Partyflock

Forumonderwerp · 676053

Waarschuw beheerder
donateur
Na een volgens velen geslaagde en gezellige opening van de strandtent Q-Beach afgelopen zondag, blijft er een veel besproken discussie over...

Namelijk of DJ Luna er slim aan doet om techno te gaan draaien.

Ik vind van wel... ten eerste omdat hij in de HS-scene al zo ongeveer de top bereikt heeft, ten tweede omdat techno volgens sommigen de stijl is waarmee hij begonnen is, en ten derde omdat hij dan iets nieuws heeft om wéér voor de volle 100 % voor te gaan.

Kom maar met jullie argumenten waarom wel of waarom ik geen gelijk zou hebben :)

Waarschuw beheerder
ehhmm...tja hij heeft waarschijnlijk het licht gezien:)....

kan me best voorstellen dat tie wat dieper wilt gaan draaien...muziek waar je echt veel mee kan...ook mixtechnisch gezien denk ik...:yes:

alleen op een awakenings wil ik em van zn leven niet zien....gewoon op commerciele feestjes/ q-dingen....moet kunnen vind ik!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Techno is sowieso beter. Ik heb 'm nog geen techno horen draaien. Maar vind wel dat hij zich eerst als techno-dj moet bewijzen.

Niet dat hij gewoon tussen de grote techno-dj's komt te staan, omdat die met hs bekend is.

Waarschuw beheerder
donateur
En wat nou als hij zich bewijst als techno-DJ... je weet nooit wat er gebeurt... kan natuurlijk altijd!
Artiest Dummy
Waarschuw beheerder
donateur
Of dat slim is zal de toekomst moeten uitwijzen lijkt me.

Je horizon verbreden kan nooit kwaad denk ik. Of de techno "scene" hem nog serieus neemt of hem nog respecteert zal de toekomst ook uitwijzen.

Maar begrijp ik uit je woorden dat hij de hardstyle vaarwel zegt of doet hij techno er gewoon (nog steeds eigenlijk) bij?

Ben het dus wel met je eens :)
Waarschuw beheerder
Ik vind het goed van 'm.... persoonlijk vind ik dat Luna beter techno draait dan hardstyle :yes:
Als Luna door zou gaan in de hardstyle krijg je waarschijnlijk net als wat er met dana is gebeurd... ze ging commercieel (lees: nóg commercieler voor zover dat nog kon) en daarna werd ze uitgekotst.... zou zonde zijn als dat bij Luna ook zou gebeuren....

ofwel.... ik geef je gelijk *from the beach*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nee, vind t niet echt goed van hem dat ie in Q-beach techno gaat draaien.

Het Q-dance publiek komt eigelijk alleen voor hardstyle. Dat is ook de stijl waarmee ze bekend zijn geworden. Dat Luna techno draait is opzich niet verkeerd, maar vorig jaar met de laatste beachbop viel het ook bij een hoop in het verkeerde keelgat.

Waarschuw beheerder
donateur
Dat dacht ik dus ook Chrisje... ik zag het Dana-verhaal ook al langs flitsen... dat gun ik hem niet... ik vind hem als één van de weinigen ook wel lekkere hardstyle draaien af en toe.

Maar nee, ik weet niet of hij HS vaarwel zegt, ik denk eigenlijk van niet, maar heb wel gehoord dat hij zich meer met techno bezig wil houden... kan nu zo 1,2,3, niet meer herinneren van wie ik dat heb gehoord, maar wel van meerdere mensen iig.

Waarschuw beheerder
Het zou mooi zijn als de mensen eens wat meer open zouden staan voor dat artiesten ook in andere stylen succesvol kunnen/willen zijn.

Hardcore producers zouden gewoon trance moeten kunnen maken etc. etc.

Ik kan me erg goed voorstellen dat de artiesten zelf zo breed mogelijk willen werken omdat je na een jaar of 4 het misschien wel helemaal gehad hebt met een bepaalde style. Waarom jezelf beperken tot 1 style omdat het publiek het anders niet slikt? Dikke l*l en gewoon je ding doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Van mij mag hij. Ik heb respect voor DJ's die eens iets anders durven doen (zoals Dana op het moment ook doet).

Van mij hoeft deze schoenmaker niet bij zijn leest te blijven ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Luna is groot geworden door Q-Dance... dus ik denk dat het wel de slimste plek is om te laten zien dat je ook wat anders kunt draaien.

En Roadkill, er waren 2 dagen geleden toch wel behoorlijk wat technomensen! En met zo'n line-up van DJ's, kon je ook wel voornamelijk techno verwachten, en geen hardstyle.
Waarschuw beheerder
donateur
Hij moet het zelf weten, maar ik vond op exqlusive de techno die hij draaide heel erg saai en dat terwijl ik technofan van het eerste uur ben :| Maar het kan nooit kwaad om andere richtingen op te gaan. Vernieuwing is het sleutelwoord voor elke goede dj!

Ben het verder eens met Road :jaja:
Artiest Ener-G
Waarschuw beheerder
Wat Luna draait moet ie toch helemaal lekker zelf weten?

Ik walg persoonlijk van al die bekrompen tunnelvisies van mensen die zeggen Luna moet hardstyle draaien en anders vreet ik 't niet..

uiteindelijk gaat 't om de muziek... en ik denk dat 't iets meer zegt over de mensen die er naar luisteren dan Luna zelf
Waarschuw beheerder
Was de formule vorig jaar nog ‘dance at the beach’, dit jaar wordt het meer ‘groove and chill’

Ze willen gewoon dat t dit jaar een wat mindere 'junk' tent wordt... Daarom gaan ze nie hard draaien denk ik...
Waarschuw beheerder
Vind het geen probleem !

Denk dat de hardstyle net als de hardcore een ommekeer gaat maken.. als ik alle meuk uit italie hoor en zie hoeveel overkill er is aan feesten..
denk ik dat Luna er goed aan doet zichzelf breder te trekken.. en niet abrupt een stroming achter zich laat en fans een domper geeft zoals veel hardcore heroes dat gedaan hebben.

Het geen wat ik mij afvraag is of hij later geaccepteerd gaat worden door techno publiek want als er in de wereld wel een stroming is die hokjes plaatsen dan is het ut techno publiek wel.

Grtz Jus.
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien is het voor hem een idee om een andere DJ naam te pakken, voor als hij techno draait.

Dan weten mensen vantevoren wat ze kunnen verwachten en zullen ze minder snel teleurgesteld worden (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Idd altijhd goed om breed georienteerd te zijn. En als die bewijst dat hij dat goed kan lijkt het me een goede zaak. Maar zoals ik al zei vind ik het dat hij zich dan eerst met Techno wel goed mag bewijzen en niet vanwege zn naam meteen tussen de grote wordt geplaatst.

Goed idee Kimhmm (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Weet je wat het is aan een andere naam pakken.. dan moet je jezelf weer helemaal opnieuw gaan opbouwen..

Hij heeft een passie voor hardere stylen en die wil die graag combineren ! het zal toch altijd Luna blijven en zijn ding wat die draait..

Ik vind het dapper dat hij het risico neemt om zich zo te profileren.. hij zal fans kwijt raken of misschien wel erbij krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Aan de ene kant is dat idd wel handig, maar als hij deze naam blijft gebruiken is het misschien wel 'n stimulans voor mensen om 'n kaartje te kopen, omdat ze benieuwd zouden zijn naar hoe hij draait als techno-DJ.

Maar dat kan voor echt (bekrompen) techno-liefhebbers dan ook averechts werken...
Waarschuw beheerder
donateur
Als een DJ een andere stijl gaat draaien vind ik dat hij zich best mag bewijzen wat het nieuwe betreft :yes:

En ik denk dat met zijn bekendheid, mensen snel genoeg weten en onthouden wat zijn andere dj-naam is.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ik heb het al gezien idd....

Daar wil ik ook cker wel 'n kijkje nemen!

Ben benieuwd! D-jay Alias!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, precies Kim! :jaja:

Beetje net zoals met "Dana" en "Lady Dana".

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen dan mag hij wel iets originelers bedenken vind ik 8)
Waarschuw beheerder
okee man.......:d...maar ik ken luna zijn techno....en is niet misselijk:d

Waarschuw beheerder
donateur
Very true D-jay Alias... ik heb hem ook al vaker horen draaien wat jij bedoelt, maar zoals hij zondag draaide, was 'n b'tje te populair... en daar houden de meeste techno-mensen niet echt van... dus vandaar dat hij wat kritiek kreeg. :/

Waarschuw beheerder
Het is inderdaad zo dat er minder plaats is voor hardstyle op Q-beach dit jaar. Tenminste dat kreeg ik via Q-dance op de e-mail......

Wat Luna betreft.... niet echt een lekkere set neergezet waar de spetters vanaf sprongen. Eerder slecht dan goed wat mij betreft. Er waren betere dj's die dag... absoluut! Ik denk dus ook dat hij het zomaar niet kado zal krijgen in de techno-scene.... technopubliek is namelijk niet bepaald klootjesvolk wat alles maar aan neemt. :D
Waarschuw beheerder
donateur
Lady Luna b)

Waarschuw beheerder
donateur
Jah... en dan net zoals Steve Sweet vroeger nog wel 'ns deed, in 'n jurk draaien!!

Dan heb ik echt :repesct: voor hem! 8)
Waarschuw beheerder
donateur
vindt het niet erg als ie met techno begint, zolang het maar wel lekkere stevige techno is:)

Waarschuw beheerder
donateur
Technovolk is wat dat betreft ontzettend bekrompen, en hokjes-volk!

Iig, de meesten dan, niet iedereen natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen.
Artiest Manzel
Waarschuw beheerder
mij maakt het niet uit of hij techno draait, ik heb de eerste paar minuten van hem meegemaakt op shockers en ik vond het nix...maar goed ieder zijn mening

Waarschuw beheerder
donateur
De eerste paar minuten schrijf je....

Dus da's één nr.

:/

Jaaaja... ieder z'n mening.... goed argument :/
Waarschuw beheerder
nou goed de eerste 3 tot 4 platen jij je zin,
maar het was nogsteeds saai wat hij draaide
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
DJ Luna: Hardstyle
DJ Anul: Techno:P
Waarschuw beheerder
Ik hoor Luna zelfs liever Techno draaien als Hardstyle. Ligt misschien ook daaraan, dat ik algemeen liever naar techno luister als naar hardstyle :)

Maar :respect: als een dj meerdere stijlen draait en niet zo vastgevaren in een richting denkt. Kunnen veel feestgangers iets van leren-want dat denken in al die hokjes slaat toch nergens op. Dus ik vind Luna is goed bezig zo!

Idd moet hij zich wel in de technoscene bewijzen zoals eerder al gezegt. Alleen voor zijn grote naam geboekt te worden, zou niet eerlijk zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Je bedoelt waarschijnlijk "Ik vond het nog steeds saai wat hij draaide".

Sorry hoor, maar is een beetje onduidelijk hoe je het schrijft allemaal...

Waarschuw beheerder
donateur
Mij lijkt [u]DJ Rimi[/u] wel 'n goede keuze :D.
Waarschuw beheerder
Hij draaide op dance 4 life ook techno en dat deed ie best goed dus ja ik vind het wel een vooruitgang...lijkt me wel dope als een dj meerdere stijlen door elkaar kan draaien...weer es wat nieuws!!

Waarschuw beheerder
Ik draai zelf ook meerdere stijlen en daar is niks moeilijks aan, het maakt alleen de "hobby" wat duurder. Sommige mensen balen als ze techno ipv hardstyle horen en andersom.....

Mij maakt het géén biet uit.... het gaat om de set en de beleving ervan. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Sommige mensen balen als ze techno ipv hardstyle horen en andersom.....

Vandaar Kimhmm haar voorstel, om een andere naam te kizen wanneer hij een andere stijl gaat draaien, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Waarschuw beheerder
Zn set vorig jaar op Shockers was ook voor het grootste gedeelte techno! Was erg dik, dus laat hem maar techno draaien!
Misschien begint ie nu ook in te zien dat Techno dé muziek is! Wijsheid komt met de jaren.....

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien begint ie nu ook in te zien dat Techno muziek is! Wijsheid komt met de jaren.....

Iig, de meesten dan, niet iedereen natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen

Hmmm... zie ik daar een gelijkenis... 8)

Waarschuw beheerder
Toch weer fijn dat ik een uitzondering ben.... :D

Tja, *From The Beach* ik zie het ook. :yes:

Een andere naam kiezen voor Techno is inderdaad een goed idee.....

Waarschuw beheerder
Hahaha! Dan maar bekrompen!

Waarschuw beheerder
Precies!! Laat hem maar in het commerciele circuit rondhangen, niet dat hij slecht is, maar hij heeft al te "grote" naam opgebouwd in deze tak van de dance-scene... Techno vind ik te diep en niet passend bij hem...
Zelfde als Tiesto weer zijn Techies uit zijn tas haald niks optegen natuurlijk maar als dj heb je een bepaalde verwachting van je publiek

Waarschuw beheerder
"Saimsays"
club, funk, garage, progressive, techno zie ik bij je profiel staan dus bekrompen wil ik het niet noemen.

Andere meningen over muziek accepteren zou echter niet verkeerd zijn.... :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Sanderman,
Gelijk heb je, vind toch dat juist Techn-ies meeste openstaan voor muziek, invergelijking met andere stromingen snappen ze techno niet...

Waar heb je trouwens gedraait? want volgens mij ben ik je wellis tegengekomen op een feest

Waarschuw beheerder
We moeten natuurlijk wel een beetje "on-topic" blijven dus laten we niet teveel beginnen over verschillende muziekstijlen. Hierdoor is al menig oorlog ontstaan op het forum.

Ik draaide op verschillende plaatsen maar dat doe ik wel via pb......

Waarschuw beheerder
donateur
(Y) Wijs besluit Sanderman!
Waarschuw beheerder
de opening van sensation black was ook lekker hard:p

die van Luna dan he.............was het liever zelf hahaha:p
Waarschuw beheerder
ik vind het prachtig wat hij doet:D... en doet tenminse z'n eigen DING... ookal krijgt i daar vaak kritiek op..
(Y) voor Luna... :respect:

Waarschuw beheerder
(Y) !!! Techno is :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben echt erg benieuwd hoe hij zal draaien op Insight. :jaja:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 892, 3487}
Artiest Sander May
Waarschuw beheerder
Ik vind het zoieso goed om te zien dat de grenzen wat dat betreft binnen de hardstyle een beetje vervagen!
Je ziet nu dat de hele Hardstyle "kliek" zich ook gaat bezighouden met andere stromingen, en ik denk dat dat alleen maar goed is!
Zo krijg je wat meer variatie in de sets en kunnen dj's binnen de hardstyle en hardhouse wat meer van elkaar onderscheiden worden!

Dat Luna dus ook niet vies is van een stevig potje techno vind ik dus niet erg!
MAAR, ik ben zelf van mening dat Techno een stuk moeilijker mixen is dan bijv. Hardstyle!
Luna is naar mijn mening technisch gezien wel okee, maar bij techno komt eventjes IETS meer kijken dan simpelweg je platen aan elkaar lassen!
De fout hierbij is dat Techno dan al heel snel saai gaat worden! Met als resultaat dat de hele zaal (waarschijnlijk veel hardstylers en hardhousers) zoiets heeft van :S

Luna kan het wel, zie shockers vorig jaar, ik was erbij en het was super :respect:
Ik denk gewoon dat ie ff een minder dagje had of misschien weekendje want op het Rembrandtplein afgelopen vrijdag maakte hij ook een behoorlijk vermoeide indruk op mij!

Al met al respect voor Luna :)
Waarschuw beheerder
kee man....... ...maar ik ken luna zijn techno....en is niet misselijk

Toevallig hoorde ik hem op id&t radio met koninginnedag.Hij draaide Devilfish-Man Alive daar deed hij veel goed mee bij mij.Paar platen later kwam Murder was the Bass echter voorbij.Maar goed misschien een 'beginnersfout'.
Over het algemeen vond ik het geen onaardige set.
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet niet of het al gezegd is maar misschien kan hij beter onder andere naam draaien als ie van plan is techno te draaien. Zodat het publiek weet wat ze kunnen verwachten.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd Bass, op zich wel met je eens... zo weet je natuurlijk ook wat je bv. kan verwachten met een Panic of een Balistic... anywayz, heb totaal geen verstand van de nieuwe techno nummers ofzo, maar heb Luna nu al een aantal x wat techno horen draaien, vonnut nog best vet... lekker die rammende techno, vind ik juist wel tjil... :$
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Waarschuw beheerder
donateur
Even op de topicopener terugkomen, luna is natuurlijk zoals de meeste dj's, als Hardcoredj begonnen, en overgegaan in volledig hardstyle, maar om toch zijn eigen ding te blijven doen maakt hij een cross-over tussen techno en hardstyle, daar waar anderen een cross-over maken tussen Hardstyle-Oldstyle-Jumpstyle.

Luna tracht vernieuwend te zijn en dat siert hem!
Artiest Triax
Waarschuw beheerder
Luna was een van de eerste die Hardstyle ging kruisen met techno als ik me niet vergiste..!!
daarom heb ik veel :respect: respect voor hem.. ik vind dat nog altijd de meeste goede hardstyle van straight on komt vanaf release 1 al...

en verder goede zaak dat ie techno draait zo voer tenminste frisse vernieuwingen door in ow zo simpele hardstyle genre

Waarschuw beheerder
donateur
Bass-V>> Was idd al eerder gezegt in deze topic :)

Ik ben benieuwd of hij naar ons wil luisteren B)

Waarschuw beheerder
Ik vind het een echte allstar dj.. op xq luna heeft hij gewoon laten zien dat hij alles beheerst, en ik vind ook dat als je die technieken hebt, en je je lekker voelt bij een vibe, een sound en een publiek dat je jezelf niet in een hokje moet drukken als dj.

Juist nu, wanneer je als dj zoveel betekent in een scene, doe je er goed aan om een zijpad te gaan belopen, en dingen te laten horen wat men niet verwacht. Je laat jezelf van een goede kant voor de dag komen, en je geeft mensen reden tot denken, ipv het aloude hokjesdenken.

het is in de muziek van tegenwoordig te moeilijk om in zwart wit te denken, omdat het gewoon niet meer zo zwart wit is.

Men moet openstaan voor een dj, en eerst afwachten wat hij doet, ipv te denken dat het nooti wat kan en zal worden en hem meteen bekritiseren. Luna gaat opzeker ook in de techno een hoop bereiken, daar ben ik iig wel zeker van
Waarschuw beheerder
God allemachtig....laat ik een ding hierover zeggen..., laat Techno aan de echte dj's en producers...ik zeg producers over...wat deze stumperd al helemaal geen van beide is...Luna is en zal ook altijd een marktverzieker blijven, nu dat de hardstyle een beetje aan t vervagen is...grijpt deze eikel maar een andere muziek stroming aan, om daar onze oren weer mee te verzieken, ik heb wel 's een plaatje gehoord van hem moest techno zijn, nou sorry hoor....Gut oh gut, hij draaide Man Alive en DK#8 nou nou....

Gegroet vanuit t lente zonnetje in Lanzarote...

Waarschuw beheerder
donateur

Iig, de meesten dan, niet iedereen natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen

Hehe... da's nr 2 die gelijkenissen vertoond. 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Luna en Techno... Geil! Ik vond hem helemaal te gek op Shockers vorig jaar.. jammer dat ie eindigde met Hardstyle, maar volgens mij heb ik dat al 100 keer hier geroepen!

Luna keep up the good work! :lief:
Artiest Xavi
Waarschuw beheerder
Het Q-dance publiek komt eigelijk alleen voor hardstyle. Dat is ook de stijl waarmee ze bekend zijn geworden. Dat Luna techno draait is opzich niet verkeerd, maar vorig jaar met de laatste beachbop viel het ook bij een hoop in het verkeerde keelgat.

ja technomensen zijn hokjes mensen en niet zo'n beetje ook.. waarom zou een luna niet op een techno feest zoals awake kunnen of mogen draaien? omdat hij dan hardstyle heeft gedraait? so what? Als die jongen zich kan bewijzen in het technovolk waarom niet.. het is een groot talent en met techno word ie alleen nog maar groter..
Waarschuw beheerder
Hij draaide Devilfish-Man Alive daar deed hij veel goed mee bij mij.Paar platen later kwam Murder was the Bass echter voorbij

Hij draaide ze ook allebei op Q-Beach :)

Even voor de goede orde, Luna draaide niet alleen maar Techno afgelopen zondag maar ook (Hard)Club, Oldstyle en Hardtrance!

Binnen een half uur had ie Man Alive, Murder Was The Bass, Pull Over, Direct Dizko en diverse Hardstyle tracks gedraaid!

Wel risky hoor als je het mij vraagt :P
Waarschuw beheerder
hehe
idd erg risky

Waarschuw beheerder
Ik zou m niet snel serieus nemen.
Waarschuw beheerder
ja technomensen zijn hokjes mensen en niet zo'n beetje ook.. waarom zou een luna niet op een techno feest zoals awake kunnen of mogen draaien

Ze kunnen iedereen, die een plaatje kan draaien daar wel neerzetten...vind ook niet dat ze altijd de beste dj's neer gooien, maar ik zie t al, Luna tussen namen als Richie Hawtin, en noem maar op...mensen die respect verdienen , maar niet zo'n een lulletje als hij....

Binnen een half uur had ie Man Alive, Murder Was The Bass, Pull Over, Direct Dizko en diverse Hardstyle tracks gedraaid!

Hmmm waar ken ik die platenkeus toch van....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik begrijp niet zo goed waar al dat gezeik vandaan komt dat mensen die van techno houden hokjes mensen zijn enz. Als ik naar een techno feest ga betaal daar een vette prijs voor mag ik wel wat verwachten van de dj,s, en als daar dan een luna staat die gewoon maar wat aan staat te kloten zou ik heel erg balen maar dat zou ik ook doen van een pietje keesje noem het maar, het gaat er gewoon om dat hij afgelopen zondag zwaar kut stond te draaien ging nergens over!! En als hij denkt met alleen de naam luna iets in de techno te bereiken, zal hem dat zwaar tegen gaan vallen, hij zal hoe dan ook zich moeten bewijzen! veel oefenen dus
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
Waarschuw beheerder
Niemand zegt dat hij zomaar geaccepteerd moet worden omdat ie bekend is in de hardstyle. Maar wat veel mensen irriteert is dat ie bij voorbaat al wordt afgewezen--> hij draait ook hardstyle dus het zal nooit een goeie techno dj kunnen worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Partymams>>> Heb je Luna al eerder techno horen draaien, of was dit de eerste keer?

Ik ben met je eens dat het techno-aspect van z'n set zondag beter kon, maar er zijn vrij weinig DJ's die geen "off-day" hebben, let alone een DJ die al meerdere dagen achter elkaar door heel NL aan 't draaien is!

Als jij een hoop geld betaald voor een technofeest mag je ook zeker wat verwachten, maar dat heeft geen fuck te maken met het feit dat technomensen over bekrompen over kunnen komen. Technomensen accepteren gewoon niet snel een buitenstaander die naam probeert te maken in "hun wereldje". En als die desbetreffende DJ ook nog 'ns naam heeft gemaakt met een stijl als hardstyle( wat zo ongeveer de tegenpool is van techno, aangezien technomensen over 't algemeen niets van hardstyle willen weten), is het voor veel technomensen bij voorbaat al "not done".

En dat is typerend gedrag voor "bekrompen/hokjesdenkend" publiek!

Het feit dat hij zondag plaatjes als "murder was the bass", "Direkt dizko" en "pullover" draaide in korte tijd, is misschien ookwel gedaan omdat er liefhebbers van verschillende stijlen aanwezig waren, en niet alleen die van techno... Maar ook dát is moeilijk te accepteren voor sommige techno-mensen!

Geef die jongen gewoon 'n kans!

En de baron zorgt ervoor met posts zoals "maar niet zo'n een lulletje als hij...." dat nog maar eens te meer wordt bewezen dat veel technomensen hun oordeel vaak te snel klaar hebben! Want het lijkt me sterk dat hij dergelijke uitspraken kan onderbouwen uit persoonlijke ontmoetingen met Richard zelf.

Waarschuw beheerder
Hardstyle is lekker pakkend, vandaar zijn commerciele techno-keuze. Hij heeft waarschijnlijk al de cd's van Carl Cox en Michel de Hey geluisterd, enige verschil is dat zij ze draaien voor het hits zijn, zeker Carl Cox
Waarschuw beheerder
Ik denk dat jullie Luna maar eens om een techno demo moeten gaan vragen ! dan weet je pas waar je over praat dan krijg je geen murder was the bass ! meer kay d. smith, michael burkat, jan liefhebber.. (deze gasten zijn niet misselijk in de techno, check x-qlusive dj luna de eerste 3 a 4 platen dat is de techno waar Luna mee preekt)

Luna = marktverzieker = onzin ! hij heeft gewoon een jongens droom waar gemaakt.

> RosOne > Carl Cox draait het niet voor het hits zijn ! hij brengt de hits als eerste ten gehoor aan het grote publiek.

Mensen laten we niet vergeten dat sommige djs op sommige plaatsen iets makkelijker draaien.. omdat het publiek iets makkelijk bespeeld moet worden.

Ik wil Luna wel eens op awakenings horen dan denk ik dat meningen meer een kant op gaan staan !
Enne Baron.. praat geen poep man.. jij bent niet degene die kan oordelen of iemand respect krijgt!
er zijn mensen die er hard voor werken om zover te komen.

Waarschuw beheerder
RosOne > Carl Cox draait het niet voor het hits zijn ! hij brengt de hits als eerste ten gehoor aan het grote publiek.

Wat is dat voor slap gelul, krijgen dj's iedere maand een lijst met hits thuisgestuurd, en mag Carl Cox ze als eerste laten horen??
Michael Burkat, Kay D Smit en Jan Liefhebber grote namen?? ze brengen iedere week een plaat uit waar geen gevoel in zit en that's it. Binnen een jaar is dat harde techno gebeuren weer een beetje bezonken, en kunnen ze niet meer op de Q-feestjes draaien in Nederland....dan draaien ze alleen nog maar in afgehuurde schuurtjes!!

En Luna zal lang van z'n levensdagen niet draaien op Awakenings omdat 1- Monumental luistert naar zn publiek en 2- Je buiten een goeie dj ook een producer moet zijn volgens Rocco (chef du Monumental)

Misschien is het een hele goeie dj hoor ik zou het echt niet weten, maar hij heeft zelf ooit eens gekozen voor de Hype, en heeft daar nu de lasten van

Waarschuw beheerder
Misschien is het een hele goeie dj hoor ik zou het echt niet weten, maar hij heeft zelf ooit eens gekozen voor de Hype, en heeft daar nu de lasten van

Pardon? Heb je zijn schedule weleens bekeken? Dan zou ik toch niet zeggen dat hij echt last heeft van die hype.

Luna zal inmiddels wel een aardig zak centje bij elkaar gedraaidt hebben. Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik mezelf tegen de tijd dat ik uitgekotst werd gewoon terug trekken in de studio en dan onder andere namen muziek produceren.

En dan natuurlijk de ultieme kick om een dikke techno hit neer te zetten en dan na een maandje of 3 in ID-T magazine onthullen dat daar Luna achter zit. :D

Waarschuw beheerder
Ik bedoel dat Hardstyle een beetje op zn einde is, nu hardcore weer in is. Hardcore is denk geen optie voor m, want dan wordt ie levend opevreten, dus dan maar techno.....ik denk alleen op Q feestjes.

Waarschuw beheerder
Hardstyle is voorlopig ook nog niet weg. Het lijkt er een beetje op dat het vandaag de dag heel hip is om te roepen dat iets over is. Voorlopig was In Control volledig uitverkocht met een bom volle hardstyle main, Defqon volgt en ook de main van Decibel Outdoor is hardstyle gericht. Wedden dat het goed druk zal zijn daar.

Zo over is het dus nog niet met de hardstyle. Hoe graag sommige dat ook zouden willen.

:D

Waarschuw beheerder
Mysteryland 1999(volgens mij) was de hardcore ook bomvol, maar jaar erna was het ineens ook niet meer aantrekkelijk
Waarschuw beheerder
Waarom zou je alleen hardstyle draaien als je ook van techno houdt...
Hij kan het allebei hardstikke goed :respect:
dus waarom niet!!!:D

Luna :respect:

Waarschuw beheerder
Maar volledig weggeweest is het nooit. Boekingen van Paul Elstak bv liepen toch door. Niet zo massaal misschien maar hij draaide zeker nog wel. En zoals hardcore nu terug komt omdat het toch een andere sound heeft dan in de jaren 90 zal ook hardstyle zich verder ontwikkelen en wellicht over enkele jaren weer helemaal terug komen.

Alles met een stompende bass zal nooit volledig verdwijnen. NL willen immers rammen, beuqen, hakkuh. :)

Nu weer ontopic? :)
Waarschuw beheerder
Feit blijft dat Techno liefhebbers iemand uit de Hardstyle niet accepteren!
Luna zou dus nooit een gerespecteerde Techno artiest kunnen worden!
Weet je wat ik denk? Dat Luna dat zelf niet eens wil...
hij wil zich niet in een hokje laten plaatsen (getuige zn sets van de laatste tijd)
Hij doet erg veel: Hardstyle, Oldschool, Techno, Club, Hardtrance.. noem maar op, hij is zo veelzijdig als de pest!
Doordat ie dan toevallig techno achtig draait op Q-Beach, krijg je dit soort discussies!
Iedereen mag wat mij betreft draaien wat ie wil, maar er zijn techno liefhebbers die daar niet tegen kunnen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen die z'n twijfels heeft over Luna als technoDJ moet anders gewoon komen kijken op Insight in de Powerzone... staan genoeg harde andere techno-DJ's tussen, dus dan kom je ook echt niet alleen voor hem, en kan je gelijk kijken of hij zo goed/slecht is als anderen hier durven te zeggen.

Ik denk dat het wel goed komt met die jongen! :D
Artiest X-Side
Waarschuw beheerder
Laat hem maar een beetje afwisselen, vind het beide erg lekker.
tenminste beetje afwisseling op een feestje!:D :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Idd! Afwisseling is geen vies woord hoor Techno-mensjes 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
door zulke mother fuckers wordt ook techno commercieel :bah:
Waarschuw beheerder
RosOne > Bullshit man,
Platen worden bij een company getekend en mensen weten meestal van tevoren al of het een hit gaat worden en of de plaat gehyped gaat worden door iedereen! als je een beetje een goeie A&R bent dan moet je dat wel kunnen ruiken ;-)

Die namen zijn niet misselijk in technoland zei ik
Ik heb het niet over grote namen gehad.
eerst lezen !

Luna is zeker wel door monumental benaderd misschien moet je eens even je huiswerk gaan doen en nagaan bij Rocco of het wel zo is..

Je weet niet eens of Luna een goeie djs is ?
man wat ouwehoer je dan hier !
Je komt hier een preek geven over iemand die je niet eens kent en niet eens weet hoe deze man zijn cariere wil laten verlopen !

Ergens moet een opstap zijn..

Ik merk het ook bij picotto die probeert z'n weg nu te vinden in de techo.. beetje jammer dat hij niet geaccepteerd word door zijn achtergrond maar zijn producties en manier van draaien blijven toch sterk ! Hoop dat het Techno minded volk iets meer open gaat staan..

Waarschuw beheerder
donateur
yendetta 6 mei 2004 13:51
door zulke mother fuckers wordt ook techno commercieel

Heb je nog meer toekomstvisies die je wilt delen met ons, aangezien je blijkbaar in de toekomst kunt kijken?

:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jonge zo gaat het nou eenmaal

wat er nu gaat gebeuren is dat, de hardstylers nu naar techno feesten gaan, en dan ineens omdat hun dj techno gaat draaien vinden hun het helemaal geweldig :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm... interessant.

Dat zijn al 2 dingen die nog moeten gebeuren...

Moet je geld voor vragen joh! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
fok jou :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Geboortedatum: 30 maart 1981 (23 dus)
Geslacht: man
Geaardheid: hetero

Ten eerste... je bent te jong voor me, en ten tweede moet je 't eerst heel lief vragen.

:jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zooow ben jij ff een bink :no: hey dat je 5jr ouder ben poe poe

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dat maak jij ervan Yendetta... :)

Dat heb je mij niet horen zeggen, of zien typen.

Maar je kunt niet zo goed tegen grapjes geloof ik he? :D

Toch wel vreemd voor 'n visionair met jouw allures.
Waarschuw beheerder
Denk je nou echt dat hardstyle gasten van techno houden.. dan zou zelfs pleasuredome uitverkocht raken whahaha !!

Ik denk dat als er een crossover komt dat ze dan de markt gaan verzieken.. Dus hardstyle op techno feesten draaien maar dit zal hopenlijk nooit gebeuren !

We zien het nu ook al in de hardcore het industrial gaat steeds meer naar de techno neigen, misschien is dit wel een uitkomst op een nieuwe stroming.. want de hardcore raken ook al steeds meer verdeelt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Techno is de basis van alles,is ook de breedste stroming want techno kan hard en zacht zijn,ik hou meer van de schranz techno maar de diepere stijl is ook super,en tja techno publiek vind ik over het algemeen relaxter het hs publiek is wat bekromper en dus staan minder vaak open voor wat hun 'helden'draaien!!!!.

En of luna er goed aan doet,moet ie lekker zelf weten,mij hoor je niet klagen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
juist (y) daarom komt ook alles op techno uit

en schranz bestaaaat niet :[
hey is verzonne door liebing die het wel vet vond klinken

en rush heb er ook al een iets over gezegt

i'm pure ennergy some of you kids got it al fuck up

i'm schranzzz ?????????????? i'm not schranz i don't even know what the word meens?.. i don't understand this word i'm ennergy baby pure energy rrrrrrrrrangdang deng boem klets hahaha vette shit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Rocco heeft een poll gehouden net zoals met tiesto toen of mensen hem op awakenings wilde hebben,gelukkig zei het merendeel nee tegen tiesto en das puur om het publiek wat die naam op de flyer brengt das hetzelfde met luna,die hoort toch (nog) niet op awakenings thuis!
Zie je het voor je liebing,rush,clarke,laux,mills en dan luna ertussen nee nog niet maar hij mixed lekker die luna zal mij benieuwen op defqon hoe iedereen reagert op rush op mainstage,ik denk dat het merendeel zwaar uit zijn dak gaat ook de hardstylers!

Waarschuw beheerder
donateur
Vincent... ben 't helemaal met je eens... acid-techno is de basis van(bijna) alle stromingen!

En Yendetta... ik snap je angst wel, en misschien zit er ook wel 'n realistische gedachtengang achter hoor (Y)

Maar Ik zie het niet zo snel gebeuren, ç'est tout!

De hardstylers worden snel genoeg weer weggepest op technofeesten door mensen zoals jij denk ik... en dat is niet negatief bedoelt, maar meer een bevestiging van jouw denkwijzes.
Waarschuw beheerder
inderdaad schranz is geen soort maar die stil houd ik wel van maar dat zijn ook mijn favo dj's
Rush,remus,liebing,mills,beyer,djax,san en dregelijke

Waarschuw beheerder
donateur
Vincent... Klopt! De meeste hardstylers kunnen techno wel waarderen denk ik, maar dan wel de hardere variant, die bijvoorbeeld Rush ten gehore brengt. De wat diepere/funky/chill-techno zal echt niet zo snel commercieel worden hoor... daar komen echt geen hardstylers op af denk ik!
Waarschuw beheerder
ieder zijn heug en meug zeg ik maar!

IK heb bijvoorbeeld het best zwaar met electro daar wordt ik helemaal kanarie van dus.

En snelheid interesseert me niet het is meer de bas en de geluiden neem nou The bells of night of the jaguar zijn 2 verschillende platen maar o zo lekker!

Waarschuw beheerder
donateur
Electro hou ik ook niet echt van nee!

Dan liever Remus, Gayle San, of zelfs af en toe Amok :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2:Vincent aka Demassus :yes:

dan noem je wel wat op heh hahahaha

2:From The Beach*
neeh man ik ben gewoon @ in qontrol goed losgegaan op de hardstyle hoor :yes:

maar wel een grote maar:
sta je in de techno zaal de door-loop-zaal
wat kreeg je hardstylers tussen de techno

die zitten dan verdwaast om zich heen te kijken
die weten niet wat ze met die geluid massa aan moeten :no:

ik pest ze niet weg maar als je zo gaat doen jah dan verneuk je het een beetje voor andere :/
Waarschuw beheerder
Beetje jammer die gedachte dat over een dj op de flyer !

Wat de boer niet kent vreet die niet !
echt puur hollands..

Denk dat wij onze ogen maar eens open moeten doen.
Je komt toch "voor de muziek, het gevoel en om andere stylen binnen een stroming te ontdekken" ?
Snap wel dat het je afschrikt een HS naam maar ik neem aan dat organisaties zelf ook wel door hebben dat ze stylen en djs moeten communiceren

Denk niet dat Luna zo stom zou zijn een hardstyle set neer te zetten of deze muziek te verwikkelen met techno.. !!
< op een feest als awakenings (ff voor de duidelijheid ;-) )

Het ligt dus gewoon aan de stempel..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Yendetta>>> Dan hou je ws meer van hardstyle dan ik, want mij vind je er over 't algemeen niet... ben alleen ff bij Showtek gaan kijken, maar dat was omdat ik hem 'n b'tje ken. Was na 10 minuten weer weg.

Maar het voorbeeld wat jij noemt, is 'n In Qontrol... daar moesten de Hardstylers noodgedwongen door die zaal heen lopen(ja, je kon ook om lopen geloof ik, maar met dat éénrichtingsverkeer was je dan 30 minuten bezig, dus logisch dat ze het niet deden), en als je hardstylers met zo'n blik als hierboven beschreven in de technozaal ziet staan, denk je dan echt dat zij op AWK komen, als er tussen 8 voor hun onbekende namen 1 (voormalige) hardstyle-naam staat?

IK ga echt niet naar een feest toe, waar ik maar één naam wil horen hoor!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
alleen ff technoboy hoor :d maar Miss djax wild eik ook zien zien ben daarnaar toe gegaan :d

jah dat weet ik maar ze blijven plakken omdat of te kort zijn of wet ik veel wat

dan zie je indd meer mensen langs de kant staan

maar als er een hardstyle dj staat denken mensen weer ow jaja hardstyle :/
nog een voorbeeld Rush staat op defqon op de main tussen de hardstylers :/
rush gaat het ze we ff laten zien maar hij moet verwachten dat iedereen losgaat :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat ze echt wel losgaan hoor! :jaja:

Ik hoor de hardstylers ook niet klagen over de techno die de DJ's op Q-Beach draaiden afgelopen zondag.... :) Is niet vergelijkbaar met Rush, maar toch... het was voornamelijk geen funky-techno.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ken je het sensation tafereel? 2002 black toen liebing draaide?
Waarschuw beheerder
Rush hehehe dat word knallen ! ;-)

Q-beach is dit jaar niet echt hardstyle minded moet ik zeggen.. Das niet te vergelijken met een gericht feest en Q is zowieso bezig het strand breder te trekken ze draaien zelfs ook groove ;-) ..Mooie uitkomst om te concurreren met de rest van de strand tenten..

Waarschuw beheerder
donateur
Ben ik niet bij geweest... Black 2002. Gelukkig niet, als ik de verhalen moet geloven :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou liebing draaide (y)

bijna 90% stond stil :/
Waarschuw beheerder
Tsja.. net iets te moeilijk voor de massa..

Maar sensation is niet echt een vergelijkings middel het is een feest voor de happening niet voor de djs..

Zie white > uitverkocht in 2,5 a 4u ? denk dat de helft van de mensen de djs niet kent ;-)

Morillo here we come..

Waarschuw beheerder
donateur
Misschien dat ze daarom dit jaar geen echte "techno-namen" hebben neergezet.

Luna is hetgene wat er het dichtste bij in de buurt komt.. dus misschien dat hij wel techno draait.

En Sensation is ook wel weer te vergelijken met In Qontrol, omdat je noodgedwongen ook naar stijlen moet luisteren die je misschien minder leuk vindt.

Edit; Bedenk me net dat promo ook wel weg heeft van Techno natuurlijk...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou Sensation en In Qontrol zijn wel 2 hele verschillende feesten maar niet qua muziek als je dat bedoelt..
denk dat innercity iets meer de in qontrol sfeer aan geeft.
Hehe noodgedwongen ? dan moet je niet gaan whaha
of word jij altijd aan je haren meegesleept !?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En Sensation is ook wel weer te vergelijken met In Qontrol, omdat je noodgedwongen ook naar stijlen moet luisteren die je misschien minder leuk vindt.

nee nee juist niet man bij sensation wel :yes: omdat het 1zaal is maar je weet het van te voren

en in qontrol waren 4 zalen
maar op sensation wordt geen techno meer gedraait
:no: techno moet je gewoon puur techno houden dus geen hardstyle/techno feest of gemixed met andere stylen je kan wel hardcore/hardstyle enz doen techno kan je niet zo snel mixen met een andere styl

electro weer wel acid enzo zulke dingen weer wel :d

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vergelijking tussen Sensation en In Qontrol was meer hier op gericht...

Maar het voorbeeld wat jij noemt, is 'n In Qontrol... daar moesten de Hardstylers [u]noodgedwongen[/u] door die zaal heen lopen(ja, je kon ook om lopen geloof ik, maar met dat éénrichtingsverkeer was je dan 30 minuten bezig, dus logisch dat ze het niet deden),

En wat dacht je dan van de mix techno en industrial hardcore... daar zijn de laatste tijd steeds vaker feesten van te vinden hoor! :jaja: Kan er zo 'n paar opnoemen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jaaaa industrial zeker :kwijl:

heb je de live set van rush @ i love techno outdoor? pfff lijkt wel industrial hardcore
Waarschuw beheerder
Ik vind het niet erg om veel verschillende stylen te horen omdat ik open sta om meer te weten te komen van bepaalde muziek..

;-) Techno zal hopenlijk nooit commercieel worden daar is het nl ook niet voor bedoelt en ik weet uit ervaring dat mensen van meelallen houden en bekekende tunes dus don't worry dit gaat denk ik niet gebeuren..
Alhoewel de belgen een stuk verder zijn ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, heb ik niet Yendetta... maar moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen fan van Rush ben...

En ik sta ook cker open voor alle andere stijlen, ik sta op met jazz, in de middag draai ik vaak blues, op 't strand wil ik beach/chill/deep-house hore, ik ga naar techno/hardcore/hardstyle/club-feesten, zoals je kunt zien in m'n archief...

Ik wil alles horen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ambient :respect:

jammer moet je maar eens downlouden als je dat wil

als muziek maar lekker grooved :d
maar on-topic als luna lekkere techno draait waarom niet, het gaat me meer om wat het gata betekenen voor de scene
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik was het topic aan het lezen en het viel me op dat iedere Q-Dancer techno opeens oke vindt.

Kan me nog herinneren dat die zelfde mensen ooit TechNO zeiden en nu opeens zeggen ze: Ik vind luna wel lekker als hij Techno draait. Sorry hoor, maar dit is de kloof tussen partyvolk en een hart hebben voor bepaalde muziek...

Toen zag ik staan: Murder was the bass, en toen wist ik al genoeg. Luna koopt en draait de hitjesmuur van de platenboer in de stad, niets mis mee natuurlijk maar de reden waarom deze meneer niet geaccepteerd gaat worden in de echte techno-scene is wel al lang duidelijk.

Ik zie trouwens ook dat de echte Techno-mensen niet reageren, ook geen reden toe, murder was the bass hahaha kom op zeg :D

Waarschuw beheerder
RosOne > Bullshit man,
Platen worden bij een company getekend en mensen weten meestal van tevoren al of het een hit gaat worden en of de plaat gehyped gaat worden door iedereen! als je een beetje een goeie A&R bent dan moet je dat wel kunnen ruiken

Die namen zijn niet misselijk in technoland zei ik
Ik heb het niet over grote namen gehad.
eerst lezen !

Luna is zeker wel door monumental benaderd misschien moet je eens even je huiswerk gaan doen en nagaan bij Rocco of het wel zo is..

Je weet niet eens of Luna een goeie djs is ?
man wat ouwehoer je dan hier !

1 Carl Cox draait de platen voor ze bij een "company" getekend zijn
2 Ze stellen geen ruk voor in technoland, ik neem ze in ieder geval niet serieus, en ga voor geen van allen naar een feest.
3 Ik zal zal Rocco ff bellen, maar ik durf voor 250 euro met je te wedden dat Luna nooit zal draaien op Awakenings
4 Geef t toch zelf toe dat ik hem nog nooit heb horen draaien, hoor alleen hier dat hij techno en hardstyle combineert en veel technohitjes draait. Buiten dat loop ik al lang genoeg mee in "Technoland" dat hij niet serieus wordt genomen......Sukkel!!
Waarschuw beheerder
donateur
*From The Beach* 6 mei 2004 15:05
Bedenk me net dat promo ook wel weg heeft van Techno natuurlijk...

Promo niet,maar Rude Awakenings wel ;)

Denk ook niet dat ik ooit van techno was gaan houden, als die crossover met hardcore niet was gemaakt.

Maar tegenwoordig kun je techno/industrial wel in 1 lijn doortrekken. Toch mooi om te zien hoe house zich keer op keer blijft vertakken en weer samen komt met andere sub-stromingen :kwijl: Hoe experimenteler, hoe beter
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En luna en techno, ja niet echt nodig naar mijn mening, maar iedereen is welkom natuurlijk. Zolang het maar niet teveel van dat rare publiek meeneemt

Waarschuw beheerder
murder is the bass....mag je idd eigenlijk niet draaien maarja....ik moet eerlijk zeggen dat ik wel dans als ik em hoor...hoe slecht het ook is.....

zelfde bij goodlife-kevin saunderson...blijft toch lekker....alleen ze moeten dat plaatje een paar jaartjes laten rusten en dan weer een keertje voorbij laten komen....je word helemaal doodgegooit met dat plaatje nu.....wie zelfs in fokkin discotheekjes:vaag:

en dat kan niet :nee:

Waarschuw beheerder
Als hij lekkere stevige Techno draait Why not? :)
Waarschuw beheerder
RosOne >> Ga je huiswerk doen man voordat je hier komt lullen.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind hem leuker als hij oude hardstyle draait.
had net nog een setje van m opstaan van id&t radio in 2001. te gek! :lief: :respect:

maar als ik hem was zou ik ook techno gaan draaien. hij vind het leuk, en net wat FTB zegt: hij heeft al zoveel bereikt met hardstyle, dan lijkt techno me een grotere uitdaging.
Waarschuw beheerder
Ach joh die jongen is waarschijnlijk house gaan luisteren in de tijd dat t Dreamteam en r'damse groep dj's al draaiden...

die jongen weet ni wat ie wil, watvoor muziekstijl hij moet kiezen....

die jongen moet eerst maar 's zich goed gaan verdiepen als hij zo een stijl wil gaan draaien, techno heeft misschien nog wel meer geschiedenis dan hardcore...of trance...
en bestaat niet zomaar uit maar domweg een paar plaatjes van Kay d Smith,en andere ros herrie uit Duitsland...zou hij eigenlijk weten waar t origineel van Man alive vandaan komt?

verde respect voor hem...als zijn contractje afgelopen is bij Q-dance vraag ik mij af...,of ie op eigen benen...grote boekingen binnen kan halen...zeker op een gerenomeerd Technofeest of iets dergelijks...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
't eerste deel van de avond bij XQ Luna werd er ook techno gedraaid door Luna, was ook niet slecht dacht ik zo.

Waarschuw beheerder
donateur
De Beer>>> Je zegt dat je het topic doorgelezen had, maar het enige wat je eruit pikt is dat je ziet dat hij Muder was the bass heeft gedraait, en dat dat als technoplaat wordt afgedaan... Het lijkt mij verstandig om iets verder te lezen dan je neus lang is...

Murder was the bass draaide hij hoogstwaarschijnlijk omdat het een erg verschillend publiek was waarvoor hij draaide... dus als je dan zo'n plaatje als "techno-plaatje" laat horen, heb je al vrij makkelijk de niet-techno-mensen ook aan het dansen...

3 Ik zal zal Rocco ff bellen, maar ik durf voor 250 euro met je te wedden dat Luna nooit zal draaien op Awakenings

Probeer je op deze manier respect af te dwingen? Door te laten zien dat je vriendjes bent met Rocco... b'tje jammer. :/

die jongen weet ni wat ie wil, watvoor muziekstijl hij moet kiezen....

die jongen moet eerst maar 's zich goed gaan verdiepen als hij zo een stijl wil gaan draaien, techno heeft misschien nog wel meer geschiedenis dan hardcore...of trance...

Dat techno een langere geschiedenis heeft dan andere stijlen, dat weten we allemaal, maar probeer jij je eerst eens in "die jongen" te verdiepen, voordat je durft te suggereren dat hij zich in die muziekstijl moet verdiepen omdat hij er te weinig verstand van heeft...

Dan ben je goed bezig... Eerder niet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Probeer je op deze manier respect af te dwingen? Door te laten zien dat je vriendjes bent met Rocco... b'tje jammer.

Het was sarcastisch, Einstein...je moet het in de context plaatsen met wat mangamitri zei;
huiswerk gaan doen en nagaan bij Rocco of het wel zo is..

Ga je huiswerk doen man voordat je hier komt lullen.

ik denk dat je beter je mond kan houden. Kom met argumenten, maar ga niet denegrerend doen met een zinnetje van een 12 jarige
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
De_Beer----->
Ik zie trouwens ook dat de echte Techno-mensen niet reageren, ook geen reden toe,

dude wat lul je?....

Artiest Devide
Waarschuw beheerder
ik vind het geweldig dat luna techno gaat draaien!!
al ben ik dan een hardstyler..(raar woord)
ik hou ook echt wel van techno..als die jongen vrolijker word van techno draaien, moet ie dat doen.. ik ga toch wel los!!:respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
(y)

oke dan :d
Waarschuw beheerder
RosOne > argumenten in je box !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Rosone... Ok, had ik niet gezien, was laat klaar met werk, en had al 'n paar biertjes op... nu zie ik het iets duidelijker 8).

Waarschuw beheerder
drank maakt meer kapot....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind Luna persoonlijk een van de beste dj´s van dit moment. Juist omdat hij afwisselend draait. Vooral bij XQ heeft hij bewezen dat hij het eigenlijk allemaal wel kan. Persoonlijk is techno niet echt mijn style dus daar kan ik niet echt over meepraten, maar ik heb hem dit jaar al een aantal keren (early) hardcore horen draaien en dat doet ie net zo goed als dat hij hardstyle draait. Ik vind het juist een pluspunt als een dj zichzelf probeert te ontwikkelen door andere stijlen te proberen.

Vind het op zich best een goed idee om techno onder een andere dj naam te gaan draaien. Op die manier weten mensen ook idd wat ze van hem kunnen verwachten. Dat voorkomt teleurstelling. Maar ja, hij heeft al 3 namen (Straight on en DHHD) dus dat wordt ook misschien een beetje te veel van het goede. Mocht hij wel onder een andere naam gaan draaien denk ik dat hij daar ook redelijk snel bekend mee zal worden gezien zijn populariteit.

Waarschuw beheerder
Misschien moet er maar eens een feest komen waarin bepaalde DJ's de kans krijgen om een andere stroming te draaien die ze normaal niet draaien. Ik wil Tiesto en Luna echt wel eens beide de kans geven om een 3 uurs technoset ten gehore te brengen, daarna kun je gaan oordelen...

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm... :)

Ik vind dat sowieso wel'n goed idee eigenlijk... Groovyloco (Y)

Gewoon 'n feest organiseren, waar bekende DJ's een hele andere stijl móeten draaien!

Denk dat daar echt veel mensen op af komen! :D

Waarschuw beheerder
Jon ik denk dat we een gat in de markt hebben....ff patent aanvragen...
Waarschuw beheerder
Armin does hardstyle :D
Promo does trance :D

Waarschuw beheerder
donateur
Nou serieus!! Is echt wel 'n ideetje hoor!

Ik wil Jean wel 'ns industrial horen draaien :D (Y)

Waarschuw beheerder
Tjah hij begint met 2-3 lekkere techno platen(michael burkat ofzo) en dan gooit ie weer zo'n kut hardstyleplaat erin

Dus bij mij heeft ie het verneukt....(N)
Ik wil dit risico niet op een feest lopen
Ear&brain damage jeweetwel:)

Het is het 1 of het ander(hokjes(Y)).
Ga geen shit combineren en vooral als het totaal niet bij elkaar past.

Hij kan beter hardstyle blijven draaien;)

Waarschuw beheerder
donateur
We hebben het toch ook helemaal ook niet over combineren? :/

De vraag was of Luna er slim aan doet om techno te gaan draaien?

Waarschuw beheerder
Dom antwoord dus?
Tja met domme vragen krijg je dat dan:(

Waarschuw beheerder
donateur
Dom antwoord dus?

Dat zijn jouw woorden...

Waarschuw beheerder
Wie is Luna?

%-)
Waarschuw beheerder
Het feest Insight.

https://partyflock.nl/SECTION/party/ACTION/single/PARTYID/20296.html

Promo, Dano en Luna draaien daar zowiezo.
En alleen techno. Dus daarna zul je vast wel horen van mensen dat t kut was of mischien ook niet. Toch denk ik dat veel mensen die naar Q-feesten gaan t kut zullen vinden. Of die zouden zich er niet eens aan durven wagen. Techno is wel wat serieuzer dan hardstyle en de party gerichte hardcore. Of je zou misschien een commerciele technovariant krijgen maar dat hoop ik niet.

Maar dan nog. Waarom is er de vraag of hij er slimmer aan doet? Voor de massa? Hij moet gewoon doen wat ie zelf leuk vind en waar hij voor staat. Zoals Promo. Promo doet wél naar mijn mening meer met techno dan Luna. Luna combineerde op Shockers een klein beetje techno met veel hardstyle. En X-qlusive weet ik niet want heb ik niet gehoord en ook niet geweest. Maar op Insight zal t wel blijken want daar is geen Q-dance autoriteit :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hun verneuken de techno scene

hun ondekken dat hardstyle doodgaat dus gaan ze snel met z'n alle wat anders doen om geld te verdienen :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus Yendetta... Begin je nou weer?

Naar wie refereer je hierboven met het woordje "hun"(wat eigenlijk zij had moetenb zijn, maar dat doet er niet toe)?

Want we hebben het over Luna, en niet over meerdere personen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ik heb het ook over pavo en dana

Waarschuw beheerder
donateur
Gaan Pavo en Dana techno draaien dan?

:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sterker nog ze doen het al

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Daarom zeg ik die dingen omdat dana ook hardstyl ging draaien voor het grote geld en nu is dat dus techno en da’s kut omdat dat de scene verneukt :bah:

Dat dj’s hub horizon verbreden is goed (y) maar dat doen deze dj’s niet hun gaat het om geld en status

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, Mandy, dat weet ik, maar ik heb het meer over feesten :)

Yendetta, dat is wéér erg kortzichtig denkwerk! Jij denkt dat die mensen alleen om geld geven! Maar vergeet dat ze allemaal begonnen zijn voor de muziek, en dat grotendeels nog steeds doen! Ze zitten alleen wel bijna allemaal aan contracten met boekingsbureaus vast! Ik zeg niet dat ze tegen hun zin draaien op die grotere feesten, maar ik denk dat ze misschien zelf ook wel wat minder commercieel zouden willen zijn...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja oke als ik het zo bekijk, maar geef nou toe is het erg overtuigend als dana techno gaat doen en dan niet voor het geld?…
Waarom is dana hardstyle gaan doen?. Omdat in haar ogen hardcore uit ging en hardstyle in dus dana is commercieel ingesteld en de rest jah ik denk dat hun niet ver van dana af zitten.
Kijk maar naar darkraver ook zo’n goed voorbeeld

Oke muziek op de 1e plaats, maar deze mensen hoeven zich als dj niet meer te bewijsen en hun moeten wel aan hun pensioen werken

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom is dana hardstyle gaan doen?. Omdat in haar ogen hardcore uit ging en hardstyle in dus dana is commercieel ingesteld en de rest jah ik denk dat hun niet ver van dana af zitten

Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben, maar dat heb ik nog nooit uit haar mond gehoord, en jij ook niet denk ik.

Bovendien... áls hardcore in haar ogen dood zou gaan, waarom zou ze dan 'n ander beroep moeten gaan kiezen terwijl Dj'en hetgene is wat ze leuk vindt?

Steve is altijd met tenminste één been achter hardcore/oldschool blijven staan! Daat kan je van sommige anderen niet zeggen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze kiest geen ander beroep maar ze gaat iets anders draaien, omdat ze gewoon aandacht wil net als andere commercieele DJ’s dan heb ik het over de tiesto’s enz

Hey die niewe cd van ‘m is echt bagger en zeker geen HC het is gewoon hardstyle best wel jammer maar dat komt omdat hij en zijn platen maatschapij geld willen maken en zijn imago is goed em met alleen hardcore kom je niet bij de mainstreem terecht wat opzicht voor hem zelf helemaal niet slecht is hij loopt wel lekker binnen :yes:

Kijk ik reageer zo omdat ik het wel erg raar vind dat ineens allerlij dj’s techno gaan draaien, ze draaide misschien wel langer techno maar nu gaan ze het commercieel doen en/of voor het grote publiek dus ik ben een beetje sceptisch wat het aangaat met de liefde ervoor snap ie?….

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je het met je tweede alinea over Steve? Da's namelijk niet echt duidelijk, aangezien er geen naam vermeld wordt, en we hier 'n discussie hebben over meerdere mensen!

Zoja, dan wil ik dat toch wel heel erg tegen spreken! de eerste 14 nr's zijn misschien in jouw ogen hardstyle, maar dan kan ik je vertellen dat dat nou het veelbesproken "jump" is waar veel mensen het de laatste tijd over hebben. En vanaf nr. 15 wordt het toch wel behoorlijke HC, of deel je die mening niet met me...?

Wat betreft Dana... Tuurlijk kiest geen ander beroep, maar wat had ze dan moeten doen toen HC min of meer tijdelijk ten onder ging? Als er niet meer van rond kan komen, maar het wel je leven inhoud geeft, dan blijf je toch gewoon draaien? Dan is het maar 'n stijl die iets minder hard is, maar dan kan je tenminste wel dát blijven doen wat je leuk vindt!

Ik snap je angst, maar nogmaals... hoe kom je erbij dat dat allemaal zal gebeuren? Techno is al jarenlang populair onder een heel ander publiek, en hardstyle is 'n hype die even duurt, meer niet... dan kan je toch niet bang zijn dat er 1 of 2 hardstyle-namen die scene kapot maken?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jah ik had het over steve, oke jumpstyle dan wat ik trouwens ook zo lomp vind hoor als er iets is met een iets andere sound wordt er gelijk een naampje aan gegeven alles wordt in hokjes gezet maar los daarvan na nr 15 wordt het indd iets harder :yes: maar dat vind ik nou niet echte harde hardcore :no: beetje te happy ervoor, ik vond sommige nr wel goed hoor :d
Ik ben geen darkraver hater hoor ff voor de duidelijkheid.

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is dat ze het doet, maar het geeft een vage indruk de indruk dat ze het doet om het geld snap je 1e hardcore nou ging hardcore bijna ten onder en ging ze naar hardstyle 2e hardstyle gaat nu beetje ten onder dus gaat ze techno draaien 3e techno…………………………. Wat moeten we nu weer verwachten.

Snap je wat ik hiermee wil zeggen?..

Nou omdat techno wel populair was/is maar zeker niet commercieel, maar als er commercieele namen komen, komt kan je het wel een beetje voorspellen wat er gaat gebeuren, ik hoop het niet maar we moeten wel realistisch blijven :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Het is geen nieuwe hardcore idd... alleen maar oude shit, gelukkig wel! Steve moet zich niet met die sound bezighouden vind ik! Lekkere oude shit blijven draaien! (Y)

Trouwens Jump bestond al jaren voordat hardstyle er was, toen onder de noemer "Newstyle", wat zo ongeveer samen met HC ten onder ging eind vorige eeuw, aangezien die stijl toch wel veel op HC leek. Alleen dan wat rustiger...

Ja, maar jij loopt weer ontzettend op de feiten vooruit! Hoe kun je in Godsnaam zeggen dat we realistisch moeten blijven als jij hierboven alweer zegt dat Dana techno gaat draaien, terwijl ze net één week 'n CD'tje uit heeft, waar techno-invloeden deel van uit maken... :S Als Dana voor 'n techno-feest wordt geboekt, en ze staat daar techno te draaien, dan is het pas realistisch! Niet eerder!

Dat voorspellen waar jij het in je laatste alinea over hebt, doe je mij 'n b'tje teveel om het woord realistisch te mogen gebruiken!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oke het stukje darkraver laten we maar schieten want het gaat om smaak.

Hier newstyle dat bedoel ik met naampjes geven aan alles wat net iets anders klinkt maar goed zo zitten de mensen inelkaar :s

Met dat stukje over realistisch bedoel ik dat we onze kop niet onder het zand moeten steken. Trouwens niet alleen ik zeg dat ze techno gaat draaien hoor.

Maar jij pakt telkens een woordje en gaat er iets om heen breien :no:

Maar goed, als ze goeie techno draaien :bounce: maar het gaat me om wat het gaat betekenen voor de scene, snap je, nu weet ik dat ik een beetje vooruit denk en mezelf zit gek te maken hierom maar ik kom er niet zomaar op het is niet onwaarschijnlijk.

En daarbij komt ook dat ik het wel cool vind om zulke discussies aan te gaan :d niet om tof te doen ofzo. Maar omdat je soms dingen in een ander licht gaat bekijken :d

Waarschuw beheerder
donateur
dus gaat ze techno draaien

Dat zijn jouw(vrij duidelijke) woorden, dus daar brei ik dan toch niets om heen?

Dat we ons ervan bewust moeten zijn dat er zoiets zou kunnen gebeuren snap ik, maar zover is het nog lang niet, en jij bent bang dat dat gebeurt omdat het bij HS ook is gebeurt... een overkill aan commercialiteit was funest voor die stijl... maar het enige wat techno en HS gemeen hebben is dat ze beiden een voornamelijk instrumentale muziekstijl zijn die jongeren trekt...

Er zijn nog zoveel verschillen waardoor ik denk dat het niet zo zal lopen! Ik noem bijvoorbeeld een totaal andere doelgroep... die volwassener, bekrompener nadenkt, zorgt er al voor dat mensen minder aangetrokken voelen tot die stijl... en dat is slechts één voorbeeld!

Waarschuw beheerder
je hebt gelijk lievert hij draait steen goed en goede platen keuze van hem (K)(K)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kijk dat is sarcatisch bedoelt snap je zelfde als je de juuten wil focken als ze zeggen ga ergens anders staan en dan schuif je net 10 cm op

Maar jij begrijp precies wat ik bedoel (y)
Kijk omdat ik van techno hou ga ik zulke shit in me kop halen :s

Oke techno is niet zo 123… toegangbaar

Maar ik peer ‘m ben klaar met werk

Later (y)
Waarschuw beheerder
Kijk ik ben t ook niet eens met de term Jump. Maar t is er nou eenmaal. En ik vind t vet. Jij niet. Het is echt wel een stijl opzich. En mischien heb je die topics gelezen over jump omdat t je niet boeit. Maar omdat je t niet vet vind heb je je er dus ook niet in verdiept. Het heeft namelijk best wel met techno te maken.Ze noemen t in Frankrijk ook tekclub. Daar hebben ze meerdere tenten waar zowel Jump word gedraaid als techno en ook dus een combinatie. Monotome geluiden en veel herhalingen. Dat is best te vergelijken.

Check maar voor de gein http://www.djhs.net
Ik weet t daar heb je vast geen zin in.
Maar das nou meer techno. Als je zijn charts aanklikt heb je echt goede techno tracks die je kunt beluisteren. GELOOF ME! Je kunt er 10 aanklikken en ik vind vooral de onderste 2 van de 10 supervet. En die gast maakt dus zelf een soort techno/jump.

Dana heeft ook gewoon haar eigen shit. Wie heeft er nou wat techno, een nummer van Catscan en ook wat Jump op 1 cd? JA dat is zij. Beter als Luna die begint met 3 of 4 techno tracks en dan overgaat in hardstyle. En Darkraver heeft zijn eigen unieke manier, dat weet iedereen.

En als je t echt niet tof vind moet t toch allemaal maar in een ander hokje worden gestopt he ;)
Waarschuw beheerder
Ik spreek mezelf net tegen.
Dus ik verklaar me ff nader.

Ik zeg jump is een stijl opzich maar dan zeg ik dat t veel met techno te maken heeft.

Je hebt de ene uiterste tak en natuurlijk de andere uiterste tak.

Dat heb je met wel meer dingen in de house :)
Waarschuw beheerder
ik houd meer van hardstyle dan van techno, maar ik vind het niet erg als luna techno gaat draaien , maar dan wel techno like rush/remus

Waarschuw beheerder
Kijk dat bedoel ik..Techno zal nooit vet commercieel worden simpelweg omdat het voor de meeste een te moeilijke stijl is...De meeste Hardstyle/ Q fans die overstappen op techno komen niet verder dan Rush en Remus omdat dat beuk techno is...
Een zwaardere diepere techno set kunnen ze nooit verdragen...Ben ik blij dat er lekkere geile funky techno zoals Marco Carola en Miss Ladida is en minimal techno van Richie Hawtin aka Plastikman...

Waarschuw beheerder
Luna is een kneusch

en

poeh poeh Carola en Ladida, diepe techno hoor... :frusty:
Waarschuw beheerder
luna probeert het gewoon en dat vind ik wel stoer! dus :respect: voor luna

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2:De Hokjesgeest
(y) ik heb ff gekeken, ik vond het opzicht wel oke maar ik houd niet zo van dat trance achtige gebeuren opbouw-climax -opbouw-climax er moet wat meer inhoud hebben snap ie

alles heb zo'n beetje invloeden van elkaar
maar techno hoor je wel veel in bijna elke hier genoemde styl.

2: GroovyLoco

:yes: en da's nog maar het topje van de ijberg :d
Waarschuw beheerder
Luna moet gewoon weer gaan draaien hoe hij dat ook op xqlusive deed!! COCAINE MOTHERFUCKERS!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gewoon ZIJN ding moet ie blijven doen en niet waar geld is

Waarschuw beheerder
ik vind het behoorlijk zielig dat Luna keer op keer moet bewijzen puur voor het geld te draaien.

Wel leuk om om te schakelen naar HS om centjes met Q te verdienen, maar dan moet je niet verwachten dat je daarna nog bij de techno terecht kan...

Ik zeg niet dat hij slecht draait, tis niet mijn stijl techno, maar mixtechnisch best in orde, maar hij "hoort" niet meer in de techno thuis, en ik denk niet dat hij een verstandige keuze maakt door wéér over te stappen

misschien is het een beter idee als hij lekker HS blijft doen en misschien probeert daar nog wat ontwikkeling in te brengen, want die stijl begint echt dood te bloeden qua producties --> veel hetzelfde, erg eentonig, erg simpel, been there, seen that, got the picture - idee...

Daarnaast denk ik niet dat hij iets kan toevoegen aan techno... Hij heeft niets speciaals, zn stijl is vrij vlak, saai en ik vind het totaal niet enerverend om naar te luisteren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kijk iemand die koppen met spijkers slaat :respect:
Waarschuw beheerder
U-Move 11 mei 2004 08:51
poeh poeh Carola en Ladida, diepe techno hoor...

Er staat toch nergens dat Carola & Ladida diepe techno is ;).

Hij zegt alleen dat hs-volk een diepe technoset niet kunnen waarderen en dat hij van funky techno houdt a la carola en Ladida

:)
Waarschuw beheerder
Kijk, elke DJ probeert zich te onderscheiden van de andere branchegenoten. En dat vooral bij die hardcore-hardstyle-hardcore dj's in Nederland. De tijd dat de hardcore populair was, heeft gewoon veel bekende dj's opgeleverd en die moeten ook verder.
Ze stromen nu met de ene na de andere hype mee, zo mag je het wel zeggen toch? Dit voor eigen succes en dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen.
Ze lijken allemaal zo op elkaar, eigenlijk zijn er gewoon teveel dezelfde stijl. De basis is dus hetzelfde, alleen kiezen ze er wat andere stromingen bij. Kijk naar Luna met zijn techno, Darkraver met hardstyle en wat Jumpplaten.

Ik neem het vooral deze hardcore-hardstyle DJ's kwalijk dat ze van alles door elkaar gaan draaien. Zo ontstaat er veel verwarring over muziekstromingen. De muziek van tegenwoordig lijkt al zoveel op elkaar, dat er nu nauwelijks grenzen lijken te zijn.
Daarom maak ik me ook altijd kwaad over opmerkingen over zogenaamde 'jumpstyle', neppe wannabe Jump met allerlei hardstyle-invloeden. Die term hebben de Nederlanders die niet beter weten verzonnen :frusty: Het zou voortgekomen zijn uit onze hardstyle, denken ze dan! De mensen die de muziek in Belgie en omstreken al jaren volgen, weten wel beter.
Ik blijf het herhalen hier, maar schijnbaar komt dat nogal arrogant en betweterig over.
Technoliefhebbers zouden het toch ook niet pikken als ze alles wat Luna draait Hardstyle noemen.

Het is wel leuk om meerdere stijlen te draaien, maar dit is dan meestal omdat 1 stijl niet meer zo gauw een set naar een hoogtepunt brengt.
Je blijft dus met dubbele gevoelens zitten.

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens Jump bestond al jaren voordat hardstyle er was, toen onder de noemer "Newstyle", wat zo ongeveer samen met HC ten onder ging eind vorige eeuw, aangezien die stijl toch wel veel op HC leek. Alleen dan wat rustiger...

Idd!

Klopt helemaal Nico!
Waarschuw beheerder
Héhé eindelijk eens gerechtigheid
Waarschuw beheerder
Luna kan indd prima Techno draaien. hij is op dit moment een van de populairste hardstyle DJ's. Ik denk dat hij ook een van de hardste style heeft. Maar hij kan ook zeker goeie techno draaien.
Waarschuw beheerder
Ach techno is dus gewoon een structureel betere stroming.

Waarschuw beheerder
Net alsof het iets nieuws is dat Luna techno draait :s Wel es naar zijn set op Shockers 2003 geluisterd?

Waarschuw beheerder
donateur
Da's jouw mening Nico... geen feit!

Waarschuw beheerder
mijn absoluut favoriete set van Luna blijft die van Shockers 2003 en dat is toch duidelijk hele harde techno of ben ik nou gek en ik vind het de beste set die ik ken!!!
Waarschuw beheerder
Ik was er gelukkig ook bij, en vond het zeer goed. Maar volgens mij was het wel experimenteel, want als het merendeel van het publiek het niet gedigged had, was het snel klaar met techno in zijn set.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ze mengen alles met elkaar da's niet goed
hoor je goeie techno zeg je da's vette techno, hoor je ineens achter je NEE da's schranz :s

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, klopt idd Yendetta... komt denk ik omdat opvatiingen natuurlijk voor iedereen te relativeren zijn...

Waarschuw beheerder
mijn absoluut favoriete set van Luna blijft die van Shockers 2003 en dat is toch duidelijk hele harde techno of ben ik nou gek en ik vind het de beste set die ik ken!!!

als dat de beste set vind die je kent, is mijn medelijden echt groots :yes:

ooit van Jeff Mills gehoord??? (om maar iemand te noemen die met zes vingers in zn neus en twee in zn kont nog beter draait dan Luna)

ze mengen alles met elkaar da's niet goed
hoor je goeie techno zeg je da's vette techno, hoor je ineens achter je NEE da's schranz

Zit toch wel duidelijke verschillen in hoor.. Schranz is een term geïntroduceerd door Liebing en die staat voor techno met veel bassen over en door elkaar.

Hierna is deze term ook gehangen aan stijlen als die van Djax ( :bah: ) Wittekind, Viper XL, Krämer, Katz etc. Dit is niet geheel corret, want hier wordt het schranz genoemd omdat het BPM hoog ligt.

Nu is conventioneel dat schranz te noemen, maar de echte schranz wordt gedraaid door Liebing, Gayle San, Marco Remus etc.

harde techno is eigenlijk hetzelfde als schranz, maar kan meer inhouden: een set hoeft geen extreem hoog BPM te hebben om hard te zijn(>135 BPM), een set met een doorlopende basslijn, dus weinig onderbrekingen, wordt ook hard genoemd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahaha jeff mills (y) dan praat je ook over iemand :d

2:From The Beach tjah het zijn schapen ze volgen de rest

Waarschuw beheerder
donateur
'k Heb het net geprobeert... 6 vingers in m'n neus en 2 in m'n kont, maar ik kan dan niet eens de pitch omhoog gooien, dus bij deze heeft Jeff Mills m'n respect 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
haha nou. ik hoorde dat ene iglesias ofzo pitcht met z'n balzak :/

Waarschuw beheerder
'k Heb het net geprobeert... 6 vingers in m'n neus en 2 in m'n kont, maar ik kan dan niet eens de pitch omhoog gooien, dus bij deze heeft Jeff Mills m'n respect

:P

iemand exhibitionist gezien?

echt hoor, soms vraag ik me af of ie neit stiekem op ffwd staat, zo snel is die kerel :|

ik bedoelde er mee aan te geven dat Luna gewoon geen speciale techno draait en niets toevoegt aan techno, en die kerel vind dat dan al de beste set die hij ooit gehoord heeft.. tis zijn mening, ok, mag :vaag:
Waarschuw beheerder
gelijk heeft ie!! ze zeggen wel es dat techno eentonig is, maar als je alleen hardstyle draait word je pas echt tuureluur.:vaag: hardstyle is pas echt voorspelbaar en eentonig terwijl techno veel meer mogelijkheden bied, vooral qua mixen. Logisch dat ie de uitdaging opzoekt en de lat wat hoger legt.
(toch?)
Waarschuw beheerder
Ik vind dat hij er absoluut tussenuitspringt met zijn draaistijl.. er zijn weinig mensen die (zie bijv. zijn setje op Shockers 2003) techno zo naadloos kunnen laten overlopen in hardstyle, en op zo'n manier dat het ook van het begin tot het eind helemaal losgaat..dat is echt Luna!

En ja op XQ Luna heeft hij mij echt bewezen dat hij in een paar uur een perfect opbouwende en originele set neer kan zetten.. heb elke minuut op de radio gevolgd, en helaas was ik er niet bij :(.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dude er zijn niet weinig DJ's die dat kunnen :no:

Waarschuw beheerder
donateur
iemand exhibitionist gezien?

jaaaah ik! vette dvd..... die gast is echt fukking snel! :respect:

ik las iemand idd al over Insight praten??
daar ga ik volgende week vrijdag idd maar is een kijkje nemen.... kben erg benieuwd wat dat op gaat leveren.... Luna, Dano en promo die harde techno gaan draaien.... ik heb er zelf niet zoveel moeite mee... ik denk niet dat dit optreden ook zoveel centen opbrengt aangezien et de eerste keer is dat dit feest gegeven word en dus niet zo bekend is.... volgens mij gaan ze gewoon een super set neer zetten.... al ist alleen maar omdat ze back naar hun routs gaan weetje.... en eindelijk is techno kunenn draaien op een feest! ik heb er iig wel zin in :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik denk dat veel mensen niet eens realiseren dat ze techno gaan draaien veel mensen komen alleen op de naam af :yes: dus wat kan je verwachten?..

Waarschuw beheerder
Maar?

Wie de fok is Loena dan?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Prima dat hij techno wilt draaien, maar dan mag hij de gedeeltes waarin hij techno draait wel wat spannender maken. Want "plaatjes plakken" a la hardstyle of trance komt bij techno echt niet tot zn recht. Met techno moet je juist lekker snel doormixen en truukjes uithalen om het spannend te houden.

Waarschuw beheerder
En wat is jullie definitie van techno eigenlijk? Trommeltjes en loopjes ofzo? Schranz? Ik wil wel ff lachen eigenlijk, kinderen...

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus als je naar 'n feest als insight gaat kijk je echt wel wat verder dan de namen Luna, Promo en Dano.

trouwnes van Promo en Dano wist ik wel dat ze veel techno deden... erg lekker!

Waarschuw beheerder
donateur
Want "plaatjes plakken" a la hardstyle of trance komt bij techno echt niet tot zn recht. Met techno moet je juist lekker snel doormixen en truukjes uithalen om het spannend te houden.

dat breekt ze idd op!?

ik denk dat veel mensen niet eens realiseren dat ze techno gaan draaien veel mensen komen alleen op de naam af dus wat kan je verwachten?..

hmmmm het feest heet "Insight Hardtechno" dus ja.... als ze echt op de naam afkomen??? ;-) word et toch echt techno hahah...

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan ik niet uitleggen... moet je horen...

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus als je naar 'n feest als insight gaat kijk je echt wel wat verder dan de namen Luna, Promo en Dano.

trouwnes van Promo en Dano wist ik wel dat ze veel techno deden... erg lekker!

idd.... kheb ook begrepen dat ze alle 3 veel van techno houden... en er in de begin jaren veel van geleerd hebben! ik denk wel dat et een hard feestje word met wat bekende technonamen ertussen! (Y) mijn kaartje is al binnen :P

Waarschuw beheerder
donateur
Kaartje gewoon bij de Ticketbox gehaald?

Moet 'm ook nog ff halen... of ff bellen voor de gastenlijst 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ticketbox? ticketservice? 1 van de 2 in ieder geval whahah... ik kan ze nooit uit elkaar halen :|

Moet 'm ook nog ff halen... of ff bellen voor de gastenlijst

moet je nog maar ff doen dan! :D tis volgende week vrijdag al he ;-) hahahah

al hoewel ik niet hoop dat et erg druk is!? dan kan ik nog ff ergens relaxen op een waterbed in de powerzone :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ik weet 't... is het 'n groen kaartje(TB) of 'n wit kaartje(TS)?

Powerzone is meestal niet zo gek druk...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ze gaan met z'n drieen de techno scene overnemen :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Dano draait al langere tijd techno hoor!

Die heeft inmiddels z'n 20-jarig jubileum als DJ... toen was jij dus nog niet eens geboren Yendetta... 8)

Waarschuw beheerder
donateur
hij is groen?!

maar bedankt voor het ezelsbruggetje :P

neej kwas laatst in de powerzone met sven vath... toen vond ik et ook al lekker relax (Y) dus ik heb wel zin hoor! :bounce:

weet iemand BTW het verschil tussen

Andreas Kraemer en Andreas Kremer

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
euhmmmm 2meter.. ;p

Waarschuw beheerder
donateur
2 mtr wat?? :|:|

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahah jah het verschil is 2 meter

geintje dude (y)

Waarschuw beheerder
donateur
ghehe ja owkeej..... maar wat is nou et verschil!? :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het zijn denk ik gewoon twee verschillende dj's

alleen hun namen lijken verdacht veel opelkaar

Waarschuw beheerder
En wat is jullie definitie van techno eigenlijk? Trommeltjes en loopjes ofzo? Schranz? Ik wil wel ff lachen eigenlijk, kinderen...

techno is een house-vorm waarbij verschillende ritmes, die op zichzelf staan, een geheel van meerdere ritmes vormen. Alle elementen zijn afhankelijk van elkaar, waardoor je de muziek als dj kan "kleuren" naar eigen smaak, alleen al door een hihat toe te voegen of juist er uit te draaien.

het is moeilijk om te omschrijven wat het preies in houdt.

ik zeg altijd maar: techno, het zwitserleven gevoel maar dan met hihats

Waarschuw beheerder
donateur
hmmmm.... nou ja et zal wel dan :P

ik merk et over 2 weken wel hahah....
eerst hoor/zie ik de ene op reactor... en de week erop die andere.... hahaha ik ben benieuwd?!
Waarschuw beheerder
Ik zelf hou niet van techno, dus in mijn optiek moet ie dat niet gaan draaien. Maar ja, als ie dat wel doet heb ik er weinig tegen in te brengen lijkt mij..

Waarschuw beheerder
Thanks Verdine...Jij hebt tenminste wel begrijpend lezen gehad op de basisschool...
Jammer dat Insight de 21e is, dan is namelijk ook de 1e ClassiXX in de MatriXX, daar gaat mn voorkeur toch echt naar uit, had ze graag willen beoordelen op hun technosets...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jammer dat Insight de 21e is, dan is namelijk ook de 1e ClassiXX in de MatriXX,

Jah ik las dat dus ook vandaag :|
dat feest ziet er ook weer super uit?!
maar ja.. nix meer aan te doen nu!?

tevens is de powerzone voor mij ook wat dichterbij dus komt et wel goed uit :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jah ondanks alles ben ik ook wel benieuwd :d
Waarschuw beheerder

:S?...

Deel Uw definitie van techno met ons, oh wijze oude veel meer van techno dan ons wetende Purpose Maker!
En wellicht zou U ons kunnen inspireren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ghehe je vergeet... OUDE :P

oude wijze grijze Purpose Maker :D
Waarschuw beheerder
:| Oww helemaal vergeten.. ff aanpassen :9.

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk.... dat staat toch een stuk beter moet je toegeven?? :D
Waarschuw beheerder
U bent werkelijkwaar een inspiratiebron voor mij, heer SCHRaNZeR :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik mag dan wel wat jaartjes ouder zijn en hoogstwaarschijnlijk ook vele male wijzer dan jij... maar je mag gewoon tutoyeren hoor :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heh niet overdrijven he :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Ach Yendetta... de grens tussen zelfkennis en arrogantie is niet moeilijk te overschrijden wanneer men hem tracht te bewandelen, zo zie je maar weer bij Schranzer 8)

Waarschuw beheerder
donateur
:|

de grens tussen zelfkennis en arrogantie is niet moeilijk te overschrijden

zo zie je maar weer bij Schranzer

:|

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:d

zelfkennis en arrogantie zijn 2 verschillende dingen :yes:

maar het 1 ken wel het ander teweeg brengen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
;P

Het zijn idd 2 verschillende dingen, maar ze liggen wel naast elkaar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
knap dat je dat wel kan onderscheiden joh... :|

maar als het sarcasme er vanaf druipt zie je et niet x:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:yes:

of naast je schoenen lopen dat ken ook nog :d

Waarschuw beheerder
donateur
Knap he?

Mar ik zou niet spreken van 'n grens als ik geen onderscheid gemaakt zou hebben, dus zo moeilijk is 't niet hoor... ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
(y) da's een goeie

Waarschuw beheerder
donateur
:z

das een goeie zeg :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Wil je praten over je insomnia Schranzer...

Of probeer je nou ook sarcastisch te zijn?

IK maakte maar 'n geintje jongen, als je daar niet tegen kan, kan je 't beter gewoon zeggen, scheelt weer 'n hoop energie, die jij, zo te zien aan je smileys, goed kunt gebruiken...

Waarschuw beheerder
donateur
Insomnia is slaapeloosheid.... dit is slaapverwekkend... dat is wat anders...

Of probeer je nou ook sarcastisch te zijn?

mijn sarcasme was duidelijk te ontdekken... de jouwe niet.... (Y) maar no hard feelings

Waarschuw beheerder
donateur
Die van mij niet?

Ik dacht het wel vrij duidelijk te laten blijken door onder aan de desbetreffende post zo'n smiley te zetten; 8)

Niet duidelijk genoeg?

Ik ben er volledig van op de hooggte wat de betekenis van het woord "insomnia" is... en ook dat was sarcastisch bedoelt Schranzer...

Maar laten we maar ophouden, aangezien ik niets sarcastisch kan posten zonder dat jij achteraf zegt het niet doorgehad te hebben, en er serieus op ingegaan bent..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahahaha dit is toch de meest sarcastische berichTEN die ik heb gezien hahaha (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Nog mensen die op Insight van menign zijn verandert over Luna? 8)

Waarschuw beheerder
de definitie van techno is Vladimier Iglesias!

Wat een subtiliteit, wat een suplesse, wat een kunstenaar van een indonesische rus :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
"Boei-end" Ïn-te-res-sant" 8)

Nee hoor TJ... alleen dat is niet echt mijn vraag :D
Waarschuw beheerder
iedereen doet er slim aan vind ik

Waarschuw beheerder
Ik kan me goed voorstellen dat je als DJ meerdere stijlen wilt uitproberen. Je houdt toch vaak van meerdere muziekstromingen. Het is een uitdaging om een ander publiek te raken als je al een 'stempel' hebt.

Vind het (als HEUS NIET BEKROMPEN techno-fan) best oké dat Luna techno gaat draaien. Maar dan idd onder een andere naam, frisse start, iedere DJ moet onderaan beginnen en zichzelf bewijzen.

Ben wel benieuwd hoor, zou 'm best wel eens als techno-DJ willen horen! Wat mij betreft mag hij wel wat steviger techno draaien, à la Promo of Peaky Pounder ofzo!

:)

Waarschuw beheerder
Marjo, Wat zeg je nou toch allemaal meid :O

Waarschuw beheerder
Je kan toch lezen of niet? Snap het even niet.

Waarschuw beheerder
Maak je toch niet zo druk! That's all ;)

Waarschuw beheerder
Als ik me over dit soort dingen druk zou moeten maken blijf ik bezig dus don't worry :p.

Waarschuw beheerder
pfoeeeei, gelukkig, ik dacht al :P

Zodirect blijft ze er in hangen ;)

Waarschuw beheerder
Maaruh Jon hoe draaide ze nou eigenlijk, was het de moeite waard..???

Waarschuw beheerder
Gracias

Waarschuw beheerder
donateur
de nada :)

Waarschuw beheerder
Hier nog een videoclip waar ook een stukje van Luna & D-jay Alias @ Insight opstaat...

http://www.firmdance.nl/
laatste aanpassing