Traktor Scratch Pro (vinyl) + ableton + vinyl = mijn keuze dit moment
traktor scratch is ideaal, helemaal met midi voor de effecten en het feit dat je kan cue - pointen. Draai wel met scratch variant (vinyl), soms draai ik met ableton, al vind ik warpen erg veel werk, dus daar ben ik een beetje mee gestopt, wel vette effecten en time stretch opties.. Vinyl zit toch in me, de echte skill van draaien moet niet verleerd worden!! Traktor geeft daarnaast de optie kleine loopjes te maken en die door elkaar te gooien, en om dat goed te laten verlopen en spannen te houden is toch lastiger dan je vooraf zou denken --> je moet zelf je "nieuwe track" structureren, beetje live - achtig dus, vind het wel leuk
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 12:45:
Vinyl Omdat ik daar heel veel van heb en ze toch wel een emotionele waarde hebben!
Cd's tja heel makkelijk als je nieuwe producties wilt uitproberen.
Verschil? tja vinyl klinkt toch veel warmer dan een digitale mp3, heeft toch iets minder,
In gebruik? voor mij alle twee hetzelfde die sync generatie begrijp ik opzich wel hadden we die optie
vroeger al met vinyl dan gebruikten we het vast allemaal.
geen kunst meer aan zo natuurlijk haha. In de tijd dat plaatjes draaien nog niet zo bekend was bij iedereen had je nog een selectief groepje
wat gewoon steengoed kon draaien, tegenwoordig kan iedereen wel draaien maar toch als ik om me heen kijk zie ik niks bijzonders ik mis vaak wat bij huidige djs, bekende en ook de onbekende,Wat ze nou precies missen tja een bepaalde controle en bepaalde uitstraling noem maar op skillz,platenkennis,diversiteit.
Lijkt wel dat djs tegenwoordig minder creatief zijn en niet zonder die effecten meer kunnen of al die edit en eindeloos ontleden van tracks programma's.
Ik zie de nut er wel van in maar toch prefereer ik de oude vinyl en dat zal ik ook altijd blijven doen.
Gelukkig verschillen de meningen over het feit dat vinyl beter is dan cd's
We zouden het allemaal maar eens zijn over bepaalde dingen of alles dan was een partyflock forum niet meer nodig geweest.
Vinyl For Life!
ik hoor het verschil echt niet tussen mp3 en vinyl, op de kraakjes na dan, mp3's worden uitgegeven in zeer hoge bitrate en je moet wel een heel goed geluidssysteem hebben wil je het verschil horen.. Maar ja, das mijn mening, natuurlijk
De creativiteit hoeft neit verloren te gaan, mensen die lui zijn, laten het verloren gaan. Die drukken op sync en klaar, overigens niet de beste optie van traktor, de scratchvariant geeft je alle voordelen van traktor + de voorelen van vinyl, dus ja, mensen die niet met plaatjes kunnen draaien zullen syncen, maar als je een beetje van draaien houdt, gebruik je toch gewoon timecode? Ok ok, als je deck 3 en 4 er bij gooit, die sync je dan, maar das toch meestal een beetje voor het scapen en shapen van je mix...
CD's heb ik nooit begrepen, ok, het is minder zwaar om te tillen... Maar eh, je tilt toch niet de hele tijd, alleen als je naar de booth loopt... En koop anders een trolly, probleem opgelost

CD - spelers worden ook steeds meer gemaakt dat de functionaliteit van een turntable wordt nagestreefd... Dan denk ik bij mezelf: koop vinyl of stap over op digitaal + tijdcode..
cd's --> Boe

vinyl -->

digitaal, mits met timecode -->