Partyflock

Forumonderwerp · 1085269
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op donderdag 4 februari 2010, looptijd van 5816.4 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?

11370%
Zefmoord is begrijpelijk
4930%
Zelfmoord is onbegrijpelijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op donderdag 4 februari 2010 om 20:54:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is begrijpelijk"

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

In sommige gevallen wel ja.

Waarschuw beheerder
zelfbegrijpelijk

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"

Waarschuw beheerder
was nie zo'n lieve opmerking :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
onbegrijpelijk, mijn broer heeft dat vorig jaar gedaan en ik kan het absoluut niet snappen.
Waarschuw beheerder
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Kan het niet begrijpen!

Maar mocht het zo zijn dat mijn 2 zussen en mijn ouders in een auto zouden zitten en verongelukken dan is het een ander verhaal!

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?

Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 21:24:
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen.
Maar als je opgesloten zit in een tafelkleed en elke dag door gaas moet kijken en dat terwijl 't 50 graden is, dan is 't een ander verhaal.

Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)

Ot:

Waarschuw beheerder
Hangt er vanaf hoe je leven eruit ziet. Als je leeft als een koning met 30 vrouwen, een dikke bankrekening en aan elke teen een armband dan zou ik geen zelfmoord plegen

Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:07:
Reken maar dat je ook in de situatie nog in je hart diep ongelukkig kan voelen. Ken je het verhaal van Boeddha?

Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:05:
Alsof het leven allemaal om geld draait.(N)

Nee, ook om mooie vrouwen.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.
Waarschuw beheerder
donateur
niet om te rellen ofzo,
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?

Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?

Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 22:12:
Nee, ook om mooie vrouwen.

Precieeees.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat het minder begrijpelijk is om zelfmoord te plegen wanneer je een mooi leven leidt dan een beroerd leven.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar de manier hoe je het omschreef kwam een beetje anders over ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uiteraard, maar dat is een andere situatie. Als je hier opgegroeid bent en kennis hebt van de ellende om je heen is het anders dan als je alleen weelde en gezondheid gewend bent en daarna pas in contact komt met de andere kant van de spiegel.

Is wel zo. Maar toch... dingen zijn vanbinnen niet altijd zoals ze van buiten lijken. Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.
Neem niet weg dat het begrijpelijker is dat iemand zelfmoord pleegt die in slechte omstandigheden verkeert ja. Dat is wel zo.
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DrukZ op donderdag 4 februari 2010 om 22:13:
maar vinden we het allemaal begrijpelijk uit medelijden voor degene die het pleegt?

Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.

Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 21:59:
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?

agree with u.

niet om te rellen ofzo,

Een collega van me pa heeft zelfmoord geprobeerd te plegen, wat mislukt is. En iedereen toonde medeleven. Maar is dat wat die mensen nodig hebben?

ik vind het begrijpelijk omdat het leven gewoon flink kan zuigen,.
moet je kijken wat de de wereld allemaal van je vraagt! Je bent verplicht mee te draaien in waar je misschien wel helemaal niet mee WIL draaien. Om je heen worden mensen ziek, gaan mensen dood, jijzelf misschien wel...
Alles wordt maar duurder en duurder, mensen maken elkaar het leven zuur, stellen steeds hogere eisen aan zichzelf en anderen, de wereld wordt steeds gekker en het lijkt er niet op dat het beter gaat worden. En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ibu op donderdag 4 februari 2010 om 22:30:
Nee maar als je een vooruitzicht van een leven vol ongeluk hebt, dan kan ik begrijpen dat je na een aantal tegenslagen het niet ziet zitten om weer een berg op te klimmen. Vooral niet als je al verschillende keren hebt meegemaakt dat wanneer je de top bereikt hebt, een hogere berg wacht om beklommen te worden.

Niet zozeer uit medelijden met die persoon, maar als iemand op een gegeven moment op wil geven omdat hij/zij zoveel teleurstellingen heeft gehad dan kan ik die motivatie wel begrijpen.

dat kan ik wel begrijpen ja, maar wel als jij het zo zegt. Vind het moeilijker om te accepteren als degene het zelf zou zeggen.

Maar ergens denk ik ook, je maakt je leven zelf ook zoals het is. En zelfmoord is zo'n abrupt einde. Het idiote is nog wel van de mensen waarvan je het zou verwachten dat ze het doen. Die doen het niet, degene die juist prima in orde lijken. Die kappen ermee.

Een vriend van mij is van een flat gesprongen. Die was zo betrokken met alles en iedereen. Die was de vrolijkheid zelf.
Dan de collega van me vader, heeft zichzelf door het hoofd geschoten. wat dus mislukt is.
Dat was wel een stille jongen, maar leek ook in orde te zijn.

Ik vind het heel cliché.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Barry op donderdag 4 februari 2010 om 22:32:
En je begrijpt nog steeds niet dat er mensen zijn die eruit stappen? In welke wereld leef jij dan dat je dat niet ziet?

Het is toch niet verplicht om het te begrijpen.
Ik wil het begrijpen, alleen kan ik het niet

Dat is wat ik zeg, heeft niks te maken in wat voor wereld ik leef.

Ik heb ook diep in de shit gezeten. Maar heb me er ook weer uit gevochten.
Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DrukZ op donderdag 4 februari 2010 om 22:36:
Dan de collega van me vader, heeft zichzelf door het hoofd geschoten. wat dus mislukt is.

Hoe kan dat mislukken? :| Hoe is dat afgelopen dan? Nu totaal misvormd gezicht of zo?
Waarschuw beheerder
Redelijk onbegrijpelijk vind ik.

Waarschuw beheerder

er is altijd wel wat om voor te leven

daarnaast is het voor nabestaanden altijd onbegrijpelijk, of we willen het gewoon niet begrijpen, want misschien als je het begrijpt lijkt voor jouw het leven ook grijs grauw en zwaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:14:
of we willen het gewoon niet begrijpen, want misschien als je het begrijpt lijkt voor jouw het leven ook grijs grauw en zwaar.

Lang leve de beschermingsmechanismen van de psyche. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:18:
Lang leve de beschermingsmechanismen van de psyche. ;)

idd

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
e hebt gestemd, jouw keuze was: "Zelfmoord is onbegrijpelijk"

Heb t n aantal keren vanaf n afstand meegemaakt,dat ze dr n eind aan hadden gemaakt :/
Vind t onbeschrijflijk onbegrijpelijk.......

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
is begrijpen en begrip hebben het zelfde?
denk wel dat ik het kan begrijpen.
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.
dat is wel weer netjes
Waarschuw beheerder
donateur
zelfmoord is egoïstisch (N)

Waarschuw beheerder
zelfdoding is voor jezelf begrijpenlijk....
maar voor je nabestaanden niet!!

Uitspraak van Mary Cherry :[ op vrijdag 5 februari 2010 om 08:07:
zelfmoord is egoïstisch

egoistiche???? tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...
mensen die zichzelf van hun leven willen beroven, kunnne het echt niet meer opbrengen om rekening te houden met hun naasten :S
ze zien simpel weg gewoon geen uitweg meer:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 22:26:
Je kunt aan de buitenkant nog zo veel luxe hebben, en alles dat zogenaamd 'je hartje begeert', maar van binnen kan 't leven nog steeds heel leeg en somber zijn.

Precies (Y)

Mijn opa heeft een jaartje of 7 geleden zichzelf opgehangen. Niemand die het verwachtte, hij had zoveel vrienden, een supermooie grote boot en genoeg geld om zijn hele leven nog geweldige dingen mee te doen. Maar wat hij het allerliefste wilde, had hij niet; familie.
Wij (mijn ouders en zussen, ooms & tantes en vooral mijn oma) hadden nooit meer contact met mijn opa. Hij heeft zichzelf gesuicideerd op de verjaardag van mijn moeder. (Zijn dochter dus.)

Vreselijk. Als ik er zo aan terug denk begrijp ik hem wel. Hetgeen wat hij het allerliefste wilde, dat had hij niet en kon hij ook niet krijgen. Uiteindelijk allemaal aan zichzelf te danken maar dat is weer een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op vrijdag 5 februari 2010 om 08:04:
Je kan natuurlijk ook je zelf opofferen om iemand anders te redden
zo was er volgens mij een keer een kerel bij zo een kern installatie in de vs die bij een ongeluk expres zo lang mogelijk bleef in de controle kamer om er zeker van te zijn dat alles zo lang mogelijk gekoeld bleef
Mensen konden daardoor verder weg van de plek totdat de explosie uiteindelijk zou komen.

Dat vind ik niet echt zelfdoding :no: eerder zelfopoffering.
Waarschuw beheerder
donateur

Soms, al vind ik begrijpelijk niet echt het juiste woord .....
Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 februari 2010 om 08:32:
tis je eigen lijf, je eigen leven, je eigen keus!!! daar hoor je ook zelf over te moeten kunnen beslissen...

Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.

Helemaal mee eens.

Waarschuw beheerder
Wat een klote poll zeg....lekker makkelijk om te zeggen of je het begrijpt of niet zonder het te onderbouwen....

Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg....denk dat veel mensen dat al niet begrijpen....en de familie en vrienden die achterblijven al zeker niet..
Maar het is niet aan ons om daar een oordeel aan te geven....je kan er een mening over hebben maar verder is het niet jou leven en dus ook niet aan jou om te zeggen of je het begrijpt of niet.....

en mensen zie zeggen dat het egoïstisch is.....hoop van harte dat jij nooit iemand in je naaste omgeving kwijtraakt door zelfdoding.....denk namelijk dat je je mening dan wel heel snel herziet.

Waarschuw beheerder

zeker als je de achterliggende reden kent, anders niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 februari 2010 om 12:54:
Zelfmoord is voor heel veel mensen de enige uitweg

Dat klopt, degenen die achterblijven die zullen het nooit begrijpen en zullen altijd achteraf spijt krijgen. Maar spijt komt altijd te laat.
Die persoon, heeft waarschijnlijk al op hun manier om hulp gevraagd of geprobeerd om nog door te gaan in het leven maar soms dan is het gewoon te pijnlijk. Als niemand je meer begrijpt en niemand er voor jou kan zijn, ook al doe je je zo hard je best ervoor maar je slaapt slecht van verdriet en de pijn die je voelt is ondraaglijk...dan begrijp ik zeker dat het je eigen keuze is.

Mijn oom heeft zelfmoord gepleegd omdat zijn (ex)vriendin de relatie verbrak, dat is pas onbegrijpelijk. Maar hij heeft veel schulden en niemand die een poot uitstak om hem te helpen, dat begrijp ik wel (ligt eraan hoeveel natuurlijk).
Nu heeft iedereen natuurlijk spijt, maar het is te laat. Geen slecht woord over de doden meer natuurlijk.:X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 februari 2010 om 23:05:
Hoe kan dat mislukken? Hoe is dat afgelopen dan? Nu totaal misvormd gezicht of zo

Hij mist 1 oog en de helft van een oor. Hij heeft serieus maar net allerlei vitale delen gemist.

Waarschuw beheerder

Mensen die psychiatrisch zijn, die weten dat dat nooit zal veranderen. Die continue tegenslagen krijgen en weten dat ook dat nooit zal veranderen en anderen hen nooit zullen begrijpen. Lijkt me moeilijk! Kan me indenken dat je er dan een einde aan maakt. Maar voor de nabestaanden altijd onbegrijpelijk!
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur

Ookal zou ik het zelf niet doen. Maar ik kan het wel begrijpen.
Waarschuw beheerder
donateur

Waarschuw beheerder
Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?

Ik kan me voorstellen dat er redenen voor een persoon kunnen bestaan waardoor je niet meer door wilt leven..

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is onbegrijpelijk"

Kan me zelf niet voorstellen dat ik ooit serieuze zelfmoordneigingen zou hebben.. En waarom..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hangt van de situatie af.
Je weet niet wat er in iemands hoofd omgaat op het moment dat hij/zij het doet; meestal is daar al heel veel aan vooraf gegaan.

Ongeveer een jaar geleden heb ik mezelf laten opnemen omdat ik zelfmoordneigingen had en dat was heel erg heftig.
Het is geen kwestie van 'gewoon de knop omzetten en positief denken'; het gaat je leven zó beinvloeden dat je aan niets anders meer kunt denken.
Uiteindelijk weet ik wel waar het bij mij vandaan kwam (het verlies van dierbaren, fikse tegenslagen enz enz) en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Bij mij was het gelukkig vrij snel over, door medicatie en therapie, maar sinds die tijd weet ik dat (hoe onbegrijpelijk ook voor nabestaanden) je het op dat moment echt als de enige uitweg ziet.
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschuw beheerder
onbegrijpelijk. afgelopen maand naar de begravenis geweest van een maatje die er wel voor gekozen heeft helaas.
Waarschuw beheerder
voor iedereen is dat anders. kan wel begrijpen dat iemand het niet meer ziet zitten, maar zelfmoord is wel extreem.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
In sommige gevallen zelfs te stimuleren
Waarschuw beheerder

vluchtgedrag (n)
Waarschuw beheerder
Onbegrijpelijk!

Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???

Vind het een ander verhaal als je door bv een ongeluk zwaar gehandicapt bent geraakt oid, maar dan nog

Het leven is je gegeven dus maak er wat van.

Je leeft in 2010 en in het Westen dus wees blij.
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 februari 2010 om 12:02:
(het verlies van dierbaren, fikse tegenslagen enz enz)

Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

helemaal mee eens (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op dinsdag 23 februari 2010 om 14:56:
Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.

Ga jij ff lekker kort door de bocht... :no:
Zolang jij niet weet wat die tegenslagen inhielden en wat ik daarmee gedaan heb, kan je daar denk ik niet over oordelen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???

Ja vast :') want dat helpt :lol:

:nocheer:

Ja wat we hebben het allemaal zo goed hier he.

Ja en de ene kan er beter mee omgaan dan de ander. En als iemand een eind aan zn leven wilt maken dan moet hij/zij dat lekker doen.

Waarschuw beheerder
"Zefmoord is begrijpelijk"

alleen al omdat de mens nog steeds (loon)slaaf is, is genoeg reden om zelfmoord te plegen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op dinsdag 23 februari 2010 om 19:03:
Ja en de ene kan er beter mee omgaan dan de ander.

Heeft niets te maken met 'beter' of 'slechter'...
Ieder mens zit anders in elkaar en reageert anders.
Dat maakt het één nog niet beter dan het ander.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 februari 2010 om 19:07:
Heeft niets te maken met 'beter' of 'slechter'...
Ieder mens zit anders in elkaar en reageert anders.
Dat maakt het één nog niet beter dan het ander.

Ja ook goed.

Waarschuw beheerder

Helaas voor sommigen de enigste uit weg...

Waarschuw beheerder
Ach gezellig, weer een zelfmoordtopic.. Hebben we d'r niet al genoeg van :x

Waarschuw beheerder

Voor degene die het doet ongetwijfeld :)

Voor de nabestaanden vaak niet :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 februari 2010 om 19:03:
alleen al omdat de mens nog steeds (loon)slaaf is, is genoeg reden om zelfmoord te plegen.

Maak jezelf is dood dan :dood:
Waarschuw beheerder

:jaja:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 februari 2010 om 15:41:
Voor de nabestaanden vaak niet

Vandaar vaak zo'n afscheidsbrief tok? 8)

Waarschuw beheerder
Hmm een afscheidsbrief hoeft ook niet alles duidelijk te maken :)

En begrijpelijk is subjectief you know. Wat voor jou een goede reden is kan voor mij bullshit zijn ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op dinsdag 23 februari 2010 om 19:03:
Ja en de ene kan er beter mee omgaan dan de ander. En als iemand een eind aan zn leven wilt maken dan moet hij/zij dat lekker doen.

Sommigen blijven miss in die tegenslagen hangen, maar
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 februari 2010 om 18:59:
Zolang jij niet weet wat die tegenslagen inhielden en wat ik daarmee gedaan heb, kan je daar denk ik niet over oordelen

Ik oordeel ook niet over jou, maar zelfmoordneigingen e.d. zijn in mijn optiek gewoon niet echt te begrijpen.

Tuurlijk weet ik niet wat jou is overkomen, maar in het geval van bv verlies van een dierbare snap ik best dat men het daar moeilijk mee heeft, iedereen toch,
maargoed een optimistisch iemand als ik zou daar na de rouwperiode juist energie uit halen, als je er niet dood aan gaat word je er wel sterker van :)

Waarschuw beheerder
Onbegrijpelijk!

idd, jij laat duidelijk zien dat je er weinig van snapt!!

dus, als iemand geen uitweg meer ziet in alle problemen of ellende, dan moet diegene maar lekker ver weg gaan wonen???? :/

:lol: daarom zijn er ook mensen die gewoon uit deze wereld willen stappen...
zo mooi is het voor sommigen niet!!!!

:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 februari 2010 om 16:27:
dus, als iemand geen uitweg meer ziet in alle problemen of ellende, dan moet diegene maar lekker ver weg gaan wonen????

Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.
Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook 8)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 februari 2010 om 16:27:
daarom zijn er ook mensen die gewoon uit deze wereld willen stappen...
zo mooi is het voor sommigen niet!!!!

Of ze willen niet zien hoe mooi het leven kan zijn :)

9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.

En diegene die wel echt dood wil, is gewoon niet in staat om om verder te denken dan zn problemen oid in het heden??
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 24 februari 2010 om 16:06:
Sommigen blijven miss in die tegenslagen hangen, maar
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen :)

Of niet.
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 24 februari 2010 om 16:35:
Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.

:/

Of ze willen niet zien hoe mooi het leven kan zijn :)

Ja vast :lol:

9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.

Ja joh echt wel.. lekker aandacht dit dat.

En diegene die wel echt dood wil, is gewoon niet in staat om om verder te denken dan zn problemen oid in het heden??
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor :jaja:

Wat weet jij daar nou eigenlijk van? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 24 februari 2010 om 16:39:
Wat weet jij daar nou eigenlijk van?

Gaat jou geen reet aan. Heb gevallen van dichtbij meegemaakt.
En daarop heb ik mijn mening gebaseerd, kan kortzichtig zijn, niet alle gevallen zijn immers hetzelfde, maar who cares, laat mij lekker mn mening hebben over dit soort labiele persoontjes.

laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Je moet wel een keuze maken!

het is te begrijpen, anders zouden anderen geen (poging tot) zelfmoord doen..
maar ik begrijp 't ook weer niet, omdat ik niet kan inzien hoe je jezelf van kant kunt maken :rot:
mensen die dat doen, zien blijkbaar echt geen uitweg meer :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:01:
bedenk eens wat sterke argumenten als je iemand uit wilt lullen

Net alsof je die zelf wel geeft :lol:

Wat weet jij daar nou eigenlijk van? :)

Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 24 februari 2010 om 17:12:
Gaat jou geen reet aan.

Goed beargumenteerd meid (Y):lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op woensdag 24 februari 2010 om 16:06:

Dat is misschien de reden dat jij beter helemaal niet kunt denken ;)
Als jij dat denkt moet iedereen maar zo denken? :/ Kortzichtig noemt men dat (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:10:
Dat is misschien de reden dat jij beter helemaal niet kunt denken
Als jij dat denkt moet iedereen maar zo denken? Kortzichtig noemt men dat

Dat heb ik niet gezegd, het gaat hier toch om wat men van zelfmoord VINDT? Ik geef alleen mn mening.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:19:
Dat heb ik niet gezegd, het gaat hier toch om wat men van zelfmoord VINDT? Ik geef alleen mn mening.

En vervolgens schilder je zulke mensen af als labiele persoontjes.. Dat is gewoon kortzichtig.
Als je op zo'n manier je mening geeft is het niet gek dat anderen zo op jou reageren ;)

Waarschuw beheerder
blijkbaar zijn er meer die moeite hebben met kortzichtige mensen....
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:19:
Ik geef alleen mn mening.

en je noemt mensen labiele persoontjes...

wat verwacht je dan nog? een aai over je bol?? :/
Waarschuw beheerder
Wou jij zeggen dat iemand die zelfmoord wil plegen geestelijk helemaal lekker is dan?

Labiel:
Bijvoeglijk naamwoord (van iemand) geestelijk niet stabiel. Synoniem: onevenwichtig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:23:
Wou jij zeggen dat iemand die zelfmoord wil plegen geestelijk helemaal lekker is dan?

Nee, dat zeg ik juist helemaal niet :D Lezen kun je blijkbaar niet..
Zoals jij het zegt, komt het nogal over alsof je vindt dat je boven zulke mensen staat.
En dus is het niet raar dat anderen dan commentaar hebben op jouw uitspraken ;)
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Topic is aangeveegd. Laten we het wel netjes houden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van KS op donderdag 25 februari 2010 om 10:26:
Topic is aangeveegd. Laten we het wel netjes houden?

Waarom is mijn reactie weg? Heb niks gezegd dat tegen het beleid is...
Maar waarom blijven BREN's uitspraken dan wel staan?
Selectief blind Kimberly ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:26:
Zoals jij het zegt, komt het nogal over alsof je vindt dat je boven zulke mensen staat.
En dus is het niet raar dat anderen dan commentaar hebben op jouw uitspraken

:respect:
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:27:
Maar waarom blijven BREN's uitspraken dan wel staan?

Haar reacties zijn ook weg.. maar sommige kunnen gewoon blijven staan, die van haar en zoals die van jou.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:26:
Nee, dat zeg ik juist helemaal niet Lezen kun je blijkbaar niet..
En dus is het niet raar dat anderen dan commentaar hebben op jouw uitspraken

Sjah zo lees jij het miss.
Geef het beestje gewoon een naam die erbij past.
En nee vind niet dat ik er boven sta, maar keur zelfmoord gewoon af.

Maar maakt niet uit hoor ik kan best wat kritiek hebben daar gaat het niet om, maar dat dat bijstandsmoedertje mij hier meteen persoonlijk aan komt vallen, wss omdat ze ook al over me heen viel in een ander topic, zegt alweer genoeg over het niveau hier.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:32:
maar dat dat bijstandsmoedertje mij hier meteen persoonlijk aan komt vallen

ook al iets tegen bijstandsmoeders? :lol:

Beroep: Vanalles en nog veel minder....O.a. Gemeente & Deeltijdstudie...

ik mag toch hopen dat je niet bij Sociale Zaken werkt :O
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jij laat duidelijk merken dat je je beter voelt dan veel andere mensen....

gezien bepaalde uitspraken die je over je lippen laat rollen :x

en dan vind je het gek dat je respons krijgt :aai:

meid,... lekker je kin hoog in de lucht houden, borst vooruit en vooral kortzichtig blijven denken...(Y)

iets met troon en haartjes,.. remember??

:bye:
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:32:
zegt alweer genoeg over het niveau hier.

toch ff naar jezelf kijken en je hersenloze uitspraken over mensen die uit het leven willen stappen.....
die uitspraken van jou, vind ik nog dommer overkomen, dan het achtereind van een koe....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:34:
ook al iets tegen bijstandsmoeders?

dat zei ik net,.. ze voelt zich zoveel beter dan anderen.....

maar daar een reaktie over krijgen... mag dan weer niet van haar :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:35:
gezien bepaalde uitspraken die je over je lippen laat rollen

Ach laat mij lekker een eigen mening hebben, iedereen is anders toch :)

En kom het hier niet overdrijven , ik heb zelf ook zulke gevallen van dichtbij meegemaakt, en toen heb ik ook niet gezegd van ohw jammer dan. Tuurlijk raakt je dat. Maar begrijpen zal ik het nooit, dat zou ik ook niet willen.

Ik heb alleen aangegeven dat ik over het algemeen tegen zelfmoord ben, en dan met name de aandachttrekkerij van mensen die zeggen het te zullen gaan doen maar het niet doen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:35:
toch ff naar jezelf kijken en je hersenloze uitspraken over mensen die uit het leven willen stappen.....
die uitspraken van jou, vind ik nog dommer overkomen, dan het achtereind van een koe....

Je hebt er wel last van he :aai:
Het is internet meid, maak je niet zo druk.

I don't care wat jij van mn uitspraken vindt, ik vind dit hele topic wel vermakelijk :)
Het is internet meid :aai:
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Laten we het wel over het onderwerp houden en geen persoonlijke aanvallen naar elkaar toe geven..?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:43:
en dan met name de aandachttrekkerij van mensen die zeggen het te zullen gaan doen maar het niet doen.

maar dit topic gaat niet over zelfmoord POGINGEN...
dat is een draai, die jij er zelf aan gegeven hebt!

Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:43:
I don't care wat jij van mn uitspraken vindt, ik vind dit hele topic wel vermakelijk

...... zoals je dat zegt,.. is dat wel heel erg triest!!

lol hebben over dit soort onderwerpen:/

damnnnn, waar zit jij in godsnaam met je verstand :S

maar goed,.. ieder zn mening, en die van ons staat lijnrecht tegenover elkaar(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:48:
maar dit topic gaat niet over zelfmoord POGINGEN...
dat is een draai, die jij er zelf aan gegeven hebt!

Nee maargoed de veel mensen die met succes suicide plegen hebben daarvoor al wat reeds mislukte pogingen achter de rug :)
En heb geen topic gezien over pogingen, dus echt uit de toon valt het hier niet.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:48:
zoals je dat zegt,.. is dat wel heel erg triest!!

lol hebben over dit soort onderwerpen

Om die reacties hier zal je bedoelen, ik maak geen grappen over zelfmoord hoor :)

Nee je moet je alles helemaal aantrekken en met alles en iedereen medelijden hebben, wat zal jij moe zijn aan het eind van elke dag joh :aai:

Zeg niet dat ik een gevoelloos persoon ben, ik heb gewoon meer met dieren etc dan met een zielig hoopje mens dat zelfmoord wil plegen, ieder zn ding.

Waarschuw beheerder
:) je hebt alweer genoeg gezegt B*R*E*N

een verdomd mooie schets zet je neer(Y)
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:57:
Zeg niet dat ik een gevoelloos persoon ben, ik heb gewoon meer met dieren etc dan met een zielig hoopje mens dat zelfmoord wil plegen

zegt een boel over jezelf,.. als persoon!!

Waarschuw beheerder

M'n broer heb het afgelopen weekend geprobeerd...
Hij zal er zijn redenen wel voor hebben gehad , maargoed ik begrijp er nog geen k*t van :S
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Sorry, maar kunnen jullie (B*R*E*N & (K) Lady-loco) nu aub eens ophouden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:12:

:aai: hoest nu met 'm?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 25 februari 2010 om 10:57:
Nee maargoed de veel mensen die met succes suicide plegen hebben daarvoor al wat reeds mislukte pogingen achter de rug :)

:lol: dit is niet eens waar..

OT:

Voor mij tenminste.. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die er niet bij kunnen met hun hoofd.. En gelukkig maar want dat betekent dat het goed gaat met deze mensen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:49:
hoest nu met 'm?

Mwah niet echt goed...:/
Maargoed zal niet alles hier neerzetten hebben (meelezers) niks mee nodig :no:.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:23:
Mwah niet echt goed...:/
Maargoed zal niet alles hier neerzetten hebben (meelezers) niks mee nodig :no:.

nee snap ik.. sterkte (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:30:
nee snap ik.. sterkte

Dankje :)
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 11:12:
Hij zal er zijn redenen wel voor hebben gehad , maargoed ik begrijp er nog geen k*t van

hmmm zuur man :(

sterkte dr mee(Y)

Waarschuw beheerder

aandacht, ik denk altijd hetzelfde als ik pf-members half naakt zie poseren op hun forumplaatje:lol:

Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook

mensen die echt zelfmoord willen plegen zien geen andere uitweg meer, niks aandacht ze zorgen erwel voor dat het lukt. Dat zijn vaak de mensen die zo diep in de put zitten dat niemand ze meer kan helpen. Je krijgt ook geen signalen van tevoren, alles lijkt koek en ei en ineens is het voorbij.

Dat jij het meegemaakt hebt bij misschien wat aandachtsgeile vriendjes van je wil nog niet zeggen dat het merendeel zo denkt, even je horizon een keer wat verbreden, je bent nooit te dom om te leren nietwaar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:19:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 12:19:
Voor mij tenminste.. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die er niet bij kunnen met hun hoofd.. En gelukkig maar want dat betekent dat het goed gaat met deze mensen..

En sterkte Maffesjors :bier:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 februari 2010 om 00:41:
aandacht, ik denk altijd hetzelfde als ik pf-members half naakt zie poseren op hun forumplaatje

Ach ja gelukkig heb ik mn album wel afgeschermd en relatie zichtbaar, dus zoveel pb's krijg ik gelukkig niet 8)

niemand ze meer kan helpen.

Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.

Dat jij het meegemaakt hebt bij misschien wat aandachtsgeile vriendjes van je

Daar heb ik het niet over gehad, ik heb de gevallen ook meegemaakt die het wél daadwerkelijk gedaan hebben.

wil nog niet zeggen dat het merendeel zo denkt,

Dat zeg ik ook niet, ik haalde alleen aan dat er ook veel mensen zéggen dat ze het gaan doen maar het niet doen. Hierin heb ik niet níet over degenen die het daadwerkelijk doen.

even je horizon een keer wat verbreden, je bent nooit te dom om te leren nietwaar

Ik verbreed mijn horizon zoveel mogelijk, heb me erin verdiept nadat ik het heb meegemaakt, een verhaal heeft altijd 2 kanten natuurlijk, maar mijn standpunt blijft dat ik het in 99% van de gevallen afkeur .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op vrijdag 26 februari 2010 om 09:52:
Of ze wíllen gewoon niet meer geholpen worden en kiezen voor de uitweg zelfmoord.

ze zien als enige weg zelfmoord, ik vind dat er juist heel veel moed voor nodig is om een einde aan je leven te durven maken, ik zou het iig nooit durven. dus er is voor ze geen andere oplossing of uitweg meer. Als normaaldenkend mens kunnen we ons simpelweg niet inleven hoe zo iemand zich voelt, daarom vind ik het ook zo lastig oordelen.

Waarschuw beheerder
ik haalde alleen aan dat er ook veel mensen zéggen dat ze het gaan doen maar het niet doen

:D en dat zeggen ze allemaal tegen jou???

mensen met zelfmoordneigingen zijn ziek!!
en mensen die daadwerkelijk zichzelf van het leven beroven, zijn levensmoe(Y)
ook al willen ze graag anders, die uitweg kunnen hun niet meer zien...

niet meer leven, weg uit alle ellende is het enige waar ze nog aan kunnen denken!
zelfmoord plegen heerst hun gedachte, dus kom niet aan met "als ze echt willen" :rot:

dat is het hele eierreten!!! ze kunnen aan niks anders denken, dan dat ze niet meer geholpen KUNNEN worden....

Waarschuw beheerder
...afgelopen zomer, hier in de wijk..... een jongen van jaar of 19/20
zichzelf opgehangen aan een boom, vlak bij super de boer:/

fiets netjes geparkeerd tegen een boom, fles sinas er naast :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 februari 2010 om 11:19:
vlak bij super de boer

goeie reclame

Ook bij de super de boer :
Kennis van ons was daar aan het werk , verbouwing. Klaar maken voor de 'grand-opening'
en hij lag in scheiding.
Uiteindelijk is ie naar de zolder gelopen en heeft zich door zijn hoofd geschoten met een spijkerpistool.

AfscheidsDVD lag thuis te wachten op zijn inmiddels ex en zijn kindjes.
Zijn dochtertje zat bij mij op de peuterspeelzaal en het was rond vaderdag...
ze heeft haar werkje net als de rest netjes gemaakt en meegenomen naar de begrafenis om het in zijn graf te leggen.

Dat deed wel even pijn om te zien hoor, zo'n klein meisje
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog... :'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Ik vind het vrij begrijpelijk. Je kunt je op een gegeven moment écht heel kut voelen en dan weet je echt geen begin meer van het eind te onderscheiden. Ik snap dan best dat je het idee kunt hebben dat je beter dood kunt zijn.

Maar dan alsnog vind ik het wel egoïstisch. Als je bedenkt hoeveel pijn je je familie ermee doet, tenzij je het laat lijken als een ongeluk of moord xD. Suicide-notes vind ik echt superlaf. Alsof je daarmee de hele daad verrechtvaardigd (weet ik veel hoe je dat typt)! Tis een lastig onderwerp.

Waarschuw beheerder
super de boer

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 12:21:
super de boer

:O

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 14:46:
Uitspraak van (K) Lady-loco op vrijdag 26 februari 2010 om 11:19:
super de boer

Uitspraak van »Booyaka« op zaterdag 27 februari 2010 om 12:21:
super de boer

goeie reclame

B)
weer s wat anders dan flippo's

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 16:07:
flippo's

ik mis ze :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 februari 2010 om 10:04:

Dat is niet waar :nee: 3 kwart van de mensen die zelfmoord pleegt hebben dat vooraf aangegeven (y)

En zelfs de mensen die het voor de áandacht' doen (zie het liever als een schreeuw om hulp) dat is toch ontzettend verdrietig? Dat je zo diep zit dat je niet meer op een normale manier hulp kunt vragen, zoeken of aanvaarden

Waarschuw beheerder
Alsof je als non-depressief persoon uberhaubt een oordeel kunt vellen over zelfmoord
Waarschuw beheerder
Heel goed begrijpelijk, maar om het nou te doen?
Ik ben meer van de massale vernietiging, dus niet ik als individu.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 27 februari 2010 om 17:47:
Dat is niet waar 3 kwart van de mensen die zelfmoord pleegt hebben dat vooraf aangegeven

idd...
besides zijn het niet de mensen met de POGINGEN die aandacht willen
dat is een fase die er aan vooraf gaat :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 19:39:
Alsof je als non-depressief persoon uberhaubt een oordeel kunt vellen over zelfmoord

Denk niet dat het oordeel vellen is,
maar wel dat het een kwestie is van mening vanuit eigen perspectief.
Mensen die geen ervaring hebben met depressie kunnen zich idd moeilijk tot niet verplaatsen :) dat klopt...

Waarschuw beheerder
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog...

bah,... dit bezorgt mij kippevel :cry:

Waarschuw beheerder
Dat deed wel even pijn om te zien hoor, zo'n klein meisje
"Ik hoop dat je het mooi vindt papa", zei ze nog... :'(

damn dat raakt je diep, heb je geen woorden voor. :cry: .....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 21:19:
heb je geen woorden voor

Nee..
En zeker als andere kinderen dan praten over wat papa van hun kadootje vond...
Erg pijnlijk en erg lastig om dan haar te beschermen, maar de rest van de klas hun enthousiasme te kunnen laten uiten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Donn045 op zaterdag 27 februari 2010 om 20:22:
k ben meer van de massale vernietiging, dus niet ik als individu.

whatever gooz.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 20:47:
Denk niet dat het oordeel vellen is,
maar wel dat het een kwestie is van mening vanuit eigen perspectief.

True, maarja ik kan idd gewoon slecht tegen kortzichtige mensen die lacherig doen over dit soort kwesties;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je blind staren op je problemen en al denken te weten dat je er noooooit meer uitkomt en oohh zo zielig bent kan natuurlijk ook

Het is duidelijk dat jij niet helemaal snapt wat er in het hoofd omgaat van iemand die aan zelfmoord denkt...

Het is een grote misvatting om te denken dat je er met alleen een positieve instelling uitkomt en dat je 'kracht haalt uit verlies'. Ja... Op den duur doe je dat; maar daar heb je wel even voor nodig en soms heb je juist zo'n diep dal nodig om dat te beseffen. Ik heb mezelf nooit zielig gevoeld of gevonden; ik wilde anderen niet meer tot last zijn omdat zij voor mijn gevoel niet verder konden doordat ík depressief was.

En dan is er nog zoiets als erfelijk belast zijn. Dan kan je een positieve instelling hebben tot je een ons weegt, maar dat gaat je niet helpen als een depressie toeslaat. Wat betreft het 'aandacht vragen'... In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp. Voor veel mensen is het een manier om hulp te vragen voor iets waar ze zelf al heel lang mee rondlopen maar er niet uit komen. Het is niet makkelijk om toe te moeten geven dat je geestelijk zo in de knoop zit dat je zelf de uitweg niet meer ziet :nosmile:.

Goed, I rest my case...
Ik hoop alleen dat je wat beter gaat nadenken en vooral probeert om je te verplaatsen in mensen in plaats van een oordeel te vellen over een situatie waar je de achtergronden niet van kent ;).

Waarschuw beheerder
Ik bedoel, we kunnen hier elkaar wel lopen afkatten als een stelletje pussy's, maar niemand komt met een peiling ofzo. :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 16:45:
Wat betreft het 'aandacht vragen'... In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp. Voor veel mensen is het een manier om hulp te vragen voor iets waar ze zelf al heel lang mee rondlopen maar er niet uit komen. Het is niet makkelijk om toe te moeten geven dat je geestelijk zo in de knoop zit dat je zelf de uitweg niet meer ziet :nosmile:.

Juist (Y) Dat zeg ik ook al zo vaak.

Maar ja, mensen zijn egoïstisch weet je.. ze denken alleen maar aan hoe zelfmoord op henZELF overkomt.. wat voor gevoelens ZIJ moeten ervaren als er iemand uit hun omgeving verdwijnt daardoor. Lastige verhalen horen ze liever niet aan... hulp geven aan iemand die om hulp schreeuwt? Nee joh, dat stomme aandacht vragen.. daar ga je toch zeker niet op in zeg...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 13:48:
True, maarja ik kan idd gewoon slecht tegen kortzichtige mensen die lacherig doen over dit soort kwesties

Dat is wel begrijpelijk en in 9 van de 10 gevallen ook terecht.
Als 'buitenstaander'kun je niets doen, dus het beste is dan ook om het te negeren omdat anders aan je gehangen wordt en je 'de redder' bent waar alle hoop op gevestigd wordt.
Dit soort zaken moet je je ook niet mee bezig houden als leek, gewoon omdat het zo ingewikkeld is en alles wat je zegt/doet een risico kan vormen met aan de eindstand als diegene besluit zijn/haar leven toch te beëindigen je je ontzettend schuldig voelt en je voorhoudt "had ik maar.."

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 18:47:
In plaats van het zo te zien, zou je het ook kunnen zien als een schreeuw om hulp

Een echte schreeuw om hulp vindt altijd plaats bij instanties ;)
Het is wel een vraag om bevestiging... Maar een echte hulpvraag geldt voor richting instanties :)
Dán pas ziet de persoon ook dat het een probleem is.
tot die tijd is alle vraag gericht op ondersteuning, begrip en medeleven

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou ligt eraan, bij iemand die zoals de schrijver Hugo Claus als bejaarde een dodelijke medicijncocktail in neemt op het moment dattie de Alzheimer te erg vindt worden, dat kan ik me prima voorstellen.

Iemand die in een psychose van het balkon springt ook...

Maar er zijn ook gevallen van mensen die zelfmoord hebben gepleegd omdat ze een potje Risk hebben verloren ofzo (ja, echt!) en daar snap ik dan weer geen hout van.

...afgelopen zomer, hier in de wijk..... een jongen van jaar of 19/20
zichzelf opgehangen aan een boom, vlak bij super de boer

fiets netjes geparkeerd tegen een boom, fles sinas er naast

smells like teen spirit :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 februari 2010 om 20:27:
Een echte schreeuw om hulp vindt altijd plaats bij instanties ;)

Lekker koud en afstandelijk :s Hoe moesten ze dat ze dan vroeger, in tijden waarin alles nog niet zo geïnstitutionaliseerd was, dan doen?

Maar nu zijn er instanties, dus hoef je niet meer naar je medemens te luisteren en hulp bieden waar je kan. Pfff, de maatschappij wordt ook met de dag erger :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf. Er zijn zat mensen die hun hele leven alleen maar ellende kennen, maar zich door hoop en kracht er tog doorheen slaan. Vaak denken ze ook niet aan de mensen die achterblijven (familie, vrienden etc) of als ze bv voor een trein springen, de machinist en conducteurs

Ps bij een ernstige ziekte kan ik het me wel voorstellen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 6 maart 2010 om 21:05:
Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf. Er zijn zat mensen die hun hele leven alleen maar ellende kennen, maar zich door hoop en kracht er tog doorheen slaan. Vaak denken ze ook niet aan de mensen die achterblijven (familie, vrienden etc) of als ze bv voor een trein springen, de machinist en conducteurs

Ja, maar je moet het toch in je leven doen met wat zich in je eigen koppie bevindt. Als dat een constante lijdensweg is dan kan het wel eens gebeuren dat iemand dat niet langer wilt.
Waarschuw beheerder
Zelfmoord is zeker begrijpelijk, maar niet de beste oplossing voor iedereen. Snap dat als je echt depressief bent en je er geen hoop meer inziet, dat je er dan een einde aan zou willen maken. Maar ik snap ook dat andere dit niet begrijpen, misschien dat ze zelf nooit zoveel narigheid hebben meegemaakt...

'' Het is altijd makkelijker praten, wanneer je steviger staat '' Is toch wel een spreekwoord wat hier erg goed bij past, niet elk mens kan dezelfde hoeveel stress/narigheid of wat dan ook aan als een ander.
Daarom begrijp ik het wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 maart 2010 om 20:59:
Lekker koud en afstandelijk

Maar wel degenen die er verstand van hebben en niet emotioneel betrokken zijn maar je een trap onder je hol geven als het nodig is, zonder dat gepamper ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 maart 2010 om 20:59:
Maar nu zijn er instanties, dus hoef je niet meer naar je medemens te luisteren en hulp bieden waar je kan.

Dat zeg ik niet :)
maar als ik iedereen die praat over zelfmoord en dood willen zou moeten helpen
zou ik er een fulltime baan aan hebben.
Het spijt me heel erg voor degenen die het hebben, maar bij mij geen klankbord wat dat aangaat
er zijn mensen die er voor gestudeerd hebben en dat is niet voor niets.
Ik bemoei me daar niet mee, met het risico dat ik nét dat ene verkeerde ding zeg...

Compassie is er wel hoor, maar hulp laat ik in handen bij degenen die daartoe bedoeld zijn :)
Het verschil tussen médelijden en meelíjden

Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf.

Toch denk ik dat je lef moet hebben om het daadwerkelijk te doen !

Laf kun je het niet noemen vind ik.
Je bent er psychisch zo ontzettend slecht aan toe als je het doet,
dat is meer een kwestie van op zijn en écht niet meer kunnen ...
De strijd die eraan vooraf is gegaan is zo uitputtend dat het een verademing is om niet meer te hoeven
dus nee.. laf vind ik niet het juiste woord :)
Uitspraak van Neutje op zondag 7 maart 2010 om 10:53:
'' Het is altijd makkelijker praten, wanneer je steviger staat

idd...
't is als tegen een invalide zeggen dat ie uit zijn rolstoel op moet staan en moet gaan lopen...
leuke tip, maar het werkt zo niet :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Dan heet het geen 'zelfmoord' maar 'euthanasie'... ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 maart 2010 om 12:44:
Uitspraak van :bounce:Klein Ravertje:bounce: op zaterdag 6 maart 2010 om 21:05:

Dan heet het geen 'zelfmoord' maar 'euthanasie'...

Euthanasie is als je een 'prikkie' krijgt van de dokter wanneer het echt niet meer gaat, maar zelfs dan is het nog een moeilijke keuze voor zo'n arts. Als je er zelf nog genoeg kracht voor hebt om vrijwillig nog die keuze te kunnen maken, zie ik het niet als euthanasie.

Maar dat is mijn mening.
Waarschuw beheerder
Geloof wel dat iemand zich zo afschuwelijk kan voelen dat je alleen maar wilt dat iets ophoudt...
Ik heb er zelf wel eens over gedacht maar zou het niet doen..
Maar kan t wel begrijpen.

Naar voor de mensen die achterblijven en afschuwelijk voor diegenen die een einde aan hun leven hebben gemaakt dat die mensen zich ZO klote moeten hebben gevoeld dat dit nog de enige uitweg voor hen was.
Waarschuw beheerder

Ik zal het nooit begrijpen....... van dichtbij meegemaakt.. en ik snap het nog steeds niet!

Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf.

vriend van mij was 20 jaar... vind anders dat je er behoorlijk wat lef voor nodig hebt om zo'n beslissing te maken.

Waarschuw beheerder

Begrijp het veel te goed
Uitspraak van º²º Miss Dynamite *** op woensdag 10 maart 2010 om 12:27:
vriend van mij was 20 jaar... vind anders dat je er behoorlijk wat lef voor nodig hebt om zo'n beslissing te maken.

Zeker, er is flink wat moed voor nodig.
Waarschuw beheerder

En daarbij, moet iedereen lekker zelf weten. Uiteindelijk leef je toch enkel en alleen voor jezelf.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van º²º Miss Dynamite *** op woensdag 10 maart 2010 om 12:27:
vind anders dat je er behoorlijk wat lef voor nodig hebt om zo'n beslissing te maken.

dat, of een totaal onrealistisch beeld van de werkelijkheid.

Dan is het geen moed, maar gewoon een psychose (de werkelijkheid compleet verwrongen ervaren, n huilende baby lijkt dan 'n krijsende Gremlin die je naar t leven staat ofzo)

zijn elk jaar weer schizo's die van 'n brug of uit 'n raam springen, die wss. nooit hebben geweten dat er een afgrond was waar ze stonden. Dat blijkt uit verhalen van degenen die het overleven, omdat het raam op de 1e verdieping was, of dr net 'n schip met open laadbak vol mest oid onder de brug voer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 maart 2010 om 15:16:
dat, of een totaal onrealistisch beeld van de werkelijkheid.

Dan is het geen moed, maar gewoon een psychose (de werkelijkheid compleet verwrongen ervaren, n huilende baby lijkt dan 'n krijsende Gremlin die je naar t leven staat ofzo)

maakt het nog niet minder erg.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 maart 2010 om 16:40:
maakt het nog niet minder erg.

Het is niet relevant voor hoe erg het is, maar wel voor de vraag of het een dappere daad is.

iemand die van een balkon springt, of van een voetgangersbrug over een drukke snelweg, omdattie denkt dat het een keukentrapje is waar ie van af stapt, is niet eens van plan om zichzelf om te brengen, zijn beeld van de realiteit is gewoon helemaal weg.

Dat bedoel ik met een psychose ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 maart 2010 om 16:45:
Dat bedoel ik met een psychose ;)

ik werk op een woonafdeling bij mensen die psychotisch zijn, dus je hoeft mij echt niet uit te leggen wat een psychose is ;)
Waarschuw beheerder

voor mense die niet sterk in z'n schoenen staan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

:jaja:

spring em dan!

Waarschuw beheerder
Snap dat als je echt depressief bent en je er geen hoop meer inziet, dat je er dan een einde aan zou willen maken

Het is altijd makkelijker praten, wanneer je steviger staat

niet elk mens kan dezelfde hoeveel stress/narigheid of wat dan ook aan als een ander.

helemaal mee eens:yes: en oordelen waarom zou je? het zou jou ook kunnen gebeuren:yes: alleen denken mensen vaak dat gebeurd mij toch niet;)

het is al erg als iemand met zulke gedachte rond loopt das alarmmm!!!! of aandacht maar dat zegt dan al genoeg dan is er toch iets goed mis als je zulke dingen zegt denkt etc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neutje op woensdag 10 maart 2010 om 11:12:
Euthanasie is als je een 'prikkie' krijgt van de dokter wanneer het echt niet meer gaat, maar zelfs dan is het nog een moeilijke keuze voor zo'n arts. Als je er zelf nog genoeg kracht voor hebt om vrijwillig nog die keuze te kunnen maken, zie ik het niet als euthanasie.

Mijn vader zou euthanasie krijgen maar was het voor...
(hij overleed een paar uur voor het tijdstip dat afgesproken was met de artsen die het zouden uitvoeren)
Ik weet dondersgoed wat 'een prikkie' is ;)

Maar ok... Ik begrijp je punt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vanuit mijn ervaring:
Als mijn overleden partner een andere bewuste keuze had kunnen maken,had hij dat ZEKER gedaan!!
Geen depressie!
Een gewone morgen,net zoals alle andere...
Ik weet zeker dat hij hier niet bewust voor heeft gekozen,maar in een psychose terecht is gekomen....
R.I.P Eem

Waarschuw beheerder
Check uit:

Children, five years old, suffer mental health crises

Children as young as five have contacted ChildLine about mental health problems, new figures show, as the charity highlights an "alarming decline" in wellbeing.

Callers' concerns included depression, eating disorders, physical and sexual abuse, family troubles, bullying, and living with someone who has a mental illness, figures for last year show.

The charity said research has shown an "alarming decline" in the mental health of UK adolescents, with rates of depression and anxiety increasing by 70% in the last 25 years.

The assistant director of ChildLine, Joelle Leader said: "The number of children who rang to talk about mental health issues last year could have filled 250 classrooms, so it's a big problem."

One in six of some 6,000 calls from youngsters to the helpline about mental health problems last year came from girls who talked about suicide. But despite a far lower figure for boys - 256 calls - suicide rates among male youths are around three times higher, the charity said.

Of the 1,009 calls from girls who discussed suicide, some called the 24-hour NSPCC-run service while trying to take their own lives. Others said they had already tried to kill themselves and were contemplating another attempt.

On one occasion a ChildLine counsellor helped save the life of a girl who had taken an overdose in her bedroom while her parents were downstairs, unaware of what was happening. With the girl's agreement, the counsellor called the emergency services and an ambulance arrived at the house in time to save her. Her father called the next day to express his gratitude.

The assistant director of ChildLine, Joelle Leader said: "When young people talk about suicide they are obviously in deep despair. They are at crisis point with no one else to turn to, which is why they call us."

She said that while the charity could give immediate advice to youngsters, it was clear that those who called with serious problems may need more intensive support.

She added: "At the moment, there are simply not enough therapeutic services for children with these problems, and we are urging the government to give this issue urgent attention."

Eating problems featured high on the list of mental health concerns. Some said they wanted to lose weight after being bullied.

Family difficulties encountered by many of the callers included living with someone suffering with mental health problems or with parents who were abusive, neglectful or drank too much. One youngster told a ChildLine counsellor: "Mum has been on antidepressants for years. The doctor wants her to keep taking them but she's stopped. It's really scary. I feel like I've had to raise myself - it's made me lonely and depressed."

http://www.guardian.co.uk/society/2007/feb/26/childrensservices.medicineandhealth
Waarschuw beheerder

Ben er al meer dan genoeg mensen aan kwijt geraakt, de meeste zonder het op de een of andere manier aan te geven..
Heb er een vader aan verloren, 3 goeie vrienden en 2 ouders van vriendinnen en nog steeds snap ik niet waarom.. Ik zou het zelf nooit kunnen, dat is 1 ding wat zeker is!

Waarschuw beheerder

Maar aan de andere kant toch ook weer niet.

Het is maar hoe je et bekijkt.
Waarschuw beheerder
ik vind zelfmoord begrijpelijk, maar zou het zelf nooit kunnen: je doet de mensen om je heen er echt zo veel pijn mee. die moeten hun hele leven nog leven met de gedachte dat ze er iets aan konden doen
Waarschuw beheerder
Erg begrijpelijk, als je niet wilt dan wil je niet.

Het word wel erg vaak egoistisch genoemd, ik vind het juist egoistisch om iemand te dwingen om te leven terwijl diegene dat niet wilt.

Waarschuw beheerder
heb gestemt onbegrijpelijk,maar het hangt er enerzijds vanaf in wat voor een situatie de persoon zich bevind.
Er zijn natuurlijk veel dingen bekend dat de persoon in kwestie
zegt van ik zie geen uitweg meer voor mijn problemen,maar dan heb ik persoonlijk iets van doe je er wel moeite voor,hoe zwaar
dit leven ook is voor sommigen,er is altijd wel een oplossing
alleen moet je er zelf ook moeite voor doen om die te vinden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 maart 2010 om 03:35:
Check uit:

die kids zijn niet ziek, de maatschappij is ziek!

Als het gros van de mensen niet zulke schaapachtige kuddeklootzakjes waren, zou misschien nog maar 10% van het aantalzelfmoorden van nu, gebeuren.

Waarschuw beheerder
Mensen die zelfmoord plegen zijn in mijn ogen gewoon laf

mongolkan jij in hun hoofd kijken jij bent laf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloodcore op vrijdag 9 april 2010 om 00:01:
Het word wel erg vaak egoistisch genoemd, ik vind het juist egoistisch om iemand te dwingen om te leven terwijl diegene dat niet wilt.

hier ben ik het mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 april 2010 om 09:43:
dit leven ook is voor sommigen,er is altijd wel een oplossing
alleen moet je er zelf ook moeite voor doen om die te vinden.

hou je bek als iemadn niet meer kan dan kan die neit zo simpel is het en soms heeft probeeren geen zin
Waarschuw beheerder

maar zo denk ik pas sinds het meegemaakt te hebben van dichtbij :yes:
Waarschuw beheerder
al 104 mensen die zelf moord gaan plegen :P

Waarschuw beheerder
Zelfmoord begrijpt niemand, zelfs de gene die het doet niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op zondag 11 april 2010 om 00:44:
Uitspraak van Tec*knowbarr op donderdag 4 februari 2010 om 20:54:

maar zo denk ik pas sinds het meegemaakt te hebben van dichtbij

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 april 2010 om 11:35:

mee eens
Waarschuw beheerder

Waarom vind je dat?
Waarschuw beheerder

Degene die zelfmoord pleegt, weet heus wel waarom hij zichzelf van het leven wilt beroven. Waarschijnlijk omdat hij geen uitweg meer kan vinden in het leven dat diegene (op dat moment) lijdt.

Het enige wat ik niet van zelfmoord begrijp is, dat sommige mensen ervoor kiezen een ander met een trauma op te zadelen, door bv voor een trein te springen. Neem dan lekker 2 potten met slaappillen.
Waarschuw beheerder
Zelfmoord begrijpt niemand, zelfs de gene die het doet niet

daar zit wat in ja :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 15 april 2010 om 10:29:
daar zit wat in ja

Maar waarom dan? Ik vind dit best een zware uitspraak en dit mag wel worden toegelicht.

Uitspraak van P@S op donderdag 15 april 2010 om 09:51:
Het enige wat ik niet van zelfmoord begrijp is, dat sommige mensen ervoor kiezen een ander met een trauma op te zadelen, door bv voor een trein te springen.

Gaat om de zekerheid dat ze in een keer sterven, hopelijk zonder pijn. Wat je nog het beste kunt doen is lucht direct in je aderen injecteren, met 1 belletje ben je al dood.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloodcore op donderdag 15 april 2010 om 11:32:
Maar waarom dan? Ik vind dit best een zware uitspraak en dit mag wel worden toegelicht.

kan alleen spreken over de persoon die ik van dichtbij heb meegemaakt, die was zelf geestelijk ver heen dat hij zichzelf en de wereld en het leven niet meer begreep en dat dus als uitkomst zag :yes: achteraf gezien hebben we het eigenlijk wel zien aankomen maar te helpen was hij niet :no:
Waarschuw beheerder
begrijpelijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op donderdag 15 april 2010 om 11:49:
kan alleen spreken over de persoon die ik van dichtbij heb meegemaakt, die was zelf geestelijk ver heen dat hij zichzelf en de wereld en het leven niet meer begreep en dat dus als uitkomst zag achteraf gezien hebben we het eigenlijk wel zien aankomen maar te helpen was hij niet

Dat is een voorbeeld van 1 individu, jij bent het eens met de uitspraak dat niemand het begrijpt, dat is dus meer dan 1 persoon. Je zegt dus dat iedereen het niet begrijpt. Meer dan 1 miljard mensen dus.

Dus waarom zeg je dat niemand het begrijpt?
Waarschuw beheerder
Voor de mensen die het doen is het begrijpelijk..voor de rest onbegrijpelijk