Partyflock

Forumonderwerp · 1088383

Artiest {SHOWLIST artist 56342, 78981}
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op maandag 15 maart 2010, looptijd van 5881.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Waar kies jij voor? Vinyl of CD's

10672%
Vinyl
4128%
CD's

Nu vraag ik me tog wel eigenlijk af hoeveel mensen er nog op vinyl zouden stemmen
Je ziet tegenwoordig alleen nog maar dj's die met cd's draaien i.v.m voordeel en het is goedkoper dan elke keer die dure platen te kopen.
Of koop je liever gewoon platen omdat je van het echte draaien houd zoals het ook eigenlijk hoort.
Ik kies vinyl, over cd's kan ik niet oordelen nog nooit mee gedraait maar vinyl is gewoon fijn om mee te draaien en zo hoort het ook

(L)Vinyl
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/76350885.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
mp3 (Y)

bijna al mn platen verkocht, binnenkort al mn cds (Y)

Waarschuw beheerder
Cd

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Ekte Dj doet het (nog steeds) met plateng (Y)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
vinyl...(Y)

Artiest {SHOWLIST artist 88435, 126737, 118935, 49038}
Waarschuw beheerder
Allebei. Maar toch de voorkeur aan vinyl, aangezien dit gewoon het draaien is zoals het zich hoort naar mijn mening.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leon º²º op maandag 15 maart 2010 om 21:31:
originele toppa

Ja he vond ik ook :D
Zag er nog geen poll van staan dus was wel benieuwd waar men nou eigenlijk echt voor gaat
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
daar laat je net wel ff een kutnaald zien zeg (n)

Waarschuw beheerder
Moah watdan?
Voor gewoon te draaien prima naald vind ik? Geen klachten over eigenlijk?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 21:05:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Vinyl"

Vinyl 80% CD's 20%
Nice to see that people go for vinyl but unfortunaly less and less people buy vinyl and more and more dj's use cd's so i'm affraid that in a few years vinyl will almost totaly disapear.Actually, if illegal downloads keep on growing, even cd's may disapear. Artists of the dance scene don't make money anymore by selling vinyl or cd's, including big names :s
Waarschuw beheerder
Gewoon volledig digitaal (mp3 op 320kbs) / Traktor
Meer mogelijkheden in je set!

zoals ECHTE dj's als Carl Cox / Richie Hawtin.
Sinds kort gaan Benny Rodriques ook over geloof ik.

just my thoughta
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rooky op maandag 15 maart 2010 om 23:28:
zoals ECHTE dj's als Carl Cox / Richie Hawtin.

wat maakt hen een ECHTE dj? met vinyl presteren ze net zo goed als digitaal dus wat is je punt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van French connection op maandag 15 maart 2010 om 22:44:
Actually, if illegal downloads keep on growing, even cd's may disapear.

That's what they said around the year 2000....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 15 maart 2010 om 21:42:
Allebei. Maar toch de voorkeur aan vinyl, aangezien dit gewoon het draaien is zoals het zich hoort naar mijn mening.

:jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op dinsdag 16 maart 2010 om 11:41:
domme vraag

Idd lekker boeiend wat de rest doet
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 64884, 86156}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 15 maart 2010 om 23:37:
wat maakt hen een ECHTE dj

er komt wel meer bij kijken, om iemand een echte dj te maken of je nou met CD of met VINYL draait:D
ik vind het belangrijker hoe die gene zichzelf presenteerd en het puliek bespeeld, en hoe hij/zij zijn setje draait natuurlijk:bounce:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van cevex op dinsdag 16 maart 2010 om 13:33:
ik vind het belangrijker hoe die gene zichzelf presenteerd en het puliek bespeeld

Dat vind ik nou weer het minst boeiende en is iets waar een DJ zich imo juist niet mee bezig moet houden.

Uitspraak van cevex op dinsdag 16 maart 2010 om 13:33:
hoe hij/zij zijn setje draait

Is inderdaad het belangrijkste! Techniek en platenkeus!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op maandag 15 maart 2010 om 23:38:
That's what they said around the year 2000....

That's also true.
A fact is that a lot of artists don't make their production on vinyl anymore but on other formats so you're pretty fucked to play them if you stick to the good old vinyl :(
Artiest Audio-D
Waarschuw beheerder

heb ook nog nooit met cd's gedraaid
maarja wie weet ooit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nnas :[ O:) op maandag 15 maart 2010 om 22:20:
daar laat je net wel ff een kutnaald zien zeg

idd dit zijn de beste

[img width=300 height=228]http://i92.photobucket.com/albums/l33/zadravetz/housemusic.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
dingen als 'zoals het hoort' zijn natuurlijk gewoon domme uitspraken.
waar staat dat iets hoort??????

Vroeger met vinyl gedraaid en nu digitaal. Dit laatste geeft je veel meer mogelijkheden in je set waardoor je set beter wordt.

Volgens mij zijn de vinyl-fanaten gewoon een beetje digibeten!
Ik zeg niet dat je over moet stappen, maar er is ook geen enkele reden om op vinyl te blijven. Vinyl maakt op geen enkele manier je set beter. (benieuwd naar serieus onderbouwde reacties die het tegendeel uitleggen)

groet

PS: jammer dat 'MIDI/digitaal/traktor' niet als optie in de poll staat
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Rooky op donderdag 18 maart 2010 om 00:01:
Ik zeg niet dat je over moet stappen, maar er is ook geen enkele reden om op vinyl te blijven. Vinyl maakt op geen enkele manier je set beter. (benieuwd naar serieus onderbouwde reacties die het tegendeel uitleggen)

Ligt er ook aan welke muziekstijl je draait. Ik draai oude hardcore en mix vrij snel platen in (gemiddeld zo'n 25-30 in een uur); heb dan geen behoefte aan loops/effecten en weet ik het allemaal wat die cdspelers van tegenwoordig allemaal kunnen. Hiernaast vind ik het draaien met vinyl een stuk leuker dan met cd's; een volle platentas (-kast), de naald op de plaat leggen, het complete plaatje zegmaar. Hiernaast heb je nog het verzamelaspect; het is gewoon mooi een een muziekcollectie op te bouwen waar je trots op bent en waar je jaaaren mee bezig bent. Denk niet dat cd DJ's dit ook hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van totaal de weg kwijt op donderdag 18 maart 2010 om 13:21:
wat is er nu heerlijker dan met je nieuwe stukjes vinyl thuis te komen

Idd. Een super gevoel houd je er aan over. Trots op je plaatjes! :)

Uitspraak van Maxime B. op donderdag 18 maart 2010 om 13:36:
Hiernaast heb je nog het verzamelaspect; het is gewoon mooi een een muziekcollectie op te bouwen waar je trots op bent en waar je jaaaren mee bezig bent. Denk niet dat cd DJ's dit ook hebben.

Juist! :D
Goed gesproken :respect:
Waarschuw beheerder
maar er is ook geen enkele reden om op vinyl te blijven.

Niet? :O
Als je ziet wat een stapel ik hier heb staan praat je wel anders, reden nummer 1 om 'oldskool' te blijven is het feit dat ik geen zin heb om wéér opnieuw te beginnen met het bouwen van een degelijke collectie..;)
Buiten dat, de verzamelwaarde is groot, ik heb hoezen met gelimiteerde oplages, zelfs platen van aluminium [ moeder/zuster-platen, van de perserij....]
Verzamelen van een HD met mp3tjengs is lang niet zo leuk ..;p
Waarschuw beheerder
donateur

Hiernaast heb je nog het verzamelaspect; het is gewoon mooi een een muziekcollectie op te bouwen waar je trots op bent en waar je jaaaren mee bezig bent. Denk niet dat cd DJ's dit ook hebben.

:respect:
Waarschuw beheerder
vinyl

Ligt er ook aan welke muziekstijl je draait. Ik draai oude hardcore en mix vrij snel platen in (gemiddeld zo'n 25-30 in een uur); heb dan geen behoefte aan loops/effecten en weet ik het allemaal wat die cdspelers van tegenwoordig allemaal kunnen. Hiernaast vind ik het draaien met vinyl een stuk leuker dan met cd's; een volle platentas (-kast), de naald op de plaat leggen, het complete plaatje zegmaar. Hiernaast heb je nog het verzamelaspect; het is gewoon mooi een een muziekcollectie op te bouwen waar je trots op bent en waar je jaaaren mee bezig bent. Denk niet dat cd DJ's dit ook hebben.

Zo is het maar net! :respect:

Waarschuw beheerder
vinyl (y)

t heet geen cdjism (Y)

Waarschuw beheerder
vinyl = liefde :)
Waarschuw beheerder
uiteraard vinyl maar sta toch er van te kijken dat vinyl de meeste procenten heb :D

Artiest Disruptor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Differens op donderdag 18 maart 2010 om 20:28:
Ligt er ook aan welke muziekstijl je draait. Ik draai oude hardcore en mix vrij snel platen in (gemiddeld zo'n 25-30 in een uur); heb dan geen behoefte aan loops/effecten en weet ik het allemaal wat die cdspelers van tegenwoordig allemaal kunnen. Hiernaast vind ik het draaien met vinyl een stuk leuker dan met cd's; een volle platentas (-kast), de naald op de plaat leggen, het complete plaatje zegmaar. Hiernaast heb je nog het verzamelaspect; het is gewoon mooi een een muziekcollectie op te bouwen waar je trots op bent en waar je jaaaren mee bezig bent. Denk niet dat cd DJ's dit ook hebben

AMEN, vinyl 4-ever baby
Waarschuw beheerder
Uitspraak van noxious op zondag 4 april 2010 om 18:58:
maar sta toch er van te kijken dat vinyl de meeste procenten heb

Zo'n poll op PF is natuurlijk niet een afspiegeling ;)..Maar dit geld natuurlijk voor nagenoeg alles op PF
Waarschuw beheerder

Helemaal mee eens.
Waarschuw beheerder
Als ik ga winkelen dan neem ik in het weekend altijd mijn paardenwagen. Heerlijk de lucht van paardenstront van mij 1pk vervoersmiddel. Veel leuker dan zo'n nieuwerwets benzinesleurpend ding.

Waarschuw beheerder
vergelijking van niks

you might have made it easier to replicate the old shit, but that's not true advancement

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waar kies jij voor? Vinyl of CD's

Beide.

CD's voor eigen werk te draaien en digital-only releases. Alle andere shit van vinyl. Mjah k draai voornamelijk traxx van 5-6 jaar oud minstens, en die koop je op Discogs vrijwel voor niets.

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
thuis = vinyl

op lokatie = cd

(cd's op lokatie heeft er meer mee te maken omdat draaitafels onwijs worden verwaarloosd op lokatie (N) en het dus vaak onmogelijk wordt gemaakt om nog met vinyl te draaien)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 april 2010 om 15:04:
(cd's op lokatie heeft er meer mee te maken omdat draaitafels onwijs worden verwaarloosd op lokatie en het dus vaak onmogelijk wordt gemaakt om nog met vinyl te draaien)

Dan zeg je toch gewoon af? No way dat ik ergens zou draaien als er geen bruikbare decks staan. Naalden wil k zelf nog wel mee nemen, maar dat is the limit.

Waarschuw beheerder
slipmatjes ook wel, maja als jij gewoon netjes zegt dat er bepaalde gear moet staan als ze jou willen dan moeten ze daar maar aan voldoen anders is t toch jammer voor ze :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 april 2010 om 15:41:
Dan zeg je toch gewoon af?

ik voel mij geen Tiësto die zich te goed voelt voor het betreffende feestje ;)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 april 2010 om 15:34:
ik voel mij geen Tiësto die zich te goed voelt voor het betreffende feestje

vind het best logisch dat je als artiest weigert als de gear die je op je rider had staan er niet is, weten ze van te voren, als je dingen gaat eisen die je van te voren neit aangeeft ben gewoon een hufter en verdien je t niet ergens te draaien

heeft verder niks met tiesto te maken dat is gewoon een pauper :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hij is idd pauper geworden nadat ie met t draaien van goeie muziek gekapt is n jaar of 5 terug.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 april 2010 om 15:47:
hij is idd pauper geworden nadat ie met t draaien van goeie muziek gekapt is n jaar of 5 terug

heb t nooit goede muziek gevonden dus dat scheelt dan weer :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 april 2010 om 15:58:
heb t nooit goede muziek gevonden dus dat scheelt dan weer

Tsja, niet iedereen boeit melodie"en evenveel. Voor melodiefreaks zoals ik is er geen betere muziek dan trance (en de substijlen daarvan).

Waarschuw beheerder
hou van veel stijlen maar heb vrij weinig met trance, techno, hardcore, hardstyle, laten we het ff dance noemen voor het gemak daar heb ik niet veel mee en gene wat ik goed vind is vrij selectief

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat kan, en dat ligt denk ik aan waar jij opzoek naar bent in muziek. Waarschijnlijk vindt je teksten, ritmes, glitches, sounds, en ambience veel belangrijker dan melodie enzo.

Niets mis mee, mjah zo vinden we allemaal wat anders vet :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 april 2010 om 19:28:
Niets mis mee, mjah zo vinden we allemaal wat anders vet :yes:

mooie aan muziek he 8)
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
:gaap: dit discussiepunt begint een btje dezelfde kant op te gaan als de topics van redje:P

nou weten we t wel...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KENTI op donderdag 8 april 2010 om 10:42:
nou weten we t wel...

vinyl is de shit

dank voor je bijdrage kentie 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 7 april 2010 om 15:47:
hij is idd pauper geworden nadat ie met t draaien van goeie muziek gekapt is n jaar of 5 terug.

Trance is pauper geworden nadat Tiesto's commerciele cheesy aftreksel met blije synths :nocheer: t blijkbaar goed deed bij het grote publiek.
Waarschuw beheerder

Wat een bullshit.
1 van de stijlen die ik draai, daar van zijn er genoeg tracks nooit op cd verschenen, alleen op vinyl.
Dat is voor mij de reden om vinyl te blijven spinnen, ga mijn eigen platen niet rippen omdat het ten eerste dubbel is en ten tweede de kwaliteit gaat achteruit omdat het n vinylrip is.
En vinyl maakt je set niet beter?
Denk dat turntablists of mensen die turntablism in hun set verwerken, daar toch anders over denken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bossche Bol op donderdag 8 april 2010 om 10:49:
Trance is pauper geworden nadat Tiesto's commerciele cheesy aftreksel met blije synths t blijkbaar goed deed bij het grote publiek.

Daar moet je Tiesto niet op aankijken maar gasten zoals Ferry Corsten en Svenson enzo.

Die maakten trance toegankelijk voor de massa, terwijl het voorheen vnl spacy undergroudn spul was zoals Junk Project, DJ Mind-X enzo.

Tiesto heeft slechts n trend voortgezet die al eerder was ingezet, en heeft ervoor gezorgd dat deze trend kosmische vormen aan ging nemen.
Artiest {SHOWLIST artist 61829, 82990, 66584}
Waarschuw beheerder
Vinyl :respect:

Vind het met vinyl ook nog een uitdaging om te draaien.

Met cd's vind ik te makkelijk gaan :no:

Vinyl

Vinyl :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op donderdag 8 april 2010 om 14:40:
ga mijn eigen platen niet rippen omdat het ten eerste dubbel is

altijd makkelijk om een digitale back-up te hebben.
als je ergens komt en de TTs zijn verrot kun je daarmee alsnog je ding doen.
zelf vind het erg fijn om een hoop extra muziek mee te nemen, kun je nog eens wat anders doen/draaien indien nodig ;-)
Uitspraak van Gila Selectah op donderdag 8 april 2010 om 14:40:
ten tweede de kwaliteit gaat achteruit omdat het n vinylrip is.

vind ik dat wel meevallen als je je best doet om goeie rips te maken.
als je wat vrienden/kennissen hebt die van ongeveer dezelfde muziek houden en die ook goeie vinyrips maken, kun je bovendien nog eens wat uitwisselen.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 april 2010 om 15:06:
Daar moet je Tiesto niet op aankijken maar gasten zoals Ferry Corsten en Svenson enzo

Tiesto is in ieder geval wel de bekendste die die kut muziek draaide, zag toendertijd ook dat hij op festivals een heel ander publiek trok.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op vrijdag 9 april 2010 om 22:15:
altijd makkelijk om een digitale back-up te hebben.

Dat misschien wel ja.
als je ergens komt en de TTs zijn verrot kun je daarmee alsnog je ding doen.
zelf vind het erg fijn om een hoop extra muziek mee te nemen, kun je nog eens wat anders doen/draaien indien nodig ;-)

Dat is het hem nou juist, als de tafels verrot zijn dan ga ik gewoon weer weg:D
Ik neem sws altijd n zootje extra platen mee om meer variatie erin te kunnen gooien.
Dan maar wat meer meesjouwen.

als je wat vrienden/kennissen hebt die van ongeveer dezelfde muziek houden en die ook goeie vinyrips maken, kun je bovendien nog eens wat uitwisselen.

Waarom zou ik dat willen uitwisselen als ik t niet kan mixen, als ik n tof nummer hoor op mp3 dan wil ik hem op plaat hebben zodat ik kan mixen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tiesto is in ieder geval wel de bekendste die die kut muziek draaide

Zonder dat die andere koekenbakkers die shit hadden geproduceerd, had ie wel techno gedraaid ofzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 10 april 2010 om 13:56:
Dat is het hem nou juist, als de tafels verrot zijn dan ga ik gewoon weer weg :D

Ben bang dat je dan steeds vaker op een gig komt om te gaan draaien en dat je dan zonder gedraait te hebben weer naar huis kunt gaan. ;-)
Ik vind t leuk om er wat tijd in te steken om voor een feest platen uit te zoeken, maar neem voor de zekerheid toch altijd een mapje met CDs mee.

Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 10 april 2010 om 13:56:
Waarom zou ik dat willen uitwisselen als ik t niet kan mixen, als ik n tof nummer hoor op mp3 dan wil ik hem op plaat hebben zodat ik kan mixen

ik bedoelde voornamelijk ook de platen uit je eigen collectie....als iemand met de zelfde muzieksmaak zijn collectie aan het rippen is, zijn dat vaak weer de platen die je zelf ook hebt, als je uitwisseld hoef je die platen iig niet zelf te rippen.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 april 2010 om 14:31:
Zonder dat die andere koekenbakkers die shit hadden geproduceerd, had ie wel techno gedraaid ofzo.

geen idee, heb me er verder nooit in verdiept wie de makers van die kutmuziek zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op zaterdag 10 april 2010 om 18:13:
Ben bang dat je dan steeds vaker op een gig komt om te gaan draaien en dat je dan zonder gedraait te hebben weer naar huis kunt gaan. ;-)
Ik vind t leuk om er wat tijd in te steken om voor een feest platen uit te zoeken, maar neem voor de zekerheid toch altijd een mapje met CDs mee.

Tsja jammer dan :D
Ik vind het gewoon belachelijk dat opeens cd-decks de standaard is op n feest en er brakke tafels bij worden gezet.
Ik vertik het dan gewoon om met de tijd mee te gaan, als organisaties er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen opeens met cd's draait.
Dat is 1 van de tofste dingen voor n boeking, je collectie doorspitten :yes:
Uitspraak van Bossche Bol op zaterdag 10 april 2010 om 18:13:
ik bedoelde voornamelijk ook de platen uit je eigen collectie....als iemand met de zelfde muzieksmaak zijn collectie aan het rippen is, zijn dat vaak weer de platen die je zelf ook hebt, als je uitwisseld hoef je die platen iig niet zelf te rippen.

Ok ik begrijp je punt maar er zijn weinig mensen die dezelfde stijl draaien en het ook nog eens rippen.
Ik heb wel bepaalde vinylrips maar daar heb ik bijna 2 jaar over gedaan om dat n beetje bijelkaar te verzamelen, omdat er juist zo weinig mensen zijn met dezelfde stijl.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 10 april 2010 om 18:21:
Ik vind het gewoon belachelijk dat opeens cd-decks de standaard is op n feest en er brakke tafels bij worden gezet.
Ik vertik het dan gewoon om met de tijd mee te gaan, als organisaties er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen opeens met cd's draait.

dan ben je eigenlijk al verplicht om een set elemente/naalden en een single-sided plaat in je platentas te hebben.
Dat is 1 van de tofste dingen voor n boeking, je collectie doorspitten

yup en kom dan vaak weer vanalles tegen....ohja die heb ik ook, das lang geleden! :woop:
Met cd's heb je dat helemaal niet..alles zit in 1 map.
Je kunt zo niet een tasje uitzoeken, vind dat wel een nadeel van cd's
er zijn weinig mensen die dezelfde stijl draaien en het ook nog eens rippen.

gelukkig ken ik er wel een paar. (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bossche Bol op zaterdag 10 april 2010 om 19:02:
dan ben je eigenlijk al verplicht om een set elemente/naalden

Die heb ik ook al sinds jaar en dag standaard ben me. Scheelt een hoopt ergernissen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op zaterdag 10 april 2010 om 19:40:
Die heb ik ook al sinds jaar en dag standaard ben me. Scheelt een hoopt ergernissen.

Dat ook maar eens doen dan.
yup en kom dan vaak weer vanalles tegen....ohja die heb ik ook, das lang geleden! :woop:

Probleem is dat ik uiteindelijk teveel wil meenemen, deze wil ik draaien en deze past goed bij die, deze is strak om te openen, deze kan ik midden in n set pleuren etc.
Met cd's heb je dat helemaal niet..alles zit in 1 map.

Precies en tijdens t draaien weet je ook gewoon welke hoes je moet pakken in plaats van hele map eerst door te bladeren.
gelukkig ken ik er wel een paar. (y)

Ik kom heel af en toe iemand tegen op soulseek en dan houdt t wel op.
Waarschuw beheerder
cd :)

heb net cd spelers aangeschaft (Reloop RMP-2) even beginners deckz om te kijken of het wat is.

MAAAARRRRRR ik ben over !!! cd's rulez veel meer mogelijkheden om je set net een extratje te geven.

dus binnenkort over naar de pioneer CDJ 800 of de pioneer cdj800.(wat het budget toestaat)

greetz
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rooky op maandag 15 maart 2010 om 23:28:
Gewoon volledig digitaal (mp3 op 320kbs) /

Ik vraag me nog altijd serieus af of het verschil tussen WAV en MP3 320 kb/s te horen is in een grote zaal voor het publiek of niet. En wellicht nog belangrijker: ontbreekt het niet aan "power".

Tsja, ik ben wel aan het digitaliseren. Niet aan te ontkomen in mijn geval. Helaas.....

Artiest Ghost Dog
Waarschuw beheerder
Dat is 1 van de tofste dingen voor n boeking, je collectie doorspitten

Niets meer aan toe tevoegen :)

Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op zondag 11 april 2010 om 04:30:
Ey cyrax domme lul ebn je nog dronekn?

jij was et nog wel zo te zien :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op zaterdag 10 april 2010 om 19:40:

Goed bezig....helaas is het nodig.
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 10 april 2010 om 20:04:
Probleem is dat ik uiteindelijk teveel wil meenemen

bekend probleem :D
Uitspraak van Gila Selectah op zaterdag 10 april 2010 om 20:04:
tijdens t draaien weet je ook gewoon welke hoes je moet pakken in plaats van hele map eerst door te bladeren.

inderdaad.

Uitspraak van DJ Sequence op zondag 11 april 2010 om 10:03:
Ik vraag me nog altijd serieus af of het verschil tussen WAV en MP3 320 kb/s te horen is in een grote zaal voor het publiek of niet. En wellicht nog belangrijker: ontbreekt het niet aan "power".

op zich is 320kb/s prima.
Maar als je toch zelf aan het digitalizeren bent kun je het beter maar gelijk als wav opslaan, kwaliteit is een keuze en een flinke HD kost tegenwoordig weinig ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 12 april 2010 om 09:37:
op zich is 320kb/s prima.
Maar als je toch zelf aan het digitalizeren bent kun je het beter maar gelijk als wav opslaan, kwaliteit is een keuze en een flinke HD kost tegenwoordig weinig

Wat ik zelf digitaliseer dat sla ik sowieso als WAV op. Veel dingen die je uitwisselt met anderen zijn als snel 320. Trek ze wel nog door een mastering preset.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 12 april 2010 om 13:16:
Wat ik zelf digitaliseer dat sla ik sowieso als WAV op. Veel dingen die je uitwisselt met anderen zijn als snel 320.

zo doe ik het ook (y)
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 12 april 2010 om 13:16:
Trek ze wel nog door een mastering preset.

Dat doe ik dan weer bewust niet.
Draai voornamelijk ouwe shit/oldschool en in die muziek zit juist zoveel dynamiek (l) wat er tegenwoordig niet meer in mag.
Die haal je met masteren (comperessen/limitten tot 0DB?) dan vaak weer weg.
Maar ieder zn manier (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 april 2010 om 22:27:
Niets meer aan toe tevoegen :)

:D
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 12 april 2010 om 09:37:
bekend probleem :D

En ik kan ook nooit kiezen eigenlijk, soms n uur bezig.
Uitspraak van DJ Sequence op zondag 11 april 2010 om 10:03:
Niet aan te ontkomen in mijn geval. Helaas.....

Vind je dat niet irritant, bedoel elke organisatie weet als ze jullie boeken, dat ze early-artiesten pur sang binnenhalen en dus vinyl.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op dinsdag 13 april 2010 om 00:19:
Vind je dat niet irritant, bedoel elke organisatie weet als ze jullie boeken, dat ze early-artiesten pur sang binnenhalen en dus vinyl.

Nou worden we meestal geboekt voor Early, maar dat is echt niet alleen wat we draaien. Oldskool, Present Hardcore (ook French- en UK), Clubclassics en Eurohouse… kan allemaal. Ach, we hebben ons lang verzet maar de anderen hebben dat niet gedaan. De meesten hebben ook aan een paar cd’s genoeg met de standaard dingen. Wij moeten gigantische ladingen digitaliseren om een beetje keuze te hebben. Draaitafels staan op de meest gare plek van de booth en meestal maar 2 ook, die vervolgens zo gaar zijn dat ze onze studio niet eens in zouden mogen. Met een beetje mazzel staan ze niet eens aangesloten of zitten er niet eens elementen op. Je kunt je de kwaliteitvermindering dan wel voorstellen lijkt me. ;)

Waarschuw beheerder
wel s een optreden geweigerd door de apparatuur? vraag me af hoe ze zouden reageren :lol:
Waarschuw beheerder
Ach het is heel simpel.

Nu moet het allemaal maar.. mensen betalen 50 euro voor een kaartje waarbij een "dj" naar zijn laptop loopt te gapen en zijn sync button rood heeft staan. Ooit zal er een dag komen dat word begrepen dat dit niets met dj-en te maken heeft. Elke malloot kan draaien met een laptop en een sync knop.

leuk hoor die digitale revolutie! en iedereen er maar achteraan rennen als een kip zonder kop!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 08:35:
wel s een optreden geweigerd door de apparatuur? vraag me af hoe ze zouden reageren

Nope, zullen we ook niet doen. Dan kun je het natuurlijk vrij snel schudden. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 13 april 2010 om 09:16:
Nope, zullen we ook niet doen. Dan kun je het natuurlijk vrij snel schudden. ;)

dat wel maar in mijn ogen gaat een organisatie akkoord als ze aan je eisen voldoen als dan blijkt dat er iets niet is is dat imo hun verantwoording

lekker als je daar aankomt en er staan geen TTs wtf moet ik dan :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 13 april 2010 om 09:13:
Nu moet het allemaal maar.. mensen betalen 50 euro voor een kaartje waarbij een "dj" naar zijn laptop loopt te gapen en zijn sync button rood heeft staan. Ooit zal er een dag komen dat word begrepen dat dit niets met dj-en te maken heeft. Elke malloot kan draaien met een laptop en een sync knop.

Volgens mij gaat het bij de meeste mensen om het resultaat en niet hoe het iemand het aan elkaar maakt toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel op dinsdag 13 april 2010 om 10:08:
Volgens mij gaat het bij de meeste mensen om het resultaat en niet hoe het iemand het aan elkaar maakt toch?

klopt, ik zet ook altijd een mix-cd op als ik ergens ga 'draaien' :rot:
en dan lekker aan de knopjes draaien van de kanalen die niet in gebruik zijn..millie vanillie-style mixen :nocheer:

Waarschuw beheerder
dat is het zelfde als naar een band gaan kijken die optreden met guitar hero, t resultaat is hetzelfde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel op dinsdag 13 april 2010 om 10:08:

Dit is nou juist het probleem.... al die menschjes volgen elkaar en boeit geen reet hoe of wat. Als dat jouw zuur verdiende geld waard is om naar iemand te luisteren die totaal nergens moeite voor hoeft te doen, die een vermogen kost om te boeken waardoor het kaartje van dat feest veel kost! prima :)

dit is wat ik bedoelde met de kip zonder kop verhaal..

PLOEGEN zal je voor het geld dat ik uitgeef voor feesten.. ik wil bezweette t-shirts zien van dj's, of smoelwerken die in funniest home-video's voorbij komen.. niet iemand die zijn sync button aan heeft staan, expressie loos naar zijn laptop kijkt en nog kan draaien zonder koptelefoon ook!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bossche Bol op dinsdag 13 april 2010 om 10:14:
klopt, ik zet ook altijd een mix-cd op als ik ergens ga 'draaien' :rot:
en dan lekker aan de knopjes draaien van de kanalen die niet in gebruik zijn..millie vanillie-style mixen

Tsja.. je kan wel zo'n reactie geven maar de meeste bezoekers kan het echt geen donder schelen als jij nou het sync knopje indrukt of een plaat aan elkaar mixt.

Waarschuw beheerder
bezoekers hebben ook geen recht van spreken, de bezoeker is dom (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 13 april 2010 om 10:24:
Dit is nou juist het probleem.... al die menschjes volgen elkaar en boeit geen reet hoe of wat. Als dat jouw zuur verdiende geld waard is om naar iemand te luisteren die totaal nergens moeite voor hoeft te doen, die een vermogen kost om te boeken waardoor het kaartje van dat feest veel kost! prima :)

En zo te zien hebben de bezoekers van feesten hier dus geen probleem mee, het aantal bezoekers van de feesten neemt volgens mij niet af.

PLOEGEN zal je voor het geld dat ik uitgeef voor feesten.. ik wil bezweette t-shirts zien van dj's, of smoelwerken die in funniest home-video's voorbij komen.. niet iemand die zijn sync button aan heeft staan, expressie loos naar zijn laptop kijkt en nog kan draaien zonder koptelefoon ook!

Dat is een criteria voor jou ja.

Waarschuw beheerder
zou voor iedereen moeten zijn, maja mensen worden liever voor 50 euro afgezet voor een paar popi djs

marketing gaat boven de skills tegenwoordig helaas :(
Waarschuw beheerder
ik wil bezweette t-shirts zien van dj's

die eerst met speakers sjouwen+stapelen en lampjes ophangen ;-)

Artiest Terrex
Waarschuw beheerder
Vinyl Omdat ik daar heel veel van heb en ze toch wel een emotionele waarde hebben!
Cd's tja heel makkelijk als je nieuwe producties wilt uitproberen.

Verschil? tja vinyl klinkt toch veel warmer dan een digitale mp3, heeft toch iets minder,
In gebruik? voor mij alle twee hetzelfde die sync generatie begrijp ik opzich wel hadden we die optie
vroeger al met vinyl dan gebruikten we het vast allemaal.

geen kunst meer aan zo natuurlijk haha. In de tijd dat plaatjes draaien nog niet zo bekend was bij iedereen had je nog een selectief groepje
wat gewoon steengoed kon draaien, tegenwoordig kan iedereen wel draaien maar toch als ik om me heen kijk zie ik niks bijzonders ik mis vaak wat bij huidige djs, bekende en ook de onbekende,Wat ze nou precies missen tja een bepaalde controle en bepaalde uitstraling noem maar op skillz,platenkennis,diversiteit.

Lijkt wel dat djs tegenwoordig minder creatief zijn en niet zonder die effecten meer kunnen of al die edit en eindeloos ontleden van tracks programma's.
Ik zie de nut er wel van in maar toch prefereer ik de oude vinyl en dat zal ik ook altijd blijven doen.

Gelukkig verschillen de meningen over het feit dat vinyl beter is dan cd's
We zouden het allemaal maar eens zijn over bepaalde dingen of alles dan was een partyflock forum niet meer nodig geweest.

Vinyl For Life!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel op dinsdag 13 april 2010 om 11:04:
En zo te zien hebben de bezoekers van feesten hier dus geen probleem mee, het aantal bezoekers van de feesten neemt volgens mij niet af.

Haha.... dit komt juist door jou eigen redeneringen, het boeit niemand geen ruk meer wie er staat!
Net als awakenings festival, ik ken zo ongelofelijk veel techno-heads die geen kaartje hebben. Wie heeft ze dan? Juist.. de mensen die er normaal geen ruk te zoeken hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 13 april 2010 om 13:03:
Haha.... dit komt juist door jou eigen redeneringen, het boeit niemand geen ruk meer wie er staat!

Ja dat klopt al denk ik dat namen zeker wel bezoekers aantrekken alleen niet hoe ze het brengen.

Net als awakenings festival, ik ken zo ongelofelijk veel techno-heads die geen kaartje hebben. Wie heeft ze dan? Juist.. de mensen die er normaal geen ruk te zoeken hebben.

Waarom hebben dagjes mensen er niets te zoeken dan?
Waarschuw beheerder
vinyl met cds kan me oma ook draaien.
Waarschuw beheerder
Traktor Scratch Pro (vinyl) + ableton + vinyl = mijn keuze dit moment

traktor scratch is ideaal, helemaal met midi voor de effecten en het feit dat je kan cue - pointen. Draai wel met scratch variant (vinyl), soms draai ik met ableton, al vind ik warpen erg veel werk, dus daar ben ik een beetje mee gestopt, wel vette effecten en time stretch opties.. Vinyl zit toch in me, de echte skill van draaien moet niet verleerd worden!! Traktor geeft daarnaast de optie kleine loopjes te maken en die door elkaar te gooien, en om dat goed te laten verlopen en spannen te houden is toch lastiger dan je vooraf zou denken --> je moet zelf je "nieuwe track" structureren, beetje live - achtig dus, vind het wel leuk :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 12:45:
Vinyl Omdat ik daar heel veel van heb en ze toch wel een emotionele waarde hebben!
Cd's tja heel makkelijk als je nieuwe producties wilt uitproberen.

Verschil? tja vinyl klinkt toch veel warmer dan een digitale mp3, heeft toch iets minder,
In gebruik? voor mij alle twee hetzelfde die sync generatie begrijp ik opzich wel hadden we die optie
vroeger al met vinyl dan gebruikten we het vast allemaal.

geen kunst meer aan zo natuurlijk haha. In de tijd dat plaatjes draaien nog niet zo bekend was bij iedereen had je nog een selectief groepje
wat gewoon steengoed kon draaien, tegenwoordig kan iedereen wel draaien maar toch als ik om me heen kijk zie ik niks bijzonders ik mis vaak wat bij huidige djs, bekende en ook de onbekende,Wat ze nou precies missen tja een bepaalde controle en bepaalde uitstraling noem maar op skillz,platenkennis,diversiteit.

Lijkt wel dat djs tegenwoordig minder creatief zijn en niet zonder die effecten meer kunnen of al die edit en eindeloos ontleden van tracks programma's.
Ik zie de nut er wel van in maar toch prefereer ik de oude vinyl en dat zal ik ook altijd blijven doen.

Gelukkig verschillen de meningen over het feit dat vinyl beter is dan cd's
We zouden het allemaal maar eens zijn over bepaalde dingen of alles dan was een partyflock forum niet meer nodig geweest.

Vinyl For Life!

ik hoor het verschil echt niet tussen mp3 en vinyl, op de kraakjes na dan, mp3's worden uitgegeven in zeer hoge bitrate en je moet wel een heel goed geluidssysteem hebben wil je het verschil horen.. Maar ja, das mijn mening, natuurlijk :P

De creativiteit hoeft neit verloren te gaan, mensen die lui zijn, laten het verloren gaan. Die drukken op sync en klaar, overigens niet de beste optie van traktor, de scratchvariant geeft je alle voordelen van traktor + de voorelen van vinyl, dus ja, mensen die niet met plaatjes kunnen draaien zullen syncen, maar als je een beetje van draaien houdt, gebruik je toch gewoon timecode? Ok ok, als je deck 3 en 4 er bij gooit, die sync je dan, maar das toch meestal een beetje voor het scapen en shapen van je mix...

CD's heb ik nooit begrepen, ok, het is minder zwaar om te tillen... Maar eh, je tilt toch niet de hele tijd, alleen als je naar de booth loopt... En koop anders een trolly, probleem opgelost :P CD - spelers worden ook steeds meer gemaakt dat de functionaliteit van een turntable wordt nagestreefd... Dan denk ik bij mezelf: koop vinyl of stap over op digitaal + tijdcode..

cd's --> Boe :nocheer:
vinyl --> :cheer:
digitaal, mits met timecode --> :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcel op dinsdag 13 april 2010 om 14:01:
Waarom hebben dagjes mensen er niets te zoeken dan?

awakenigns was voreger tot 11 uur smorgens met remy die helemaal los ging in de westergas

De sfeer was geweldig

eerste festival was ook echt GEWELDIG. Wat een intimiteit en saamhorigheid van mensen met liefde voor de muziek, heerlijk los gaan voor 3 tientjes, en ja, ik bedoel guldens!

Nu is het gewoon Mysteryland met alleen maar techno. Prima hoor, maar daar doe ik het dus niet voor. Ga ik wel liever naar Duitsland, naar Pollerwiesen ofzo. onzin Awakenings. Ik wou bijna gaan, maar als zelfs een collega gaat die normaal in de skihut staat, pas ik dit jaar (net als vorig jaar, overigens)

JUIST!

En zelfs James Holden, Gui Boratto, al staat de godvergeten hele drumcode + m_nus clan er

mij krijgen ze er niet heen!

Artiest Reckless
Waarschuw beheerder
donateur
terror, frenchcore en speedcore met vinyl, al het andere met cd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op woensdag 14 april 2010 om 15:22:
ik hoor het verschil echt niet tussen mp3 en vinyl,

maar eigenlijk moet je de vergelijking maken tussen wav en vinyl. MP3 blijft een compressie
Artiest {SHOWLIST artist 69600, 57719}
Waarschuw beheerder
Ik ga nog altijd voor de cassettebandjes. :yes:

[img width=455 height=500 cacheid=000b800b00213f2c1edb1b7d1a02a7c287]http://farm1.static.flickr.com/14/19313082_6aa67ef185.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Er gaat niks boven turntablisme!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jœy [Blames] op vrijdag 16 april 2010 om 16:08:
Ik ga nog altijd voor de cassettebandjes. :yes:

Zo is het bij mij wel begonnen..;) ik knipte altijd in die teep en plakte het dan weer vast waar ik dacht dat het klopte...:)
[ naja, 'k was een jaar of 8/9.....:p ]
Ik had een oom die bij een grote electronicawinkel werkte, hij nam vaak leuke speeltjes mee...ik heb bijvoorbeeld nog ergens een Sony Walkman liggen waar 2 teeps inkunnen, redelijk uniek te noemen, en zo heb ik nog wel een paar voorbeeldjes...;p

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blijft uiteindelijk toch allemaal hetzelfde en een kwestie van voorkeur. Alleen het een is wat makkelijker te manipuleren dan het ander.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van point blank op woensdag 14 april 2010 om 15:25:
awakenigns was voreger tot 11 uur smorgens met remy die helemaal los ging in de westergas

De sfeer was geweldig

eerste festival was ook echt GEWELDIG. Wat een intimiteit en saamhorigheid van mensen met liefde voor de muziek, heerlijk los gaan voor 3 tientjes, en ja, ik bedoel guldens!

Nu is het gewoon Mysteryland met alleen maar techno. Prima hoor, maar daar doe ik het dus niet voor. Ga ik wel liever naar Duitsland, naar Pollerwiesen ofzo. onzin Awakenings. Ik wou bijna gaan, maar als zelfs een collega gaat die normaal in de skihut staat, pas ik dit jaar (net als vorig jaar, overigens)

Maar dat heeft niets te maken met vinyl/cd ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op woensdag 14 april 2010 om 15:25:
Wat een intimiteit en saamhorigheid van mensen met liefde voor de muziek, heerlijk los gaan voor 3 tientjes,

vroegâh was alles beter? ;-)
commersie heeft imo een hoop verpest, zelf bezoek ik ook nooit feesten waarvan ik het prijskaartje te hoog vind.
Misery-land ;-) heb ik dus nooit bezocht.
Waarschuw beheerder
het is gewoon een kwestie van smaak klaar!
ik draai meestal met vinyl maar ik heb altyd een map bij met cd`s voor het geval de draaitafels weer eens afgeragt zijn.

met een laptop draaien bestaat niet voor mij en zodra dat mijn strot in word geramt net als de cd`s nu stop ik gewoon.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Draaien met een laptop kan je zo makkelijk of moeilijk maken als je wil... vaak zat met n Hercules DJ console op feestjes gedraaid (niet bij echte optredens maar gewoon bij iemand thuis) en zolang je van de sync knop af blijft en gewoon doet wat je met vinyl of CDJ;s ook zou doen, is dr niet zoveel aan de hand...

k zou NOOIT met Ableton ofzo gaan 'draaien'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op zondag 18 april 2010 om 21:07:
ik draai meestal met vinyl maar ik heb altyd een map bij met cd`s voor het geval de draaitafels weer eens afgeragt zijn.

met een laptop draaien bestaat niet voor mij en zodra dat mijn strot in word geramt net als de cd`s nu stop ik gewoon.

Timecode is ook laptop, en dat is dan nog wel iets waar ik wel aan zou kunnen denken... en ook al heb gedaan. Maar ik ga toch maar gewoon voor cd spelers erbij :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op zondag 18 april 2010 om 21:07:

niet mee eens, met cd's draaien is zo simpel je hoeft de bpm niet eens gelijk zetten.

Waarschuw beheerder
wansmaak bestaat ook b)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op maandag 19 april 2010 om 09:27:
met cd's draaien is zo simpel je hoeft de bpm niet eens gelijk zetten.

hoe bedoel je?
ook met CD's moet je gewoon pitchen en beatmatchen.
Waarschuw beheerder
Altijd leuk die grappenmakers hier op PF
Waarschuw beheerder
Ik ga maar weer hard aan de slag met digitaliseren. Met vinyl wordt je echt te lastig gemaakt tegenwoordig. Helaas...

Waarschuw beheerder
donateur
gewoon je eigen elementen meenemen voor de zekerheid en ruim voor je moet draaien vast kabels goed aansluiten enzo :)

Waarschuw beheerder
tafel met een rotte arm gaat een naald niet veel goed aan maken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 19 april 2010 om 11:28:
Met vinyl wordt je echt te lastig gemaakt tegenwoordig. Helaas...

Je hebt toch een Rider waarop je dat soort dingen aangeeft? Dan weet ik ook wel dat dat in de praktijk anders zal zijn, dat bijvoorbeeld de SL's in de hoeken neergezet worden zodat de rest er geen last van heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 19 april 2010 om 09:55:
ook met CD's moet je gewoon pitchen en beatmatchen.

daar heb je kabels voor + bpm counter is gay
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op maandag 19 april 2010 om 12:06:
Je hebt toch een Rider waarop je dat soort dingen aangeeft? Dan weet ik ook wel dat dat in de praktijk anders zal zijn, dat bijvoorbeeld de SL's in de hoeken neergezet worden zodat de rest er geen last van heeft.

We zijn serieus de enigen nog die vinyl draaien in Early zalen op grotere evenementen. Het begint gewoon te nadelig te worden, zeker als je er ook wat dingen van cd doorheen draait. Zullen wel echt helemaal over moeten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op maandag 19 april 2010 om 12:09:
daar heb je kabels voor

ik heb alle kabels op mn CDJ's aangesloten...cd's in beide apparaten gestopt, maar helaas ik krijg het niet voor elkaar dat de bpm automatisch op beide CDJ's het zelfde is, ook het mixen gaat niet vanzelf, dus ik doe wat fout?
Help !!
Uitspraak van Psychonaut op maandag 19 april 2010 om 12:09:
bpm counter

die werkt op mn CDJ's de eerste secondes niet eens....dan heb ik de cd al redelijk op bpm gepitcht.
Ik let daar niet eens op, welke bpm het is, bovendien draaien de meeste dj's ongeveer dezelfde stijl in 1 set, dus de muziek die je hebt uitgezocht zit dan meestal al op ongeveer dezelfde bpm.
draaien met platen en met cd's komt zo'n beetje op hetzelfde neer...alleen met cdj's heb je wat extra functies.
Waarschuw beheerder
die bpm counters kan je niet op vertrouwen,,zit vaak genoeg al op 230 bpm terwijl ze 170 aangeven8-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 19 april 2010 om 11:28:
Ik ga maar weer hard aan de slag met digitaliseren. Met vinyl wordt je echt te lastig gemaakt tegenwoordig. Helaas...

:gaap:

Dat komt omdat artiesten zich er massaal bij neerleggen!

Eergisteren Tango & Cash nog zien draaien, doen ook gewoon nog alles met vinyl.

Maar als je bij de pakken neer gaat zetten ipv je bek los te trekken tegen die onzin dat decks verwaarloosd worden, dan zal het snel uit sterven ja.
Waarschuw beheerder
Dus jij denkt dat ze speciaal voor ons op alle feesten goede tafels neer gaan zetten? Geef het nog een paar maanden en dan staan ze op de meeste plekken niet eens meer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 19 april 2010 om 18:14:
Geef het nog een paar maanden en dan staan ze op de meeste plekken niet eens meer.

Dan neem je ze tog zelf mee?

Deed ik vroeger ook al met mn CDJ's :)
Waarschuw beheerder
Wat ik hier niet snap is het gezeur over hoe een dj zijn set in mekaar mixt?

Als een dj alleen maar een sync knopje in wilt drukken doet ie dat maar er komen later genoeg mensen achter waardoor die dj waarschijnlijk zijn aanhangertjes verliest

En al gebeurt dit niet een dj is niet een groot beroep dus denk je dat de massa het iets boeit hoe die het doet? ze willen gewoon een leuke avond hebben met vrienden en vriendinnen

En over de kwestie cd of vinyl

Ik kan me best voorstellen dat je als dj zegt dat je liever vinyl hebt voor het gevoel van collectie maar ik ben het hier dus niet mee eens ik heb het gevoel alsof het forum er van uit gaat dat een cdj meteen al zijn shit download ik persoonlijk hou er van om juist naar een lekker underground winkeltje te gaan en wat hippe nieuwe tracks te vinden op cd

tuurlijk geeft cdj meer effecten en bla bla maar die dj kan er zelf voor kiezen of die het gebruikt als je het zo bekijkt heeft een vinyl dj ook een paar effecten die een cdj niet kan gebruiken (Kijk naar de scratching ik ken geen cdj die dit echt benut als een echte draaitafel)

En het punt dat een vinyl dj een oud en kraakig gevoel krijgt vind ik echt zwaar over rated ik heb nu meerdere malen gehad dat die dj met kut platen aankwam en dat de boel niet een old school vibe kreeg maar meer op een kettingzaag leek irritant gekraak

Persoonlijk gebruik ik Cdj puur voor het comfort en de makkelijkheid ik bedoel ik hoor niemand zeuren dat we geen brieven meer gebruiken omdat het zo goed voelt om brieven van je vrienden te verzamelen of op te sturen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Zebra op dinsdag 20 april 2010 om 00:27:
Als een dj alleen maar een sync knopje in wilt drukken doet ie dat maar er komen later genoeg mensen achter waardoor die dj waarschijnlijk zijn aanhangertjes verliest

:lol:

Je moest eens weten.... :x

Waarschuw beheerder
mijn keuze gaat naar cd, vinyl is een beetje lastig als ik in de auto rijd.

Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 april 2010 om 02:38:
mijn keuze gaat naar cd, vinyl is een beetje lastig als ik in de auto rijd.

:lol: (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 20 april 2010 om 02:28:
Je moest eens weten.... :x

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 19 april 2010 om 15:40:
de muziek die je hebt uitgezocht zit dan meestal al op ongeveer dezelfde bpm.

dezelfde bpm :P lijkt me sterk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 20 april 2010 om 11:23:
Uitspraak van :-) Leandro aka FluQ op maandag 19 april 2010 om 15:40:
de muziek die je hebt uitgezocht zit dan meestal al op ongeveer dezelfde bpm.

dezelfde bpm lijkt me sterk

Heel sterk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 20 april 2010 om 11:23:
dezelfde bpm lijkt me sterk

Uitspraak van Zebra op dinsdag 20 april 2010 om 14:37:
Heel sterk.

Uitspraak van Bossche Bol op maandag 19 april 2010 om 15:40:
de meeste dj's ongeveer dezelfde stijl in 1 set, dus de muziek die je hebt uitgezocht zit dan meestal al op ongeveer dezelfde bpm.

Goed lezen is moeilijk hè? :vaag:
Waarschuw beheerder
ze bedoelen "hetzelfde" bpm
Waarschuw beheerder
Je hebt gelijk :P
Kan gebeuren!
Artiest Rebel
Waarschuw beheerder
draaien met cd's haalt de echte skill's van de dj weg.
Ik zie liever de dj draaien met vinyl dan de dj die al1 knopjes in staat te drukken en afleest of de beat gelijk loopt etc....sound van vinyl klinkt ook beter...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vinyl :respect: cd`s gebruik ik als onderzetter :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 19 april 2010 om 12:18:
We zijn serieus de enigen nog die vinyl draaien in Early zalen op grotere evenementen. Het begint gewoon te nadelig te worden, zeker als je er ook wat dingen van cd doorheen draait. Zullen wel echt helemaal over moeten.

waarom moeten? als je niet wilt met cd`s doe je dat toch niet? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .Rebel . op zaterdag 5 juni 2010 om 09:14:
:respect:

allemaal leuk hoor op feessies wat ze kunnen met die cd`tjes maar als ik bijv naar een early of een oldschool feest ga hoor ik toch veel liever platen ipv cd`s

en het ziet er gewoon veel bruter uit :banana:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 5 juni 2010 om 09:34:
het ziet er gewoon veel bruter uit

Preciessssssssss
Waarschuw beheerder
wel lekker trouwens dat er gisteren op gigadance bij de oldschool gangsters in het begin gewoon met platen werd gedraaid :D
Waarschuw beheerder
maar als ik bijv naar een early of een oldschool feest ga hoor ik toch veel liever platen ipv cd`s

knap dat jij dat verchil kunt horen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op zondag 6 juni 2010 om 14:47:

naja ik heb toch ogen? dus kan het ook zien :lol: en met cd`s kunnen iets meer trucjes gedaan worden die je er dus wel tussen uit kunt pikken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar ik MAG dat toch vinden? wat is je probleem gast? :lol:
Waarschuw beheerder
hoor

Uitspraak van SJEEP op zondag 6 juni 2010 om 14:49:
ik heb toch ogen?

dus jij kunt horen met je ogen? :vaag:
Uitspraak van SJEEP op zondag 6 juni 2010 om 14:49:
met cd`s kunnen iets meer trucjes gedaan worden die je er dus wel tussen uit kunt pikken

dus als een CD-DJ geen CD truukjes gaat uithalen (cue-knop rammen?) krijgt hij/zij van jou wel t respect wat ook een vinyl-DJ krijgt?
Uitspraak van SJEEP op zondag 6 juni 2010 om 14:50:
wat is je probleem gast?

ik heb geen probleem, alleen vind ik dat je dom zit te lullen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op zondag 6 juni 2010 om 14:59:
dus als een CD-DJ geen CD truukjes gaat uithalen (cue-knop rammen?) krijgt hij/zij van jou wel t respect wat ook een vinyl-DJ krijgt?

dj die cd`s draait heeft mijn respect net zo goed maar ik hoor liever vinyl :d volgens mij ben je een beetje :frusty: :lol: maar ga je even druk maken om wat ik liever hoor :lol:
Uitspraak van Bossche Bol op zondag 6 juni 2010 om 14:59:
ik heb geen probleem, alleen vind ik dat je dom zit te lullen

sja dat kan :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op zondag 6 juni 2010 om 15:08:
dj die cd`s draait heeft mijn respect net zo goed maar ik hoor liever vinyl

Uitspraak van SJEEP op zondag 6 juni 2010 om 15:08:
maar ga je even druk maken om wat ik liever hoor

Uitspraak van Bossche Bol op zondag 6 juni 2010 om 14:47:

Waarschuw beheerder
je hebt er wel moeite mee he....ga anders f een boom knuffelen, vrolijk je misschien van op