Partyflock

Forumonderwerp · 17869
Betreft: evenement: Thunderdome, zaterdag 12 oktober 2002 om 22:00

Artiest {SHOWLIST artist 6357, 24972}
Waarschuw beheerder
Voor alle kistdragers onder ons die naar Thunderdome heen gaan....laat die dingen maar thuis want de entree word je geweigerd als je ze aan hebt!!!
Dresscode is dus gympen aan!!!\

Bron:Irfan van Ewijk @ Thunderdome
Waarschuw beheerder
Daar staat dus niet direct iets over kisten, dit is meer een algemene opmerking.

Ik heb net id&t een mailtje gestuurd met de vraag hoe ze dit bekend willen maken aan mensen die niet in hun mailinglist staan of die niet zoveel op fora en dergelijken actief zijn.

Ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat iedereen het wel hoort ofzo?
Waarschuw beheerder
Ik vind het nergens op slaan. Ik heb niet eens anderen schoenen. Ik heb nog wel een paar oude nikes maar die zien er niet meer uit. Een groot deel van de harde kern van de hardcore scene van dit moment draagt kisten. Dat zijn de mensen die de hardcore scene trouw zijn gebleven. Laat ID-T maar eens een goeie reden geven voor het niet toelaten van mensen met kisten. En ze moeten niet aankomen met "we willen nazi's buitenhouden", want 95% die kisten draagt heeft er geen rechtse bedoelingen bij. Het is gewoon iets van nu. Vroeger droeg je een ausie met nikes en tegenwoordig kisten met Lonsdale.
Waarschuw beheerder
Een goede reden?

Als wij het er niet uit vinden zien en dat soort schoeisel niet op een feest thuis vinden horen is dat al een heel goede reden....

Waarom?

Omdat het ons feest is. Je bent welkom bij ons op onze voorwaarden. Hou je je daar niet aan dan kom je niet binnen of dan moet je geen ticket kopen. Niemand dwingt je!

Zo gaat het al tien jaar lang in praktische elke discotheek van Nederland. Hoe vaak ben ik niet aan de deur geweigerd omdat ik gympen aan had en je alleen met nette schoenen binnenkwam? Werd ik dan kwaad? Nee hoor, ik respecteerde de wens van die discotheek en had de volgende keer wel nette schoeisel aan.

Het is heel simpel. Wij hebben de scene zien verloederen vanaf het moment dat men kisten aan ging trekken. Acht jaar lang kon men prima doorhalen op nikes en andere sportschoenen. Nu is dat ineens niet meer mogelijk? Wat een onzin!

We willen de gezelligheid terug. En op een feest waar we 10 jaar Thunderdome vieren, willen we iedereen weer even laten zien hoe het was gedurende het overgrote deel van die periode. We willen ook de hardcorefans weer terugzien die de scene verlaten hebben omdat ze de kistendragers en neo's zat waren.

En heel misschien zal iedereen om zich heen kijken en denken 'zo is het eigenlijk veel leuker! Weg met die sombere kleding, met die domme uniformpjes en die zware soldatenschoenen. Ik ga weer wat vrolijker gekleed!'

Wij hopen het in geval!
Waarschuw beheerder
donateur
2 Tjeerdo ---> Pcies
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker topic weer zeg!! Vroeger had je nike's, australian en cavello. Tegenwoordig kisten, lonsdale, fred perry en ben sherman.

Hardcore moet weer een betere naam krijgen!!
Zolang gabbers in Lonsdale , Fred Perry, Ben Sherman & kisten lopen blijven mensen ze vergelijken met Nazi's en heb je dus een negatieve uitstraling. En heb je dus een stempel.
Want de meeste mensen die niet in de Gabber Scene zitten weten niet dat die kleding ook gabber kleding is, dus ben je een Nazi.

Aussies & Cavello's en Maxies straalt niks negatiefs uit !!!
Waarschuw beheerder
Nee idd, je komt lekker verzorgd over in je trainingspak :S

Nogmaals de enige reden voor mij om kisten aan te trekken is geen pijnlijke voeten/knieeen de dagen na het feest.

Tjeerdo, misschien kun jij dit beantwoorden?

Ik heb net id&t een mailtje gestuurd met de vraag hoe ze dit bekend willen maken aan mensen die niet in hun mailinglist staan of die niet zoveel op fora en dergelijken actief zijn.

Ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat iedereen het wel hoort ofzo?

Waarschuw beheerder
Natuurlijk kan ik dit beantwoorden. Weet je hoe vroeger feesten werden gegeven? Dat ging voor een groot deel van mond-op-mond. Er stond een kleine advertentie in de krant op een middenpagina en nog dezelfde avond stonden er zo duizend man voor de deur.

Niemand kan me wijs maken dat in dit tijdperk tussen nu en een maand niet elke hardcoreliefhebber die van plan was naar Thunderdome te gaan niet van deze maatregel op de hoogte is. Niet met het huidige internet en andere communicatie. Tenzij grote groepen Thunderdome bezoekers nog in een grot wonen, afgezonderd van de buitenwereld.

Daarbij is de hardcorescene heel hecht, juist omdat het een undergroundstroming is. Dat betekent dat een nieuwtje als een lopend vuurtje de rondte gaat. Binnen 1 dag staat het al op alle hardcore georienteerde websites en de mensen die daar komen verspreiden het op hun woord weer. Als jij het aan vijf vrienden vertelt en zij doen dat op hun beurt ook aan vijf bezoekers dan is mijn mededeling aan jou al goed voor 25 anderen.

Je kan dat ook niet doen natuurlijk, maar dan verpest je het voor je vrienden en de mensen die zij zelf kennen. Dat is ook niet echt de juiste 'spirit' of wel?
Waarschuw beheerder
Tenzij grote groepen Thunderdome bezoekers nog in een grot wonen, afgezonderd van de buitenwereld.

Dan heb je mijn dorp nog nooit gezien ;)

Maar het komt er dus op neer dat Id&t ervan uit gaat dat mensen dit vanzelf wel te horen krijgen.
Niet echt de meest logische of efficiente manier lijkt mij?
Waarschuw beheerder
We zullen zien... en als we het in een mailing van 70.000 de deur uit doen morgen betekent dit dat we er dus niet vanuit gaan dat mensen dit vanzelf wel horen.

Hardcoreliefhebbers staan zich er zelf toch altijd op voor dat ze 'echt' zijn en geen meeloper. Me dunkt dat als je een echte liefhebber bent je wel met enige regelmaat het nieuws volgt rondom de ontwikkelingen van het feest waar je al lange tijd kaarten voor hebt!

Daarbij het volgende:

Kennelijk is dit dus precies de juiste maatregel om het kaf van het koren te scheiden. Mensen met een echt hardcorehart zouden er namelijk niet zo'n probleem van maken!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Lindaatje wrote: ik lees dat de meeste mensen die hire op reageren en vinden dat mensen met kisten terecht buiten de deur gehouden worden
mensen zijn die vooral vroeger op hardcore feestjes hebben rondgelopen en nu opeens weer naar een feest willen
waarom zouden dan mensen die al die tijd gewoon door zijn gegaan andere kleding moeten aantrekken omdat zij een beetje nostalgisch willen gaan doen?
Er gaat niets boven de 'nostalgische' sfeer van eerdaags naar mijn mening, dus ja ik ben blij met deze regel :)
Waarschuw beheerder
Lonsdale-Freak19 wrote: het slaat gewoon nergens op,je mag ZELF niet beslissen wat je aandoet,nou ik vind dat dieptriest,ALS je kisten of lonsdale aan hebt ofzo,ben je meteen een nazi bla bla bla,wat een gezeik zeg,dit vind ik nou discriminatie
mensen weigeren op wat ze aandoen.hallo mensen wordt eens wakker!!!!!!!!!de gabbers worden gediscrimineerd hoor met al die boelshit oordelen van sommige mensen hier.
dus je mag je niet kleden zoals JE ZELF WIL.
dieptriest hoor!
Heb je ooit iemand die naar Sensation is gegaan horen/zien klagen over de kledingregels op Sensation? Dacht het niet hoor, iedereen heeft daar zo fucking veel zin in dat ze zich graag aanpassen om die sfeer te bereiken die de organisatie zo graag wil. Daar heeft iedereen op dat feest RESPECT voor. Zo is het nu naar mijn mening dus ook op Thunderdome, als je zo vol bent van de Hardcore heb je het er absoluut voor over. Anders ben je wel heel erg klein in je denkwereld. Hardcore is toch volwassen? Kijk dan ook eens met een volwassen hoofd hoe het op Sensation wél kan!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het waren toch geen kledingsvoorschriften op Senstation? Meer een vraag van de organisatie ipv regels die je tot iets verplichten?

(Ik kan het hier ook mis hebben hoor, ik ben er niet geweest)
Waarschuw beheerder
Het waren toch geen kledingsvoorschriften op Senstation? Meer een vraag van de organisatie ipv regels die je tot iets verplichten?
Het was volgens mij niet verplicht maar dan toont het juist des te meer aan hoe volwassen er met zo'n vraag van de organisatie wordt omgegaan, niemand loopt er over te zeiken! Heb jij er dit jaar een topic van 5 blz. over gezien hier met klagers?? Ik niet..

Waarschuw beheerder
donateur
mensen stop maar met discussieren of het nou wel of NIET mag...

Want kisten zijn VERBODEN. Het staat nu op de site van ID&T.

Stukje over 'kisten' op Thunderdome

Sja en sorry ik vind het terecht hardcore feesten zijn al genoeg verziekt door die lonsdale typetjes. En sja aangezien zij niet er zo uitgepikt kunnen worden. Dan maar gewoon helemaal niemand binnen laten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een pluimpje voor ID&T !!

Way 2 go..........

Waarschuw beheerder
We willen de gezelligheid terug. En op een feest waar we 10 jaar Thunderdome vieren, willen we iedereen weer even laten zien hoe het was gedurende het overgrote deel van die periode. We willen ook de hardcorefans weer terugzien die de scene verlaten hebben omdat ze de kistendragers en neo's zat waren.

2 Tjeerdo-->
Ik was er bijna eentje die de Harcore scene na VELE jaren van trouwe dienst bijna had verlaten vanwege de veranderde en verslechterde sfeer maar voel me door deze regel weer als herboren!!!
--> Maar gaan jullie deze regel alleen met Thunderdome-a Decade hanteren of wordt dit gewoon jullie nieuwe beleid??????
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het triest dat kisten, waar ik zelf op loop, meteen worden gekoppeld aan racistische ideeen. Zelf doe ik altijd deze schoenen aan naar feesten en ga nooit met mijn rechterhandje zwaaien of iets dergelijks. Triest van id&t maarja dan toch maar mijn maxxies aan...
Waarschuw beheerder
:bounce:

Oke, genoeg hierover gesproken!!! Vind je niet??!!

We gaan gewoon gezellig op 12 oktober een ouderwets feessie bouwen!!!

:D ;P :devil:

Wij ( ong. 40 man ) gaan allen ouderwets op onze Air-max, legerbroek, aussie of cavello en bomber!!!

Gewoon meedoen zoals velen in DIT forum van The Real Bitch!! :)

Word gezellig :kwijl: !!!

:bounce:
Waarschuw beheerder
2 Danielito> Net alsof dat komt doordat er mensen op feesten lopen met kisten aan. Mocht dat zo zijn dan nodig ik je uit om op Td een biertje te komen drinken dan zul je zien dat mensen die normaal op kisten lopen (in dit geval moet ik nog maar even kijken waar ik dan op ga) ook gezellig kunnen zijn en zeker niet altijd de sfeerverneukers zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
vooral de rede vinnik bullsjit
anders glij je uit.....ik glij 10x eerder uit op me maxies dan op me kiste
bah wat een kutregel zeg

assik op me maxies ga kommik met gebrokuh enkels thuis :S
Waarschuw beheerder
NaDiA_ --->

Ehm... ik ben nog nooit uitgegleden op mijn maxjes.

Valt reuze mee joh! :)
Waarschuw beheerder
Nadia heeft wel gelijk. Al die duizenden gabbers die vroeger altijd met gebroken enkels thuiskwamen... %-)

Maar Danielito, je moet het zo zien: hardcore leeft weer flink op en ik hoop dat ons voorbeeld gevolgd zal worden. Ik persoonlijk zie 10 jaar Thunderdome als een goed tijdstip om af te rekenen met die grauwe tijd van de afgelopen drie jaar. Hardcore kan ook heel goed duister en underground blijven terwijl men wat vrolijker gekleed gaat. Ik denk dat hierdoor ook meer vrouwelijke bezoekers het weer leuk gaan vinden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tss
dat ik van die fucking zwakke enkels heb ken ik toch ook niks an doen

Waarschuw beheerder
Ik drink wel een biertje mee, hoor. Ik weet ook heus wel dat er onder de kistendragers maar een klein groepje is dat op feesten komt om de boel te verzieken. Maar ik wil gewoon liever omringd zijn door mensen die vrolijk gekleedt zijn. Op Harcore Resurrection liep ik er met bonte kleuren bij (zie foto's PF meeting) en was daar gewoon bijna een euitzondering in tussen alle zwarte Lonsdale polo's en overhempjes...Die schouderduwtjes van die Nazi-wannabe's ben ik nu wel gewend en daar gaat het me niet eens zo zeer meer om. Het is een feest en daar hoor je je gewoon vrolijk op te kleden. Velen gaan tegenwoordig naar hardcore-feesten gekleedt alsof het een begrafenis is y no me gusta!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Eigenlijk vind ik het wel n goed idee van ID&T om kistendragers te weigeren ookal draag ik ze zelf ook altijd naar feesten... Hopen dat het de sfeer ten goede komt. Wat maakt het nou uit wat voor kleding je draagt? Het gaat toch om het samenzijn en samen feesten ofniet dan? Daar is het allemaal mee begonnen en op n 10jarig jubileum vinnik dat iedereen zich wel n beetje kan aanpassen, ookal is het ID$T en ookal is er n hele hoop veranderd sind die eerste TD in '92... Zal mij benieuwen of het publiek er allemaal weer net zo kleurig bijloopt als vroeger :D

Groeten van n al wat oudere gabber.... ;)
Waarschuw beheerder
Zelf hoop ik dat 99% van de mensen in een aussie of cavello loopt, gewoonweg om de feeling van vroeger weer te krijgen :-P

100% zeker dat ik 99% van de TD tijd in de ouwe rag hal sta... :-D

Ouwe tijd "gabber" vindt ik nog steeds veel vetter dan de "nieuwe" stijl..

Een party is om te feesten en niet om te verzieken..

Wat voor een kledingdracht de organisatie voorschrijft?

Tja, hun bepalen de regels, niet mee eens? Ga dan maar lekker thuis op de bank chagrijnig liggen doen, dat is weer een "not" partyminded mens minder op een feest...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waar praten de kistendragers eigenlij over??? een aantal jaren geleden kwam je met voetbalshirts ook niet meer binnen op feesten. Is ook geaccepteerd en het is er beter op geworden toen. Klaar ;)

Waarschuw beheerder
donateur
voetbalshirts zie je duidelijk..

als je gewoon een broek aan hebt vallen die kisten geen eens op.. of je moet de hele tijd na beneden kijken.

maar als ik aan het feesten ben let ik daar geen eens op :)
Waarschuw beheerder
IK vraag het nog maar een keer, want ik heb nog geen antwoord gehad:

Hoe kun je nou hakkuh op kisten??? Kan iemand mij dat uitleggen?

Waarschuw beheerder
Ik heb nog maar weinig mensen afgelopen jaren zien hakken zoals vroeger..dat hardstyle huppeltje en gestamp gaat nergens over en is trouwens prima te doen op kistjes ;-)

De oude bewegingen, die draai vanuit de heupen..de ritmische , bijna moonwalk achtige gabbah-moves lijken wel uitgestorven..en dat lijkt me onmogelijk om met kistjes te doen zonder je knieeen te breken.

Ik kan het nog wel ..denk ik. :-D
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb voor werk ook weleens kisten aan en als ik dan naar feesten ga doe ik ze ook weleens aan omdat ze lekker fijn lopen en als ze vies worden het me niet boeit..
ik draag ze dan onder een broek waarvan ik weet dat de pijpen lang genoeg zijn of onder gave pakkies waar de kisten helemaal niet opvallen omdat ik die dingen zelf ook lelijk vindt.
verder ga ik altijd gewoon netjes gekleed..
of mag je op die manier ook geen kisten aan?

Waarschuw beheerder
donateur
de eerste paar keer dat je kisten draagt is het ff wennen, maar als je ze een tijdje draagt en je hebt ze uigelopen zitten ze superlekker.

Ik merk geen verschil meer tussen 'gewone' schoenen en me kisten . :)
Waarschuw beheerder
Ikke heb niks anders dan kisten...

Waarschuw beheerder
mmm ik heb geen maxies meer word dan alleen een spijkerbroek, puma's en ausi-jasje aan :d

Heb wel kisten, maar was toch al nie van plan om die aan te trekken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is er dan niemand van de nieuwe gabbers die het me kan uitleggen? Kan gewoon al niet eens meer slapen door dit dilemma..:S
Waarschuw beheerder
donateur
Prhyme>het is nu stampen ipv hakkuh!

als je gaat hakkuh lukt dat egt niet gewoon op kisten dan ga je egt 666% op je bek :D

hakkuh moet gewoon op maxies!

:D:D:D

Waarschuw beheerder
hmm ik draag geen kisten maar toch vindt ik het een rare regel.

kijk dat ze bv. lonsdale/ geruite blousen / bretels/ witte veters enzo verbieden ok.

maar nu dit.

bij ons hier lopen alle marrokkanen op puma's, daar zorgt een kleine groep van voor problemen, worden dan puma's ook geweigerd??

das toch net zo belachelijk??

(de vergelijking klopt niet helemaal, maar het gata om het punt dat ik wil maken)

kijk leuk dat er weer een td komt, vooral mooi een van 10 jaar. fantastisch. Maar leef aub in het hier en nu en niet in het verleden.
Waarschuw beheerder
lol
dus ik mag wel me gewone nette schoenen aandoen?
blackstones?

zien er hetzelfde uit als kisten onder me broek hoor. en zijn bijna net zo hoog!!!!
verharde neus erin
ronde veters

snap het niet hoor!

ik loop altijd op kisten behalve als ik in korte broek loop. en ik hak ook nog regelmatig. als ik op nikes loop zijn me voeten veels te licht.

ik ga gewoon met me kisten aan naar thunderdome!
ik ga met de auto dus als ze me weigeren trek ik me nikes aan.

kvind het echt beetje minder. alle gabbers die geen nikes meer hebben en geen zin hebben om nikes te kopen voor 2 dagen in de maand 10 uur op te lopen zullen dus niet meer naar id-t gaan.

lekker commercieel id&t!

zou bijna denken dat jullie contract met nike hebben gesloten.

Waarschuw beheerder
Voor deze ene keer maar weer aussie aan en maxxies.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het een goede maatregel om het kalf van het koren te scheiden.
Jammer dat sommige mensen er de dupe van zijn, maar zo hou je wel een groot deel van de sfeer verziekers buiten.
(waar er in de huidendaagse hardcore scene nog al veel van zijn).

Waarschuw beheerder
Het gaat niet alleen om de kisten. Kisten worden in combinatie met opgerolde broekspijpen en stijve Lonsdale polo's en overhempjes gedragen , in de meeste gevallen dan..
Waarschuw beheerder
eindelijk een verstandig iets !!!!

nou maar hopen dat ze ook echt niet binnen komen, ook niet de wannabee neo`s in hun apenpak

Tjeerdo, hou stand ouwe en geef die security duidelijk de instructies : LAAT ZE NIET BINNEN !!!!!
Waarschuw beheerder
Als je niet op kisten kunt hakken, wat heb je dan op een Hardcorefeest te zoeken? :S Stampen? Kom op zeg, een Hardcorefeest is toch geen speeltuin? Begin nu wel een beetje te begrijpen waarom iedereen een beetje met grote ogen stond te kijken hoe ik bezig was... :D (die paar keren dat ik nog ben geweest de laatste jaren)

Zijn er eigenlijk nog nieuwe gabbers die kunnen hakken? Of gaan wij (de ouwe garde) iedereen helemaal gek maken? :D

Waarschuw beheerder
het probleem pryhme is dat de nieuwe style hc, niet hakbaar is, het is trager als vroeger. en eerlijk is eerlijk, traag hakken is ook niet alles.

ach ben toch alleen in de 92/97 zaal :D:D

Waarschuw beheerder
Ik vind het belachelijk. !!!Tollerante maatschappij MY ASS... Nu word er bepaald wat je wel en niet mag dragen en het gaat veel verder dan iets dat met de politiek te maken heeft.Drescodes OKE, maar dit is een graadje te ver aan het gaan. Wat proberen ze voor te stellen die arme stakkers? En dan inderdaad ook niet algemeen bekend maken. Ik had het niet geweten als ik niet op deze forum was gestuit. Ik ben benieuwd of ze binnenkort gaan bepalen welke kleur rok ik aan doe en hoe ik mijn haar moet doen. goodbye ZELFBESCHIKKINGS RECHT... lekker hoor. We mogen niet eens meer bepalen wat we aandoen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het is nu wel bekend...kijk eens op de ID&T site zelf
staat het mega groot
Waarschuw beheerder
Prhyme 18 september 2002 18:38
IK vraag het nog maar een keer, want ik heb nog geen antwoord gehad:

Hoe kun je nou hakkuh op kisten??? Kan iemand mij dat uitleggen?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ik kan net zo makkelijk op kisten hakken dan mijn nike's

op HR en HQ (laatste uurtje) heb ik gewoon met mijn kisten staan te hakken.
je glijd er niet minder snel door uit dan met andere gympen.
en kisten zijn ook nog steviger voor je enkels.

maar omdat ik net zo makkelijk sta te hakken met kisten wil niet zeggen, dat ik mijn nike's niet aan doe naar TD.

ik heb mischien wel een beetje nagedacht (iets wat ik niet vaak doen :))
heb ik toch een mogelijk oplossing gevonden voor de mensjuhs met "zwakke enkels" --->
je kunt nog altijd een drukverbandje om je enkels leggen, hierdoor hebben je enkels genoeg steun.
(ik spreek trouwens uit eigen ervaring):)
Waarschuw beheerder
To *Q*Hades: Je kan natuurlijk er gewoonweg schijt aan hebben en gewoon op je kisten komen, maar doe nou niet van de domme en neem ook een stel nikes mee en pleur die in je auto.
Ga jij lekker naar TD toe en dan kom er uiteindelijk niet in. Wat dan, naar huis rijden en een ontiegelijke kutnacht hebben omdat je eigenwijs wilde zijn of toch maar naar de auto lopen om je nikes aan te trekken.

Tja het is wat je zelf wilt natuurlijk thuis op bed met ID&T radio omdat je de stoere gozer wilde uithangen of gewoon je nikes aan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik raad gewoon alle kistdragers aan om vooral toch die dingen aan te trekken naar Thunderdome!!!

:p
Waarschuw beheerder
donateur
Tjeerdo> RESPECT!!! als jullie het been stijf kunnen houwuh en ze niet binnenlaten!! En wees er maar zeker van dat we 12 oktober een ouwerwets gezellige boel van gaan maken!! :-D