Partyflock

Forumonderwerp · 629040
49 volgers · 387048x bekeken

Waarschuw beheerder
+5-1
donateur
Wat was de laatste film die je gekeken hebt?

Wat vond je van die film? waardeloos, slecht, ok, goed of geweldig

En Waarom vind je dat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 23:01:
Erg zware film Na het zien was ik psychische helemaal leeg

Hmm, I would like an empty state of mind :)
Waarschuw beheerder
donateur
Bride Wars

Beetje simpel uiteindelijk, maar wel leuk vermaak!

Die Vera Wang jurk (L) (L) (L)
*gaat alvast sparen voor ooit* 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 22:55:
Iemand "21 grams" gezien?

Veel verschillende reviews vanwege een niet chronologische volgorde.
Loveee Memento dus deze week toch eens gaan kijken

vond em tegenvallen, en niet te vergelijken met het briljante memento...
Waarschuw beheerder
The butterfly effect :respect: echt goed!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MindFucker op donderdag 14 mei 2009 om 08:53:

Heb alleen Memento gezien, 21 grams ligt nog steeds in de kast. Memento was absoluut een goede film.
Waarschuw beheerder
gister avond changeling ( angelina jolie) mooie film :)

vanmorge XIII the conspiracy ( val kilmer & stephan dorff) 3 uren lang vermaakt :) leuke film
Waarschuw beheerder
Inside Man uit 2006 van Spike Lee met o.a. Jodie Foster, Denzel Washington, Clive Owen en Christopher Plummer.

5 van de 6.

Aanrader.
Waarschuw beheerder
Gister Camorra gekeken.
Vond 'm eigelijk een beetje tegenvallen...
Ze hadden er dan beter gelijk een docu over kunnen maken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ]i[ris op donderdag 14 mei 2009 om 14:13:
Camorra

mooie is dat er al een zooitje van die acteur opgepakt zijn omdat ze lid waren of banden hadden met Camorra :lol:

gisteren Underworld gekeken, heb ze in de verkeerde volgorde gekeken voor de verandering :P
Artiest {SHOWLIST artist 8058, 67587}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MindFucker op donderdag 14 mei 2009 om 08:53:
Iemand "21 grams" gezien?

Veel verschillende reviews vanwege een niet chronologische volgorde.
Loveee Memento dus deze week toch eens gaan kijken

21 grams is een hele andere film dan memento.
het is het tweede deel van een trilogie, waarvan het eerste deel er met kop en schouders boven uit steekt.
http://www.imdb.com/title/tt0245712/

Uitspraak van Joe de la Hiti™ op woensdag 13 mei 2009 om 11:00:
Adam's apples is fantastisch

hij is leuk ja!
deze ook gezien? http://www.imdb.com/title/tt0342492/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Das_nylpaerdt op donderdag 14 mei 2009 om 14:56:
http://www.imdb.com/title/tt0245712/

Amores Perros :respect:

Langdradig en zware film om te kijken met 3 verhaallijnen die beelden scheppen van hoe de mens met verschillende situatie's omgaat en uiteindelijk veel op elkaar lijken (y) Staat hoog op mijn lijst beste films :yes:

Waarschuw beheerder
hollow man
Waarschuw beheerder
Defiance (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Angels & Demons (Y)

Waarschuw beheerder
Brotherhood of the Wolf:respect:(L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ]i[ris op donderdag 14 mei 2009 om 14:13:
Gister Camorra gekeken.
Vond 'm eigelijk een beetje tegenvallen...
Ze hadden er dan beter gelijk een docu over kunnen maken...

Gomorra is dan ook een docudrama en niet bedoeld om de maffia fanboys die Scarface, The Godfather en Goodfellas gewend zijn te pleasen :).
Waarschuw beheerder
Ik kwam toevallig Låt den rätte komma in (2008) (Let the right one in) http://www.imdb.com/title/tt1139797/ toevallig tegen op het internet en die krijgt een verrassend hoog cijfer dus die ga ik even kijken vanavond en dan edit ik deze post meteen om te laten weten hoe die was. Ik ben iig benieuwd.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 21:01:
Een hele bijzondere film iig (y) Wel moeite moeten moeten doen om af te kijken. Duidelijk uniek in zijn soort wat mij zeker aantrok bij deze watch.

Ik hem uitgezet. Ik hou van films en ik heb veel geduld maar als het eerste kwartier je niet meeneemt in het verhaal dan is de film bij voorbaat al niet geslaagd en kijk ik liever een andere film die dat wel weet te bewerkstelligen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Popeye op donderdag 14 mei 2009 om 20:14:
Låt den rätte komma

Een hele bijzondere film iig (y) Wel moeite moeten moeten doen om af te kijken. Duidelijk uniek in zijn soort wat mij zeker aantrok bij deze watch.

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=703 cacheid=00108b92002d8cab1d54a1711a027f6c9d]http://vardenfell.files.wordpress.com/2008/11/eden-log.jpg[/img]

poster is toffer dan de film zelf.. :nosmile:

Waarschuw beheerder
Liefhebbers.. Powder blue! Meesterwerk (y) Verschrikkelijk goed geacteerd en uitstekend in beeld gebrachte karakters. Een meeslepende drama die blijft boeien van begin tot eind. 8/10
Waarschuw beheerder
donateur
Ratatouille :lol:

Leuke film! (y)
Waarschuw beheerder
Crank 2 :respect: :respect: :respect:

Ik dacht dat Hollywood geen risico durfde te nemen want elke film die zo'n beetje de kaatste tijd uitkomt is al een keer gedaan maar crank 2 bewijst het tegendeel. Wat een vette film! Al is het meer een game dan een film en lijkt het een beetje op duke nukem. Het zou me ook niet verbazen als er een game van gaat uit komen. Het liefste een fps met een 18+ rating ;)

Fucking hell wat een gave film. Echt weer iets unieks iig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Popeye op donderdag 14 mei 2009 om 20:14:
Ik hem uitgezet. Ik hou van films en ik heb veel geduld maar als het eerste kwartier je niet meeneemt in het verhaal dan is de film bij voorbaat al niet geslaagd en kijk ik liever een andere film die dat wel weet te bewerkstelligen.

Was bij mij ook het geval. Echt met moeite uitgekeken :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Popeye op donderdag 14 mei 2009 om 22:46:
Crank 2

ook mijn laatste film, echt identiek aan eerste deel: actie en sex. wel geweldige film (Y)

Het zou me ook niet verbazen als er een game van gaat uit komen. Het liefste een fps met een 18+ rating

hoop het niet, en al helemaal geen fps...

Waarschuw beheerder
Game lijkt me wel wat. Full hd met adrenalineshots en je flikker non stop :woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 14 mei 2009 om 18:40:
Gomorra is dan ook een docudrama en niet bedoeld om de maffia fanboys die Scarface, The Godfather en Goodfellas gewend zijn te pleasen :).

Nee dat weet ik, maar wat ik probeer te zeggen:
Als film was hij niet super goed. Verhaal lijn wordt niet duidelijk uitgelegt, hoofdpersonen niet goed geintroduceert, filmwerk is niet super goed.
Daarom had ik de voorkeur gegeven als ze er een voledige docu van hadden gemaakt:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Angels & Demons

Goed verhaal :jaja: Maar verder niet echt boeiend :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe de la Hiti™ op donderdag 14 mei 2009 om 21:39:
Yep. En 'flickering lights' ook. Zelfde cast zo'n beetje. Zelfde regisseur.Gortdroge zwarte humor. Top.

Die is ook te gek ja.
Waarschuw beheerder
The oxford murders : Gewoon niet kijken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op donderdag 14 mei 2009 om 18:40:
Gomorra is dan ook een docudrama en niet bedoeld om de maffia fanboys die Scarface, The Godfather en Goodfellas gewend zijn te pleasen .

dat is misschien wel zo, het is grauw en hard, maar het word te onduidelijk verteld om t nou n film nog docu te maken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] SperSIZEboon :bier: op vrijdag 15 mei 2009 om 00:44:
Football Factory

Was wel aardig. Maar ik heb betere gezien in dit genre.

Daarna de Animal factory. Beetje slapjes.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 15 mei 2009 om 07:54:
maar het word te onduidelijk verteld om t nou n film nog docu te maken...

Daarom is het dus een docudrama ;). Het is geen documentaire en ook geen entertainmentfilm, maar een onconventionele boekverfilming, die puur fictieve elementen verweeft met aan de realiteit onttrokken gebeurtenissen, met als doel om de kijker te informeren.
Ik denk dat de maker er geen pure documentaire van heeft gemaakt, omdat hij zo dacht een breder publiek te bereiken. Gezien alle media-aandacht en ophef in Italië is hij mijns inziens dan ook in die opzet geslaagd.

De openingsscène vond ik erg sterk, maar ook de onthullingen m.b.t. de quasi-legale afvaldumpingen met alle schadelijke gevolgen van dien vond ik prima in beeld gebracht: de onverschillige, bijna emotieloze manier waarop dat kalende maffiamaatpak de wetenschap dat die dumpingen op termijn een aanzienlijk aantal omwonenden met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in kankerpatiënten zullen veranderen, voor kennisgeving aanneemt, rekent in één klap af met het eervolle en romantische beeld waarmee veel mensen (tot groot genoegen van veel echte maffiosi) de maffia nog altijd in eerste instantie associëren.

Al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat ik al het één en ander had gelezen over de Camorra, wat waarschijnlijk mijn kijkervaring wel in zekere zin heeft beïnvloed :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op vrijdag 15 mei 2009 om 08:44:
Daarom is het dus een docudrama . Het is geen documentaire en ook geen entertainmentfilm, maar een onconventionele boekverfilming, die puur fictieve elementen verweeft met aan de realiteit onttrokken gebeurtenissen, met als doel om de kijker te informeren.
Ik denk dat de maker er geen pure documentaire van heeft gemaakt, omdat hij zo dacht een breder publiek te bereiken. Gezien alle media-aandacht en ophef in Italië is hij mijns inziens dan ook in die opzet geslaagd.

De openingsscène vond ik erg sterk, maar ook de onthullingen m.b.t. de quasi-legale afvaldumpingen met alle schadelijke gevolgen van dien vond ik prima in beeld gebracht: de onverschillige, bijna emotieloze manier waarop dat kalende maffiamaatpak de wetenschap dat die dumpingen op termijn een aanzienlijk aantal omwonenden met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in kankerpatiënten zullen veranderen, voor kennisgeving aanneemt, rekent in één klap af met het eervolle en romantische beeld waarmee veel mensen (tot groot genoegen van veel echte maffiosi) de maffia nog altijd in eerste instantie associëren.

Al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat ik al het één en ander had gelezen over de Camorra, wat waarschijnlijk mijn kijkervaring wel in zekere zin heeft beïnvloed

zoals je t verteld, is t eigenlijk gelijk de hele film
dat hadden ze van mij wel in n uurtje kunnen stoppen ipv 2 uur...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hardworkdedication op vrijdag 15 mei 2009 om 08:44:
rekent in één klap af met het eervolle en romantische beeld waarmee veel mensen (tot groot genoegen van veel echte maffiosi) de maffia nog altijd in eerste instantie associëren.

sowieso is Camorra niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Sicilianen of de Amerikaanse Italianen, zaten in andere 'bedrijfstak' door hun afval etc. het beeld wat de meeste mensen hebben is het beeld gegeven van de Godfather, wat enigzins wel klopt(familie en manier van doen) maar de misdaden worden idd geromaniseerd of al helemaal niet weergegeven.

Sowieso is het beeld dat de meesten hebben een Italiaan in maatpak met gigantisch veel geld en dit gaat uiteraard alleen op voor hogere figuren. Niet voor het voetvolk om het maar zo te zeggen. Vroeger ook meer als nu, de tijden dat ze er zo te koop mee konden lopen zijn allang voorbij.

Was het niet Toto Riina die 20 jaar ondergedoken heeft gezeten in een of ander arm klein krot zei dat er niks boven de macht gaat die hij toen had, geen geld niks. Alleen al het gegeven dat hij zo machtig was was voor hem voldoende en geld materialisme deed hem verder niks.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Crank 2

Echt weer iets unieks iig.

Echt totaal niet mee eens, deel 2 is in alles exact hetzelfde als deel 1 alleen nog wat meer over de top.

Was leuk om te zien maar veel te overdreven en echt niet uniek imo :)

Waarschuw beheerder
gister amelie gekeken

gewelig! echt van genoten,

heeft iemand magnolia gezien? is dat wat?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 08:27:
Was wel aardig. Maar ik heb betere gezien in dit genre.

Nou ik vind Football Factory toch wel de beste...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Visp Hekwerk op vrijdag 15 mei 2009 om 11:35:
Nou ik vind Football Factory toch wel de beste...

Ik heb er pas 1 gezien welke ik beter vond. Ben alleen de titel kwijt :lol:

Even kijken of ik hem kan vinden.

Edit: Helaas niet kunnen vinden de titel :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Rambo first blood laatst weer eens bekeken :D
Blijft mooi :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 11:40:
Ik heb er pas 1 gezien welke ik beter vond. Ben alleen de titel kwijt

Even kijken of ik hem kan vinden.

Edit: Helaas niet kunnen vinden de titel

Heb hem gevonden :D

Rise of the footsoldier. Erg goed die :yes: Ook een stuk harder!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Visp Hekwerk op vrijdag 15 mei 2009 om 11:35:
Nou ik vind Football Factory toch wel de beste.

ja lache, maar qua verhaal en beeld ekt niet goed of zo

"Do you know stanley" :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 11:50:
Rise of the footsoldier. Erg goed die Ook een stuk harder!

gaat 3 seconde over foetjebal, telt niet :D en ook niet echt hoogstaand hihi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 12:05:
gaat 3 seconde over foetjebal, telt niet en ook niet echt hoogstaand hihi

Football Company gaat nog minder over voetbal. Krijg je geen enkele seconde te zien :lol:

Hoogstaand zeker niet. Maar wel op waarheid gebasseerd :)
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
Football factory kwam weer eens voorbij op tv (Y)

blijft goed

Waarschuw beheerder
Mean Machine :D