Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen
Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?
Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)
Nee, ook om mooie vrouwen.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?
niet om te rellen ofzo,
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?
Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?
Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.
Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.
En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?
Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.
zelfmoord is egoïstisch
Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.
tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?
Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.
Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg
Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is onbegrijpelijk"
(het verlies van dierbaren, fikse tegenslagen enz enz)
Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.
Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.
Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???
Het leven is je gegeven dus maak er wat van.
Je leeft in 2010 en in het Westen dus wees blij.
Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.
Ja en de ene kan er beter mee omgaan dan de ander. En als iemand een eind aan zn leven wilt maken dan moet hij/zij dat lekker doen.
Zolang jij niet weet wat die tegenslagen inhielden en wat ik daarmee gedaan heb, kan je daar denk ik niet over oordelen
Onbegrijpelijk!
Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???
Het leven is je gegeven dus maak er wat van.
Je leeft in 2010 en in het Westen dus wees blij.
dus, als iemand geen uitweg meer ziet in alle problemen of ellende, dan moet diegene maar lekker ver weg gaan wonen????
daarom zijn er ook mensen die gewoon uit deze wereld willen stappen...
zo mooi is het voor sommigen niet!!!!
Sommigen blijven miss in die tegenslagen hangen, maar
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen
Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.
Of ze willen niet zien hoe mooi het leven kan zijn
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.
En diegene die wel echt dood wil, is gewoon niet in staat om om verder te denken dan zn problemen oid in het heden??
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor
Wat weet jij daar nou eigenlijk van?
Je moet wel een keuze maken!
bedenk eens wat sterke argumenten als je iemand uit wilt lullen
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor
Wat weet jij daar nou eigenlijk van?
Gaat jou geen reet aan.
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen
Dat is misschien de reden dat jij beter helemaal niet kunt denken
Als jij dat denkt moet iedereen maar zo denken? Kortzichtig noemt men dat
Dat heb ik niet gezegd, het gaat hier toch om wat men van zelfmoord VINDT? Ik geef alleen mn mening.
Wou jij zeggen dat iemand die zelfmoord wil plegen geestelijk helemaal lekker is dan?

Nee, dat zeg ik juist helemaal niet Lezen kun je blijkbaar niet..
Zoals jij het zegt, komt het nogal over alsof je vindt dat je boven zulke mensen staat.
En dus is het niet raar dat anderen dan commentaar hebben op jouw uitspraken
maar dat dat bijstandsmoedertje mij hier meteen persoonlijk aan komt vallen
zegt alweer genoeg over het niveau hier.
gezien bepaalde uitspraken die je over je lippen laat rollen
toch ff naar jezelf kijken en je hersenloze uitspraken over mensen die uit het leven willen stappen.....
die uitspraken van jou, vind ik nog dommer overkomen, dan het achtereind van een koe....

en dan met name de aandachttrekkerij van mensen die zeggen het te zullen gaan doen maar het niet doen.
I don't care wat jij van mn uitspraken vindt, ik vind dit hele topic wel vermakelijk
maar dit topic gaat niet over zelfmoord POGINGEN...
dat is een draai, die jij er zelf aan gegeven hebt!
zoals je dat zegt,.. is dat wel heel erg triest!!
lol hebben over dit soort onderwerpen
Zeg niet dat ik een gevoelloos persoon ben, ik heb gewoon meer met dieren etc dan met een zielig hoopje mens dat zelfmoord wil plegen

Nee maargoed de veel mensen die met succes suicide plegen hebben daarvoor al wat reeds mislukte pogingen achter de rug
Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.
Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook
Voor mij tenminste.. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die er niet bij kunnen met hun hoofd.. En gelukkig maar want dat betekent dat het goed gaat met deze mensen..
aandacht, ik denk altijd hetzelfde als ik pf-members half naakt zie poseren op hun forumplaatje
niemand ze meer kan helpen.
Dat jij het meegemaakt hebt bij misschien wat aandachtsgeile vriendjes van je
wil nog niet zeggen dat het merendeel zo denkt,
even je horizon een keer wat verbreden, je bent nooit te dom om te leren nietwaar
Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.
ik haalde alleen aan dat er ook veel mensen zéggen dat ze het gaan doen maar het niet doen
Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.
vlak bij super de boer
Uitspraak vanLady-loco op vrijdag 26 februari 2010 om 11:19:
super de boer
Uitspraak van »Booyaka« op zaterdag 27 februari 2010 om 12:21:
super de boer
goeie reclame
Dat is niet waar 3 kwart van de mensen die zelfmoord pleegt hebben dat vooraf aangegeven
Alsof je als non-depressief persoon uberhaubt een oordeel kunt vellen over zelfmoord
k ben meer van de massale vernietiging, dus niet ik als individu.
Denk niet dat het oordeel vellen is,
maar wel dat het een kwestie is van mening vanuit eigen perspectief.
sterkte dr mee
En sterkte Maffesjors
Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook
Wat betreft het 'aandacht vragen'... In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp. Voor veel mensen is het een manier om hulp te vragen voor iets waar ze zelf al heel lang mee rondlopen maar er niet uit komen. Het is niet makkelijk om toe te moeten geven dat je geestelijk zo in de knoop zit dat je zelf de uitweg niet meer ziet.
True, maarja ik kan idd gewoon slecht tegen kortzichtige mensen die lacherig doen over dit soort kwesties
In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp
...afgelopen zomer, hier in de wijk..... een jongen van jaar of 19/20
zichzelf opgehangen aan een boom, vlak bij super de boer
fiets netjes geparkeerd tegen een boom, fles sinas er naast
Een echte schreeuw om hulp vindt altijd plaats bij instanties
Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf. Er zijn zat mensen die hun hele leven alleen maar ellende kennen, maar zich door hoop en kracht er tog doorheen slaan. Vaak denken ze ook niet aan de mensen die achterblijven (familie, vrienden etc) of als ze bv voor een trein springen, de machinist en conducteurs
Lekker koud en afstandelijk
Maar nu zijn er instanties, dus hoef je niet meer naar je medemens te luisteren en hulp bieden waar je kan.
Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf.
'' Het is altijd makkelijker praten, wanneer je steviger staat
Uitspraak vanKlein Ravertje
op zaterdag 6 maart 2010 om 21:05:
Ps bij een ernstige ziekte kan ik het me wel voorstellen
Dan heet het geen 'zelfmoord' maar 'euthanasie'...
Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf.
vriend van mij was 20 jaar... vind anders dat je er behoorlijk wat lef voor nodig hebt om zo'n beslissing te maken.
vind anders dat je er behoorlijk wat lef voor nodig hebt om zo'n beslissing te maken.
dat, of een totaal onrealistisch beeld van de werkelijkheid.
Dan is het geen moed, maar gewoon een psychose (de werkelijkheid compleet verwrongen ervaren, n huilende baby lijkt dan 'n krijsende Gremlin die je naar t leven staat ofzo)
maakt het nog niet minder erg.
Snap dat als je echt depressief bent en je er geen hoop meer inziet, dat je er dan een einde aan zou willen maken
Het is altijd makkelijker praten, wanneer je steviger staat
niet elk mens kan dezelfde hoeveel stress/narigheid of wat dan ook aan als een ander.
Euthanasie is als je een 'prikkie' krijgt van de dokter wanneer het echt niet meer gaat, maar zelfs dan is het nog een moeilijke keuze voor zo'n arts. Als je er zelf nog genoeg kracht voor hebt om vrijwillig nog die keuze te kunnen maken, zie ik het niet als euthanasie.
Zelfmoord begrijpt niemand, zelfs de gene die het doet niet.
daar zit wat in ja
Het enige wat ik niet van zelfmoord begrijp is, dat sommige mensen ervoor kiezen een ander met een trauma op te zadelen, door bv voor een trein te springen.
Maar waarom dan? Ik vind dit best een zware uitspraak en dit mag wel worden toegelicht.
kan alleen spreken over de persoon die ik van dichtbij heb meegemaakt, die was zelf geestelijk ver heen dat hij zichzelf en de wereld en het leven niet meer begreep en dat dus als uitkomst zag achteraf gezien hebben we het eigenlijk wel zien aankomen maar te helpen was hij niet