Partyflock

Forumonderwerp · 724206

nou ik dus!

je gaat overal naar toe; uitzend bureau`s maar nooit hebben ze werk voor je tenzij je een of andere docterandus in een of andere kunde bent waardoor je gelijk aan de slag kan ofzo.

of je wordt opgebelt; klinken ze heel vrolijk; HOOOOI kom je je inschrijven ??? denk ik van ah okee sure; kom ik wel ff doen met het idee van beter ze vragen niet of je je wil inschrijven als ze geen werk voor je hebben, maar kennelijk was dit dus naief; ze schrijven gewoon mensen voor de lol in ofzo :S

ben ik nu de enige die moeite heeft met een baan te krijgen? ik bedoel; ik ben niet een of andere kwijlende randdebiel die nix kan; heb in kleding winkels gewerkt; als telemarqueteer (was 1 van de beste :$) maar goed; nu kom ik nergens aan de slag; wordt er PARA en vet Chagerijnig van; tis nu al 4 maanden zo :(

en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb :P

Er is werk genoeg.. Begin anders voor jezelf :yes:

voor mezelf waarmee:S ik heb het geld niej eens om een eigen zaakje te runnen

iedereen kan een baan krijgen, uitzendbureaus zuigen gewoon

beetje je bek opentrekken, struin de stad door en vraag overal of ze mensen zoeken....
desnoods word je afwasser totdat je iets beters hebt

je moet je natuurlijk niet te goed ergens voor voelen :nee:

ik heb in 8 jaar al zeker 10 verschillende werkgevers gehad, en misschien als langst 2 weken werkeloos geweest...

welke stad der is hier geen stad in de buurt woon in een dorp maar hier zijn veel mensen werkloos in friesland dus het is gewoon moeilijk om werk te vinden hier
Indien je voor je zelf wilt beginnen zijn er zeker haken en ogen. Een bank wilt graag weten waar ze het geld gaan investeren. Tevens moet je toch een klein start kapitaal hebben.

En de term er is werk genoeg. Die mag je direct overboord gooien. Die is achterhaalt uit de jaren 60 toen ze mensen uit het buitenland haalde.

Tegenwoordig moet je zelfs voor simpel magazijn werk goed geschoold zijn en het liefst met ervaring heb je dat niet heb je pech. Ook voor schoonmaak geld dat je diploma en ervaring nodig hebt. Zonder ervaring heb je weinig tot geen kans.

idd heb je gelijk in;)
En voor de functies als afwasser en of vakkenvuller vragen ze het liefst iemand van 16 omdat die natuurlijk minder betaald hoeft te worden dan iemand van bijv. 22

Zeer zeker in een supermarkt geldt dit op dit moment met de gaande prijzenoorlog.

zelfs hier bij ons in de woonplaats zoeken ze mensen als vakkenvuller met een diploma het slaat gewoon nergens op

hehe je hebt gelijk dat er tegenwoordig veel eisen en diploma's worden gevraagd ja....... maar ik verdien momenteel 2x het modale loon en er werd niet eens om een diploma gevraagd, alleen een cv'tje met werkervaring..

en wat is er mis met een krantenwijk?
je moet je nergens te goed voor voelen, werken doe je voor geld, voor jezelf dus

NL_meiske.. ga koeien melken, bollen pellen, kranten bezorgen, pizzas bezorgen, werken in de horeca, in een supermarkt......... of zoals o ja joh zegt.. neem 2 weekies tijd voor jezelf en denk na over waar je goed in bent en waarmee je eventueel voor jezelf zou kunnen beginnen
En zou je voor je zelf willen beginnen en je een ww of wwb uitkering dan moet je toestemming krijgen van het UWV of van de gemeente.
Het is zelfs zo dat ze mensen van 20 en ouder inruilen voor jongeren mensen in een supermarkt. De reden is gewoon domweg die mensen hoef je minder te betalen.

Dit is laatst ook aangekaart door de vakbond.

en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb

He jammer, ik voelde allerlei heerlijke opmerkingen borrelen :P

een uitkering is wel het laatste wat ik zou willen, dan zou ik mezelf echt zielig vinden....
ja ik ben er ook zo 1 die zich dus OOK de pleurus solliciteerd en weet nu echt niet meer wat te doen voor een baantje. Je moet fukking veel geluk hebben zelf bij de meest simpele baantjes... ik zoek fulltime werk btw. van parttime werk word je ook gek op den duur en dan wil je vastigheid en in de richting waar je voor geleerd hebt!!
Ik moet zeggen dat ik na anderhalve maand al flink simpel werd, ben een enorme workaholic, al kan ik flink toeven met de oprotpremie van me vorige werkgever, het is zwaar klote om werkeloos te zijn.

Ben als gek wezen solliciteren, en ja, zoals er gezegd wordt, het is een heel stuk moeilijk zonder de benodigde diploma's, ik kom van een redelijk hoog niveau in de IT, maar merkte van mezelf dat ik steeds lager ging solliciteren, en nee, je moet je dan ook nergens te goed voor voelen, want met die instelling kom je er niet, zonder diploma's zal je jezelf iedere keer weer omhoog moeten werken

Ik heb geluk gehad dat ik nu een werkgever tegen kwam die ervaring en prestaties wilde weten, en binnen een dag was ik aangenomen en ik begin nu 1 december :D

Je alleen blind staren op uitzenbureau's is niet handig, ze doen wel werk voor je, maar je zal ook zelf verder moeten kijken en zelf moeten blijven solliciteren. desnoods als afwasser, j kunt altijd verder blijven zoeken, iig succes (y)

het is inderdaad lastig, zeker als je je ding niet kunt doen

maar wat ik zei... voel je niet ergens te goed voor!!

Scriptkid (y)

ik zoek geen eens meer werk via een uitzendbureau en ohjah als ik ga bollen pellen moet ik nogal een eindje op de fiets om precies te zijn 50 km nou d8 dus echt niet dat ik 50 km ga fietsen voor werk en koeienmelken vragen ze geen meisje voor maar jongens en hier voor pizzabezorgen zoeken ze 1 van 16 tot 18 nou dara zit ik gemoddeld onder en horeca heb ik ook al zovaak op gedaan maar ze zoeken niemand

en ik voel me ook nergens te goed voor ik pak al het werk aan wat ik kan krijgen het maakt mij niks uit
ja maar zelfs voor makkelijk voor in een magazijn vragen ze jaren ervaring en voor ander ongeschoold of laaggeschoold werk moet je weer perfect in het team passen en je moet die mensen overtuigen dat je bv schoonmaken zo verschrikkelijk leuk vind!!! das belanchelijk maar gebeurd wel!!
Ohja, wil eraan toevoegen dat ik ook geen IT schooldiploma's heb (ik ben niet verder gegaan dan MAVO volledig afgemaakt), MAAR, ik ben wel gaan bijleren op het moment dat ik werk had, die cursussen kunnen je zeker wel helpen, het kost te flink wat vrije tijd, maar dan heb je er zeker ook wel wat terug voor...

Probeer je in een bedrijf te profileren, ga rondkijken, mischien zie je wat leuks en die richting wil je uiteindelijk op, vraag om een cursus of overplaatsing, of volg zelf de cursus, wacht tot er een vacature vrij komt en solliciteer daarop.

Bovenstaande heeft me geholpen met de baan die ik net gekregen heb....

Probeer zo veel mogelijk te profiteren of een omscholingstraject te volgen bij de soos (ik heb gehoord dat er zo een mogelijkheid bestaat, maar schiet me af als ik ongelijk heb)
Nou ik ben et nie zat zie et als een gewenning..

maar jah ik stop hier ik ga even een sollicitatiebrief schrijven

heb nu een baan als invalkracht
maar wil super graag een volledige baan!

want ben het thuis zitten echt zat!

Das de instelling waar je het mee redt in het leven heel veel succes SuuZz :yes:
2 scriptkid je kan je laten omscholen mits je min. een half jaar werkloos bent als je een ww uitkering hebt. of als je een bijstandsuitkering krijgt.
Het blijft lastig. Zelfs met een hoge opleiding is het in deze tijd vrij moeilijk om een baan te krijgen. Werkgevers gaan slordig met sollicitaties om. Waarom zouden ze ook normaal doen? Ze hebben toch wel genoeg werknemers. Vacatures die zomaar verdwijnen, die een andere functieinhoud krijgen of die opeens tijdelijk werk worden in plaats van een voltijdse/deeltijdse betrekking zijn aan de orde van de dag.

@Iedereen die zeurt over kieskeurigheid: als je een gezin hebt te onderhouden dan kan je niet een op oproepkracht gebaseerd uitzendbureaubaantje nemen in een of ander schoonmaak bedrijf. :X

mjah ik merk toch wel dat ik wellicht misschien een beetje teveel noten op mijn zang heb; ik verwacht niet een baan als koning ofzo, maar iets wat bij mij past.

ik ben een mafkees en ik ben vaak erg hyperactief; ik ben meneertje adhd en niet op mijn mond gevallen. ik ben zelfs bij de mcdonalds een keer ontslagen omdat ze mij te druk vonden en niet doorwerken :S

dat was werkelijk de druppel want met adhd is het net alsof ik peper in me reet heb en dan moet ik nonstop wat doen; maar baantjes zijn vaak zo ontzettend gruwelijk gaar en met wat pech krijg je de meest kansloze collega`s die je kwijlend aan staan te kijken met het iq van een hersenloze bever zo van :| wat is muziek?

als ik weer een praatje probeer te maken omdat ik producer ben etc etc

ik wil gewoon 20 uur per week werken; niet teveel gevraagd; ik haat werken tenzij het boeiund is; veelal zit er in een baan totaal geen meerwaarde tenzij je op school precies wist wat je wou...

tja dat wist ik ook; dj en producer; ik release nu shit voor hellbound; kom als het goed is op de nieuwste thunderdome cd met wat trax en heb vanaf het nieuwe jaar waarschijnlijk weer me eigen label; helemaal toppie dus, maar toch moet je werken om in de tussentijd dat ik nog geen goed verdienende muziekant ben toch me schulden te betalen.

mjah, misschien maar ff me trots opzij zetten; vind het soms alleen moeilijk of heb soms totaal geen zin; ik heb zeker wel gezocht naar banen en sommige dagen zelfs erg intensief; maar toch geef je dan na 209832098 nee`s te horen gewoon op en ga je heel affentoe nog maar ergens langs en dan ga je langs met zo`n instelling van het ut zal wel en nee duh dan krijg je ook geen baan :P
2 scriptkid je kan je laten omscholen mits je min. een half jaar werkloos bent als je een ww uitkering hebt. of als je een bijstandsuitkering krijgt.

thnx (y)

Als ik alleen ging werken waar het boeiend was had ik na me school 2 jaar wereloos moeten blijven :s ....

Je zegt zelf dat je je schulden moet aflossen, en dan is hiet niet mischien je trots van je af zetten, het moet dan ;)

Wat is nou belangrijker, werk wat boeiend is, of je schulden aflossen... ik denk dat dit dan een prioriteitskwestie wordt ;)
laatste aanpassing

mjah ik ben soms nogal gemakzuchtig in dat opzicht en owjee owjee ik ben een behoorlijke blower geweest en dat zegt al genoeg.

LAXHEID.
Dat behoorlijke blower mag je wel achterwege laten, ken genoeg behoorlijke blowers die full-time werken ;)

gemakzuchtig en laks zijn.... daar kan ik het wel helemaal met je mee eens zijn...

Iig wens ik je wel veel succes met het vinden van een baan :jaja:

Chaos Child hehe, ga promotiewerk doen........

ik ben ook een stevige blower (y) maar blowen kan ook verantwoord.........

adhd en verantwoord blowen of drugs gebruiken is er volgens mij niet bij :$

maar zeker bedankt voor de tips; de beste tip zou denk ik een schop onder me hol zijn :D
laatste aanpassing

ik snap wel wat je bedoeld want ik ben al meer dan 6 maanden opzoek naar een baan :S en kan nergens een baan vinden omdat ze overal moeten bezuinigen :( :@

(K)

Wendy
de beste tip zou denk ik een schop onder me hol zijn

handel ernaar dan :devil: ;)
laatste aanpassing
laxheid

nou dan moet je niet zeuren dat je nu al 4 maanden thuis loopt :[
laatste aanpassing

vroeger rookte ik 3 gram per dag
nu alleen nog savonds of als ik lekker vrij ben...

blowen maakt me juist lekker rustig......
gebruik trouwens geen harddrugs.. echt onnodig

maar dit heb niks met je werk te maken hehe

nou dan moet je niet zeuren dat je nu al 4 maanden thuis loopt

pas nou maar op; ik draag makeup; dadelijk geef ik je een zoentje :P
Dan ga ik maar geen schop onder je hol geven, straks vind je het nog lekker :s :x

wie weet :D

kan je niet in de iT ofzo gan werken Choas Child ken je ook lekker verwijfd erbij lopen en al je energie kwijt
Heej :O spot niet met IT'ers :@ ghehehehe.... en dan zeker niet spotten met de 9 tot 5 mensen :x :P
laatste aanpassing

nah ik loop er niet speciaal verwijfd bij hoor; ik heb al een tijdje met het idee makeup gelopen; eigenlijk door mijn passie voor egypte en stuff ;)

en Teal`C is ook een stoere kerel uit Star Gate en die gast draagt ook make-up DUZ :P

maaruhm ja; dan zal ik eerst een cursus moeten doen; ik was begin dit jaar begonnen met een kappersopleiding maar toen besloot mijn vader ineens ernstig ziek te worden en over een paar maanden te sterven en dat was even te veel van het goede; weer lekker in de dipsaus gezeten etc etc etc' leven is soms raar.
pas nou maar op; ik draag makeup; dadelijk geef ik je een zoentje

Make my day :D

Weet ik zeker dat een aantal chirurgen heel veel geld aan je gaan verdienen 8)

Make my day

Weet ik zeker dat een aantal chirurgen heel veel geld aan je gaan verdienen

:P

nou na het zien van je foto pas ik toch liever :$

zolang je de moed maar niet opgeeft :no: ...

uiteindelijk komt het geen je toebehoort naar je toe ...

alleen soms is het wachten :( ...

Nou ik ben niet werkloos, ik heb een baan waar je alleen niet veel aan hebt; een baan op oproepbasis...
Dan werk ik weer een hele week, of meerdere weken achter elkaar, en dan zit ik weer een hele week thuis, of soms wel 2 weken, schiet ook niet echt op, want wil toch wel eens aan m'n rijbewijs gaan beginnen. Monitorboxen kopen voor de afmixing van m'n producties, en lekker naar feesten gaan, zonder gelijk een lege rekeking daarna te hebben.

Maargoed aangezien ik dit jaar de oudejaarsloterioj ga kopen, zit ik dus wel goed(Y);p
laatste aanpassing

ja ik ben werkeloos en dat is minder, maar adecco hoeft niet meer te bellen

ik blow trouwens niet extreem veel ofzo; ik heb mijn momenten dat ik ineens 6 joints op een dag rook, maar meestal 2 en probeer dat weer terug te brengen naar 1; tis echt ernstig; ben gewoon echt verslaafd en elke dag heb ik weer een nieuw excuus om te blowen terwijl ik gewoon wil stoppen.

het is niet een kwestie van wilskracht, want ik ben een tweeling; ik heb elke dag; iedere seconde van mij leven een gesprek met mijzelf; ik heb ALTIJD 2 meningen; dus wanneer ik stop zegt mijn andere helft dude; nog 1 x; je weet toch; voor die goeie oude tijd; vreemd genoeg haal ik dan voor een knaakje weed en dan krijg ik me toch een boel ongelovelijk. doel dan meer dat ik een sterke wilskracht heb, want ik WIL blowen; naja 1 kant van mij :P

maar goed; ik heb wel nog naar baantjes gezocht en shit; ik had ook wel baantjes en stuff kunnen hebben denk ik, maar soms heb je echt zoiets van :S:S:S

gesolliciteerd bij FreeRecordShop; hoor je nix meer terug van terwijl ze super enthousiast deden; of dat je maar weer naar de McDonalds gaat; maar goed; dan nemen ze liever 3 of 4 jongens/meisjes van 16/17 jaar aan dan 1 jongen van 23 ;)

en zo gaat het eigenlijk wel met veel meer bedrijven; tja; misschien is promotie idd zo gek nog niet; heb alleen geen auto en ook geen rijbewijs. beetje minder :P
laatste aanpassing

Maargoed aangezien ik dit jaar de oudejaarsloterioj ga kopen, zit ik dus wel goed

DUDE!

20 miljoen is de jackpot :|:|:|:|

:kwijl: