Partyflock

Forumonderwerp · 596387
2416x bekeken
Waarschuw beheerder
Even een opmerking uit een andere discussie:

-- Trouwens, die naam - puroblanca - heeft een hoog "100% arisch" gevoel. Is dat zo bedoeld of lees ik dat verkeerd?

-- Is off topic Eminem

Nou, dan maken we er mooi een nieuwe discussie van, Chris. Als ik racisme zie, dan moet ik er even wat van zeggen. Want racisme is het gewoon. Mevrouw Puroblanca, je kunt dan wel zeggen niet gek te zijn op buitenlanders, maar wat je bedoelt is gewoon "mensen met een ander kleurtje". Want mensen als jij heeft over het algemeen meer problemen met die zwarte Nederlander die in Suriname is geboren, dan die witte rijke Amerikaanse toerist. Anders noem je je niet Puroblanca maar Purohollander. En dat Puroblanca neigt wel opvallend veel naar 100% arisch. En die term heeft toch wel een heel nare bijsmaak.

Ik stoor me vreselijk aan dat opportunistisch racisme dat de laatste 2 jaar zo welig tiert in Nederland. En dan helemaal dat racisme waarbij mensen beginnen te roepen dat ze geen echte racisten zijn. Nee, de mensen die Hitler aan de macht brachten hadden het ook niet zo kwaad bedoeld. Die hadden eigenlijk alleen maar een hekel aan het feit dat Joden onevenredig veel macht en geld hadden. Niet aan Joden op zich. Maar je weet waar het toe heeft geleid.

Mag ik effe wat quoten van mevrouw Puroblanca?

-- omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven

Hoezo over 1 kam scheren? Ja, het is waar, er zijn relatief veel mensen van Noord-Afrikaanse, Surinaamse, Antilliaanse etc afkomst die een straf uitzitten, maar om daar nou de hele groep mee aan te vallen ... Er zijn onevenredig veel mannen van jonge leeftijd die een straf uitzitten, maar dat maakt jonge mannen toch niet als groep slecht. Zo slecht dat mevrouw zich PuroOudeVrouw gaat noemen?

En wellicht is het eens handig om te kijken of er misschien een reden voor die scheve statistieken is. Bijvoorbeeld het feit dat allochtonen vooral in arme wijken terecht komen, vaker met een kansloze toekomst opgroeien. Heeft mevrouw Puroblanca een hekel aan alle arme en kansloze mensen? Nee, specifiek worden de buitenlanders genoemd.

-- als ze geen nederlands kunnen lullen in NEDERLAND

Hoeveel in Nederland wonende _blanke_ Engelsen of Fransen ken jij die Nederlands spreken? Mensen als mevrouw Puroblanca hebbn daar in het algemeen geen probleem mee. Ook niet met het feit dat een MC op een Nederlands feest 90% van zijn tekst uitkraamt in het Engels. Hoezo meten met twee maten?

Er is niks mis mee om trots te zijn op je eigen land, maar om je af te zetten tegen mensen van een ander kleurtje - want da's toch wat je doet met een naam als Puroblanca - is toch echt vreselijk fout.

Waarschuw beheerder
linkse rukker [img]http://209.51.144.190/~weaklink/Forum/html/emoticons/sjor.gif[/img]
Waarschuw beheerder
Op ZWART houtskool....

Waarschuw beheerder
Heej asswipe ik maakte maar een geintje
Ik had in dat desbetreffende topic geen zin om WEER over rascisme te hebben vandaar.
Stem VVD hoor! (dus niet extreem rechts ofzo...)

Chris
(ja is dubbel gepost ik weet 't maar voor het geval je die andere niet meer zou lezen.)

Waarschuw beheerder
Ooh ja ik ben dus niet tegen mensen met een tintje maar HOMO'S daarentegen BAH!!!!
Nee homo's daar ben ik dus wel tegen ik ga de nick ook veranderen in puroantihomo ;-)

(krijg ik nu ook een eigen topic Eminem :-P)

Chris
Waarschuw beheerder
donateur
Het blijft mooi om te zien dat racistische denkbeelden in slechts een paar zinnen om te werpen zijn! Top stukje eminem!
Waarschuw beheerder
Ik hou van iedereen, behalve paartjes die Inge&Chris heten. Ik ga binnenkort mijn nickname veranderen in PuroAntiInge&Chris :-P

Waarschuw beheerder
Asshole you are yes? :-D
Waarschuw beheerder
Da's off topic, Chris.

Waarschuw beheerder
Hier komt nog iets dat off topic is:
Coole site Mick! (y)

Chris
Waarschuw beheerder
omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven

het is niet grotendeels denk ik maar je kan echt niet zeggen dat ze rustig iedere morgen naar hun werk of wat dan ook gaan

ik geloof dat je niet zo vaak opsporing-verzocht/ politie bericht of andere oproepen kijkt die met criminaliteit te maken hebben

want ik hoef niet meer op te kijken als er gezegt wordt dat er een licht getinte man wordt gezocht wegens een misdaad
ik zal het nog beter zeggen er worden op deze tv proggramma's alleen maar om licht getinte mannen gevraagd of om getinte mannen nou is er af en toe een uitzondering

en in deze tv proggramma's worden vaak wel de meest erge delicten besproken

daaruit kan je toch wel een hoop opmaken vindt ik
Waarschuw beheerder
puroblanca is omdat ik trots ben blank te zijn.mag dat ook al niet meer tegenwoordig?iederee­n zijn eigen mening toch!mijn mening valt overigens te lezen in topic: waar word jij geil van(deze is nu wel gesloten,want sja je mening geven mag in Nederland niet,dat hebben we afgelopen jaar kunnen zien!).omgekeerd kan ik die niet-racistische denkbeelden ook binnen no time omzetten naar racistische denkbeelden.maar waarom zijn jullie pro-buitenlanders vraag ik me trouwens af?heb ik nog niet 1argument ergens voor kunnen lezen.ik heb er trouwens staan BUITENLANDERS en niet zwarten of kleurlingen,dus hiermee bedoel ik ook engelsen,fransen,
bosniers,weet ik het veel wat voor volken er allemaal in nederland zijn.
en eminem, bijna al onze muziek is in het engels,dat maakt mij ook niets uit.ik vind het alleen niet meer dan normaal dat een buitenlands iemand hier in nederland op straat onze taal spreekt.en ga me nou niet zeggen dat het jullie niet irriteert als er een groepje buitenlanders op straat staat te ratelen en ondertussen jou lachend aankijkt!dat irriteert iedere nederlander volgens mij wel.ik vind het niet erg dat ze hier zijn,ik heb ook geen hekel aan buitenlanders,ik heb er een hekel aan dat zij zich niet aanpassen in ons land.ik vind het overigens ook geweldig dat scholen hoofddoekjes en sluiers willen gaan verbieden(Y)(als ik generaliseer: ik bedoel niet de goed geintegreerde buitenlanders hoor!)
en inge&chris: wat is er mis met homo's?alleen omdat zij op hun eigen geslacht vallen zijn ze niet goed?beetje krom he,dat je mij om precies dezelfde reden afzeikt,alleen dan staat het woordje buitenlander op de plek van het woordje homo!als jij alle homo's generaliseert,dan heb jij dus geen reden om mij te becommentariseren over mijn mening omtrend buitenlanders.
2 $Commercieel$ en Sir Kenny:
jullie vinden mij dom!nee jullie zijn overmatig intelligent met die ow zo doordachte opmerking:
'haha ik vond haar nogal dom overkomen, hierbij mijn bevestiging! Dat je in hel mag branden wijffie'>dat kinkt echt heeeeel slim hoor!!applaus applaus:s
ik vind het helemaal niet erg als mensen het niet met mij eens zijn,ieder zijn mening,maar kom niet met zulke domme,achtergrondloz­e,onderdoordachte opmerkingen,kom dan met argumenten ofzo,als dat niet te moeilijk voor je is!
trouwens echt cool dat er gewoon een topic over mij is!niet eens een algemeen onderwerp hierover :D echt toppie(Y)
ik ben kennelijk toch interessant, anders willen jullie niet over me praten...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
wie is hier slim?

SS op je site, daar KOTS ik op!

dus bij deze :kots: niet echt slim van je (y) :kots:
Waarschuw beheerder
sorry dat ik het zeg maar het gaat nergens over alleen over een naam jezus waar gaat het heen

puroblanca (Y) je bent een topwijffie laat iedereen maar zwakzinnig ouwehoeren want het slaat weer werkelijk nergens op
Waarschuw beheerder
thanx weiffie, jij bent een O:) :knuffel:
Waarschuw beheerder
Waarom zou je zelf trots zijn op je blanke huidskleur? Heb je er zelf de elfstedentocht voor moeten winnen? Heb je er veel geld voor moeten betalen? Was je eerst donker, en toen vond je het wiel uit en opeens-> BLANK! WOEHA!

Dacht het niet.

Maar ja, haar vriend heeft op dit forum al openlijk toegegeven om racist te zijn, dus wat heeft het voor nut om nog met haar te discussiëren? :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmm en dan heb jij het over generaliseren.....
Waarschuw beheerder
Ja? dus? Heeft het zin om met jou over dit soort dingen te discussiëren? Zullen mijn argumenten, die ik hier via het internet overbreng, jou zodanig beïnvloeden dat je opeens andere ideëen krijgt? Ik denk zelf van niet (hoe jammer dat ook is).:( Daarvoor ben je ,en word je, al teveel beïnvloedt door de ideëen die je in je directe omgeving hoort (van oa. je racistische vriend). :(

Dus .. heeft het nut voor jou? Misschien zou het helpen als ik echt tegenover je zou zitten en praten, maar discussies op het internet zijn, denk ik, voor dit soort zaken jammer genoeg zinloos. Misschien dat deze discussie andere mensen bereikt, maar jij bent denk ik zelf al te ver weg.
laatste aanpassing
Artiest Pato
Waarschuw beheerder
donateur
ik stem rechts... nu ben ik zeker ook een racist...... :bah:

smack-topic.... :bah:
Waarschuw beheerder
ik stem rechts... nu ben ik zeker ook een racist......

Helemaal niet. Dat zeggen we toch ook niet! :s

Maar als haar vriend zelf zegt:
Ik ben nooit racist
geweest maar ben het wel geworden en de aanhang word alleen maar
groter...!

Als hij er zelf voor uitkomt, dan kan ik hem gewoon een racist noemen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Puroblanca > waarom ben je nou gelijk pro-buitenlanders als je ze gelijk stelt aan de autochtonen? Naar mijn mening is iedereen een mens, en die zijn in beginsel gelijk aan elkaar.
En je zegt dat je geen argument tegen jouw mening kan vinden, dan zou ik het stukje van Eminem toch maar ff beter lezen. Je antwoord niet op de vraag of je ook alle jongeren slecht vindt omdat er aanzienlijk meer jongeren vast zitten.
Je wilde best een discussie aangaan zei je in het topic "waar wordt je geil van?", maar een discussie houdt in dat je, naast dat je je mening geeft, ook antwoordt op andermans vragen.
Dat een groot deel van de cellen door allochtonen wordt bezet, betekent niet dat een groot deel van de allochtonen crimineel is. De meeste mensen willen lieven op hun innerlijk dan op hun uiterlijk worden veroordeeld. Als dat ook voor jou geldt, waarom reken je dan buitenlanders op hun uiterlijk vertoon af? Als dat niet voor jou geldt trek in mijn vraag terug.
Je zegt wel steeds dat je het niet over de goed geintegreerde buitenlanders hebt, maar hoe zie je van tevoren of wel of niet goed zijn geintegreerd? Dat iemand op straat een buitenlandse taal spreekt betekent echt niet dat ze slecht geintgreerd zijn. Toen ik in Frankrijk woonde sprak ik ook gewoon nederlands met m'n moeder op straat, maar om nou te zeggen dat we slecht geintegreerd waren, nou nee.
Dat je iets hebt tegen de mensen die je nafluiten op straat of allerlei dingen tegen je roepen in een taal die je niet begrijpt, daar jan ik best inkomen, maar richt je woede dan naar hun persoonlijk, en niet gelijk naar iedereen die dezelfde roots heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
2 Purablanca: waarom verschuil je je? bang?

Waarschuw beheerder
en inge&chris: wat is er mis met homo's?alleen omdat zij op hun eigen geslacht vallen zijn ze niet goed?beetje krom he,dat je mij om precies dezelfde reden afzeikt,alleen dan staat het woordje buitenlander op de plek van het woordje homo!als jij alle homo's generaliseert,dan heb jij dus geen reden om mij te becommentariseren over mijn mening omtrend buitenlanders.

Zeg, Prutsblanca, waarvoor zullen die smily's erbijstaan? Om het geheel nog mooier te maken ofzo? Pffffff, sukkel! :D

Inge
Waarschuw beheerder
-- puroblanca is omdat ik trots ben blank te zijn

Zou je je schamen als je als halfbloedje geboren was? Vind je dat andere mensen zich moeten schamen om halfbloed, zwart, bruin, geel of rood te zijn? Of moeten die mensen ook trots zijn op hun kleurtje/afkomst? Zo ja, dan moet iedereen dus trots zijn. Maar dan vraag ik me af waar die trots op slaat. Ben je ook trots dat je twee ogen hebt? PuroTwoEyes?

-- iederee­n zijn eigen mening toch!

Zelfs domme meningen zijn toegestaan in dit land. Mooi land toch, nietwaar? In het Duitsland onder Hitler, het Duitsland met die SS die jij zo vaak aanhaalt, mochten mensen niet hun eigen mening hebben.

-- omgekeerd kan ik die niet-racistische denkbeelden ook binnen no time omzetten naar racistische denkbeelden.

Nou. Laat eens zien hoe dat werkt?

-- maar waarom zijn jullie pro-buitenlanders vraag ik me trouwens af?

Ah, nog z'n zwart-wit denker. Als je niet ergens tegen bent, ben je er voor? Tussen zwart en wit zitten niet een oneindige hoeveelheid tinten grijs? Ik ben niet pro-buitenlander. Ik heb alleen niks tegen buitenlanders op zich. Ik heb een hekel aan geweldadige buitenlanders. Maar ik heb net zo'n hekel aan geweldadige Nederlanders. Anders gezegd: ik heb een hekel aan geweldadige _mensen_.

-- ik heb er trouwens staan BUITENLANDERS en niet zwarten of kleurlingen,dus hiermee bedoel ik ook engelsen,fransen

Waarom heet je dan Puroblanca? Waarom niet PuroHolanda? Dat blanca slaat toch echt op je kleur, net als de opmerking "trots [om] blank te zijn". En als je een hekel hebt aan buitenlanders, wat doe je dan op Italian Hardstyle feestje? Ik geloof niet dat al die Italianen allemaal Nederlands spraken. Maar als het een DJ is mag ie wel een andere taal spreken, zodra het een getinte man is die bij je om de hoek woont mag dat niet? Hoezo meten met 2 maten?

-- ik vind het alleen niet meer dan normaal dat een buitenlands iemand hier in nederland op straat onze taal spreekt.

Dus als jij op vakantie naar Spanje gaat spreek je alleen maar Spaans, en geen woord Nederlands? Ik geloof er niks van meissie. En als jij wel Nederlands in Spanje mag spreken, maar een buitenlander alleen maar Nederlands in Nederland, meet je toch echt met twee maten.

-- en ga me nou niet zeggen dat het jullie niet irriteert als er een groepje buitenlanders op straat staat te ratelen en ondertussen jou lachend aankijkt!

Het irriteert mij ook als ze in het Nederlands praten en me uitlachen. Of met elkaar fluisteren en me uitlachen. Heeft weinig met de taal te maken, en alles met het uitlachen. En zoals je weet, lachen is in iedere taal hetzelfde.

-- ik heb ook geen hekel aan buitenlanders

Ik wacht nog tot je gaat zeggen dat sommige van je beste vrienden buitenlands of niet-blank zijn. Want dat is toch wel altijd het zwakste excuus waar mensen mee voor de dag komen als ze een hele bevolkinsggroep haten, en dat willen verbergen.

-- en inge&chris: wat is er mis met homo's

En dan vraag je je af waarom mensen je dom noemen? Mag ik trouwens weten wat je bedoelt met die opmerking fiona groet iedereen met rechtSS op 1 van je websites? En dan vooral dat -SS-, want dat komt wel meer voor op die pagina's van jou. Heb je wel enig historisch besef, en weet je wel wat de SS allemaal deed?

-- ik ben kennelijk toch interessant, anders willen jullie niet over me praten...

Over Hitler wordt ook nog steeds gepraat. Over Stalin ook. Zelf over Pol Pot hoor je nog vaak mensen.
Waarschuw beheerder
Jezus hoevaak dit onderwerp al lans is gekomen hier... :S
Waarschuw beheerder
Eminem...als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat er nog nadenkende wezens in Nederland zijn.

Ik stoor me vreselijk aan dat opportunistisch racisme dat de laatste 2 jaar zo welig tiert in Nederland. En dan helemaal dat racisme waarbij mensen beginnen te roepen dat ze geen echte racisten zijn. Nee, de mensen die Hitler aan de macht brachten hadden het ook niet zo kwaad bedoeld. (y)

Chris,(en INge)je weet toch dat de meest bekritiseerde uitspraak van Fortuin daarna aleen nog door Gerrit Zalm is herhaald..'Nederland is niet vol...het is alleen heel druk'...
Hoezo goedkoop populisme. Dus ik Stem GEEN VVD
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-- linkse rukker

Ha, als je buitenlanders niet haat ben je een linkse rukker. Heb je ook nog iets zinnigs te zeggen, of lukt dat niet met jouw hersencapaciteiten?

-- het is niet grotendeels denk ik maar je kan echt niet zeggen dat ze rustig iedere morgen naar hun werk of wat dan ook gaan

Wie bedoel je met "ze"? Buitenlanders? Mensen met een tintje? Want er zijn zat buitenlanders en mensen met een tintje die rustig iedere morgen naar hun werken gaa. En er zijn zat witte Hollanders die dat niet doen. Waarom heb je het dan over buitenlanders of getinte mensen? Voordat je gaat antwoorden met "ik weet ook wel dat er ook goede buitenlanders zijn" of iets dergelijks, mijn vraag: waarom generaliseer je dan zo?

-- daaruit kan je toch wel een hoop opmaken vindt ik

Ja, dat jij nogal kortzichtig bent (en eens een curus Nederlands zou moeten volgen). Niemand zal ontkennen dat er relatief veel buitenlanders en niet-blanken in de statistieken van de criminaliteit terecht komen. Maar ten eerste is dat geen reden om de hele bevolkingsgroep daarop af te rekenen, en ten tweede is het misschien handig om te kijken waarom dat zo zou kunnen zijn. Als je diezelfde statistieken bekijkt, zul je zien dat het voornamelijk mannen zijn die delicten plegen, en dan voornamelijk mannen van 16-30. Moeten alle mannen dus maar het land uit? Heb jij daarom een hekel aan alle mannen? Moeten mannen van 16-30 maar voor de zekerheid opgesloten worden?

-- sorry dat ik het zeg maar het gaat nergens over alleen over een naam jezus waar gaat het heen

Dus als iemand zich "Hitler" noemt vind je dat ook geen probleem? Als iemand zich "JodenAanHetGas" noemt is daar niks ergs aan? Als het alleen maar een naam is, waarom verandert Puroblanca haar nickname dan niet bijvoorbeeld in Fiona? Als ze zoveel negatieve opmerkingen krijgt, en het 'alleen maar een naam' is, dan kan ze toch gewoon die naam veranderen? Dat doet ze niet ... zou ze soms iets proberen te zeggen met die naam? En zo ja, wat dan?

-- ik stem rechts... nu ben ik zeker ook een racist......

Wat een onzin, zeg. Als iemand links is is ie toch ook niet meteen anti-auto's, vegetarier, zo pacifistisch als Ghandi, etc etc? Bij rechts heb je zat mensen die niet racistisch zijn. Bij links heb je trouwens ook mensen die wel racistisch zijn.

Waarschuw beheerder
Chris,(en INge)je weet toch dat de meest bekritiseerde uitspraak van Fortuin daarna aleen nog door Gerrit Zalm is herhaald..'Nederland is niet vol...het is alleen heel druk'...
Hoezo goedkoop populisme. Dus ik Stem GEEN VVD

Ten eerste stem ik op Zalm vanwege zijn goede financiële beleidt.

Ten tweede neemt haast iedereen woorden van Pim Fortuyn in de mond ( ja zelfs Kabouter Bos!)

Ten derde vind ik het asielbeleid niet ZO belangrijk dat ik alleen daaraan mijn stemgedrag aanpas.
Ik vind financieel beleid belangrijker dan asielbeleid ofzo dus daarom stem ik op Zalm.

Pim Fortuyn was trouwens niet eens extreem rechts dus zelfs als een politicus iets van hem overneemt is dat geen doodzonde hoor!
Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
OK OK OK.
Maar de VVD heeft na Fortijn toch de meeste ideeen over genomen, en aldus een fikse verschijving naar rechts gemaakt...

Als gezaghebbende, ervaren politici zich nu ook al te buiten gaan aan dit soort uitspraken zie je de Rechts radicaliseren.

Binnenkort gaat de economie zwaar verslechteren. Armoede+ onvrede lijdt uiteindelijk altijd tot buitenlanderhaat.Er moet altijd een zwart schaap zijn.

Daarom is het belangrijk dat mensen zoals Zalm het hoofd koel houden.

Waarschuw beheerder
Euhm ik vind dat PVDA juist meer "verrechtst" is dan VVD.

VVD was altijd al redelijk rechts, in feite zei Pim wat Bolkestein een aantal jaar eerder al zei, dus zo vooruitstrevend was Pim niet.
Als ik een rechtse partij wat rechtser zie worden is dat minder schokkend als dat ik een linkse partij rechts zie worden.

Wouter Bos wil nu namelijk ook het asielbeleid aanscherpen en zorgen dat mensen nog beter integreren(waar heb ik dat eerder gehoord?)

Moraal van het verhaal: VVD gaat terug naar z'n roots en PVDA praat mensen behoorlijk naar de mond (wordt uiteraard door alle partijen gedaan dat geef ik toe!)

GreetX Chris
Waarschuw beheerder
Ik denk niet dat de VVD de meeste ideeen van Fortuyn heeft overgenomen
In de eerste plaats denk ik dat ALLE partijen zich daar schuldig aan maken. FOrtuyn was booming en kreeg veel stemmers achter zich en de partijen denken dit kunstje ook te kunnen flikken als ze hetzelfdem zeggen.

Daarnaast denk ik dat VVD al redelijk aan de rechterkant zat en dus niet opeens een enorme verschuiving heeft gemaakt. In de basis staat de VVD nog steeds voor hetzelfde als een paar jaar terug. vooral de populaire onderwerpen zijn waarschijnlijk aangescherpt en de bewoording is aangepast.
Waarschuw beheerder
ben het idd eens met Chris dat voornamelijk de PvdA een sprong naar rechts maakt.

Ik herken die roosjes niet meer hoor!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
"rozen"

Waarschuw beheerder
OK je edit sneller dan ik ROZEN typ ;-)

Chris
Waarschuw beheerder
Tja, jullie hebben gelijk.

Maar geen een partij is consistent, maar goed, compromis moeten toch wel gemaakt worden. Dus waarom geheel aan de linker kantv blijven als je toch altijd uitkomt op een....

maar he, wacht is even...dit ging niet over verkiezingen, maar over Rasisme!
En daar heeft de PVDA zich (nog) niet schuldig aan gemaakt toch.
Terwijl Bolkestijn en Zalm wel op deze gevoelens proberen in te spelen.
Waarschuw beheerder
-- Jezus hoevaak dit onderwerp al lans is gekomen hier

je kunt er niet vaak genoeg op blijven hameren. Ik denk dat er in de jaren 30 ook veel Duitsers tegen het anti-joodse gevoel waren. Die hielden zich ook niet altijd stil. Maar de grote meerderheid had helaas zoiets als "ach, zeur nou niet zo". Of beter: "ik heb geen zin om me daar druk over te maken". We moeten oppassen dat de grote meerderheid hier niet in apathie vervalt.
Waarschuw beheerder
idd zoals gewoonlijk ben ik het met je eens Eminem

Waarschuw beheerder
Sorry Lex maar nu moet ik je toch even terugfluiten!!!
VVD heeft zich nog nooit schuldig gemaakt aan rascisme!
Zelfs Pim Fortuyn heeft zich nooit schuldig gemaakt aan rascisme.
Heb je een van hen ooit horen zeggen dat ze bepaalde mensen niet mogen vanwege hun huidskleur?(dat is namelijk rascisme)
VVD heeft zelfs Hirschi Ali in de partij en nog een aantal allochtonen dus dat is niet waar.

Chris
Waarschuw beheerder
nou het feit dat de PvdA opeens heel hard over inburgeringscursusse­n begint en over het eventueel niet afgeven van verblijfsvergunninge­n...vind ik dat wel een belangrijke ontwikkeling....okee tis geen rascisme maar wel een teken aan de muur

Waarschuw beheerder
"Puroblanca" "SS" "88" dit soort termen staan wel garant voor een portie racsisme.
Waarschuw beheerder
Hehe! Go eminem :D Dag Pleuroblanca! Je komt je zelf wel een keer tegen, wacht maar ;)
Waarschuw beheerder
voordat er allemaal discussie gaat ontstaan over wat racisme is:

ra·´cis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan

Waarschuw beheerder
Dat bedoel ik!

Trouwens het woord "rascisme" vind ik een klotewoord om te typen ik zie ook dat 99% van de mensen er moeite mee heeft.:-)

Chris

Waarschuw beheerder
Idd, het is racisme.

(Weet ik vanaf nu!) :)

Inge
Waarschuw beheerder
-- Ten tweede neemt haast iedereen woorden van Pim Fortuyn in de mond

Het is nog wachten op Marijnissen die zegt dat allochtonen alleen nog welkom zijn als ze eerst witgeschilderd worden ;-)

Maar iedere partij heeft duidelijk naar de woorden van Fortuyn geluisterd; of beter, naar de reaktie van het volk daarop. De PvdA, zeker, maar ook de VVD. Want een jaar of 10 geleden vormde Bolkestein de rechtervleugel van de VVD, en vonden vele binnen de VVD zijn woorden te extreem. Nu is de VVD naar die rechtervleugel toegeschoven.

Anyway, we hadden het over racisme. En dan vooral dat meeloperige, opportunistische racisme.

Waarschuw beheerder
Klote je schrijt dus R A C I S M E ...
Ik de hele tijd denken dat het R A S C I S M E was (tja Inge vertelde me dat ;-) )

Chris(schaamt zich heel diep over taalfout)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach zolang iedereen alleen maar de WOORDEN van PIm in de MOND nam....:devil:

Chris
Waarschuw beheerder
Terwijl Bolkestijn en Zalm wel op deze gevoelens proberen in te spelen....

Ik zei dat ze op RaCistische gevoelens inspeelden.
ONDERBUIKGEVOELENS populair gezegd.

Waarschuw beheerder
[cite]-- puroblanca is omdat ik trots ben blank te zijn

Zou je je schamen als je als halfbloedje geboren was? Vind je dat andere mensen zich moeten schamen om halfbloed, zwart, bruin, geel of rood te zijn? Of moeten die mensen ook trots zijn op hun kleurtje/afkomst? Zo ja, dan moet iedereen dus trots zijn. Maar dan vraag ik me af waar die trots op slaat. Ben je ook trots dat je twee ogen hebt? PuroTwoEyes?} [cite]

> Eminem: Ben ook supertrots dat ik als halfbloedje geboren ben en niet als bleekscheet die drie x in de week onder de zonnebank moet om een beetje kleur te krijgen...hahaha! ;)(is een geintje hoor, voordat ik weer een hoop commentaar krijg)

Ik weet niet wie Puroblanca nou precies bedoeld met buitenlanders, want ze spreekt zichzelf steeds tegen;Ik geloof niet dat ze Fransen en Duitsers ook als 'last'ziet...Maar alleen de surinamers, antillianen,turken en marokanen omdat zij zgn. 99% van de misdaden in Nederland op hun naam hebben staan...Maar zal ik jou eens vertellen dat als je op TV of in de krant zet dat er een Nederlander een overval heeft gepleegd er niet bij wordt gezet dat het om een nederlander gaat? Dat is niet interessant, wel als je erbij zet als het om een groep Marokaanse jongeren gaat, dan staat iedereen op zn achterste benen!
Dat is nieuws, want het is een onderwerp wat altijd speelt in de samenleving! Ik ga niet ontkennen datveel 'buitenlanders' verantwoordelijk zijn voor criminele activiteiten, maar het lijkt meer doordat de media dat opblaast...
En vertel mij niet dat het niet zo is, want ik ben zelf journalist en weet wat nieuwswaardig is en wat niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ps ik snap trouwens niet hoe je quote??? kan iemand dat misschien uitleggen?

Waarschuw beheerder
[quote] hier je tekst [/ quote]
(waarbij je de spatie tussen slash en q weg moet laten!)

Chris
Waarschuw beheerder
weet je als je links bent mag je alles zeggen en doen en als je wat meer naar rechts afwijkt moet je je bek houden en je mening voor je houden dat noem ik discriminatie !!!!!!! beetje zielig mensen

Waarschuw beheerder
Waarom zijn wij allemaal meteen dan links Engeltjuh? Weet jij wel wat links is, of rechts? :D

Inge
Waarschuw beheerder
dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid

Dat er onderscheid wordt gemaakt lijkt me logisch: links of rechts verschilt nogal :D en ik denk dat een kenmerk als politieke voorkeur wel tezake doet...dus dan is het niet echt discriminatie.

Nog losstaand van het feit dat ik het met de inhoud van je opmerking pertinent oneens ben :D

Waarschuw beheerder
Ps ik snap trouwens niet hoe je quote??? kan iemand dat misschien uitleggen?

zo dus?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hehe ik heb em bedankt Inge!

Waarschuw beheerder
Euhm Yfie IK gaf je die tip (Chris dus)

CHRIS ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha, ik dacht dat puroblanca gewoon een mooi uitgekozen naam was.. Blijkt er weer een hele theorie achter te zitten!

Waarschuw beheerder
> Chris: excuse me! Waarom hebben jullie samen EEN account?
Waarschuw beheerder
donateur
Door deze vraag te stellen begeef je je op gevaarlijk terrein Yfie69

Waarschuw beheerder
Ha, ha, nee hoor!

We hebben gewoon een gezamelijke account omdat het leuk is. Is eens wat anders he! :)

En zo kunnen we elkaar ook controleren! :D

Inge
Waarschuw beheerder
-- weet je als je links bent mag je alles zeggen en doen en als je wat meer naar rechts afwijkt moet je je bek houden en je mening voor je houden dat noem ik discriminatie !!!!!!! beetje zielig mensen

Waar staat dat als je rechts bent (of racistisch) je je bek moet houden? Niemand zegt dat. Als je iets zegt - of je nou links of rechts bent - moet je er wel tegen kunnen als iemand tegengas geeft. Als je niet tegen kritische opmerkingen over je uitspraken of denkbeelden kan, kun je die uitspraken beter voor je houden. Niemand zal je echter bij voorbaat verbieden ze te doen.

Fiona Puroblanca kan nu wel heel zielig gaan doen dat iedereen haar zo loopt aan te vallen, dat er ergere mensen zijn, dat ze het zo erg niet bedoelde, of wat dan ook, _zij_ is het die die naam _bewust_ heeft gekozen, en moet de lasten daarvan dan ook maar dragen.

2 Yfie69: je moet die foto van Puroblanca eens kijken. Als ik het goed zie heeft ze flink in de zon gezetn. Als ze zo trots is op haar blank zijn, waarom gaat ze dan in de zon zitten, en niet in een bak bleekmiddel? ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als ik het goed zie heeft ze flink in de zon gezetn. Als ze zo trots is op haar blank zijn, waarom gaat ze dan in de zon zitten, en niet in een bak bleekmiddel?

HAHA, hier heb ik 1 ding op te zeggen: You should never underestimate the predictability of stupidity
Domme mensen zijn grappig! Goed gezien eminem!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wellicht dat Michael Jackson nog wel een goede dokter voor haar weet ;-)

Waarschuw beheerder
Ze hebben toch ook een award voor dit soort mensen de "Darwin award".
Ooh nee wacht dan moeten de mensen die een evenhoog IQ als pruttoblanca hebben ook doodgaan door iets doms...

What is a Darwin Award?
The Darwin Awards honor those who improve our gene pool by removing themselves from it in really stupid ways.

Link:

www.darwinawards.com

GreetX Chris
Waarschuw beheerder
Een beetje een triest en sneu meisje, die puroblanca.

Eminem: je bent goed! Ik zou er zelf niet allemaal op kunnen komen.... (y)
Waarschuw beheerder
Eminem = (y) :respect:

Inge & Chris = is dat jullie kindje? Ik wist niet dat jullie een kindje hadden. Leuk hoor :D

Waarschuw beheerder
Nee, dat ben ik. :)

Inge
Waarschuw beheerder
Aha. :9 schattig :P
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 5465, 75709}
Waarschuw beheerder
Respect 2 Eminem....goed verwoord

Lachwekkend is het dat mensen hun eigen domheid niet zien, en tig anderen wel...

Waarschuw beheerder
donateur
:respect: Eminem! Niks aan toe te voegen eigenlijk!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Eminem > niks aan toe te voegen, had het allemaal niet beter tegen kunnen bearugmenteren![img cacheid=00129ac00000628abc1bb4fa1a000c3c9d]http://party.snt.utwente.nl/images/light/smileys/thumbup.gif[/img]

Nog voor allen die meer rechts dan links zijn: het is toch wel duidelijk dat dit geen aanval is op je politieke kleur, maar op racisme? M'n vriendje heeft altijd vvd gestemd, maar dat maakt hem (gelukkig) echt niet racistisch. En Engeltjuh, niemand hoeft zijn bek te houden, maar iedereen, zowel links als rechts, kan in een forum een aanval op zijn mening verwachten. En als je eens goed het forum doorleest, zal je zien dat linkse mensen ook vaak genoeg worden aangevallen (je hoeft niet eens ver te zoeken, kijk maar naar de 1e reply in dit topic).

ff over dat de zoveel partijen Fortuyn's ideeen heeft overgenomen: het lijkt wel of jullie dat die partijen kwalijk nemen. Maar als ze er niks mee hadden gedaan hadden de meesten het e waarschijnlijk ook kwalijk genomen.
Ik denk dat integratie weinig meer met links of rechts heeft te maken, maar een maatschappelijk probleem is dat, idd dankzij Fortuyn, bij de politiek is binnegedrongen. OK, het is stom van die partijen om het niet eerder te hebben ingezien, maar is dat dan een rede dat ze dat niet hun programma mogen zetten?
We leven in een democratie, waar de politiek de stem van het volk hoort te vertolken, denk dat er dan weinig mis is met het mensen naar de mond praten (zoals Chris zegt).
En ik denk dat je nu het linkse dan wel rechtse karakter van een partij moet zoeken in hun economisch beleid (bv. ziekenfondspremies) en niet het integratie- en asielbeleid (behalve in het geval conservtieven.nl dan, die volgens mij zelfs de politieke vluchtelingen wil weren).
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop trouwens dat Puroblanca nog een keertje komt replyen, aangezien ze zei in een ander topic dat ze graag hierover een discussie wilde beginnen. Je stil houden is geen manier om mensen te overtuigen van je gelijk, of iig om je mening te verdedigen.
Waarschuw beheerder
-- ff over dat de zoveel partijen Fortuyn's ideeen heeft overgenomen: het lijkt wel of jullie dat die partijen kwalijk nemen.

Nee hoor, Fortuyn heeft een beerput open gemaakt. Al die andere partijen (Bolkestein en de rechtervleugel van de VVD in ieder geval uitgesloten) hebben iets te lang gedaan alsof alles pais en vree was in Nederland, en hebben de problemen te lang onderkend. Nu wordt er eindelijk wat mee gedaan. Als je Fortuyn ergens voor moet bedanken is dat dit onderwerp (integratie) hoog op de politieke agenda is gekomen. Of je het met Fortyn's ideeen eens bent is een totaal andere vraag trouwens.

-- Ik hoop trouwens dat Puroblanca nog een keertje komt replyen

Ik ook. Ze zegt zelf kom dan met argumenten ofzo, dan moet ze zelf ook maar eens de daad bij het woord voegen. Ik vrees echter dat ze niet meer terug durft te komen. Geen probleem, dan zoek ik haar wel in een andere discussie op. Zoals deze over Tiesto, waar ze het over Carl Cox heeft. Carl Cox, een getinte buitenlander ...
Waarschuw beheerder
donateur
Eminem > mijn fout dat ik "jullie" heb gezegd, maar uit sommige posts krijg ik de indruk dat mensen de andere partijen (en dan voornamelijk de pvda) het kwalijk nemen met Fortuyn's ideeen aan de haal te gaan. Maar misschien vergis ik me daarin...
En over Carl Cox, ja dat zal wel een geintegreerde buitenlander zijn ;p

Waarschuw beheerder
donateur
En bovendien.... als je maar ver genoeg teruggaat komen AL onze voorouders wel ergens uit een of ander 'buitenland'. Óók die van Puroblanca.

Racisme is dus eigenlijk niks anders als zeggen: mijn familie woont hier langer dan de jouwe, DUS ben ik een beter persoon dan jij.

En die twee dingen hebben écht niks met elkaar te maken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De hele mensheid vindt zijn oorsprong waarschijnlijk in Afrika. Weet Puroblanca tenminste waar ze dat leuke kleurtje van krijgt ;-)

En Carl Cox is gewoon een ereblanke. Die heeft goedkeuring gekregen om witgeschilderd te worden. :-P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dus eigenlijk liggen we met zijn allen op ons imitatie Afrikaanse strand van Zandvoort om daarna als bruine blanken op de muziek van een witte zwarte te gaan dansen?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA­­AAAAAAA!!!!!

(nóg een reden om racisme af te schaffen.... t is gewoon veel te ingewikkeld!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hahaha die theorie is idd wel heel erg negatief maar toch vette LOL DarkSkyWise!!!

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk trouwens dat ik begrijp waarom Puroblanca ff niet meer reageerde....

ze heette opeens WhitePride (een Ku Klux Klan kreet) en is toen verbannen....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Strrrrriiikeee! Game, set & match Eminem! :-P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha is wel cool om te zien dat een persoon zo'n ivloed kan hebben op iemand anders!!!
Hierbij doel ik de invloed van Eminem op Puro!!!

(y) voor Mickey!!!

Chris
Waarschuw beheerder
Who's next? Ik vond het eigenlijk wel lekker :-P

Waarschuw beheerder
donateur
...ze is terug en heet nu "inonde"... wat is dát nou weer??

Waarschuw beheerder
Misschien latijn voor puur blank? Of grieks?

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij is het frans en betekent het iets als "onderwater"?

Waarschuw beheerder
Volgens mij weet ze zelf NIET wat het betekend dus wat heeft het voor zin dat wij gaan discussiëren wat het betekend!
En Eminem ik kan me voorstellen dat het lekker anvoelt THE SWEET TASTE OF REVENGE!!!

Chris
Waarschuw beheerder
jah eminem je bent nu echt een grote stoere jongen,mama is vast trots op je,nu je er voor kan zorgen dat mensen hun namen mogen veranderen(zielig hoor!!)
2Drakie:
Hahaha, ik dacht dat puroblanca gewoon een mooi uitgekozen naam was.. Blijkt er weer een hele theorie achter te zitten!

jij was nou echt de enige die het scheen te begrijpen...
2Yfie69
Zou je je schamen als je als halfbloedje geboren was?

dat heb je mij nooit horen zeggen,dat je je dan moet schamen...
2eminem:
ik ben zo blank als het maar kan,KAN niet eens bruin worden,al zou ik willen,maar jah op foto's wil je nog wel eens zoiets als lichtval hebben he!!!als je mij in 't echt ziet ben ik zo wit als ut maar kan...
2$Commercieel$
ik heb een iq van 118 DANK JE WEL!!!ik zit dus 18 punten boven het iq van de gemiddelde nederlander.ik studeer dan ook op een hogeschool,dus met mijn iq is niks mis,dus hier geen opmerkingen meer over:)
2Inge&Chris
Zelfs Pim Fortuyn heeft zich nooit schuldig gemaakt aan rascisme.
Heb je een van hen ooit horen zeggen dat ze bepaalde mensen niet mogen vanwege hun huidskleur?(dat is namelijk rascisme)

fijn dank je wel,ik heb ook nooit iets gezegd over huidskleur, dus dan ben ik ook GEEN racist,het zijn jou woorden chris...
voor goed geintegreerde buitenlanders kan ik trouwens respect op brengen,carl cox vind ik gewoon een goeie dj,dat zegt verder nix over hem,net zoals ik eminem ook een prima rapper vind,maar als persoon denk ik heel anders over hem.
vinden jullie trouwens zelf ook niet dat er nogal veel verschil zit tussen praten en muziek.ik vind inderdaad dat muziek in het buitenlands(welke taal dan ook!)vertolkt mag worden.muziek vind ik dan ook meer bij cultuur horen,en heb ik ooit iets gezegd over dat iemand zn cultuur niet zou mogen behouden???NEE,dank je wel!
dat ik pas zo laat reageer komt doordat het topic gisteren gesloten was,dus ik kon geen antwoord achterlaten,en overigens zit ik ook geen 24uur per dag achter het internet,ben druk met tentamens leren!!
ow en trouwens,kun je als racist ook buitenlandse vrienden hebben???dacht het niet he,goh dan kan ik helemaal geen racist zijn.....
zelfs zij vinden mn oude nick (puroblanca)leuk bedacht,ze weten tenminste dat ik er nix mee bedoel,maar jah zij kennen mij ook en jullie niet..........vind jullie echt goed hoor,dat jullie met ik weet niet hoe veel mensen een compleet foute mening over mij kunnen vormen.applaus applaus!!!:S
Waarschuw beheerder
ow en deze naam betekent nou eens helemaal lekker nix en hier kunnen jullie tenminste ook nix achter zoeken.niet dat mn vorige naam nou echt een betekenis had eigenlijk.niet meer dan pietjepuk of weet ik ut wat,maar jah,jullie denken nou eenmaal anders...ach als mn vrienden me maar snappen,dat interesseert met tenminste nog wat,kan er niet echt van wakker liggen wat jullie van mij vinden eigenlijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Beste inonde,

fijn dank je wel,ik heb ook nooit iets gezegd over huidskleur, dus dan ben ik ook GEEN racist,het zijn jou woorden chris...

Het ging ook niet over wat je zei maar over de naam zelf.
PUROBLANCA= puur blank = rasistisch snap je!
Maar dat je nu je naam heb veranderd getuigt tenminste van enig respect!
Dat jij de naam puroblanca als lolletje bedoelde kunnen wij niet weten en dat heb je ook nooit eerder gezegd!
Je snapt zelf ook wel dat zo'n naam gewoon vreemder overkomt dan Marietje!
je zegt verder:

jah eminem je bent nu echt een grote stoere jongen,mama is vast trots op je,nu je er voor kan zorgen dat mensen hun namen mogen veranderen(zielig hoor!!)

Maar je hebt hem wel veranderd dus in zekere zin heb je respect voor Eminem zijn mening!

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
kun je als racist ook buitenlandse vrienden hebben???dacht het niet he

Nou en of dat kan....

Waarschuw beheerder
en inge&chris: wat is er mis met homo's?alleen omdat zij op hun eigen geslacht vallen zijn ze niet goed?beetje krom he,dat je mij om precies dezelfde reden afzeikt,alleen dan staat het woordje buitenlander op de plek van het woordje homo!als jij alle homo's generaliseert,dan heb jij dus geen reden om mij te becommentariseren over mijn mening omtrend buitenlanders

En hiermee doelde iedereen op je IQ. Helaas te begrijpen, want het staat je ook heel dom, of je dat nu bent of niet.

Inge
Waarschuw beheerder
ik kreeg een mailtje dat ik mijn naam moest veranderen,deed ik eerst niet,toen hebben ze tijdelijk mn account verwijderd,nu heb ik naam veranderd dus mag ik mn account weer.
en heb ik trouwens ooit gezegd dat ik geen respect heb voor de mening van Eminem?of voor die van jou?ik heb respect voor iedereen zijn mening,dat hoeft alleen niet te betekenen dat ik die mening ook met jou deel....
Waarschuw beheerder
ow en meteen als opmerking erbij:
jah OOK voor de mening van een buitenlander zelf heb ik respect!
ik ben alleen van mening dat wij cultureel in veel opzichten te veel van elkaar verschillen om dat goed samen te brengen,maar dat is een heel ander verhaal!

Waarschuw beheerder
ik ben alleen van mening dat wij cultureel in veel opzichten te veel van elkaar verschillen om dat goed samen te brengen,maar dat is een heel ander verhaal!

Waarom heb je dan buitelandse vrienden, als jij denkt dat het toch geen zin heeft?

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
En 'buitenland'... begint dat bij de Nederlandse grens? Of zijn Friesland en Limburg eigenlijk óók buitenland? En relaties met een buitenlander zijn dus gedoemd te mislukken omdat de cultuurverschillen te groot zijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heeheehee DarkSkyWise!!!
Vieze rasist!
Ik ben limburger he~! had je had je wat!!!! :-D

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
lol @ Chris :P

ehmmm... kijk eens in mijn profiel? bij mijn relatie? (niet schrikken hoor!)
Waarschuw beheerder
ik zei in veel opzichten.het kan best goed gaan,maar dat gebeurt helaas niet zo vaak.Misschien dat het met de jongere cultuur beter gaat,zij zijn in ieder geval geintegreerder dan hun ouders.ik weet ook heus wel dat de dag dat heel nederland ook echt nederlands is nooit zal komen en daar vraag ik ook helemaal niet om.
maar is het zo gek dat ik er kwaad om kan worden dat als wij hier in ons land vluchtelingen en andere buitenlanders toestaan en zij verpesten hier de kans op een goed leven door onze gastvrijheid te misbruiken!dat is wat ik er uiteindelijk mee bedoel.wij geven hen hier een kans, en als dank voor die kans willen zij niet integreren,willen zij hun eigen scholen hier,hun eigen moskeeen,en dan krijgen ze die en dan worden ze daar gewoon volgestopt met extremistische gedachten.zo werkt het helaas vaak in de praktijk.ik vind dit gewoon echt niet kunnen!over die buitenlanders heb ik het: zij die hier hun kans verpesten en het zal mij dan een rotzorg zijn of het om een fransman een turk of een afghaan gaat....ik vind dat zij tegenover ons als gastvolk zich gewoon beter horen op te stellen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hmm lekker kortbij....
Chicago jezus je zoekt je vriendin wel van ver he!

Chris

Waarschuw beheerder
Ok inonde nu begin ik je wat meer te begrijpen.
Je begint nou ook wat meer rechts te lullen ipv extreem rechts maar vanwaar deze verschuiving?

Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb er nooit anders over gedacht,maar jullie begrijpen mij misschien anders dan ik bedoel...
fiona

Waarschuw beheerder
donateur
2 Chris:

inderdaad, ik heb een relatie met een buitenlander (vies he?) en ja, chicago.... dat was een soort ongelukje hahahaha.... we waren allebei net medebeheerder geworden bij 'de' MSN helpsite en omdat we allebei nieuw waren zoek je dan vanzelf wat steun bij elkaar.... ruim een jaar geleden ben ik gewoon voor de gezelli bij haar op visite gegaan & bovendien was ik nog nooit in de VS geweest, dus dat kwam mooi uit. En toen.... nou ja, je snapt de rest wel. ;)

Maar geloof me dat er tussen ons echt wel cultuurverschillen zijn!! Alleen maakt dat de relatie toch ook best wel interessant - en bovendien, als we ergens ruzie over hebben dan zeggen we altijd: ach het zal wel een cultuurverschil zijn hahahahaha (en dan is alles weer goed) :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jongens jongens. Laat me een ding zeggen. ik ben zelf een halfbloed. Mn ma komt uit India. Maar ik heb voor deze tijd gewoon normaal met 'puroblanca' berichten geschreven hoor. En een echte rasist zou dat niet doen volgens mij! En over haar naam, Puroblanca. Ok, ik snap dat het niet kan. mee eens. Maar wat nou als ze Puroblack of Black Power ed had ge heten he! Dan weet ik cker dat ze geen gezeik had gehad. want omdat het een zogenaamde ethnische nimderheid is kan het opeens wel! Klopt niet he! kijk maar es naar namen waar het woord 'indo' in voor komt. trap die er ook maar af dan!
Waarschuw beheerder
of met het woord white......

Waarschuw beheerder
Tja hardstyle ikzelf heb ook een hekel aan mensen die Blackpower e.d. in hun naam hebben staan en daar heb ik ook wel eens opmerkingen over gemaakt.
Dan werd IK voor rasist uitgemaakt maar d.m.v. veel lullen kwamen ze dan wel tot de conclusie dat het niet kon.
Maar als iemand zichzelf PUROBLANCA noemt dan komt dat raar over dat zeg je trouwens zelf:

En over haar naam, Puroblanca. Ok, ik snap dat het niet kan. mee eens.

Maar iets als "trotse nederlander" of "indogast" komt altijd nog beter over dan puroblanca.
De eerste 2 namen zeggen iets over vaderlandsliefde(hiermee begeef je je natuurlijk wel al op glad ijs!) maar als je jezelf puurblank noemt dan zegt dat echt iets over huidskleur voorkeur en dat is rasisme!!!

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
inonde:

maar hoe zit het dan met dat MBLMMBL GRMBLLL BXCXXBBBBBBB BLLLLB GNNNN!!!! $&*$#$

(*komt opeens niet meer uit zijn woorden en ontdekt dat Chris vanuit het volgende bericht een pleister over DSW's mond heeft geplakt*)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
DarkSkyWise: DON'T EVEN GO THERE...
Ik was blij dat we de dingen een beetje gesetteled hadden.
Nu begin je weer de beerput open te trekken.
Wordt vermoeiend om dan de hele tijd weer van die correcte replies te gaan geven. ;-)

Chris
Waarschuw beheerder
Ja ok. Moet ik je wel gelijk in geven. Maar je snapt teminste wat ik bedoel! En daar ging het me om!

Noem me voortaan maar gewoon Rudy!

Waarschuw beheerder
Precies Rudy!
Het gaat om het respecteren van een individu en als je jezelf Puurblank noemt dan respecteer je per definitie andere kleuren minder of niet en dat is dom.

Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik respecteer wel iedereen!!!ik vind alleen vaak hun gedrag op straat vervelend,en er zijn misschien andere redenen waarom ik veel commentaar lever op hen,maar dat zegt niet dat ik hen minder respecteer dan een blank iemand!!!!
en voor wat betreft rudy:ik ben toch ook gewoon tegen hem aan gaan praten,en ik praat niet anders tegen hem dan tegen een blank iemand,dus ik vind het gewoon vreemd dat ik omdat ik andere gedachten dan jullie over een bepaalde groep buitenlanders(de "probleem-buitenlanders")heb,d­at ik daarom meteen een racist ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat heeft je trots op blank (puroblanca) te maken met probleem buitenlanders?
Noem jezelf dan gewoon Anti probleem mensen ofzo...
Waarschuw beheerder
die naam had verder geen betekenis!!!!!!!!!da­t had helemaal niets te maken met mijn mening over probleem groeperingen.ik vond het gewoon leuk klinken,net zoals ik BaDGirL nog steeds een leuke naam vind(mijn chatnaam).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
(*gaat gewoon midden op het deksel van de beerput zitten*)

sjo.... die is dicht! :P

(*hoort nog wel wat gerommel in de diepte.... zou het deksel het houden??*)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die naam had verder geen betekenis!!!!!

.. maar toch schreef je op:
puroblanca is omdat ik trots ben blank te zijn

? spreek ik mezelf tegen of doe jij dat? En vind je racistische vriend het niet vervelend, dat je met buitenlandse en gekleurde mensen omgaat?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
pfff,jullie verbonden er een betekenis aan,nou als er een betekenis achter zit dan is het die jah,maar ik had die naam niet met die betekenis erachter bedacht.
en dergelijke dingen uit onze relatie gaan jou niets aan!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Das waar!

Waarschuw beheerder
donateur
maar waarom staat er SS op je site?????

Waarschuw beheerder
SuperSint?

Waarschuw beheerder
donateur
en hoe verklaar je die volgens jou LEUKE plaatjes??

Waarschuw beheerder
Morky we hebben juist een hele discussie gevoert over deze meid en we zijn tot de conclusie gekomen dat het "onderwerp" te dom is om erover te discussiëren!

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Chris ik heb hem net gelezen maar je hebt gelijk maar wil toch even zeggen dat ze zichzelf totaal tegenspreekt! ;)
Waarschuw beheerder
dat is maar hoe je "het onderwerp" beschouwt chris.dus vanuit welk oogpunt je er naar kijkt....
of er naar wil kijken,want dat is het ook vaak,jij vind mij een racist,dus ik ben dom!dat is ook generaliseren,maar goed mensen die de moeite hebben genomen om mij beter te leren kenne,die weten hoe ik ben en daar hecht ik waarde aan!

Waarschuw beheerder
Ik vind niet iedere rasist dom.
Ik vind alleen domme rasisten dom!

Waarschuw beheerder
Trouwens ik vind een slimme rasist ook veel gevaarlijker dan een domme rasist!
Waarschuw beheerder
-- dat heb je mij nooit horen zeggen,dat je je dan moet schamen...

Ben je trots op het feit dat je twee ogen hebt? Of vind je dat gewoon? Waarom dan die trots op dat blank zijn?

-- ik heb een iq van 118 DANK JE WEL

Volgens die test heb ik een IQ van 144. Maar ja, die tests zeggen zo weinig, he? Hitler had vast ook een bovennormaal IQ.

-- ik heb ook nooit iets gezegd over huidskleur

Je zei toch echt dat je trots was om blank te zijn. Je spreekt jezelf tegen, wijffie.

-- vinden jullie trouwens zelf ook niet dat er nogal veel verschil zit tussen praten en muziek

Ik heb het niet over de muziek van Carl Cox. Als hij in Nederland is zal hij gewoon Engels praten. Aangezien jij vindt dat een "buitenlands iemand hier in nederland op straat onze taal" behoort te spreken, geldt dat ook voor Carl Cox? Of geldt dat alleen voor de Turkse slager om de hoek? Waarom dat meten met twee maten? Spreek jij Spaans als je in Spanje bent?

-- dat ik pas zo laat reageer komt doordat het topic gisteren gesloten was

Sorry hoor, maar dit topic is niet gesloten geweest. Als je wilt liegen zul je het toch overtuigender moeten doen.

-- kun je als racist ook buitenlandse vrienden hebben???dacht het niet he,goh dan kan ik helemaal geen racist zijn.....

Tuurlijk kun je wel racist zijn en buitenlandse vrienden hebben. Hitler was een racist en goede maatjes met de Japanner Hirohito. Je kunt trouwens ook als zwarte racist zijn. Sterker nog, je kunt als homo homofoob zijn. Geinternaliseerde homofobie heet dat dan, maar dat kan ik maar beter niet proberen uit te leggen. Daar heb je een IQ van minimaal 130 voor nodig (en ik zal hier maar voor de zekerheid een ;-) achter zetten).

-- mn oude nick (puroblanca) ... ze weten tenminste dat ik er nix mee bedoel

Toen ik er naar vroeg zei je toch dat je trots was blank te zijn. Dus die nick heeft wel degelijk betekenis. Je hebt ook niet kunnen verklaren waarom je regelmatig knipoogt naar de SS. Op je websites, maar blijkbaar ook eerder op partyflock. Wat wil je precies zeggen met dat SS? Verklaar dat eens? Denk je dat het wel leuk is om te koketteren met een organisatie die duizenden mensen op brute wijze vermoord heeft?

-- ik weet ook heus wel dat de dag dat heel nederland ook echt nederlands is nooit zal komen en daar vraag ik ook helemaal niet om.

Gelukkig maar. Waar zouden we zijn zonder Carl Cox, zonder Coca Cola, zonder wiskunde (een Arabische uitvinding), zonder alfabet (een Aziatisch uitvinding?), zonder internet ...

-- ik respecteer wel iedereen!!!

Waarom maak je dan domme generaliserende opmerkingen als: "omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven"? Want met zo'n opmerking toon je absoluut geen respekt voor buitenlanders. Voor geen enkele buitenlander.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 inge/chris :P
Wat is "slim"? Wat betekent slim voor jou? Als je het woordenboek raadpleegt dan is slim:

slim (bn.)
snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk geven => schrander, pienter, uitgeslapen, bijdehand, kien, goochem, vlot van begrip, vlug van begrip, goed bij, niet op zijn achterhoofd gevallen

Maar slim is tegenwoordig een erg subjectief begrip, dus wat iemand slim vindt verschilt heel erg :).
Uitgaande van de beschrijving in het woordenboek en uitgaande van mijn eigen interpretatie van het woord 'slim' vind ik in beide gevallen een racist absoluut niet slim. :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wederom mooi gesproken Eminem!

Chris
Waarschuw beheerder
ik ben er inderdaad trots op om blank te zijn,maar je hebt mij toch niet horen zeggen dat een turks iemand niet trots mag zijn dat ie turks is....
ik heb ook niet gezegd dat een toerist hier onze taal hoeft te spreken,alleen als je hier (voor langere tijd)woont.dan vind ik dat je je wel moet aanpassen ja.en als ik in spanje ben,spreek ik(in winkels en tegen de bevolking)inderdaad spaans ja!
de betekenis van de SS en dergelijke uitspraken is in de loop der jaren wel een beetje veranderd hoor!SS is nu(ruim 50!jaar na)de oorlog meer een begrip geworden om je onvrede met een aantal buitenlandse probleemgroeperingen mee uit te drukken.niet meer die organisatie die duizenden mensen heeft vermoord!dat is inderdaad ook de interpretatie van een begrip,daar heeft ANIMALLL helemaal gelijk in!
ik respecteer wel iedereen!!!> die opmerking stel ik bij:
ik respecteer iedereen die mij respecteert!
2ANIMALLL:
scheelt het nog steeds dat ik mijzelf geen racist vind;)
Waarschuw beheerder
Turks is toch geen huidskleur? Onzin dat je trots bent op je huidskleur. :( (voor argumenten= zie posts van mij en eminem hierboven).

En voor wie is die betekenis van de SS verandert? Ik heb sterk de indruk dat de betekenis is veranderd door mensen met rechts-extremistische en racistische gedachtes, voor mensen met rechts-extremistische en racistische gedachtes.
Dat zie ook je gewoon op dit forum: Iedereen walgt van het woord SS, behalve die extreem-rechtsen & racisten die het met grote regelmaat gebruiken.

Ja het scheelt dat je geen racist bent, dat is al een stap in de goede richting. De volgende stap is dat je het niet kan tolereren dat andere mensen dat wel zijn, omdat racisme gewoon schandalig is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ontkenning is in het geval van rasisme een van de eerste dingen die duiden op echt rasisme :-P

Chris
Waarschuw beheerder
mwah..ben geen racist maar eerder een anti-religieus activist...hahaha
Waarschuw beheerder
ik ben tegen geloven die vrouwen onteren...geloven die denken dat je zwanger word zonder sex.. en mensen die tegen muren praten...hmz..tegen dat dikke mannetje heb ik (nog)niks hahaha maar ik doe niet aan t opium des volks..geef mij maar de opium lijs;)
Waarschuw beheerder
donateur
[fluistermode] pssst Chris, 't is racisme met c ;p [\fluistermode]
Waarschuw beheerder
owja schapen slachten op een balkon en allemaal dingen gezellig samen niet eten en kinderen VERMINKEn is ook not done

Waarschuw beheerder
damn rupsje...
Ik schreef eerst Rascisme, toen racisme en nu weer rasisme AAAHHRHRGGGHHHH wat een kutwoord.
Goed dat je me erop wijst ik zal beter op m'n spelling letten :-)

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
de betekenis van de SS en dergelijke uitspraken is in de loop der jaren wel een beetje veranderd hoor

"SS" heeft maar één betekenis: SchutzStaffel, de organisatie van Heinrich Himmler (die man was nog erger dan Hitler) die tijdens de tweede wereldoorlog schuldig was aan ontelbare gruweldaden jegens niet-ariërs.

Die betekenis is nog nooit veranderd. Net zomin als die van het hakenkruis trouwens. (Vandaar dat "SS" niet voor autonummerborden gebruikt mag worden en het zichtbaar dragen van hakenkruis of SS logo nog steeds wettelijk verboden is. Dit geldt trouwens ook voor het gebruik op websites.)

(Sorry Chris, je pleister liet ff los.... ik zal nu stil zijn hoor!) :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Chris > daarom zei ik het ook, ben meestal niet iemand die snel andere gaat lopen corrigeren (zeker niet om spelling), maar vond het zo lullig dat je jezelf fout had gecorrigeerd :)
Waarschuw beheerder
ken er nog wel eentjuh zomogelijk erger ...
deze freak kenne julie die???
[img cacheid=00007f160008f574adaa17c91a000c4905]http://images.google.com/images?q=tbn:Bcy5bNEy3ikC:www.crimelibrary.com/forensics/anthropology/images/APG344073-Josef-Mengele-MD,.jpg[/img]

das pas een sicko...deed tests op tweelingen...
Waarschuw beheerder
jullie hebben haar dus ook al door:)?

mij viel t ook al op

heb je der cu2 site al ooit gezien (ik heb niet echt veel zin om bovenstaande reacties te lezen dus kan best da je hem al gezien hebt)

suuuuupervet

vooral gekkehuiSS en rechtSS, straalt echt klasse uit

en die rood wit blauwe site, de vaderlandsliefde straalt er gewoon vanaf

achja zoon soort maakt zichzelf wel af

Waarschuw beheerder
donateur
2 Taub aka Retard: Daar had ik het ook over :) ziek....

2 V@lium: Is idd een ziek persoon, werkte o.a. aan het euthanasieprogramma van hitler.....

Waarschuw beheerder
Is toch Doctor Joseph Mengele?

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Josef Mengele ;)

maar Doctor? ;) SS-Arts.......
Waarschuw beheerder
leuke (bleeh) vriend heb je trouwens die op zn site linkt naar stormfront.org, heb je wel enig besef dat je alleen al met deze naam mensen verdriet kan doen. Omdat deze organisatie (net als jouw SS, ook al is het niet hetzelfde, je kan er mee rekening houden dat je met bepaalde woorden mensen kwetst) vele onschuldige mensen veroordeelt en zelfs gepijnigd/gedood heeft.

das een vriend om trots op te zijn.

Ten tweede vraag ik me af, als jij nog een opa of oma hebt, wat je daar tegen zegt...
Waarschuw beheerder
2big_eyed:
ten eerst: nee ik heb geen opa's en oma's meer (nou jah,"half-oma" ofzowiets).dus daar zeg ik inderdaad niet veel tegen.
ten tweede:
je kan er mee rekening houden dat je met bepaalde woorden mensen kwetst)

dat heb ik nou speciaal om deze reden dan ook gedaan.mocht het jullie gelukkiger maken vandaag: ik heb dat SS speciaal hiervoor van mn site gehaald!
voor mij heeft SS niet die link met de oorlog meer.maar ik kan me inderdaad goed indenken dat het voor degenen die deze betekenis er wel aan verbinden,het vervelend en kwetsend kan zijn dat ik deze uitlatingen gebruik.
ik leef in het heden,niet in 't verleden.'t zal mij een zorg zijn wat er 50jaar geleden gebeurd is,daar sta ik niet zo heel erg bij stil.en ja inderdaad,misschien hebben de rechtse mensen er wel een andere betekenis aan gegeven,dat zou kunnen,maar dat is wel de betekenis die voor mij waarde heeft!maar goed....jullie praten elkaar overigens wel heel makkelijk na,deze tekens heb ik er vanmiddag om 4uur al om deze reden vanaf gehaald,en 's avonds zijn er nog altijd mensen die zeggen dat dit op mijn sites staat.
2Taub aka Retard:
wat is er mis met vaderlandsliefde?volgens mij is dat hier ook niet waar het over gaat!!!!maar als je inderdaad de moeite had genomen om het stuk hierboven te lezen,dan had je dat ook vast wel ergens gelezen!
ik ben trots op mijn vaderland,dat is toch niet verboden?net zo min als rood wit blauw!ik ben dus ook niet van plan om dit van mijn site af te halen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Toch is onze geschiedenis heel belangrijk.... al die dingen die hier 50, 100, 500 jaar geleden zijn gebeurd, hebben allemaal bijgedragen aan wat Nederland nu is (=best wel een tof land, al zeg ik het zelf) ;)

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb dat SS speciaal hiervoor van mn site gehaald!

leuk!? maar waarom stond het er....

en er staan ook nog een aantal pic's op over o.a. discriminatie/onderscheidt

zegt voor mij genoeg?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb er een foto op staan van een groep kale koppen,lijkt me niet discriminerend,vind ut gewoon een leuke foto...
verder pim fortuyn,voor mij is die man gewoon een geweldig persoon,dus die haal ik ook niet van mn site af,verder weet ik niet eens meer welke foto's er allemaal op zouden moeten staan,want ze doen ut tog niet.
verder zou ik niet weten welke foto's je zou kunnen bedoelen zo.....
Waarschuw beheerder
donateur
Inonde > Mooi zo dat je dat SS hebt weggehaald! Want ook al heeft het voor jou een andere betekenis, de algemene betekenis van SS is toch echt wel aan het nazisme uit de jaren 50 gelinkt. En al boeit het jou weinig wat er toen is gebeurd, 50 jaar is eigenlijk maar heel kort, en geschiedenis is er toch om van te leren, anders sta je stil en was de mensheid niet wat ze nu is. Het is niet alleen dat je mensen er mee kwetst, het is (in mijn ogen iig) een teken van het klakkeloos over te nemen van iets zonder bij de betekenis van datgene na te denken, en het is een teken van weinig historisch besef. Misschien kom je daar ooit wel achter, over 50 jaar, dat wat er nu allemaal gebeurd tegen die tijd ook zeker nog invloed heeft. Sommige symbolen zijn nou eenmaal onlosmakelijk verbonden met iets, net als het hakenkruis of rechter handje in de lucht en sieg heil roepen. Als men een herkenninngsteken voor racisten wil maken en niet met Hitler geassocieerd wilt worden, moet men maar de moeite nemen om creatief te zijn en iets anders te verzinnen.

Waarschuw beheerder
donateur
de algemene betekenis van SS is toch echt wel aan het nazisme uit de jaren 50 gelinkt

En niet alleen dát.... het "SS" logo dat neonazi's gebruiken is nog precies hetzelfde als het logo dat door Himmler's troepen werd gebruikt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik lees niet eens wat van mensen die niet kunnen typen, als ik geen spaties/hoofdletters gebruiken. Das nie leuk om te lezen.
Waarschuw beheerder
inonde/puroblanca als je de moeite had genomen mijn stukje fatsoenlijk te lezen en vooral te begrijpen had je misschien een beetje ironie in mijn post geproeft

Waarschuw beheerder
Iemand die op z'n site verwijst naar het stormfront en zich Purablanca noemt heeft vast al een intake bij het stormfront gehad waarbij ze de familiegeschiedenis hebben nagetrokken!

Inge
Waarschuw beheerder
vond stormfront best nuttig...heb er mein kampf gedowned...wou t gewoon lezen..kwam 3 bladzijdes SAAAAAAAAAAAAAAI en dan noemen ze mij een narcist...en ja CHRIS jij kent je boekjes man...
(p.s als je de bijbel leest maakt dat je geen christen)zo das tegen responds van pantoffeldiertjes ik lees graag eerst alle info voordat ik oordeel...
Waarschuw beheerder
-- ik ben er inderdaad trots op om blank te zijn,maar je hebt mij toch niet horen zeggen dat een turks iemand niet trots mag zijn dat ie turks is....

Je zegt eerder over buitenlanders: "omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven". Je haalt daarbij flink uit naar de buitenlanders, ook de Turken dus. Blijkbaar hebben ze in jouw ogen iets om zich voor te schamen?

-- ik heb ook niet gezegd dat een toerist hier onze taal hoeft te spreken,alleen als je hier (voor langere tijd)woont.

Het is erg handig als iemand de taal van het land spreekt, maar verplichten om het (altijd) te spreken? Ik heb zelfs in het Franstalige deel van Zwitserland gewoond, en als ik dan met een Nederlandse collega was die daar ook woonde, ging ik echt geen Frans spreken, zelfs niet als er Zwitsers waren die ons konden horen, Want wat is het probleem dat ik daar mijn taal spreek als ik iets zeg dat alleen aan mijn landgenoot gericht is? Ik zie dan ook niet in waarom twee Turkse mannen hier zo nodig Nederlands zouden moeten spreken als ze een gesprek met elkaar voeren.

-- de betekenis van de SS en dergelijke uitspraken is in de loop der jaren wel een beetje veranderd hoor!SS is nu(ruim 50!jaar na)de oorlog meer een begrip geworden om je onvrede met een aantal buitenlandse probleemgroeperingen mee uit te drukken.niet meer die organisatie die duizenden mensen heeft vermoord!

Eigenlijk zet je jezelf met deze uitspraak al volledig buitenspel. Wat een ongelofelijk domme opmerking, zeg. Als ik morgen tegen mijn vrienden ga roepen dat de Swastika voor mij staat voor "een onvrede tegen domme mensen", en die vrienden vinden dat wel een strak plan, kan ik overmorgen overal een Swastika opplakken, "omdat dat een begrip is dat staat voor onvrede met domme mensen"? Ik dacht het niet! Die Swastika staat nog steeds voor de nazi's.

SS staat niet voor onvrede met buitenlandse groeperingen, SS staat voor een organisatie die duizenden mensen op gruwelijke wijze de dood injoeg. SS staat voor een organisatie waar de Al Qaida bij in de schaduw staat. Hoe zou jij het vinden als mensen trots met symbolen van Al Qiada koketteren? Waarschijnlijk walgelijk. Dat hebben andere mensen met de manier waarop jij met de SS koketteert.

Ik vind je een beetje een zielig meisje, want volgens mij heb je helemaal niet nagedacht over wat je nu precies denkt. Je komt over als iemand die haar ideeen is aangepraat door iemand anders. Jammer.

-- ik heb dat SS speciaal hiervoor van mn site gehaald!

Mooi, maar helaas verandert dat je denkbeelden nog niet.

-- 't zal mij een zorg zijn wat er 50jaar geleden gebeurd is

Als je het over de 2e wereldoorlog hebt (die was meer dan 50 jaar terug), daarin werden miljoenen mensen vermoord omdat de bevolking van Duitsland zich ideeen liet aanpraten, ideeen waarbij vreselijke generalisaties werden gemaakt over een etnische bevolkingsgroep, door een volk dat vergat goed na te denken, in een tijd van economische crisis. Komt zo'n situatie je bekend voor?
Waarschuw beheerder
-- mwah..ben geen racist maar eerder een anti-religieus activist...

En is dat een reden om tegen moslims te zijn? Of tegen Arabieren?

-- ik ben tegen geloven die vrouwen onteren...geloven die denken dat je zwanger word zonder sex.. en mensen die tegen muren praten... owja schapen slachten op een balkon en allemaal dingen gezellig samen niet eten en kinderen VERMINKEn is ook not done

Vrouwen onteren, schapen op een balkon slachten (hoewel, wat is er zo veel erger aan het slachten op een balkon als slachten in de bio-industrie?), kinderen verminken, en dergelijke, vind ik ook not done. Maar denk jij dat de Islam voor die dingen staat? Sta je er wel eens bij stil dat de Islam net zo divers is als de Christelijke kerk? Dat er extreme islamieten zijn, en heel gematigden? Net zoals er extreme christelijken zijn, en zeer gematigden.

De Islamiet die ik persoonlijk het best kent, doet echt niet aan wat jij hierboven beschrijft. Sterker: hij heeft wel eens triootjes met zijn vriendin, doet drugs net als jij en ik ... het is net een gewoon mens! En zo zijn er vele doodgewone islamieten. Om dus alle islamieten over 1 kam te scheren, of alle Arabieren over 1 kam te scheren, is dus ontzettend dom. Er zijn extremisten die vreselijke dingen doen, maar de meesten zijn vredelievende mensen als jij en ik.

In het westen is het niet anders. Er zijn extreme christenen. Er zijn christenen die preken dat homo's vermoord moeten worden. Er zijn christenen die vinden dat mensen die abortussen uitvoeren vermoord moeten worden. In Nederland is een politieke partij die het liefst ziet dat alles op zondag dicht is, van wie je eigenlijk beter geen TV mag kijken en internet gebruiken. Staan dit soort extreme groeperingen voor het christendom? Staan deze groeperingen voor "het Westen" ik dacht het niet! En zo staan die extreme groeperingen in de Islam niet voor de Islam, of "de Arabische Wereld".
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en dan noemen ze mij een narcist

Je zult wel een racist bedoelen.

en ja CHRIS jij kent je boekjes man...

Het is Inge, maar ja...

ik lees graag eerst alle info voordat ik oordeel

Nou, dat zal wel. Het Stormfront gebruiken om aan Mein Kampf te komen en vervolgens maar 3 bladzijdes lezen. Doorzetter!!!

Goed geinformeerd? :D

Inge

Waarschuw beheerder
't zal mij een zorg zijn wat er 50jaar geleden gebeurd is,daar sta ik niet zo heel erg bij stil.

Je zou je echt moeten schamen, wat zouden je opa en oma ervan hebben gevonden, als ze nog leefden?

En je ouders, durf je die dit recht in hun gezicht te zeggen?

Maar zoals jij praat, praten nu veel jongeren. SS en hakenkruis heeft een andere betekenis nu, tweede wereldoorlog is te lang geleden, ja, sommigen ontkennen zelfs de holocaust.

Dit laten ze zich gewoon aanpraten door anderen, die hier misbruik van maken. Ik weet wel dat er op hardcorefeesten lui rondlopen van het stormfront die daar in contact proberen te komen met jongeren om zieltjes te winnen....

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Eén ding wat ik nog steeds niet snap....

Als je een tof verhaal hebt geschreven (of een lekker technonummer) dan kun je daar best een beetje trots op zijn

Als je favoriete club wint mag je daar trots op zijn, ze hebben er tenslotte hard voor getraind

Als een DJ een perfekte set neerzet mag je daar trots op zijn (t is tenslotte hard werk)

Etcetera, etcetera, etcetera.....

Maar als je als blanke geboren bent.... wat heb je (of iemand anders) daarvoor in vredesnaam gepresteerd? Wat is er dan om trots op te zijn?

Ik zal wel te dom zijn, denk ik.... ik snap het niet :P

(Trots zijn op Nederland is nog totdááraantoe.... dat is tenslotte iets dat we met z'n allen opbouwen.... maar trots op een kleurtje dat je volkomen toevallig het gekregen??)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als ik het over buitenlanders heb, dan bedoel ik iedereen die niet van nederlandse afkomst is!en ik haal misschien naar hen uit,maar jij hebt mij nooit horen zeggen dat zij zich ergens voor zouden moeten schamen(behalve voor hun gedrag tegenover ons als gastvolk).ik kan alleen veel dingen uit hun cultuur niet begrijpen.ik vind een aantal punten uit hun cultuur uit humaan(vrouwelijk)oogpunt gewoon onacceptabel!
waarom ik vind dat iedereen op straat nederlands moet praten(elke inwoner van dit land):
ik heb er op zich geen problemen mee dat zij buitenlands praten,ik irriteer mij er alleen aan, als ik op straat loop en er staat een groep met 10buitenlanders te ratelen,ik begrijp niet wat zij zeggen,dus kunnen zij lekker iedereen staan afzeiken zonder dat ze het begrijpen.en ik weet uit genoeg ervaringen DAT zij ook iedereen in de zeik staan te nemen!er word gewoon vaak misbruik gemaakt van het feit dat wij hun taal niet beheersen, en DAAR irriteer ik mij aan!
met die opmerking dat het mij niets interesseert wat er in het verleden is gebeurt: tuurlijk vind ik het ook vreselijk dat er zo veel mensen zijn omgekomen in WO2,wat ik er mee bedoelde te zeggen was: ik sta daar niet bij stil,ik kan me inderdaad goed voor stellen dat mensen die de oorlog meegemaakt hebben dit wel doen.
wat betreft mijn denkbeelden: niemand heeft mij mijn denkbeelden aangepraat.die heb ik 100% uit eigen ervaringen met buitenlanders gekregen.voor mij hebben zij het dus ook zelf veroorzaakt!
-- mwah..ben geen racist maar eerder een anti-religieus activist...

die uitspraak is niet van mij afkomstig,die heeft iemand anders gemaakt!
en de islam op zich vind ik geen slechte cultuur trouwens!wat die extremisten er van hebben gemaakt,dat vind ik fout!en helaas helaas,een groot deel van de moslims hier in nederland behoort tot die extremisten.zoals ik al ergens eerder had gezegd, een echte moslim heb ik geen problemen mee,maar wij hebben hier in nederland grotendeels berbers en daar heb ik wel problemen mee!in hun land zelf worden ze niet eens geaccepteerd,daar worden ze ook onderdrukt vanwege hun denkbeelden.
Als je favoriete club wint mag je daar trots op zijn, ze hebben er tenslotte hard voor getraind

daar heb ik toch ook niks voor gedaan,waarom zou ik daar dan wel trots op mogen zijn en op mijn kleur,waar ik inderdaad ook niks voor heb gedaan, daar mag ik niet trots op zijn:S
en trouwens,mijn ouders weten dat geschiedenis mij niet veel interesseert en zij weten ook wat de oorzaak daarvoor is in tegenstelling tot jullie!ik zeg niet dat het mij niets doet wat er in het verleden gebeurt is,maar dat ik er niet bij stil sta,in dat opzicht interesseert het mij niets.ik leef in het heden(en ja,tuurlijk moet je af en toe terug kijken naar het verleden,maar niet te vaak in mijn ogen)!
wees trouwens gerust hoor,ik zal me nooit bij een organisatie als stormfront of iets dergelijks aansluiten.ik heb mijn eigen mening,maar die hoef ik echt niet samen met een groepje die mijn mening deelt,uit te dragen!ik ben mezelf en dat wil ik ook graag blijven,ik heb niemand anders nodig om mezelf te verwoorden/beschermen.dat doe ik zelf wel.dit gedrag is nou juist een van de punten waar ik mij aan irriteer,dus het is dan wel erg onlogisch om zelf hetzelfde gedrag te gaan vertonen!
2Inge:
ik heb geen link naar stormfront op mn site staan,dat heeft mn vriend erop staan,dus dat heeft nix met mij of mijn chatnaam(purOblanca)te maken!!!!
heb ik trouwens nog 1 opmerking:
jullie zeggen zelf al een aantal keren dat het racisme/antiphatie jegens buitenlanders de laatste tijd erg toe is genomen.Zou dat nou misschien ook een reden hebben?Als alle buitenlanders in nederland zich normaal zouden aanpassen,dan zou niemand problemen met ze hebben.maar kennelijk passen zij zich dus niet aan,want er zijn wel veel mensen die problemen met ze hebben.ik schat dat uit mijn vriendenkring,klasgenoten en familie zeker de helft inmiddels een aardige hekel heeft gekregen aan buitenlanders.mijn ouders,mijn vriend,mijn zussen en zwager,veel van mijn klasgenoten,en ook veel van mijn vrienden heeft een antipathie voor buitenlanders.
en een dergelijk gevolg heeft altijd een oorzaak,dus volgens mij hebben de buitenlanders in nederland het hier de laatste jaren voor zichzelf/elkaar aardig verpest.
(ow en ik zeg het er maar bij voor er commentaar komt: dit geldt natuurlijk alleen voor de buitenlandse probleemgroeperingen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb dat SS speciaal hiervoor van mn site gehaald!

Echt humor heb jij :D

verder zou ik niet weten welke foto's je zou kunnen bedoelen zo.....

Lees mijn reply maar eens goed dan weet je over welke pic ik het heb.
Waarschuw beheerder
ik wilde net weer aan mn huiswerk gaan: volgens mij maakte jij toen een opmerking over die foto met die skins.Die blijft erop.ik vind dat gewoon een leuke foto!!!!en dat heeft nix te maken met racisme(als jij het over die foto had natuurlijk) zo niet,dan lees ik volgende week je reply wel.

Waarschuw beheerder
donateur
nee die niet, lees mijn reply maar goed :)

en er staat er nog één...LPF (HINT!)
Waarschuw beheerder
ik stem op lpf,dus vind daar nix mis mee,dus die gaat zeker niet van mijn site af en pim fortuyn ook niet!!!!
Waarschuw beheerder
Pim vond het juist verschrikkelijk dat mensen hem associeerden met Hitler. :( Dat was één van de dingen waar hij echt ongelukkig van werd. :(

Waarschuw beheerder
donateur
precies die pic bedoelde ik en die van loesje...

Waarschuw beheerder
donateur
Pim von het trouwens óók vreselijk als mensen op hem zouden stemmen omdat ze hem als een nieuwe Hitler zagen....
Waarschuw beheerder
2 eminem als je goed las wat ik schreef zou je zien dat ik wat op alle ja ALLE geloven heb aangemerkt....
dat jij nu anti nazi oogkleppen op je kop hebt zitten en overal een nazi opmerking in ziet is jouw probleem.
ik vind geloof gewoon een achterhaald idee en dat is mein (hahah) MENING.
Waarschuw beheerder
nee inge...bedoel echt narcist... d8 dat ik zelfingenomen was maar die vent slaat alles heb t boek proberen te lezen 3 pagina's intro en dommelde bijna weg...hahahah daar lul je een speedjunk nog mee in slaap..
ga t wel eens helemaal lezen al ik echt echt niks beters te doen heb ...en alle info hoeft niet te betekenen dat ik ook zijn boek nog eens lees terwijl er veel meer bronnen over de gebeurtenissen rond WOII zijn,die bovendien een stuk beter weg lezen.

Waarschuw beheerder
daar lul je een speedjunk nog mee in slaap

Wist je dat Hitler speedinjecties kreeg om op dreef te komen; ja hij was speedverslaafd!

Inge
Waarschuw beheerder
en zijn soldaten ook inge
hebben de duitsers uitgevonden

maar ze blijft maar doorgaan die purablanca

leg mij eerst eens uit wat buitenlanders zijn en wat neit, veel van de mensen die jij waarschijnlijk buitenlander vind hebben langer een nederlands paspoort dan jij!
Waarschuw beheerder
Valium, je hebt gelijk. Ik dacht even dat je het over religie in het algemeen had, en de Islam in het bijzonder. Maar ik kon die opmerking over het praten tegen een muur al niet plaatsen (dat zijn naturlijk joden). En die opmerking over zwangerschap zonder sex gaat natuurlijk over de christelijke Maria.

Ik heb het zelf ook niet zo op religie, welke religie dan ook. Ik kan met mijn rationele gedachtes ook niet begrijpen waarom mensen in zulke onzinnige dingen geloven. Maar zo lang ze mij er niet lastig mee vallen, zo lang ze mij daar niet mee beperken, zal het me echt een zorg zijn. Het wordt een probleem als een kerk of religie mij in mijn vaarwater kom.

Het grootste stuk van die reaktie moet je dan ook maar zien als een opmerking tegen allen - jij niet dus - die denken dat islamieten religieuze zeloten zijn, en niet beseffen dat er in het westen ook zat Christelijk gekken rondlopen.
Waarschuw beheerder
pcies... ik heb niks tegen mensen met een andere visie op het leven zolang ze die maar niet aan mij proberen op te dringen...;)
maar als je de geschiedenis bekijkt moet je toch toegeven dat godsdienst toch wel de drijfveer van veel huidige conflicten is..
vraag me af of de verschillende geloven het ooit nog zullenpresteren om vreedzaam te coexisteren met elkaar.
hoop t wel in elk geval 'MAKE LOVE NOT WAR'
[img cacheid=0003ae110008fa6880a456e11a000c72b5]http://www.pubtheo.com/images/united-for-peace.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Alle gabbers zijn nazi's.

Want ik zie regelmatig rascisten op gabberfeesten.

----------

Dat is het soort redenering waar ik van walg. Veralgemeniseren, behalve als het jezelf aangaat, neeeeeeee, dan moeten we opeens naar jouw persoon gaan kijken.
Waarschuw beheerder
mensen die dat zeggen (als je dat al mensen mag noemen..) zijn geen haar beter dan mensen die verkondigen dat ALLE TURKEN TERINGLIJERS zijn...
ik heb een hekel aan zulk soort generaliserende uitspraken..
Waarschuw beheerder
2 bla:
zeg dat eens tegen een gabber,ik denk niet dat dat op prijs gesteld word. niet elke gabber is een nazi, en gabbers hebben er zelf ook niet voor gekozen om met racisten geassocieerd te worden.die mening is ze toebedeeld en daar is later dan ook wel een groep racisten uit ontstaan. maar niet elke gabber is nazi, uit het niveau van deze opmerking blijkt dan ook meteen jou niveau en dat jij duidelijk niet eens nagedacht hebt over wat je zegt.waar heb jij het op deze pagina trouwens over gabbers zien gaan, het gaat over racisme en dat is een wereld van verschil,maar als je misschien eerst eens terug gaat naar school, kun je later aan de discussie mee doen:)
Waarschuw beheerder
-- als je misschien eerst eens terug gaat naar school, kun je later aan de discussie mee doen

De enige die terug naar school moet gaan ben jij. Want als je die reaktie van bla nog eens ziet, zie je dat het eerste stuk een quote is (niet uit deze discussie, waarschijnlijk ergens anders vandaan), maar bla's mening staat daaronder, en die staat er lijnrecht tegenover.

Een stuk eerder schreef je:

-- ik heb een iq van 118 DANK JE WEL!!!ik zit dus 18 punten boven het iq van de gemiddelde nederlander.ik studeer dan ook op een hogeschool,dus met mijn iq is niks mis,dus hier geen opmerkingen meer over

Nou, van dat hoge IQ heb je nog niks noppes nada laten merken. En als je goed had opgelet dan was de gemiddelde score van de laatste nationale IQ test 111, niet 100. Deze test was namelijk wel erg makkelijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zeg dat eens tegen een gabber,ik denk niet dat dat op prijs gesteld word. niet elke gabber is een nazi, en gabbers hebben er zelf ook niet voor gekozen om met racisten geassocieerd te worden.die mening is ze toebedeeld en daar is later dan ook wel een groep racisten uit ontstaan. maar niet elke gabber is nazi, uit het niveau van deze opmerking blijkt dan ook meteen jou niveau en dat jij duidelijk niet eens nagedacht hebt over wat je zegt.waar heb jij het op deze pagina trouwens over gabbers zien gaan, het gaat over racisme en dat is een wereld van verschil,maar als je misschien eerst eens terug gaat naar school, kun je later aan de discussie mee doen :)

Bedankt voor het happen, dit onderstreept namelijk het tweede stuk van wat ik zei:

Veralgemeniseren, behalve als het jezelf aangaat, neeeeeeee, dan moeten we opeens naar jouw persoon gaan kijken.

For your information ik ga zelf ook naar Hardcore feesten dus ik weet echt wel hoe de vork werkelijk in de steel zit. Dan zou ik er namelijk zelf ook een moeten zijn :s
Waarschuw beheerder
donateur
als ik het over buitenlanders heb, dan bedoel ik iedereen die niet van nederlandse afkomst is! [...]ik kan alleen veel dingen uit hun cultuur niet begrijpen.ik vind een aantal punten uit hun cultuur uit humaan(vrouwelijk)oogpunt gewoon onacceptabel!

Ja wat is het nu? Heb je nou wel over alle buitenlanders als niet nederlanders, zoals uit je 1e zin blijkt, of stiekem toch over buitenlanders met een zekere culturele achtergrond, waar je volgens mij in je laatste zin naar verwijst?

waarom ik vind dat iedereen op straat nederlands moet praten(elke inwoner van dit land):
ik heb er op zich geen problemen mee dat zij buitenlands praten,ik irriteer mij er alleen aan, als ik op straat loop en er staat een groep met 10buitenlanders te ratelen,ik begrijp niet wat zij zeggen,dus kunnen zij lekker iedereen staan afzeiken zonder dat ze het begrijpen.en ik weet uit genoeg ervaringen DAT zij ook iedereen in de zeik staan te nemen!

O dus je ergert je aan (ter info: je ergert je aan iets of iets irriteert je, maar je ergens aan irriteren is slecht nederlands, maar dit terzijde) buitenlanders die in hun eigen taal praten als je er langs loopt, en geldt dit voor iedereen die geen nederlands praat, of moeten ze toevallig een kleurtje hebben? Kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat je nu ook doelt op de japanse toerist, de italiaanse pizzabakker, of de chinese kok.

En je reply tegen Bla toont aan hoe ontzettend pienter je de de subtiliteiten van een gesprek kan vatten :s

maar niet elke gabber is nazi

nee en niet elke op straat turks sprekende turk is slecht geintegreerd.

En voordat je iemand naar school terug stuurt, ga zelf 's snel in de geschiendenisboeken duiken, dan leer je misschien waarom het wel van belang is enig historisch besef te hebben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op dit punt moet ik t met haar eens zijn...
ik vind t op zijn minst zeer onbeleefd als waar ik bij ben mensen plotseling een taal gaan spreken die ik niet begrijp.... praat dan of nederlands of leer me je taal eerst...
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, als je aan tafel zit met iemand ok. Maar op straat? Hoe maak je onderscheid tussen vakantiegangers en inwoners van Nederland, of moet elke toerist dan ook een cursus Nederlands krijgen voordat hij de het land binnen mag?
En ergeren jullie dan ook aan alle chinezen hier, want er zijn ook chinezen die geen nederlands kunnen?
Ik ben het er ook mee eens hoor dat iedereen die hier komt wonen de taal moet leren, maar ga me er echt niet aan ergeren als ik langs iemand loopt die wat zegt dat ik niet begrijp.
Waarschuw beheerder
2bla:
iemand die naar hardcore feesten gaat is nog geen gabber!
2eminem:
het gemiddelde iq is wel degelijk 100,inderdaad week het dit keer misschien af,maar zoals je zelf al zei,dat kwam doordat de test erg makkelijk was.ik kan er niet over oordelen,ik heb deze test niet meegedaan.
2SuperRupsje:
Kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat je nu ook doelt op de japanse toerist, de italiaanse pizzabakker, of de chinese kok

jah ook hier doel ik op ja!ik doel op iedereen die niet de nederlandse cq engelse taal spreekt.ja en engels mag inderdaad wel ja,want dat is nu eenmaal de wereldtaal.voor de opmerking komt:nee dat is spaans,nee hoor,engels is nog altijd wereldtaal nummer 1,alleen zijn er wellicht meer mensen die spaans spreken,hier zijn echter te veel dialecten in terug te vinden.
en inderdaad v@lium,ik vind het onbeleefd dat zij een voor mij onbegrijpelijke taal spreken.
nee en niet elke op straat turks sprekende turk is slecht geintegreerd

dit ben ik niet met je eens,in mijn mening ben je pas goed geintegreerd,als je ook de taal van het land waarin je je bevind op straat spreekt.
en ik heb trouwens genoeg historisch besef na 5jaar geschiedenis op het VWO.meer dan dat vind ik zeker niet nodig.
Waarschuw beheerder
Klopt, je hebt tegenwoordig ontzettend veel rechtse wankers op feesten, echte gabbers worden schaars.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 16 jaar in Frankrijk gewoond, maar m'n ouders zijn nederlands, dus ik was daar ook een allochtoon. Op school sprak ik frans, met vrienden sprak ik frans, maar met m'n moeder sprak ik nederlands, ja ook op straat. Dat heeft ons niet slechter laten integreren, m'n moeder is stukke beter geintegreerd daar dan de gemiddelde rijke nederlander die daar een huis is gaan kopen, en ik heb het voordeel tweetalig opgevoed te zijn.

Maar de japanse toerist moet dus ook een spoedcursus nederlands in het vliegtuig nemen? Als jij naar het buitenland op vakantie gaat met vrienden of familie, welke taal spreek je dan met hun?

O en nog een correctie: spaans is niet de meest gesproken taal op de wereld, maar chinees. Maar je hebt gelijk engels is wel de wereldtaal.

Waarschuw beheerder
Dit is trouwens de eerste keer dat ik het (gedeeltelijk) eens ben met inonde.
Als twee turken in Nederland over straat lopen en ze praten hun eigen taal dan is dat hun goed recht!
Maar als je hier wilt wonen zul je wel de moeite moeten nemen om de Nederlanse taal te leren.
Hoe wil je anders jezelf handhaven in zo'n land als je niet eens es kunt communiceren met de bewoners?
De vergelijking met een toerist is oneerlijk daar een toerist maar een paar weken in dat land verblijft en een toerist geld uitgeeft waardoor dat land geen nadeel heeft van die persoon.
Dat superrupsje naar Frankrijk is geweest is ook een mooi voorbeeld ze sprak wel tegen de Fransen Frans, dus ze heeft zich wel degelijk geïntegreerd.
Als er iemand naar dit land komt en hij is schatrijk en hij wil de taal niet leren maar hij draagt wel belasting af dan heb ik daar evenmin moeite mee daar die persoon zichzelf wel kan redden.
Waar het om gaat is dat een buitenlander de Nederlandse taal moet leren als hij gebruik wil maken van onze facliteiten!

GreetX Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ff nogmaals voor de duidelijkheid: ik vind ook dat elke immigrant de taal moet leren, inclusief mijn hoog opgeleide buitenlandse collega's die dat verdommen. Maar ik vind ook dat iedereen het recht heeft om op straat en thuis de taal te spreken die hij of zij wilt. Dat op je werk of op school wordt geeist dat er nederlands wordt gesproken: ook helemaal mee eens.

En waar het mij voornamelijk in m'n reply om ging, en dat heb ik niet duidelijk gezegd geloof ik, is dat ik het oneerlijk vind (en totaal onzinnig) dat je je aan iedereen ergert die geen nederlands op straat spreekt. Juist omdat je je dan misschien ook toeristen te kort doet. Terwijl ik juist vind dat je als inwoner ook aardig dient te zijn tegen toeristen. Je bent toch ook blij als je op vakantie bent en iemand wijst je de weg ipv van je boos aan te kijken omdat je de taal niet spreekt?
Waarschuw beheerder
Beetje gestoord om mensen te dwingen om Nederlands tegen elkaar te spreken terwijl ze allebei een andere taal beter beheersen, maar goed.

Waarschuw beheerder
donateur
ik erger me wel aan die lui (dat zae een vreemde taal spreken), maar vind het niet erg (snap je hem nog?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Persoonlijk wil ik niet eens weten wat andere mensen op straat tegen elkaar zeggen, buitenlanders of geen buitenlanders :P

Waarschuw beheerder
Ik vind ook dat iedereen het recht heeft om z'n eigen taal tegen elkaar te bezigen maar niet als het gaat om sociale omgang met mensen die een andere taal spreken, dan hoor je je wel aan te passen!

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Bovendien, als je mensen zou dwingen op straat met elkaar alleen maar Nederlands te spreken, dan zit je met het probleem: wat is Nederlands? Gaan we dan ook dialekten op straat verbieden en allemaal 'Haarlem-Nederlands' praten? Komen er boetes voor het spreken van een andere taal op straat? Komt er een recherche-opsporingsteam voor taalfouten? :|

Kortom, het is gewoon niet haalbaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wil ook even reageren:

iemand die naar hardcore feesten gaat is nog geen gabber!

Vertel mij eens, wat is de definitie van een gabber?

Kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat je nu ook doelt op de japanse toerist, de italiaanse pizzabakker, of de chinese kok Purablanca: jah ook hier doel ik op ja

Eergisteren waren Chris en ik bij een griek een pitabroodje eten. Hij kan wel nederlands, maar praatte met z'n dochter nederlands. Hier heb ik geen moeite mee. Waarom? Veel buitenlanders hebben geen goed accent op Nederlands, ook al kunnen ze het al 10 jaar, en blijven ze het langzamer spreken. Waarom zou je dan niet met je dochter Grieks mogen praten in de zaak, dan verloopt een gesprek toch gemakkelijker, denk je niet?

en ik heb trouwens genoeg historisch besef na 5jaar geschiedenis op het VWO.meer dan dat vind ik zeker niet nodig.

Huh?! Het interesseert je allemaal toch geen bal? Ik kan me moelijk voorstellen dat je dan enig historisch besef hebt!

Inge
Waarschuw beheerder
-- jah ook hier doel ik op ja!ik doel op iedereen die niet de nederlandse cq engelse taal spreekt.ja en engels mag inderdaad wel ja,want dat is nu eenmaal de wereldtaal.voor de opmerking komt:nee dat is spaans,nee hoor,engels is nog altijd wereldtaal nummer 1,alleen zijn er wellicht meer mensen die spaans spreken,hier zijn echter te veel dialecten in terug te vinden.

Meisje toch, je kunt wel zo over je IQ blijven pochen, maar Tatjana lijkt me slimmer dan jij.

Ten eerste: waarom mag Engels wel? Simpelweg omdat jij denkt dat dat de taal is die de meeste mensen spreken? Of is het omdat jij die taal spreekt?

Ten tweede: ik weet niet hoe je aan Spaans komt, maar dat is slechts de 5e taal van de wereld. Engels is ook niet de eerste taal van de wereld, dat is het Chinees. Dus als mensen op straat Chinees spreken is het ok, maar als ze Engels met elkaar spreken mag dat niet? (De grootste talen op de wereld zijn in volgorde: 1) Chinees, 2) Engels, 3) Hindoestaans 4) Russisch, 5) Spaans, 6) Japans, 7) Duits, 8) Indonesisch, 9) Portugees, 10) Frans)

Te derde: hoe kom je erbij dat Spaans meer dialecten telt? In Spanje bijvoorbeeld zij er veel minder dialecten dan in Engeland. Ik weet niet of je ooit in Engeland bent geweest, maar Cockney is heel anders dan Geordie. Het Scouse (gesproken in en rond Liverpool) is vrijwel niet te verstaan. En als je buiten Engeland komt zijn de dialecten nog veel duidelijker: Amerikaans, Zuid-Afrikaans, Australisch, Nieuw-Zeelands, dialecten die in de andere ex-kolonies worden gesproken, maar ook het Welsh-Engels, Iers, Schots, en binnen die taalgebieden zijn ook weer dialecten. Het is niet voor niks dat de Britse film Trainspotting die in Schotland plaatsvindt in de USA ondertiteld werd.

-- dit ben ik niet met je eens,in mijn mening ben je pas goed geintegreerd,als je ook de taal van het land waarin je je bevind op straat spreekt.

Behalve als je Engels spreekt?

-- en ik heb trouwens genoeg historisch besef

Als je vrolijk met SS loppt te koketteren en doet alsof er niks mis is met die term, heb je totaal geen historisch besef. Hostorisch besef is namelijk meer dan wat feiten kennen.

Waarschuw beheerder
donateur
En voor mensen die denken dat de betekenis van SS veranderd zou zijn: hang maar eens een poster met het SS logo voor je raam.... moet je eens opletten hoe lang dat mag blijven hangen van de politie.... :P

Waarschuw beheerder
Of ga eens ronslopen met een t-shirt met SS erop en tel de klappen die je dan krijgt! :D

Inge
Waarschuw beheerder
Jah, dat gaat ook wel weer iets te ver. Maar waar ik me ook gruwelijk aan irriteer is aan molukkers met rms op hun kleding gestikt. En maar zeiken over "nazi's" met Nederlandse vlaggen...

Waarschuw beheerder
donateur
Maar ja, een goed geïntegreerde Nederlander gaat natuurlijk nóóit met een SS T-shirt lopen, he? Want dat is tegen de wet dus dat doe je als goede Nederlander niet :P
Waarschuw beheerder
ik vind een nederlandse vlag ook geen teken van rascisme....
en vind jij dat wel dan betekend dat dat jij de overgrote meerderheid van de turks/marokaanse gemeenschap ook rascisten vind zij zijn het immers die over het algemeen juist met vlaggen etc. rondlopen...
JE HOEFT IMMERS NIET BLANK TE ZIJN OM RASCIST TE ZIJN...
Waarschuw beheerder
Daar ben ik het helemaal mee eens V@lium!
en weet je waar ik mij nou aan irriteer: dat ik gister op busstation apeldoorn dacht dat ik in het buitenland ergens was.er stonden ongeveer 150 mensen,waarvan er 140 buitenlands waren!!!en als die 140 stonden mij aan te kijken en uit te lokken of ik wat zou zeggen:over straat schreeuwen,voornamel­ijk in hun eigen taal en dan af en toe: kankergabbers,vuile kutnederlanders enz.enz. als mij dat een paar keer overkomt,vinden jullie het dan gek dat ik een antipathie voor hen krijg!!ik vind het te absurd voor woorden dat ik tegenwoordig steeds vaker het gevoel krijg op vakantie te zijn door al die buitenlanders op straat.
2Inge:
er zit nogal een groot verschil tussen historisch besef hebben en geinteresseerd zijn in geschiedenis.de bijbel interesseert me ook niets en deze ken ik ook....
en over die grieken: zij hebben er voor gekozen om in ons land te wonen,dan vind ik ook dat zij hun taal moeten aanpassen!ondanks dat het dan misschien langzamer gaat.
2SuperRupsje:
dat ik niet gek ben op buitenlanders zegt niet dat ik niet aardig tegen ze doe!ik reageer naar hen toe net zo aardig als naar een hollander hoor!
2eminem:
mij is op school altijd geleerd dat engels wereldtaal nummer 1 is en spaans wereldtaal nummer 2.in principe is dit eigenlijk net andersom,maar omdat er meer mensen wereldwijd zijn die dezelfde engelse taal(hetzelfde dialect) beheersen dan spaans,is dit de wereldtaal.en ik ben zelf inderdaad nog nooit in engeland geweest,maar het engels is ondanks de verschillende dialecten toch heel goed te begrijpen over de hele wereld.met spaans is dit totaal anders,het castellaans is totaal anders dan het catalaans.
het spaans wat ik spreek is catalaans,maar daarmee begrijp ik een catalaan echt totaal niet.
het engels wat ik spreek is brits-engels,maar amerikaans-engels kan ik prima begrijpen!dit is de reden dat engels DE wereldtaal is!dit is mij door 9 verschillende leraren verteld,dus het lijkt mij niet zo vreemd dat ik dit dan eerder geloof dan jou...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
er zit nogal een groot verschil tussen historisch besef hebben en geinteresseerd zijn in geschiedenis.de bijbel

Ik had het ook niet over de bijbel. Je zei eerder in dit topic dat het je geen bal interesseerde wat tijdens WO2 was gebeurd, dat was te lang geleden zei je. Waarom jij nou met een bijbel aan komt zetten snap ik niet.

en weet je waar ik mij nou aan irriteer: dat ik gister op busstation apeldoorn dacht dat ik in het buitenland ergens was.er stonden ongeveer 150 mensen,waarvan er 140 buitenlands waren!!!en als die 140 stonden mij aan te kijken en uit te lokken of ik wat zou zeggen:over straat schreeuwen,voornamel­ijk in hun eigen taal

Ik was er natuurlijk niet bij, maar dat ze alle 140 jou waren aan het uitlokken lijkt me sterk. Parabui?

Inge
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik geef een voorbeeld dat je wel besef van iets kan hebben,maar dat je er dan nog niet in geinteresseerd hoeft te zijn.
en ik zei niet dat ik niet geinteresseerd ben in wo2,ik ben niet geinteresseerd in geschiedenis.
ik vind het niet boeiend om te weten hoe wo2 is begonnen,natuurlijk is het wel belangrijk dat er mensen zijn deze oorzaken wel kennen.maar dat zijn dan vast mensen die geinteresseerd zijn in geschiedenis,ik hou me liever bezig met marketing en communicatie,daar interesseer ik mij voor.
en over die buitenlanders:
tuurlijk niet alle 140,maar wel het grootste deel.allemaal groepen van 15 a 20 jongeren,die voor elkaar stoer moeten zijn.en die 10andere nederlanders die er stonden voelde zich ook niet veilig...
maar het is toch belachelijk dat ik helemaal niets doe,ik sta daar alleen maar en dat zij mij dan meteen gaan lopen uitschelden en uitlokken!

Waarschuw beheerder
donateur
en ik zei niet dat ik niet geinteresseerd ben in wo2,ik ben niet geinteresseerd in geschiedenis.

Iemand die niet geinteresseerd is in geschiedenis is gedoemd z'n fouten te herhalen

Sowieso krijg je volgens mij een genuanceerder beeld over veel zaken als je je een beetje interesseert in geschiedenis

Waarschuw beheerder
donateur
Parabui?

Klinkt als inderdaad
Waarschuw beheerder
pfffff,als ik zeg dat ik er niet in geinteresseerd ben,dan bedoel ik dat ik het niet boeiend vind,niet leuk,het is niet mijn hobby.dat zegt niet dat ik daarom ook niets van wil weten van de geschiedenis.ik heb de belangrijkste dingen met geschiedenis geleerd en ben blij dat ik dat gehad heb en heb nu geen behoefte om mij verder in die stof te verdiepen.niet iedereen is nou eenmaal even geinteresseerd wat er in het verleden is gebeurd.ik ben meer toekomst gericht!

Waarschuw beheerder
donateur
inonde 16 januari 2003 17:04
ik respecteer wel iedereen!!!

Nieuwe Cu2

laatst gewijzigd: 17:31 16-01-2003

Vraag 72: Links of rechts: rechtSS

Waarom haal je die fucking SS niet weg dan, als je toch IEDEREEN respecteerd??
Waarschuw beheerder
dat is al weggehaald......staa­t hierboven ook ergens!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jah inderdaad vergeetachtig,ik had het om mijn oude cu2 verwijderd,maar op mijn nieuwe heb ik mijn oude backup gewoon gekopieerd,en daar stond dit nog in,niet aan ged8!

Waarschuw beheerder
donateur
een reply op je cu2:

...leuk siteje,hebbie weer leuk gedaan...

lijkt niet echt op een backup.......

Waarschuw beheerder
pff wat een gezeik alleemaal om een paar woordjes lekker boeiend!
Ok wel een beetje triest als je het met die gedachte bedoelt..maar jah als het geen betekenis heeft :S
Waarschuw beheerder
het is toch echt gewoon dezelfde site als de vorige keer,had er dus wel een backup van gemaakt,maar jah,denk wat je wil!

Waarschuw beheerder
donateur
dat doe ik zeker! :)

pff wat een gezeik alleemaal om een paar woordjes lekker boeiend!

dus ik mag nu het hele forum vol gooien met woorden die voor mij toch geen betekenis hebben?

Waarschuw beheerder
was dat het al niet?

Waarschuw beheerder
wat bedoel je met: niet iedereen die naar een hardcore feest gaat, is een gabber?
wanneer is iemand een gabber dan volgens jou?
in de tijd dat de gabbercultuur nog echt leefde (gabber is dood, hardcore is still alife)waren er genoeg "gabbers" van indische afkomst, moluks of wat dan ook.
waarschijnlijk ben je de echte meaning van "gabber" vergeten, of heb je die nooit gekend...
t woord racisme kwam in de defenitie in ieder geval niet voor...
Waarschuw beheerder
daar ben ik het mee eens, dat het woord racisme in die definitie niet voorkwam.dat zei ik hier elders op de pagina ook!die betekenis is er later aan gegeven.
en over dat gabber dood is,ik ken genoeg gabbers die dat echt niet met je eens zijn.ik zeg niet dat ik mezelf een gabber vind,zo word ik genoemd.dus gabber is denk ik toch niet zo dood als jij denkt.

Waarschuw beheerder
nou dan maak ik ervan, dat de gabber van vroeger dood is!!
ik ga ook nog steeds naar hardcoreparties, maar er is niks meer overgebleven van dat gevoel van vroeger.
daar wil ik niet mee zeggen dat t niet meer tof is ofzo!!! want dat is t zeker nog wel!!!
Waarschuw beheerder
jij zegt dat er zeker 140 buitenlanders om je heen stonden

nou dan heb je potverdomme even een tijdje nodig gehad om al hun paspoorten en identiteitsbewijzen te controleren als ze die al bij hadden..........
Waarschuw beheerder
(y) Taub! (zo'n retard ben je dus niet ;))
Waarschuw beheerder
-- DarkSkyWise: En voor mensen die denken dat de betekenis van SS veranderd zou zijn: hang maar eens een poster met het SS logo voor je raam.... moet je eens opletten hoe lang dat mag blijven hangen van de politie.

Als die ruit uberhaupt lang heel blijft.

-- Appie: Maar waar ik me ook gruwelijk aan irriteer is aan molukkers met rms op hun kleding gestikt.

Maar zeg nou eens, hoeveel van die Molukkers kom jij zoal tegen? Niet dat ik provocerend gedrag goedkeur, maar om nou een groot probleem te maken van een paar dozijn mensen die een labeltje op hun kleding naait ... Neo-nazi's en dergelijke zijn toch een groter probleem.

-- Fiona/Inonde: dat ik gister op busstation apeldoorn dacht dat ik in het buitenland ergens was.er stonden ongeveer 150 mensen,waarvan er 140 buitenlands waren

Meisje, je laat je alweer vreselijk kennen. Want zoals velen opmerken: hoe weet jij in godsnaam dat het buitenlanders waren? Heb je hun paspoorten gecontroleerd? Hoe zie jij het verschil tussen een Nederlander van Marrokaanse afkomst die Marrokaans spreekt, en een Marrokaan? Of hoe zie jij het verschil tussen een witte Belg (ook een buitenlander!) en een witte Hollander, als ze beiden hun bek houden?

Zoals wel vaker bedoel je "niet-blanken", en zegt "buitenlanders". Nou wijffie, die dingen zijn heel verschillend. En antipathie (zoals jij het noemt) voor mensen met een andere kleur noemen we gewoon racisme. Je bent dus racist. Iemand met een antipathie voor buitenlanders noemen wij een xenofoob. En aangezien je over geen problemen schijnt te hebben met buitenlanders in het algemeen (toeristen, Carl Cox, etc) is xenofoob niet de juiste term voor jou.

-- Fiona/Inonde: mij is op school altijd geleerd dat engels wereldtaal nummer 1 is en spaans wereldtaal nummer 2.in principe is dit eigenlijk net andersom,maar omdat er meer mensen wereldwijd zijn die dezelfde engelse taal(hetzelfde dialect) beheersen dan spaans,is dit de wereldtaal.en ik ben zelf inderdaad nog nooit in engeland geweest,maar het engels is ondanks de verschillende dialecten toch heel goed te begrijpen over de hele wereld.met spaans is dit totaal anders,het castellaans is totaal anders dan het catalaans.
het spaans wat ik spreek is catalaans,maar daarmee begrijp ik een catalaan echt totaal niet.

Je klopt jezelf op de borst met je hoge IQ, maar gaat met feitenkennis menigmaal de fout in.

1) Spaans is absoluut niet wereldtaal nummer 1. Ik weet niet hoe je aan die logica komt, maar je mag het me wel aantonen of uitleggen. Spaans wordt behalve in Spanje vooral gesproken in Zuid- en Midden-Amerika (maar in een land als Brazilie wordt weer Portugees geproken), door in totaal iets in de orde van een half miljard mensen. Als je bedenkt dat er veel meer mensen in India wonen die Hindoestaans spreken, en al helemaal veel meer mensen in China, dan zie je wel dat Spaans nooit de grootste taal van de wereld is.

2) Engels kun je inderdaad de wereldtaal noemen. Er zijn meer mensen vloeiend in het Chinees dan in het Engels, maar veel meer mensen hebben Engels als tweede taal. Daarbij is het Engels de dominante taal op het gebied van telecommunicatie, cultuur, etc.

3) Je hebt het over Spaanse dialecten en noemt dan het Catalaans. Nou, Catalaans is geen dialect van de Spaanse taal, net zoals Fries geen dialect is van het Nederlands, maar een aparte taal. Castilliaans is ook geen dialect: Castilliaans is een andere naam voor het Spaans.

4) Het Engels heeft veel meer dialecten dan het Spaans. Iemand uit Spanje zal weinig problemen hebben om iemand uit Cuba te verstaan. Een Argentijn zal weinig moeite hebben met het Spaans van een hispanic uit de USA te verstaan. Met het Engels ligt het heel anders. Wat jij onder Engels verstaat is het Oxford English, maar zelfs de meeste mensen in Engeland spreken dat niet. Een Zuid-Afrikaan zal een Ier amper kunnen verstaan, een Amerikaan zal ondertiteling nodig hebben bij een Schot. En dat terwijl ze allemaal dezelfde taal - het Engels - spreken.

-- Fiona/Inonde: het spaans wat ik spreek is catalaans,maar daarmee begrijp ik een catalaan echt totaal niet

"Het spaans dat ik spreek is catalaans" is ziets als zeggen "Het Duits dat ik spreek is Nederlands". Ik neem aan dat je Castilliaans bedoelt. En dat je dan het Catalaans niet begrijpt heeft niets met dialecten te maken, maar met het feit dat Catalaans een andere taal is.
Waarschuw beheerder
donateur
Een massa mensen bij een bushalte aanzien voor 140 buitenlanders die het op jou gemunt hebben neigt naar of paranoya, of uit de klauwe gelopen egocentrisme, of naar een diepgaande onzekerheid.
Denk je nou werkelijk dat je zo belangrijk bent dat al die mensen het over jou hebben? %)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha die superrupsje dat heb je mooi gezegd! :-D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mickey MOOI GEZEGD!!!! (y)

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Denk je nou werkelijk dat je zo belangrijk bent dat al die mensen het over jou hebben?

Daarom wil ze natuurlijk dat iedereen op straat Nederlands spreekt he? :P

(waarschijnlijk hadden ze het gewoon alle 140 over het weer of zo)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Ik kan beamen wat inonde zegt over allochtonen op het station in Apeldoorn. Als je er langs loopt kijken ze je soms uitdagend aan. Zeker als je op een gabber of iets dergelijks lijkt (ik niet dus het valt bij mij op zich nog wel mee).
Die molukkers waar ik het over had (met rms enzo) zie je niet zo heel erg vaak natuurlijk. Wel op het station in Apeldoorn iig. Daar staan de allochtonen altijd in grote groepen. Het wordt trouwens wel vaak met een dikke stift in de bussen geschreven. "Turky dit, RMS dat, Maroc zus, Moslim zo". En uiteraard wordt daar dan weer een white power teken bij gezet :S Dat hoeft nou ook weer niet vind ik, maja, ze dagen het wel uit.
Waarschuw beheerder
Euhm.... Ik ben nog wel een ouwe Gabber !! :D

I AM ALIVE !!! :D

Joehoe... kunnen jullie mij zien tussen al deze ellende die herhaalt en herhaalt wordt hahahahaa....
Waarschuw beheerder
Meisje, je laat je alweer vreselijk kennen. Want zoals velen opmerken: hoe weet jij in godsnaam dat het buitenlanders waren? Heb je hun paspoorten gecontroleerd?

nee het was niet nodig om deze te controleren,hoofddoekjes en huidskleur zijn openlijk te zien voor iedereen.....
1) Spaans is absoluut niet wereldtaal nummer 1. Ik weet niet hoe je aan die logica komt, maar je mag het me wel aantonen of uitleggen.

zoals ik ergens eerder heb gezegd,is dit mij door verschillende leraren verteld,logisch dat je dat dan voor waar aanneemt!verder wat jij vertelt zou maar zo kunnen,mij is echter altijd anders verteld door mijn docenten,dus vandaar dat ik hier dan ook een andere visie op heb,
2Appie:
thanx:)
ik weet niet hoe de buitenlanders in andere delen van nederlanders zijn,misschien hebben wij hier in apeldoorn wel erg veel van die "rms types",ik zou zeggen,kom eens gezellig een middagje naar station apeldoorn en waan je in het verre oosten,dan weet je wat ik bedoel!
2Pin-TRG:
ouwe gabbeeeeeeeeeeeeeeeeeeer remix:D
ik heb je tekst dus in ieder geval wel gezien;)
Waarschuw beheerder
Ik ben ontzettend tegen rascisme. Maar ik ben wel heel erg voor integratie.
Mensen die hier wonen en de Nederlandse normen en waarden respecteren zijn voor mij gewoon Nederlands.
Mensen die hier de boel verzieken op straat irriteer ik me wel aan en dat zou ik ook hebben als t groepen nederlanders waren.
Kijk die neo nazi's enzo vind ik heel eng. En imams (en hun volgelingen) die zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is en dat vaders die hun dochters met surinaamse meiden om laten gaan rechtstreeks naar de hel gaan vind ik net zo eng.
Tolerantie werkt twee kanten op!!!
Ik respecteer ieders godsdienst, zo lang ze mij ook respecteren.
SS is not done.
Maar een Nederlandse vlag is in principe trouwens niet rascistisch, dat hebben politiek correcte mensen ervan gemaakt. Jammer wel.
Waarschuw beheerder
Meisje, ik heb een donkere huidskleur, ben een allochtoon én heb de Nederlandse nationaliteit. Niet elke jongen met een andere huidskleur is dus een buitenlander. Ik weet niet of je het verschil weet, ik hoop het wel.

En tsja. Veel van mijn vrienden weten echt niks over de huidige gabber-scene. Als ik m'n vrienden en vriendinnen vraag hoe een gabber eruitziet, dan hebben zij het over maxjes met aussies. Gabber is niet meer zo populair als vroeger en erg veel mensen weten niet dat sommige gabbers zich nu ook vaak kleden zoals skinheads/nazi-wannebees dat doen.

Natuurlijk is het verkeerd van ze om te denken dat elke gast met kisten aan, een kale kop, een bomberjack en een strakke spijkerbroek een racistische eikel is, maar zij kennen die kledingstijl alleen maar van zulk soort types, omdat gabbers niet meer zo bekend zijn als een paar jaar geleden. Dus ik kan het wel begrijpen als iemand, die met zulke kleren rondloopt, rare blikken op zich gericht krijgt. Alleen mensen die de huidige gabber-'scene' kennen weten hoe het zit met die klederdracht.... velen weten dat dus niet. :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-- hoe weet jij in godsnaam dat het buitenlanders waren? Heb je hun paspoorten gecontroleerd?

nee het was niet nodig om deze te controleren,hoofddoekjes en huidskleur zijn openlijk te zien voor iedereen.....

Ah, je geeft nou eindelijk toe dat het je om de huidskleur te doen is? Je bent dus gewoon een racist. Dat verhaal over 'buitenlanders' gaat dus nergens over. Je valt door de mand, Fiona. Die mensen met die hoofddoekjes zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders uit een familie die oorspronkelijk uit het buitenland komt. Die blanken zouden best Duitsers (buitenlanders!) kunnen zijn geweest. Maar je maakt je druk om de mensen met een andere kleur. Racisme noemen we dat.

-- zoals ik ergens eerder heb gezegd,is dit mij door verschillende leraren verteld,logisch dat je dat dan voor waar aanneemt!verder wat jij vertelt zou maar zo kunnen,mij is echter altijd anders verteld door mijn docenten,dus vandaar dat ik hier dan ook een andere visie op heb

Je zou eens wat vaker moeten _nadenken_ en wat minder vaak dingen van andere mensen moeten aannemen. Spaans is gewoon NIET de wereldtaal. Hier een paar links: SiSpain.org, Global Reach.com, Spaans @ Ethnologue.com. Allemaal gaan ze uit van zo'n 330 tot 340 miljoen mensen die Spaans spreken. Dat zijn er dus zo'n miljard minder dan het aantal Chinezen op de wereld. Waar haal jij dat extra miljard Spaanssprekenden vandaan? Mars? Zelfs als je alleen naar het belangrijkste dialect van het Chinees kijkt, het Mandarijn, kom je al op een half miljard mensen meer dan het Spaans.

Dus nogmaals, wat denk je dat de grootste taal is op de wereld? Het Spaans?

En je moet die laatste pagina eens vergelijken met die van het Engels Engels @ Ethnologue.com. Vergelijk de hoeveelheid dialecten van het Engels met die in het Spaans. 30 dialecten alleen al in Groot Brittanie (Iers, Amerikaans, Australisch, etc dus niet meegerekend). Bij het Spaans komt men niet verder dan 7 dialecten. Je opmerking dat Spaans meer dialecten kent dan het Engels is dus ook onjuist. Maar ja, je hebt sowieso weinig gezegd dat klopt.
Waarschuw beheerder
hahaha Inonde !!! :D

Maarrrrr.... het gaat maar door en door..... Pfff... ik ga sloapn
Waarschuw beheerder
Nou Eminem. Ik moet toegeven dat als ik mensen met een hoofddoekje zie lopen en ik ze moet omschrijven, dat ik ze Turken of Marokkanen noem. En als ik niet kan inschatten wat ze zijn eerder buitenlanders, dan mijn medelanders met een Nederlands paspoort.

Ik vind dat je absoluut gelijk hebt over de domheid van groepen rascisten. En dat niemand mag vergeten waar de SS voor stond.

Maar ik vind dat je toch wel mag zeggen dat er grote groepen Marokkanen of Antillianen (nee nee niet allemaal), samengevat buitenlanders op bepaalde plaatsen rondhangen en mensen lastigvallen. Bijvoorbeeld in Rotterdam in de binnenstad.

Nou heb ik er zelf niet zo'n last van, maar veel (blonde) Nederlandse vriendinnen van mij hebben daar wel eerder aanvaringen mee gehad. En dat zijn verder gewoon nette meisjes, geen gabbermeisjes met een nazi-uniform.
Waarschuw beheerder
-- Nou Eminem. Ik moet toegeven dat als ik mensen met een hoofddoekje zie lopen en ik ze moet omschrijven, dat ik ze Turken of Marokkanen noem.

Vind ik niet zo slim. Want als alle allochtone Nederlanders zo reageren gaat die integratie nooit werken. Als men ze als buitenlanders blijft zien, hoe kun je dan van ze verwachten dat ze zich thuis voelen en integreren? Dat integreren moet van twee kanten komen, niet alleen van hen.

Als jij in Turkije gaat wonen, en iedereen blijft je met een schuin oog aankijken, en blijft extra op je letten, en behandelt je niet als de rest van de mensen, zul je je toch nooit thuis gaan voelen? Maar als mensen je zien als 1 van hen, niet speciaal op je letten, gewoon tegen je reageren, zul je je toch veel makkelijker en sneller thuisvoelen, en aanpassen

-- Ik vind dat je absoluut gelijk hebt over de domheid van groepen racisten. En dat niemand mag vergeten waar de SS voor stond.

Helemaal mee eens.

-- Maar ik vind dat je toch wel mag zeggen dat er grote groepen Marokkanen of Antillianen (nee nee niet allemaal), samengevat buitenlanders op bepaalde plaatsen rondhangen en mensen lastigvallen.

Er zijn ook groepen witte Hollanders die mensen lastigvallen. En er zijn ook ontzettend veel Hollanders van Marrokaanse of Antilliaanse afkomst die niemand lastig vallen. Dus als we klagen over mensen die ons lastig vallen, zullen we het dan gewoon hebben over "mensen die ons lastigvallen", en niet over "buitenlanders"? Want dat eerste is toch een meer accurate benaming, nietwaar?

Ik geloof dat Femke Halsema woorden van de volgende strekking zei in het lijsttrekkersdebat: "10% van de allochtone jongeren is crimineel. 7% van de allochtonen is werkeloos. Echter, 90% van de allochtone jongeren is NIET crimineel, 93% van de allochtonen werkt, en daar heeft niemand het over." Ik kan er met de getallen iets naast zitten, maar denk maar eens na over die woorden. Men heeft het continu over een kleine minderheid, terwijl de grote meerderheid die geen vlieg kwaad doet en (hard) werk genegeerd wordt. Zo krijg je een fout beeld van zo'n groep mensen.
Waarschuw beheerder
bla...

Waarschuw beheerder
donateur
wat bla? (y) eminem
Waarschuw beheerder
Eminem, als mensen mij die Indische noemen heb ik daar toch ook geen problemen mee.
Ik ben gewoon half indonesisch, maar ik voel me in de eerste plaats Nederlander.
Ik vind het zo'n onzin dat ik niet zou mogen zeggen die Surinamer, zodat mensen meteen weten over wie ik het heb. Of mensen dat erg vinden hoort te liggen aan de context waarin je dat gebruikt.

Dat er groepen nederlandse jongeren zullen zijn die je lastig vallen geloof ik best. Als ik dat ooit meemaak zal ik daar ook zeker over zeggen dat een groep blanke jongens me lastig viel.

En hou alsjeblieft op over Groen Links en die vreselijke Femke Halsema dat vind ik zo'n suf mens. Dat hele debat lulde ze overal maar omheen. Je kunt aan haar merken dat ze wel geleerd heeft, maar ze is niet eerlijk. Ze draaide er maar omheen dat inburgeringscursusse­n niet verplicht zijn bij GL. Wees dan gewoon eerlijk. Met je financiele sanctie. Ik bedoel kom op, iedereen zn eigen denkbeelden maar kom daar dan voor uit doe niet zo schijnheilig en zeg gewoon dat GL het te ver vond gaan om mensen uit te sturen die zich niet willen aanpassen. Dat respecteer ik, dan weten mensen waar ze op stemmen.

De reactie van Herben: We kunnen elkaar wel met statistieken bestoken, 85 % van de winkeldiefstallen in Rotterdam wordt gepleegd door allochtonen vond ik ook een gepaste reactie op dat geblaat van haar.
Ik heb er zo'n hekel aan als mensen een ander als rascist af proberen te schilderen omdat ze bepaalde problemen erkennen in deze samenleving.
Ik hoorde bij de vorige verkiezingsronde ook van veel Surinaamse en Antilliaanse mensen dat ze op Pim Fortuyn gingen stemmen (voor zijn dood), terwijl de politiek uit het dagboek van Anne Frank stond voor te lezen. Gelukkig is de bevolking niet helemaal te manipuleren.
Want laten we nu eerlijk zijn er is een maatschappelijk probleem en dat moest zelfs die Femke Halsema toegeven.
Waarschuw beheerder
donateur
Toch is er een verschil tussen een probleem erkennen, -- namelijk dat een flink deel van de criminaliteit idd door allochtonen wordt gepleegd -- en een probleem opblazen -- namelijk dat alle allochtonen dan gelijk ook maar crimineel zijn.
Waarschuw beheerder
Daar heb je gelijk in Superrupsje. Natuurlijk zijn er genoeg allochtonen die wel hun best doen. Juist voor hen is het ook zo jammer dat er hier groepen onruststokers zitten, waardoor het beeld over bepaalde bevolkingsgroepen negatief wordt.

Ik vind alleen dat de balans een beetje te ver doorgeslagen was op een gegeven moment in Nederland.
Ik ben blij dat het allemaal wat bespreekbaarder is geworden sinds Pim Fortuyn de problematiek aankaartte. Hij durfde eindelijk te zeggen wat mensen op hoge posities niet uit durfden spreken uit angst voor rascist uitgemaakt te worden. En dat is natuurlijk weer het andere uiterste. Dat je problemen niet meer mag benoemen en ze dus ook niet kunt aanpakken.

Er zaten heel wat goede punten in het betoog van Eminem, maar met sommige dingen overdreef hij een beetje. Bijvoorbeeld met de uitspraak dat je iemand pas een buitenlander mag noemen als je hun paspoort hebt gezien. Toen had ik iets van je moet het ook weer niet overdrijven. En dat moest ik ff kwijt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 Eminem:
Dus volgens jou ben ik een racist, alleen omdat ik iemand met een huidskleur een buitenlander noem. Vind ik wel erg simplistisch gedacht!
2 Pin-TRIG:
Ik vind eigenlijk dat je wel gelijk hebt.ik ben al dit gezeik over of ik nu wel of geen racist ben wel mooi geweest, het belangrijkste is wat ik van mijzelf vind en dat mag inmiddels wel duidelijk zijn!Het interesseert mij eigenlijk niets hoe jullie nu over mij denken, het gaat mij erom dat de mensen die mij kennen weten hoe ik ben!Iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde onderwerpen en ik vind dat je die van elkaar moet waarderen, dus dat betekent ook dat de nazi's, skins en gabbers in Nederland eens gewaardeerd zouden moeten worden, maar voordat dat gebeurt... Jullie kunnen veel zeggen over hoe zij tegen buitenlanders aankijken, maar jullie kijken op precies dezelfde wijze tegen hen aan. Want een gabber/nazi/skin op straat word bij voorbaat al aangekeken of hij/zij een crimineel is en dan spreek ik uit eigen ervaring.
Dus de mensen die met commentaar komen over wederzijds waarderen, begin er zelf eerst eens mee, want je doet het zelf niet eens!
Uit de vorige verkiezingen en het toenemende gevoel dat de buitenlanders in onze samenleving teveel overlast veroorzaken blijkt wel hoeveel mensen het met mij eens zijn. Als het werkelijk zo weinig buitenlanders waren die de ellende veroorzaken, dan was er niet zo'n massaal gevoel van onvrede!
Waarschuw beheerder
Want een gabber/nazi/skin op straat word bij voorbaat al aangekeken of hij/zij een crimineel is en dan spreek ik uit eigen ervaring.

Hoe keek jij eigenlijk naar buitenlanders?

Verschil is, een huidskleur trek je niet ff uit....
Waarschuw beheerder
Dat ik niet blij ben met al die buitenlanders in Nederland zegt niet dat ik ze aankijk alsof het criminelen zijn.
Waarschuw beheerder
Ik ben tegen een totale vrijheid van meningsuiting, net zoals Pim dat was. Dan kan je mij vrij radicaal noemen, maar sommige meningen, zoals racistische, zouden in mijn ogen verboden moeten worden!

Er moet dus in mijn ogen een verbod komen voor al die zieke en verschrikkelijke meningen, want we moeten eens inzien dat niet elke mening goed is! Niet elke mening moet de vrijheid krijgen om geuit te worden! We moeten begrijpen dat het beter is voor de gehele mensheid als bijv. racistische meningen niet meer vrij verspreid kunnen worden.

Ik ben er dus tegen dat die nazi's en skinheads hun walgelijke ideëen kunnen rondspuien aan anderen, omdat hun ideëen mensonterend, discrimerend en dus wél crimineel zijn. Het walgingsfactor van hun gedachtes is even groot als het walgingsfactor van sommige ideëen van extremistische islamieten. :bah:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
dus dat betekent ook dat de nazi's, skins en gabbers in Nederland eens gewaardeerd zouden moeten worden

ik denk dat een hele hoop skins en gabbers het niet fijn zullen vinden om hier in één adem met nazi's genoemd te worden, denk maar eens aan een groepering als S.H.A.R.P. (SkinHeads Against Racial Prejudice). Dat alle nazi's racisten zijn is duidelijk, maar dat geldt zeker niet voor alle gabbers en/of skins!

En waarom zouden we in godsnaam nazi's moeten gaan waarderen in Nederland? Om al die miljoenen onschuldigen die ze hebben vermoord??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het spijt me zeer Purablanca, maar ik heb totaal geen waardering of respect voor mensen die bv een Joods kerkhof vernielen en bekladderen , zoals die lui van het stormfront doen, wat ik nazie's vind.

Ze zullen vast en zeker ook eens een buitenlandertje in elkaar rammen.

Spijt me dat ik het zeg, maar op deze manier kan ik geen respect voor je hebben, ook al zou je het willen. Respect en elkaar waarderen, daar blaat je nu de hele tijd over. Volgens mij weet je niet eens wat dat is.

Inge
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
waarschijnlijk krijgen we nu van inonde een uitleg dat 'nazi' tegenwoordig iets héél anders betekent dan vroeger en dat de huidige nazi's juist dól zijn op allochtonen (lol)

ik zit trouwens óók nog een beetje met de inonde's definitie van 'buitenlanders'.... bedoelt ze daar nou iedereen met een kleurtje mee (wat dus gewoon gekleurde Nederlanders zijn), of alleen mensen die geen Nederlands paspoort hebben?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde onderwerpen en ik vind dat je die van elkaar moet waarderen, dus dat betekent ook dat de nazi's, skins en gabbers in Nederland eens gewaardeerd zouden moeten worden, maar voordat dat gebeurt... Jullie kunnen veel zeggen over hoe zij tegen buitenlanders aankijken, maar jullie kijken op precies dezelfde wijze tegen hen aan.

In principe reken ik niet mensen op hun uiterlijk af. Veel van m'n vrienden zijn (echte!) gabbers, en ik ken ook skins die jouw opvattingen er absoluut niet op nahouden.
Ik ben het met je eens (!) dat skins en gabbers eens gewaardeerd zouden moeten worden, althans, wel diegene die het begrip wederzijds respect kennen. Nazi's zal ik daarintegen nooit willen respecteren, omdat ze zichzelf aansluiten bij een groepering die toch wel bewezen heeft dat ze op een gruwelijke wijze met de mensheid omgaan. Ik snap dan ook niet dat men zich met zo'n groepring wil identificeren. Noem jezelf dan gewoon racist, maar als je jezelf nazi noemt heb je toch iets niet begrepen (ik gebruik hier "je" niet om jou aan te duiden maar in het algemeen).

En over het gevoel van onvrede: ten eerste is dat ook ingegeven door de economische malaise, ten tweede is het -- nogmaals -- niet omdat er een groep allochtone jongeren zorgen voor een min of meer groot deel van de criminaliteit dat gelijk alle allochtonen crimineel zijn. Maar goed, ik van in herhaling...

Jij denkt wat je denkt en wordt er op aangevallen, net goed als ik ook aangevallen kan worden op mijn opvattingen. Dat is nou eenmaal het risico van een forum...
Waarschuw beheerder
Noem jezelf dan gewoon racist, maar als je jezelf nazi noemt heb je toch iets niet begrepen.

Als je een racist bent, dan heb je ook iets niet begrepen..

Waarschuw beheerder
donateur
Ach, wat verwacht je ook van iemand die beweert dat nazi's nu eindelijk eens gewaardeerd moeten worden? :P

Waarschuw beheerder
Ik benieuwd hoe ze nu weer in de zelfverdediging gaat schieten! :D

Inge
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me toch moeilijk te verdedigen, zo'n stelling. :P

(Nou ja, het IS natuurlijk ook een sterk ondergewaardeerde groep he? Zelfs Pim Fortuyn had er geen goed woord voor over....)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Als je een racist bent, dan heb je ook iets niet begrepen..

Haha ja ok 1-0 voor jou :D
Waarschuw beheerder
-- Miss Lovely: En hou alsjeblieft op over Groen Links en die vreselijke Femke Halsema dat vind ik zo'n suf mens. Dat hele debat lulde ze overal maar omheen.

Volgens de objectieve kijkers & kenners was zij de winnares van het debat. Vandaar dat zij relatief de meeste winst maakte op die laatste dag.

-- Miss Lovely: De reactie van Herben: We kunnen elkaar wel met statistieken bestoken, 85 % van de winkeldiefstallen in Rotterdam wordt gepleegd door allochtonen vond ik ook een gepaste reactie op dat geblaat van haar.

85% of meer van de ongeregeldheden bij de Amsterdam ArenA wordt veroorzaakt door mannelijke Ajax aanhangers van 16 tot 25 jaar. Moeten we mannelijke Ajax aanhangers van 16-25 jaar maar verbannen rond de ArenA? Zoals je weet is met 29% van statistieken gesjoemeld, en klopt 63% niet (...). Anders gezegd, veel statistieken zeggen heel weinig. Of beter gezegd: een groot deel van de mensen interpreteert zo'n statistiek toch verkeerd. Een statistiek waar jij en ik het over eens zlulen zijn is dat de meerderheid van de allochtonen vreedzame hardwerkende mensen zijn als jij en ik. DAAROM stoort het mij dat men continue de allochtonen in het verdomhoekje stop, ondanks het feit dat er met de meesten niks mis is.

-- Miss Lovely: Bijvoorbeeld met de uitspraak dat je iemand pas een buitenlander mag noemen als je hun paspoort hebt gezien. Toen had ik iets van je moet het ook weer niet overdrijven. En dat moest ik ff kwijt.

Ja, tuurlijk mag je dat kwijt. Maar denk je eens in, je bent een Marrokaanse jongen, geboren in Delft, met ouders die volledig vernederlandst zijn, je studeert bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, je bent een voorbeeldig leerling ... en je wordt vervolgens geweigerd bij de plaatselijke discotheek omdat je een kleurling bent. Je wordt als je een winkel binnenloopt direkt gevolgd door de bewaking. Je wordt op straat nageroepen met "buitenlanders oprotten". Dan ga je je toch op z'n zachtst gezegd ontevreden voelen?

De enige manier om dat tegen te gaan is als iedereen ophoudt met generaliseren, iedereen ophoudt met het vingertje te wijzen naar een bepaalde bevolkingsgroep. Dat 85% van de winkeldiefstallen in Rotterdam wordt gepleegd door allochtonen zal vast waar zijn. Maar ga eens uitzoeken hoe dat komt. Bedenk eens goed wat dat cijfer precies betekent. En ga er dan constructief mee aan de gang. Het beschuldigende vingertje uitsteken, en elkaar haat aanpraten is alleen maar destructief.

-- Inonde: Dus volgens jou ben ik een racist, alleen omdat ik iemand met een huidskleur een buitenlander noem. Vind ik wel erg simplistisch gedacht!

Ik kan er ook niets aan doen dat jij nogal simplistisch bent. Want wat jij hierboven zegt, staat echt niet in mijn text. Lees het nog maar eens na. Wellicht dat je je het met je geweldige IQ een tweede keer wel snapt.

-- dus dat betekent ook dat de nazi's, skins en gabbers in Nederland eens gewaardeerd zouden moeten worden

Oef. Een nieuw dieptepunt. Ga je ons nog vertellen dat de nazi's best mooie wegen hebben aangelegd, en heel goed waren in het transporteren van grote groepen mensen? Met een dergelijke opmerking zet je jezelf volledig buitenspel, en ik vraag me af of je de domheid er zelf uberhaupt wel van inziet. Ik vrees het ergste.

Waarschuw beheerder
donateur
trouwens, iemand een eigenschap toekennen uitsluitend naar aanleiding van zijn/haar huidskleur, dat IS toch racisme? :P (Dus ook als je zegt dat die-en-die dus een buitenlander is)
Waarschuw beheerder
2 inge:
Het spijt me zeer Purablanca, maar ik heb totaal geen waardering of respect voor mensen die bv een Joods kerkhof vernielen en bekladderen , zoals die lui van het stormfront doen, wat ik nazie's vind.

tuurlijk heb ik daar ook geen waardering voor.hier doelde ik ook niet op.ik bedoel dat niet iedereen die eruit ziet als een gabber,skin of nazi ook per se een racist hoeft te zijn en dat zij op straat allemaal met 1 zelfde blik beschouwd worden.als iemand een bomber draagt,blank is,haartjes strak heeft en nikes aan maakt dat iemand nog geen racist.maar zo word je dan wel door iedereen aangekeken.
er werd gesuggereerd dat ik elke buitenlander behandel als fout omdat het een buitenlander is zonder verder zn achtergronden te kennen.en datzelfde gebeurt bij (look like) gabbers,skins en nazi's ook.zij worden op straat ook ondergewaardeerd, ik had het verder niet over "geloofsovertuigingen" van deze groepen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maak dat even meteen duidelijk wat je bedoelt.

Als jij nazie zegt, denk ik niet meteen aan iemand die zich zo kleedt, maar iemand die zich zo gedraagt/is.

Inge
Waarschuw beheerder
Eminem, wat zijn de objectieve kijkers en kenners. Ik heb laatst een artikel zitten lezen over het feit dat veel mensen bij de media links georienteerd zijn. Verder gaat het toch om wat ik van haar vind, ik ben geen meeloper. Ik irriteer me aan haar.

En een Marokkaanse jongen die volledig geintegreerd is, is voor mij gewoon een Nederlander. Maar ik dacht dat we het over mensen met hoofddoekjes hadden. Die voelen zichzelf bovendien vaak in de eerste plaats Marokkaans of Turks of welke afkomst ze dan ook mogen hebben.

Sorry, ik had trouwens een fout gemaakt, ik bedoelde straatroven in plaats van winkeldiefstallen.
En je zult er best allerlei verklaringen voor hebben, zoals verschil in opvoeding e.d., maar feit blijft dat er een groep (een deel van de allochtonen) is die overlast veroorzaakt.

Natuurlijk zijn we het erover eens dat de meerderheid wel zn best doet, maar ik ben van mening dat je racisme voedt door de problemen die er wel zijn te ontkennen. Ik ben dus eerder van mening dat de uitspraken van Femke Halsema haat aanwakkeren. Door iemand die vertelt wat hier niet goed gaat in nederland als racist proberen af te schilderen. Dat irriteert juist.

Maar goed, jij zegt het vast met goede bedoelingen. Je bent in elk geval tegen racisme en dat is op zich positief.
Waarschuw beheerder
-- iedereen die eruit ziet als een gabber,skin of nazi

Ik kan nog wel inzien hoe een gabber eruit ziet (hoewel veel gabbers niet aan de stereoptyperingen voldoen), of een skin ... maar hoe ziet een Nazi er in godsnaam uit?! Ik weet nog net hoe de SS eruit zit, in van die zwarte pakken (mooie pakken trouwens, ontworpen door Hugo Boss ... of is dat Hugo BoSS? ;-)). Maar de meeste nazi's zagen er toch heel gewoon uit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
MissLovely: ik geloof dat we het inderdaad wel in grote lijnen eens zijn. Dat er iets aan de problemen die oa integratie met zich meebrengt moet worden gedaan, en wel snel. Dat links dat waarschijnlijk in zijn (m/v) politiek-coorectivisme te lang heeft laten liggen.

Waar ik me alleen aan stoor is dat TE snel gegeneraliseerd wordt. Dat er bij straatroof over DE Marrokanen wordt gepraat, dat bij voetbalrellen DE supporters het beschuldigende vingertje krijgen toegewezen, dat bij een Gay Pride parade gezegd wordt "waarom lopen 🇩🇪 homo's er zo extreem bij?", dat er bij een drugsdode op een housefeest over DE partygangers wordt gesproken alsof ze allemaal drugsverslaafden zijn, etc etc.

Als je op die manier gaat generaliseren, gaat dat uiteindelijk tegen je werken. Als de hele bevolking over DE buitenlanders blijft praten alsof ze allemaal dezelfde eigenschappen hebben en niet zo divers zijn als de rest van de bevolking, ontstaat er polarisatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige islamitische meisjes zo moe zijn van dat gezeur dat ze uit protest sluiers gaan dragen. Zo komen we alleen verder van elkaar te staan. Ik zag gisteren een documentaire over Belfast, en de haat tussen de katholieken en protestanten. Diep in hun hart snappen die mensen ook niet waarom er zo veel haat en geweld is, maar ook daar is het een geval van ge-escaleerde polarisatie, vaak door anderen - met duistere motieven - aangepraat.
Waarschuw beheerder
Als mensen wat tegen DE marokkanen hebben dan kan ik dat voor een deel wel begrijpen. Je moet in principe niet generaliseren, maar het is gewoon een feit dat de GEMIDDELDE Marokkaan (in Nederland) crimineler is dan de GEMIDDELDE Nederlander. Ik ben zelf wel een beetje rechts (geen racist), maar ik heb niet niets tegen buitenlanders in het algemeen, maar wel tegen de criminele en de niet-geintegreerden. Ik ken zat allochtonen die zich gewoon goed gedragen en waar menig Nederlander nog wat van kan leren.
Ik denk dus dat als mensen het over DE allochtonen hebben, ze het helemaal niet over alle allochtonen hebben, maar slechts over het deel dat niet geintegreerd en/of crimineel is. :)
Waarschuw beheerder
Eminem, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Ik vind je idealisme ook heel mooi, alleen ik vind dat je wel realistisch moet zijn.
Op het moment dat iemand het over een drugsdode heeft en zegt, ja dat komt omdat mensen die partys bezoeken allemaal aan de drugs zijn, dan klopt dat niet.
Dan zal ik zeggen dat ik geen drugs gebruik, omdat ik dat niet nodig heb. Maar op het moment dat iemand zegt dat partygangers vaak gebruiken, zal ik dat beamen, niet ontkennen. En net zoals het een feit is dat gebruiken 'normaal' is op zulke feesten is het ook een feit dat onder Marokkanen een hoger percentage crimineel is dan onder autochtonen. Natuurlijk is het goed om te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn, maar het is niet reeel om te zeggen dat er met statistieken wordt gesjoemeld, ontkennen werkt alleen maar averechts. Daar ontstaat juist onvrede over naar mijn idee.
Waarschuw beheerder
tuurlijk heb ik daar ook geen waardering voor.hier doelde ik ook niet op.ik bedoel dat niet iedereen die eruit ziet als een gabber,skin of nazi ook per se een racist hoeft te zijn en dat zij op straat allemaal met 1 zelfde blik beschouwd worden.als iemand een bomber draagt,blank is,haartjes strak heeft en nikes aan maakt dat iemand nog geen racist.maar zo word je dan wel door iedereen aangekeken.

tsja. Veel van mijn vrienden weten echt niks over de huidige gabber-scene. Als ik m'n vrienden en vriendinnen vraag hoe een gabber eruitziet, dan hebben zij het over maxjes met aussies. Gabber is niet meer zo populair als vroeger en erg veel mensen weten niet dat sommige gabbers zich nu ook vaak kleden zoals skinheads/nazi-wannebees dat doen.

Natuurlijk is het verkeerd van ze om te denken dat elke gast met kisten aan, een kale kop, een bomberjack en een strakke spijkerbroek een racistische eikel is, maar zij kennen die kledingstijl alleen maar van zulk soort types, omdat gabbers niet meer zo bekend zijn als een paar jaar geleden. Dus ik kan het wel begrijpen als iemand, die met zulke kleren rondloopt, rare blikken op zich gericht krijgt. Alleen mensen die de huidige gabber-'scene' kennen weten hoe het zit met die klederdracht.... velen weten dat dus niet. :(

Lezen jullie mijn antwoorden wel? :S
Wat ik hiermee wil zeggen is: Natuurlijk is het verkeerd van mensen om te denken dat elke gast met kisten aan, een kale kop, een bomberjack en een strakke spijkerbroek een racistische eikel is, maar die mensen weten dus gewoon niet beter omdat de gabber-scene niet meer zo bekend is als vroeger.
Maar ik vind het dus eigenlijk ook onbegrijpelijk dat iemand zich zo kleedt, en dan gaat klagen dat mensen hem/haar raar aankijken! Vind je het gek: de meeste mensen associëren die klederdracht met racisme, gewoon omdat ze gabbers van tegenwoordig niet kennen. In zekere zin lok je die vijandigheid dus ook zelf uit, ongewild of niet, door zulk soort kleding te dragen. Daarom heb je in mijn ogen dus geen recht om te klagen over die vijandige blikken. Als ik over straat ga lopen in een burka, omdat ik het heel mooi vindt, dan doe ik dat gewoon, maar dan heb ik niet het recht om te klagen over de vijandige blikken, want ik besef ook wel dat ik dan provocerend gekleed ben.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-- Maar op het moment dat iemand zegt dat partygangers vaak gebruiken, zal ik dat beamen, niet ontkennen.

Er zit toch een nuance verschil in. Als mensen zeggen dat partygangers vaak gebruiken zal je dat waarschijnlijk weinig storen, ook al gebruik jezelf niet. Echter, als men het persoonlijk gaat opvatten, en jou anders behandelt omdat men denkt dat je gebruikt, bijvoorbeeld dat je een baan niet krijgt omdat de werkgever denkt dat je gebruikt, dat je scherper in de gaten wordt gehouden of iets dergelijks, simpelweg omdat jij tot de groep "partygangers" behoort, dan zal het je wel storen. En dat is wat veel allochtonen overkomt. Marrokaanse jongens waar bij voorbaat al in een grote bocht omheen wordt gelopen door oude dametjes. Surinaamse jongens die in een winkel nauwlettend in de gaten worden gehouden. Gesluierde meisjes met een kinderwagen waaromheen autochtonen "uitkering" en "van mijn belastinggeld" fluisteren.

Ik merk het zelf al als ik iets minder netjes gekleed op straat ga: met een zwarte pet op, zwart sportjack, oude spijkerbroek, vertrapte gympen. Dan zie ik meteen dat ik ook in winkels door de beveiliging in de gaten wordt gehouden, dat ik bij het voetbal altijd strenger wordt gecontroleerd dan de rest, dat ik ook op Schiphol op extra aandacht mag rekenen. Dat stoort mij. Maar ik kan nog gewoon een net shirt aandoen, mooie broek, haren netjes gekamd. Zet ik nog een nette bril op, dan kan ik waarschijnlijk de hele winkel leegjatten voordat men het in de gaten heeft. Allochtonen kunnen niet effe hun huidskleur afdoen. Die hebben dus constant te maken met dit soort vooroordelen. En die vooroordelen komen voort uit generalisaties.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-- Wat ik hiermee wil zeggen is: Natuurlijk is het verkeerd van mensen om te denken dat elke gast met kisten aan, een kale kop, een bomberjack en een strakke spijkerbroek een racistische eikel is [...] Maar ik vind het dus eigenlijk ook onbegrijpelijk dat iemand zich zo kleedt, en dan gaat klagen dat mensen hem/haar raar aankijken!

Doet me een beetje denken aan het vaak gebruikte voorbeeld van een verkrwachting bij een vrouwtje die wel erg schaars was gekleed. Als een vrouw (of een man ;-)) in een wel erg kort rokje over straat gaat lopen, en haar borsten er bijna uithangen, alsof ze een nymfomane hoer is, moet ze NIET verbaasd zijn als mannen (of vrouwen ;-)) haar nafluiten of nastaren. Aan de andere kant is het nog geen reden om handtastelijk of erger te worden.

Het verschil tussen deze twee voorbeelden en die van allochtonen is natuurlijk dat de vrouw gewoon een oude joggingbroek kan aandoen, en de skinhead zijn haar kan laten groeien. Een allochtoon kan moeilijk wit geverfd worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Bij Michael Jackson lukt dat trouwens best wel :P
Waarschuw beheerder
We eten, drinken, schijten, huilen, lachen, voelen allemaal. Kortom we zijn allemaal mensen. Of we nou zwart, geel, wit of paars zijn, who cares!
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
(Trouwens als je de evolutie moet geloven stammen we zelfs van een "zwarte" vrouw af uit Afrika!!!)

Waarschuw beheerder
donateur
:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
heey misslovely

ik heb dat ook op de basisschool geleerd en op het voortgezet onderwijs heb ik meerdere malen gehoord dat spaans een van de wereldtalen is...Dit wou k ff kwijt...

Gr Jos...

Waarschuw beheerder
ik hou me liever bezig met marketing en communicatie,daar interesseer ik mij voor.

-Dan heb je daar kennelijk weinig van mee gekregen want in Nima-A staat toch duidelijk dat etnische minderheden zeer interessant zijn voor de marketeer om dat er op dat gebied nog veel te doen is.
-Geschiedenis en cultuur zijn ook bij marketing zeer belangerijk, als je daar geen rekening mee houd zul je nooit tot optimale resultaten komen.

Dit terzijde latende hoop ik voor je dat het je goed afgaat op school, want volgens mij kun je nog heel wat meer uit die boeken leren. :)

Waarschuw beheerder
Ohja, de meeste ondernemers hebben geen trek in een onderzoek met vertekende resultaten/verkeerd geinterperteerde cijfers vanwege een onderzoeker met een gebrek aan objectiviteit en jouw racistische instelling pleit al zeker niet voor je. Ik zou je in ieder geval niet aannemen.
Waarschuw beheerder
.
Waarschuw beheerder
xsummerx: inderdaad, we moeten anderen met respect behandelen. Dat doe je echter niet als je zoals Purablanca generalisaties maakt als "omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven".

En inderdaad, als de onderzoeken naar het onstaan van de mens kloppen zijn we allemaal Afrikanen. Uiteindelijk is een grote groep van die Afrikanen naar midden-Azie vertrokken, en vandaar uit is men naar Europa, zuidoost-Azie en Australie, en via Alaska naar Amerika getrokken. Ik zag ooit een programma over een man die de originele genen met zich meedraagt die de basis vormen van zo'n beetje de hele wereldbevolking.

Praetorian: Spaans is inderdaad 1 van de wereldtalen, net zoals Engels, Chinees, Hindoestaans (Hindi?), Frans, etc etc, maar de grootste is het absoluut niet, hoe je het ook meet.