rook, maar meestal 2 en probeer dat weer terug te brengen naar 1; tis echt ernstig; ben gewoon echt verslaafd en elke dag heb ik weer een nieuw excuus om te blowen terwijl ik gewoon wil stoppen.

het is niet een kwestie van wilskracht, want ik ben een tweeling; ik heb elke dag; iedere seconde van mij leven een gesprek met mijzelf; ik heb ALTIJD 2 meningen; dus wanneer ik stop zegt mijn andere helft dude; nog 1 x; je weet toch; voor die goeie oude tijd; vreemd genoeg haal ik dan voor een knaakje weed en dan krijg ik me toch een boel ongelovelijk. doel dan meer dat ik een sterke wilskracht heb, want ik WIL blowen; naja 1 kant van mij :P

maar goed; ik heb wel nog naar baantjes gezocht en shit; ik had ook wel baantjes en stuff kunnen hebben denk ik, maar soms heb je echt zoiets van :S:S:S

gesolliciteerd bij FreeRecordShop; hoor je nix meer terug van terwijl ze super enthousiast deden; of dat je maar weer naar de McDonalds gaat; maar goed; dan nemen ze liever 3 of 4 jongens/meisjes van 16/17 jaar aan dan 1 jongen van 23 ;)

en zo gaat het eigenlijk wel met veel meer bedrijven; tja; misschien is promotie idd zo gek nog niet; heb alleen geen auto en ook geen rijbewijs. beetje minder :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maargoed aangezien ik dit jaar de oudejaarsloterioj ga kopen, zit ik dus wel goed

DUDE!

20 miljoen is de jackpot :|:|:|:|

:kwijl:

Waarschuw beheerder
Whoehoe net gesolliciteerd b)
komt volgens mij wel goed 8)

Waarschuw beheerder
wrijf het er maar in :P

Waarschuw beheerder
Meestal als ik ergens een goed gevoel over heb is het dat dus niet, dus ben waarschijnlijk even lekker blij om niks ;)

zo beter? :$

Waarschuw beheerder
donateur
DUDE!

20 miljoen is de jackpot

20,9 Om precies te zijn :kwijl:

Je zou 'm maar winnen!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk bij een uitzendbureau.

Ik fiets je zo ergens naar binnen.

Voor 300 euro b)

Waarschuw beheerder
Je zou 'm maar winnen!!!!!!

Ik ga hem winnen :)

Waarschuw beheerder
als ik hem win; dan krijg iedereen die mij een zoentje durft te geven 1000 euro :P

Waarschuw beheerder
Kom maar op b)

Waarschuw beheerder
bikkel :cocktail:
Waarschuw beheerder
ik ben niet werkloos, maar alleen bij de post werken verdient ook niet echt lekker :(
Ik een uitzendbureau gebeld: Ja sorry wij willen u niet inschrijven want wij denken niet dat u aan een baan kan komen :vaag: :frusty:

Maar goed ik kan nog rond komen alleen slaat de verveling soms wel toe als je 3 a 4 dagen in de week thuis zit...
Waarschuw beheerder
donateur
Woeiiii

Ik heb per 1 januari eindelijk een vaste baan b)
Waarschuw beheerder
tja, ik heb 4 baantjes en nog zit ik doordeweeks thuis!! het is rustig zeggen ze dan!! en ik word er soms echt gek van, want er is dan wel werk int weekend en ik wil gewoon een baan voor door de weeks!!! ik blijf zoeke maar alleen maar schoonmaak enzo is er vry want iid ze hebbe alleen mense nodig met ervaring voor als je wil sollicitere voor wat je wil doen en een cursus voor gedaan hebt!!! :@

Waarschuw beheerder
Is wel logisch dat je een opleiding nodig hebt toch? Als je echt geen werk kan vinden ga je toch een opleiding doen zodat je dadelijk wel aan de slag kunt?

Waarschuw beheerder
zit nu drie weken thuis en dat is niet echt goed voor je humeur nee, dat kan ik je wel vertellen... maar mag morgen voor een paar weken aan de slag... gelukkig maar, want met een hijgende hypotheek in je nek is dat echt geen pretje... maar morgen dus weer aan t werk, ben blij dat de schade beperkt is gebleven...
Waarschuw beheerder
donateur
pff zit nu ook al een half jaar thuis wordt er scheitziek van, maarja kep besloten weer een opleidingte volgen, maar helaas begint dat het nieuwe schooljaar pas weer :@.. in die tusse tijd maar weer verder zoeken naar werk :S:@
Waarschuw beheerder
ik zit ook thuis

dat is echt een hel!!!!!!!!!!!!!!
maar over 2,5 week ga ik verhuizen dus heb gelukkig nu ff wat te doen

Waarschuw beheerder
pff zit nu ook al een half jaar thuis wordt er scheitziek van, maarja kep besloten weer een opleidingte volgen, maar helaas begint dat het nieuwe schooljaar pas weer .. in die tusse tijd maar weer verder zoeken naar werk

ik heb hetzelfde zit alleen nog langer thuis. Ik ga ook weer naar school voordat ik helemal gestoord eindig.
Waarschuw beheerder
Vraag of ze waarzeggers zoeken :[
Waarschuw beheerder
vet ga dus mooi 2000 pleuro verdienen :P

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Ik heb vandaag officieel te horen gekregen dat ik bij DHL weg moet. Gelukkig kan ik 1 december bij Delta Lloyd aan de slag :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap da niet dat thuis zitten. Er is toch voldoende werk of ligt da nou aan mij ??
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
en met wat pech krijg je de meest kansloze collega`s die je kwijlend aan staan te kijken met het iq van een hersenloze bever zo van :| wat is muziek?
als ik weer een praatje probeer te maken omdat ik producer ben etc etc

Whaha dat herken ik wel!:D

Waarschuw beheerder
Ik snap da niet dat thuis zitten. Er is toch voldoende werk of ligt da nou aan mij ??

Ligt aan jou inderdaad!

Waarschuw beheerder
Helemaal idolaat wordt ik ervan :[

HBO Marketing Management en die domme schapen bij het uitzendbureau beginnen gewoon te lachen als je zegt "iets in de Marketing" te zoeken.

Werk deze week 60uur in de Jaarbeurs :/ Restaurants bevoorraden (y) vet man :S

Ik doe nu alleen maar werk waar je een iq van 70 voor nodig hebt en JA ik wordt er ook simpel van :[

Ga vanaf Maandag "in store marketing" doen :/ ik ben dus strax zo'n irri figuur die even 5min van je tijd vraagd :D
Waarschuw beheerder
Ach.. vind het echt vervelend. ik zit zelf niet zonder werk maar mijn vriend wel sinds augustus... Hij doet alles om aan een baan te komen. Telkens gaat hij op gesprek en komt daar weer positief en vol vertrouwen vandaan. En dan volgt er weer zo'n kut telefoontje... Ik merk aan hem dat het hem veel doet en hij is momenteel helemaal gedemotiveerd.. Tuurlijk zou je wel kunnen werken, als vuilnisman, callagent of iets, maar het moet wel wat zijn waar je interesses in liggen anders ga je na je werk zonder enig plezier en dat is wel het belangrijkste wat je moet hebben in je werk. Ik als vriendin zijnde weet ook niet meer wat ik er mee aan moet... Ik wil hem helpen maar weet gewoon niet hoe..
Waarschuw beheerder
voor beroepen als vuilnisman, schoonmaker vragen ze tegenwoordig diploma's en ervaring.
Waarschuw beheerder
Nou ik wil niet zeuren ik ben bijstandsmoeder ik kon een omscholingstraject gaan volgen(moest erzelf om vragen want zo snel zijn ze niet!!)Nu na 3 weken wachten op enige brief of enige reaktie van het reintergratiebedrijf was ik het zat heb de goudengids gepakt en heb allerlei zaken afgebeld.........4 sollicitatie gesprekken binnen een week:D! Vanavond werd ik opgebeld dat ik morgen kan beginnen als ik wil nou.....binnen een paar dagen zoveel werk, als je maar wil en niet te kieskeurig bent!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Reintergratie dat zuigt gruwelijk :[
Waarschuw beheerder
reintegratie bedrijven willen alleen geld verdienen achter de ruggen van andere.
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt er geen flikker aan :s
Waarschuw beheerder
hoezo dat ervaring mee dan
Waarschuw beheerder
donateur
Yep

Waarschuw beheerder
ligt toch aan jezelf: heb als ik wil binnen een week een baan.
Waarschuw beheerder
donateur
ligt toch aan jezelf: heb als ik wil binnen een week een baan.

Wat een gelul :S

vertel.

Wat moet ik vertellen?
Je hebt er geen flikker aan.. kan er verder niet veel over kwijt

Waarschuw beheerder
kbn ook werkeloos :(
maar ken tog nie werken wnt zit in de ziektewet..
Waarschuw beheerder
2 Rosone. Dat lijkt me sterk dat in deze tijd werkgevers zitten te springen om mensen. Zo ja post dan maar de bedrijven maar hier op partyflock dan heeft iedereen er gelijk wat aan.

Waarschuw beheerder
Ik ben ook al heel lang werkeloos :@ Tot begin september en word er echt helemaal gek van :[
Bij uitzendbureau's hebben ze idd helemaal nooit iets ! Egt verschrikkelijk dom , ben echt naar zowat elk uitzendbureau hier in de buurt geweest,maar nee hoor helemaal niks :frusty:
Ben ook een paar keer boos weggelopen met het geroep "Jullie zijn tog gvd een uitzendbureau" :@
Ondertussen heb ik al vele sollicaties gehad,maar vele lieten niks van hun horen of hadden al iemand anders :(
Egt zwaar kut,want ik wil echt perse geld hebben met de kerst :S
Maar vrijdag hoor ik igg wat van een las en installatie bureau waar ze nog een administratief medewerker zochten,maar denk niet dat ik word aangenomen ivm werken met Excel :(

Maar tog ben ik van mening dat iedereen heus wel aan een baan kan komen,ookal is het even zoeken/
Het lukt je heus wel (f)!
Waarschuw beheerder
en wat ik al eerder zei. Uitzendburo's beconcurren elkaar ook nog eens. zo kan het zijn dat je door het ene uitzendburo wordt gekozen en door het andere niet voor een gesprek. Terwijl het de zelfde werkgever is. Men zegt dan dat je toch niet geschikt ben etc. Terwijl je zelf dan donders goed weet dat het uitzendburo in zijn geheel is afgewezen vanwege het kostenplaatje of iets dergelijks.

Met andere woorden. Ook uitzendburo's beconcurren elkaar goed. En het slachtoffer is: de werkzoekende.

Soms adverteren die uitzendburo's ook met niet bestaande vacatures in de hoop dat je bij hun inschrijft en zodat zij de concurrentie te slim af kunnen zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Reintergratie zuigt nog steeds :p
Waarschuw beheerder
nah ik heb vanaaf te horen gekregen dat ik ook geen werk meer heb omdat t bedrijf failliet is :s
nu duurt t weer maanden voordat ik werk heb, tis echt heel moeilijk jah :/

Waarschuw beheerder
*Andre®* wat weet jij er veel over; ben jij soms een uitzendbureau? :P
Waarschuw beheerder
had maar n 1,5 maand gewerkt en daarvoor heb ik ook al 5 maanden moeten zoeken dus nu zal t ook wel weer zo zijn.. dan maar weer n uitkering ofzow anders sta ik straks weer bijna op straat :s

Waarschuw beheerder
kennelijk zijn er toch wel erg veel mensen met problemen een baan te fixen...

is dat nou echt laxheid of is het gewoon moeilijk?

ik weet dat je tevreden moet zijn met wat je kan krijgen; maar een baan die ik niet trek hou ik gewoon nie echt lang vol; dan wordt ik helemaal psycho; ja nog erger dan ik al ben :jaja:

Waarschuw beheerder
bikkel :mixje:

Oud nieuws b)

Waarschuw beheerder
:O

Waarschuw beheerder
is dat nou echt laxheid of is het gewoon moeilijk?

Het is gewoon moeilijk en dankzij het gedrag van bedrijven waar je solliciteerd krijg je laksheid.
Ik bedoel, zit je daar op gesprek, alles leuk en aardig, hartstikke positief. Aan het einde van het gesprek word er gezegd dat je uiterlijk voor volgede week vrijdag meer hoor. En vervolgens hoor je gewoon nix meer, dan ga je zelf bellen. De persoon die je moet hebben is nooit aanwezig, van iets door geven en terug bellen hebben ze nog nooit gehoord...

Daar word je dus echt moe van... en op een gegeven moment interesseert het je geen fuck meer.

btw zitten hier nog meer mensen op cursus bij het CWI?
Wat een fokking bullshit is dat zeg, echt niet te geloven (n)
Ben blij dat die van mij nu is afgelopen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je moet erook wat zelf voor doen moet niet op je (luie) reet gaan zitten wachten tot ze jou bellen, neeeeee de paden op de lanen in en gaan met die zoooi........als mij het nou lukt 1 jaar thuisgezeten niet gesolliciteerd niks van wege omstandigheden, ik ga solliciteren en ik heb 4 afspraken op dag 1???????
Waarschuw beheerder
Je moet erook wat zelf voor doen moet niet op je (luie) reet gaan zitten wachten tot ze jou bellen

als ik werk zoek doe ik alles behalve dat, maar t wil gewoon niet lukken of dan wordt ik an t lijntje gehouden of ze nemen liever jongere mensen an of ze hebben n dom excuus :@
ik haat t..
Waarschuw beheerder
ik heb morgen solicitatie gesprek...
hopelijk ben ik dan eindelijk niet meer werkloos :p
Waarschuw beheerder
ik doe af en toe wel werk erbij maarjah das ook nie zo vaak..

Waarschuw beheerder
Ik wacht altijd tot ze bij mij aan komen bellen :jaja:

Waarschuw beheerder
misschien is het een combinatie van laxheid en het eigenlijk vet klote vinden dat je moet werken; vooral met oog op de rest van je leven lang.

je moet dus echt als de sodemieter een baan krijgen die bij je past en waar je je draai in kan vinden; een baan is niet zomaar iets; het is een sociaal contact punt; het is een plek waar je jezelf kan bewijzen; als je te lang stompzinnig werk doet tast het je persoonlijkheid aan; waar je mee omgaat raak je door besmet :jaja:

Waarschuw beheerder
Tering wat diep :O

Waarschuw beheerder
je moet me eens zien in bed ;):x

Waarschuw beheerder
Hahahaha 8)b)

Waarschuw beheerder
ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed :P
Waarschuw beheerder
Nou is wel diep zinnig, maar wel gelijk in.

Maar het aanbod met werkzoekende is ook gewoon veel groter als dat er vacature's zijn. En je wordt of aan het lijntje gehouden, of alsnog afgebeld ivm tegen vallende cijfers of je mot 1 of andere HBO diploma hebben

IK WORD ER OOK HELEMAAL SCHIJT EN SCHIJT ZIEK VAN

zit ook pas 5mndn thuis :S
Waarschuw beheerder
heb geen zin om weer 5 maanden thuis te zitten hehe
Waarschuw beheerder
jah ik ken het Willem :S
ik wordt er ook simpel van...en dat je natuurlijk boven alles op een gegeven moment op zwart zaad zit :(
voordeeltje: flink wat tijd kunnen investeren in het produceren :D ;)
Waarschuw beheerder
iemand massage nodig? tegen vergoeding natuurlijk ;)
Waarschuw beheerder
donateur
hehe Ja ik ken dus ook geen fuck vinden en word der behoorlijk gek van.. moet centen hebben :|
Waarschuw beheerder
Had sinds februari geen werk meer. Heb daarna 6 maanden in de ziektewet gezeten. Daarna weer gaan solliciteren.

De uitzendbureaus hadden genoeg werk dat was het probleem niet. Ze begonnen zelfs elke week te bellen met de openstaande vacatures. Alleen dat werk wat ze aanboden was totaal niet wat ik kon. Ze hadden ergens het idee vandaan gehaald dat ik een accountant was??

Nu eindelijk heb ik weer werk maar het salaris is 10% minder dan dat ik aan WW uitkering zou krijgen. Dus ik blijf wel solliciteren.

Werk vinden is geen probleem. Passend werk te vinden qua salaris en ervaring is verschrikkelijk moeilijk.

Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt.
Waarschuw beheerder
En ook welke regio je zoekt. Er zijn zelfs mensen die reageren op functies in het midden van het land terwijl ze in hereveen wonen.
Waarschuw beheerder
donateur
ik was ook al aan het reageren op vacatures ver bij mijn woonplaats vandaan. heb nu een baan maar moet dagelijks 70 Km heen en 70 Km terug afleggen.

Da's echt fucking veel, maar goed tis wel precies wat ik wil, en er zijn veel toekomstperspectieven dus ik heb het ervoor over :jaja:
Waarschuw beheerder
Echter sommige werkgevers willen graag dat je dicht bij hun zaak wonen. Maar vooral in de randstad in er ook nog woning schaarste.

Waarschuw beheerder
En ook welke regio je zoekt. Er zijn zelfs mensen die reageren op functies in het midden van het land terwijl ze in hereveen wonen.

Ik woon in overijssel en ik reageer ook echt door heel het land, dan heb ik meer vacatures dan als ik binnen 30 km blijf. Dan is er niet eens wat te vinden.

Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt.

Zeker weten, probeer maar eens als grafisch ontwerper aan de slag te gaan met minder dan twee jaar ervaring :s..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoefde niet persé te verhuizen, heb ook geen bereikbaarheidsdiensten 9dat je binnen een half uur ter plaatse moet zijn)

Maar liever wel natuurlijk, een uur reistijd is gewoon veel :jaja:

Maja als het bevalt wil ik zelf verhuizen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt

Idd en ook WAAR je woont.

Kan je makkelijk brullen, dan verhuis je toch!! Maja verhuizen doe je alleen als je een VASTE baan hebt, of niet dan?

Je gaat (vooral in deze tijd niet meer op de bonnevooi ergens heen en ziet het daar wel :nee:

Waarschuw beheerder
ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed

Ik was niet naar bed en ja ik voel me aangesproken b)

Waarschuw beheerder
Hopeloos en triest. Toch een kleine bijdrage.

Het woord werkloos is verzonnen door luie mensen, of mensen die ziek zijn en echt niet kunnen werken. Helaas gebruiken meer luie mensen het woord werkloos dan zieke mensen.

Waarom bestaat in mijn ogen het woord werkeloos niet als je niet ziek bent. Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken, je omtescholen en veel meer dat is dan dus je werk.

Er is genoeg werk tevinden als je maar doorzet. En je moet zeker niet kieskeurig zijn. Vrijwilligers werk voor 1 a 2 dagen in de week doen doet het erg goed, een mooi argument om te zeggen dat je bezig wilt zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk dat jij de realiteit mist. Indien jij zegt er is genoeg werk mag jij gelijk hier de werkgevers opsommen waar werk is zodat de andere er gelijk van kunnen profiteren.
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom bestaat in mijn ogen het woord werkeloos niet als je niet ziek bent. Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken, je omtescholen en veel meer dat is dan dus je werk.

Er is genoeg werk tevinden als je maar doorzet. En je moet zeker niet kieskeurig zijn. Vrijwilligers werk voor 1 a 2 dagen in de week doen doet het erg goed, een mooi argument om te zeggen dat je bezig wilt zijn

Weer zo'n pruthoofd :/

Er is niet overal genoeg werk :@
Waarschuw beheerder
Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken
Doe de hele dag niet veel anders naast een beetje ontspannen op internet er naast (ook nodig anders wordt je er ook gek van)

je omtescholen

Zou graag willen, maar ik kan het niet betalen (want heb maar 70% over van m'n laatst verdiende loon en dat was al geen vet pot) en het UWV doet hier ook niet meer aan bij dragen....
Waarschuw beheerder
Ik word er ook helemaal gek van!!!!! zit al zeker 2 maanden zonder werk.....:(:(:(

Waarschuw beheerder
Ik wilde net zeggen betaal jij meneer de beter weter? 3+4=7

Waarschuw beheerder
Ik heb wel werk voor jullie hoor. Of je het leuk vind is weer een andere vraag.

Ik ben zeker niet naief en al helemaal geen punthoofd.

Als je niet kieskeurig bent en doorzet vind je ZEKER een baan. En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!
Waarschuw beheerder
om welke bedrijven gaat het dan 3+4=7
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb wel werk voor jullie hoor. Of je het leuk vind is weer een andere vraag.

Zoals al vaker gezegd het ligt aan waar je woont, wat je kunt, hoe oud je bent bla diebla die bla

Ik was te hoog opgeleid voor schoonmaakwerk/ productiewerk, te oud voor administratief, te jong vor werk in mijn vak, te onervaren noem maar op :/ te oud voor supermarkt etc etc.

het was ecth wachten tot iemand in me wilde investeren en dat is gelukt ja, maar ik moet per dag 140 km afleggen.
Waarschuw beheerder
donateur
En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!

Ik heb 2 mappen vol brieven, de mensen op het CWI stonden echt te kijken zoveel als ik al gedaan had. Uitzendbureaus konden me niet helpen,ik heb bij 4 ingeschreven gestaan en ben 1 keer gebeld.

Waarschuw beheerder
Ja er zijn natuurlijk andere factoren die het vinden van werk beinvloeden. Valt niet te ontkennen.

Blijf positief, waar een wil is, is een weg. Anders moet je Dr. phill of Emiel Ratelband ff bellen ;-)

Uitzendbureau's die moet je gewoon blijven stalken tot ze werk voor je hebben, iedere dag de 20 uitzendbureau's bellen waar je ingeschreven staat.

Ik woon in Utrecht, ben jong, allround, niet te laag en te hoof opgeleid. Heb nooit moeite gehad om werk te vinden, althans 1 keer heb ik 2 mnd geluierd met excuse ik kan geen werk vinden.

Euh, red light district, telemarketing.
Waarschuw beheerder
Dan ben ik benieuwd hoeveel brieven je hebt terug gekregen van de werkgevers. Want de ervaring leert dat sommige bedrijven nog geen eens reageren op je sollicitatie.
Waarschuw beheerder
3+4=7 wat vind je van dit:

Uitzendburo's kapen de opdrachten van de andere uitzendburo weg door een andere aanbieding te doen bij de werkgever.

Uitzendburo's plaatsen soms advertenties met vacatures die niet bestaan om de hoop dat mensen zich inschrijven bij hun buro zodat ze een goed gevulde database hebben om zo de concurrerende uitzenburo voor te zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat bedoel ik...je woont in Utrecht

Ik woon in een boerengat :jaja: Vanuit hier trekt alles naar lkmaar/Amsterdam dus er is onzijs veel aanbod van personeel en heel weinig vraag :jaja:

Nu ben ik nie te beroerd om te reizen maar mn max ligt toch echt op 1,5 heen en 1,5 terug.

En nee dás geen gezuer...ik zie mezelf niet na een nachtdienst zolang nog op de weg :nee:

Komt bij dat HBO mensen afschrikt ofzo :/ Ik heb echt het idee dat ik veel beter MBO had kunnen doen :jaja:

Komt bij dat de leeftijd 21/22 voor simpel werk vaak te oud is en voor wat moeilijker werk ben je te jong :jaja:

Maar goed ik heb werk, de rest veel succes. Kan me er alleen enorm boos om maken dat mensen zo makkelijk denken :/
Waarschuw beheerder
En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!

Ga jij maar eens 24/7 alleen maar werk zoekn. Eens kijken dan hoe snel jij horendol wordt. Het valt echt niet mee. Al stuur je gem 20 brieven de deur uit, dan mag je blij zijn dat je van 5 daadwerkelijk een antwoord terug krijgt. Nou dan blijven er 3 over waar je op gesprek mag.
Dan moet je nog geluk hebben dat ze niet afbellen en ga nog maar door.

En daarbij lopen we nu tegen het eind van het jaar aan en dat is echt problematisch, want er is bijna geen bedrijf die nu graag mensne aanneemt, omdat het te druk is om in te kunnen werken of omdat het administratief gewoon te veel tijd in gaat nemen in deze tijd. De bedrijven moeten de jaren af gaan ronden.

En er blijft nog steeds het feit dat er meer werkzoekede zijn als dat er vacature's zijn. Dus de kans is maar klein bij een sollicitatie dat je aangenomen wordt.

Maar we blijven gewoon met goede moed door solliciteren tot je wel onder de kleine hoeveelheid valt die een baan krijgt

Waarschuw beheerder
3+4=7 wat vind je van dit:

Uitzendburo's kapen de opdrachten van de andere uitzendburo weg door een andere aanbieding te doen bij de werkgever.

Uitzendburo's plaatsen soms advertenties met vacatures die niet bestaan om de hoop dat mensen zich inschrijven bij hun buro zodat ze een goed gevulde database hebben om zo de concurrerende uitzenburo voor te zijn.

Zelf denk ik gebeuren door de kleinere uitzendbureau's maar dat getuigt natuurlijk wel weer dat er een tekort is.

Wat ik er van vind, concurrentie is goed, mag zeker ook hard maar het moet wel fair blijven.
Waarschuw beheerder
zo zie je dus dat als je bij verschillende uitzenburo's staat ingeschreven dat je dus voor 1 vacature door 2 uitzendburo's wordt benaderd omdat ze allebij graag die opdracht willen hebben. Je komt bij 1 uitzendburo op gesprek omdat die door een goede offerte heeft neergelegd en het andere uitzendburo zegt dat je niet in aanmerking komt omdat je cv etc niet aansluit een zogenaamde smoes. Terwijl duidelijk is dat de opdracht naar de concurrent is gegaan.

Met andere woorden ze zeggen niet eerlijk dat ze de opdracht niet hebben gekregen en dat deze naar de concurrent is gegaan. En zo kan je nog wel een tijdje doorgaan over uitzendburo's. Zelfde geldt voor de w&s buro's

Waarschuw beheerder
He amigo als jij denkt dat het allemaal zo makkelijk is dan denk je niet goed na.
Toen ik weg ging bij m'n vorige baan moest ik dus ook m'n wagen inleveren. Als ik nu dus weer ga werken moet ik meteen een auto kopen. Ik woon dus ook niet direct in de buurt van een grote stad, waar veel werk is. Dus openbaar vervoer is geen optie, er komt hier 1 keer per uur een bus :S
Dan ga je niet even voor een of andere pisbaan een wagen kopen en maar zien waar het eindigt. Ik heb hier al ervaring mee, met een auto kopen voor je nieuwe baan, moest ik even later een wagen van de zaak gaan rijden en het geintje heeft me in totaal 2000 euro gekost.
Het CWI is het daar trouwens ook gewoon mee eens, ik heb altijd een redelijk salaris gehad waar ik nu 70% van krijg. Das nog steeds meer dan wat mijn broertje verdiend met z'n fulltime baan met 20 jaar. Stel dat ik dan ook zo'n baan aanneem. Dan ben ik uit de sector waar ik voor geleerd heb, ik moet vervoer regelen, en ik lever in op mijn geld.
Dan wacht ik het liever nog even af tot ik wel de baan heb die bij me past en heb ik nu mooi de tijd voor zelfstudie's.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben maar psychiater geworden
Want er zat nix anders op
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ben al een hele tijd werkeloos maar dat komt ook dat ik alleenstaande moeder ben.
Maar ik zal blij zijn dat ik in April gewoon weer aan het werk kan.....

Waarschuw beheerder
Baziz aka Doorgesnoven Uilen Terreur Ja klopt inderdaad dat je dna weg bent uit de sector. heb ik ook als ik wat anders ga doene n kan niet te lang wachten dan ben je er helemaal uit enzo. Dan nemen ze je zeker niet meer aan. Waarom heb ikd an nog op school gezeten enzo als ik dat doe, maar zelfs iets anders doen is nog moeilijk genoeg.

Waarschuw beheerder
3+4=7 je hebt aan de ene kant gelijk; zoals ik al eerder heb gezegd; jazeker het is een tikkeltje laxheid; maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee. veel mensen houden er gewoon niet van achterlijk werk te doen.

daarnaast; mooi voorbeeld geef jij; je woont in utrecht en je had zo een baan... GOH DUH!? :D

ik woonde in amsterdam en ik had binnen een week een baan; 3 zelfs, maar ik woon nu alweer 4 maanden in maastricht en het schiet niet op en ik was in amsterdam net zo actief als hier, dus wat jij zegt is toch relatief gezien niet echt helemaal waar :)

en maastricht is zelfs een stad; geen dorp en dan nog is het kut.

maar goed; ik ga denk ik maar kijken of ik 20 uur p/w in een fabriek kan werken; lijkt me vet; industriele geluiden om me heen; heb vroeger 1 dag bij een papier fabriek gewerkt en ben de dag erna helemaal para weggelopen.

in hilversum had ik ook vrij snel baantjes; hoewel het ook niet makkelijk was; uiteindelijk maar een dom baantje in een vleesfabriek...

OW MY GOTH!

dat volk :|

de intelligentie :S

het uiterlijk :'(

ik was na een half uur weggegaan; mijn collega`s, meneer A kwijlde nogmeer dan meneer B; ze stonden me allebei zo aan te kijken van Hoi; heb jij ook een eencellig brein? :D

ik moest 8 uur lang; varkenshaasjes van hun vet ontdoen; dat is dus voor een ADHD-ur VOLLEDIG ONMOGELIJK; ik kan NIET 8 uur lang non stop; dag in dag uit; weken lang; maandenlang HETZELFDE ACHTERLIJKE KUTWERK doen.

er zijn echt wel mensen die het hier moeilijk mee hebben en door werkelozen voor hopeloze trieste mensen uit te maken vind ik bijzonder kortzichtig :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb een vaste baan gelukkig anders kan ik mn huisie wel opzeggen en dat is niet fijn:D!!!
Waarschuw beheerder
Ik denk dat de sector, woonplaats, opleiding, ervaring en leeftijd erg meespelen in het vinden van werk.

Niemand kan mij ooit beschuldigen van luiheid. Ik heb nu immers een nieuwe baan waarmee ik 40% minder verdien dan bij mijn vorige baan. Met een WW uitkering zou ik meer krijgen. Ik kan je verzekeren dat dit een hele harde klap is in je uitgavenpatroon. Zelfs bij de boodschappen let ik nu op de 10 eurocentjes.

Een ander probleem is het beleid van veel bedrijven. Ze willen flexibel personeel met half jaar contracten. Geen vaste contracten meer. Nu heb ik niets tegen half jaar contracten maar als ik meer dan 6 maanden voor dat bedrijf werk tegen 40% minder loon en na een jaar gaat het plotseling slecht met het bedrijf wordt mijn contract niet verlengd. Of ze gaan op zoek naar nieuw flexibel personeel die ze weer half jaar contracten kunnen aanbieden omdat ze dat mij niet meer kunnen aanbieden. Vervolgens wordt mijn volgende WW uitkering gebaseerd op 70% van het loon dat al 40% lager was dan mijn oorspronkelijke salaris. Niet echt een stimulans dus om een halfjaarcontract te tekenen.

Waarschuw beheerder
Kijk dat bedoel ik, en daarom zit ik nu dus nog thuis. Ik heb dat al een keer meegemaakt, heeft me klauwen met geld gekost (oa. auto) en in trap daar niet nog een keer in.

Maar ik ben vanmiddag gebeld voor een hele interessante functie en moet morgen nog ff terug bellen voor een afspraak :)

Waarschuw beheerder
misschien is het een combinatie van laxheid en het eigenlijk vet klote vinden dat je moet werken; vooral met oog op de rest van je leven lang.

Een trieste gedachte. Waarom maak jij je zelf dat wijs? De rest van je leven werken. :S

Tegenstrijdig:

3+4=7 je hebt aan de ene kant gelijk; zoals ik al eerder heb gezegd; jazeker het is een tikkeltje laxheid; maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee. veel mensen houden er gewoon niet van achterlijk werk te doen.

ik moest 8 uur lang; varkenshaasjes van hun vet ontdoen

maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee.

en

ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed

dat is dus voor een ADHD-ur VOLLEDIG ONMOGELIJK

Ken geen geen adhd persoon die lang achter een computer kan zitten.

maar goed; ik ga denk ik maar kijken of ik 20 uur p/w in een fabriek kan werken; lijkt me vet; industriele geluiden om me heen; heb vroeger 1 dag bij een papier fabriek gewerkt en ben de dag erna helemaal para weggelopen.

GOTH!

dat volk

de intelligentie

het uiterlijk

Conclusie: Chaos in your brains
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
whoehoehoe
ik ben als t goed is niet meer koos werkloos :p

EINDELIJK
Waarschuw beheerder
gezellig :D
Waarschuw beheerder
waar heb je werk ? :p
Waarschuw beheerder
euhm heel misschien postbode haha :p jij?
Waarschuw beheerder
ik word zo'n irritante persoon met zo'n jas aan met een gratis krant, en je dan een abbonoment aanproberen te shmeren :p

ook leuk :p
iig wel gezellig :p ten minste niet alleen werken
Waarschuw beheerder
heheh jah lijkt ook wel lache :p
tis tenminste werk he :D

Waarschuw beheerder
Anderhalf jaar geleden als afgestudeerd ICTér op zoek naar een baan en nu pas afgelopen maandag aangenomen bij een bedrijf. Puur door gebrek aan werkervaring kwam ik nergens aan de bak :(
Waarschuw beheerder
jah tegenwoordig mot je bijna overal werkervaring hebben maar je mot toch ergens beginnen om ervaring op te doen? :s

Waarschuw beheerder
klopt! En het bedrijf waar ik nu ga werken geeft me die kans. Dus als ik het daar gezien heb, heb ik dus wel meer kans op een andere baan, vanwege de werkervaring :) Goeie shit!

Waarschuw beheerder
Ik heb werkervaring zat in van alles en nog wat..

Elke keer hebben ze wel weer een ander kutsmoesje :gaap:

Waarschuw beheerder
He! nix tegen:

Chaos in your brains

Waarschuw beheerder
HILVERSUM, vrijdag
Het hoger beroepsonderwijs (hbo) is een vergaarbak van kansloze, afgestudeerde mbo’ers. Ruim eenderde van de afgestudeerde mbo’ers kiest voor het hbo wegens gebrek aan kansen op de arbeidsmarkt.
Dat stelt Martin Stevense, directeur van het Instituut voor Sociale en Bedrijfswetenschappen (ISBW), naar aanleiding van een onderzoek onder 450 mbo’ers. Behalve een slechte motivatie (geen arbeidsmarktperspectief met mbo-diploma) blijkt dat de helft van de studenten voor kerst de opleiding alweer verlaten heeft. „Deze shake-out wordt totaal genegeerd door de opleidingen. Omdat de overheid 1 oktober neemt als peildatum voor het geven van geld voor een heel studiejaar interesseert het ze niet.”

bron: telegraaf
Waarschuw beheerder
donateur
Nou jongens, mijn vriendje heeft na jaren wao en dus werkeloosheid eindelijk een baan gevonden in zijn vakgebied, die hij ook nog eens leuk vindt en die goed verdient, hij heeft de afgelopen 1,5 jaar gezocht en eindelijk wat gevonden, dus ik zou zeggen: hou vol, op een gegeven moment keert het tij!

Succes allemaal! :flower:
3+4=7 ik merk dat je nog student bent.

Je bent straks klaar met je studie en je gaat een baan zoeken.
je schrijft brieven en je schrijft je in bij uitzend organisaties MAAR dan, er schrijven nog 400 andere mensen op 1 vacature ga zo maar door.
En dan komt er ook nog eens bij iedereen wil wel werken maar je wilt wel iets dat een BEETJE bij je opleiding aansluit.
En ieder mens mag wel een stukje ontspanning, iemand die dik is en aan het lijnen is en zich na een aantal weken lijnen zichzelf een patatje gunt word ook gelijk gezegd OOOOHHH moet je kijken daar heb je het al logisch dat ze dik is.................BULLSHIT

DUS 3+4=7 JE HEBT WEL MAKKELIJK LULLEN, VOOR IEMAND DIE NOG NIETS HEEFT WAARGEMAAKT IN DE PRAKTIJK!!!

Waarschuw beheerder
idd 3+4=7, je lult poep!
Waarschuw beheerder
Sommige mensen denken dat er werk zat is het tegendeel is waar.

- Bedrijven hebben een personeelsstop (kosten reductie)
- Bij vacatures reageren min. 50 mensen op die baan.
- Uitzendburo's beconcurreren elkaar hard om die opdracht binnen te krijgen.
- noem maar op.

Waarschuw beheerder
3+4=7 ik merk dat je nog student bent.

Je bent straks klaar met je studie en je gaat een baan zoeken.
je schrijft brieven en je schrijft je in bij uitzend organisaties MAAR dan, er schrijven nog 400 andere mensen op 1 vacature ga zo maar door.
En dan komt er ook nog eens bij iedereen wil wel werken maar je wilt wel iets dat een BEETJE bij je opleiding aansluit.
En ieder mens mag wel een stukje ontspanning, iemand die dik is en aan het lijnen is en zich na een aantal weken lijnen zichzelf een patatje gunt word ook gelijk gezegd OOOOHHH moet je kijken daar heb je het al logisch dat ze dik is.................BULLSHIT

DUS 3+4=7 JE HEBT WEL MAKKELIJK LULLEN, VOOR IEMAND DIE NOG NIETS HEEFT WAARGEMAAKT IN DE PRAKTIJK!!!

Mensen voelen zich blijkbaar aangevallen door mijn positiviteit, excuses moi. Ik heb anderhalf jaar als accountmanager gewerkt zonder enkel diploma waarook wel 500 reacties op kwamen

Moeilijk is het nu zeker, kan ik niet ontkennen. Maar als je je motivatie verlies is het einde zoek kan ik je garanderen.

Inderdaad ik studeer nu weer, maar ik heb niet zomaar een opleiding gekozen. Er zijn dit jaar 100 studenten aandeze opleiding begonnen, redelijk uniek denk ik. Bovendien zag ik deze economische malaise al aankomen in 1998 en adviseerde veel mensen om gewoon door te studeren want na een paar jaar gaat het wel weer goed en heb je nog meer kennis opgebouwd.

Zonder ontspanning heb je zeker geen leven, maar ik denk zo; Als jij een baan zoekt voor 38 uur per week, zoek dan ook 38 uur per week. Vroeg of laat zal je inspanning beloond worden.
Waarschuw beheerder
Maar als je je motivatie verlies is het einde zoek kan ik je garanderen

Nou volgens mij zie ik niemand hier die het op heeft gegeven. We hebben het alleen over de keiharde waarheid, niet meer niet minder....

Iedereen heeft het er nog steeds over dat ze aan het solliciteren zijn.

Waarschuw beheerder
voor het een ben ik te jong en onervaren en voor het ander heb ik juist weer teveel ervaring of te hoog opgeleid :vaag:
Waarschuw beheerder
zulke dingen hoor je erg vaak.

Waarschuw beheerder
Ik ook
Waarschuw beheerder
tsja t is erg kut om werk te vinden ben net ook de hele stad weer doorgeweest of t is voor 15uur per week of administratie werk tsja en dat kan ik niet:s

dus hopeloos maar ja gewoon doorzoeken
Waarschuw beheerder
donateur
ik ook, gelukkig bestaat er zoiets als studiefinanciering :P

Waarschuw beheerder
Studenten moeten niet zielig doen in ieder geval, want die kunnen makkelijk aan werk komen. :[
Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad ik studeer nu weer, maar ik heb niet zomaar een opleiding gekozen. Er zijn dit jaar 100 studenten aandeze opleiding begonnen, redelijk uniek denk ik. Bovendien zag ik deze economische malaise al aankomen in 1998 en adviseerde veel mensen om gewoon door te studeren want na een paar jaar gaat het wel weer goed en heb je nog meer kennis opgebouwd.

Tsjah, niet iedereen heeft de mogelijkheden om door te studeren? Ik kan naast het samenwonen geen studie meer betalen hoor :/ En als ik nog wel thuis zou wonen, kon ik het ook zelf ophoesten :jaja:

Zonder ontspanning heb je zeker geen leven, maar ik denk zo; Als jij een baan zoekt voor 38 uur per week, zoek dan ook 38 uur per week. Vroeg of laat zal je inspanning beloond worden

Zoek jij in deze tijden maar eens een fulltime baan, het werk dát er is is vaak tijdelijk en parttime, tenminste wel in mijn sector.

Ik heb het geluk gehad dat ik via via in contact ben gekomen met een grote organisatie die WEL bereid was te investeren in een jong iemand. Ik ga dus idd weer naar school. krijg een privé loopbaan traject, privé docent etc etc.

Maar ik besef ook dondersgoed dat dit een unieke kans is die zeker niet voor iedereen vor het oprapen ligt
Waarschuw beheerder
donateur
Dat je student bent heb er toch geen fuck mee te maken?:/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Bijbaantjes liggen voor t oprapen!?
Bezoek anders ff wat uitzendbureau's, weet je wel beter!

Maar bedankt voor de sites, nog niet bezocht (Y)!
Waarschuw beheerder
Iedereen lult zo makkelijk van baantjes en bijbaantjes liggen voor het oprapen.. nou ga maar eens een half jaar zoeken..elke x stad af..uitzendburo's langs..bellen..blabla.. t is moeilijk hoor

Waarschuw beheerder
Nou, ik weet niet in wat voor uithoeken jullie dan wonen, maar bij mij om de hoek zie ik constant dat er mensen gevraagd worden. :S

Zoek eens in de telemarketing of marktonderzoek, daar kunnen ze altijd mensen gebruiken.
Waarschuw beheerder
Woon in velp.. bij arnhem.. en daar vragen ze ook niemand.. :)
Waarschuw beheerder
Er is zat werk maar:

- Bedrijven willen nu geen mensen aannemen omdat ze veel aan kostenreductie doen. De huidige moeten maar een stapje harder lopen.
- Bedrijven nemen maar tijdelijk personeel aan als ze het even te druk hebben daarna dumpen ze die weer.
- Op vacatures reageren gemid. 70 of meer kandidaten zelfs op functies als schoonmaak, magazijnwerk of productiewerk. Ja zelfs HBO'ers reageren op die functies.
- W&S en Uitzendburo's beconcurreren elkaar dood en jatten bijv. vacatures. Plaatsen zelfs NEP vacatures om zo kandidaten te werven om zo de concurrent te snel voor te zijn. Zulke dingen gebeuren ten kosten van de werkzoekende. De kans is dan klein dat je wordt voorgesteld. En zelf als je er om vraagt of er eventueel meer buro's voor deze functie aan het werven zijn zijn ze akelig stil bang dat je ook bij de concurrent je gaat inschrijven.
Waarschuw beheerder
Als je niet kieskeurig bent en doorzet vind je ZEKER een baan. En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!

Het is al vaak gezegd, maar speciaal voor jou nog een keer:
1) Werk is ook bedoeld om vaste lasten mee te betalen en een gezin te onderhouden. Lullen dat er genoeg werk is doet niet ter zake: als het werk niet genoeg kan opleveren om fatsoenlijk te wonen heb je er geen ruk aan.
2) Ook HBO'ers en WO'ers kunnen vaak geen werk vinden. Zeg je tegen hen ook dat ze de tijd komen gebruiken om zich om te scholen?
3) Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als jij 38 uur per week nodig hebt om werk te zoeken dat doe jij iets niet goed. De meeste mensen staan echt wel ingeschreven op de meeste bekende vacaturebanken op het net en uitzendbureau's. Ook solliciteren ze regelmatig naar vacatures in bv de krant. Daar heb je echt geen dagtaak aan.

Uitzendbureau's die moet je gewoon blijven stalken tot ze werk voor je hebben, iedere dag de 20 uitzendbureau's bellen waar je ingeschreven staat.

Ja hooooooor. Waar gaat iemand dat van betalen? En denk je nou echt dat lastigvallen je kansen vergroot?

Euh, red light district, telemarketing.

Ja hoooooooor. Zeg het even als je werkloos wordt. Dan kan je mee naar Amsterdam en daar de schandknaap spelen. :X

Als jij een baan zoekt voor 38 uur per week, zoek dan ook 38 uur per week. Vroeg of laat zal je inspanning beloond worden.

Ja hooooooooor. Er is al zo weinig en dan ga je kieskeurig zijn. Lijkt me niet de bedoeling.
Waarschuw beheerder
nogmaals wat ik al hebt geschetst in mijn vorige reply op dit topic gebeurt.
Waarschuw beheerder
donateur
sinds 2 weken ben ik geen koos meer :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil werk :[

Waarschuw beheerder
ja zou nu ook wel weer werk willen :yes:

this mooi geweest nu..heb toG nog elk weekend weggekund b) :d

maaruh,deze week moet ik eGt werk hebben..:yes:
kga ook is eGt goed zoeken deze x.. :yes: heb ik nog ni eGt gedaan.. :bloos: ben t nu n beetje beu da thuiszitte!

Waarschuw beheerder
1 probleem, ik wil horeca :[
dan sta ik dus met de kerstdagen andere mensen te bedienen :/

Waarschuw beheerder
w8 je toG ff tot na de kerst ;-)
Waarschuw beheerder
iedereen wilt werk maar helaas er zijn minder vacatures dan werkzoekenden.
Waarschuw beheerder
donateur

tsjah, sorrie hoor, maar dan moet je of NIET voor de horeca kiezen of de consequenties dragen :/

Ik werk in de zorg....

Al vanaf mijn 17e als bijbaantje, nu als vaste baan. Heb moeten werken met kerst, nieuwjaarsochtend,...om het weekend op zondag..en altijd om 07:15uur beginnen.

Ben in de 5! jaar dat ik daar werk misschien 3 keer ziek geweest, en dan ook echt ziek.

Als je ergens aan begint moet je er volledig achterstaan anders kan je beter wat anders gaan doen :jaja:

Waarschuw beheerder
ikke, maar wordt er echt niet simpel van, vind het wel best zo!!!

Waarschuw beheerder
Dat is opzich niet erg, maar rond deze tijd 'gebruiken' ze mensen voor de kerst.. :)

en ik ben nogal gesteld op de kerst :[
Waarschuw beheerder
donateur
tsjah ik hou ook van de kerst maja bij mij ligt het misschien anders :) ik kom die dagen echt voor de oudjes zelf :) om er een gezellige dag van te maken :jaja:

En bovendien betaald het goed (y)

Waarschuw beheerder
Heey Psycho, bij de skihut in Rotterdam(stadhuisplein) kan je zo beginnen :)
Ik WILDE ook horeca,maar heb het later tog maar afgewezen omdat in het weekend altijd bij mijn vriendje ben en tog het liefst doordeweeks werk :)
Waarschuw beheerder
hmz kheb nog steeds niks gehoord van t werk dus zal t wel nie doorgaan helaas.. :/
tis nu zelfs nog moeilijker om iets te vinden dan 2 maanden geleden :s

Waarschuw beheerder
Ik werk sowieso niet in het weekend ;)
Heb tot nu toe altijd horeca kunnen vinden wat doordeweeks was.. Ik ben nog al gesteld op m'n weekend b)

Waarschuw beheerder
Nou ik ga nu richting m'n sollicitatie gesprek.
Wish me luck.
Waarschuw beheerder
en hoe is het geworden.

Waarschuw beheerder
Ja ging goed man. Ze waren heel positief. Ik hoor volgende week of ze me voor een 2de gesprek willen, de functie is best pittig maar ik denk wel dat ik het aan kan.
Vrijdag heb ik er nog 1, bij een ander bedrijf.

Waarschuw beheerder
donateur
Heb gelukkig nog nooit zonder werk gezeten, maar als dat ooit wel zou zijn, zou ik iig vrijwilligerswerk gaan doen maar zeker niet hele dagen thuis zitten, gewoon om bezig te zijn.
Waarschuw beheerder
zelfs starts komen nu wening aan het werk. Dit komt mede omdat bedrijven liever iemand die ervaren is wilt hebben.
Waarschuw beheerder
Nou ik ben ook een tijd werkloos geweest (2 maanden)
Damn echt saai :S iedereen werkt en je moet zelf rond zien te komen en alles :S

Gelukkig ben ik nu weer een maand aan 't werk :D

Waarschuw beheerder
Ik heb mezelf ingeschreven op werk.nl en al mijn stages, cv en mijn werkervaring opgezet :D
En er ook bij gezet dat mensen mij mogen bellen of mailen wanneer ze een vacature voor me hadden :)

Nu ben ik al 2 keer in 2 dagen gebeld :D
Okej het waren wel kut vacatures, eentje voor een cateringbedrijf ergens op de Spaanse Polder (R'dam West) en een andere voor techniek productiewerk om dingetjes in elkaar te zetten ergens in Oud Beyerland :|
Nouw catering is helemaaaal niks voor mij, en dingetjes in elkaar zetten is ook niks voor mij :no:
Bovendien als ik dat zou doen zou ik met de kerstdagen moeten werken, nouw nee (n)

Maarja aangezien er nog veel meer andere koos werkeloos zijn,schrijf je ook in op werk.nl en misschien ontvang je ook wel een telefoontje (y)

Waarschuw beheerder
Heb maandag trouwens een solicitatie bij de Free Record Shop :D Blijj !

Waarschuw beheerder
Wat ik trouwens wel enorm vervelend vind na een sollicitatiesgesprek is dat ze 9 van de 10 keer zeggen "je hoor volgende week vrijdag of donderdag wat van ons"
Maar dat is dan meestal 2 weken later dat ze bellen of je niet of wel bent aangenomen, of ze bellen helemaal niet meer terug :@
Ik ga voortaan echt gewoon zeggen dat ze echt MOETEN bellen want ik word er een beetje gek van van al die "beloftes" :@
Waarschuw beheerder
donateur
jeetje knuffof..

Ik heb best lang op werk.nl gestaan en ben nooit gebeld :nee:

Één keer heb ik van een reactie van mijn kant een belletje teruggehad maar dat was uiteidnelijk niets, te ver, geen reiskostenvergoeding en nog meer. Dus gewoon hiet haalbaar :nee:

Wat ik trouwens wel enorm vervelend vind na een sollicitatiesgesprek is dat ze 9 van de 10 keer zeggen "je hoor volgende week vrijdag of donderdag wat van ons"
Maar dat is dan meestal 2 weken later dat ze bellen of je niet of wel bent aangenomen, of ze bellen helemaal niet meer terug

Ik heb bij mn laatste 2 gesprekken gewoon gezegd dat ik meer dingen had lopen en het heel vervelend vond om zo lang te moeten wachten. heb gewoon egzegd dat ik binnen een week teruggebeld wilde worden. Was het echt helemaal zat.

beiden belden binnen een week op en beiden wilden me hebben 8)

Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar als je WILT werken is er echt wel werk voor je. Desnoods een niveau lager. Ik baal van mensen (helemaal van jongeren) die zo triest doen.
Ik zelf heb nooit problemen gehad om werk te vinden, maar kijkis goed om je heen. Reageer niet op dingen waarvan je weet "het wordt toch niets".
Desnoods doe je iets tijdelijks wat benede je niveau is. En daarbij hoef je echt geen vakkenvuller te worden.

Mensen die geen moeite doen "omdat ze toch wel een uitkering krijgen" vind ik echt kansloos. Ik wil niemand verder aanvallen, maar ik wilde het nu eindelijk eens kwijt.

Kijk op www.stepstone.nl www.cwi.nl bij bedrijven op hun sites of stuur een open sollicitatie.
Waarschuw beheerder
donateur
jezus MOI misschien moet je het topic eens goed doorlezen :vaag:

mensen id eproblemen hebben in het vinden van werk worden moe van mensen als jou, mensen die denken dat ze weten hoe het allemaal in elkaar steekt.

Bah,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geen zin in..veelste lang :-P

Maar mijn verhaal slaat er wel een beetje op..:)haahah
Sorry :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
als je geen zin hebt om alles door te lezen kan je beter ook niet reageren want jouw antwoord slaat duidelijk nergens op :vaag:

Waarschuw beheerder
Ik hou me mond wel weer:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
dank je

Waarschuw beheerder
Graag gedaan...weet me plaats :-P

Waarschuw beheerder
Maarja aangezien er nog veel meer andere koos werkeloos zijn,schrijf je ook in op werk.nl en misschien ontvang je ook wel een telefoontje

HAHAHA ik ben dus echt nog noooooooit door hun gebeld, arbeidsbureau suckt ook zwaar, heb nog meer aan mezelf :[

Heb wel enige vooruitgang, word vd week gebeld door iets in R'dam.. voor iets in de horeca van 9 tot 5 b) EN doordeweeks b) *trots*

Maarja, ik ben er nog niet ;)
Waarschuw beheerder
donateur
lang leve de ww
Waarschuw beheerder
Zoo morgen mn 1ste werkdag.. en LACH me niet uit.. t is bij de ZEEMAN ..niet dak mn kleren er zelf koop maar t betaald best oke + opleiding die hun ook dokke..en t is 5 min van mn huis af :P
Waarschuw beheerder
donateur
Studenten moeten niet zielig doen in ieder geval, want die kunnen makkelijk aan werk komen.

euh....waar komt deze wijsheid vandaan!!!!!!!!! solliciteer me rot man!!!!!

probeer nu maar es een baan in de makelaardij te vinden, zelfs als je een vet dure HBO-prive opleiding hebt afgerond en extra studie kom je nog maar 1ding tekort....WERKERVARING!!!!!! gvd man, das echt fucking onmogelijk die te hebben als je net ben afgestudeerd,

wie wil er een huis kopen???? ik begin voor mezelf!!
:p:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wou je zeggen dat ze opgeleiden mensen willen hebben bij de zeeman ?
Waarschuw beheerder
KOKO Whehehehehe Ik ben allang blij dat k een baan heb..verdiend ook nog eens niet verkeerd.. en ja ze bieden een opleiding aan idd.. dus wrom niet.. kan ik nog ff ergens ooit filiaalmaneger worden dus wrom nie he
Waarschuw beheerder
donateur
gelijk heb je ... altijd maar vrij zijn is ook niet alles ;)
Waarschuw beheerder
kreeg drie weken geleden te horen dat het bedrijf waar ik werk moet inkrimpen op basis van last in first out mag ik en nog een colega ander werk gaan zoeken ik ben 23 uur per dag bezig geweest ermee.
ik heb me nog nooit zo rot gevoelt.
heel veel solicitatie brieven gescheven en gemaailt
gevolg 5 solicitatie's in een week en per 1 dec begin ik bij me nieuwe werkgever

tip zie je een passende vacature ergens staan bel dan op en vraag naar het contact persoon en vraag diegene of de vacature nog open staat

waarom omdat je dan direct al contact heeft en je bij iemand in zijn hoofd zit vraag de dingen die jij nog belangrijk vind en sluit af

je brief of mail kan je dan beginnen met naar aanleiding van ons telefoongesprek bla bla bla

wedden dat je meer in gedachte bent op het moment dat ze je mail of brief lezen

weet niet of je er wat aan hebt maar het is maar een tip

en banen zijn er wel maar je moet ook wel in een goed gebied wonen en jezelf er niet bij neer gaan leggen

nog een klein tipje

lijkt een baan je leuk maar heb je niet helemaal de diploma's ervoor reageer toch en omschijf waarom je dat wil en denkt dat je het kan

liever een gemotiveert iemand zonder de juiste papieren dan iemand met de juiste papieren en zonder inzet

ps ik heb nu een vertegenwoordigers baan 2400 euries per maand ex onkosten
Waarschuw beheerder
donateur
zoeken ze nog mensen daar ? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
whahaha geen idee :P
Waarschuw beheerder
donateur
ja hoor heb pas 3 1/2 weken thuisgezeten:s nog nooit gehad terwijl ik al vanaf februari voor een uitzendbureau werk:/ nu weer ff 2 weken gewerkt:D en pas in januari heb ik weer cker een baantje via uitzendbureau tot april:D hoop duzz dat ik tussendoor wel nog f fkan werken:/ maar rond kerst heb ik lekker weer 2 weken vrij:D :bounce: hahah das wle beter als je geen vaste baan hebt:P af en toe ff lekker vrij zijn:)
na april ga ik of werken in ut buitenland of toch echt ff opzoek naar een vaste baan:)
Waarschuw beheerder
sommige in dit topic denken van dat je binnen een dag een baan hebt. Je loopt de eerste de beste winkel binnen en hebt gelijk beet.

Of belt een productiebedrijf op en heeft gelijk beet.

Helaas de werkelijkheid is anders.
Waarschuw beheerder
donateur
klopt andre!!!! is idd gewoon zwaar kut de arbeidsmarkt nu..

optie: criminaliteit ala the godfather of klaas bruinsma????!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Hmm ik ben 2 weken geleden naar het uitzend bureau gegaan. En de volgende dag had ik gelijk werk.
De werkzaamheden waren donderdag afgelopen, ik vrijdag terug geweest en kan maandag weer beginnen :D
Waarschuw beheerder
dan heb je geluk met dat uitzendburo.

Waarschuw beheerder
Beter, vorige week bij 2 bedrijven op gesprek geweest. En vanmiddag werd ik gebeld door 1 van hun dat ze me morgen op 2de gesprek willen. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou ik word er ook gek van je hebt of te weinig werkervaring of je bent te hoog opgeleid.. Tis echt een drama uitzendbureaus schrijven niemand meer in.. waarom ben je dan al die jaren naar school gegaan om zogenaamd een hoge opleiding te doen..
Waarschuw beheerder
donateur
dat met een te hoog opgeleid is echt onzin wat uitzendbureau's zeggen :S heb het ook vaak genoeg gehoord maar je moet dan door blijven pushen :D

Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar als je WILT werken is er echt wel werk voor je. Desnoods een niveau lager. Ik baal van mensen (helemaal van jongeren) die zo triest doen.
Ik zelf heb nooit problemen gehad om werk te vinden, maar kijkis goed om je heen. Reageer niet op dingen waarvan je weet "het wordt toch niets".
Desnoods doe je iets tijdelijks wat benede je niveau is. En daarbij hoef je echt geen vakkenvuller te worden.

Mensen die geen moeite doen "omdat ze toch wel een uitkering krijgen" vind ik echt kansloos. Ik wil niemand verder aanvallen, maar ik wilde het nu eindelijk eens kwijt.

Kijk op www.stepstone.nl www.cwi.nl bij bedrijven op hun sites of stuur een open sollicitatie.

kreeg drie weken geleden te horen dat het bedrijf waar ik werk moet inkrimpen op basis van last in first out mag ik en nog een colega ander werk gaan zoeken ik ben 23 uur per dag bezig geweest ermee.
ik heb me nog nooit zo rot gevoelt.
heel veel solicitatie brieven gescheven en gemaailt
gevolg 5 solicitatie's in een week en per 1 dec begin ik bij me nieuwe werkgever

tip zie je een passende vacature ergens staan bel dan op en vraag naar het contact persoon en vraag diegene of de vacature nog open staat

waarom omdat je dan direct al contact heeft en je bij iemand in zijn hoofd zit vraag de dingen die jij nog belangrijk vind en sluit af

je brief of mail kan je dan beginnen met naar aanleiding van ons telefoongesprek bla bla bla

wedden dat je meer in gedachte bent op het moment dat ze je mail of brief lezen

weet niet of je er wat aan hebt maar het is maar een tip

en banen zijn er wel maar je moet ook wel in een goed gebied wonen en jezelf er niet bij neer gaan leggen

nog een klein tipje

lijkt een baan je leuk maar heb je niet helemaal de diploma's ervoor reageer toch en omschijf waarom je dat wil en denkt dat je het kan

liever een gemotiveert iemand zonder de juiste papieren dan iemand met de juiste papieren en zonder inzet

ps ik heb nu een vertegenwoordigers baan 2400 euries per maand ex onkosten

:D
Waarschuw beheerder
wat wil je er mee zeggen 3+4=7
Waarschuw beheerder
donateur
Dat hij gelijk heeft? :/

Dus eigenlijk moet ik op de bonnevooi gaan verhuizen? :/ Wat een onzin :/

je verhuisd pas als je een VAST contract hebt
Waarschuw beheerder
bovendien gemeentes schrijven je nog geen eens in. (woonvergunning)
Waarschuw beheerder
donateur
Wil wel graag verhuizen, maja eerst maar eens een beetje zekerheid hebben :jaja:
Waarschuw beheerder
bovendien als je je voor sociale huurwoning wilt inschrijven is er

1. een lange wachtlijst
2. je hebt een woonvergunning nodig

Waarschuw beheerder
Zaterdag sollicitatiegesprek b)

Komt heel klote uit die dag, maar moet maar :/

Waarschuw beheerder
De arbeidsmarkt ZUIGT zwaar op dit moment..............

Ik kan dan binnenkort wel deeltijd ergens werken (2 dagen in de week), maar de rest van m'n tijd zal ik moeten invullen met los dagjeswerk. Dus ik zit nog wel eens regelmatig dagen zonder werk......

:@
Waarschuw beheerder
morgen weer solliciteren..
by de luchtmacht zoeken ze ook mensen..
Waarschuw beheerder
ook voor los dagjes werk zijn er tientallen die dat ook willen doen echter er zijn minder vacatures dan werkzoekenden daarvoor.

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
Echt vervelend werkloos zijn :X
Waarschuw beheerder
hehehe

ja vooral als je ook nog een hongerige kerst krijgt he gab;p

leef met je mee hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben dit schooljaar gezakt dus moet werk hebben tot september.
Maandag solliciteren bij een wasserij, ik ben benieuwd ;-)

Ach ja, werk=werk en geld=geld. Maar ik woon nog bij mijn vader dus geen werk hebben is niet zo'n ramp.

Iedereen veel suc6!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb nu een baantje waarbij ik minder verdien dan als ik in de WW zit. Nu vraagt mijn broer of ik voor hem wil komen werken als marketingmanager. Ik weet nog niet of ik ja moet zeggen. Hoe voer je salaris onderhandelingen met je eigen broer? Hij is keihard maar ik weet dat hij geen nee zal zeggen tegen mijn eisen. Naast dat we altijd bekvechten over allerlei zaken en allebei koppig zijn zie ik het niet erg zitten om een soort van liefdadigheidsbaantje te nemen.
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds drie maanden klaar met mijn studie, en ik heb ook (afgezien van enkele uitzendbaantjes) veel thuisgezeten. Daar word je niet vrolijk van. Gelukkig begin ik maandag aanstaande bij mijn eerste werkgever. Een groot biofarmaceutisch bedrijf waar ik kwaliteitscontroles ga uitvoeren aan de producten.
Het is trouwens een misvatting dat je als doctorandus makkelijk aan het werk kan. Ik heb zelf een stuk of vijftig sollicitaties verstuurd en ik ben direkt bij de eerste uitnodiging voor een gesprek ook aangenomen. Je moet dus gewoon ook veel geluk hebben en bovendien hangt het er maar net om wat je precies gestudeerd hebt.
Waarschuw beheerder
Hoe voer je salaris onderhandelingen met je eigen broer?

Simpel: benader het zakelijk. Wat ben je waard? Denk aan leeftijd, opleiding en ervaring.
Waarschuw beheerder
donateur
12 december toos werkenloos
Waarschuw beheerder
veel mensen die van school komen komen moeilijk aan een baan. Ze zijn nu al te duur.
Waarschuw beheerder
er zijn nu al plannen om langdurige werkelozen onder het minimum loon te laten gaan werken dat wordt leuk NOT
Waarschuw beheerder
bedrijven zijn dan hardstikke blij. Die kunnen dan voor 3 maanden iemand gratis in dienst nemen zonder dat het hun geld kost. Daarna mag de volgende weer komen ook voor 3 maanden
Waarschuw beheerder
donateur
Eindelijk weer werk gevonden, zaterdag beginnen :jaja:

Horeca uitzendbureau heeft altijd wel wat open (hier in Lelystad in ieder geval wel)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee niet werkloos, en als ik het was was het meestal niet langer dan een week ! overal genoeg werk te vinden gewoon brutaal zijn,
zonder een grote mond kom je tegenwoordig nergens meer :nee:

Maar genoeg werk dus! :jaja:

Waarschuw beheerder
paar kleine jongetjes vonden het leuk om de mac in de fik te steken.. :( tijdelijk werkloos dus

maar wel vrij met kerst nu (Y)8-)
Waarschuw beheerder
ben ook maar tijdelijk werkloos ivm verbouwing maar daar werd ik op het begin ook simpel van :P
Waarschuw beheerder
Yep no work no home but bij leger des heils effe mail checken zo draai ik toch mee he
Waarschuw beheerder
Hier nog een para Koos kansloos uhh werkloos :S

Waarschuw beheerder
donateur
zit ook lekker gezellie thuis
met gebroken pols
kreeg bedryfsongeval
in proeftyd :frusty:

Waarschuw beheerder
Ik heb werk b) Zondag beginnen :9

Waarschuw beheerder
ja teringzooi nerges geen werk of iets te krijge of je moet 1001 diploma`s hebben..:nee:

Waarschuw beheerder
ik ben gewoon gister ontslagen omdat het bedrijf in financiele problemen zit.. echt kut.. maar ja goed verder zoeken eris vast wel iets..
Waarschuw beheerder
ik ben al de 3e x werkeloos in 2 jaar tijd, en weer met de fucin kerst he :(

maar er was dus al een groot werkeloos topic... open net een van me eigen, krijg aleen maar zeikerds dat het topic al bestaat pffff
Waarschuw beheerder
en werkgevers stellen de meest onzinnige eisen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ben blij dat ik werk gevonden heb, ik kijk nog met veel regelmaat de internetpagina's en de kranten door...puur uit interesse, maar het is gewoon zwaar klote allemaal :/

Weinig werk

Waarschuw beheerder
Juij ik heb ook werk eindelijk. Heeft lang geduurd, maar joepsie :D!!!!

De aanhouder wint he :s..

Waarschuw beheerder
na 3 x een half jaar contract afgelopen
sta in geschreven bij 7 uitzendburo's

en heb nu weer 1 week werk deze week ff allemaal weer gek bellen en je heb zo werk

heb in die 10 jaar dat ik werk nooit langer dan 1 week thuis gezeten

Waarschuw beheerder
ben ook al lang op zoek naar werk.. mja verder nog nerges gwerkt en dan krijg je al da gezeik van ja we wille liever iemand die werkervaring heeft..
mja moet toch ergens beginne fniej:P

mja wel klote.. heb zeker geldproblemen!
Waarschuw beheerder
vooral starters die klaar zijn met hun opleiding hebben het moeilijk
Waarschuw beheerder
maar ondanks dit gewoon vol blijven houden en denk het zal zeker wel een keer lukken.

Waarschuw beheerder
Ik zit ook thuis verveel me de pleuris. Wil graag weer aan het werk maar de Uitzendbureaus hebben ook niks. Soliteer me de tierelier maar helpt niks Dikke Kutzooi!!!

Waarschuw beheerder
Ja ook ik behoor tot de WW-ers in Nederland :( erg matig moet ik zeggen. Mijn vorige werkgever vond dat er 11.000 mqan uit moest en helaas pindakaas voor mij.

Moet nog steeds naar het CWI om het een en ander te regelen :no:

Waarschuw beheerder
Vind het wel lekker eigenlijk :)
Waarschuw beheerder
ja ik ook, zeer frustrerend.... je belt, gaat langs, doet je best en elke keer hoor je niks !! grrrrr
Waarschuw beheerder
Ik heb niks te klagen, heb een vaste aanstelling in het AMC.. (full-time) en ga daarnaast ook nog naar school.. Maar volgens mij is er altijd wel werk te vinden.. het zal dan niet meteen het leukste zijn, maar goed.. werk is werk al ga je in de avond uren kantoren schoonmaken!!
Waarschuw beheerder
maar als je je zelf je best er niet voor doet ja dan moet je zelf ook niet klagen.
Waarschuw beheerder
Ik meld me ook aan :)
Waarschuw beheerder
donateur
werk is werk al ga je in de avond uren kantoren schoonmaken!!

Denk je nu echt dat je met een HBO achtergrond schoonmaakwerk mag gaan doen? Echt niet dus :/ ze nemen je niet aan omdat ze zelf ook beseffen dat je zodra je weg kan ook weer weggaat..

Ik ben vaak genoeg afgewezen op scoonmaakwerk, en logisch ze willen liever iemand opo wie ze kunnen vertrouwen dat ze lang blijft.
Waarschuw beheerder
donateur
ik wil werkkkkkkkkkkkkkkkk :@

Waarschuw beheerder
Waarom wil iedereen werken?
Waarschuw beheerder
donateur
voor de lol natuurlijk :/

Waarschuw beheerder
ik wil werken naast mijn school,nah dat gaat dus al helemaal niet!
en wil dat iemand mijn verzekering betaald :@
Waarschuw beheerder
precies stampertje
Waarschuw beheerder
maar volgens de vele wijsneuzen in dit topic is er blijkbaar zat werk.
Waarschuw beheerder
donateur
Ach ja, die mensen heb je altijd :gaap:

Duidelijk dat ze niet weten waar ze het over hebben en alleen even mee willen blaten :/
Waarschuw beheerder
heb je ook een mbo-diploma??? vaak kun je het wel schudden als je die niet hebt als je op zoek bent naar een normale leuke baan
Waarschuw beheerder
ook een mbo-er met ervaring heeft veel minder geluk nu.

Waarschuw beheerder
Ik ga maandag beginnen met schoonmaakwerk :yes:
Het is natuurlijk niet het baantje waar ik al vanaf november ofzo naar gezocht heb, maar het is toch wat :D
Ik ben er harstikke blij mee en vind het wel relaxt :p
Ik kon gelijk beginnen toen ik opbelde en het is maar voor 3 uurtjes per dag :D (van half 4 tot half 7) dus das ook wel relaxt :D:D
En tot die tijd ga ik wel even plezier maken van het geld dat ik dan verdien, heb ook veel terug te betalen maarja en daarna ga ik sparen voor een opleiding voor volgend jaar :D(y)
Waarschuw beheerder
Inderdaad, als je eerst maar wat hebt.
Een vriend van me zoekt ook werk en kan het zogenaamd niet vinden
hij heeft alleen havo en stelt veel te hoge eisen
Er is zoveel werk alleen als je werken in een kledingzaak al te min vindt, moet je je af gaan vragen of je wel echt je best doet voor een baantje
Tuurlijk zijn sommige baantjes niet leuk, maar als je écht geld nodig hebt dan heb je niet veel keus lijkt mij.

Waarschuw beheerder
Vandaag was m'n eerste werkdag na een half jaar speuren :yes:

Waarschuw beheerder
Beperk je zoektocht niet tot Nederland.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben een werkende werkzoekende en ben nu bezig sinds septmeber 2004...

Ik doe echt mijn best,ik verzend/mail dagelijks meerdere sollicitatiebrieven naar bedrijven enz waarvan ik op alle bekende vacatures sites zie dat ze iemand zoeken..

Het is echt moeilijk werk te vinden ja tegenwoordig.
Ik heb dan wel het geluk dat ik al werk heb.

Waarschuw beheerder
Morge een sollicitatie

Succes Berend!

Ik ben trouwens sinds een maandje ook weer aan het werk na een maand of 8 thuis te hebben gezeten.

Waarschuw beheerder
ik ook weer een week aan de gang!

ben het nou al weer beu!
Waarschuw beheerder
Ja....... sinds januari was ik op zoek, maar heb sinds gisteren eindelijk een baan gekregen! Niet veel bijzonders hoor, maar toch een fulltime job bij de V&D La Place. Heeft me wel fucking 3 maanden gekost om wat te vinden, werd ook iedere x afgewezen. Uitzendbureaus wilden me niet helpen omdat ik geen goede ervaring had of geen beroepsdiploma :S
Je wordt er echt behoorlijk simpel van ja, beetje elke dag de hele dag vervelen. Vrienden werken allemaal of studeren (aan andere kant van het land ofzo), dus die zijn ook druk en kun je niet vaak zien. Tsja daar zit je dan....

Maar goed, nu nog een week m'n dagen zien op te vullen en dan werken maar ;)
En dan in september weer beginnen met een nieuwe opleiding, eindelijk weer beetje in een normale ritme komen!

Waarschuw beheerder
zelf gelukkig niet maar wel, in zeer korte tijd 4 vrienden die ineens werkeloos zijn :( geworden
Waarschuw beheerder
donateur
Bijbaantje lukt steeds maar niet... 17 is tegenwoordig al te oud :[ gierige lui....
Waarschuw beheerder
Sinds vandaag weer een baan......het boeiende beroep .paprika's plukken :S:S

tsja na 9 maanden is alles goed :P

Waarschuw beheerder
ben nu nog koos
hopelijk over 2uur niet meer:D
heb strax solicitatie gesprek
:P

Waarschuw beheerder
wie bedoel je ? ik ken er maar drie hoor

Michiel Walenkamp, Chantal, Eva en beekman ??

jij als reserve erbij zetten????
Waarschuw beheerder
zit ook zonder werk, soliciteer op alles bij ons in de buurt maar krijg nix te horen, zwaar kk en verveel me idd de pleuris!

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag kreeg ik toevallig nog 2 brieven terug,ik had gereageerd op een vacature voor administratief medewerker en secretaresse binnen hetzelfde bedrijf..Alleen dit keer zette ze erbij hoeveel sollicitatiebrieven er waren binnengekomen:

Bij secretaresse 270 en administratief medewerker 260

:s :o

Tja,zie daar maar eens tussen de komen dan :)
Waarschuw beheerder
Na 3 maanden thuis een beetje muziek te hebben gedownload heb ik vanaf vandaag een nieuwe (bij)baan! Jeuj! :D

voor de rest kan ik alleen maar zeggen: succes en keep koel! ;)
Waarschuw beheerder
jij als reserve erbij zetten????

nee dat kan niet want ik heb tenminste nog werk :p
Waarschuw beheerder
ik solliciteer me rot maar nee ik ben of te oud of ze hebben weer niemand nodig
Waarschuw beheerder
donateur
Ga morgen maar weer naar de Randstad.... :[
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
hoe kan je als schoolverlater nou te horen krijgen dat je niet genoeg werkervaring hebt in je vakgebied :S
hoe kan een schoolverlater nou een berg ervaring hebben ? :S :o
Waarschuw beheerder
agjah, ik kan deze week ook weer (zoals elke week) alle uitzendburo's enzo tot vervelens toe opbellen en langsgaan... :s
Waarschuw beheerder
is er inmiddels al meer werk? Voor de gene die zoeken.

Waarschuw beheerder
ga naar de Kamer van Koophandel

Waarschuw beheerder
donateur
Ik word echt helemaal gek er van :@

Ik wil GVD ander werk!!!!!!!!!! :[
Waarschuw beheerder
Per 1 mei heb ik werk..woeii ook tijdje thuis gezeten..zwaar klote!
Waarschuw beheerder
de kranten worden weer wat voller met vacatures.

Waarschuw beheerder
donateur
sorry jongens om dit te melden

maar heb hele leuke baan en goeie baas

maar voor de gene die werk zoeken succes
Waarschuw beheerder
schoolverlaters hebben het wel at moeilijker omdat men vooral veel werkervaring eist.

Waarschuw beheerder
och schei uit.. ik heb maanden lang werk gezocht na uitzendburo's gegaan nix en als je werk heb vliegt het om je oren grr stront ziek word je ervan:@
Waarschuw beheerder
ja dat is wel zo als je zelf al werk heb is de werkgever en ineens bereid je sneller uit te nodigen dan dat je zonder zit.

Waarschuw beheerder
Nu weer un week gewrkt via uitzb.
morguh ook weer!
maar of ik overmorguh ook kan komen!? = nog onbekend!
frustrerend!! Heb al jaar thuis gezeten! En das te lang!!
Waarschuw beheerder
tis zwaar kut jah
uitzendbureau's beweren ma da ze nix hebbe :S

Waarschuw beheerder
ik niet
heb geluk
heb een mooi baantje naast me school en heb grote kans om daar ook te beginnen als ik me school af heb heeft ie me gezegd dus ideaal

voor de rest suc6 ermee
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weet niemand iets tofs ofsow
in omgeving tilburg ;)
Waarschuw beheerder
uitzendburo's hebben 1000-en mensen in hun bestand en voor sommige te veel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Andre®* op donderdag 12 mei 2005 om 19:56:
de kranten worden weer wat voller met vacatures

nou extra uitgave krant dan heb toppic opener werk want ze zulle heus wel een krante jonge ergens kunnen gebruike.
en zeg niet nee want anders wil je ook nbiet graag werke;)
Waarschuw beheerder
we hebben het hier over full time banen niet van die losse flodder banen.
Waarschuw beheerder
nou werk is werk:P
bij uitzendbureau heb je ook losseflodder bane;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat is wel zo maar men kan toch geen 8 uur op een dag krnaten bezorgen

Waarschuw beheerder
ikke maar tell sell houd me op de been :P
Waarschuw beheerder
Ik ben sinds eind Januari klaar met me opleiding SPW3..
En er is nergens werk te vinden...:S
Ik heb dan het geluk dat ik bij mijn zaterdag baantje nu lekker veel kan werken...
Maar goed, wil ook het liefst niet me hele leven in supermarkt werken..
Heb een mooie opleiding gedaan...Maar goed...
Idd bij CWI geweest, ik wil van alles doen, maar overal moet je werkervaring voor hebben, soms zelfs voor schoonmaken:S:S:S:S

Ze hebben het liefst iemand van 16 met 6 jaar ervaring:S

Waarschuw beheerder
ik denk dat jullie allemaal veel te hoge eisen hebben.. Ik bedoel ik heb met me MAVO diploma nu ook een goeie baan te pakken.. dus ja..
Waarschuw beheerder
niet werkloos, wel opzoek naar een andere baan!
Waarschuw beheerder
overal vragen ze inderdaad werkervaring. Mensen die dus net van schoolkomen en dus geslaagd zijn voor hun diploma hebben het zeker moeilijk.

Waarschuw beheerder
vind het toch altijd zo'n bullshit dat sommige mensen zeggen, GOH nou, dr is altijd werk hoor! je moet niet zeuren. Wacht maar, totdat je zelf in zo'n situatie zit..

Ik heb nu 2 sollicitaties 20mei en 24mei. Doordat mijn lieve moeder ging samenwonen en hier, in Bovenkarspel ging wonen en dochter mee moest omdat het huis in Amsterdam NIET op mijn naam kon, moet ik nu OF 39km omhoog voorn baan of min 67km naar beneden ERGENS in Amsterdam, gaan reizen...ALS ik wordt aangenomen bij 1 van de 2..

Waarschuw beheerder
it sucks
ben al maanden op zoek naar n baan als kapster
haar blijft groeien maar geen werk te vinden
dan ben je weer te oud of te jong of te weinig ervaring elke keer van die klote smoesjes want werkgevers hebben gewoon ruim de keus want er zijn tig mensen die n baan zoekken
en ze willen maar iedereen aan t werk hebben maar mensen die graag willen werken krijgen geen baan pffffffffffffff
Waarschuw beheerder
inderdaad iedereen roept dat er zat werk is maar iedereen wilt werken en dus krijg je veel afwijzingen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu 2 sollicitaties 20mei en 24mei. Doordat mijn lieve moeder ging samenwonen en hier, in Bovenkarspel ging wonen en dochter mee moest omdat het huis in Amsterdam NIET op mijn naam kon, moet ik nu OF 39km omhoog voorn baan of min 67km naar beneden ERGENS in Amsterdam, gaan reizen...ALS ik wordt aangenomen bij 1 van de 2..

Waar in B'karspel woon je? Dorpsgenoot ;)

Maar ik herken de situatie helemaal!! Het is zo'n gat hier! Voor werk moet ik minimaal 50 KM reizen, en ik reis nu 70 KM! Echt belachelijk, er gaat veel geld op aan mn auto, maja je moet wat, tegenwoordig mag je niet meer zeuren :nee:
Waarschuw beheerder
Sommige zeggen van dan verhuis je 100 km ergens naar toe. Maar men denkt altijd te makkelijk over alles. Maar in werkelijkheid kan het vaak niet omdat de overheid je ook regels op leg tenzei je 1000 euro netto aan huur wilt betalen dan is er overal plek.
Waarschuw beheerder
heb weer werk voor tijdje :P
Waarschuw beheerder
is er helemaal geen werk dan ga dan desnoods even schoonmaken achter de kassa enz
Waarschuw beheerder
kdoe nou afzuigingen en luchtkanalen instaleren ensow :P