Partyflock

Forumonderwerp · 724206

nou ik dus!

je gaat overal naar toe; uitzend bureau`s maar nooit hebben ze werk voor je tenzij je een of andere docterandus in een of andere kunde bent waardoor je gelijk aan de slag kan ofzo.

of je wordt opgebelt; klinken ze heel vrolijk; HOOOOI kom je je inschrijven ??? denk ik van ah okee sure; kom ik wel ff doen met het idee van beter ze vragen niet of je je wil inschrijven als ze geen werk voor je hebben, maar kennelijk was dit dus naief; ze schrijven gewoon mensen voor de lol in ofzo :S

ben ik nu de enige die moeite heeft met een baan te krijgen? ik bedoel; ik ben niet een of andere kwijlende randdebiel die nix kan; heb in kleding winkels gewerkt; als telemarqueteer (was 1 van de beste :$) maar goed; nu kom ik nergens aan de slag; wordt er PARA en vet Chagerijnig van; tis nu al 4 maanden zo :(

en nee ik ga niet sollicteren met make-up op; dus dat is niet de reden waarom ik geen baan heb :P

Ik wacht altijd tot ze bij mij aan komen bellen :jaja:

misschien is het een combinatie van laxheid en het eigenlijk vet klote vinden dat je moet werken; vooral met oog op de rest van je leven lang.

je moet dus echt als de sodemieter een baan krijgen die bij je past en waar je je draai in kan vinden; een baan is niet zomaar iets; het is een sociaal contact punt; het is een plek waar je jezelf kan bewijzen; als je te lang stompzinnig werk doet tast het je persoonlijkheid aan; waar je mee omgaat raak je door besmet :jaja:

Tering wat diep :O

je moet me eens zien in bed ;):x

Hahahaha 8)b)

ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed :P
Nou is wel diep zinnig, maar wel gelijk in.

Maar het aanbod met werkzoekende is ook gewoon veel groter als dat er vacature's zijn. En je wordt of aan het lijntje gehouden, of alsnog afgebeld ivm tegen vallende cijfers of je mot 1 of andere HBO diploma hebben

IK WORD ER OOK HELEMAAL SCHIJT EN SCHIJT ZIEK VAN

zit ook pas 5mndn thuis :S
heb geen zin om weer 5 maanden thuis te zitten hehe
jah ik ken het Willem :S
ik wordt er ook simpel van...en dat je natuurlijk boven alles op een gegeven moment op zwart zaad zit :(
voordeeltje: flink wat tijd kunnen investeren in het produceren :D ;)
iemand massage nodig? tegen vergoeding natuurlijk ;)
hehe Ja ik ken dus ook geen fuck vinden en word der behoorlijk gek van.. moet centen hebben :|
Had sinds februari geen werk meer. Heb daarna 6 maanden in de ziektewet gezeten. Daarna weer gaan solliciteren.

De uitzendbureaus hadden genoeg werk dat was het probleem niet. Ze begonnen zelfs elke week te bellen met de openstaande vacatures. Alleen dat werk wat ze aanboden was totaal niet wat ik kon. Ze hadden ergens het idee vandaan gehaald dat ik een accountant was??

Nu eindelijk heb ik weer werk maar het salaris is 10% minder dan dat ik aan WW uitkering zou krijgen. Dus ik blijf wel solliciteren.

Werk vinden is geen probleem. Passend werk te vinden qua salaris en ervaring is verschrikkelijk moeilijk.

Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt.
En ook welke regio je zoekt. Er zijn zelfs mensen die reageren op functies in het midden van het land terwijl ze in hereveen wonen.
ik was ook al aan het reageren op vacatures ver bij mijn woonplaats vandaan. heb nu een baan maar moet dagelijks 70 Km heen en 70 Km terug afleggen.

Da's echt fucking veel, maar goed tis wel precies wat ik wil, en er zijn veel toekomstperspectieven dus ik heb het ervoor over :jaja:
Echter sommige werkgevers willen graag dat je dicht bij hun zaak wonen. Maar vooral in de randstad in er ook nog woning schaarste.

En ook welke regio je zoekt. Er zijn zelfs mensen die reageren op functies in het midden van het land terwijl ze in hereveen wonen.

Ik woon in overijssel en ik reageer ook echt door heel het land, dan heb ik meer vacatures dan als ik binnen 30 km blijf. Dan is er niet eens wat te vinden.

Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt.

Zeker weten, probeer maar eens als grafisch ontwerper aan de slag te gaan met minder dan twee jaar ervaring :s..
laatste aanpassing
Ik hoefde niet persé te verhuizen, heb ook geen bereikbaarheidsdiensten 9dat je binnen een half uur ter plaatse moet zijn)

Maar liever wel natuurlijk, een uur reistijd is gewoon veel :jaja:

Maja als het bevalt wil ik zelf verhuizen :jaja:
Iedereen die zegt dat er genoeg werk te vinden is vind ik erg naief. Het is totaal afhankelijk van de sector waar je in werkt

Idd en ook WAAR je woont.

Kan je makkelijk brullen, dan verhuis je toch!! Maja verhuizen doe je alleen als je een VASTE baan hebt, of niet dan?

Je gaat (vooral in deze tijd niet meer op de bonnevooi ergens heen en ziet het daar wel :nee:

ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed

Ik was niet naar bed en ja ik voel me aangesproken b)

Hopeloos en triest. Toch een kleine bijdrage.

Het woord werkloos is verzonnen door luie mensen, of mensen die ziek zijn en echt niet kunnen werken. Helaas gebruiken meer luie mensen het woord werkloos dan zieke mensen.

Waarom bestaat in mijn ogen het woord werkeloos niet als je niet ziek bent. Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken, je omtescholen en veel meer dat is dan dus je werk.

Er is genoeg werk tevinden als je maar doorzet. En je moet zeker niet kieskeurig zijn. Vrijwilligers werk voor 1 a 2 dagen in de week doen doet het erg goed, een mooi argument om te zeggen dat je bezig wilt zijn.
laatste aanpassing
Ik denk dat jij de realiteit mist. Indien jij zegt er is genoeg werk mag jij gelijk hier de werkgevers opsommen waar werk is zodat de andere er gelijk van kunnen profiteren.
Waarom bestaat in mijn ogen het woord werkeloos niet als je niet ziek bent. Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken, je omtescholen en veel meer dat is dan dus je werk.

Er is genoeg werk tevinden als je maar doorzet. En je moet zeker niet kieskeurig zijn. Vrijwilligers werk voor 1 a 2 dagen in de week doen doet het erg goed, een mooi argument om te zeggen dat je bezig wilt zijn

Weer zo'n pruthoofd :/

Er is niet overal genoeg werk :@
Heel simpel als je geen betaald werkt hebt heb je de hele dag de tijd om werk te zoeken
Doe de hele dag niet veel anders naast een beetje ontspannen op internet er naast (ook nodig anders wordt je er ook gek van)

je omtescholen

Zou graag willen, maar ik kan het niet betalen (want heb maar 70% over van m'n laatst verdiende loon en dat was al geen vet pot) en het UWV doet hier ook niet meer aan bij dragen....
Ik word er ook helemaal gek van!!!!! zit al zeker 2 maanden zonder werk.....:(:(:(

Ik wilde net zeggen betaal jij meneer de beter weter? 3+4=7

Ik heb wel werk voor jullie hoor. Of je het leuk vind is weer een andere vraag.

Ik ben zeker niet naief en al helemaal geen punthoofd.

Als je niet kieskeurig bent en doorzet vind je ZEKER een baan. En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!
om welke bedrijven gaat het dan 3+4=7
Ik heb wel werk voor jullie hoor. Of je het leuk vind is weer een andere vraag.

Zoals al vaker gezegd het ligt aan waar je woont, wat je kunt, hoe oud je bent bla diebla die bla

Ik was te hoog opgeleid voor schoonmaakwerk/ productiewerk, te oud voor administratief, te jong vor werk in mijn vak, te onervaren noem maar op :/ te oud voor supermarkt etc etc.

het was ecth wachten tot iemand in me wilde investeren en dat is gelukt ja, maar ik moet per dag 140 km afleggen.
En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!

Ik heb 2 mappen vol brieven, de mensen op het CWI stonden echt te kijken zoveel als ik al gedaan had. Uitzendbureaus konden me niet helpen,ik heb bij 4 ingeschreven gestaan en ben 1 keer gebeld.

Ja er zijn natuurlijk andere factoren die het vinden van werk beinvloeden. Valt niet te ontkennen.

Blijf positief, waar een wil is, is een weg. Anders moet je Dr. phill of Emiel Ratelband ff bellen ;-)

Uitzendbureau's die moet je gewoon blijven stalken tot ze werk voor je hebben, iedere dag de 20 uitzendbureau's bellen waar je ingeschreven staat.

Ik woon in Utrecht, ben jong, allround, niet te laag en te hoof opgeleid. Heb nooit moeite gehad om werk te vinden, althans 1 keer heb ik 2 mnd geluierd met excuse ik kan geen werk vinden.

Euh, red light district, telemarketing.
Dan ben ik benieuwd hoeveel brieven je hebt terug gekregen van de werkgevers. Want de ervaring leert dat sommige bedrijven nog geen eens reageren op je sollicitatie.
3+4=7 wat vind je van dit:

Uitzendburo's kapen de opdrachten van de andere uitzendburo weg door een andere aanbieding te doen bij de werkgever.

Uitzendburo's plaatsen soms advertenties met vacatures die niet bestaan om de hoop dat mensen zich inschrijven bij hun buro zodat ze een goed gevulde database hebben om zo de concurrerende uitzenburo voor te zijn.
Dat bedoel ik...je woont in Utrecht

Ik woon in een boerengat :jaja: Vanuit hier trekt alles naar lkmaar/Amsterdam dus er is onzijs veel aanbod van personeel en heel weinig vraag :jaja:

Nu ben ik nie te beroerd om te reizen maar mn max ligt toch echt op 1,5 heen en 1,5 terug.

En nee dás geen gezuer...ik zie mezelf niet na een nachtdienst zolang nog op de weg :nee:

Komt bij dat HBO mensen afschrikt ofzo :/ Ik heb echt het idee dat ik veel beter MBO had kunnen doen :jaja:

Komt bij dat de leeftijd 21/22 voor simpel werk vaak te oud is en voor wat moeilijker werk ben je te jong :jaja:

Maar goed ik heb werk, de rest veel succes. Kan me er alleen enorm boos om maken dat mensen zo makkelijk denken :/
En als je tijd hebt om te zitten partyflocken dan doe je zeker iets niet goed want je MOET WERK ZOEKEN!!

Ga jij maar eens 24/7 alleen maar werk zoekn. Eens kijken dan hoe snel jij horendol wordt. Het valt echt niet mee. Al stuur je gem 20 brieven de deur uit, dan mag je blij zijn dat je van 5 daadwerkelijk een antwoord terug krijgt. Nou dan blijven er 3 over waar je op gesprek mag.
Dan moet je nog geluk hebben dat ze niet afbellen en ga nog maar door.

En daarbij lopen we nu tegen het eind van het jaar aan en dat is echt problematisch, want er is bijna geen bedrijf die nu graag mensne aanneemt, omdat het te druk is om in te kunnen werken of omdat het administratief gewoon te veel tijd in gaat nemen in deze tijd. De bedrijven moeten de jaren af gaan ronden.

En er blijft nog steeds het feit dat er meer werkzoekede zijn als dat er vacature's zijn. Dus de kans is maar klein bij een sollicitatie dat je aangenomen wordt.

Maar we blijven gewoon met goede moed door solliciteren tot je wel onder de kleine hoeveelheid valt die een baan krijgt

3+4=7 wat vind je van dit:

Uitzendburo's kapen de opdrachten van de andere uitzendburo weg door een andere aanbieding te doen bij de werkgever.

Uitzendburo's plaatsen soms advertenties met vacatures die niet bestaan om de hoop dat mensen zich inschrijven bij hun buro zodat ze een goed gevulde database hebben om zo de concurrerende uitzenburo voor te zijn.

Zelf denk ik gebeuren door de kleinere uitzendbureau's maar dat getuigt natuurlijk wel weer dat er een tekort is.

Wat ik er van vind, concurrentie is goed, mag zeker ook hard maar het moet wel fair blijven.
zo zie je dus dat als je bij verschillende uitzenburo's staat ingeschreven dat je dus voor 1 vacature door 2 uitzendburo's wordt benaderd omdat ze allebij graag die opdracht willen hebben. Je komt bij 1 uitzendburo op gesprek omdat die door een goede offerte heeft neergelegd en het andere uitzendburo zegt dat je niet in aanmerking komt omdat je cv etc niet aansluit een zogenaamde smoes. Terwijl duidelijk is dat de opdracht naar de concurrent is gegaan.

Met andere woorden ze zeggen niet eerlijk dat ze de opdracht niet hebben gekregen en dat deze naar de concurrent is gegaan. En zo kan je nog wel een tijdje doorgaan over uitzendburo's. Zelfde geldt voor de w&s buro's

He amigo als jij denkt dat het allemaal zo makkelijk is dan denk je niet goed na.
Toen ik weg ging bij m'n vorige baan moest ik dus ook m'n wagen inleveren. Als ik nu dus weer ga werken moet ik meteen een auto kopen. Ik woon dus ook niet direct in de buurt van een grote stad, waar veel werk is. Dus openbaar vervoer is geen optie, er komt hier 1 keer per uur een bus :S
Dan ga je niet even voor een of andere pisbaan een wagen kopen en maar zien waar het eindigt. Ik heb hier al ervaring mee, met een auto kopen voor je nieuwe baan, moest ik even later een wagen van de zaak gaan rijden en het geintje heeft me in totaal 2000 euro gekost.
Het CWI is het daar trouwens ook gewoon mee eens, ik heb altijd een redelijk salaris gehad waar ik nu 70% van krijg. Das nog steeds meer dan wat mijn broertje verdiend met z'n fulltime baan met 20 jaar. Stel dat ik dan ook zo'n baan aanneem. Dan ben ik uit de sector waar ik voor geleerd heb, ik moet vervoer regelen, en ik lever in op mijn geld.
Dan wacht ik het liever nog even af tot ik wel de baan heb die bij me past en heb ik nu mooi de tijd voor zelfstudie's.
Ik ben maar psychiater geworden
Want er zat nix anders op
laatste aanpassing

Ik ben al een hele tijd werkeloos maar dat komt ook dat ik alleenstaande moeder ben.
Maar ik zal blij zijn dat ik in April gewoon weer aan het werk kan.....

Baziz aka Doorgesnoven Uilen Terreur Ja klopt inderdaad dat je dna weg bent uit de sector. heb ik ook als ik wat anders ga doene n kan niet te lang wachten dan ben je er helemaal uit enzo. Dan nemen ze je zeker niet meer aan. Waarom heb ikd an nog op school gezeten enzo als ik dat doe, maar zelfs iets anders doen is nog moeilijk genoeg.

3+4=7 je hebt aan de ene kant gelijk; zoals ik al eerder heb gezegd; jazeker het is een tikkeltje laxheid; maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee. veel mensen houden er gewoon niet van achterlijk werk te doen.

daarnaast; mooi voorbeeld geef jij; je woont in utrecht en je had zo een baan... GOH DUH!? :D

ik woonde in amsterdam en ik had binnen een week een baan; 3 zelfs, maar ik woon nu alweer 4 maanden in maastricht en het schiet niet op en ik was in amsterdam net zo actief als hier, dus wat jij zegt is toch relatief gezien niet echt helemaal waar :)

en maastricht is zelfs een stad; geen dorp en dan nog is het kut.

maar goed; ik ga denk ik maar kijken of ik 20 uur p/w in een fabriek kan werken; lijkt me vet; industriele geluiden om me heen; heb vroeger 1 dag bij een papier fabriek gewerkt en ben de dag erna helemaal para weggelopen.

in hilversum had ik ook vrij snel baantjes; hoewel het ook niet makkelijk was; uiteindelijk maar een dom baantje in een vleesfabriek...

OW MY GOTH!

dat volk :|

de intelligentie :S

het uiterlijk :'(

ik was na een half uur weggegaan; mijn collega`s, meneer A kwijlde nogmeer dan meneer B; ze stonden me allebei zo aan te kijken van Hoi; heb jij ook een eencellig brein? :D

ik moest 8 uur lang; varkenshaasjes van hun vet ontdoen; dat is dus voor een ADHD-ur VOLLEDIG ONMOGELIJK; ik kan NIET 8 uur lang non stop; dag in dag uit; weken lang; maandenlang HETZELFDE ACHTERLIJKE KUTWERK doen.

er zijn echt wel mensen die het hier moeilijk mee hebben en door werkelozen voor hopeloze trieste mensen uit te maken vind ik bijzonder kortzichtig :jaja:
laatste aanpassing

Ik heb een vaste baan gelukkig anders kan ik mn huisie wel opzeggen en dat is niet fijn:D!!!
Ik denk dat de sector, woonplaats, opleiding, ervaring en leeftijd erg meespelen in het vinden van werk.

Niemand kan mij ooit beschuldigen van luiheid. Ik heb nu immers een nieuwe baan waarmee ik 40% minder verdien dan bij mijn vorige baan. Met een WW uitkering zou ik meer krijgen. Ik kan je verzekeren dat dit een hele harde klap is in je uitgavenpatroon. Zelfs bij de boodschappen let ik nu op de 10 eurocentjes.

Een ander probleem is het beleid van veel bedrijven. Ze willen flexibel personeel met half jaar contracten. Geen vaste contracten meer. Nu heb ik niets tegen half jaar contracten maar als ik meer dan 6 maanden voor dat bedrijf werk tegen 40% minder loon en na een jaar gaat het plotseling slecht met het bedrijf wordt mijn contract niet verlengd. Of ze gaan op zoek naar nieuw flexibel personeel die ze weer half jaar contracten kunnen aanbieden omdat ze dat mij niet meer kunnen aanbieden. Vervolgens wordt mijn volgende WW uitkering gebaseerd op 70% van het loon dat al 40% lager was dan mijn oorspronkelijke salaris. Niet echt een stimulans dus om een halfjaarcontract te tekenen.

Kijk dat bedoel ik, en daarom zit ik nu dus nog thuis. Ik heb dat al een keer meegemaakt, heeft me klauwen met geld gekost (oa. auto) en in trap daar niet nog een keer in.

Maar ik ben vanmiddag gebeld voor een hele interessante functie en moet morgen nog ff terug bellen voor een afspraak :)

misschien is het een combinatie van laxheid en het eigenlijk vet klote vinden dat je moet werken; vooral met oog op de rest van je leven lang.

Een trieste gedachte. Waarom maak jij je zelf dat wijs? De rest van je leven werken. :S

Tegenstrijdig:

3+4=7 je hebt aan de ene kant gelijk; zoals ik al eerder heb gezegd; jazeker het is een tikkeltje laxheid; maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee. veel mensen houden er gewoon niet van achterlijk werk te doen.

ik moest 8 uur lang; varkenshaasjes van hun vet ontdoen

maar je vergeet wel even dat niet iedereen is zoals jij en er veel meer moeite mee heeft zijn trots opzij te gooien om een of ander kloterig laag geschoold stink baantje te moeten doen ookal verdien je er geld mee.

en

ja; tis nu half 1 geweest; dus de kleine kinderen zijn naar bed

dat is dus voor een ADHD-ur VOLLEDIG ONMOGELIJK

Ken geen geen adhd persoon die lang achter een computer kan zitten.

maar goed; ik ga denk ik maar kijken of ik 20 uur p/w in een fabriek kan werken; lijkt me vet; industriele geluiden om me heen; heb vroeger 1 dag bij een papier fabriek gewerkt en ben de dag erna helemaal para weggelopen.

GOTH!

dat volk

de intelligentie

het uiterlijk

Conclusie: Chaos in your brains
laatste aanpassing
whoehoehoe
ik ben als t goed is niet meer koos werkloos :p

EINDELIJK