Partyflock

Forumonderwerp · 676053

Waarschuw beheerder
donateur
Na een volgens velen geslaagde en gezellige opening van de strandtent Q-Beach afgelopen zondag, blijft er een veel besproken discussie over...

Namelijk of DJ Luna er slim aan doet om techno te gaan draaien.

Ik vind van wel... ten eerste omdat hij in de HS-scene al zo ongeveer de top bereikt heeft, ten tweede omdat techno volgens sommigen de stijl is waarmee hij begonnen is, en ten derde omdat hij dan iets nieuws heeft om wéér voor de volle 100 % voor te gaan.

Kom maar met jullie argumenten waarom wel of waarom ik geen gelijk zou hebben :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hun verneuken de techno scene

hun ondekken dat hardstyle doodgaat dus gaan ze snel met z'n alle wat anders doen om geld te verdienen :bah:

Waarschuw beheerder
donateur
Jezus Yendetta... Begin je nou weer?

Naar wie refereer je hierboven met het woordje "hun"(wat eigenlijk zij had moetenb zijn, maar dat doet er niet toe)?

Want we hebben het over Luna, en niet over meerdere personen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ik heb het ook over pavo en dana

Waarschuw beheerder
donateur
Gaan Pavo en Dana techno draaien dan?

:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sterker nog ze doen het al

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Daarom zeg ik die dingen omdat dana ook hardstyl ging draaien voor het grote geld en nu is dat dus techno en da’s kut omdat dat de scene verneukt :bah:

Dat dj’s hub horizon verbreden is goed (y) maar dat doen deze dj’s niet hun gaat het om geld en status

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, Mandy, dat weet ik, maar ik heb het meer over feesten :)

Yendetta, dat is wéér erg kortzichtig denkwerk! Jij denkt dat die mensen alleen om geld geven! Maar vergeet dat ze allemaal begonnen zijn voor de muziek, en dat grotendeels nog steeds doen! Ze zitten alleen wel bijna allemaal aan contracten met boekingsbureaus vast! Ik zeg niet dat ze tegen hun zin draaien op die grotere feesten, maar ik denk dat ze misschien zelf ook wel wat minder commercieel zouden willen zijn...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja oke als ik het zo bekijk, maar geef nou toe is het erg overtuigend als dana techno gaat doen en dan niet voor het geld?…
Waarom is dana hardstyle gaan doen?. Omdat in haar ogen hardcore uit ging en hardstyle in dus dana is commercieel ingesteld en de rest jah ik denk dat hun niet ver van dana af zitten.
Kijk maar naar darkraver ook zo’n goed voorbeeld

Oke muziek op de 1e plaats, maar deze mensen hoeven zich als dj niet meer te bewijsen en hun moeten wel aan hun pensioen werken

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom is dana hardstyle gaan doen?. Omdat in haar ogen hardcore uit ging en hardstyle in dus dana is commercieel ingesteld en de rest jah ik denk dat hun niet ver van dana af zitten

Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben, maar dat heb ik nog nooit uit haar mond gehoord, en jij ook niet denk ik.

Bovendien... áls hardcore in haar ogen dood zou gaan, waarom zou ze dan 'n ander beroep moeten gaan kiezen terwijl Dj'en hetgene is wat ze leuk vindt?

Steve is altijd met tenminste één been achter hardcore/oldschool blijven staan! Daat kan je van sommige anderen niet zeggen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze kiest geen ander beroep maar ze gaat iets anders draaien, omdat ze gewoon aandacht wil net als andere commercieele DJ’s dan heb ik het over de tiesto’s enz

Hey die niewe cd van ‘m is echt bagger en zeker geen HC het is gewoon hardstyle best wel jammer maar dat komt omdat hij en zijn platen maatschapij geld willen maken en zijn imago is goed em met alleen hardcore kom je niet bij de mainstreem terecht wat opzicht voor hem zelf helemaal niet slecht is hij loopt wel lekker binnen :yes:

Kijk ik reageer zo omdat ik het wel erg raar vind dat ineens allerlij dj’s techno gaan draaien, ze draaide misschien wel langer techno maar nu gaan ze het commercieel doen en/of voor het grote publiek dus ik ben een beetje sceptisch wat het aangaat met de liefde ervoor snap ie?….

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je het met je tweede alinea over Steve? Da's namelijk niet echt duidelijk, aangezien er geen naam vermeld wordt, en we hier 'n discussie hebben over meerdere mensen!

Zoja, dan wil ik dat toch wel heel erg tegen spreken! de eerste 14 nr's zijn misschien in jouw ogen hardstyle, maar dan kan ik je vertellen dat dat nou het veelbesproken "jump" is waar veel mensen het de laatste tijd over hebben. En vanaf nr. 15 wordt het toch wel behoorlijke HC, of deel je die mening niet met me...?

Wat betreft Dana... Tuurlijk kiest geen ander beroep, maar wat had ze dan moeten doen toen HC min of meer tijdelijk ten onder ging? Als er niet meer van rond kan komen, maar het wel je leven inhoud geeft, dan blijf je toch gewoon draaien? Dan is het maar 'n stijl die iets minder hard is, maar dan kan je tenminste wel dát blijven doen wat je leuk vindt!

Ik snap je angst, maar nogmaals... hoe kom je erbij dat dat allemaal zal gebeuren? Techno is al jarenlang populair onder een heel ander publiek, en hardstyle is 'n hype die even duurt, meer niet... dan kan je toch niet bang zijn dat er 1 of 2 hardstyle-namen die scene kapot maken?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jah ik had het over steve, oke jumpstyle dan wat ik trouwens ook zo lomp vind hoor als er iets is met een iets andere sound wordt er gelijk een naampje aan gegeven alles wordt in hokjes gezet maar los daarvan na nr 15 wordt het indd iets harder :yes: maar dat vind ik nou niet echte harde hardcore :no: beetje te happy ervoor, ik vond sommige nr wel goed hoor :d
Ik ben geen darkraver hater hoor ff voor de duidelijkheid.

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is dat ze het doet, maar het geeft een vage indruk de indruk dat ze het doet om het geld snap je 1e hardcore nou ging hardcore bijna ten onder en ging ze naar hardstyle 2e hardstyle gaat nu beetje ten onder dus gaat ze techno draaien 3e techno…………………………. Wat moeten we nu weer verwachten.

Snap je wat ik hiermee wil zeggen?..

Nou omdat techno wel populair was/is maar zeker niet commercieel, maar als er commercieele namen komen, komt kan je het wel een beetje voorspellen wat er gaat gebeuren, ik hoop het niet maar we moeten wel realistisch blijven :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Het is geen nieuwe hardcore idd... alleen maar oude shit, gelukkig wel! Steve moet zich niet met die sound bezighouden vind ik! Lekkere oude shit blijven draaien! (Y)

Trouwens Jump bestond al jaren voordat hardstyle er was, toen onder de noemer "Newstyle", wat zo ongeveer samen met HC ten onder ging eind vorige eeuw, aangezien die stijl toch wel veel op HC leek. Alleen dan wat rustiger...

Ja, maar jij loopt weer ontzettend op de feiten vooruit! Hoe kun je in Godsnaam zeggen dat we realistisch moeten blijven als jij hierboven alweer zegt dat Dana techno gaat draaien, terwijl ze net één week 'n CD'tje uit heeft, waar techno-invloeden deel van uit maken... :S Als Dana voor 'n techno-feest wordt geboekt, en ze staat daar techno te draaien, dan is het pas realistisch! Niet eerder!

Dat voorspellen waar jij het in je laatste alinea over hebt, doe je mij 'n b'tje teveel om het woord realistisch te mogen gebruiken!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oke het stukje darkraver laten we maar schieten want het gaat om smaak.

Hier newstyle dat bedoel ik met naampjes geven aan alles wat net iets anders klinkt maar goed zo zitten de mensen inelkaar :s

Met dat stukje over realistisch bedoel ik dat we onze kop niet onder het zand moeten steken. Trouwens niet alleen ik zeg dat ze techno gaat draaien hoor.

Maar jij pakt telkens een woordje en gaat er iets om heen breien :no:

Maar goed, als ze goeie techno draaien :bounce: maar het gaat me om wat het gaat betekenen voor de scene, snap je, nu weet ik dat ik een beetje vooruit denk en mezelf zit gek te maken hierom maar ik kom er niet zomaar op het is niet onwaarschijnlijk.

En daarbij komt ook dat ik het wel cool vind om zulke discussies aan te gaan :d niet om tof te doen ofzo. Maar omdat je soms dingen in een ander licht gaat bekijken :d

Waarschuw beheerder
donateur
dus gaat ze techno draaien

Dat zijn jouw(vrij duidelijke) woorden, dus daar brei ik dan toch niets om heen?

Dat we ons ervan bewust moeten zijn dat er zoiets zou kunnen gebeuren snap ik, maar zover is het nog lang niet, en jij bent bang dat dat gebeurt omdat het bij HS ook is gebeurt... een overkill aan commercialiteit was funest voor die stijl... maar het enige wat techno en HS gemeen hebben is dat ze beiden een voornamelijk instrumentale muziekstijl zijn die jongeren trekt...

Er zijn nog zoveel verschillen waardoor ik denk dat het niet zo zal lopen! Ik noem bijvoorbeeld een totaal andere doelgroep... die volwassener, bekrompener nadenkt, zorgt er al voor dat mensen minder aangetrokken voelen tot die stijl... en dat is slechts één voorbeeld!

Waarschuw beheerder
je hebt gelijk lievert hij draait steen goed en goede platen keuze van hem (K)(K)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kijk dat is sarcatisch bedoelt snap je zelfde als je de juuten wil focken als ze zeggen ga ergens anders staan en dan schuif je net 10 cm op

Maar jij begrijp precies wat ik bedoel (y)
Kijk omdat ik van techno hou ga ik zulke shit in me kop halen :s

Oke techno is niet zo 123… toegangbaar

Maar ik peer ‘m ben klaar met werk

Later (y)
Waarschuw beheerder
Kijk ik ben t ook niet eens met de term Jump. Maar t is er nou eenmaal. En ik vind t vet. Jij niet. Het is echt wel een stijl opzich. En mischien heb je die topics gelezen over jump omdat t je niet boeit. Maar omdat je t niet vet vind heb je je er dus ook niet in verdiept. Het heeft namelijk best wel met techno te maken.Ze noemen t in Frankrijk ook tekclub. Daar hebben ze meerdere tenten waar zowel Jump word gedraaid als techno en ook dus een combinatie. Monotome geluiden en veel herhalingen. Dat is best te vergelijken.

Check maar voor de gein http://www.djhs.net
Ik weet t daar heb je vast geen zin in.
Maar das nou meer techno. Als je zijn charts aanklikt heb je echt goede techno tracks die je kunt beluisteren. GELOOF ME! Je kunt er 10 aanklikken en ik vind vooral de onderste 2 van de 10 supervet. En die gast maakt dus zelf een soort techno/jump.

Dana heeft ook gewoon haar eigen shit. Wie heeft er nou wat techno, een nummer van Catscan en ook wat Jump op 1 cd? JA dat is zij. Beter als Luna die begint met 3 of 4 techno tracks en dan overgaat in hardstyle. En Darkraver heeft zijn eigen unieke manier, dat weet iedereen.

En als je t echt niet tof vind moet t toch allemaal maar in een ander hokje worden gestopt he ;)
Waarschuw beheerder
Ik spreek mezelf net tegen.
Dus ik verklaar me ff nader.

Ik zeg jump is een stijl opzich maar dan zeg ik dat t veel met techno te maken heeft.

Je hebt de ene uiterste tak en natuurlijk de andere uiterste tak.

Dat heb je met wel meer dingen in de house :)
Waarschuw beheerder
ik houd meer van hardstyle dan van techno, maar ik vind het niet erg als luna techno gaat draaien , maar dan wel techno like rush/remus

Waarschuw beheerder
Kijk dat bedoel ik..Techno zal nooit vet commercieel worden simpelweg omdat het voor de meeste een te moeilijke stijl is...De meeste Hardstyle/ Q fans die overstappen op techno komen niet verder dan Rush en Remus omdat dat beuk techno is...
Een zwaardere diepere techno set kunnen ze nooit verdragen...Ben ik blij dat er lekkere geile funky techno zoals Marco Carola en Miss Ladida is en minimal techno van Richie Hawtin aka Plastikman...

Waarschuw beheerder
Luna is een kneusch

en

poeh poeh Carola en Ladida, diepe techno hoor... :frusty:
Waarschuw beheerder
luna probeert het gewoon en dat vind ik wel stoer! dus :respect: voor luna

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2:De Hokjesgeest
(y) ik heb ff gekeken, ik vond het opzicht wel oke maar ik houd niet zo van dat trance achtige gebeuren opbouw-climax -opbouw-climax er moet wat meer inhoud hebben snap ie

alles heb zo'n beetje invloeden van elkaar
maar techno hoor je wel veel in bijna elke hier genoemde styl.

2: GroovyLoco

:yes: en da's nog maar het topje van de ijberg :d
Waarschuw beheerder
Luna moet gewoon weer gaan draaien hoe hij dat ook op xqlusive deed!! COCAINE MOTHERFUCKERS!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Gewoon ZIJN ding moet ie blijven doen en niet waar geld is

Waarschuw beheerder
ik vind het behoorlijk zielig dat Luna keer op keer moet bewijzen puur voor het geld te draaien.

Wel leuk om om te schakelen naar HS om centjes met Q te verdienen, maar dan moet je niet verwachten dat je daarna nog bij de techno terecht kan...

Ik zeg niet dat hij slecht draait, tis niet mijn stijl techno, maar mixtechnisch best in orde, maar hij "hoort" niet meer in de techno thuis, en ik denk niet dat hij een verstandige keuze maakt door wéér over te stappen

misschien is het een beter idee als hij lekker HS blijft doen en misschien probeert daar nog wat ontwikkeling in te brengen, want die stijl begint echt dood te bloeden qua producties --> veel hetzelfde, erg eentonig, erg simpel, been there, seen that, got the picture - idee...

Daarnaast denk ik niet dat hij iets kan toevoegen aan techno... Hij heeft niets speciaals, zn stijl is vrij vlak, saai en ik vind het totaal niet enerverend om naar te luisteren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Kijk iemand die koppen met spijkers slaat :respect:
Waarschuw beheerder
U-Move 11 mei 2004 08:51
poeh poeh Carola en Ladida, diepe techno hoor...

Er staat toch nergens dat Carola & Ladida diepe techno is ;).

Hij zegt alleen dat hs-volk een diepe technoset niet kunnen waarderen en dat hij van funky techno houdt a la carola en Ladida

:)
Waarschuw beheerder
Kijk, elke DJ probeert zich te onderscheiden van de andere branchegenoten. En dat vooral bij die hardcore-hardstyle-hardcore dj's in Nederland. De tijd dat de hardcore populair was, heeft gewoon veel bekende dj's opgeleverd en die moeten ook verder.
Ze stromen nu met de ene na de andere hype mee, zo mag je het wel zeggen toch? Dit voor eigen succes en dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen.
Ze lijken allemaal zo op elkaar, eigenlijk zijn er gewoon teveel dezelfde stijl. De basis is dus hetzelfde, alleen kiezen ze er wat andere stromingen bij. Kijk naar Luna met zijn techno, Darkraver met hardstyle en wat Jumpplaten.

Ik neem het vooral deze hardcore-hardstyle DJ's kwalijk dat ze van alles door elkaar gaan draaien. Zo ontstaat er veel verwarring over muziekstromingen. De muziek van tegenwoordig lijkt al zoveel op elkaar, dat er nu nauwelijks grenzen lijken te zijn.
Daarom maak ik me ook altijd kwaad over opmerkingen over zogenaamde 'jumpstyle', neppe wannabe Jump met allerlei hardstyle-invloeden. Die term hebben de Nederlanders die niet beter weten verzonnen :frusty: Het zou voortgekomen zijn uit onze hardstyle, denken ze dan! De mensen die de muziek in Belgie en omstreken al jaren volgen, weten wel beter.
Ik blijf het herhalen hier, maar schijnbaar komt dat nogal arrogant en betweterig over.
Technoliefhebbers zouden het toch ook niet pikken als ze alles wat Luna draait Hardstyle noemen.

Het is wel leuk om meerdere stijlen te draaien, maar dit is dan meestal omdat 1 stijl niet meer zo gauw een set naar een hoogtepunt brengt.
Je blijft dus met dubbele gevoelens zitten.

Waarschuw beheerder
donateur
Trouwens Jump bestond al jaren voordat hardstyle er was, toen onder de noemer "Newstyle", wat zo ongeveer samen met HC ten onder ging eind vorige eeuw, aangezien die stijl toch wel veel op HC leek. Alleen dan wat rustiger...

Idd!

Klopt helemaal Nico!
Waarschuw beheerder
Héhé eindelijk eens gerechtigheid
Waarschuw beheerder
Luna kan indd prima Techno draaien. hij is op dit moment een van de populairste hardstyle DJ's. Ik denk dat hij ook een van de hardste style heeft. Maar hij kan ook zeker goeie techno draaien.
Waarschuw beheerder
Ach techno is dus gewoon een structureel betere stroming.

Waarschuw beheerder
Net alsof het iets nieuws is dat Luna techno draait :s Wel es naar zijn set op Shockers 2003 geluisterd?

Waarschuw beheerder
donateur
Da's jouw mening Nico... geen feit!

Waarschuw beheerder
mijn absoluut favoriete set van Luna blijft die van Shockers 2003 en dat is toch duidelijk hele harde techno of ben ik nou gek en ik vind het de beste set die ik ken!!!
Waarschuw beheerder
Ik was er gelukkig ook bij, en vond het zeer goed. Maar volgens mij was het wel experimenteel, want als het merendeel van het publiek het niet gedigged had, was het snel klaar met techno in zijn set.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ze mengen alles met elkaar da's niet goed
hoor je goeie techno zeg je da's vette techno, hoor je ineens achter je NEE da's schranz :s

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, klopt idd Yendetta... komt denk ik omdat opvatiingen natuurlijk voor iedereen te relativeren zijn...

Waarschuw beheerder
mijn absoluut favoriete set van Luna blijft die van Shockers 2003 en dat is toch duidelijk hele harde techno of ben ik nou gek en ik vind het de beste set die ik ken!!!

als dat de beste set vind die je kent, is mijn medelijden echt groots :yes:

ooit van Jeff Mills gehoord??? (om maar iemand te noemen die met zes vingers in zn neus en twee in zn kont nog beter draait dan Luna)

ze mengen alles met elkaar da's niet goed
hoor je goeie techno zeg je da's vette techno, hoor je ineens achter je NEE da's schranz

Zit toch wel duidelijke verschillen in hoor.. Schranz is een term geïntroduceerd door Liebing en die staat voor techno met veel bassen over en door elkaar.

Hierna is deze term ook gehangen aan stijlen als die van Djax ( :bah: ) Wittekind, Viper XL, Krämer, Katz etc. Dit is niet geheel corret, want hier wordt het schranz genoemd omdat het BPM hoog ligt.

Nu is conventioneel dat schranz te noemen, maar de echte schranz wordt gedraaid door Liebing, Gayle San, Marco Remus etc.

harde techno is eigenlijk hetzelfde als schranz, maar kan meer inhouden: een set hoeft geen extreem hoog BPM te hebben om hard te zijn(>135 BPM), een set met een doorlopende basslijn, dus weinig onderbrekingen, wordt ook hard genoemd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahaha jeff mills (y) dan praat je ook over iemand :d

2:From The Beach tjah het zijn schapen ze volgen de rest

Waarschuw beheerder
donateur
'k Heb het net geprobeert... 6 vingers in m'n neus en 2 in m'n kont, maar ik kan dan niet eens de pitch omhoog gooien, dus bij deze heeft Jeff Mills m'n respect 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
haha nou. ik hoorde dat ene iglesias ofzo pitcht met z'n balzak :/

Waarschuw beheerder
'k Heb het net geprobeert... 6 vingers in m'n neus en 2 in m'n kont, maar ik kan dan niet eens de pitch omhoog gooien, dus bij deze heeft Jeff Mills m'n respect

:P

iemand exhibitionist gezien?

echt hoor, soms vraag ik me af of ie neit stiekem op ffwd staat, zo snel is die kerel :|

ik bedoelde er mee aan te geven dat Luna gewoon geen speciale techno draait en niets toevoegt aan techno, en die kerel vind dat dan al de beste set die hij ooit gehoord heeft.. tis zijn mening, ok, mag :vaag:
Waarschuw beheerder
gelijk heeft ie!! ze zeggen wel es dat techno eentonig is, maar als je alleen hardstyle draait word je pas echt tuureluur.:vaag: hardstyle is pas echt voorspelbaar en eentonig terwijl techno veel meer mogelijkheden bied, vooral qua mixen. Logisch dat ie de uitdaging opzoekt en de lat wat hoger legt.
(toch?)
Waarschuw beheerder
Ik vind dat hij er absoluut tussenuitspringt met zijn draaistijl.. er zijn weinig mensen die (zie bijv. zijn setje op Shockers 2003) techno zo naadloos kunnen laten overlopen in hardstyle, en op zo'n manier dat het ook van het begin tot het eind helemaal losgaat..dat is echt Luna!

En ja op XQ Luna heeft hij mij echt bewezen dat hij in een paar uur een perfect opbouwende en originele set neer kan zetten.. heb elke minuut op de radio gevolgd, en helaas was ik er niet bij :(.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dude er zijn niet weinig DJ's die dat kunnen :no:

Waarschuw beheerder
donateur
iemand exhibitionist gezien?

jaaaah ik! vette dvd..... die gast is echt fukking snel! :respect:

ik las iemand idd al over Insight praten??
daar ga ik volgende week vrijdag idd maar is een kijkje nemen.... kben erg benieuwd wat dat op gaat leveren.... Luna, Dano en promo die harde techno gaan draaien.... ik heb er zelf niet zoveel moeite mee... ik denk niet dat dit optreden ook zoveel centen opbrengt aangezien et de eerste keer is dat dit feest gegeven word en dus niet zo bekend is.... volgens mij gaan ze gewoon een super set neer zetten.... al ist alleen maar omdat ze back naar hun routs gaan weetje.... en eindelijk is techno kunenn draaien op een feest! ik heb er iig wel zin in :jaja: