Partyflock

Forumonderwerp · 596387
2416x bekeken
Waarschuw beheerder
Even een opmerking uit een andere discussie:

-- Trouwens, die naam - puroblanca - heeft een hoog "100% arisch" gevoel. Is dat zo bedoeld of lees ik dat verkeerd?

-- Is off topic Eminem

Nou, dan maken we er mooi een nieuwe discussie van, Chris. Als ik racisme zie, dan moet ik er even wat van zeggen. Want racisme is het gewoon. Mevrouw Puroblanca, je kunt dan wel zeggen niet gek te zijn op buitenlanders, maar wat je bedoelt is gewoon "mensen met een ander kleurtje". Want mensen als jij heeft over het algemeen meer problemen met die zwarte Nederlander die in Suriname is geboren, dan die witte rijke Amerikaanse toerist. Anders noem je je niet Puroblanca maar Purohollander. En dat Puroblanca neigt wel opvallend veel naar 100% arisch. En die term heeft toch wel een heel nare bijsmaak.

Ik stoor me vreselijk aan dat opportunistisch racisme dat de laatste 2 jaar zo welig tiert in Nederland. En dan helemaal dat racisme waarbij mensen beginnen te roepen dat ze geen echte racisten zijn. Nee, de mensen die Hitler aan de macht brachten hadden het ook niet zo kwaad bedoeld. Die hadden eigenlijk alleen maar een hekel aan het feit dat Joden onevenredig veel macht en geld hadden. Niet aan Joden op zich. Maar je weet waar het toe heeft geleid.

Mag ik effe wat quoten van mevrouw Puroblanca?

-- omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven

Hoezo over 1 kam scheren? Ja, het is waar, er zijn relatief veel mensen van Noord-Afrikaanse, Surinaamse, Antilliaanse etc afkomst die een straf uitzitten, maar om daar nou de hele groep mee aan te vallen ... Er zijn onevenredig veel mannen van jonge leeftijd die een straf uitzitten, maar dat maakt jonge mannen toch niet als groep slecht. Zo slecht dat mevrouw zich PuroOudeVrouw gaat noemen?

En wellicht is het eens handig om te kijken of er misschien een reden voor die scheve statistieken is. Bijvoorbeeld het feit dat allochtonen vooral in arme wijken terecht komen, vaker met een kansloze toekomst opgroeien. Heeft mevrouw Puroblanca een hekel aan alle arme en kansloze mensen? Nee, specifiek worden de buitenlanders genoemd.

-- als ze geen nederlands kunnen lullen in NEDERLAND

Hoeveel in Nederland wonende _blanke_ Engelsen of Fransen ken jij die Nederlands spreken? Mensen als mevrouw Puroblanca hebbn daar in het algemeen geen probleem mee. Ook niet met het feit dat een MC op een Nederlands feest 90% van zijn tekst uitkraamt in het Engels. Hoezo meten met twee maten?

Er is niks mis mee om trots te zijn op je eigen land, maar om je af te zetten tegen mensen van een ander kleurtje - want da's toch wat je doet met een naam als Puroblanca - is toch echt vreselijk fout.

Waarschuw beheerder
Heeheehee DarkSkyWise!!!
Vieze rasist!
Ik ben limburger he~! had je had je wat!!!! :-D

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
lol @ Chris :P

ehmmm... kijk eens in mijn profiel? bij mijn relatie? (niet schrikken hoor!)
Waarschuw beheerder
ik zei in veel opzichten.het kan best goed gaan,maar dat gebeurt helaas niet zo vaak.Misschien dat het met de jongere cultuur beter gaat,zij zijn in ieder geval geintegreerder dan hun ouders.ik weet ook heus wel dat de dag dat heel nederland ook echt nederlands is nooit zal komen en daar vraag ik ook helemaal niet om.
maar is het zo gek dat ik er kwaad om kan worden dat als wij hier in ons land vluchtelingen en andere buitenlanders toestaan en zij verpesten hier de kans op een goed leven door onze gastvrijheid te misbruiken!dat is wat ik er uiteindelijk mee bedoel.wij geven hen hier een kans, en als dank voor die kans willen zij niet integreren,willen zij hun eigen scholen hier,hun eigen moskeeen,en dan krijgen ze die en dan worden ze daar gewoon volgestopt met extremistische gedachten.zo werkt het helaas vaak in de praktijk.ik vind dit gewoon echt niet kunnen!over die buitenlanders heb ik het: zij die hier hun kans verpesten en het zal mij dan een rotzorg zijn of het om een fransman een turk of een afghaan gaat....ik vind dat zij tegenover ons als gastvolk zich gewoon beter horen op te stellen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hmm lekker kortbij....
Chicago jezus je zoekt je vriendin wel van ver he!

Chris

Waarschuw beheerder
Ok inonde nu begin ik je wat meer te begrijpen.
Je begint nou ook wat meer rechts te lullen ipv extreem rechts maar vanwaar deze verschuiving?

Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb er nooit anders over gedacht,maar jullie begrijpen mij misschien anders dan ik bedoel...
fiona

Waarschuw beheerder
donateur
2 Chris:

inderdaad, ik heb een relatie met een buitenlander (vies he?) en ja, chicago.... dat was een soort ongelukje hahahaha.... we waren allebei net medebeheerder geworden bij 'de' MSN helpsite en omdat we allebei nieuw waren zoek je dan vanzelf wat steun bij elkaar.... ruim een jaar geleden ben ik gewoon voor de gezelli bij haar op visite gegaan & bovendien was ik nog nooit in de VS geweest, dus dat kwam mooi uit. En toen.... nou ja, je snapt de rest wel. ;)

Maar geloof me dat er tussen ons echt wel cultuurverschillen zijn!! Alleen maakt dat de relatie toch ook best wel interessant - en bovendien, als we ergens ruzie over hebben dan zeggen we altijd: ach het zal wel een cultuurverschil zijn hahahahaha (en dan is alles weer goed) :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jongens jongens. Laat me een ding zeggen. ik ben zelf een halfbloed. Mn ma komt uit India. Maar ik heb voor deze tijd gewoon normaal met 'puroblanca' berichten geschreven hoor. En een echte rasist zou dat niet doen volgens mij! En over haar naam, Puroblanca. Ok, ik snap dat het niet kan. mee eens. Maar wat nou als ze Puroblack of Black Power ed had ge heten he! Dan weet ik cker dat ze geen gezeik had gehad. want omdat het een zogenaamde ethnische nimderheid is kan het opeens wel! Klopt niet he! kijk maar es naar namen waar het woord 'indo' in voor komt. trap die er ook maar af dan!
Waarschuw beheerder
of met het woord white......

Waarschuw beheerder
Tja hardstyle ikzelf heb ook een hekel aan mensen die Blackpower e.d. in hun naam hebben staan en daar heb ik ook wel eens opmerkingen over gemaakt.
Dan werd IK voor rasist uitgemaakt maar d.m.v. veel lullen kwamen ze dan wel tot de conclusie dat het niet kon.
Maar als iemand zichzelf PUROBLANCA noemt dan komt dat raar over dat zeg je trouwens zelf:

En over haar naam, Puroblanca. Ok, ik snap dat het niet kan. mee eens.

Maar iets als "trotse nederlander" of "indogast" komt altijd nog beter over dan puroblanca.
De eerste 2 namen zeggen iets over vaderlandsliefde(hiermee begeef je je natuurlijk wel al op glad ijs!) maar als je jezelf puurblank noemt dan zegt dat echt iets over huidskleur voorkeur en dat is rasisme!!!

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
inonde:

maar hoe zit het dan met dat MBLMMBL GRMBLLL BXCXXBBBBBBB BLLLLB GNNNN!!!! $&*$#$

(*komt opeens niet meer uit zijn woorden en ontdekt dat Chris vanuit het volgende bericht een pleister over DSW's mond heeft geplakt*)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
DarkSkyWise: DON'T EVEN GO THERE...
Ik was blij dat we de dingen een beetje gesetteled hadden.
Nu begin je weer de beerput open te trekken.
Wordt vermoeiend om dan de hele tijd weer van die correcte replies te gaan geven. ;-)

Chris
Waarschuw beheerder
Ja ok. Moet ik je wel gelijk in geven. Maar je snapt teminste wat ik bedoel! En daar ging het me om!

Noem me voortaan maar gewoon Rudy!

Waarschuw beheerder
Precies Rudy!
Het gaat om het respecteren van een individu en als je jezelf Puurblank noemt dan respecteer je per definitie andere kleuren minder of niet en dat is dom.

Chris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik respecteer wel iedereen!!!ik vind alleen vaak hun gedrag op straat vervelend,en er zijn misschien andere redenen waarom ik veel commentaar lever op hen,maar dat zegt niet dat ik hen minder respecteer dan een blank iemand!!!!
en voor wat betreft rudy:ik ben toch ook gewoon tegen hem aan gaan praten,en ik praat niet anders tegen hem dan tegen een blank iemand,dus ik vind het gewoon vreemd dat ik omdat ik andere gedachten dan jullie over een bepaalde groep buitenlanders(de "probleem-buitenlanders")heb,d­at ik daarom meteen een racist ben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat heeft je trots op blank (puroblanca) te maken met probleem buitenlanders?
Noem jezelf dan gewoon Anti probleem mensen ofzo...
Waarschuw beheerder
die naam had verder geen betekenis!!!!!!!!!da­t had helemaal niets te maken met mijn mening over probleem groeperingen.ik vond het gewoon leuk klinken,net zoals ik BaDGirL nog steeds een leuke naam vind(mijn chatnaam).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
(*gaat gewoon midden op het deksel van de beerput zitten*)

sjo.... die is dicht! :P

(*hoort nog wel wat gerommel in de diepte.... zou het deksel het houden??*)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die naam had verder geen betekenis!!!!!

.. maar toch schreef je op:
puroblanca is omdat ik trots ben blank te zijn

? spreek ik mezelf tegen of doe jij dat? En vind je racistische vriend het niet vervelend, dat je met buitenlandse en gekleurde mensen omgaat?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
pfff,jullie verbonden er een betekenis aan,nou als er een betekenis achter zit dan is het die jah,maar ik had die naam niet met die betekenis erachter bedacht.
en dergelijke dingen uit onze relatie gaan jou niets aan!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Das waar!

Waarschuw beheerder
donateur
maar waarom staat er SS op je site?????

Waarschuw beheerder
SuperSint?

Waarschuw beheerder
donateur
en hoe verklaar je die volgens jou LEUKE plaatjes??

Waarschuw beheerder
Morky we hebben juist een hele discussie gevoert over deze meid en we zijn tot de conclusie gekomen dat het "onderwerp" te dom is om erover te discussiëren!

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Chris ik heb hem net gelezen maar je hebt gelijk maar wil toch even zeggen dat ze zichzelf totaal tegenspreekt! ;)
Waarschuw beheerder
dat is maar hoe je "het onderwerp" beschouwt chris.dus vanuit welk oogpunt je er naar kijkt....
of er naar wil kijken,want dat is het ook vaak,jij vind mij een racist,dus ik ben dom!dat is ook generaliseren,maar goed mensen die de moeite hebben genomen om mij beter te leren kenne,die weten hoe ik ben en daar hecht ik waarde aan!

Waarschuw beheerder
Ik vind niet iedere rasist dom.
Ik vind alleen domme rasisten dom!

Waarschuw beheerder
Trouwens ik vind een slimme rasist ook veel gevaarlijker dan een domme rasist!
Waarschuw beheerder
-- dat heb je mij nooit horen zeggen,dat je je dan moet schamen...

Ben je trots op het feit dat je twee ogen hebt? Of vind je dat gewoon? Waarom dan die trots op dat blank zijn?

-- ik heb een iq van 118 DANK JE WEL

Volgens die test heb ik een IQ van 144. Maar ja, die tests zeggen zo weinig, he? Hitler had vast ook een bovennormaal IQ.

-- ik heb ook nooit iets gezegd over huidskleur

Je zei toch echt dat je trots was om blank te zijn. Je spreekt jezelf tegen, wijffie.

-- vinden jullie trouwens zelf ook niet dat er nogal veel verschil zit tussen praten en muziek

Ik heb het niet over de muziek van Carl Cox. Als hij in Nederland is zal hij gewoon Engels praten. Aangezien jij vindt dat een "buitenlands iemand hier in nederland op straat onze taal" behoort te spreken, geldt dat ook voor Carl Cox? Of geldt dat alleen voor de Turkse slager om de hoek? Waarom dat meten met twee maten? Spreek jij Spaans als je in Spanje bent?

-- dat ik pas zo laat reageer komt doordat het topic gisteren gesloten was

Sorry hoor, maar dit topic is niet gesloten geweest. Als je wilt liegen zul je het toch overtuigender moeten doen.

-- kun je als racist ook buitenlandse vrienden hebben???dacht het niet he,goh dan kan ik helemaal geen racist zijn.....

Tuurlijk kun je wel racist zijn en buitenlandse vrienden hebben. Hitler was een racist en goede maatjes met de Japanner Hirohito. Je kunt trouwens ook als zwarte racist zijn. Sterker nog, je kunt als homo homofoob zijn. Geinternaliseerde homofobie heet dat dan, maar dat kan ik maar beter niet proberen uit te leggen. Daar heb je een IQ van minimaal 130 voor nodig (en ik zal hier maar voor de zekerheid een ;-) achter zetten).

-- mn oude nick (puroblanca) ... ze weten tenminste dat ik er nix mee bedoel

Toen ik er naar vroeg zei je toch dat je trots was blank te zijn. Dus die nick heeft wel degelijk betekenis. Je hebt ook niet kunnen verklaren waarom je regelmatig knipoogt naar de SS. Op je websites, maar blijkbaar ook eerder op partyflock. Wat wil je precies zeggen met dat SS? Verklaar dat eens? Denk je dat het wel leuk is om te koketteren met een organisatie die duizenden mensen op brute wijze vermoord heeft?

-- ik weet ook heus wel dat de dag dat heel nederland ook echt nederlands is nooit zal komen en daar vraag ik ook helemaal niet om.

Gelukkig maar. Waar zouden we zijn zonder Carl Cox, zonder Coca Cola, zonder wiskunde (een Arabische uitvinding), zonder alfabet (een Aziatisch uitvinding?), zonder internet ...

-- ik respecteer wel iedereen!!!

Waarom maak je dan domme generaliserende opmerkingen als: "omdat die buitenlanders hier (grotendeels) alleen maar ellende geven"? Want met zo'n opmerking toon je absoluut geen respekt voor buitenlanders. Voor geen enkele buitenlander.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 inge/chris :P
Wat is "slim"? Wat betekent slim voor jou? Als je het woordenboek raadpleegt dan is slim:

slim (bn.)
snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk geven => schrander, pienter, uitgeslapen, bijdehand, kien, goochem, vlot van begrip, vlug van begrip, goed bij, niet op zijn achterhoofd gevallen

Maar slim is tegenwoordig een erg subjectief begrip, dus wat iemand slim vindt verschilt heel erg :).
Uitgaande van de beschrijving in het woordenboek en uitgaande van mijn eigen interpretatie van het woord 'slim' vind ik in beide gevallen een racist absoluut niet slim. :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wederom mooi gesproken Eminem!

Chris
Waarschuw beheerder
ik ben er inderdaad trots op om blank te zijn,maar je hebt mij toch niet horen zeggen dat een turks iemand niet trots mag zijn dat ie turks is....
ik heb ook niet gezegd dat een toerist hier onze taal hoeft te spreken,alleen als je hier (voor langere tijd)woont.dan vind ik dat je je wel moet aanpassen ja.en als ik in spanje ben,spreek ik(in winkels en tegen de bevolking)inderdaad spaans ja!
de betekenis van de SS en dergelijke uitspraken is in de loop der jaren wel een beetje veranderd hoor!SS is nu(ruim 50!jaar na)de oorlog meer een begrip geworden om je onvrede met een aantal buitenlandse probleemgroeperingen mee uit te drukken.niet meer die organisatie die duizenden mensen heeft vermoord!dat is inderdaad ook de interpretatie van een begrip,daar heeft ANIMALLL helemaal gelijk in!
ik respecteer wel iedereen!!!> die opmerking stel ik bij:
ik respecteer iedereen die mij respecteert!
2ANIMALLL:
scheelt het nog steeds dat ik mijzelf geen racist vind;)
Waarschuw beheerder
Turks is toch geen huidskleur? Onzin dat je trots bent op je huidskleur. :( (voor argumenten= zie posts van mij en eminem hierboven).

En voor wie is die betekenis van de SS verandert? Ik heb sterk de indruk dat de betekenis is veranderd door mensen met rechts-extremistische en racistische gedachtes, voor mensen met rechts-extremistische en racistische gedachtes.
Dat zie ook je gewoon op dit forum: Iedereen walgt van het woord SS, behalve die extreem-rechtsen & racisten die het met grote regelmaat gebruiken.

Ja het scheelt dat je geen racist bent, dat is al een stap in de goede richting. De volgende stap is dat je het niet kan tolereren dat andere mensen dat wel zijn, omdat racisme gewoon schandalig is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ontkenning is in het geval van rasisme een van de eerste dingen die duiden op echt rasisme :-P

Chris
Waarschuw beheerder
mwah..ben geen racist maar eerder een anti-religieus activist...hahaha
Waarschuw beheerder
ik ben tegen geloven die vrouwen onteren...geloven die denken dat je zwanger word zonder sex.. en mensen die tegen muren praten...hmz..tegen dat dikke mannetje heb ik (nog)niks hahaha maar ik doe niet aan t opium des volks..geef mij maar de opium lijs;)
Waarschuw beheerder
donateur
[fluistermode] pssst Chris, 't is racisme met c ;p [\fluistermode]
Waarschuw beheerder
owja schapen slachten op een balkon en allemaal dingen gezellig samen niet eten en kinderen VERMINKEn is ook not done

Waarschuw beheerder
damn rupsje...
Ik schreef eerst Rascisme, toen racisme en nu weer rasisme AAAHHRHRGGGHHHH wat een kutwoord.
Goed dat je me erop wijst ik zal beter op m'n spelling letten :-)

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
de betekenis van de SS en dergelijke uitspraken is in de loop der jaren wel een beetje veranderd hoor

"SS" heeft maar één betekenis: SchutzStaffel, de organisatie van Heinrich Himmler (die man was nog erger dan Hitler) die tijdens de tweede wereldoorlog schuldig was aan ontelbare gruweldaden jegens niet-ariërs.

Die betekenis is nog nooit veranderd. Net zomin als die van het hakenkruis trouwens. (Vandaar dat "SS" niet voor autonummerborden gebruikt mag worden en het zichtbaar dragen van hakenkruis of SS logo nog steeds wettelijk verboden is. Dit geldt trouwens ook voor het gebruik op websites.)

(Sorry Chris, je pleister liet ff los.... ik zal nu stil zijn hoor!) :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Chris > daarom zei ik het ook, ben meestal niet iemand die snel andere gaat lopen corrigeren (zeker niet om spelling), maar vond het zo lullig dat je jezelf fout had gecorrigeerd :)
Waarschuw beheerder
ken er nog wel eentjuh zomogelijk erger ...
deze freak kenne julie die???
[img cacheid=00007f160008f574adaa17c91a000c4905]http://images.google.com/images?q=tbn:Bcy5bNEy3ikC:www.crimelibrary.com/forensics/anthropology/images/APG344073-Josef-Mengele-MD,.jpg[/img]

das pas een sicko...deed tests op tweelingen...
Waarschuw beheerder
jullie hebben haar dus ook al door:)?

mij viel t ook al op

heb je der cu2 site al ooit gezien (ik heb niet echt veel zin om bovenstaande reacties te lezen dus kan best da je hem al gezien hebt)

suuuuupervet

vooral gekkehuiSS en rechtSS, straalt echt klasse uit

en die rood wit blauwe site, de vaderlandsliefde straalt er gewoon vanaf

achja zoon soort maakt zichzelf wel af

Waarschuw beheerder
donateur
2 Taub aka Retard: Daar had ik het ook over :) ziek....

2 V@lium: Is idd een ziek persoon, werkte o.a. aan het euthanasieprogramma van hitler.....

Waarschuw beheerder
Is toch Doctor Joseph Mengele?

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
Josef Mengele ;)

maar Doctor? ;) SS-Arts.......
Artiest {SHOWLIST artist 5465, 75709}
Waarschuw beheerder
leuke (bleeh) vriend heb je trouwens die op zn site linkt naar stormfront.org, heb je wel enig besef dat je alleen al met deze naam mensen verdriet kan doen. Omdat deze organisatie (net als jouw SS, ook al is het niet hetzelfde, je kan er mee rekening houden dat je met bepaalde woorden mensen kwetst) vele onschuldige mensen veroordeelt en zelfs gepijnigd/gedood heeft.

das een vriend om trots op te zijn.

Ten tweede vraag ik me af, als jij nog een opa of oma hebt, wat je daar tegen zegt...
Waarschuw beheerder
2big_eyed:
ten eerst: nee ik heb geen opa's en oma's meer (nou jah,"half-oma" ofzowiets).dus daar zeg ik inderdaad niet veel tegen.
ten tweede:
je kan er mee rekening houden dat je met bepaalde woorden mensen kwetst)

dat heb ik nou speciaal om deze reden dan ook gedaan.mocht het jullie gelukkiger maken vandaag: ik heb dat SS speciaal hiervoor van mn site gehaald!
voor mij heeft SS niet die link met de oorlog meer.maar ik kan me inderdaad goed indenken dat het voor degenen die deze betekenis er wel aan verbinden,het vervelend en kwetsend kan zijn dat ik deze uitlatingen gebruik.
ik leef in het heden,niet in 't verleden.'t zal mij een zorg zijn wat er 50jaar geleden gebeurd is,daar sta ik niet zo heel erg bij stil.en ja inderdaad,misschien hebben de rechtse mensen er wel een andere betekenis aan gegeven,dat zou kunnen,maar dat is wel de betekenis die voor mij waarde heeft!maar goed....jullie praten elkaar overigens wel heel makkelijk na,deze tekens heb ik er vanmiddag om 4uur al om deze reden vanaf gehaald,en 's avonds zijn er nog altijd mensen die zeggen dat dit op mijn sites staat.
2Taub aka Retard:
wat is er mis met vaderlandsliefde?volgens mij is dat hier ook niet waar het over gaat!!!!maar als je inderdaad de moeite had genomen om het stuk hierboven te lezen,dan had je dat ook vast wel ergens gelezen!
ik ben trots op mijn vaderland,dat is toch niet verboden?net zo min als rood wit blauw!ik ben dus ook niet van plan om dit van mijn site af te halen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Toch is onze geschiedenis heel belangrijk.... al die dingen die hier 50, 100, 500 jaar geleden zijn gebeurd, hebben allemaal bijgedragen aan wat Nederland nu is (=best wel een tof land, al zeg ik het zelf) ;)