Partyflock

Forumonderwerp · 676053

Waarschuw beheerder
donateur
Na een volgens velen geslaagde en gezellige opening van de strandtent Q-Beach afgelopen zondag, blijft er een veel besproken discussie over...

Namelijk of DJ Luna er slim aan doet om techno te gaan draaien.

Ik vind van wel... ten eerste omdat hij in de HS-scene al zo ongeveer de top bereikt heeft, ten tweede omdat techno volgens sommigen de stijl is waarmee hij begonnen is, en ten derde omdat hij dan iets nieuws heeft om wéér voor de volle 100 % voor te gaan.

Kom maar met jullie argumenten waarom wel of waarom ik geen gelijk zou hebben :)
Waarschuw beheerder
ik vind het prachtig wat hij doet:D... en doet tenminse z'n eigen DING... ookal krijgt i daar vaak kritiek op..
(Y) voor Luna... :respect:

Waarschuw beheerder
(Y) !!! Techno is :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben echt erg benieuwd hoe hij zal draaien op Insight. :jaja:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 892, 3487}
Artiest Sander May
Waarschuw beheerder
Ik vind het zoieso goed om te zien dat de grenzen wat dat betreft binnen de hardstyle een beetje vervagen!
Je ziet nu dat de hele Hardstyle "kliek" zich ook gaat bezighouden met andere stromingen, en ik denk dat dat alleen maar goed is!
Zo krijg je wat meer variatie in de sets en kunnen dj's binnen de hardstyle en hardhouse wat meer van elkaar onderscheiden worden!

Dat Luna dus ook niet vies is van een stevig potje techno vind ik dus niet erg!
MAAR, ik ben zelf van mening dat Techno een stuk moeilijker mixen is dan bijv. Hardstyle!
Luna is naar mijn mening technisch gezien wel okee, maar bij techno komt eventjes IETS meer kijken dan simpelweg je platen aan elkaar lassen!
De fout hierbij is dat Techno dan al heel snel saai gaat worden! Met als resultaat dat de hele zaal (waarschijnlijk veel hardstylers en hardhousers) zoiets heeft van :S

Luna kan het wel, zie shockers vorig jaar, ik was erbij en het was super :respect:
Ik denk gewoon dat ie ff een minder dagje had of misschien weekendje want op het Rembrandtplein afgelopen vrijdag maakte hij ook een behoorlijk vermoeide indruk op mij!

Al met al respect voor Luna :)
Waarschuw beheerder
kee man....... ...maar ik ken luna zijn techno....en is niet misselijk

Toevallig hoorde ik hem op id&t radio met koninginnedag.Hij draaide Devilfish-Man Alive daar deed hij veel goed mee bij mij.Paar platen later kwam Murder was the Bass echter voorbij.Maar goed misschien een 'beginnersfout'.
Over het algemeen vond ik het geen onaardige set.
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet niet of het al gezegd is maar misschien kan hij beter onder andere naam draaien als ie van plan is techno te draaien. Zodat het publiek weet wat ze kunnen verwachten.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd Bass, op zich wel met je eens... zo weet je natuurlijk ook wat je bv. kan verwachten met een Panic of een Balistic... anywayz, heb totaal geen verstand van de nieuwe techno nummers ofzo, maar heb Luna nu al een aantal x wat techno horen draaien, vonnut nog best vet... lekker die rammende techno, vind ik juist wel tjil... :$
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Waarschuw beheerder
donateur
Even op de topicopener terugkomen, luna is natuurlijk zoals de meeste dj's, als Hardcoredj begonnen, en overgegaan in volledig hardstyle, maar om toch zijn eigen ding te blijven doen maakt hij een cross-over tussen techno en hardstyle, daar waar anderen een cross-over maken tussen Hardstyle-Oldstyle-Jumpstyle.

Luna tracht vernieuwend te zijn en dat siert hem!
Artiest Triax
Waarschuw beheerder
Luna was een van de eerste die Hardstyle ging kruisen met techno als ik me niet vergiste..!!
daarom heb ik veel :respect: respect voor hem.. ik vind dat nog altijd de meeste goede hardstyle van straight on komt vanaf release 1 al...

en verder goede zaak dat ie techno draait zo voer tenminste frisse vernieuwingen door in ow zo simpele hardstyle genre

Waarschuw beheerder
donateur
Bass-V>> Was idd al eerder gezegt in deze topic :)

Ik ben benieuwd of hij naar ons wil luisteren B)

Waarschuw beheerder
Ik vind het een echte allstar dj.. op xq luna heeft hij gewoon laten zien dat hij alles beheerst, en ik vind ook dat als je die technieken hebt, en je je lekker voelt bij een vibe, een sound en een publiek dat je jezelf niet in een hokje moet drukken als dj.

Juist nu, wanneer je als dj zoveel betekent in een scene, doe je er goed aan om een zijpad te gaan belopen, en dingen te laten horen wat men niet verwacht. Je laat jezelf van een goede kant voor de dag komen, en je geeft mensen reden tot denken, ipv het aloude hokjesdenken.

het is in de muziek van tegenwoordig te moeilijk om in zwart wit te denken, omdat het gewoon niet meer zo zwart wit is.

Men moet openstaan voor een dj, en eerst afwachten wat hij doet, ipv te denken dat het nooti wat kan en zal worden en hem meteen bekritiseren. Luna gaat opzeker ook in de techno een hoop bereiken, daar ben ik iig wel zeker van
Waarschuw beheerder
God allemachtig....laat ik een ding hierover zeggen..., laat Techno aan de echte dj's en producers...ik zeg producers over...wat deze stumperd al helemaal geen van beide is...Luna is en zal ook altijd een marktverzieker blijven, nu dat de hardstyle een beetje aan t vervagen is...grijpt deze eikel maar een andere muziek stroming aan, om daar onze oren weer mee te verzieken, ik heb wel 's een plaatje gehoord van hem moest techno zijn, nou sorry hoor....Gut oh gut, hij draaide Man Alive en DK#8 nou nou....

Gegroet vanuit t lente zonnetje in Lanzarote...

Waarschuw beheerder
donateur
Technovolk is wat dat betreft ontzettend bekrompen, en hokjes-volk!

Iig, de meesten dan, niet iedereen natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen

Hehe... da's nr 2 die gelijkenissen vertoond. 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Luna en Techno... Geil! Ik vond hem helemaal te gek op Shockers vorig jaar.. jammer dat ie eindigde met Hardstyle, maar volgens mij heb ik dat al 100 keer hier geroepen!

Luna keep up the good work! :lief:
Artiest Xavi
Waarschuw beheerder
Het Q-dance publiek komt eigelijk alleen voor hardstyle. Dat is ook de stijl waarmee ze bekend zijn geworden. Dat Luna techno draait is opzich niet verkeerd, maar vorig jaar met de laatste beachbop viel het ook bij een hoop in het verkeerde keelgat.

ja technomensen zijn hokjes mensen en niet zo'n beetje ook.. waarom zou een luna niet op een techno feest zoals awake kunnen of mogen draaien? omdat hij dan hardstyle heeft gedraait? so what? Als die jongen zich kan bewijzen in het technovolk waarom niet.. het is een groot talent en met techno word ie alleen nog maar groter..
Waarschuw beheerder
Hij draaide Devilfish-Man Alive daar deed hij veel goed mee bij mij.Paar platen later kwam Murder was the Bass echter voorbij

Hij draaide ze ook allebei op Q-Beach :)

Even voor de goede orde, Luna draaide niet alleen maar Techno afgelopen zondag maar ook (Hard)Club, Oldstyle en Hardtrance!

Binnen een half uur had ie Man Alive, Murder Was The Bass, Pull Over, Direct Dizko en diverse Hardstyle tracks gedraaid!

Wel risky hoor als je het mij vraagt :P
Waarschuw beheerder
hehe
idd erg risky

Waarschuw beheerder
Ik zou m niet snel serieus nemen.
Waarschuw beheerder
ja technomensen zijn hokjes mensen en niet zo'n beetje ook.. waarom zou een luna niet op een techno feest zoals awake kunnen of mogen draaien

Ze kunnen iedereen, die een plaatje kan draaien daar wel neerzetten...vind ook niet dat ze altijd de beste dj's neer gooien, maar ik zie t al, Luna tussen namen als Richie Hawtin, en noem maar op...mensen die respect verdienen , maar niet zo'n een lulletje als hij....

Binnen een half uur had ie Man Alive, Murder Was The Bass, Pull Over, Direct Dizko en diverse Hardstyle tracks gedraaid!

Hmmm waar ken ik die platenkeus toch van....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik begrijp niet zo goed waar al dat gezeik vandaan komt dat mensen die van techno houden hokjes mensen zijn enz. Als ik naar een techno feest ga betaal daar een vette prijs voor mag ik wel wat verwachten van de dj,s, en als daar dan een luna staat die gewoon maar wat aan staat te kloten zou ik heel erg balen maar dat zou ik ook doen van een pietje keesje noem het maar, het gaat er gewoon om dat hij afgelopen zondag zwaar kut stond te draaien ging nergens over!! En als hij denkt met alleen de naam luna iets in de techno te bereiken, zal hem dat zwaar tegen gaan vallen, hij zal hoe dan ook zich moeten bewijzen! veel oefenen dus
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
Waarschuw beheerder
Niemand zegt dat hij zomaar geaccepteerd moet worden omdat ie bekend is in de hardstyle. Maar wat veel mensen irriteert is dat ie bij voorbaat al wordt afgewezen--> hij draait ook hardstyle dus het zal nooit een goeie techno dj kunnen worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Partymams>>> Heb je Luna al eerder techno horen draaien, of was dit de eerste keer?

Ik ben met je eens dat het techno-aspect van z'n set zondag beter kon, maar er zijn vrij weinig DJ's die geen "off-day" hebben, let alone een DJ die al meerdere dagen achter elkaar door heel NL aan 't draaien is!

Als jij een hoop geld betaald voor een technofeest mag je ook zeker wat verwachten, maar dat heeft geen fuck te maken met het feit dat technomensen over bekrompen over kunnen komen. Technomensen accepteren gewoon niet snel een buitenstaander die naam probeert te maken in "hun wereldje". En als die desbetreffende DJ ook nog 'ns naam heeft gemaakt met een stijl als hardstyle( wat zo ongeveer de tegenpool is van techno, aangezien technomensen over 't algemeen niets van hardstyle willen weten), is het voor veel technomensen bij voorbaat al "not done".

En dat is typerend gedrag voor "bekrompen/hokjesdenkend" publiek!

Het feit dat hij zondag plaatjes als "murder was the bass", "Direkt dizko" en "pullover" draaide in korte tijd, is misschien ookwel gedaan omdat er liefhebbers van verschillende stijlen aanwezig waren, en niet alleen die van techno... Maar ook dát is moeilijk te accepteren voor sommige techno-mensen!

Geef die jongen gewoon 'n kans!

En de baron zorgt ervoor met posts zoals "maar niet zo'n een lulletje als hij...." dat nog maar eens te meer wordt bewezen dat veel technomensen hun oordeel vaak te snel klaar hebben! Want het lijkt me sterk dat hij dergelijke uitspraken kan onderbouwen uit persoonlijke ontmoetingen met Richard zelf.

Waarschuw beheerder
Hardstyle is lekker pakkend, vandaar zijn commerciele techno-keuze. Hij heeft waarschijnlijk al de cd's van Carl Cox en Michel de Hey geluisterd, enige verschil is dat zij ze draaien voor het hits zijn, zeker Carl Cox
Waarschuw beheerder
Ik denk dat jullie Luna maar eens om een techno demo moeten gaan vragen ! dan weet je pas waar je over praat dan krijg je geen murder was the bass ! meer kay d. smith, michael burkat, jan liefhebber.. (deze gasten zijn niet misselijk in de techno, check x-qlusive dj luna de eerste 3 a 4 platen dat is de techno waar Luna mee preekt)

Luna = marktverzieker = onzin ! hij heeft gewoon een jongens droom waar gemaakt.

> RosOne > Carl Cox draait het niet voor het hits zijn ! hij brengt de hits als eerste ten gehoor aan het grote publiek.

Mensen laten we niet vergeten dat sommige djs op sommige plaatsen iets makkelijker draaien.. omdat het publiek iets makkelijk bespeeld moet worden.

Ik wil Luna wel eens op awakenings horen dan denk ik dat meningen meer een kant op gaan staan !
Enne Baron.. praat geen poep man.. jij bent niet degene die kan oordelen of iemand respect krijgt!
er zijn mensen die er hard voor werken om zover te komen.

Waarschuw beheerder
RosOne > Carl Cox draait het niet voor het hits zijn ! hij brengt de hits als eerste ten gehoor aan het grote publiek.

Wat is dat voor slap gelul, krijgen dj's iedere maand een lijst met hits thuisgestuurd, en mag Carl Cox ze als eerste laten horen??
Michael Burkat, Kay D Smit en Jan Liefhebber grote namen?? ze brengen iedere week een plaat uit waar geen gevoel in zit en that's it. Binnen een jaar is dat harde techno gebeuren weer een beetje bezonken, en kunnen ze niet meer op de Q-feestjes draaien in Nederland....dan draaien ze alleen nog maar in afgehuurde schuurtjes!!

En Luna zal lang van z'n levensdagen niet draaien op Awakenings omdat 1- Monumental luistert naar zn publiek en 2- Je buiten een goeie dj ook een producer moet zijn volgens Rocco (chef du Monumental)

Misschien is het een hele goeie dj hoor ik zou het echt niet weten, maar hij heeft zelf ooit eens gekozen voor de Hype, en heeft daar nu de lasten van

Waarschuw beheerder
Misschien is het een hele goeie dj hoor ik zou het echt niet weten, maar hij heeft zelf ooit eens gekozen voor de Hype, en heeft daar nu de lasten van

Pardon? Heb je zijn schedule weleens bekeken? Dan zou ik toch niet zeggen dat hij echt last heeft van die hype.

Luna zal inmiddels wel een aardig zak centje bij elkaar gedraaidt hebben. Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik mezelf tegen de tijd dat ik uitgekotst werd gewoon terug trekken in de studio en dan onder andere namen muziek produceren.

En dan natuurlijk de ultieme kick om een dikke techno hit neer te zetten en dan na een maandje of 3 in ID-T magazine onthullen dat daar Luna achter zit. :D

Waarschuw beheerder
Ik bedoel dat Hardstyle een beetje op zn einde is, nu hardcore weer in is. Hardcore is denk geen optie voor m, want dan wordt ie levend opevreten, dus dan maar techno.....ik denk alleen op Q feestjes.

Waarschuw beheerder
Hardstyle is voorlopig ook nog niet weg. Het lijkt er een beetje op dat het vandaag de dag heel hip is om te roepen dat iets over is. Voorlopig was In Control volledig uitverkocht met een bom volle hardstyle main, Defqon volgt en ook de main van Decibel Outdoor is hardstyle gericht. Wedden dat het goed druk zal zijn daar.

Zo over is het dus nog niet met de hardstyle. Hoe graag sommige dat ook zouden willen.

:D

Waarschuw beheerder
Mysteryland 1999(volgens mij) was de hardcore ook bomvol, maar jaar erna was het ineens ook niet meer aantrekkelijk
Waarschuw beheerder
Waarom zou je alleen hardstyle draaien als je ook van techno houdt...
Hij kan het allebei hardstikke goed :respect:
dus waarom niet!!!:D

Luna :respect:

Waarschuw beheerder
Maar volledig weggeweest is het nooit. Boekingen van Paul Elstak bv liepen toch door. Niet zo massaal misschien maar hij draaide zeker nog wel. En zoals hardcore nu terug komt omdat het toch een andere sound heeft dan in de jaren 90 zal ook hardstyle zich verder ontwikkelen en wellicht over enkele jaren weer helemaal terug komen.

Alles met een stompende bass zal nooit volledig verdwijnen. NL willen immers rammen, beuqen, hakkuh. :)

Nu weer ontopic? :)
Waarschuw beheerder
Feit blijft dat Techno liefhebbers iemand uit de Hardstyle niet accepteren!
Luna zou dus nooit een gerespecteerde Techno artiest kunnen worden!
Weet je wat ik denk? Dat Luna dat zelf niet eens wil...
hij wil zich niet in een hokje laten plaatsen (getuige zn sets van de laatste tijd)
Hij doet erg veel: Hardstyle, Oldschool, Techno, Club, Hardtrance.. noem maar op, hij is zo veelzijdig als de pest!
Doordat ie dan toevallig techno achtig draait op Q-Beach, krijg je dit soort discussies!
Iedereen mag wat mij betreft draaien wat ie wil, maar er zijn techno liefhebbers die daar niet tegen kunnen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen die z'n twijfels heeft over Luna als technoDJ moet anders gewoon komen kijken op Insight in de Powerzone... staan genoeg harde andere techno-DJ's tussen, dus dan kom je ook echt niet alleen voor hem, en kan je gelijk kijken of hij zo goed/slecht is als anderen hier durven te zeggen.

Ik denk dat het wel goed komt met die jongen! :D
Artiest X-Side
Waarschuw beheerder
Laat hem maar een beetje afwisselen, vind het beide erg lekker.
tenminste beetje afwisseling op een feestje!:D :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Idd! Afwisseling is geen vies woord hoor Techno-mensjes 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
door zulke mother fuckers wordt ook techno commercieel :bah:
Waarschuw beheerder
RosOne > Bullshit man,
Platen worden bij een company getekend en mensen weten meestal van tevoren al of het een hit gaat worden en of de plaat gehyped gaat worden door iedereen! als je een beetje een goeie A&R bent dan moet je dat wel kunnen ruiken ;-)

Die namen zijn niet misselijk in technoland zei ik
Ik heb het niet over grote namen gehad.
eerst lezen !

Luna is zeker wel door monumental benaderd misschien moet je eens even je huiswerk gaan doen en nagaan bij Rocco of het wel zo is..

Je weet niet eens of Luna een goeie djs is ?
man wat ouwehoer je dan hier !
Je komt hier een preek geven over iemand die je niet eens kent en niet eens weet hoe deze man zijn cariere wil laten verlopen !

Ergens moet een opstap zijn..

Ik merk het ook bij picotto die probeert z'n weg nu te vinden in de techo.. beetje jammer dat hij niet geaccepteerd word door zijn achtergrond maar zijn producties en manier van draaien blijven toch sterk ! Hoop dat het Techno minded volk iets meer open gaat staan..

Waarschuw beheerder
donateur
yendetta 6 mei 2004 13:51
door zulke mother fuckers wordt ook techno commercieel

Heb je nog meer toekomstvisies die je wilt delen met ons, aangezien je blijkbaar in de toekomst kunt kijken?

:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jonge zo gaat het nou eenmaal

wat er nu gaat gebeuren is dat, de hardstylers nu naar techno feesten gaan, en dan ineens omdat hun dj techno gaat draaien vinden hun het helemaal geweldig :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm... interessant.

Dat zijn al 2 dingen die nog moeten gebeuren...

Moet je geld voor vragen joh! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
fok jou :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Geboortedatum: 30 maart 1981 (23 dus)
Geslacht: man
Geaardheid: hetero

Ten eerste... je bent te jong voor me, en ten tweede moet je 't eerst heel lief vragen.

:jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zooow ben jij ff een bink :no: hey dat je 5jr ouder ben poe poe

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, dat maak jij ervan Yendetta... :)

Dat heb je mij niet horen zeggen, of zien typen.

Maar je kunt niet zo goed tegen grapjes geloof ik he? :D

Toch wel vreemd voor 'n visionair met jouw allures.
Waarschuw beheerder
Denk je nou echt dat hardstyle gasten van techno houden.. dan zou zelfs pleasuredome uitverkocht raken whahaha !!

Ik denk dat als er een crossover komt dat ze dan de markt gaan verzieken.. Dus hardstyle op techno feesten draaien maar dit zal hopenlijk nooit gebeuren !

We zien het nu ook al in de hardcore het industrial gaat steeds meer naar de techno neigen, misschien is dit wel een uitkomst op een nieuwe stroming.. want de hardcore raken ook al steeds meer verdeelt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Techno is de basis van alles,is ook de breedste stroming want techno kan hard en zacht zijn,ik hou meer van de schranz techno maar de diepere stijl is ook super,en tja techno publiek vind ik over het algemeen relaxter het hs publiek is wat bekromper en dus staan minder vaak open voor wat hun 'helden'draaien!!!!.

En of luna er goed aan doet,moet ie lekker zelf weten,mij hoor je niet klagen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
juist (y) daarom komt ook alles op techno uit

en schranz bestaaaat niet :[
hey is verzonne door liebing die het wel vet vond klinken

en rush heb er ook al een iets over gezegt

i'm pure ennergy some of you kids got it al fuck up

i'm schranzzz ?????????????? i'm not schranz i don't even know what the word meens?.. i don't understand this word i'm ennergy baby pure energy rrrrrrrrrangdang deng boem klets hahaha vette shit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Rocco heeft een poll gehouden net zoals met tiesto toen of mensen hem op awakenings wilde hebben,gelukkig zei het merendeel nee tegen tiesto en das puur om het publiek wat die naam op de flyer brengt das hetzelfde met luna,die hoort toch (nog) niet op awakenings thuis!
Zie je het voor je liebing,rush,clarke,laux,mills en dan luna ertussen nee nog niet maar hij mixed lekker die luna zal mij benieuwen op defqon hoe iedereen reagert op rush op mainstage,ik denk dat het merendeel zwaar uit zijn dak gaat ook de hardstylers!

Waarschuw beheerder
donateur
Vincent... ben 't helemaal met je eens... acid-techno is de basis van(bijna) alle stromingen!

En Yendetta... ik snap je angst wel, en misschien zit er ook wel 'n realistische gedachtengang achter hoor (Y)

Maar Ik zie het niet zo snel gebeuren, ç'est tout!

De hardstylers worden snel genoeg weer weggepest op technofeesten door mensen zoals jij denk ik... en dat is niet negatief bedoelt, maar meer een bevestiging van jouw denkwijzes.
Waarschuw beheerder
inderdaad schranz is geen soort maar die stil houd ik wel van maar dat zijn ook mijn favo dj's
Rush,remus,liebing,mills,beyer,djax,san en dregelijke