Zelfmoord - Begrijpelijk of onbegrijpelijk?
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is begrijpelijk"
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Zefmoord is onbegrijpelijk"
(het verlies van dierbaren, fikse tegenslagen enz enz)
Tuurlijk... net alsof je erom gevraagd hebt hier geboren te worden. Net alsof 't hier zo'n paradijs is... waarom zou je mensen verplichten het liedje helemaal uit te zingen?
Het is wel bijzonder kut voor de nabestaanden. De nabestaanden, die voorheen misschien zo gelukkig waren, laat je vanaf dat moment ook ervaren wat het is om 't leven als een hel te ervaren, als gevolg van 't verdriet om jou. Maar goed, das de moeilijke keuze die op zo'n moment maakt denk ik... zal niet makkelijk zijn, maar je komt niet zomaar tot zo'n daad.
Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.
Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???
Het leven is je gegeven dus maak er wat van.
Je leeft in 2010 en in het Westen dus wees blij.
Ligt denk ook wel aan hoe je er zelf mee omgaat, wel meer mensen hebben fikse tegenslagen.
Ja en de ene kan er beter mee omgaan dan de ander. En als iemand een eind aan zn leven wilt maken dan moet hij/zij dat lekker doen.
Zolang jij niet weet wat die tegenslagen inhielden en wat ik daarmee gedaan heb, kan je daar denk ik niet over oordelen
Onbegrijpelijk!
Al zit je nog zo in de put etc, je kunt toch altijd nog je biezen pakken en ergens ver weg een nieuw leven beginnen???
Het leven is je gegeven dus maak er wat van.
Je leeft in 2010 en in het Westen dus wees blij.
dus, als iemand geen uitweg meer ziet in alle problemen of ellende, dan moet diegene maar lekker ver weg gaan wonen????
daarom zijn er ook mensen die gewoon uit deze wereld willen stappen...
zo mooi is het voor sommigen niet!!!!
Sommigen blijven miss in die tegenslagen hangen, maar
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen
Dat zeg ik niet je moet het ook niet zo letterlijk zien, bedoel ermee te zeggen dat er altijd wel een andere uitweg is dan zelfmoord.
Of ze willen niet zien hoe mooi het leven kan zijn
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.
En diegene die wel echt dood wil, is gewoon niet in staat om om verder te denken dan zn problemen oid in het heden??
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor
Wat weet jij daar nou eigenlijk van?
Je moet wel een keuze maken!
bedenk eens wat sterke argumenten als je iemand uit wilt lullen
9 van de 10 keer zijn mensen met "zelfmoordneigingen" volgens mij opzoek naar aandacht en willen ze niet echt dood.
Kan je wel op dat moment miss geen uitweg zien, die is er haast altijd wel hoor
Wat weet jij daar nou eigenlijk van?
Gaat jou geen reet aan.
je zou toch denken dat wanneer je door het dal bent gegaan, je de toppen/leuke dingen in het leven daarna beter gaat waarderen
Dat is misschien de reden dat jij beter helemaal niet kunt denken
Als jij dat denkt moet iedereen maar zo denken? Kortzichtig noemt men dat
Dat heb ik niet gezegd, het gaat hier toch om wat men van zelfmoord VINDT? Ik geef alleen mn mening.
Wou jij zeggen dat iemand die zelfmoord wil plegen geestelijk helemaal lekker is dan?

Nee, dat zeg ik juist helemaal niet Lezen kun je blijkbaar niet..
Zoals jij het zegt, komt het nogal over alsof je vindt dat je boven zulke mensen staat.
En dus is het niet raar dat anderen dan commentaar hebben op jouw uitspraken