Altijd dat gezeik dat iedereen het kan. Zij staan op Qlimax te draaien en wij niet dus schijnbaar hebben zij toch iets goed gedaan. ( los van de style )
Denk dat dj's eerder als wave draaien ipv mp3.. ik doe alleen maar met wave cd's... betere kwali, en met mp3 kan je hele cd mee vol vullen als je zelf wil = een tracklist die je eerlijk gezegd niet in je cd wallet kan doen... dus dat werkt gewoon niet
Dan heb je het over echte DJs en dan post je iets van partyraiser...
De allerekte dj's vind je nog steeds in de HipHop scene
Met skills en clean cuts.
Vinyl
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 10:17:
mp3's
Al dat kutgezeik altijd....
Je kan deze manieren totaal niet met elkaar vergelijken.
Met je platenspelers kun je leuke kunstjes uitvoeren die je niet (of niet met zulke coole effecten/mooie sound) kunt uitvoeren met je usb-controller. Je hebt bovendien niks nodig, behalve al je platen in een platentas. Verder moet je het dan echt volledig van je skills hebben, omdat niets is geautomatiseerd.
Als je een usb-dj bent, kun je live allemaal coole kunstjes doen die je echt niet gaat doen met een plaat. Je kunt je tracks scheiden naar verschillende wav-files, waardoor je coole live effecten kunt maken die je niet kan maken met je platenspeler. Veel dingen gaan echter (semi) automatisch, waardoor de performance minder van je skills afhangt.
Beiden hebben voors en tegens. Er is geen betere.
Als je zelf geen muziek maakt, maar wel draait, vind ik dat je beter platenspelers kunt nemen, omdat je het dan vooral van je skills moet hebben.
Als je echter vooral, of alleen, je eigen muziek wilt laten horen, kun je beter met mp3 (wav) werken, veel flexibeler en scheelt flink wat geld voor custom platen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 14:18:
Je kan deze manieren totaal niet met elkaar vergelijken.
Of je kan draaien of je kan het niet.
waardoor je coole live effecten kunt maken
Wat is daar zo cool aan? Elke debiel kan mp3's draaien. Om je daar nou DJ mee te noemen
Er is geen betere.
Dat is er blijkbaar wel.. Zie poll.
Als je echter vooral, of alleen, je eigen muziek wilt laten horen, kun je beter met mp3 (wav) werken, veel flexibeler en scheelt flink wat geld voor custom platen.
Een goede producer die zijn eigen muziek draait heeft genoeg releases op vinyl en mag wat mij betreft flink wat vragen voor 2 uurtjes draaien. Maar iemand die ik benader voor een boeking en die aangeeft niet met platen te kunnen draaien en toch meer dan 800 euro voor 2 uur vraagt streep ik per definitie van de lijst.
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "al draaien ze met hout, als het maar ramt"
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 15:34:
Een goede producer die zijn eigen muziek draait heeft genoeg releases op vinyl en mag wat mij betreft flink wat vragen voor 2 uurtjes draaien. Maar iemand die ik benader voor een boeking en die aangeeft niet met platen te kunnen draaien en toch meer dan 800 euro voor 2 uur vraagt streep ik per definitie van de lijst.
Dit vind ik onredelijk. Je moet dus eerst flink wat producties op je naam hebben staan, voordat je mag optreden?
laatste aanpassing
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "vinyl"
Vinyl natuurlijk, met vinyl kunnen de dj's zich met skills onderscheiden.
Zolang er maar muziek uit de speakers komt, voor mijn part zetten ze een mix-CD op en gaan ze koffie drinken.
Je hebt gestemd, jouw keuzes waren: "vinyl" en "cd's"
Vinyl is wel het DJ ding, maar je kunt de CD ook niet meer wegdenken en er kan een hoop mee
Een echte DJ weet het te combineren en kan beide.
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "vinyl"
Tuurlijk de zwarte heroine !!!! (Het lullige is wat ook wel eens voorkomt dat een dj denkt ik mag me plaatjes draaien en dan pech hebben omdat er met cd`s gedraait moet worden)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 15:57:
Dit vind ik onredelijk. Je moet dus eerst flink wat producties op je naam hebben staan, voordat je mag optreden?
Zolang je als DJ een topavond kan bezorgen, vind ik het goed. of je nou mp3 of cassettebandjes gebruikt
tijden veranderen, mensen gaan met technologie mee. Accepteer het toch.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 15:34:
Een goede producer die zijn eigen muziek draait heeft genoeg releases op vinyl
Bijna alles is digitaal hoor tegenwoordig. Als je een track wilt laten uitkomen moet je hem echt wel op Beatport/boomkat of soortgelijke plaatsen promoten. Veel makkelijker dan met je bakkelieten schijffie overal rond te leuren toch?
Mij maakt het niet uit, ik hoor liever nieuwe dingen op wav dan alweer die oude hit op vinyl. Wat ik wel lekker nog steeds vind is het geluid wat van vinyl afkomt, dat is wat "rauwer" dan digitaal..Maar hier is ook vast wel weer een pluginnetje voor te vinden
Ik prefereer zelf ook vinyl, daar gaat het ff niet om, maar met CD's is het even moeilijk hoor, meneer de "turntablist". Je hebt zelf geen idee hoe een CD speler werkt, maar je kraakt t wel af.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 november 2010 om 17:11:
Vinyl natuurlijk, met vinyl kunnen de dj's zich met skills onderscheiden.