Partyflock

Forumonderwerp · 675488
1 volger · 1431x bekeken

Artiest Bernd
Waarschuw beheerder
donateur
Die van vorig jaar is dicht....

Vandaar dit nieuwe topic over de Tour de France 2004 !!

Wie gaat er dit jaar winnen !!

Ik kan iig niet wachten tot het weer gaat beginnen !!

Wat is jullie mening ? :)

Waarschuw beheerder
ik vind t alleen leuk als ze met zijn alle vallen :x

8)

Waarschuw beheerder
donateur
Alleen mensen die er serieus naar kijken aub...

Blijf anders gewoon weg O:)

Waarschuw beheerder
ga al martijn :@

:P

Waarschuw beheerder
mag ik de line up alvast kan namelijk niet kiezen
Waarschuw beheerder
Ik denk toch dat het weer armstrong wordt.Zou wel een prestatie zijn.Als enige de tour de france 6x winnen.
Waarschuw beheerder
Ik hoop in ieder geval niet Armstrong. Beloki verdient het wel:yes:
Wanneer begint het eigelijk, ik vind alleen de tijdritten en bergetappes leuk.

Waarschuw beheerder
ik vind t alleen leuk als ze met zijn alle vallen

Hehe same here!

Chris

Waarschuw beheerder
ik vind het leuk om de statistiekjes bij te houden maar etappes volgen op tv is voor mij niet weggelegd...alleen t einde kijk ik vaak

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop op Ullrich !!

Het begint begin juli :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik kijk er ook alweer helemaal naar uit, in ieder geval meer dan naar het EK voetbal... :D

Waarschuw beheerder
Dat kun je gewoon niet menen Danny!

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk, Cosmic heeft hem ook alweer ontdekt !!

:)

Waarschuw beheerder
Hehe, Chris.....remember dat ik pro-duits ben en met het huidige duitse team sowieso niet echt met een zeker gevoel naar Portugal ga ...?? ;) :/

Ik volg de Tour al sinds m'n 10e ofzo en heb eigenlijk onderhand geen echte favoriet meer behalve uiteraard Ulli... :)

Waarschuw beheerder
Ullrich! (Y)

Waarschuw beheerder
Ik kijk er ook alweer helemaal naar uit, in ieder geval meer dan naar het EK voetbal

Dat komt omdat die halve mof zn landje met 1-5 heeft zien verliezen WHAHAHA!

:devil:

Ontopic:
Is Beloki dan alweer een beetje hersteld? Meen dat hij laatst ergens was afgestapt...? Hoop op een paar leuke dagzeges van nederlanders of in dienst van...
Artiest Maus
Waarschuw beheerder
donateur
Present :9

Maar ehm... Ullrich gaat het niet redden ben ik bang :/

Die is nog steeds véél te zwaar :(

Dus ik denk Armstrong weer..

Maar ik hoop van niet ;)
Waarschuw beheerder
bah...niets aan........ga toch fietsen man!

Waarschuw beheerder
In principe inderdaad gewoon Armstrong aangezien er wederom niemand is opgestaan als ultiem talent en als uitdager van de amerikaan.

Nou ja, als het net zo'n vermakelijke tour als die van vorig jaar wordt dan ben ik al dik tevreden hoor! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd, vorig jaar was het een stuk leuker :D

Beetje meer spanning ;)

Laatste jaren is er bijna geen spanning meer, zoals bijvoorbeeld tussen LeMond/Fignon ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Maus !!

Ouwe wielrenner ! :9

Waarschuw beheerder
Laurent Fignon, de fransman die af en toe z'n woede niet helemaal binnen kon houden en dan ook graag een fotograaf aanvloog...!!!! :D (y)

Those were the days! :jaja:
(en Steven Rooks en GJ Theunise die met beide heren amper mee konden komen ;) )

Waarschuw beheerder
donateur
Delgado was mijn held !!!

Die man kon echt "biken" ! ;)
Waarschuw beheerder
ik vind virenque altijd wel cool

verder hoop ik dat er weer een mooie etappe mee naar NL kan

die leipheimer mag nu ook wel wat laten zien

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, die kan ook lollig doen !! :)

Ja, Rabo moet eens wat laten zien !

Waarschuw beheerder
Van Leipheimer verwacht ik niet veel, die is letterlijk en fuguurlijk al 'over the hill'.

Delgado was een goede wielrenner maar werd toch al snel overklast door z'n helper Miguel Indurain. ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Voorspelling: Armstrong wint weer simpel en stopt gelijk na dit seizoen met wielrennen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Indurain, wat kon die man fietsen...

Die hongerklop in z'n laatste jaar was ook erg jammer :(
Waarschuw beheerder
ze hadden hem toen aangetrokken voor het klassement toch die leiphiemer

rabo is niet echt een klassementsploeg
...

zal leuk zijnals ze een paar dagen op de vlakke wegen int geel kunnen komen dekker bijvoorbeeld

Waarschuw beheerder
ik hoop op armstrong dit jaar ! maar ik zie dat niet echt gebeuren want vorig jaar was ie lang zo sterk niet als in voorgaande jaren :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop echt dat Rabo weer een x mee doet voort Klassement...kijken wat Boogerd doet..Ik gok dat ie alles in het teken van de klassiekers gaat rijden

Waarschuw beheerder
Boogerd doet niet mee aan de Tour. ;)

Waarschuw beheerder
vinocourov denk ik

Waarschuw beheerder
hoop armstrong

maar hij is nu al in vorm en dat is eigenlijk te vroeg denk ik!!!

Waarschuw beheerder
ullrich..want ik gaa naar Frankrijk toe en beuk armstrong van de berg af .. gnahgnahgnah :[ :devil:

Waarschuw beheerder
Rabo moet gewoon voor ritoverwinningen gaan. Boogerd kan het toch niet, en Leipheimer kan ook niet in de top drie rijen... Dan gewoon alles op dekker en boogerd voor dag overwinningen. Vier ritten is toch een stuk mooier dan zevendes in het klassement of zo.... Vind ik dan hoor :)

Ik hoop ook op Vinocourov, of die kerel die vorig jaar zo onderuit ging, ben z'n naam even kwijt, rijd ie eigenlijk al weer :S

Waarschuw beheerder
je bedoelt Beloki..ja hij rijdt weer en schijnt ook goed in vorm te zijn..hoorde ik een maand gelede ofzo

Waarschuw beheerder
Ik schat het T-mobile team erg hoog in dit jaar, met Ullrich, Vinokourov, Botero en Savoldelli moeten ze in staat zijn een vuist te maken richting Armstrong lijkt me

Waarschuw beheerder
Ja Beloki ja (y)

Blijft toch een Duits team.... dan zie ik liever Armstong nog maar eens een record breken

Waarschuw beheerder
:[ Voor de tweede keer:

Michael Boogerd doet NIET mee aan de Tour de France!

Waarschuw beheerder
donateur
Rustig Cosimc ;)

We gaan iig in juli lekker voor de buis !!

Zodra de bergritten bekend zijn, gaan we de snipperdagen aanbreken ;)

Waarschuw beheerder
Ja, daar ga ik dit jaar denk ik ook wel een beetje m'n vrije dagen op plannen! :jaja:
Waarschuw beheerder
verwacht iedergeval weer een aantal sprintzeges van pettachi!!!! Geen groene trui voor Zabel :D en toch wel een mooie ritoverwinning voor Boogerd.

Armstrong zal dit jaar winnen, maar hoop met meer tegenstand als de vorige jaren
Waarschuw beheerder
Vinokourov of Ullrich denk (hoop) ik :D

Ga als ik in Spanje zit lekker met een :bier: op het balkon de laatste etappes volgen :D

Waarschuw beheerder
Ik hoop toch echt niet dat Armstrong weer wint, maar ik vrees 't ergste.

Ulrich stapt in ritjes af, die ie vorig jaar nog won en is dus waarschijnlijk te laat in vorm.

Beloki verliest in de vlakke tijdrit te veel.
Heras heeft 't zelfde probleem als Beloki.

Hamilton komt op 't hele stijle weer iets te kort.

Dus Armstrong moet dus gewoon doen wat Beloki vorig jaar deed.
Hard op z'n bek gaan!!
Waarschuw beheerder
Hammilton is ook een goede kanshebber denk ik, ondanks dat probleem met zijn sleutelbeen (of het nou gebroken was of niet weet ik niet meer) kon hij toch nog aardig meekomen hoor (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Het aftellen is begonnen ;)

Waarschuw beheerder
Inderdaad Martijn! :jaja:

Kijk je ook nog een beetje de Giro toevallig om al een beetje in de stemming te komen...? ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Zekers, dan kunnen we zien wie er een beetje in vorm zijn ;)
Waarschuw beheerder
Boeit niet wie wint zolang die domme amerikaan maar nie wint
Waarschuw beheerder
donateur
hoop louis armstrong weer .. goeie wielrenner dan !

maar ik geef dekker en chipolini ook een kans :) wel zo eerlijk
Waarschuw beheerder
rabo is niet echt een klassementsploeg

Dat moeten ze eigenlijk wel zijn,met dat budget van hun.
Waarschuw beheerder
(n) Tour de France zuigt!!

Waarschuw beheerder
donateur
:Z

Reageer dan niet...

Zucht...

Waarschuw beheerder
Ik hoop dat Armstrong minder is dan vorig jaar. Wat mij betreft mag Ullrich winnen. Wordt de tour weer een beetje interessant om te volgen.

Waarschuw beheerder
Tour de France zuigt!!

WAT..????!!! :[

K I L L . . . ! ! ! ! ! :jaja: :P
Waarschuw beheerder
Armstrong gaat natuurlijk weer winnen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoe kom je erbij dat boogerd niet meedoet?

Boogerd doet gewoon mee.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Denk dat zoals het er nu voorstaat dat Armstrong weer gaat winnen.
Ullrich heeft namelijk weer is een trainingsachterstand :S

Waarschuw beheerder
ja maar dat had ie vorig jaar ook. Toen is ie zich in de Tour zelf op niveau gaan rijden en dat ging wel aardig goed dacht ik zo. Als ie maar niet te lang wacht met ritme op doen dan komt t allemaal wel goed.

Waarschuw beheerder
Boogerd heb ik zelf op TV zien en horen zeggen dat hij niet mee doet aan de Tour.

Maar goed, voor mijn part doet hij mee. Mijn favoriet is hij echter niet. :)

Waarschuw beheerder
zolang Kroon maar rijd, dan vind ik het wel best!Kan ie mooi weer een etappe mee pakke, tenminste laten we t hope
Waarschuw beheerder
vind er niks meer aan...
die gast met die gele trui wint toch altijd :yes:

Waarschuw beheerder
Boogerd heb ik zelf op TV zien en horen zeggen dat hij niet mee doet aan de Tour.

Maar goed, voor mijn part doet hij mee. Mijn favoriet is hij echter niet.

dat ging over rund um den henninger-turm, hij doet volgens mij wel gewoon mee aan de tour.

Waarschuw beheerder
Oh, mijn excuus dan! :flower:
Waarschuw beheerder
DIe met die gele trui aan is altijd goed ja 8)

Waarschuw beheerder
Als je je geld op iemand moet zette dan zou ik dat op Tête doen
Want Tête de la Course wint echt altijd en overal

Waarschuw beheerder
vet, een grap helemaal uitmelken tot hij niet meer grappig is....
Waarschuw beheerder
ik denk zelf dat Armstrong deze editie wel gaat winnen zij het nu met meer tegenstand nog dan vorig jaar...

We zullen zien :)
Waarschuw beheerder
Zit Heras nog steeds in dezelfde ploeg als Armstrong???
Waarschuw beheerder
donateur
Armstrong gaat weer winnen, Ullrich gaat het hem een beetje moeilijk maken, maar toch niet zo moeilijk als afgelopen keer denk ik. Lance is gewaarschuwd en zal er wel voor zorgen dat hij gewoon weer een maat te groot is in de Tijdritten en hij zal ook wel weer goed meezitten in de 2e week denk ik.

En dan heeft hij een record gevestigd he :p

Ik heb er wel weer zin in, het is alleen jammer dat ik een paar bergritten niet live kan kijken, omdat ik dan ook de vierdaagse loop. Dit zijn toch de mooiste ritten in de tour.

Waarschuw beheerder
donateur
Die Petacchi doet het goed in italie !!
Waarschuw beheerder
ja zeg dat wel, vorig seizoen toch ook al in de Vuelta ook ?

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij wel :)
Waarschuw beheerder
d8 k al ja, maar die petacchi gaat ook paar massasprinten winnen in de Tour, let op mijn woorden ! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Da's wel duidelijk wat ie nu laat zien op TV :)

Waarschuw beheerder
Ik ben voor Armstrong of voor Der Jan.. Ullrich vind ik een superwielrenner..:yes: en Armstrong is ook super na wat hij heeft meegemaakt.>
Zou wel hun persoonlijke masseur willen zijnhoor:yes: niets geen problemen mee..

Waarschuw beheerder
ik was altijd anti-ullrich, maar sinds Armstrong won kreeg ik steeds meer symphtie voor Der Jan omdat ie als enigste meekon. Laatste 5 jaar is ie eigenlijk als het ware de redder in nood, alleen hij kon het nog spannend maken. Dus ook dit jaar ben ik weer voor Jan.

Waarschuw beheerder
Weet iemand trouwens hoe het Joseba vergaat?

Waarschuw beheerder
donateur
Nog een maandje :)

Hoera !
Waarschuw beheerder
boogerd doet gewoon mee hoor:

Nederlands grootste wielerploeg Rabobank heeft de voorselectie bekendgemaakt voor de Tour de France. Opvallendste afwezige tussen de dertien namen is Remmert Wielinga, die vorig jaar in de Tour door het ijs zakte.

De volledige selectie is als volgt: Michael Boogerd, Erik Dekker, Oscar Freire, Levi Leipheimer, Michael Rasmussen, Marc Wauters, Maarten den Bakker, Karsten Kroon, Marc Lotz, Bram de Groot, Grischa Niermann, Steven de Jongh en Robert Hunter.

Maar winnen doen ze allemaal niet...Beloki mag van mij Armstrong aan stront rijden, begint een beetje eentonig te worden..

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, Ullrich moet hem aan stront rijden ! :jaja:
Waarschuw beheerder
nou vooruit, ullrich mag ook best winnen als armstrong maar een keertje kapt met dat laffe winnen, hij wint 1 etappe in de bergen met 3 uur voorsprong en daarna doen al zijn knechtjes het werk....

Waarschuw beheerder
armstrong is al veel te vroeg in vorm..en ullrich is bijna in topvorm..dus die gaat winnen:P
Waarschuw beheerder
k volg het elk jaar weer!
en ik weet niet wat het is maar k vin Ullrich tog altijd wel wat hebben. sterke fietser.(en t is leuk als iemand anders de Tour weer un keer wint)
Waarschuw beheerder
Kheb wel weer zin in de Tour. Doet saico ook mee dan wordt het nog leuker voor Armstrong. Dan heeft ie Jan, Vinoukorov(?), Cunego Beloki en Simoni achter ze kont aan.

Waarschuw beheerder
maakt mij niet uit wie hem aan stront rijdt, als iemand het maar doet!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik las net in de Telegraaf, dat 2 journalisten een boek uitbrengen, met vermeend doping gebruik Armstrong.
De Journalisten zeggen, dat als Armstrong et boek leest, zal die niet aan de Tour starten....

Kga wel ff op zoek naar het artikel :yes:
Waarschuw beheerder
Volgens mij gaat dit een van de spannendste tours worden van de afgelopen jaren. Eindelijk weer wat meer spanning denk ik, aangezien er nu veel goede rijders bij zitten.

Waarschuw beheerder
Gele Trui: Ik hoop Armstrong voor de 6e x!
Groene trui: is voor Petachie of Zabel
Bolletjes: Roberto Heras
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmm gaat goed, geen beloki en geen vinokourov....

hoop maar dat ullrich en hamilton iets kunnen beginnen tegen armstrong, mayo verliest teveel in de vlakke tijdrit, hoop dat hij het verschil kan maken in de klimtijdrit! :k

Waarschuw beheerder
Elk jaar vallen er wel favorieten af, maar elk jaar wordt de Tour toch weer gewoon spannend! ;)

Op http://www.rondemaster.nl kan je je inschrijven voor de Tourpoule; ik geloof dat je je eigen team kan samenstellen etc. :)

Waarschuw beheerder
ik hoop geen armstrong... is hij groter dan indurain of die anderen?? ik vind van niet ! 5 is mooi geweest..
Waarschuw beheerder
Armstong verdient het zeker wel hij kan geschiedenis schrijven met deze tour. Dus hij zal alles op alles zetten om deze te winne.

Beloki zal niet starten :(:( echt jammer hij zou ook een goed kans kunen maken. Maja

Ik denk dat Ullrich een goede kans maakt op de 2e plaats misschien maakt hij het verschil al in de tijdrit (om 1e te worden)

en 3e word (natuurlijk) MAYO hij is goed bezig

Ps, Oscar Freire doet niet mee in de tour. Hij wordt geopereerd aan zijn zitvlak en zal niet optijd in vorm zijn om de tour te kunnen rijden.

Waarschuw beheerder
Ik hoop zo dat Mayo Armstrong eraan rijdt dat zou echt geweldig zijn.
En de groene trui is natuurlijk voor :
:respect: Djamolidine Abdousjaparov :respect:

Waarschuw beheerder
heheh..en hoeveel keer zal pettachi gaan winnen ?
Waarschuw beheerder
donateur
vind het saai om naar te kijken

maar doe wel mee.. met een team.. in een soort toto

Waarschuw beheerder
www.rondemaster.nl ?

Waarschuw beheerder
om hoeveel geld gaat het ?

Waarschuw beheerder
Mij maakt het op zich niet zoveel uit wie er gaat winnen. Ik hoop alleen dat het spannend blijft.
Ik vind het iig een stuk interessanter dan het EK.
Waarschuw beheerder
donateur
Armstrong denk ik niet. Die gaat het heel zwaar krijgen deze tour. Die wordt aan alle kanten verrot gereden denk ik.
Vindt het jammer dat Vinokourov niet mee ken doen vanwege z'n valpartij van vorige week. Mooie rennner om naar te kijken.
Gelukkig hebben we Mayo, Ullrich en nog een paar hooggebergte renners die de wedstrijd helemaal kunnen opengooien.
Ik ga in ieder geval weer kijken :P

Waarschuw beheerder
donateur
www.tourmanager.nl das ook een tof spel

Waarschuw beheerder
Het weekend zit erop en dus kunnen we ons deze week gaan voorbereiden op de start van de Tour aanstaande zaterdag. :jaja:

Tour de France doet ’Ronde van België’

door GEMMA BUTERS

WATERLOO – De 91e Tour de France start dit jaar in het Belgische Wallonië en toert daar liefst vier dagen rond. Een uitgelezen kans voor fietsgekke Vlamingen en Nederlanders om hun wielershirtjes uit de kast te halen en op slechts enkele uren van huis de renners langs de route te gaan aanmoedigen. Bovendien biedt de Tour een uitgelezen kans om meteen een vleugje mee te pakken van de gaststeden Luik, Charleroi, Namen en Waterloo.
De Tour startte al eerder in Wallonië, bijvoorbeeld in 1975 in Charleroi. Maar nu doen er waarschijnlijk slechts zes Belgen mee tegen bijna honderd in de jaren zeventig. Ministerpresident Van Cauwenberghe van Wallonië kan er niet mee zitten en wil dat de hele route geel en rood ziet van de Waalse vlaggen: een rode haan op een geel doek. En dus niet de geelzwarte Vlaamse leeuw, die de duizenden Vlaamse wielergekken meezeulen naar het Franstalige landsdeel.
De renners zullen zich weinig interesseren voor het eeuwige Vlaams-Waalse gehakketak. Dankzij het heuvelachtige karakter van de Ardennen kunnen zij meteen flink aan de bak. Dit in tegenstelling tot andere jaren, toen de Tour meestal met enkele vlakke etappes begon die vaak eindigden in een massasprint.
Maar met kuitenbijters als de Côte de Stockeu bij Stavelot, bekend van Luik-Bastenaken- Luik, de muur van Huy waar de Waalse Pijl eindigt en de beruchte Vlaamse Muur van Geraardsbergen (voor de Tour een ’berg’ van de derde categorie) is kijkplezier naar zwetend klimmende renners nu al verzekerd.

Industriestad
Het spektakel voor de 22 ploegen begint zaterdag 3 juli in Luik, een van de meest onderschatte steden in Wallonië en al zeven keer etappeplaats van de Tour. De avond ervoor pakt de industriestad aan de Maas uit met de officiële presentatie van alle deelnemers, voormalige Tour-kampioenen en een feestelijk spektakel op de Place St. Lambert in het centrum.
De rest van de avond kan makkelijk worden gevuld met een tocht langs de talrijke cafés en restaurants van Luik en haar oude volkswijk Outre Meuse, waar men onder meer de typisch lokale jenever Peket schenkt.
De volgende middag vanaf 15.50 uur rijden de renners een proloog van 6,1 kilometer door de straten van Luik. De stad zal dan per auto volkomen onbereikbaar zijn. Voor bezoekers van buiten zijn er beveiligde parkeerterreinen. Gratis pendelbussen brengen de wielertoeristen naar het centrum en weer terug. Voor campers is een speciaal terrein ingericht.
De volgende dag is de eerste echte etappe, van Luik naar Charleroi (195 kilometer). De karavaan vertrekt om 12.20 uur uit Luik en arriveert rond tien over vijf in Charleroi. Onderweg passeert de Tour mooie plaatsjes zoals La Roche- en-Ardenne en de nodige hellingen. Pikant detail: bij de aankomst in het mistroostige Charleroi zoeven de renners pal langs het huis van de Belgische kindermoordenaar Marc Dutroux. Vanaf de Pont de Philippeville kunnen zij het dichtgetimmerde krot langs de spoorweg bijna aanraken.
Charleroi, de voormalige staal- en kolenstad met een werkloosheid van 30 procent, heeft een goed fotografiemuseum dat rondom de Tour een expositie van wielerfoto’s organiseert. Verder wordt Charleroi opgefleurd met duizenden bloemen om haar grauwheid een beetje te verdoezelen.
Op maandag 5 juli trekt het Tour-circus vanuit Charleroi kort na 12.30 uur verder voor de tweede etappe naar Namen, een rit van 197 kilometer. De tocht gaat deels door de Borinage, de voormalige mijnstreek van Wallonië waar de bergen, begroeid met kolenas, herinneren aan de tijd dat hier het geld werd verdiend in België. Maar de rest van de route door de provincie Henegouwen is landelijk en groen, een vreemd contrast met de leegstaande fabrieken bij Mons en La Louvière en de wetenschap dat Dutroux in deze simpele dorpjes enkele huizen bezat.

In Namen, de levendige citadelstad aan Samber en Maas, wordt veel volk verwacht en er zijn dan ook wederom parkings met shuttlebussen. De Tour arriveert hier rond kwart over vijf, wat de bezoeker ruim de kans geeft om eerder op de dag de oude winkelstraatjes van Namen te ontdekken – een paradijs voor liefhebbers van schoenenwinkels – en natuurlijk de enorme citadel, hoog boven de stad gelegen op het punt waar de twee rivieren samenkomen.
Op dinsdag 6 juli vertrekt de Tour-karavaan om kwart over twaalf vanuit Waterloo bij de ’heuvel van de leeuw’, het kolossale gedenkteken op het slagveld waar Napoleon in 1815 het onderspit moest delven. Zoals gebruikelijk kan het publiek daarvoor al kijken naar een jeugdkoers en de twintig kilometer lange reclamekaravaan die de wielrenners vooraf gaat.

Kunstwerken
Behalve met haar wereldberoemde slagveld prijst Waterloo zich tijdens de Tour aan met talloze animaties en een parcours van kunstwerken langs de route, waarvoor verschillende lokale kunstenaars 110 doeken in de vorm van een fietswiel hebben geschilderd.
Na Waterloo duiken de renners de lieflijke maar ook verraderlijke Vlaamse Ardennen in, waar naast andere kuitenbijters de recent opnieuw aangelegde Muur van Geraardsbergen op hen wacht. Dan volgt nog het mooie ’land van de heuveltjes’ tussen Lessines en Frasnes-les-Buisenal voordat de Tour bij Hollain, vlak onder het middeleeuwse Doornik, weer het thuisland Frankrijk inzoeft.
Voor praktische informatie ziewww.prov-liege.be/ tourdefrance2004 www.ville.namur.be www.charleroi-lasportive.be/ events www.waterloo.be

[IMG]http://img29.imageshack.us/img29/1376/Tour-dag1tm4.jpg[/IMG]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Had gehoopt op Joseba Beloki maar die doet niet mee. Hij zit dit seizoen niet in zijn vel; nieuw team waar hij nu alweer weg is. En last van zijn gezondheid.Beloki was zeker een van de betere klimmers vorig jaar maar de tijdritten tellen ook mee. Denk dat Armstrong het niet red en Ullrich grootste kanshebber is.

Rabo zal goed zijn voor misschien 2 etappe zeges. Rasmussen en Leipheimer kunnen in het hooggebergte goed mee. Boogerd in het middel gebergte. Wauters heeft ook altijd wel een kans op een zege. Rijd Erik Dekker mee ? Anders ken die na zijn Nationale titel ook zeker voor een verrasing zorgen.

Waarschuw beheerder
Volgens mij is dit de onofficiële selectie:

Rabobank

Michael Boogerd (Ned)
Bram de Groot (Ned)
Erik Dekker (Ned)
Karsten Kroon (Ned)
Levi Leipheimer (Usa)
Marc Lotz (Ned)
Grischa Niermann (Ger)
Michael Rasmussen (Den)
Marc Wauters (Bel)

;)

Hopelijk dat Erik Dekker leuk kan doen in bepaalde etappes en dat hij wellicht met een paar jaar opgevolg gaat worden door naamgenoot Thomas Dekker. :)
En het zou wel gaaf zijn als Boogerd in de bergetappes wellicht (eens) mee kan komen met de groten!
Waarschuw beheerder
Vergeet Kroon niet in een vlakke (maar zware)etappe. Hij heeft geloof ik al een keer een etappe op zijn naam geschreven.

Waarschuw beheerder
Welke renners hebben kans om zaterdag de proloog te winnen?

Waarschuw beheerder
Vroeger zou ik gezegd hebben Jelle 'de trein' Nijdam. Nu zeg ik Armstrong.. ;P

Waarschuw beheerder
ik kijk wel maar maakt me nie uit wie er wint,heb er ook nie zo heel erg veel verstand van, want voetbal is mijn sport
Waarschuw beheerder
Rasmussen :x
Waarschuw beheerder
www.tourmanager.nl

leuk manager spel test je kennis :D!

Waarschuw beheerder
Ullrich wint hopelijk

verder hoop ik dat Zabel wat etappes meepikt, net zoals McEwen en de andere Aussies (Cooke, McGee) gaan schitteren :d

Waarschuw beheerder
Wat zal ik blij zijn als Jan eindelijk weer de Tour weet te winnen..! :jaja:

Heeft Virenque trouwens nog ergens een zadeltje of is hij inmiddels gestopt..??

Waarschuw beheerder
WWW.TOURTIP.NL inleg €5,-- hoofdprijs € 5000,-- voor de kenners is dit een dus leuk spelletje :yes:
Waarschuw beheerder
Pettachi en :yes: Tommetje Boonen :yes: grote kanshebbers in de sprint, outsider McEwen

en de klimmer Jan ofourse en Mayo en Hamilton als grootste bedreiging voor Lance
Waarschuw beheerder
nog 1 x Lance Armstrong maar Jan Ullrich en Tyler Hamilton hebben ook een goede kans.... hopenlijk rijdt Boogerd een goed klassement!!

Waarschuw beheerder
ben ik te laat om mn team te veranderen bij rondemaster, volgende keer eerder wakker worden :d
Waarschuw beheerder
Heeft Virenque trouwens nog ergens een zadeltje of is hij inmiddels gestopt..??

Hij rijdt bij Quick Step-Davitamon!

Waarschuw beheerder
Ik heb hem ook al gezien gisteren bij de proloog en was er al achter dat hij weer meerijd. Virenque heeft me zulke verdomde mooie dingen laten zien, ik hoop weer op een mooie ontsnapping van hem! :)

Wat vonden jullie van de proloog trouwens? Maakte Armstrong op jullie dezelfde ijzersterke indruk als dat hij op mij maakte..?? :o :[
Waarschuw beheerder
Virqengue aast zeker op een paar etappes en natuurlijke de bolletjes trui! :yes:

proloog niet gezien :'(:'( geslapen. tot 18.45 maar vandaag zekers te kijken

etappe met paar colletjes vd 4de cat mar verw8 overwinning van Pettachi
Waarschuw beheerder
Wat vonden jullie van de proloog trouwens? Maakte Armstrong op jullie dezelfde ijzersterke indruk als dat hij op mij maakte..??

Ik weet niet wat zijn doel was eigenlijk :/ maar ja igg wel sterk ja maar ik neem aan dat Ullrich de komende weken alleen maar sterker wordt.....

Waarschuw beheerder
donateur
Petacci is in iedergeval te kloppen, maakt de tour weer interessanter qua sprinten. Want als Chipolini en Petacci tot de bergen alle sprints pakken en bij het eerste heuveltje weer gaan huilen, kan ik ze wel schieten.

De tour gaat over drie weken en een hoop bergen. Alleen wie alles fietst verdiend eer!

Ik heb in mijn poule's gegokt op Michel Rogers, vele hebben hem niet, dus al hij komt, zit ik goed!

Ben benieuwd naar de dag van morgen, lekker weer tour kijken!
Waarschuw beheerder
Hmmz Pettachi was niet in beste doen. waarvoor verbaasd mij het elke x dat Hushovd het goed doet.

Want als Chipolini en Petacci tot de bergen alle sprints pakken en bij het eerste heuveltje weer gaan huilen, kan ik ze wel schieten

of ze nu sprints winnen of niet, zodra de bergen aankomen beginnen ze te janken. het zal me verbazen als ze dit keer wel de bergen overgaan! Cippolini moet denk ik wel, anders is het de laatste Tour. Hij heeft een paar jaar niet mee mogen doen mede doordat hij zodra de bregen voor de deur staan, meneertje afhaakt.
Vorig jaar zelfde probleem bij Pettachi

Waarschuw beheerder
donateur
Ik tip op Miguel Indurain

lol ;p

Waarschuw beheerder
Hmmz Pettachi was niet in beste doen. waarvoor verbaasd mij het elke x dat Hushovd het goed doet.

Hushovd is gewoon goed ! Ik vond de overwinning van kirsipuu verrassend, had echt mc ewen of pettachi gedacht, misschien is pettachi geen regen rijder ?
Waarschuw beheerder
heheh, hij bewijst iedere keer ook wel dat hij goed is. Maar als ik Hushovd hoor of zie moet ik gelijk aan zijn kramp aanval denken vlak voor de finish (ik d8 2 jr geleden) vandaar.
Maar Hushovd staat in mijn toto :yes:
goede sprinter die tenminste de berg overkomt

Waarschuw beheerder
bij mij ook...rabo wou hem volgens mij een tijdje terug ook hebben

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heerlijk zomers gevoel in de tuin zitten naar de tour kijken met een biertje in de zon..

Weet iemand trouwens de frequentie van radio tour in Utrecht>?

Waarschuw beheerder
Ik kan vooralsnog doordeweeks alleen de ontknopingen zien aangezien ik gewoon de hele zomer werk. Maar bij de leuke etappes en de bergetappes ga ik wel wat eerder weg! :jaja:

Wat ik helemaal vergeten was is dat je aan het begin van de Tour altijd die valpartijen hebt. Vandaag ook weer.. :(

Wie is trouwens die andere verslaggever vandaag, naast die Herbert Dijkstra..?? :/

Waarschuw beheerder
dat vroeg ik me ook al af, een ex wielrenner volgens mij ?
Waarschuw beheerder
Ik kan vooralsnog doordeweeks alleen de ontknopingen zien aangezien ik gewoon de hele zomer werk.

gelukkig kunnen wij de tv ff aanzetten vanaf half 3 op het werk :D volledig volgen de tour :yes:

Wie is trouwens die andere verslaggever vandaag, naast die Herbert Dijkstra..??

Ik zou het ook niet weten, maar ik heb iig liever Breukink :yes: maar ja dat gaat niet helaas
Waarschuw beheerder
joh al1 Ullrich! oud nieuws

halve peleton heb wel eens doping /verbodende middelen gehad

Waarschuw beheerder
ben benieuwd of het vandaag een massasprint word..

Waarschuw beheerder
Die verslaggever is volgens mij Maarten den Bakker maar 100 % zeker weet ik het niet.
Waarschuw beheerder
Is idd den bakker.
Waarschuw beheerder
Dat is den Bakker niet, is Maarten Ducrot.
Waarschuw beheerder
klote zooi ploeg mayo op achterstand door valparty :S das balen en kut voor hem!

Waarschuw beheerder
Ja idd echt klote, daar gaat ze klassement :)
Waarschuw beheerder
weg klassement Mayo en Zubeldia :S overigens Mentchov en Mancebo ook!

en wat is die PEttachi dramatisch bezig zeg :S heel apart, geen schim van vorig jr en van de Giro :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Term van de dag: Mayo wordt vandaag Mayonaise! Geweldig, jammer van het klassement is het wel, maar de tour begint vroeger dan verwacht!
Waarschuw beheerder
Kvind het egt kloten dat Mayo nu zover achter ligt.

Waarschuw beheerder
Idd die Pettachi loopt idd te prutsen, doet geen goede zaken voor me klassement. Jammer dat Mayo en Zubeldia zoveel tijd hebben verloren vandaag, zij waren degene die lekker konden aanvallen in de bergen.
Waarschuw beheerder
ik had tot nu toe ook nog meer verwacht van Tom Boonen :S

Bij de tourmanager heb ik Petacchi als kopman, weinig dubbele punten met die gast :S

Mayo was de grootste bedreiging geworden voor Amstrong. Zubeldia is een teamgenoot die goed werk verricht, maar ook minstens zo goed kan klimmen.

Waarschuw beheerder
IK heb Pettachi ook op de 1e plaats gezet maar dan in de tourtip van de toto, weinig punten tot nu toe maar ja het is nog lang voor de 1e berg verschijnt dan zal ie wel zijn fiets in het ravijn gooien net als Mario, dan kunnen mijn berggeiten Mancebo en Mercado tenminste hun plaats innemen.
Waarschuw beheerder
hahahaha idd zodra het heuvlig word beginnen ze idd te janken! niks gewend!

Maar ik heb er een hard hoofd in met die Pettachi, lijkt wel zoals ze al zeiden dat hij vermoeid is.
Na de eerste massasprints geef McEwen en Nazon een hele goede kans de komende ritten

Waarschuw beheerder
morgen ploegentijdrit, vind ik persoonlijk geen reet aan
Waarschuw beheerder
Trouwens ik vond het wel een smerige streek van Phonak, T-Mobile en US Postal. Mayo op zijn smoel en hup tempo rijden, grootste concurrent op achterstand.

Ik kan me een tour herinneren dat Ullrich het ravijn in fietste en iedereen keurig wachten op hem.

Vorig jaar bleef Amstrong met zun domme hasses achter een tasje haken met zijn stuur in een berg ettape, en wie bleef er keurig op hem wachten juist oa Mayo (als eerste). Terwijl hij gewoon Amstrong kapot had kunnen rijden. Blij het smerig vinden.
Hopelijk is Mayo nu extra gebrand, maar 4minuten is wel een heel groot gat.

*edit*
het was trouwens hamilton die vorig jaar als eerste stopte en mayo volgde.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja dat wachten op iemand vind ik ook nergens opslaan.. de tour wacht op niemand !

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Och, hij hep ook een keertje studio sportzomer gezien hoor

Waarschuw beheerder
dat is een gezegde wat ze al jaren gebruiken hoor ! beter opletten !
Waarschuw beheerder
Ik vind dat wachten niet "verplicht" is maar ik vind wel dat je dan niet met drie ploegen moet gaan koersen.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat wachten niet "verplicht" is maar ik vind wel dat je dan niet met drie ploegen moet gaan koersen.

waarom moeten ze koersen? geen van drieen een sprinter op zabel na, maar die heeft geen ploeg nodig want hij is zo ervaren dat hij een wiel kiest.

en over dat wachten, vorig jaar reeel tov amstrong, en nu laat hij mayo keihard barsten, lekkere winnaar :no:

Waarschuw beheerder
Idd ik ben het met Toezie eens. Lekker collegiaal, ze schijten bagger want ze weten dat Mayo een van de beste zo niet de beste klimmer in deze tour is.
Waarschuw beheerder
Nu is de doelstelling van de Euskatel ploeg veranderd, hopen dat Mayo en Zubeldia lekker onbevangen kunnen rijden.

Vorige maand reed Mayo in de Dauphine Amstrong in een tijdrit op bijna 2 minuten. hopen dat hij nog steeds in grootste vorm, ondanks de mentale tik

Alleen ik heb een hard hoofd in de ploegen tijdrit van vandaag! want dit is toch niet bepaald de specialiteit van de Euskatel ploeg

Waarschuw beheerder
Ja klopt n.a.v. die tijdrit in de Dauphine is Armstrong en consorten toch schijterig geworden van Mayo.

Een voordeel van vandaag is dat er geen een ploeg maar tijd kan verliezen als 3 minuten op de winnaar dus dat scheelt.
Waarschuw beheerder
we zullen wel zien wat het vandaag wordt.
hoe laat begint de uitzending eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Uitzending begint om 14.35 uur
Waarschuw beheerder
beterz thnks.

dan gaat de tv weer aan op het werk :yes:
Waarschuw beheerder
hehe hier staat ie ook aan hor :)

Waarschuw beheerder
Verslag..?? ;) :9
Waarschuw beheerder
op www.nos.nl kan je ook live verslag volgen... of wil je met beeld?
Waarschuw beheerder
Rabo heeft iig goed gereden, Leipheimer gevallen hoor ik nu opeens :S
Waarschuw beheerder
Netjes van Rabo. Echt goed!!!

Gelukkig is die nieuwe regel er anders was e spanning helemaal al uit de tour. Nu krijgen we hopelijk de laatste week in de bergen nog spanning.

Waarschuw beheerder
:respect: voor die basken en phonak

Waarschuw beheerder
Ik hoop op hamilton voor geel !
Waarschuw beheerder
zeker respect voor de basken. staan niet echt bekend als 1 vd beste (ploegen)tijdrijders.

Rabo ook zeer nette prestatie. 6 plek (y)

Vandaag weer een vlakke etappe. 1 heuvel vd 4e cat. dus wederom iets voor de sprinters.

na de afgelopen dagen geef ik Nazon en McEwen toch de beste kansen. mijn hoop op Pettachi is gevlogen.

Waarschuw beheerder
Ja idd. Nazon en Robbie zijn de mensen in vorm, die Mario fietst ie nou alleen mee of gaat ie ook nog een keer meedoen in een sprint net als Pettachi?
Waarschuw beheerder
ik weet het niet. Hij fiets iig niet voor een overwinning :no: of het is geen schim ivan de mooie mario die hij ooit was.
of heeft hij een zwaar voor seizoen gehad?

Waarschuw beheerder
Ik weet wel dat hij vlak voordat de tour begon hard tegen de vlakte is gegaan volgens mij was dat in de Giro. Maar buiten dat ik neem aan dat hij niet als een toerist naar de Tour is gekomen. Zo zie je maar weer dat het bijna onmogelijk is om een goede Giro en Tour in 1 jaar te rijden, die Simoni daar verwacht ik ook echt niks van.

Waarschuw beheerder
simoni staat op 4 minuten door een gigantische blunder in de ploegentijdrit !

Mario gaat proberen de tour uit te rijden !
Ik verwacht vandaag wel weer wat van baden cooke, als die genoeg hersteld is van zn val !
Waarschuw beheerder
Pettachi heeft vorig jaar bewezen door een goede giro te rijden en een goede tour voordat de bergen begonnen. dit jaar breekt het hem wel op.

Simoni kun je ook wel afschrijven, ik verwacht er idd ook niks (meer) van!
en idd en stomme blunder.

Ja maar met de tour uitrijden zoals mario wil heb je in zijn positie niks aan. Hij is een man die overwinningen wil. maar hij bemoeit zich er niet eens mee. en stel dat hij de berg overkomt, wat me een wonder lijkt, dan zie ik hem na de bergen ook geen etappes winnen :no: dus ben bang dat hij wel de rol als toerist toebedeeld krijgt.
alhoewel ik wel anders hoop voor "mooi mario" nog ffkes een xtje vlammen

Waarschuw beheerder
ik denk dat tie zn laatste tour uit wil rijden, dat heeft die volgens mij nog nooit gedaan ?
Waarschuw beheerder
ik kan het me ook niet heugen.

Dat is ook de reden dat hij een aantal jaar geweigerd werd door de organisatie. zodra de bergen in zicht waren haakte hij af. Ze wouden graag rijders die de tour uitrijden.

Ik denk dat als Pettachi de tour niet uitrijdt hij volgend jr ook de biecht word aangezet.

en terecht overigens.

Waarschuw beheerder
Ja dat zit er denk ik dik in, maar dan mogen ze ook wel een aantal franse ploegen eruit knikkeren sommige hebben er niks te zoeken, kan je beter Kelme in de Tour hebben die pakken meestal wel een overwinning en zijn aanvallend ingesteld.
Waarschuw beheerder
aantal franse ploegen eruit knikkeren

daar sla je precies de spijker op zun kop. Franse ploegen!!!
Franse tour organisatie wil graag als visite kaartje franse ploegen erin hebben.
Een beetje corrupt zal ik maar zeggen.
La Boulangere bijv heeft er van mij part niks te zoeken al jaren een kleurloze ploeg.

edit brochard rijdt bij AG2r toch blijft het een dopinglijer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja er rijden dit jaar meerdere Franse ploegen bestaande uit B-rijders, maar ja het is een Franse wielerronde dus de organisatie kiest voor zulke ploegen, het Franse wielrennen is zoiezo vrij kansloos de laatste jaren hahaha
Waarschuw beheerder
De meeste franse ploegen hebben geen echte klassement renners. De meeste ploegen hebben wel sprinters.

franse ploegen met sprinters:
AG2r : Nazon en Kirsipuu
FDJeux-com: McGee, Cooke
Cofidis: O'Grady
Credit Agricole: Hushovd

en voor klassement renner brengen alleen Cofidis en Credit Agricole beetje rijders.

maar in de sprinters hebben de meeste franse ploegen het goed voor elkaar.

op Brioches La Boulangère en RAGT na. dat vind ik kleurloze ploegen

Waarschuw beheerder
Ja als je het zo bekijkt heb je wel gelijk, alleen jammer dat bv. Kirsipuu geen berg overkomt, de 1e berg van de 1e categorie is bij hem fiets in de bezemwagen maar ja hij heeft zijn etappe binnen dus je zal er niemand over horen. O'grady heeft rugklachten dus daar verwacht ik ook weinig meer van alhoewel misschien de 2e week als hij een beetje hersteld. Mc Gee heeft ook veel pech gehad. Hushovd heeft de gele trui om zijn schouders gehad dus zijn tour is al geslaagd en ik verwacht nog wel een etappeoverwinning van hem hij is er 2x dichtbij geweest dus dat beloofd nog wel wat. Cooke valt ook erg tegen vind ik.
Waarschuw beheerder
Ik denk dat Hushovd nog wel degelijk voor de groene trui gaat, er zijn veel bonificatie punten te verdienen elke keer.
McEwen Nazon en Hushovd en misschien nog wel COoke grootste kanshebbers voor groen.

Raborenner Levi Leipheimer staat in de belangstelling van US Postal, de ploeg waar hij in 2000 en 2001 ook reed.

US Postal, dat de komende drie jaar gesponsord zal worden door Discovery Channel, wil met het oog op de Pro Tour vier versterkingen aantrekken. "Levi is een Amerikaan en wij kennen hem uit het verleden", lichtte ploegleider Johan Bruyneel de keuze voor Leipheimer toe. "Afgelopen voorjaar heeft hij goed gepresteerd. Wij weten wat we aan hem hebben."

De manager van Rabobank, Theo de Rooij, heeft al aangegeven dat hij Leipheimer niet kwijt wil. Na de Tour de France gaat hij met de Amerikaan om de tafel.

bron: www.studiosport.nl

van mijn mogen ze hem laten gaan, ben nooit fan geweest van Leipheimer, veel weinig gepresteerd

Waarschuw beheerder
Idd er is weinig uit hem gekomen in zijn Rabo tijd tot nu toe dan he.
Waarschuw beheerder
veel te weinig???? helemaal niks

hahahah zo wou ik het nog net niet zeggen, maat je hebt idd gelijk!

maar ja zou het een verstandige keuze zijn om weg te gaan en terug naar US Postal, lijkt mij niet :no:
Had rabo nou maar doorgedrukt met Mayo en neergelegd wat hij vroeg ;P

Waarschuw beheerder
Hahahaha ja dan had ie in ieder geval 2 dagen terug in het goede peloton gereden hahaha ;p
Waarschuw beheerder
dat is waar. maar in eerste instantie zaten de rabo's er slecht bij, ze hebben zich met een grote groep terug weten te rijden.

Mocht leipie weg gaan dan moeten ze een nieuwe kopman aantrekken, want boogerd wil dat niet, hij wil niet die druk maar gewoon onbevangen rijden

Waarschuw beheerder
rabo gaat nog een etappe pakken, genoeg mensen voor...boogerd, dekker,rasmussen, kroon !
Waarschuw beheerder
en ik verw8 dat het de groot nu een keer gaat lukken, vorig jr 3x en vlak bij!

nu trouwens kopgroep van 5 man met 7.05 voorsprong oa O'Grady en Piil

Waarschuw beheerder
ik heb o'grady per vandaag in mn ploeg gezet, als het op een sprint aankomt dan wint die wel, maar ik verwacht een massasprint

Waarschuw beheerder
al ruim 10 minuten en ze zijn net 55 kn onderweg, die worden nog wel gepakt :jaja:
Waarschuw beheerder
12.15 al

en puntjes voor O'Grady
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
O' Grady heb ik er ook in, als ie wint weer 25 punten in the pocket hahaha
Waarschuw beheerder
me 2 O'Grady (y)

inmiddels meer dan kwartier

Waarschuw beheerder
Ja ja maar er is inmiddels wel een wisseling van de wacht in het peloton dus ik verwacht dat de voorsprong nu alleen nog maar terug gaat lopen, maar een kwartier dicht rijden is moeilijk.
Waarschuw beheerder
En McGee is afgestapt ....

Waarschuw beheerder
Ja ik heb het gehoord minder voor hem.
Waarschuw beheerder
McGee afgestapt? niet meer kunnen volgen? hmmz niet goed voor mij poule

Waarschuw beheerder
ik hoop wel dat ze in de bergen niet allemaal zo braaf achter US Postal aan gaan rijden..

Waarschuw beheerder
:D Dat was wel een leuke finale! :D

Ik had een en ander op werk via de radio kunnen volgen, stond toen een tijd in de file ( :X ) maar was gelukkig op tijd thuis om de laatste 20 minuten te kunnen zien! :9
Waarschuw beheerder
Idd een leuke finale, goed bekeken van O'Grady, duidelijke de betere!
Die Piil zit ook bij iedere ontsnapping, rijd hij al met het rode rugnummer?

Heb laatste uur gezien, daarvoor op radio en ia internet gevolgd. Amstrong had zoiets van fuck it wij blijven niet rijden, en terecht.

In de bergen rijden ze niet keurig achter he maan hoor. Denk dat de gevestigde namen er flink op los gaan rijden, ze moeten wel willen ze hem aanvallen :yes:

Waarschuw beheerder
Armstrong is in ieder geval weer even uit het geel en ondanks dat ik hem helemaal niets wil misgunnen, voelt het toch wel weer even prettig! :9

De vraag blijft natuurlijk hoe Lance het in de bergen en in de individuele tijdrit gaat doen. Ik herinnerde me zojuist weer even Miguel Indurain, waar we eerst ook van verwachtte met twee vingers in de neus zijn zesde tour binnen te halen.......tot dat moment op die berg dat hij ineens uit viel..!! :o
Dát moment zal me nog lang bij blijven, of misschien tot hetzelfde met Armstrong gebeurt..? :P
Waarschuw beheerder
Ik denk dat Amstrong deze tik niet krijgt. Die tik kreeg hij vorig jaar.
In een tourblad wat ik hier heb liggen staat een heel interview met hem! hij zei zelf al aan dat vorig jaar echt een slecht jaar voor hem is geweest veel mentale klappers heeft gekend en mentaal zwak. Hij was, ondanks het geel, zwaar teleurgesteld in zichzelf.

Hij is dit jaar vele sterker dan vorig jaar, hij heeft ook een hele andere voorbereiding gehad dan vorig jaar. Ik verwacht dat hij iedereen weer zal verbazen en een keer flink zal toe slaan in de bergen dan wel niet de tijdrit.

Ik herinnerde me zojuist weer even Miguel Indurain, waar we eerst ook van verwachtte met twee vingers in de neus zijn zesde tour binnen te halen.......tot dat moment op die berg dat hij ineens uit viel

idd cosmic dit was zeker een sensatie, wat was dit dramatisch om te zien hoe hij stil viel, iedereen knalde hem voorbij. Ik was iig stom verbaasd. Het was triest om te zien hoe hij afging

Waarschuw beheerder
Ja, dat was het zeker!
Ook al hoop je zo vurig op een nieuwe winnaar, op zo'n moment besef je dat je je toch na al die jaren aan zo'n iemand gaat hechten.. :bloos: ;)

Vorig jaar was hij te gast bij de Tour, ik geloof toen ze langs Pamplona kwamen. Ik vond het heel gaaf om hem gewoon weer eens op TV te zien! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou ik vind dat ze de laatste jaren te weinig met tactiek hebben gereden ! Allemaal braaf achter het treintje aan, ze moeten gewoon samenwerken, allemaal hun 2e kopman laten demarreren en die trein kapot rijden, gelijk ! bij de 1e grote berg !

O'grady goed gedaan !

Waarschuw beheerder
Ik ben het met Zwiep eens je moet ze de vernieling inrijden, continu aanvallen al moet je daarvoor natuurlijk wel bij machten voor zijn hahaha.
Waarschuw beheerder
En wie wordt vandaag de winnaar? Ik gok op McEwen :jaja:

Waarschuw beheerder
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen :jaja:
Is er al nieuws over Pettachi, verschijnt hij aan de start vandaag?
Waarschuw beheerder
nope Pettachie rijd niet mee! dus einde tour.

ik gok vandaag op JP Nazon!
Waarschuw beheerder
Nope ...

De Italiaanse sprinter Alessandro Petacchi heeft zich voor de start van de zesde etappe van de Ronde van Frankrijk teruggetrokken. De coureur van Fassa Bortolo kwam tijdens de vijfde etappe ten val en liep daarbij een pijnlijke schouder op.

"Toen ik vanmorgen opstond, voelde ik al dat het niet zou gaan", aldus de Italiaan. "Het doet gewoon te veel pijn."

Petacchi boekte vorig jaar vier etappezeges in de Tour. Tijdens de afgelopen Ronde van Italië was hij negen keer succesvol, maar hij heeft deze editie van de Tour het peloton zijn wil nog niet kunnen opleggen.

Waarschuw beheerder
Wat een mietje is het toch ook hahaha, daar gaat me poule ;p.

Waarschuw beheerder
ik had hem eergister geruild voor o'grady, dus dat was een goeie ruil :d

Waarschuw beheerder
Hahaha ja idd, ik kan niet ruilen ik moest voor het begin van de tour 15 renners selecteren die vormen je team en daarmee kan je punten verdienen en uiteindelijk € 5000,-- hahaha. Nou nu valt Pettachi al weer weg dus dat is kut, ben trouwens allang blij dat ik Mc Gee er niet in gedaan heb, zat daar nog over te twijfelen.

Waarschuw beheerder
tourtip zeker ?
Waarschuw beheerder
McGee had ik dus ook :'(

Waarschuw beheerder
Ja idd de tourtip, sta nu 271ste hahaha dus doe lekker mee vor de prijzen not :nee: Doe jij ook mee Zwiep??

Ja Toezzie het zit niet mee zeg maar, ik had aan het begin toch wel wat van McGee verwacht maar nee het werd niks :nee:

Waarschuw beheerder
Fok mij, Cippo ook al afgestapt.
Waarschuw beheerder
de italiaanse watjes zijn naar huis.

mooie mario ook niet gestart, te last van een been blessure vanuit de giro :no: start dan helemaal niet

*edit* je was me net voor suri
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja idd wat een wackass, me hele poule is nu echt aan stront, dan maar hopen op zo weinig mogelijk massasprints en goede uitslagen in de bergettapes.
Waarschuw beheerder
en wederom geen tour uitgereden. het is die hark echt nog nooit gelukt :S

blij dat ik cipo er niet in heb!

Waarschuw beheerder
Hahahahaha ja ik had hem wel, ik denk nou 2 weken houdt hij wel vol, ik had er al rekening meegehouden dat ie de 1e berg niet over zou komen maar dit is wel heel erg hahaha.

Waarschuw beheerder
nee tourtip doe ik niet mee, omdat je daar niet kon wisselen ! Ik zit bij rondemaster waar ik dankszij etappe 2, te laat met wisselen ook geen hoge klassering meer heb, alleen dagklassement doe ik nog redelijk mee !
Waarschuw beheerder
GVD raar he weer een valpartij in de laatste kilometer! Welke achterlijk ramdebiel verzint er dan ook zo'n finale met aan inmens smalle doorgang, met het publiek zo 8terlijk kort op elkaar:@ dan is het wachten op een valpartij

Tommetje Boonen (y)

Waarschuw beheerder
wel jammer van die valpartij

maar was binnen de kilometer en dus geen tijdverlies :)

voor de rest vind ik t erg leuk om naar te zien .. meestal zijn die vlakke etappes altijd vet zaai maar tot nu toe (y)

Waarschuw beheerder
Erik Dekker en Thierry Marichal zijn met nog 55 kilometer te gaan vooruit op het peleton met een voorsprong van 5 minuut en 5 seconden! :)

Maar dat gaan ze waarschijnlijk net niet redden...

Waarschuw beheerder
donateur
Was weer super....:yes:

Waarschuw beheerder
Ja, een spannende ontknoping! :D

Helaas voor Dekker mocht het dus nog even niet lukken en kwam hij volgens mij uiteindelijk nog met achterstand op het peleton binnen vandaag.. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Ach het gaat nog helemaal goed komen...hoop ik
Waarschuw beheerder
Ach het gaat nog helemaal goed komen...hoop ik

hij gaat het zeker na de bergen nog een paar keer proberen. :yes: dat gaat wel goed komen.

Het was idd een spannende ontknoping, het viel me trouwens van Bettini tegen dat hij moest afhaken, ik had hem toch als 1 vd favorieten gezien in dat groepje vlak voor finish.
Waarschuw beheerder
Hoop dat Armstrong zn been breekt ofzo.. dan wordt het misschien nog spannend in de bergen ;D

Waarschuw beheerder
donateur
:yes:

Van mij mag een rabobanker winnen...maar das op zich niet raar...
Waarschuw beheerder
pcies.

rabo gaat zeker no voor 1 a 2 dag ettapes. en jopen dat leipie nu een keer i nde bergen meer komt!
Waarschuw beheerder
Van mij ook wel maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk.. de beste rabobanker mag hopen op een 30e plaats :)

Waarschuw beheerder
donateur
De tour zal het leren.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ook maar weinig mensen die in dit topic reageren eigenlijk :/ blijft het iig wel Ontopic :)

Wie wint er vandaag? ff kijken hoe de etappe eruit ziet...

Waarschuw beheerder
Ja, vertel ons eens even hoe de etappe er van vandaag uit ziet...! :9
Waarschuw beheerder
kijk HIER maar :)

Waarschuw beheerder
Hehe, daar kijk ik altijd al! :D

Maar nu eerst Formule 1 kijken hoor! :jaja:
Waarschuw beheerder
Dat is saai de laatste jaren...

3 jaar geleden volgde ik het helemaal, maar nu is er geen ruk meer aan.... (kijk het af en toe nog wel)

Waarschuw beheerder
Het regent in de Tour...! :o ;)
Waarschuw beheerder
Dekker moet ff demareren :)

Waarschuw beheerder
Hushovd..in weer een merkwaardige race !
Waarschuw beheerder
idd ja, mijn poeltje is ook naar de klote :[

Waarschuw beheerder
morgen rustdag en dan gaan we langzaam de berg in. Dan wordt het echt leuk.
Waarschuw beheerder
Zeker weten :) Ik heb trouwens nog helemaal niks van die Michael Rogers gehoort... ik vond hem vorig jaar wel aardig rijden :)

Waarschuw beheerder
meestal is die 1e week een stuk saaier als dat die nu was, maar de bergen is toch altijd een stuk boeiender !
Waarschuw beheerder
Rogers is bij de proloog gevallen als ik me niet vergis. verder nog weinig gezien idd.

vorige gemiddelde tour, niet opvallend. ronde de 40ste plek wat ik gelezen heb
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
42.Michael Rogers (Aus) op 1 uur 37'28";

Je hebt gelijk :/
Waarschuw beheerder
maar er wat veel van hem verwacht van de proloog want hij is meer dan een gemiddelde tijdrijder
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
??? nu snap ik die zin nog niet helemaal...

Hij is in de proloog 121ste geworden op 40 sec achterstand :/ maar dat kwam door die val.

Maar hij maakt nu al geen kans meer voor het klassemant iig... niet dat hij daarvoor reed maar toch :)

104. Michael ROGERS (Aus) QUICK STEP - DAVITAMON 15' 51"

Waarschuw beheerder
hmmz heb het er krom neergezet zie ik net :S

Er werd voordat de tour begon veel van hem verwacht in de proloog en in de tijdrit, omdat hij daar min of meer specialist in is.
aangezien hij gevallen is in de proloog, heeft hij een slechte tijd neergezet.

en hij staat al ver achter in het klassement omdat hij al een paar keer achter het peleton binnen kwam blijkbaar
Waarschuw beheerder
Ja dat snap ik ;)

Maar vorig jaar kon hij in de bergen toch aardig meekomen meen ik :/

Waarschuw beheerder
woensdag is er al een berg van 1e categorie !
dan kunnen we t zien
Waarschuw beheerder
Maar vorig jaar kon hij in de bergen toch aardig meekomen meen ik

hij kan redelijk mee komen ja, anders eindig je niet rond de 40ste plaats

maar je hebt mij niet over het mee komen op berg horen praten??? :/
ik had het puur over zijn kwaliteiten als tijdrijder
Waarschuw beheerder
Mooi :)

Wat hebben jullie voor je Poeltjes ingevuld? Ik heb een poul waarin je niet mag wisselen, tijdrit telt mee....

Allessandro Pettachi
Robbie McEwen
Mario Cippolini
Baden Cooke
Erik Zabel
Tyler Hamilton
Roberto Heras
Iban Mayo
Ivan Basso
Jan Ullrich
Richard Virenque
Michael Rogers
Haimar Zubeldia
Erik Dekker
Lance Armstrong

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wordt zelf eerlijk gezegd een kleiiiin beetje moe van mensen die alleen maar 'in poultjes' denken in plaats van om het sportieve.. :/

Niet lullig bedoelt ofzo hoor, maar ik zie dan mensen kwaad worden omdat een zeker iemand afstapt of juist wint wat niet in het poule-straatje ligt,....en dat vind ik een beetje :X ... :flower:
Waarschuw beheerder
:X vage opmerking...

In me poul zet ik juist de renners die ik goed vind... en als die dan niet winnen is het dubbel jammer... snappie? :flower:
Waarschuw beheerder
mee eens cosmic. en het is maar een spelletje, wat overigens een lotje uit de loterij is. niks is te voorspellen. zo verwacht iedereen dat mayo een goed klassement rijdt, nou dat kan hij dus alweer vergeten. Iedereen verwacht een Cooke bi j de top3 vd proloog, no way.

dus alles is een gok.

maaaar.....

Niet lullig bedoelt ofzo hoor, maar ik zie dan mensen kwaad worden omdat een zeker iemand afstapt of juist wint wat niet in het poule-straatje ligt

mag ik kwaad worden op een cipollini en een pettachi? ik hoop als ik die namen zeg dat je dan al genoeg weet.

Waarschuw beheerder
als iemand poule invult prima toch ! Als je daar lol in heb.. what's the problem ?

Waarschuw beheerder
Er is geen probleem en zeker niet hier, maar de laatste jaren heb ik me langzaam wel zitten ergeren aan mensen die tijdens toernooien of grote wedstrijden hun eigen poule het belangrijkste leken te vinden en minder belangrijk de sportieve uitslag.
Waarschuw beheerder
Volgens mij ben je Hushovd fan ;)

Waarschuw beheerder
ik zie liever een geweldige etappe dan dat ik de winnaar goed heb !
Waarschuw beheerder
in de eerste kilometers werd er alweer druk aangevalen (y) virenque inmiddels terug gehaald, peleton compleet.

beloofd een leuke etappe te worden
Waarschuw beheerder
en weer en sprinter minder.........kirisipuu afgestapt :/ ook nog nooit parijs gehaald hahah,
maar ja hij heeft wel een atappe op zak, en daar kwam hij voor lijkt me

Waarschuw beheerder
Was een leuke etappe jammer dat die jongens net voor de streep werden ingehaald, als ze niet zoveel liepen te lullen hadden ze het kunnen halen, maar wel respect hoe ze het verder met z'n 2en gedaan hebben. Morgen beloofd ook een mooie etappe te worden, deze jongen zit vanaf 11.00 uur voor de buis hahaha :jaja:

Waarschuw beheerder
hier nog 1 ! Had vandaag de top 3 alle 3 weer in mn pouletje, morgen word het lastig voorspellen, ik gok op sastre/virenque/basso/mayo

Waarschuw beheerder
Ik had van de 1e 5 er vier in me poule maar ja echt gestegen ben ik niet hahaha

Waarschuw beheerder
En idd morgen gaat Virenque zeker wat proberen en ik denk dat mayo ook ervandoor gaat aangezien hij het vandaag ook al probeerde.
Waarschuw beheerder
mayo gaat flink proberen aan te vallen, zoals nog meer renners :yes:

damn wat dom vd die twee vandaag, op het laatst kun je het toch nog wel uit je tenen halen voor een overwinning, behoorlijke inschattings fout :/

vanaf morgen staat de tv ook om 11.00 uur aan :D (Y)
Waarschuw beheerder
Ik moet morgen ook de hele dag werken :[

Was wel een spannende finale vandaag :D:D

Waarschuw beheerder
Het zou mooi zijn als ze er morgen weer vanaf kilometer 1 invliegen.
Waarschuw beheerder
morgen zeker weer kijken, vond het inderdaad ook nog al dom van die 2 dat ze het nog uit handen gaven. ook een lekkere actie van die gozer die de valpartij paar km voor de finish nog veroorzaakte zeg...knalt ff vol op een paaltje (ofzoiets) :S

Waarschuw beheerder
Probeer het ook zo veel mogelijk te volgen

Mart Smeets uberheld :respect:

Verder weinig verstand er van dus geen pooltjes en troep :no:
Waarschuw beheerder
M0L

Ik moet morgen ook de hele dag werken

gewoon tv aan op het werk doe ik ook :yes:

ook een lekkere actie van die gozer die de valpartij paar km voor de finish nog veroorzaakte zeg

idd wat een ramdebiel zeg. daardoor was boogerd weer eens het slachtoffer. niet dat hem die tijds achterstand iets boeit, maar weer later binnen komen omdat het gehinderd wordt. wordt je niet vrolijker van :no:

Ik hoop idd ook dat ze vandaag er vanaf de 1ste minuut erin vliegen lekker aanvallen, ik hoop op een hoop spektakel.
Waarschuw beheerder
puik werk van virenque (y) ik heb dan wel een hekel aan hem, maar hij heeft wederom knap gereden.

Mayo weer pech, het is niet zijn gelukkigste tour, maar gelukkig kon hij in de afdaling makkelijk aanklampen.

Rasmussen zat er ook elke er netjes bij, die vent kan best goed klimmen :yes:

vanaf vrijdag beginnen de echte berg etappes met er meer colletjes van de 1e en buiten categorie, kan dus leuk worden.
Waarschuw beheerder
Dan zit ik 's middags wel voor de buis :D:D

Zeker knap werk van Virenque maarja wat wil je op quatorze julliet :/ of hoe je het ook schrijft ;)

Waarschuw beheerder
morgen dekker, of massasprint !

Waarschuw beheerder
Morgen geen massasprint, ik denk weer een langevlucht met een raborenner erbij.

Waarschuw beheerder
moncoutie gewonnen, jammer, ik had flecha in mn ploeg gegooid ! Ok wie gaat er morgen winnen, ik denk 1 van de betere klimmers, maar geen top klassement renner.. sastre/serrano zoiets, denk dat de grote meneren voor zaterdag 'sparen'
Waarschuw beheerder
Sastre en Virenque opnieuw denk ik :) die zat er bij de tussensprint ook weer goed bij...
Waarschuw beheerder
moncoutie gewonnen, jammer

Dat vond ik niet jammer. Terecht gewonnen, die 2 spanjaarden zaten als 2 mongooltjes te slapen en hadden geen reet in te brengen. terechte loser :yes:

morgen is eindelijk de 1ste grote test, waar het venijn in de staart van de etaape zit met de bekliming van Col d'Aspin.
Ik denk dat mentsjov en mancebo nog wel eens een paar keer proberen, ik vind ze sowieso al behoorlijk opvallend rijden.

we zien wel wat het word, maar het beloofd wederom leuk te worden.

Waarschuw beheerder
Ik gok op Zubeldia, de basken moeten nu zo onderhand wel wat laten zien.

Waarschuw beheerder
ik heb 7 spanjaarden in mn ploeg, 1 rus en armstrong

Waarschuw beheerder
haha zag je die 6 bruine koeien in een x door t peleton heen rennen...

was een leuk gezicht

Waarschuw beheerder
ik kan me nog een etappe herinneren toen reden er een hoop mensen met paarden mee, en je zag er 1 zo hard gaan dat ging niet goed, zwiep ! Keihard op dr bek... ze moesten me toen echt van de grond rapen..kwam niet meer bij

Waarschuw beheerder
Ik gok op Zubeldia, de basken moeten nu zo onderhand wel wat laten zien.

Ik denk dat dat komt omdat die basken alleen maar rijden als ze beetje in de buurt van baskenland zitten. We zitten nu nog nie in de pyreneen.

Pas als er heel veel irritante oranje mensen met oranje vlaggen en oranje troep gaan zwaaien gaan ze pas rijden. :yes:

Je zal denk ook nooit een bask de tour zien winnen.
Waarschuw beheerder
met oranje vlaggen

Die dingen zijn Rood Wit Groen hoor ;)

[img]http://vnexpress.net/Vietnam/The-thao/2003/07/3B9C9E22/15_Armstrong_1B.jpg[/img]

Ik was er 2 jaar geleden en die fans die van Euskatel zijn net hooligans :D helemaal gek die gasten :D :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha zag je die 6 bruine koeien in een x door t peleton heen rennen.............

Paar jaar geleden dat Zabel van z`n fiets werd gelopen door een paard was nog net iets leuker dan die 6 koeien.
Waarschuw beheerder
Maareh wie moet het nu aankomende week gaan doen voor de rabo ploeg dan?
Ik had toch wel een beetje hoop op in ieder geval Boogerd maar na de rit van gister heb ik daar toch een zwaar hoofd in.
Dekker doet z`n best maar of hij nou net die ene goede dag gaat krijgen is ook nog maar te zien.
Laat ik m`n hoop maar inzetten op Kroon.
Rasmussen zie ik het ook 1...2...3 nog niet doen.
Waarschuw beheerder
Rasmussen zie ik het ook 1...2...3 nog niet doen.

Ik denk dat op dit moment Rasmussen samen met leipie de beste rabo renner is.
vooral nu ze de bergen in gaan.
Rasmussen kan ook heel ver mee met Leipie ( ik hoop nog wel verder eigenlijk )
Waarschuw beheerder
Je zal denk ook nooit een bask de tour zien winnen.

ik had dit weleens willen zien als Mayo in het begin vd tour niet zover acherop Amstrong was gekomen. Want Mayo is zeker in vorm. kijk alleen al naar de Dauphine

Waarschuw beheerder
ik heb rasmussen ook in de ploeg gegooid, ik denk dat de grote klassementsrijders bij elkaar blijven en morgen gaan knallen, we zullen zien
Waarschuw beheerder
Ik denk dat dat komt omdat die basken alleen maar rijden als ze beetje in de buurt van baskenland zitten. We zitten nu nog nie in de pyreneen.

:vaag:

ik d8 toch echt wel dat ze vandaag in de pyreneeën zitten :yes:
laatste beklimming van de 1e cat.

Waarschuw beheerder
Ja vandaag, maar toen ik het gister typte was het die dag dat we nog op het Centraal Massief zaten :vaag: Vandaag rijden we de pyreneeen in en gaat de Tour echt beginnen ( zoals veel mensen zeggen), maar ik moet het nog zien.
Waarschuw beheerder
Ik ook, vind het maar een klote etappe tot nu toe...

Maar straks gaat het los :P :)

Waarschuw beheerder
geen flikker aan man.. bahbah.. egt saai
Waarschuw beheerder
kan leuk worden met dat weer.

had je anders verwacht dan, 1ste deel is relatief vlak. dus kun je verwachten dat het saai is
Waarschuw beheerder
wat een waardeloos commentaar van die dijkstra en ducrot eigenlijk, begin me er steeds meer aan te ergeren :D
Dom geluk vooral van die dijkstra, kan nog geen rijder onderscheiden.
Hij heeft gvd het papiertje voor op zijn bordje liggen.
tering wat een leeghoofd zeg

doe mijn Smeets of Breukink maar. maar ja breukink :'(
anders Jean Nelisse (y)

Waarschuw beheerder
Jah wat een kutcommentatoren :kots:

"Jahaa, hij heeft al een jas uitgedaan"
"Ze zijn aan het harken"

Enige wat uit hun smoel komt, nog nooit zulk slecht commentaar gehoord :S Geef mij dan maar Smeets en nog iemand, dit is echt beroerd, kijk niet eens meer :[
Waarschuw beheerder
moet je op eurosport kijken Mars-L :D

ik kijk het nog wel, maar erger me de pleuris, kan hier op het werk eurosport niet krijgen :@

Waarschuw beheerder
ZDF

Top commentaar! :jaja:
Waarschuw beheerder
belgen kunnener ook wel wat van.

moet je duits wel redelijk zijn cosmic :flower: niet slecht maar om alles te volgen :no:

Waarschuw beheerder
De duitsers zijn wel in paniek; Ullrich kan het tempo van de US Postals niet bijhouden.. :cry:
Waarschuw beheerder
Basso :respect:

Ullricht valt zwaaaaar tegen :(

Michael Rogers ook nog netjes :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ullricht valt zwaaaaar tegen

Niet alleen Ullrich, zijn toch een paar rijders flink door de mand gevallen wat ik niet verwacht had.

Ullrich, Hamilton, Simoni, Mayo (niet best), Zulbeldia :no:

verder goeie aanval van Rasmussen, die vent kab goed klimmen alleen jammer dat hij iets teveel heeft gegeven en in ine zover terug valt, maar dat zie je vaker.

Waarschuw beheerder
Armstrong heeft 'm trouwens laten winnen.

Blijf erbij dat Mart Smeets uberheld is.

Waarschuw beheerder
wat een afgrijselijk commentaar...

Waarschuw beheerder
yep, die ducrot moeten ze gewoon afschieten...

Waarschuw beheerder
Hehe zie ze harken :P wat een mannetje... jaaa armstrong wint hoor!!

vandaag koninginnerit :P
Waarschuw beheerder
ik hoop dat mayo is wat laat zien, ullrich is weg die jonge duitser wordt waarschijnlijk de nieuwe kopman van t-mobile, vandaag weer die rasmussen op kop denk dat het nix wordt maarja zullen zien, mis dat armstrong vandaag gewoon de overwinning zelf pakt zou wel wat zijn

Waarschuw beheerder
Rasmussen gaat lekker en ziet er redelijk sterk uit! :jaja:

De gele trui moet nu al lossen en dus hebben we sowieso Armstrong vanavond in het geel!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
rasmussen gaat lkkr aan kop!!!

mayo dr al af :S goeie achterstand ook al!!
Amstrong idd vanaaf int geel
Waarschuw beheerder
kutzooi dsat mayo weg is :/ snap niet waarom:s en al helemaal niet waarom hamilton weg is, dan valt heras ook nog is :/ deze tour wordt te makkelijk voor armstrong

Waarschuw beheerder
Alhoewel Voeckler steeds weer weet aan te klampen!
Echt super respect voor die jongen, ik hoop eigenlijk dat hij vandaag nóg een keer in het geel blijft. Armstrong heeft verder van helemaal niemand meer wat te vrezen.
Waarschuw beheerder
tsja maar 30 sec achterstand dus denk niet dat armstrong vanaaf in het geel zal rijden.

Waarschuw beheerder
ik hoop echt dat Voeckler het Armstrong heeeel erg moeilijk gaat maken!

Maar aangezien het tempo dat Armstrong nu rijdt... :/

Waarschuw beheerder
De machine Armstrong komt nu pas op gang! :o
Waarschuw beheerder
prachtig die basso hij doet het wel goed al begint ie het nu een beeje moeilijk te krijgen

Waarschuw beheerder
Mijn god, wat is die Armstrong sterk zeg! :o :respect:

Waarschuw beheerder
armstrong is een tieves amerikaan. gun hem niks.

Waarschuw beheerder
:[

Niks mis met amerikanen.
Waarschuw beheerder
Amstrong is zeer sterk, en voor Basso ook petje af.
Amstrong laat gewoon zien dat hij met een super team weer het geel gaat pakken. trouwens lekker rijden met een knecht als Azevedo, hij zou niet misstaan in elke andere ploeg als kopman

voor Voeckler een en al :respect: mooi vuistje bij de finish.

Wat een veldslag zeg. Mayo en Ullrich op flinke achterstand. veel afstappers :no: wat een drama allemaal
Waarschuw beheerder
donateur
Hey Bud :P

Waarschuw beheerder
indrukwekkende machine US postal...

helaas voor de tour is het afgelopen na de pyreneeen

Waarschuw beheerder
Hey Maurice! :bier:

Het is Grandmaster B trouwens... ;)
Waarschuw beheerder
Wat een veldslag in 1nen

Waarschuw beheerder
Totaal drama vandaag!

Waarschuw beheerder
armstrong gaat winnen.Maar ik wil eigenlijk dat Ullrich wint.ik gun t ze allebei
Waarschuw beheerder
ulrich ja :/....die vetklep bakt er niks van

Waarschuw beheerder
Ik heb van de Telekom ploeg sowieso de indruk dat het nog minder een team is als het Bianchi team waar Jan vorig jaar nog voor uit kwam. Het team van Johan Bruyneel(US Postal) is en blijft gewoon een super hecht team waarin sowieso al een groot deel van de uiteindelijk winst van Armstrong ligt. Daar zal dus allereerst aan gewerkt moeten worden.

Ulrich zal een ultieme tijdrit moeten rijden en zich moeten hervinden in de Alpen maar mijn ervaring leert dat dit gewoon een aflopend verhaal is. De duitse hoop is eventjes gevestigd op Andreas Klöden.. :)
Waarschuw beheerder
^Mol: Is fan van Basso nu :):D8)

Waarschuw beheerder
nou fietsen!! anders kom je te laat!!
Waarschuw beheerder
niemand reageert, ook logisch wat een kut dag was het vandaag :/ morge rustdag en dan de alpen in :)
Waarschuw beheerder
De duitse hoop is eventjes gevestigd op Andreas Klöden..

Die Klöden rijdt echt super sterk.
Rijdt elke keer met gemak mee naar boven zelfs bij tempo versnelling heeft hij geen moeite alleen aan het eind vd etappe word het iets minder.
Waarschuw beheerder
het wordt Armstrong wederom niet erg moeilijk gemaakt voorlopig

Waarschuw beheerder
niemand kan, das de kracht van US postal, ze leggen gewoon zo'n hoog tempo op dat niemand kan demarreren, als armstrong zn laatste knecht stopt met rijden dan is er haast niemand meer over om het hem nog lastig te maken
Waarschuw beheerder
Wat heeft dat goede team van Armstrong nou eigenlijk voor nut (de ploegentijdrit snap ik wel)

Maar als Armstrong achter zijn ploeg aanfietst in de berg etappes is dat toch geen nadeel voor Mayo, Ullrich en Basso..... die kunnen er toch ook achter aan fietsen en wanneer de laatste van US Postal afhaakt demareren (bij wijze van spreken) dat is nou iets wat ik nog steeds niet snap :S:S

:bier:
Waarschuw beheerder
Maar als Armstrong achter zijn ploeg aanfietst in de berg etappes is dat toch geen nadeel voor Mayo, Ullrich en Basso..... die kunnen er toch ook achter aan fietsen en wanneer de laatste van US Postal afhaakt demareren (bij wijze van spreken) dat is nou iets wat ik nog steeds niet snap

Ik weet niet of je de etappe van zaterdag hebt gezien, maar dar kon je het dus heel mooi zien.

Het treinje van US Postal begint zich te vormen dat is net wat amstrong wil, hun eigen tempo bepalen.
Je ziet ze stap voor stap afhaken, ze brengen hem allemaal een stukje hoger naar boven.

Het laatste gedeelte van de laatste berg vd buiten catergorie waren, Landis, Hincapie, Beltran al afgehaakt.
Op een gegeven moment geeft Amstrong Azevedo de opdracht meer tempo te maken en het had resultaat, de enige die kon volgen was Basso de rest moest lossen.

Maar mocht er iemand demareren dan gaat hij er zelf wel achteraan hoor, en gaat zijn meesterknecht ook wel mee.

Alleen dat is nu net wat ze allemaal niet kunnen, misschien op Basso na. Het team is te sterk zodat ze niet een aanval kunnen plaatsen.

Waarschuw beheerder
Tja,...Armstrong heeft deze strategie weer overgenomen van de oude Banesto ploeg waar Indurain altijd zijn mannen de rest van het peleton kapot liet rijden. Ik kijk nu al heel wat jaren tegen deze strategie aan.. :[
Waarschuw beheerder
maar blijkbaar is dat tot nu toe de strategie waar je het verste mee komt!

Waarschuw beheerder
helaas wel... ik zie liever de 1 tegen 1 gevechten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
klopt maar als de knechten vam armstrong weg gaan om kopman te worden bij een andere ploeg dan gaan ze in 1 keer een stuk minder deberg op
Waarschuw beheerder
maar dan gaat het dus fout. zie Heras, die was voor 2 jr geleden meesterknecht van amstrong iedereen riep ook van het zou niet misstaan als Heras kopman zou zijn.
Nou je ziet het, helemaal niks.

Het heeft ook met organiseren en leiding geven te maken. als je dat niet goed kunt, zul je ook nooit een goede kopman worden. Het is niet alleen een kwestie van goed de berg op kunnen rijden als berg daar komen veel meer kwaliteiten bij kijken

Waarschuw beheerder
Jan Ulrich is gedemareerd en is op jacht naar de kopgroep met onder andere Virenque en Rasmussen..!!!! :B

Leuk voor de tour, maar US Postal zal het waarschijnlijk maar in beperkte mate toestaan... :(

De voorsprong is overigens maar miniem: 50 seconden..
Waarschuw beheerder
Die Italiaan Basso is VET LEKKER!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Leuk voor de tour, maar US Postal zal het waarschijnlijk maar in beperkte mate toestaan...

Nou ze lieten gewoon Landis en Hincapie op kop rijden, niet bepaald de beste klimmers. dus styg eigen tempo hanteren en ja hoor Ullrich is weer terug.

Kloden valt hopelijk nog wel aan, dan heb je chaos want dan is het treintje gebroken :yes:
Waarschuw beheerder
Het is al klaar je kan hopen op slechte dag armstrong....

Ullrich tog maar in de winter trainen :)

Waarschuw beheerder
wat een mooie rit!! eerst rasmussen toen leipheimer en nu weer rasmussen :P

hopen op een etappe voor rabo :YES:

we zien wel!!
Waarschuw beheerder
Nummertje 6 zo goed als in de pocket, dat kan niet meer stuk. Jammer van die Voigt, maar wel begrijpelijk

Waarschuw beheerder
Onverslaanbaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hij blijft de komende 2/3 jaar gewoon de beste..!
Waarschuw beheerder
still the best! zeer knap

Waarschuw beheerder
schitterende etappe ! Vooral toen ullrich wegging
Ik vind die vent toch een vechter hoor, waar alle andere concurrenten opgeven blijft hij het proberen ! hulde voor die vent, meer respect voor dan volgertje basso

Waarschuw beheerder
ik vond die voigt eigenlijk wel een erg jammere kerel....

die hoeft z'n kop voorlopig niet in duitsland te laten zien lijkt me!

stelletje CSC-mietjes, ipv Armstrong aan te vallen, gewoon gaan samenwerken met hem!

Waarschuw beheerder
Op de duitse zender werden Voight en Riis hier na de etappe bijna meteen door de duitse regie op aangesproken. Voight zie inderdaad dat hij orders kreeg om te wachten op Basso, zijn kopman en dat hij schrok toen hij oud-teamgenoot Ulrich voorbij zag razen. 'Moet ik dáár achteraan', heeft hij toen gedacht. Riis zei ook dat hij het lullig vond voor Jan, maar uiteraard in het belang van Basso moest denken. En aangezien Ulrich toch een direct concurrent is van Basso is het inderdaad allemaal wel uit te leggen.

Degene die hier de meeste mazzel mee heeft is Armstrong zelf! ;)

Tja, jullie lachen me wel uit dat ik op de duitse zender kijk, maar dáár weet men wel voorname fietsers meteen voor de camera te krijgen én kan je tenminste de hele huldiging zien!. Schande toch dat de NOS hier nog steeds niet genoeg zendtijd voor vrij maakt.. :[
Waarschuw beheerder
Volg het elk jaar maar ik had echt wle meer van Ullrich verwacht hoor :S blijkbaar kan niemand Ar,strong bijhouden in de bergen :p :P maar heb al 2 dagen niet meer gekekuh.Wat is de stand in het klassement en wat is er de afgelopen dagen gebeurt in De Alphen allemaal :D
Waarschuw beheerder
nou vond het eerst allemaal wel knap van armstrong en nog steeds wel maar de spanning raakt er egt wel af met die machine, ullrich rijdt een wereld tijd en wat doet armstrong rijd er gewoon nog een minuut van af! + dat ie basso ( de enige hoop ) nog eens inhaalt, vind het maar kut zo. :/

Waarschuw beheerder
Het is net de Formule 1; alleen de strijd om de tweede en derde plaats heeft nog een beetje spanning.. :/

Tja,...

De komende twee jaar wint Armstrong de Tour ook nog wel dus blijf er vooralsnog maar even aan gewend.. ;P

Waarschuw beheerder
veel respect voor armstrong :yes:

alleen de tour is idd niet echt spannend meer op deze manier...
Waarschuw beheerder
donateur
vette sprint
in your face

Waarschuw beheerder
Godverdomme!! :@

Ik kijk het ook niet meer.. :[
Waarschuw beheerder
donateur
wat?
was mooie finale toch
Waarschuw beheerder
maar WEER armstrong :/

Waarschuw beheerder
Armstrong gaf Basso wel een etappe, maar Klöden niet. Nou ja,...de beste wint maar het begint nu echt irritant te worden. Hopelijk gaan de Olympische Spelen meer spanning brengen. :[

Waarschuw beheerder
het gaat goed met de sport, schumacher domineert de formule 1, armstrong de tour, psv komend jaar de competitie....

beetje sneu voor de rest!
Waarschuw beheerder
donateur
ok het is niet spannend
maar als het jouw landgenoot was of jij bent supporter van hem zou je het prachtig vinden
alleen voor de neutrale toeschouwer is t wat minder idd
maar wel een unicum: 6 x de trour winnen, 6 x wereldkampioen f1
is ook wat voor te zeggen

Waarschuw beheerder
Dat van Schumacher en van PSV vind ik niet erg... :9

Dat van Armstrong heb ik nooit geweldig gevonden omdat ik altijd voor Ulrich ben geweest. Ik had me dit jaar al na de proloog neergelegd bij een nieuwe overwinning van Lance alleen dat van vandaag,............ :no:
Waarschuw beheerder
donateur
vond het beetje laf van csc dat die niks deden
legden zich al neer bij 2e plaats
en dat die duitser (ben z'n naam kwijt) eergister ullrich terug ging halen vond ik ook belachelijk

Waarschuw beheerder
PSV?? :no: ;)
Schumacher :yes: :respect:

aXe -> Klöden??
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan er niet voor zitten!
Vindt het maar saai..
Waarschuw beheerder
donateur
nee hij gaat toch niet z'n eigen ploeggenoot terughalen? :s

nee die van csc

Waarschuw beheerder
tis niet te hopen dat het volgend jaar weer zo makkelijk gaat voor armstrong

Waarschuw beheerder
ik had gehoopt op een beetje competetieve Tour, met Mayo, Heras, Ullrich, Hamilton... Maar helaas, de meeste toppers zakten gewoon door het ijs.

Wat vinden jullie eigenlijk van het optreden van de Nederlanders, ik vind het ronduit bagger... Maar wel goed van Rasmussen dat hij zich vaak liet zien (Y)

Zit Totschnig (ofzoiets) bij CSC?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zo lang wij inderdaad al niets kunnen voortbrengen, hebben we ook geen recht om mensen als Mayo, Ulrich, Heras, Hamilton enzo af te kraken... ;P

Het is maar te hopen dat Thomas Dekker 'onze' nieuwe belofte is... :D
Waarschuw beheerder
Totshnig zit bij Gerolsteiner

zat of zit de voorjaarsheld Rebellin ook in

voor de rest veel mensen die dom blaten hier zeg, maargoed

Waarschuw beheerder
Het is voorbij; Tom Boonen wint de laatste Etappe in Parijs en maakt dit een zeer succesvolle tour voor die ploeg. (y)

Mede dankzij het zeer degelijke en inhoudelijke verslag, in tegenstelling tot de zeer magere nederlandse verslaggeving, op de duitse zender is Frankrijk weer drie weken mooi voor me geweest! Jammer voor Ulrich, felicitaties aan de Armstrong-supporters!

Un natürlich Vielen Dank, Monica Lierhaus! :lief: :9

[img cacheid=001320de001201447c7535281a005a0172]http://www.monica-lierhaus.de/images/Title_r2_c4.jpg[/img]
[img cacheid=001320df0012014886db9c8f1a005a0172]http://db.ard.de/pics/abc/fotos/sportschau-2004-01_g.jpg[/img]